Zware crisis verleidt Manchester United wellicht tot belletje naar Ajax
Dinsdag, 15 oktober 2019 om 16:44

De slechtste seizoensstart van Manchester United in dertig jaar tijd heeft wellicht gevolgen voor de positie van manager Ole Gunnar Solskjaer. In de Engelse media sijpelen hier en daar al namen door van mogelijke opvolgers. Ajax-coach Erik ten Hag is een van de trainers die naar verluidt op het wensenlijstje staat van de clubleiding van the Red Devils. Naast ten Hag zijn er nog vijf redelijk serieuze kandidaten voor de opvolging van Solskjaer, die aan de vooravond lijkt te staan van zijn belangrijkste wedstrijd als manager van Manchester United, op 20 oktober tegen koploper Liverpool. Solskjaer kan zich sowieso niet verschuilen achter zijn winstpercentage, want dat is beduidend slechter dan dat van zijn vier voorgangers.

Door Rian Rosendaal

Erik ten Hag
De keuzeheer van Ajax wordt door The Telegraph naar voren geschoven als kandidaat voor de managersfunctie op Old Trafford, al weet de Engelse krant ook te melden dat de bookmakers de trainer van de regerend landskampioen niet als de grootste kanshebber zien. "Ten Hag zag zijn aanzien in de voetbalwereld enorm stijgen met de succesvolle Champions League-campagne van Ajax, dat tot de halve finales reikte. Zijn overwegend aanvallende kijk op het voetbal zal als muziek in de oren van de Manchester-supporters klinken. Bovendien speelde Ten Hag een belangrijke rol in het doorbrengen van spelers als Frenkie de Jong." De middenvelder dwong met zijn goede spel in het shirt van Ajax een transfer af naar Barcelona. Ten Hag beschikt in de Johan Cruijff ArenA over een contract tot medio 2022, maar dat lijkt de gevallen topclub uit Manchester niet bij voorbaat af te schrikken. "Wanneer heeft een langdurige verbintenis ooit het rijke Manchester United tegengehouden? Struikelblok is wellicht dat Ten Hag nog relatief onervaren is op topniveau, vooral nu het experiment met de eveneens onervaren Solskjaer mis dreigt te gaan." Ten Hag werkte als trainer van het tweede elftal van Bayern München al eerder bij een club in de top van Europa. De coach van Ajax had in Zuid-Duitsland dagelijks te maken met toenmalig hoofdtrainer Josep Guardiola, die sinds 2016 met Manchester City het Engelse voetbal domineert. Ten Hag heeft dus in de keuken gekeken van een Europese topclub, al heeft een beloftenelftal een andere dynamiek dan een eerste elftal dat elke dag van de week volop in de schijnwerpers staat.

Mauricio Pochettino
Tottenham Hotspur-manager Mauricio Pochettino gaat net als Solskjaer door een zeer lastige fase heen, met de 2-7 nederlaag tegen Bayern in de groepsfase van de Champions League als voorlopig dieptepunt van de sportieve crisis in het Tottenham Hotspur Stadium. Desondanks heeft de Argentijnse manager volgens de bookmakers de beste papieren om aan de renovatieklus bij de recordkampioen van Engeland te beginnen. De Daily Mail benadrukt echter een probleem bij het mogelijke aantrekken van Pochettino, want Manchester United moet naar verluidt met 35 miljoen euro over de brug komen om het contract bij the Spurs af te kopen. Pochettino loodste Tottenham afgelopen seizoen naar de finale van de Champions League, na een krankzinnige tweede halve finale tegen Ajax (2-3). De eindstrijd ging echter verloren tegen Liverpool (0-2). De Argentijn in Engelse dienst lijkt klaar voor een nieuwe uitdaging elders, zeker nu enkele bepalende krachten dreigen te vertrekken. Christian Eriksen, hevig gelinkt aan Real Madrid, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld kunnen volgend jaar gratis de deur uitlopen. Daarnaast is Harry Kane al genoemd bij zowel Manchester City als Manchester United. Paul Scholes, oud-middenvelder van laatstgenoemde club, zou Pochettino een ideale kandidaat vinden voor de topclub uit Manchester. "Ik denk niet dat hij met Tottenham kampioen kan worden. Bij Manchester United kan hij veel meer uitgeven, zodat het kampioenschap een realistische optie wordt. Mocht hij er zelf voor open staan, dan is hij een meer dan geschikte kandidaat", zo zei Scholes vorig jaar bij de BBC kort na het ontslag van Mourinho bij the Mancunians. Het was echter Solskjaer die een definitieve aanstelling kreeg bij Manchester United.

Erik ten Hag en Mauricio Pochettino hebben veel indruk gemaakt in de Champions League

Massimiliano Allegri
Volgens berichtgeving van La Gazzetta dello Sport is Massimiliano Allegri geïnteresseerd in de managersfunctie bij Manchester United. De Italiaanse sportkrant meldt echter ook dat de momenteel clubloze oefenmeester niet eeuwig geduld heeft en voor december een aanbieding uit Manchester wenst te ontvangen. Allegri stapt naar verluidt liever niet midden in het seizoen in bij een club, maar een aantrekkelijke aanbieding uit het noordwesten van Engeland kan hem op andere gedachten brengen. The Guardian meldde begin oktober dat hij bezig is met Engelse lessen als voorbereiding op een avontuur in de Premier League. De 52-jarige trainer geniet momenteel van een sabbatical na vijf hectische maar tevens uiterst succesvolle jaren als eindverantwoordelijke van Juventus. Allegri loodste la Vecchia Signora naar vijf opeenvolgende landstitels in de Serie A. De ex-trainer van AC Milan staat er goed op bij Sir Alex Ferguson, die 27 jaar lang de scepter zwaaide bij Manchester United. "Allegri is een buitengewoon goede trainer en zijn elftallen maken altijd een zeer degelijke indruk", liet Ferguson in 2017 weten op een trainersforum in Zwitserland, kort na de door Juventus met 1-4 verloren Champions League-finale tegen Real. Allegri heeft volgens de Daily Star met Tottenham nog een optie in Engeland. De Italiaanse keuzeheer was onlangs aanwezig bij het Champions League-duel van de Londense club met Bayern München, door de Duitse kampioen met ruime cijfers gewonnen (2-7).

Brendan Rodgers
Robbie Savage, oud-middenvelder van onder meer Blackburn Rovers en Derby County, is tegenwoordig werkzaam als analist. De Welshman pleit in die rol voor Leicester City-manager Brendan Rodgers als nieuwe sterke man op Old Trafford. "Met Rodgers aan het roer gaat Leicester de Champions League in en ik zie hem ook als toekomstig manager van Manchester United", zegt Savage tegen de Daily Mirror. "Begrijp me echter niet verkeerd. Als ik zeg dat Rodgers is voorbestemd voor de hoogste positie bij Manchester United betekent dat niet dat ik vind dat Solskjaer ontslagen moet worden. Ik ben namelijk geen voorstander van de hiring-and-firing-cultuur in de voetbalwereld en Solskjaer verdient meer tijd. Maar ik ben erg onder de indruk van het werk dat Rodgers de afgelopen acht maanden heeft geleverd bij Leicester en ik ben ervan overtuigd dat ze in de top vier gaan eindigen. Ze gaan sowieso boven Manchester United eindigen." Savage ziet Rodgers niet als een eendagsvlieg en verwijst naar zijn dienstverband bij Liverpool, dat in 2014 onder zijn leiding bijna het kampioenschap in de wacht sleepte. Een dramatisch einde van het seizoen werd the Reds echter fataal, waardoor de landstitel alsnog naar Manchester City ging. De manager uit Noord-Ierland werd in de herfst van 2015 ontslagen door Liverpool. Na enkele jaren bij Celtic keerde Rodgers in februari terug in de Premier League, ditmaal bij Leicester. Met de ex-trainer van Liverpool aan het roer laten the Foxes al het hele seizoen attractief voetbal zien, met de vierde plaats als beloning voor het gedurfde aanvalsspel.

Diego Simeone
De markante trainer van Atlético Madrid werd in januari al genoemd als nieuwe manager van Manchester United en de naam van Diego Simeone duikt negen maanden later opnieuw op in de Engelse media. De Daily Mirror zette de Argentijnse trainer kort na het ontslag van Mourinho vorig jaar december bovenaan het kandidatenlijstje, met name omdat al snel duidelijk was dat Pochettino niet los konden worden geweekt bij Tottenham. Manchester United kreeg echter al snel slecht nieuws te verwerken, want Simeone zette in februari zijn handtekening onder een contract dat hem tot medio 2022 aan los Colchoneros bindt. El Cholo is de best betaalde trainer ter wereld met een geschat jaarsalaris van ruim twintig miljoen euro. Een stap omhoog in financieel gezicht lijkt er voor Simeone niet in te zitten in Manchester, al is de sportieve uitdaging in Engeland wellicht wél een reden om het Wanda Metropolitano te verlaten. De langstzittende trainer in LaLiga, door Atlético aangesteld in 2011, heeft in Madrid al een landstitel en tweemaal de Europa League veroverd, al blijf het pijn doen dat de Champions League-finale tot tweemaal toe verloren ging, uitgerekend tegen buurman Real. Simeone werd in 2014 al eens in verband gebracht met Manchester United, kort na het ontslag van Moyes. De oud-middenvelder zou zelfs Engelse les hebben genomen om zich voor te bereiden op de job in Manchester. Een samenwerking kwam echter nooit van de grond, want Louis van Gaal kreeg uiteindelijk de voorkeur van de beleidsbepalers van de Engelse topclub.

Julian Nagelsmann
De pas 32-jarige Duitser is niet direct de belangrijkste kandidaat om Solskjaer op te volgen, maar volgens de Daily Mail wordt Nagelsmann door Manchester United aangemerkt als toekomstige manager op Old Trafford. Hij was vier jaar geleden bij TSG Hoffenheim de jongste trainer ooit in de Bundesliga. Anno 2019 is Nagelsmann de grote roerganger bij RB Leipzig, dat zich in de groepsfase van de Champions League meet met de gelouterde deelnemers Olympique Lyon, Benfica en Zenit Sint-Petersburg. In competitieverband kan de ambitieuze club uit Leipzig zich voorlopig meten met de gevestigde topclubs Bayern en Borussia Dortmund. Nagelsmann, een zogeheten 'laptoptrainer', is een groot voorstander van innovatie. In Hoffenheim werd een groot scherm langs het trainingsveld geplaatst tijdens oefensessies. "Zo kunnen we spelers tijdens de trainingen oplossingen laten zien. Ik heb een iPad in mijn hand die ik kan gebruiken om de camera's te besturen en beelden te tonen", zo liet de Leipzig-trainer in 2017 optekenen in de Duitse media. Nagelsmann, die zweert bij variatie en coachen slechts dertig procent van het trainersvak vindt, stond in 2018 op de lijstjes van Bayern en Dortmund. Zijn gebrek aan ervaring op topniveau zorgde er echter voor dat een aanbod van een van deze clubs uitbleef. Real dacht aan de Duitser toen Zinédine Zidane anderhalf jaar geleden plotseling uit de Spaanse hoofdstad vertrok. De interesse leidde destijds niet tot een dienstverband in het Santiago Bernabéu, maar het lijkt duidelijk dat de hypermoderne coach uit Beieren vroeg of laat in de Europese top gaat belanden.

Julian Nagelsmann wordt nu al genoemd als toekomstige manager van Manchester United

Kandidaten op het tweede plan
Op de achtergrond doen verschillende namen de ronde. Laurent Blanc, die zijn actieve loopbaan afsloot bij Manchester United, zou volgens RMC Sport wel oren hebben naar een terugkeer bij the Red Devils, ditmaal als manager. Le10Sport weet te melden dat Blanc ook in beeld is bij het trainersloze Olympique Lyon. In de Engelse media is Arsène Wenger reeds naar voren geschoven. De clubloze Fransman diende Arsenal 22 jaar als manager en was vooral in zijn beginperiode bij the Gunners regelmatig een ploeg voor Manchester United. Huidige assistent-manager Michael Carrick, tussen 2006 en 2018 als speler verbonden aan de club, zou de nummer twaalf in de Premier League op tijdelijke basis door de ergste storm kunnen loodsen. Napoli-trainer Carlo Ancelotti kan wellicht ook een belletje verwachten uit Manchester, daar de immer beheerste Italiaan bij onder meer Chelsea, Bayern en Real heeft bewezen op topniveau te kunnen werken. Rafael Benítez, thans oefenmeester bij het Chinese Dalian Yifang, werkte in het verleden bij Liverpool, Chelsea en Newcastle United en de Spanjaard kent dus de wetten van het Engelse topvoetbal. Ook Gareth Southgate en Joachim Löw, bondscoaches van respectievelijk Engeland en Duitsland worden ook hier en daar genoemd, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat zij hun post verlaten met het EK van volgend jaar aan de horizon.

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
12
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
16
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (89)

 
myvision
 
108
13 oktober 2019 om 00:05
Er zijn maar een paar clubs in de wereld die het spel van Ajax zo kunnen spelen en daar hoort United absoluut niet bij. Dus dan zou Ten Hag het halve elftal van Ajax mee moeten nemen ofzo maar dan kan hij net zo goed blijven.
 
SjempjesLiek
 
352
13 oktober 2019 om 00:20
Oh God, het spel van ons aller Ajax, het voetbal van de Godenzonen, is alleen maar weggelegd voor een aantal uitverkorenen. Doe even niet zo eng man. Het voetbal van City en Liverpool was 10 jaar terug ook niet sprankelend.
 
dendenchofu
 
81
13 oktober 2019 om 00:24
Hij doet altijd zo hier
 
myvision
 
97
13 oktober 2019 om 00:34
Tsja. Momenteel is het gewoon de waarheid. In Engeland kan alleen City het spel op de mat krijgen.
 
myvision
 
151
13 oktober 2019 om 00:40
En eng? Doe niet zo zielig. Als je het ergens niet mee eens bent kan je dat ook argumenten proberen tegen te spreken. Ik denk dat er vrij veel United supporters zullen beamen dat die club momenteel niet in staat is totaalvoetbal op de mat te krijgen maar in Nederland mag je dat nooit zeggen. Heel Europa bewierrookt dit Ajax nog steeds maar ow wee als je het hier benoemt.
 
SjempjesLiek
 
35
13 oktober 2019 om 00:45
Dat ik zeg dat City en Liverpool 10 jaar geleden niet zo speelden als nu, wat zou ik daarmee bedoelen denk je?
 
Yeisoonnn
 
18
13 oktober 2019 om 00:47
City heeft anders onder Mancini ook ooit het Man.u van Ferguson met 6 of 7-1 van de mat geveegd. En onder Pellegrini deden ze het ook meer dan goed. Ook heeft Guardiola een heel elftal met topspelers erbij gekocht om totaal voetbal effectief te kunnen spelen in de PL. Het City van nu heeft dan ook veel en veel meer voetballend vermogen dan het City wat destijds er was. Met name in de breedte is City nu zoveel beter. Waarom denk je dat onze Louis het anders niet redde bij United, omdat hij totaal voetbal er makkelijk ingeslepen kreeg?
 
SjempjesLiek
 
1
13 oktober 2019 om 00:58
@Yeissoonnn Op wie reageer jij nou? Is deze voor mij bedoeld?
 
JK-Ajax
 
6
13 oktober 2019 om 01:26
Hoeveel trainers kostte dat in 10 jaar eigenlijk? Zou ETH dat dan moeten doen?
 
Scepticus38
 
25
13 oktober 2019 om 09:54
" Oh God, het spel van ons aller Ajax, het voetbal van de Godenzonen, is alleen maar weggelegd voor een aantal uitverkorenen. Doe even niet zo eng man. Het voetbal van City en Liverpool was 10 jaar terug ook niet sprankelend ". Over eng gesproken. Hij heeft gewoon gelijk dat Ajax een eigen visie en filosofie heeft die je in Europa alleen bij Barca terug ziet. Dat heeft helemaal niets met engheid te maken, maar dat is gewoon een feit en is waarom Ajax zich onderscheidt van veel andere clubs en vaak voor wordt geprezen. En heeft niet uitsluitend te maken met het spelen van aanvallend voetbal. Eric ten Hag en bijv. ook Pep Guardiola zijn daarom bij uitstek geschikt om een club als Ajax te trainen omdat ook zij dezelfde visie hebben en je dat niet van elke coach kunt zeggen. Voetbalcoach is in de eerste plaats echter een vak. Dat Ten Hag alleen maar bij een club als Ajax zou kunnen functioneren, is dan ook de grootst mogelijke onzin zoals Guardiola al jaren lang bewijst. Ten Hag zou ook prima bij Manu kunnen werken, maar of hij daar ook succes zou kunnen hebben zoals bij Ajax, is nog maar zeer de vraag aangezien er bij Manu na de pensionering van Ferguson nog nauwelijks beleid lijkt te worden gevoerd. En trainers met een visie hebben er baat bij als ze kans krijgen om die visie uit te dragen. Frank de Boer doet het nu prima bij Atlanta, maar is bij Inter en Crystal Palace hopeloos mislukt omdat hij daar door zijn werkgevers opzichtig in de steek is gelaten en die bij zijn aanstelling duidelijk hun huiswerk niet goed blijken te hebben gedaan. Ik krijg steeds vaker de indruk dat bij het aanstellen van een trainer door clubs uitsluitend wordt gekeken naar het succes dat hij heeft bereikt en er geen enkel oog is voor de vraag of hij wel bij die club past.
 
SjempjesLiek
 
21
13 oktober 2019 om 11:40
Frank de Boer vind ik een slecht voorbeeld. Heeft in die jaren dat hij Ajax kampioen maakte nooit het voetbal laten zien dat Bosz en Ten Hag er wel in kregen, dus die vlieger gaat al niet op. Van Gaal lukte het ook niet omdat zijn werkwijze niet aanslaat bij gearriveerde vedetten. Moyes zijn aanstelling heb ik ook nooit begrepen omdat hij bij Everton ook vaker betonvoetbal liet zien. Mourinho was altijd al een resultaattrainer, dus daar keek ik niet van op. Als de resultaten dan ook nog eens uitblijven kun je bij een club als United gaan. Wat mij stoort aan de reactie waarop ik cynisch reageerde, is dat het lijkt alsof de Ajax-filosofie alleen maar is weggelegd voor Barcelona. Alsof het voetbal-DNA zo diep geworteld zit in een club dat een trainer een selectie nooit naar eigen hand kan zetten. Echt de grootst mogelijke kolder. Je hebt met zoveel variabelen te maken wat een team succesvol maakt, daar is bestuur er 1 van, maar je vergeet de invloed van de persoonlijkheid en filosofie van een trainer, het vermogen om deze over te brengen op de selectie, het transferbeleid, het herkennen van talent. Ik kan wel eindeloos doorgaan. Maar laat ik je in ieder geval zeggen dat als Klopp of Guardiola nu zouden vertrekken bij hun clubs, Liverpool en City na een tijd weer heel anders voetballen. En wanneer een van hen de tijd en middelen krijgt bij een kick-and-rush team zij daar ook veranderingen in kunnen brengen. Dus als er een reactie zoals de eerste is waar het dedain van afdruipt zeg ik daar gewoon wat van.
 
RinkSchippers
 
14
13 oktober 2019 om 12:02
Myvision heeft gewoon gelijk. Eng is juist de waas voor de ogen als het over Ajax gaat maar dat terzijde. Liverpool en city spelen nu (10 miljard verder) idd iets aantrekkelijker dan 10 jaar geleden. Ajax moest het vanaf f de boer met spelers als Sana en een transfervrije schone doen.
 
SuperNico31
 
10
13 oktober 2019 om 12:05
Zoveel geks zegt hij niet. Of denk je dat United met de huidige selectie het spel van Ajax kan spelen? Aanvallend, attractief voetbal met lopende spelers, voetballende Cv's, veel druk zetten bij balverlies etc.? Het United van nu is daar gewoon niet toe in staat. Als Ten Hag hetzelfde spel daar wil neerzetten, dan moet hij een groot gedeelte van de selectie opschonen.
 
SjempjesLiek
 
14
13 oktober 2019 om 12:33
@RinkSchippers: Een waas voor mijn ogen? Volgens mij ga ik gewoon de dialoog aan. Oh dus een trainer is niet deels verantwoordelijk voor wat er op het veld staat? Dus als het niet loopt ligt het aan (het gebrek aan) kwaliteiten van de spelers? Lekker redeneren zo, rechtlullen wat krom is. United heeft echt wel kwaliteiten in de selectie om aantrekkelijk voetbal te spelen. En om dit bij voorbaat al uit te sluiten vind ik verschrikkelijk arrogant en naïef. Ten Hag zat bij Ajax ook in een proces.
 
SjempjesLiek
 
3
13 oktober 2019 om 12:35
@supernico Met je laatste zin sluit je in ieder geval al niet uit dat Ten Hag ertoe in staat is om zijn manier van spelen erin te krijgen
 
SuperNico31
 
6
13 oktober 2019 om 13:01
Ja, en dus heeft myvision gewoon gelijk. Dat Ten Hag momenteel niet met United hetzelfde spel kan spelen als met Ajax. Snap dus niet waarom je zo koppig doet.
 
SjempjesLiek
 
17
13 oktober 2019 om 13:16
“En dus heeft myvision gelijk”. Prima dat jij die conclusie voor jezelf hebt getrokken. En verwar een andere mening niet met koppigheid (verschrikkelijk arrogant om te zeggen). Als Ten Hag de spelers bij United kan raken en overtuigen, zullen ook zij het spel kunnen spelen wat Ajax heeft laten zien. En daarmee zeg ik niet dat een verdediger als Maguire moet blijven, want hij is geen De Ligt. Maar sommige spelers kunnen tot volledig wasdom komen bij een andere trainer. Een trainer die hamert op andere aspecten tijdens trainingen en besprekingen dan zijn voorgangers. Ook de individuele gesprekken mbv video-analyses en de verwachtigingen per speler spelen daarbij een rol. Daarbij zijn er genoeg middelen aanwezig bij United om ontbrekende kwaliteiten die Ten Hag mist in de selectie aan te vullen.
 
SuperNico31
 
4
13 oktober 2019 om 13:45
Ja, ja. Je bent al arrogant als je iemand koppig vindt. Alsjeblieft man. En sorry. Als je serieus denkt dat je met de spelers bij United hetzelfde spel als met Ajax kan neerleggen puur door ze te raken of overtuigen, dan ben je wel erg naïef. Een Guardiola kon het ook niet bij City met de selectie waarmee hij moest beginnen. Daar had hij heel veel geld en aankopen voor nodig. Dit United mist te veel kwaliteiten die passen bij het spel wat Ten Hag bij Ajax speelt. Ze hebben bijvoorbeeld geen cv als Blind die goed van achteruit kan opbouwen of een creatieve middenvelder als Ziyech. En een speelwijze heb je niet zomaar met een paar aankopen gefixt. Dat kost veel tijd.
 
SjempjesLiek
 
18
13 oktober 2019 om 14:01
Dat is arrogant ja. Want daarmee suggereer jij dat je het bij het rechte eind hebt en een ander -die daar niet in meegaat- gewoon tegendraads probeert te zijn. Ik sta altijd open voor andere meningen, maar in dezen ben ik van mening dat een club met zoveel middelen als United echt wel het voetbal kan spelen zoals Ajax dat doet. Je zegt het gelukkig zelf al, zoiets kost tijd. En ik gaf al eerder aan dat ook Ten Hag in een proces zat bij Ajax. Zoiets gaat niet van de een op de andere dag. Dat begrijpt iedereen wel. En voetballen van achteruit zijn Engelsen niet gewend, maar Liverpool speelde voor Klopp ook nooit zoals het nu doet. City voor Guardiola idem. Uiteraard heeft Guardiola geld over de balk kunnen smijten. Maar hij is wel degene geweest die die spelers heeft gekozen, hij is degene geweest die de herkenbare patronen erin heeft geslepen. Want ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat niet iedere trainer met het materiaal van City zo had gespeeld. Daarbij ontwikkelt een speler zich ook verder dóór een bepaalde trainer. Dat soort zaken gaan altijd hand in hand. Als Ten Hag de tijd, de middelen en het vertrouwen krijgt van de mensen op het pluche, is het absoluut mogelijk dat hij United aan het voetballen krijgt. Om dat van tevoren al uit te sluiten omdat de huidige speelwijze bij hen niet strookt met de Ajax-filosofie is verschrikkelijk kortzichtig en bekrompen.
 
SuperNico31
 
9
13 oktober 2019 om 14:36
Iedereen hier is volgens jou al arrogant. Wat is er arrogant aan als je iemand koppig vindt? Je blijft je standpunt volhouden, terwijl je zelf allemaal argumenten geeft waarmee je myvision gewoon gelijk geeft. Zo zegt hij dat United momenteel niet in staat om het voetbal te spelen wat Ten Hag speelt met Ajax. Daarna kom je zelf met dingen als aankopen doen, tijd nodig hebben, vertrouwen krijgen etc. Dan klopt het toch wat myvision zegt? Dat United op dit moment niet het spel kan spelen wat Ten Hag speelt met Ajax. En toch blijf je koppig volhouden, terwijl je eigenlijk gewoon precies hetzelfde zegt als myvision. Dat bedoel ik met koppig, maar kennelijk ben je dan al arrogant.
 
SjempjesLiek
 
6
13 oktober 2019 om 16:17
Ik vind het veel te voorbarig om al te stellen dat United niet attractief en aanvallend kan voetballen als Ten Hag daar de scepter zou zwaaien omdat het materiaal ontoereikend zou zijn. “Dan zou Ten Hag half Ajax mee moeten nemen”. Volgens myvision is Ajax dus individueel beter dan United. Hou op zeg. United heeft fantastische spelers lopen waar Ten Hag mee zou kunnen werken. Wellicht dat wanneer zij z’n ideeën oppikken en zien dat het lekkerder loopt dat die spelers allemaal opbloeien en laten zien welke kwaliteiten ze hebben. Want die hebben ze wel degelijk. Met transfers en aanpassingsperiode bedoel ik de tijd en middelen die Ten Hag eventueel nodig zou moeten hebben om de boel te finetunen. Maar om Utd nu al als incapabel te bestempelen om attractief en aanvallend te spelen met hoge pressie, durf, voetballende oplossingen van achteruit en een ingezakte valse spits met veel positiewisselingen voorin is gewoon ridicuul.
 
SuperNico31
 
4
13 oktober 2019 om 16:41
Myvision zegt nergens dat de selectie van Ajax individueel beter is. Dat is een aanname wat je doet. Hij bedoelt dat als Ten Hag hetzelfde spel wil spelen als wat hij met Ajax doet, hij dan de halve selectie van Ajax moet mee nemen. Spelers die beter aansluiten op het spel wat hij nu speelt. Heel wat anders dan zeggen dat de spelers van Ajax individueel beter zijn. En heb jij de selectie van United gezien en hoe ze presteren? Allemaal leuk en aardig, maar er zit gewoon weinig tussen waarmee Ten Hag het spel van Ajax na kan bootsen. Weinig creativiteit, weinig voetballend vermogen achterin etc. Kan je wel leuk volhouden, maar op het moment kan hij hetzelfde spel als met Ajax daar moeilijk spelen. Let op: op dit moment. Dat is wat myvision zegt en jij zegt zelf dat het middelen en tijd kost om een speelwijze erin te krijgen. Met deze argumenten geef je dus gewoon toe dat United op dit moment (!) niet in staat is om het spel van Ajax onder Ten Hag te spelen. Ben nu wel een beetje klaar met deze onzinnige discussie, dus zal ook niet meer op je ingaan.
 
SjempjesLiek
 
3
13 oktober 2019 om 17:36
“Op dit moment”. Dat begrijp ik, als het niet op dit moment armoedig zou zijn bij Utd was dit hele artikel er niet geweest. Zoek voor de grap eens het woord ‘synergie’ op. Dat zit bij Ajax wel snor, United heeft dat niet. Het team draait voor geen meter waardoor spelers niet uit de verf komen. Dan denk je al snel dat die spelers het niet in zich zouden hebben om het spel te spelen wat Ten Hag bij Ajax laat zien. Als het nou stuk voor stuk koekenbakkers waren (daarom zeg ik: individueel), dan was ik het eens geweest met de stelling van myvision. Maar jij, met 19 jaar aan FM en FIFA-ervaring, stelt dat dit bij voorbaat al uitgesloten is dat Ten Hag dit er niet in gaat krijgen. Typisch. We hoeven het ook niet eens met elkaar te worden, maar ik geloof wel dat Ten Hag een ploeg herkenbaar voetbal kan laten spelen.
 
Scepticus38
 
2
14 oktober 2019 om 15:55
" Frank de Boer vind ik een slecht voorbeeld. Heeft in die jaren dat hij Ajax kampioen maakte nooit het voetbal laten zien dat Bosz en Ten Hag er wel in kregen, dus die vlieger gaat al niet op " . In de eerste plaats klopt het niet wat je zegt, in zijn beginperiode heeft hij dat wel degelijk gedaan met de wedstrijd tegen Barcelona als hoogtepunt. Maar waar Bosz en vooral Ten Hag spelers als Zyech, Tadic, Blind, De Jong en De Ligt tot hun beschikking hadden, moest Frank de Boer het met beduidend minder materiaal doen en de weinige topspelers die hij in tot zijn beschikking had, zoals Suarez, Blind jr., Vertonghen, Alderweirld, Eriksen en Babel raakte hij in de jaren daarna allemaal kwijt, terwijl hij er beduidend minder materiaal voor terug kreeg. Desondanks presteerde hij iets dat zijn voorgangers ondanks dat die veel beter materiaal tot hun beschikking hadden, 7 jaar lang niet lukte en dat was Ajax kampioen maken. Ondanks dat zijn selectie ieder jaar verder werd uitgehold, lukte hem dat zelfs vier keer. Dus je vertelt zoals zovelen daar een gewoonte van maken, weer de helft van het verhaal bij je oordeel over Frank de Boer. Frank de Boer heeft op geen enkel moment een selectie tot zijn beschikking gehad zoals Ten Hag die nu heeft, zijn selecties blonken door het grote aantal jeugdspelers vooral uit in onevenwichtigheid. Om het Ajaxspel te kunnen spelen, heb je hoog gekwalificeerde spelers nodig en die heeft Frank de Boer slechts in heel beperkte mate tot zijn beschikking gehad. Je betoog snijdt dan ook geen enkel hout. Barcelona is de enige club die er een visie en filosofie op nahoudt die vergelijkbaar is met die van Ajax. Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo. Die visie en filosofie heeft bovendien helemaal niets te maken met een trainer die een selectie naar zijn hand zet, die filosofie en visie zitten diep in het DNA van de club en daarom wordt altijd naar een trainer gezocht die die kan uitvoeren en natuurlijk niet andersom. Je spreekt over kolder en vervolgens noem je zaken op als transferbeleid en jeugdscouting die allemaal worden uitgevoerd door clubmensen en laat dat nu bij uitstek de mensen zijn die de filosofie van de club belichamen. Je hele betoog snijdt dan ook geen enkel hout en uit de praktijk blijkt dat waar jij je aan stoort en wat je naar eigen zeggen gedreven heeft om je reactie te posten, gewoon de realiteit is en dat Ajax en Barca uniek zijn in de manier waarop over het voetbal gedacht wordt en hoe het beleefd wordt. Het is een utopie om te denken dat je dat zou kunnen kopieren door een bepaalde trainer voor een groep te zetten, zoals jij suggereert. Zelfs als je een konijn een hazenpak zou aantrekken, blijft het nog steeds een konijn zoals een club die vooral resultaatgericht is, ook gewoon een resultaatgericht club blijft als die club een opbouwtrainer voor de groep zet. Als dat gebeurt, is het gevolg meestal dat die trainer binnen de kortste keren weer aan de dijk wordt gezet, dat zullen Frank de Boer en Peter Bozsz kunnen beamen.
 
Janta
 
3
14 oktober 2019 om 16:20
Eindelijk medestanders gevonden die wel weten hoe het precies was met Ajax en Frank die in een klote periode bij Ajax kwam en wel de jeugd kansen gaf die zijn voorganders nalieten. Ik geef je het te doen, geen centen makken door jarenlang wanbeleid van de heren Jaakke en v/d Boog maar toch 4 titels te pakken terwijl zijn sterspelers onder zijn handen verkocht werden.
 
Mahomes
 
6
14 oktober 2019 om 17:21
@Scepticus38: Waarom heb jij altijd zoveel woorden nodig om enkel open deuren in te trappen?
 
DennisHartkoorn
 
0
15 oktober 2019 om 18:13
Vind Ten Hag niet passen bij Manchester United. Bovendien heeft United niet de tijd om aan systeem van Ten Hag te wennen.
 
The Shins
 
6
13 oktober 2019 om 00:20
Ook voor alle andere genoemde namen geldt dat ze beter eerst kunnen bezinnen eer ze daar beginnen. Nog los van een speelstijl is het afbreukrisico de laatste jaren enorm gebleken bij United.
 
Bobiku29
 
29
13 oktober 2019 om 00:59
Myvision, Ten Hag hoeft daar toch ook niet het spel van Ajax te spelen? Bij Utrecht was hij succesvol met een totaal ander systeem en een volstrekt andere speelwijze. Dat de selectie van United niet zoals Ajax kan spelen, zegt niks over of Ten Hag er een winnend team van kan maken.
 
myvision
 
2
13 oktober 2019 om 09:44
Nee dat klopt. En uiteindelijk zou 't natuurlijk wel een mogelijkheid van 'm zijn maar ik denk dat en Ajax dit momenteel zou tegenhouden en dat Ten Hag het ook mooi vindt om dit voetbal te kunnen spelen tegen welke club dan ook.
 
Bobiku29
 
4
13 oktober 2019 om 11:24
Dat denk je. Mag natuurlijk, maar ik denk dat er een moment komt dat er Ten Hag bij Ajax het plafond raakt. Dan is United een mooie uitdaging. Ik denk niet dat het type voetbal dan uitmaakt, want als je met United goed presteert en de top weer bereikt, is dat een ongekende prestatie. Ongeacht het voetbal dat je speelt
 
 
3
14 oktober 2019 om 14:52
Denk sowieso niet dat ze in Manchester interesse moeten hebben in een voetbalstijl waarmee je op attractieve wijze af en toe bijna iets wint.
 
Bossie
 
8
13 oktober 2019 om 00:06
Ik denk dat Ten Hag door Ajax moeilijker is te vervangen dan een van de spelers. Ik zou zo niet een twee drie kunnen zeggen wie Ten Hag zou moeten opvolgen na dit seizoen.
 
myvision
 
6
13 oktober 2019 om 00:12
-Louis van Gaal -Peter Bosz
 
cabinessence
 
19
13 oktober 2019 om 10:27
@myvision: Van Gaal is 68 en al 3,5 jaar met pensioen.
 
RUTGERRR
 
14
13 oktober 2019 om 00:17
Je naam zegt het al.
 
devcity
 
11
13 oktober 2019 om 01:28
Ach iedere debiel krijgt dit team op plek 1 zoveel goede spelers lol
 
LucasAndersen
 
0
13 oktober 2019 om 16:05
Doe mij Bielsa maar
 
AnsuBarcaFati
 
2
13 oktober 2019 om 16:58
Ik hoop Danny Blind of Marco van Basten ????
 
RamonDore
 
8
13 oktober 2019 om 00:19
Denk dat ze gewoon de ingesprektoon krijgen hoor...Ajax verkoopt zn trainer niet tussentijds.
 
martijnovic
 
2
13 oktober 2019 om 00:24
Toen ze sanchez en vooral lukaku weg deden wisten ze al dat het een heel zwaar seizoen ging worden. Geef olle gewoon de kans in dit tussen jaar. Geen enkele trainer gaat CL halen met dit team. Mocht olle er helemaal niks van bakken kun je altijd volgende zomer ten hag nemen en dan tegelijk ook zyech en vd beek meenemen.
 
JK-Ajax
 
11
13 oktober 2019 om 01:07
Waarom zou hij van Europese subtop naar Europese mailaisr? United is een zinkend schip zonder enig vorm van beleid. Ieder die daar in stapt is hopeloos
 
MrKrillin
 
35
13 oktober 2019 om 01:17
@jk-Ajax dat is onzin. Blijft een vd grootste clubs. Ze hebben veel budget en met juiste coach zoals een Pochettino staan ze zo weer bij de top. Mogelijkheden zijn gigantisch.
 
JK-Ajax
 
25
13 oktober 2019 om 01:28
Ze hebben veel budget en meerdere goede coaches gehad. Waarom snapt niemand dat het niet aan de coach ligt maar aan het beleid en dat een trainer de tijd nodig heeft? Alsof hij de tijd krijgt bij dat kerkhof, er is zoveel middelmaat in die selectie. Alsof ze zo weer bij de top staan, hilarisch zou ik zeggen zon statement
 
PanFC
 
1
13 oktober 2019 om 11:19
Ik denk juist dat hij nu de tijd krijgt. Duidelijk jonge spelers gehaald die honger hebben. Spelers die nog niets gewonnen hebben maar dat wel willen. Ik denk echt dat ze Solskjaer een paar jaar de tijd geven om wat op te bouwen. Je kunt van deze spelers niet verwachten dat ze meteen presteren, dat is een proces. Kijk naar wie er spelen, allemaal jong. Dit is terug naar de roots van United, eigen opgeleide en daarnaast jonge spelers gekocht. Ik heb er vertrouwen in. En ja, dat betekend dat er een jaar of misschien 2 niets gewonnen gaat worden. Maar dit lijkt mij juist dat er met Solskjaer de juiste weg is ingeslagen.
 
RamonDore
 
2
13 oktober 2019 om 11:21
@MrKeillin Wat JK zegt klopt gewoon hoor die club heeft geen beleid en koopt en verkoopt maar raak er zit geen ziel meer in...
 
El Fenomeno
 
1
13 oktober 2019 om 22:26
United heeft een waardeloos elftal en dat terwijl ze op de derde plek staan van de meeste transferuitgaven van de afgelopen tien jaar. Lachwekkend clubje waar Ten Hag nooit naartoe moet gaan. Enkel Pogba is van topniveau daar, de rest is om te huilen.
 
MrKrillin
 
0
14 oktober 2019 om 15:56
De Gea vergeten?
 
gloryUnited
 
0
15 oktober 2019 om 13:01
@JK-AjaxLiverpool van 4 jaar geleden was ook pure middelmaat aan spelers. Klopp komt, krijgt vervolgens de vrije hand en een eindeloze portomonnee en zie hier. 4 jaar later tellen ze weer mee. Als Liverpool dit kan, dan kan United, een club dat nog groter en rijker is, het zeker ook. Mits de juiste coach en TD komen
 
ACMark
 
0
15 oktober 2019 om 13:24
"Lachwekkend clubje." Bizar dat als je een paar jaar niet presteert mensen ze meteen afschrijven. Qua fanbase is het zo wat de grootste club op aarde en daar zullen de mogelijkheden ook naar zijn. Liverpool, Chelsea, Arsenal, noem ze maar op hebben ook hun mindere jaren gekend.
 
Janta
 
0
15 oktober 2019 om 20:46
Ze zijn rijk maar het ontbreekt hun aan enige (langere termijn) visie. De Titanic was ook ondenkbaar maar het gebeurde toch.
 
Yoda
 
4
13 oktober 2019 om 07:20
Misschien omdat er aan dit Ajax niet meer zoveel valt te halen als bij united? Tenzij je t realistisch acht dat Ajax nog de structurele stap kan maken naar de top.de reden dat ik denk dat ze die niet kunnen maken, is dat hoe dichter ze komen bij de top, des te meer interesse er zal komen. Nu zelfs voor je trainer. En je kunt wel steeds hogere bedragen vragen, maar voor het halen van echte top kom je steeds meer uit bij categorie spelers die hun eis gaan ophalen voor Nederland.ajax moet steeds 2 de ligts verkopen en bij united krijgen ze datzelfde geld als ze wat shirts verkopen en een tv deal maken.
 
cabinessence
 
4
13 oktober 2019 om 10:37
@JK-Ajax: Omdat vrijwel elke speler of trainer liever in de Premier League dan in de eredivisie zou willen werken?
 
MrKrillin
 
4
13 oktober 2019 om 01:15
Denk dat Pochettino beste keuze is. Als hij aan team kan werken daar en Kane, Toby en Erikssen meeneemt staat er gelijk wat. Kane zal wel onhaalbaar zijn. Wow als je win% ziet dan zie je dat Mourinho na Furgenson best presterende coach was. Veel beweerden hier dat LvG beter deed, dus niet als je naar de cijfers kijkt
 
Ijsmuts
 
2
13 oktober 2019 om 06:43
Als je winpercentage doorslaggevend is wel ja. Het is denk ik maar een van de vele indicatoren. vGaal pakte bijv nog een beker bijv.
 
Gaalmeister
 
5
13 oktober 2019 om 09:57
Eh Mourinho de Europa League
 
MrKrillin
 
3
13 oktober 2019 om 10:24
@ijsmuts Mourinho pakte 3 prijze
 
LeCutInside
 
3
13 oktober 2019 om 11:17
Je moet wel met een hele Oranje bril op kijken wil je beweren dat LVG het beter deed. Behaalde minder punten, minder prijzen en het voetbal was zo mogelijk nog saaier dan onder Mourinho. Vind het een geweldige trainer, maar het project bij United was simpelweg mislukt.
 
TILBURG013
 
2
13 oktober 2019 om 13:21
Kane is onhaalbaar, Eriksen is hopeloos uit vorm en die ik niet naar United gaan om nog maar te zwijgen over de vorm van Alderweireld. Die gaat op dit moment die defensie niet sterker maken hoor, wordt aan alle kanten voorbij gelopen in de PL en de CL. Spurs heeft gewoon vaak geluk gehad, nu dat een keer de andere kant op valt, zie je gelijk hoe matig ze eigenlijk zijn..
 
Arnavut1
 
4
13 oktober 2019 om 01:31
ten Hag is de beste trainer van NL imo. ten Hag is onvervangbaar voor Ajax. Zijn verlies zou geoter zal dan elke speler.
 
HarisVuckic
 
1
14 oktober 2019 om 10:13
Is dit niet gewoon maar random wat roepen? Alsof je ooit ook maar met één Eredivisie trainer in contact bent geweest of training hebt zien geven. Misschien werd Stam ook wel kampioen met dit Ajax.
 
Arnavut1
 
2
14 oktober 2019 om 17:05
Random wat roepen? Wellicht had Stam idd kampioen kunnen worden en had Robert Maaskant met Ajax de CL gepakt maar dat is niet zo. Wat deze man heeft gepresteerd met een vrij nieuwe groep en zijn spelinzicht is van een hoog niveau. Ik baseer mijn mening op hetgeen wat ik tot nu toe heb gezien zowel bij Utrecht als bij Ajax. En dan vind ik hem vooralsnog ver boven de rest uitspringen.
 
zwollywood038
 
0
13 oktober 2019 om 01:44
Ik denk niet dat één van de uitgelichte 'grote' namen nu wil instappen bij United. Wellicht aan het begin van een seizoen maar niet nu er al weinig eer meer valt te behalen.
 
AFCfokke
 
1
13 oktober 2019 om 11:00
Dat, en het gebrek aan lange termijn visie in de vorm van een goede TD. Al die over het paard getilde jongetjes bij Utd gaan voor de volgende trainer echt niet opeens harder lopen
 
ikbenjouniet
 
2
13 oktober 2019 om 03:04
als je dan toch het voetbal van Ajax van vorig jaar wil haal dan Schreuder. doet het nu ook perfect in Duitsland met een volgens mij 1e plaats? dus tot nog toe blijf ik ook bij mijn mening dat het grootste voetbal van Ajax groten deels uit de hand van Schreuder kwam. daarbij wil ik wel vermelden dat tenhag mij de laatste wedstrijd positief heeft verast. en mischien zelfs meer durft dan ik dacht.
 
ikbenjouniet
 
1
13 oktober 2019 om 03:07
sorry ik haalde clubs door elkaar waardoor ik de positie van Schreuder op de ranglijst verkeerd had ingeschat. ?? toch blijf ik bij me mening .
 
FunkyG
 
10
13 oktober 2019 om 08:55
Jouw mening of de mening van die popi jopies van VI? Maar blijf lekker bij je mening, alleen komt het wel een beetje dom over. Ten Hag heeft al lang bewezen een hele goede trainer te zijn. Overal waar ten Hag werkzaam is prestreert hij boven gemiddeld met zijn ploegen.
 
Damsko1103
 
1
13 oktober 2019 om 10:22
Voor mij duidelijk dat Ten Hag het "gelukkig" niet word. Je gaat niet Solskaer ontslaan straks om vervolgens Ten Hag aan te stellen. Van onervaren naar onervaren. Pochettino lijkt me de aangewezen man van al die namen die in de poll staan. Hanteert in mij ogen het juiste voetbal voor ManU.
 
LéonV. Hooft
 
0
13 oktober 2019 om 10:52
EtHzag zal tijdens het seizoen nooit overstappen naar een andere club, tenzij men hem zou ontslaan. Ik denk ook niet dat hij dan naar Engeland zal gaan ik denk dat hij dan naar Duitsland gaat.
 
UltimateFreak83
 
0
13 oktober 2019 om 11:17
Elke coach zal er falen zolang het hoger management ongewijzigd blijft
 
LawPl
 
3
13 oktober 2019 om 11:42
100 miljoen voor Ten Hag en geen cent minder! Ten Hag is onvervangbaar voor Ajax want geen Nederlandse trainer is van dergelijk niveau die beschikbaar is. Alleen Ronald Koeman zou hem mogelijk waardig kunnen vervangen maar hij is niet beschikbaar.
 
HarisVuckic
 
2
14 oktober 2019 om 10:14
Je weet geen eens wat het niveau is die hij als trainer haalt, simpelweg omdat je er geen deel van uitmaakt. Random roepen dat iemand de beste trainer is, nadat je net kampioen bent geworden, is zo goedkoop.
 
Japser
 
1
13 oktober 2019 om 11:46
Het naakt niet uit welke trainer je voor de groep zet. Kijk is naar de (smalle) selectie van ManUtd met allemaal gemiddelde spelers (op 3 na). Geen trainer kan hier een topploeg van maken.
 
joekaa
 
1
13 oktober 2019 om 13:00
Bij Manutd ligt het niet zozeer aan de coach, maar meer aan het aankoopbeleid. Seizoen na seizoen worden de verkeerde spelers aangekocht, hebben geluk dat ze tot nu toe nog konden teren op de jeugd (scouting) dat ze nog enigszins overeind houdt.
 
 
1
13 oktober 2019 om 15:07
Van Gaal werd ook bedankt en als je niet bij de eerste drie eindigt kun je niks daar. Lekker wegblijven!
 
 
1
13 oktober 2019 om 15:22
Sinds vertrek Ferguson is ManUnited langzaam kapot aan het gaan. Komt niet zo heel snel goed met huidige beleid en spelopvatting.
 
theo uphus
 
0
13 oktober 2019 om 21:51
Moyes, van Gaal, Mourinho en Solskjaer zijn er allen niet in geslaagd een team te formeren dat ook maar een beetje in de schaduw kan staan van het United van Ferguson met Giggs, Beckham, Keane en Yorke. Ten Hag zou wel gek zijn als hij het huidige Ajax, waar hij met Overmars en v.d. Sar aan gebouwd heeft nu te verlaten voor een club vol intriges en problemen. Ten Hag kan veel beter nog meer naam proberen te maken met Ajax dan zich in een wespennest te begeven.
 
29er
 
0
14 oktober 2019 om 14:42
Het grappige is, Ferguson is paar keer kampioen geworden met selecties die op papier niet veel beter waren dan wat er afgelopen seizoenen beschikbaar was, maar hij wist er wel veel meer uit te halen. Daaraast is concurrentie natuurlijk ook wel toegenomen. Je moet van Fergusonniveau zijn om hier iets uit te halen
 
 
0
14 oktober 2019 om 14:55
Haha Ten Hag bij een Engelse topclub, ik heb al medelijden met het idee. Laat die man toch lekker in de luwte werken in Nederland waar eens in de 20 jaar ver komen in de CL een heldendaad is in plaats van een zwarte periode.
 
Deutscher Meister
 
0
14 oktober 2019 om 15:20
Die gasten snappen het nog steeds niet, denken ze nou echt met een nieuwe coach er weer te staan. Ze zijn een beetje waar Liverpool was pre Klopp periode. Het werkte met Klopp omdat hij een filosofie heeft, de hele organisatie meekreeg en veranderde. United denkt met één nieuwe speler of weer een nieuwe coach de hele boel zal veranderen, dat gaat nooit gebedeuren natuurlijk
 
Feelingood
 
0
14 oktober 2019 om 20:22
Ik hoop dat ze bij Man Utd inmiddels snappen dat dit beleid niet werkt.. telkens maar overstappen en opnieuw beginnen.. stel een trainer aan die kan bouwen, haal alleen nog maar jonge spelers en neem de tijd
 
Yelle
 
1
14 oktober 2019 om 22:23
Ik zou daar alleen instappen als Woodward ook wordt vervangen. Die man maakt er echt een potje van.
 
Janta
 
1
15 oktober 2019 om 12:06
Geen enkele genoemde coach kan MU uit deze drek halen. Ze moeten eerst maar eens voor zorgen dat er een goed management komt met visie naar de toekomst en stel dan een coach aan die dat kan uitvoeren. Nu is het een slangenkuil.
 
Baabman
 
1
15 oktober 2019 om 14:33
Mooi om te zien dat de prestaties van zijn CL campagne niet onopgemerkt blijven, het lijkt er steeds meer op dat Ten Hag een toptrainer in wording is. Heeft natuurlijk het ideale voorbeeld gehad met Guardiola bij Bayern. Echter vind ik hem persoonlijk een beetje nerveus en ongemakkelijk voor de camera, nog een klein puntje van verbetering.