'Aardverschuiving in tv-land: één partij koopt rechten voor CL, EL én ECL'
Zaterdag, 5 november 2022 om 14:39

Ziggo staat op het punt een enorme slag te slaan in de tv-markt, zo weet Chris Woerts 'voor 99,9 procent zeker'. De sportmarketeer meldde bij Vandaag Inside dat de provider op het punt staat om de uitzendrechten te verwerven van zowel de Champions League, Europa League als Conference League. "SBS 6, RTL en ESPN hebben de rechten niet", aldus Woerts in de talkshow.

De rechten van de diverse Europese toernooien zijn in Nederland sinds jaar en dag verdeeld over diverse partijen, maar daar lijkt nu verandering in te komen. "Het is droevig nieuws voor SBS 6: we raken onze voetbalrechten kwijt", meldde Woerts. "Donderdagochtend werden we gebeld door de UEFA: slecht nieuws. Jullie (SBS, red.), RTL en ESPN hebben de rechten niet. Dat betekent dat er één partij is die op het complete pakket geboden heeft: én Champions League, én Europa League én Conference League. Op het open net."

"Dat gaat naar één partij, denken we", vervolgde de sportmarketeer, die namens Talpa/SBS optreedt tijdens de onderhandelingen voor voetbalrechten. "99,9% kans dat het Ziggo is. Die nemen nu de telefoon niet op. Het gaat in vanaf het seizoen 2024/25. We hebben het uitgerekend en denken dat het ruim boven de 25 miljoen euro voor het hele pakket is. Ik moet Ziggo feliciteren, ze hebben het goed gedaan." Het zou voor Ziggo een enorme opsteker zijn, nadat de rechten voor de Premier League en Formule 1 verloren werden aan Viaplay.

Tot aan de zomer van 2024 is het Champions League-voetbal op het open net te zien bij RTL 7, terwijl Ziggo momenteel houder is van het zogeheten B-pakket van dat toernooi. De Europa League en Conference League blijven nog tot medio 2024 te zien bij Veronica, onderdeel van Talpa. ESPN beschikt bij de twee kleinere toernooien over het B-pakket.

Meer nieuws
   
12:12
12:12
FC Twente presenteert twaalfvoudig international als eerste zomeraanwinst
3
   
11:46
11:46
Thomas Tuchel gaat definitief niet verder als trainer van Bayern München
31
   
11:24
11:24
Clubtopscorer uit de Eredivisie vertrekt voor 'niet te weigeren bod' naar Azië
7
   
10:50
10:50
Robin van Persie verlaat Feyenoord en is hoofdtrainer van sc Heerenveen
42
   
10:31
10:31
Duo dat goed is voor 299 Liverpool-wedstrijden neemt net als Klopp afscheid
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (160)

 
LosBlancos1999
 
51
4 november 2022 om 22:44
Pff wat is dat enorm balen zeg. Laat dit alsjeblieft gewoon op de publieke zenders blijven.
 
riqui8
 
143
4 november 2022 om 23:08
Ik vind de voetbalcontent van Ziggo wel met afstand de beste van Nederland. Zowel qua commentators als analisten en ook Rondo vind ik inhoudelijk het sterkst. Wat dat betreft een feest dat Ziggo dit gaat aanbieden. Al had het ook wel iets gehad als er in ieder geval een deel bij de grote commerciëlen was gebleven, zodat het voor iedereen toegankelijk was.
 
blaugrana11
 
29
5 november 2022 om 00:01
Ik vind de uitzendingen van espn van de europa league best goed moet ik zeggen. Verder is ziggo idd wel de beste ja.
 
juvedeef
 
26
5 november 2022 om 00:57
Dit is zeer slecht nieuws hoor. Ziggo heeft maar 4 a 5 zenders waar voetbal op komt. Geheid dat je genoeg potjes gaat missen. Omdat ze die simpelweg niet uitzenden. Altijd vervelend bij Ziggo
 
VitesseASR
 
13
5 november 2022 om 01:32
Helemaal eens. Vind ik ook één van de grote nadelen van Ziggo. Ik als Serie A fan kan alleen de wedstrijden zien die Ziggo uitzendt, terwijl er naar mijn mening soms ook echt wedstrijden tussen zitten die echt leuk zijn om naar te kijken. Zoals bijvoorbeeld volgende derby's Torino - Juve, Sampdoria - Genoa (vorig jaar), Napo - Salernitana.
 
Formus
 
14
5 november 2022 om 07:02
juvedeef, Ziggo moet gewoon op open net uitzenden omdat Europees voetbal beschikbaar moet zijn. Mocht je dan een andere wedstrijd missen, dan heeft vast een andere zender wel het B-pakket, net als nu het geval is. En dan zal de enige zijn die daar mogelijkheden en dus waarschijnlijk interesse in heeft ESPN zijn. De B-wedstrijden zie je nu ook nooit op t open net. Of andere optie is grwoon pay per view.
 
ManoHeeftLev
 
5
5 november 2022 om 08:59
En waarom zijn ze het sterkst? Omdat er veel concurrentie is en omdat ze qua liverechten momenteel niet zoveel boeiends hebben. Als dat straks wijzigt, gaat het zwaar ten koste van de kwaliteit. Let maar op.
 
BrakObama
 
6
5 november 2022 om 09:10
Juvedeef, qua nationale competities klopt dat (ivm rechten), maar CL zenden ze allemaal uit, zelfs met schakelkanaal. Je kan momenteel echt niet zeggen dat je in de CL potjes hoeft te missen omdat Ziggo niks uitzendt..
 
Futures
 
6
5 november 2022 om 09:18
Ziggo had ook geen andere optie, ze zijn F1 al kwijt dus willen ze natuurlijk al het voetbal hebben.
 
Mauricel
 
0
5 november 2022 om 12:09
Dan raad ik je aan om een toto en en unibet account te nemen. Daar worden serie a wedstrijden gewoon uitgezonden
 
riqui8
 
0
5 november 2022 om 20:58
@juvedeef, dit gaat natuurlijk niet op. Als het op een commerciele zender zou zijn (zoals nu Rtl7), kun je er maar één zien en moet je voor alle anderen ook betalen bij Ziggo of Espn. Het argument kan dus niet zijn dat je gratis alles wil zien. Dat kan nu ook niet.
 
PSVChamps
 
12
4 november 2022 om 23:11
Tja…. Het grote geld…. Jammer want ik kan het, wonende in het buitenland, nu nog volgen via NLZIET. Dat gaat dan ook dus niet meer…. Met geluk kan ik hier PSV en Ajax live volgen daar dat op de (betaal)zender hier ook wordt uitgezonden
 
PSVGillingham
 
25
4 november 2022 om 23:50
Gewoon VPN gebruiken, dat doe ik ook.
 
gilau
 
3
5 november 2022 om 18:08
Of van iemand de Ziggo inlogcode lenen, doe ik ook voor voetbal en werkt goed in t buitenland.
 
elwood1997
 
6
4 november 2022 om 23:11
Niet zo zeuren. Dan moet je Ziggo nemen.
 
KouweArie
 
54
4 november 2022 om 23:18
Kleine verduidelijking, Europees voetbal van Nederlandse team moet op het open kanaal. Oftewel Ziggo moet 1 kanaal verplicht open gooien als deze clubs spelen! Het is meer een flinke tik voor KPN en consorten, die weten op dit soort avonden hun concurrent de hele avond reclame aan het maken is aan het grootste deel van het televisie kijkend Nederland.
 
JochemSjakie
 
1
5 november 2022 om 10:28
Dan moet je natuurlijk wel net toevallig in het dekkingsgebied van Ziggo zitten. Anders moet je inderdaad Ziggo Sport Totaal nemen.
 
Beebo
 
6
5 november 2022 om 13:21
Dat is het dus. Ze zullen ook een open kanaal moeten aanbieden aan klanten buiten hin verzorgingsgebied.
 
RobbieP
 
60
4 november 2022 om 23:11
En dan non-stop verbonden zijn aan Jeroen Grueter en Arno Vermeulen. Ziggo onder aanvoering van Wyste van der Goot en op z'n tijd Sierd de Vos is dan echt wel een graadje fijner.
 
IpswichTown
 
23
5 november 2022 om 01:10
Chris Woerds zegt dit, dus het lijkt me goed om niet in paniek te raken en nog even af te wachten.
 
Almogaver
 
13
5 november 2022 om 01:32
Het is al lang niet meer in handen van de publieke sector. RTL, SBS, ESPN zijn allemaal hetzelfde als Ziggo.
 
michael90
 
3
5 november 2022 om 05:57
Alles gaat betaald worden in de toekomst. Hahah voetbal is een business, geen hobby meer.
 
Rapido Rapido
 
10
5 november 2022 om 08:08
Heb all jaren geleden iptv 50 euro perjaar kijk alles over de hele wereld haha maakt mij niet uit sneu voor die genen die nu moeten betalen op de wedstrijden te kunnen zien
 
th0mm0
 
1
6 november 2022 om 10:58
Welke iptv gebruik je?
 
Ruiz_FCT
 
6
5 november 2022 om 08:25
No worries. Mochten de voetbalrechten naar Ziggo gaan dan hoeft de Nederlandse kijker zonder Ziggo-abonnement niet te wanhopen. Het is in de wet vastgelegd dat wedstrijden van Nederlandse clubs in de Champions en Europa League altijd voor iedereen te zien moeten zijn. Ziggo kan in dat geval het open net gebruiken, of een samenwerking aangaan.
 
Pelletje
 
3
5 november 2022 om 08:59
Ik vind het zelf niet zo verkeerd dat alles bij 1 zender zit. Dat zou bij films ook zo moeten zijn
 
JesseK19
 
1
5 november 2022 om 09:45
Nu weten we het wel Tim Kuik. Ik ben het ook aan t overwegen, zodra mijn huidige abo afloopt
 
Pelletje
 
2
5 november 2022 om 10:24
wat weten we wel?
 
MSN10
 
0
5 november 2022 om 18:23
Weet je hoe we dat kunnen doen … iedereen een iptv nemen de meeste hebben hem al en betaal je 70 per JAAR!!! Je hebt alles ziggo viaplay alles noem maar op wat je wilt ESPN de nieuwste films een hele map vol Paperview voor boksen en ga zo maar door …../// geen abo bij ziggo dus!!
 
MSN10
 
0
5 november 2022 om 18:24
Weet je hoe we dat kunnen doen … iedereen een iptv nemen de meeste hebben hem al en betaal je 70 per JAAR!!! Je hebt alles ziggo viaplay alles noem maar op wat je wilt ESPN de nieuwste films een hele map vol Paperview voor boksen en ga zo maar door …../// geen abo bij ziggo dus!!
 
MehmetBobo
 
33
4 november 2022 om 22:44
Jezus Anus. Ik heb toch geen Ziggo laat me gw met KPN al die wedstrijden kijken joh
 
Bram psv84
 
26
4 november 2022 om 22:46
Haha je anus ook... Er is iig wel stront aan de knikker! Ik heb geen Ziggo en ga het ook niet meer aanschaffen, dan maar via de radio!
 
SL100
 
8
4 november 2022 om 22:51
Ik heb wel Ziggo, maar die wedstrijden zullen niet gratis zijn!....Ziggo heeft maar 1 gratis kanaal...zonder die switchbullshit!
 
elninoo
 
98
4 november 2022 om 23:17
Vind dit toch wel zonde allemaal. Ik heb zowel thuis als op de zaak alle sportkanalen tot Eurosport live aan toe. Maar wat ik zonde vind is dat er voor mensen met een minder grote portemonnee op deze manier weinig overblijft. Ik spreek mijn klanten dagelijks over de eredivisie, Europese toernooien, Nederlands elftal, formule 1en andere sportevenementen maar velen haken af vanwege de versnippering van de sport op diverse kanalen en de daarbij komende hoge kosten die daarvoor betaald moeten worden. Ook jonge gassies die hun cluppie wel willen kijken maar waar hun ouders geen geld hebben voor ESPN of Ziggo sport. Dat vind ik zelf wel onwijs zonde voor die mensen omdat sport toch iets is waar je naar uit kunt kijken.Wij hadden vroeger als enige in de straat Canal+. Die ouwe keek dan altijd porno en mijn broer en ik op zondag dan altijd naar de wedstrijden van de Eredivisie. Maar in no time zat iedere zondag de halve straat bij ons thuis als Ajax bijvoorbeeld tegen Feyenoord speelde. Dat was wel altijd feest.Maar wat is het volgende? Schaatsen op een betaalzender? De Tour de France? WKs en EKs alleen nog te zien voor mensen die betalen? Ik vind het vrij treurig allemaal.
 
CD89
 
142
5 november 2022 om 00:22
De andere helft van de straat kwam bij jullie porno kijken? ??
 
Soccerfan_1
 
5
5 november 2022 om 07:01
Neem dan een mobiel abo van Vodafone er bij en je hebt het hele ziggo sport pakket gratis. Die samenwerking is echt top.
 
Rapido Rapido
 
2
5 november 2022 om 08:09
Op iptv
 
APPELSAP12
 
108
4 november 2022 om 22:44
Wat een onzin, ik vind dat voetbal eigenlijk op de NPO kanalen te zien moet zijn. Is cultureel van enorm belang in NL. Jammer dit.
 
OnsBerry
 
35
4 november 2022 om 22:56
Ja, Europees voetbal op de publieke omroep. Dat waren mooie tijden. Maar om nu 25 miljoen aan belastinggeld te besteden aan de uitzendkrachten voor voetbalwedstrijden...
 
AFCADickster
 
240
4 november 2022 om 23:01
Ach als we 200+ miljoen kunnen betalen aan slavernij bewustzijn kan dat voetbal er ook wel vanaf.
 
AndyHolthuysen
 
7
4 november 2022 om 22:56
Dat zou betekenen dat er nog minder tv inkomsten voor de clubs zijn. In landen als Engeland krijgen ze al 50 x zoveel
 
michael90
 
9
5 november 2022 om 05:59
Cultureel belang en NPO in 1 adem noemen haha. Dan snap je er al weinig van. Er is weinig cultuur op de NPO zenders te vinden. NPO is net zo commercieel als alle andere zenders, alleen hebben ze er een mantel over omdat het soort van de zenders van de mens zijn haha. En wij er maar belasting voor betalen, die onzin.
 
LocoL
 
66
5 november 2022 om 06:24
"Dan snap je er weinig van" Wat is dat toch een irritant denigrerend zinnetje
 
 
35
5 november 2022 om 06:47
Bloedirrant inderdaad. Men die zich zonder reden boven de rest verheven voelt, zoals Michael hierboven. En dan nadien met open deuren en dooddoeners te komen ook nog. Het is jammer dat mensen niet normaal meer een discussie aan kunnen of willen gaan
 
Sir Paul
 
15
5 november 2022 om 08:14
Daarbij heeft ie ongelijk ook. En is op 3 altijd wel iets 'cultuurs' te zien.
 
JochemSjakie
 
12
5 november 2022 om 10:30
Dat zijn van die mensen die vooral tegen alles zijn, gewoon om het tegen zijn. Verder hebben ze nooit zinnige argumenten.
 
 
13
4 november 2022 om 22:45
Meeliften op Ziggo van anderen dus.
 
snellesnickel
 
13
4 november 2022 om 22:45
Europees voetbal achter de betaal muur? Ach mij maak het niet uit. Heb alle zenders
 
 
25
5 november 2022 om 06:52
Ik weiger te betalen voor nog meer zenders. Ik betaal voor Eurosport en mijn standaard pakket. De rest kan mij inmiddels gestolen worden. Zo leuk is voetbal al niet meer. De CL keek ik om de nare clubs erin al niet meer. Voetbal is kapot naar mijn mening. De clubs zijn verrot. Zeker de grotere. Maar nu ook nog betalen voor de EL en ConL? TV-zenders maken het nog meer kapot op deze wijze. Donderdag genoten van PSV en Feyenoord. Dat zullen velen niet meer zien dus. De afstand naar de clubs, waar de identiteit bij de meesten clubs al weg is, wordt steeds groter. Het voetbal wordt langzaam kapot gemaakt.
 
Sociomasia
 
4
5 november 2022 om 09:21
Onzin, Nederlandse clubs in Europa kan je gewoon blijven zien. Dit is namelijk vastgelegt pet wet!
 
 
2
5 november 2022 om 10:06
Oke, bovengenoemde clubs kan ik inderdaad alleen nog zien waarschijnlijk. Als het maar een bereik heeft van 75% van Nederland. Dat moet me wel bereiken met mijn standaard KPN-pakket. Nou ja, anderzijds laat dit me voetbal nog minder boeien. Ze doen er alles aan om het niet leuk te maken. MOTD en Heerenveen zijn standaard. Feyenoord, PSV en AZ in Europa ook nog maar af en toe. De rest kijk ik bijna niets meer. Het boeit me niet. De rest van de clubs zijn zielloos. De Fifa en Uefa zijn zielloos. Landvoetbal boeit de spelers al niet meer. Trots is weg. De charme van voetbal is weg
 
JochemSjakie
 
4
5 november 2022 om 10:32
En waar precies heb je AZ op het open net kunnen zien, afgelopen week?
 
 
3
5 november 2022 om 11:40
Als het tegelijk is, moet er worden gekozen. Is bij andere zenders niet anders. Nu werd er voor Feyenoord gekozen. Geheel logisch trouwens. Dus dat is echt een heel raar weerwoord
 
Pelletje
 
8
5 november 2022 om 09:04
Stoer. Trots zijn op het sponsoren van criminele organisaties is niet iets om trots op te zijn. Hou dat lekker voor jezelf.
 
LeidseHood
 
12
5 november 2022 om 09:57
Ja want over de portemonnee van Ziggo moeten we ons meer zorgen maken dan om onze eigen portemonnee... Als ik ruim boven modaal verdiende, een eigen huis en een vast contract had zou ik misschien nog een zender erbij kopen. Nu ga ik gewoon streamen. Maar fijn dat jij hier een kruistocht voert voor miljardenbedrijven en tegen de gewone burger. Ben je op hun payroll ofzo? Of ben je echt een heilig boontje. Buffstreams of iptv, niks mis mee bijvoorbeeld.
 
Pelletje
 
5
5 november 2022 om 10:30
Ik zeg alleen dat je het lekker voor jezelf moet houden. Mensen doen net of ze er trots op zijn dat ze criminele organisaties sponsoren met alle gevolgen van dien en willen het blijkbaar maar al te graag delen. Hou het lekker voor jezelf. Als jij geen geld hebt om normaal tv te kijken, prima. Dan hoef je het nog niet te gaan promoten.
 
thomas0356
 
3
5 november 2022 om 16:24
Zolang die criminelen "normaal tv kijken" toegankelijker houden dan de steeds duurdere zenders geef ik m groot gelijk, alles is al duur genoeg mag je straks ook extra hiervoor neerleggen
 
Mystic-J
 
10
4 november 2022 om 22:45
Eindelijk doet Ziggo wat terug. Waarschijnlijk betalen we wel wat duurder, maar so be it.
 
maurootje
 
24
4 november 2022 om 22:47
Mag hopen van niet; want ze zijn dit jaar niet goedkoper geworden ondanks verlies F1, Engels voetbal… dus gewoon eerlijk Zijn en prijs gelijk houden, maar zal wel niet.. ach, betalen zullen mensen als ik toch wel. Er is geen leven zonder voetbal
 
RUTGERRR
 
0
5 november 2022 om 01:10
Je hebt ook nog iets als inflatie. Dat zit ook in de verhoogde prijzen.
 
Sociomasia
 
1
5 november 2022 om 09:24
Inflatie in het voetbal? Krijgen voetballers ook inflatiecorrectie? Messi 3 % erbij? Is echt een oprechte vraag kan het namelijk bijna niet voorstellen. Medewerkers op kantoor, horeca, fanshop etc wellicht.
 
PanFC
 
2
5 november 2022 om 09:39
Inflatie heeft natuurlijk op elk bedrijf invloed. En dus ook op een Ziggo dat zijn pand(en) natuurlijk gewoon moet verwarmen en van elektriciteit voorzien.
 
maurootje
 
8
4 november 2022 om 22:45
Had liever dat ze alle competities aan een zender verkopen, want ben je goedkoper uit dan nu het geval is.. Ziggo, Italiaans, Frans en Spaans, en MOET ik Viaplay erbij kopen omdat zij de holy grail Engeland hebben… en darts vind ik btw ook wel leuk..
 
snellesnickel
 
55
4 november 2022 om 22:47
Liever PL naar ziggo. De rest boeit me geen reet. Hekel aan Viaplay met dat streamen wil gewoon zenders
 
maurootje
 
9
4 november 2022 om 22:56
Dus jij kijkt alleen BPL? Saai man. Begrijp me niet verkeerd, is natuurlijk de beste competitie maar Ik kijk vooral Italiaans en Engels voetbal, maar soms Spaans en Duits voetbal erbij is gewoon leuk, als voetballiefhebber. Mooi om een breed aanbod te hebben. Is toch zonde als je toppers mis als een Clasico, derby Madrid, Derby Rome,Derby Milaan, Dortmund-Bayern? Dat zijn de wedstrijden die je wilt zien lijkt me. Dit weekend ook smullen met Inter-Juve,Roma-Lazio
 
snellesnickel
 
18
4 november 2022 om 23:03
Serie A nooit gevolgd. Eredivisie en PL meeste met CL. Af en toe psg voor Mbappe en Real volg ik
 
AlckmariaAZ
 
8
4 november 2022 om 23:18
Aan het logo van Maurootje te zijn volgt hij de Serie A wel. Denk niet dat veel Nederlanders thuis blijven voor Inter-Juventus. Ken ook steeds minder spelers in de Serie A eerlijk gezegd. Juve met Milik, Kostic en allemaal van die B-Italianen. Dat niveau spelers vind je bij een Frankfurt of Aston Villa ook
 
maurootje
 
18
4 november 2022 om 23:39
Nederlanders blijven door geen enkele pot thuis buiten de eredivisie, dus dat vind ik geen raadmeter. Behalve echte voetballiefhebbers. Die je hier vind zou je zeggen, maar valt me toch af en toe heel erg tegen. Meeste kijken hier vooral eredivisie, en als je hier een account hebt ook de BPL, maar that’s it. Prima, maar ook zonde. Je mist zoveel moois. Ik zeg niet dat je alles moet volgen, maar topwedstrijden is gewoon leuk. Ach ja, je moet er ook een zwak voor hebben. Je moet ook kunnen genieten wat niet alleen hard rennen en scoren is; passie, sfeer, strakke mandekking/mannetje uitschakelen, etc. Als je dat niet echt kan boeien snap ik ook wel dat je het houd op je eigen eredivisie club supporten en BPL, maar zonde, is het absoluut zeker.
 
REPUS
 
7
5 november 2022 om 06:27
Je moet er vooral ook de tijd voor hebben
 
HenriDijk
 
2
5 november 2022 om 06:52
ViaPlay voetbal bevalt mij best goed. Alle Engelse wedstrijden worden uitgezonden en je kunt ze evt ook nog terugkijken voor je geen tijd hebt om live te kijken.
 
renoldi
 
8
5 november 2022 om 06:59
Precies, vroeger keek ik vrijwel alles. Nu lopen er 2 mannetjes voor het beeld, die graag willen dat pappa buiten met ze gaat voetballen ??
 
Galapago
 
0
5 november 2022 om 08:01
Uitzendtijden zijn ook een groot factor vind ik. Op een mooie zaterdag of zondagmiddag blijf ik het liefst niet thuis. Aanstaande zondag bijvoorbeeld heb je Chelsea Arsenal om 13:00! Je moet een liefhebber zijn om dit op een vrije middag thuis te gaan zitten kijken. Ik kijk ook veel La Liga, ookal heb ik geen team die ik daar support. De uitzendtijden zijn vaak ideaal. Lekker rond de vroege avond even een wedstrijd of 2 meepakken.
 
Soccerfan_1
 
0
5 november 2022 om 10:52
Hier zondag de hele dag regen. Ik ga dan met alle liefde op mijn vrije middag om 13:00 Chelsea - Arsenal kijken haha
 
SoJermaine7
 
4
4 november 2022 om 22:46
Ben ik de enige die het jammer vind dat Viaplay dit niet opkoopt? Want viaplay heeft pl f1 en ucl zou denk ik wel echt meer geld opleveren voor ze
 
spursfan96
 
4
4 november 2022 om 23:03
Als de prijs gelijk zou blijven zou ik juichen, maar dat doen de mensen die nu ziggo hebben ook. Gewoon erg zuur, internationaal voetbal zou altijd op een open zender bekeken moeten kunnen worden.
 
Martijn R
 
6
5 november 2022 om 03:29
Persoonlijk vind ik Viaplay ideaal. Zenden alle wedstrijden waar ze rechten toe hebben gewoon uit, desnoods met Engels commentaar. Met Ziggo is het iedere week bingo of de club die je een warm hart toedraagt bij de 40% hoort die dat weekend te zien is. Belachelijk dat niet alle La Liga wedstrijden te zien zijn. Dan betaal ik liever iets meer voor Viaplay om de keuze wel te hebben.
 
YoungBull
 
155
4 november 2022 om 22:46
80 euro per jaar IPTV heb je alle zenders van de wereld.
 
Andy Ushana
 
20
4 november 2022 om 23:04
En dan heb je iedere keer vastlopende zenders en 3 minuut delay
 
Lionpa76
 
52
4 november 2022 om 23:05
Geen last van met bekabelde internet.
 
LeMessias
 
45
4 november 2022 om 23:06
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb 16 eu voor een jaar op aliX betaald. Nooit ergens last van. Ja vertraging van 17 sec. Maar who cares. Ik kan de wedstrijd zien. En niet voor achterlijke bedragen. Notificaties uit en je merkt niks.
 
Dutfos
 
5
4 november 2022 om 23:27
Waar kan je het vinden?
 
AjaxFeanFan
 
3
5 november 2022 om 08:47
Ali xpress iptv zoeken 20 a 25 euro voor een jaar inclusief adult
 
mvbfan
 
3
5 november 2022 om 10:19
Ik 36€ per jaar, niks loopt vast bij mij! Delay? Ik heb echt nergens last van
 
Lionpa76
 
9
4 november 2022 om 23:04
Shhhttt!! ??????
 
Flinke Manen
 
5
4 november 2022 om 23:07
Waar kan je dit vinden
 
Poatan
 
15
4 november 2022 om 23:17
80? Heb er 20 voor betaald
 
Dutfos
 
8
4 november 2022 om 23:19
Hoe als ik vragen mag?
 
Dutfos
 
8
4 november 2022 om 23:18
Waar kan je dit vinden Youngbull?
 
AD33
 
18
4 november 2022 om 23:29
Meeste kopen zoeits via Aliexpress, maar kwalitatief is het het beste als je apps kan downloaden op je tv (dus een smart TV) dan zijn er personen die abonnementen aanbieden voor circa 80/120 euro per jaar. Maar dan heb je echt alles wereldwijd + Films+ series.
 
AD33
 
15
4 november 2022 om 23:31
Ik zelf heb ook een Smart TV en heb dan een goeie kennis die hier ze baan van heeft gemaakt om zulke playlisten te verkopen. Over de kwaliteit echt niet te klagen. Enigste is wel dat er sterk Wifi thuis moet zijn. Maar bij de meeste zit dat wel goed.
 
Dutfos
 
4
4 november 2022 om 23:59
Glasvezel hier in huis en tv is bedraad, dus dat zit wel prima. Waar kan je dat kopen in Nederland?
 
YoungBull
 
6
5 november 2022 om 01:41
PB maar
 
puskas
 
6
5 november 2022 om 07:00
Dutfos, daar gaan er al heel veel de mist in. De meeste tv's kunnen bedraad 100mbps aan terwijl jij met je glasvezel 1000mbps hebt. Waarschijnlijk is je tv via WiFi sneller. Aliexpres kun je het onder andere kopen.
 
Lee112
 
0
5 november 2022 om 11:53
Heb je gegarandeerd espn 1 2 3 enzo ? Gewoon echt alles
 
straatvoetbal
 
0
5 november 2022 om 14:08
AD33 hoe kom ik in contact met die kennis van je? Heeft hij ook social media
 
Lionpa76
 
2
5 november 2022 om 14:17
Alles, zelfs zenders waar ze kickbox gala's uitzenden.
 
Dutfos
 
0
6 november 2022 om 12:34
Heb je een bericht gestuurd maar. Nog niks ontvangen.
 
RedondoNo5
 
20
4 november 2022 om 23:28
IPTV is leuk, maar kwaliteit is om te huilen. Ja je kan het volgen, maar daar is ook alles mee gezegd. Geen enkele aanbieder zorgt voor haarscherp beeld. Ik irriteer met daar ontzettend aan, maar kan me voorstellen dat een ander daar minder problemen mee heeft. Voor een schijtprijs heb je schijtbeeld.
 
feyefan1995
 
2
5 november 2022 om 00:39
Dan zou ik een keer bij sebniptv een gratis test aanvragen
 
GoonerKid
 
16
5 november 2022 om 01:42
Ik betaal €90 op jaarbasis en de beeldkwaliteit is echt top. Vrijwel alles in full HD en 60fps. Soms zelfs 4k mogelijk bij de echte toppers of bijvoorbeeld een EK of WK. Is wellicht niet de standaard voor alle IPTV aanbieders, maar het is er wel degelijk als je een beetje graaft. Desondanks bieden vrijwel alle aanbieders wel het meeste aan in full HD, alleen framerate is soms minder (25-30fps). Maar je ziet niet naar een 480p stream te kijken of iets dergelijks.
 
Lionpa76
 
7
5 november 2022 om 06:14
Dan verschillen wij van mening, bij mij is het juist tegenovergestelde en kan alles prima volgen. Degenen die het gebruiken hebben hun geld na de 1e maand er al uit met alle zenders van de wereld. En met het film pakket als aanvulling kan je je nooit vervelen voor dat beetje geld. Toch een entertainment investering.
 
Fairplay1
 
5
5 november 2022 om 05:57
Ik heb er 50 euro voor betaald. Device had ik al jaren in huis. Full HD/ 4K. Ik ga wel een andere kastje halen met meer ram geheugen.
 
PaulR_1982
 
21
4 november 2022 om 22:46
Als Chris Woerts het zegt, dan zal iedere partij de rechten kunnen krijgen, behalve Espn.
 
deevon
 
3
4 november 2022 om 22:46
Moet toch op open net? Ziggo is toch niet open voor iedereen? Dus lijkt mij onzin dit.
 
Dutchgio
 
14
4 november 2022 om 22:54
De wedstrijden van Nederlandse clubs ja, maar een PSG - Bayern in de kwartfinale kun je dan alleen bij Ziggo zien
 
deevon
 
1
4 november 2022 om 23:25
Ja ik heb bv kpn en geen open kanaal van Ziggo. Dus kan dan de wedatrijden van de nederlandse clubs niet zien....
 
FCB_Catalunya
 
35
4 november 2022 om 22:47
Van de drie zenders vind ik het team van Ziggo kwalitatief het hoogst, met veel kennis en leuke oud-voetballers. Ik hoop echter wel dat ze die vreselijke Emile Schelvis er eindelijk een keer uitknikkeren, want die man heeft het verpesten van wedstrijden met zijn vreselijke, vaak partijdige commentaar tot kunst verheven. Verder prima, het is eigenlijk wel fijn om al het Europese voetbal binnen een abonnement beschikbaar te hebben.
 
Zeballos
 
19
4 november 2022 om 23:28
Ik vind Schelvis z'n commentaar juist dikke prima, weet als een van de enige veel van de Serie A af. Ben wel van mening dat ze hem dan ook lekker op Europese avondjes bij de Italiaanse ploegen moeten neerzetten.
 
MrLoesoe
 
9
5 november 2022 om 00:08
Vind Schelvis juist prima, weet echt veel van het Italiaanse voetbal.
 
STORING
 
3
5 november 2022 om 03:17
Volledig mee eens. Vele klagen over Sierd maar die kan ik echt prima hebben. Maar Emile Schelvis? Word je meteen down van.
 
Messi_PSG
 
1
5 november 2022 om 06:33
Ik vind Ziggo juist vreselijk. Stikt er van commentatoren die namen of niet goed uitspreken of vreselijk forceren
 
HakimZiyach22
 
14
4 november 2022 om 22:48
Bof ik ff als Ziggo kijker. Sierd gaat overuren draaien, heerlijk. Abonnement zal wel stijgen in prijs, die 25 miljoen moet ergens vandaan komen hé..
 
MoKouri
 
5
4 november 2022 om 22:48
Dit zou top zijn. Hier vraag ik al jaren om. El en ecl naar ziggo
 
turkey1453
 
22
4 november 2022 om 22:49
Ja dat wordt iptv,
 
MattDR
 
63
4 november 2022 om 22:50
Espn of Ziggo vind ik beide meer dan prima. Wat RTL en SBS hebben gedaan met de voetbal avonden is als vloeken in de kerk. Het verbaast me dat ze niet bij de wissels bumpers van een minuut invoeren om nog meer reclame in hun bagger uitzending te proppen.Gister na feyenoord-lazio was echt tekenende voor de grafzenders die RTL en SBS zijn. De wedstrijd is afgerond, meteen reclame van 10 minuten / 1 minuut analyse / weer een reclameblok om dan meteen door te rammen naar de wedstrijd van PSV.Dan betaal ik graag wat extra, wat ik nu al doe voor minder door mijn strot gedouwde bagger reclames en meer analyses over de wedstrijden.Viaplay is trouwens niet veel beter. Het feit dat je eerst een speurtocht door hun achterhaalde UI moet uitvoeren om de sportwedstrijden te vinden, het 5 minuten duurt om te schalen naar de juist resolutie en je niet kan zappen tussen de wedstrijden, maar terug moet naar het gruwelijk lelijke en trage menu maakt dat ik bijna mijn TV van ellende uit het raam wil gooien.
 
AFCArjen
 
12
5 november 2022 om 01:01
Haha wat een fraaie rant zeg. Inzake SBS en RTL ben ik het helemaal met je eens. Bij RTL krijg je de compleet ongeïnteresseerde houding van Humberto Tan op de koop toe. Wat SBS deed was wel echt het absolute dieptepunt. Die wisten vroeger zelfs de wedstrijden van Oranje compleet te vernaggelen. "We gaan even naar Arlette met de prjsvraag". Wat een gierende armoe.
 
FR-RKC
 
2
5 november 2022 om 07:35
Zielig om deze week als voorbeeld aan te halen. Je snapt toch zelf ook wel hoe het werkt. Tussen twee wedstrijden door heb je 20 minuten de tijd, 2x 6 minuten reclame en 8 minuten analyse. Dat gebeurt bij ziggo net zo goed. Als de wedstrijd vervolgens 7 minuten langer duurt door een stel Rotterdamse idioten met vuurwerk, dan kun je dat RTL niet echt verwijten toch.
 
StefKerk
 
9
4 november 2022 om 22:51
Volgens mij zei Woerts dat de wedstrijden van Nederlandse clubs bij minimaal 75% van televisiekijkend Nederland te zien moet zijn en heeft Ziggo een aandeel van 50%. Als KPN abbonee ga ik ervan uit dat die wedstrijden gewoon beschikbaar blijven.
 
spursfan96
 
20
4 november 2022 om 23:04
Ik denk dat jij de kwaliteit van WhatsApp videobellen enorm overschat, naast dat iemand zin moet hebben om de hele wedstrijd te filmen, ipv genieten van het voetbal.
 
AD33
 
8
4 november 2022 om 23:26
Wil geen reclame maken , maar er zijn een hele boel twitter accounts die alle Europese wedstrijden livestreamen, Zo ook sites zoals : Livetv.sx (wel reclame wegklikken en om het half uur refreshen) zo zijn er nog 3 anderen.
 
SL100
 
3
4 november 2022 om 22:52
En iedereen van de media maar lullen dat spelers de media te woord moeten staan, want voetbal is van t volk.......als t volk een abonnement koopt!
 
JohnnieTenEijkelder
 
4
4 november 2022 om 22:55
Viaplay kan ook nog,maar dir gaan de eredivisierechten binnen halen 2025cdenk ik,zou ook jammer zijn
 
273618
 
15
4 november 2022 om 22:56
Bij Chris Woerts komt de overige 0,1% wel in ongeveer 75% van de gevallen voor
 
Miharb Miharb
 
7
4 november 2022 om 22:58
Mensen, koop gewoon zo een kastje met iptv. En je hebt toegang tot alle sport kanalen wereldwijd. Voor 50-70 euro heb je een jaar lang abonnement. Kastje schaf je eenmalig aan ook voor om en nabij 80 euro. En als goed zoekt en handig bent kan je het voor nog goedkoper krijgen. Tegenwoordig ook gewoon 4K beeld!
 
Flinke Manen
 
1
4 november 2022 om 23:06
Waar haal je zo een kastje?
 
RedondoNo5
 
15
4 november 2022 om 23:31
4k kastje betekend geen 4k beeld. Kwaliteit van iptv is gewoon matig. Of je nou megasnel glas hebt of niet. Blijft niet best.
 
Miharb Miharb
 
4
5 november 2022 om 07:31
@redondo, ik heb er zelf geen ervaring mee, met de 4k kastje omdat ik simpelweg geen 4k tv heb. Maarja, al het voetbal kijken op een niet 4k beeld of voor alle zenders een abbo nemen en je blauw betalen. Keuze is bij mij dan snel gemaakt.
 
AD33
 
8
4 november 2022 om 23:41
Ik heb zowel Kastje op de tv in de kamer, als de app op mijn smart tv in de woonkamer. Kan echt uit ervaring vertellen dat Tv kijken op de Smart tv veel beter is. Zowel kwalitatief en nooit storingen. Dat kastje moet ik dus laten opladen op locatie in Amsterdam. Terwijl ik een week voordat mijn abonnement op de Smart tv verloopt met de contactpersoon via de app nog een jaar erop zet. Kost me weer een ritje en kost me maar 2 minuten werk.
 
GoonerKid
 
2
5 november 2022 om 01:53
Het is idd het handigst om het gewoon via je smart TV te doen, in een app store kan je gewoon apps vinden die moeiteloos de afspeellijst kunnen draaien. Ik zelf heb geen smart TV, dus heb ook een kastje. Alleen dan denkt men vaak aan iets illegaals die je ergens op een zwarte markt op de kop moet tikken, maar niets is minder waar. Gewoon een degelijke Android box halen die je op elke elektronica site wel kan bestellen, helemaal niks illegaals aan. Veel mensen gebruiken bijvoorbeeld ook Nvidia Shield voor IPTV, het is zeer makkelijk toegankelijk, absoluut niet meer zoals vroeger met een satelliet etc. Overigens kan ik als app om het allemaal mee af te spelen sterk Tivimate aanbevelen. Betaal je eenmalig een klein bedrag voor (€7 dacht ik) maar is zonder twijfel de meest gebruiksvriendelijke app.
 
Miharb Miharb
 
2
5 november 2022 om 07:29
Nou nee hoor, ik heb zo een kastje. Abbo verlopen, appie sturen en het is weer bijgevuld. Geld overmaken via tikkie of later betalen kan altijd bij die gozer waar ik het heb.
 
spursfan96
 
2
4 november 2022 om 23:01
Jammer, kunnen we de Nedelrndse ploegen alleen nog met een schakelprogramma meepakken, of dik betalen uiteraard. Kijkt me een heel slechte zaak dit. Voor Ziggo natuurlijk wel een goede comeback na het verliezen van de F1 en de Premier League.
 
Guido96
 
2
4 november 2022 om 23:04
Money makes the world go around. Het sportieve aspect zakt steeds verder weg.
 
bruno22alves
 
7
4 november 2022 om 23:31
Lang leve IPTv, geen moment spijt gehad. Iets minder kwaliteit maar voor 80€ in het jaar meer dan waard.
 
 
2
5 november 2022 om 08:28
Inderdaad, heb 45 betaald en heb nu 1650 kanalen
 
Ibi123
 
8
4 november 2022 om 23:34
Dan kijk ik t toch lekker niet. Ajax in de Champions League is toch niet meer aan te zien met Schreuder aan t roer. Maar nee serieus, ga niet mee in die commerciële spelletjes, zo geef je ze juist macht. Als opeens de helft van t aantal mensen kijkt, wordt dit weer heel snel teruggedraaid.
 
Raubaht
 
2
5 november 2022 om 00:07
Europese wedstrijden van Nederlandse clubs moeten wettelijk op het open kanaal beschikbaar zijn. Ziggo is dus verplicht een kanaal voor iedereen open te stellen. Veel veranderd er dus niet, behalve dat de wedstrijden op een andere zender te zien zijn.
 
Heddeum
 
7
5 november 2022 om 00:18
"zo weet Chris Woerts" en gestopt met lezen.
 
daarwasikweer
 
2
5 november 2022 om 00:22
Ik kijk al jaren bijna geen voetbal meer dus heb er geen last van!
 
daarwasikweer
 
2
5 november 2022 om 01:10
Ik kijk veel korte samenvattingen online en dat vind ik genoeg!
 
Ajaxgodenzonen
 
3
5 november 2022 om 00:24
Die versplintering zorgt er alleen maar voor dat men voor illegale constructies gaat.
 
Maximus2702
 
0
5 november 2022 om 00:36
Bij mij in de stad is het helaas niet mogelijk om Ziggo als aanbieder te nemen. Zou dat dan betekenen dat de wedstrijden niet te zien zijn? Of komen deze op een open zender dat je deze ook kan kijken met een andere aanbieder?
 
Thomas Angelo
 
1
5 november 2022 om 00:59
Je kunt bij een andere aanbieder een abonnement nemen op Ziggo Sport, dan kun je de wedstrijden alsnog kijken voor €14,95 Ook via KPN, Canal Digitiaal of andere aanbieders.
 
Rowano
 
0
5 november 2022 om 01:46
Ik heb dan wel Ziggo Sport omdat ik meerdere sporten volg. Vind het commentaar daar wel beter dan waar dan ook, dus mwoa, vind dit niet zo'n ramp. Ik snap wel dat als je geen Ziggo hebt, dat je vanaf 24/25 niet alles meer kan zien
 
STORING
 
0
5 november 2022 om 03:13
Mooi man. Bij Ziggo weten ze tenminste hoe ze professioneel voetbal kunnen uitzenden. Bij RTL word je helemaal dood geslagen met reclames. Wedstrijd net afgelopen en vreugde op het veld en tribunes, klant boem reclame. Goede zet van Ziggo!
 
 
3
5 november 2022 om 06:10
Ach voor bijna niks heb je een box zenders van overal ter wereld waar je alles kan zien, ook al spelen 20 wereld wedstrijden tegelijk. Als ik mijn wedstrijden niet meer publiekelijk kan zien schakel ik zo een box aan. En dat is zeker geen Ziggo. Ben dat betalen voor alles gewoon zat.
 
Shani Osdorp
 
2
5 november 2022 om 06:17
Puur analytisch zou Ziggo de beste kandidaat zijn. Sbs en rtl, veronica kramen alleen bullshit uit. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar NOS zoals oudsher.
 
Plofkipje
 
0
5 november 2022 om 07:06
Het kan toch ook deels naar Viaplay gaan, of mis ik wat?
 
Ajajax
 
0
5 november 2022 om 08:51
De zender die nog steeds over de oude kabel gaat, laat ze eens investeren in infrastructuur. Daarnaast meest klantonvriendelijke bedrijf dat helaas mijn club sponsort. Heb door het verleden een grondige hekel aan upc/Ziggo. Daarnaast wordt ik er schijtziek van dat als je bv eredivisie wilt kijken je dat alleen nog in combinatie met een verplicht televisieabonnement kunt bekijken. Overigens is het natuurlijk nooit goed als alle interessante sporten onder 1 zender komen te vallen. Hoop dat Ziggo het niet red en anders geen CL meer voor mij. De thuiswedstrijden zit ik toch wel in het stadion .
 
JordyB
 
1
5 november 2022 om 10:08
Een zege wanneer Humberto vd voetbalbuis verdwijnt. Verder is dit absoluut geen gewenste ontwikkeling en creëert ziggo een redelijk monopolistisch positie hiermee (mbt Europees voetbal). Ben zelf geen fan van het switch kanaal, spanning en de wedstrijd voelen etc mis je totaal. En ziggo heeft er wel een handje van bepaalde clubs voor te trekken op het ‘open’ kanaal waardoor je mooiere wedstrijden op een betaalde zender moet bekijken. Ziggo sport pakket ga ik er niet ook nog bijnemen, mocht dat de achterliggende gedachte zijn.
 
SCIREA1897
 
1
5 november 2022 om 15:20
Voetbal hoort niet op zenders zoals SBS6 of RTL7, snap ook niet dat mensen dat kunnen aanzien. Zo slecht, in de rust 14 minuten reclame. Slechte analisten.
 
Realee
 
1
5 november 2022 om 16:00
Beter, vind persoonlijk Ziggo het beste als het aankomt op sport. Met Wytse en Sierd imo de twee beste commentatoren. Vind dit beter dan op de commerciele waar ze er een rotzooitje van maken.
 
Freekinho
 
2
5 november 2022 om 16:04
Mooi! Ziggo is echt top als het gaat om sportprogrammas
 
ideefiks
 
0
5 november 2022 om 17:39
Vooral het verdwijnen van een hele horde heeele slechte analisten zal mijn kijkplezier vergroten !
 
FedalBrakenburg
 
0
6 november 2022 om 03:16
We krijgen dus voetbal te zien ophet Racing kanaal, het Golf kanaal en al die andere kanalen. Maar waarom wedstrijden van de conference league uitzenden? Zelfs de eufa neemt die niet serieus daar daar geen VARA is. Maar zal wel een alles of niks pakket zijn geweest.