Ajax en FC Twente sluiten opnieuw huurdeal voor een seizoen
Vrijdag, 14 augustus 2020 om 12:02

Danilo Pereira da Silva vertrekt op huurbasis van Ajax naar FC Twente, zo hebben de Amsterdammers vrijdagmiddag wereldkundig gemaakt. Na Kik Pierie is de Braziliaanse aanvaller de tweede Ajacied die komend seizoen het shirt van de Tukkers gaat dragen. Het contract van de 21-jarige spits loopt nog door tot medio 2022 in de Johan Cruijff ArenA.

Ajax nam Danilo in 2017 voor circa twee miljoen euro over van het Braziliaanse Santos. Een doorbraak in de hoofdmacht is vooralsnog uitgebleven, al maakte hij vorig seizoen al wel zijn officiële debuut in het eerste elftal. Danilo werkte zijn wedstrijden doorgaans af bij Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie.

Door een blessure kwam hij vorig seizoen niet verder dan 5 doelpunten in 8 wedstrijden, terwijl hij in de jaargang 2018/19 19 keer scoorde in 33 wedstrijden. Afgelopen seizoen kwam hij tot één basisplaats in Ajax 1: tegen Getafe (2-1 winst) bekroonde hij zijn basisdebuut met een doelpunt.

De overstap van Danilo naar FC Twente hing al langer in de lucht. In de hoofdmacht van Ajax zou hij weinig uitzicht hebben op speelminuten door de aanwezigheid van spelers als Dusan Tadic, Klaas-Jan Huntelaar en Lassina Traoré. Nu het papierwerk eindelijk is afgerond, kan hij aansluiten bij de selectie van trainer Ron Jans. Na Pierie, Gijs Smal, Vaclav Cerny, Lazaros Lamprou, Nathan Markelo en Alexander Jerjemejeff is Danilo de zevende aanwinst voor komend seizoen.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (70)

 
Aymeric Ajax
 
7
14 augustus 2020 om 12:05
Ik hoop voor m dat hij veel wedstrijden gaat spelen, ik zie hem hierna best naar Willem II gaan.
 
MessiBazoer
 
21
14 augustus 2020 om 12:10
Bedoel je dat hij volgend jaar een stapje hoger op gaat? Dat Ajax hem verhuurd aan een club uit het linke rijtje ipv rechter?
 
Sirius
 
25
14 augustus 2020 om 12:45
Bovendien is deze jongen multifunctioneel. Van alle huurlingen heb ik het meeste vertrouwen in deze Danilo.
 
baradona
 
15
14 augustus 2020 om 12:52
Op basis waarvan precies ? Blinkt echt helemaal nergens in uit , ik verwacht er niet extreem veel van.
 
Sirius
 
23
14 augustus 2020 om 12:57
Op basis van z`n rendement en effectiviteit. Hij hoeft natuurlijk niet de sterren van de hemel te spelen om het goed te doen in Enschede. Als hij gewoon een degelijk rendement haalt, is de samenwerking eigenlijk al geslaagd.
 
Clover
 
50
14 augustus 2020 om 12:06
Ajax maakt goed gebruik van de situatie van Twente, de spelers die waarschijnlijk Ajax 1 niet gaan halen toch in de etalage zetten (zoals Botman). Eerst Pierie en nu Danilo. Goede zaak, hopelijk kunnen ze er in Enschede wel profijt uit halen en brengen deze spelers ze in ieder geval naar een hoger level.
 
Clover
 
20
14 augustus 2020 om 12:18
Jullie zijn zeker goed op weg, dure spelers lozen en goedkopere (tijdelijke) oplossingen vastleggen. Ben benieuwd of Elia een optie is en blijft, zou aanvallend echt een hele goede versterking zijn.
 
Proldinho
 
3
14 augustus 2020 om 14:52
Alleen maar huren, nee dan ben je inderdaad goed op weg??
 
S04FCT
 
17
14 augustus 2020 om 12:16
Win-win situatie toch
 
Kolbeinn_Sigi
 
2
14 augustus 2020 om 13:44
Straks wordt Ajax nog het Nederlandse Chelsea/Real Madrid haha. Ik vind dat ajax niet moet doorslaan in het verhuren op lange termijn. Echt alleen als er perspectief is. Anders meteen afscheid nemen. Heb bij zon botman eigenlijk het idee dat ze daar van af wilden al vorig seizoen.
 
Sta plaats
 
12
14 augustus 2020 om 14:29
Dat jaartje verhuur heeft ze wel 8 miljoen opgeleverd. Daar kan je weer de kosten va de jeugdopleiding van betalen.
 
BenjiAA
 
28
14 augustus 2020 om 12:06
Niks nieuws aan, was allang bekend. On: Dit is typisch zo’n jongen waarvan je weet dat hij een middenmoot club aan kan, maar het een gok blijft of hij hogerop kan, ik zie hem heel bruikbaar worden voor Twente, maar ik zie hem niet de sterren van de hemel voetballen daar. Al met al een goede zet dus
 
LeidseHood
 
0
14 augustus 2020 om 16:17
Ja die ontwikkeling maakt hij bijna zeker niet door bij Ajax als hij weinig speelt. En misschien wel bij Twente, waar hij meer speelt en ook goede tegenstand krijgt.
 
Cyberize7x
 
7
14 augustus 2020 om 12:06
Goeie oplossing. Hunter en Tadic , daarachter Brobbey!
 
BvdP
 
15
14 augustus 2020 om 12:11
Zie liever Traore in de spits en Hunter als tweede spits. Europees misschien wel met Tadic in de spits, tenzij Traore al goed genoeg is
 
BenjiAA
 
37
14 augustus 2020 om 12:15
Ik was eerst echt fan van Traore, maar ik vind hem de laatste tijd zo lomp ogen, en voetballend voegt hij erg weinig toe. Ik laat me graag verrassen
 
baradona
 
10
14 augustus 2020 om 12:45
Traore kan echt niet op dit niveau , veel te lomp , matige balaanname en zijn looplijnen en posite kiezen zijn matig.
 
Cyberize7x
 
0
14 augustus 2020 om 13:10
Absoluut geen fan van trapte. Een wildebras, en daarom ongeschikt wat kij betreft.
 
MessiBazoer
 
8
14 augustus 2020 om 12:07
Goed voor alle drie de partijen. Staat te laag in de rangorde bij Ajax en zou veel te weinig minuten maken. En beter bij Twente in de Eredivisie dan bij Jong Ajax. Ajax zou veel meer spelers kunnen/moeten verhuren. Zo’n Scherpen hadden ze toch prima nog ff 1/2 jaartjes bij Emmen kunnen stallen?
 
Sirius
 
5
14 augustus 2020 om 12:43
Zo'n Scherpen moet natuurlijk wel kunnen wennen aan Ajax. Dat is wel even hele andere koek dan FC Emmen.
 
MessiBazoer
 
0
14 augustus 2020 om 12:47
Hij kan toch 2 jaar bij Emmen spelen op huurbasis, dan 1 jaar 2e keeper en dan in het gunstigste geval doorstromen naar 1e keeper.
 
AjaxRosenberg
 
9
14 augustus 2020 om 12:07
Dit was eigenlijk allang bekend volgens mij, maar nog niet 100% afgerond. Goede zaak, ik denk niet dat dit basismateriaal voor Ajax 1 wordt maar ik laat me graag verrassen.
 
wolterx
 
20
14 augustus 2020 om 12:12
Klopt, was wachten op werkvergunning etc. Dat is nu helemaal op orde.
 
Ayrshire
 
2
14 augustus 2020 om 12:36
Huh, werkvergunning bij een verhuur binnenlands? Hoe zit dat, nog nooit van gehoord?
 
wolterx
 
30
14 augustus 2020 om 12:48
Ja, hij moest een nieuwe werkvergunning aanvragen bij de Braziliaanse ambassade, iets waar hij niet blij van werd trouwens. Sprak hem er 2 dagen geleden nog kort over maar dat bureaucratisch gedoe errond en dus niet mogen trainen etc waren frustrerend voor hem. Wilt graag weer gaan trainen etc wat ik kan begrijpen.
 
London Calling
 
1
14 augustus 2020 om 13:25
Het komt natuurlijk ook niet heel vaak voor, het heeft alleen betrekking op spelers die niet uit de EU komen (en ook niet nog een tweede paspoort hebben wat wel uit de EU is) die verhuurd worden. Veel Zuid Amerikaanse spelers hebben vaak ook nog een Spaans of Italiaans paspoort bijvoorbeeld. Ik weet niet of hij moest wachten op een nieuwe werkvergunning omdat hij naar twente ging. ik meen namelijk dat ze ook standaard na drie jaar een nieuwe vergunning aan moeten vragen, zelfs bij langere contracten. dat zijn van die admini dingen die normaal ook niet opvallen.
 
 
0
14 augustus 2020 om 14:02
Die werkvergunning blijft toch vreemd. Als hij een vergunning voor Ajax heeft, waarom zou hij dan niet voor Twente mogen spelen. Daar staat wel tegenover of je je af kunt vragen waarom dit kaliber spelers een werkvergunning krijgt. Je kunt niet echt zeggen dat hij exceptionele kwaliteiten heeft die in de eu niet te vinden zijn.
 
London Calling
 
0
14 augustus 2020 om 16:13
Op zich is ook dat niet vreemd. Normale werknemers van buiten de EU moeten ook als ze van werkgever wisselen een nieuwe werkvergunning aanvragen. Ze moeten zelfs een nieuwe werkvergunning aanvragen bij dezelfde werkgever op het moment ze ander werk gaan doen dan waarvoor de werkvergunning is afgegeven. Voor bepaalde beroepsgroepen worden uitzonderingen gemaakt. ook voor het voetbal. Omdat de kwaliteit van een speler is moeilijk objectief te toetsen is, zeker vooraf, hebben ze 1.5x het gemiddelde eredivisie salaris als norm genomen. Daarmee zit je nu op een kleine 5 ton per jaar, fors meer dan het minimum wat voor normale werknemers van buiten de EU.
 
Orwell
 
0
14 augustus 2020 om 18:57
Een speler van buiten de EU hoeft op de leeftijd van 21 jaar nog niet 1,5 keer het gemiddelde salaris te verdienen.
 
FCT 4 ever
 
7
14 augustus 2020 om 12:08
Ik dacht even aan een nieuwe huurspeler, de derde, maar gelukkig oud nieuws. Nog meer huurspelers van Ajax was ik niet per definitie vrolijk van geworden. Hopelijk gaat Danilo het goed doen. Welkom bij de mooiste club van NL!
 
BenjiAA
 
14
14 augustus 2020 om 12:16
Denk dat je toch wel blij mag zijn met een Eiting oid.
 
Redey32
 
2
14 augustus 2020 om 12:44
Qua voetballende kwaliteiten natuurlijk wel, maar ik denk dat FCT4ever bedoeld dat Ajax huurlingen wel vaak met een bepaalde mentaliteit komen (een van we doen het hier wel even) waarvan er niet te veel tegelijk in een elftal moet zitten.
 
Sirius
 
4
14 augustus 2020 om 12:52
Over het algemeen doen Ajax-huurlingen het goed bij FC Twente. Spelers als Ronald de Boer, Andy van der Meyde en Noa Lang hebben het niet onfortuinlijk gedaan in Enschede.
 
FCT 4 ever
 
2
14 augustus 2020 om 13:01
Nee, ik doel meer op dat we dan wel erg veel huurlingen van een club hebben en zowat Ajax 2 worden. Ik heb liever al niet zovee huurlingen, maar als je huurlingen hebt, dan wel graag max. 2 van 1 club. Zou ik ook mooie regel vinden vanuit de FIFA. Verder sluit ik me aan bij Sirius hierboven
 
DNSDKR
 
1
14 augustus 2020 om 13:11
Ja dat snap ik wel, want zo wordt je een veredeld 2e team voor je gevoel. Maar als je kijkt naar de situatie waarin Twente nu zit, zijn dit wel echt goede huurdeals!
 
Sirius
 
2
14 augustus 2020 om 12:41
Zolang die huurlingen iets toevoegen, interesseert het me niet hoeveel ze van Ajax gaan huren. Jongens als Lang en Eiting mogen wat mij betreft best komen.
 
wolterx
 
8
14 augustus 2020 om 12:50
Lang moet een volledig seizoen in de Eredivisie spelen, Twente kan daarvoor echt geschikt zijn. Denk dat hij een hele goede indruk achter kan laten, werkt hard en kan gewoon heel goed voetballen. Zie hem graag een volledig seizoen basisspeler in de Eredivisie zijn want hij is te goed/talentvol voor bank bij Ajax imo.
 
Sirius
 
3
14 augustus 2020 om 12:54
Mee eens. Lang heeft eigenlijk maar 1 mankement en dat is dat hij moeite heeft de bal in het net te krijgen. Verder is hij een uitstekende voetballer met veel drive en inzet. Ik hoop eigenlijk ook dat Lang er nog een jaartje achteraan plakt in Enschede.
 
Jopie22
 
2
14 augustus 2020 om 12:55
Mee eens. En Lang heeft een hele goede indruk achtergelaten bij ons. De supporters zijn in ieder geval zeer te spreken over hem. Hij is meer dan welkom.
 
wolterx
 
9
14 augustus 2020 om 13:01
Bij Lang zie je nog terug dat hij pas redelijk laat naar aanval is verplaats in zijn afwerken ja. Zijn baalmomentjes lijken echt stuk minder, geen gebaartje maken en erna overtreding omdat hij te laat is en lijkt minder tegen zichzelf te spelen. Hij gaat mensen verrassen nog.
 
DNSDKR
 
1
14 augustus 2020 om 13:15
Eens hoor, tenminste, als je kijkt naar de ontwikkeling van de speler. Maar Ajax moet natuurlijk ook wat in de breedte hebben he.
 
SPettersson
 
3
14 augustus 2020 om 13:22
In de voorbereiding zie ik momenteel een andere Lang terug dan vorig jaar. Gisteren speelde hij de eerste helft uitstekend, met veel dreiging en een mooie goal. Dat is de Lang die niet meer verhuurd gaat worden maar die bij Ajax zal blijven. Indien hij dan nog beter naar zijn momenten gaat zoeken en zich beter positioneert in de omschakeling en restverdediging, dan gaat hij afstevenen op een basisplaats. Dan zit het voorin goed. Duidelijk is wel dat er een nummer 6 moet komen en dat Dest en Nous verkocht mogen worden. Je moet op zoek naar een sterke rechtsback die ook de nodige lengte heeft.
 
ninjakai
 
2
14 augustus 2020 om 13:25
Bij lang verwacht ik 50/50 dat hij het red. Dat is al veel meer dan ik verwacht bij Eiting. Lang kan echt wel mee in het Ajax spel, techniej en inzet zijn ook meer dan prima, maar ik blijf erbij dat het meer aanvallende middenvelder is dan een winger. Denk dat hij daar ook veel beter tot zijn recht komt en ook een stuk minder beoordeeld gaat worden op goals. Beetje dat zelfde geneuzel als met Eriksen. Was echt niets bijzonders op de flank en werd echt iets bijzonders toen de boer hem vast als 10 inzette. Maar voor mijn gevoel weigert ten Hag lang als 10 te zien. Iedereeen mag daar spelen, Donny, Tadic, Promes, Neres, Labyad en volgens mij zelfs Anthony ziet hij als optie.
 
Edforce2
 
3
14 augustus 2020 om 12:36
Als ik dit zo lees, is de concurrentie bij Ajax inderdaad een maatje te groot op dit moment voor Danilo.ook fijn om te lezen dat Ajaxfans dit leuk vinden voor FC Twente.hopelijk kunnen de mensen in Enschede binnenkort wat beter slapen,met deze kwaliteit impulsen.
 
Sirius
 
7
14 augustus 2020 om 12:40
Van alle huurlingen tot nog toe is dit toch wel de jongen waar ik het meeste van verwacht. Z'n rendement bij Jong Ajax is meer dan uitstekend. Z'n eerste seizoen in de Keuken Kampioen Divisie direct goed voor 19 doelpunten en 2 assists, terwijl hij het afgelopen seizoen na een lange blessure toch nog 5 doelpunten wist te maken in 4 wedstrijden. Ik maak me alleen een beetje zorgen over z'n fysieke gesteldheid in de zin van eventuele blessures, maar mits fit twijfel ik er niet aan dat deze jongen een meerwaarde is voor FC Twente.
 
wolterx
 
10
14 augustus 2020 om 12:55
Bij mij zit de vrees bij Danilo erin dat hij een 6,5 across the board is. Is nergens echt slecht in maar je hebt vaak 1 of 2 specifieke kwaliteiten nodig. Danilo speelt op de flank en als spits overal gewoon degelijk. Is niet de sterkste, niet de snelste, niet de meest technisch etc maar hij is zeker niet zwak, traag of technisch beperkt. Ben heel benieuwd maar welke positie hij in gaat vullen bij Twente.
 
Sirius
 
4
14 augustus 2020 om 13:23
Maar een 6,5 across the board is voor FC Twente eigenlijk al leuk. Daarmee ga je het bij Ajax niet redden, maar als hij alleen al een degelijk rendement haalt, is de samenwerking eigenlijk al geslaagd in Enschede. Daarom denk ik dat Danilo van de huurlingen die er tot nog toe zijn het meeste gaat bevallen.
 
wolterx
 
7
14 augustus 2020 om 13:29
Ik begrijp waar je vandaan komt, als hij er 7 maakt en stuk of 3 assists geeft en waar nodig op alle aanvallende posities minuten maakt is dat al dik prima natuurlijk.
 
Kalou2005
 
4
14 augustus 2020 om 12:40
Ik vraag me oprecht af of Jans in staat is om van dit bijeengeraapt groepje een collectief te maken. Heb ze de eerste helft tegen Fortuna goed bekeken en het wat schrikbarend slecht. Fortuna, dat zonder linker cv, spits, rechtsbuiten en nr10 voor de basiself aantrad was echt de betere ploeg en zag een goal onterecht afgekeurd worden. Het jonge grut bij Twente, aantredend in de tweede helft, was veel frisser om te zien! Ben bang dat Jans een zwaar seizoen tegemoet gaat.
 
Sirius
 
3
14 augustus 2020 om 12:49
Dat is nu nog onmogelijk in te schatten. Talenten ogen altijd frisser in zo`n voorbereiding. Ze willen zich laten zien en spelen onbevangen. Dat gaat wel anders worden als de Eredivisie eenmaal begint, de media-aandacht oplaait en je voor de knikkers speelt. Dat wat je over Fortuna zegt, kun je namelijk ook zeker over FC Twente zeggen. Die hebben de selectie (nog lang) niet rond en die groep is net bij elkaar. Zo`n wedstrijd in de voorbereiding zegt sowieso bitter weinig.
 
Kalou2005
 
0
14 augustus 2020 om 12:53
Dat klopt inderdaad. Zie het positief dat er iig iets door lijkt te komen dat lijkt op talent. Die jongen die de vrije trap erin krulde heeft een mooie trap. Al bleek hieruit direct wat ik al dacht; die jeugd keeper van PSV is gewoon te klein. Koselev had die bal gewoon gepakt.
 
Sirius
 
1
14 augustus 2020 om 13:26
Het is nog even afwachten wat het werkelijke niveau van de talenten is, maar het oogt redelijk positief. Schijnbaar is die jeugdopleiding toch niet zo slecht als Van Leeuwen wou doen geloven. Als er ook maar twee Eredivisie-waardige jongens tussen zitten, scheelt dat al weer centen en nog meer huurlingen. Mocht FC Twente zich redelijk makkelijk handhaven dit seizoen, kunnen we er eigenlijk niet meer omheen dat Van Leeuwen er een puinhoop van heeft gemaakt, maar met die conclusie wacht ik nog even. Er komt namelijk wel steeds meer boven water waaruit blijkt dat Van Leeuwen toch niet zo goed was als sommigen wouden doen geloven en ik was toch vrij kritisch op de club toen hij naar de uitgang gewezen werd.
 
twente-watcher
 
0
14 augustus 2020 om 14:02
We kunnen in ieder geval vaststellen dat van Leeuwen een bankzitter (aburjania) voor ruim 4 ton heeft aangetrokken, terwijl zijn protegé Garcia (die ook al met hem had gewerkt) hem nooit gebruikte. Vind overigens Aburjania geen slechte speler en begrijp daarom ook niet goed waarom hij zo weinig werd opgesteld. Maar dat hij meer dan 4 ton moet verdienen is natuurlijk te gek. Dan snap je ook wel waarom van Leeuwen en Garcia weg moesten. Ze hebben er inderdaad een zooitje van gemaakt bij Twente, dat nu eigenlijk weer opnieuw moet beginnen.
 
Sirius
 
0
14 augustus 2020 om 15:08
Ik vind Aburjania eigenlijk helemaal niet zo goed. De laatste wedstrijden voor corona nam hij de rol van spelverdeler op zich en dat ging net zo vaak fout als goed. De ene keer een pass op maat om vervolgens daarna met een totaal mislukte pass te strooien. Buiten z'n trap vind ik het maar een hele gewone voetballer voor de onderste regionen van de Eredivisie. Voor 4 ton is dat dus een behoorlijke flater. Dat is een subtop-salaris.
 
SVG5
 
3
14 augustus 2020 om 12:50
Wat je zegt over Fortuna geld zeker ook voor Twente. Geen 10, geen rechtsback, Spits die er nog geen week is en nog geen wedstrijd inhoudt heeft en in Schenk normaal ook niet de basis CV. Wat er stond was echt niet de basis voor de eerste echte wedstrijd. Maar goed, tijd zal het leren.
 
ottofant
 
3
14 augustus 2020 om 12:51
Ik denk dat Jans de juiste persoon is om daar een collectief van te maken .natuurlijk was t nog niet best tegen Fortuna (2e helft was t een stuk beter)maar het team staat ook nog niet echt . Er komen nog spelers bij en er gaan er ook nog wat weg denk ik. Maar ik heb er wel vertrouwen in .wat dat betreft ben ik wel blij met de aanstelling van Jans . Een no nonsens trainer met veel ervaring. We gaan t meemaken
 
Kalou2005
 
0
14 augustus 2020 om 12:54
Met de aanstelling van Jans is helemaal niks mis. Mijn punt is dat hij een hela karwei krijgt om van zoveel nieuwelingen een draaiend geheel te maken. Daar gaat heel veel tijd in zitten en dat kost doorgaans punten de eerste paar weken.
 
Twenteov
 
2
14 augustus 2020 om 13:12
Kalou2005 Twente was zeker niet best de eerste helft, maar vond je Fortuna zoveel beter dan? Je geeft aan dat Fortuna nog wat spelers verwacht, ik hoop dat je beseft dat dat voor Twente net zo is? Ook was dit te verwachten aangezien de voorbereiding net gestart is. Verder was de tweede helft inderdaad een stuk frisser met de spelers van vooral Jong Twente, die gewoon beter waren dan Fortuna (kun je je ook druk over maken mocht je een Fortunees zijn). Het stelt me juist gerust dat er gelukkig toch nog wat achter de oudere jongens zit. Ik hoop dat een Thijs van Leeuwen en Mees Hilgers nog definitief aansluiten vanuit de jeugd Oosterwolde die al aangesloten en vastgelegd is. Verder gaan ex-jeugdspelers Bosch, Roemeratoe en Zerrouki (die vorig jaar al selectiespelers waren) genoeg minuten maken waarbij ik voor Bosch misschien wel een basisplaats verwacht. Dat opgeteld met (misschien basis)spelers als Selahi, Brama, Pleguezuelo, Schenk, Menig, Drommel maakt dat we een selectie hebben waar het allemaal wel meevalt met hoeveel nieuwe spelers er ingepast dienen te worden, er blijft een kern van vorig jaar aangevuld met jeugdspelers over. Mocht El Ahmadi komen heb je ook een ervaren speler die de club door en door kent. Voorin zal er het meeste ingepast moeten worden, middenveld/verdediging en keeper lijkt vooralsnog mee te vallen en lijkt(!) de situatie niet zo penibel en `bijeengeraapt` zoals jij hier nu al meermalen hebt neergeplempt. Paniekzaaien om niets.
 
Kalou2005
 
0
14 augustus 2020 om 13:44
Uiteraard is het duidelijk dat ze een heel nieuw elftal samen moeten stellen. Blijkbaar heb je er moeite mee dat dit zo nu en dan benoemd wordt. Het is echter niet meer dan de feiten benoemen en die zijn voor eenieder kraakhelder. Uit het verleden is bovendien meermaals gebleken dat de club die een arsenaal aan nieuwe (huur)spelers moet smeden tot een presterend collectief, daar doorgaans veel moeite mee heeft. Wellicht moet ik dit de komende weken nog eens hier neer 'plempen' voor het algemeen besef. We zullen over een poosje zien waar we beide staan. Een onderlinge confrontatie komt er al snel aan.
 
Twenteov
 
0
14 augustus 2020 om 14:50
Oh nee, ik heb er geen moeite mee hoor. Als Twentesupporter zijn we meer gezeik gewend dan wat hier op vz gekwakt wordt door zogenaamde kenners. Jij doet de selectie af als bijeengeraapt waar dat slechts voor een deel waar is met een 6-tal huurlingen tegenover 8-10 jongens van vorig jaar/eigen jeugd, waarbij er dus nog steeds een kern van vorig jaar is die wellicht nog met `kind vd club` El Ahmadi uitgebreid gaat worden. We hebben dus niet een heel elftal nodig en dus zijn jouw `feiten` niet zo kraakhelder. Ik maak uit je post uit dat je een Fortuna-fan bent (ik dacht voor Feyenoord, maar is wel handig 2 clubs), volgens mij wordt er door Fortuna ook jaarlijks hele selecties bij elkaar `geraapt`, net zoals bij meerdere clubs uit het rechterrijtje, dus heel vreemd is het sowieso niet dat er ieder jaar nieuwe spelers moeten komen. Ik vind dus dat je feitelijk helemaal niets zegt; je geeft aan dat het lastig is om van een bijeengeraapte selectie een eenheid te maken, dat weet mijn nichtje van 4 ook. Ik vind echter dat deze selectie vooralsnog helemaal niet zo bijeengeraapt is gezien het aantal eigen jeugd wat aan zal sluiten en de vaste kern van vorig jaar. Dat er wat bij moet is echter wel zo en kan ik niet ontkennen. Misschien gaat het volledig verkeerd en klapt de boel, degraderen we en zijn we dood en begraven daarna. Dat kan. Feit is dat we nog steeds aan het saneren zijn en geen keuze hebben. De schuld moet verder omlaag en dan kunnen we weer verder bouwen met minder huurspelers.
 
London Calling
 
0
14 augustus 2020 om 16:41
Volgens mij kun je daar pas echt iets van zeggen wanner de teams compleet zijn. Het ontbreken van een half elftal geld natuurlijk ook voor Twente. De transfer window is nog bijna 2 maanden open. Een paar weken terug kwam bijvoorbeeld ook Ekkelenkamp langs als potentiele aanwinst. Mocht zo'n speler alsnog gaan dan heb je samen met Danilo voor het rechterrijtje ineens behoorlijk wat scorend vermogen in je team zitten.
 
Kalou2005
 
0
14 augustus 2020 om 16:52
Je hebt gelijk op je laatste zin na. Ik heb Ekkelenkamp nog nooit heel wat doelpunten zien maken in de eredivisie, net zo min als Danilo. We moeten het allemaal nog maar zien met dit soort jongens die ineens uit hun vertrouwde omgeving elders hun geluk gaan beproeven.
 
JeffIsbell
 
2
14 augustus 2020 om 12:57
Ik denk dat die danilo een groter talent is dan bijvoorbeeld Traore. Als hij zich dit jaar laat gelden bij FCT, kan hij het gaan halen bij Ajax. Het heeft voor Noa Lang ook niet heel slecht uitgepakt, heb toch weer 2 leuke oefenpotjes van die jongen gezien.
 
ninjakai
 
4
14 augustus 2020 om 13:32
Gast de club die Traore voor verhuur binnen weet te halen mag zich echt in zijn handen knijpen. Dat is echt een ibracadabra verhaal. Hij heeft alles, komt er alleen nu ff niet helemaal uit. Maar die gast heeft echt elk voordeel wat die kan hebben. Oer sterk, behoorlijk wat snelheid, voldoende techniek en houdt overzicht. Bij Traore heb ik vooral het gevoel dat hij te graag wilt. Te veel druk dat hij het moet laten zien in de spaarzame minuten omdat hij anders weer derde of vierde in de pikorde wordt. En dan mag hij als klap op de vuurpijl opdraven in een bagger Ajax waar hij werkelijkwaar nauwelijks tot geen aanvoer krijgt en tot twee keer toe met een niet functionerend middenveld.
 
Soccerfan_1
 
2
14 augustus 2020 om 13:42
Blij dat dit doorgaat. Deze jongen verdiend minuten. Heb wel vertrouwen in deze jongen.