Armando Obispo hoort schorsing na schandalige charge op Santiago Giménez
Maandag, 6 februari 2023 om 15:27

PSV moet het de komende twee wedstrijden doen zonder Armando Obispo. De 23-jarige verdediger accepteerde maandag het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal: een schorsing van drie duels, waarvan één voorwaardelijk. Obispo kreeg zondag in het Eredivisie-duel met Feyenoord (2-2) rood vanwege een schandalige overtreding op spits Santiago Giménez, die flinke schrammen overhield aan zijn overtreding.

Obispo ontving zijn rode kaart zondag in de 65ste minuut, toen PSV met 0-1 leidde. Arbiter Danny Makkelie werd door de VAR naar de kant gehaald om een overtreding met gestrekt been van Obispo te bekijken en besloot de stopper van PSV met rood weg te sturen. Obispo heeft het schikkingsvoorstel van drie duels waarvan één voorwaardelijk reeds geaccepteerd, waardoor hij de duels met FC Emmen (TOTO KNVB Beker) en FC Groningen zal missen.

PSV gaf zonder Obispo een 0-2 voorsprong nog uit handen in de Kuip. Trainer Ruud van Nistelrooij was na afloop van de remise niet te spreken over de actie van zijn sterkhouder. "Ik hoef er niet met hem over in gesprek, want ik heb achteraf in de kleedkamer al aangegeven dat je daar je team enorm mee benadeelt. Daar hoef je geen gesprek over te voeren, dat moet gewoon stoppen. Dat geldt voor Mauro en nu ook voor Obispo. Je moet gewoon met elf die wedstrijd eindigen. En als er nu een ongelukkige samenloop is... Maar niet op deze manier, dan benadeel je je team gewoon te veel."

Door zijn schorsing komt Obispo op 16 februari pas weer in actie, wanneer PSV het in de Europa League opneemt tegen Sevilla. Vervolgens wacht een uitduel met FC Utrecht in Stadion Galgenwaard. André Ramalho lijkt tegen Emmen en Groningen de meest logische vervanger van Obispo, daar Olivier Boscagli nog op de weg terug is na een langdurige blessure. De Fransman maakt binnenkort zijn rentree. Mogelijk gaat Boscagli eerst een aantal duels met Jong PSV spelen.

Meer nieuws
   
17:58
17:58
Broers Van de Kerkhof hopen op vertrek PSV'er: 'Kunstgebit mee en wegwezen!'
2
   
17:52
17:52
Driessen noemt mogelijke opvolger Slot: 'Te Kloese was gecharmeerd van hem'
2
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
10
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
19
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (176)

 
lubbito
 
147
6 februari 2023 om 15:31
Lijkt me toch echt een paar wedstrijdjes te weinig, verschrikkelijk vieze en bovendien totaal onnodige overtreding!
 
Gapko
 
133
6 februari 2023 om 15:36
Van mij had ie de rest van het seizoen mogen krijgen, idioot joh
 
SilverFront
 
36
6 februari 2023 om 15:49
Dit is wellicht ook een hogere straf voor PSV dan als hij 6 wedstrijden schorsing had gekregen. Nu kan ie tegen Twente alweer meedoen
 
PSV18
 
32
6 februari 2023 om 15:57
Woensdag Boscagli weer bij de selectie, dus komt goed uit.
 
Parelmoer94
 
25
6 februari 2023 om 16:11
Inderdaad, wat een vuile en extreme overtreding was dit, ik heb vol verafschuw zitten kijken. Dat deze man geen 15 of 20 wedstrijden schorsing heeft gekregen is helemaal bizar.
 
The-Jump
 
10
6 februari 2023 om 16:14
@psv18, gelukkig. Hij en Brandweer in de basis, ramalho maar als back-up en dan liever nog Teze centraal voordat je weer aan deze Obispo gaat beginnen. Kost gewoonweg te veel punten.
 
marton3103
 
5
6 februari 2023 om 16:29
Elke wedstrijd dat Obispo niet meedoet met PSV, is winst voor ze.
 
Gryudo
 
14
6 februari 2023 om 15:39
Vergeleken met de charge van Mauro is dit blijkbaar de strafmaat van KNVB, mocht van mij hoger maar wel vrij consistent
 
XAJAcfa
 
9
6 februari 2023 om 17:36
Ik denk dat Obispo onhandig uitkwam, de beste man heeft juist helemaal geen verleden van rode kaarten en moet zeggen die zuid amerikanen van Feyenoord gingen ook om de haverklap liggen dat zou mij ook irriteren, nu raakt hij er een en schreeuwt men moord en brand maar moet zeggen dat die linksback van Feyenoord die nu niet meedeed ook al rijp was vorige wedstrijden voor een rode kaart maar daar hoor je niemand over. Wat is die hartman een beperkte slager Vond ook Gokcu erg door de mand vallen wat werd die overklast door met name Xavi en in mindere mate Veerman. Het is wel je aanvoerder maar die had er de tweede helft niet meer moeten staan zoveel balverlies
 
Psv-er!
 
1
6 februari 2023 om 17:44
Ik schrok ook een beetje van Kokcu. Kan natuurlijk wel met een blessure te maken hebben want er waren volgens mij twijfels of hij kon spelen?
 
DNSDKR
 
13
6 februari 2023 om 17:57
Ik heb dan denk ik een andere wedstrijd gezien. Obispo strekt zijn been onnodig richting bovenbeen en ik vind 2 wedstrijden echt veel te weinig. Was in mijn ogen een opzettelijke charge. Daarnaast ga ik niet mee in de Xavi Simons polonaise op basis van de wedstrijd gisteren, want psv is 3x over de middellijn geweest en Simons is een aantal keren flink van de bal afgezet, waar Kökçu positioneel en functioneel een stuk stabieler was. Hij is ook ouder dus prima, maar op basis van gisteren vind ik de vergelijking niet opgaan. Feyenoord was sowieso 2 klassen beter dan PSV gisteren.
 
fc moulijn
 
2
6 februari 2023 om 18:09
Klopt had een bovenbeen blessure, maar neemt niet weg dat simons buiten gewoon speelde.
 
PanFC
 
3
6 februari 2023 om 18:20
Jij hebt inderdaad een andere wedstrijd gezien DNSDKR, want gisteren vond je dat feyenoord best een penalty had kunnen krijgen na al die lichte overtredingen van Teze… Xavi werd inderdaad een aantal keer flink van de bak gezet, maar dan wel onreglementair: namelijk door een flinke duw in de rug. En Kokcu was echt nergens gisteren. Die was niet functioneel en niet stabiel.
 
MichelGieltjes
 
4
6 februari 2023 om 19:16
De strafmaat voor een speler uit de top 3 ja, een speler van een club buiten de top 3 had hier minimaal 4 wedstrijden voor aan de kant moeten blijven
 
VijfMeterLijn
 
1
6 februari 2023 om 20:30
Niet op ingaan PanFC. DNSDKR kan alleen maar negatief over alles wat psv is praten. Simons werd gister inderdaad een paar keer onreglementair onderuit getikt maar blijkbaar mag dat wel gewoon. Verder stond psv zelfs met tien man 0-2 voor dus geen idee of je het dan slecht doet. Uiteindelijk was een gelijkspel wel terecht gezien het spelbeeld, al vind ik eigenlijk alleen een uitslag terecht als je ze er daadwerkelijk inschiet.
 
DNSDKR
 
1
6 februari 2023 om 22:18
Kun je nagaan, PanFC, dan ben ik niet eens voor 1 van beide clubs.
 
Heuvel 1974
 
30
6 februari 2023 om 15:40
Het lijkt erop dat PSV compromiterende beelden heeft van de tuchtcommissie. Want Mauro kreeg ook maar 2 wedstrijden. En bij beude was 4 tot 6 wel aardig op zijn plaats geweest
 
Marrekie
 
3
6 februari 2023 om 17:10
De KNVB heeft zich enorm in de voet geschoten met Mauro. Hij had er minimaal 4 moeten krijgen. Iedere andere rode kaart die gegeven wordt en er zitten wel 4 wedstrijden aan vast worden nu in hoger beroep weggewoven. precedent
 
ADRO
 
26
6 februari 2023 om 15:41
Hoe denk je met een voorsprong om zo in te komen. Je wint het kopduel makkelijk waarom dan die noppen vooruit. Kan daar dus totaal niet inkomen.
 
PSVChamps
 
9
6 februari 2023 om 16:37
Benadeeld gewoon zwaar je team en club….
 
ADRO
 
6
6 februari 2023 om 16:44
Was er niet ontevreden mee laat ik dat zeggen...
 
barcefail
 
2
6 februari 2023 om 16:54
Niet alleen vanwege de voorsprong.. hoelang bestaat de var nou al..? Echt zo imbeciel
 
Parelmoer94
 
9
6 februari 2023 om 15:44
Helemaal mee eens, wat een verschrikkelijk brute en vooral laffe overtreding! Had minimaal 7 of 8 wedstrijden moeten krijgen.
 
Eindtovenaar10
 
25
6 februari 2023 om 15:46
PSV moet in hoger beroep gaan. Wie weet krijgen ze gefixt dat hij 4 wedstrijden krijgt
 
ouwe1978
 
35
6 februari 2023 om 15:48
Kan me nog een wedstrijd van PSV tegen Ajax herinneren waar Alvarez vol op het been van een Psv'r ging staan die op de grond lag toen de bal al lang en breed weg was. Gelul toen was "het gaat om de intensiteit".. Alvarez kreeg slechts geel. Begrijp me niet verkeerd hoor, schorsing hier is prima en mag langer, maar consistent is anders..
 
Ali Boembari
 
58
6 februari 2023 om 15:54
Ja precies, snel de aandacht van deze overtreding halen en verleggen naar Ajax. Want zij doen het ook!
 
Woenselaar
 
21
6 februari 2023 om 16:03
Ja precies, snel de whataboutism kaart trekken. Hij geeft toch gewoon keurig aan dat de schorsing hier prima is?
 
IkWeetAlles11
 
15
6 februari 2023 om 16:04
Het is meer dat Alvarez er vaak mee weg komt.
 
Seppie1998
 
6
6 februari 2023 om 16:09
Dat noemen we 'grinta'
 
London Calling
 
3
6 februari 2023 om 17:24
Was dat niet Matinez? Die had inderdaad ook rood mogen krijgen. Van Alvarez kan ik me vooral herinneren dat hij tegen vitesse rood kreeg nadat hij op een been ging staan maar die werd later kwijt gescholden.
 
Meneer Daniel
 
3
6 februari 2023 om 18:01
Woenselaar Maar wel eerst even de suggestie wekken dat Psv sneller rood krijgt dan Ajax doormiddel van 2 voorbeelden. Uiteraard krijgen wij nooit een rode prent tegen Psv.
 
madmarcel
 
1
6 februari 2023 om 18:19
@ouwe: de intensiteit was duidelijk op het been van Gimenez te zien. Wat mij betreft 2 wedstrijden te weinig,alhoewel ik het een drama speler vind dus hoe meer ie speelt bij Psv des te beter
 
London Calling
 
1
6 februari 2023 om 17:28
Het is in dezelfde straf die Mauro jr kreeg, langs die kant zijn ze in ieder geval consequent voor mij zouden beide gevallen eerder 3 wedstrijden met 1 wedstrijd voorwaardelijk moeten zijn en was het dat in voorgaande jaren ook. In het verleden stond er een mooi document op de KNVB site met de straffen voor het betaalde voetbal, maar ik kan nu alleen de amateur versie vinden.
 
Bassie
 
59
6 februari 2023 om 15:31
Veel te weinig. Schandalige overtreding.
 
PSV18
 
43
6 februari 2023 om 15:35
Obispo lijkt me ook even klaar nu. Benadeelt het team echt enorm. Om gek van te worden.
 
Pieterpost
 
9
6 februari 2023 om 15:36
Teze moet ook centraal en niet rechtsback. Snap er niks van dat dat niet gebeurt ook onder Schmidt al.
 
arsenal890
 
6
6 februari 2023 om 15:37
Omdat teze zichzelf ziet als rechtsback
 
PSV18
 
4
6 februari 2023 om 15:38
Denk dat iedereen ziet dat Teze als rechtsback niet optimaal fungeert. Zo gaat het nu al drie jaar. Aankomende zomer zal er echt een topper op die positie moeten komen en geen type Hoever. Een klasbak willen we zien.
 
PSV18
 
2
6 februari 2023 om 15:39
Hij is nogal wispelturig wat dat betreft. Onlangs zei hij in een interview dat hij zichzelf meer als CB ziet. Tekenend voor de situatie.
 
STB040
 
3
6 februari 2023 om 15:40
Toch gek dat niemand dat ziet behalve Teze.. Aardige plank voor zn kop.
 
Pieterpost
 
4
6 februari 2023 om 15:46
Nou schop onder z’n hol door Ruud en opstellen als CV, want hij heeft daar uitstekende wedstrijden gespeeld.
 
PSVChamps
 
3
6 februari 2023 om 16:38
Ja en dat benadelen is niet de eerste keer… ok, veelal met blunders, maar qua niveau lijkt ie het gewoon niet te hebben
 
Parelmoer94
 
3
6 februari 2023 om 15:52
Inderdaad, een schandalige overtreding, zo zie je ze maar zelden. Voor zulke extreme overtredingen zou de club eigenlijk ook extreem gestraft moeten worden. Wellicht 15 wedstrijden schorsing, of een miljoenenboete?
 
Bassie
 
2
6 februari 2023 om 15:55
Ik zelf zou 12 wedstrijden om zijn plek vinden. Die miljoenenboete lijkt me een beetje overdreven.
 
OnsBerry
 
5
6 februari 2023 om 16:00
En bij drie van die knallen in één seizoen de club gewoon verplicht opheffen. Dat zal ze leren, de rakkers.
 
PSVMANUNITED
 
5
6 februari 2023 om 15:59
Ik had als PSV-supporter ook gehoopt op minimaal tien wedstrijden eigenlijk, maar dat heeft niet zoveel met de aard van de overtreding, dat had hij bij een schouderduwtje ook mogen krijgen. Dwingt Ruud eindelijk om Obispo uit het elftal te gooien en Branthwaite op zijn beste positie te zetten met Teze en zsm Boscagli ernaast. Ik snap een klein beetje wat Obispo brengt, alleen ik snap niet hoe dat opweegt tegen zijn standaardfout, lompheid en zwakke positionering. Als hij daarnaast ook voetballend niets toevoegt en naast een verdediger staat die dat ook niet kan (branthwaite), maar de mindere dingen van Obispo niet of niet zo erg heeft snap ik werkelijk niet waarom Teze er niet gewoon naast wordt gezet tot Boscagli terug is.
 
DNSDKR
 
2
6 februari 2023 om 18:04
Ik snap dat Ruud een icoon is, maar eerlijk gezegd krijg ik een beetje het Marco van Basten gevoel bij hem als trainer: je gunt hem het allerbeste, maar als je eerlijk bent ziet het spel er niet uit, zie je geen lijn of verbetering en worden spelers ook niet veel beter. Ook het klagen als hoofdtrainer over de arbitrage is een zwaktebod en geen goed voorbeeld. Ruud lijkt een vechtmachine van PSV te willen maken, dan is dit soort acties van spelers soms het gevolg.
 
grauwe deksel
 
50
6 februari 2023 om 15:33
Tannane drie wedstrijden en deze twee. Complete willekeur bij de KNVB, het scheidsrechtersgilde en de VAR. Wat een rotzooi
 
RUTGERRR
 
9
6 februari 2023 om 15:38
Ach, dat is toch altijd? Tannane heeft vaak genoeg een veel te lage schorsing gehad.
 
Sportsfan
 
6
6 februari 2023 om 15:45
Is geen willekeur maar topclubje helpen! Hoorde van Nistelrooij ook al klagen over die extra tijd maar hij weet ook donders goed dat de topclubs in Nederland altijd dat voordeel krijgen als ze die tijd nodig hebben. En anders met een vrije trap of extra rode kaart. Marchanderen heet dat met een mooi woord??
 
Scotsman
 
2
6 februari 2023 om 16:23
'Hoorde van Nistelrooij ook al klagen over die extra tijd maar hij weet ook donders goed dat de topclubs in Nederland altijd dat voordeel krijgen als ze die tijd nodig hebben.'Want psv is geen topclub?
 
Marrekie
 
1
6 februari 2023 om 17:12
Ooh en dit geloof jij echt? Kom op joh dat is echt totale onzin
 
JK-Ajax
 
14
6 februari 2023 om 15:46
Tannane is een recidivist wellicht dat zoiets meespeelt
 
Robinde Bruyn
 
3
6 februari 2023 om 15:51
Wat heeft het scheidsrechtersgilde en de VAR in godsnaam met de strafmaat van de schorsing te maken?
 
Saksenros65
 
5
6 februari 2023 om 16:09
Tannane greep iemand bij de keel, wat ik vrij heftig vind op een voetbalveld. Ik kan die 3 wedstrijden goed begrijpen, zeker omdat ze waarschijnlijk ook kijken naar eerdere schorsingen van dezelfde speler.
 
marton3103
 
3
6 februari 2023 om 16:39
Ik kan die 3 wedstrijden van Tannane ook goed begrijpen. Had niet minder hoeven zijn. Maar dat neemt niet weg dat de straf voor Obispo in verhouding nog steeds laag lijkt. Met je noppen vooruit tegen iemands bovenbeen.. en bewust, waar het in ieder geval sterk op lijkt op de beelden. Bij een tackle zou je nog kunnen zeggen dat het met voetbal te maken heeft, misschien speelt dat hier ook wel mee. Maar ik vind dat beiden niet thuishoren op t voetbalveld, al vind ik persoonlijk misschien de schop van Obispo nog wel erger. Waar je bij Tannane in het heetst van de strijd je tegenstander bij z'n nek grijpt als een soort machtsvertoon, zonder hem echt pijn te willen doen aan z'n nek (althans mijn aanname), is het bij Obispo echt gewoon vies, zo'n duel aangaan en dan nog ff je been strekken en die noppen in de tegenstander te zetten met ook veel grotere kans op letsel en ook nog eens erger letsel.
 
4Ever4Ajax
 
2
6 februari 2023 om 16:49
Wat dacht je van die van Mauro Junior? Die had pas 8 wedstrijden moeten krijgen, die trapt een speler de vernieling in. Hier denk ik dat het vooral heel veel lompigheid is die behalve een lelijke tijdelijke plek voor Gimenez’ been, geen lange termijn schade heeft opgeleverd.
 
London Calling
 
1
6 februari 2023 om 17:53
Tannane en deze overtreding zijn natuurlijk niet helemaal te vergelijken. Het ene is een foute tackle en het andere omdat hij iemand bij de keel greep en hem een klap verkocht. Wat dat betreft zou je moeten kijken naar rode kaarten voor andere tackles die dit seizoen zijn gegeven. De tackles die ik me kan herinneren zit jaar zijn die van Mauro jr, en Halilovic die kregen dezelfde straf (en daar was net zo veel kritiek op). Overigens denk ik dat bij Tannane (los van dat het ook gewoon rood was) ook eerdere schorsingen en overtredingen, al dan niet onbewust, een rol hebben gespeeld, er zat behoorlijk wat theater bij en het was niet alsof hij die andere speler k.o. sloeg maar hij heeft natuurlijk zijn reputatie niet mee.
 
cejay
 
1
6 februari 2023 om 18:49
Een foute tackle ? Dit is gewoon een aanslag... Om die veeg over het gezicht te bestempelen als een klap verkopen maakt het hele verhaal nog ongeloofwaardiger...
 
London Calling
 
1
7 februari 2023 om 14:17
Mijn punt is dat je een veeg/klap niet kan vergelijken met een tackle (of dat nou een aanslag was of niet). Je moet die veeg van Tannane met andere klappen - slaande bewegingen vergelijken. Maar kijk dan de tackle van Halilovic even terug, dat was net zo goed een aanslag.
 
 
9
6 februari 2023 om 15:34
Schandalig, schandalig. Zeker direct rood maar het leek me eerder gewoon zeer ongelukkig en lomp. Uiteraard wel terecht rood!
 
sander1410
 
56
6 februari 2023 om 15:37
Ongelukkig? Waarom doet Obispo dit? Hij wint het duel zonder die trap vooruit. Hij doet dit gewoon echt om Gimenez te raken andere reden is er niet. Vies vies meer niet.
 
 
7
6 februari 2023 om 15:41
Tja, keepers springen toch ook met de knie naar voren? Raken ze ook weleens een hoofd. Nogmaals, de rode kaart is terecht maar ik denk niet dat het met opzet was! Ben benieuwd of Obispo zelf al een reactie heeft gegeven, kan het nergens terugvinden.
 
Ijsmuts
 
31
6 februari 2023 om 15:46
@prem: dit was niet met de knie naar voren, dit was met gestrekt been.
 
Parelmoer94
 
7
6 februari 2023 om 15:48
Helemaal mee eens Sander, dit is een van de vuilste overtredingen die ik ooit heb gezien. Die Opispo had minimaal 7 wedstrijden moeten krijgen. Zo ontiegelijk hard inkomen zou een enorme staf moeten opleveren.
 
Feye_88
 
9
6 februari 2023 om 16:01
Prem. Hij stak z'n been tijdens z'n sprong naar voren terwijl dat totaal niet nodig was. Was gewoon een bewuste karatekick op t bovenbeen. Sloeg werkelijk nergens op. Was niet lomp. Was schandalig
 
Parelmoer94
 
6
6 februari 2023 om 16:05
Helemaal mee eens Feye_88, dit was een extreme overtreding, ik heb met verafschuw gekeken want het had veel erger af kunnen lopen. Dat deze gast straks gewoon op het veld mag staan is gewoon crimineel.
 
Nora1911
 
0
6 februari 2023 om 16:17
@Feye Ik heb dit in een ander topic ook al gezegd, de enige verklaring die ik kan geven voor deze actie is dat Obispo waarschijnlijk verwacht dat Gimenez ook het duel aangaat en wil zich zo verweren. Alleen ging Gimenez het duel niet aan, maar dat had Obispo te laat door. Maar een andere verklaring heb ik ook niet, of Obispo is echt niet goed bij z'n paasei, maar dan zou ik als PSV ook actie ondernemen.
 
Grensneus30
 
2
6 februari 2023 om 16:28
@ feye_88 Das wel knap dat Obispo zich en op het goed wegkoppen van de bal kan focussen en tegelijkertijd kan bedenken dat hij Giminez met gestrekt been precies daar zou willen raken. Het feit dat de tuchtcommissie slechts 3 wedstrijd schorsing geeft waarvan 1 voorwaardelijk net als bij Mauro geeft in mijn ogen dan ook aan wat ik gisteren ook al dacht dat hij gewoon heel ongelukkig op zijn been land waar ik de opzet net als bij Mauro absoluut niet kan ontdekken. Het is een hele vervelende botsing dat ben ik met je eens maar van opzet lijkt mij echt geen sprake. Het jammeren en klagen over de arbitrage en de VAR van Slot heeft in mijn ogen ook een grote hand in deze beslissing plus de absurde lange blessuretijd volkomen onterecht en het niet bestraffen van Wiefer die ook gewoon Mwene knock-out loopt waardoor die even buitenwesten is geweest en gewisseld moest worden en de vieze actie van die Geertruida tegen Luuk de Jong wat ook niet word gezien door de VAR daar hoor je de Feyenoorder Calimero’s niet over.
 
Feye_88
 
0
6 februari 2023 om 17:23
Een been met noppen vooruit terwijl je weet waar je tegenstandes staat is geen 'botsing'. De extra tijd komt door tijdrekken, wissels en vele blessurebehandelingen. Was gewoon terecht. Wat wieffer deed was onbesuisd maar niet een echte overtreding. Hij kijkt naar de bal en raakt die. Mwene draait raar weg en krijgt daardoor wieffer tegen zijn hoofd. Beiden keken naar de bal. Dat van geertruida heb ik geen idee van. Heb de situatie niet gezien. Ook nog van niemand hier iets over gehoord.
 
madmarcel
 
0
6 februari 2023 om 18:22
@grensneus: het was oprecht nog eerder een vrije trap tegen voor Mwene wegens gevaarlijk inkomen met zijn hoofd naar beneden. Gelukkig deed Wieffer zijn armen omhoog om te voorkomen dat ie hem met zn armen raakte en nu dus alleen met zn borstkas
 
Strandbal
 
15
6 februari 2023 om 15:47
Het was niet ongelukkig. Toen hij de bal had weggekopt zag je een trappende beweging naar het bovenbeen. In de vertraagde beelden kan je zelfs zien dat hij kijkt voordat hij schopt. Zeer terecht rood en ik had eerder 5 waarvan 1 voorwaardelijk verwacht.
 
Grensneus30
 
4
6 februari 2023 om 16:08
@ Stranbal Jij bent zeker voor Feyenoord!!!! Waarom zou hij dit bewust doen waarom? Hij wint zijn kopduel simpel van en komt in mijn ogen gewoon heel onhandig neer, het feit dat Makkelie het in eerste instantie ook gewoon laat gaan zegt mij genoeg maar nee Higler moet zich er weer mee bemoeien omdat ze bewust bij de beelden het minuscule schrammetje op zijn been laten zien waardoor ze terug zijn gaan kijken. Het feit dat niemand het in geen elk programma over bulldozer Wiefer heeft valt me ook wel op, die loopt Mwene gewoon totaal onnodig knock-out en die mag gewoon blijven staan en dan ook nog die smerige actie van Geertruida op Luuk de Jong ook voor het gemak vergeten zeker? nee ik denk dat je blij mag zijn dat de arbitrage naar het wekelijks jammeren op de scheidsrechters en VAR wat Slot heeft gedaan tot deze beslissingen en een 2-2 heeft geleid, want voor die rode kaart creeerde Feyenoord aanvallend geen reet.
 
Scotsman
 
7
6 februari 2023 om 16:20
Komt onhandig neer? Gestrekt been met noppen vooruit. Onhandig? Laat me niet lachen zeggen. 100% bewust. Hij kijkt ook gewoon voordat hij zijn noppen in het been van Gimenez plaatst.Wat Wieffer betreft: die had nu juist wel alleen maar oog voor de bal en gebruikt totaal geen raar lichaamsdeel om Mwene te raken.Voetnoot: de man op wie je reageert heeft nota bene een profielfoto van Ajax.
 
DNSDKR
 
3
6 februari 2023 om 18:09
Eens met strandbal. En ik ben niet voor Feyenoord. Dit was geen ongelukkige of lompe botsing. Dit was na het wegkoppen van de bal je been strekken om je tegenstander te raken.
 
RyanGarcia
 
1
6 februari 2023 om 21:10
En jij bent niet voor PSV natuurlijk hé, meneer de Noord-brabander ?? Zelfs Van Nistelrooij geeft aan dat het Obispo het team benadeelde. Dat zou die natuurlijk niet zeggen als het een ongelukje was. En dan praten over een klein schrammetje. De halve afdruk van zijn voet zat er LETTERLIJK in. Maar uiteraard wil jij letterlijk een foto met lineaal erlangs zien want anders ga jij nooit je gelijk toegeven. Echt te sneu voor woorden.
 
 
1
6 februari 2023 om 15:53
Het is inderdaad een uitsluiting wegens ernstig gemeen spel. Volgens de regels is dan de gegeven schorsing gerechtvaardig. Natuurlijk roepen er mensen uit emotie dat er 7 of 10 wedstrijden moeten worden gegeven maar dit zou afwijken van de regels.
 
Ali Boembari
 
4
6 februari 2023 om 15:56
Er was hier letterlijk niks ongelukkigs aan, dit was gewoon een vieze overtreding. Hij was eerder bij de bal en vond het nodig om zn tegenstander te verwonden. Om in de woorden van Prem hier te spreken, hij had wel dood kunnen bloeden
 
miki1959
 
5
6 februari 2023 om 15:56
Ongelukkig Prem meen je dat nu echt? Heb je het been van Gimenez gezien? Ik weet niet of dit cynisch is of een serieuze opmerking
 
Grensneus30
 
1
6 februari 2023 om 16:34
@ miki1959 Een piepklein schrammetje had ie schei toch uit man ik blijf erbij je ziet wat je wil zien ik vind het vooral lomp en in een herhaling ziet alles er altijd veel erger uit dan het is
 
Nora1911
 
0
6 februari 2023 om 17:51
@grensneusDat waren dan 3 of 4 `piepkleine` schrammetjes... kijk nog eens goed naar deze actie voordat je anderen beticht van het willen zien wat men wil zien. Iets met pot verwijt de ketel...Ik ben het met je eens dat het geen `bewussie` was. Ik ga ervan uit dat Obispo dacht dat Gimenez ook dat duel in zou klappen, maar die deed dat niet. En Obispo kon in zijn hoofd niet meer schakelen, zeg maar Maar een ongelukkige botsing is het natuurlijk niet, dat was dat geval met Wieffers en Mwene wel. Dat was nou een ongelukkige botsing. Obiapo maakt gewoon een lompe overtreding.
 
 
3
6 februari 2023 om 16:00
Heb het teruggezien en ik vind het nog steeds gewoon enorm lomp en onnodig. Ook de schade aan het been heb ik gezien, een bloeduitstorting en wat schade aan de huid. Dit praat ik zeker niet goed! Ik zeg toch ook dat de rode kaart terecht is?
 
Feye_88
 
7
6 februari 2023 om 16:02
Je zegt dat het lomp is. Het is opzettelijk. Waarom steekt hij z'n been zomaar naar voren in een schoppende beweging? Dat is toch niks anders dan opzettelijk? Het was iig niet nodig om te landen
 
Redisthecolour
 
1
6 februari 2023 om 16:56
Jij kunt niet weten of het opzettelijk is of niet, want je weet niet wat Obispo dacht in deze situatie. Daarom kunnen en mogen scheidsrechters geen beroep doen op iets wat met intentie te maken heeft.
 
Feye_88
 
0
6 februari 2023 om 17:16
Als je je been zo vooruit steekt terwijl daar een tegenstander staat is het opzettelijk. Waarom moet ie überhaupt z'n been gestrekt vooruit zetten? Dat doe je alleen als je je tegenstander wil raken.
 
marton3103
 
0
6 februari 2023 om 16:48
Ik zou aanraden de beelden nog eens terug te kijken. Hij gaat het duel aan, en op het laatste moment strekt hij nog zijn been om z'n noppen in dat bovenbeen te planten.. dat is onmogelijk een natuurlijke manier van springen en neerkomen. Misschien is het een reflex om het duel extra kracht bij te zetten, en niet eens bewust (met voorbedachte raden), maar zeker niet alleen maar ongelukkig en lomp.
 
PSV18
 
1
6 februari 2023 om 15:34
Valt nog mee. Denk dat minstens een extra wel op z'n plaats was geweest.
 
TechnoBastard
 
5
6 februari 2023 om 15:41
Komen we goed weg! Oh nee wacht..
 
mason
 
2
6 februari 2023 om 15:34
Dit kon ik zo invullen voordat ik het artikel las 3-1 = 2 wedstrijden. Volgens mij is rood nu altijd 2 wedstrijden. Alleen bij extreme gevallen meer wedstrijden. Valt me al op de laatste tijd. Zullen nog amper schorsingen komen voor 5 a 4 wedstrijden.
 
lwd12
 
3
6 februari 2023 om 15:40
Als dit en die actie van Mauro maar slechts 3 waarvan 1 voorwaardelijk wordt beoordeeld. Moet je toch even nadenken. Lijkt erop dat je echt extreem geweld moet gebruiken wil je meer krijgen. Misschien de scheidsrechter belagen misschien levert dat meer op.
 
SergioRamosHM
 
1
6 februari 2023 om 15:51
Die van Mauro 1,5 week geleden was toch wel een extreme en ook maar 2. Ze nemen ook je verleden erin mee. Tanane was vooral 3 omdat er geen bal bij in de buurt was.
 
STB040
 
2
6 februari 2023 om 15:35
Laten we hopen dat we hem niet meer terugzien in de basis dit seizoen.. Hij mag het hele seizoen al strooien met fouten die ons punten hebben gekost. Ramalho/teze rechts, Gerrit/boscagli links aub tot einde van seizoen. Wat mij betreft komen we wel goed weg met schorsingen laatste tijd. Mauro 2 wedstrijden, nu Obispo. Voor beide toch schandalige charges. Waarbij ik die van Obispo wat zwaarder vind, omdat het leek alsof dit bewust was.
 
Ali Boembari
 
0
6 februari 2023 om 15:57
Wat is er eigenlijk met Boscagli aan de hand? Nog altijd geblesseerd? Lijkt me niet dat Ruud hem passeert toch? Veruit de beste man in de verdediging van PSV.
 
OnsBerry
 
2
6 februari 2023 om 16:03
Komt terug van een kruisbandblessure. Hij is fit, maar het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat hij in de basis kan starten.
 
PSVMANUNITED
 
0
6 februari 2023 om 16:07
Boscagli blijft maar sukkelen met die blessure die hij vorig in april heeft opgelopen, maar lijkt nu eindelijk weer terug te komen. Heeft er inmiddels weer een wedstrijd Jong PSV op zitten (oefenwedstrijd achter gesloten deuren). Ik denk echter dat PSV zelf ook niet helemaal weet hoe het ervoor staat, want er wordt vanuit PSV ook heel weinig gecommuniceerd over zijn terugkeer. Rik Elfrink meldt af en toe wat wat natuurlijk ook via PSV komt, maar daar blijft het ook bij. Boscagli moet sowieso spelen als hij niet teveel ingeboet heeft aan niveau, maar bij Ruud weet je het nooit. Heeft het ook gepresteerd om Branthwaite een krap halfjaar puur als invaller te gebruiken of als wissel terwijl hij na drie wedstrijden onze beste CV was (ja, dat klinkt sneu, maar zo is het gesteld met de verdediging van Psv). Boscagli en Branthwaite moet het centrum worden voor het restant van het seizoen, maar voor je het weet sta je met Ramalho - Obispo in het centrum met Teze op rechtsback omdat dat Teze dat zelf zo graag wil.
 
Ali Boembari
 
0
6 februari 2023 om 17:20
Ah dat verklaart een hoop, tsja bij een knieblessure is het altijd maar de vraag hoe een speler daar van herstelt. Wat betreft de verdere PSV verdediging, ik vind zelf Obispo maar niks, Ramalho daarintegen was toch een periode een van de betere? Vind het eigenlijk ook maar raar dat PSV sinds Alex eigenlijk nooit meer een top verdediger heeft gehad. Van een Isimat, Baumgartl, Bruma, Marcelo tot Moreno. Allemaal pover, terwijl van oudsher PSV toch bekend was van de compacte verdediging en snelle counters.
 
Benzema.
 
0
6 februari 2023 om 16:06
Ramalho die ons de CL heeft gekost? Obispo sleepte ons er nog doorheen tegen Monaco. Het is lood om oud ijzer. Ze maken allemaal fouten.
 
PSVMANUNITED
 
0
6 februari 2023 om 16:10
Ramalho heeft ons de CL niet gekost, dat hebben de zenuwen gedaan. Ja, Ramalho maakte de fout, maar die werd ook gewoon kut ingespeeld door Benitez en voor die fout heb ik denk ik tien minuten zitten wachten voor de tv tot die fout gemaakt werd door Benitez, Ramalho of Obispo. PSV speelde gewoon gigantisch met poep in de broek tegen de Rangers waardoor die volledig in de kaart gespeeld werden. Dat vind ik geen steekhoudend argument, want de afgelopen wedstrijden is het eigenlijk altijd Obispo die de fout maakt. Met je laatste twee zinnen ben ik het echter wel eens, het is zoals ik hierboven al zeg heel hard hopen dat Boscagli snel weer inzetbaar is en dan moet het seizoen gewoon uitgespeeld worden met Boscagli en Branthwaite. Branthwaite is onze meest degelijke verdediger dit seizoen en met Boscagli staat er dan eindelijk voetbal van achteruit naast waardoor we weer een enigszins complementair centrum hebben staan.
 
Pieterpost
 
12
6 februari 2023 om 15:35
Was inderdaad terecht rood, maar die Wieffer had er ook wel af gemogen eerder in de wedstrijd. Ook niet bepaald netjes. “De elleboog, elleboog van de week”.
 
Ducktaildo
 
13
6 februari 2023 om 15:37
Welke elleboog?
 
Sepp10
 
23
6 februari 2023 om 15:38
Hou toch op man. Wieffer heeft z’n armen bij zijn lichaam en gaat gewoon vol het duel in. Dat Mwene als een pussy dat duel aangaat, als hij namelijk gewoon al meespringt, is het niet meer dan een stevig duel
 
huub
 
10
6 februari 2023 om 15:41
Stevig duel zodat hij bewusteloos is en een hoofdwond heeft.
 
Pieterpost
 
7
6 februari 2023 om 15:44
Je klinkt als m’n vader, die ik overigens wel mag. Wieffer is 1.88 en komt er als een bezetene invliegen. Kon wel een tandje minder.
 
Ducktaildo
 
11
6 februari 2023 om 15:46
Huub. Dat kan inderdaad het resultaat zijn ja. Het is namelijk een contactsport en dan kunnen dit soort dingen nu eenmaal gebeuren. Of zullen wij luchtduels maar gaan afschaffen?
 
Sepp10
 
6
6 februari 2023 om 15:48
Je doet lijken alsof je mij niet mag??. Buiten dat, ja natuurlijk kon het een tandje minder. Maar het scheelt 1 in lengte en 2, Mwene doet echt helemaal niks in dat duel. Beetje meespringen en er is echt niks aan de hand.
 
Sepp10
 
3
6 februari 2023 om 15:51
@Ducktaildo. Misschien wel handig. Het heet namelijk voetbal en geen kopbal. Zoals Pi-Air gisteren verkondigde.
 
arsenal890
 
1
6 februari 2023 om 15:38
Als een elleboog rood is eindigt elke wedstrijd met 6 tegen 6
 
GeenInspiratie
 
2
6 februari 2023 om 15:44
Elleboog? Welke situatie? Als je die met Mwene bedoeld dan moet je hem even opnieuw beoordelen. Dat was een ongeluk, enige wat daar fout ging was dat de scheids het niet affloot ivm hoofdblessure.
 
SergioRamosHM
 
5
6 februari 2023 om 15:49
Verder gaat het goed? Nergens was dat een elleboogstoot. Ja een elleboog langs het lichaam vanwege zijn lengte en sprong en Mwene dat eigenlijk niets deed en daardoor de pineut was. Nooit een overtreding, laat staan een gele en al helemaal geen rode. Je bent denk ik ook de enige met deze gekke gedachten.
 
Nuenenaar
 
1
6 februari 2023 om 15:36
Bij Mauro snapte ik de lichte straf nog, hij schrok er oprecht zelf van en je zag aan alles dat het een fout was. Terecht rood dus verder, maar logisch dat je daar bij de straf rekening mee houdt. Obispo deed dit niet per ongeluk en had ook niet de spijt die Mauro wel had. Terecht daarom een zwaardere schorsing, al had er wat mij betreft nog wel een wedstrijd bij gemogen. (Win-win want dat hoef ik hem een wedstrijd minder te zien met zijn geblunder)
 
DeHoek
 
0
6 februari 2023 om 15:36
Ja dat snap ik dat hij dat accepteert..... haha
 
Yojimboo
 
1
6 februari 2023 om 15:36
Ongelofelijk domme overtreding. Van mij had de schorsing langer mogen zijn!
 
Feliix
 
7
6 februari 2023 om 15:37
Schandalige? Valt toch ook wel weer mee. Had het liefst 7 wedstrijden gezien omdat ik 'm niet meer in psv basis wil zien maar toch. Beetje rare titel
 
Aqua1
 
1
6 februari 2023 om 15:53
Obispo is onbetrouwbaar als verdediger kan je niet op bouwen, daarom zie ik hem liever ook op de bank. Doet niets aan af dat dit met geel kon afdoen.
 
Kiepriets75
 
0
6 februari 2023 om 15:38
Ruud was niet te spreken over de actie van zijn sterkhouder ??. Sinds wanneer is die jongen dat??
 
madrid8484
 
0
6 februari 2023 om 15:38
Bij de amateurs krijg je 4 wedstrijden voor zulke overtredingen??
 
SergioRamosHM
 
1
6 februari 2023 om 15:44
Denk ik niet. Daar moet je als scheidsrechter omschrijven wat er gebeurd is en wanneer je in het rapport schrijft dat er een bal bij in de buurt was en er geen verdere handelingen uit voort zijn gekomen dan volstaat daar ook gewoon 2 a 3 duels.
 
FlamengoBrasil
 
4
6 februari 2023 om 15:38
Het was een lompe actie, maar geen overtreding waar je heel lang last van houd. Het op de enkels en pezen trappen is veel smeriger, daar houd je ook langer letsel aan over. Maar drie wedstrijden had ook prima geweest. Meeste PSV supporters zijn trouwens wel even blij met een schorsing van Obispo.
 
mitchajax020
 
0
6 februari 2023 om 15:39
Tannane 3 wat weinig voorstelde en Mauro en Obispo minder, wat 2 schandalige overtredingen waren. En dan roepen er vele KNJB sorry dit is met 2 maten meten.
 
 
0
6 februari 2023 om 16:26
Dat ze KNJB roepen heeft onder andere te maken met het feit dat bijvoorbeeld een Alvarez heel vaak de hand boven het hoofd gehouden wordt. Maar deze 2 wedstrijden zijn wel veel te weinig. De KNVB / scheidsrechters maken het zichzelf ook veel te moeilijk. Deze schorsing en die van Mauro zijn veel te laag, maar als je ziet dat een speler van Volendam Lelieveld van RKC bijna kreupel mag schoppen, Reijnders van AZ Brobbey op een soortgelijke wijze raakt dan dat Mauro dat deed (vol op het onderbeen) en beide niet met rood bestraft worden, schwalbe de ene keer geel is, en gisteren bij Feyenoord weer totaal niet. Er is geen eenheid op het veld maar ook in de straffen.
 
mitchajax020
 
0
6 februari 2023 om 16:57
@Janssen nee sorry dit heeft niet oa met Alvarez te maken. Beslissingen met wel of geen goal, wel of geen buitenspel, wel of geen tijd erbij en dat dit vaak in het voordeel van Ajax wordt bestempeld. Obispo is gewoon een lompe boer, schopte Brobbey ook genadeloos uit de wedstrijd.
 
SergioRamosHM
 
0
6 februari 2023 om 15:43
Ik vraag mij dan vooral af hoe ze aan 2 komen vergelijken met die van Mauro vorige wedstrijd. Dan is deze toch wel minder erg maar beide maar 2 wedstrijden.
 
 
0
6 februari 2023 om 16:27
Wat is minder erg. Ik had bij deze het gevoel dat deze bewust was terwijl ik dat gevoel bij Mauro niet had.
 
ChrisAJax92
 
1
6 februari 2023 om 15:45
Psv'ers die hier rouwig om zijn? Ik kijk niet elke wedstrijd van PSV maar man wat valt Obispo me altijd op in negatieve zin. Kan er volgens mij helemaal niets van. Hoezo staat deze man er al zo lang in bij PSV? Er zijn toch wel betere opties
 
PSV18
 
1
6 februari 2023 om 15:51
Nee, denk niet dat veel supporters hier rouwig om zijn. Obispo heeft een geweldig profiel, een ware atleet, maar maakt bijna standaard iedere wedstrijd een grote fout die cruciaal is.
 
Carrasco
 
0
6 februari 2023 om 15:46
Onnodig en onsportief. Mag wat mij betreft langer op de bank plaatsnemen. Voor PSV wel een kans om de verdediging beter neer te zetten. Branthwaite linkcentraal en Teze rechtscentraal. Volgens mij de sterkste combi.
 
FRSDS
 
1
6 februari 2023 om 15:48
Had een aantal wedstrijden meer gemogen. Hiermee geeft KNVB echt een verkeerd signaal aan spelers want blijkbaar kom je er goed mee weg als je een charge uitvoert. Want het wordt toch maar bestraft met 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.
 
Aqua1
 
1
6 februari 2023 om 15:52
Was de bal daarna wat ongelukkig, nooit rood. Had geseponeerd moeten worden en heeft uit eindelijk de wedstrijd ermee beïnvloed.
 
Heuvel 1974
 
3
6 februari 2023 om 16:19
Nou Aqua, het wordt tijd voor een bezoekje aan de opticien. Obispo maakt duidelijk een trappende beweging en doet het ook nog eens zeer bewust. Dat Obispo zo dom is dat hij denkt een hele slimme overtreding te maken dat zegt alles. Als je dit doet, dan weet je zeker dat je in kan rukken. Heel simpel.
 
MT87
 
0
6 februari 2023 om 15:54
Had van mij langer mogen zijn. Ik vind dat de grenzen van het toelaatbare veel te erg vervagen. Daar doet de FIFA ook aan mee, door ineens die regel omtrent natrappen en slaande bewegingen aan te passen. Dat is gewoon rood. Punt. Evenzo, had deze actie van Obispo niets met voetbal te maken. Dat verzwaart voor mij de strafmaat. Hij was niet eens in duel met die jongen.
 
Geronnimo
 
0
6 februari 2023 om 15:54
Twee? Ik dacht even dat ik het verkeerd las.. Twee wedstrijden voor zo'n smerige, opzettelijke frustratie overtreding? De KNVB tuchtcommissie is helemaal de weg kwijt.
 
psv-ajax
 
0
6 februari 2023 om 15:55
2 wedstrijden maar. Verdorie, dan staat hij na 2 wedstrijden (Emmen en Groningen) weer in de basis; jammer. Wat betreft de willekeur van ons scheidsrechters corps, dat zie je inderdaad bij het uitdelen van de straffen, maar ook op t veld, zoals bij Makkelie gisteren. En dan heeft de VAR hem nog moeten attenderen op de grove overtreding van Obispo. De ene keer is hands doorspelen en de volgende keer niet. De ene keer is het een pingel en de volgende keer niet. Had Teze ook graag zo’n overtreding zien maken in de allerlaatste minuut. Die mag ook gewoon week in week uit falen.
 
Spijkenisser
 
1
6 februari 2023 om 15:56
Zo'n voorstel zou ik ook gelijk accepteren, veel te weinig en daarmee kom je goed weg. Jammer dat er ook geen schorsing mogelijk is voor die kwal Luuk de Jong. Beetje de scheids uitfoeteren bij die rode kaart. Je kan een persoonlijkheid hebben waarbij je irritant bent maar dit getuigd van zoveel disrespect naar de arbitrage en tegenstander, tijd om eens daartegen een statement te maken. Emotie hebben heeft ook zijn grens.
 
Willy85
 
0
6 februari 2023 om 15:56
Is ook weer een topclub schorsing. Tannane tegen vitesse kreeg 3 wedstrijden voor minder geweld.
 
London Calling
 
3
6 februari 2023 om 18:06
Niet helemaal terecht. Tannane verkocht een klap en leek iemand bij de keel te pakken. Met je eens dat er aan de andere kant heel veel theater zat en dat het qua intensiteit behoordlijk mee viel alleen moet je de straf van Obispo dan met andere tackles gaan vergelijken en niet met slaande bewegingen. Halilovic had bijvoorbeeld eerder dit jaar een smerige tackle (ik meen tegen RKC) en die kreeg ook 2+ 1 voorwaardelijk. wat dat betreft zijn ze wel consequent voor hetzelfde soort overtredingen. Alleen hadden zowel halilovic als Mauro jr (een paar weken terug ook 2 + 1 voorwaardelijk na zijn rode kaart) en Obispo nu wat mij betreft allemaal minimaal een wedstrijd langer aan de kant mogen staan.
 
bart1978
 
0
6 februari 2023 om 15:57
Dus 2 man van psv krijgen 2 wedstrijden voor opzettelijke doodschoppen en Tanane krijgt 3 wedstrijden. Hoezo willekeur ? Waardeloze slappe hap bij de knvb.
 
Nora1911
 
1
6 februari 2023 om 16:21
Tananne is een recidivist, dus dat is sowieso als plus 1 wedstrijd.
 
cabinessence
 
0
6 februari 2023 om 15:58
De lengte van zijn schorsing maakt me weinig uit, ik mag hopen dat hij voorlopig sowieso niet meer aan de bak komt. PSV heeft Branthwaite en Ramalho nog en Boscagli is ook weer bijna fit. En die schat ik alledrie een stuk hoger in dan Obispo.
 
NECvakG
 
0
6 februari 2023 om 16:03
Wat een onzin, er wordt echt met twee maten gemeten in de eredivisie
 
Benzema.
 
3
6 februari 2023 om 16:08
Schandalig is echt overdreven. Smerige tik, meer niet. 2 wedstrijden is terecht.
 
j3ro3ntj33__
 
2
6 februari 2023 om 16:09
Dit is toch gewoon terecht. Hij steekt zijn been dom en onnodig, maar wel bewust uit. Raakt de tegenstander. Maar het is niet dat hij een doodschop uitdeelt of iets doet om hem proberen langdurig te blesseren. 2 wedstrijden is in mijn ogen gewoon een prima beslissing, we moeten natuurlijk ook niet gaan overdrijven.
 
henkhoving
 
2
6 februari 2023 om 16:10
Er zijn hier veel mensen die een hogere schorsing wensen. Dan hadden ze dat bij Mauro moeten doen. Dit was een harde en gemene overtreding. Maar ook niet meer dan dat. Een `schandalige charge`, `benenbreker`, etc. was dit niet.Twee wedstrijden in dit geval dus een goede keuze
 
FRSDS
 
0
6 februari 2023 om 16:28
Deze domme actie was gewoon een bewussie, was totaal niet nodig (als wij in de geest van de wedstrijd denken). PSV staat 1-0 voor, bal was al weg gekopt en zje ziet duidelijk dat hij Gimenez heeft gezien en ontwijken. Nee, meneer gaat nog eens volop met een gestrekte been een aanvaller bezeren. Kortom, zijn intenties waren om hem te bezeren.. Maar gezien jouw reacties op Parelmoer94 weet ik voldoende
 
PaulR_1982
 
1
6 februari 2023 om 16:16
Ik vind het vreemd dat de overtredingen van Obispo en Mauro, waarmee je spelers echt kunt blesseren slechts met 2 wedstrijden worden bestraft, en het klapje van Tananne, waarbij de tegenstander theatraal naar de grond ging, wordt bestraft met 4 wedstrijden. Mauro heeft daadwerkelijk iemand zwaar geblesseerd. Het tikje dat Tannane uitdeelde zorgt in geen 100 jaar voor een blessure. Het was rood, maar 4 wedstrijden is echt te veel.
 
PanFC
 
0
6 februari 2023 om 18:28
Nou zet je het wel leuk tegen elkaar weg. Maar mauro was twee, derde voorwaardelijk schorsing en tannane drie, vierde voorwaardelijk schorsing. Klinkt ineens anders toch? Daarnaast was het niet Tannane’s eerste rode kaart of wel? Dat telt gewoon mee en terecht. Mauro was meer ongelukkig dan schandalig en had de pech dat zijn tegenstander geblesseerd raakte. Maar nooit zo bedoeld.
 
PaulR_1982
 
1
6 februari 2023 om 18:35
Eerst dacht ik nog dat je serieus aan het reageren was, maar na 'mauro was meer ongelukkig dan schandalig' weet ik zeker dat je aan het trollen bent. Hoe kun je zeggen dat het ongelukkig was? Als ik dit op straat bij iemand doe wordt ik aangeklaagd voor (poging tot) zware mishandeling.
 
PanFC
 
0
6 februari 2023 om 18:42
Nee, ben toch echt serieus. Zo brak Shaw zijn been na een sliding van ik meen Moreno, maar dat was ook ongelukkig. Zeg niet dat deze van Mauro te vergelijken was, want dat was gewoon een overtreding. Wel was het ongelukkig dat hij hem blesseert en ongelukkig dat hij hem zo raakte. Mauro ging er nooit in om hem zo hard te raken. En daar ben ik niet de enige in die dat denkt. De verslaggever zei het destijds ook en de reactie van Mauro was ook duidelijk.
 
jouses
 
0
6 februari 2023 om 16:20
De tuchtcommissie van de KNVB snapt er daadwerkelijk niks van. Als je dit soort overtredingen zo licht gaat bestraffen dan stel je daarmee de standaard. Elke schorsing die hoger wordt dan deze terwijl de overtreding lichter is kan je een beroep zaak verwachten. Tijd om de tuchtcommissie bij de KNVB op te heffen en echte kenners daar neer te zetten.
 
Lupi Romano
 
1
6 februari 2023 om 16:39
Natuurlijk diep rood, natuurlijk schorsen maar we vergeten Wieffer die Mwene probeert te vermoorden, de elleboog van Kokcu op het achterhoofd van Teze en nog veel meer momenten + de altijd doorgesnoven tokkiesfeer van de Kuip? Obispo verdient absoluut een aantal wedstrijden brommen maar Feyenoord is géén sympathieke sportieve club, dus niet nu opeens high and mighty doen. Jullie zijn zelf een hele grote reden dat belangrijke wedstrijden altijd ontsporen. Makkelie maakt het dan af door gele kaarten voor Feyenoord op zak te houden.
 
Stefandefree
 
0
7 februari 2023 om 17:15
Wieffer, niets aan de hand. Gewoon een duel, dat hij een stuk verstandiger aan gaat dan Mwene, waarbij hij netjes de bal kopt. Kokcu zag er inderdaad wat vreemd uit, denk dat dat niet is beoordeeld omdat hij zijn arm dicht bij zijn lichaam heeft en houdt. Verder hoop ik dat dat gemene Feyenoord niet al teveel van je voetbalplezier verziekt.
 
elroyv
 
0
6 februari 2023 om 16:47
Ik ga dit niet met andere overtredingen vergelijken. Mij betreft was het niet bewust maar wel een nare en onzinnige overtreding wat eerder door gebrek aan kwaliteit naar voren komt dan gemeen spel.
 
 
1
6 februari 2023 om 17:01
Ach 3 wedstrijden prima. 4 was ook niet onterecht geweest, want dit was echt 100% bewust. Maar het feit dat ze met 10 man door moesten is al straf genoeg, want wat gaat er mis in je hoofd dat je daar zo'n rare schop uitdeelt.
 
fanaticus
 
0
6 februari 2023 om 17:02
Volgens mij zijn ze een wedstrijdje of twee a drie vergeten erbij te doen..
 
JackSparrow
 
0
6 februari 2023 om 17:03
Als je je team zo benadeeld, zou ik als club hem nog twee wedstrijden geven
 
EigenVisie
 
0
6 februari 2023 om 17:14
Voorheen heb ik Obispo vaak verdedigd wanneer ik het met vrienden over hem had, maar dat is meer omdat hij wel goed is in fysieke duels. Echter, kost hij psv teveel punten en nu dan dit weer. Het is wel vort klaar. Teze op rechtsback ook niet meer doen. Of centraal, of lekker banken. Wanvertoning gister! Samen met branthwaithe centraal, daar zie ik meer toekomst in. Jong, maar wel (fysiek) sterk.
 
Marrekie
 
0
6 februari 2023 om 17:16
Moet altijd zo lachen dat sommige dan andere incidenten erbij halen wat totaal niet relevant is. Ja maar hij .....lees je dan. PSV heeft gewoon mazzel dat de tuchtcommissie totaal geen idee heeft waarom ze daar zitten. Mauro had er op zijn minst 4 moeten hebben en Obispo ook minimaal 4 onvoorwaardelijk
 
Bayern1982
 
0
6 februari 2023 om 17:16
Nu zie ik een hele hoop reacties van psv-ers dat het terecht rood was en een schandalige overtreding. Gisteren was het voor de meesten nog overdreven?
 
Rotterdamduke
 
0
6 februari 2023 om 18:08
Minimaal twee wedstrijden te weinig...
 
HCH1
 
0
6 februari 2023 om 18:13
Veel te lage straf.
 
PanFC
 
0
6 februari 2023 om 18:23
Er overdrijven hier echt een hele boel mensen. Mauro erbij halen en zeggen dat het meer had moeten zijn voor beide. Waarop is dat gebaseerd? Ik weet het niet, want zeker die van Mauro was niet schandalig. Deze ook niet. Hard, dom, niet nodig en rood. Klaar. Ga anders even vergelijken met iemand anders dan recidivist Tannane. Krijgen die ook allemaal drie, 4 wedstrijden?
 
DNSDKR
 
0
6 februari 2023 om 22:29
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de rode kaart terecht was en dat het geen ongelukje was. Maar wat bepaalt dan de hoogte van de straf? Mensen vergelijken nu eenmaal graag, maar komen vaak niet verder dan: opzettelijk of niet en hard of niet. Tannane heeft inderdaad zijn ‘strafblad’ niet mee. Telt dat eigenlijk mee in de strafmaat (los van de voorwaardelijke wedstrijden uiteraard)? Ik weet het niet. Kun je die 2 überhaupt vergelijken? Waar ik zelf de meeste ‘moeite’ mee heb, is dat de bal al weg was en er alsnog een beweging werd gemaakt die ervoor zorgde de man te raken. Dat is dan niet meer in het moment. Dat geeft een gevoel van opzettelijkheid. Maar impact bepaalt ook de strafmaat en de impact hier was nou ook weer niet enorm. Daarom zal die 2+1 prima binnen de lijnen van de tuchtcommissie zijn.
 
PanFC
 
0
7 februari 2023 om 19:26
Ik denk dat je het prima verwoord en ben het ook helemaal met je eens. Ik denk dat het inderdaad opzettelijk was, wilde hem zeker even ‘raken’. Maar inderdaad was de impact niet enorm, al weet je dat als ‘uitvoerder’ natuurlijk ook weer niet van te voren. Ik kan hier prima mee leven, ook als het een Liverpool speler was geweest in een wedstrijd tegen Manchester United??