'Arsenal is na bod van vijftig miljoen dicht bij gewenste topversterking'
Vrijdag, 23 juni 2017 om 17:45

Arsenal presenteerde onlangs Sead Kolasinac als eerste aanwinst voor het volgende seizoen en de verdediger zou weleens snel gezelschap kunnen krijgen van nog een nieuweling. Diverse Franse media, waaronder RMC en L'Équipe, melden namelijk dat Arsenal dicht bij een akkoord met Olympique Lyon voor de overstap van Alexandre Lacazette is.

The Gunners hebben zich naar verluidt met vijftig miljoen euro in Lyon gemeld en voldoen zo aan de eisen van voorzitter Jean-Michel Aulas. Beide partijen gaan begin volgende week met elkaar om de tafel om de laatste details te bespreken, al zou Lacazette zelf nog wel roet in het eten kunnen gooien.

De sterspeler van les Gones is momenteel namelijk nog op vakantie en gunt zichzelf nog een paar dagen om over zijn toekomst na te denken. Hoewel hij niet afwijzend tegenover een transfer naar Arsenal staat, heeft hij andere clubs, waaronder Atlético Madrid, nog niet compleet uit zijn hoofd gezet. Naar verwachting komt er eind volgende week een definitieve beslissing.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (52)

 
PaztPak
 
11
23 juni 2017 om 17:51
Zou echt geweldig zijn voor Arsenal ik zie hem wel echt 20+ goals maken ( mits Ozil blijft ).
 
Barca--070
 
21
23 juni 2017 om 17:52
Dit zou denk ik echt een extreem goede versterking zijn voor Arsenal. Prima voor het type spel wat ze spelen. Weten de Arsenal fans hier of er naast Lacazette nog een oog is op andere spelers, voornamelijk een buitenspeler zou ook een welkome versterking zijn denk ik.
 
Branquinho
 
2
23 juni 2017 om 18:14
Arsenal heeft Renato Sanches nodig, een echte breker.
 
NeutraleFanNL
 
9
23 juni 2017 om 18:20
Nee juist totaal niet. Arsenal zwemt in de middenvelders, Verdedigers en een spits hebben ze nodig.
 
MGMV
 
2
23 juni 2017 om 18:40
Ja, maar niet een échte goede verdedigende middenvelder, die vooral in die belangrijke toppers de balans kan houden. Arsenal heeft teveel van hetzelfde op het middenveld, en de helft ervan is vaak ook nog eens geblesseerd.
 
MGMV
 
2
23 juni 2017 om 18:40
Ja, maar niet een échte goede verdedigende middenvelder, die vooral in die belangrijke toppers de balans kan houden. Arsenal heeft teveel van hetzelfde op het middenveld, en de helft ervan is vaak ook nog eens geblesseerd.
 
Samcro
 
5
23 juni 2017 om 19:59
Verdedigers zijn echt niet nodig. Een rechtsbuiten (Mahrez) en een blok (Carvalho, of zo'n type) en dan zou mijn zomer goed zijn.
 
stravven
 
5
23 juni 2017 om 20:05
Liever Lemar dan Mahrez, die is een pak jonger en zeker niet minder.
 
Jackieboy10
 
11
23 juni 2017 om 20:36
En laat Renato Sanches nou absoluut geen breker zijn... Een breker is William Carvalho, Renato Sanches is een loper met creativiteit.
 
Branquinho
 
0
23 juni 2017 om 20:46
Sanches is een breker die mee naar voren kan voetballen. Het is een mix van een 6 en 8.
 
Jackieboy10
 
4
23 juni 2017 om 21:27
In mijn ogen dus meer een 8. Het is niet voor niets dat Portugal met William Carvalho naast hem speelt, want met alleen Renato Sanches laat je verdedigend te veel gaten vallen. Arsenal doet dat nu al, dus dan moet je juist iemand halen die dat probleem verhelpt. In mijn ogen is dat een type William Carvalho, en niet een Renato Sanches (die zelf de gaten ook laat vallen).
 
Bon Jovi
 
5
23 juni 2017 om 21:41
Sanches is totaal geen breker, hij werkt en loopt veel maar mist inzicht en controle voor een verdedigende rol. Een pure box to box is het, iemand die het moet hebben van infiltraties in de box en rushes met de bal aan de voet. Goeie speler, getalenteerder dan Ramsey, maar niet wat Arsenal nodig heeft. Jackie heefr gelijk.
 
OL1950
 
27
23 juni 2017 om 17:53
Dit is de spelers die Arsenal wellicht een stap verder kan brengen. Alex heeft echt het complete profiel van een topspits. Overigens heeft Lyon Diaz van Real Madrid overgenomen, zal niet de opvolger zijn van Alex.
 
Les Gones
 
5
23 juni 2017 om 19:25
Dat van Diaz is nog niet rond hoor volgens mij. Kan het namelijk nergens bevestigd zien. Maar Diaz is wel een pure centrumspits dus ben benieuwd als ie komt waar jij hem dan liever ziet spelen.
 
mayarood
 
5
23 juni 2017 om 17:53
Alweer een Fransman voor Wenger! Maar ik vraag me af of hij goed genoeg is. Ik denk dat hij te kort komt voor de absolute wereldtop.
 
tedhenky
 
38
23 juni 2017 om 18:13
Gelukkig is Arsenal wereldtop..
 
Branquinho
 
36
23 juni 2017 om 18:15
Arsenal is totaal geen wereldtop mi boy
 
fieb
 
8
23 juni 2017 om 21:05
'alweer een Fransman voor Wenger' Jij leeft nog in 2010 ofniet? In de laatste jaren heeft Arsenal meer geld uitgegeven aan Engelse, Spaanse en Duitse spelers.
 
Mexicanooo
 
3
23 juni 2017 om 17:55
Gaat Wenger toch eens echte aankopen doen i.p.v. het normale riedeltje dat ze de speler 'op een haar na' gemist hebben? Zou mooi zijn als dit door ging. Prima spits voor het spelletje van Arsenal.
 
madco123
 
13
23 juni 2017 om 17:57
Geweldig nieuws! Hopelijk blijven Alexis en Ozil. Nog een buitenspeler (Mahrez?) en een extra CV (iemand als de Vrij misschien, is niet extreem duur namelijk) zouden geen overbodige luxe zijn. Eventueel ook een rechtsback erbij voor als Bellerin vetrekt, en dan staat er een prima elftal. Cech Bellerin - Kos - Mustafi - Kolasinac Cazorla - Xhaka Mahrez - Ozil - Alexis Lacazette
 
Bon Jovi
 
5
23 juni 2017 om 18:00
Een rechtsback moet natuurlijk sowieso komen want je hebt er maar 1.
 
robindess9
 
2
23 juni 2017 om 18:12
Chambers? Of is die geblesseerd?
 
Bon Jovi
 
9
23 juni 2017 om 18:18
Chambers en Jenkinson reken ik niet mee.
 
tedhenky
 
2
23 juni 2017 om 19:49
Als Arsenal 5-3-2 speelt heb je toch Ox ?
 
Samcro
 
6
23 juni 2017 om 20:01
Chambers ipv Gabriel is al een vooruitgang. Die jongen heeft zich goed ontwikkeld en zou prima passen in een 3mans-defensie, wellicht als back-up voor Holding.
 
stravven
 
1
23 juni 2017 om 20:06
Verdediging met Bellerin, Koscielny, Mustafi, Kolasinac, Chambers, Holding, Monreal, Mertesacker en Gabriel is goed genoeg bezet Imo.
 
Bon Jovi
 
5
23 juni 2017 om 21:47
In de breedte is de verdediging wel goed, klopt. Maar de eerste keuzes zijn geen kampioensmateriaal.
 
stravven
 
2
24 juni 2017 om 00:42
Ik zou zeggen dat het met Bellerin, Mustafi, Koscielny en Kolasinac goed zit. De enige waar ik dan nog over twijfel is Mustafi, maar gezien de indruk die Holding op mij gemaakt heeft ben ik daar ook niet heel bang voor, die houd zich ook goed staande.
 
BlackMambaTR
 
5
23 juni 2017 om 18:16
Je zal toch echt een top dmf nog moeten halen. In top wedstrijden ga je het niet redden met het middenveld cazorla-xhaka. Verder is cazorla toch wat ouder en vaker geblesseerd. Heel arsenal loopt niet meer als hij niet speelt en je kan je seizoen niet laten afhangen van hem. Er zal nog een cm/dmf gehaald moeten worden. Ik zat zelf te denken Naingolan/carvalho/fabinho (ja veel kapers op de kust maar eentje moet je winnen)
 
MGMV
 
2
23 juni 2017 om 18:39
Carvalho vind ik toch niet echt geschikt. Kan met z'n fysiek natuurlijk genoeg betekenen als breker , maar valt voetballend zo erg tegen. Kan je net zo goed Coquelin houden heb ik het idee met zijn felheid. Misschien is Matic, net als Cech, op te pikken bij Chelsea?
 
BlackMambaTR
 
2
23 juni 2017 om 20:17
Ik ben zelf altijd gecharmeerd geweest van coq maar hij maakt te veel overtredingen en lijkt het mentaal niet te redden. Ik weet niet hoe vaak je William heb zien spelen (ik zelf maar 4 keer) maar die jongen bouwt best veel aanvallen op bij Sporting en is zeker een spelverdeler. Tuurlijk is het geen Modric meer zoals kante/casemiro dat kunnen kan hij dat ook. Mark my words wie lacazette, william, fabinho (bernardo silva is al naar city) binnen haalt wint de BPL dit jaar.
 
Bon Jovi
 
9
23 juni 2017 om 17:58
Dat zou een knappe versterking zijn, de vraag is alleen of Sanchez blijft. Ozil zie ik wel blijven en eindelijk halen ze dus een complementaire spits die iets met zijn keypasses aan kan vangen, Giroud is te traag en lomp. Ben ook geen enoeme fan van Lacazette maarja Mbappe of Aubameyang kan je niet verleiden met Europa League voetbal, mocht het bericht kloppen, dan ben ik er wel tevreden mee.
 
ArdAtletico10
 
1
23 juni 2017 om 21:34
Het zijn vrij betrouwbare media, ik zou het zeker geloven !
 
Bon Jovi
 
1
23 juni 2017 om 21:43
Valt wel mee, het is niet zoals de BBC, maar inderdaad wel beter dan the daily mirror of zo. Vrij betrouwbaar zou ik ze toch niet noemen.
 
MGMV
 
7
23 juni 2017 om 18:04
Dit is wel fantastisch nieuws voor Arsenal. Eindelijk een vrij complete spits, die goed mee kan voetballen maar ook eens weggestuurd kan worden door Ozil. Is al jaren een goaltjesdief en zou nu eens eindelijk een goede slag zijn van Wenger en Arsenal.
 
GunnerFan
 
7
23 juni 2017 om 18:35
Dit zou echt top zijn, Lacazette en Aubameyang zijn mijn 2 top favorieten die zouden moeten komen, in mijn ogen zijn dit betere opties dan Mbappe. Geen roet in het eten gaan gooien hè Lacazette ??
 
Heffelini
 
6
23 juni 2017 om 18:50
Ik hoop dat dit waar is. Liever 50 miljoen voor Lacazette dan 130 miljoen voor Mbappe. Lacazette zou echt goed passen bij Arsenal. Hopelijk volgt Lemar of Mahrez nog.
 
Rochester
 
9
23 juni 2017 om 19:09
Lacazette zou zeker een topversterking voor Arsenal zijn en in mijn ogen is Lacazette een speler die Arsenal in mijn ogen zeker niet moet laten lopen, nu zeker vanwege het transferverbod van Atlético Madrid. Is een zeer goede spits, met aardig wat ervaring en er zit ook nog aardig wat rek in hem om beter te worden. Arsenal moet deze transferperiode ook even flink de bezem door hun selectie halen en (verhuurde) spelers als Ospina, Debuchy, Gibbs of Monreal, Mertesacker, Pérez, Welbeck, Jenkinson, Elneny, Szczesny, Wilshere, Campbell, Akpom, etc. moeten ze in mijn ogen verkopen en het geld dat ze hiermee binnenhalen, plus het bedrag dat ze sowieso al te besteden zouden hebben, zou ik dan (gericht) herinvesteren in goede aankopen, van een goed niveau. Dat zou ik dan herinvesteren in een nieuwe 2de doelman, extra controlerende middenvelder, nieuwe vleugelaanvaller en dus een diepe spits (waarschijnlijk dus Lacazette). Ospina is een zeer goede stand-in, maar ik sluit niet uit dat hij deze zomer zal vertrekken en dan zou ik dus een nieuwe 2de doelman halen. Geen idee wie, maar ik denk wel dat Arsenal dan een nieuwe 2de doelman nodig zal hebben, terwijl ik als extra controlerende middenvelder graag Tolisso had gezien, maar die is naar Bayern München vertrokken. Daarom zou ik me dan richten op William Carvalho. Wordt al een paar jaar in verband gebracht met een stap omhoog en ik denk dat hij voor Arsenal echt een prima versterking kan en zal zijn en hij is in mijn ogen nu ook wel toe aan een nieuwe stap. Als nieuwe vleugelaanvaller zou ik voor Mbappé gaan. Dat zal waarschijnlijk voor velen Arsenal-fans de gedroomde kandidaat zijn en hij is inderdaad nog jong en zal ongetwijfeld een vermogen kosten en ik weet dat Real Madrid de droomclub van Mbappé is, maar volgens mij heb ik ook weleens gelezen dat Mbappé ook een groot fan van Arsenal is en ik denk dat Arsenal, als hij deze zomer zal vertrekken, een betere keus voor Mbappé zal zijn, dan Real. Arsenal en Wenger staan er natuurlijk bekend om, dat hun vele talenten (en vooral Franse talenten) veel kansen geven en Real doet het ook goed met talenten zoals Asensio, Vallejo en nog een aantal spelers, maar toch denk ik dat Arsenal op dit moment dan een betere keus zal zijn. Als diepe spits zal Lacazette dan waarschijnlijk binnengehaald worden en dan zou ik Giroud erbij houden als stand-in. Giroud is een prima spits om als stand-in of pinchhitter te fungeren en zo kan je Lacazette ook regelmatig rust gunnen en dan moet Arsenal hopen dat Sánchez en Özil gewoon hun contracten zullen verlengen, dat Bellerin (zijn toch aardig wat geruchten dat hij terugkeert naar Barcelona) zal blijven en in mijn ogen moet dit volgend seizoen dan de vaste basiself van Arsenal worden (zie opstelling).
 
Jackieboy10
 
2
23 juni 2017 om 20:45
12 spelers verkopen en 4 kopen gaat wel lastig worden denk ik. Dan is de selectie namelijk weer veel te smal, ook al verhoog je de basis kwaliteit wel. Wilshere zou ik behouden, evenals Welbeck. Bovendien is het in mijn ogen belachelijk om Mbappe voor 130 miljoen naast Lacazette te halen om dan Mbappe op de flank neer te zetten (waar hij bij Monaco dus ook niet speelde).. William Carvalho zou ik zeer blij mee zijn, Lacazette ook. Dan zou ik persoonlijk nog graag een rechtsback en winger willen zien, en eventueel nog een cv (ben zelf heel erg gecharmeerd van Van Dijk, maar die is extreem duur helaas).
 
arsenal1250
 
1
23 juni 2017 om 21:16
Ik wil het nog wel zien of Van Dijk het gaat volhouden bij een top 5 team, hoop het wel, maar denk dat hij er net voor te kort komt. RB hebben we al Bellerin, en eventueel kan daar ook Chambers spelen of die speler uit de jeugd - Maitland-Niles waar ik wel potentie in zie. Wellbeck zeker behouden, die kan zowel in de spits als op de flanken uit te voeten. Cv's hebben we eigenlijk ook wel genoeg. Je hebt nog altijd Merte die nog heeft verlengd/gaat verlengen, Gabriel en sinds kort kan je daar ook Monreal aan toevoegen - al is nog even wachten of hij blijft. Arsenal zou gewoon met twee spitsen moeten spelen, met Sanchez en Ozil in een vrije rol.
 
Jackieboy10
 
2
23 juni 2017 om 21:36
Ik weet het wel zeker. Van Dijk is gemaakt voor de PL: fysiek een beer, opbouwend erg sterk, snel genoeg voor een verdediger, kan goed koppen, kortom alles. Maar, hij moet dan wel in de basis.. wat opzich geen probleem is gezien Koscielny's leeftijd/blessuregevoeligheid en Mustafi zijn vormdip. Rb is Bellerin, maar daarachter niks vind ik. Chambers is te traag als back, daar zie ik meer een cv in. Maitland-Niles is in mijn ogen beter als cm, wat ook zijn natuurlijke positie is. En wat betreft genoeg cv's: Kwantitatief wel, kwalitatief niet. Mertesacker kan in sommige wedstrijden nog goed zijn, maar niet lang meer (snelheid/wendbaarheid worden alsmaar minder). Gabriel blijft een onbehouwen wildebras die maar niet lijkt te leren, dus daar heb ik geen vertrouwen meer in. Monreal is geen cv, hooguit bij nood in de 343 (waar ik geen fan van ben). Dan houd je Koscielny (veel kleine blessures), Mustafi (begon goed maar zakte wel erg ver weg) en Holding (heeft op mij indruk gemaakt, maar is nog wel jong) en Chambers (ben ik niet helemaal van overtuigd qua potentie). Dat zijn dus eigenlijk 3 cv's die wel voldoen. In de 4231 is dat al weinig, en in de 343 al helemaal. Met twee spitsen spelen vind ik lastig. Dan verpest je zowel Ozil als Sanchez in mijn ogen.
 
Bon Jovi
 
0
23 juni 2017 om 21:51
Ga je dan Welbeck Lacazette en Giroud houden? Indien Sanchez blijft kan die ook perfect in de spits dus dan zit je in de breedte wel goed en mag Giroud of Welbeck wat mij betreft wel verkocht worden om die pakweg 20 miljoen dan weer te investeren in een nieuwe topaanwinst - gedaan met B materiaal kopen.
 
Bon Jovi
 
2
23 juni 2017 om 21:56
Arsenal1250 Als je met 2 spitsen speelt moet Sanchez natuurlijk in de spits. Samen met lacazette, zoals Chili vaak met Vargas en Sanchez diep speelde. Je hebt dan geen echte targetman maar wel 2 dodelijke cheeta's op de loer. Ozil een vrije rol achter die 2 in een ruit op het middenveld. Maar Arsenal heeft de juiste profielen niet op het middenveld voor dat systeem dus ik vind het geen optie.
 
stravven
 
0
24 juni 2017 om 00:46
Ik zou beginnen met Jenkinson, Debuchy, Gibbs, Campbell, Szczesny en Lucas te verkopen. Dan ben je al heel wat overbodige spelers kwijt, en genereer je gelijk ook nog wat cash en maak je plek in je salarishuis. Als er een middenvelder bijkomt kun je Elneny of Wilshere verkopen, en als er een winger bijkomt kun je Walcott nog laten gaan. Dan heb je in principe voor de voorste 6 posities Coquelin, Wilshere, Ramsey, Cazorla, Elneny, Xhaka, Ozil, Alexis, Iwobi, Oxlade, Walcott, Welbeck, Giroud en Lacazette. 14 spelers voor 6 posities. Gezien ons trackrecord met blessures niet het slechtste idee.
 
ben_winnetou
 
0
23 juni 2017 om 20:49
Wil Arsenal nou wel of geen top, Lacazette is niet meer dan een aardige speler. Lang geen van Basten, Henry of Bergkamp. Zal wel weer plaats 5 of 6 worden
 
arsenal1250
 
1
23 juni 2017 om 21:18
Welke andere opties zijn er? Tel daar bij dat we geen CL-voetbal spelen, nog maar even moeten afwachten of het team gaat presteren onder Wenger en we zitten met twee topspelers die allebei niet gaan verlengen.
 
GramozMorina
 
6
23 juni 2017 om 23:41
Jij bent echt grappig man. Lacazette hoort toch bij de betere spitsen.. hangt ervan af wie ze nog willen halen, maar Arsenal is sowieso een top 5 ploeg en denk dat ze met Lacazette beter kunnen eindigen omdat ze dan een vrij goede spits hebben. Arsenal is op zich geen slechte ploeg, maar ze moeten gewoon een paar toppers halen Lacazette is daar eentje van. In de verdediging misschien nog eentje en middenveld en dan zie ik ze meedraaien voor de top 3.
 
jorisdv
 
0
24 juni 2017 om 02:36
Indien sanchez blijft zou het niet botsen met hem? Özil gaat wel veel assisten opleveren!