'Arsenal legt met vertrouwen bod van 54,5 miljoen euro neer bij Real Madrid'
Zaterdag, 4 april 2020 om 20:53

Arsenal hoopt zich komende zomer te versterken met Achraf Hakimi, zo verzekeren 'bronnen' aan The Athletic. The Gunners gaan naar verluidt een bod uitbrengen van 54,5 miljoen euro op de rechtsback, die momenteel door Borussia Dortmund wordt gehuurd van Real Madrid.

Hakimi speelt voor het tweede seizoen op rij op huurbasis voor BVB, waar de Marokkaanse vleugelverdediger is uitgegroeid tot een belangrijke basiskracht. Dit seizoen gaf Hakimi in 25 wedstrijden in de Bundesliga liefst 10 assists en maakte de 21-jarige rechtsachter ook nog eens 3 doelpunten. In principe keert Hakimi komende zomer terug naar Real Madrid, al zou het volgens zijn zaakwaarnemer Alejandro Camano ook kunnen dat hij langer in Duitsland blijft.

"We moeten afwachten", zegt Camano tegenover Goal. "Na deze ellende (de coronacrisis, red.) gaan we samen zitten met Real Madrid en Borussia Dortmund." De belangenbehartiger maakt van de gelegenheid gebruik om de recente berichtgeving van Marca over het contract van Hakimi te ontkrachten. De Spaanse krant stelde dat Hakimi zijn contract bij Real heeft verlengd tot medio 2023, maar dat is niet waar. "Zijn contract is nog steeds hetzelfde als dat we in 2017 zijn overeengekomen en het loopt tot 2022", zegt Camano.

Arsenal beschouwt Hakimi als de ideale concurrent voor Héctor Bellerín, die door diverse langdurige blessures dit seizoen slechts tot acht Premier League-wedstrijden kwam. De laatste wedstrijden speelde Sokratis Papastathopoulos bij afwezigheid van Bellerin als rechtsachter, maar de Griek is van origine een centrumverdediger. Hakimi heeft zich met zijn goede prestaties bij Dortmund overigens in de kijker gespeeld van meer geïnteresseerde clubs, want de voorbije tijd werd de 28-voudig international ook in verband gebracht met Juventus, Paris Saint-Germain en Chelsea.

Meer nieuws
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
0
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
3
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (27)

 
Schams1
 
40
4 april 2020 om 21:00
Dit zou echt een droomaankoop zijn maar ik zie dit niet gebeuren. Waarschijnlijk zal Real hem niet eens genoegen nemen met 54,5 miljoen en willen ze hem niet eens verkopen. En waarschijnlijk wilt Hakimi niet eens naar Arsenal en gaat Hakimi liever naar BVB als Real hem niet wilt. Maar dit zou echt een goede aankoop zijn. Dan nog een centrale verdediger halen en veel spelers die middelmaat zijn verkopen zodat er ruimte is voor talenten en ik ben blij.
 
ArsenalFanehv
 
7
4 april 2020 om 21:07
Inderdaad weg met spelers als Ozil, Laca, Mkhitaryan, Elneny en dan heb je toch wel een goed bedrag aan transfergeld buiten het budget om. Spelers als Buendia, Ake, Fraser, Zakaria en Hakimi lijken mij ideale aankopen voor elke positie.
 
Schams1
 
3
4 april 2020 om 21:30
Je hebt gelijk, onze selectie is niet eens slecht. We hebben genoeg topspelers en spelers die gewoon goed passen in het team en aangevuld met goede talenten. Maar we hebben teveel middelmatige spelers. Daarnaast heb je ook nog eens een eigenaar die weinig geld in de club stopt dus is de enige optie het verkopen van spelers. Als wij alle middelmatige spelers kunnen verkopen komt er zo veel ruimte vrij voor talenten als Saka, Martinelli, Smith Rowe, Willock en Nelson om door te groeien en kunnen we dat geld gebruiken om Ake te halen die een goede partner kan zijn met Saliba en Buendia die creatieve 10 kan zijn.
 
ArsenalFanehv
 
3
4 april 2020 om 21:49
Middelmatige spelers kunnen topspelers worden in het juiste systeem en met de juiste spelers om ze heen. Hierbij denk ik aan spelers als Luiz, Mustafi, en Xhaka. Misschien wel onze 3 beste spelers onder Arteta met Saka.
 
Schams1
 
2
4 april 2020 om 22:15
Ja, daarom zou ik die 3 ook wel willen behouden. Luiz samen met Mustafi, Saliba en Holding als centrale verdedigers en Mari en Sokratis mogen weg. Xhaka moet blijven aangezien hij onze enige verdedigende middenvelder is met Torreira en ik denk niet dat Arsenal een speler als Partey of Zakaria gaat halen. Mustafi mag ook zeker blijven, kan hij lekker concurreren met Saliba. Maar spelers als Miki, Ozil, Elneny, Sokratis, Mari en Laca mogen van mij weg.
 
TILBURG013
 
2
4 april 2020 om 22:26
Het hele probleem met Xhaka is juist dat hij als verdedigende middenvelder wordt gebruikt. Hij is echt verschrikkelijk slecht als CVM.. als Box to Box is hij eigenlijk ook niet goed genoeg dus wat heb je precies aan hem? Het enige wat hij nu goed doet, is de positie van een aanvallende Saka opvullen.. Mustafi, Luiz, Saliba en Holding is echt niet sterk genoeg voor een heel seizoen. Daar moet sowieso nog iemand bij aangezien Holding ook bij lange na niet zijn oude niveau haalt. Torreira is fysiek te zwak om als enkele cvm te spelen. Er moet een powerhouse naast of je moet een powerhouse hebben met een voetballende cm (een type Cazorla) erbij.. Eventueel nog een jaar met Ozil zou ook kunnen met Torreira, een sterke middenvelder en Ozil.. er moet ook een goede linksbuiten komen zodat Auba in de punt kan..
 
Jackieboy10
 
5
4 april 2020 om 22:42
Alsjeblieft niet zeg. Xhaka en Mustafi moeten gewoon vertrekken eindelijk man.. Ja leuk dat ze het onder Arteta goed doen, maar ben je vergeten dat die spelers wel vaker een leuke periode hebben gehad? Het wordt dan gewoon eens tijd om gedag te zeggen. Dit is hun beste niveau en dat is niet goed genoeg. Doorselecteren. Luiz hoef ik eigenlijk ook niet nog een jaar te zien, maargoed. Miki vang je max 15 miljoen voor, Elneny maximaal 10, Ozil ga je niet kunnen slijten en Laca gaat ook lastig worden. Desalniettemin moeten ze allemaal weg. Dus ook Xhaka en Mustafi, mogelijk zelfs Luiz. Gewogen en over het geheel genomen niet goed genoeg, daar doet een opleving onder Arteta niets aan af..
 
Schams1
 
2
4 april 2020 om 22:48
Ik weet zelf ook dat we Xhaka en Mustafi eigenlijk moeten verkopen als we weer topniveau willen worden maar de kans dat we zoveel spelers gaan verkopen is echt klein. Dan heb ik liever dat we de juiste spelers die echt niks meer toevoegen verkopen en spelers als Xhaka en Mustafi die het de laatste tijd niet slecht deden behouden.
 
Schams1
 
2
4 april 2020 om 22:52
Ik weet dat het niet goed genoeg is maar dat zijn de centrale verdedigers die ik wil dat we overhouden. Natuurlijk moet daar wat bij. En daarom zou ik daar graag Ake, Magalhaes of Upamecano zien. Je hebt wel gelijk dat er een powerhouse moet komen naast Torreira maar ik denk niet dat Partey naar Arsenal wil. We kunnen wel Zakaria halen maar die zal rond de 40 kosten en dat gaat Arsenal nooit doen. Dan heb ik liever dat we dat geld investeren in de verdediging. Daarnaast hoeft er geen linksbuiten komen. Gewoon lekker Martinelli daar laten spelen die het dit seizoen fantastisch doet of Saka. De voornaamste prioriteit moet het verkopen van middelmaat zijn en de verdediging te versterken.
 
LanderChanterie
 
3
4 april 2020 om 23:02
Pape Gueye en Marc Roca kopen als verdedigend middenveld. Daarvoor David als aanvallend middenveld en Eduard Odsonne in de spits. En de enige toptransfer die ze moeten doen is Upamecano. Verkoop Ozil, Chaka, Mini, Elneny, Sokratis en je komt al een heel eind.
 
ArsenalFanehv
 
2
4 april 2020 om 23:09
Blijkbaar wilt Arsenal 20 miljoen vangen voor Mkhi terwijl Roma maar 15 miljoen wilt betalen. Ook zijn ze volgens sommige bronnen bijna klaar met de verkoop van Lacazette, geen idee hoe betrouwbaar dit is. Elneny kun je inderdaad wel voor 10 miljoen slijten. Mustafi en Xhaka krijg je denk ik 20-30 miljoen voor als het mee zit, alleen dan moet je kijken wat je er voor terug kunt krijgen. Ceballos gaat weg en komt niet terug dus dan blijven alleen Guendouzi en Torreira over voor het middenveld, daar zullen dan dus 2 namen moeten komen. Ik zou Xhaka houden simpelweg als rotatiespeler. Kolasinac mag trouwens ook vertrekken van mij, AMN zal waarschijnlijk ook weggaan. Kolasinac kun je 20 miljoen voor krijgen en AMN kun je 30 miljoen voor krijgen aan een Engelse club denk ik.
 
VSOP
 
0
5 april 2020 om 10:48
Ozil middelmaat? Qua techniek en visie met afstand de beste die we hebben. Kan echter niet excelleren momenteel omdat Arsenal een type cazorla mist die hem in “the final third” te krijgen waar ozil zo ongelofelijk goed en gevaarlijk kan zijn. Is tevens vaak ook degene die de meeste meters maakt op het middenveld. Zet een Maddison erachter, of Grealish op LW en ozil zal stukken beter gaan presteren.
 
EaglsKalthof
 
11
4 april 2020 om 21:04
Ze verkopen hem niet als carvagal te oud is hebben ze een vervanger
 
MarcelKalasj
 
9
4 april 2020 om 21:07
Carvajal
 
Ajax/barca2014
 
21
4 april 2020 om 21:08
Carvajal is 28. Dat vind ik persoonlijk nog te jong om al aan vervanging te denken. Bovendien heeft Zidane met (onder meer) Carvajal enorme successen geboekt. We hebben allemaal gezien hoe loyaal Zidane met die hele groep spelers is.
 
Lierse1997
 
18
4 april 2020 om 21:15
Als een speler echt goed genoeg is krijgt hij wel kansen van Zidane. Kijk maar naar Valverde en in mindere mate Mendy. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Zidane Hakimi laat gaan, zeker aangezien hij al aangegeven heeft fan te zijn van de speler (en hem dacht ik ook liet debuteren).
 
Schams1
 
7
4 april 2020 om 21:31
Maar Zidane is ook een hele grote fan van Hakimi. En daarnaast hoeft Zidane Carvajal niet weg te doen. Voor een club als Real is het normaal om 2 goede rechtsbacks te hebben. Net zoals we op de linkerflank Marcelo en Mendy hebben.
 
Tuskii
 
1
5 april 2020 om 01:06
Klopt is nog op de piek van leven fysiek gezien, maar het zou toch bijzonder dom zijn om hakimi te verkopen dus dat zie ik ze al helemaal niet doen... En van Dortmund naar arsenal... Waarom zou je dat per se willen (in dit tijdperk)
 
AZE/CHE 4 EVER
 
2
4 april 2020 om 21:17
Kovacic was ook de vervanger van Modric, we weten allemaal hoe dat is gelopen.
 
Lierse1997
 
22
4 april 2020 om 21:23
Kovacic heeft zijn kans gekregen bij Real en die uiteindelijk niet volledig gegrepen. Er was uiteindelijk geen basisplaats voor hem en toe ze hem uitleenden aan Chelsea voor veel speeltijd maakte hij niet de beste indruk.
 
Schams1
 
9
4 april 2020 om 21:32
Ja, we hebben hem verkocht omdat hij zijn kans niet greep en niet tevreden was. In plaats daarvan hebben we ruimte gemaakt voor Valverde die nu al meer heeft laten zien in het shirt van Real dan Kovacic en hebben we zo ruimte gemaakt voor spelers als Ceballos en Odegaard die volgend jaar terug zullen komen.
 
El_Guaje7
 
19
4 april 2020 om 21:05
Real Madrid zou gek zijn als ze hier akkoord mee zouden gaan, zeker gezien het feit Carvajal alles behalve overtuigend oogde dit seizoen. Maar goed je weet het maar nooit als die Florentino Perez euro tekens ziet.
 
Angelo77
 
36
4 april 2020 om 21:06
Concurrent voor Bellerin? Hij maakt Bellerin direct een back up speler. Real gaat hem niet laten gaan, aangezien Carvajal al 2jaar iets minder aan het worden is en Hakimi zijn plek kan overnemen.
 
mcgregor
 
13
4 april 2020 om 21:10
Zidane heeft meerdere keren in de media geroepen dat hij op Achraf rekend. Die zit volgend seizoen gewoon weer bij de selectie. Het was ook Zidane die hem liet debuteren en bij het eerste haalde na samen te hebben gewerkt bij real b. Ordio word het kind van de rekening. Hakimi heeft zich geweldig ontwikkeld in Duitsland net als zijn concurrent Dani . Real Madrid speelt gemiddeld 2 wedstrijden per week dus kunnen ze lekker met elkaar afwisselen en concurreren .. ps hoop dat ordio een zelfde traject gaat volgen. Heb echt nog wel vertrouwen in die jongen deed het o.a bij het Spaanse elftal netjes
 
TheRoscoe
 
1
5 april 2020 om 09:18
Het weinige geld wat je hebt uitgeven aan een dure rechtsback van Real Madrid klinkt onlogisch en daarom logisch voor Arsenal. Het is niet eens noodzakelijk, je hebt Bellerin en je hebt Maitland-Niles. Los beter de situatie op rondom Ainsley's mentaliteit ipv dat je 50m weggooit. Niks ten nadele van Hakimi. Maar Arsenal moet het elders zoeken. Ervan uitgaande dat dit waar is, want hoe druk zullen ze nou echt zijn tijdens de coronacrisis?
 
Soccer81
 
0
5 april 2020 om 11:39
Er gaan geruchten dat hij heeft verlengd bij Real tot medio 2023. Zijn zaakwaarnemer ontkent het. Arsenal is een prachtige club, maar geen stap vooruit. Ik zie Hakimi dit niet snel doen.