Barça bereikt persoonlijk akkoord en gaat deel opbrengst Dembélé gelijk uitgeven
Donderdag, 3 augustus 2023 om 11:02

FC Barcelona heeft een persoonlijk akkoord bereikt met João Cancelo, zo meldt Fabrizio Romano. De Catalanen dienen nu enkel nog tot overeenstemming te komen met Manchester City. Door de aanstaande transfer van Ousmane Dembélé naar Paris Saint-Germain komt er voor Barça budget vrij, waardoor het de transfer van Cancelo kan realiseren.

Dat Barcelona interesse heeft in Cancelo is geen verrassing meer. De Portugees speelde de tweede helft van het afgelopen seizoen op huurbasis voor Bayern München, maar stond afgelopen winter ook al in de belangstelling van Los Azulgrana. De rechtsbackpositie is al langere tijd een punt van zorg bij de landskampioen van Spanje. Afgelopen seizoen speelden Ronald Araújo en Jules Koundé veelal op die positie, maar beide verdedigers geven de voorkeur aan een plek in het centrum van de defensie.

Dest kreeg deze voorbereiding een nieuwe kans als rechtsachter, maar inmiddels lijkt Xavi de Amerikaan te licht hebben bevonden. Cancelo moet Barcelona nu van een nieuwe impuls voorzien. De verdediger belandde het afgelopen seizoen op een zijspoor bij City en zijn perspectief onder manager Josep Guardiola is er na een uitleenbeurt aan Bayern niet beter op geworden. Cancelo is inmiddels persoonlijk akkoord met Barça, dat volgens Romano nu gesprekken met Manchester City voert om de deal rond te maken.

Transfer Dembélé
Barcelona kampt al langere tijd met financiële problemen en moest eerst spelers verkopen voordat nieuwe aanwinsten verwelkomd konden worden. Dest mag dus vertrekken en Barcelona zou zelfs overwegen om zijn contract te ontbinden. Door de aanstaande transfer van Dembélé naar PSG komt er een flink budget vrij. De Parijzenaren hebben in juli de gelimiteerde afkoopsom van vijftig miljoen euro in het contract van Dembélé geactiveerd en de verwachting is dat de aanvaller binnen afzienbare tijd wordt gepresenteerd in het Parc des Princes.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
PSG plant afscheidsceremonie voor Kylian Mbappé in dramatisch verlopen week
0
   
21:07
21:07
Speler zakt in elkaar en wordt gereanimeerd: finale Achilles Veen-GOES gestaakt
0
   
20:50
20:50
Jahanbakhsh: 'Hij is bij Feyenoord als eerst in de gym en vertrekt als laatst'
2
   
20:32
20:32
Graham Potter wordt zeker niet de nieuwe trainer van Ajax
54
   
20:06
20:06
Sergiño Dest vertrekt uit Eindhoven: PSV licht koopoptie niet
50
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (77)

 
FCBInsider1899
 
20
3 augustus 2023 om 11:07
Goed nieuws wat mij betreft! Als we nu een positie eenmaal iets zwakker moeten maken (raphinha is er toch nog) en een broodnodige versterking binnenhalen op een cruciale positie, dan juich ik dit toe. Ondanks de omstandigheden vind ik dit goed opgelost door Barcelona en hopelijk ontbinden Raphinha en Ferran Torres hun duivels na het vertrek van Ousmane.
 
misseva88
 
9
3 augustus 2023 om 11:12
Is die Roque Junior ook geen rechtsbuiten? Tot die jongen naar Barcelona komt is het allemaal toch wel te overzien zonder Dembélé?
 
FCBInsider1899
 
23
3 augustus 2023 om 11:16
@misseva88 Nee, Vitor Roqué is geen rechtsbuiten maar een diepe spits. Heeft ook niet de kenmerken (wat ik vind toch) om op de flank te spelen. We kunnen op zich wel verder hoor, Dembélé gaat niet het verschil maken tussen een CL winnen of niet. Al bracht hij wel heel veel dreiging. Aan Xavi en het bestuur om voor een oplossing te zorgen.
 
T2290
 
39
3 augustus 2023 om 11:17
Roque junior is een oude verdediger van oa leverkusen ??
 
misseva88
 
1
3 augustus 2023 om 14:32
@t2290 Haha, was ik even abuis. Nou ja, toch voor de helft z'n naam goed onthouden... @fcbinsider Het wordt interessant om te zien hoe Xavi het verder aan wil pakken. Ik las dat hij voor Gavi een belangrijke rol weggelegd zag om dat gat op te vullen, zie jij in hem een oplossing op rechtsbuiten? Hij zal het natuurlijk anders in vullen en heeft andere kwaliteiten dan Dembélé, maar als andere optie naast Raphinha kan het wel voor meer afwisseling zorgen.
 
ElRompelineas
 
0
4 augustus 2023 om 10:11
@misseva88 Gavi was afgelopen seizoen (samen met Pedri) vaak een soort hangende linksbuiten, wat die erg goed invulde. Ik denk dat die dat op rechts minder goed kan omdat die sowieso al vaak op links speelt, maar misschien dat die het goed zou kunnen doen. Echter, voor een hangende buitenspeler heb je eigenlijk 2 voorwaarden nodig. 1. Een aanvallende linksback die eroverheen kan gaan (op links Balde, op rechts misschien Cancelo/fresneda). 2. Een buitenspeler aan de andere kant (op rechts was dat afgelopen seizoen Dembele/raphinha, op links moet dat dan Abde of Fati worden). Ik weet niet precies wat voor rol je bedoelt, maar het lijkt me sterk dat Gavi op rechtsbuiten veel gaat spelen. Ook al simpelweg omdat we daar gewoon nog Raphinha hebben.
 
IniestaFCB
 
20
3 augustus 2023 om 11:20
Op rechtsvoor hebben we ook nog Lamine Yamal die een goede indruk maakt tijdens de voorbereiding. Hopelijk kan hij dit seizoen wat minuten maken en langzaam worden gebracht.
 
FCBInsider1899
 
10
3 augustus 2023 om 11:54
@iniestafcb Klopt, hij liet aardige dingen zien en heeft ook die drang om 1vs1 te gaan. Een enorm talent, al moeten we hem wel beschermen en hem rustig brengen zoals je zegt. Dan gaat hij zeker wel zijn minuten maken en hebben we over 2 jaar een topper op de flank.
 
Viscaa
 
2
3 augustus 2023 om 12:43
Inderdaad. Dembele zal absoluut gemist worden, echter zal Xavi de speelwijze nu iets anders aanpassen. Met Cancelo en Balde hebben we 2 backs die graag de hele flank bestrijken. Raphinha kan dan meer naar binnen trekken, wat ookk beter bij zijn speelstijl past. Een 1-op-1 vervanger voor Dembele is niet te vinden voor het beperkte budget dat Barca heeft. Cancelo zou echt een geweldige aankoop zijn!
 
La Walo
 
0
3 augustus 2023 om 15:53
Raphinha is waardeloos net zoals Ferran. Verwacht sws niks van die 2. Dit Barcelona kan beter snel een Haaland halen of dergelijke.
 
KarelzonderG
 
9
3 augustus 2023 om 11:08
Ik had deze naam niet echt verwacht toen ik deze pagina opende.. Loopt er nog iets rond voor achter Raphina? of gaan ze het hier mee doen
 
KoningJerry
 
10
3 augustus 2023 om 11:21
Ferran Torres is er nog.
 
MrKrillin
 
20
3 augustus 2023 om 11:09
Real zit echt weer te slapen. Zou een geweldige back zijn om te concurreren met Carvajal. Wel balen als Barca er mee vandoor gaat, alleen wie gaan banken voor hem. Kounde?
 
Joga_Bonito10
 
25
3 augustus 2023 om 11:12
Denk Christensen helaas. Kounde zal in het centrum spelen met Araujo. Christensen en Inigo als back-ups is echt een sterke bezetting. Xavi rouleert sowieso veel en vorm zal bepalend zijn. Uiteindelijk zal de beste spelen.
 
Lierse1997
 
18
3 augustus 2023 om 11:15
Real kan beter voor Fresnada gaan vind ik persoonlijk. Cancelo is tegen de 30 en er doen de laatste jaren toch iets teveel negatieve verhalen over hem de ronde vind ik zelf.
 
FCBInsider1899
 
9
3 augustus 2023 om 11:17
@lierse1997 Als die ook niet door Barça wordt weggekaapt, want ook Fresneda staat al even in de belangstelling van Barça. Zou ik wel top vinden, ineens 2 Rb's in de vorm van Cancelo en Fresneda. Vanderson van Monaco is overigens ook een goede.
 
BR-7
 
5
3 augustus 2023 om 11:19
Ik vind inderdaad ook dat Real Madrid aan het slapen. Echter dan met betrekking tot Fresneda. Komt bij Real uit de jeugd, liet zich afgelopen seizoen echt goed zien en is natuurlijk prima op te halen bij Valladolid. Jaartje met hem als back-up van Carvajal en daarna kan hij het denk ik moeiteloos overnemen voor de komende 10/12 jaar.
 
GLENNN
 
7
3 augustus 2023 om 11:46
Fresneda kunnen ze toch niet betalen na Cancelo? Dan zouden toch eerst een Llenglet Garcia en Dest verkocht moeten worden lijkt mij.
 
FCBInsider1899
 
1
3 augustus 2023 om 11:56
@glennn Heb het dan ook niet per sé over dit seizoen, maar volgende window is er al meer mogelijk omdat de 40% regel voor Barcelona zou wegvallen. Daarom ook dat de deal van Roqué vanaf 01/01/2024 is. Er is in ieder geval interesse vanuit Barcelona.
 
Kelsb01
 
9
3 augustus 2023 om 12:22
Daar gaan we weer met een fan die de realiteit even onder ogen verliest. Het is de vraag als de Cancelo deal wel dmv een permanente deal kan worden afgerond en jij zit hier te dromen over nog een rechtsachter terwijl er al 3 rondlopen in het team..
 
FCBInsider1899
 
2
3 augustus 2023 om 12:32
@kelsb01 Cancelo en City is geen gelukkig huwelijk meer, Cancelo wil weg en Guardiola staat ervoor bekend om ontevreden spelers niet meer te willen houden , hoe goed of hoe groot ze ook zijn. Een persoonlijk akkoord met Cancelo is er al, nu is het inderdaad een deal maken met City. Een huurconstructie met verplichte koop is perfect mogelijk en volgend jaar is er meer mogelijk voor Barcelona. Fresneda was optie B, beide zou heerlijk zijn maar niet mogelijk deze zomer. Misschien dat we Fresneda wel volgend jaar ook kunnen oppikken. Heeft maar een clausule van +- 20 miljoen euro.
 
SergioRamosHM
 
4
3 augustus 2023 om 12:09
Wat moet Real met nog een oude rechtsback? Ze hebben met Carvajal en Nacho al oud gediende en een 3e bijna 30er erbij lijkt mij niet handig. Dan beter investeren in een jonger iemand.
 
Klene
 
10
3 augustus 2023 om 11:11
Cancelo lijkt mij een prima versterking voor Barcelona. Koundé en Araujo zijn gewoon centrale verdedigers en Cancelo past prima in het aanvallende voetbal dat Xavi wilt spelen. Ik vind het heel apart dat PSG alsnog maar 50 miljoen hoeft neer te tellen voor Dembélé blijkbaar.
 
Justinyo9
 
8
3 augustus 2023 om 11:22
Die 50 mln komt door een clausule in zijn contract. Barca kon hier daardoor niets tegen doen
 
Klene
 
0
3 augustus 2023 om 14:46
Ja, maar die clausule stond erin tot 1 augustus. Na 1 augustus was het 100 miljoen las ik hier
 
ImTheBoss
 
18
3 augustus 2023 om 11:36
Da hebben ze zo samen beslist. Blijkbaar komt dat neer op 1mil per blessure.. dan kom je op 50mil
 
hiessie
 
11
3 augustus 2023 om 11:20
Barcelona had mazraoui moeten halen
 
droadnagel
 
9
3 augustus 2023 om 11:22
Barcelona wil vooruit kijken en niet blijven stilstaan. Mazraoui is een leuke back maar ook niet meer dan dat. Moet naar een team dat een paar treden minders is dan Barcelona of Bayern München.
 
undercoverr
 
0
3 augustus 2023 om 17:04
hahahah vriend hij heeft juist zijn draai gevonden bij bayern munchen, de reden waarom hij niet naar barcelona mocht gaan is omdat bayern munchen hem niet wilt laten gaan dat is de reden ze hebben hem ook aangegeven dat er speeltijd voor hem is want de trainer was laatst wel te spreken over hem
 
Silvacity
 
1
3 augustus 2023 om 11:23
Zeer jammer dat Cancelo zou vertrekken. Cancelo is aanvallend buitencategorie en straks (als Walker vertrekt) heeft City helemaal geen backs meer en kunnen ze niet eens meer 4-3-3 spelen i.p.v. het huidige systeem met 4 centrale verdedigers. Teams gaan een manier vinden om het systeem te counteren. Dit betekent wel einde transfer Bernardo gelukkig
 
Hangover96
 
3
3 augustus 2023 om 11:39
Ik weet ook niet helemaal waarom Cancelo weg moet want hij is een goede rechtsback, maar als hij bij zowel City als Bayern niet kan overtuigen…misschien ligt het probleem op het persoonlijke vlak?
 
barcalover123
 
8
3 augustus 2023 om 12:34
Bij City heeft ie toch wel overtuigd?
 
Silvacity
 
0
3 augustus 2023 om 14:34
Cancelo was een top 3 top performer samen met De Bruyne en Rodri. Als we weer 4-3-3 gaan spelen kan je niet zonder Cancelo
 
Hangover96
 
0
3 augustus 2023 om 16:06
Dacht ik ook, maar toch werd-ie verhuurd aan Bayern, dat doe je doorgaans toch niet als je tevreden bent?
 
FCBInsider1899
 
1
3 augustus 2023 om 16:30
@hangover96 City was niet ontevreden, Cancelo was dat. Dat verandert de zaak...
 
Hangover96
 
0
3 augustus 2023 om 16:37
Dat komt van twee kanten, Cancelo was ontevreden omdat hij geen basisspeler meer was. Bayern heeft hij blijkbaar ook niet kunnen overtuigen, wat ik niet snap - ik dacht dat hij een no-brainer zou zijn voor de Duitsers.
 
Viscaa
 
0
3 augustus 2023 om 13:30
Volgens mij gebruikt Guardiola Stones veel als rechtsback? Uiteraard van nature geen RB, en aanvallend komt hij niet in de buurt van Cancelo en Walker, maar verdedigend doet Stones het op RB wel verdienstelijk
 
Silvacity
 
2
3 augustus 2023 om 14:29
City speelt 3 centrale verdedigers naar binnen getrokken. Stones schuift in als rechtsback waar nodig, maar aan de bal staat hij in het blok met Rodri voor de verdediger. Stones als aanvallende RB is verschrikkelijk. Als je over wilt schakelen naar 4-3-3 in een wedstrijd moet je echte backs hebben zoals Cancelo
 
GLENNN
 
0
3 augustus 2023 om 16:19
Of Walker inderdaad. Die moet nu dan wel 100% blijven. Lewis is een groot talent, maar nog lang niet klaar voor een vaste plek als RB bij treble winnaar.
 
ModricMagic
 
9
3 augustus 2023 om 11:31
Real weer zitten slapen. Nog steeds Carvajal en Vazquez als rechtsbacks. Cancelo is al sinds het begin beschikbaar en toch doet Real niks. Er moet gewoon een rb bij. Foyth of Fresneda dan maar hopelijk deze zomer.
 
GLENNN
 
3
3 augustus 2023 om 11:45
Mag je toch hopen da Real dan nog 100% voor Mbappe gaat... Dan overleef je een jaartje Carvajal nog wel haha. Of anders Arnau of Fresneda? Foyth lijk mij ook niet voldoende. Te druistig en aanvallend te min in mijn ogen.
 
GLENNN
 
3
3 augustus 2023 om 11:44
Aanvallend is Cancelo echt enorm sterk. Defensief wel kwetsbaar, maar goed. Barca had daar nu Kounde of Araujo. Aanvallend zwak, defensief sterk. Nu kan je wel met een ijzersterk centrum spelen. En kan je ook met een gerust hart een Eric Garcia laten gaan. Idem voor Dest overigens. Alleen Alonso is twijfelachtig, aangezien die back-up van Baldé kan zijn. Llenglet ook nog lozen. RB: Cancelo - Kounde - Araujo - Roberto RCB: Araujo - Kounde - Martinez LCB: Kounde - Christensen - Martinez LB: Baldé - Alonso Als je nu Garcia, Dest, Llenglet verkocht krijgt, kan je een aanvaller kopen voor achter Raphinha?
 
GLENNN
 
3
3 augustus 2023 om 11:47
Aanvallend moet er in mijn ogen wel nog eentje bij... Ferran vind ik niks. Fati is constant geblesseerd. Gavi als hangende linksbuiten. Raphinha op rechts en alleen Abdé als fitte wissel normaliter. Is toch wat te min?
 
Hangover96
 
2
3 augustus 2023 om 11:55
Deulofeu terughalen?
 
GLENNN
 
0
3 augustus 2023 om 16:18
Zou ik nie doen, maar goed. Nie veel gezien laatste jaren, maar vind het maar een matige draver die te veel met het gezicht naar aonder loopt. Geen vooruitgang iig. Dan zou ik nog eerder Adama transfervrij halen. Goedkoper dan Deulofeu (of is die ook vrij?)
 
Hangover96
 
0
3 augustus 2023 om 16:21
Ik zie net dat Deulofeu bij Udinese verlengd heeft, dus die is idd niet gratis meer. Maar zou wel een prima backup zijn, multifunctioneel ook - meer dan Adama in elk geval.
 
Silvacity
 
0
3 augustus 2023 om 14:31
Defensief is Cancelo gewoon prima tot goed. Hij is geen Walker, maar staat vaak zijn mannetje wel
 
GLENNN
 
0
3 augustus 2023 om 16:16
Defensief is die ook wel prima, maar echt niet zo goed als aanvallend. Daar moet hij het van hebben. Dani Alves was ook aanvallend ijzersterk en defensie wat kwetsbaarder. Maar met een duo Araujo - Kounde of Christensen erachter, heb je voldoende power om het op te lossen (en snelheid). En ook nog Frenkie ofcourse.
 
FCBInsider1899
 
0
3 augustus 2023 om 16:32
@glennn Wat versta je onder wat kwetsbaarder? Tuurlijk kent iedereen Dani Alves van zijn aanvallende acties, maar geloof me, die was defensief ook ijzersterk hoor. Cristiano had altijd zijn handen vol met Alves als ze tegen elkaar speelden.
 
Joga_Bonito10
 
0
3 augustus 2023 om 16:50
Kan me nog een heerlijk vieze panna van Dani jegens CR7 heugen. Alves is de beste back ooit. Bezit alle facetten.
 
GLENNN
 
0
4 augustus 2023 om 08:25
Beste back ooit weet ik niet. Wel heel goed. Alves was defensief qua awareness ook niet altijd top hoor. Cancelo is defensief nog een stuk minder dan Alves in mijn ogen, maar het type is vergelijkbaar
 
Diego_Forlan
 
7
3 augustus 2023 om 11:44
Wat een bizar goede deal dit voor Barca. Ben je in 1 klap af van een dure wisselvallige speler af en haal je er een van de beste rechtsbacks voor terug.
 
Ajax/barca2014
 
3
3 augustus 2023 om 11:59
Laten we maar eerst even de onderhandelingen met City afwachten. Die gaan Cancelo echt niet voor een appel en een ei verkopen. Onze vorige deal met City was ook niet echt heel gelukkig onderhandeld.
 
FCBInsider1899
 
1
3 augustus 2023 om 12:06
@ajax/barca2014 Mocht een transfersom op dit moment niet lukken dan azen ze op een huurconstructie met verplichte koop had ik begrepen.
 
50vince
 
1
3 augustus 2023 om 11:54
hele goede en veelzijdige speler. versterking voor ieder team lijkt me. vindt het jammer dat Bayern de koopoptie niet lichte. Is de transfer van dembele al helemaal in kannen en kruiken? zo leest het namelijk wel een beetje.
 
Ajax/barca2014
 
4
3 augustus 2023 om 12:00
Maar wat ik niet meer snap en ook nergens echt genoemd wordt, moet Barca alsnog 25 mil aan Dembele afstaan? Als dat zo is, dan lijkt me de aankoop van Cancelo volledig kansloos. Waarom zou City hem voor een appel en een ei laten gaan?
 
FCBInsider1899
 
1
3 augustus 2023 om 12:04
@ajax/barca2014 Is niet zeker hoor, dat is juist de kern van deze onderhandelingen. Moest het gewoon 50 miljoen zijn en 25 miljoen voor Dembélé's entourage dan waren er geen onderhandelingen gaande dit moment en was de deal allang klaar. Die deal is verlopen op 31/07 waardoor Barça onderhandelingsruimte heeft. De 50 miljoen overigens geldt nog steeds, het is enkel de verdeling ervan dat veranderd. Barcelona wil (uiteraard) hier meer van overhouden dan aanvankelijk.
 
Isco24
 
2
3 augustus 2023 om 12:13
Ja dat klopt. Dembele en zijn zaakwaarnemer hebben bij de recente contractverlenging bedongen dat de helft van zijn transfersom naar hem en zijn zaakwaarnemer gaat. Dus in dit geval 25 miljoen euro. Misschien dat Barca Cancelo ook een jaar huurt voor een x miljoen met optie tot koop. En als ze echt van hem af willen, zullen ze misschien wel akkoord gaan met een laag bedrag.
 
FCBInsider1899
 
4
3 augustus 2023 om 12:00
Net heet van de pers : PSG heeft tijdens de onderhandelingen met Barça voor Dembélé ineens Neymar aangeboden te huur voor Dembélé te vervangen. Barcelona heeft vriendelijk bedankt.
 
MCFC1982
 
2
3 augustus 2023 om 13:15
Bedrag dat city wil is 60mil en terecht, barca denkt dat de transfermarkt den aldi is. Wil je kwaliteit dan betaal je, en city zal boter bij de vis willen. Vind het overigens super dom van pep, walker weg wsl, cancelo dan ook hoppa geen RA meer. Maar ja egotripper pep zal het beter weten zeker.
 
FCBInsider1899
 
4
3 augustus 2023 om 13:31
@mcfc1982 Voor Cancelo vind ik dit wel een marktconforme prijs, alleen denk ik niet dat Barça deze zomer nog 60 miljoen gaat neertellen voor Cancelo. Ik denk eerder aan een huurconstructie met verplichte koopoptie (al dan niet 60 miljoen) en dan is het hopen dat City wil meewerken. Anders vallen we terug op plan Fresneda dat ook geen slechte aankoop zou zijn, maar toch een klasse minder is dan Cancelo (logisch ook op zijn leeftijd). Ik vind wel dat egotripper een beetje respectloos is tegenover Pep. Hij is de man die een treble naar het blauwe kant van Manchester bracht en verdient absoluut credits. Daarnaast is Pep een winning culture aan het bouwen, ontevreden spelers past daar nu eenmaal niet bij. Het groepsproces is nummer 1 voor Pep, boven alles.
 
MCFC1982
 
1
3 augustus 2023 om 15:23
Je vindt het mss fout, maar door zijn egotje hebben wij de fans ook al verschillende keren onderuit gegaan. Omdat wat hij zegt zo ook is. En dat klopt niet altijd. Ik ben zeker heel tevreden met het afgelopen jaar. Maar hij moet leren soms af te stappen van zijn dwaas gedoe. En niet blijven volhouden aan iets wat vaak overklast wordt door bepaalde clubs.
 
Joga_Bonito10
 
1
3 augustus 2023 om 15:32
Egotripper heeft net de Treble voor je in de wacht gesleept. Natuurlijk zal egotripper het beter weten dan een nobody op voetbalzone.
 
FCBInsider1899
 
0
3 augustus 2023 om 16:34
@mcfc1982 Aan wat is hij misschien blijven vasthouden? Vorig seizoen naar een 3-2-4-1 gegaan, inverted wingbacks, Stones doorschuiven als een extra DM. Dat zijn allemaal zaken die toch aantonen dat hij niet altijd vasthoudt aan hetzelfde.
 
SpeedyAFC
 
1
3 augustus 2023 om 12:03
Ik begrijp alleen niet hoe Barcelona de transfersom aan City gaat betalen. Er komt maar 25 miljoen euro binnen met de transfer van Dembele begrijp ik. Lijkt me toch niet genoeg om Cancelo te halen?
 
Barca--070
 
1
3 augustus 2023 om 12:10
@speedyafc; ik denk dat het allergrootste probleem niet perse de transfersom is voor Barcelona, maar meer de salarismarges. Tuurlijk, heel veel geld hebben ze niet vergeleken met de overige topclubs met een rijke eigenaar momenteel, maar het grootste probleem zit in het registreren van spelers en niet perse in de transfersommen. Volgens mij gaat het verhaal Cancelo trouwens over een lening met (verplichte?) optie tot koop. Vergeet ook niet dat Barcelona het geld van Nico Gonzalez, Trincao en Griezmann heeft als budget (althans volgens transfermarkt) en daarnaast het salarisgeld van de vertrekkende Busquets, Alba, Umtiti.
 
Ajax/barca2014
 
0
3 augustus 2023 om 12:30
Wat hebben we voor Trincao ontvangen? Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd slecht geinformeerd ben wat betreft uitgaande transfers.
 
FCBInsider1899
 
0
3 augustus 2023 om 12:33
@ajax/barca2014 10 miljoen euro exclusief bonussen. Natuurlijk wel verlies op gemaakt aangezien we naar Braga +- 35 miljoen hebben overgemaakt....
 
Millonario
 
0
3 augustus 2023 om 12:43
Aangenaam verrast, eindelijk een volwaardige rb want die was broodnodig.
 
amsi
 
2
3 augustus 2023 om 12:49
Overschatte speler, ben niet zo onder de indruk van zijn kwaliteiten. Wat mij opvalt is dat psg slecht aankoopt. Ze hebben zoveel geld maar als je hun selectie bekijkt... vind ik het best tegen vallen. Ok je hebt o.a. mbappe en neymar, hakimi maar als je de rest van het elftal bekijkt dan vind ik het wel tegen vallen. Met zoveel geld zou je veel betere spelers moeten kopen. Althans dat vind ik.
 
Jurginhode2e
 
0
3 augustus 2023 om 13:08
Dit is een zeer goede back voor Barca. Deze defensie is ijzersterk, heeft snelheid aan beide flanken, Baldé vult het gat van Alba geweldig in. Op de RB is het al jaren strijden voor een goede opvolger van Dani Alves. Met Araujo en Koundé schakel je wel de linksbuiten uit maar de overlap in de voorhoede kan nu eindelijk goed ingevuld worden. Enige minpuntje is dat een speler met deze kwaliteiten uiteindelijk wel vaak door de trainers makkelijk wordt weggedaan, er zullen dus wat karaktertrekken zijn die niet echt goed hoor bij een teamspel.
 
Kaka2007
 
2
3 augustus 2023 om 13:42
Eigenlijk zou Barca nu vol in moeten zetten om Neymar op de een of andere manier terug te halen, en dan Mbappe naar Real. Het zou het aanzien van La Liga zo ontzettend verhogen. Het is nu volgensmij echt op een laag pitje. Daarnaast is het zonde dat Neymar nu al 6 jaar aan het verpieteren is in een halve amateurcompetitie.
 
Joga_Bonito10
 
0
3 augustus 2023 om 15:35
Neymar is zojuist aangeboden in een huurdeal en Barca heeft terecht vriendelijk bedankt. Had hij maar niet naar PSG moeten gaan, dan zou hij echt veel meer bereikt hebben de afgelopen 6 jaar. Hij was bij Barca op dat moment echt absurd goed bezig. Heeft het financiële boven het sportieve gekozen en heeft eigenlijk nooit waargemaakt dat hem werd toegedicht. Structureel ook niet inzetbaar een aantal weken/maanden per seizoen. Dembele en hij kunnen goed chillen met elkaar daar.
 
Hangover96
 
1
3 augustus 2023 om 16:19
Barcelona heeft sinds zijn vertrek nou ook niet echt meer grote prijzen gewonnen, dus of hij nou had moeten blijven? Maar je hebt dat altijd - Ronaldo zat ook telkens bij topclubs, maar won nooit de Champions League. Er kan er maar eentje winnen, en je moet altijd een beetje mazzel hebben dat je net in het team zit die dat doet. En zo hebben spelers als Kalou, Wijnaldum, Milan Baros en Werner een Champions League finale gewonnen, en wereldtoppers als Neymar en Mbappe niet. En twee maanden terug had het maar een teenlengte gescheeld of De Bruyne zat ook in dat rijtje.
 
FCBInsider1899
 
0
3 augustus 2023 om 16:37
@hangover96 "barcelona heeft sinds zijn vertrek nou ook niet meer grote prijzen gewonnen". Als Neymar daar had gebleven hadden ze waarschijnlijk een CL of twee meer gepakt hoor, MSN was abnormaal. Suarez was tot en met 2020 nog uitstekend, Messi idem dito. Neymar had kunnen shinen bij Barcelona. De 4-0 van Liverpool had nooit gebeurd mocht Neymar nog bij Barça zijn bvb, die hadden er heus wel een binnengeprikt op Anfield. Maar goed, het zijn allemaal "als als als " , zijn we op dit moment niets mee.
 
Hangover96
 
0
3 augustus 2023 om 16:49
Die 4-0 was ook zo'n bizarre wedstrijd, dat was meer een complete brainfart van het hele team. Barcelona had met die 3-0 voorsprong zonder veel moeite het balletje 90 minuten op eigen helft kunnen rondspelen en naar de finale cruisen, maar ze renden als kippen zonder kop over het veld en kregen een lading goals om de oren van Origi en Wijnaldum. Als je zo diep door de ondergrens zakt, dan heb niet het idee dat Neymar daar veel aan had veranderd.
 
Rrobinh0
 
1
3 augustus 2023 om 13:51
Een geweldige back die bij iedere club van toegevoegde waarde is. Wellicht kan Dest naar Ajax toe aangezien die nog minder zicht heeft op speeltijd.