Benzema helpt Real Madrid mede met historisch doelpunt langs Shakhtar
Woensdag, 3 november 2021 om 20:35

Real Madrid heeft woensdagavond voor de tweede keer op rij gewonnen van Shakhtar Donetsk. De ploeg van Carlo Ancelotti speelde niet groots, maar had voldoende aan twee doelpunten van Karim Benzema: 2-1. De eerste treffer van de Fransman had voor de Koninklijke een magisch randje: Real werd daarmee de eerste club die 1000 doelpunten heeft gemaakt in de Champions League.

Shakhtar werd in de vijfde minuut gered door zijn doelman Anatoliy Trubin, die redde op een dreigende poging van Luka Modric. Daarna lieten ook de Oekraïners zich volop zien. Zo schoot Alan Patrick van een meter of achttien op de paal, terwijl Mykhaylo Mudryk over links door de defensie van Real brak. De middenvelder speelde de bal echter te ver voor zich uit, waardoor Real-keeper Thibaut Courtois kon ingrijpen.

Vrijwel uit het niets kwam Real na een klein kwartier aan de leiding, toen Marlon de bal in zijn eigen strafschopgebied kwijtraakte aan Vinícius Júnior. De aanvaller van Real legde vanaf de achterlijn breed op Benzema, die de bal eenvoudig binnen tikte: 1-0. Real werd kort daarna dreigend via Modric, die vanbinnen het strafschopgebied op de voet van Trubin vuurde. Het restant van de eerste helft was echter overduidelijk voor Shakhtar. Fernando mikte bij zijn eerste schietkans nog rakelings naast de kruising, maar de spits wist met zijn tweede kans wél raad. Na een lange pass legde Alan Patrick de bal met de borst panklaar voor Fernando, die de bal na de stuit in het dak van het doel joeg: 1-1.

Na rust was er beduidend minder te beleven voor de aanwezige supporters in het Santiago Bernabéu. De supporters van Real werden een kwartier op weg in de tweede helft wél verwend met een heerlijk teamdoelpunt van hun ploeg. Vinícius zette een combinatie op met Casemiro, die de bal met de hak schitterend terugspeelde op zijn landgenoot. Vinícius legde op zijn beurt breed op Benzema, die het opnieuw simpel afmaakte: 2-1. Shakhtar ging op zoek naar de gelijkmaker, maar kwam er nauwelijks doorheen. Taras Stepanenko schoot van afstand net naast de kruising, terwijl een kopbal van Ismaily vrij hoog over ging. Courtois redde in blessuretijd op een schot vanaf de rand van de zestien van Georgiy Sudakov.

Real neemt met negen punten uit vier duels de leiding in Groep D, maar kan zich nog niet rijk rekenen. Later op de avond komt Sheriff Tiraspol (zes punten uit drie) in actie tegen Internazionale (vier punten uit drie). Bij een overwinning van de Italianen staan er nog twee clubs binnen bereik van Real. Voor Shakhtar, dat één punt heeft uit vier duels, wordt het moeilijk.

Meer nieuws
   
12:52
12:52
Footy Headlines lekt 'artistiek en uniek' uitshirt van Ajax voor komend seizoen
11
   
12:38
12:38
Feyenoord-reserve over mogelijk vertrek: 'Ik sta open voor een nieuwe uitdaging'
8
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
15
   
11:30
11:30
Pak 50x je inzet als Real Madrid en Bayern München allebei scoren!
0
   
11:17
11:17
Speler van Borussia Dortmund reist vanwege examen apart naar CL-kraker in Parijs
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (112)

 
InsideRMadrid
 
37
3 november 2021 om 20:37
Wat zou ik balen als Karim Benzema niet de gouden bal zou winnen, hij is echt sterk in vorm, genieten om deze aanvoerder aan het werk te zien. Heerlijk om de 3 punten in Madrid te houden. We zijn zo goed als zeker door en straks kan Carletto ook nog een paar spelers rust geven in de komende groepspartijen. Het spel was niet heel enerverend, maar winnen is gewoon het belangrijkste. Niets maakt mij blijer dan Real in het Bernabeu te zien spelen, en op zaterdag keren we hier weer terug voor een Laliga partij tegen Rayo Vallecano die knap wisten te winnen van barcelona in hun laatste match. Er komen koude dagen aan in Nederland. Hou je rug recht en je kin omhoog. Good night Madridistas!
 
Ramos_4
 
6
3 november 2021 om 20:40
Benzema of Lewa moeten dit jaar de gouden bal winnen. Carlo mag trouwens wel wat eerder wisselen ik zou Jovic wat vaker willen zien.
 
CMG-
 
29
3 november 2021 om 20:41
Balen zou het zeker zijn. Maar Lewandowski doet niet minder, en Messi is altijd favoriet. Zou er niet teveel waarde aan hechten, het is een fantastische prijs om te winnen maar Benzema zijn vorm is werelds en zolang hij dit vast houd met of zonder ballon d’or. Who cares? Ooit heeft een Sneijder deze prijs misgelopen terwijl hij torenhoog favoriet was.
 
Benzema.
 
32
3 november 2021 om 21:06
Maar de gouden bal gaat over heel 2021. Messi heeft sinds de zomer nauwelijks een fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. Op dit moment moet het duidelijk tussen Benzema en Lewandowski gaan.
 
Iniesta0546
 
20
3 november 2021 om 20:42
Dan ga jij een hele zware 29 november tegemoet haha
 
real8madrid
 
5
3 november 2021 om 20:44
Ik denk dat benz toch niet veel onder moet doen voor Lewa op dit moment. We zullen zien.
 
Iniesta0546
 
3
3 november 2021 om 20:52
Klopt, Benzema en Lewa zijn echt in de vorm van hun leven. En ik hoop dat Benzema wel een top 3 plek pakt. Maar ik denk toch dat Lewa een plekje hoger gaat eindigen dan Benzema
 
real8madrid
 
28
3 november 2021 om 21:03
Voor mij is Messi gewoon kansloos ondertussen hoor. Dat kan je toch niet verantwoorden als ie een half seizoen geen knikker raakt?
 
RM1335
 
0
3 november 2021 om 22:05
Je weet dat het een populariteitsprijs is toch? Voetballend vermogen laten zien is van ondergeschikt belang bij de ballon d'or.
 
SergioRamosHM
 
10
3 november 2021 om 20:43
Vandaag waren beide goals toch 90% op conto van Vinicius. Vond Benzema vandaag evenals Casemiro en Militao de minste. Van Vázquez mag je niet meer verwachten.
 
Ramos_4
 
9
3 november 2021 om 20:45
Militao speelde juist goed zat overal tussen.
 
ConchaEspina
 
4
3 november 2021 om 20:46
Voeg Mendy maar toe. Lijkt wel alsof die ballen op goed geluk passt, waarbij er sommige met zo veel risico zijn en echt kinderlijke fouten waar je bij de jeugd voor op de bank vliegt.
 
SergioRamosHM
 
2
3 november 2021 om 20:51
Militao goed? Tegen goal staat hij lucht te dekken. Daarna nog een speler uit zijn rug zien weglopen. Militao was zoals Varane tegen City maar gelukkig vandaag niet afgestraft.
 
ConchaEspina
 
8
3 november 2021 om 20:44
Als ik Real de laatste tijd zie spelen in het Bernabeu, denk ik dat Florentino er goed aan heeft gedaan om het stadion te vernieuwen en te gebruiken als concertzaal. Met een goeie band of comedian ga je er dus ook eens kunnen gaan voor echt entertainment. Verschrikkelijk.
 
Goat10
 
2
3 november 2021 om 20:51
Waarom zou Benzema het verdienen voor Messi of Lewa?? Vorig seizoen heeft Benz niks gewonnen, en zijn statiestieken waren ook minder dan die van Messi en Lewa. Lewa kampioen met Bayern, en Messi Copa Amerika gewonnen. Benz is nu wel heel sterk gestart, maar dat is niet genoeg voor de goudenbal
 
Der Bomberrr
 
16
3 november 2021 om 21:52
Vorig seizoen??? Je weet Ballon D'or gaat over KALENDERJAAR 2021.....? En je weet dat Benzema meer goals+assists heeft in 2021 als Messi? En die Copa is gewoon een welgeteld 10 landen, waarvan alleen Brazilië en Argentinië top zijn en Messi voornamelijk tegen C garnituur als Bolivia Ecuador etc speelde. Nota bene onzichtbaar in de finale. En de Nations League is stiekem wel een hoger niveau, tevens heeft Benzema 2x keer Frankrijk eigenhandig gered op EK én was fenomenaal in de finales van de NL. Nee, Benzema verdient hem meer als Messi.
 
messi_123
 
1
3 november 2021 om 20:53
Het wordt voor jou een hele zware november insidermadrid, kan je nu al met zekerheid zeggen dat messi hem wint
 
Dabor
 
3
3 november 2021 om 21:14
Ik heb het gevoel dat de gunfactor bij Lewandowski ligt eigenlijk. Hoe dan ook allemaal geweldige spelers.
 
ForcaRM
 
7
3 november 2021 om 23:42
Hahahahahahaha grapjas.. Lewa of benz wint hem. Messi maakt geen schijn van kans. De kans dat CR7 hem wint is groter.. Messi heeft geen rol van betekenis gespeeld (in het kalenderjaar 2021)
 
messi_123
 
0
4 november 2021 om 07:27
Forca jij bent een grap en niet serieus te nemen. Ronaldo maakt geen schijn van kans messi wint hem gewoon je weet niks van voetbal
 
CMG-
 
16
3 november 2021 om 20:38
Belachelijk wanvertoning.Kan een copy-paste doen van mijn bericht als tegen Elche. Nu dat Benzema erbij was.Vinicius Junior en Karim Benzema zijn de enige momenteel bij Real Madrid waarvan je echt met enig plezier kijkt, de rest speelt met een automatische piloot en dat moet eraf! Ik wil Vinicius als uitblinker eruit halen, alweer 2 assists, ik weet niet wat die jongen aan het doen is, maar het is fantastisch, hier en daar willen dribbelen en ongelukkig in zijn dribbel, maar zelf een Cristiano Ronaldo had dit soms. Voor de rest enorm rustig geworden aan de bal, kiest perfect zijn momenten uit om de actie te maken. Weet heel goed te lopen. Zijn 7 longen om op en af te rennen is fantastisch! Echt dit is een complete voetballer! Blij alweer met de 3 punten maar het niveau is op momenten gewoon bagger.Gelukkig hebben wij Karim en Junior!
 
Django10
 
2
3 november 2021 om 20:43
Inderdaad, die twee zijn de enige die iets brengen voor dit Real. Alhoewel Courtois vandaag ook sterk was. Modric mag met pensioen. Casemiro kan ook niet meer, wat is die zwak geworden man. Valverde en Camavinga erin voor hun twee. Verdediging was ook niet denderend. Je ziet duidelijk dat er een leider ontbreekt daar achterin. Eigenlijk ontbreken er meerdere leiders in dit elftal. Ik zie Real niet ver komen dit seizoen. Koste wat het kost Mbappe weten te strikken en overbodige spelers wegdoen.
 
SergioRamosHM
 
13
3 november 2021 om 20:46
Vinicius is echt in goede vorm en nog maar 21 hé! Gaan we echt nog jaren van genieten.
 
ConchaEspina
 
4
3 november 2021 om 20:48
Zonde dat Real al bijna 10 jaar met 1 gevaarlijke flank speelt. Beeld je in dat je langs de andere kant iemand hebt met nog maar de helft van dreiging die Vinicius heeft. Wat zou dat mooi zijn.
 
toelie11
 
3
3 november 2021 om 20:52
Rodrygo was redelijk bezig afgelopen weken. Met ups en downs! Hoop dat hij straks fit is en een stijgende lijn heeft.
 
ConchaEspina
 
3
3 november 2021 om 20:57
Niet slecht uiteraard, maar niet echt zijn positie en weinig dreiging als winger. Je ziet het verschil met een Liverpool, City of Bayern die dreigend kunnen zijn vanaf beide flanken.
 
CMG-
 
2
3 november 2021 om 21:03
@conchaEspina Ik las op AS eergisteren dat Don Carlo misschien Peter Gonzales van Castilla gaat toevoegen bij het 1e elftal. De jongen is een echte RV. Is een type Vinicius dat wel vanaf rechts komt. Een speler uit La Fabrica zou geweldig zijn.
 
ConchaEspina
 
3
3 november 2021 om 21:08
Heb dat ook zien langskomen. Zou het ook toejuichen, maar met de aanstaande terugkeer van Bale zal hij wel de verkozen speler zijn. Aftellen naar volgend seizoen dat er eindelijk afscheid genomen wordt van een reeks spelers.
 
RM1335
 
4
3 november 2021 om 22:30
Peter zou ik heel graag zien doorstromen, een hele flegmatieke speler met geniale invallen.
 
Unbeliebeble
 
14
3 november 2021 om 20:51
Vergeet niet dat we de as verdediging in een transferwindow kwijt zijn en dat de selectie aardig aan het vergrijzen is. Dus we moeten onze verwachtingen wat bijstellen. Naar omstandigheden doen we het dus helemaal niet zo slecht. Ook ik wil het Real Madrid weer terug dat elke wedstrijd domineerde en waarbij we ons niet hoefde af te vragen of we gingen winnen maar met hoeveel doelpunten, maar gezien bovenstaande moeten we even met minder genoegen nemen. Vooral omdat we weten dat Perez vuurwerk show aan het voorbereidingen is voor de volgende transferperiode. Het komt allemaal goed! Hala Madrid!
 
Joy4ever
 
9
3 november 2021 om 20:39
Wat een verschil met de clubs daaronder zeg. Wauw. Met recht de Koninklijke.
 
ConchaEspina
 
6
3 november 2021 om 20:39
Gelukkig hebben we enkel tijd verspild en geen geld om deze wanvertoning live te gaan kijken. Wat was dit enorm slecht. Je zou denken dat ze lessen getrokken hebben uit de wanvertoning van vorig jaar tegen dezelfde tegenstander. Nul controle of druk op het middenveld. Eigenlijk was er niet eens een middenveld. Twee flitsen van Vinicius bezorgen gelukkig een positief resultaat. Dat dit team maar geen City, Bayern of Liverpool tegenkomt. Casemiro en Mendy bij een goed bod uit Engeland gewoon verkopen. De ene kan het niet meer belopen en krijg je hopelijk een mooie som geld voor dankzij zijn naam a la Varane en de andere lijkt goed doordat we een over-the-top Marcelo lang bezig zagen. Maar er mag wel meer verwacht worden dan sterke fysiek van een linksachter van Real. Er is zo veel spelersmateriaal aan vervanging toe bij Real. Zeker de helft van de 24-koppige selectie brengt letterlijk niks bij.
 
real8madrid
 
6
3 november 2021 om 20:48
Theo ook overigens. Ideale combinatie tussen offensief gevaarlijk zijn en met kracht, snelheid en fysiek ook defensief alles opzuigen. Theo op links en Hakimi op rechts, sjonge wat zou alles er anders uit zien. Ik vond vooral Theo onbegrijpelijk dat we hem zo makkelijk hebben laten gaan, nooit een kans gekregen helaas.
 
ConchaEspina
 
5
3 november 2021 om 21:01
Ben niet echt fan van Theo. Tuurlijk is die gegroeid, maar vind het allesbehalve een slimme back en is een beetje zoals Mendy een kip zonder kop met goede fysiek. Doe mij maar Angelino. Al heeft die wat Coentrao discipline-issues. Wel eens over Hakimi.
 
Unbeliebeble
 
15
3 november 2021 om 20:54
Hakimi is nog een open wond… wat pijnlijk om hem in Parijs te zien spelen in plaats van in het Koninklijke Wit. Ik hoop dat hij snel heimwee krijgt en terugkeer waar hij hoort.
 
Unbeliebeble
 
18
3 november 2021 om 20:40
Benzema schitter weer, heerlijk! Ook geweldig voor Vini jr dat hij vanavond weer twee assists levert. Hala Madrid!Edit: ik las overigens in de live meepraten veel kritiek op Ancelotti over het feit dat hij een Vázquez boven Hazard plaats. Ik snap dat niet. Vooral de respectloze commentaar op Vázquez is zo misplaats. We weten allemaal dat hij geen wereldtop is, maar hij geeft altijd 100% en is altijd content met de beslissingen van de coach. Moet hij in de verdediging, dan doet hij dat, middenveld of aanval idem dito. Een beetje meer respect is wel op z’n plaats. Verder ondersteun ik de beslissing van Ancelotti volledig. Hazard is klaar in Madrid. Hij mist de professionaliteit, wil en drive om nu nog te gaan pieken. De keren dat hij op het veld stond was ik blij dat hij er na x aantal minuten eraf werd gehaald. Hij speelt zielloos en zonder inspiratie. Ik hoop dat Perez hem voor een mooie prijsje de deur kan wijzen. Ik vind hem persoonlijk een van de grootste miskopen in de geschiedenis van onze mooie club. Zo veel geld aan hem uitgegeven en tot op heden blijkt hij een grote teleurstelling te zijn.
 
messi_123
 
4
3 november 2021 om 20:59
Klopt unbeliebeble, hazard moet weg bij real en als straks mbappe helaas komt bij real dan is het al helemaal klaar. Hazard heeft nooit impact gehad bij real alleen maar blessures heeft die man gehad heeft geloof ik hamburgers teveel gegeten , en hazard is ook meer een Barcelona speler dan een real speler, Verder ben ik het zeker met je eens benzema is een fenomeen die niet te stoppen is, beste spits van de wereld op dit moment
 
Unbeliebeble
 
13
3 november 2021 om 21:13
Ja, jij snapt het beter dan sommige mede Real Madrid supports haha! Ik erken zelf ook dat hij qua blessures het niet altijd makkelijk heeft gehad, maar als je dan inderdaad ziet dat de beste man als professional na de zomer met kilos overgewicht komt dan heb je echt helemaal niks te zoeken in Madrid.
 
Eydie Cee
 
1
3 november 2021 om 21:55
Ge hebt het hier over een feit van 2 jaar en half geleden....
 
EydieCee
 
2
3 november 2021 om 21:07
En gij vindt echt dat Hazard slechter is dan velen die er vandaag wel opstonden? Hoe kunt ge u trouwens bewijzen als ge nog geen 10 minuten krijgt of zelfs helemaal niks? En dan, Ancelotti zijnde, maar blijven verkondigen dat Hazard sterkt traint en naar zijn topniveau gaat toegroeien dit seizoen. Beetje hypocriet, niet?
 
Unbeliebeble
 
11
3 november 2021 om 21:22
Wat verwacht je dat Ancelotti op een vraag antwoord? Dat Hazard helemaal afgeschreven is? Tuurlijk niet! En nogmaals je doet alsof Hazard nooit een kans heeft gehad. Het probleem is juist dat hij meer kansen heeft gehad dan hij naar mijn mening verdiende, maar telkens flopt hij. Ik snap dat Ancelotti dan liever iemand opstelt die 120% geeft dan iemand die er helemaal niks meer van bakt. Ik vind het zelfs slim gezien de blessure gevoeligheid van Hazard. Stel hem op en je neemt het risico dat hij voor de 1000x weer eens geblesseerd raakt… nou zie jij maar eens een geblesseerde speler voor een redelijke prijs te verkopen. Gaat niet gebeuren. Hazard tot nu toe in de afgelopen 3 seizoenen: - 39 wedstrijden (de beste man heeft geen seizoen waarin hij niet een paar keer geblesseerd uitvalt) - 4 (!!!) doelpunten - 1 (!!!!!) assist Vazquez had al in zijn eerste serieuze seizoen bij Real Madrid betere stats dan Hazard in drie seizoenen bij elkaar. En natuurlijk zeg ik niet dat Vázquez voetballend beter is dan Hazard, maar Hazard is gewoon uitgeblust er zit niks meer in. Prime Hazard gaan we in Madrid in ieder geval nooit zien.
 
Eydie Cee
 
0
3 november 2021 om 21:58
Ge vertelt gewoon leugens man. Ok, statistieken zijn niet je dat, maar ge trekt er nog een goal en wat assists af. Maar het is duidelijk, ge bent nog te jong om er een klare kijk op te hebben.
 
Unbeliebeble
 
8
3 november 2021 om 22:35
Ja hoor tuurlijk, ik lieg? Je bent een Belg vermoed ik zo… ik kan best begrijpen dat het pijn doet als jullie topspeler in Madrid kei hard faalt. Jij bent overigens ook geen Real Madrid fan anders zou je nooit een speler boven je club zetten. De statistieken die ik vermeld zijn gewoon terug te zoeken hoor. Drie jaar la Liga en maar 4 doelpunten een 1 assist dat is de harde realiteit. Ik had liever gehad dat het een heleboel meer waren, maar dit is de rauwe werkelijkheid. Hazard moet zsm, met zijn grote salaris, Real Madrid verlaten zodat er plek komt in het salarishuis voor spelers die wél een dik salaris verdienen. Het blijft een mega flop.
 
Eydie Cee
 
3
3 november 2021 om 23:22
Hahaha, ik geen Real fan? Ben al fan vanaf de 6de Europacup 1, in 1966. Maar ja, waarschijnlijk hebben wij, ouderen, geen voetbalkennis volgens jou. En ja, ik ben Belg, maar dat heeft er niks mee te maken, want een Vazquez of een Asensio zijn absoluut minder dan Hazard. Hij is voor het eerste seizoen fit en bijna niet gekwetst, maar hij mag 5 minuten spelen tegen Elche en helemaal niet tegen Shaktar, komaan zeg
 
Reservebank
 
6
3 november 2021 om 20:40
Fenomeen en wat mij betreft een van de grote kanshebbers voor de ballon d'or dit jaar
 
Garrincah
 
7
3 november 2021 om 20:41
Kijk Carlo Je moet Jovic geen bagger minuten geven. Die jongen komt erin wanneer heel de ploeg alleen maar loopt te verdedigen. Als spits die goals nodig heeft fnuikt het je vertrouwen zo hard. Je wilt vooruit maar heel de ploeg loopt achter uit. Hazard: als je je waarde kent. Ga je vandaag nog naar Perez en maak je duidelijk. Want Lucas zonder acties Vázquez mag gewoon een hele wedstrijd spelen.
 
Ramos_4
 
4
3 november 2021 om 20:44
Jovic speelde wel prima trouwens hield de bal goed vast en passing was ook goed. En vazzie speelde gewoon redelijk en verdedigde goed mee, Hazard speelt elke x als een natte krant.
 
CMG-
 
4
3 november 2021 om 20:54
Dat snap ik dus ook niet hé, met Zidane had Jovic dit ook. Wanneer wij dominant en lekker in de match zitten met veel kansen, komt Jovic er niet in. Als wij moeten verdedigen, iedereen moe is, komt Jovic er dan pas in. Heel raar. Deed het overigens wel goed idd.
 
Garrincah
 
3
3 november 2021 om 21:18
Jovic kan ballen dat laat bij steeds zien. Hold up play on point. Nog iets dat me opvalt waar je bvb in het Basketbal ploeggenoten je echt gaan voeden met de bal omdat ze weten: we hebben je later echt nodig. Zie je vaak bij Real dat bepaalde spelers niet voldoende minuten krijgen en dus zero vertrouwen opbouwen. Met als gevolg stel Vini of Benz vallen uit… de persoon die erin komt moet zeker nog 2 matchen spelen om vertrouwen te winnen
 
Django10
 
0
3 november 2021 om 20:46
Eden hamburger Hazard moet maar eens topfit beginnen te raken. In plaats van enkel te teren op zijn talent. Vinicius speelt die nooit uit de basis en op rechts zou ie niet zo effectief zijn. Op de tien zou ideaal zijn, maar of die daar de meters gaat maken of kunnen maken is de vraag. Met Kroos en Modric heb je al twee slakken die het niet kunnen belopen, een derde erbij is overkill.
 
SergioRamosHM
 
4
3 november 2021 om 20:47
Niet fit is hazard nog altijd beter dan Vázquez.
 
Garrincah
 
2
3 november 2021 om 21:19
Hazard is fit genoeg. Eerst helft was heel die flank van Vazzie Broadway Boulevard. Maar deze man kon nooit zijn directe tegenstander voorbij. Kwam steeds binnen om Dani of Luka aan te spelen. Broer je speelt flank eh! Beetje actie en dreiging. Een Fitte Bale ?? ?? kan nog beter dan dit.
 
_Buffalo_
 
1
3 november 2021 om 23:04
Als je het een beetje volgt moet je ook wel weten dat Hazard er gewoon alles aan gedaan heeft om topfit te geraken en er op dit moment gewoon keihard voor werkt. Hij is gewoon niet meer de oude Hazard met zijn flitsende versnellingen en geniale ingevingen, wat het zoveel pijnlijker maakt, maar als je zegt dat hij niet presteert omdat hij lui is, dan volg je het zelf ook gewoon niet goed.
 
Unbeliebeble
 
8
3 november 2021 om 20:58
Hazard mag geen enkel minuut meer maken als het aan mij ligt. Ben zo klaar met die jonge. Onprofessioneel. Laks. Slecht. Waarom zou hij mogen spelen als hij als een halve aardappel op het veld loopt wanneer hij een keer op het veld staat. Ik blijf er bij dat hij een van de grootste miskopen is geweest. Vázquez is zeker niet van topniveau, maar hij geeft ten minste wel altijd alles en is altijd content met zijn rol in de selectie. Geef mij maar 11x Vázquez ipv een uitgebluste Hazard die iedere sinds zijn komt letterlijk nog geen pepernoot heeft geraakt.
 
EydieCee
 
2
3 november 2021 om 21:20
OK man, zet gij er maar 11x Vazquez in. Ge zult ver komen....
 
Unbeliebeble
 
6
3 november 2021 om 22:41
Nog altijd beter dan een Hazard die er als een zoutzak bijloopt. Ik denk dat jij serieus denkt dat Hazard nog het niveau heeft van toen bij Chelsea. Hij komt niet eens in de buurt. Maar je bent een Belg die blijkbaar moeite ermee heeft om de waarheid te accepteren. Ik ben een Real Madrid supporter in hart en nieren en ik was de eerste die het Hazard had gegund om bij ons de ultieme top te bereiken, maar zo is het niet gelopen. Hij is klaar. Weg ermee, want hij heeft ons tot nu toe niks gebracht behalve een dik salaris die hij eigenlijk niet verdient als je dat afzet tegen wat hij voor de club heeft betekent: niks.
 
Eydie Cee
 
1
3 november 2021 om 23:29
Ge wilt het niet zien eh. Zoals Buffalo hier schrijft, hij is keihard zijn best aan het doen en helemaal niet lui. Maar ja, als ge alleen maar, met hart en ziel, de wedstrijden volgt, en voor de rest geen nieuws opvangt van wat er op de trainingen gebeurt, dan kunt ge natuurlijk geen serieus oordeel vellen eh, want hij mag zo goed als nooit spelen.
 
Unbeliebeble
 
4
4 november 2021 om 08:44
Je doet alsof we het over een 18 jarige jochie hebben.Hazard is bezig aan zijn derde seizoen in Madrid. Als je 115m (!!!) kost mag je wel meer verwachten dan wat hij tot nu toe laat zien. Je doet alsof hij nooit kansen heeft gehad in Madrid wat zwaar onjuist is. Maar ik heb even voor het gemak de la Liga wedstrijden en de CL wedstrijden dit keer bij elkaar genomen. Het wordt er niet beter kan ik je vertellen. De man die jij zo blindelings adoreert heeft in 51 wedstrijden voor Real Madrid welgeteld 5x gescoord en 2x een assist geleverd. Verder vergeet je dat Hazard 19.10.21 nog geblesseerd was. Niet zo gek lang geleden dus. Het beste wat Ancelotti kan doen is hem tegen kleine tegenstanders opstellen om zijn marktwaarde een beetje op te krikken en zo snel mogelijk met een strik en via de achterdeur lozen. De we een gigantisch verlies op hem gaan maken, is denk ik wel duidelijk. Kortom, hem als een van de grootste miskopen betitelen is meer dan terecht gezien de feiten.
 
EydieCee
 
0
4 november 2021 om 09:05
Als ge absoluut uw gelijk wilt halen, ik ook dan. Hij heeft 6 assists en 5 goals in 51 matchen. En hij was niet gekwetst in oktober, alleen kleine overbelasting. Heeft 1 week in de binneninrichting getraind, na de break, daarna terug met de groep. En na de match gisteren zei Ancelotti nog maar eens dat Hazard klaar is om te spelen en mits matchritme 100% ga geraken, maar hij laat hem niet spelen..... En ik ben heus niet de enige die zich daar vragen bij stelt.
 
Unbeliebeble
 
2
4 november 2021 om 10:13
Het is een Champions League wedstrijd… wat dacht jij dan? Even een Hazard opstellen terwijl we alles behalve zeker zijn van plaatsing in de knock out fase. Dat is het juist: jij wil niet accepteren dat Hazard een speler is geworden waar je niet op kunt rekenen. Laten we zeggen dat jouw stats kloppen, zelfs dan is het een van de grootste schande voor een speler die ons 115m heeft gekost, en dan heb ik het niet eens over zijn meer dan riante salaris die hij elke maand opstrijkt. Ik sluit hem opnieuw af met wat ik eerder zei. Als een coach over een speler wordt bevraagd zal hij in 99 van de 100 gevallen positief antwoorden. Dat betekent niet dat jij als supporter de coach de maat kan gaan nemen. Wedstrijdritme kan Hazard het beste doen tegen de hekkensluiters in La Liga. Hij is gewoon een schim van de speler die hij bij Chelsea was. Accepteer dat gewoon. Ik ben hem liever gister kwijt dan vandaag. Nogmaals ik heb geen persoonlijke vendetta tegen hem: ik was juist heel erg verheugd met zijn komst. Maar als je drie seizoen geen poten weet te breken, heb je in Madrid he-le-maal niks te zoeken!
 
EydieCee
 
0
4 november 2021 om 12:28
Man, vergeet gij nu echt dat hij, sinds de aanslag van Meunier, 2 jaar gekwetst is geweest. Daar hebt ge het geen enkele keer over. Ik geloof er niets meer van dat gij hem graag naar Real zag komen, uw haat tegen hem straalt er vanaf. Ik stop ermee man, met deze discussie. Met u valt hierover niet te klappen.
 
EydieCee
 
2
3 november 2021 om 21:09
Garrincah, 2 keer volledig mee eens. Wat er hier velen ook tegenspreken, Hazard is beter dan Vazquez of Asensio op zijn minst.
 
ModricMagic
 
8
3 november 2021 om 20:41
Was niet heel best maar goed tenminste 2x gewonnen van Shakthar. Dus is goed op weg naar kwalificatie. Benzema en Vinicius waren goud waard weer ook al waren ze beide erg slordig of niet scherp. Maar die 2-1 was van absolute klasse zeg. In de kleine ruimte en dan zo'n combinatie was echt fantastisch om te zien.
 
DeLinksbuiten
 
4
3 november 2021 om 20:58
mbappe x vini we are cookin
 
SocioFan1
 
0
3 november 2021 om 21:27
En dat voor maar 50 mil max. Sheeshh! ????????
 
SocioFan1
 
4
3 november 2021 om 20:42
Poeh het was weer eens moeizaam. Mindset was niet best. Alsof de woorden van Carlo over vermoeidheid doorspeelden in de koppies. Heb dan liever de woorden we zullen lijden, laat ons strijden maar goed. Casemiro was weer eens koning balverlies, tsja. En het gebrek aan aanvalspower blijft een groot probleem, vooral omdat je ook een te controlerende middenveld hebt. En de pressing met KCM kan ook niet gewoon, te langzaam en matige loopvermogen. Gelukkig heb je Benzema en Vini die samen de boel nog een beetje verdoezelen met hun inbreng.
 
blink182
 
6
3 november 2021 om 20:42
Om de 3 dagen spelen is teveel gevraagd voor ons middenveld. We hebben een hele slechte wedstrijd gespeeld, maar gelukkig hebben we Vini - Benz connection in het team. Al met al, de 3 punten zijn binnen. Hala Madrid!
 
real8madrid
 
5
3 november 2021 om 20:43
Vini wat een geweldenaar begin jij te worden zeg. Militao ook, wat een beest achterin. Maakt vandaag overigens een grote dekkingsfout die ons een doelpunt kost maar goed. Benz levert altijd. Verder verschrikkelijke wedstrijd hoor. Tweede helft met momenten gewoon gedomineerd door Shakhtar in eigen huis. Modric en Kroos kan echt niet meer samen tenzij je al het balbezit domineert. Beide kunnen het fysiek gewoon niet meer belopen. 1 van hen opstellen valt nog te dragen door de rest maar beide is gewoon tenenkrommend sloom met momenten.
 
SocioFan1
 
2
3 november 2021 om 21:03
Jep, en dan vergeet je Casemiro, ook super sloom en dat combinerend met zijn stomme balverlies her en der. Je ziet ook dat de pressing totaal nutteloos is vaak. Ze kunnen het helaas niet meer belopen. En dan kom je nog geen grote club tegen want dan krijg je echt een probleem. Tsja.
 
STORING
 
0
3 november 2021 om 23:58
Wat ik mij dan afvraag.. Waarom start Valverde dan niet veel vaker? Al een paar seizoen een geweldige speler maar hij maakt veel te weinig minuten. Hiervoor was dat ook zo met Kovacic en Odegaard. Overbelasting van die oude middenveld moet ook niet de bedoeling zijn.
 
real8madrid
 
1
4 november 2021 om 00:26
vorig seizoen veel blessures. Tot nu toe dit seizoen niet veel beter helaas
 
BBayern1990
 
2
3 november 2021 om 20:44
De 1-1 was alweer een typische Alaba-fout. Op de hoge lange ballen weet hij niet hoe te positioneren.
 
SosuhSZ
 
32
3 november 2021 om 20:47
Niet zo zuur doen jullie Bayern fans. Was geen fout van Alaba want hij moest twee man dekken doordat Militao nergens te bekennen was
 
BBayern1990
 
0
3 november 2021 om 20:55
@ Sosuhsz Zo'n situatie zag ik gewoon geregeld toen hij nog bij Bayern speelde als centrale verdediger. Daar zag ik vaker zijn beperkingen als centrale verdediger. Al sowieso op lange ballen.
 
real8madrid
 
17
3 november 2021 om 20:56
Stel je even voor dat je als Madrid-fan elke United pot gaat kijken om bij elke kans (terecht en vooral ook onterecht) Varane af te kraken want hoe durft iemand een andere club te kiezen boven de onze! Bbayern1990 is dat typische jongetje dat 'haar toch niet wou' na afgewezen te worden.
 
CMG-
 
4
3 november 2021 om 20:57
Haha nou als je zulke situaties vaker zag bij Bayern lag het dan toch echt aan de partner die naast Alaba stond hoor. En vooral hoe de verdediging van Bayern in elkaar stond opgesteld.Want Militao stond helemaal voorin te vissen en Alaba stond 2 tegen 1, wat verwacht je dat hij doet?
 
BBayern1990
 
0
3 november 2021 om 21:09
@ real8madrid waar leidt je af dat ik Alaba afkraak? Het is gewoon een vaststelling dat hij zijn beperkingen heeft in de rol van centrale verdediging. Zeker op lange ballen. Zelfs al deed Militao zijn werk niet goed bij die fase, kon Alaba het beter hebben aangepakt.
 
real8madrid
 
4
3 november 2021 om 21:40
Helaas kom je wekelijks met onzin argumenten om dat te staven. Maakt het niet heel makkelijk om die vaststelling van je serieus te nemen
 
BBayern1990
 
0
3 november 2021 om 22:36
@ real8madrid dan zou ik op elk topic van Real Madrid hebben gereageerd...
 
real8madrid
 
2
4 november 2021 om 00:28
elk Madrid topic waar Alaba net gespeeld had ja, niet dan?
 
APPELSAP12
 
8
3 november 2021 om 20:49
De hele defensie faalde bij die goal. Het puur op Alaba schuiven vind ik wat overdreven.
 
SergioRamosHM
 
7
3 november 2021 om 20:49
Was de fout van Militao. Alaba kan moeilijk in zijn 1tje 2 man dekken.
 
CMG-
 
7
3 november 2021 om 20:51
Typerend een Bayern fan dat alleen reageert om een ex-Bayern af te kraken. Maar nee Alaba moet daar een keuze maken, stond 1 vs 2. Als Militao daar stond moest Alaba geen keuze maken en stond hij wel bij zijn man en kwam er geen doelpunt.Bedankt voor Alaba trouwens, na de blunder van Kroos hebben jullie ons Alaba cadeau gedaan. Nu nog Goretzka.
 
BBayern1990
 
0
3 november 2021 om 21:03
@cmg wat een grap om dit aan te halen. Zelfs al gaat Militao in de fout ziet men duidelijk de beperkingen van een Alaba in de centrale defensie. Eind vorig seizoen was de defensie bij Bayern stabieler nadat Hernandez speelde en Alaba doorschoof op het centrale middenveld. Waarom zou ik nu rouwig zijn dat Kroos en Alaba niet meer spelen? Bij Duitsland gaat het al beter zonder Kroos. Bij Bayern komt niemand heen om Kimmich die duidelijk toont dat hij een baas is op het middenveld. In de defensie bij Bayern was veel gewijzigd na de doorbraak van Alphonso Davies. De verhouding van looneisen en prestaties klopten gewoon weg niet meer bij Alaba. Dit seizoen bewees Bayern stabiel te zijn achterin. Uiteraard was er vorige week een minder moment geweest tegen Gladbach wat gebeuren kan.
 
CMG-
 
3
3 november 2021 om 21:06
Hoe zie jij de beperkingen van Alaba als centrum verdediger bij dat doelpunt? Wat moet hij precies anders doen? Dat vroeg ik duidelijk maar dit wil je niet beargumenteren.. Ik ben hartstikke blij dat het geweldig gaat bij Bayern, echt waar. Maar wij zijn ook hartstikke blij met Alaba. Is alleen triestig van jou om in elke Madrid-topic te bashen op Alaba.. Dit lijkt op iemand die zijn/haar ex zwart maakt bij alles en iedereen, teken van zwakte en dat het nog steeds pijn doet..
 
BBayern1990
 
1
3 november 2021 om 21:15
@ Cmg De gewoonlijke posities van Alaba zijn centraal middenveld en linksachter. Dat zijn zijn beste posities. Centraal achterin heeft hij moeite op hoge lange ballen. Hij is niet gemaakt om in kopduels te gaan wat eigenlijk wel belangrijk is voor een centrale verdediger. Zelfs had hij Bayern moeite te verdedigen in de situatie van tegenpressing. Waar leid je af dat ik op elk topic van Real aan het bashen ben? Vandaag viel mij gewoon de fase op met de lange bal van Shakthar. Alleen daarom reageer ik eventjes.
 
Aqua1
 
0
3 november 2021 om 20:54
ssst Alaba is heilig mag je niets over zeggen, maar wekelijks blundert hij, daarom op links of op de bank... Maar niet in het centrum daar is hij kwetsbaar omdat hij niet kan verdedigen en positioneel is Alaba erg zwak .
 
real8madrid
 
5
3 november 2021 om 20:54
Hahaha hier zijn die paar Bayern kneusjes weer hoor. Alaba deed niets mis daar. Was helaas mijn grote schat Militao die daar compleet uit positie is waardoor Alaba tussen 2 man loopt. Als je dat in Alaba's schoenen wil schuiven heb je geen flauw benul van verdedigen en geef je meteen aan wat ik allang weet: jou moeten we niet serieus nemen als het over verdedigers en Alaba in het speciaal gaat.
 
CMG-
 
5
3 november 2021 om 20:56
Snap ook niet hoe mensen dit in de schoenen van Alaba willen schuiven lol. Het enige fout wat hij deed is: op het einde een tackel te kort doen waardoor er een gevaarlijk voorzet kwam.
 
SocioFan1
 
3
3 november 2021 om 21:21
Idd wat een onzin. Militao was compleet uit positie en te laat terug om die man die scoorde te verdedigen. Alaba had gewoon zijn man, en als die assistgever de bal aannam stond Alaba gewoon voor hem om hem te verdedigen. Agh ja.
 
RM1335
 
2
3 november 2021 om 22:36
Dat was geen fout van Alaba. Militao was daar weg en Mendy gaf ook geen rugdekking.
 
Real Madr!d
 
4
3 november 2021 om 20:44
Ongelooflijk hoe slecht Real wel niet is. Wederom weer dramatisch. Bij vlagen weggespeeld door een stel Braziliaanse nobody's. Na de 1-0, deed Real helemaal niks meer en na de 2-1 precies hetzelfde. Met Ancelotti ga je niet ver komen. Ancelotti's tactiek is alleen maar hopen op Vinicius en Benzema en de rest zoekt het maar uit. Triest man hoe Real aan het spelen is de laatste weken. Teveel reactie voetbal. We lullen wel veel hoe slecht Barca is, maar Real zit daar niet ver daar onder. Ben echt serieus klaar met dit middenveld. Het boeit me echt niet als Kroos een pass van 90 procent heeft. Ik zie geen moeilijke ballen meer of een goeie steekpass. Iedere keer dat oude middenveld die komt opdraven. Respect voor de 3 wat ze hebben gepresteerd in het verleden. Maar voetbal is veranderd, en we moeten echt stoppen om in het verleden te leven. Vazquez op rechtsbuiten zegt ook eigenlijk genoeg. Als je zo speler al opstelt voorin, dan heb je niks te zoeken in de Champions League. Ancelotti moet wakker worden en heel snel een oplossing vinden, want anders is ie tijdens de kerst thuis.
 
APPELSAP12
 
9
3 november 2021 om 20:47
Valverde moet voortaan altijd starten ipv Modric vind ik. Met Valverde zit er veel meer diepgang in het middenveld en hij is zowel aanvallend als verdedigend gewoon erg sterk. Hoop dat we volgend seizoen iig elke week een Valverde-Kroos-Casemiro middenveld zien en dan in 2023 een vervanger voor Kroos binnenhalen (misschien Brahim Diaz?).
 
ModricMagic
 
2
3 november 2021 om 20:48
Ach we moeten gewoon wachten tot versterkingen. Dit is al de 4e coach die het met dezelfde materiaal moet doen. En niemand heeft overtuigend voetbal gespeeld. Dan ligt het echt aan de selectie. Modric, Kroos en Casemiro is inderdaad verleden tijd. Heb je niks meer aan en kunnen het conditioneel niet meer bijhouden. Aanvallend moet er nog bij en in de verdediging ook. Heb wel vertrouwen in de volgende transferperiode. Nu is het gewoon afwachten en hopen dat we dit seizoen de titel pakken.
 
SocioFan1
 
0
3 november 2021 om 21:05
Haha exact ben blij dat men het eindelijk begint in te zien. Roep het al zovaak. En helaas waren vele ook kritisch op Zidane maar ja je ziet nu duidelijk weer wat er ontbreekt etc. De selectie is gewoonweg niet in balans en dus idd afwachten. Dit is het helaas voor nu.
 
Real Madr!d
 
1
3 november 2021 om 21:18
Grotendeels met je eens. Maar ik had meer verwacht van Ancelotti. Start was erg fris met prima veldspel. Maar zo beetje na Villarreal thuis, is het alleen maar slechter en slechter aan het worden. We spelen reactie voetbal en het is alleen maar hopen op Benzema en Vinicius. Klinkt misschien gek, maar ik kijk gewoon serieus weer naar uit naar Bale. Dat is letterlijk je beste optie op rechtsbuiten mits die fit en in vorm is. Wachten dus totdat het 2022 zomer is. Want dan kan het niet anders dat er veranderingen gaan komen in de selectie.
 
SocioFan1
 
0
3 november 2021 om 21:32
Dat komt ook omdat Villareal en erna meer tegenstanders in een lowblock gingen spelen. Sheriff net zo en zo kregen we het alsmaar moeilijker om te scoren. Zo ook laatst tegen Osasuna, kwamen er nauwelijks doorheen gewoon. Maar gek genoeg wil zo'n Shakhtar graag voetballen en geven dan ook ruimtes weg. Zag je vandaag ook weer.
 
RM1335
 
0
3 november 2021 om 22:42
Laten we er maar van uitgaan dat Ancelotti ook zijn conclusies zal trekken. Sowieso moet hij meer gaan rouleren, vooral op het middenveld. Valverde is geblesseerd, ik denk wel dat hij gespeeld had als hij fit was.
 
APPELSAP12
 
7
3 november 2021 om 20:45
Zonder Benz en Vini verlies je hier met 0-2. Carlo moet nog veel aanpassen en voorbereiden in de trainingen i.i.g. Moet wel zeggen, die Militao wordt met de wedstrijd beter. Heb echt genoten van zijn defensieve werk en hoe hij de bal speelt. Echt een topper in wording en kan de komende 10 jaar die plek in de verdediging makkelijk voor zichzelf houden.
 
KakaRonaldo
 
0
3 november 2021 om 20:51
Zakelijke overwinning, Mendy Alaba Militao Carvajal sterk! Voor de rest iedereen matig. Modric had wel 1 mogen maken en wil niet beginnen over Vinicius echt super slordig. Ja ja assists ditdat nee vond hem echt slordig en als Benzema eruit gaat word hij nog erger.
 
RM1335
 
0
3 november 2021 om 22:43
Ja, het was niet echt fraai om te zien kerel. Gauw vergeten deze. Met uitzondering van de lichtpunten Vini en Benz natuurlijk. En de 1000e!
 
NetAlsVroeger
 
0
3 november 2021 om 23:12
Hoeveel % van die doelpunten zijn gemaakt door C. Ronaldo?
 
SergioRamosHM
 
0
3 november 2021 om 23:36
Iets meer dan 10%.