Bod van 70 miljoen op ex-Golden Boy geweigerd: 'Wie buiten PSG doet dat?'
Maandag, 27 juli 2020 om 15:40

Renato Sanches heeft zijn loopbaan afgelopen seizoen uit het slop weten te trekken bij Lille OSC. Er is zelfs al een bod van zeventig miljoen euro binnengekomen bij de Franse club voor de 22-jarige middenvelder uit Portugal. Spelers van Lille zijn sowieso behoorlijk in trek deze zomer. Voorzitter Gérard Lopez wil echter ten koste van alles voorkomen dat er in deze transferperiode een leegloop op gang komt.

Naast Sanches wordt er ook getrokken aan Gabriel Magalhães, Jonathan Ikone en Victor Osimhen. "We hebben aanbiedingen binnengekregen die de tweehonderd miljoen euro overstijgen", beaamt Lopez in een onderhoud met L'Équipe. "Maar we zijn niet van plan om ook maar ergens op in te gaan. We willen namelijk competitief blijven en de balans van het elftal moet onaangetast blijven."

Lopez geeft gelijk een voorbeeld van de toegenomen interesse in spelers van Lille. "We hebben bijvoorbeeld aanbiedingen van meer dan zeventig miljoen euro ontvangen voor Sanches. Hij gaat echter niet weg. Onze sportieve ambities zijn belangrijker dan het financiële plaatje. We willen als club in ontwikkeling blijven. Hoeveel clubs in de Ligue 1, Paris Saint-Germain niet meegerekend, zouden een bod van ruim zeventig miljoen euro weigeren?"

Sanches kwam vorig jaar zomer voor twintig miljoen euro over van Bayern München, waar de middenvelder nooit een vaste plaats wist te veroveren. In het shirt van Lille schopte de spelmaker het tot 4 treffers en 1 assist in 30 duels. Eerder in zijn loopbaan speelde Sanches voor Benfica en Swansea City (huurbasis). De achttienvoudig international van Portugal werd in 2016 nog uitgeroepen tot Golden Boy, als grootste talent op de Europese velden.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
12
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
5
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (34)

 
tottiGALACTICO
 
74
27 juli 2020 om 15:46
Haha nee, omdat elke weldenkende club dat bod lachend zou accepteren.
 
Jackieboy10
 
4
27 juli 2020 om 21:03
Haha ja dit is toch ook blaaskakerij man! Elke club zou dit hard lachend accepteren. Overigens wel bijzonder om te zien hoe diep deze gast is gezakt. Ik dacht echt dat het een hele goede speler ging worden! Maar schijnbaar was het toch niet zo'n groot talent, of heeft hij zich echt totaal niet meer ontwikkelt.
 
John Terry
 
105
27 juli 2020 om 15:47
Wie gaat er nou weer 80 miljoen bieden voor 4 goals en 1 assist in de Ligue 1? Je zou bijna denken dat Barcelona er weer achter zit, maar ik denk dat het gewoon onzin is.
 
Jesaja
 
59
27 juli 2020 om 15:49
Hij is een verdedigende middenvelder dacht ik, dan zeggen dat soort statistieken toch vrij weinig
 
John Terry
 
21
27 juli 2020 om 16:07
Ik dacht dat hij meer een CM was die ook wel eens mee naar voren gaat. Het seizoen dat ie bij Swansea zat kregen ze iig 56 goals om de oren dus hij lijkt me nu niet echt 80 miljoen waard als cdm. Als cm ook niet trouwens.
 
Jesaja
 
6
27 juli 2020 om 16:09
Ja, ik volg de Ligue 1 niet echt dus ik kan het je niet zeggen eerlijk gezegd, maar wat ik van hem gezien heb bij Portugal vooral was het meer een bijtertje die meer verdedigend werk verricht en af en toe weleens mee naar voren gaat
 
29er
 
60
27 juli 2020 om 16:39
haha, john Terry, de statistieksupporter. Je weet dat een voetballer meer is dan zijn goals, assists en tegendoelpunten?
 
real8madrid
 
16
27 juli 2020 om 16:45
dat je dit zelfs statistieken durft noemen. Fifa statistieken. Passingpercentage, tackles, intercepties, keypasses, progressive passes, dribbles... allemaal een stuk interessanter dan goals en assists voor een middenvelder
 
Fan123
 
12
27 juli 2020 om 16:48
Als je bovendien kijkt naar relevante statistieken voor zijn positie, zul je zien dat het één van de beste middenvelders van het afgelopen Ligue 1 seizoen was. Buiten de PSG jongens, waren er weinig beter dan hem.
 
John Terry
 
10
27 juli 2020 om 17:08
Ja, van Lille heb ik het inderdaad van de statistieken moeten hebben omdat ik dat gewoon niet volg. Maar toen ik hem bij Swansea bezig zag vroeg ik me sterk af hoe deze man het tot Bayern heeft geschopt en ik heb behoorlijk moeite om te geloven dat hij 2 jaar later 80 miljoen waard is. De statistieken bij Lille versterken mijn vermoeden hierbij. Of komen jullie moraalridders me nu vertellen dat jullie elke week Lille zitten te kijken en ik er door geweldige wedstrijden tegen Toulouse en Caen helemaal naast zit?
 
Thamike
 
10
27 juli 2020 om 18:13
Hahaha John je hebt me toch wat gemist met de wedstrijden in Frankrijk. Sanches heeft iedereen daar te kijk gezet en Lille was na de uitschakeling tegen Ajax met een dramatische Sanches ineens uit het slop en speelde werelds. Voetbal om van te smullen daar in Frankrijk.
 
John Terry
 
1
27 juli 2020 om 18:30
Als dat zo is dan klinkt het alsof hij zijn carriere inderdaad wat leven in aan het blazen is. Maar dat prijskaartje lijkt me wel overdreven toch? Als er dan al een Ligue 1 middenvelder voor zulke bedragen zou vertrekken, zou ik eerder aan Aouar denken. Mooi trouwens dat er hier mensen zitten die ook genieten van Frans voetbal buiten PSG om.
 
DennisJWT
 
2
27 juli 2020 om 19:04
Serieus, had ik niet verwacht. Tegen Ajax was hij verschrikkelijk en kwam er totaal niet aan te pas. Vond het een leuke voetballer en vroeg me af wat er met hem aan de hand was.
 
levski1
 
17
27 juli 2020 om 16:26
Klopt, voor dat geld kun je beter een veelbelovende keeper halen.
 
real8madrid
 
11
27 juli 2020 om 16:43
zeg me eens, heb jij hem meer dan 5 volledige potten zien spelen deze jaargang? Ik ook niet voor alle duidelijkheid maar dat je over doelpunten begint bij een middenvelder zegt voor mij op zich genoeg
 
RealXIIImadrid
 
7
27 juli 2020 om 18:48
Volgens jouw beredenering zouden kroos, modric en casemiro er ook niks van bakken. Net zoals xavi en busquets.
 
AssyriskA
 
3
27 juli 2020 om 18:49
Ik dacht ook als eerste aan Barcelona en aan arsenal: zijn de enige clubs met een dergelijke wanbeleid, dat dit er wel bij past...
 
BenficaAjax1
 
23
27 juli 2020 om 16:00
Bayern was een slechte stap Lille is niet zijn niveau maar hij excelleert week in week uit. Is ook geen spelmaker maar een type Davids. Hij komt er wel en 70 mio hadden ze direct moeten accepteren natuurlijk.
 
bochherief
 
3
27 juli 2020 om 17:51
Ik snap niks van deze speler, dit was 1 van de grootste talenten in 2016, ek gewonnen met Portugal, paar leuke optredens. Bij Bayern deed ie t redelijk maar t is best wel een flop geworden. Overigens is hij geen type Davids maar een type lampard. 70 mil idd direct.accepteren voor deze inmiddels hooguit subtop niveau speler
 
AjaxRosenberg
 
7
27 juli 2020 om 16:04
Naast Sanches wordt er ook getrokken aan Gabriel Magalhães, Jonathan Ikone en Victor Osimhen. "we hebben aanbiedingen binnengekregen die de tweehonderd miljoen euro overstijgen", beaamt Lopez in een onderhoud met L'équipe. "maar we zijn niet van plan om ook maar ergens op in te gaan. We willen namelijk competitief blijven en de balans van het elftal moet onaangetast blijven." Ze gaan nergens op in en toch lees ik overal dat de transfer van Osimhen afgerond is. Klopt dat dan niet?
 
TheWorld
 
8
27 juli 2020 om 16:13
Nog niet officieel door de clubs bevestigd. Maar zie het wel gebeuren. Zijn met Jonathan David al druk met vervanger bezig.
 
Lierse1997
 
1
27 juli 2020 om 16:26
Er zou wel een stevige impasse zijn in de onderhandelingen tussen Gent en Lille. Ondertussen zou ook Leeds interesse hebben.
 
TheWorld
 
3
27 juli 2020 om 16:33
Leeds zou zelf meer bieden las ik al maar Lille zou hem omgepraat hebben. Ben toch benieuwd waar hij gaat eindigen.
 
Lierse1997
 
4
27 juli 2020 om 16:50
Tja Lille mag praten zoveel ze willen, als ze niet genoeg op tafel leggen zal David niet naar hen komen. Maar het lijkt me sterk dat de clubs er niet gaan uitkomen.
 
Master D
 
8
27 juli 2020 om 16:05
Kan mij niet voorstellen dat iemand een bod van 70 miljoen voor Renato Sanches gaat weigeren. Heb hem ook bij Lille zien spelen en echt opvallen deed hij niet. Bij zijn voorgaande clubs viel ie vooral door de mand, maar bij Lille deed hij mee, maar ook niet meer dan dat.
 
soepvork
 
0
27 juli 2020 om 16:16
Er worden denk wel een paar miljoen bij verzonnen, 70 miljoen is natuurlijk (zeker in de Coronatijd)gewoon totaal niet reëel, tuurlijk kan hij aardig voetballen maar is in mijn ogen echt geen exceptioneel goede voetballer.
 
wandering
 
5
27 juli 2020 om 16:39
Coronatijd telt niet als het om transfers gaat, als ik zo de prijzen lees die gevraagd/betaald/geboden worden, dan is Coronatijd meer een ding bij de supporters, dan van de clubs
 
jajaja007
 
8
27 juli 2020 om 16:18
Vond hem bij Bayern niet eens heel slecht alleen paste allemaal gewoon net niet bij elkaar en dat was aan alles te merken, Heeft zich (ik heb ongeveer 10 wedstrijden gezien) geweldig herpakt en ik was dan ook erg onder de indruk. En hij is ook nog steeds maar 22. ik zie Renato over twee a drie jaar echt wel bij een topclub voetballen (chelsea, United, Juve etc.)
 
Checko
 
7
27 juli 2020 om 16:32
Ik snap sowieso niet dat de spelers van Lille zo in trek zijn. Ik vond het team eigenlijk de hele reeks in de CL behoorlijk tegenvallen. Renato Sanches vond ik die wedstrijden ook vrij kleurloos. Osimhen was de enige die ik er bovenuit vond steken, hoewel die ook af en toe nog een blind paard was (of ruwe diamant voor de fijnproevers).
 
marrou
 
0
27 juli 2020 om 16:33
Volgens mij zijn de biedingen die gedaan zijn te laag in hun ogen. Dan denk ik aan 25/30 mil. Dus doen ze het maar zo
 
TheRoscoe
 
2
27 juli 2020 om 18:38
Kijkende naar Pepe zou je zeggen dat je voorzichtig moet zijn met hoge bedragen bieden op Lille-spelers. Dadelijk koop je een kat in de zak.
 
Rockett
 
0
28 juli 2020 om 01:58
Zo zie je maar weer, heel veel spelers worden overhyped en vallen dan gigantisch tegen. 80 miljoen voor zo'n speler is wel ontzettend duur.. Maarja, als je dat bedrag ervoor over hebt voor een speler die niet veel heeft laten zien afgelopen jaren...