Borussia Dortmund legt bod van 33 miljoen euro voor Sébastien Haller neer
Zondag, 19 juni 2022 om 23:37

Borussia Dortmund is dicht bij het aantrekken van Sébastien Haller, zo meldt BILD. Volgens de berichtgeving zijn de onderhandelingen in volle gang, maar een akkoord is er nog niet. Dortmund heeft een bod van 33 miljoen euro plus bonussen gedaan; Ajax gaat echter alleen akkoord met een transfersom van 38 miljoen euro. Het nieuws wordt bevestigd door journalist Mike Verweij.

De Duitse topclub zou de spits van Ajax per direct over willen nemen en heeft een eerste bod uitgebracht. Haller, die tot medio 2025 vastligt in Amsterdam, wordt al enige tijd in de gaten gehouden door die Borussen. Hoewel de betrokken partijen nog geen akkoord hebben bereikt, gaat de Duitse boulevardkrant ervan uit dat de deal beklonken gaat worden. De Ivoriaanse spits werd in januari 2021 voor een bedrag van 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United.

Na het vertrek van Ryan Gravenberch en Noussair Mazraoui zou Ajax niet staan te springen om meer spelers te laten gaan, maar De Telegraaf schrijft dat de kans klein is dat de Amsterdammers het niet eens gaan worden met Dortmund. De Duitsers hebben een bedrag van 75 miljoen euro overgehouden aan de verkoop van Erling Braut Haaland aan Manchester City, waardoor men bereid is om financieel ver te gaan voor een nieuwe spits.

Mochten de partijen het eens worden over een transfer, dan zou Dortmund de tweede club worden waarvoor Haller in actie komt in de Bundesliga. De spits maakte in 2017 voor twaalf miljoen euro de overstap van FC Utrecht naar Eintracht Frankfurt. Twee jaar later vertrok hij voor circa vijftig miljoen euro naar West Ham, waar hij in januari 2021 door Ajax werd opgepikt. Afgelopen seizoen werd Haller topscorer van de Eredivisie met 21 goals, terwijl hij in de Champions League op een doelpuntentotaal van 11 kwam.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
12
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
6
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (273)

 
PSVchelseaboy
 
137
19 juni 2022 om 15:32
Haller heeft het natuurlijk fantastisch gedaan in de CL, niet gek dat er zulke bedragen worden genoemd.
 
Marc 433
 
64
19 juni 2022 om 15:41
Dit was te verwachten inderdaad. Wanneer Haller goed gebruikt wordt is hij dodelijk in de 16. En Dortmund speelt ook lekker aanvallend voetbal en zal hij dus genoeg aanvoer hebben. En Haller liet eerder zien dat de Bundesliga hem goed ligt: 33 goals en 19 assists voor Frankfurt. En 33 miljoen als openingsbod is niet verkeerd natuurlijk. Ergens jammer dat een veel scorende spits vertrekt, maar een bod van 35 plus miljoen moet je altijd accepteren. Hij wordt volgende week alweer 28 jaar en dit bod zul je dan nooit meer krijgen. Er bestaat nu een kans dat Ajax Suarez transfervrij haalt plus Brobbey en Bergwijn. Dan ga je er niet op achteruit
 
Ducktaildo
 
48
19 juni 2022 om 15:45
Dodelijk in de 16? Ik vond hem relatief gezien nog aardig wat 100% kansen missen. Het is natuurlijk niet dat hij er niet van kan, maar dodelijk in de 16 wil ik hem niet noemen.
 
Marc 433
 
43
19 juni 2022 om 15:54
11 goals in 8 wedstrijden CL is natuurlijk wel dodelijk. Haller heeft BVB persoonlijk pijn gedaan in de eigen 16. Dat is vooral waarom ze hem nu willen hebben. En alle spitsen missen weleens grote kansen. Clubs die Haller aantrekken, halen hem voor in de 16 als eindpunt, als afmaker. Als meevoetballer buiten de 16 is hij helaas niet geschikt. Als je hem goed bedient scoort hij aan de lopende band. Dat liet hij eerder zien bij Utrecht, Frankfurt en nu Ajax.
 
Jeronsaik
 
6
19 juni 2022 om 16:26
Ik zou als Ajax zijnde een poging doen om Depay op te halen en die gozer van Bayern Zirkzee. Met Bergwijn op links en rechts, Tadic er nog bij die ook links mid kan en aanvallend mid, Anthony behouden. Zirkzee als back up. Dan heb je toch je centen goed zitten. Nog een rechtsback eventueel, wellicht heeft Hateboer interesse? Nog een keeper als Flekken en je staat er gewoon. Depay is PSV'er maar die gozer wilt prijzen halen, top spelen en komt echt niet meer in beeld bij Barca.
 
pinko
 
39
19 juni 2022 om 16:32
Aub geen Depay. Is een ander soort spits en staat me gewoon tegen als persoon. Nu weer de blitz maken met zijn misdaadvriendje Promes. Als Depay in Oranje scoort heb ik al moeite met juichen. Laat die maar mooi ergens anders spelen.
 
kaktussen
 
45
19 juni 2022 om 16:36
Hateboer?! ?? staat er een molen naast je huis?
 
Jeronsaik
 
3
19 juni 2022 om 16:37
Hij heeft echt wel de kwaliteiten en de drive die Ajax nodig heeft. Wil het spel openen en spelen. In die wedstrijden zoals tegen Benfica heb je echt wel iemand als hem nodig. Ik denk dat met het spel dat Ajax speelt, Tadic en Berghuis, Anthony etc. Wellicht Bergwijn erbij dat hij echt die schakel is die Ajax kan gebruiken. Brobbey is leuk maar is naar mijn mening nog steeds een leuke back up speler. Zal het een paar wedstrijden goed doen maar heeft echt niet die mogelijkheid om een vol seizoen te kunnen spelen en 20 a 25 doelpunten te maken. Hij is veelste afhankelijk van wie er om hem heen staat - bij Depay is dat veel minder, die kan ook het spel maken. Die dribbel maken, wisselen door van spits naar links of terug zodat Tadic of Berghuis erover heen kan. Is gratis opgehaald dus gewoon voor een redelijk bedrag op te halen bij Barca. Meer dan 6 mil kost die echt niet.
 
Chesterrulez
 
26
19 juni 2022 om 16:38
Hateboer??? Ga je mond spoelen man........echt 13 in dozijn voetballer. Komt werkelijk in alles tekort
 
HakimZiyach22
 
26
19 juni 2022 om 16:39
Staat daar serieus Hateboer? Van Nous naar Hateboer... tranen in mijn ogen.. ik speel nog liever met Rensch en Regeer dan die gozer erbij
 
Jeronsaik
 
6
19 juni 2022 om 16:54
Haha, gewoon overdreven. Kerel speelt gewoon prima bij Atalanta en deed het na behoren in de CL. Heeft lengte mee, redelijk wat snelheid en is aanvallend gewoon gevaarlijk voor het feit dat hij goed mee komt. Hij doet gewoon hetzelfde als Mazraoui alleen 5 cm langer.. Maar wel grappig dat iedereen er grappig over doet, depay, flekken, hateboer alsof ik retarded ben maar ik zie niemand tegen argumenten schrijven. Alleen dat Depay een kwal is (who cares?) Breng maar wat spelers nasr voren die betaalbaar zijn? Ik hoor overal brobbey, maar al vernomen of Leipzig hem verkoopt voor minder dan 12 mil? Wie zijn dan de vervangers? Suarez? ... geloven we het zelf dat die komt?
 
DerKaiser123
 
15
19 juni 2022 om 16:56
Hateboer is wel echt een houten klaas met een hele beperkte techniek. Alles behalve een Ajax speler. Dan kan je nog beter een jonge speler de kans geven. Verder als Depay daadwerkelijk gaat vertrekken bij Barca gaat die eerder naar een subtopper in een topcompetitie dan naar Ajax.
 
Jeronsaik
 
3
19 juni 2022 om 17:07
Zeg ook niet dat Depay komt, maar dat hij naar mijn mening goed bij Ajax en de spits positie zal passen. Hateboer is inderdaad wat beperkt in zijn techniek maar ik vond Mazraoui ook niks bijzonders maar gewoon simpel en to the point. Voorzetten, afgeven, tackle inzetten. Maar agree to disagree
 
Fossen
 
6
19 juni 2022 om 17:16
@jeronsaik, had je kunnen weten he, Depay werkt als een rode lap op een stier hier op VZ ?? Mensen die hem niet bij Ajax "hoeven", maar wel 18 miljoen voor Brobbey willen neertellen, kun je totaal niet serieus nemen. Los van het feit dat Depay uiteraard nu niet naar Ajax wil.
 
MrKrillin
 
19
19 juni 2022 om 17:17
Volgens mij heb je serieus Mazzroui niet zien voetballen. Mazzroui niks bijzonder vinden, gewoon simpel en doen alsof weinig scheelt tussen Hateboer en Mazzroui... Ben je aan het trollen? Depay en Hateboer beide geen types voor Ajax
 
HakimZiyach22
 
13
19 juni 2022 om 17:18
Ik wilde er net serieus op ingaan, maar als je Mazraoui simpel en niet bijzonder vindt dan heeft het geen zin. Ieder zijn mening zullen we maar zeggen..
 
Jeronsaik
 
1
19 juni 2022 om 17:29
Hij is ook niks bijzonders, en ik bedoel daarmee gewoon geen rare poes pas onzin. Eindeloos gedribbel of rare balletjes. Hij is toch ook gewoon een spelers die lekker de simpele oplossing zoekt in het spel in plaats van de gecompliceerde uitspeel bal altijd,maar gewoon een goede sprint inzet, de bal rustig uittikt, sliding optijd inzet, geen domme kaarten pakt of als een stier over het veld rent? Alsof ik hier iets verkeerds zeg. Ik zie er genoeg altijd die denken heel speciaal te zijn en de creme de la creme uithangen en vaak moeilijk doen terwijl het makkelijk kan. Ik vind Mazraoui en Hateboer op dat niveau gewoon vergelijkbaar, beide aanvallend ingesteld, hebben lengte en dat terwijl vaak vleugel aanvallers klein zijn wat dus een voordeel is verdedigend, lange benen. Goede voorzet en goede sprint. Dus op dat gebied denk ik dat Hateboer prima vervanger zou zijn omdat ik ze echt wel vergelijkbaar zijn.
 
Marc 433
 
9
19 juni 2022 om 17:51
@jeronsaik Vooropgesteld ieder zijn mening, echter kan ik niet geloven wat ik lees over Mazraoui. En hem vergelijken met Hateboer is heel bijzonder....om even netjes te blijven. Laten we het erop houden dat Bayern Munchen hem wel een bijzondere speler vindt en daarom hem binnenhaalt en een salaris betaalt van 10 miljoen.
 
La Bombonera
 
8
19 juni 2022 om 17:58
Mazraoui is technisch toch wel heel veel klasse beter dan Hateboer. Mazraoui voetbalt zich zo makkelijk onder druk uit, is daarnaast redelijk snel, komt goed op en heeft een goede voorzet. Hateboer is toch meer een type back als Dumfries, technisch niet zo best, komt veel mee op, heeft een goede voorzet en blijft maar lopen. Denk dat zo'n soort back juist niet bij Ajax past, Ajax heeft backs nodig die technisch goed zijn en het spel kunnen openen. Zoals Blind dat aan de andere kant doet en Mazraoui aan de rechter kant deed
 
Oortap
 
4
19 juni 2022 om 18:10
Hateboer, ik geloof oprecht dat je dan beter Kristensen kan terugkopen. Vrijwel alle spelers bij Ajax hebben een bepaalde comfort aan de bal, en je merkt al gauw snel wanneer iemand dan uit de toon valt (kristensen, Haller, Schuurs etc). Rensch zou nu zijn kans moeten pakken, maar ik hoop dan dat hij wel een stuk beter voor de dag komt dan vorig seizoen. Bovendien heb je nog Regeer en Klaiber. Als ze bij Ajax intern niet het vertrouwen hebben in Rensch, kijk dan naar iemand als Fosu-Mensah bijv.
 
YoeriCFC
 
0
20 juni 2022 om 08:23
@La Bombonera, we zullen het zien volgend seizoen. Ik denk dat hij nu naar Bayern mocht vertrekken omdat hij zijn twee beste wedstrijden voor Ajax tegen die club gespeeld heeft en zij hem nu gratis op kunnen pikken (dus wel een klein risico durven te nemen). Er lopen heel wat rechtsbacks in Europa rond die ik zelf veel hoger in schat dan Mazraoui en ik verwacht ook absoluut niet dat hij veel gaat spelen de aankomende jaren.
 
AjaxNL!
 
0
20 juni 2022 om 09:04
Hateboer is geen rechtsback dus dat wordt sowieso niks. Hij is verdedigend te zwak om in een systeem met 4 verdedigers te spelen, het is meer een rechtsmid nu.
 
DerKaiser123
 
59
19 juni 2022 om 15:40
Dit was de beste spits na Luis Suarez. Moet uberhaupt nog maar zien of Brobbey die aantallen gaat halen. Bovendien is Haller alles behalve onder de top (lewandowski, Benzema, Kane, Haaland, Mbappe) gewoon een van de vele spitsen waar de vorm van de dag, de spelers om zich heen en soms ook een klein beetje de geluksfactor een grote rol spelen.
 
MessiBazoer
 
104
19 juni 2022 om 15:44
Wordt inderdaad te denigrerend over Haller gedaan! Echt absolute top cijfers kan hij overleggen. Maar dat 90% van de Ajax fans hem bij 35+ wel willen laten gaan zegt ook wel iets. Voetballend is het wel héél matig, en ik vind dat hij ook nog wel eens makkelijke kansen mist. Nogmaals, uitstekende cijfers en vertrekt door de voordeur, maar ik ben er niet rauwig om.
 
Suarez 7
 
31
19 juni 2022 om 15:52
Dit seizoen trefzeker tegen PSV, Feyenoord en AZ. Elf doelpunten in acht duels in de Champions League en daarbij eigenlijk alleen maar belangrijke goals. Sinds zijn komst loopt hij qua goal en assists bijna een op een met wedstrijden. Supporters hebben een korte termijn-geheugen. In het seizoen 19/20 brak het ontbreken van een spits ons op in wedstrijden tegen clubs die de bus parkeerden (Chelsea, Valencia en Getafe). In 20/21 was het precies hetzelfde liedje tegen Atalanta en snakten we halverwege het seizoen naar een spits. Maar omdat het niet allemaal even sexy oogt wordt Haller hier deels uitgejouwd. Ajax mag van mij 45 miljoen vragen, ik zie niet wie je hier voor terug kan halen. Brobbey is top, maar je hebt met hem gewoon geen zekerheid een seizoen lang.
 
DerKaiser123
 
53
19 juni 2022 om 15:53
Dat zal best. In Duitsland wordt Haller juist als een absolute hammer-transfer gezien voor Dortmund en zien ze Brobbey als een mispeer van Leipzig die daar 3de keuze was achter Silva en Poulsen. Grappig hoe ze in 2 verschillende landen het omgekeerde denken over 2 spelers.
 
Suarez 7
 
13
19 juni 2022 om 16:10
Alleen in Duitsland reageert de ratio en hier het onderbuikgevoel. Statistieken liegen niet.
 
JizZzy
 
14
19 juni 2022 om 16:19
Onderbuikgevoel? Heb je de stats van Brobbey dit jaar gezien? En zijn stats voordat hij vertrok waren ook bizar goed. We willen bij Ajax mooi voetbal zien en Haller past daar niet in. Waarom denk je dat het gros van Haller af wil? Dus het is helemaal niet raar dat Brobbey geprefereerd wordt. Je kijkt ook naar het spel dat je wil spelen en met die houten klaas die in de laatste paar wedstrijden met zijn gestuntel aan de basis stond van 2 tegengoals, ga je de oorlog nooit winnen.
 
Feye_88
 
3
19 juni 2022 om 16:23
@suarez7 In Duitsland verwachten ze misschien andere dingen. Haller is een leuke spits als je een team hebt dat op 1001 manieren kan scoren, zoals Ajax. Zodra hij het speerpunt van aanvallen wordt en er 2 Cv's staan die hem constant schaduwen gaat hij een stuk minder presteren. De beste man kan zich heel erg goed positioneren en scoort daardoor goals. Maar verder is het voetballend nogal matig. Het is niet voor niets dat hij niet onomstreden was bij Ajax. Er zit dus wat meer nuance in dan jij doet voorkomen.
 
Rekoebie
 
4
19 juni 2022 om 16:31
@suarez 20 ED goals in 30 wedstrijden in een oppermachtig team dat ook nog eens alles op de spits heeft afgestemd. Als hij wat scherper was had hij er makkelijk 40 kunnen/moeten maken. De man heeft geen schot. Kan niet wegdraaien bij een cambuur verdediger, en kan moeilijk meevoetballen. Ballen stuiten van zijn voet. Het is niet om hem af te kraken. Hij is sterk, leep, rustig goede positionering en kan aardig koppen. Maar 10 CL goals in 1 seizoen maakt hij nooit weer. En bijna al zijn goals waren intikkers. Voor 35 miljoen kan je leuke vervangers halen
 
PeerBerwers
 
5
19 juni 2022 om 16:36
Veel Ajacieden denken gewoon dat wij wel ineens een speler a la Kluivert of Van Basten uit de hoed toveren, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Haller heeft het gewoon uitstekend gedaan en mag van mij dan ook gewoon blijven. Aan de andere kant ga je hem natuurlijk nooit meer voor veel meer dan 35-40 miljoen verkopen. Zelfs als hij volgend jaar weer zo goed speelt, want hij wordt natuurlijk ook steeds ouder. Op dit moment lijkt de vraagprijs van Ajax (38 miljoen) mij een hele eerlijke prijs.
 
IkWeetAlles11
 
1
19 juni 2022 om 17:38
Typisch Nederlands met reacties dat hij een beperkte voetballer is of technisch niet mee kan. 1 ding kan hij wel en laat dat nou net zijn wat hij moet doen: doelpunten maken. In bijvoorbeeld Italië zou hij een gouden status hebben met zijn cijfers, maar in Nederland is spits zijn weer niet genoeg voor sommigen: hij moet ook nog kunnen keepen, de linksback positie kunnen opvullen, een middenvelder met en splijtende pass zijn en dan nog zullen er mensen zijn die klagen dat je niet rechtsback kunt staan. Beoordeel hem op zijn doelpunten.
 
Fossen
 
30
19 juni 2022 om 15:44
Haller heeft in de CL records verbroken en in de Eredivisie ook topscorer geworden met een boel goals. Tuurlijk is het voetballend niet geweldig maar hij staat er voor zijn doelpunten toch? En die maakt hij in overvloed. Waarom zijn een hoop Ajax supporters dan zo `blij` dat hij vertrekt? Los van dat 33 miljoen een boel geld is (al vind ik het meevallen voor iemand met zijn statistieken), heeft hij ook een goede 22 miljoen gekost. Wat had hij dan meer moeten doen om wel goed genoeg te zijn? 😅 Van Dortmund snap ik het dan weer moeilijker, want vergeleken met Haaland is Haller natuurlijk wel heel veel klasses terug. Je zou denken dat er voor een bedrag van tussen de 30-40 miljoen wel een nog betere spits te halen valt.
 
MessiBazoer
 
10
19 juni 2022 om 15:46
@Fossen, Iets beter kunnen mee voetballen.. het is voetballend echt net Zahavi hoor. Cijfers zijn fantastisch, dat zal iedereen beamen, maar je irriteert je ook vaak dood aan hem als supporter zijnde.
 
Ayanokoji
 
3
19 juni 2022 om 15:47
Tuurlijk hij heeft ongekende statistieken, maar je kunt ook niet ontkennen dat het wel erg moeilijk ging nadat ajax uit de CL was. Dus nu dat er een bedrag van 33 miljoen wordt genoemd vind ik toch wel lekker als ajacied zijnde.
 
Fossen
 
2
19 juni 2022 om 15:51
Ja wellicht dat ik me daar minder aan stoor omdat ik natuurlijk niet op die manier naar een wedstrijd van Ajax kijk, dat het me minder opvalt haha. Maar dan nog, iemand met zijn statistieken én die goed kan voetballen.... ga je die wel vinden voor minder dan 20 miljoen euro? Ik betwijfel het.
 
Ayanokoji
 
3
19 juni 2022 om 15:59
In potentie zou Brobbey het echt wel kunnen en kan ook echt wel beter worden dan Haller.
 
Marc 433
 
5
19 juni 2022 om 16:05
@messibazoer Helemaal eens. En het is ook een financiele overweging. Over 3 dagen wordt Haller 28 jaar en dan wordt het erg lastig om daar in de toekomst 35 miljoen voor te krijgen. Dus ja ergens jammer dat hij weggaat, echter voor zo'n prijs begrijp ik Ajax wel dat ze hem laten gaan.
 
Ali Boembari
 
3
19 juni 2022 om 16:11
Ja die is makkelijk. In potentie zou het ook niet kunnen. Haller is een topaankoop voor Ajax en brengt goals die andere niet kunnen maken. We moeten Brobbey niet groter maken dan hij is. Het is nog altijd maar een talent.
 
JizZzy
 
3
19 juni 2022 om 16:23
Brobbey heeft eenzelfde moyenne in de eredivisie qua doelpunten hoor. Misschien nog wel beter qua gespeelde minuten. En scoort ook gewoon uit tegen PSV. Ook in de EL was Brobbey super, het is echt geen talent meer. Haller weg voor 35 miljoen en daar Brobbey en Bergwijn voor terug. Wat kies jij?
 
Fossen
 
8
19 juni 2022 om 16:34
Brobbey heeft over 2 seizoen 586 minuten gespeeld in de Eredivisie, waarvan het overgrote deel als invaller. Daarin heeft hij 10 doelpunten gemaakt. Dat is 58 minuten per goal, 53 doelpunten in een seizoen gemiddeld. Je denkt toch niet dat dat echt representatief is voor de statistieken die hij als eerste spits zou kunnen halen? ??
 
La Bombonera
 
0
19 juni 2022 om 17:34
Natuurlijk is het voor Dortmund heel wat stappen terug van Haaland naar Haller. Alleen was Haaland natuurlijk eigenlijk een wereldklasse spits voor een subtop club als Dortmund en past Haller in die zin beter.
 
Soccerfan_1
 
10
19 juni 2022 om 16:02
Zijn statistieken voor Ajax zijn uitmuntend. Moet Brobbey nog maar eens zien te bereiken maar die schijnt heilig te zijn. Haller kan er 80 maken in een seizoen maar nog is het niet goed genoeg om geen “pispaal” meer te zijn.
 
oigatinha
 
1
19 juni 2022 om 17:55
Ik snap jou niet Soccerfan_1. Constant Haller verdedigen bij Ajax en constant Depay afkraken bij Oranje, terwijl het twee identieke spelers zijn: Scoren veel en je ergert je kapot aan het meevoetballen. Haller heeft geweldig gescoord in de CL en eigenlijk gewoon zwak in de eredivisie. 20 goals iin dit Ajax is gewoon veel te weinig. En zeker zo lang droog staan in de tweede seizoenshelft. Dus bedankt voor de goals, maar nu cashen op iemand die blijkbaar boven zich uit is gepiekt de eerste seizoenshelft en hopelijk iemand halen die wel power heeft, snelheid, techniek, kan kaatsen...
 
JWD81
 
2
19 juni 2022 om 16:21
Wat verwachten we van een Ajax spits? Als hij meevoetbalt zeuren we dat hij niet scoort, scoort hij veel, is het niet goed dat hij niet mee voetbalt. Probeer er 40 miljoen met bonussen van te maken en haal dan gelijk Brobbey, Bergwijn en Suarez.
 
frankmunik
 
0
19 juni 2022 om 17:39
Wie gaat dan de ballen erin schoppen bij Ajax? Niet de meest sierlijke spits, maar heeft een uitstekend (eerste helft) seizoen achter de rug met name in de CL.
 
Ravel
 
0
19 juni 2022 om 17:41
Dortmund heeft een heel goed scouting apparaat. Dat ze bij Haller uitkomen zegt meer over zijn kwaliteiten dan de gemiddelde mening van de armchair voetbalexperts hier.. 33 miljoen is dan te weinig. Rond de 40 is iig aanemelijker.
 
Intermilan70
 
0
19 juni 2022 om 17:56
Jij bent ook wel een beetje aan het overdrijven ?? we hebben haller goeie dingen zien doen maar heeft ook vaak genoeg gezien waarom die het in Duitsland en Engeland niet gered heeft. 33 miljoen heel snel weg doen want je hebt toch die brobby al voor de basis straks.
 
MessiBazoer
 
144
19 juni 2022 om 15:30
Poeh 33 miljoen als openingbod. Met 35+ ben ik erg tevreden als daar de komst van Brobbey en Bergwijn tegenover staat!
 
PSVchelseaboy
 
158
19 juni 2022 om 15:31
Bergwijn en Brobko zouden echt gruwelijk zijn voor Ajax. Dan gaan ze er gewoon op vooruit vergeleken met Haller.
 
De Toekomst
 
36
19 juni 2022 om 15:33
Dan moet er nog wel een spits bij en moet Antony blijven, tenzij ze Bergwijn of Tadic in de spits willen zetten en Berghuis weer als aanvaller zien.
 
Sanderr
 
84
19 juni 2022 om 15:39
LB: Bergwijn, Daramy en daar achter evt. Naci en uiteraard ook Tadic als optie altijd. Spits: Brobbey, Tadic en ook Bergwijn kan er uit de voeten. RB: Antony, Berghuis en Ihatarren als opties. Ik denk dat deze aanvalslinie juist uitstekend bezet is op deze manier hoor!
 
BalsportLiefde
 
8
19 juni 2022 om 15:39
Toch gek dat dit het openingsbod is als Bayern net is afgehaakt (Mané)
 
MessiBazoer
 
18
19 juni 2022 om 15:41
@Sanderk91, Zou je niet een plan B spits nemen als die (goedkope) optie zich aan bied? Kopsterke spits om iets te forceren zeg maar.
 
Sanderr
 
12
19 juni 2022 om 15:44
Ja zeker als er zich een mooi buitenkansje voordoet is dat zeker een optie ja, maar vind het geen topprioriteit. Dan zou ik eerder geld reserveren voor een goede back (gezien Nous en Nico beiden vertrekken waarschijnlijk) en voor een evt. vervanger van Martinez als de interesse in hem concreter blijkt te worden.
 
pro2312
 
14
19 juni 2022 om 15:48
Suarez erbij
 
MessiBazoer
 
17
19 juni 2022 om 15:48
Met Gravenberch is er natuurlijk ook al wat geld binnen. Met het vertrek van Gravenberch (18 vast), Haller (35), Tagliafico (7/8?) en Onana, Mazraoui en Labyad die uit hun contract lopen, hark je dus rond de 60 miljoen binnen en ben je een paar grootverdieners kwijt. Dus ook in het salarishuis is wat ruimte. Het is overigens wel erg stil qua namen betreft rechtsbacks, zou me niks verbazen als Ajax dat intern wil gaan opvangen.
 
Arsenal-022
 
10
19 juni 2022 om 16:28
Aantrekken van mane staat volgens mij los van de komst van een vervanger van Lewandowski.
 
De Toekomst
 
13
19 juni 2022 om 18:30
@Samderk91, Daramy is voor mij afgevallen. Een speler kan het natuurlijk moeilijk hebben in zijn eerste jaar, maar bij hem zag ik gewoon echt een gebrek aan talent. Unuvar tel ik ook nog niet mee. Ihattaren en Berghuis zie ik in de eerste plaats als middenvelders en Brobbey moeten we niet van verwachten dat hij het hele seizoen 90 minuten kan spelen. Dan houd je over, als de genoemde 2 spelers daadwerkelijk komen en Anthony blijft; Tadic, Brobbey, Bergwijn en Antony. Ik denk dat als je Suarez daaraan kan toevoegen dat je gebakken zit qua voorhoede.
 
Appel1004
 
6
19 juni 2022 om 18:52
Een pinchhitter erbij zou wel leuk zijn
 
Ajax12321
 
28
19 juni 2022 om 18:55
Waarom valt Daramy af? Dus in die dribbels met die versnelling zie je geen potentie? Als hij daarna wat meer overzicht heeft kan die echt van waarde zijn.
 
 
6
19 juni 2022 om 18:56
Toekomst Ihattaren als vervanger van Antony, in de Ziyech-rol. ??????
 
JogaBurrito
 
14
19 juni 2022 om 19:26
Rustig aan met Daramy.. niet ieder mens past zich zodanig aan om te vlammen in het eerste. Ik geef hem nog de tijd want zie ook bij Jong Ajax dat hij steeds met meer vertrouwen speelt. Suarez is volgens mij een beetje klaar in Europa. De beste man kan nog amper een sprintje zetten. Het is duidelijk wie er allemaal moet komen en hopelijk gebeurd dat ook
 
Woutballoh
 
2
19 juni 2022 om 20:03
Technisch balbehandeling komt hij wel wat tekort denk ik
 
PeerBerwers
 
6
19 juni 2022 om 20:16
Brobbey nu al afschrijven is veel te vroeg. Netjes was zijn 1e jaar ook heel matig.
 
Chesky
 
5
19 juni 2022 om 22:33
Haller moet meer opbrengen lijkt mij Ajax moet 50mlj vragen voor hem. Berghuis moet op 10 spelen of links uit het middenveld want daar is hij veel beter als op rechts Antony moet Ajax echt vasthouden en misschien zelfs een verbeterd contract geven en verlengen. Ajax moet stoppen met spelers voor te weinig geld te laten gaan.
 
Saksenros65
 
12
19 juni 2022 om 22:43
Ajax moet stoppen met spelers voor weinig geld laten gaan? In welke grot heb jij gezeten de afgelopen jaren? Ajax vraagt geld geld voor hun spelers. Vaak net over het randje. Hun goed recht natuurlijk, maar geen gekkigheid verkondigen nu hoor.
 
Grensneus30
 
0
20 juni 2022 om 08:59
@chesky ?????? Moet Ajax nog absurdere bedragen gaan vragen dan dat ze nu al doen!!!!!! Doe is gewoon Haller is leuk maar vere van een topspits dus dan is 33 miljoen al absurd veel. Ze willen het verlies van de transfervrije jongens compenseren en dat mag maar ze zijn niet meer echt reeël in hun vraagprijzen.En als Haller al 50 miljoen niet kosten wat zou Tottenham dan wel niet voor bergwijn mogen vragen 70 miljoen en AZ voor Wijndal ook 30 miljoen en brobbey moet die dan ook 35 miljoen opbrengen?????????
 
ZidanevdIJmond
 
16
19 juni 2022 om 15:34
Ik denk dat iedere Ajacied het met je eens is. En als we 35+ krijgen… Oelala.
 
ajaxf1
 
35
19 juni 2022 om 15:37
Wat een deal zou dat zijn. Bergwijn en Brobbey voor de prijs van Haller. Geweldig zou dit zijn. Mocht Antony blijven kan je dan Bergwijn-Tadic- Antony opstellen. Ongehoorde voorhoede voor de ED. Dat is een voorhoede waar zelfs een Sevilla of Atelti tevreden mee zou zijn. Al s trio bedoel ik dan, niet speler voor speler.
 
Sirius
 
10
19 juni 2022 om 16:14
Bergwijn en Brobbey voor de prijs van Haller? Alleen Bergwijn moet al zo'n 30 miljoen euro kosten.
 
ajaxf1
 
18
19 juni 2022 om 17:14
Dat is wat ze willen ja. De vraag is of ze dat gaan krijgen. Ik zou ook wel 60 miljoen willen zien voor Lisandro, maar dat zit er ook niet in.
 
Suc6Magnet
 
11
19 juni 2022 om 18:13
En jij denkt dat alle prijzen voor Ajax hetzelfde blijven als andere clubs weten dat ze net 35 miljoen hebben binnengeharkt?
 
Grensneus30
 
0
20 juni 2022 om 09:01
Dus Brobbey ga je wederom op de bank zetten ??????
 
NJfromVOL
 
28
19 juni 2022 om 15:39
Wat een geld. EEn goede periode in de cl is blijkbaar goud waard.
 
Sanderr
 
91
19 juni 2022 om 15:46
"Goede periode" is ook wel een beetje een understatement als je 11 goals en 2 assists noteert in 8 potjes CL. Dat zijn cijfers die zelden door iemand geëvenaard zijn in het verleden. Zeg maar gerust een fenomenale groepsfase.
 
NJfromVOL
 
10
19 juni 2022 om 15:48
Misschien... Ik bedoelde eigenlijk dat de goals vooral het gevolg waren van zijn neusje voor de goal en alertheid (en dat zijn natuurlijk kwaliteiten), maar verder vind ik hem meevoetballend niet echt bijzonder.
 
Sanderr
 
33
19 juni 2022 om 15:52
Klopt, is ie ook niet. Maar dat is ook precies de taak van een spits. Als je zo veel scoort op het hoogste niveau dan doe je het gewoon goed. En ook bij Eintracht al laten zien dat hij meer dan 20 goals kan maken in de BL uiteraard.
 
Sirius
 
13
19 juni 2022 om 16:17
@sander91 - Daar zit je toch mis. Haller heeft twee seizoenen bij Frankfurt gezeten. In z'n eerste seizoen noteerde hij 9 doelpunten en 4 assists in 31 wedstrijden, in z'n tweede seizoen noteerde hij 15 doelpunten en 9 assists in 29 wedstrijden, al deed hij het met 5 doelpunten en 3 assists ook aardig in de Europa League. Hoe dan ook is dat ook weer niet zo geweldig. Het is eigenlijk best bijzonder dat een club daar 50 miljoen euro voor over had.
 
NJfromVOL
 
2
19 juni 2022 om 16:20
In het klassieke spel van Ajax past hij eigenlijk niet (zo vond ik Petterson een geweldige spits die voetbal aan het elftal toevoegde). Ik denk dat Ajax heel snel met Dortmund tot een vergelijk komt (maar natuurlijk eerst even tegenstribbelt voor de vorm.
 
Sanderr
 
15
19 juni 2022 om 16:33
@Sirius: Excuus, 20 in BL plus EL bedoelde ik inderdaad (in 18/19). Dat jaar was hij bij ruim 30 doelpunten betrokken bij een subtopper als Eintacht, toch wel netjes! Maar 50M is wel aardig aan de prijs inderdaad, mja Premier League ploegen he haha.
 
DRL80
 
8
19 juni 2022 om 19:20
Inzaghi kon ook niet voetballen (ik ga ff mee in jouw woorden) maar die was ook alert en stond altijd op de goede plaats. En ja, ik durf Haller met Inzaghi te vergelijken. Kopsterk, neusje voor de goal + sterker en groter dan Inzaghi. Ik zou het jammer vinden wanneer Haller vertrekt maar 35+ kan Ajax in principe niet laten schieten. Voor Haller ook een mooie stap met waarschijnlijk een hoger salaris. En de Bundesliga lag hem wel meen ik me te herinneren.
 
vtotheb
 
1
20 juni 2022 om 07:43
Ze scoorden beiden veel, maar inzaghi miste heel weinig. De ratio waarmee Haller 100% kansen mist/maakt is echt niet oké.
 
SocioFan1
 
8
19 juni 2022 om 15:59
Zo en hoe. Voor 35 mil of meer vangen en dan Bergwijn en Brobbey halen zou voor Ajax echt geweldig zijn. Meteen doen! Als Antony ook nog aanblijft en nog met Tadic, dan heb je gewoon een top voorhoede. Wie weet staat Ihattaren ook nog op, toe maar hoor.
 
Arends
 
11
19 juni 2022 om 17:00
Bergeijk schijnt 25 miljoen te kosten, wat hij waard is. Maar Brobbey is veel te duur, vraagprijs 18 miljoen. Koop dan Zirkzee voor 10 miljoen, in potentie niet minder als Brobbey.
 
BBartNEC
 
49
19 juni 2022 om 15:30
Voor dit bedrag zou je hem als Ajax zijnde nog op de fiets erheen brengen ook lijkt me. Natuurlijk een goed seizoen gehad in de CL, maar toch..
 
itsTom
 
54
19 juni 2022 om 15:30
Oef dat zou echt een fantastische deal zijn voor Ajax. Ik blijf Haller een beperkte spits vinden, zeker ook niet goed genoeg voor Dortmund. Brobbey zou dan aangetrokken moeten worden en je gaat er mijn inziens op vooruit.
 
PSVchelseaboy
 
36
19 juni 2022 om 15:35
Niet goed genoeg voor Dortmund? Van Ajax naar Dortmund is gewoon een stap opzij, zou dus ook goed moeten kunnen presteren bij Dortmund.
 
DerKaiser123
 
58
19 juni 2022 om 15:59
Wat een onzin. Waar Ajax in de laatste 10 jaar een EL finale, een halve finale CL heeft gehaald en een keer de 1/8ste finales CL presteert Dortmund (buiten afgelopen seizoen) al jarenlang constant en sterk in de CL. 1x CL finale, 3x kwartfinale en 3x 1/8ste finales. Dat zijn juist de richtlijnen waar Ajax naar toe wilt. En dit Ajax is een van de sterkste selecties in jaren (buiten dat seizoen met Frenkie, Ziyech, De Ligt), terwijl Dortmund juist weer zal moeten innoveren en een van de zwakste selecties kent in jaren. Als je dat vergelijkt het elftal onder Klopp en Tuchel of recentelijk nog met Sancho, Haaland en Reus voorin en een speler als Hakimi op de rechtsbackpositie. Volgend jaar ben ik ook benieuwd hoe jongens als Schlotterbeck en Adeyemi het gaan doen.
 
PSVchelseaboy
 
72
19 juni 2022 om 16:11
Jij bekijkt het over een periode van 10 jaar, maar de afgelopen 5 jaar is Ajax gewoon beter dan Dortmund. Dortmund stelt ook al jaren teleur in de Bundesliga. Ajax is momenteel gewoon beter dan Dortmund.
 
DerKaiser123
 
38
19 juni 2022 om 16:17
Dortmund stond vorig jaar nog in de kwartfinale van de CL en die twee jaar ervoor beide keren in de 1/8ste finale. Terwijl Ajax 2x niet door de poulefase kwam en werd uitgeschakeld door clubs als Roma en Getafe. Dit jaar heeft Ajax het wel veel beter gedaan. Maar uiteindelijk ga je er ook gewoon uit tegen een club als Benfica. Ook op basis van de laatste 5 jaar heeft Dortmund vaker overwinterd dan Ajax in de CL. Jouw mening is dus niet gebaseerd op feiten. We zullen zien of Ajax de komende jaren blijft aanhaken met het vertrek van spelers als Mazraoui, Gravenberch en waarschijnlijk nog Haller. Terwijl Dortmund inmiddels al ruim 10 jaar aantoont continue weer een goed elftal op de been kan lanceren nadat ze continue hun beste spelers moesten verkopen (lewandowski, Gotze, Gundogan, Dembele, Aubameyang, Sancho, Haaland) etc.
 
blaugrana11
 
28
19 juni 2022 om 17:07
Haha zo mooi hoe snel jij op je pik getrapt bent, als iemand iets negatiefs zegt over een Duitse club. En ja, ajax ging eruit tegen benfica, maar dat was een elftal wat dit jaar gewoon veel sterker is dan dortmund hoor. Ajax en benfica horen dit jaar bij de beste 16 ploegen van Europa man. Gewoon een stuk sterker dan dortmund dus. DIe gasten werden echt helemaal overhoop gespeeld door ajax.
 
DerKaiser123
 
16
19 juni 2022 om 17:33
Elke ploeg die bij de laatste 16 komt staat er terecht. Maar dat betekent nog niet dat clubs als Benfica en Ajax opeens daadwerkelijk beter zijn dan een Barcelona of Dortmund (die beide ruk presteerde in Europa afgelopen jaar) Uiteindelijk zijn het ook maar een aantal wedstrijden. Getafe is ook niet beter dan een Ajax normaliter en Frankurt is ook niet opeens de beste ploeg van de EL. Consistentie is de enige graadmeter en daarin doet Dortmund het over het algemeen gewoon beter dan Ajax in de CL.
 
Vazquez
 
15
19 juni 2022 om 18:47
Dortmund is op alle vlakken (m.u.v. geschiedenis) een grotere club, dat hier nog over getwijfeld wordt, jongens jongens. Groter stadion, grotere achterban, grotere competitie, betere selectie, ... Zowel sportief als financieel gaat Haller er op vooruit. Dat zijn gewoon feiten.
 
 
9
19 juni 2022 om 19:01
@psvchelseaboyrespect voor jouw reactie als Psv`er. ðÿ‘ðÿ¼een nuchtere en objectieve reactie, terwijl die Kaiser maar onzin praat in zijn straatje, met zijn Ajax-haat. En ja, Ajax is en was beter de afgelopen 5 jaar. Alleen qua salaris is Dortmund voor Haller een verbetering. Ajax liet dat Dortmund alle hoeken van het veld zien. Dropen af en wilden alleen maar naar huis, incl. trainer en supporters. Vermakelijk zulke gasten (lees: triest) en respect voor mensen als jij, Psvchelseaboy! Alleen Bayern staat boven Ajax. Dortmund niet. Niet qua geschiedenis en niet nu. Ajax is groter dan Dortmund in Europa en de wereld. Doet pijn bij sommigen. Haha. Vermakelijk!
 
DerKaiser123
 
5
19 juni 2022 om 19:43
Ajax haat? Want? We kunnen gaan leven op historische nostalgie. Feit blijft dat voetbal hedendaags voor 90% uit geld bestaat. Wat je er ook van vindt. Dan kan Ajax groter zijn dan Man City of PSG of in mindere mate een Leipzig maar beter zijn ze op dit moment niet. Des te knapper dat Ajax het uberhaupt nog lukt om aan te haken.
 
arsenal890
 
6
19 juni 2022 om 19:55
Jerry033, waarop gebaseerd dan? Derkaiser123 komt gewoon met feiten net zoals Vázquez. Jij en Psvchelseaboy komen met onderbuik gevoelens en niet met feiten. Iemand heeft is een andere mening over Ajax en dan is het opeens haat? Dortmund is laatste jaren minder maar is gewoon een stap vooruit ten opzichte van Ajax en heeft de afgelopen 5 jaar beter gepresteerd dan Ajax. 2x keer winnen veranderd daar niks aan. Of is Rangers ook opeens beter dan Dortmund?
 
Woutballoh
 
3
19 juni 2022 om 20:07
Hebben ze niet gespeeld tegen Ajax afgelopen CL seizoen. Dus op alle vlakken behalve op veld ??
 
blaugrana11
 
2
19 juni 2022 om 20:32
Was dit seizoen goed te zien, die betere selectie van dortmund!
 
blaugrana11
 
4
19 juni 2022 om 20:34
Nou ik bekijk het gewoon per jaar, en feit is dat ajax het beter heeft gedaan dan elke club die niet in de 16e finale cl stond. Dus is ajax op dit moment beter. Consistentie heb je ook niks aan.
 
DerKaiser123
 
6
19 juni 2022 om 21:07
Oke als we op die manier gaan redeneren mag ik Frankfurt en Rangers ook beter vinden dan Barcelona.
 
Brasileiro
 
2
19 juni 2022 om 21:24
Haha. “Dan kan Ajax groter zijn dan Man City of Psg of in mindere mate een Leipzig…” Leipzig is in alles de kleinste en minst relevante club van die 3. Ik vind Dortmund ook een grotere club dan Ajax, puur omdat ze ook in de Bundesliga spelen. Afgelopen jaar was Ajax beduidend (!!) beter dan Dortmund, en misschien sportief gezien in de afgelopen jaren? Maar Dortmund is natuurlijk de natuurlijke nummer 2 of 3 in Duitsland wat toch de 3e of 4e competitie van Europa is. Een Bellingham, Haaland of Sancho gaat niet naar Ajax en wel naar Dortmund dus ik snap buiten die opmerking wel wat je zegt. Internationaal denk ik dat Ajax een grotere naam is, maar dat is voor deze discussie niet relevant.
 
arsenal890
 
2
19 juni 2022 om 21:25
Dus Rangers is beter dan Dortmund? Benfica beter dan Barca? Villarreal beter dan Bayern? Vooral lekker per jaar kijken. Dan is Go ahead dus beter dan Ajax? Wat een echte onzin redenatie zeg.
 
Suarez 7
 
5
19 juni 2022 om 21:59
Ik ben zo subjectief als het kan. Maar Dortmund is wel een stap hogerop. Qua competitie, qua geld en qua status. De lat ligt daar, logischerwijs, hoger. Het budget is ook ruim twee keer zo hoog. Ik vind het geen grote stap omhoog though. Of is dat te subjectief als Ajacied? Een beetje zoals van PSV naar Benfica of Porto ook een stap vooruit is.
 
vtotheb
 
1
20 juni 2022 om 07:51
Als Ajacied had ik er 5-10 jaar geleden gelijk voor getekend dat Ajax in een discussie vergeleken zou worden met Dortmund en met mitsen en maren de één net boven de ander te stellen. Dus in perspectief is het denk ik top voor Ajax. Anderzijds kunnen clubs als Dortmund of Chelsea natuurlijk gewoon leunen op tv geld en toevallig in een land met meer mensen zitten. Maakt gezien de context extra bewonderenswaardig imo wat Ajax doet door z`n identiteit en filosofie. Kun je nagaan als ze een Real budget hadden.. Dortmund of Spaanse of Engelse subtop kunnen zonder echt gevolg jaren aankloten en gewoon CL spelen. Dan is het makkelijk bijblijven,he
 
AjaxNL!
 
0
20 juni 2022 om 09:07
Leuke statistieken van de afgelopen zoveel jaar, maar daar heb je niks aan. Het gaat om het team wat er momenteel staat en dat verschilt niet zo gek veel dus dan kan je inderdaad stellen dat het een stap opzij is. Met Ajax win je wel minimaal 1 prijs per seizoen, bij Dortmund waarschijnlijk niks maar de competitie is wat beter.
 
De Toekomst
 
33
19 juni 2022 om 15:35
Mwah, wat is erop vooruit gaan? Brobbey's manier van spelen houd het nog geen 90 minuten vol op het gewenste niveau én hij heeft redelijk snel blessures. Als we hem als eerste en enige spits hebben, gaan we gedurende het seizoen in de problemen komen.
 
GeenInspiratie
 
3
19 juni 2022 om 15:43
@De Toekomst Precies mijn gedachte. Tuurlijk heb je Tadic en wellicht zometeen ook Bergwijn daar als extra opties. Maar het lijkt me logisch als je daar 2 echte spitsen wil hebben. Loopt er niemand in de jeugd rond die langzamerhand de stap kan maken op die positie? Of zullen ze nog iemand aantrekken.
 
Arends
 
1
19 juni 2022 om 18:13
Ik hoop niet dat Brobbey de opvolger wordt van Haller. Brobbey is een leuk talent, maar heeft alles nog te bewijzen en de vraagprijs bedraagt ook 18 miljoen dat vind ik hem ook niet waard.
 
PSVchelseaboy
 
15
19 juni 2022 om 15:30
Ajax moet gaan voor 40 miljoen en dan Brobko eerste spits maken.
 
jajoh89
 
11
19 juni 2022 om 15:30
Flink bedrag maar dat kan wel wat meer zijn als ze onze eerste spits willen. Ik heb niet genoeg vertrouwen in Brobbey om Haller zomaar te laten gaan. Als er een bod van 40 miljoen komt vind ik wel dat Ajax hem moet verkopen. De vraag is alleen met wie ga je hem vervangen.
 
consy
 
18
19 juni 2022 om 15:30
Heeft het echt goed gedaan bij Ajax maar voor dit bedrag moet je gewoon afscheid nemen. Dan maar het vertrouwen op Brobbey als eerste spits met Bergwijn erbij als extra optie voorin.
 
consy
 
6
19 juni 2022 om 15:32
Overigens ook wel een teken naar Malen dat hij er verstandig aan zou doen te vertrekken. Na de komst van Adayemi en nu dan eventueel Haller zie ik hem niet zo snel terugkeren in de basis.
 
vtotheb
 
3
19 juni 2022 om 15:38
Die mag ook naar Amsterdam en dan 10 miljoen minder voor Haller nog steeds zat voor Bergwijn en grootste deel van Brobbey
 
consy
 
5
19 juni 2022 om 15:44
Zie Malen niet echt als goede optie voor Ajax, meer een spits voor een ploeg die wat meer op de reactie speelt ipv zelf het spel maakt.
 
Brasileiro
 
0
19 juni 2022 om 21:32
Ik vind Malen erg goed in de kleine ruimte, kan zijn eigen schot creeren, heeft een actie en snel op de eerste meters. Alleen vind ik hem geen goede afmaker (nog). Adeyemi vind ik alleen echt een topper in wording dus als ze voor een targetman plus type Malen gaan dan denk ik dat hij op de bank beland ook ja. Wel jammer, had/heeft in mijn ogen echt veel potentie. Zou ik ook liever dan Brobbey zien, ook al is dat een baas.
 
TULLIUS
 
6
19 juni 2022 om 15:31
Oef, dit is toch wel een flink bod. Haller heeft het geweldig gedaan het afgelopen jaar en het zou een flinke uitdaging worden voor hem om deze prestaties te overtreffen of te evenaren. Ik zou, als ik Ajax was, toch maar even nu 'uitcashen'. Met dit bedrag kan je Bergwijn aantrekken en heb je zelfs nog over!
 
Mathildelaan13
 
25
19 juni 2022 om 15:31
Dat Ajax nog winst ging maken op deze gozer is echt bizar. Had iemand dat verwacht bij zijn aankoop?
 
Sanderr
 
35
19 juni 2022 om 15:36
Niet zozeer nee, maar niemand had ook verwacht dat hij zó veel goals in de CL zou maken. Dat drijft de prijs flink op uiteraard.
 
TacticalMove
 
18
19 juni 2022 om 15:31
Is gewoon een fantastische bod. Hij is weliswaar belangrijk voor Ajax maar denk dat ze met dat geld gemakkelijk een vervanger kunnen halen die soortgelijke statistieken neerzet. Als Fenerbahce fan ben ik zo jaloers op Ajax haar transfersysteem. Perfecte handel, alweer.
 
 
7
19 juni 2022 om 15:31
Alhoewel ik Haller erg dankbaar ben voor zijn goals afgelopen seizoen zou ik hem per direct wegdoen voor dit bedrag.
 
TILBURG013
 
8
19 juni 2022 om 15:31
Mooi voor Ajax. Haller is belangrijker geweest en kan nu met een prima winst worden verkocht. Als ik Ajax was zou ik proberen er 40 miljoen uit te halen aangezien nu nog de CL goals als sterk argument kan worden gegeven. 35 miljoen is ook een prima bedrag! Als je Brobbey en Bergwijn kan terughalen dan ga je ook nog eens op vooruit.
 
Twannieee89
 
5
19 juni 2022 om 15:38
Zou alleen nog wel een spits bij moeten want alleen op Brobbey kun je niet vertrouwen. Kan nog steeds geen 90minuten vol maken en redelijk blessure gevoelig nog. Zou zo ook niet 1 2 3 weten wie, maar hebben alle vetrouwen dat Ajax wel een mooi lijstje heeft klaar liggen.
 
TILBURG013
 
3
19 juni 2022 om 15:41
Misschien Zirkzee? Misschien nog niet de beste spits maar wel potentie en niet al te duur. Als back up zeker niet verkeerd denk ik. Of je gebruikt Tadic als spits als Bergwijn komt en Antony blijft.
 
Vernon
 
3
19 juni 2022 om 18:25
Ik zou geen Zirkzee doen, dan heb je er twee die allebei jong en wisselvallig zijn. Een spits waar je iets meer op kan bouwen lijkt me beter. Maar ik weet ook niet zo gauw wie.
 
Vernon
 
4
19 juni 2022 om 18:24
Mij maakt het niet zoveel uit, als ze de onderhandelingen maar niet opblazen door teveel te vragen. Haller moet echt verkocht worden deze zomer. 35 of 38 miljoen is niet het belangrijkste. Ze pakken nu mooie winst, daar gaat het om. Als je nu wacht is ie volgend jaar de helft waard.
 
WesleySniper10
 
18
19 juni 2022 om 15:31
Ik snap niet wat al die clubs bij Haller zien. Ik vind het maar een matige spits. Voor 33 miljoen moet je er meteen een strik omdoen.
 
DerKaiser123
 
33
19 juni 2022 om 15:38
Aan de ene kant schiet hij er wel gewoon 11 in, in de CL. Zoveel goede spitsen zijn er nou ook weer niet, laat staan betaalbaar. Mbappe, Haaland, Lewandowski, Kane en Benzema is absolute top. Vlahovic en Nunez kan je misschien er nog aan toevoegen (moeten het nog bewijzen) en Lukaku vind ik niet constant genoeg. Welke spelers zijn daarvan haalbaar voor Dortmund? Kijk je in een categorie eronder dan kom je al heel snel uit op spelers als Haller, Schick, Andre Silva, Werner, Immobile (heeft het eerder niet gered bij Dortmund), Depay, Gerard Moreno, Jonathan David en Osimhen. Dan vind ik het helemaal niet zo gek dat je bij een Haller uitkomt. Die het eerder goed deed in de Bundesliga en zich ook bewezen heeft in de CL.
 
WesleySniper10
 
16
19 juni 2022 om 15:57
Haha nu je het zo zegt zijn er idd niet een hele boel goede spitsen meer over. En vooral niet betaalbaar inderdaad, maar Haller is een statische spits en leuk een aardig dat hij er 11 maakt in de CL, maar kijk ook hoe hij ze maakt. Zelfde geldt het ook voor de goals die hij in de Eredivisie heeft gemaakt. Haller is absoluut geen 33 miljoen waard. Eerder 10 max 15.
 
Arends
 
2
19 juni 2022 om 19:04
Het zijn wellicht geen mooie goals, maar hij staat er wel is een kunst. Haller heeft het eerder fantastisch gedaan in Duitsland, is gewoon een goede spits!
 
De Toekomst
 
1
19 juni 2022 om 15:32
Lijkt mij dat Ajax wel inzet op een hoger bedrag. Als je uiteindelijk uitkomt bij zo'n 40 miljoen is dat erg goed gedaan, maar uitkomen op zo'n 35 miljoen zou ik wat lafjes vinden. Verder wel goed dat hij wordt verkocht denk. Als we van zijn transfersom Bergwijn én Brobbey kunnen halen, doen we het erg goed denk.
 
MessiBazoer
 
25
19 juni 2022 om 15:36
Ik vind 35 wel echt een prima prijs. Zijn enorme salaris valt dan ook nog eens weg, voor Ajax echt een topdeal. Ik persoonlijk denk niet dat Haller een succes gaat worden bij Dortmund.
 
De Toekomst
 
7
19 juni 2022 om 16:42
Ik ben ervan overtuigd dat hij een succes gaat worden. Hij is gewoon erg scherp voor de goal. Hij heeft al bewezen de Bundesliga aan te kunnen en zal bij het aanvallende Dortmund zeker slagen.
 
Arends
 
1
19 juni 2022 om 19:06
@MessiBazoer Haller heeft het eerder echt fantastisch gedaan in Duitsland, is gewoon een goede spits. Hij maakt ze daar wel in de Bundesliga. Ajax moet nu goed zoeken naar een vervanger die net zo goed is.
 
SocioFan1
 
10
19 juni 2022 om 16:00
Voor 37 mil zou het prima zijn, misschien nog met 3 mil add ons en dan Bergwijn en Brobbey halen zou voor Ajax echt geweldig zijn. Meteen doen! Als Antony ook nog aanblijft en nog met Tadic, dan heb je gewoon een top voorhoede. Wie weet staat Ihattaren ook nog op, toe maar hoor.
 
ajaxrkc33
 
1
19 juni 2022 om 15:32
Wauw zou idd geweldig zijn. Met dat geld kunnen ze Brobbey en Bergwijn halen
 
ajaxclub
 
20
19 juni 2022 om 15:32
Alsof Sinterklaas 3 keer in het jaar komt. Haller out, Bergwijn en Brobbey kom er maar in.
 
xavthegoat
 
4
19 juni 2022 om 15:33
Meteen doen, bedankt voor je inzet en vele belangrijke goals. Maar 33 miljoen meer ga je niet krijgen. En bij Frankfurt was hij ook al op z’n plek. Gun hem het beste daar
 
Apoc
 
1
19 juni 2022 om 15:33
Als Ajax zijnde zou je dit niet moeten betreuren. Als je hier winst op maakt dik prima toch. Lijkt me niet bepaald onmogelijk te vervangen. Hij is vrij allround, sterk en heeft t in cl buitengewoon goed gedaan en toch heb ik mn twijfels. Dat hij de schoenen moet vullen van Haaland vind ik vrij absurd. Wat een verschil.
 
Boktor
 
6
19 juni 2022 om 15:33
Ik kan soms niet geloven hoe opportunistisch voetbalbestuurders zijn. 4 doelpunten in 1 wedstrijd in de champions league? Die moeten we hebben! Ik wil ze voor een fractie van dat bedrag, laten we zeggen 1,5 miljoen, wel behoeden voor deze fout. Besparen ze toch mooi 31,5 miljoen.
 
Vernon
 
8
19 juni 2022 om 18:34
Als het bij die 4 was gebleven dan had ik je gelijk gegeven. Maar dat is niet zo en dat weet jij ook. Hij heeft ook al eerder in Duitsland goed gepresteerd. Tuurlijk, hij is geen Haaland, maar die kan je ook niet vinden nu. Haller is geen prutser die toevallig in een jaar drie ballen goed geraakt heeft.
 
Boktor
 
1
19 juni 2022 om 18:39
Maar als je ziet hoeveel kansen hij ook verprutste later in het seizoen. Eens, hij heeft een goede periode gehad.
 
Vernon
 
0
19 juni 2022 om 22:22
Klopt, hij is daarna weer minder geworden. De aanvoer was toen ook minder, ben benieuwd hoe dat bij Dortmund gaat. Ik vind 33 miljoen ook teveel hoor, maar je zag het aankomen, met zoveel goals in de CL. Ajax moet hem nu echt verkopen.
 
zodengoon
 
4
19 juni 2022 om 15:34
Beetje weinig. Eerste bod natuurlijk nooit accepteten. We gaan zien tot hoe ver het kan gaan. 40 zou leuk zijn!
 
Bongiorno
 
1
19 juni 2022 om 15:40
35 zou een topbedrag zijn voor Haller hoor, maar dat betekent niet dat je hem zomaar moet laten vertrekken.
 
BGST
 
0
19 juni 2022 om 15:34
Een mooie deal. Is een bod van 25 miljoen te veel. Heeft een goede eerste seizoenshelft gehad en is daarna ver weg gezakt. Heeft het eerder op een hoger niveau niet gehaald. Strik er om en weg doen.
 
Realee
 
1
19 juni 2022 om 15:35
Meteen doen als Ajax. hij heeft prima gepresteerd sinds zijn komst, maar is in mijn ogen makkelijk te vervangen door bijvoorbeeld een Brobbey en er is meteen ook meer mogelijk met Bergwijn. Dit bedrag ga je waarschijnlijk niet nog een keer krijgen, want zijn afgelopen jaar in de CL zie ik hem niet nog eens doen.
 
CampNou84
 
0
19 juni 2022 om 15:35
35 miljoen meteen strik eromheen en weg ermee! Een oke jaar gehad, niet meer dan dat. Blijft gewoon een matige spits. Brobbey, Bergwijn en nog een back up en je bent klaar.
 
TotalFootball1
 
12
19 juni 2022 om 15:36
Zou echt fantastisch zijn als Dortmund 35-38 miljoen voor hem neerlegd. Als we Bergwijn daadwerkelijk kunnen halen voor 23 miljoen en daarnaast Brobbey terughalen voor 15, (Leipzig wilt 18 maar met 15 weet ik zeker dat ze akkoord gaan) dan draai je quitte en ga je er echt op vooruit en zal het spel ook ten goede komen. Misschien kunnen we Suarez ook nog benaderen voor een terugkeer dan heb je:Linkervleugel:Tadic Bergwijn UnuvarSpits: Suarez Brobbey TadicRechtervleugel: Antony Berghuis IhattarenHiermee word je met 2 vingers in de neus kampioen en kunnen we serieus hoge ogen gaan gooien in de Champions League mits er nog een goede rechtsback bij komt ik zou niet gokken op Rensch en Regeer. Daramy en van Axel dongen uitlenen.
 
cejay
 
3
19 juni 2022 om 15:38
Strik eromheen en op de bolderkar brengen! Kan ajax leuke dingen mee doen!
 
sebasjuh
 
3
19 juni 2022 om 15:39
Nou als je voor Haller 35+ miljoen krijgt en als Ajax dan Brobbey en Bergwijn terug kan halen ga je er alleen maar op vooruit.
 
GeenInspiratie
 
16
19 juni 2022 om 15:39
33 geboden. Ajax wilt 38… Lijkt me een done deal rond de 35 miljoen. Toch een lekker bedrag en een uitstekende manier om Brobbey en Bergwijn te financieren!
 
SocioFan1
 
7
19 juni 2022 om 16:01
35 mil plus 2 mil add ons, meteen doen. Echt een prima deal dan.
 
GeenInspiratie
 
2
19 juni 2022 om 16:09
Een deal die niemand zo snel had verwacht denk toen Haller naar Nederland kwam. Heeft zichzelf toch weer in de kijker geknald via de CL. Toch een belangrijke graadmeter voor buitenlandse clubs wat betreft scouting. Al moet ik wel zeggen dat Haller nu pas weer de volgende fase van ontwikkeling ingaat. De Bundesliga is natuurlijk andere koek dan de ED.
 
SocioFan1
 
1
19 juni 2022 om 16:14
Jep, best verrassend ja. Als je hem gewoon goed genoeg kan voeden met spelers om hem heen kan hij blijkbaar toch meer dan genoeg goals maken. Hij is nog relatief jong en ja Dortmund kijkt ook om zich heen en ziet wellicht weinig goede opties. En jonge talenten zijn ook niet meer goedkoop, zie Nunez nu etc. ze hebben het gewoon even getroffen met Haaland maar nu is het toch even lastig zoeken voor ze. Goede echte spitsen zijn gek genoeg toch schaars. Alleen ja opvallend dat ze bij Haller uitkomen, ook al heeft hij het wel goed in de CL gedaan.
 
Vernon
 
0
19 juni 2022 om 22:24
En ook fijn als het zo snel in de transferperiode al gebeurt. Dan kan je met een veel geruster hart zelf ook gaan shoppen. Als alles weer op het laatste moment moet, wordt het een chaos.
 
Beempiej
 
4
19 juni 2022 om 15:39
Brobbey nog niet zeker en constant genoeg. Voor dit geld heb je echter Brobbey&Zirkzee + €10.000.000,-. Met die twee heb je twee topspitsen die alleen nog maar beter gaan worden, en elkaars dipjes kunnen opvangen!
 
blaugrana11
 
7
19 juni 2022 om 15:40
Hoe kan je ooit 33 miljoen willen neerleggen voor haller ????????. Echt bedankt dortumd. Kunnen wij brobbey halen, die is 3 keer zo goed.
 
Aqua1
 
6
19 juni 2022 om 15:42
En dan wil Dortmund het Bayern moeilijk maken, haha ik wens ze veel succes
 
DerKaiser123
 
7
19 juni 2022 om 16:31
Noem eens 10 betere en haalbare opties dan? Bayern kampt hetzelfde probleem om een geschikte opvolger voor Lewandowski te vinden.
 
blaugrana11
 
0
19 juni 2022 om 17:13
gozer kaiser, er zijn echt zat betere opties. Heb echt geen zin om er 10 op te noemen, maar ik geef je er wel een paar. Wat heb je trouwens aan een spits als haller bij een ploeg die vooral sterk is in de omschakeling? om te beginnen, Brobbey(!) die al vele malen beter is dan haller, schik,gerard moreno,rdt en zapata zijn allemaal hele goeie spitsen, veel beter als haller hoor.
 
DerKaiser123
 
9
19 juni 2022 om 17:42
@bluagrana Dat hangt ook af van welk type voetbal gespeeld wordt, of een ploeg met 1 of 2 spitsen speelt, of er dominant wordt gespeeld of niet. Zoveel factoren spelen daarin een rol. Brobbey is helemaal niet vele malen beter. In Leipzig schoot die geen deuk in een pakje boter. Doe nou of Brobbey al een wereldspits is. Al die andere spitsen zitten ook allemaal in hetzelfde rijtje qua niveau. Persoonlijke mening speelt daarin ook een grote rol. Haller komt qua statistieken gewoon in de buurt van die jongens die jij opnoemt.
 
Vernon
 
2
19 juni 2022 om 22:25
@blaugrana Brobbey is beter voor Ajax, hij past daar perfect. Maar dat betekent niet dat hij elders ook beter is. Daarom is deze deal ook zo mooi, geld verdienen op Haller, Brobbey halen voor veel minder, iedereen tevreden.
 
Salerno1919
 
7
19 juni 2022 om 15:58
Dit stukje tekst ga ik onthouden. Ik hoop het voor je hoor. Maar hoor echt vaak mensen over brobbey praten alsof het een topper is. Ik moet dat maar zien, plus dat die zelden fit is. Snap werkelijk niet waarom iedereen haller zo onderschat.
 
Arends
 
1
19 juni 2022 om 19:09
@blaugrana Brobbey 3x zo goed? Heeft het helemaal niet gered in de Bundesliga bij Leipzig. Terwijl Haller het bij Ajax en Frankfurt erg goed heeft gedaan! Wat heeft Brobbey gepresenteerd? 10 a 15 leuke wedstrijden in Ajax 1, that's all. Mensen overdrijven gigantisch m.b.t. Brobbey. Haller is echt nog wel beter als Brobbey hoor en ook nog wel een flink stuk ook
 
Aqua1
 
6
19 juni 2022 om 15:41
Ajax lacht zich kapot, zo een matige beperkte speler voor 33 miljoen weten te slepen zou ik echt een wereldprestatie vinden, dat Dortmund erin trapt zit je met ene matige spits opgescheept mee.
 
Adzevedo
 
14
19 juni 2022 om 15:46
Nou ja, ze hebben natuurlijk in de poule gezeten en twee keer tegen Ajax gespeeld. Die hebben Haller natuurlijk zien schitteren in de eerste seizoenshelft. En ondanks de aantekeningen wat betreft meevoetballen: in het buitenland is dat veel minder een zaak van belang, iemand die veel scoort maar afhankelijk is van goede aanvoer is nog steeds zeer gewild. Dan kan Malen nog zo lekker meespelen, ze zien in Duitsland liever een onzichtbare spits die op het score formulier verschijnt.
 
Aqua1
 
0
19 juni 2022 om 15:55
neem de vergelijking met Vincent Janssen die had ook een half jaar wat hij raakte in goud veranderd, dat maak je maar een keer mee. Doet er niet aan af dat ik hem voor Ajax te kort vind komen, vind Brobbery echt veel beter en completer dan Haller ook meer pit in ene pitbull...
 
Adzevedo
 
4
19 juni 2022 om 17:22
Ik ga niet beweren dat hij zijn CL moyenne gaat vasthouden. Maar Vincent Janssen had een leuk seizoen bij AZ en dat was het, Haller heeft bij Frankfurt ook laten zien een uitstekende spits te zijn. Brobbey kon nog niet eens 90 minuten spelen en is blessure gevoeliger… dus hoe compleet is Brobbey eigenlijk? Ik zie ook de potentie wel, maar laten we wel benadrukken dat het potentie is en nog niet allemaal gerealiseerde ontwikkeling.
 
Arends
 
4
19 juni 2022 om 19:12
@Aqua alleen heeft Haller het ook al laten zien bij Frankfurt en nu bij Ajax, dus de vergelijking met Janssen gaat totaal niet op. Brobbey wordt enorm gehyped met 15 wedstrijden die hij in totaal voor Ajax heeft gespeeld. Brobbey moet het eerst maar eens bewijzen.Bij Leipzig kwam er niks uit in de paar wedstrijden die hij speelde.
 
Adzevedo
 
7
19 juni 2022 om 15:42
Als Dortmund een openingsbod van 33 miljoen plaatst komt dat normaal gesproken wel rond. Er zal zeker nog even onderhandeld gaan worden, maar een paar miljoen erbij en die deal komt rond. Een mooie transfer voor Haller, die uiteraard de stap naar Ajax maakte omdat de afslag West Ham doodliep. Als je dan nu naar de top van de Bundesliga kan snap ik dat je gaat, een prachtige club. Voor Ajax een aderlating, ondanks dat sommige fans er niet om treuren. Er zijn weinig spitsen geweest die de invulling van die positie de laatste jaren zo netjes als Haller hebben gedaan. Ja, afhankelijk van de aanvoer maar wel een fantastisch wapen. Nu maar hopen dat Brobbey komt als opvolger.
 
HakimZiyach22
 
4
19 juni 2022 om 15:43
Kijkkkkk dit willen we horen! Martinez, Timber en Antony houden. Haller verkopen. Nu nog afwachten wie er voor Schuurs komt. Dortmund moet ff 2-3 mil bij leggen en het is rond, bedankt jongens. Voor Haller te hopen dat hij daar wel gewaardeerd wordt door zijn goals, vind het af en toe wel een beetje zielig. Maar ja dit is Ajax haha. Voor Alvarez schijnt ook veel interesse te zijn, die zou ik heel erg snel wegbrengen, dan kun je de rest houden en verder versterken! Wordt het toch een mooie zomer voor ons.
 
janter
 
3
19 juni 2022 om 18:14
Nee, laten we Alvarez juist niet van de hand doen. Die gozer brengt i.t.t. Schuurs stabiliteit. Doet het gewoon super!Ik heb gehoord vanuit betrouwbare bronnen dat Perreke sinds enige tijd wordt gevolgd door Real Madrid en die schijnen met een bod van rond de 21,5 miljoen euro te komen. Benieuwd of Huntelaar dat naast zich neerlegt.
 
HakimZiyach22
 
3
19 juni 2022 om 18:28
Ik heb ook gehoord dat Ten Hag hem mee wil nemen naar Manchester... Maar nee, Alvarez brengt schijnstabiliteit, het ging goed toen het hele elftal verschrikkelijk op dreef was, maar hij stond er ook gewoon in toen het minder ging. Zelfs in zijn beste wedstrijd ooit (benfica) maakte hij een domme fout die je uitschakeling kost (al was het niet 100% zijn fout natuurlijk). Hij heeft zich verbeterd maar zal nooit een echte Ajax controleur worden. Winst pakken en 2 kanonnen ophalen.
 
janter
 
0
19 juni 2022 om 18:37
Die heb ik nog niet gehoord over United. Is dat wel een betrouwbare bron dan van wie je dat hebt vernomen? Let maar op, Schuurs gaat naar Real Madrid.... tenzij Huntelaar dat bod niet accepteert en minimaal 30 miljoen voor hem wilt vangen.Over Alvarez overigens, hij stond er in wanneer het minder ging? Op welk seizoen doel je? Ik weet alleen dat menig persoon op hem zat te zeiken toen hij af en toe in de basis stond/speelde als de ene keer cv en de andere keer op die positie. De tijd dat hij concurreerde met Schuurs, waarbij Schuurs alle kansen van de wereld kreeg en elke keer dezelfde fouten maakte en Alvarez na 1 potje weer aan de kant stond. Die periode kreeg die totaal de kans niet om zich te bewijzen.Maar toen die wel die kansen kreeg heeft ie ze naar mijn mening gewoon gepakt.
 
HakimZiyach22
 
0
19 juni 2022 om 18:46
Dat over Schuurs was, net als jij, puur sarcasme. Haller stond wel oprecht op de lijst van Man U heb ik gehoord, dat is geen grap. En Alvarez heb ik het over de tweede seizoenshelft. Het spel werd minder, de tegengoals werden meer, tegenstanders gingen meer aanvallend spelen en als je Alvarez onder druk zet geef ik iedereen een goede kans. Een wonder dat hij nog enigszins geslaagd is, maar dit is ook een Haller 2.0, je moet cashen en dan kan je op 2-3 plekken er zelfs op vooruit gaan. Ik zou niet twijfelen.
 
janter
 
0
19 juni 2022 om 19:02
Ja I know dat het bij jou ook ouwehoeren was omtrent Schuurs haha. Maar zou mooi zijn als je die jongen kunt lozen. Over Alvarez zijn onze meningen dan verdeeld. Ik zie hem graag blijven.
 
HakimZiyach22
 
0
19 juni 2022 om 19:08
Dat kan natuurlijk, iedereen ziet het spelletje anders. Hopelijk kan Ajax ons allebei tevreden stellen.
 
blaugrana11
 
0
19 juni 2022 om 20:41
Stabiel ballen inleveren ja.
 
RedondoNo5
 
3
19 juni 2022 om 15:43
Dit moet toch wel een deal worden? Opening van 33 is wel direct hoog. Ajax kan er nu nog wat extra uithalen. Haller heeft een prima seizoen gehad en zeker in de CL, maar beter gaat het natuurlijk nooit meer worden. Denk ik tenminste.
 
mitchajax020
 
1
19 juni 2022 om 15:44
Een seizoen als afgelopen jaar gaat hij nooit meer evenaren. Ik zou zeggen doen voor iets meer en kun je Brobbey en Bergwijn halen
 
Heddeum
 
4
19 juni 2022 om 15:45
Misschien een huurdeal met optie tot koop met Malen erbij? Malen komt duidelijk te kort in Duitsland, maar voor Nederland een meer dan prima speler, hij zou zelf ook wel oren hebben, met een blik op dat verschrikkelijke wk.
 
Ajax4xCL
 
2
19 juni 2022 om 15:46
Mooi bedrag. Nooit gedacht dat we nog winst op Haller zouden maken. Hij is natuurlijk al 28 en kwam vorig jaar voor 25 miljoen. Met zijn CL goals erbij en al die overwinningen wat Ajax miljoenen liet opstrijken, kunnen we concluderen dat Haller een goede gok is geweest. Het heeft goed uitgepakt. Ondanks meteen topscorer van de Eredivisie en 11 goals in de CL uit 8 wedstrijden, had hij nooit de uitstraling van een topspits. Het is beetje een introverte slungel.
 
 
7
19 juni 2022 om 15:47
Bizar, ik zou dit echt meteen doen. Al speelt hij nog 2500 seizoenen in de CL, dat van vorig jaar gaat ie nooit meer doen. Wel zielig voor Dortmundfans dat ze van Haaland naar Haller gaan.
 
Regulator
 
8
19 juni 2022 om 16:55
In principe is alles na Haaland downhill. Zie Dortmund niet echt een Mbappe halen.
 
Heddeum
 
0
19 juni 2022 om 17:31
Als ik Dortmund was, zou ik Brobbey halen. Natuurlijk een stap terug, maar dat is nogal logisch als Haaland met alleen Mbappe de wereldtop vormt.
 
 
0
19 juni 2022 om 17:57
Ja oké, das wel een goed punt, maar ik heb toch het idee dat Haller als je hem nu niet verkoopt een Jörgensen verhaal wordt. Niet dat ie zo slecht wordt als Jörgensen, maar meer dat ie dit niveau nooit meer gaat halen. Want waar is hij nou echt goed in? Hij is niet snel, niet heel technisch, voor z'n lengte niet zo sterk en miste in de 2e seizoenshelft bizar veel grote kansen.
 
Regulator
 
1
19 juni 2022 om 22:08
Aan de andere kant, eerste keer dat hij in de CL uitkwam en dan direct 11 keer scoren in 8 wedstrijden. Natuurlijk is dat een vertekend beeld, maar tegelijkertijd geloof ik dat hij behoorlijk onderschat wordt door de meerderheid. Ik snap niet hoe Dortmund bij Haller is uitgekomen. Ze spelen vrij dynamisch en hebben daardoor aardig wat snelheid nodig. Laat dan juist Haller niet de aangewezen persoon zijn. Overigens vind ik wel dat de tweede seizoenshelft echt een horrortijd was voor hem. Lang geleden dat ik een spits zo het vertrouwen zag verliezen. Miste aan het einde iets van 3/4 kansen voor open doel?
 
roklo
 
6
19 juni 2022 om 15:50
Verkopen!! Brobbey en bergwijn terug.. veel meer snelheid en power...
 
mokuku
 
4
19 juni 2022 om 15:50
Aub accepteren en direct wegbrengen met de garantie dat hij nooit meer terugkomt. Prima dat hij z’n goaltjes meepikt, maar kom op: dit is geen Ajax spits. Met hem, Tadic en Berghuis is het gewoon FC Tractor. Zo’n slome, lompe spits doet pijn aan m’n ogen. Bedankt voor je inzet, later!
 
Shani Osdorp
 
1
19 juni 2022 om 15:51
Simpel rekensom. Haller levert € 35 miljoen op. Bergwijn kost €25 miljoen, Brobbey kost €10 miljoen. Laat maar komen....
 
Arends
 
1
19 juni 2022 om 17:03
@shani Brobbey kost 18 miljoen
 
Homelander
 
4
19 juni 2022 om 15:51
De laatste fase van de competitie was qua niveau bij Haller echt bedroevend alleen daarom is het al een wonder dat een club zo ver durft te gaan, ik vind alleen dat we Haller niet moeten bestempelen als mislukking/ iemand die er niets van kan want daarvoor is hij te belangrijk geweest. Ik was nooit heel ontevreden over Haller maar z'n mimiek en beleving of het gebrek daarvan op het veld was echt een ramp om naar te kijken.
 
Meller77
 
3
19 juni 2022 om 15:52
Strik der omheen en afleveren. Zekers als er middels bonussen nog 5 miljoen bij komt. Brobbey en Bergwijn, komen jullie maar.
 
ModricMagic
 
5
19 juni 2022 om 15:54
Gelijk verkopen voor dat bedrag! Zeker als je ook nog wat bonussen ervoor krijgt.
 
Atletico99
 
2
19 juni 2022 om 16:07
Inzetten op 40 miljoen en als je dan 35 miljoen vast + eventuele bonussen kan vangen gelijk verkopen. Ben Haller dankbaar voor wat hij voor Ajax heeft betekend en vind dat hij vaak onterecht bekritiseerd is, maar een seizoen als het vorige gaat hij nooit meer meemaken dus dit is het moment om hem te verkopen.
 
basbroek
 
1
19 juni 2022 om 16:08
Haller verkopen. Bergwijn en Brobby halen. Maar waarschijnlijk gaat Anthony ook weg. Dus aan de rechterkant heb je nog wel wat nodig. Of je moet met 2 spitsen spelen.
 
Janta
 
4
19 juni 2022 om 16:13
Het verschil tussen vraag en aanbod is maar klein dus daar komen de clubs wel uit. Ben benieuwd wie Ajax gaat aantrekken als Haller vertrekt. Ajax gaat lang geen 18 miljoen betalen voor Brobbey , nog niet eens de helft. Word dus een verassing waar ik wel van houd.
 
Vernon
 
1
19 juni 2022 om 22:29
De helft doet Ajax echt wel hoor. 9 miljoen voor Brobbey, als je net Haller met 10 miljoen winst hebt verkocht? Direct doen.
 
RolandLentzen
 
3
19 juni 2022 om 16:17
Dortmund moet er toch nog even minimaal 5 bovenop doen. Voor minder dan 38 komt die niet naar Duitsland.
 
FC-Weemoed
 
1
19 juni 2022 om 16:52
Misschien geen Ajax spits maar heeft genoeg kwaliteiten om het de tegenstander moeilijk te maken. Heeft te lange stelten om lekker te pingelen in de 16. Maar staat vaak goed en doet zich houteriger voor dan hij is. Volgens mij lastig te peilen voor de verdediging. Heeft wel aanvoer nodig vanaf de flanken. De prijs nog iets verder uitonderhandelen en lekker verkopen dat dan weer wel.
 
HakimZiyach22
 
9
19 juni 2022 om 16:35
Dit laat trouwens de waarde van Antony zien. Die heeft zoveel kansen gecreëerd voor Haller en daar krijgen we deze som voor terug. Antony is veel meer waard dan mensen denken. Een deel zit in deze transfersom verstopt. Altijd houden, toppertje
 
 
1
19 juni 2022 om 16:42
Haller verkopen en Brobbey en Berwijn ervoor terug kopen is een ontzettende goede deal! Bedankt Haller voor een mooi seizoen CL. Verder matige spits in mijn ogen. Als Ajax 35 miljoen voor hem kan vangen dan meteen doen!
 
MartinJacobse
 
0
19 juni 2022 om 16:44
Wanneer zien we dan het einde van de gekte? Enorme bedragen geboden voor Martinez en nu Haller. Gravenberchg voor een mooi bedrag. Wat is de volgende stap? Real Madrid dat 5 miljoen bied voor de kantine juffrouw?
 
Arends
 
0
19 juni 2022 om 16:57
Als Ajax 35 miljoen kan krijgen gelijk doen! Wel een goede vervanger halen en dat is in mijn ogen niet Brobbey. 10 wedstrijden gespeeld? Leuke statistieken, maar ook vaak geblesseerd en is nog een talent. Voor rond de 15 a 20 miljoen heb je een prima vervanger gok ik. Brobbey lijkt ook te duur, 18 miljoen. Goede spits halen, wellicht Suarez en dan Zirkzee eracht, die schijnt 10 miljoen te kosten.
 
BBayern1990
 
1
19 juni 2022 om 17:12
Ik ben benieuwd of deze transfer tot stand zou komen. Ik vind het zelf grappig dat Dortmund zulke transfers mag realiseren gezien het miljoenenverlies van de afgelopen 2 jaren.
 
sloep01
 
12
19 juni 2022 om 17:15
Hij is in anderhalf jaar zo ongelofelijk belangrijk geweest hij heeft statistieken die weinig spitsen kunnen overleggen , en elke spits die ajax krijgt zal dat niet gaan overtreffen denk ik hij is ontzettend scherp in de zestien meter , maar al ik alle reacties hier leest kan hij er niets van , ongelofelijk dat zo’n spits op deze manier wordt afgezeken .
 
Arends
 
1
19 juni 2022 om 19:14
Helemaal mee eens. Haller heeft het super gedaan en heeft dit eerder bij Frankfurt ook gedaan, gewoon een prima spits die Ajax gaat missen.
 
FCBogarde
 
2
19 juni 2022 om 19:32
Klopt helemaal met je eens. Anderzijds is hij ook zeer beperkt in de combinaties en in het aanjagen. Maar een spits wordt beoordeeld op zijn goals en daarmee scoort hij behoorlijk goed. Dus idd dubbel!
 
NL_Modric
 
0
19 juni 2022 om 21:57
Niet alleen de goals Bogarde. Ook door de lange ballen van Pasveer goed te verwerken kon Ajax lekker doorvoetballen. Nou is 30 miljoen + wel extreem veel geld, maar heeft het gewoon goed gedaan bij ons. Mede door Haller zijn we kampioen en hebben we weer overwinterd in de CL.
 
hoogdrukzetten
 
2
19 juni 2022 om 17:17
Ze mogen bij Ajax nu wel even gaan opschieten met het komende seizoen en welk team er in het begin staat! Gezien de zwaarte van de start van de competitie lijkt het mij wenselijk om de uitgaande en binnenkomende zo snel mogelijk te volbrengen! Haller heeft contract tot 2025 dus daar kan en moet je hoofdprijs voor ontvangen en dus is alles onder de 40 miljoen een slechte deal! Portugese clubs lukt dit en Ajax heeft dat niveau en uitstraling zeker ook! Wel opvallend dat een club als Dortmund nu ineens aan het kopen geslagen is daar waar hun kracht vroeger vanuit opleiden en voetbalvisie kwam... wanneer haller weg zou gaan moeten brobby en bergwijn en nog eentje aangetrokken worden.... komop Ajax ff doorpakken nu!
 
EgonSmeenk795
 
0
19 juni 2022 om 17:28
Ik ben benieuwd wie Ajax dan gaat kopen als Haller weggaat. Misschien was het beter geweest om eens rond te kijken voor een spits. Aangezien Brobbey (nog) niet rond is met Ajax en dan er een spits moet worden aangetrokken. Bergwijn (als de deal rond is), Tadic kunnen er ook spelen, maar dan is de spoeling dun. Ik hoop dat het probleem gauw opgelost word.
 
DieHalveMalle
 
0
19 juni 2022 om 17:55
Net bedrag. Vergeet niet. Vorig seizoen uitstekende statistieken gehad. Voor het geld had ik dan Brobbey en Bergwijn gehaald.
 
janter
 
3
19 juni 2022 om 18:11
Na een paar wedstrijden zag ik gewoon een zeer beperkte spits. Tuurlijk heeft ie echt wel genoeg gescoord voor Ajax en verbaasde hij vriend en vijand met zijn CL-campagne... maar het is en blijft een zeer beperkte spits voor een club als Ajax. Brobbey is echt velen malen completer, een completere spits dan Brobbey... nou zeg maar? Nee, Brobbey is gewoon compleet en uiteindelijk de beste spits voor Ajax. Zit te denken, heeft Haller ook het record op zijn naam door nooit te hebben gescoord buiten de 16? Of heeft hij uberhaupt wel eens buiten de 16 op doel geschoten? Beetje flauw, maar goed het beschrijft wel zijn beperkingen. Ik vind alleen wel dat Ajax meer voor hem mag beuren. Zat eerder aan 40 mln+ te denken. Al met al, Haller je bent een topper en als dit doorgaat... bedankt voor alles!
 
Arends
 
0
19 juni 2022 om 21:01
@janter wat ben jij negatief! Bij Ajax heeft Haller het super gedaan en eerder ook super gedaan bij Frankfurt. Haller is een gewoon een spits die scoort, wat een spits hoort te doen. Brobbey heeft 15 wedstrijden bij Ajax in totaal gespeeld en daar leuke dingen laten zien. Bij Leipzig een paar wedstrijden gespeeld en letterlijk niks, maar ook niks laten zien. Als je dat zag, dan zag je iemand die de Bundesliga gewoon nog niet aan kan. Brobbey is daarnaast ook baat geblesseerd, houd het geen 90 minuten vol en is gewoon geen vechter. Ging bij Ajax weg omdat hij te weinig kansen kreeg en natuurlijk het geld.Bij Leipzig wil die ook niet knokken, maar gelijk weer weg. Terwijl Leipzig best een mooie club is voor een talent, je moet alleen leveren. Brobbey is een talent, maar Leipzig vraagt 18 miljoen, dat is te veel voor iemand die nog zo weinig heeft laten zien. Ook is Brobbey in mijn ogen echt te licht als eerste spits voor Ajax, wel leuk als 2e spits, maar niet voor dat geld. Zirkzee heeft meer laten zien en is goedkoper. Brobbey wordt overhyped.
 
janter
 
0
20 juni 2022 om 14:59
Het is niet negatief, hij is gewoon erg beperkt vind ik. En dat scoren heeft ie ook genoeg niet gedaan op momenten dat het 100% een goal moest zijn. Brobbey was echt elke keer gevaarlijk als die inviel en om zijn stukkie carrière erbij te pakken bij Leipzig… net alsof West Ham Haller miste toen die weg ging.
 
Messi_PSG
 
1
19 juni 2022 om 18:20
33? Ik ben blij met Haller hoor, maar voor 33 miljoen zou ik er een dikke strik omheen doen!
 
JogaBurrito
 
2
19 juni 2022 om 18:23
Perfecte moment om te verkopen, ik verwacht wel een miljoen of 40 voor ons topscorer. Brobbey voor terug halen en we gaan er niet op achteruit.
 
FCBogarde
 
1
19 juni 2022 om 19:25
Mee eens hoor, alleen dan moet er nog wel een backup spits komen, want Brobbey maakt zelden de 90 minuten vol...
 
JogaBurrito
 
0
19 juni 2022 om 22:48
Daarom zou het tof zijn als Bergwijn terugkomt want ik denk dat hij ook in de spits of eerder als valse negen kan spelen.
 
nicesky
 
1
19 juni 2022 om 18:27
Dat is al best een goed bod hoor! Haller heeft mij nooit zo kunnen bekoren al zeggen zijn CL goals anders
 
JogaBurrito
 
2
19 juni 2022 om 19:18
Het is geen wonder spits nee maar iemand die je echt in de zestien moet bedienen. Het is zeker een goed bod maar volgens mij moet hij 40 miljoen opleveren.. anders even afwachten wat Bayern gaat doen met Lewa. Maar denk dat hij meer bij Dortmund past. Hij doet mij denken aan klaas Jan Huntelaar maar dan met een slechtere bal aanname. Al met al Ajax gaat winst maken.
 
VinRoo
 
2
19 juni 2022 om 18:35
Ik zie alleen maar spelers vertrekken en mogelijk vertrekkende spelers in onderhandeling zijn met andere clubs. Gaan we nog snel fatsoenlijke spelers halen of niet? We zijn net Arsenal of het huidige Man Utd: met enkele goede spelers in verband worden gebracht, treuzelen tijdens de onderhandelingen vanwege gierigheid en dan uiteindelijk achter het net vissen en paniekaankopen doen. Onana, Mazraoui, Gravenberch en een aantal mindere spelers zijn al vertrokken. Er zitten dus nu gaten in het basiselftal. Dat houdt in dat die vertrokken spelers z.s.m. vervangen moeten worden. Voor Gravenberch hebben ze Taylor al in huis maar die is nog niet goed genoeg om, consistent, op hetzelfde niveau te acteren als Gravenberch en net zo goed te presteren, zelfs niet vergeleken met een uit vorm zijnde Gravenberch in het voorjaar. Wie neemt Taylor`s plek op de bank dan over? Kudus? Die twee opa`s op doel zijn niet goed genoeg voor de basis en Gorter ook niet. Rensch vervangt Mazraoui en mogelijk is Regeer dan eerste vervanger. Dat is wat mager, kwalitatief gezien. Als Haller vertrekt hebben ze niemand voor de spits. Brobbey heeft het uithoudingsvermogen van een astmapatiã«nt en werd altijd gewisseld rond de 60e mnuut of als invaller gebruikt, kon geen 90 minuten aan, zeker niet 2 keer per week en Danilo is ook weg. Er moeten dus twee spitsen worden gekocht, niet slechts 1 tenzij Tadic daar gaat spelen. Dat zou echter betekenen dat we geen linksbuiten hebben en maar 1 wissel voor die plek, namelijk dravertje Daramy. Van Axel-Dongen is een groot talent maar niet klaar of regelmatige invalbeurten in belangrijke wedstrijden, geldt ook voor Ihattaren. Neres niet vervangen was al een probleem omdat alleen Daramy erin kon komen als invaller met diepgang. Alle anderen wilden de bal in de voeten krijgen.
 
JogaBurrito
 
3
19 juni 2022 om 19:22
wat Ajax nog nodig heeft is een keeper en wellicht een brobbey en bergwijn. Maar wat had je verwacht na zo’n succesvolle groepsfase in de Champions League. Er gaan wellicht nog wat spelers weg en dan moet ik denken aan Antony, Martinez en Haller. Daarvoor haal je hopelijk terug Bergwijn en Brobbey. Maar wat echt het belangrijkste is een fatsoenlijke keeper die jong en potentie heeft. Mocht dat gebeuren dan zie ik aankomende seizoen zeer positief in en verwacht ik weer wat in de CL en worden wij weer kampioen
 
 
3
19 juni 2022 om 18:55
Minimaal 37,5 miljoen aftikken, excl. bonussen. Anders lekker wieberen. Geld zat die gasten en het betreft wel één van de topscorers van de CL.
 
Hassiebassie
 
1
19 juni 2022 om 19:02
Strik erom en wegdoen. Brobbey en Bergwijn halen. Winwin
 
FCBogarde
 
1
19 juni 2022 om 19:24
Wauw, wat een goed nieuws ! Laat het maar snel waarheid worden. 35 miljoen met wat bonussen. Haller heeft het fantastisch gedaan bij Ajax. veel gescoord en belangrijk geweest, maar op de één of andere manier past hij qua spel minder goed bij Ajax. Is niet goed in de combinatie, mist snelheid, maar heeft wel een neusje voor de goal. Ik zou zeggen , maak de deal rond en Ajax kan vól voor Brobbey, Bergwijn, Truffert en een rechtsback gaan (rensch en Regeer zijn nog niet rijp voor het hoogste niveau, die moeten eerst als backup voor verschillende posities nog rijpen). Alleen ik hoor nog geen namen van een rechtsback in de wandelgangen...
 
Ruiz_FCT
 
3
19 juni 2022 om 19:26
Wat een geld voor zo'n houterige, statische spits. Must be nice to be Ajax.
 
Pantelic16
 
2
19 juni 2022 om 20:53
Amazing haha. Als dit al het openingsbod betreft. Zal het wel rond de 36 exclusief bonussen worden. Haller verdient volgens mij ook nog 5 miljoen per jaar. Waardoor je tevens het salaris van Brobbey en Bergwijn ook gedekt hebt. Naast al dan niet volledig met de transfersom van Haller. Ideale situatie voor Ajax om door te selecteren. Zonder het te moeten doen met 'habbekrats' voetballers.
 
Ruiz_FCT
 
1
20 juni 2022 om 09:43
Echt heerlijk hoor. Maar goed, Ajax heeft deze situatie ook helemaal zelf gecreeerd door jarenlang geweldig te presteren in Europa. Je ziet wel hoeveel dat nou echt oplevert op lange termijn.
 
jeron
 
1
19 juni 2022 om 20:05
Je gaat hoe dan ook een vorm van verlies pakken. Hij is de spits die zowel in de competitie als CL het uitermate goed deed. Je pakt een keer 10 a 15 mil winst. Dan ben je je spits kwijt... Maar Brobbey die gratis weg gegaan is, zou je betalend terug moeten halen. Daarnaast moet je ook nog een 2e en wellicht 3e spits halen, gezien Brobbey en Danilo weg zijn
 
Hunter14
 
2
19 juni 2022 om 20:30
Ik ben ook niet zo’n fan van Haller, maar hij stond er wel altijd, nooit geblesseerd, en heeft er toch 30 ingeschopt. Brobby is zeer blessure gevoelig, doet alles op kracht, dus als hij komt heb je echt een volwaardige 2e spits nodig. Let op mijn woorden, Bobby gaat niet meer dan 20 wedstrijden spelen volgend jaar
 
 
3
19 juni 2022 om 21:49
Hahahaha, doen natuurlijk. Wat allemachtig veel voor een spits als Haller. Echt veel en veel te veel. Je kan een betere Brobbey terughalen en dikke winst maken. Bizar
 
krosto1
 
0
19 juni 2022 om 22:29
Ooeeeeiiiii leegloop van elftal dragers. Hoe gaan ze dat opvangen. Bijna de as is weg
 
Sanderr
 
2
20 juni 2022 om 09:27
Bijna de as is weg?? Alleen Gravenberch is weg uit de as, verder letterlijk niemand. Dat Mazraoui zou gaan vertrekken was op voorhand al bekend en verder is er niemand vertrokken. Tagliafico zal misschien ook nog gaan en dan Haller met grote waarschijnlijkheid en dan gaat de rem er gewoon op. In principe vertrekt er niemand tenzij er voor één iemand van het trio Antony, Timber (die heeft al aangegeven te willen blijven met het oog op het WK ook) of Martinez een exorbitant bedrag op tafel komt, maar ik verwacht dat die gewoon nog een jaartje zullen blijven. Ik denk dat je niet helemaal snapt wat er met "de as van het elftal" bedoeld wordt, noch met "leegloop".
 
melvindevries
 
0
19 juni 2022 om 23:56
Daar zal dan wel de komst van Brobby, bergwijn en een pinchitter voor terug moeten komen.
 
Mr. Deadpool
 
1
20 juni 2022 om 05:56
Strik erom en weg ermee. Maar ik wil hem zelf ook nog wel dragen naar Dortmund! Brobbey, Bergwijn en Wijndal halen en probeer Jovic maar te huren of misschien wel te kopen van Real Madrid.. Tadic kan dan waarschijnlijk wel een goed woordje doen namens Ajax. Dan is de selectie op een keeper na wel compleet voor het nieuwe seizoen. Mits Martinez, Alvarez, Antony, en Timber niet vertrekken. Want dan kun daar ook nog eens een vervanger voor gaan zoeken.
 
Batouwe
 
0
20 juni 2022 om 07:14
Tamelijk hoog bedrag voor zijn kwaliteiten. Verwacht dat het als het rondkomt nog hoger zal liggen. Rond de 35
 
Bundy_sr
 
0
20 juni 2022 om 09:20
Haller altijd laten gaan voor 35 miljoen. Volgend jaar is hij al 29 en haalt hij hoog waarschijnlijk niet dezelfde cijfers in de CL. Dan kan je zomaar de helft voor hem krijgen
 
 
0
20 juni 2022 om 09:52
De kans dat Haller nog een keer zo presteert in de CL schat ik ongeacht zijn leeftijd niet zo hoog in. Heeft het dit jaar in de poule fase boven zijn kunnen gepresteerd.
 
Kingray666
 
0
20 juni 2022 om 09:22
35 milj en een strik erom, als ze deze transfer verknallen kunnen ze beter een koopman van de albert cuyp aanstellen
 
ciaorobert
 
0
20 juni 2022 om 10:49
Ik begrijp echt werkelijk waar de reacties niet met: 'hij mag gaan, weg ermee´ reacties. Als er iemand goede cijfers kan overleggen is Haller het wel. Als spits moet je meedogenloos zijn, en in het zestienmetergebied is hij dat. Laten we eerlijk zijn, dat is toch juist heerlijk dat de spits in je team dit heeft? Ik moet het nog maar zien met Brobbey, ja potentie heeft hij zeker. Maar dan moet hij wel dezelfde aantal doelpunten kunnen maken als Haller, en dat zie ik niet zo heel snel gebeuren.