Braziliaanse media oordelen na vuurdoop: 'Dat doet hij beter bij Ajax'
Zaterdag, 15 juni 2019 om 11:17

David Neres kreeg vrijdagnacht het vertrouwen van bondscoach Tite in de wedstrijd tussen Brazilië en Bolivia op de Copa América. De buitenspeler van Ajax stond tachtig minuten op het veld en werd vervolgens afgelost door Everton, die de eindstand op 3-0 bepaalde. Het optreden van Neres wordt in Brazilië met gemengde gevoelens ontvangen.

Het was pas de vierde interland voor Neres, die aan de linkerkant van de aanval opereerde. Nieuwssite Bem Paraná beoordeelt zijn optreden met een 5, het laagste cijfer van alle basisspelers. "Hij zocht vaak de individuele actie, maar het ging meestal fout", luidt het korte oordeel. ESPN merkt eveneens op dat Neres veel voor eigen succes ging, maar kent hem wel een voldoende toe met een 6,5.

"Neres was een goede optie voor Brazilië aan de linkerflank", aldus de sportzender. "Hij was bekwaam in de één-op-één-duels, maar verzuimde zijn ploeggenoten te bedienen." Globo Esporte geeft Neres eveneens een 6,5. "In vergelijking met zijn wedstrijden bij Ajax was hij in de eerste helft minder in beweging en bleef hij op de linkerflank. Hij schatte de loopacties van Roberto Firmino niet op waarde in en had ook voor andere spelers in zijn buurt geen oog. Hij was beter in de tweede helft, net als het hele team."

Philippe Coutinho wordt unaniem verkozen tot beste man van het veld. Bem Paraná, ESPN en Globo Esporte kennen de aanvallende middenvelder respectievelijk een 7, een 7,5 en een 8 toe. Coutinho gidste Brazilië met twee doelpunten naar de overwinning op Bolivia in de openingswedstrijd van de Copa América. In de groepsfase nemen de Goddelijke Kanaries het nog op tegen Venezuela en Peru.

Meer nieuws
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
0
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
12
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (70)

 
bochherief
 
49
15 juni 2019 om 11:28
terug op aarde en niet meer praten over 70 mil, realistisch zijn en gesprekken openen vanaf een bedrag van 35 a 40 mil. het maximale eruithalen en deze zomer absoluut verkopen, voordat je in een dolberg scenario terechtkomt.
 
AjaxBaggio
 
154
15 juni 2019 om 11:31
Omdat hij 1 mindere wedstrijd speelt ? Wat een onzin. Is De Ligt na zijn fouten tegen Engeland en Portugal ook ineens 20 miljoen minder waard ?
 
bochherief
 
46
15 juni 2019 om 11:32
de ligt is buitencategorie, neres is dat absoluut niet. je leeft in een droomwereld. 100en neresjes wereldwijd die je zo kunt scouten. dat is het verschil.
 
M_Balotelli
 
111
15 juni 2019 om 11:37
Waar zijn die 100 Neresjes dan?
 
 
80
15 juni 2019 om 11:37
Dan halen die clubs toch lekker 1 van die 100. Ajax mag vragen wat ze willen. Ajax heeft geld zat. Dat is het verschil
 
bochherief
 
13
15 juni 2019 om 11:39
balotelli, ik ben geen scout gozer. geef me dat dikke salaris en ik zoek ze voor je in de wereld
 
bochherief
 
4
15 juni 2019 om 11:40
vaporeon, dit gaat verder dan sentiment, dit is bedrijfspolitiek en risicoanalyse etc. te groot risico om neres te houden deze zomer
 
Kyle66
 
40
15 juni 2019 om 11:48
Er is geen risico. Ajax staat er uitmuntend op qua financiën. Niemand hoeft verkocht te worden. Dus als Neres niet voor het juiste bedrag verkocht wordt, is er geen man overboord.
 
manodedios
 
26
15 juni 2019 om 11:48
Hoop dat hij een belabberd toernooi speelt en iedere scout zo kortzichtig is als bochsherif. Neres is meer dan nuttig voor Ajax. De spelers die zo makkelijk hun man voorbijkomen zijn helaas zeldzaam. Mocht hij warm te maken zijn voor een extra seizoen zou dat heel mooi zijn. Ook als het betekent dat je 10 miljoen op zijn transfersom inlevert. Voorspel overigens dat het Dolberg scenario een bijzondere wending gaat nemen komend seizoen.
 
Stokie10
 
5
15 juni 2019 om 11:49
Als ik ajax was zou ik hem niet eens willen verkopen. Je hebt geld als water en hebt het geld niet nodig. Als je neres verkoopt moet je iets terug kopen, waarbij je niet weet of dat direct een succes wordt. En iedere speler die ajax moet kopen kost ook de hoofdprijs, want ze weten dat ajax geld heeft. Nee geef mij maar neres, want dat is een heerlijke speler voor ajax!
 
geitje_7
 
21
15 juni 2019 om 11:49
@Bochherief, Je geeft aan geen scout te zijn en dus niet te weten waar ze lopen. Hoe weet je dan wel zo zeker dat er ‘honderden’ zijn?
 
bochherief
 
11
15 juni 2019 om 11:51
omdat ik veel buitenspelers heb gezien en neres daarmee kan vergelijken. hij is geen buitencategorie en dus zijn er veel van dit soort spelers te scouten
 
Patroo
 
5
15 juni 2019 om 11:52
Zeggen jouw goed ingevoerde bronnen dat?
 
Stokie10
 
18
15 juni 2019 om 11:58
Noem er dan 10, die tussen de 20 en 23 jaar zijn, die bij een niet-europese topclub onder contract staan, die halve finale CL ervaring heeft, International zijn. Noem ze aub even op.
 
manodedios
 
22
15 juni 2019 om 12:03
vriend je kunt wel praten over bedrijfspolitiek en risicoanalyse maar je vergeet wellicht dat het over voetbal gaat. je kunt niet onder de indruk van Neres zijn, maar ook niet ontkennen dat hij goed functioneert. hij heeft doorslaggevende goals gemaakt en assist gegeven. en zoals je zelf aangeeft is hij 40 miljoen waard - dan ben je geen koekenbakker en nee, dan zijn er heen 100 anderen zoals jij. wat jij moet leren inzien is dat de waarde voor Ajax als zo’n speler blijft moeilijk in geld is uit te drukken. neem dat maar eens mee in je risicoanalyse en bovendien, wie garandeert je dat hij net zoveel blessurepech krijgt als Dolberg? Is het risico niet veel groter dat hij zich verder ontwikkelt en zijn waarde minimaal behoudt. neem ook een frenkiescenario op als je toch bezig bent. hij kan zijn beste dag niet gehad hebben, maar feit is dat hij in de basis stond bij de selecao, en dat zal de laatste keer niet zijn geweest. dat is weinigen gegeven. domste wat Ajax kan doen is grote uitverkoop houden omdat ze nu de beste prijzen kunnen krijgen. vermoed dat je dat zelf ook wel inziet, maar graag een beetje provoceert.
 
Selassi 020
 
2
15 juni 2019 om 16:09
@stokie10 En iemand die net zo effectief is in zijn dribbel en omzet naar kansen. Kan je vertellen, ik zou zonder de grote portemonnee te trekken in brazilie of argentinie, en zeg maar 25 miljoen+ neerleggen, geen spelers kunnen bedenken. Berghuis had eventueel gekund, maar ik vind dat zo'n naar ventje, die hóef ik niet eens bij ajax te zien. Bovendien een klasse minder natuurlijk.
 
Dolfifumi
 
1
15 juni 2019 om 22:05
Bocherief, je ziet het in mijn ogen helemaal verkeerd. In 1 van z'n eerste wedstrijden, weet niet meer tegen wie dacht Feyenoord, dook hij twee keer op achter de spits in het strafschopgebied. Noem mij 1 speler die dat ook doet.ik ben van mening dat Neres unieke kwaliteiten bezit die je niet zoveel ziet. Oke hij is wat wisselvallig hier en daar maar hij is ook nog jong. Als ziyech een mooie transfer kan maken , kan deze jongen zo op rechts spelen. Meer diepgang, in het strafschopgebied een beter oog voor de combinatie en medespeler. Ik ben fan , dat merk je. Geweldige speler.
 
Dolfifumi
 
0
15 juni 2019 om 22:28
Bocherief, als je geen scout bent, weet je ook geen 100 Neressen. Noem ze dan praatjesmaker. Niet verschuilen of excuses zoeken , gewoon namen noemen. Die 3 die je kunt noemen zijn vast niet voor 20 mil op te halen. Ik denk dat je meer het type bent van veel geschreeuw maar weinig wol.
 
Noldries
 
24
15 juni 2019 om 11:32
Dolberg scenario? Er is nooit een bod geweest op Dolberg niet die van 50 miljoen zoals zovaak aangegeven. We moeten met z'n alle is ophouden met al die transferbedragen. ik ben supporter ik wil goed voetbal zien zoals afgelopen seizoen waar Neres belangrijk was. dus laat hem nog lekker bij Ajax. Ajax heeft al genoeg geld om te besteden met Frenkie (75 tot 86 mil) en straks als De Ligt word verkocht plus de CL inkomsten. de rest mag blijven. een goede opvolger kost ook al weer veel geld en gaat hij net zoals Neres renderen? dat blijft afwachten. neres heeft ook 1.5 jaar moeten wennen.
 
bochherief
 
9
15 juni 2019 om 11:34
weet jij wel wat het dolbergscenario inhoudt, dat betekent dat iemands waarde keihard keldert, dan hoeft er niet eens een officieel bod te zijn gedaan. dolberg was in 2017 40+ mil waard, nu veel minder
 
Sanderr
 
27
15 juni 2019 om 11:41
Eens, maar wat is het probleem? Dolberg is nog altijd aardig wat waard en Ajax heeft nu nog een piepjonge spits die volgend jaar zomaar weer eens belangrijk kan zijn. Je hoeft niet altijd elke speler direct te verkopen hoor, zeker niet als ze zo jong zijn. Je moet een goede selectie zien te houden, betreft geld is er absoluut geen vuiltje aan de lucht, ik snap niet waarom jij doet alsof Ajax maar móét verkopen omdat ze anders in de problemen komen ofzo. Financieel is de club kerngezond, geen enkele reden tot verkoop.
 
Noldries
 
12
15 juni 2019 om 11:42
Sinds wanneer noemen we dat zo hahaha! Dolberg was idd goed. Echter was er nooit een waarde voor hem vastgelegd.
 
bochherief
 
0
15 juni 2019 om 11:46
er is altijd een waarde voor spelers, dat staat los van een bod. daarnaast kan ajax meer geld altijd gebruiken, voor het verbeteren van jeugdopleiding, academies wereldwijd opzetten, stadion kopen, aandelen terugkopen, betere transfers in de toekomst.
 
Stokie10
 
5
15 juni 2019 om 11:53
Ik zou liever goede spelers hebben dan al die dingen die jij nu opnoemt. Met goede spelers en een goede selectie haal je ieder jaar 50 miljoen aan CL inkomsten binnen. Wat kan mij het schelen of ajax veel geld heeft? Ik wil ajax kampioen zien worden, prijzen winnen en genieten in het stadion. Dat is me veel meer waar dan een zak met geld.
 
Noldries
 
5
15 juni 2019 om 11:54
Dat snap ik dat er altijd een waarde is. Maar sinds wanneer noemen we dat een dolbergscenario? Jij bent de eerste die dat zo formuleert.
 
manodedios
 
15
15 juni 2019 om 12:10
Kijk. Op zich heeft hij dat leuk gevonden. Een term voor een speler die in waarde daalt. Alleen vergeet hij voor het gemak een ding. Als een situatie dermate uitzonderlijk is dat het de naam wordt voor een bepaald scenario geeft dat al aan dat het een incident is. En hoe achterlijk moet je zijn om je beleid te bepalen aan de hand van een incident. Incidenten die moet je meenemen in je risicoanalyse. Maar wat die jongen nu voorstelt is om het de maatstaf te maken, en iedere speler op de (aangenomen) piek van zijn waarde te verkopen omdat de kans bestaat dag hij volgend jaar nog maar de helft waard is. Kortom: elk seizoen je beste spelers verkopen. Denk dat je met dat beleid heel snel afzakt in het profvoetbal.
 
Sanderr
 
11
15 juni 2019 om 11:33
Ik ben het met je eens dat je niet hoeft te praten over 70 miljoen voorlopig, dat is wel erg veel.. Maar dat je hem voor 35 maar gewoon moet verkopen is volstrekte onzin, dan heb ik hem liever nog een jaar bij Ajax. En dat 'Dolberg scenario' is een fabeltje, daagt dat nu nog niet? Monaco heeft nooit 50 miljoen geboden, hoe vaak is dat nu al ontkracht? Het gaat bij Ajax nu niet om geld verdienen, dat is er al genoeg verdiend dit jaar. Het gaat om een sterke selectie voor volgend jaar op de been brengen, en Neres is daarin wat mij betreft een belangrijke schakel.
 
bochherief
 
2
15 juni 2019 om 11:36
ik zeg niet dat je moet verkopen voor 35 noch dat er op dolberg 50 is geboden. wat ik zeg dat je niet het risico moet nemen als bij dolberg dat zijn marktwaarde sterk gaat dalen, want dat is een feit bij kasper
 
VBD79
 
5
15 juni 2019 om 11:43
Waarom zal zijn waarde gaan dalen? Zelfs na een minder seizoen zie ik hem nog voor zo'n 30 miljoen vertrekken. In deze tijd is dat nog laag voor een aanvaller die, op dit moment, ook nog een goddelijke kanarie is.
 
bochherief
 
2
15 juni 2019 om 11:50
we weten niet wat zijn waarde zal doen, maar hoeveel zal zijn waarde volgende zomer zijn als hij bij ajax blijft, misschien 15% meer dan je nu kan vangen en dan moet hij en ajax nog een geweldig jaar hebben. de kans dat zijn waarde daalt is ook groot en kan wel 50% tot waardevermindering oplopen. waarom zou je het risico van 15% meer nemen als je 50% minder ook kunt hebben, altijd verkopen dus
 
Stokie10
 
6
15 juni 2019 om 11:55
Omdat je met een goede speler een grotere kans hebt om kampioen te worden? Daar draait voetbal om, niet om de transferwaarde.
 
manodedios
 
11
15 juni 2019 om 12:24
Besef je dat je feitelijk beweerd dat je alle zomer en winter je beste spelers de deur uit moet doen? Denk je dat dat een goed beleid is?
 
Remcob
 
9
15 juni 2019 om 11:33
Want hij uiteindelijk gaat opleveren is heel sterk gekoppeld aan zijn prestaties op deze Copa. Als hij 2 sterke wedstrijden neerzet en beslissend is, dan kan er zo maar een bedrag ruim boven de 50 miljoen uit komen. Blijft hij net als afgelopen wedstrijd wat hangen qua prestaties, dan raakt hij snel zijn basisplek kwijt en zal er niemand boven de 35 miljoen bieden. Aangezien Overmars deze winter al 40 miljoen geweigerd heeft al hij dan simpelweg niet vertrekken. Ik snap dus de hoge bedragen wel. In de winter werd er 40 miljoen geboden, terwijl hij daarna beter gepresteerd heeft en international is geworden. Een bevestiging hiervan op dit hoog aangeschreven toernooi kan voor Ajax dus zeker de jackpot betekenen.
 
bochherief
 
0
15 juni 2019 om 11:38
prima, ga dan in onderhandeling vanaf 40 maar wacht niet op onrealistische bedragen als 60 a 70 als openingsbod. en sowieso deze zomer verkopen, je kan nu maximaal cashen, jaren erop kun je iets meer winst pakken maar dat weegt niet op tegen het risico dat de waarde (flink) daalt.
 
Scepticus38
 
5
15 juni 2019 om 11:45
@remcob "want hij uiteindelijk gaat opleveren is heel sterk gekoppeld aan zijn prestaties op deze Copa. " Dat zou zo zijn als Ajax niet zo een sterk seizoen had gedraaid in de CL en tegen zoveel gerenommeerde tegenstanders had gespeeld. Neres heeft zijn naam daar allang gevestigd en is op basis van die prestatie international geworden. Geinteresseerde kopers gaan zich echt niet ineens terugtrekken op basis van een paar interlands. Die weten allang wat hij kan en hebben allang bepaald hoeveel ze voor hem over hebben. Een speler van zijn leeftijd is nog niet zover dat hij een heel seizoen gelijkmatige prestaties op de mat kan leggen. Daar heeft hij nog niet genoeg inhoud voor. Als hij zich echter zo blijft ontwikkelen, zullen er veel hogere bedragen op tafel gelegd moeten worden en wordt hij voor veel clubs onhaalbaar. Hij heeft net zijn contract verleng waardoor hij nog drie jaar vast ligt en er geen enkele noodzaak voor Ajax is om hem te verkopen. Ajax wil hem ook helemaal niet kwijt en ik acht de kans niet heel groot dat de club hem voor een bedrag onder de 50 miljoen zal laten gaan. Volgend jaar is hij weer een jaar ouder en ervarener en gaat hij ook nog wel 35 tot 40 miljoen opbrengen. Als hij zich blijft ontwikkelen, wordt hij volgend jaar waarschijnlijk zelfs meer waard dan nu.
 
Sanderr
 
7
15 juni 2019 om 11:52
Maar wie verwacht er nou serieus 60 of 70 miljoen als openingsbod dan? Je zal het vast ergens 1 gekkie hebben zien schrijven maar dat is absoluut niet de visie van de gemiddelde Ajax supporten, laat staan van Marc en de rest van het clubbestuur. Elke club mag lekker zelf weten wat ze bieden maar Ajax zit wel in de luxe positie dat ze een bod van 50M aan de kant kunnen schuiven als Ziyech ook al vertrekt. Was hij dan meer waard? Nee, misschien niet per se. Maar Ajax wil niet 2 rechtsbuitens van basiskwaliteit in 1 zomer verkopen en ze hebben de financiële slagkracht om voet bij stuk te houden, en groot gelijk hebben ze ook! Daalt zijn waarde dan misschien 10 of 15 miljoen na een jaar? Waarschijnlijk niet, maar in een slecht scenario is het mogelijk inderdaad, maar dat maakt niet uit, dan is hij nog steeds 30M waard ofzo en Ajax heeft een jaar extra gehad om weer een evt. opvolger te zoeken. Ik word een beetje moe van die instelling dat je iedereen maar moet verkopen omdat nu de beste tijd is. Geen enkele club wil een stuk of 6 van haar basiskrachten in één zomer laten vertrekken, ook Ajax niet.
 
Scepticus38
 
14
15 juni 2019 om 11:34
@bochherief "terug op aarde en niet meer praten over 70 mil, realistisch zijn en gesprekken openen vanaf een bedrag van 35 a 40 mil. het maximale eruithalen en deze zomer absoluut verkopen, voordat je in een dolberg scenario terechtkomt. " Lekkere opportunistische reactie weer. 1 wedstrijd minder spelen en hij kan er niets meer van. Gelukkig ben jij geen TD van Ajax. Als die zou redeneren als jij zouden Tadic en Blind nu niet bij Ajax spelen en had de club niet zo een succesjaar achter de rug gehad. Als je gesprekken opent bij een bedrag van 35 miljoen ga je op 25 tot 30 uitkomen. Terwijl er al meer dan 40 geboden is. Ik kan je nu alvast verklappen dat hij voor dat bedrag niet weg komt.
 
bochherief
 
1
15 juni 2019 om 11:35
beter lezen zou fijn voor je reageert. er komt een bod van 35 a 40 en dan ga je onderhandelen. dus ajax zal nooit lager uitkomen, maar alleen maar hoger dan dat openingsbod.
 
Scepticus38
 
7
15 juni 2019 om 11:58
@bochherief "beter lezen zou fijn voor je reageert. er komt een bod van 35 a 40 en dan ga je onderhandelen. dus ajax zal nooit lager uitkomen, maar alleen maar hoger dan dat openingsbod. " Je snapt kennelijk niet zoveel van onderhandelen. Als je gaat onderhandelen geef je daarmee expliciet aan dat de speler weg mag en wek je dus verwachtingen bij de speler. Als de onderhandelingen klappen, zit je mogelijk met een gefrustreerde speler, waardoor die minder waard wordt. Als je gaat onderhandelen, verzwak je je eigen onderhandelingspositie en daarom gaat een onderhandelaar pas onderhandelen als er een bod ligt dat in de buurt komt van het bedrag dat hij wil ontvangen. Helemaal als het om een speler gaat die je eigenlijk niet kwijt wilt en waarvoor er ook geen noodzaak ligt om hem te verkopen. Als je iets niet wilt verkopen, is het enige dat je normaliter van gedachten kan doen veranderen, een niet te weigeren bod en dat is 35 miljoen niet als het om een speler als Neres gaat. Neres is pas 22 en zijn carriere moet feitelijk nog beginnen. Hij zal normaliter alleen maar beter worden en het risico dat hij minder waar wordt, is dan ook veel lager dan de kans dat zijn waarde verder omhoog gaat. Een TD die spelers gaat verkopen omdat hij bang is dat hun waarde zal dalen, kan je beter een ander vak kiezen omdat hij niet geschikt is voor het vak TD.
 
bochherief
 
0
15 juni 2019 om 12:59
zwak verhaal, je bedoelt het goed maar je hebt duidelijk nooit aan een onderhandelingstafel gezeten in het leven, los van het voetbal. daarnaast is het begrip risicoanalyse jou wereldvreemd, besef je niet hoe volatiel de voetbalmarkt is, en haal je zaken door elkaar zoals openingsbod en gewenst bod.
 
Constant kante
 
0
16 juni 2019 om 18:35
Scpeticus "je snapt kennelijk niet zoveel van onderhandelen. Als je gaat onderhandelen geef je daarmee expliciet aan dat de speler weg mag en wek je dus verwachtingen bij de speler. Als de onderhandelingen klappen, zit je mogelijk met een gefrustreerde speler, waardoor die minder waard wordt. Als je gaat onderhandelen, verzwak je je eigen onderhandelingspositie en daarom gaat een onderhandelaar pas onderhandelen als er een bod ligt dat in de buurt komt van het bedrag dat hij wil ontvangen." Aha. Okay, tot zover dan jouw visie op hoe het werkt in het betaalde voetbal 2019. Mag ik daar aan toevoegen dat wat de speler zélf wil (en of eist) ook nog van belang is en ertoe doet in die onderhandelingen? Dat zelfs de club die schijnt te 'zwemmen in het geld' (ajax heeft een begroting van rond de 100 miljoen en dus vier keer kleiner dan die van de topclubs van Europa, maar kennelijk is dat al 'zwemmen in geld'...) zich zal hebben te schikken in de wensen van een speler die bijvoorbeeld aangeeft dat hij persé toe is aan een volgende stap (bijvoorbeeld naar een grotere club dan Ajax in een grotere competitie..)?? Kom op zeg, prima dat je aangeeft dat Ajax in een luxe positie zit maar ook jij overdrijft die positie schromelijk. De eredivisie is een kleine vis in de grote poel die het Europese voetbal is en daar kan een mooi seizoen in de CL nu eenmaal nooit verandering in brengen. De markt in Nederland is nu eenmaal te klein. Dat wisten slimme voetbalbestuurders al rond de eeuwwisseling.
 
19messi33
 
2
15 juni 2019 om 11:44
Vond Neres prima spelen, heb de hele wedstrijd gezien. Vond Firmino juist slecht. Maar dit Brazilië is dik favoriet, wat een energie leggen ze in hun wedstrijden
 
NICOTAGLIAFICO
 
3
15 juni 2019 om 12:00
Inderdaad, goals tegen Madrid en Juventus maken niet meer uit als je niet de absolute uitblinker bent in een wedstrijd voor de goddelijke kanaries. Hij kan nog veel leren van Lozano die duidelijk meer waard is vanwege zijn fantastische goals tegen teams als Fortuna.
 
Ewoud
 
0
15 juni 2019 om 12:04
Je hoort mij niet zeggen dat Neres 70 mil waard is. Ik denk ook nooit dat je dat voor hem gaat vangen. Maar de markt werkt nou eenmaal niet op basis van realisme. Na dit CL seizoen kan je veel meer voor spelers vangen dan dat ze daadwerkelijk waard zijn, dus ook voor Neres. Met wat goed onderhandelen vang je daar nu rond de 50 miljoen voor, wie weet zelfs meer in deze gestoorde markt.
 
falonso
 
0
15 juni 2019 om 12:09
Ik kan dus serieus niet bedenken hoe je zon reactie kunt typen. Juist vast blijven houden aan je vraagprijs. Als andere clubs Neres niet willen, prima. Ik zie hem graag blijven. Als je bij iedere speler bang moet zijn voor een dolberg scenario, zoals jij het noemt en wat ik echt onzin vind, dan kan je beter stoppen. Je moet vertrouwen houden in je spelers. En zoals AjaxBaggio zegt, na 1 wedstrijd gelijk de vraagprijs halveren is onzin.
 
Davilla7
 
6
15 juni 2019 om 12:09
Helemaal mee eens. Laat Neres eerst maar eens de Eredivisie aan flarden schieten voordat we gaan praten over bedragen van 50+ miljoen. Een buitenspeler die in een seizoen niet verder komt dan 8 doelpunten in onze Mickey Mouse competitie is een dergelijk bedrag (voorlopig) niet waard.
 
manodedios
 
3
15 juni 2019 om 12:20
Maar dan heb je het over wat jij hem waard vindt en dat is niet zo interessant. Ik vind Lozano 30 miljoen waard .. maar als Napoli 40 wil betalen ???????
 
Davilla7
 
3
15 juni 2019 om 12:22
Wat heeft Lozano hier mee te maken?
 
wolterx
 
5
15 juni 2019 om 12:36
Maar een speler van zijn leeftijd die sinds zijn komst in Eredivisie 1g/a per 94' loopt zijn er niet veel. Betrokken bij 52 doelpunten in de Eredivisie terwijl hij op 3 verschillende posities heeft gespeeld en vaker invaller is geweest. 99 wedstrijden, 61g/a, dat is niet mis zeker als je nagaat dat hij van die 99 wedstrijden 25x van de bank begon. En nog veel vaker gewisseld is.
 
Davilla7
 
4
15 juni 2019 om 12:45
Als je het afzet tegen speelminuten zijn zijn statistieken inderdaad niet slecht, maar dat hij slechts zelden 90 minuten volmaakt kun je ook interpreteren als een statistiek die niet in zijn voordeel spreekt. Kan me zo voorstellen dat er clubs zijn die eerst eens willen zien of hij ook een constant niveau kan halen als hij een heel seizoen als basisspeler speelt.
 
Adidas2006
 
2
15 juni 2019 om 11:28
Mooi zo, wordt er hopelijk minder hard aan hem getrokken tijdens de transfer periode. Lekker nog een jaartje Ajax aub ??
 
Sanderr
 
7
15 juni 2019 om 11:30
Geen super wedstrijd van Neres helaas, benieuwd of Tite hem laat staan dinsdagnacht. Beetje gemengde gevoelens hierbij, ik gun hem die basisplek en een goede Copa, maar aan de andere kant is hij misschien wel weg bij Ajax mocht dat gebeuren! Zal hoe dan ook nog de nodige minuten maken dit toernooi, zij het als invaller of als basisspeler. Zou mooi zijn als hij toch op zijn minst zijn eerste toernooigoal voor de Selecão meepikt!
 
Skede
 
1
15 juni 2019 om 12:05
Heb je gekeken ja? Was vooraf van plan om af en toe een wedstrijd mee te pakken maar helaas veel wedstrijden om 01:00 of 02:30 haha. Twaalf uur 's nachts gaat nog net, dan ben je voor 2 uur klaar maar daarna wordt het me te gek. Gelukkig ook een aantal wedstrijden om 9 uur.
 
Sanderr
 
2
15 juni 2019 om 12:23
Nee man, het werd iets te laat voor mij 2.30 beginnen... Maar leidde aan de hand van de samenvatting en enkele beoordelingen van diverse geschreven media af dat het in iexer geval niet super was. Zocht vaak zijn man op maar, in tegenstelling tot bij Ajax vaak in de tweede seizoenshelft, strandde zijn acties veelal. Jammer, ik had goede hoop dat hij zich kon laten zien. En wie weet gaat hij dat nog doen verderop in het toernooi. Zaterdag speelt Brazilië wel om 21.00 tegen Peru in het derde groepsduel, die ga ik wel ff meepikken in ieder geval!
 
Skede
 
2
15 juni 2019 om 12:28
Ooh, op die manier. Tja er zullen er vast bij zijn die er voor wakker blijven..Ja ach, is pas de eerste wedstrijd voor Brazilië. Wie weet komt Neres nog los! Is in ieder geval te hopen dat die bondscoach die Everton nu niet opeens een basisplaats geeft ipv Neres. Zou zonde zijn.
 
Sanderr
 
3
15 juni 2019 om 12:43
Zou behoorlijk wispelturig zijn inderdaad, hij scoorde weliswaar maar goed hij kwam er ook fris in in de 80' minuut. Eerstvolgende is tegen Venezuela, net als Bolivia zou dat een makkelijke prooi moeten zijn voor de Goddelijke Kanaries. Hopelijk kan Neres de bonscoach het vertrouwen terugbetalen inderdaad
 
Alcantara91
 
2
15 juni 2019 om 11:30
Waar zit Vinicius? Zou hem altijd laten spelen samen met willian/richarlison
 
Sanderr
 
4
15 juni 2019 om 11:44
Vinicius zit nog niet bij de selectie, Willian is er ook pas bijgekomen toen Neymar geblesseerd afhaakte. Neres en Everton krijgen de voorkeur boven Vinicius vooralsnog, die is ook nog wel héél jong he, zijn tijd komt wel!
 
TILBURG013
 
4
15 juni 2019 om 11:50
Daarnaast is Vinicius ook bijna heel de 2de seizoenshelft geblesseerd geweest en hebben die andere jongens wel hun kwaliteiten laten zien afgelopen half jaar! Zoals Sander zegt zijn tijd komt nog wel!
 
Alcantara91
 
0
15 juni 2019 om 11:56
Ja klopt zeker! Brazilie heeft wel lekker veel opties..
 
VoetbalPassie
 
4
15 juni 2019 om 12:44
Is ook vaak wisselvallig bij Ajax, 1 op 5 wedstrijden speelt hij briljant, geen verrassing dat hij nu ook weer minder speelde.
 
Janta
 
1
15 juni 2019 om 13:16
Eigenlijk was deze optreden zijn 1e belangrijke wedstrijd voor het nationaal elftal en daarin deed hij het niet slecht maar wel met wat kanttekeningen zoals b.v. te egoã¯stisch bij balbezit maar die balverliefdheid daar hebben wel meer Brasillianen wel eens last van en sommige zijn daar groot mee geworden. Neres is nog jong en zal nog moeten bijleren maar heeft bij Ajax al bewezen dat hij zeer talentvol is.
 
S-070
 
0
15 juni 2019 om 14:42
Neres speelde niet eens een slechte wedstrijd maar als de Braziliaanse meeiw dit zegt zal waarschijnlijk Everton starten. Die overigens een prima seizoen heeft gedraaid. Eerste helft was dramatisch, maar tweede helft hebben ze het goed opgepakt. Dit kan weleens de Copa America van Messi worden.