'Breuk tussen Bazoer en FC Porto aanstaande na disciplinaire straf'
Vrijdag, 30 november 2018 om 13:34

Riechedly Bazoer heeft geen goede beurt gemaakt bij FC Porto. De middenvelder is volgens O Jogo voorlopig uit de A-selectie gezet door trainer Ségio Conceicão omdat hij tijdens de interlandperiode na vier vrije dagen te laat op de training is verschenen. Voorlopig moet de middenvelder trainen met Porto B. De krant meldt tevens dat Bazoer mogelijk eerder wordt teruggestuurd naar VfL Wolfsburg.

Bazoer beleeft vooralsnog een ongelukkige tijd in Portugal. Afgelopen zomer maakte hij vlak voor het sluiten van de transfermarkt op huurbasis de overstap van VfL Wolfsburg naar Porto. Waar hij in de Bundesliga nauwelijks aan spelen toe kwam, hoopte hij bij de Portugese topclub de draad weer op te pakken. Mede door blessureleed is zijn inbreng dit seizoen beperkt gebleven.

Bazoer maakte in september zijn debuut voor het tweede elftal van Porto tegen Oliveirense en na een kwartier viel hij uit met een schouderblessure. Eind oktober maakte hij zijn officiële debuut in het eerste elftal. In de Champions League-wedstrijd tegen Lokomotiv Moskou kwam hij zeven minuten voor tijd binnen de lijnen. Een week later was hij in de bekerwedstrijd tegen Varzim (4-2) trefzeker in het Estádio do Dragão. Sindsdien speelde de ex-Ajacied geen wedstrijd meer in het eerste elftal.

Meer nieuws
   
00:16
00:16
Van der Meijde: 'Wat een fantastische speler! Die moet Ajax meteen halen'
4
   
23:53
23:53
Kieft openbaart kwetsend bericht dat hij van Marco van Basten kreeg
5
   
23:15
23:15
'Antony beledigt Ten Hag in groepschat van Man United met drie woorden'
52
   
23:00
23:00
Ajax gaat op zoek naar een rechtsbuiten: 10 potentiële kandidaten op een rij
38
   
22:54
22:54
Manchester United wordt vernederd en gaat keihard onderuit bij Palace
79
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
bayerLeverwurst
 
170
30 november 2018 om 13:56
man man man eeuwig zonde mentaliteit van een vaatdoek
 
PeterVermeuIen
 
94
30 november 2018 om 14:03
Dus Peter Bosz had het goed gezien... Bergkamp en Spijkerman mogen wel heel goed gaan nadenken.
 
buitenspelval
 
30
30 november 2018 om 14:33
@PeterVermeulenKlopt feitelijk helemaal niet wat je hier beweert. Juist de technische staf van Frank de Boer (waaronder Bergkamp en Spijkerman) had bij de clubleiding al kenbaar gemaakt, dat El Ghazi en Bazoer stoorzenders binnen de selectie waren. In de zomerse transferperiode werd er aan de nieuwe coach Bosz verteld, dat er voor de twee geen toekomst meer was bij Ajax en de club ze op de transferlijst wilde plaatsen.Juist Bosz persoonlijk stak daar een stokje voor en besloot het met de twee toch te proberen. Dat liep echter faliekant mis de eerste seizoenshelft, Bosz clashte met beide talenten en in de winterstop na incidenten tussen de coach en spelers, besloot ook Bosz van de twee af te willen.Bosz had het eigenlijk helemaal niet goed gezien wat die jongens betreft. Frank de Boers technische staf, met Bergkamp en Spijkerman, hadden al eerder ervaren en aangegeven dat El Ghazi en Bazoer beter weg konden gaan. Het was juist Bosz, die in al zijn eigenwijsheid nog door wilde gaan met de twee.
 
Jaimy87
 
47
30 november 2018 om 15:20
Noem het in al zijn eigenwijsheid voor wat betreft Bosz, maar de gedachte dat hij eerst zelf wilde ervaren of er toekomst voor deze spelers was is in de basis niet vreemd ofzo. Sommige trainers kunnen beter met lastige spelers omgaan dan anderen, voorbeelden te over.
 
buitenspelval
 
3
30 november 2018 om 15:48
Bosz staat nou eenmaal bekend als een erg eigenwijs karakter, dus noem ik het beestje ook maar gewoon bij zijn naampje. Ik vind zijn actie om het eerst zelf te willen ervaren met Bazoer en El Ghazi, terwijl het hem al op het hart gedrukt werd, dat er onder de vorige technische staf al voldoende vervelende ervaringen waren met de twee, inderdaad een stronteigenwijze actie. De clubleiding van Ajax wilde deze jongens ook niet voor niets kwijt, nadat De Boer en co wel klaar waren met die twee stoorzenders. Dat moeten ze het wel bont gemaakt hebben lijkt mij. Natuurlijk had een goede samenwerking tussen Bosz en Bazoer & El Ghazi gekund en hij kreeg ook de ruimte van de clubleiding om het te proberen, maar drie eigenwijze persoonlijkheden bij elkaar, gaat vaak niet goed, blijkt maar weer eens.Bosz vertrouwde vooraf schijnbaar al weinig op de kunde van de deels nog aangebleven leden van de technische staf. Sterker nog: deze actie werd later nog als één van de irritaties genoemd, waarom de samenwerking tussen Bosz en Krüzen enerzijds en Bergkamp, L’Ami en Spijkerman anderzijds, vanaf het begin al moeizaam verliep.
 
Louis el Pisto
 
10
30 november 2018 om 16:15
Leuk voor Bergkamp hoor maar als hij beslist het met die jongens te willen proberen is dat zijn goed recht. Ik vind het hem alleen maar sieren dat hij niet op basis van de meningen van anderen een oordeel over mensen velt. Ook Bosz wist dat dit grote talenten waren en hoopte waarschijnlijk dat ze het licht zouden gaan zien. (Je hebt het hier over gasten die nog half in de pubertijd zaten) Helaas niet gelukt maar nooit geschoten is altijd mis. Daarnaast twijfel over de aangeboren leden van de technische staf is ook niet zo vreemd aangezien hij waarschijnlijk liever had samengewerkt met zijn eigen staf. Deze mensen kende hij nog helemaal niet en moesten zich eerst maar eens bij hem bewijzen. (Net als Bazoer en El Ghazi) Uiteindelijk hebben we toen een fantastisch jaar gedraaid met die eigenwijze man, dus wat zit je nou eigenlijk te zeuren..
 
Janta
 
1
30 november 2018 om 16:36
Nou eigenwijs, Bosz heeft het gewoon nogmaals geprobeerd om te kijken of onder hem wel dat bekende kwartje zou vallen en blijkbaar was dat niet het geval. Vergeet niet dat in die tijd Bazoer bekend stond als een groot talent en die stuur je niet zomaar de deur uit. Hij is een geweldige speler maar met een mentaliteit van een 6e klas AVB zaterdagmiddag speler.
 
PeterVermeuIen
 
1
30 november 2018 om 16:40
Volgens mij botste de Boer persoonlijk met Bazoer en niet met de staf. Dennis Bergkamp heeft altijd gezegd dat de jeugd altijd minimaal 25 wedstrijden moeten voetballen in de 1e selectie om vast te stellen of ze goed genoeg zijn.Bergkamp en Spijkerman zeiden nog dat ze niet blij zijn met de keuze van Bosz omdat hij vasthoudt aan zijn dezelfde spelers, volgens mij na de uitwedstrijd tegen PSV.
 
Rude-E
 
3
30 november 2018 om 16:44
Nou staat De Boer ook bekend moeite te hebben met bepaalde types dus vind ik het niet heel raar dat Bosz het eerst zelf aan wilde kijken.
 
toss
 
3
30 november 2018 om 16:46
Bij psv hebben ze dit destijds ook goed gezien. Bij Ajax kregen ze het ook al snel door.
 
Malafronte9
 
6
30 november 2018 om 16:54
Al met zijn vertrek bij PSV was duidelijk dat deze jongen het niet ging halen. Slap excuus om naar Ajax te gaan destijds.
 
ShivaGizmo
 
36
30 november 2018 om 14:05
Ook weer zo'n omhoog geschreven talent wat het laatste jaren totaal niet waarmaakt, denk niet dat je hem ooit nog ergens in de top ziet spelen
 
Janta
 
71
30 november 2018 om 14:09
Niet omhoog geschreven want Bazoer was een enorm talent maar wat later bleek, met een verkeerde mentaliteit.
 
ShivaGizmo
 
19
30 november 2018 om 14:22
Dus dan toch hoger ingeschat dan eruit komt, met alleen talent kom je er ook niet en zo goed was hij nu ook weer niet want bij Ajax stond hij er toch ook geregeld naast. Je kunt niet allemaal doorbreken natuurlijk, als je het niet red omdat je niet goed genoeg bent oké maar dat je het niet red omdat je het mentaal af laat weten snap ik echt niet
 
Ijsmuts
 
10
30 november 2018 om 14:24
Tsja, mentaliteit is ook een kwaliteit of talent. Uiteindelijk zal de mentaliteit bepalen of een speler (structureel) de top kan halen. Dat kan nml niet alleen op talent. Maar mentaliteit is op jeugdige leeftijd erg moeilijk in te schatten, voetballende kwaliteiten daarentegen wel.
 
soccersupp
 
22
30 november 2018 om 14:28
Deze jongen is/was zeker zeer talentvol. Je kan mij niet wijsmaken dat er bij zowel Ajax als psv koekenbakkers rond lopen.... Louis van Gaal had het vroeger over tips. Techniek, Inzicht, Persoonlijkheid en Snelheid. De persoonlijkheid is veruit het moeilijkste te beoordelen. Sommige komen tot inkeer en pakken de 2e kans en sommigen verdwijnen roemloos door de achterdeur.
 
Bossie
 
3
30 november 2018 om 14:43
Toen was de middelmaat de maat bij Ajax, zeker bij de talenten.
 
toss
 
3
30 november 2018 om 16:47
Nou doe je de gemiddelde vaatdoek echt te kort. Die van mij gaat door tot ie nat is van het zweet en iedereen en alles heeft afgedroogd
 
afcavosje
 
77
30 november 2018 om 13:57
Het volgende talent dat door een gebrek aan intrinsieke motivatie de top niet gaat halen.
 
YT42
 
14
30 november 2018 om 14:08
Ouasim Bouy 2.0
 
AjaxxxLove
 
9
30 november 2018 om 15:54
Ach, zijn al een stuk of 30000 talenten hieraan onderdoor gegaan. Ik was vroeger een tamelijk talentvolle voetballer, maar met alleen talent redt je het bij lange na niet. Echt alles moet kloppen.
 
Bergwijn
 
13
30 november 2018 om 14:28
Hij heeft nooit de kwaliteiten gehad om de top te halen.
 
soccersupp
 
12
30 november 2018 om 14:30
Besef je wel dat je met deze reactie de technische staf van je eigen club onderuit haalt? Heeft genoeg talent maar mist de persoonlijkheid om te slagen.
 
Irriducibili420
 
14
30 november 2018 om 14:49
Dus je mag nooit op feiten wijzen alleen omdat het he eugen club is. Dus lekker je ogen sluiten voor de werkelijkheid. Lekker objectief discussieren wordt het met jou dus in het dagelijkse leven lol
 
Bergwijn
 
5
30 november 2018 om 14:50
Hoe haal ik mijn eigen club onderuit als ik zeg dat Bazoer niet de kwaliteiten heeft om de Europese top te halen?
 
afcavosje
 
11
30 november 2018 om 14:52
De absolute top (real Madrid, Barcelona etc.) misschien niet. Maar een basisplaats bij Porto of iets gelijkaardigs moet gezien zijn voetballende talent en potentie zeker wel kunnen. Echter is mentaliteit ook een talent.
 
 
4
30 november 2018 om 16:01
Niet geslaagd bij Ajax, niet geslaagd bij Wolfsburg en nu lukt het ook niet bij Porto. Dat komt echt niet aan allen een gebrek aan motivatie, dan mis je ook de kwaliteiten.
 
Rude-E
 
1
30 november 2018 om 16:47
Ik zie niet in waarom. Als zijn motivatie bij alle drie slecht was kan hij alsnog de kwaliteiten bezitten. Het is er bij alle 3 echter niet uitgekomen
 
MarcoVerratti
 
41
30 november 2018 om 13:57
Deze jongen is goed op weg om een ooit zo veelbelovende carrière om zeep te helpen. Zonde, vond het bij Ajax een groot talent.
 
Kasteelheer.88
 
2
30 november 2018 om 15:02
Die eerste periode in het eerste elftal van Ajax was hij fenomenaal. Daarna zakte hij ver weg en leek zijn mentaliteit ook niet zo best. Echt zonde, dit soort spelers hadden Oranje nu moeten dragen maar zitten er niet eens bij .
 
ninjakai
 
1
30 november 2018 om 15:51
Tja, jammer maar helaas. Motivatie komt uit jezelf. Als deze jongen de mentaliteit had van een Veltman had hij het serieus ver kunnen schoppen. Hij heeft alles op het fysieke vlak in zijn voordeel. Kracht, lengte en snelheid. Maar zonder inzet en mentaliteit haal je het gewoon niet.
 
UltimateFreak83
 
7
30 november 2018 om 13:58
Hij had zich gewoon moeten richten op een carriere als verdediger. Helaas ziet hij zich als middenvelder en zie hier het resultaat. Laat hem maat twee jaartjes eens ballen bij Vitesse ofzo. Zou zomaar kunnen zijn dat hij daar ook zou gaan banken.
 
arsen(e)al
 
46
30 november 2018 om 14:02
Dit is totaal niet het resultaat van de focus op het middenveld, waar hij gewoon thuishoort. Dit is een gebrek aan mentaliteit, wat je al in het laatste jaar bij Ajax zag
 
Louis el Pisto
 
2
30 november 2018 om 16:25
Hoezo niet? Zie bij jullie allebei geen enkel argument wat jullie standpunt bewijst. Ik denk zelf dat verdediger zijn er ook niet in had gezeten. Werd bij Ajax nooit op 6 gezet omdat hij niet in zijn positie bleef en gaten liet vallen. Dat kan je als verdediger ook niet doen. Vind het wel knap dat jullie allemaal iets te melden hebben over zijn mentaliteit terwijl jullie hem helemaal niet kennen en misschien 2/3 voorbeelden van incidenten kunnen opnoemen waarvan de meeste nog toen hij nog half in de pubertijd zat. Toen waren jullie ook allemaal brave jongetjes zeker?
 
JasonRhijn
 
10
30 november 2018 om 14:00
Gaat goed met hem. Als een gearriveerde speler weggegaan bij Ajax en nu banken bij Wolfsburg en uit de selectie bij Porto. Gaat niet goed op deze manier, zal vast aan de trainer liggen.
 
UltimateFreak83
 
16
30 november 2018 om 14:04
Bij Ajax bankte hij al. Onder de Boer aardig jaartje gehad, maar vervolgens terecht op de bank gezet. Mist gewoon kwaliteit
 
LucasAndersen
 
8
30 november 2018 om 14:22
Mwah Bazoer speelde ook wel echt waardeloos in zn laatste jaar bij Ajax hoor.
 
siepie
 
7
30 november 2018 om 14:25
Hij kwam op de bank omdat Bosz vond dat hij niet paste in de speelstijl van collectief druk zetten. Hij miste de discipline daarvoor
 
Araman
 
8
30 november 2018 om 14:39
Hij had een doorlopend contract, hij wilde de strijd met Schone niet aangaan.
 
arsen(e)al
 
17
30 november 2018 om 14:01
Haha wauw. Krijg je zo'n prachtige kans, ondanks je matige prestaties bij Wolfsburg, laat je m zo kansloos liggen. Zonde.
 
Zermatt_Person
 
2
30 november 2018 om 14:39
Alsof Porto zo'n prachtige kans is. Bazoer zit ook bij Porto gewoon op de tribune. Als ik moest kiezen tussen tribune Porto met minder salaris of tribune Wolfsburg met een hoger salaris, koos ik altijd voor tribune Wolfsburg met een veel hoger salaris. Bazoer heeft achteraf een foute keuze gemaakt door flink salaris in te leveren om bij Porto aan de slag te gaan.
 
Musi26
 
6
30 november 2018 om 14:45
Ik niet. Als ik dan toch op de tribune mort zitten, dan maar lekker in de Portugese zo'n ??
 
Edo
 
8
30 november 2018 om 15:09
Ja, Porto is zeker een prachtige kans. Als je bij Wolfsburg niet aan de bak komt, word je normaliter terug verscheept naar niveau Heerenveen, AZ of Utrecht. Om daar weer wat aan spelen toe te komen. Maar Bazoer kreeg de kans om zowaar Champions League te gaan spelen. Dan heb je gewoon geluk en dat kadootje moet je gewoon dankbaar uitpakken.
 
Zermatt_Person
 
1
30 november 2018 om 15:18
@edo, maar dat cadeautje blijkt verkeerd uit te pakken. Als je ook nog op de tribune zit bij Porto heb je er natuurlijk niks aan. Voor niets een heleboel salaris ingeleverd. Je moet op jonge leeftijd spelen. Als je dan moet kiezen tussen een tribune plaats bij Porto met minder salaris of een tribune plaats bij Wolfsburg met veel meer salaris, koos ik altijd voor een tribune plaats in Wolfsburg met veel salaris. Carrière technisch is het beste om echter naar een Heerenveen of Utrecht te gaan waar je verzekerd bent van veel speelminuten, maar zeker geen tribune plaats bij Porto.
 
Medellin
 
0
30 november 2018 om 15:45
Snap niet dat spelers het blijven proberen bij Porto (gehuurd of vast). Porto ziet zulke jongens zoals Bazoer graag komen omdat het ze niets kost en als ze weer hun niveau halen kunnen ze flink cashen (gaat nu om een huur maar toch). Maar als speler zetten ze je ook zo binnen het jaar buiten wanneer je niet goed genoeg bent en je krijgt amper een tweede kans. Succes dan maar.
 
Edo
 
1
30 november 2018 om 16:57
@zermatt Ja, maar dat is kennis achteraf. De kans bekijk je vooraf, en die kans was mooi. Bazoer helpt die kans nu deels zelf om zeep door aanleiding te geven om je uit de selectie te laten zetten. Als Bazoer vantevoren had geweten dat hij op de tribune moest gaan zitten, ja dan is het niks. Maar dat wist hij niet vooraf.
 
Neutraal1980
 
15
30 november 2018 om 14:01
Wat zal die balen zeg. Weggegaan bij PSV omdat hij meer perspectief bij Ajax zag. Nu speelt Rosario wekelijks op die positie. Had hij nu ook kunnen staan. Nu raakt zijn carrière toch aardig in de slop.
 
D-Bergkamp
 
8
30 november 2018 om 14:06
@ Neutraal1980 De motivatie was bij PSV en bij Ajax ook al ver te zoeken, en zeker het karakter en de mentaliteit om te vechten was toen ook al niet meer aanwezig. En dat is nu niet anders, puur gebrek aan mentaliteit.
 
Jeroen-AMF
 
3
30 november 2018 om 14:07
Als hij zich bij Ajax ontwikkelt had, had hij daar denk ik ook wel in de basis kunnen staan. Talent had hij genoeg. Maar inderdaad op papier niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Hij is gelukkig nog jong!
 
meneers
 
3
30 november 2018 om 14:12
nou mag er niet vergeten worden dat hij onder advocaat al naar ajax is gegaan volgens mij en die is niet van de jeugd een kans geven, zie nu de venema soap. daarna kwam cocu die hield er ook van jeugd spelers een kans te geven. daarnaast zijn we 6/7 jaar verder ik denk niet dat hij nog zolang in de jeugd van psv had willen spelen
 
gutihaz.
 
17
30 november 2018 om 14:03
Ik was echt zo'n groot fan van hem toen hij net doorkwam bij Ajax. Hij leek alles te hebben als Cvm, en de topclubs hielden hem al in de gaten. We liepen met het hele land de polonaise achter hem, Riedewald en Tete aan. Nu zal ik vast teruggeroepen worden door iedereen die beweerd dat nooit te hebben gezegd, I dont care. Ik geef in ieder geval ruiterlijk toe dat ik er in het geval van Bazoer en ook Riedewald echt volledig naast zat qua mogelijkheden.
 
PeterVermeuIen
 
11
30 november 2018 om 14:06
Ik had Bazoer heel hoog zien zitten, gebrek aan motivatie en mentaliteit helaas. Bosz had het goed gezien.Van Riedewald had ik al verwacht dat hij nooit een topper zou worden, beetje dezelfde categorie als Emmanuelson.
 
D-Bergkamp
 
5
30 november 2018 om 14:08
@ Gutihaz Over Tete en Riedewald ben ik nooit gecharmeerd geweest, over Bazoer wel enorm en ook over El Ghazi. Waar El Ghazi juist gigantisch gemotiveerd leek had Bazoer het pure talent dat je graag wilde zien. Tete is nooit meer dan een degelijke Ajax back geweest, zijn meest spectaculaire actie is zijn tackle. Maar iedereen die voetbalt die weet dat een tackle een noodoplossing is omdat je eigenlijk al te laat bent. Dat is namelijk een vorm van reageren ipv anticiperen. Iemand die anticipeert heeft de bal eerder al onderschept.
 
Metternich
 
5
30 november 2018 om 14:09
Ik was vooral erg gecharmeerd van El Ghazi. Maar ik laat me wel snel verleiden door esthetiek moet ik bekennen. Spelers die rechtop lopen met de bal en kracht uitstralen vind ik fantastisch. Jammer dat deze generatie boys het niet lijkt te gaan redden.
 
ShivaGizmo
 
10
30 november 2018 om 14:13
Het probleem is gewoon dat we hier in Nederland iedereen veren in de reet steken als ze paar leuke wedstrijden gespeeld hebben, dan zijn het gelijk toptalenten. Ze moeten jonge spelers is meer op de achtergrond houden en laat ze eerst minimaal een seizoen is een presteren en dat is eigenlijk nog te kort. Ze worden nu na paar wedstrijden omhoog geschreven en gaan naast hun schoenen lopen, zie zijn carrière eerder neerwaarts dan opwaarts gaan
 
atleticofc
 
9
30 november 2018 om 14:03
Psv had een gedegen plan voor hem liggen. Hij vond zichzelf echter meer een middenvelder dan een verdediger. Denk dat ze het bij PSV nog niet heel verkeerd hadden ingeschat. Hij heeft zijn carrière aardig om zeep geholpen. We zullen nooit weten of hij als CV wel was geslaagd. Want sowieso mentaal lijkt hij niet erg sterk.
 
Bossie
 
1
30 november 2018 om 14:07
Dit was een groot talent toen er nog veel middelmaat bij Ajax zat. Hoe anders is het nu.
 
JasperSJ
 
10
30 november 2018 om 14:09
Terug naar Ajax dan maar. Peter Bosz had het dan tóch goed gezien in Bazoer. Ook El Ghazi, Riedewald, Tete en Gudelj bewijzen niet zijn ongelijk.
 
Edo
 
1
30 november 2018 om 15:12
Precies, ze hadden het met al die gasten goed gezien. Geen van hen is echt doorgebroken, en ik zie dat ook eigenlijk niet meer gebeuren. Heel misschien Tete nog. Maar daarom snap ik je eerst zin niet. Terug naar Ajax? Wat moet Ajax dan met hem? Hij redden het twee jaar terug al niet. Ajax is beter geworden, dus wat moeten ze nu met Bazoer?
 
Stormjager
 
3
30 november 2018 om 14:11
Ach ja, weer zo'n figuur die denkt dat hij zich alles kan permitteren en zo zijn carriëre als een nachtkaars uit ziet gaan. Is er dan niemand in zijn omgeving die hem met een beetje gezond verstand begeleidt? Dom dom dom....
 
atleticofc
 
3
30 november 2018 om 16:58
Hij wordt volgens mij onder andere begeleidt door zijn broer, die hem vertelt hoe geweldig hij wel niet is. Zo eentje die dus wil profiteren van zijn broertje door verder niks uit te voeren. Natuurlijk is dat een ja knikker.
 
Master D
 
5
30 november 2018 om 14:11
Toch bijzonder hoe sommige talenten hun carriere om zeep helpen. Deze jongen had echt voldoende talent om te slagen als middenvelder bij een topclub in Nederland en wellicht nog hoger te komen. Echter laat zijn mentaliteit hem dan in steek en is het na een serie goede wedstrijden helemaal niks meer.
 
Ruudje74
 
4
30 november 2018 om 14:14
Kom op Bazoer! Verkwist je talent niet!!! Aan de bak, je bent een begenadigd talent die nog aan het begin van zijn carrière staat. Luisteren leren, accepteren en van je af laten glijden. Alles voor 1 doel: de top bereiken (want dat kan je) en een vaste waarde in een succesvol Oranje worden!
 
HenkVersluis
 
1
30 november 2018 om 14:22
Nou ze carrière is precies uitgekomen zoals hij hem uitgestippeld heb Was niks is niks en wordt niks
 
bombanera99
 
6
30 november 2018 om 14:26
Ik vind het altijd grappig dat als een speler niet aam de verwachtingen voldoet van mensen dat het altijd aan de mentaliteit van de speler ligt.Nee het ligt aan de verwachtingen van mensen die absurd zijn. Bazoer is nooit zo goed geweest als dat men hem toeschreef. Het kan dus alleen maar tegenvallen.Als de statistieken ons iets uitwijzen is dat de verwachtingen vaak te hoog zijn. Maar we leggen nooit de schuld bij onze verwachtingen maar altijd bij de speler dat die niet aan onze verwachtingen voldoet.Ik zie hetzelfde nu bij de Ligt en de Jong. Dit worden automatisch wereldtop spelers. De realiteit is volledig kwijt. We zijn in dit land echt helemaal doorgedraaid.
 
 
3
30 november 2018 om 14:57
Onzin, deze jongen heeft zat talent. Probleem is dat je meer dan talent nodig hebt om de top te bereiken. Deze jongen kon niet met de druk omgaan. Hij is dus inderdaad niet goed genoeg, maar dat ligt echt niet aan z'n intrinsieke voetbaltalent. Wat dit verwachtingspatroon met dit land te maken heeft ontgaat me echt compleet. Alsof dit in andere landen anders is? Mensen zijn allemaal hetzelfde hoor, of ze nou uit Nederlands, België of Kirgizië komen.
 
bombanera99
 
2
30 november 2018 om 15:38
@migi Wat kon Bazoer nou eigenlijk goed? Waar blonk hij in uit?
 
 
1
30 november 2018 om 15:59
Fysiek sterk, goede techniek, prima handelingssnelheid. Niet de volgende Xavi ofzo, maar echt wel een verdienstelijk speler. Meer talent dan Kuyt bijvoorbeeld denk ik.
 
Feelingood
 
1
30 november 2018 om 17:20
Kuyt word altijd geroemd om zn arbeidsethos, maar ik vind persoonlijk dat zijn voetballende kwaliteiten ondergewaardeerd zijn.. tactisch sterk, goede afmaker, goede passing..
 
 
0
30 november 2018 om 19:01
Ik ben groot fan van Kuyt, maar met name om zijn professionaliteit. Natuurlijk kan hij goed voetballen, maar er lopen er zo duizend rond met meer talent die nog niet 1% bereiken van wat hem is gelukt.
 
Edo
 
2
30 november 2018 om 15:15
@bombanera Het gaat helemaal niet om de verwachtingen. Dat maak jij er van. Het gaat er om dat hij om disciplinaire redenen er buiten wordt gezet. Dat is gewoon dikke vette eigen schuld. Dat zijn dingen die gebeuren als je 17 bent. Niet als je al jaren prof bent. Als Bazoer gewoon niet goed genoeg is; jammer maar helaas. Geprobeerd, en mislukt. Maar uit de selectie gezet worden om dit soort kleuterredenen...
 
JaxieJuve
 
1
30 november 2018 om 14:27
Blijft een gigantische zonde hoe deze jongen door de achterdeur is vertrokken bij Ajax. Was de ideale nr 6 geweest. Ik hoop dat er snel bij hem het kwartje valt anders zie ik m met n paar jaar ergens in Bulgarije belanden met alle respect.
 
OuweBuizerd
 
2
30 november 2018 om 14:28
Jammer, aan zijn talent ligt het niet. Hoop voor hem dat hij een voorbeeld neemt aan Labyad. Vond zich ook te goed voor Psv, ging te vroeg weg en redde het niet in het buitenland. Nu weer terug aan de top van de Eredivisie waar hij langzaam waardevol aan het worden is.
 
atleticofc
 
3
30 november 2018 om 14:42
Labyad heeft twee keer in mogen vallen bij Ajax. Langzaam waardevol gaat dan wel heer erg langzaam. Labyad gaat geen vaste waarde worden bij Ajax dus ook niet heel waardevol.
 
keffie270
 
0
30 november 2018 om 14:32
Jammer hoor! Als hij eruit had gehaald wat erin zit, had hij een mooi duo met Frenkie kunnen vormen! Hopelijk gaat ‘t met Frenkie beter eindigen...
 
wyzijnkampioen
 
1
30 november 2018 om 14:45
Mentaal is Frenkie veel sterker dan Bazoer dus dat gaat wel goed komen. Erg sympathieke gast ook Frenkie. Ligt goed bij het publiek.
 
wyzijnkampioen
 
1
30 november 2018 om 14:43
Misschien toch maar weer proberen om als CV te gaan spelen? Hij heeft in principe nu toch niks meer te verliezen en misschien pakt het wel goed voor hem uit.
 
Constant kante
 
0
30 november 2018 om 16:20
..volledig mee eens. Ik denk dat hij kan excelleren als CV. Zeker al omdat hij dan zijn athletische vermogen nog veel beter tot zijn recht kan laten komen in de opbouw.
 
linksbuiteadem
 
2
30 november 2018 om 14:47
Geweldig talent, maar een enorme slapjanus. Geen topsport mentaliteit, geen doorzettingsvermogen. Dat zijn toch absolute vereisten om te slagen in het voetbal. Jammer. Misschien dat Fortuna ooit nog voor 'm op de deur klopt.
 
wyzijnkampioen
 
1
30 november 2018 om 14:52
Vooralsnog hebben spelers als Fosu Mensah, Tete, Bazoer, Riedewald, Kluivert, El Ghazi er niet bijster goed aan gedaan om bij Ajax weg te gaan. Ze hadden zich eerst nog een paar jaartjes moeten doorontwikkelen bij Ajax.Eigen schuld, dikke bult.
 
Kohaku
 
1
30 november 2018 om 15:36
Want bij Ajax blijven is wel een garantie op een goede loopbaan? Ook totaal niet. Als je zo redeneert dan zouden de Ligt en de Jong ook nog een paar jaar bij Ajax moeten blijven. Lijkt me niet nodig. Veltman speelt al zijn hele leven voor Ajax en is nog steeds niet goed genoeg voor het buitenland.
 
Anunciato32
 
0
30 november 2018 om 15:06
Talent potentie hoe je het ook wil noemen, maar als jij de wil niet hebt om te werken voor datgene dan valt dat gauw in het niet.Daarnaast ontbeert het Bazoer nou niet bepaald aan overschatting! Tja dan is het gauw afgelopen en rest hem alleen nog terugkijken op een gemiste kans.
 
FoebeleVP
 
1
30 november 2018 om 15:49
Als je als talent niet hard blijft werken dan zullen alle harde werkers met minder talent je voorbij streven.
 
FoebeleVP
 
1
30 november 2018 om 15:47
Al die jochies die dachten dat ze al wat waren, geen een redt het er van in het buitenland. Deze jongen zal binnenkort wel bij Utrecht op duiken ofzo. Doodzonde toch dat nog steeds zoveel jongens hun carriere vergooien, omdat ze na 3 goede ballen te hebben geraakt in onze matige eredivisie gelijk denken dat ze topvoetballers zijn. Vroeger deed je daar nog vele seizoenen over, gingen spelers zelden weg voor hun 25e en was je op die leeftijd nog steeds een speler die een talent genoemd werd, maar nu ben je op je 16e al talent en op je 18e zijn vele al basisspeler en denken ze er al te zijn. Die begeleiding moet echt beter en dat ligt grotendeels aan geldwolven van zaakwaarnemers.
 
Gerrald
 
1
30 november 2018 om 16:27
Ach als Bazoer zijnde zou ik na het lezen van alle negativiteit hier gewoon met vervroegd pensioen gaan, met een gat in mijn ego en broekzak vol Euro´s naar moederlief thuis,dus wat kan me gebeuren.
 
JoeyhPSV
 
1
30 november 2018 om 16:35
Het is en blijft een pannekoek. Wilde perse op het middenveld spelen ipv centraal achterin. Ging naar Ajax en kreeg daar de kans voor, waardoor het in onze zwakke competitie nog heel wat leek. Blijkt nu toch niet de handelingssnelheid en inzicht te hebben wat nodig is voor een plek op t middenveld. Was nou maar gewoon verdediger gebleven, dan was ie een stuk verder gweest.
 
Soccerfan_1
 
1
30 november 2018 om 17:12
Deze jongen speelde onder de boer goed omdat het spel zo ontzettend traag was. Daar viel zijn postbode voetbal minder op. Onder bosz werd het spel sneller en vertraagde hij het spel zo erg dat ie er gewoon buiten viel. Constant dat lopen met de bal werd erg irritant.
 
gomes1psv
 
0
30 november 2018 om 17:44
Als je toch eens bedenkt dat er toch heel wat Nederlandse profs zijn die menen dat ze wel klaar waren voor het buitenland... Maar ik denk dat een terugkeer naar de Eredivisie voor spelers als Bazoer, maar ook Locadia, Tete, Bruma, Rekik, Sandler, Kluivert eigenlijk meer op zijn plaats zou zijn.