Clubicoon Manchester United voorspelt helse klus en vreest het ergste
Dinsdag, 25 juni 2019 om 12:14

Manchester United wacht een pittige transferzomer, verwacht Gary Neville. De oud-verdediger van the Red Devils stelt in gesprek met Sky Sports dat het lastig wordt voor de grootmacht om spelers als Harry Maguire van Leicester City of Christian Eriksen van Tottenham Hotspur te strikken, aangezien veel topclubs op dezelfde spelers azen.

"Het wordt erg lastig om zaken te doen. Iedereen weet dat Manchester United spelers wil halen, de prijskaartjes schieten zo omhoog. Je moet eigenlijk de spelers warm maken om naar de club te komen", vervolgt de clubicoon. "Spelers tekenen niet zomaar voor elke club. Ze doen hun huiswerk en zetten hun zaakwaarnemers aan het werk. Ze hebben waarschijnlijk wel vijftig gesprekken voordat ze ergens tekenen."

Meer: Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez

"Manchester United zal net als de rest van de clubs als een haai loeren naar grote aankopen. Het wordt lastig, want alle clubs azen op dezelfde spelers. Ze willen allemaal Maguire. Iedereen wil ook Eriksen. Er zijn wel vier of vijf clubs die hen echt wil. Ze gaan niet zomaar bij een club tekenen. Ze zullen veel nadenken en verschillende aspecten overwegen", aldus Neville, die vreest dat de club vaak zal mistasten.

Neville ziet dat door het wachten de prijs wordt opgedreven. "Het wordt een flinke klus voor Manchester United om de selectie gereed te maken voor de strijd om de titel. Hopelijk gaat dat deze transferzomer al gebeuren. Maar het gaat niet alleen om de juiste spelers halen. Het is ook van belang om van de juiste spelers afscheid te nemen", besluit de oud-verdediger.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
12
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
6
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (30)

 
Marshmallow
 
7
25 juni 2019 om 12:27
Wanneer denken ze eens aan zelf opleiden? Jonge gasten willen en moeten te allen tijde spelen, ze zoeken hun heil elders wat zn vruchten afwerpt
 
LucasAndersen
 
13
25 juni 2019 om 12:42
United doet het niet slecht wat dat betreft, met Rashford, Lingard en Mctominay toch wel spelers die regelmatig spelen. Zelfs Pogba is natuurlijk deels zelf opgeleid. Maar je kan niet altijd een team hebben wat helemaal zelf opgeleid is. Er zullen vast wel wat talentjes weer bijkomen dit jaar, bijvoorbeeld Greenwood, Chong en Gomes maar ze zullen toch echt ook wat moeten kopen om weer richting de top 4 te gaan. Vooral de verdediging is echt drama.
 
Arsenallz
 
3
25 juni 2019 om 13:19
Ja, maar in een goed elftal zal geen van deze drie jongens spelen. Wat heb je daar dan aan? Ze spelen simpelweg bij gebrek aan beter.
 
Madridista_010
 
3
25 juni 2019 om 13:39
Rashford is gewoon een super spits, vorig jaar had zelfs Real Madrid nog geinformeerd naar Rashford. De andere 2 ben ik het wel met je eens.
 
YoeriCFC
 
51
25 juni 2019 om 12:30
Het herbouwen van United is al sinds 2013 een helse klus.. Ze kopen steeds de verkeerde spelers, verlengen met de verkeerde spelers en luisteren naar de verkeerde mensen omdat er aan het roer iemand staat met geen enkel greintje voetbalverstand.Neville en consorten bleven inhakken op Mourinho, maar zien nu opeens in dat de selectie toch echt gewoon bagger was.. Goh, datzelfde geintje haalde die gluiperige Scholes ook al uit bij Van Gaal! Met spelers zoals Jones, Smalling, Valencia en Young ga je geen potten breken in de Engeland, niet in 2014 en zeker niet in 2018! Dat hebben nu vier managers ondervonden en dat is ze aangedaan door weinigkunner Ed Woodward! Zolang die kwanselaar daar de baas is gaat United de weg naar boven niet vinden, zolang hij de voetbaltechnische macht heeft en de lijnen uitzet over welke koers te varen gaat United net als Liverpool begin dit decennium afzakken en een paar jaar 8e worden voor ze de weg omhoog inzetten aan de hand van mensen met voetbalverstand!
 
Professor Oak
 
8
25 juni 2019 om 13:26
Ze hadden Louis gewoon aan moeten houden. Enige moment dat ik ze goed verzorgd voetbal vond spelen. Ze hadden hem gewoon de tijd moeten geven, maar nee. Kortzichtige eigenaren denken dat het Fifa is, maar helaas....
 
YoeriCFC
 
9
25 juni 2019 om 13:53
Hahaha Dat verzorgde voetbal valt echt wel mee hoor.. Ze konden de bal leuk in de ploeg houden, maar daar was alles ook wel mee gezegd. Er was geen enkele dreiging naar voren en ze kregen veel goals tegen. Dat eigenaren (en vooral fans) denken dat ze levensgroot FIFA kunnen spelen bij United klopt wel, dat is een lachwekkend idee!
 
Professor Oak
 
2
25 juni 2019 om 14:04
Nee, het ging goed met de coaches die erna kwamen wil je zeggen? Ze hadden hem gewoon de tijd moeten gunnen. Louis is gewoon een goede coach.
 
Callee5
 
4
25 juni 2019 om 14:15
@professor Oak Niemand zegt ook dat Louis een slechte coach is, jij hebt het over hoe goed het spel niet was en Yoericfc geeft (terecht) aan dat het meeviel. Ik als United supporter kan dat beamen omdat ik bijna alle wedstrijden onder hem gezien heb. Material was zeker niet kampioenswaardig maar het spel ook niet, United had aan het eind van het seizoen de award voor de meeste terugspeel ballen op de keeper en dat was niet voor niets. Het was eindeloos rondtikken zonder echt de tegenstander pijn te doen. Ik ben bang dat Woodward gewoon tekort komt om de juiste spelers te kunnen strikken, is alleen de vraag wanneer United dat gaat inzien want zelfs met 2 of 3 grote aankopen komen we nog steeds te kort om bovenin mee te doen.
 
Professor Oak
 
1
25 juni 2019 om 14:21
Nogmaals, het was niet top en top. Maar het was beter dan wat erna kwam. Het eerste jaar is gewoon een opbouw jaar. Kijk Real afgelopen seizoen toen de sterkhouder wegging en vervanging nodig was. Ik vind dat je pas een coach kan beoordelen ja 1,5 a 2 jaar. Louis zat er nog geen jaar. Ook hoe ze hem achter de schermen hebben weggewerkt. Smerig spelletje. Maar whats new he.
 
YoeriCFC
 
6
25 juni 2019 om 14:30
Hoe kom je erbij dat Louis er geen jaar zat? Van Gaal heeft 2014-‘15 en 2015-‘16 bij United gezeten. Hij heeft iedere topspeler die ze hadden tegen hem in het harnas gejaagd en het spel was dus echt niet beter dan “wat erna kwam”.. Met Louis verloren ze de aansluiting met de top en wonnen ze een magere FA Cup, met Mourinho werden er meteen prijzen gewonnen en werd United weer tweede!
 
Schop1989
 
0
25 juni 2019 om 16:14
@yoeri Er zaten geen topspelers, alleen Rooney die met zijn maatje Giggs een stokje voor Louis staken om daarna beiden zelf de laan uit te gaan. Bizar hoe Rooney dat nog even voor mekaar kreeg en eigenlijk samen met het bestuur schuldig zijn voor deze dramatische jaren met nul vooruitgang Vond het echt belachelijk dat de leiding het opzij zetten van Rooney niet toe stond bij Louis en wel bij Mourinho.
 
Japser
 
0
25 juni 2019 om 13:55
Klopt als een bus. Ze weten dat ze moeten bouwen aan een nieuw team. Ferguson had het precies op tijd door dat de rek eruit was. Echter heeft een topclub als Manutd geen geduld om 2 a 3 seizoen te bouwen. Spelers in de selectie komen te kort, en de paar goede spelers die ze hebben, kunnen het matige niveau van hun collega's niet omhoog trekken (pogba, lukaku, de gea). Er is een flinke renovatie nodig maar ook tijd. Ze moeten afscheid nemen van middelmatige spelers, investeren in een paar goede opkomende talenten en spelers die de kar kunnen trekken (ook binnen de kleedkamer). Willen ze weer aansluiten bij de top, dan moeten ze ook bereid zijn 300 tot 400 miljoen in de club te steken. Helaas zijn dat nou eenmaal de prijzen die je moet betalen. Mancity, Real Madrid, Barcalona, Liverpool etc... zij doen het wel en kijk waar ze straks staan (en nu staan). Trek je portemonnee voor spelers als Griezmann, Dybala, de Ligt, Eriksen, Koudibaly Behoud spelers als Pogba, Lukaku en Rashford. Geef een manager 3 jaar de tijd...
 
Sirius
 
5
25 juni 2019 om 14:16
@japser Het is natuurlijk geen computerspel waar je zomaar even 'beschikbare' spelers aan kunt trekken. Jongens als Griezmann, Dybala, De Ligt, Eriksen, Koulibaly en noem ze allemaal maar op staan in de belangstelling van veel Europese topclubs en die clubs zijn niet in verval, spelen om de (relevante) prijzen en nemen deel aan de Cl. Datzelfde geldt voor het behouden van spelers als De Gea, Pogba enzovoort. Je zult moeten presteren om dat soort spelers te kunnen behouden en in het geval van Manchester United laten ze al 6 jaar veel te weinig zien. Die willen hun heil inmiddels ook ergens anders zoeken. "willen ze weer aansluiten bij de top, dan moeten ze ook bereid zijn 300 tot 400 miljoen in de club te steken." Manchester United is al de club die na Manchester City het meeste heeft uitgegeven in de laatste 6 jaar. Je kunt dus absoluut niet stellen dat de club de portemonnee niet trekt. Het probleem is dat het voetbalbedrijf compleet op z'n gat ligt momenteel. Alle mensen met voetbalverstand zijn vertrokken of weggestuurd toen Ferguson met pensioen ging en daarvoor krijg je Ed Woodward en tijdelijke coaches terug die inmiddels met zoveel druk en achterstand aan de klus beginnen dat het eigenlijk al een kansloze opgave is. Zolang Woodward er zit, zie ik eerlijk gezegd weinig veranderen.
 
YoeriCFC
 
0
25 juni 2019 om 14:32
Woodward is inderdaad het grote probleem, want zoals je terecht stelt trekken ze de portemonnee wel degelijk. Het zijn echter nooit de spelers die nodig zijn, maar de spelers waardoor het meeste shirts verkocht worden of wie er op dat moment het meest gehypt wordt op social media!
 
Sirius
 
0
25 juni 2019 om 15:01
Maar wie bij de club kan nou echt goed beoordelen welke spelers ze nodig hebben? Ze halen Lukaku, terwijl ze met Martial en Rashford al twee spitsen hebben. Bovendien hebben ze geen buitenspelers of het type middenvelder die de aanvoer voor Lukaku kan 'reguleren'. Wat mij opvalt is niet eens zozeer dat de club aankoopt op commerciele belangen. Wat mij opvalt is een compleet gebrek aan tactische visie en een capabele scouting. Er is namelijk geen touw aan de huidige selectie vast te knopen en dat zie je pijnlijk duidelijk terug in het veld. Het word hoogtijd dat er een technisch directeur komt die zich al lang en breed bewezen heeft en de komende vijf jaar uit kan stippelen. Alleen dan zie ik de club relatief snel terugkeren richting de Europese top. Als dit namelijk nog een paar jaar zo doorgaat, kan het nog weleens heel lastig worden om terug te keren naar waar de club eigenlijk hoort.
 
Zola86
 
0
25 juni 2019 om 15:11
Sorry, maar hier moest ik toch even op reageren. Je zegt "neville en consorten" en denkt daarbij waarschijnlijk ook aan Scholes. Neville zelf heeft Mourinho juist lang verdedigd en veel verantwoordelijkheid bij de spelers en de clubleiding gelegd. Verder vind ik hem een uitstekende analyst die helaas getraumatiseerd lijkt door zijn dramatische ervaring in Valencia en dus niet snel weer als hoofdcoach bij een club zal beginnen. Ik zou hem zelf graag bij een leuke /championship/league 1 club (coventry?) zien beginnen om zich uiteindelijk geleidelijk omhoog te werken. Verder ben ik het wel met je eens dat de leiding het goed verkloot heeft bij Man U en dat dit niet in 1 of 2 seizoenen recht te breien zal zijn. Ik ben erg benieuwd in hoeverre Solskjaer kan herstellen van het dramatische eind van vorig seizoen..persoonlijk zou ik Pogba zo snel mogelijk verkopen aan Real voor een mooi bedrag. In de top kan ik me geen beter voorbeeld van een mooiweervoetballer voor de geest halen, hij zorgt ook te vaak voor onrust. Zoals Neville aangeeft zullen de echte toppers niet komen, maar dan is het nu een kwestie van goed scouten op jonge talenten (die ook niet extreem veel hoeven kosten) en een paar ervaren krachten die wat toevoegen houden. Gezien het beleid van de afgelopen jaren kan je je alleen wel afvragen of dat op een effectieve manier gaat gebeuren :/
 
OlafHoogland
 
16
25 juni 2019 om 12:32
Je mag in je handjes klappen als je die Maguire mist. Veel te duur voor wat je krijgt. Werd eerder al gesproken over 70m volgens mij, en het is pure middelmaat. Voor dat bedrag kom je ook wel uit bij Ruben Dias en die is 2 klassen beter en een stuk jonger.
 
AntonieAjax
 
3
25 juni 2019 om 12:40
Inderdaad, dat lijkt me juist helemaal geen probleem. Die speler moet United echt niet willen en hij zal United ook echt niet sterker maken. Ruben Dias deed het inderdaad ook uitstekend in de wedstrijd tegen Oranje. Hij is beter, jonger, en waarschijnlijk ook goedkoper of hooguit even duur. Ik hoop inderdaad ook dat ze voor hem zullen kiezen!
 
smurfano
 
3
25 juni 2019 om 12:41
United lijkt mij op dit moment sowieso niet de stap waar de meeste begeerde spelers voor zullen kiezen, tenzij zij het een mooi doel vinden om united terug naar de top te brengen. Op de korte termijn is het, helemaal nu zonder CL, geen al te beste keuze lijkt mij.
 
DaavY
 
1
25 juni 2019 om 12:58
Inderdaad CL is bijna een vereiste om topaankopen te doen!
 
Sirius
 
1
25 juni 2019 om 14:09
Het financiele plaatje is natuurlijk wel nog steeds erg aantrekkelijk. Ze zijn in Manchester niet bepaald karig met de salarissen en alles wat daarbij komt kijken. Ik denk dat er nog genoeg zeer getalenteerde spelers rondlopen die naar Manchester United zouden willen verkassen.
 
smurfano
 
0
25 juni 2019 om 14:51
Heb je zeker een punt, al kunnen de meeste spelers die united een impuls zouden geven ergens anders (bijna) hetzelfde verdienen (city, psg, barca etc.) en als het daar dan in combinatie gaat met CL voetbal en een goede kans op prijzen, denk ik dat United bij veel spelers achter het net gaat vissen.
 
Sirius
 
1
25 juni 2019 om 15:03
Klopt. Die spelers zullen zeer waarschijnlijk niet naar Manchester United gaan. Echter kun je met een capabele scouting en een goede technisch directeur een zeer behoorlijke ploeg op de been helpen. Helaas zijn dat twee factoren die de club hevig ontbeert.
 
Dumbell
 
4
25 juni 2019 om 13:02
Je moet eerst een duidelijke speelstijl hebben en dan gaan kijken om welke spelers je een elftal wilt bouwen. Er zijn te weinig spelers in het elftal die onvervangbaar zijn. Ik zou De Gea, Shaw, Smalling, Matic en Rashford als basis houden en de rest met talentvolle spelers opvullen. Martial, Mctominay en Bailly zou je nog kunnen houden, maar spelers als Young, Dalot en Mata zijn niet goed genoeg (meer). Ik ga er trouwens vanuit dat Pogba en Lukaku verkocht worden.
 
Marshmallow
 
1
25 juni 2019 om 13:14
Dat kan niet met passanten! 400 miljoen erin pompen in 2 jaar zonder rendement
 
Arsenallz
 
2
25 juni 2019 om 13:21
Ik snap niet dat je Matic noemt. Bakt er al tijden niks van. Veel te traag om nog mee te doen in de top van Engeland.
 
Sirius
 
0
25 juni 2019 om 14:07
Daar noem je ook precies het pijnpunt van de selectie. Normaal gesproken is alleen De Gea onvervangbaar, maar die is duidelijk niet meer gemotiveerd om nog langer bij de club te blijven. Voor de rest is het ook gewoon los zand waar je naar staat te kijken. Rashford is bijvoorbeeld goed, maar hij blijft maar wisselvallig presteren. In te veel wedstrijden zie je hem niet en datzelfde geldt ook voor Martial. Van die twee mag je inmiddels toch wel meer verwachten. Ze zijn beiden nog jong, dus dat spreekt wel voor ze. Echter hebben die twee ook een keer een goede ploeg nodig om in ontwikkeling te blijven.
 
Schop1989
 
0
25 juni 2019 om 16:17
Steun van clubleiding met een duidelijke visie is te zien bij Wolverhampton. In 3 jaar tijd een prachtig team neergezet. Al koop je nu gewoon 3 gemotiveerde spelers en vervangt 3 spelers vast met jeugd, dan staat er binnen 3 jaar een team waar topspeler bij willen spelen. Alleen ja drie jaar heeft de clubleiding al vijf jaar niet, if you get the point