Danny Makkelie van alle kanten aangevallen na 'absurde penalty'
Donderdag, 8 juli 2021 om 11:30

Danny Makkelie kreeg woensdagavond een stortvloed aan kritiek vanwege de penalty die hij in de verlenging van de halve finale op het EK tussen Engeland en Denemarken toekende aan Raheem Sterling. Hoewel NOS-commentator Frank Snoeks de strafschop te billijken vond, denken onder meer Arnold Bruggink, José Mourinho, Arsène Wenger en Kenneth Perez daar geheel anders over.

Sterling ging na een dribbel simpel naar de grond, toen hij licht contact maakte met de Deense verdediger Joakim Maehle. Makkelie kende een strafschop toe en werd daarvoor niet naar de zijlijn geroepen door Pol van Boekel, die als VAR fungeerde bij de wedstrijd. Harry Kane zag zijn strafschop uit de hoek getikt worden door Kasper Schmeichel, maar de spits van Engeland kon in de rebound alsnog profiteren. Daarmee kwam Engeland op een 2-1 voorsprong en werd het duel uiteindelijk gewonnen.

"Niets aan de hand", reageerde Bruggink op Twitter. "Thuisvoordeel, druk van de supporters dan gaat een scheidsrechter dus gewoon overstag als je het maar blijft proberen", aldus de oud-aanvaller, die bijval kreeg van Perez. "Hans Anders voor Team Makkelie", luidde de korte mening van de analist, die met zijn Deense nationaliteit natuurlijk niet geheel objectief is. "Engeland terecht naar de finale, maar shame on Team Makkelie", aldus Perez.

Ook vanuit het buitenland klonk kritiek op Makkelie. "Jammer van scheidsrechter Makkelie, vreselijk dat de VAR hem niet verbetert", aldus journalist José Manuel Oliva van COPE. Vanuit Brazilië voegde Francisco De Laurentiis van ESPN daaraan toe: "De grootste fout van scheidsrechter Danny Makkelie was niet eens de absurde penalty voor Sterling, maar dit bizarre 'koeienlikkende' kapsel."

Mourinho had bij talkSPORT maar drie woorden nodig om het besluit van Makkelie in perspectief te plaatsen. "Denemarken is bedrogen", benadrukte de Portugees. "Laat ik één ding zeggen: Engeland heeft verdiend gewonnen. Engeland is een beter team dan Denemarken en Engeland staat verdiend in de finale. Maar dit was absoluut geen strafschop. Nooit. Deze beslissing van de scheidsrechter, op dit niveau, ik begrijp er niets van. Maar nog minder begrijp ik van de VAR, die de scheidsrechter niet even naar het scherm roept. Dit was geen penalty!"

Ook Wenger, die als analyticus te gast was bij beIN Sports, reageerde met veel verbazing op de beslissing van Makkelie. "Geen strafschop. Ik begrijp niet waarom de VAR in situaties als deze de scheidsrechter niet roep om naar het scherm te gaan. Op zo'n moment moet de arbiter absoluut zeker van zijn beslissing zijn" aldus Wenger, die van mening was dat Pol van Boekel zijn collega op het veld 'in de steek heeft gelaten'.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
12
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (179)

 
665
 
254
7 juli 2021 om 23:29
En terecht. Samen met van Boekel als VAR geen Europese wedstrijden fluiten aankomend jaar. Dit is echt een hele kapitale fout.
 
Cesco_S
 
60
7 juli 2021 om 23:43
Ik ben verbaasd dat veel mensen hier nog van opkijken. Makkelie is immers de man die ook buitenspel fluit bij een direct genomen hoekschop... Ik hoop alleen dat de man z'n politiewerk wat grondiger doet, want anders hebben die Dordtenaren het nakijken als ze hun kinderen over straat laten.
 
665
 
44
7 juli 2021 om 23:51
Zoals van der Gijp vaak zegt op zulke belangrijke momenten moet je altijd gewoon zelf even kijken. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze allebei 100% overtuigt waren.
 
Baardgrasmus
 
26
7 juli 2021 om 23:53
Hij floot omdat een speler zonder toestemming terug het veld opkwam, niet voor buitenspel.
 
Brigabier
 
14
7 juli 2021 om 23:57
Een speler heeft geen toestemming nodig om het veld opnieuw te betreden behalve wanneer hij een blessurebehandeling heeft gehad.
 
TVM1987
 
11
8 juli 2021 om 00:10
De speler stond niet eens buiten het veld op het moment dat de corner getrapt werd omdat hij net daarvoor z`n voet op de lijn zet. Dus degene die dit voor Makkelie goed wilde praten had toch iets beter naar de beelden moeten kijken.
 
4fRedondo
 
5
8 juli 2021 om 08:23
Die gast stond letterlijk ‘buiten’ spel ??. En dat mag dus niet en terecht gefloten. Het mag een makkelijk gegeven penalty zijn, maar er was contact.
 
XAJAcfa
 
6
8 juli 2021 om 09:03
Er was simpelweg contact en dat is een penalty... tja idd lichte overtreding maar voor een penalty maakt dat niet uit. Ik denk dat het overigens helemaal Makkeliie niet wordt aangerekend ook in Denemarken vonden ze het een penalty wel makkelijk gegeven maar het kan. Daarnaast wil Uefa natuurlijk Engeland liever in de finale dus die rekenen het hem ook niet aan. ALs hij voor Denemarken een zelfde penalty gegeven had dan had hij echter wel een probleem vanuit de Uefa, lullig maar is eenmaal zo. Verder floot hij een prima wedstrijd.
 
Lierse1997
 
15
8 juli 2021 om 09:54
Hij valt al voor het contact. Definitie van een schwalbe.
 
Ajaja
 
1
8 juli 2021 om 12:47
@tvm1987 Misschien moet je zelf de beelden maar eens iets beter bekijken. Berardi stond wel een halve meter over de achterlijn. Google maar eens op "italy's Bizarre Corner-Kick Routine VS Turkey"
 
Constant kante
 
0
8 juli 2021 om 16:25
Briga Jij zegt dat een speler geen toestemming nodig heeft om het veld opnieuw te betreden (behalve na blessurebehandeling). Dat klopt niet. Zie hieronder uit de spelregeluitleg vande Knvb zelf in het kader van buitenspel en veld verlaten: "het is op zich geen overtreding wanneer een speler, die zich in buitenspelpositie bevindt, buiten het speelveld stapt om zodoende de scheidsrechter aan te geven dat hij niet actief bij het spel betrokkenis. Echter, als de scheidsrechter van oordeel is, dat de speler het veld om tactische redenen verlaat en oneerlijk voordeel behaalt door het veld opnieuw te betreden, dan moet de speler een waarschuwing ontvangen wegens onsportief gedrag. De speler had toestemming aan de scheidsrechter moeten vragen om het speelveld opnieuw te betreden."
 
myvision
 
47
8 juli 2021 om 00:00
Sterker nog, waarom ontsla je zo'n waardeloze scheids niet gewoon als Knvb zijnde? Hij zet je bond en je hele land voor schut. Tien keer erger dan De Boer in mijn ogen. Wat een gigantische afgang. En dan ook nog de Denen. Ik kook van woede.
 
Jeronsaik
 
34
8 juli 2021 om 06:59
Als je elke scheidsrechter gaat ontslaan omdat die een fout maakt dan houd je er niet veel over denk ik? Daarbij is er toch contact tussen Maehle en Sterling? Dat Sterling een beetje te makkelijk valt is iets waar je over kunt discussieren, maar als je de herhaling ziet dan zie je dat de bal op het moment van contact ook gewoon helemaal niet in de buurt is - dus volgens de regels geef je dan een penalty. Het is juist de VAR die had moeten zeggen, ga even kijken want zoveel contact is er volgens de camera niet. Het is niet alsof Makkelie 10 ogen heeft, hij ziet de situatie vanuit zijn kant en vanuit dat oogpunt is er gewoon contact. reageer ik realistisch en objectief. Bedoel ik gunde het die Denen ook maar dit soort dingen krijg je als je met 2 a 3 verdedigers bovenop de bal springt en al op het randje speelt.
 
Mrvp
 
9
8 juli 2021 om 11:13
Overdrijven is ook een vak. Heb de video nu een paar keer in herhaling bekeken en vanuit het perspectief van Makkelie is het zeker niet gek om hier een penalty voor te geven. Er is gewoon contact. Dat Sterling wellicht te makkelijk naar de grond gaat verdient geen schoonheidsprijs maar is anderzijds ook wel te verwachten. Ik vind het na tig herhalingen ook nog steeds lastig in te schatten of hij nou wel of niet begint te vallen voor of na het contact want de intentie van zijn beweging is gewoon lastig in te schatten. Uiteindelijk neemt Maehle gewoon een heel groot risico met zijn actie. Het is wellicht een twijfelgevalletje maar ik zou dit zeker geen blamage noemen.
 
Yoda
 
1
8 juli 2021 om 12:57
Haha. Ontslag ja? Ten eerste is het geen fout. Hoe zuur ook voor de Denen, de situatie is van beide kanten uit te leggen. Het is gewoonweg geen duidelijke zaak en dus kan ik de besluitvorming ook niet onderuithalen, maar best verdedigen. Als er nou aantoonbaar helemaal geen contact zou zijn geweest dan kan ik eerder van een fout spreken. Nu niet. En het lijkt er op dat de Denen zelf veel meer in staat zijn om het in dat perspectief ook te zien dan de zure analisten en heel veel anderen die maar al te graag op basis van dit zelfs een ontslag willen zien.
 
Airbags
 
11
8 juli 2021 om 09:19
Ik reken het vooral Van Boekel aan, niet zozeer Makkelie. Ik kan mij goed voorstellen dat je in deze situatie fluit als je vanuit jouw standpunt de speler zo naar de grond ziet gaan naar ogenschijnlijk contact met de verdediger. Maar het valt niet te verdedigen dat Van Boekel met de beschikbare beelden vanuit Zwitserland niet ingrijpt en ofwel het advies geeft de pingel terug te draaien, of Makkelie vraagt om zelf de beelden te bekijken.
 
Straight to th
 
1
8 juli 2021 om 10:54
Juist wel europees laten fluiten. Als ze maar geen eredivisie gaan fluiten, maar ik ben er bang voor.
 
Hendrik123
 
2
8 juli 2021 om 12:43
Wat een overdreven gedoe. Dat Makkelie in eerste instantie fluit is volkomen logisch. De schuld ligt volledig bij van Boekel die Makkelie gewoon in de steek laat.
 
Aqua1
 
0
9 juli 2021 om 01:24
Is niet de eerste blunder van Makkelie, Servie Portugal blunderde hij ook al opzichtig dor goal van Cristiano af te keuren.
 
Lerfr12
 
224
7 juli 2021 om 23:29
Die krijgt geen grote wedstrijden meer. Wat een kapitale blunder
 
MrGuide
 
76
7 juli 2021 om 23:30
Ach, super lastig te zien. Kan je de scheids nou niet bepaald aanrekenen. Dan eerder de VAR.
 
ViscaCatalunya
 
17
7 juli 2021 om 23:34
Een VAR doet nooit een overrule ook al zoekt de aanvaller (minimaal) contact op.
 
Catenaccio 2.0
 
17
7 juli 2021 om 23:36
Vanuit Makkelie snap ik het wel maar dat de VAR niet ingrijpt is niet best... ook op FB al een hoop kritiek en woede..
 
reiniersz
 
19
7 juli 2021 om 23:38
Volgens mij wordt hij niet eens geraakt. En als hij al geraakt wordt dan is het nog niet bijna zo erg dat hij uit balans gebracht zou worden. Nooit een penalty en de VAR moet dan ook zeker ingrijpen. Edit: hij raakt hem, maar noem het maar een aai..
 
MrGuide
 
22
7 juli 2021 om 23:39
Kijk dan niet als je zegt dat ie niet geraakt wordt. Gewoon stomme ingreep van die Deen.
 
Catenaccio 2.0
 
8
7 juli 2021 om 23:40
Zie nu een filmpje dat er wel degelijk contact is en dat de var wel gekeken heeft
 
reiniersz
 
27
7 juli 2021 om 23:47
Dacht in 1e instantie ook dat het een domme ingreep was, maar er was echt geen hol aan de hand.
 
MisterShakerNL
 
15
7 juli 2021 om 23:38
Jawel hoor... Engeland heeft vandaag aangegeven WK te willen organiseren. Dus dit was precies waar de Fifa op hoopt.
 
Branquinho
 
32
7 juli 2021 om 23:50
Denk je? Ik denk dat de Uefa hier maar al te blij mee is. Engeland krijgt van hen alle voordeel. Die Makkelie krijgt zometeen een schouderklop van de Uefa!
 
Suc6Magnet
 
2
8 juli 2021 om 08:03
Sowieso zit de UEFA toch veel liever te wachten op een wedstrijd Italie-Engeland dan Italie-Denemarken? Qua internationale uitstraling en commerciele waarde is Ita-Eng voor de UEFA veel belangrijker.
 
Yoda
 
0
8 juli 2021 om 13:02
Niet alleen de Uefa. Denemarken als land telt niet zo veel inwoners als Engeland, dus objectief gezien zitten er wellicht meer mensen te wachten op Engeland in de finale dan Denemarken, maar wat heeft dat te maken met deze penalty. Niks. Tenzij jij suggereert dat Denemarken moedwillig uit t toernooi is gefloten omwille van commercie.
 
marton3103
 
28
7 juli 2021 om 23:54
Onzin om dit een grote blunder van Makkelie te noemen. Vanuit zijn oogpunt kan ik me best voorstellen dat hij fluit, zelf dacht ik in 1e instantie ook 100% penalty. De VAR moet hem gewoon de mogelijkheid geven om ff te kijken, zelf laten beslissen of hij bij zijn besluit blijft. Ik snap niet dat er nog continue geroepen wordt dat de VAR en scheids elkaar rugdekking geven. Eigenlijk zegt de VAR nu min of meer, laat die Makkelie het maar lekker zelf uitzoeken, wij gaan niet ingrijpen anders hebben wij het dalijk gedaan. In plaats van dat ze gewoon écht als team opereren en gezamenlijk beslissingen nemen...
 
Lexxy
 
26
7 juli 2021 om 23:57
Dat dacht ik na die enorme blunder bij Servië -Portugal, waarin hij een loepzuiver doelpunt van Ronaldo afkeurt, ook. Krijgt hij notabene de halve finale van het EK. Hoe dan! En nu dit. Gaat hij nu zijn VAR ontslaan zoals hij zijn grensrechter wegstuurde na die blunder in Servië?
 
Juga
 
5
8 juli 2021 om 07:20
Dat was voor hem zonder VAR net zo moeilijk te zien. Hier maakt, zoals zo vaak, de VAR weer eens een fout door hem niet naar de kant te roepen. Makkelie zelf is naar mijn mening een van de, of misschien de beste VAR ter wereld. Zoiets mag geen carrière kosten.
 
kaka_kaka
 
17
8 juli 2021 om 00:01
Zijn internationale carriere is gewoon over na vanavond. Dat ie in eerste instantie fluit kan nog, maar de VAR niet ingrijpt en hij zelf niet eens gaat kijken is echt een giga blunder.
 
marton3103
 
26
8 juli 2021 om 00:10
Wel bijzonder dat je zegt dat zijn carrière voorbij is. En vervolgens 2 zaken noemt waarop hij geen invloed heeft...
 
Lexxy
 
6
8 juli 2021 om 00:03
Dat dacht ik na die enorme blunder bij Servië -Portugal, waarin hij een loepzuiver doelpunt van Ronaldo afkeurt, ook. Krijgt hij notabene de halve finale van het EK. Hoe dan! En nu dit. Gaat hij nu zijn VAR ontslaan zoals hij zijn grensrechter wegstuurde na die blunder in Servië?
 
bijcrack
 
8
8 juli 2021 om 00:04
benieuwd wie hij dit keer de schuld gaat geven en uit zijn team zetten?
 
Juga
 
1
8 juli 2021 om 07:21
Brych heeft na enorme blunders die ik andere scheidsrechters nog nooit heb zien maken heel belangrijke wedstrijden gekregen. Ik zie niet in waarom Makkelie vanwege een fout van anderen geen grote wedstrijden meer zou moeten krijgen.
 
voetbalfan2002
 
122
7 juli 2021 om 23:29
Schande, tegenwoordig als er ook maar 1mm contact is durft de var er niks meer tegen in te brengen, want tja er is wel contact, maar een beetje interpretatie leert dat Sterling al de gehele wedstrijd opzoek is naar deze penalty en dat dit contact nooit voldoende is om Sterling uit balans te brengen!!! Ik vindt eigenlijk dat vooral de var schuldig is en niet makelie!!
 
Joehoe3
 
25
7 juli 2021 om 23:41
Tuurlijk is de VAR fout, maar het begint en eindigd bij die mafketel van een Makkelie zelf.
 
TomMulder
 
17
7 juli 2021 om 23:46
Er is een herhaling te zien dat Makkelie op een lijn staat waarbij hij het prima kan zien.. belachelijk deze scheids, laat weer even zijn typisch Nederlandse niveau zien
 
Bon Jovi
 
13
7 juli 2021 om 23:59
Het is niet dat de VAR niet durft, meer dat hij niet kan door dat onnozele `clear and obvious error` criterium. Aangezien penaltyfases itt bijvoorbeeld buitenspelfases zelden zwart-wit fases zijn zal een VAR zelden ingrijpen want er is contact dus geen 100 procent clear error maar dat is overduidelijk een slecht criterium. Dat ze dat na al die jaren nu nog niet hebben afgeschaft, een VAR zou moeten kunnen ingrijpen als het naar zijn inzicht een foute beslissing was zoals hier het geval was. Ik snap dat Makkelie hem gaf want live dacht ik ook dat het een penalty was maar als je de beelden vertraagd bekijkt lijkt sterling al een duik in te zetten nog voor er contact is. Maar omdat dit niet 100% clear is zal de VAR nooit mogen ingrijpen, hier moeten we vanaf dat zeg ik al jaren... Maw de fifa zal dit rond 2030 afschaffen.
 
powned_nl
 
7
8 juli 2021 om 00:46
Je zegt het wat cru maar dit wel exact de kern van het probleem. Het is niet PERSE een schwalbe. Er IS contact. Maar het is 100% simulatie, er is absoluut geen enkele reden om te vallen. Er is 0 obstructie. Het is gewoon geen overtreding, is mijn punt. Contact is geen overtreding, ook al gaat de aanvaller neer. En het kutte is dat de VAR in principe deze subjectiviteit weg moet nemen. Maar juist in deze situatie is subjectiviteit, interpretatie, doorslaggevend en het meest significant. Bij een goed werkende VAR, en dat is het vanaf het begin al niet, kun je JUIST aangeven dat dit soort 'overtredingen' overduidelijk simulaties zijn van de aanvaller. Contact of niet. Het is super kut en er worden veel grove fouten gecorrigeerd maar de VAR... man. Fouten als deze, die juist door de VAR goed geïnterpreteerd kunnen worden door getrainde scheidsrechters, worden extreem uitvergroot. Het is gewoon geen overtreding en ik durf te wedden dat de scheidsrechters achter de schermen dit eigenlijk ook vinden.
 
Justinhveen
 
142
7 juli 2021 om 23:29
Grootste vraag, waarom draait de var dit niet terug?
 
laurenstop
 
35
7 juli 2021 om 23:31
Die laat hem niet eens naar het scherm gaan, vanuit het veld kan hij een standpunt hebben gehad dat hij het een penalty vond maar de VAR is er voor om op zo'n moment op zijn minst hem opnieuw naar de situatie te laten kijken. Dat vind ik kwalijker dan dat hij die penalty geeft.
 
Yelle
 
15
7 juli 2021 om 23:32
Omdat er contact is. Dan is het geen duidelijke fout van de scheids.
 
Lierse1997
 
68
7 juli 2021 om 23:35
Sinds wanneer mag er geen contact meer zijn in voetbal? Je moet toch een fout maken waardoor de speler ten val gebracht wordt? Contact is niet genoeg. Het moet ook een fout zijn. En Sterling begon al te vallen.
 
pasa11
 
27
7 juli 2021 om 23:36
Yelle, Maar dat slaat dan toch helemaal nergens op. Dus alleen een schwalbe waar 0.0 contact is kan worden een makkelijk gegeven strafschop terugdraaien.
 
Yelle
 
9
7 juli 2021 om 23:37
Ik verzin de regels niet, ik benoem alleen dat de var alleen mag ingrijpen bij ‘duidelijke fouten’. In de praktijk betekent dat dat de var bij pingels niet ingrijpt als er contact was.Ik ben het met jullie eens dat dat niet zo zou moeten zijn.
 
W2017
 
6
7 juli 2021 om 23:39
Hij tikt hem gewoon aan op zn knie. Het is overdreven maar je kán hem geven. In zo’n geval draait de VAR niks terug
 
Lierse1997
 
5
7 juli 2021 om 23:40
Sinds wanneer kan er geen duidelijke fout gemaakt worden als er contact is?
 
Yelle
 
5
7 juli 2021 om 23:43
Dat is het hele toernooi al het adagium. Dit is niet de eerste pingel die zo wordt weggegeven.
 
marton3103
 
3
8 juli 2021 om 00:04
Zo zwartwit is het natuurlijk niet @Lierse1997. Maar als er gefloten wordt omdat een speler valt, een penalty gegeven wordt, en op beeld blijkt dat die speler super graag en makkelijk naar de grond gaat maar tóch ergens geraakt werd, kun je ook niet met 100% zekerheid zeggen dat de val niet door dat contact veroorzaakt werd. Dan kun je met elkaar discussiëren, de een zal zeggen hij valt te makkelijk en de ander zegt hij wordt uit evenwicht gebracht en valt. En daar ga je dus nooit uitkomen en kun je de beslissing beter bij de scheids laten. Het beste in dit geval was om de scheids in ieder geval aan te bieden of hij het nog even zelf terug wil kijken en heroverwegen.
 
Bon Jovi
 
6
8 juli 2021 om 00:14
Lierse, zo werkt het in de praktijk helaas wel. Iedereen was het er toch over eens dat die penalty op Mbappe in Portugal Frankrijk 1 van de meest lachwekkende penalty's aller tijden wwas? Waarom greep de VAR niet in? Volgens mij toch omdat er wel licht contact was, dan grijpen ze zelden in "want ja er is contact dus 100 procent clear en obvious is de error zogezegd niet" ook al vinden wij eigenlijk van wel en voelt dat ontzettend wrang aan
 
Regulator
 
2
8 juli 2021 om 00:40
Clear and obvious is dus niet 100 procent. De gradatie is hoog, maar nog steeds lager dan een absoluut getal. Zowel voor Fra als voor Eng zijn dit imo overduidelijke fouten. De Var kan de scheids verzoeken om te kijken. De scheids hoeft het advies niet op te volgen. Ik denk eerder dat ze niet durven om een scheids te overrulen als ze zien dat hij er zicht op had.
 
Lierse1997
 
2
8 juli 2021 om 09:57
@Marton, dat kan ik wel want Sterling gaat al liggen (kijk naar de schouders) voordat hij contact heeft met de knie van Maehle. Of de knie van Maehle moet 100.000 ton wegen waardoor er een gravitationele kracht inwerkt op Sterling. Maar dat durf ik betwijfelen.
 
Aqua1
 
0
9 juli 2021 om 01:26
Sterling is juist koning van te voren vallen en zelf speler haken waardoor het lijkt op een penalty echt smerige schwalbes maakt , duikt ver van te voren.
 
olevoorpsv
 
2
8 juli 2021 om 09:59
Het grootste probleem is denk ik dat scheidsrechters een ingreep van de VAR als een vernedering zien. Ze worden daar op beoordeeld en het komt als fout in hun boekje te staan. Een ingreep van de VAR doe je je collega dus niet zomaar aan.
 
ViscaCatalunya
 
72
7 juli 2021 om 23:29
Het was een makkelieke pingel voor de aan de Robben academie afgestudeerde Sterling.
 
Thamike
 
8
7 juli 2021 om 23:36
Precies, je ziet toch hoe Sterling zijn linkerbeen laat staan en bij zijn rechterbeen geen impact is. Is te zien dus genoeg twijfel.
 
SocioFan1
 
27
7 juli 2021 om 23:43
Sterling is een echte smerigerd, zovaak zielige schwalbes, gaat nergens over. Dit is veel en veel erger dan wat Robben weleens deed.
 
Millonario
 
4
8 juli 2021 om 00:34
Die tegen Mexico sloeg werkelijk alle verbeeldingen nochtans. Sterling heeft goede notities gemaakt haha.
 
Benzema.
 
8
8 juli 2021 om 09:49
Robben is nog altijd koning schwalbe. Dat hoef je te bagatelliseren omdat hij toevallig Nederlands is.
 
Flamezzz
 
0
8 juli 2021 om 14:02
Akkoord, Sterling doet dit wel vaker. Valsspeler van de bovenste plank. Nu goed, Engeland wel verdiend door. Maar daar kopen de Denen niets mee.
 
Aguerooo
 
71
7 juli 2021 om 23:29
Makkelie heeft de wedstrijd beslist, en dat wil je niet als scheidsrechter. Helemaal niet wanneer het onterecht is, het was gewoon geen penalty.
 
Plopkoek
 
34
7 juli 2021 om 23:31
Dat is precies wat makkelie wel wilt en ook gewoon bekend om staat...
 
Yelle
 
8
7 juli 2021 om 23:33
@plopkoek het is geen gözubuyuk hè makkelie fluit gewoon een prima toernooi (vandaar ook de halve finale) en er is contact bij deze pingel, te billijken om hem te geven vanuit zijn standpunt, jammer dat de var dan niet in mag grijpen.
 
 
4
7 juli 2021 om 23:37
Precies, elke VAR houdt de hand boven het hoofd van de scheids, omdat elk land elkaar niet afvalt..
 
marton3103
 
0
8 juli 2021 om 00:06
Ik weet niet of je nu de mensen op tv na praat, maar vanaf begin af aan is gezegd dat de uefa opdracht gegeven heeft in dit soort gevallen niet in te grijpen. Of het een absolute no go is, weet ik niet, maar als je baas zegt dat je het zo moet doen, is het niet gek als je dat ook opvolgt.
 
fc ramires
 
36
7 juli 2021 om 23:30
Echt ik snap totaal niet waar de var goed voor is. Dit was toch een schwalbe? Ik heb direct na de goal van engeland weggezapt. Heeft de plezier toch echt uit de wedstrijd gehaald voor mij. Zo onrechtvaardig dit!
 
Linkerbaan
 
42
7 juli 2021 om 23:30
Dat Makkelie hem geeft is niet zo heel raar, dat de VAR niet ingrijpt wel
 
Menzor
 
1
7 juli 2021 om 23:58
Exact mijn gedachte, waarschijnlijk was de overweging dat er wel 'contact' was, waardoor terugdraaien dan ook weer twijfel op zou leveren.
 
stravven
 
12
7 juli 2021 om 23:30
Het was ook gewoon absurd, dat is nooit, maar dan ook nooit, een penalty, Absoluut een belachelijke beslissing. Het probleem is alleen dat de scheidsrechter in een geval als dit gecorrigeert dient te worden door de Var, en dat is niet gebeurd.
 
Yelle
 
18
7 juli 2021 om 23:30
Ja en als ie niet was gegeven was de wereld ook te klein. Er was contact, je kan hem geven.
 
Martijn R
 
16
7 juli 2021 om 23:35
Voetbal is een contactsport. Dan kan er eens contact zijn. Het was echter geenzins strafbaar contact. Met deze instelling kan meneer Makkelie beter bij het handbal gaan fluiten.
 
ajaxmind
 
2
7 juli 2021 om 23:48
Maar Martijn R. dan had De ligt geen rood horen te krijgen....
 
Lierse1997
 
7
7 juli 2021 om 23:59
Die tikt bewust een hand weg met de hand als laatste man? Wat heeft dat hier mee te maken?
 
Vites Ernm
 
1
8 juli 2021 om 06:07
Juist! En dan had Nederland ook het EK gewonnen van Wales in de finale!
 
TheRock11
 
2
8 juli 2021 om 09:50
De Ligt had eerst een hand van een tegenstander op zijn rug, voordat hij hands maakte... Dan had die overtreding moeten worden gefloten, en dus geen rood...
 
FutureBoss
 
19
7 juli 2021 om 23:35
Er moet toch gewoon nagedacht worden of dit contact is waardoor je ten val wordt gebracht. Dat is niet eens een beetje het geval. Je kan duidelijk zien dat het contact niks met de val te maken heeft door de manier waarop hij valt. Dit is gewoon een schwalbe en het misbruiken van de Var.
 
Yelle
 
0
7 juli 2021 om 23:39
Ja je weet gewoon dat bij contact de var m niet terug draait. Dus misbruik van de var vind ik een goede conclusie.
 
kaka_kaka
 
3
8 juli 2021 om 00:03
je kan hem geven is niet genoeg in de verlenging van een halve finale van het EK. Het moet 200 procent een strafschop zijn.
 
Nalyd
 
3
8 juli 2021 om 10:13
Neehoor. Ik keek hem op de Engelse tv: die dachten ook "geen penalty" en waren verbaasd dat hij bleef staan na de VAR check. Uiteraard, daarna sloegen ze op de verdediging en was het natuurlijk een penalty, want je kunt moeilijk tegen al je Engelse kijkers gaan zeggen dat ze door een schwalbe in de finale komen, maar in eerste instantie, na het zien van de herhaling, waren zij terecht van mening dat het geen penalty was.
 
Elegia
 
5
7 juli 2021 om 23:30
Je kon ‘m geven. Persoonlijk vond ik het te licht. Maar geen idee of dat wordt meegerekend met zo’n beslissing.
 
Manstan
 
4
7 juli 2021 om 23:42
Wat jij vond is inderdaad niet meegenomen in de beslissing. Wat Sneijder net zegt geeft denk ik het beste weer hoe het zit. Er was geen intentie om de bal te spelen en dan is minder contact genoeg om een penalty te geven
 
Barca--070
 
14
7 juli 2021 om 23:46
Sneijder lult ook onzin, tuurlijk was er wel intentie om de bal te spelen, hij kwam alleen te laat.
 
Nalyd
 
2
8 juli 2021 om 10:15
Dat is ook onzin. Wie gaat er nou, met een finale plaats op de lijn, proberen een man neer te halen in het penalty gebied. Er moet echt kortsluiting in een speler's hoofd zijn voordat er geen intentie is om de bal te spelen. Ik kan me niet voorstellen dat die Deen dacht "haha, ik ga die jongen op de grond krijgen! De bal wil ik niet!"
 
TomFotos736
 
1
8 juli 2021 om 11:53
Intentie is geen criterium. In geen enkele spelregel.
 
Ajaxaddict
 
41
7 juli 2021 om 23:30
Licentie afnemen. Dit kan echt niet. In de verlenging van een halve finale EK, na al 100 schwalbes van Engeland te hebben gezien. Walgelijk dit.
 
AdjeSergio4
 
16
7 juli 2021 om 23:30
Gewoon een duidelijke penalty. Er is licht contact, maar gewoon contact dat hem ten val brengt. Perez heeft ook wel een voorkeur in deze dus die neem ik niet zo serieus.
 
Yelle
 
3
7 juli 2021 om 23:34
Duidelijke… zo ver wil ik niet gaan. Maar je kan hem geven en de var kan er dan niks meer over zeggen, want er is contact.
 
Thamike
 
18
7 juli 2021 om 23:38
Duidelijke penalty??? Contact die geen impact heeft en hij valt omdat ie zijn linkerbeen gestrekt laat hangen. Dat is te zien, deze schwalbe staat op beeld. Met beelden wil je dit soort schwalbes voorkomen.
 
Cas1
 
19
7 juli 2021 om 23:30
Makkelie heeft een gruwelijke blunder gemaakt. Weg kans op finale
 
Greatone
 
15
7 juli 2021 om 23:52
Een scheidsrechter die de halve finale fluit maakt sowieso nooit kans op de finale.
 
ErPupone10
 
12
7 juli 2021 om 23:30
Wat een schande weer dit. Dit is overigens niet Makkelie zijn schuld maar van die compleet nutteloze VAR. Hele toernooi worden er al absurde penalties gegeven en de VAR grijpt nooit in
 
LeidseHood
 
33
7 juli 2021 om 23:30
Ik heb vermoedens van Match fixing. Wat een idioot ook de VAR. Thuisfluiters. Football is coming home my ass, wat een treurige dag voor het Europese voetbal.
 
acmilanajax
 
16
7 juli 2021 om 23:30
Dan snapt Frank Snoeks er ook kut van. Echt schandalig dit. Die Van Boekel is ook veel te licht en te laf om in te grijpen, die gaat Makkelie natuurlijk never nooit overrulen.
 
Meliora
 
14
7 juli 2021 om 23:31
Er is contact, maar naar mijn mening veel te weinig voor een penalty. Gezien het contact geen overduidelijke fout en volgens de regels is het dus de verklaren dat de VAR niet ingreep, maar bij dit soort gevallen kun je de scheidsrechter toch echt beter even zelf laten kijken.
 
Kalou2005
 
1
8 juli 2021 om 08:13
Uiteraard is er contact, voetbal is per slot van rekening een contactsport. Waar het om gaat is de vraag of het een overtreding is en dat is natuurlijk op geen enkele manier als dusdanig uit te leggen.
 
Mobesiktas
 
9
7 juli 2021 om 23:31
Dit was ook nooit een penalty.. iedereen gaat nu zijn goede optreden hele toernooi vergeten jammer maar hij verpest het zelf
 
Arsenal-Gunner
 
8
7 juli 2021 om 23:31
Was ook minimaal. Moet wel eerlijk zeggen dat het ontzettend dom was van die verdediger van Denemarken. Mist de bal volledig en schampt Sterling en die weet daar wel raad mee dan.
 
Soccerfan_1
 
7
7 juli 2021 om 23:31
Er zijn zelfs Engelse supporters op Twitter die het geen penalty vonden. Alles wat hij goed heeft gedaan dit toernooi verspeelt hij in 1 wedstrijd. Wat fluit hij opzichtig voor Engeland zeg
 
Piker
 
17
7 juli 2021 om 23:31
Ik hoop dat 1 van de italianen die sterling de 3e ring intrapt. Je weet nu al dat de finale ook op die manier word beslist. Boerenkoolvoetbal 1e klas en straks nog europees kampioen ook.
 
LeidseHood
 
23
7 juli 2021 om 23:37
Graag Kane meetrappen die is ook op zoek geweest de hele avond. Vieze saaie ondermaatse ploeg met een laffe coach. Ik gun ze de tranen na de finale maar zie ze zomaar winnen als Italië zo speelt als tegen Spanje.
 
Bon Jovi
 
6
8 juli 2021 om 00:06
Ik snap dat de gunfactor groter is voor Italie. Maar speelt Italië het zo netjes en fair dan? Immobile zoekt ook altijd de penalty om nog maar te zwijgen over die lachwekkende verrijzenis tegen België, zelden gezien in het internationale voetbal. En van de laatste 21 minuten die wedstrijd werd er 9 effectief gevoetbald zo schreef the telegraph.. die voerden ongeëvenaarde theaterstukjes op waar zelfs sterling nog jaren theateracademie voor moet volgen. Neh, ik had het de Denen gegund, maar helaas.
 
ViscaCatalunya
 
1
8 juli 2021 om 12:09
Italie gaat gewoon het balbezit domineren tegen de Engelsen. Alleen tegen Spanje lukte dat niet. Spanje ligt dit Italie wat minder.
 
CorZandstra
 
2
7 juli 2021 om 23:31
Gewoon een terechte panelty Var heeft er ook naar gekeken dus de kranten moeten niet zeuren
 
VeyselSn31jder
 
18
7 juli 2021 om 23:32
Heb het beeld iets van 31 keer bekeken maar was er nou uberhaupt contact? Alsnog had dit geen penalty moeten zijn. Schandalig
 
Shorty1991
 
18
7 juli 2021 om 23:32
Haha koeienlikkende kapsel, mooi man. Ik vind het ook een grove fout, maar helaas zit het scheidsrechterskorps vol met pedante mannetjes die hun fouten niet toe willen geven en elkaar de hand boven het hoofd houden. Van Boekel moet toch op z'n minst zeggen dat Makkelie nog eens moet komen kijken, die van Boekel zit net zo goed fout. Ze kunnen gewoon niet tegen de druk die Engeland met zich meebrengt.
 
dagrim1
 
7
7 juli 2021 om 23:32
Makkelie heeft Engeland de finale gegeven, nog schandaliger is dat de VAR niet heeft ingegrepen... doek toch op. Ja, er zijn ook momenten dat hij wel nut heeft maar dit soort momenten halen hem compleet onderuit
 
Martijn R
 
10
7 juli 2021 om 23:32
Het hele EK zie ik hem al gedecideerd penaltymomenten wegwuiven. Denk bijvoorbeeld aan die handsbal in de openingswedstrijd die hij niet gaf... Maar dan uitgerekent op dit moment schakel je hoogstwaarschijnlijk een land uit door een strafschop te geven voor zo'n duikelmoment. Dit is geen topscheidsrechter. Dit is gewoon een scheidsrechter die een persoonlijkheid acteert. Daarmee kan je ver komen, maar hier valt hij overduidelijk door de mand.
 
JurBoekema
 
7
7 juli 2021 om 23:34
Vroeger zou dit absoluut geen penalty zijn. Ikvind het ook geen penalty. Duikelkoning wacht op contact en valt al voordat hij geraakt wordt. Misselijke speler bah. Maar wat Makkelie doet is wel consequent fluiten qua richtlijnen en qua hoe penalties zich hebben ontwikkeld. Namelijk bij de minst geringste aanraking is het een penalty. Ook wordt Sterling van achter geraakt en niet de bal. En Sterling gaat ook over een heup aan de zijkant.
 
valsespits
 
11
7 juli 2021 om 23:35
Hoevaak moeten ze het nou nog horen? Extra tijd van een halve finale ga je toch even kijken?? Bij rkc Twente gaan ze bij 3-0 nog 5 minuten kijken en hier gaat ie arrogant om zich heen staren.. t is echt vreselijk jammer af en toe
 
Homelander
 
5
7 juli 2021 om 23:35
Foute beslissing van Makkelie oke maar waarom doet de VAR dan niets? Laat Makkelie op z'n minst nogmaals kijken. Overigens is Makkelie echt verschrikkelijk aan het thuisfluiten vandaag, Sterling en Kane krijgen overal een vrije trap voor.
 
Drambo
 
6
7 juli 2021 om 23:36
Zou iedereen hetzelfde reageren als Denemarken zo een penalty zou krijgen? Of ligt het ook een beetje aan de gun factor? Ik vond het wel een penalty. En ben er blij van dat Engeland wint. Denemarken presteert echt helemaal niets. Moet er niet aan denken dat ze de finale zouden halen.
 
LeidseHood
 
27
7 juli 2021 om 23:39
Eh dan ligt het bij jou dus aan de gun factor. Jij bent voor Engeland. En jij vindt het als enige zo ongeveer een penalty. Ik vond op z'n minst dat de VAR hier makkelie naar moet laten kijken. Heel makkelijk de wedstrijd beslist nu.
 
KanyeWest
 
2
7 juli 2021 om 23:40
Heeft niks te maken met de gunfactor. Engeland speelde natuurlijk beter maar dat neemt niet weg dat dit absoluut geen penalty is.
 
dagrim1
 
4
7 juli 2021 om 23:43
Terecht is terecht, onterecht is onterecht... Als denemarken hem had gekregen hadden mensen het misschien wel leuker gevonden, maar de penalty was net zo onterecht geweest, Gewoon enorm zuur en ik snap niet dat er niet even naar gekeken wordt... Qua finale is het leuker zo, extra leuk als Italie Engeland compleet overklast.
 
Drambo
 
1
7 juli 2021 om 23:54
Ja dat is zo. Denk dan dat er veel meer reacties waren met ' ja zie je er is licht contact dus hij kan hem geven ' In de finale mag Italië Engeland compleet overklassen. Als er maar een mooie finale komt!
 
RZA_1987
 
2
7 juli 2021 om 23:38
Zijn maatje Bas zal bij Veronica Inside hem vast beschermen, terwijl die zelf nooit zo'n penalty zou geven.
 
Adidas2006
 
12
7 juli 2021 om 23:39
Hoop en ga er van uit dat dit lucky en middelmatig Engeland met de grond gelijk wordt gemaakt door de Azurri. Zwaar overschat team..onverdiend in de finale.
 
pasa11
 
3
7 juli 2021 om 23:39
Dit is dus een grote nadeel van ‘ de scheids moet er 100% naast zitten om te worden gecorrigeerd ‘ Makkelijk gegeven strafschoppen zullen nooit worden teruggedraaid tenzij er 0,0 contact was.
 
JDG84
 
1
7 juli 2021 om 23:45
een lichte strafschop is nog steeds een terechte een strafschop. Dat is niet heel vreemd. als er 0,0 contact is, dan is het geen makkelijk gegeven strafschop, maar een fout.
 
dagrim1
 
3
7 juli 2021 om 23:50
Er is zo'n beetje altijd contact in voetbal, niet elk contact is meteen reden voor een strafschop... "het was niet 100% fout, hooguit 99%"... lijkt me alsnog fout en reden om in te grijpen. Een lichte strafschop is nog steeds een strafschop, een hele lichte ook? Een minimale? Amper? Het is niet absoluut geen strafschop? Als je met je ogen knijpt, mars in lijn staat met de maan en je heel veel goodwill toont naar club A dan ook? Vooral met dit soort belangrijke momenten moet je gewoon zeggen "lijkt me verstandig als je nog even kijkt". Klaar.
 
iggy7
 
3
7 juli 2021 om 23:40
Zou iedereen het ook zo onterecht vinden als de Denen niet zo'n gunfactor hadden? Het is gewoon een domme actie van die Deen. Sterling had geen kant op gekund dus de ingreep is compleet onnodig. Hij raakt hem, dus je kan de penalty gewoon geven.
 
nrvier
 
0
8 juli 2021 om 12:28
Precies wat ik dacht, van mij mocht Denemarken winnen maar gezien het spelbeeld is Engeland terecht door. Hadden de Denen deze penalty meegekregen dan was de stemming hier anders geweest.
 
 
1
7 juli 2021 om 23:42
Kijk nou eens goed naar de herhalingen: er is wel degelijk 2x contact. Minimaal maar het is er wel degelijk en dan gaat Sterling neer. Ik ben er ook niet blij mee
 
JDG84
 
1
7 juli 2021 om 23:43
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar is de pingel voor het video beeld hierboven?? Is dat dan heel vertekend beeld, want ik vind het daar gewoon een pingel. Weinig twijfel zelfs.
 
Bossie
 
0
7 juli 2021 om 23:45
Er zijn dit toernooi pingels gegeven voor minder. Er is contact en die speler gaat duidelijk met zijn been richting die speler van Engeland.
 
JamesFan
 
5
7 juli 2021 om 23:49
Als ik kjaer of vestergaard was had ik die sterling eens laten voelen hoe een echte overtreding voelt dat hij de finale kan missen
 
zeedorp
 
4
7 juli 2021 om 23:50
Tja, dat deze prutser nog grote wedstrijden mag fluiten, Servië - Portugal heeft ie ook al zo een enorme blunder gemaakt met het afkeuren (of niet valideren) van Ronaldo's doelpunt. Als dit een penalty is kan je wel iedere stervende zwaan in de 16 een penalty mee gaan geven. bah!
 
Thrym
 
4
7 juli 2021 om 23:51
Hij had moeten gaan kijken. Zo discutabel in een halve finale en dan niet gaan kijken... Heeft zijn eigen ruiten ingegooid.
 
M1973
 
2
7 juli 2021 om 23:54
Makkelie floot prima, penalty kan hij geven. Was ook al lang blij, wat een anti voetbal van die Denen. Leek het Nederlands elftal wel.
 
Tim00w
 
1
7 juli 2021 om 23:55
Ik snap de ophef niet zo. De penalty ging mis, dus veel impact had het niet.
 
bijcrack
 
3
8 juli 2021 om 00:00
ja maar indirect scoren ze daaruit dus wat valt er niet te snappen??of denk je dat als het gewoon een achterbal zou zijn, dat kane ook een opgelegde kans voor open doel krijgt?
 
Drambo
 
0
8 juli 2021 om 00:08
Ik gok dat het iets met sarcasme te maken heeft.
 
Ceesjelok
 
1
8 juli 2021 om 00:00
Ik vind alles reacties overdreven. Ja het was een te zware beslissing en als je Deen bent ben je heel pissig maar zoals iedereen overal doet dat er echt niks aan de hand was is echt onzin. Er was gewoon contact.
 
Bananana
 
2
8 juli 2021 om 00:01
Een pingel die op zo'n manier de finaleplaats bepaald moet gewoon ten alle tijden gecontroleerd worden door de scheids en de Var. Anders kan je het hele VAR systeem afschaffen. Deed niks anders dan de scheidsrechter indekken deze wedstrijd. Makkelie floot over het algemeen, net als tegen Duitsland, ook weer erg in het voordeel van de thuisploeg. Hij heeft in ieder geval zijn stempel gezet op het toernooi en Engeland 2 overwinningen in de schoot geworpen.
 
Hassiebassie
 
2
8 juli 2021 om 00:02
Waarom trekt de scheids überhaupt nooit eend geel voor al die schwalbes. Kane en Sterling vielen meer in het strafschopgebied dan dat ze succesvolle acties maken. Zeg dan gewoon na 2 of 3 keer: nu is het mooi geweest, op de bon! Leek vanavond af en toe wel een schoonspringwedstrijd.
 
Yoda
 
0
8 juli 2021 om 13:04
Nou ja, er waren ook wat Denen die een gele kaart hadden kunnen krijgen. Alleen al die Poulsen had na zijn invalbeurt 3x geel kunnen krijgen maar kwam er met nul vanaf, dus prima dat Makkelie er geen gele kaarten feest van heeft gemaakt.
 
gomes1psv
 
6
8 juli 2021 om 00:17
Of het een Wembley vol uitzinnige Britten was wat hem dreef of het gebrek aan perfectiedrang nu het fluiten van de finale geen perspectief meer voor hem was, maar je bent ofwel niet capabel ofwel ronduit arrogant als je niet gaat schermchecken wanneer zo'n lichte val zich voordoet in de verlenging van de halve finale EK. On-geloof-lijk! Kuipers moet nu wel de perfecte finale fluiten wil de Nederlandse arbitrage zijn naam nog hoog kunnen houden, want Danny Makkelie heeft zijn kansen op een finale in de toekomst wel vergooid. Wat Howard Webb voor ons was in 2010, is Danny Makkelie voor de arme Denen. Dat Frank Snoeks er wel weer een penalty in zag verbaast me weer niets trouwens. Die man is 1m72 en 85 kg aan oeverloos gelul waar hij in de eerste plaats zelf vooral graag naar luistert. Het Noord-Macedonie onder de commentatoren, met een bizarre, onverklaarbare en onverdiende reeks finales op zijn naam. De man zou, evenals de rest van de zelfingenomen kliek praatjesmakers bij de Nos, eens zijn oor te luisteren moeten leggen bij Sporza. Zoals onze Belgische vrienden het aanpakken is becommentarieren bedoeld.
 
DNSDKR
 
1
8 juli 2021 om 09:45
Goedemorgen! Ik snap alle commotie, het moment, wat er op het spel staat en natuurlijk de duik van Sterling. Maar eerlijk is eerlijk: er zijn al pingels om minder gegeven. Sterling zocht de sandwich op, er was contact en de bal werd niet gespeeld. De VAR mocht niet ingrijpen, want dit was niet 100% clear & obvious. Ik ben het niet eens met de regel hoor! Zo ben ik het ook niet eens met die penalties voor handballen die van een meter loeihard tegen je hand worden geschoten. Maar ik snap wel waarom Makkelie aan een penalty dacht en ik snap ook waarom de VAR niet ingrijpt. Tijd dus om de regels te veranderen.
 
Loco-
 
1
8 juli 2021 om 06:50
Laten we voorop stellen dat ik dit ook geen 100% strafschop vind, eigenlijk misschien 30%. Sommige geven hem, andere niet.. Maar zou de beslissing niet komen doordat Sterling de bal al vooruit gespeeld en daarna (licht) contact was? Zou dat misschien een reden kunnen zijn dat de var niet ingreep. Nogmaals ik vind het eigenlijk ook geen strafschop, maar zou dat misschien een reden zijn?
 
Man City_1970
 
1
8 juli 2021 om 08:42
Weten we gelijk waarom hij aangesteld was, Uefa wil Engeland in de Finale, commercieel veel aantrekkelijker dan Denemarken. Schandalig , Denemarken is gewon bestolen, maar als gezegd Engeland was wel de betere partij. Hopende dat Kuijpers beter fluit in de Finale.
 
RM1913
 
1
8 juli 2021 om 08:45
Van Boekel durft zijn vriendje niet te overrulen.
 
TheRock11
 
0
8 juli 2021 om 10:15
Van Boekel mag niet overrulen, omdat er duidelijk contact was. Daardoor is het geen "clear and obvious" mistake. Van Boekel is dan gevangen in de regels voor het mogen ingrijpen door de Var.
 
Tiburon
 
2
8 juli 2021 om 08:53
Inderdaad slecht van de hele arbitrage maar nog veel slechter van Raheem Sterling. Dit staat me zo tegen in het hedendaagse voetbal. Steeds maar weer proberen de scheidsrechter te beflikkeren en / of proberen je tegenstander te naaien. Kinderen gaan dit gedrag overnemen en iedereen gaat het als normaal beschouwen. Nee, dit is niet normaal. Normaal is voetballen op het scherpst van de snede en bij een echte overtreding binnen de 16 hoort een penalty. Ik hoop echt dat de Fifa en Uefa hier heel hard tegen gaan optreden. Het voetbal wordt op deze manier kapot gemaakt.
 
Beastman
 
3
8 juli 2021 om 09:24
Ik vond het al meteen geen penalty, en Sterling is ook een bewezen duiker natuurlijk. Maehle zet zijn voet in het gras vervolgens zoekt Sterling zijn scheenbeen en duikt. Walgelijk. Het werd hoe meer je er naar keek steeds duidelijker dat het een fopduik was. Onbegrijpelijk dat Van Boekel lafjes niets doet; ik was verbaasd dat de check zo snel voorbij was. Maar dit krijg je met de scheidsrechter-teams; ze durven elkaar niet af te vallen. Ook bij Belgie v Italie vond ik het al meteen geen strafschop. Nu dus weer. Erg jammer. Ik merk dat ik nu meteen wil dat Engeland m verliest zondag.
 
RedondoNo5
 
0
8 juli 2021 om 09:45
Wat een overdreven reacties. Licentie afnemen, nooit meer laten fluiten bla bla. De penalty is discutabel, maar er is contact. Hoe ligt ook. Vanuit Makkelie's punt kan je hem geven. De VAR had wellicht wat sterker mogen optreden door hem minimaal naar de beelden te laten kijken. Dat er sprake is van contact en Sterling uit balans raakt is waarschijnlijk de reden dat het niet is gebeurd. Zelf vond ik het geen penalty. Het is het bewust opzoeken en makkelijk neer gaan.
 
Benzema.
 
0
8 juli 2021 om 09:51
Enorme fout natuurlijk. Wel mooi dat Makkelie een paar dagen geleden nog een van de beste scheidsrechters ter wereld was, en dat we nu zijn licentie af moeten nemen.
 
PaulR_1982
 
0
8 juli 2021 om 09:52
"de grootste fout van scheidsrechter Danny Makkelie was niet eens de absurde penalty voor Sterling, maar dit bizarre 'koeienlikkende' kapsel." Vooral deze opmerking vond ik heel relevant voor het verhaal en de verkeerde beslissing die Makkelie heeft genomen.
 
Gabstra
 
1
8 juli 2021 om 09:55
Veel te Makkelie gegeven. Die is internationaal wel klaar. Mag misschien een keer in Engeland fluiten maar heeft verder niets meer te zoeken op de velden. Wat een kluns.
 
FlamengoBrasil
 
0
8 juli 2021 om 12:01
Helemaal terecht. Voetbal is een contact sport, hier is helemaal geen contact. Maar scheidsrechters denken bij elk contact in de 16 meter te moeten fluiten onder het mom van er is contact dus een pingel. Waardeloze beslissing, die nooit genomen had mogen worden. Grove fout van Makelie.
 
Witjan
 
1
8 juli 2021 om 12:05
Dit is Makkelie en van Boekel allebei aan te rekenen , maar ook de arbiters in de vorige wedstrijden van Engeland. dat Sterling nog steeds geen schorsing heeft voor zijn ontelbare duikelingen is gewoonweg triest . dus zodra je als scheidsrechter Sterling ziet vallen weet je al dat er niets aan de hand is, (net als dat Tadic doet of hij zijn been breekt) deze man heeft in de champions league zelfs een pingel gekregen omdat hij in de grond schopt en valt zonder een tegenstander in de buurt . en vervolgens gewoon met droge ogen de penalty benutten ipv toegeven dat er niets aan de hand was. onder het mom van Fairplay zou je Sterling gewoon voor het leven moeten schorsen . als je Armstrong bij het wielrennen voor valsspelen deze schorsing geeft, verdiend ook Sterlin een levenslange schorsing , elke wedstrijd is het raak . hij is ook de reden waarom ik echt hoop dat de Engelsen verliezen , + het vreselijke publiek daar in Engeland , bij de volksliederen massaal fluiten , zie eerder Duitsland en nu weer met de denen . Kots kots
 
Nijogeth
 
0
8 juli 2021 om 12:27
Ik zal misschien één van de weinigen zijn, maar dit is toch geen absurde penalty? Het is eerder een absurde actie van die Deen. De bal is al lang weg daar, vervolgens maait ie richting zijn tegenstander. Raakt ie hem, zoals in dit geval, dan is het altijd een overtreding en dus in dit geval een penalty. Ongeacht dat Sterling makkelijk gaat liggen, dat maakt niets uit verder.
 
joopbosman
 
0
8 juli 2021 om 12:30
En weg is juichstemming over de Nederlandse scheidsrechters die de halve finale en de finale mogen fluiten. Persoonlijk zie ik liever geen Nederlandse scheidsrechter in een finale, levert altijd gezeur op.
 
Andrevan Arum
 
1
8 juli 2021 om 12:49
Er is hier absoluut sprake van Match fixing. Engeland speelt nagenoeg alle wedstrijden op Wembley en kreeg gisteren een penalty kano!!! Een echte scheidsrechter, Björn Kuipers bijvoorbeeld, was zelf naar de video gelopen!! Een echte kerel komt terug op zijn foute beslissing!!! Een hele grote schande. Je schaamt je kapot Nederlander te zijn!! Eerst zelf uitgeschakeld worden met een paar verwende voetballertjes en nu zo'n prutser die het voor Denemarken verpest. Engeland moest gewoon winnen.
 
rickv
 
0
8 juli 2021 om 13:57
Het probleem is dat er niks zit tussen een penalty en niks doen. Er wordt gewoon een overtreding gemaakt. Het contact is absoluut licht, maar die Deen mist gewoon de bal en raakt wel de speler. Onkunde maakt het niet ineens geen overtreding. De straf, ook gezien de positie van de speler is niet overredig met de overtreding. Een directe of indirecte vrije trap zou hier veel meer op zijn plaats zijn. Engeland behoudt de kan, en de Denen worden licht gestraft door het moeten nemen van afstand.
 
RM1335
 
0
8 juli 2021 om 16:35
Makkelie, zo bejubeld door iedereen in Nederland, heeft internationaal meermaals bewezen niet capabel te zijn. Verschilt niet van de Britse en Spaanse scheidsrechters en die Cakir kan er ook niet veel van.