De Ligt: 'Er is maar één speler zeker van zijn plek tijdens het WK'
Maandag, 25 juli 2022 om 08:38

Matthijs de Ligt hoopt zich met zijn transfer naar Bayern München opnieuw in de basis te spelen bij Oranje. De centrumverdediger verhuisde deze zomer van Juventus naar Zuid-Duitsland en heeft bij de regerend landskampioen zijn eerste minuten in de benen. In gesprek met ESPN blikt De Ligt vooruit op het WK in Qatar, waar hij onderdeel hoopt uit te maken van de driemansdefensie van bondscoach Louis van Gaal.

De Ligt lijkt in de pikorde te zijn voorbijgestreefd door Stefan de Vrij. Ook Nathan Aké en Jurriën Timber zijn geduchte concurrenten voor de voormalig Ajacied. De Ligt kwam de voorbije interlandperiode twee keer nagenoeg de volledige wedstrijd in actie (tegen Wales) en mocht tegen België invallen. "De enige die zeker is van zijn plek is Virgil van Dijk", meent De Ligt. "De andere twee posities worden ingevuld op basis van de vorm van de dag. Wie op dat moment het fitst en het sterkst is en het beste spel laat zien."

Van Gaal heeft al vaker aangegeven graag met een linkspoot aan de linkerkant te willen spelen. Dat zou betekenen dat De Ligt zich op de andere twee posities zou moeten focussen. Of hij een duo gaat vormen met Van Dijk durft hij niet te voorspellen. "Ik denk dat Virgil een van de beste centrale verdedigers van de wereld is. Hij is geweldig. Hij laat nu een aantal jaren zien een van de beste te zijn, zo niet de beste. Ik weet niet of wij de beste kunnen zijn. Het belangrijkste is dat we als team goed spelen. Je kunt geweldig spelen als duo, maar als het hele team slecht speelt wordt het moeilijk."

De Ligt kent een veelbelovend begin als speler van Bayern. Bij zijn officieuze debuut tegen DC United was hij meteen trefzeker. In de nacht van zaterdag op zondag mocht hij opnieuw aantreden tegen Manchester City. De Oranje-international werd na een uur spelen binnen de lijnen gebracht voor Dayot Upamecano, maar kon niet voorkomen dat zijn ploeg onderuit ging. Erling Braut Haaland tekende bij zijn debuut voor de enige treffer van de wedstrijd. Aanstaande zaterdag speelt Bayern in de strijd om de Duitse Supercup tegen RB Leipzig.

Meer nieuws
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
3
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
14
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
29
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (139)

 
juvedeef
 
18
24 juli 2022 om 10:35
Vond de ligt sowieso al niet heel slecht spelen bij juve. Maar heeft zijn topvorm niet behaald zoals hij bij Ajax had. Zeker ook omdat hij niet altijd goed werd neergezet door allegri. Dit allemaal voor nietsnut bonucci. Als hij zijn goede vorm weer weet te herpakken in Duitsland. Dan mag timber op de bank plaatsmaken. Defensie met van dijk, de vrij en de ligt wordt ook hopelijk de defensie van het WK.
 
TomMulder
 
75
24 juli 2022 om 10:36
Van Dijk - De Ligt - Timber?? Zit, kijk en geniet, want veel beter dan dit wordt het niet!
 
S.Snape
 
253
24 juli 2022 om 10:37
Het wordt beter met De Vrij erin.
 
Vernon
 
18
24 juli 2022 om 11:02
De Vrij is ervarener, maar denk net over zijn top heen. Timber komt er aan. Ik denk dat het nog ff afwachten is hoe die twee zich ontwikkelen de komende maanden. Als Timber doorontwikkelt heb je best kans dat hij De Vrij voorbij steekt. De Vrij kan ook nog in plaats van De Ligt, die moet eerst maar ff bij Bayern laten zien hoe ver hij nu is.
 
DieGelbeReds
 
52
24 juli 2022 om 11:10
@Vernon, Timber gaat echt in vier maanden tijd de Vrij niet voorbij in zijn ontwikkeling, geloof ik niets van. Speelde de laatste wedstrijden in Oranje ook ongelukkig. Timber moet lekker op de bank gaan plaatsnemen en gaan leren van het niveau. En wellicht hopen op een blessure of schorsing voor het trio Dijk, Ligt, Vrij tijdens het WK. Het EK 2024 kan voor Timber worden bij de juiste ontwikkeling, bij welke Europese topclub zal hij dan spelen?
 
Hendrik123
 
11
24 juli 2022 om 11:25
Op de bank leren van het niveau. Dat zal hem vast goed doen. Denk dat Timber gewoon een basis plek krijgt onder van Gaal als hij gewoon in vorm is. Die 4 daar achterin ontlopen elkaar niet zoveel. Veel zal afhangen van de vorm en hoe ze zich het komende half jaar ontwikkelen. Maakt me dan ook niet zoveel uit wie er uiteindelijk gaan spelen.
 
CoJW
 
32
24 juli 2022 om 11:26
Timber was tegen Belgie een van de uitblinkers. Volgende wedstrijd tegen Wales minder. En dan gelijk zeggen dat hij de laatste wedstrijden ongelukkig speelde, wat een kort termijn geheugen. Timber heeft t.o.v. andere verdedigers het voordeel dat hij sneller en wendbaarder is.
 
juvedeef
 
13
24 juli 2022 om 11:35
Ik zou de vrij centraal zetten. Van dijk links en de ligt rechts. Genoeg opbouwende kwaliteiten. En 3 topverdedigers voor en defensie. Timber zijn tijd komt wel.
 
DieGelbeReds
 
6
24 juli 2022 om 12:17
@Hendrik, ja op de bank leren van het niveau. Je traint gedurende meerdere weken met al die toppers, je neemt de hele ervaring van zo'n toernooi mee. Ik verwacht geen basisplaats voor Timber, we gaan het zien.
 
PirloTes
 
9
24 juli 2022 om 12:43
TomMulder.. en het wordt nog vele malen beter met graniet De Vrij ????
 
 
6
24 juli 2022 om 12:57
Klopt Tom. Maar beter wordt het wel. Namelijk wanneer je De Vrij erin zet. Of dit voor De Ligt of Timber is, dat is mij om het even
 
Vernon
 
3
24 juli 2022 om 13:39
@diegelbereds We zullen het zien, ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar De Vrij was afgelopen jaar wat minder, en vier maanden is best lang voor een groeiende speler. Zeker als je alles speelt bij je club, inclusief CL. Bij welke club hij in 2024 speelt, geen idee. Dat wisselt ook allemaal zo snel. Kijk nu naar De Ligt, die had kunnen blijven, maar vertrekt, en dan ontstaat er ergens een gat dat gevuld moet worden. Andere clubs zijn misschien voorzien, terwijl je daar wel goed kan passen. Als Ten Hag slaagt bij United wil hij misschien Timber wel hebben, slaagt hij niet, dan is United veel kleinere kans voor Timber. Etc. Nog niks over te zeggen.
 
Musi26
 
2
24 juli 2022 om 13:41
De vrij is goed, maar ik hoop wel dat hij weer beter gaat spelen, want afgelopen seizoen was niet zijn beste seizoen.
 
mvbfan
 
8
25 juli 2022 om 07:14
De Ligt is echt een klasse beter dan De Vrij! Omdat hij 4 jaar geleden ooit werd uitgeroepen tot de beste verdediger van Italië, doen jullie alsof dat nog steeds is. Is ook niet slecht ofso, maar meer onzichtbaar. 1 op 1 mandekker? De Ligt is dan echt een beest. Hoeveel clubs stonden nou echt te springen voor De Vrij? In al die jaren? En wat was zijn marktwaarde vanaf 4 jaar geleden?
 
Fairplay1
 
3
25 juli 2022 om 08:01
Zo denk ik er ook over. De Vrij heeft wel zijn transfer verdiend...., maar men heeft het zelden over hem...ook zijn er geen toppers in de markt voor hem. De Ligt laat veel meer zien, dan de Vrij. De Vrij is goed, maar niet beter dan de Ligt. De Ligt is sneller, 1 op 1 is hij ijzersterk, is aanvallend ook beter. De Vrij is rustiger en sober en heeft een goede crosspass.
 
RyanGarcia
 
5
25 juli 2022 om 09:16
Op 7 juni 2018 was zijn marktwaarde 40 miljoen. Op 25 augustus 2020 was zijn marktwaarde 60 miljoen. Op dit moment 28 miljoen. De Ligt is 70 miljoen. Derhalve is De Ligt nu beter!
 
Woutballoh
 
0
25 juli 2022 om 10:55
Timber had ongeveer alles gespeeld dat seizoen. Van Gaal zei ook dat Timber minder speelde door deze vermoeidheid en toe was aan een vakantie. Heeft weinig met zijn kwaliteit te maken. Timber de Ligt en v Dijk zou ik toejuichen
 
Vernon
 
1
25 juli 2022 om 11:16
Volgens mij is geen van beiden “duidelijk” beter dan de ander. De Vrij is wat stabieler, ervarener. De Ligt straalt meer uit en kan beter fel en beslissend ingrijpen. Daar zit meer risico aan vast. Denk wel dat dat net iets beter past bij aanvallend voetbal, als Van Gaal dat wil spelen. Maar er zijn nog 4 maanden, en daarin kan nog een hoop gebeuren.
 
Fairplay1
 
0
25 juli 2022 om 17:04
Is niet helemaal waar. Blind heeft zijn ervaring mee en is zo goed in te passing. Alles begint bij hem en ook in het Nederlands elftal. In de laatste 2 wedstrijden gaf Blind 4 assists. Malacia vind ik beter dan Wijndal bijvoorbeeld en die is nu een Ajacied...toch? De Ligt staat/stond bij veel grootmachten op de radar en de Vrij niet. Als hij zoveel beter is, dan zijn jullie de enige die men hier ervan wilt overtuigen. Ik vind de Vrij goed, sober en sterk. Mij maakt het niet uit wie er speelt, zolang van Dijk er maar naast staat en Blind voor de opbouw.
 
JohnNoordam
 
0
26 juli 2022 om 11:34
Klopt,de Vrij ontwikkelt zich nog steeds,en wordt beter en beter. Zoals timing bij instappen, mandekking, inspelen, etc.
 
maurootje
 
9
24 juli 2022 om 10:35
Zit zo te denken. Klopt wel wat hij zegt. Zelfs onze keeper is geen zekerheid.
 
 
85
24 juli 2022 om 10:43
Frenkie de Jong speelt toch altijd alles in Oranje. Lijkt me dat die toch samen met v.Dijk als eerste op t formulier staat.
 
BJP79
 
12
24 juli 2022 om 13:16
De Ligt heeft het over de centrale plekken in de verdediging en dat daarin alleen van Dijk zeker is van een plek. Denk wel dat hij gelijk heeft daarin.
 
Mattiaspsv
 
1
25 juli 2022 om 13:52
Ik dacht eigenlijk dat de Ligt het over Depay zou hebben, is bij Oranje toch de sterspeler in mijn ogen. Buiten Oranje ben ik niet altijd van hem onder de indruk maar bij Oranje zou Depay (bij mij) als eerste op het wedstrijd formulier staan.
 
 
1
25 juli 2022 om 14:29
Oké, maar Mauro heeft t over zelfs onze keeper is geen zekerheid. Dus het was een reactie op hem.
 
consy
 
48
24 juli 2022 om 10:43
Frenkie de Jong is ook gewoon een zekerheid, die gaat zeker spelen.
 
Westend
 
1
25 juli 2022 om 10:28
3 centraal waarbij Van Dijk sowieso gaat spelen. Durf er ook wel vergif op in te nemen dat Dumfries op rechts gaat staan. Op links is het ook een beetje afwachten hoe Malacia het gaat doen bij United. Ben ook wel benieuwd wat het systeem nou precies gaat worden.
 
Vernon
 
7
24 juli 2022 om 11:06
Inderdaad, Van Dijk en Frenkie zijn zeker. We hebben echt geen 3 middenvelders die beter gaan zijn dan Frenkie. Ik hoop dat Gravenberch zich ontwikkelt tot een zekerheidje. En verder is het afwachten wat spelers als Koopmeiners, De Roon, Wijnaldum gaan doen. Maar er gaan er geen drie zijn die beter zijn dan Frenkie. Verder hoop ik dat Bijlow zich nu echt tot zekerheid gaat ontwikkelen. Hij heeft nu de meeste potentie maar moet nu onbetwist gaan worden, ook qua fitheid. En dat Malacia of Wijndal de volgende stap zetten. Ben geen fan van Ake. Dus dan is het Bijlow Wijndal/malacia - Van Dijk - De Ligt (of De Vrij) - De Vrij (of Timber) - Dumfries Frenkie de Jong - ?? - ?? Bergwijn - Depay
 
Kritische Blik
 
3
24 juli 2022 om 11:32
Veerman - Wijnaldum
 
Vernon
 
7
24 juli 2022 om 11:51
Als zekerheidjes? Ze komen in aanmerking, maar zijn toch absoluut geen vaste waarden op dit moment. Wijnaldum eerst maar ergens speelminuten krijgen. En Veerman nog ff doorontwikkelen.
 
BJP79
 
9
24 juli 2022 om 13:17
Wijnaldum serieus? AUB niet meer gewoon door selecteren aangezien hij allang niet meer zijn niveau haalt.
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 10:20
Veerman en Wijnaldum? Absoluut niet ! Wijnaldum is ondertussen wel afgeschreven. Gaat het niet worden. Daarbij zijn Gravenberch, Gakpo en Klaassen natuurlijk een paar stappen verder dan Veerman.
 
rubentje13
 
0
25 juli 2022 om 11:52
Wijnaldum is in normale doen beter dan elke middenvelder bij Oranje op De Jong na. En denk dat Veerman heeft laten zien over zeer specifieke kwaliteiten te beschikken die geen enkele middenvelder heeft bij Oranje (op Frenkie na). Daarnaast afgelopen half jaar gewoon beter gespeeld dan Klaassen. Voetballend is hij bovendien twee klassen beter dan Klaassen. Zeg niet dat Veerman in plaats van Klaassen moet (kan ook in plaats van Til of Schouten), maar gezien de laatste selecties zou Veerman absoluut iets toevoegen aan Oranje.
 
Vernon
 
0
25 juli 2022 om 14:26
Eens Rubentje. Til mag er uit van mij, Wijnaldum moet eerst wat bewijzen. Klaassen is het gewoon net niet, Veerman zou van mij zeker een kans mogen krijgen. Ook liever dan De Roon enzo. Koopmeiners heb ik al een tijd niet zien spelen, daar weet ik te weinig van nu.
 
DieGelbeReds
 
19
24 juli 2022 om 11:12
@maurootje/Vernon, Memphis en Frenkie zijn ook zekerheidjes voor van Gaal hoor. En als ik er zo over nadenk, schrijf Dumfries ook maar alvast op.
 
Vernon
 
1
24 juli 2022 om 11:39
Ja Dumfries was ik vergeten, die staat er ook gewoon. Memphis begin ik langzaam aan te twijfelen. Als er nog iemand doorontwikkelt, komt zijn plek in gevaar. Bijvoorbeeld Gakpo - Bergwijn ofzo.
 
consy
 
10
24 juli 2022 om 12:10
Schrijf Blind ook maar op, hoe bizar het ook klinkt en is.
 
DieGelbeReds
 
13
24 juli 2022 om 12:18
@Vernon, nee joh! Memphis is veruit de beste aanvaller van Oranje en dat heeft hij de afgelopen jaren ook ruimschoots bewezen.
 
Vernon
 
0
24 juli 2022 om 13:28
Zeker heeft hij dat bewezen, maar bij Barcelona is zijn plek in gevaar, dus dat is een risico, als hij niet of weinig speelt. En ik ging dus ook uit van de aanname dat er nog iemand doorontwikkelt. Als dat niet zo is, dan speelt Memphis gewoon.
 
Nora1911
 
0
24 juli 2022 om 14:16
@Vernon Als Brobbey een Haller achtig 1e 4 maanden speelt, inclusief goals in CL, moet ik nog maar zien of Memphis zo zeker van z'n plek is. Helemaal als Memphis niet veel speelt, of bij Barca blijft. Dan zou je evt ook gewoon met Bergwijn en Brobbey voorin kunnen spelen. Memphis is nu nog gewoon onze beste spits, maar als hij bij Barca blijft en de komende maanden dus niet veel speelt, weet ik niet of hij dan nog steeds onze beste optie voorin is.
 
Tussengas
 
3
24 juli 2022 om 17:19
Volledig terecht. Blind is traag, maar zijn positionering en aanvallende kwaliteiten compenseren dat ruimschootsts. Met Frenkie, Van Dijk en Timber er omheen heb je voldoende snelheid.
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 10:24
Waarmee heeft hij dat bewezen? De 4-0 en de 5-0 tegen FC Balophetdak 6, of de penalties die hij scoorde? Ik vind momenteel Bergwijn Zeker gelijkwaardig aan hem. En denk Gakpo ook wel. Depay is een geweldige aanvaller, begrijp me niet verkeerd. Maar hij MOET er 100% zin in hebben, en dat heeft hij in mijn ogen te vaak niet.
 
bizzlad
 
5
25 juli 2022 om 11:00
"blind is traag, maar zijn positionering en aanvallende kwaliteiten compenseren dat ruimschootsts." Dat wordt mij veel te vaak gezegd. Heb onderhand het gevoel dat die jongen je meer tegen doelpunten kost dan dat hij kansen creeert. Als Malacia zich bij Man Utd. een beetje profileert is het wat mij betreft niet te verdedigen om die trage drol op te blijven stellen omdat hij zo nu en dan wel eens een goeie pass geeft.
 
Vernon
 
0
25 juli 2022 om 11:19
Nora Dat is precies wat ik bedoel. Als Brobbey (of een andere speler) zo presteert komt Depay in de gevarenzone.
 
London Calling
 
1
25 juli 2022 om 19:45
De Jong denk ik ook. Ik denk dat Dumfries ook geen standin van hetzelfde niveau heeft die direct een bedreiging vormt voor zijn positie. Ik twijfel over Depay, zeker als hij niet speelt zou ik me kunnen voorstellen dat van Gaal het voorin anders in vult. Voor de rest is er op iedereen wel iets aan te merken, of doordat ze zelf geen top zijn of doordat er vergelijkbare spelers rondlopen en dan hangt het deels af van clubvoorkeuren wie mensen het liefst zien. Keeper is inderdaad een vraagteken, zelfs welke drie er mee gaan is voor mij een vraagteken. ik ga er van uit de Bijlow, mits fit, in ieder geval bij de eerste 3 zit, al is het maar met het oog op de toekomst. Maar daar achter-naast is het allemaal lood om oud ijzer, Krul, cillessen, Flekken, de keeper van Ajax (zelfs dat moeten ze eerst zelf nog uitzoeken). Ik sluit na de rentree van Janssen zelfs niet uit dat ze in de VS naar Vermeer (meen dat die eigenlijk nooit speelt dus dat wordt lastig) of in Frankrijk naar Bizot gaan kijken.
 
Jaricho
 
13
24 juli 2022 om 10:36
Snap best dat LvG vertrouwen heeft in Virgil op basis van zijn verdiensten afgelopen jaren, maar in Oranje vind ik hem toch altijd een stuk minder dan de machte heerser die hij bij Liverpool in de achterhoede is. Maakt toch vaker een laks foutje en loopt dan naar andere spelers te schreeuwen. On topic: Voor mij hoeft Matta niet een basisplek te krijgen, Timber brengt voetballend meer en de Vrij is altijd veel stabieler. Dus die twee zou ik zelf de voorkeur geven momenteel, met de Vrij als eerste keuze.
 
Gooner4
 
19
24 juli 2022 om 10:57
Sws overschat. Gaat zoveel mogelijk situaties uit de weg en grijpt amper of slecht in. Presenteert zich als grote leider, maar laat het niet zien in het veld als het gaat om voetballen zelf.
 
Redisthecolour
 
7
24 juli 2022 om 11:04
En toch is het wel de grote leider achterin die Oranje nodig heeft. De Ligt en de Vrij zijn over het algemeen gewoon minder. Timber mag de veters nog niet eens strikken van Virgil.
 
Vernon
 
39
24 juli 2022 om 11:10
Onderschat... Liverpool won de CL en de titel met hem, en toen hij weg was kukelde de zaak in elkaar. Kwam die weer terug, presteerde Liverpool weer goed. Zat bij de beste 3 spelers van de wereld. Hij is juist zo goed omdat hij positioneel zo sterk is en voorkomt dat hij als redmiddel moet sliden e.d. Net als Koeman vroeger, die was niet eens snel, maar zag alles zo goed dat hij altijd goed stond en er eerder was dan anderen.
 
DieGelbeReds
 
32
24 juli 2022 om 11:17
@Gooner, van Dijk overschat noemen is ongeveer hetzelfde als beweren dat Mbappe traag is. Het toverde in ieder geval een lach op mijn gezicht, dank daarvoor. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de filosofie van Klopp en hoe van Dijk daar in past. Let maar eens goed op hoe de verdediging van Liverpool in elkaar steekt en de rol die van Dijk daarin vervult. Hopelijk wordt het je dan duidelijk!
 
Musi26
 
1
24 juli 2022 om 13:46
Hij heeft een periode gehad waar hij wegliep van dreigende situaties. Doet hij dit niet, dan is hij absoluut samen met de ligt het beste centrum van oranje.
 
Nijogeth
 
1
24 juli 2022 om 13:53
Juist dat is het hem, DieGelbeReds. Hij past perfect bij Liverpool. Maar het spel dat Oranje speelt is anders, staat hij toch vaker verder van de goal als de tegenstander de bal krijgt. Bij Liverpool heeft ie het dan ook moeilijk, dus die laatste linie staat vaak dichter bij de goal zodra de tegenstander de bal in bezit heeft. Voorin jagen ze dan door, achterin gaan de eerste stappen terug.
 
lfc11
 
4
24 juli 2022 om 16:02
Bij Oranje staat hij verder van de goal dan bij Liverpool? Dit moet een grap zijn toch.
 
Nijogeth
 
1
24 juli 2022 om 16:20
Check maar eens naar de manier van druk zetten van Liverpool. Zodra Van Dijk moet verdedigen, dan is het veld opgeschoven. Hij hoeft zelden te verdedigen rond de middenlijn. Liverpool zet altijd de passlijnen af, waardoor de centrale verdedigers alleen richting de zijkant kunnen. Dan wordt er druk gezet als de bal aan de zijkanten is, waardoor het centrum ontzien wordt.
 
lfc11
 
5
24 juli 2022 om 19:25
Waarom ga je ergens anders over beginnen? Het ging over hoe ver de laatste linie staat bij een balbezit van de tegenstander en het is pure onzin om te doen alsof de laatste linie bij Oranje hoger staat dan die van Liverpool. Liverpool speelt namelijk misschien wel met de hoogste linie van alle profclubs. Constant op buitenspel, hoge backs en cv's die constant in het spel betrokken worden
 
Gooner4
 
0
25 juli 2022 om 11:00
Wie zegt dat Timber wel zijn veters mag strikken dan? Ik benoem Timber niet eens.
 
Gooner4
 
0
25 juli 2022 om 11:03
Ik zou zeggen, kijk eens naar Liverpool. Natuurlijk is hij van grote waarde. Het is een leider qua coaching en hij is positioneel sterk. Ik zie echter vaak genoeg dat hij situaties uit de weg lijkt te gaan. Hij loopt alleen maar achteruit en grijpt amper in. Misschien lost hij door zijn andere kwaliteiten veel dingen op, maar wat ik benoem is en blijft een groot minpunt van hem.
 
Dutchred
 
2
24 juli 2022 om 11:17
Dat heeft eerder te maken met de kwaliteit spelers om hem heen. Oranje is een niveau lager dan de geoliede machine bij Liverpool. Het is de enigste verdediger van absolute wereldklasse die we hebben; de Vrij en de Ligt zijn top verdedigers die in de top goed mee kunnen draaien, Aké is een niveautje lager dan de laatste 2.
 
FransvandenBerg
 
0
25 juli 2022 om 11:43
Aké zeker niet niet gezien tegen Bayern. Klasse beter dan de Vrij en de Ligt. Wel je ogen gebruiken ipv maar wat te roepen.
 
ThiagoA
 
13
24 juli 2022 om 10:37
De ligt kent een veelbelovend begin… Ja hij scoort. Maar bayern krijgt ook 2 tegengoals waar hij niet vrijuit gaat. Geen hele grote fouten maar toch. Probeer zelf een keer naar de wedstrijd te kijken VZ en niet alles klakkeloos over te nemen.
 
Sanderr
 
144
24 juli 2022 om 10:40
Dit bewijst gelijk dat je aan het papagaaien bent. De Ligt stond bij de 2e tegengoal (tegen DC United) niet eens op het veld namelijk.. Hoezo kom je met "probeer zelf eens een wedstrijd te kijken" als je dat klaarblijkelijk zelf niet doet?
 
DieGelbeReds
 
17
24 juli 2022 om 11:19
@Sander, maar het één sluit het ander niet uit. Hij stond weliswaar niet op het veld, maar ging toch niet vrijuit! Nu al het pispaaltje van Bayern blijkbaar
 
PauloDybala
 
29
24 juli 2022 om 11:19
Uiteraard een schande van de Ligt. Bij die tweede tegengoal zat hij te slapen op de bank, onacceptabel!
 
Fairplay1
 
9
24 juli 2022 om 12:07
Je kraamt echt onzin...de ligt was niet eens op het veld of in de buurt van de tegengoals. Maar je mag het uitleggen, hoe jij aan je info komt...ben benieuwt.
 
 
3
24 juli 2022 om 13:00
Eh? De Ligt kopt de bal bij die ene goal bijna in eigen doel..
 
Fairplay1
 
1
24 juli 2022 om 19:03
Dat moment, is niet het moment van de tegendoelpunten. ...??????????????
 
Sanderr
 
1
25 juli 2022 om 08:17
Wel van de eerste tegengoal, Fairplay1. De rebound van die ongelukkige kopbal op de paal werd afgemaakt door de spits van DC. Bij die tegengoal was De Ligt dus inderdaad wel betrokken, hoewel het geen grote fout was maar meer een ongelukkige kluts. Bij de tweede tegengoal daarentegen was hij al ruim 10 minuten gewisseld.
 
S.Snape
 
63
24 juli 2022 om 10:38
En Blind is natuurlijk ook zeker van zijn plek
 
JK-Ajax
 
5
24 juli 2022 om 11:14
Onzin uiteraard, Malacia krijgt genoeg kans. Zeker als hij minuten maakt bij United zal hij gewoon basis staan.
 
Musi26
 
4
24 juli 2022 om 13:49
Blind wordt opgesteld voor zijn voetballende klasse. Dit zal Malacia nooit krijgen. Wil je puur verdedigen, dan stel je Malacia op, maar wil je onder de druk uitvoetballen, dan kies je voor Blind. Zo simpel is het eigenlijk. Het is dus afhankelijk van wat van Gaal wil.
 
Ducktaildo
 
7
25 juli 2022 om 10:28
Blind weet anders zijn voetballende klasse ook wel aardig te verbergen. Vind het allemaal niet zo bijzonder wat die tegenwoordig aan voetballende klasse laat zien
 
bizzlad
 
1
25 juli 2022 om 11:11
Klopt....mensen blijven bij Blind maar hetzelfde argument gebruiken. Maar die voetballende klasse en inzicht en heerlijke passing etc. etc. laat hij steeds minder en minder zien. Die jongen is hoog nodig aan vervamnging toe. Waarom zou je hierop blijven leunen als je een veel belovend talent hebt waar je de komende 10 nog meer vooruit kan.
 
Janta
 
6
24 juli 2022 om 11:24
Blind staat er in vanwege zijn voetbalgogme die een wedstrijd kan leden en nog steeds over een geweldige pass beschikt. Dat hij niet de snelste is weten we ondertussen wel maar word uitsteken gecompenseerd waardoor hij 1 van de betere is.
 
binkiebaasie
 
35
24 juli 2022 om 11:32
Hij compenseert juist bijna niets meer. Kost je vooral tegendoelpunten. Malacia is hem aan alle kanten voorbij gestreeft en is een moderne back. Blind kan het gewoon niet meer bijbenen. Toch zal er wel voor Blind gekozen worden. Die mag nog voor de laatste keer meehobbelen. Maar iedereen weet dat dat niet op basis van kwaliteit is.
 
Redisthecolour
 
11
24 juli 2022 om 11:35
Waardoor hij 1 van de betere van wat is? Van Oranje? Dan heb je echt totaal geen kijk op het spelletje. Hij is een prima voetballer, maar liever niet meer in de basis bij Oranje.
 
Redisthecolour
 
0
24 juli 2022 om 12:02
Ik denk dat Blind en Malacia beide op het bankje belanden bij hun club. Dan is het maar de vraag wie je in de basis moet gaan zetten op het WK.
 
JK-Ajax
 
0
24 juli 2022 om 12:30
Wijndal dan maar van ons aller ajax
 
Musi26
 
3
24 juli 2022 om 13:52
Klopt, alle trainers stellen hem op, maar uiteraard begrijpen zij het niet en jij natuurlijk wel. Ik denk dus eerder dat jij geen kijk op het spelletje hebt.
 
Zytto34
 
2
24 juli 2022 om 14:02
Gaf Blind in de laatste 2 interlands niet 4 assists? Kan je moeilijk zeggen dat hij niks toevoegd aan het spel.
 
Redisthecolour
 
1
24 juli 2022 om 15:28
Het is nu toch wel een keer afgelopen met Blind in Oranje? Bij Ajax is het vaak niks en bij Oranje zit hij ook zelden bij de beste van het veld. Tijd om door te selecteren.
 
Fairplay1
 
1
24 juli 2022 om 17:26
Ja, zoals met alle voetballers. Maar nu nog niet. Wel apart als je met 4 assists niets toevoegt. Sommige lullen maar wat. Zo hoor je iemand hier roepen, dat de Ligt niet goed zat bij de tegengoals laatst....Terwijl Hij niet op het veld was en nu voegt Blind niets toe. Terwijl hij 4 assists geeft in de laatste 2 Interlands...
 
krovikan
 
0
25 juli 2022 om 10:19
@zytto34 Nee? Blind heeft beide wedstrijden tegen Wales niet eens meegedaan. Tegen Polen viel de 1-2 uit een voorzet van Blind ja, maar technisch gezien is het geen assist, omdat de bal werd doorgekopt door een Poolse verdediger. Daar staat natuurlijk wel schril tegenover dat hij bij de 0-1 zijn man gewoon laat schieten door op 5 meter te verdedigen, en bij de 0-2 zijn man laat lopen. Dusja netto heeft hij die wedstrijd naar mijn idee meer verzaakt dan geholpen. Verder heeft hij 2 assist gegeven in de wedstrijd tegen België dat klopt, maar één zwaluw maakt geen zomer.
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 10:37
@redisthecolour, Zoals je hierboven al leest, laatste 2 wedstrijden 4 assists. Daarbij is hij bij Ajax nog gewoon altijd een belangrijke speler. Ja, er zit wel eens een slechte pot tussen. Maar lijkt me raar dat ten Hag, Koeman, de Boer, en van Gaal hem allemaal opstellen, maar hij wel altijd de zwakste is. Misschien heb jij er dan gewoon minder verstand van dan je denkt, of denk je dat die mannen er geen verstand van hebben?
 
erodinho
 
0
24 juli 2022 om 13:27
Blind, Depay, Dumfries, Van Dijk en Frenkie
 
S.Snape
 
0
24 juli 2022 om 13:32
Depay zal er denk ik toch vanaf hangen of die bij Barcelona vertrekt. Als Koeman Wijnaldum niet meeneemt vanwege zijn gebrek aan speeltijd, kan die Depay natuurlijk ook niet meenemen als die straks een paar maanden niet of nauwelijks speelt.
 
Vernon
 
2
24 juli 2022 om 13:34
Gelukkig is Koeman geen bondscoach, dat scheelt.
 
Rochester
 
2
24 juli 2022 om 10:40
Van Dijk is van de centrale verdedigers, inderdaad de enigste die sowieso zeker is van zijn plek voor het WK. Denk dat Timber ook goede kans zal maken op een basisplek en de Vrij en Aké ook wel, maar dat de Ligt dan alsnog mee zal gaan. Heb ergens het idee dat Timber en dus sowieso van Dijk basisspelers zullen worden in het 3-5-2 systeem, dan is het alleen de vraag wie de derde centrale verdediger wordt. De Vrij vond ik het afgelopen seizoen minder bij Inter Milan. Maar dat had waarschijnlijk ook te maken met al dat gedoe rondom de SEG Groep, het zaakwaarnemersbureau waar hij aan verbonden was en tegelijkertijd ook weer niet. Hadden hem schijnbaar rond zijn transfer naar Inter zo`n 8 miljoen aan tekengeld achtergehouden en daar spande de Vrij een rechtszaak aan nadat hij erachter kwam en dat had zeker invloed op zijn spel. Aké doet het meestal ook wel prima als hij speelt, maar is naar mijn mening ook minder een pure verdediger. Maar in een systeem met 3 centrale verdedigers heb je in principe als voordeel dat je altijd wel ondersteunt wordt door nog `n centrale verdediger, maar Aké is in principe best wel multifunctioneel doordat hij ook eventueel als linksback kan spelen.
 
Gooner4
 
0
24 juli 2022 om 10:55
De Vrij had gewoon geen topseizoen. Of dat met die rechtszaak meespeelt is totaal niet te zeggen. Lijkt me eerder van niet dan van wel, aangezien je gewoon bezig bent met je werk lijkt me. Verder denk ik dat Timber en van Dijk sws vast zijn en die linkercentrale zal wel Blind worden. Vind de Ligt top, maar Timber als rcv in een 3 mans verdediginf is beter denk ik. De Ligt komt dan te vaak op plekken waar die erg onwennig is. Of je moet zorgen dan Blind doorschuift als lcv en dat de Ligt altijd naast van Dijk blijdt. Beetje schuiven tussen 3 centrale en 2 centrale dus.
 
FransvandenBerg
 
0
25 juli 2022 om 11:46
Puur verdedigend is Aké de beste. En hij heeft zich ook verbeterd in de passing. Van Dijk is meer de leider.
 
Mobesiktas
 
13
24 juli 2022 om 10:54
Dumfries en Depay zijn ook 100% zeker van een basisplek
 
SSBlue Zanetti
 
3
24 juli 2022 om 11:08
Memphis bij gebrek aan beter en Dumfries omdat hij ongelooflijk goed is, maar beide zeer terecht ook natuurlijk.
 
Hendrik123
 
2
24 juli 2022 om 11:30
Depay gaat wel heel weinig minuten maken mocht hij bij Barca blijven. Ben benieuwd hoe Brobbey zich ontwikkeld, want dan is dat ook zeker een kanshebber voor de spits positie.
 
Benzema.
 
8
24 juli 2022 om 12:31
Het niveauverschil tussen Memphis en Brobbey is dusdanig groot dat dit geen overweging gaat zijn.
 
Hendrik123
 
2
24 juli 2022 om 13:17
Dat zal het komende half jaar wel blijken. Brobbey heeft in ieder geval veel minder balverlies en is niet zo wisselvallig is mijn verwachting. Waarbij Depay zeer waarschijnlijk weinig speeltijd gaat krijgen en het vorige ek totaal onzichtbaar was .
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 10:42
@benzema, Het verschil tussen inzet is ook extreem groot, dus denk dat dat wel een overweging kan gaan worden. Daarbij is het moyenne van Brobbey absurd goed, dus waarom is het niveauverschil dusdanig groot ?
 
London Calling
 
0
25 juli 2022 om 22:35
@benzema. het niveau verschil tussen Brobbey de Depay lijkt mij ook te groot om Brobbey een basisplaats te geven. Maar is het niveau verschil tussen Danjuma, Gakpo, Lang, Bergwijn, e.d. ook te groot. Zeker ten opzichte van een uitblinkende Danjuma ben ik daar bij een niet spelende Depay niet zo zeker van.
 
Musi26
 
0
24 juli 2022 om 13:54
Depay wil ik even afwachten. Als barca echt van hem af wil, dan zal hij niet spelen. En 4 maanden niet spelen is net iets te veel.
 
London Calling
 
0
25 juli 2022 om 22:31
Dumfries denk ik wel. Daar zit niet direct een vergelijkbaar alternatief achter. Mocht Depay niet spelen en Danjuma, Lang, Gakpo en Bergwijn wel kan ik me best voorstellen dat die in de basis starten.
 
Oortap
 
0
24 juli 2022 om 10:59
Van Dijk, Frenkie, Memphis en Dumfries lijken me ook wel zeker. Ik wil bijna zeggen ook Blind, maar met Wijndal en Bassey erbij ben ik benieuwd of hij zo vaak gaat spelen, en als Malacia ineens het goed gaat doen bij Man Utd.
 
skes14
 
0
24 juli 2022 om 14:02
Ik moet het nog maar zien als Memphis bij Barca blijft. Hij gaat weinig tot niet spelen dan.
 
lausho
 
0
25 juli 2022 om 11:17
Blind wordt door van Gaal in zijn kracht gezet op de aanvallende linksback positie, die plek heeft Ajax eigenlijk niet. Zijn zwakte in snelheid valt weg want je hebt een LCV die je rugdekking geeft en hij kan meer het spel naar zich toe trekken richting de voorhoede en het middenveld.
 
binkiebaasie
 
0
24 juli 2022 om 11:09
Waarom moet Nederland eigenlijk met 3 cv’s spelen? Ja je hebt met van Dijk, De Vrij, Ake, De Ligt 4 verdedigers die bij de beste 20 (?) van de wereld horen. En dan komt daar ook nog Timber bij. Maar als ze dan zo goed zijn kun je er toch ook gewoon 2 opstellen ipv 3? Met Malacia en Dumfries heb je toch 2 backs die zowel kunnen aanvallen als verdedigen 90 minuten lang.En je hebt ook nog de Jong voor de verdediging staat die vaak heel behouden speelt.Juist op het middenveld en in de aanval komen we tekort dus daar heb je gewoon een extra mannetje nodig ipv 5 verdedigers.
 
Vernon
 
3
24 juli 2022 om 11:46
@binkie Omdat we op het middenveld gewoon kwalitatief tekort komen. Dan kan je wel een topverdediger eruit halen en een De Roon of Koopmeiners daar neer zetten, maar dan ga je er gewoon op achteruit. Nu heb je drie topverdedigers, twee aanvallende backs, daarmee zorg je voor die extra kracht op het middenveld. In totaal heb je dan gewoon meer kwaliteit op het veld.
 
binkiebaasie
 
0
24 juli 2022 om 14:25
Met een extra middenvelder ipv extra verdediger word je middenveld toch sterker?
 
Vernon
 
0
24 juli 2022 om 16:12
Nee, niet als die middenvelders middelmatig zijn. Als je dan met 4 verdedigers speelt blijven die meer achterin. Als je 5-3-2 speelt met 3 top Cv's dan kunnen de twee backs meer opkomen.
 
PSVMANUNITED
 
0
25 juli 2022 om 11:50
@ Vernon: Alleen heb je daar dus weer geen hol aan als je backs en middenvelders qua kwaliteit niet zo veel voor elkaar onderdoen. Dumfries kan nog wel, maar lost het gebrek aan voetbal in het elftal niet op, terwijl Blind te traag is en Malacia aanvallend niet sterk genoeg. Ik vind 3-5-2 opzich nog niet zo'n onlogische opstelling, maar zowel bij een viermansverdediging als bij een vijfmansverdediging heb ik nog wel mijn vraagtekens. Van Gaal wordt weer driftig de hemel in geprezen, maar zolang hij De Ligt een soort van laat inschuiven naar het middenveld in balbezit waar hij vervolgens een beetje lucht staat te dekken en geen ballen te krijgen klopt het systeem nog niet. Ik heb het inmiddels best een paar keer gezegd, maar er is maar één verdediger in Oranje die het systeem van de driemansdefensie snapt en dat is Aké. Dat is wel dusdanig mager dat ik het serieus zou overwegen weer over te stappen naar een viermansverdediging
 
Vernon
 
0
25 juli 2022 om 14:28
Ja ben het wel met je eens (ook al ben ik geen fan van Ake). Het is echt een grote puzzel, de verdediging. Het zou vooral mooi zijn als Malacia of Wijndal de komende maanden echte stappen zetten. Dan zou een vijfmansverdediging met Dumfries wel kunnen. Waarbij ik meer van Malacia verwcht dan van Wijndal.
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 10:45
@binkiebaasie, Jij wil dus zeggen dat 2 centrale verdedigers genoeg zou zijn met Dumfries en Malacia op de flanken? Dumfries staat vaak meer rechtsbuiten dan rechtsback, is verdedigend nergens te bekennen, Malacia gaat vaak nog wel meer terug, maar met 2 verdedigers ga je echt overlopen worden.
 
PSVMANUNITED
 
0
25 juli 2022 om 11:54
Dat ligt natuurlijk ook aan hun rol op het veld. Malacia is juist verdedigend heel sterk, dus daar kun je heel goed mee aankomen in een viermansverdediging en hoewel Dumfries een gigantisch opkomende back is zijn de keren dat PSV echt overlopen werd aan die rechterkant (waar hij jaren in een viermansverdediging gespeeld heeft) echt niet veel. Dumfries heeft zoveel loopvermogen dat hij dat wel kan redden als je hem die taak meegeeft in een viermansverdediging. En daarnaast: Als De Ligt zo staat zoals hij stond de laatste keren in een driemansverdediging ga je net zo goed overlopen worden, die had geen idee waar hij heen moest. Ook Van Dijk zag er wel zo gigantisch onwennig uit dat ik me sterk afvraag of Van Gaal dit nieuwe systeem er wel op tijd inkrijgt voor het WK en nog een paar oefenpotjes te gaan.
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 12:04
@psvmanunited, Dumfries werd inderdaad in de Eredivisie niet veel overlopen, maar Europees gebeurde dat wel, tegen Ajax was ook Tadic ook vaak de gevaarlijke man, omdat hij daar de ruimte kreeg. Als je gaat spelen in een 4-3-3 systeem, zou ik Dumfries al nooit gebruiken, omdat zijn kracht juist ligt in het aanvallen, niet in het verdedigen. Dan zou ik eerder kiezen voor Timber - van Dijk - de Ligt/de Vrij - Blind, want dan heb je die snelheid niet nodig.
 
London Calling
 
0
25 juli 2022 om 22:52
@j3ro3ntj33__ dat zou meer dan genoeg moeten zijn als de rest daar voor ook top is. Genoeg top teams of landen die 4-3-3 of 4-4-2 spelen. Zelfs als Malacia 2e keus is bij United, staat daar straks gewoon United, Liverpool, Bayern, Inter of zo op het wedstrijd formulier. Als dat niet goed genoeg dan kunnen alle landen beter thuis blijven, veel beter ga je het niet vinden. Ik denk dat zelfs veel landen jaloers zijn op de 2e keus achterin bij Nederland. Alleen wanneer je daarvoor niets klaar speelt door een gebrek aan creativiteit en kwalitiet kun je de beste verdedigers ter wereld hebben maar dan word je nog overlopen achterin zeker wanneer je zoals Nederland niet de bus wil parkeren.
 
lausho
 
0
25 juli 2022 om 11:18
Blind is een halve middenvelder en Dumfries is eigenlijk een halve rechtsbuiten, die staan vrij aanvallend bij Van Gaal. Frenkie kan wat meer risico in zijn spel leggen vooruit, dat is ook weer een aanvallende keuze, dat moet kunnen met dat sterke blok erachter.
 
London Calling
 
0
25 juli 2022 om 22:43
We hebben misschien wel 4 of 5 verdedigers die bij de wereld top zitten maar geen enkele aanvaller. Zeker creatief - aanvallend is Nederland matig. Depay is in het beste geval internationale B garnituur en de rest is (voorlopig) nog minder. (En ga anders net als bij de verdedigers een lijstje maken met de 20 beste aanvallers, niemand buiten Nederland zou Depay daar bij zetten). Jongens als Danjuma, Gakpo en Brobbey kunnen misschien in de komende jaren best nog een paar stappen omhoog zetten maar zitten daar nog lang niet. Op het middenveld hebben we de Jong, maar de rest heeft misschien wel de potentie om nog stappen te maken maar is eigenlijk ook B garnituur. Dan is het geen hele gekke gedachte om de opstelling te beginnen bij waar de kwaliteiten van het team liggen.
 
HenkieKoffie
 
2
24 juli 2022 om 11:29
De Ligt- de vrij- van dijk zo zou ik hem neer zetten
 
lausho
 
1
25 juli 2022 om 11:21
Het zijn luxe keuzes maar Timber en Ake vind ik ook erg goed, ligt aan de tegenstander. Ik neig naar de Ligt - van Dijk - Ake, Ake brengt wat meer snelheid en is meer linksback waardoor Blind op links wat meer kan deelnemen aan het aanvallende spel. De vrij, van Dijk en de Vrij zijn alle drie niet de allersnelste, wel enorm sterk in de duels.
 
Soccerfan_1
 
5
24 juli 2022 om 11:30
2 spelers Mathijs….Daley moet ook nog perse een plekje voor gevonden worden. Al is het in de spits.
 
regie
 
0
24 juli 2022 om 11:49
Ik denk dat het Malacia, Ake, Van Dijk, De Ligt, Dumfries wordt. Koopmeiners, De Jong om het middenveld. Strijd voor #positie is nog onbeslist en voorin Depay, Bergwijn! Berghuis, Veerman, Gakpo, Lang komen allemaal nog in aanmerking. Maar het kan ook zo zijn dat er een echt spits erin komt en dat Depay en Bergwijn daar dan onder spelen. Zoals een Vincent Jansen. Brobbey wordt steeds vaker genoemd voor Oranje, maar ik hoop dat Zirkzee ergens komt te spelen waar hij kan laten zien dat hij zelfs beter is dan Brobbey en Jansen.
 
Vernon
 
0
24 juli 2022 om 11:54
@regie Ik zou graag een echte spits hebben, maar Janssen, Brobbey en Zirkzee zijn het om uiteenlopende redenen (nog) niet. Dus dat wordt de komende maanden aankijken.
 
lausho
 
0
25 juli 2022 om 11:25
Ik zou voor Blind in plaats van Malacia kiezen, die staat zo in zijn kracht en kan bv. ook Frenkie beter laten functioneren. Blind is iemand die ook de pas kan geven waardoor Frenkie verder naar voren kan, was ook een van de grote krachten bij Ajax tijdens de succesvolle CL campagne. Voorin zou ik met Depay - Bergwijn en Berghuis erachter spelen, die kunnen mooi zwerven en van positie wisselen. Frenkie is een zekerheidje alleen wie naast hem gaat spelen niet. Persoonlijk denk ik dat al veel verdedigend ingestelde spelers hebt en dus meer hebt aan een aanvallender type, hoop dat Gravenberch een stap maakt bij Bayern, dan zou hij wel eens de ideale aanvulling kunnen zijn.
 
Benzema.
 
0
24 juli 2022 om 12:29
De Ligt hoort gewoon in de basis met van Dijk en de Vrij. Timber zit nog niet op dat niveau en Ake speelt te weinig. Maar beiden erg goede backups. Met Dumfries en Malacia als backups heb je uiteindelijk gewoon een hele sterke verdediging.
 
Vernon
 
0
24 juli 2022 om 13:32
Dumfries en Malacia als backups? Wil je dan 3-5-2 spelen? Ik ben zelf geen fan van Ake. De Vrij heeft een iets minder seizoen gehad en De Ligt moet het eerst bij Bayern gaan laten zien, als ik nu lees dat hij minder fit is dan ze bij Bayern gewend zijn, dan heeft hij wat in te halen. Timber speelt alles en is groeiende. Dat is denk ik een heel belangrijk pluspunt voor hem qua kansen in oranje.
 
Benzema.
 
0
24 juli 2022 om 13:44
Backs bedoelde ik uiteraard ipv backup.
 
Nijogeth
 
0
24 juli 2022 om 13:40
Ik zou zelf alleen Timber als zekerheidje erop zetten. Maakt niet uit op welke positie, maar die zou ik er altijd in zetten. Die kan centraal achterin en rechtsback, maar misschien moet ie bij oranje gewoon naast Frenkie staan, want dan kun je daarachter gewoon De Vrij, Van Dijk en De Ligt opstellen. Al gaat persoonlijk mijn voorkeur nog altijd uit naar een 4-3-3, maar daar lijkt van Gaal niet meer voor te opteren.
 
Musi26
 
0
24 juli 2022 om 13:59
Timber is nog niet goed genoeg. Hij doet het goed, maar moet nog heel veel leren. Dat is ook de reden dat hij ons nog niet heeft verlaten
 
j3ro3ntj33__
 
0
25 juli 2022 om 10:59
Timber niet goed genoeg? Laat me niet lachen joh, heeft Europees al genoeg keren laten zien dat hij dat zeer zeker wel is, en maakt zeer weinig fouten !
 
Aqua1
 
0
25 juli 2022 om 14:28
Van Dijk is belangrijk voor de organisatie kan de verdediging en ploeg goed neerzetten en is nog charismatisch ook .