'De vraag is nu of Van Bronckhorst nog wel om hem heen kan'
Maandag, 18 september 2017 om 08:29

Sofyan Amrabat kwam zondag als invaller voor Michiel Kramer binnen de lijnen bij Feyenoord en speelde een uitstekende tweede helft. De middenvelder gaf de Rotterdammers nieuwe energie waardoor zij het PSV met tien man nog heel moeilijk maakten. De Telegraaf geeft Amrabat een compliment.

De krant omschrijft de van FC Utrecht overgekomen Amrabat als een 'turbomannetje' en vraagt zich af of trainer Giovanni van Bronckhorst nog wel om hem heen kan: "Amrabat was zo dominant en zo sterk aan de bal, dat zijn medespelers werden aangestoken en van het ene op het andere moment dezelfde dingen durfden te gaan doen."

"Als het elftal slechts een greintje van de spirit en vooral het zelfvertrouwen meeneemt die het elftal onder aanvoering van Amrabat na rust tentoonspreidde dan hoeven de Rotterdammers na elke Champions League-ronde geen uitgetelde indruk te maken", valt er in het dagblad te lezen.

Feyenoord maakte eind juni melding van de komst van Amrabat. Het talent tekende een contract voor vier seizoenen en het Algemeen Dagblad ging uit van een transfersom van vier miljoen euro, exclusief doorverkooppercentage en andere variabelen. Amrabat speelde tot dusverre vijf wedstrijden voor Feyenoord; in dienst van FC Utrecht kwam hij tot 1 doelpunt en 10 assists in 54 optredens.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
14
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (34)

 
SoccerinoFCU
 
36
18 september 2017 om 08:34
Ik vond het raar dat hij niet in de basis begon. Tegen City was hij de enige speler die een voldoende haalde. Hij speelde met lef en liet zich niet als een watje aan de kant zetten zoals veel van z'n teamgenoten!
 
bliek
 
2
18 september 2017 om 08:40
van Bronckhorst wisselt zijn basis niet snel. Hij laat vaak de vertrouwde namen staan. Echter tja hij moet nu echt Amrabat nu wel gaan opstellen. De man brengt wat extra's en je ziet gewoon dat hij de klasse heeft. En zeker in de eredivisie kan je hem als rb opstellen en dan naar voren laten gaan.
 
Tjientval
 
15
18 september 2017 om 08:55
Hoeft ook niet. Gewoon 4-4-2 met Vilhena, El Ahmadi, Toornstra EN Amrabat (wauw, wat een middenveld!!) en, nu Berghuis ook wel geschorst zal zijn, met Larson en JP als spitsen. Een van de middenveldels is wel op tijd om de voorzet te ontvangen...
 
PSVerMaroc
 
6
18 september 2017 om 10:48
Alsof het een Real Madrid middenveld is. Vind el Ahmadi en Amrabat sterke middenvelders, maar Vilhena verre van. Voegt weinig toe, doet maar wat. Ben er echt nog steeds niet uit wat zijn specifieke kwaliteiten zijn.
 
alexdevidal
 
4
18 september 2017 om 09:03
Makkelijk om te zeggen. Hij speelde ene goede 2de helft tegen City. Zijn eerste helft was ook uiterst matig. Met 2x een goede 2de helft dwing je nog niet direct een basisplek af imo.
 
Henker10
 
4
18 september 2017 om 11:29
Ja gek hè? Als je rechtsback moet spelen terwijl je een middenvelder ben speel je wel logischerwijs wat minder. Hij schoof de tweede helft naar het middenveld en boem, we krijgen meer bravoure, meer kansen en iemand die wel gewoon z'n lichaam tussen de bal zet en wegdraait bij zijn tegenstander.
 
alexdevidal
 
0
18 september 2017 om 16:09
En City schakelde 7 tandjes terug. Daarom vind ik het lastig om hem goed te beoordelen. Hij gaat zijn basisplaatsen wel krijgen. Maar daar heoft nu neit alles voor in de war gegooit te worden.
 
Clarkkent2
 
10
18 september 2017 om 10:14
ik vond amrabat sowieso een heel goede aankoop, omdat ik dacht: heeft feyenoord gewoon heel goed ingespeeld op de opvolging van Vilhena of el Ahmadi. Wat ik niet had gedacht is dat hij gelijk begin seizoen 1 van de meest dragende spelers is in de absolute topwedstrijden. Zo bekeken vind ik 4 miljoen voor hem echt te weinig binnen gehaald van Utrecht voor een jongen die al in de jeugd 1 van hun grootste talenten was.
 
Baardgrasmus
 
9
18 september 2017 om 08:37
Ja, ik zou hem graag in de basis zien, maar de vraag is voor wie. Want Vilhena en El Ahmadi zijn vaak wel de eerste namen op het formulier, al vond ik Vilhena gisteren slecht spelen. In toppers misschien alle drie de middenvelders opstellen, dan heb je wel echt een ijzersterk blok staan. Maar je levert ook in op creativiteit. Misschien kan hij nu nog als rechtsback, Diks vind ik nog niet erg solide.
 
jorisdijk
 
9
18 september 2017 om 08:43
Amrabat geeft het middenveld wel iets wat de overige 3 niet hebben. Balvastigheid. Toornstra is in uitwedstrijden gewoon minder gebleken dan in de thuiswedstrijden dus het is wellicht een idee om Soufiyan in ieder geval in die wedstrijden erbij te zetten. Als back kan hij spelen, maar tegen City kwam hij in de 2e helft pas echt in zijn spel, toen hij iets dieper ging staan en St. Juste zijn plek als rechtback in ging vullen. Gio heeft een beetje het "probleem" dat Vilhena en El Ahmadi zoveel krediet hebben dat je ze onmogelijk kan passeren.
 
Tornado72
 
16
18 september 2017 om 08:50
Toornstra was ondanks z'n missers zeker de tweede helft prima op dreef. Hij was met zijn loopvermogen de man die de meters voor Berghuis maakte.
 
jorisdijk
 
1
18 september 2017 om 09:09
Maar dat is het nou juist. Loopvermogen hebben ze alle 3. Toornstra's toegevoegde waarde zit in zijn doelpunten en assists, echter heb ik dat hem al sinds Ajax uit onder Rutte niet meer zien doen in uitwedstrijden. Hij in in zijn ijver vaak heel slordig met de laatste bal. En daarom voor mij de eerste die ik zou passeren in (lastige) uitwedstrijden. Al zou Berghuis een close second zijn.
 
Baardgrasmus
 
1
18 september 2017 om 09:15
Ajax uit was nog onder Van Bronckhorst dat Toornstra scoorde.
 
Tornado72
 
1
18 september 2017 om 09:20
Hij scoort genoeg voor een middenvelder ik ga er nog steeds vanuit dat het puur op toeval berust dat hij niet in uitwedstrijden scoort, de vrijetrap op de kruising is gewoon pech die had zomaar kunnen zitten en dan ben je van dat gezeik af. Misschien moet hij van de week even op afmaken geen trainen in het Sparta stadion, alleen om het goede gevoel weer terug te krijgen en weer te weten hoe het is om in een ander stadion te scoren.
 
MarcoVerratti
 
14
18 september 2017 om 09:24
Amrabat moet niet meer opgesteld worden als rechtsback, dat is gewoon zijn positie niet. Tegen ploegen als PSV, Ajax en in de Champions League zou ik hem graag zien voor Vilhena. Vilhena heeft het niveau niet op in balbezit de juiste keuzes te maken tegen betere ploegen. Vilhena moet zich eens gaan realiseren dat hij ballen moet afpakken en deze weer moet inleveren bij spelers met eenzelfde shirtje. Helaas denkt meneer zelf vaak de spelverdeler uit te moeten hangen, het is toch ook om te huilen als hij een keer een achter een vrijetrap staat?
 
geniux
 
24
18 september 2017 om 08:39
Prachtige voetballer, koppelt techniek aan kracht en inzicht. Wat mij betreft start JP woensdag in de punt, toornstra naar rechts, Larson naar links en Amrabat op het middenveld naast Karim en Tonny, wat een monster middenveld heb je dan!
 
jorisdijk
 
4
18 september 2017 om 08:49
Ik moet zeggen dat JPB dat best zou kunnen invullen, maar dat je dan Kramer wel echt als een potentiële stoorfactor kunt gaan zien. Ook zal Gio hoogstwaarschijnlijk aan zijn kapstok formatie vasthouden. In de beker zullen er ongetwijfeld mensen gespaard worden. JPB heeft tot nu toe bijna alles gespeeld dus het zou mij niet verbazen als hij nu aan de kant gelaten wordt. Bilal, Nelom, st.juste en Larsson gaan hoogstwaarschijnlijk in de basis staan (niet mijn keuze) voorspelbaar met Gio, 2 van zijn oogappels en St. Juste gaat wss vd Heijden die alles gespeeld heeft vervangen in dit drukke programma.
 
MGMV
 
3
18 september 2017 om 08:40
Amrabat klopt ontegenzeggelijk al erg snel op de deur bij Feyenoord en ik zou hem ook graag als basisspeler willen zien, maar voor wie? De eerste optie lijkt me nu rechtsback.. Of voor Jens? Maar dan mis je een diepgaande middenvelder.. Ben benieuwd.
 
Capis
 
9
18 september 2017 om 08:41
Nee, die zou basis moeten. Steeds als hijs peelt speelt hij bijzonder sterk. alleen de vraag is waar.. Karim is je aanvoerder en sterkhouder. En Vilenha is ook belangrijk, enige echte optie is met 4 middenvelders te gaan spelen tot Jorgensen fit is. 2 bewegelijke voorin en dan Amrabat e bij. op de RB zou zonde zijn, hij kan dat wel. Maar zou je niet moeten willen.
 
Lee112
 
5
18 september 2017 om 08:50
Yes 4 middenvelders. Dan heerst feyenoord denk ik iedere wedstrijd op het middenveld, want dat is voor ed wel heel erg veel fysiek. Blok souf en karim en aanvullend met Jens en Tony. Voorin Jpb en berghuis of larsson.
 
Capis
 
7
18 september 2017 om 09:07
Denk ook dat dat voor binnen Nederland een geweldig middenveld is. Staat daar een blok waar je U tegen zegt. Plus er zit nog steeds voldoende voetballend vermogen in dan. Maar als Jorgensen terug is, moet je toch echt naar 4-3-3 weer. Maarja dan heb je hoe dan ook een luxe positie. Dit heeft Feyenoord overal wel, op de spits en lb positie na helaas. Bilal viel ook erg sterk in en dan heb je ook nog Larsson. Nieuwkoop komt terug nog net als van Beek.
 
JohnClasie
 
0
18 september 2017 om 10:01
Geloof me, GIO gaat echt niet afwijken van het 4-3-3 in de eredivisie. Ik denk dat amrabat op de back positie gaat spelen en anders voor Vilhena.
 
Tornado72
 
1
18 september 2017 om 08:46
De kracht van Feyenoord ligt duidelijk op het middenveld ik kan me voorstellen dat van Bronckhorst in de nabije toekomst tegen sterkere tegenstanders met een 4-4-2 opstelling gaan spelen met veel beweging vanuit het middenveld. Feyenoord kan een middenveld neer zetten met ongekend veel power en loopvermogen voor eredivisie begrippen. Amrabat zal echt z'n speelminuten wel krijgen. Het zwakke punt bij Feyenoord blijft de centrale spitspositie. Jorgensen is eigenlijk de enige die voldoende niveau heeft voor de topwedstrijden in de eredivisie, tegen de mindere Goden voldoet Kramer prima.
 
Leopart
 
2
18 september 2017 om 08:49
Kramer is duidelijk niet goed genoeg. Lekker met 4 middenvelders spelen waarvan 1 steeds doorschuift naar de spits. Toornstra zou dat best kunnen als inschuivende middenvelder
 
Master D
 
1
18 september 2017 om 08:55
Die gaat echt op korte termijn in de basis spelen. Deed het prima tegen City en was gisteren uitstekend. Gio zal niet lang meer om hem heen kunnen. De grote vraag is wie hiervan het slachtoffer gaat worden.
 
Dani17
 
3
18 september 2017 om 14:05
Vilhena speelt de laatste tijd nogal pover. Hij is momenteel de voornaamste kandidaat om vervangen te worden door Amrabat. Punt is dan wel of dat gelijk moet. Vilhena was vorig seizoen een sleutelspeler, dus die gooi je er niet zomaar uit. Echter moet de club ook verder en betekent een nieuw seizoen ook nieuwe concurrentie. De bekerwedstrijd aankomende woensdag lijkt me wel een uitstekend moment om Amrabat op het middenveld te posteren.
 
kees99
 
2
18 september 2017 om 09:03
Is hij echt niet beschikbaar voor oranje? Heeft een oefenwedstrijd voor Marokko gespeeld maar was dit al bindend? Om van oranje de komende jaren weer een top team te maken is het belangrijk talentvolle jongens te gaan binden en te gaan bouwen.
 
Cyberize7x
 
2
18 september 2017 om 09:36
Nee, heeft al 2 officiele interlands gespeeld voor Marokko dus helaas niet meer speelgerechtigd voor Nederland. Bovendien speelt zijn broer ook bij Marokko dus vrij logisch dat hij liever voor zijn eigen land samenspeelt met zijn broer.
 
Lars224
 
0
18 september 2017 om 09:08
Laat hem eerst dit seizoen op rb positie voetballen want diks vind ik erg matig...vilhena zal aan het eind van dit seizoen wel een transfer maken, met amrabat heb je dan een prima vervanger
 
Tornado72
 
0
18 september 2017 om 09:25
Diks is tweede optie als rechtsback. Nieuwkoop zal zijn plaats weer innemen als hij weer fit is zet tot die tijd st Juste maar rechtsback want Diks is op z'n zachts gezegd een twijfelgevalletje op de rechtsback positie. Laat Amrabat maar veel minuten maken op het middenveld daar ligt veel meer z'n kracht dan als back
 
Ruudos
 
0
18 september 2017 om 10:45
Ik vind Amrabat op rechtsback ook matig. Daar komt die totaal niet tot zijn recht.
 
juweel
 
3
18 september 2017 om 09:58
Amrabat moet gewoon in de basis bij Feyenoord, maar voor wie is dan de volgende vraag, simpel Vilenha er uit, met toornstra en El Ahmadi heb je de 2 belangrijkste spelers al ingevuld, het is dat toornstra niet scoort in uitwedstrijden maar dat is een kleinigheidje, is wel de gevaarlijkste van alle middenvelders bij feyenoord. El Ahmadi is de aanvoerder dus die gaat er sowieso niet uit. blijft er een werkpaard over, het is jammer voor hem, maar vind tony toch de minste middenvelder van de 4
 
JesperOlsen18
 
1
18 september 2017 om 10:48
Amrabat speelde inderdaad heel goed. Een middenveld met Vilhena, El Ahmadi, Berghuis of Toornstra en Amrabat is beste van de Eredivisie. Maar wat is die JPB goed zeg. Die moet zeker geselecteerd worden voor Oranje en meteen meedoen tegen Wit Rusland en Zweden.
 
tomdecocq
 
1
18 september 2017 om 14:19
Die jongen moet gewoon in de basis! Hij zit net pas bij de club, maar die jongen straalt heel veel power en fanatisme uit! Vecht voor iedere bal en zelfs op rechtsback speelt hij niet onverdienstelijk! Je kan zaterdag ook 4-4-2 proberen met Vilhena, El Ahmadi, Toornstra en Amrabat, heb je echt een behoorlijk middenveld! Alleen dan kijken wie Berghuis vervangt, Larsson zou ee goede optie zijn. Maar gok dat Gio 4-3-3 aanhoudt met Kramer.