Doek valt voor Ronald Koeman als trainer van Barcelona
Donderdag, 28 oktober 2021 om 00:01

Ronald Koeman is ontslagen als trainer van Barcelona, zo bevestigt de club woensdagnacht via de officiële kanalen. De 1-0 nederlaag tegen Rayo Vallecano is de Nederlander fataal geworden. "De president van de club, Joan Laporta, heeft hem na de nederlaag tegen Rayo Vallecano op de hoogte gesteld van het besluit", luidt het statement van Barcelona. "Ronald Koeman zal donderdag op Ciutat Esportiva afscheid nemen van de selectie. Barcelona wil hem bedanken voor zijn diensten en wenst hem het beste in zijn professionele carrière."

Barcelona staat momenteel negende in LaLiga en leed in de Champions League pijnlijke nederlagen tegen Bayern München (0-3) en Benfica (3-0), waardoor de positie van Koeman al geruime tijd onder druk stond. De spanning tussen voorzitter Joan Laporta en Koeman is de afgelopen maanden opgelopen na de mislukte pogingen van de president om in de zomer een nieuwe trainer aan te stellen. Laporta richtte zich via een speciale videoboodschap tot de achterban van Barcelona. Ook Koeman riep om steun. De trainer las tijdens een persconferentie een statement voor en beantwoordde geen vragen van de aanwezige pers.

Nadat Barcelona op woensdag 29 september in Lissabon met 3-0 onderuit ging tegen Benfica, leek Koeman al te vrezen voor zijn baan. "Iedereen kent de problemen van Barcelona. Je kunt niet meer over Barcelona praten als over de ploeg van weleer. Ik voel me gesteund door de spelers. Door de club? Dat weet ik niet, dat weet ik niet", zei hij tegen RTL7. "En als de mensen binnen de club de situatie niet herkennen, dan ziet het er wel slecht uit voor mij, ja", beaamde de Nederlander. Met 'de situatie' doelde hij op de smalle selectie en de vele blessures van de club. De resultaten bleven wisselvallig. Na opeenvolgende nederlagen tegen Real Madrid (1-2) en Rayo Vallecano (1-0) is het doek gevallen voor Koeman.

Laporta maakte in mei al duidelijk dat Koeman, die aangesteld werd door zijn voorganger Josep Maria Bartomeu en als opvolger diende van Quique Setién, niet zijn favoriete trainer was. Afgelopen zomer wilde Laporta al afscheid nemen van Koeman, maar daar waren toen niet de financiële middelen voor. Vooral dankzij het vertrek van Emerson Royal naar Tottenham Hotspur en Antoine Griezmann naar Atlético Madrid kreeg Barcelona enige financiële lucht. De club beschikt inmiddels ogenschijnlijk over de middelen om Koeman, die recht heeft op een fikse afkoopsom van zes miljoen euro, de laan uit te sturen. De mogelijkheid bestaat ook dat Koeman afziet van de afkoopsom, maar daar is nog geen duidelijkheid over.

Koeman werd vorig jaar augustus aangesteld door Barcelona, nadat de Spaanse grootmacht eerder nul op rekest kreeg van de Nederlander. Koeman maakte er nooit een geheim van om bij zijn oude liefde Barcelona aan de slag te gaan en zag met de trainersklus dan ook een droom in vervulling gaan. Een speciale clausule bij de KNVB maakte mogelijk dat Koeman vroegtijdig kon vertrekken als bondscoach van het Nederlands elftal. Het dienstverband van de Nederlander heeft ruim een jaar geduurd. In de Spaanse kranten werden de afgelopen weken al diverse namen genoemd die kandidaat zouden zijn om het stokje van de Nederlander over te nemen. De namen van Andrea Pirlo, Xavi, Roberto Martínez en Marcelo Gallardo kwamen het vaakst voorbij. Naar verwachting zit Barcelona B-trainer Sergi Barjuán komende zaterdag tegen Aláves op de bank als interim-trainer.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (373)

 
Drenniz
 
302
28 oktober 2021 om 00:05
Ja Barca is niet geweldig maar het is ook niet alsof je niks hebt staan. Wie in godsnaam vond het een goed idee om Luuk de Jong daar binnen te halen? Ik kan je vertellen die gaat geen minuut meer maken nu.
 
DmitriBoelykin
 
38
28 oktober 2021 om 00:11
Het materiaal is op zich zwaar ondermaats, maar ik heb niet het gevoel dat pak-'em-beet elke andere trainer per se meer zou bereiken met dit team. Aankoopbeleid daargelaten, want dat is niet louter een vrucht van Koeman's filosofie. Luuk de Jong heeft niets te zoeken bij Barça, maar hij behoort helaas voor hen tot de huidige selectie. Er is nu eenmaal geen Messi meer om de kar te trekken; wie zou op moeten staan?
 
D.costa9CFC
 
121
28 oktober 2021 om 00:16
Materiaal is niet goed nee maar dan nog moet je ermee kunnen winnen van een granada, cadiz of rayo. Koeman haalt gewoon veel te weinig uit deze selectie.
 
marton3103
 
59
28 oktober 2021 om 00:27
Koeman heeft z'n eigen ruiten in gegooid. 6 punten achter op de nr 1 valt eigenlijk nog mee, en een wedstrijd tegen Bayern kun je ook nog wel verliezen. Maar dat zielige gedoe de hele tijd en een soort voetbal spelen wat er gewoon echt niet uit ziet is hem toch echt wel aan te rekenen. En spelers maakt hij ook niet beter, eerder slechter juist door altijd maar aan te geven dat het oude Barca niet meer bestaat en we van deze selectie niks hoeven te verwachten. Wat moeten die spelers wel niet denken elke keer..
 
DmitriBoelykin
 
24
28 oktober 2021 om 00:27
Dan ben ik zwaar benieuwd - oprecht - wiens 'hand van Midas' dit zooitje ongeregeld in het gareel kan krijgen. Ik zie niet in wie, los van het vraagstuk of ik Koeman een sterke coach vind.
 
PieterPrins773
 
5
28 oktober 2021 om 02:27
Hoe nou in vredesnaam op met dat "ja maar met dit materiaal zou barca toch wel moeten winnen van...". Neeeeeeee. Barca heeft het team voor een subtop en met de huidige blessures is dat lage subtop. Aan het einde van het seizoen zal barca tussen plaats 4 en 10 staan, wie daar nou ooi trainer is.
 
 
5
28 oktober 2021 om 02:33
Koeman had bij Oranje ook een matige ploeg, maar boekte wel succds... waarom kon hij dat ook niet bij Barcelona met Frenkie, MATS, Pique, Depay, Busquets, Fati en Alba? Spelersmateriaal is nog steeds van hoger niveau dan dat van de meeste andere Spaanse ploegen. Club zelf is een rommeltje.
 
Iseldiroed
 
4
28 oktober 2021 om 06:18
Ook vaak veel geluk en beeldvorming. Toen de Boer dezelfde spelers selecteerde was het allemaal fout. Bij koeman was er vaak geluk dat de bal niet goed viel. De boer had geen goed spelende Depay en geen goed spelende Wijnaldum en had op den duur self een beduidend beter selectiebeleid. Koeman kan uitstekend verder gaan op het werk en succes van een ander, maar heeft nog nooit ergens een club beter gemaakt.
 
Mellowmac
 
0
28 oktober 2021 om 07:12
Depay gaat in de toekomst minder van belang zijn bij Barca, vooral als Xavi komt. Depay past niet in het Barca spel, je ziet dat hij minder zelfvertrouwen heeft met het aannemen van een bal en passing.
 
 
102
28 oktober 2021 om 00:05
Zwaar terecht, zelfs met jeugdspelers zou Barcelona nog bij de top5 Spanje moeten staan.. Gewoon prutser gebleken als je zijn prestaties bekijkt, zonder alle heisa eromheen.
 
FCVoetbal23
 
16
28 oktober 2021 om 00:13
Koeman heeft bij nog geen enkele club echt jeugdspelers toe moeten passen denk ik. Misschien bij Ajax maar verder? Ze hebben nu gewoon een trainer nodig die ervaring heeft met het toepassen van jeugd zoals EtH bij Ajax doet, een coach die kan opbouwen.
 
Sankento
 
14
28 oktober 2021 om 00:18
Ze staan 9e met maar drie punten verschil op de nummer 5 met een wedstrijd tegoed.
 
ModricMagic
 
25
28 oktober 2021 om 00:26
Ja en die pot is tegen Sevilla he? Denk niet dat ze die onder Koeman gaan winnen.
 
rkallan
 
20
28 oktober 2021 om 00:31
Zowel bij ajax als bij Feyenoord heeft die meerdere jeugdspelers laten debuteren dan wel beter gemaakt
 
marocberkane
 
33
28 oktober 2021 om 00:35
Koeman heeft bij Feyenoord 11 jeugdspelers laten debuteren
 
batigol83
 
15
28 oktober 2021 om 01:03
Als je.kijkt naar hoeveel kansen er gemist zijn in al die potten bij elkaar, kan je niet zeggen dat het geheel aan Koeman lag. Gisteren ook weer een pingel gemist en laatste seconde ook weer een praktisch open schot welke finaal verkeerd geraakt werd. Tegen real ook weer. Gewoon weer een slachtoffer van deze waanzin in de voetbalwereld. Geslachtofferd door falen spelers. Helaas, lees HELAAS, is dat de rol van een trainer. In dit geval een die echt wel weet hoe het spelletje in elkaar steekt.
 
Iseldiroed
 
6
28 oktober 2021 om 06:20
Alsjeblieft niet zeg. Ten hag is veel beter. En als die ooit gast heeft Ajax een veel betere trainer nodig dan een Koeman. Die is gewoon niet goed genoeg.Koeman heeft nooit een club beter gemaakt. Enkel nog ff voortgeborduurd op goed werk van degene voor hem.
 
visca el barca
 
2
28 oktober 2021 om 08:57
Batigol: is niet alleen de wedstrijd van gister, maar sinds het begin van het seizoen. Tegen cadiz, rayo kiev Benfica kan zo door gaan. Rare wisselbeleid, rare tactische keuze. Favoriete van Koeman mogen slecht spelen en spelen altijd. Koeman heeft zijn eigen ruiten ingegooid. Men wilt het niet zien. Koeman is heilig.
 
Japie_Krekel
 
47
28 oktober 2021 om 00:13
Waar hebben ze dat geld vandaan getoverd dan? Moesten ze die Setien niet nog afbetalen?
 
SosuhSZ
 
30
28 oktober 2021 om 00:14
Ja en Valverde ook nog
 
Japie_Krekel
 
67
28 oktober 2021 om 00:16
Wat een asociale rotclub is dat Barcelona geworden dan. Bizar dat de FIFA niet ingrijpt want je kan toch niet moedwillig mensen hun geld ontzeggen terwijl het contractueel is vast gelegd?
 
SosuhSZ
 
22
28 oktober 2021 om 00:22
Nee hun ondergang is te leuk om te missen. Seizoen 1 is al een knaller. Of is dit inmiddels al seizoen 2?
 
Japie_Krekel
 
26
28 oktober 2021 om 00:25
Ik hoop het ook. Ik gun deze clubs niks meer met hun walgelijke gedrag
 
rayvg
 
15
28 oktober 2021 om 00:26
Ajax moet ze ook gewoon laten betalen voor die 40 miljoen van frenkie die ze nog krijgen. Denk ook wel dat door het gezeik op koeman van de zomer tot nu dat het wel alleen maar extra druk heeft gebracht waardoor de prestaties slechter zijn dAn anders zou zijn dus dat hebben ze wel aan hun zelf te danken. Maar dit huwelijk werkte gewoon niet meer nu. Kijken wie er nu weer als trainer word neergezet en ontslagen
 
SosuhSZ
 
19
28 oktober 2021 om 00:29
Alles werd op Koeman afgeschoven omdat het te pijnlijk voor ze is om te accepteren dat de selectie gewoon matig is. Dan is het de makkelijke weg om alles op de trainer te gooien. Als een soort struisvogel die zijn kop in het zand steekt
 
son18796
 
46
28 oktober 2021 om 00:33
Selectie is misschien matig maar valt veel meer uit te halen. Maar je mag hier niks over de heilige Ronald Koeman zeggen natuurlijk. Zit totaal geen tactisch plan achter zijn spel , spelers op verkeerde posities. Zijn vriendjes nooit wisselen. Nee top coach man!! De in Nederland heilige Ronald Koeman waar je geen kritiek over mag hebben.
 
AFCA_3star
 
11
28 oktober 2021 om 00:37
De selectie is inderdaad matig, en daar heeft koeman ook zijn aandeel in gehad door onder andere Luuk de Jong aan te trekken. Koeman is absoluut op het verkeerde moment ingestapt bij Barça, maar het is ook voor een deel wel aan hem te wijten dat de resultaten zo slecht zijn. Ook met deze selectie moet je gewoon bij de top 5 horen van Spanje en dat is nu niet het geval.
 
SpeedyAFC
 
7
28 oktober 2021 om 00:38
Je mag kritiek hebben, je nag hem ontslaan. Maar je beseft toch wel dat de centjes op zijn en Barcelona geen topspelers meer heeft?
 
MT87
 
9
28 oktober 2021 om 00:41
@ Afca_3star "onder andere Luuk de Jong", wie nog meer? Daarbij, dat doet hij niet alleen, hè? En kijk vooral ook eens voor de gein wie er onder Koeman allemaal moesten vertrekken, die had ie er vast niet bij willen houden... toch? Vind het erg makkelijk vingerwijzen op basis van éã©n aankoop met een lege portemonnee.
 
son18796
 
3
28 oktober 2021 om 00:45
@speedy Ze hebben idd geen topspelers. Maar nog steeds een betere selectie als. Benfica , cadiz , Granada , rayo vallecano.
 
ElFaraonDCamas
 
11
28 oktober 2021 om 00:47
Als de “redder” xavi komt, zullen ze die dan ook over 1,5 jaar zo de deur uitgooien? Naja het was natuurlijk te verwachten dat bertine en Ronald kerst met de familie in nederland konden vieren
 
Origami
 
27
28 oktober 2021 om 00:52
Japie jij hebt Barca nooit wat gegund. Niet zo schijnheilig doen. Je bent een ras feyenoorder die alles haat wat ook maar een verbinding heeft met Ajax. Plus Schmidt.
 
SpeedyAFC
 
4
28 oktober 2021 om 01:00
Ja en Ajax heeft veel betere spelers dan Utrecht en Twente. Ook Ajax verliest punten in de eredivisie. Ik betwijfel of Benfica minder is dan het huidige Barcelona met al die blessures. Real, Atletico en Sevilla vind ik in ieder geval veel beter. Kan je dus hoogstens vierde worden als alles goed gaat. Maar het gaat niet goed, voorzitter wil al vanaf dag 1 af van Koeman. Negatieve sfeer, veel druk van pers en supporters en dan breekt de selectie. Verlies je zo van Rayo met alleen een gemiste penalty als enige schot op doel. We zullen komend half jaar gaan zien hoe goed deze selectie echt is.
 
SosuhSZ
 
14
28 oktober 2021 om 01:00
@ElFaraon voor ons begint het echte feest nu pas. Want Xavi gaat natuurlijk never nooit iets van dit zooitje kunnen maken met zijn 4 jaar Qatar 'ervaring'. Die was te arrogant om ergens echt aan het werk te gaan en wilde liever schaamteloos cashen. En wanneer Xavi ook mislukt dan zal het echte luchtkasteel van barca compleet instorten. Want dan zullen ze moeten accepteren dat het afgelopen is met FC Barcelona
 
son18796
 
4
28 oktober 2021 om 01:06
Barca heeft ondanks de blessures idd een beter elftal staan dan Benfica. Selectie en blessures is idd ook een reden dat het minder gaat. Maar Koeman heeft ook geen tactisch plan en zet spelers op verkeerde posities en dat zijn de keuzes die hij maakt.
 
batigol83
 
3
28 oktober 2021 om 01:08
Ik ben geen Koeman fanboy of wat dan ook, maar wees eens eerlijk, hoeveel wedstrijden hadden ze moeten winnen/gelijkspelen door alleen al gemiste kansen... De rol van trainer bij Barca is op dit moment de slechtste die je kan hebben en al helemaal wanneer spelers je in de steek laten
 
FCBCruyffista
 
13
28 oktober 2021 om 01:34
@SosuhSZ en Japie, wat zijn jullie toch een meesters in het verspreiden van opportunistische onzin ??De vorige ontslagen coaches worden gewoon netjes uitbetaald, als dat na onderling overleg in termijnen gebeurt, wie ben jij dan om dat als walgelijk te bestempelen? Het betreft toch niet jouw ontslagvergoeding?En jouw wishfull thinking in combinatie met je arrogante toon kent maar geen einde he SosuhSZ, en dan noem jij Xavi arrogant omdat hij ongelofelijk maar waar zijn eigen persoonlijke coaching-traject uitstippelt, zonder enige vorm van grootspraak overigens hoor, maar jouw commentaren hier onder elk Barcatopic zijn wel de bescheidenheid en nuance zelve?Yeah right, ik zei het je al eerder, je zal je serieus verslikken in je woorden...
 
Iseldiroed
 
0
28 oktober 2021 om 06:27
@MT naast Luuk de jong ook bijv Depay en die nieuwe back. Alle drie ver onder Barca niveau.
 
El Barto
 
0
28 oktober 2021 om 07:42
Ze schijnen een extra lening te krijgen voor wat investeringen. Dan kon je op je vingers natellen wat er met Koeman zou gebeuren, ondanks de resultaten.
 
visca el barca
 
3
28 oktober 2021 om 08:59
Japie: bodyguard van Koeman, ga samen met Koeman huilen in een hoekje
 
robmaas
 
0
28 oktober 2021 om 17:13
Ontslagen bij Valencia,Barca,az,Benfica,Everton,en mis nog paar clubs Koeman is gewoon een drama Niveau f de boer!En bij Nederlands elftal heeft Koeman paar x geluk gehad,want de meeste wedstrijden waren ook ruk!
 
Aqua1
 
0
28 oktober 2021 om 01:08
Terecht wel, aangezien Koeman Barca niet op zijn Barca laat voetballen... Nou hij de 433 in laatste 2 wedstrijden wel doet wordt hij ironisch genoeg wel ontslagen daarvoor 532 . Al speelt hij 433 de spelopvatting Koeman zal je er niet meer veranderen..
 
Berliner80
 
31
28 oktober 2021 om 00:16
Hij heeft het vorig jaar uitstekend gedaan met een selectie vol met spelers die al weg wilden bij de club voordat hij kwam. En als dank nam de club zijn geloofwaardigheid volledig weg door openlijk te zeggen dat ze twee weken iemand anders gingen zoeken en daarna mocht hij ineens blijven zitten. Niet zo gek dat het dit seizoen slecht gaat.
 
HafRobyo
 
22
28 oktober 2021 om 00:29
Toen liep ene messi nog in een barcashirt rond…
 
Berliner80
 
8
28 oktober 2021 om 00:37
Nog wel maar vraag niet hoe, hij was bijna weg. En dembele, Griezmann enz wilden ook weg maar bleven ineens. Dat heeft hij toen wel weer op de rit gekregen.
 
PSVVV-Venlo
 
3
28 oktober 2021 om 00:24
En barca zou dit boekjaar 5 miljoen euro zwarte cijfers op kunnen schrijven. Volgensmij was dat ook zijn vertrekvergoeding, tja dat zegt alles denk ik.
 
SpeedyAFC
 
15
28 oktober 2021 om 00:30
Nee hoor, ze moeten nu ook zes miljoen euro van de Knvb afkoopsom aan Koeman betalen. Die had hij voorgeschoten.
 
4fRedondo
 
0
28 oktober 2021 om 13:00
Precies, en daar komt nog de ontslagvergoeding bovenop. Bedrag in artikel klopt dus niet.
 
Rick1o1
 
26
28 oktober 2021 om 00:46
Toch is het treurig. Hij heeft zijn droom om trainer van barca te worden waar gemaakt, maar ten koste van wat? Als je voorheen zijn naam liet vallen in Barcelona was hij de held die ze de eerste CL bezorgde. Maar nu wordt hij hierdoor herinnert. Zijn hele reputatie bij die club en stad is naar de klote. Lekker dat geld, maar die man gaat zich straks realiseren dat hij zo'n enorme fout heeft gemaakt.
 
FCBCruyffista
 
9
28 oktober 2021 om 01:39
De echte fans kunnen dat wel onderscheiden hoor, Koeman zal altijd respect genieten in Barcelona als speler-clubicoon.
 
FC-Legend
 
108
28 oktober 2021 om 00:04
Erg benieuwd wat een andere coach met dit elftal ervan bakt, ik verwacht niet veel soeps
 
MaRcOsSsS
 
206
28 oktober 2021 om 00:07
Minder kan ook bijna niet. Je ziet gewoon dat dit niet meer werkt, de spirit is op zowel bij Koeman als bij het team.
 
PSVVV-Venlo
 
66
28 oktober 2021 om 00:27
@MaRcOsSsS eens! Al moet Laporta ook eens naar zichzelf kijken. Dat optreden in de media en het dan ophemelen en vervolgens afkraken van Koeman werkt nou ook niet bevorderlijk. Het is zaak om nu rust in de club te brengen, dan hadden ze eerder volmondig hem weg moeten sturen of 100% vertrouwen geven en laten bouwen. Dat gekwakkel heeft punten gekost.
 
marton3103
 
50
28 oktober 2021 om 00:32
Koeman moet ook naar zichzelf kijken en zijn optreden in de media. Probeerde alleen nog zijn eigen hachje te redden ten koste van zijn spelers.
 
ibaanet
 
23
28 oktober 2021 om 00:11
Inderdaad, Barca kennende komen ze er wel weer bovenop. De vraag is alleen hoe lang dat zal duren en ten koste van wie. Koeman is de eerste. Ik vrees dat hij niet de laatste zal zijn.
 
Ganjabroeder
 
75
28 oktober 2021 om 00:37
Hopelijk niet xavi. het zou zonde zijn als ze nog een legende voor de bus gooien
 
RyanBabel8
 
7
28 oktober 2021 om 08:25
Dat is inderdaad niet te hopen. De vraag is: wie dan wel? Ik zie geen Barca-man die nu vrij is en het vertrouwen heeft van het publiek. Xavi moet pas komen als alle puin geruimd is. Misschien een gekke naam: Wenger?
 
BenNL
 
13
28 oktober 2021 om 09:33
Frank de Boer :D
 
Geizels
 
25
28 oktober 2021 om 07:26
Tja dit avontuur had ook maar 1 uitkomst, na de leegloop en financiële malaise was dit niet te voorkomen.
 
IkWeetAlles11
 
3
28 oktober 2021 om 08:57
Tel daarbij op dat spelers de grote kansen die ze krijgen in een wedstrijd ook nog missen, veel blessures en redelijk wat vormdipjes en je ziet dat het niet haalbaar was. Jammer hoor, hopelijk kan Koeman gewoon straks van Gaal opvolgen.
 
Dilima1966
 
16
28 oktober 2021 om 08:23
Als ze meteen depay en luuk de jong .frenkie de jong en dres op de transfers lijst zetten wat slecht zijn die helemaal geen toegevoegde waarde voor Barcelona
 
SpeedyAFC
 
1
28 oktober 2021 om 09:56
Depay gaat Barca nog wel geld aan verdienen. Dest zal lastig worden om er geen verlies op te leiden. Luuk kan alleen weg als Barca aan zijn salaris wil meebetalen. Voor Frenkie geldt hetzelfde als met Suarez en Griezmann, genoeg belangstelling maar dat mega salaris. Niemand wil dat betalen.
 
IkWeetAlles11
 
3
28 oktober 2021 om 09:09
Ik hoop echt dat het alleen maar slechter gaat met de opvolger. Maar ja, je zal zien dat elke enorme kans er dan wel invliegt en er een schijnwerkelijkheid ontstaat dat het beter gaat.
 
AjaxNL!
 
2
28 oktober 2021 om 09:11
Andere coachen zitten ook opgescheept met de troep die Koeman heeft aangetrokken met het bestuur dusja ook niet helemaal eerlijk he
 
Japie_Krekel
 
1
28 oktober 2021 om 11:33
Zonder geld hadden ze idd best wat toppers kunnen aantrekken maar wie weet geeft de volgende coach topspits Braithwait weer een kans
 
AjaxNL!
 
2
28 oktober 2021 om 13:07
Zonder geld? Er is anders aardig wat geld uitgegeven in de tijd van Koeman. Dest voor veel geld gekocht bijvoorbeeld. Verdedigend is hij te zwak, dat was bij Ajax al bekend en hij is ook niet voor niks van buitenspeler een back geworden. Er waren ook gewoon andere alternatieven dan Luuk de Jong. Geen toppers maar wel bruikbare spelers die beter dan Luuk zijn.
 
Japie_Krekel
 
3
28 oktober 2021 om 14:06
Wat zeg jij nou? Koeman heeft dus 20 miljoen uit mogen geven. Vergelijk dat eens met de uitgaven bij andere Europese topclubs. Dat is om te huilen zo weinig
 
AjaxNL!
 
3
28 oktober 2021 om 17:21
Dest is maar 1 voorbeeld. Maar goed, het zal allemaal wel niet aan Koeman liggen want hij is zo'n fantastische coach. Ze hebben meer uitgegeven dan 20 miljoen. Daarnaast bestaan er ook andere dingen dan kopen he? Huren misschien? PSG schijnt ook een paar transfervrije spelers aangetrokken te hebben die ook wel iets met een bal kunnen. Er zijn genoeg clubs die met een laag budget veel beter presteren en voetballen dan Barca onder Koeman. Een Atalanta bijvoorbeeld.
 
Japie_Krekel
 
2
28 oktober 2021 om 17:26
ja want bij Atalanta wordt er geeist dat ze meedoen met de top 3 met prachtig aanvallend voetbal en de druk en verplichting om goed te presteren is daar net zo hoog als bij Atalanta. de salarissen die PSG betaald aan transfervrije spelers kan Barca helemaal niet ophoesten. Waarom denk je dat Messi daar is beland?
 
AjaxNL!
 
3
28 oktober 2021 om 17:27
Trincao is ook voor miljoenen gehaald. Uitgeleende spelers wordt niet eens naar gekeken. Cucurella had prima meegekund. Suarez eruit getrapt op lelijke wijze. Counteren met Luuk de Jong in de CL. Zijn teamgenoot El Haddadi was een veel betere optie geweest, ook nog multifunctioneel en een stuk meer dreigender, komt uit eigen jeugd. Kon je ook huren
 
AjaxNL!
 
1
28 oktober 2021 om 17:30
Atalanta doet dat namelijk al jaren, zonder dat iemand het eist. Met uitstekend voetbal en weinig geld. Coutinho, Umtiti, Lenglet had je allemaal als ruilspelers aan kunnen bieden voor andere spelers. Maak je boekhoudkundig winst en dus ook voor andere clubs van belang. Ook niet iedereen vraagt het salaris van Messi he? Aguero en Depay zullen het ook niet voor het minimumloon doen
 
fc ramires
 
176
28 oktober 2021 om 00:04
En terecht, als je gaat kijken naar het spelers materiaal hoef je echt geen 9de te staan in la liga. Als ze koeman blijven laten aanmodderen gaat barca waarschijnlijk champions league voetbal mislopen en daarmee ook vele miljoenen.
 
JuanCamiloMichiels
 
117
28 oktober 2021 om 00:11
Hou toch op man Barca was al lang kapot gemaakt door het bestuur ook halen ze de beste coach alsnog van ze komende jaren überhaupt niet meer redden laat staan een top club. Kortom het is heb eigen domme schuld vooral laporta is echt een domme mislukkeling
 
Peter Isaias
 
37
28 oktober 2021 om 07:29
Met een goede coach gaat het vast beter. Met Valencia werd Koeman nog net op tijd ontslagen om degradatie te voorkomen. Bij Barca nog net op tijd om CL te halen? Koeman is gewoon vooral goed in Nederland.
 
Silvacity
 
17
28 oktober 2021 om 08:18
Je gaat mij niet vertellen dat het onmogelijk is voor een andere coach om ze de spelers in ieder geval echt te laten strijden voor wat ze waard zijn. Zelfs Brighton speelt beter voetbal dan Barca momenteel. Koeman kreeg de jongens helemaal niet meer aan het voetballen. Dan kan je niet anders handelen dan een andere coach halen. Zeker met het mogelijk mislopen van CL voetbal en daarmee cruciale inkomsten.
 
Oenieboy
 
19
28 oktober 2021 om 08:39
Voetbal was zeker niet best, maar dit ligt toch niet enkel aan de trainer. Barcelona was altijd FC Messi met wat leuke spelers de laatste jaren. Met het vertrek van Messi en de leeftijd van andere spelers is alles ingestort. Pak daar de financiële situatie nog eens bij en de veel te kritische successupporters en je hebt helemaal feest. Deze verrotte club heeft zichzelf de afgrond in gewerkt, en daar moet Koeman voor boeten. Maar dit zag iedereen al aankomen bij zijn aanstelling.
 
Silvacity
 
1
28 oktober 2021 om 12:31
Ik begrijp dat de situatie wat complexer is, maar in de basis is de coach verantwoordelijk voor de tactische aanpak en het managen van het mentale aspect van de groep. Als je Barca ziet voetballen is het vrij duidelijk dat Koeman de grip op de spelers kwijt is. Ze lopen er verloren bij. Er is behoefte aan een coach die de spelers op scherp kan zetten. Iemand die de druk van de spelers af kan halen en die leiderschapskwaliteiten bezit. Ik moet dan niet meteen denken aan Koeman. Bij Chelsea zou het ook niet aan Lampard liggen volgens velen. Een gebrek aan kwaliteit compenseer je met hard werken en de juiste tactische benadering
 
michael90
 
3
28 oktober 2021 om 09:20
Lol. De huidige selectie van Barca is echt niet zo goed. Je hebt nergens echt een wereldtopper meer staan, buiten ter Stegen wellicht, al vind ik die ook wat matig ogen. Het feit dat Luuk de Jong bij Barca speelt zegt genoeg.
 
fc ramires
 
10
28 oktober 2021 om 09:25
Luuk de jong is alleen gehaald omdat hij de nederlandse nationaliteit heeft, fenk je dat als koeman er niet had gezeten de jong ooit op het lijstje was verschenen?
 
Jimmy nec
 
49
28 oktober 2021 om 00:05
Zovan Xavi of iemand anders gaat t nu wel naar CL halve finale of top 2 in la Liga leiden ???????????
 
Barca--070
 
97
28 oktober 2021 om 00:11
Nope, verwacht niemand ook gelukkig
 
SpeedyAFC
 
22
28 oktober 2021 om 00:16
En als Xavi CL voetbal mist omdat ie vijfde wordt?
 
Japie_Krekel
 
144
28 oktober 2021 om 00:22
Dan stellen ze volgend jaar Iniesta aan en het jaar erop Puyol
 
FCBCruyffista
 
51
28 oktober 2021 om 01:44
Nee hoor, als Xavi de Cruijff filosofie hanteert en daarin positieve ontwikkelingen realiseert, dan zal hij bij mindere resultaten toch langer dan een jaar mogen aanblijven. Dat gold ook voor Koeman overigens, maar die kon niet de basisprincipes (of intenties ervan tonen) van het beoogde spel erin slijpen. Ik denk dat dit allemaal al zo'n 1000 keer is uitgelegd door zo'n 1000 verschillende personen, maar toch wil je dit maar niet begrijpen.
 
barcalover123
 
35
28 oktober 2021 om 07:05
Fcb en dit is precies wat er zo irritant is aan Japie. Jij legt het nu uit maar het is inmiddels al 1000 keer uitgelegd maar als er morgen weer een Barca topic komt reageert hij weer met precies de zelfde reactie dat we weer prijzen verwachten en dat Puig de verlosser is.
 
CMG-
 
17
28 oktober 2021 om 07:13
Barcalover123. Dus als Xavi goed voetbal neerzet maar de resultaten zijn slechter dan die van Koeman, zal hij mogen blijven? Geloof ik niks van.. Valverde moesten jullie nooit ontslaan, was weliswaar niet het mooiste voetbal maar hij had een team dat kon verdedigen, stond stabiel.
 
Fan123
 
8
28 oktober 2021 om 07:15
Eens met Cruyffista en barcalover, maar.. Puig is wel de verlosser!
 
Gerben1978
 
8
28 oktober 2021 om 07:28
Dat denk ik ook. 1e jaar Koeman was prima verzorgd met het jonge team en je kon met Messi echt weer ouderwets genieten. Toch zat hij toen al op de schop bij Laporte en mede omdat de eind fase minder was. Dat ging puur om prestaties. Xavi zal vast wel wat tijd krijgen, maar ook hij gaat geen machine van maken dit team, want er zijn versterkingen nodig. Dat hij meer tijd zal krijgen zal zijn omdat hij een protegé is van Laporte en niet omdat hij ineens een andere filosofie hanteert. Neemt niet weg dat Koeman een bak met ellende naar Barca heeft gehaald, want Memphis gaat nooit een topper worden, Dest is het toch net niet en Luuk.... Maar goed, met een lege portemonnee is moeilijk shoppen.
 
Peter Isaias
 
4
28 oktober 2021 om 07:30
Toch als je ziet wat er gisteren allemaal voor simpele dingen misgaan, ontbreekt gewoon iedere vorm van vertrouwen.
 
visca el barca
 
8
28 oktober 2021 om 08:08
Sommige willen het niet zien haha. Koeman is een slecht coach voor de top. Het zag toch niet uit onder Koeman. Veel riepen dat barca geen geld hadden om Koeman te ontslaan.
 
barcalover123
 
1
28 oktober 2021 om 08:56
Cmg Valverde is ontslagen omdat spel ruk was en het team op belangrijke momenten het liet afweten. Hij pakte gewoon prijzen maar dat is toch echt niet genoeg bij Barca.
 
Oenieboy
 
6
28 oktober 2021 om 09:44
Barcalover, dat is natuurlijk onzin. Barça speelt al jaren geen zogenaamd Barçaspel meer. Dat is lang verbloemd door Messi voor veel mensen. Wanneer Koeman nu eerste zou staan met dit voetbal, dan zou hij echt niet ontslagen worden. Deze club heeft dit zichzelf aangedaan door jarenlang wanbeleid. En dat de Barçasupporters nu schreeuwen dat het gaat om mooi voetbal en dat de resultaten niet het belangrijkst zijn, dat is natuurlijk grootse onzin.
 
Japie_Krekel
 
4
28 oktober 2021 om 11:35
@FCBCruyffista precies. Met een veredeld jeugdelftal structureel domineren tegen tegenstanders met geweldig aanvallend spel. Als Xavi dat voor elkaar krijgt verdiend hij imo een standbeeld
 
FCBCruyffista
 
0
28 oktober 2021 om 19:24
Dat zeker, maar dat was niet eens mijn punt. Het gaat om de intenties en aanzet tot en niet zozeer om de best mogelijke uitvoering. Natuurlijk zal Xavi niet meteen structureel gaan domineren op het hoogste niveau, maar de spelintentie is cruciaal om dit op termijn wél te kunnen realiseren. Het is niet dat de afwijkingen van Koeman voor resultaten zorgden, dan kan je beter verliezen vanuit je spelprinces en daarin groeien om op termijn echt beter te worden i.p.v. aan te modderen met een tactiek die de fans niet willen en de spelers niet kunnen. Het is trouwens perfect mogelijk om op korte termijn ook iets neer te zetten op vlak van positiespel en pressing. Vergelijk Arne Slot maar met Advocaat, ik heb begrepen dat jij Feyenoord fan bent dus dan moet je dit ook wel inzien.
 
Sander125
 
7
28 oktober 2021 om 08:47
Maar wel winnen van clubjes als cadiz, vallecano, espanyol, grenada en gewoon 3e worden. Het ging nu wel erg overdreven moeizaam
 
Awosela
 
63
28 oktober 2021 om 00:05
Werd eens tijd, een nieuwe trainer gaat het niet gelijk kunnen veranderen maar Koeman is de grip op de spelersgroep kwijt. Vergelijkbaar met Ole bij United.
 
Berliner80
 
79
28 oktober 2021 om 00:23
Dat is allemaal volledig te danken aan de nieuwe voorzitter die hem probeerde weg te jagen om een ontslagvergoeding te ontlopen. Respect voor Koeman dat hij gewoon lekker is blijven zitten en op zijn centjes gewacht heeft.
 
Peter Isaias
 
5
28 oktober 2021 om 07:33
Doet aan Winston Bogarde denken die Koeman, niks presteren, alles naar de klote helpen, wel centjes beuren en nog klagen ook. En oh oh oh wat is het een clubman.
 
Irriducibili420
 
44
28 oktober 2021 om 07:49
Ben geen fan van Koeman maar de beste man legde zelf 6 miljoen meer om onder zijn knvb contract uit te komen dus waarom zou hij dan gratis zijn contract opzeggen? Als puntje bij paaltje komt denk Barcelona ook aan business alleen en doen ze niet aan liefdadigheid.
 
BVRCV
 
3
28 oktober 2021 om 08:00
Irriducibili420 hoe kom je aan de informatie dat Koeman zelf 6M heeft neergelegd om naar Barca te gaan?
 
 
26
28 oktober 2021 om 08:14
Ben jij net na 2 jaar wakker geworden ofzo?
 
rkallan
 
4
28 oktober 2021 om 09:08
Met het grootste verschil dat Solskjaer niet in de wachtkamer word geplaatst, er vanuit bestuur geen onredelijke doelstellingen naar buiten word gebracht. Er vanuit bestuur geen nadruk op het te spelen systeem word geuit.
 
Correa10
 
23
28 oktober 2021 om 00:05
Situatie die niet meer te redden was en vooral door Koeman zelf komt. Rare keuzes en beslissingen. Ben benieuwd of hij nog ergens aan de slag gaat of niet.
 
Nihat1992
 
35
28 oktober 2021 om 00:05
De kwaliteit bij Barça is nu zo matig, daar kan momenteel geen enkele coach wat mee. Helaas zijn het allemaal de gevolgen van jaren wanbeleid van de bobo's. Xavi zal voor de fan wel leuk zijn, maar betwijfel of hij echt een verschil kan maken.
 
il_cacciatore
 
22
28 oktober 2021 om 00:08
Of je krijgt een Pirlo'tje. Een legende van de club: kan alleen maar vallen
 
RealMadrid-96
 
35
28 oktober 2021 om 00:13
Ik denk dat Xavi juist onderschat is als coach, kan natuurlijk niet oordelen op een paar filmpjes maar het lijkt dat Xavi ze daar in Quatar ook aan de tiki taka heeft gekregen. Ik juich het zeker toe.
 
SpeedyAFC
 
52
28 oktober 2021 om 00:19
Tiki taka bij de grootste club in Qatar is iets anders dan domineren tegen Real en Atletico met de huidige spelers groep.
 
Andonis
 
11
28 oktober 2021 om 01:46
Neemt niet weg dat het niet zo moeilijk is om het met deze spelersgroep alsnog een stuk beter te doen.
 
Japie_Krekel
 
56
28 oktober 2021 om 00:21
Let op. Volgend jaar wint Barca de CL, 12 goals van Puig die topscorer wordt van het toernooi in de huisstijl van Barca. Tiki taca in een 4-3-3 systeem
 
SpeedyAFC
 
17
28 oktober 2021 om 00:34
Hahaha, daar heb je echt letterlijk nul kans op. Geld is er niet, topspelers ook niet.
 
Andonis
 
11
28 oktober 2021 om 02:24
Herkenbaar voetbal zou al een behoorlijke stap vooruit zijn Japie.
 
Psvlld
 
9
28 oktober 2021 om 07:59
@Japie_Krekel na 10 wedstrijden sta je 9e in de competitie met 15 punten, waar is je Schmidt filosofie gebleven? Twee maten. Letterlijk Madrid, Atletico en Sevilla hebben misschien een betere of gelijkwaardig selectie aan Barcelona. Verder hebben ze dus los van de wedstrijden tegen Madrid en Atletico 9 punten laten liggen tegen de kleintjes (dit allemaal in 10 wedstrijden). Daarbij hebben ze ook nog eens een kleine kans om te overleven in de CL, geen enkele trainer heeft het totale beeld van Barcelona zo verzwakt. En laten we niet beginnen over je standaard ‘groei’ en ‘progressie’-filosofie. Twee-maten-Japie zou je moeten heten. OT: Koeman is zeker welkom bij PSV mocht Schmidt vetrekken, Nederland ligt hem toch beter en waar hij gaat, gaat Depay. Win-Win.
 
visca el barca
 
1
28 oktober 2021 om 08:12
En volgens jouw had barca geen geld om Koeman te ontslaan. Wat praat jij toch onzin over.
 
ericvanloo
 
9
28 oktober 2021 om 08:35
Japie Jij bent echt een zeikerd eerste klas. Lekker iedereen belachelijk maken, maar zelf met 0 goede suggesties komen wat er het beste kan gebeuren. Puig dit puig dat. En maar goedkoop scoren. On: denk overigens dat Xavi het prima zou doen met dit elftal. In ieder geval beter dan de 9e plek. Het voetbal wat hij voor ogen heeft kost tijd maar zolang er verbetering zichtbaar is in het spel zoals Ten Hag bij Ajax blijft die gewoon zitten. En met een aantal gerichte aankopen kan dit Barcelona weer mee doen om de titel in Spanje
 
AjaxxxLove
 
1
28 oktober 2021 om 11:13
@visca el barca. wie zegt dat ze dat nu wel hebben? Setien zit nog te wachten op de centen en misschien Valverde ook nog wel.
 
Japie_Krekel
 
1
28 oktober 2021 om 11:26
@Psvlld Schmidt heeft voor Eredivisiebegrippen een geweldige selectie staan. Barca heeft voor LaLiga begrippen imo een hele povere selectie staan. Het is een veredeld jeugdelftal aangevuld met wat vergane glorie en Europese middenmoot. Als Xavi hier vierde mee wordt mogen ze wat mij betreft een standbeeld voor hem neerzetten daar
 
Japie_Krekel
 
1
28 oktober 2021 om 11:30
@ericvanloo gerichte aankopen met welk geld? Eerder ben ik een realist dan een zeikerd. Gisteren hoorde ik iemand hier zeggen Puig zal wel hebben zitten lachen dat hij niet erin kwam terwijl Coutinho mocht blijven staan. Toen ik vroeg wat is dan de laatste wedstrijd van Barca die Puig heeft doen omdraaien toen kreeg ik weer eens geen antwoord
 
Japie_Krekel
 
1
28 oktober 2021 om 11:39
@Andonis herkenbaar voetbal met een veredeld elftal vol jeugdspelers die meestal grillig zijn in hun prestaties. Ik ben nu al heel benieuwd maar als het wederom misgaat ben ik benieuwd wie na Xavi wordt gepresenteerd als de nieuwe verlosser
 
DeLinksbuiten
 
97
28 oktober 2021 om 00:05
Volledig terecht, waardeloze coach, geen tactische keuzes en heeft in 1.5 jaar tijd alleen maar lopen zeiken en excuses bedenken terwijl het team er niet op vooruit gegaan is.
 
Sankento
 
23
28 oktober 2021 om 00:13
Waardeloze coach die vorig jaar nog de beker won.
 
Berliner80
 
36
28 oktober 2021 om 00:20
De vis stinkt vanaf de kop. Koeman kan er ook niets aan doen dat hij een Barca-onwaardige selectie heeft. Niet zo gek dat de resultaten ook Barca-onwaardig zijn. Het gaat jaren duren om iets nieuws op te bouwen maar die tijd gaat een trainer nooit krijgen ben ik bang.
 
Ruiten-drie
 
11
28 oktober 2021 om 07:50
Dat is het probleem toch? Van Messi en Suarez naar Luuk de Jong. Scheelt je wel een aantal doelpunten
 
mcgregor
 
187
28 oktober 2021 om 00:05
Van Bommel , ten cate , Koeman , v d brom Welkom terug in Nederland . Allemaal ruim op tijd voor de kerst
 
Heuvel 1974
 
27
28 oktober 2021 om 00:19
Dat van ten Cate weet ik nog niet zo net. Die heeft dit weekend zelf ontslag genomen. Het zou mij niet verbazen als hij straks ineens in Barcelona opduikt als ervaren assistent van Xavi.
 
voetbalfreak
 
6
28 oktober 2021 om 07:15
Dick Advocaat maakt ook wel kans om in jouw rijtje te komen...
 
mcgregor
 
10
28 oktober 2021 om 08:15
Klopt idd samen met van marwijk haha. Staan er beide beroerd voor en maken bijna geen kans meer op het wk … Samen uit samen thuis haha. Iedereen op tijd terug voor de kerst
 
EnriqueIG
 
13
28 oktober 2021 om 00:06
Eindelijk. Fijn dat hij wat talenten de kans heeft gegeven maar het spel is niet om aan te gluren. Moet toch meer uit te halen zijn / een betere visie in te slijpen zijn.
 
burwatti
 
11
28 oktober 2021 om 00:06
Lijkt mij het beste voor allebei, benieuwd wie er nu in dit wespen nest wilt stappen.. misschien Xavi?
 
AcKaka
 
8
28 oktober 2021 om 00:17
Hopelijk niet. Die gaat dit echt niet omkeren. Doet alleen maar schade aan zijn naam.
 
itsTom
 
54
28 oktober 2021 om 00:06
Prachtig nieuws voor iedereen die Barca een warm hart toedraagt. Dit had natuurlijk veel eerder mogen gebeuren wat mij betreft. Waardeloze trainer met vaak erg vreemde opstellingen en tactische keuzes.
 
Sankento
 
29
28 oktober 2021 om 00:12
Prachtig nieuws voor de Koeman familie. Lekker 12 miljoen cashen van een club die het geld hard nodig hebben.
 
SpeedyAFC
 
41
28 oktober 2021 om 00:20
Zes miljoen daarvan is gewoon zijn eigen geld.
 
nattekano
 
12
28 oktober 2021 om 07:28
Beide kampen tekenen een contract, moeten beide kampen niet mauwen.. Als één van de grootste clubs ter wereld wakker moet liggen van een afkoopsom van diens trainer, is het schip niet alleen gezonken, maar waagt zelfs Smit BV zich niet meer aan de berging.
 
El Fenomeno
 
29
28 oktober 2021 om 00:38
Geweldig gedaan bij Feyenoord, geweldig gedaan bij Southampton en daarna 7e geworden met Everton en een seizoen later weliswaar ontslagen, maar bij Oranje weer fantastisch met overwinningen op Engeland, Duitsland en Frankrijk. Ja, het ging niet goed bij Barcelona, maar ligt dat ook niet met name aan het materiaal? Madrid, Sevilla en Real hebben een betere selectie.
 
SpeedyAFC
 
5
28 oktober 2021 om 00:45
Precies, dus moet je vierde zien te worden. Zit het even tegen, dan mis je CL voetbal en moet er zwaar bezuinigd worden. Ze staan er echt heel slecht voor.
 
SpeedyAFC
 
31
28 oktober 2021 om 01:14
Hou toch op zeg. Augero is al jaren geblesseerd. Fati ook weer. Dembele ook zelden fit.Konden ze niet verkopen en loopt uit contract. Couthino speelt al jaren slecht.Ze proberen hem al tijden te verkopen. Lukt gewoon niet Pedri en Frenkie ook geblesseerd. Busquets is de man die vanavond blunderde waardoor ze verloren hebben. Dit elftal heeft geen toppers meer, het is vergane glorie.
 
Andonis
 
13
28 oktober 2021 om 01:49
Bij Valencia was het ook niet veel soeps. Gewoon geen bijzondere coach, die vooral voetbal speelt wat in Barcelona niet gewaardeerd wordt.
 
Gerben1978
 
2
28 oktober 2021 om 07:46
Vergeet niet te melden dat hij het eerste jaar Barca (met uitzondering van de eindfase) ook prima heeft gepresteerd, maar goed toen liep er wel ene Messi tussen. Nu moest hij het doen met vergaarde transfervrije koopjes, jeugd wat nog aan het rijpen is en oude spelers die over the hill zijn. De balans is zoek en denk ook niet dat een andere trainer ineens gaat shinen met dit elftal, maar goed, wij gaan het zien. Ik vind ook dat hij een hoop fouten heeft gemaakt, dus ligt ook voor een deel aan Koeman zelf.
 
SocioFan1
 
16
28 oktober 2021 om 00:07
Neeeeeeeeee daar gaat Real's kans op laliga winst! Nee maar leuk maar veel gaat er toch niet veranderen voor barca. Oh wel even aftikken meneer Laporta.
 
Sankento
 
21
28 oktober 2021 om 00:11
Ik zou me meer zorgen maken om Atletico Madrid
 
ConchaEspina
 
5
28 oktober 2021 om 00:41
Eerder Sevilla.
 
AbdellahPSG
 
26
28 oktober 2021 om 00:07
Terecht, we kunnen niet blijven scharen achter: Geen spelersmateriaal bladiebla.Zijn wisselbeleid: ruk.Zijn uitstraling en zijn filosofie: ruk.Zijn voetbal: nog meer anti voetbal dan atleticos simeone, zelfs in Simeone’s anti voetbal zit er nog gif in. Ik stond nooit achter Koeman , echter na vorig seizoen had ik er goede hoop in gezien hij het toch netjes had gedaan. Maar nu bevestigd hij weer precies waarom ik hem niks vond. Hij en barca passen niet bij elkaar.Luuk de jong inbrengen, dest rechtsvoor zetten, vasthouden aan frenkie, vasthouden aan eric garcia, geen puig, geen demir. En we kunnen nog wel verder…
 
acmilanajax
 
9
28 oktober 2021 om 00:14
je moet ook wel kijken naar de alternatieven vind ik. Garcia vind ik ook een drama maar wie zitten daarachter? Lenglet en Umtiti terwijl Araujo geblesseerd is volgens mij. Frenkie zit in een slechte periode maar ik blijf het een hele goede middenvelder vinden. Puig en Demir hadden voor dit Barcelona ook het verschil niet gemaakt. Luuk de Jong ben ik wel met je eens. Schandalig dat die enkele wedstrijden vanaf de eerste minuut begon. Ik denk niet dat ze onder Xavi beter gaan presteren. Sterker nog ik schat de kans op een Pirlo scenario met deze selectie best hoog in.
 
Mystic-J
 
6
28 oktober 2021 om 00:07
Jammer. Zat er al aan te komen; aan de andere kant komt er nu wel een zak met cent naar Ronald toe. Iets voor PSV misschien?
 
acmilanajax
 
3
28 oktober 2021 om 00:09
lijkt er niet op dat ze bij PSV spoedig afscheid van Schmidt zullen nemen. Gelukkig maar
 
SpeedyAFC
 
17
28 oktober 2021 om 00:08
Dat is goed nieuws. Nu zullen we over zes maanden weten of het echt aan Koeman lag of niet.
 
acmilanajax
 
8
28 oktober 2021 om 00:08
12 miljoen erbij Ronald, lekker man. Zat er wel aan te komen natuurlijk. Al denk ik niet dat het onder een nieuwe trainer veel beter zal gaan.
 
AjaxxxLove
 
0
28 oktober 2021 om 11:15
Zou me verbazen als hij dat geld meteen krijgt. Als eerder ontslagen coaches nog steeds zitten te wachten op het geld, lijkt het me niet dat Koeman op op korte termijn zijn vergoeding krijgt. Dat Barcelona is verrot als de pest.
 
droadnagel
 
10
28 oktober 2021 om 00:09
Maakt niets uit wie je er voor zet , deze spelers zijn niet goed genoeg. Grootste boosdoeners zijn het oude en nieuwe bestuur met al hun miskopen
 
Martijn R
 
49
28 oktober 2021 om 00:13
Sorry hoor, maar met dit Barcelona hoef je echt niet te verliezen van Rayo Vallecano. En als dat nu een incident was is het nog tot daaraantoe. Maar er wordt al maanden wanvertoning op wanvertoning gestapeld tegen dat soort clubjes. Genoeg is genoeg.
 
acmilanajax
 
14
28 oktober 2021 om 00:16
dat hoeft inderdaad niet maar kijk even naar de kansen van vanavond. Memphis die een penalty mist, Dest die 20 meter over schiet 2 meter voor het doel. Gavi een enorme kans in blessuretijd. Ze hielpen Koeman ook niet echt...
 
Sankento
 
24
28 oktober 2021 om 00:09
Niet getreurd, Ronald. Na twee dagen verdriet, denk Koeman, ching ching. En nu hoop ik echt op Xavi want hij was de Messias volgens veel fans. Die gaan op een pijnlijke manier achter komen dat Koeman niet het probleem was.
 
JuanCamiloMichiels
 
14
28 oktober 2021 om 00:09
Alsof Barcelona komende jaren überhaupt gaat redden. BARCA is kapot gemaakt door het bestuur door de bazen daar. Heb hebben simpelweg heb eigen club verkloot.
 
DNSDKR
 
2
28 oktober 2021 om 08:27
Sterker nog. Als sentimenten niet zouden meespelen wordt Barca het Juventus van een aantal jaren terug. Gewoon een divisie lager wegens financieel wanbeleid. En dat kun je Koeman dan weer niet kwalijk nemen. Al die presidenten stellen hun eigen ego structureel boven de club. Barca heeft 1 hele grote reddingsboei: de eigen jeugdopleiding. Daar zullen ze het van moeten hebben want de huidige selectie is of ondermaats, of uitgerangeerd (uiteraard met hier en daar een uitzondering).
 
Voetbalfan1982
 
9
28 oktober 2021 om 00:10
Al tijden onhoudbaar. Als het geld er lag was hij allang weggestuurd. Hij heeft het toch geprobeerd. Nu in de rij bij de curator ??
 
SpeedyAFC
 
11
28 oktober 2021 om 00:22
Aansluiten in de rij achter Setien ??
 
Emile Hesky G
 
11
28 oktober 2021 om 00:10
Noe mag Xavi laten zien wat hij allemaal in de zandbak heeft geleerd ... Zonder gekkigheid , zijn optreden bij The Coaches Voice belooft wel veel
 
SpeedyAFC
 
8
28 oktober 2021 om 00:23
We zullen het gaan zien. Als hij met deze matige selectie resultaten gaat halen dan is het een tovenaar.
 
FCBCruyffista
 
15
28 oktober 2021 om 01:54
Waarom willen jullie maar niet begrijpen dat het niet énkel om de resultaten gaat, maar ook om de spelfilosofie? Barca is een club met een unieke identiteit en heeft alleen maar successen gekend door die specifieke speelwijze. Ondanks de huidige mindere kwaliteit, zouden basisprincipes zoals het positiespel en pressing altijd de uitgangspunten moeten zijn. Koeman week hiervan af echter, terwijl een Xavi dit niet zal doen. Xavi voldoet aan het profiel van een Cruijffista Barca-coach, maar dat betekent niet dat Barcafans al meteen wonderen verwachten. Wel is het een juiste stap in de richting om iets op te bouwen.
 
Farao
 
4
28 oktober 2021 om 08:02
@FCB dat zeiden we ook bij de aanstelling van Koeman ??. Persoonlijk vind ik die Laporte nog t ergste met zijn media optredens jegens Koeman en Messi. Helpt natuurlijk ook niet mee.
 
DNSDKR
 
2
28 oktober 2021 om 08:32
Koeman en Cruijff waren homies. Koeman heeft mega veel meegekregen van Cruijff. Koeman heeft in zijn eerste jaar Fati, Moriba de kans gegeven. Alleen met Puig wilde het niet vlotten. Sinds Laporta bij zijn aanstelling al het wantrouwen in Koeman uitsprak (hij had hem immers niet zelf aangesteld en dat is niet goed voor z’n ego), is het alleen maar minder gegaan. Daar kwam nog het vertrek van Messi bij en deze selectie is lamgeslagen. Alleen het aanstellen van Luuk hè…
 
SpeedyAFC
 
1
28 oktober 2021 om 09:23
@FcbCruyffista Probeer maar eens met deze selectie te gaan pressen tegen Bayern Munchen. Wat denk je dat er gebeurt met al die ruimte in je rug als je hoog tot extreem hoig druk probeert te zetten? Hoog druk zetten is zeer moeilijk, maak je fouten of heb je spelers die niet goed doordekken dan vliegen de goals om je oren.
 
FCBCruyffista
 
0
28 oktober 2021 om 20:52
@ Speedy: En met een behoudende 3-5-2 hebben ze dan wel resultaat geboekt tegen Bayern? En hoe zit het met de andere tegenstanders, is het daar ook onrealistisch en onmogelijk om vanuit aanvallend positiespel en pressing te spelen? @ Farao: Ik herinner me niemand die dat zei bij Koeman... @ DNSDKR: Koeman kreeg enorm veel mee van Cruijff idd, maar heeft er helaas niets mee gedaan vanuit koppigheid. Beetje te vgl'n met Van Basten.
 
SpeedyAFC
 
0
28 oktober 2021 om 21:39
Het werd geen 8-2 tegen Bayern. Maar we zien het binnenkort wel, ze moeten weer tegen elkaar en nu zonder Koeman.
 
Martijn R
 
10
28 oktober 2021 om 00:11
Altijd even wachten of het waar is, maar dit is wel mooi nieuws! Zoals de Engelsen dan zo mooi zeggen: "don't let the door hit you on the way out." Man, wat heeft die Ronald er een teringzooi van gemaakt. Dit ontslag is 12 maanden te laat, maar beter laat dan nooit!
 
Sankento
 
23
28 oktober 2021 om 00:29
LOL, die teringzooi was er voordat Koeman naar de club kwam hoor. Ik weet niet in welke wereld jij leeft?
 
jopie123
 
8
28 oktober 2021 om 00:11
Nou Xavi kom d'r maar in. Hoop dat het onder een nieuwe trainer wel een keer om aan te gluren is.
 
El Fenomeno
 
22
28 oktober 2021 om 00:12
Hopelijk geven ze hem dan ook zijn afkoopsom mee en gaan ze dat niet weigeren zoals met Setuin, want zo is Barcelona helaas wel, een club zonder etiquette die slecht omgaat met mensen.
 
MT87
 
23
28 oktober 2021 om 00:18
Clubiconen zelfs. In één jaar Messi er op een sneaky manier uit gewerkt zodat hij door de achterdeur moest vertrekken, en Koeman na maandenlang pestgedrag (om hem te dwingen zelf ontslag te laten nemen), eindelijk toch maar zelf de laan uitgestuurd. Ik wil niet weten hoe deze club met normale stervelingen omgaat.
 
El Fenomeno
 
17
28 oktober 2021 om 00:40
En Suarez moest weg en in plaats van dat zelf als bestuur tegen hem te communiceren moest Koeman dat doen. Het is echt beschamend hoe deze club met mensen omgaat en in het verleden altijd zich maar voordeed als ideale club met ideale schoonzonen.
 
Aqua1
 
8
28 oktober 2021 om 00:50
Expres contract laten aflopen zodat ze Laporta kon zeggen aan de achterban we hebben er alles aangedaan om Messi te houden, zo komt Laports held held eruit, wat walgelijk was en zeker onterecht om zo beschouwd te worden.
 
MT87
 
9
28 oktober 2021 om 01:14
Blijft bizar dat Barca fans alle La Liga regels op konden noemen waardoor Messi nooit had bij kunnen tekenen, ook al had hij zo graag gewild, maar nooit (of amper) de link hebben gelegd dat Laporta ook op de hoogte van die regels was op het moment dat hij Messi uit zijn contract liet lopen. De rest van het afscheidstraject was allemaal voor de bühne, en hij heeft Messi al die tijd ook laten bungelen. Walgelijk inderdaad. Slinks en schofterig.
 
real8madrid
 
19
28 oktober 2021 om 00:13
Sport en Mundo om 23:30: Koeman wordt voorlopig nog niet ontslagen. Sprt en Mundo om 24:00: Koeman is ontslagen. En deze blaadjes moeten de media voorstellen die het meest ingewijd zijn in het interne reilen en zeilen van Barcelona. Lekker serieus te nemen die lui
 
MT87
 
17
28 oktober 2021 om 00:14
Gelukkig maar voor Ronald. Als je zag hoeveel slechter hij eruitzag vandaag in vergelijking met zijn Oranje periode was de koek bij hem ook op. Wat een immens debacle. Ik denk niet dat er een goede, ervaren coach is die hier nu instapt. Die weten namelijk wel beter dan in dit slecht betalende, failliete, zinkende schip te stappen. Koeman deed het uit clubliefde. Het was een krankzinnig instapmoment, maarja, liefde maakt blind.
 
Dabor
 
10
28 oktober 2021 om 02:30
Helemaal met je eens. Blij voor hem dat ie er vanaf is. Het moment van instappen was idd beroerd, maar hij was bang dat als ie weer afwijzend had gereageerd ze nooit meer bij hem terug zouden komen. En het was bij iedereen bekend dat zijn wens was om Barcelona te coachen. Hoop dat de liefde niet helemaal over is van beide kanten, want blijft natuurlijk een icoon van Barcelona. Dat de supporters dat niet vergeten.
 
Siempie.
 
6
28 oktober 2021 om 00:16
Bekijk ‘t van de positieve kant. Hij staat eerder op de golfbaan. En Bartina is verlost van alle menselijk onrecht en dehumanisering.
 
ModricMagic
 
17
28 oktober 2021 om 00:18
Wauw is Ronald Koeman alsnog ontslagen dus. Vond zelf ook wel dat hij niet de volle potentie uit deze selectie kon halen. Ze verwachten niet de CL maar tegen dit soort ploegen hebben ze te vaak verloren naar mijn mening. Ook kon hij de toppers nooit winnen. Dan houdt het op.
 
Sankento
 
6
28 oktober 2021 om 00:25
Ja maar zelfs met Messi erbij wonnen ze de toppers niet. Dan gaat dat met dit elftal zeker niet lukken.
 
ModricMagic
 
14
28 oktober 2021 om 01:01
Moet je nagaan hoe zwak Koeman was dan als ze zelfs met Messi geen topduel wonnen. Tuurlijk ligt het niet alleen aan Koeman. Want financieel maakte ze er een belachelijke puinhoop van. Maar hij liet belachelijk slecht spel zien voor een club als Barcelona. Dus naar mijn mening is het wel terecht. Hij verliest teveel punten van Vallecano, Getafe etc.
 
SpeedyAFC
 
0
28 oktober 2021 om 21:42
Met Messi werd hij derde in LaLiga en won ie de beker.
 
Jackieboy10
 
5
28 oktober 2021 om 00:33
Op basis van de prestaties inderdaad gewoon terecht ontslagen. Alleen verdient alles eromheen niet de schoonheidsprijs... Bovendien vraag ik mij wel sterk af hoe ze nu opeens wel de afkoopsom van Koeman kunnen betalen? En wie gaan ze er nu voor zetten? Koeman zijn opvatting was te negatief voor Barca, maar wie haal je dan nu? Martinez die net zo behoudend speelt? Xavi met alle risico's van dien? Een oude hasbeen trainer om dit jaar uit te zingen? Ik heb niet het idee dat dit de prestaties van Barca per se heel erg ten goede gaat komen op de korte termijn...
 
Stouten84
 
9
28 oktober 2021 om 00:20
Alsof de volgende trainer het wel voor elkaar krijgt. Je hebt nog steeds te maken met blessures en 1,5 miljard schuld...
 
son18796
 
18
28 oktober 2021 om 00:25
Gewoon terecht dat die ontslagen is maar je mag niks zeggen over Koeman natuurlijk want hij is heilig hier. Koeman is gewoon een slechte trainer is niet voor niks overal in het buitenland geflopt als coach. Iedereen maar het blijven opnemen voor hem omdat die het leuk heeft gedaan met Nederland. Is gewoon een coach zonder tactisch plan.
 
Berliner80
 
8
28 oktober 2021 om 00:32
Bij Feyenoord en Southampton heeft hij het ook gewoon goed gedaan, Hij had nooit moeten instappen in die bestuurlijke bende maar de liefde voor de club was te groot voor hem.
 
son18796
 
8
28 oktober 2021 om 00:40
Als je als trainer geen tactisch plan hebt. Win je ook geen wedstrijden. Koeman is gewoon een slechte coach! Als je dat niet inziet is prima. Ieder zijn mening.
 
JJUnited
 
10
28 oktober 2021 om 00:43
Ook bij Everton meer dan prima, alleen kan je met son niet echt discussiëren blijkt hier..
 
son18796
 
5
28 oktober 2021 om 00:48
Ah dan kan je met mij niet discussiëren omdat ik een mening geef? Bijzonder! Koeman is trouwens ontslagen bij Everton grote vriend
 
SpeedyAFC
 
7
28 oktober 2021 om 00:50
Bij Vitesse. Ajax, Psv, Southhampton, eerste jaar Everton, Feyenoord en Oranje ging het echt prima. Eerste jaar Barcelona beker gewonnen en CL voetbal gehaald
 
Barca--070
 
10
28 oktober 2021 om 00:55
Praten we over meer dan 10 jaar geleden. Maar noem ook Benfica en Valencia voor het gemak even? En het 2e jaar Everton en 2e jaar Barcelona..
 
son18796
 
12
28 oktober 2021 om 00:59
@barca070 Hier kijken ze alleen naar de goeie dingen. Je mag hier geen kritiek hebben op de heilige Ronald Koeman.
 
Aguerooo
 
8
28 oktober 2021 om 01:30
@son18796 Ik snap jou niet echt, ik denk dat je de betekenis van ``slecht`` nog eens moet opzoeken. Jij noemt Koeman een slechte coach terwijl hij al vaker bewezen heeft een prima coach te zijn. Ja hij heeft bij Barca, wat al een bende was, een nog grotere bende gemaakt, maar in welke wereld is hij ``slecht``? Het is zeker weten geen topcoach maar ook niet per definitie slecht. Slecht ben je pas wanneer je totaal niets gepresteerd hebt in je vak en hier geen progressie in zit.
 
son18796
 
9
28 oktober 2021 om 01:34
Ik noem hem een slechte coach omdat hij geen tactisch plan heeft. Elke top wedstrijd overklast word door de andere coach. Vind hem een slechte coach is mijn mening of ga jij dat bepalen voor mij?
 
rkallan
 
2
28 oktober 2021 om 02:12
@berliner80 Koeman heeft meer dan goed gedaan bij zijn voorgaande teams op AZ en Valencia na. Koeman wilde graag, had al eerder NEE verkocht aan Barca. Kreeg vorig seizoen de ploeg weer aan de praat. Deed uiteindelijk tot paar wedstrijden voor einde mee om kampioenschap. Des ondanks zette Laporta hem in de wachtkamer. Uitte openlijk een andere trainer te willen aanstellen.
 
Berliner80
 
1
28 oktober 2021 om 07:34
@rkallan ja precies, met die actie hebben karaktermoord gepleegd en geprobeerd Koeman weg te jagen om een ontslagvergoeding te ontlopen. Hoe bizar om te zeggen ik ga 2 weken een andere coach zoeken en daarna te zeggen je mag blijven, succes. Maar koeman heeft lekker op zijn centjes gewacht en heeft daar groot gelijk in.
 
visca el barca
 
6
28 oktober 2021 om 08:29
Rkallen: je bedoelt Messi haalde een gekke niveau. Messi verbloemde alles. Heeft Koeman letterlijk gezegd. Anders stonden ze 9de vorig seizoen zoals nu. Het lag echt aan Messi en niet aan Koeman
 
rkallan
 
5
28 oktober 2021 om 00:48
Heeft het bij ajax en PSV zeer goed gedaan zowel nationaal als zeker internationaal. Bij Feyenoord presteerde die het onmogelijke in zijn eerste seizoen en de opvolgende seizoenen waren ook goed. Southampton, Everton, Benfica heeft hij het ook goed gedaan. Enkel AZ en Valencia zijn smetjes en niet verlopen als verwacht.
 
son18796
 
1
28 oktober 2021 om 00:50
Ontslagen bij Everton. Bij Benfica 3e in competitie is voor hun een slecht seizoen.
 
rkallan
 
4
28 oktober 2021 om 01:08
Benfica werd seizoen 09/10 kampioen. De jaren na Koeman tot kampioensjaar hebben ze niet beter gepresteerd dan Koeman nationaal. Koeman haalde met Benfica kwart finale CL waar het werd uitgeschakeld door Barca. Everton heeft hij in zijn eerste seizoen zeer goed gedaan. Eindigde 6de en plaatste zich voor EL.
 
son18796
 
6
28 oktober 2021 om 01:10
Correctie Everton werd 7e Koeman werd het jaar daarop na een aantal wedstrijden ontslagen. Werd met benfica 3e terwijl ze het jaar daarvoor kampioen waren.
 
SjoerdCFC
 
8
28 oktober 2021 om 01:16
Everton goed gedaan? 1e seizoen 7e plek met een lukaku in wereldvorm vervolgens het seizoen erop mocht hij 150mil investeren en stond hij 18e na 9 wedstrijden en werd ie direct ontslagen. Koeman is zeer ondermaats op de transfermarkt met of zonder geld. Adios amigo!
 
rkallan
 
5
28 oktober 2021 om 01:52
excuus Everton was 7de plek. 2de seizoen werd Koeman na 9 wedstrijden ontslagen, waarvan 5 wedstrijden tegen de topclubs. Zijn topscorer vertrok halverwege Juli en er werd geen waardige vervanger aangetrokken Benfica was het jaar voor Koeman kampioen van Portugal met 65 punten. Koeman behaalde met Benfica 67 punten. Dat de 3 opeenvolgende seizoenen na Koeman nationaal niet beter is gepresteerd , waarbij zelfs 1 seizoen 4de, sla je te gemakkelijk in de wind. Ook zijn prestatie in CL, behalen kwart finale. Beste CL prestatie sinds seizoen 94/95, Europees gezien sinds seizoen 96/97 (europacup II kwart finale) Daarna is seizoen 06/07 kwart finale UEFA Cup bereikt, en pas seizoen 11/12 werd Koeman's prestatie in CL evenaart.
 
SjoerdCFC
 
0
28 oktober 2021 om 09:34
Geen waardige vervanger? Hier roepen mensen ook maar wat hea... Koeman mocht 150mil (wat toen voor Everton echt enorm was) uitgeven, zo gezegd is er onder Koeman een clubrecord verbroken door 50mil uittegeven aan 1 speler. Koeman heeft allen transfers zelf gedaan en ja hoor na 9 wedstrijden leek het helemaal nergens op. Voetbal werd alleen maar minder. Deze man is nog niet eens een subtop coach..
 
SpeedyAFC
 
0
28 oktober 2021 om 09:37
@SjoerdCFC Denk je nou echt dat Koeman ervoor koos Lukaku te verkopen waardoor hij zonder goede spits kwam te zitten? De TD bepaald het aan- en verkoop beleid. Tot slot, je moet altijd naar het netto transfer bedrag kijken. 120mio verkopen en 150mio aankopen betekend dat er 30 mio geinvesteerd is, een peuleschil in de PL.
 
visca el barca
 
1
28 oktober 2021 om 08:26
Son18796: ??. Echt heilig is Koeman in Nederland. Wat ook normal is. De echte barca fans in nl en de fans in Spanje, die willen Koeman niet. Ben zo blij dat die weg is. Alle mensen maar roepen ligt aan de selectie, barca heeft geen geld. Zelfs met Messi was Koeman slecht. Messi verbloemde alles. Koeman zijn interviews, documentaire en persconferentie liet mensen echt denken dat het aan de spelers ligt en dat Laporta de boeman is.
 
S.Snape
 
0
28 oktober 2021 om 00:25
Tsja. Ik wil wel zien of zijn opvolger het beter gaat doen, maar de prestaties laatste weken waren wel heeeel slecht.Koeman moet lekker van zijn miljoenen genieten, zeker nadat ik die kop in die docu zag.
 
Yeagear
 
5
28 oktober 2021 om 01:22
Nou als z’n opvolger Luuk niet meer opstelt en van rayo wint heeft ie het al beter gedaan.
 
Ronaldogoat7
 
6
28 oktober 2021 om 00:26
Xavi zou een prima optie zijn ja hij heeft weinig ervaring als trainer, maar je hebt nu geweldige jonge middenvelders die de aankomende 10 jaar het middenveld kan vormen. en Xavi kan spelers als Frenkie Pedri Gavi en Nacho ontzettend veel leren. plus hij is een recente club legende die de leider was van het beste Barcelona ooit. dus hij zal vast wat meer tijd krijgen om de boel op de rails te krijgen
 
Berliner80
 
3
28 oktober 2021 om 00:35
Qua trainer een enorme gok idd maar het voordeel is vooral dat hij een jongen van de club is, uit een redelijk recent verleden. Dan houdt hij het wat langer vol en die tijd is nodig omdat de club vanaf ver moet komen tot waar ze willen zijn.
 
sKa_4
 
16
28 oktober 2021 om 00:26
Barca haal Arteta op!! Hij is spaans en kan 10% van wat Pep kan.. Arsenal kan dan voor een meer ervaren coach gaan. Win voor beidde ploegen.
 
Jackieboy10
 
3
28 oktober 2021 om 00:34
Beste comment onder dit artikel!!
 
El Fenomeno
 
2
28 oktober 2021 om 00:38
Ondanks al het wanbeleid van Barcelona in de laatste jaren zijn ze denk ik nog niet zo gek om hem zelfs trainer te maken.
 
Mancunian10_
 
9
28 oktober 2021 om 00:26
Tijd voor Xavi denk ik. Zag laatst een video van Xavi hoe hij zijn team laat spelen op tactisch gebied. Zijn manier van denken en spelen deed me veel denken aan Guardiola. Zou mooi zijn als hem dit lukt bij barca
 
fc footbal
 
2
28 oktober 2021 om 00:34
Koeman kan het beste terug keren naar psv en luuk de jong en dest mee nemen. Want die twee gaan nu zelden nog speelminuten krijgen. Depay en frenkie, zullen nog wel een kans krijgen.
 
mvl070
 
3
28 oktober 2021 om 06:58
Depay zal ook meerendeel tussen bank en tribune gaan zweven
 
visca el barca
 
2
28 oktober 2021 om 08:35
Als Xavi komt denk ik dat depay niet veel gaat spelen als hij zijn spel niet veranderd. Frenkie gaat spelen
 
FaizelAshruf
 
7
28 oktober 2021 om 00:34
Nu pas kan ik weer nieuws van Barcelona lezen, en weer naar wedstrijden kijken Je hoef niet alle wedstrijden te winnen, maar speel mooi voetbal.
 
Aguerooo
 
5
28 oktober 2021 om 00:36
Wel terecht. Tuurlijk is de selectie niet in orde, maar ook met deze selectie mag je gewoon niet van dit soort ploegen te verliezen. Ben benieuwd wie de opvolger gaat worden, hoop niet dat Xavi aan deze bende begint, ben bang dat hij net zo hard afgaat als Pirlo. Tenzij iedereen bij Barca en alle supporters genoegen nemen met het feit dat het behalen van de play-offs in de CL en 3e worden in de competitie het maximaal haalbare is voor dit seizoen en misschien ook wel voor volgend seizoen. Die hele selectie moet worden uitgedunt.
 
visca el barca
 
4
28 oktober 2021 om 08:39
Dat doen we ook. We verwachten geen prijzen. Maar fatsoenlijk voetbal en winnen tegen een rayo of cadiz. Onder Koeman was toch niks. Ik wil vooruitgang zien en vechtlust
 
Aguerooo
 
0
28 oktober 2021 om 22:38
Dan het bestuur nog, die zijn er namelijk nog steeds van overtuigd dat ze de CL kunnen winnen ..
 
Weerniet
 
5
28 oktober 2021 om 00:37
Vond het al lang duren. In de Champions League de eerste twee wedstrijden kansloos verliezen is Barcelona onwaardig. Toen dacht ik dat hij al zijn boeltje kon pakken..Heeft het als bondscoach uitstekend gedaan maar hij heeft het bij Barca niet waar kunnen maken. Dat Messi weg is helpt zeker niet. Nu een jaartje sabbatical en eind volgend jaar na het WK weet terug als bondscoach..
 
JJUnited
 
3
28 oktober 2021 om 00:41
Weet niet of dit terecht is of niet. Prestaties zijn ondermaats, maar dat is de selectie ook gewoon. Iedereen loopt de zeiken over Luuk de Jong, maar dat is de ideale pinchhitter voor als je met lange ballen moet spelen. Denk dat hij gewoon als zondebok is uitgekozen voor de financiele malaise, de bestuurlijke wanorde en vooral het laten vertrekken van Lionel Messi door een technische blunder van het bestuur. Jammer dat dit zo moest gaan, maar Barca is allang niet meer dan een gewone club.
 
Essevee
 
8
28 oktober 2021 om 00:47
Luuk de Jong de ideale pinchhitter? Verliest 90% van zijn duels
 
CMG-
 
6
28 oktober 2021 om 07:17
Tja wat wil je, als je hem uitfluit voor hij erin komt.. natuurlijk, 0% zelfvertrouwen.
 
hoogdrukzetten
 
1
28 oktober 2021 om 00:44
Vorig jaar een stroeve start gehad met een weigerende Messi maar gaande het seizoen won hij Messi voor zn ideeen en kregen we acceptabel voetbal te zien! Dit jaar werd zn absolute ster ontnomen diegene waaromheen het team al jaren gebouwd was... Barca zit in een transitie met heel veel jonge spelers die wanneer het bijenkast blijft over 2 jaar absolute top zijn in die 2 jaar moet het bestuur alles eromheen opruimen en de weg vrij maken voor de nieuwe pionnen waaronder Xavi ... heel benieuwd of hij nu al instapt of pas later en er nu een tussenpaus komt....
 
Emiliogaviria
 
18
28 oktober 2021 om 00:45
Nu mag Frenkie zich ook rustig klaarmaken voor een plekje naast Luuk de Jong op de bank. De volgende trainer gaat namelijk geen vriendjespolitiek bedrijven. De beste spelers gaan spelen en daar hoort Frenkie niet bij. Hij voegt heel erg weinig toe en vertraagd het spel alleen maar. Door Ronald was hij soort van onaantastbaar. Maar die privileges zijn nu weg.
 
El_Guaje7
 
8
28 oktober 2021 om 01:07
Frenkie heeft baat bij een goede trainer die hem goed weet te gebruiken en het juiste middenveld weet op te stellen.
 
El.Ilusionista
 
15
28 oktober 2021 om 01:24
Frenkie heeft baat bij een enkeltje naar Amsterdam. Dat is zijn niveau.
 
Emiliogaviria
 
8
28 oktober 2021 om 06:04
Frenkie had met Ronald de trainer van zijn leven. Hij kreeg vip behandeling. Al speelde hij als een natte krant, Frenkie stond sowieso basis. Hoe bedoel je een trainer die hem goed weet te gebruiken? Ronald heeft hem overal op het veld gezet. Nergens blonk hij uit, letterlijk nergens.
 
Hziyech15a
 
5
28 oktober 2021 om 07:32
Prima, ik denk dat het niveau daar momenteel hoger ligt dan in Barcelona
 
SL100
 
0
28 oktober 2021 om 21:25
Vriendjespolitiek?.....Heeft bij alle 3 trainers van Barça gewoon gespeeld....
 
RGB7
 
0
28 oktober 2021 om 00:47
Dit zijn de klappen van de financiële wanorde, meer dan terecht. Koeman zelf ook een slechte keuze gemaakt om naar Barcelona te gaan en andersom Barca om hem aan te stellen
 
El.Ilusionista
 
10
28 oktober 2021 om 00:52
Toch nog iets positiefs deze avond. Hij had eigenlijk al ontslagen moeten worden toen Luuk de Jong gekocht werd. Mijn hemel wat een dieptepunt is dat zeg. Ik schaam me echt kapot als ik hem op het veld zie. Die jongen zou nog net meekunnen bij RKC Waalwijk.
 
ForcaRM
 
2
28 oktober 2021 om 00:56
Terechte beslissing. Heeft nogabollen toegevoegd aan deze ploeg.. het belletje naar luis Suarez was het begin en het is geëindigd met het belletje van Laporta.. karma got you by The ballzzzzzzzzzzzzz
 
krosto1
 
1
28 oktober 2021 om 01:00
Welke domme andere trainer gaat de taken opakken om snel voor de kerst ontslagen te worden. Wat verwacht je imbeciele Laporta te denken met deze spelers materiaal prijzen te kunnen winnen. Ze tot top 10 halen is het al geweldig
 
visca el barca
 
1
28 oktober 2021 om 08:44
Krosto niemand verwacht dat we prijzen gaan en dat weten de echte barca fans en sommige real fans in VZ. Willen vooruitgang zien en vechtlust zien. Willen dat de jongere spelers tactisch beter worden. Onder Koeman was dit allemaal niet.
 
Aqua1
 
1
28 oktober 2021 om 01:05
Ontslag verbaast mij, zou Koeman wel de 14 miljoen euro ontslag premie krijgen? Die was er toch niet? Zou mij niks verbazen als die narcist van een Laporta Koeman geen geld meegeeft . Reden dat hij niet al in mei werd ontslagen was omdat er geen geld , was, heeft laporta plots wel 14 miljoen uit de hoge hoed getoverd...
 
son18796
 
11
28 oktober 2021 om 01:08
Weetniet waar jij ook die 14 miljoen vandaan tover?
 
Beastman
 
0
28 oktober 2021 om 09:41
Het is 12 miljoen. Wie weet mogen ze het gespreid betalen.
 
LFCAZ
 
1
28 oktober 2021 om 01:08
Kom maar oo met Xavi, veelbelovend als de berichten uit Qatar kloppen.
 
miki1959
 
0
28 oktober 2021 om 01:18
De dag waarvan je wist dat hij zou komen alleen wanneer was nog de vraag. Nu ben ik benieuwd wie het aandurft om Koeman op te volgen. Wie zou beter presteren met deze spelersgroep met ook nog eens zoveel blessures
 
DaanHessels670
 
1
28 oktober 2021 om 01:21
Toch wel nieuwsgierig wat Ten Hag doet als Barcalona voor hem aan de deur staat.
 
son18796
 
2
28 oktober 2021 om 01:28
Zie geen reden waarom die het zou doen. Ajax kan hem een hoger salaris en cl voetbal bieden. Ajax is op dit moment ook gewoon beter.
 
Soccerfan_1
 
2
28 oktober 2021 om 06:26
Die is intelligent genoeg om keihard te lachen en te zeggen loop maar lekker door. Ajax is momenteel beter
 
miki1959
 
1
28 oktober 2021 om 01:27
En in principe leidt Alfred Schreuder morgen dus de training lijkt me. Zal Barcelona wel met hem al Larsson verder willen dan en wat willen zij zelf eigenlijk. Ze zijn meegekomen met Koeman het lijkt me dat ze zich solidair opstellen met Koeman
 
Hziyech15a
 
0
28 oktober 2021 om 07:34
Maar hun zijn niet ontslagen, dus ze krijgen geen oprot premie
 
RealManDid
 
1
28 oktober 2021 om 01:39
Karma, als je het bondscoachschap verlaat voor het grote geld en dan alsnog niks bakt ervan.
 
Shiraz
 
1
28 oktober 2021 om 02:07
Pohh wat lekker dit. Hoef je ook geen medelijden voor te hebben eigenlijk. Te slecht gepresteerd met zo een selectie en elke keer met smoesjes gekomen. De Nederlandse manier van trainen is blijkbaar echt niet best. Zou toch ergens anders mijn diploma gaan halen dan bij de KNVB als ik trainer wilde worden.
 
FCBCruyffista
 
3
28 oktober 2021 om 02:13
Heel jammer voor Koeman, zoals hiervoor vaker gezegd hadden alle Barcafans graag gehad dat Koeman als speler-clubicoon ook als trainer zou slagen bij de club. Maar helaas is hij niet de geschikte trainersprofiel, zeker niet in deze context van heropbouwen met beperkte middelen. Toch verdient Koeman alle respect en ook de nodige waardering voor zijn inzet en moed om in te stappen tijdens zeer moeilijke omstandigheden. Hij zal altijd een clubicoon blijven en hopelijk komt hij dit mentaal snel te boven.
 
MohamedBoudad
 
1
28 oktober 2021 om 02:43
Dit hadden de meeste wel zien aankomen koeman zelf ook.koeman en barcelona is heelhaas geen succes huwelijk geworden. Je kan elclasico verliezen maar drie achterelkaar verliezen is volgens mij nog nooit gebeurd tot dat koeman treiner is geworden. Te veel rare beslissingen genomen kwa opstellingen en spelers niet laten starten die iets toe voegen aan het team. Garcia speeld nu al een paar wedstrijden in de basis koeman weet zelf ook dat die jongen niets toe voegt aan het team 352 systeem wat niet werkt zo vaak daar mee begonnen. En uiteindelijk als het te laat is alles omgooien Om als nog de winst of een gelijkspel er uit te halen.psg atlitico real ben nog wel andere clubs vergeten geen een van die top wedstrijden gewonnen.koeman heeft nog best lang het voordeel van de twijfel gekregen van laporta. Ben benieuwd wie er als coach aangesteld wordt.
 
sjakvano
 
3
28 oktober 2021 om 03:08
Yessss eindelijk ontslagen nu Depay dest Luuk de jong weg Xavi als trainer opstellen
 
Soccerfan_1
 
2
28 oktober 2021 om 06:17
Want Xavi heeft natuurlijk al bewezen een goede trainer te zijn hè. Logische keuze…..not.
 
TomasDerksen
 
0
28 oktober 2021 om 03:23
Vorig jaar tig keer bestolen, ook tegen directe concurrenten zoals Madrid en sevilla, dan mag je klagen en was het ook onterecht geweest als die werd ontslagen. Maar hoe die dit seizoen begint en eigenlijk vorig seizoen laatste 4 wedstrijden eindigt is gewoon dramatisch, en dan was zelfs met de zwakke selectie zijn positie onhoudbaar. Ik denk niet dat er veel betere opties beschikbaar zijn, maar met Koeman redden ze het helaas niet.
 
GranTalento
 
3
28 oktober 2021 om 03:28
Ik lees reacties van mensen die zich afvragen wie het op dit moment beter zou doen bij Barcelona. Net zoals mensen zich afvragen wie het beter had kunnen doen dan demissionair premier Rutte. Ik heb schokkend nieuws voor u: er is altijd iemand die het beter kan. Deze selectie is nog altijd een paar klasse beter dan het elffal van Ajax. Vergelijk Aguero maar eens met Haller. Haller zou de schoenveters van Ageuro niet eens mogen strikken. Maar dat even terzijde. We zagen Koeman bijna allemaal graag slagen in Barcelona, maar het is gewoon geen topcoach. Hij had nu nog het Nederlands Elftal kunnen coachen, want daar was hij was iets moois aan het neerzetten. Hij had de weg omhoog ongezet. De trein kwam echter voorbij, en hij kon het (weer) niet laten om er op te springen. Iedereen wist dat dit geen goed instapmoment was, net als Valencia destijds. Maar Koeman is een man van emoties. Hij waagt graag een gokje, dat heeft hij nu keer io keer aan zichzelf bewezen. Net zoals hij dit ontslag aan zichzelf heeft te denken. Hij heeft er in elk geval een Docu aan overgehouden op Videoland, en een leuk afkoopbedrag. Maar nu mag hij met de kerst lekker thuis zitten. Koeman, het was je gegund, maar je moet het zelf waarmaken, ook in crisistijden je hoofd blijven gebruiken. Sterkte en veel succes gewenst bij de volgende stap.
 
ZoroAmg
 
1
28 oktober 2021 om 03:30
Er spelen teveel Nederlanders in 1 elftal dat gaat niet goed volgens Derksen... O wacht...Haha nu serieus, er zijn veelte veel matige spelers in de selectie vooral van Nederlandse komaf zelfs frenkie vond ik nooit bij Barca passen, die heeft geen steekballen en Depay is geen verfijnde speler waar je constant op kan bouwen. Dan heb je nog Luuk, snap niet waarom je een bankzitter die letterlijk geen minuut maakte binnenhaalt, alleen omdat die toevallig Nederlands is?
 
Soccerfan_1
 
0
28 oktober 2021 om 06:13
Nee omdat hij geleend kon worden en ze geen geld hadden. En luuk is voor oranje een prima breekijzer gebleken. Alleen is dat bij barca dus mislukt
 
PareesaGabol
 
0
28 oktober 2021 om 04:11
Jezus, nu maar hopen dat Louis snel verlengt, voordat ze deze kleurloze matige coach gaan vastleggen na het WK. Laten we eerlijk zijn: Hij is nog maar 58, maar welke grote club zit er op hem te wachten? Dit was het einde van zijn carriere, hij staat ongetwijfeld te trappelen om het stokje van Louis over te nemen, en zal over 2,5 week hoopvol voor de buis zitten en bidden dat NL zich niet kwalificeert en Louis ontslagen wordt.
 
Soccerfan_1
 
0
28 oktober 2021 om 06:12
Toch fijn hè dat de trainer voor kapitale missers en blunders van de eigen spelers de laan uit gestuurd wordt. Dan had je dat ook eerder kunnen doen. Nu staan busquets en Depay te schutteren en Koeman moet dan ineens wel weg. Stuur die 2 dan ook weg. Zij verpesten het immers op het veld
 
barcalover123
 
4
28 oktober 2021 om 07:57
Hoe kan zo’n Busquets bij Spanje een geweldige vorm aan tikken en onder Koeman als een uitgebluste opa spelen? Hoe kan et dat we al sinds maart geen duidelijke visie van de coach op het veld zien? Hoe kan het dat de coach over iedereen zeurt en zeikt maar nooit het bij zich zelf zoekt? Verder is het gewoon duidelijk dat het team niet meer achter de coach en de stad staat, wat wil je dan ook als je je selectie in de media aanvalt.
 
Mr. Deadpool
 
0
28 oktober 2021 om 06:18
Welkom terug bondscoach!.. Na van Gaal kan Koeman dus weer aan de slag bij de knvb om ons land te vertegenwoordigen als bondscoach. Hij is dan de ideale man voor deze klus. Laat ze maar barsten daar bij Barcelona. Niemand kan het veel beter doen met die selectie die ze daar nu hebben. Frenkie, Sergiño en Memphis zie ik ook nog wel vertrekken daar.
 
Sir Paul
 
0
28 oktober 2021 om 06:26
Was te verwachten. Leuk voor Luuk ook. Gegokt en verloren. Net als Koeman buiten Nederland overal mislukt. Koeman liet PSV en oranje vallen voor niks. Luuk kon naar PSV,koos Barcelona voor wat centjes meer maar wie wil m nu nog. Carrières naar de knoppen door beslissingen met het hart genomen. Luuk zou nu nog op z`n hoogst pinchitter bij Ajax of PSV worden,misschien spits bij Vitesse of Utrecht. Koeman trainer bij Fc Twente met alle respect. Of zou PSV nog durven met eventueel vertrek Schmidt in t vooruitzicht?
 
Raubaht
 
1
28 oktober 2021 om 06:41
Het wachten heeft geloond, hij heb zijn miljoenenpremie te pakken… Het geluk is met de domme als zelfs Koeman met niets doen rijk wordt. Walgelijk figuur
 
DRL80
 
0
28 oktober 2021 om 07:08
Waarom wordt m’n bericht hier geplaatst met allerlei reacties er onder die er al stonden?
 
DRL80
 
0
28 oktober 2021 om 07:09
En weer plaatst VZ m’n post op een plek met daaronder allerlei reacties van anderen die er al stonden..
 
ElMago
 
1
28 oktober 2021 om 07:13
Tja begrijpelijk het voetbal was niet om aan te zien. De resultaten waren ook matig dus ik zal in ieder geval niet treuren dat hij ontslagen is. Ik ben benieuwd wie zijn opvolger zal worden.
 
Matmat38
 
0
28 oktober 2021 om 07:16
Jammer dat hij op een beroerd moment instapte. Xavi gaat het niet beter doen. Gaan ze hem dan ook na een jaar ontslaan?
 
Arends
 
0
28 oktober 2021 om 07:17
Terecht, maar Koeman hoeft niet te treuren, want met 12 miljoen euro aan ontslag vergoeding zit hij er warmpjes bij met kerst. Vanaf begin af aan was het al gedoemd om te mislukken. De druk was te hoog en Laporte gaf gelijk aan Koeman niet te willen. Met deze gevallen top club kun je niks kan, eerst moet het financiëel op orde daar.
 
Bossie
 
1
28 oktober 2021 om 07:23
Koeman is met een aantal andere Nederlandse trainer een exponent van de generale Nix . Weer een Nederlandse coach die het niet weet waar te maken in het buitenland. Voor Koeman zijn tweede afgang in Spanje.
 
 
1
28 oktober 2021 om 07:27
Nou, had ik niet zien aankomen, hij deed het geweldig.
 
Wesley-ajax
 
0
28 oktober 2021 om 07:29
Als die nu echt zo n Barca hart heeft laat die die zak met geld lekker liggen
 
FCTukkers
 
1
28 oktober 2021 om 07:35
Hoe vervelend dit ook is voor Koeman om op deze manier afscheid te moeten nemen van je droomclub, heb ik wel het gevoel dat hij voor de lange termijn uit zijn lijden is verlost. Deze situatie was in meerdere opzichten voor Koeman verre van ideaal en niet te overwinnen. (voor géén enkele trainer.) De volgende trainer moet een icoon zijn met een vrachtschip aan krediet, de verwachtingen stroken niet meer met de realiteit bij Barça en je krijgt het idee dat de mensen daar een mega bord voor de kop hebben.
 
MichelBeijen
 
3
28 oktober 2021 om 07:38
Welkom Azijn zeikers.....wat wil je doen met zo'n team en president die de club naar de kloten heeft gebracht. En nu zit er een andere lul aan de top bij die club. ??alles kan kapot??
 
mitchajax020
 
0
28 oktober 2021 om 07:42
Ben het met je eens, oke Koeman kan er zeker ook debet aan zijn maar met zo'n matig team in mijn ogen, zo'n president die bij iedereen de poten onder je stoel zaagt valt toch geen eer te behalen. Hoop echt dat Koeman niet af ziet van zijn afkoop som. Laat ze maar betalen.
 
ACMark
 
0
28 oktober 2021 om 07:47
Mooi dat Koeman nu die premie krijgt. Dat verdient hij, want hoe hij behandelt is door die achterlijke voorzitter is onmenselijk. Moet nog maar zien of een Xavi echt voor verbetering zorgt
 
dreetje888
 
2
28 oktober 2021 om 07:57
ik denk dat koeman tegen karma aan is gelopen. Oranje halverwege de rit opstappen en de knvb met de problemen laten zitten en stel op sprong op zoek moeten naar een ander coach , jij niet loyaal waarom laporta dan wel als je resultaten tegenvallen. Je krijgt m zo terug zoals je hem geplaatst hebt, ook wel karma genoemd .
 
visca el barca
 
0
28 oktober 2021 om 07:58
Eindelijk word ik wakker en ik lees Koeman ontslagen????. Heeft te lang geduurd. Laporta heeft dit allang zien aankomen. Laporta heeft Koeman de kans gegeven omdat hij een legende is en meer. Laporta wist dat Koeman niet de juiste coach was voor barca. Ben echt benieuwd wat Koeman gaat zeggen hahah.
 
Realjuve-7
 
1
28 oktober 2021 om 08:04
Eigen schuld, Ipv normale spelers halen, haal je heel Nederland naar Barca. Een dest, Luuk de jong, Depay.. denk dat geen enkele andere trainer deze spelers had gehaald.
 
Albergen
 
0
28 oktober 2021 om 08:05
Elke cent van die 6 miljoen opeisen! Het is inderdaad een prima selectie, mits iedereen fit is ja. Dat waren er dan ook heel veel niet.
 
JoopGoedkoop
 
0
28 oktober 2021 om 08:07
Ik denk dat Koeman ook zijn zin heeft nu. De opstellingen waren de laatste weken vreemd en de spirit was ook nergens te bekennen. Op dit moment valt er bij Barca ook niet veel eer meer te behalen. Je hebt wat leuke talentjes, een paar zeer middelmatige spelers en een paar oude versleten veteranen. Geen geld, geen visie, nee, coach van Barca zijn is lekker voor de terrasjes, de tapas, het goede weer en het strand, maar daar houdt het voor nu ook mee op. Mensen die stellen dat Barca gewoon top 5 moet staan; Dit zijn ook de mensen die niet inzien dat je het met een paar ultrajonge talentjes niet gaat redden.
 
Wouterke
 
1
28 oktober 2021 om 08:09
Koeman is gewoon op het verkeerde moment ingestapt. Je kunt beter nu instappen, nu het nergens meer op lijkt. Ik zie wel vooral een heel matig elftal.
 
ErnumsJung
 
1
28 oktober 2021 om 08:11
Welke coach je nu ook aanstelt, resultaten zullen met dit spelersmateriaal uitblijven…
 
Zebson
 
3
28 oktober 2021 om 08:36
Heeft veel te lang geduurd deze misère. Totaal ongeschikte coach voor een topclub. Vind zelfs Valencia en Everton te hoog gegrepen voor deze flapdrol. Men klaagt over Mourinho’s bus parkeren, maar deze man is graadje erger zeg. Mourinho speelde counter voetbal en had duidelijk strijdplan. Het meest bizarre vind ik nog dat Koeman zelf topverdediger is geweest en in 2 jaar tijd niet inzag dat Piqué, Lenglet en García schandalig slechte verdedigers zijn.
 
double dutch
 
0
28 oktober 2021 om 09:00
Een voetbalclub die bol staat van de schulden en slecht bestuurd is de laatste jaren en alleen drijft op zijn naam door de gouden jaren EN HET FENOMEEN MESSI. Maar de tijd haalt je in alles en iedereen word ouder en de sleet komt erop. Met dit spelers materiaal DE OUDERE SPELERS KUN JE NIET BOUWEN! Deze hadden tijdig vervangen moeten worden. Nu was het te laat de knip was leeg en Messi weg. En als de club een nieuwe voorzitter krijgt na de malaise van de laatste jaren dan wil deze zeker niet door met een trainer die is aangesteld door zijn voorganger! Hup weer een deal maken voor jaren schulden trainer afkopen en we kunnen weer. J.C draait zich om in zijn graf! Jordi denk eens aan wat je vader ervan gevonden zou hebben...... revolutie! Heeft hij al eens eerder gedaan bij een zeer bekende club!
 
TomDonkers
 
0
28 oktober 2021 om 09:01
Snel Schmidt eruit en koeman binnenhalen.
 
EA_Snorts
 
0
28 oktober 2021 om 09:04
Eindelijk, heel veel zin om de reacties van Barca fans te zien wanneer ze eindelijk inzien dat elke andere trainer er met deze selectie ook niks van gaat bakken. Gaan nog veel “naam trainer” out reacties worden de komende tijd.
 
visca el barca
 
1
28 oktober 2021 om 09:06
Kan niet slechter gaan dan onder Koeman
 
EA_Snorts
 
0
28 oktober 2021 om 10:23
Klopt, maar betwijfel sterk of het beter kan gaan.
 
RedondoNo5
 
0
28 oktober 2021 om 09:14
Het was simpelweg wachten op dit moment. De resultaten zijn gewoon niet best. Natuurlijk speelt het mee dat Koeman moest werken met de minste selectie sinds de jaren 80/90. Een paar toppers of ervaren krachten is niet genoeg. Tel daarbij ook de erg matige versterkingen (luuk, Memphis, Aquero), geblesseerden en je hebt bijna alle ingredienten voor een totaal mislukt seizoen. Ik verwacht niet dat de opvolger (waarschijnlijk Xavi) in staat is het seizoen te redden met dit materiaal.
 
FCBInsider1899
 
1
28 oktober 2021 om 09:20
Er was gewoon geen houden aan. Koeman heeft tactisch de laatste weken gefaald en als je niet kan winnen van Cadiz, Granada en Rayo Vallecano + de nederlagen in de CL dan kan je niet anders besluiten. Koeman heeft wel niet de ideale omstandigheden gekregen, maar ik denk dat Xavi ook met deze selectie beter voor de dag zal komen. Voor al wie over Xavi twijfelt, moet even The Coaches' Voice bekijken op Youtube en hoe hij voetbal benadert.
 
moofie88
 
1
28 oktober 2021 om 09:24
Het zou fijn zijn als ze nieuwe trainer Luuk de Jong nooit meer in de selectie opneemt
 
El Barto
 
0
28 oktober 2021 om 09:35
Dat het toch nog zo lang geduurd heeft. Ik ben zelf geen voorstander van links of rechts trainers ontslaan. Het heeft namelijk eigenlijk alleen maar zin als er geen vertrouwen tussen trainer en spelersgroep is. Maar als je Koeman zelf de laatste weken zag, dan is het voor hem persoonlijk ook beter om er een half jaar lekker tussenuit te zijn. Wat betreft hoe de mogelijke opvolger het gaat doen, ik denk dat het vooral iemand moet zijn die het vertrouwen van de spelers in zichzelf herstelt. Er is genoeg talent en kwaliteit aanwezig om er nog wat van te maken, maar de verwachtingen moeten echt omlaag daar. Zeker voor dit seizoen. En wat betreft de fans hier die denken dat Valhalla is bereikt met het ontslag van Koeman of dat het wegsturen van Depay en Frenkie de Jong de oplossing zal zijn. In wat voor bizarre werkelijkheid leven jullie? Barcelona is op dit moment een totale puinhoop, de organisatie klopt van geen kanten, om nog maar te zwijgen van de schuld van 1.5 miljard, Ongeacht wie er coach wordt, dit seizoen zal zo op en neer gaan met af en toe misschien wat lichtpuntjes, Maar vooral heel veel moeizame wedstrijden.
 
Joga_Bonito10
 
1
28 oktober 2021 om 09:37
Gister riep ik nog: liever vandaag dan morgen nog ontslaan, nou het is “morgen” dus vandaag geworden. Kan ik ook uitstekend mee leven! Aju Ronald !
 
SilaYolu
 
1
28 oktober 2021 om 09:39
Had ook niks anders verwacht. Dit is gwn een frikandel
 
nattekano
 
0
28 oktober 2021 om 09:39
In plaats van Schmidt maar in Eindhoven aansluiten ;-)
 
PTT80
 
1
28 oktober 2021 om 09:52
Was te verwachten en hopelijk beseft hij nu zelf dat hij een trainer voor de subtop is, waar hij niet perse prijzen hoef te winnen.
 
BocaJuniorsFC
 
0
28 oktober 2021 om 09:57
Nee
 
wanny
 
0
28 oktober 2021 om 09:59
Koeman komt wel weer ergens aan de bak, zo gaat dat in de voetballerij. Mourinho heeft al 10 jaar niks meer gepresteerd en komt ook steeds weer aan een nieuwe topclub.
 
Mineolasky
 
4
28 oktober 2021 om 10:04
Jammer voor hem, was sowieso geen eer te behalen. Is gewoon een waardeloze club. Ze zullen gewoon op de manier van Ajax moeten gaan bouwen met jeugd, dan zijn ze over 10 jaar misschien weer een keer kampioen. Is gewoon een niveautje Everton, Wolfsburg of Feyenoord; subtop in eigen land. Topclub af. Barca is sentiment, mythisch proporties; Ik heb te doen met de fans.
 
23VDV23
 
5
28 oktober 2021 om 10:04
Hij heeft natuurlijk gecoached bij Barca in een periode die heel moeilijk was, maar toch kun je misschien wel concluderen -naar zijn gehele carrière kijkend- dat Koeman geen ábsolute topcoach is. Overigens ook zeker geen sléchte coach, maar gewoon wel een paar klassen minder dan de categorie Van Gaal, Guardiola, Klopp. Als Ajax supporter kan ik hem me natuurlijk ook gewoon nog goed voor de geest halen en daar keek ik altijd al met gemengde gevoelens op terug. Ook daar stapte hij in tijdens een best lastige periode in de clubgeschiedenis en valt hem met terugwerkende kracht te prijzen dat hij grote talenten die later grote namen werden heeft gebracht dan wel op het juiste spoor heeft gezet. Van der Vaart, Nigel de Jong, Sneijder, Zlatan. Het leidde toen niet tot de geweldige successen internationaal die Ajax nú soms kent, maar er werd wel een kwartfinale CL gehaald en die grote talenten gingen een mooie toekomst tegemoet. Zlatan heeft meerdere malen aangegeven dat hij veel heeft gehad aan Koeman. Lukaku (bij Everton) en Van Dijk hetzelfde verhaal. Alleen dan ook net dat extraatje voor elkaar om een ploeg écht iets speciaals te laten doen, daar heeft hij dan blijkbaar net het vernuft niet voor. Het voetbal onder hem bij Ajax was eigenlijk ook zelden echt mooi en dat succesvollere jaar in de CL kwam tot stand met veel gelijke spelen, doorzettingsvermogen en magere winsten tegen de verhouding in. Beetje zoals dat bij Oranje tegen toplanden ook wel vaker gebeurde. Daar krijgt Koeman veel lof over toegedicht, maar de realiteit was dat dat ook vaak met hangen en wurgen gebeurde en het nét goed viel vanuit een underdogpositie. En vanuit die underdogpositie vind ik Koeman tot nu toe het best gebleken. Clubs of situaties waar de verwachtingen een beetje waren getemperd. Zijn eerste twee jaren bij Ajax dus. Zijn tijd bij Feyenoord (misschien daar wel het meest), Southampton en bij Oranje na een gitzwarte periode. Als de druk erop staat en hij staat in de schijnwerpers dan lijkt het toch vaak mis te gaan en maakt hij vaker gekke keuzes. Bij PSV was zijn eerste seizoenshelft weliswaar voortvarend omdat hij doorging op de lijn van de succesvolle Hiddink, maar toen ze een straatlengte voorsprong hadden en niemand dacht dat ze nog konden worden ingehaald ging het opeens rampzalig. Bij AZ kwam hij vlak na het kampioenschap...vroegtijdig ontslag. Bij Everton kwam hij nadat hij naam had gemaakt bij Southampton...hetzelfde verhaal. Bij Barcelona kwam hij eigenlijk ook in een slechte tijd, dus zag je ook dat zolang er op die manier naar werd gekeken hij het af en toe nog best aardig deed. Maar de situatie van Barcelona is natuurlijk wel heel bijzonder, daar kan Koeman gewoon niet tegen op en daar is hij ook niet de juiste coach voor. Dit alles bekijkend zou ik hem eigenlijk ook niet persé bij Oranje terughalen als Van Gaal deze goede lijn weet door te zetten. Dat is een situatie waarin Koeman gewoon niet zo sterk presteert. Mocht Schmidt breken met PSV dan lijkt hij me dáár dan wel weer de juiste persoon voor.
 
El Barto
 
1
28 oktober 2021 om 11:38
Genuanceerd antwoord waar ik het helemaal mee eens ben. Sommigen hier branden Koeman helemaal af. Maar dat is niet terecht, hij moest werken onder bizar moeilijke omstandigheden, zeker het laatste half jaar. Heeft hij fouten gemaakt? Ongetwijfeld, maar hij is niet de hoofdverantwoordelijke voor de huidige debacles. Hij is vooral een praktisch ingestelde coach. Hij zal geen rare opstellingen of beslissingen nemen, maar hij zal je ook niet snel verrassen met iets nieuws of unieks. Daarom was hij een paar jaar terug idd de juiste man voor Oranje. Dat was toen een team met aankomende talenten dat snakte naar duidelijkheid. Dat bracht hij met als gevolg de finale van de Nations League en de kwalificatie voor het EK.
 
Timoooow
 
0
28 oktober 2021 om 10:10
Het was slecht onder Koeman. Maar ik vond het geen verstandige keuze van hem om op die moment in te stappen. Net zoals de volgende coach.. Je hangt toch voor een groot stuk af van de kwaliteit van de spelers. Al wat nu gehaald wordt is totaal niet van een niveau wat ze nastreven. Het eigen talent is er ook niet. Het zal heel veel jaren duren vooraleer ze dit te boven komen.
 
Skylab
 
0
28 oktober 2021 om 10:10
Zo, toch best slim van Depay om maar voor 2 jaar te tekenen. Zal nu niet zo moeilijk zijn om weg te komen!
 
PSG.21
 
0
28 oktober 2021 om 10:28
Hij is gewoon genaaid, hij mocht zogenaamd voor een langere periode aanblijven ook als het tegen viel. Maar ik denk tog dat dit de beste keus is zowel voor de club als voor hem. De resultaten waren gewoon slecht en om daar mee om te gaan als trainer is nogal wat en hij heeft gewoon pech in spelers waar hij nu over beschikt. Luuk de jong man man wat een pruts aankoop die kan wat mij betreft ook achter Koeman aangaan.
 
Anunciato32
 
1
28 oktober 2021 om 10:30
Ik kan het maar niet bevatten dat er mensen zijn die het voor Koeman opnemen.Bizar!Op grond waarvan?! Chauvinisme?!Die man geeft alles en iedereen de schuld,loopt enkel te mekkeren ipv te de denken in oplossingen.Ik bedoel met een Messi in het team,kan zelfs Patricia Paay een goed resultaat neer zetten.Elke dat keer geklaag van hem.Allemachtig! Zidane heeft het hele jaar spelers in uit de ziekenboeg gehad en was vaak genoodzaakt om met B garnituur aan te treden!!Nooit lopen klagen of vingers wijzen.Deze clown acht het nodig om een documentaire te maken en via de media zijn spelers af te vallen.Hoe in hemelsnaam kun je zo iemand steunen!!
 
FCB_Catalunya
 
0
28 oktober 2021 om 11:12
Logisch. Het werd een onhoudbare situatie. Tegen ploegen als Atletico, Real en Bayern leggen we het dit jaar gewoon af, maar zo’n lamlendige eerste helft als gisteren bij Rayo... Je zag aan de ervaren spelers dat ze er gewoon niet meer in geloofden of voor gingen. We hebben geen topselectie en veel blessures, maar het is zwaar beneden peil en de spelopvatting van Koeman strookte niet met de club. ‘Forca Koeman’, wat ik trouwens een narcistisch gebeuren vond, krijgt geen vervolg. Ik hoop op de intrede van ‘Forca Xavi Hernandez’.
 
Elegia
 
0
28 oktober 2021 om 13:42
Jammer.
 
robmaas
 
0
28 oktober 2021 om 17:06
Koeman is niet zo goed bijna overal ontslagen als trainer,dus alsjeblieft Japie Koeman kan er geen klote van zoals ik zei.!