Eerste zomerse transfer Ajax een feit: Van den Boomen keert terug
Zaterdag, 27 mei 2023 om 11:35

Branco van den Boomen is de eerste zomerse aanwinst van Ajax, zo meldt transfermarktexpert Fabrizio Romano op Twitter. De 27-jarige middenvelder komt transfervrij over van de Franse bekerwinnaar Toulouse. De Italiaanse journalist meldt dat Ajax reeds een mondeling akkoord heeft met de Veldhovenaar, die eerder al in de jeugd van de Amsterdammers speelde. Van den Boomen ondertekent op korte termijn een meerjarig contract in de Johan Cruijff ArenA.

Romano onderschrijft de transfer als 'een grote, slimme zet van Ajax'. In de komende dagen wordt Van den Boomen medisch gekeurd, waarna hij zijn handtekening zal zetten onder een contract voor meerdere jaren. Voetbal International schrijft dat hij zich tot medio 2027 gaat verbinden aan de Nederlandse recordkampioen. Daarmee is de middenvelder de eerste aanwinst van technisch directeur Sven Mislintat bij Ajax. Toulouse, dat het contract van Van den Boomen graag had willen verlengen, nam vrijdag via sociale media al afscheid van de controleur. Tussen 2011 en 2013 speelde de rechtspoot al in de jeugdopleiding van Ajax.

Van den Boomen vertegenwoordigt volgens Transfermarkt een marktwaarde van negen miljoen euro, maar zal Ajax vanwege zijn aflopende verbintenis in Frankrijk geen transfersom kosten. Wel was al bekend dat de jeugdinternational van het Nederlands elftal mikte op een hoog salaris en veel tekengeld. Ondanks de vele belangstelling uit Europese topcompetities kiest Van den Boomen voor een terugkeer naar de Eredivisie. Mogelijk hoopt de middenvelder zich in zijn thuisland in beeld te spelen bij Oranje-bondscoach Ronald Koeman. Tot dusver stond Van den Boomen zijn naam, ondanks zijn goede prestaties bij Toulouse, nog geen enkele keer in de voorselectie van het Nederlands elftal.

De middenvelder neemt na drie seizoenen afscheid van Toulouse, waar hij uitgroeide tot een absolute smaakmaker voor les Violets. In totaal speelde Van den Boomen 119 officiële wedstrijden in dienst van de club, waarin hij goed was voor 23 doelpunten en 45 assists. De controleur is dankzij zijn aandeel in de promotie naar de Ligue 1 en de Franse bekerwinst zeer geliefd bij de aanhang van Toulouse. Of Ajax ook door gaat pakken voor teamgenoot en beste vriend Stijn Spierings, die eveneens transfervrij kan vertrekken, zal de komende weken moeten blijken. PSV werd eerder in verband gebracht met Van den Boomen, maar grijpt dus mis.

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Van Hooijdonk en Perez worden het niet eens over positie Frimpong in Oranje
20
   
23:39
23:39
Kees Kwakman voorziet 'zeer groot probleem' tijdens finale Conference League
10
   
23:04
23:04
Fiorentina schiet zich in minuut 90+1 langs dapper tiental van Club Brugge
7
   
23:00
23:00
Olympiacos zorgt voor grote stunt bij Villa en mag hopen op finale in eigen land
20
   
22:54
22:54
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
63
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (223)

 
voetbalfan2002
 
55
27 mei 2023 om 11:38
Doet het leuk in de league 1, maar is dit nou echt waar Ajax naar moet streven? Zal waarschijnlijk ook een contract voor meer dan 4 jaar tekenen, ik snap hij is transfer vrij. Maar over 1 a 2 jaar hoop ik toch wel dat Vos in het eerste speelt! Dit betekend dat alvarez ook wel rond zou zijn met Dortmund!
 
Jason.215
 
118
27 mei 2023 om 11:39
Daar liggen ze in Rotterdam helemaal niet wakker van. Paniekaankoop.
 
Ewoud
 
501
27 mei 2023 om 11:40
Een transfervrije speler erbij voor het middenveld. Hoeft niemand wakker van te liggen, maar we hoeven er ook niet zo dramatisch over te doen
 
KokkieAFCA0341
 
214
27 mei 2023 om 11:40
Als je zo'n speler transfervrij kan pakken moet je het gewoon doen
 
TeunHoekjan
 
128
27 mei 2023 om 11:41
Waarom moet je 'Rotterdam' nou weer bij dit artikel betrekken.
 
Oenieboy
 
25
27 mei 2023 om 11:42
Hij zal wel een lekker salaris en veel tekengeld krijgen, aangezien hij laatst in een interview zei dat hij nu een financiële klapper wilde maken. Dit kost wel een paar miljoen denk ik zo.
 
 
147
27 mei 2023 om 11:44
Omdat die gasten één keer in de tig jaar kampioen worden en denken dat ze nu de enige zijn die een succesvolle aankoop kunnen doen. Als deze gast komt dan is het transfervrij voor waarschijnlijk de breedte, maar laat ze maar gaan!
 
KokkieAFCA0341
 
29
27 mei 2023 om 11:45
Is nog altijd goedkoper dan Zerrouki die ook bij Ajax op de lijst stond, kea niveau verschil liggen die 2 vast wel dicht bij elkaar
 
MessiBazoer
 
48
27 mei 2023 om 11:47
@Oenieboy, Schijnt 8/9 ton te verdienen bij Toulouse. Met een tekenbonus en een salaris van 2 miljoen ben je in bijvoorbeeld 3 jaar een miljoen of 6/7 kwijt. Dat is toch niet heel duur?
 
torvic
 
36
27 mei 2023 om 11:47
Duss jij hebt hem de afgelopen jaren zien spelen en kan daaruit concluderen dat die niet goed genoeg zal zijn? Gelukkig liggen ze in Amsterdam ook niet wakker van wat de ‘kenner’ jason ervan vind
 
SergioRamosHM
 
6
27 mei 2023 om 11:52
Het is niet duur maar wel als je twijfels hebt of hij het spelletje van Feyenoord kan spelen. Schijnbaar heeft Feyenoord bij Zerrouki die twijfel niet (ik wel). Feyenoord heeft nu: Kokcu, Wieffer, Szymanski, vd Belt, Zerrouki en Bullaude op het middenveld lopen. Lijkt mij niet dat daar nu nog iemand voor nodig is?
 
SuperMario-010
 
18
27 mei 2023 om 11:56
Die gozer is transfervrij en waarschijnlijk voor de breedte gehaald. Daarbij heeft hij zich bewezen in de Ligue 1. Had hem graag naar Feyenoord zien komen, heeft een goede steekpass en een goed overzicht.
 
Kuipman
 
11
27 mei 2023 om 12:02
Van den Boomen had ik er graag bij gezien hoor. Veel beter dan Quinten Timber op 8 en natuurlijk ook dan Taylor dus die speelt gewoon.
 
Eindtovenaar10
 
6
27 mei 2023 om 12:02
Voor op de bank (denk ik) prima. Transfervrij. Of hij Ajax verder gaat helpen weer naar CL en kampioenschap vraag ik mij wel af. Totaal niet het type wat Ajax normaal gesproken binnen zou halen
 
ADHD1974
 
14
27 mei 2023 om 12:32
Denk ook niet Excelsior hier idd wakker van ligt.........??
 
Redisthecolour
 
11
27 mei 2023 om 12:43
Wat heeft Feyenoord hier precies mee te maken?
 
R9Neymar
 
1
27 mei 2023 om 13:09
En timber!
 
Williberti
 
2
27 mei 2023 om 13:41
Bovendien zijn niet wereldtoppers als Shone of Danny Blind zijn uiterst belangrijk voor een selectie.
 
eenopinie
 
13
27 mei 2023 om 13:47
Je hebt momenteel supersnelle spitsen en geen enkele speler die ze van afstand de diepte in kan sturen. Ik begrijp de aankoop wel, dit is een jongen die de ruimte in de diepte ziet en Bergwijn en Brobbey kan laten renderen.
 
tyuin
 
12
27 mei 2023 om 14:25
Nou en? Zelfs als dit je 10 miljoen kost gedurende zijn contract helemaal prima. Alvarez weg voor 40 miljoen en dan een van de beste passers en opbouwers (statistisch) van Europa terug. Juist terwijl dat de zwakte van Ajax is. Vind het de gok meer dan waard eerlijk gezegd
 
JackSparrow
 
5
27 mei 2023 om 15:11
Geloof niet dat er in Amsterdam, in deze fase, paniek transfers worden gedaan. Speelt hij veel en kan hij het niveau aan dan hebben ze een goede zet gedaan. Anders verkopen, hij zal na twee jaar meer waard zijn dan het salaris wat hij dan heeft ontvangen. Ik vind het een goede zet.
 
FCRRR
 
0
28 mei 2023 om 17:29
Welke breedte Alvarez gaat weg dan hou je Taylor en Klaassen over. Dat zijn ook al breedte spelers die bij gebrek aan beter basis staan.
 
De.TheKing
 
20
27 mei 2023 om 11:39
Precies, de nummer 13 van Ligue 1. Niveau NEC, Heerenveen? Ben blij dat mijn club hem niet gehaald heeft. Zelfde geldt voor Dallinga.
 
TeunHoekjan
 
31
27 mei 2023 om 11:42
Ben ik ook blij mee. Investeren in de breedte is namelijk ook heel erg dom, nietwaar?
 
TheresOnlyOne
 
48
27 mei 2023 om 11:43
Niveau Lasse Schone?
 
MbappevanGalen
 
44
27 mei 2023 om 11:44
Is nog altijd veel beter dan Taylor en Klaassen
 
Congolaantje95
 
91
27 mei 2023 om 11:45
Pik geloof mij deze jongen kan met de top mee. De Eredivisie is kinderspel vergeleken de Ligue 1, Toulouse rolt 2/3 van de Eredivisie op hoor. Kijk maar naar Sangaré, niet goed genoeg bij Toulouse maar in Nederland wel bij de top spelen. Haller idem dito, Isimat-Marin ook zo een geval, die Boscagli ofzo hetzelfde. Als je een abonnement hebt van Ziggo dan moet je maar is de ligue 1 gaan kijken. Ik denk dat je best zal schrikken over hoe hoger het niveau daar is dan de gemiddelde Eredivisie wedstrijd
 
De.TheKing
 
17
27 mei 2023 om 11:47
Maar zijn Klaassen, Taylor, Vos, Grillitsch niet al de middenvelders voor de breedte? Ik neem dat er nog een of twee toppers bij worden gehaald. Het net-niet gehalte wordt dan wel erg hoog.
 
Meneer Daniel
 
38
27 mei 2023 om 11:47
King Zei je dat ook over Wieffer destijds? Of over van den Belt? Ook miskoop want nummer 2 in de JL. Of werkt het niet zo?
 
D-Bergkamp
 
32
27 mei 2023 om 11:48
@De.Theking Vanaf de Ligue 2 naar de ligue 1 gevoetbald en daar in het eerste seizoen 13e eindigen is als promovendus verre van slecht. Daarnaast 129 wedstrijden met 26 doelpunten en 45 assists als centrale middenvelder..?
 
Ajax_fan1990
 
32
27 mei 2023 om 11:48
Je bedoeld net als Lasse Schone. Die van Nec kwam en een gigantisch goeie belangrijke speler werd bij Ajax. Of een Cillessen die van Nec kwam en een stabiele keeper werd bij ajax. En zo zijn er nog meer. Dat niveau?
 
FR-RKC
 
10
27 mei 2023 om 11:49
Die waren niet 27.
 
ajax1812
 
9
27 mei 2023 om 11:49
Klaassen en Grillitsch gaan waarschijnlijk vertrekken, dan is dit een uitstekende aankoop. Ook nog maar 27, dus moet nog op zijn top komen.
 
KokkieAFCA0341
 
4
27 mei 2023 om 11:49
Ik denk zelf dat Grillitsch nog weg gaat, dan heb je voor de 8/10 positie nog Klaassen, Taylor.en Berghuis.. Dat lijkt me erg krap voor een heel seizoen
 
SebastiaanSpijker
 
3
27 mei 2023 om 11:50
Hij is een top speler hoor ,ik weet niet of je hem volgd maar anders had je vast wel geweten
 
jsdenhaag
 
23
27 mei 2023 om 11:52
Ik heb veel frans voetbal gekeken maar wat je zegt is niet waar. Toulouse is niveau Heerenveen. De nederlanders bij Toulouse zouden een goede aanvulling zijn voor een club als Twente. Hoger echt niet. Europees gezien waren de franse clubs ook nergens.
 
maurootje
 
18
27 mei 2023 om 11:53
Snap ook niet waarom ze doen alsof Ligue 1 niets voorstelt, ja ze zijn minste vd topcompetities maar nog altijd is spelen tegen Marseille,PSG,Lyon,Monaco, Lille stuk hoger niveau en moeilijker dan met alle respect PSV Feyenoord en AZ. Het niveau en spelers die er lopen zijn gewoon stuk beter. Dus Boomen nu al afschreven en lacherig over doen is nergens voor nodig. Nogmaals 13 G/A in 33 wedstrijden bij een middenmotor, zeer benieuwd. Daar mag Klaassen en Taylor alleen maar over dromen
 
jsdenhaag
 
4
27 mei 2023 om 11:54
@ D-Bergkamp. Deze cijfers komen vooral uit de Ligue 2 ja. Toulouse staat niet veel punten van de degradatie af hoor.
 
Sta plaats
 
9
27 mei 2023 om 11:56
Al die clubs hebben het afgelopen periode laten afweten tegen Nederlandse clubs hoor. Staan op de coefficientielijst inmiddels ook 6e. Zit alleen meer poen in de Ligue 1. Qua niveau doet het niet van elkaar onder.
 
koeneloen
 
13
27 mei 2023 om 11:58
Schöne was 26 inderdaad dus zoveel scheelt dat niet
 
De.TheKing
 
7
27 mei 2023 om 11:58
Dat zei ik zeker niet want het verschil is dat Wieffer 22 was en Van den Belt 21 (en tevens beste speler van de JL). Van den Boomen is inmiddels 27 is ons al die jaren nooit opgevallen in Nederland, buiten dit prima seizoen bij de nr. 13 van Frankrijk.Daarnaast is Feyenoord gezien haar middelen vaker veroordeeld tot deze categorie en verwachtte ik dat Ajax wel wat hoger zou mikken.
 
maurootje
 
5
27 mei 2023 om 12:04
@Sta-plaats ja en jaren daarvoor wonnen de Fransen, dus allemaal niet zo spannend. 1 jaartje zegt nog niets, over 2 wedstrijdjes. Fransen hebben dit jaar matig jaar en bijv de Italianen geweldig, dat betekent toch niet dat de Fransen nu zelfde niveau zijn als de eredivisie en de Italianen bij weer de beste ter wereld zijn..?
 
Shan09
 
19
27 mei 2023 om 12:08
Huh Sangare niet goed genoeg voor Toulouse, was beste speler daar samen met talent Manu Kone.
 
ManoHeeftLev
 
6
27 mei 2023 om 12:12
Klopt. Schone was 26.
 
ninjakai
 
6
27 mei 2023 om 13:09
@de.TheKing Uitstekend deze transfer. Dit is geen paniekvoetbal en zal binnen Ajax toch goed overwogen zijn. Ze trekken deze speler namelijk aan voordat ze verkopen. Dat hoger mikken mogen ze lekker in Eindhoven en Rotterdam doen. Bergwijn, Bassey en Ocampos was qua naam en prestatie flink hoger mikken. Flink meer voor betalen en vervolgens een waardeloos seizoen draaien waar 2 het niveau totaal niet aankunnen?
 
SuperMario-010
 
9
27 mei 2023 om 13:15
Dit dus. Een wedstrijd Toulouse tegen bijvoorbeeld een Lyon, is van een vele malen hoger niveau als Fortuna tegen RKC.
 
 
2
27 mei 2023 om 13:23
Ik geloof je, hier in Nederland zijn we gewoon heel goed in het bagatelliseren van andere competities
 
Sta plaats
 
5
27 mei 2023 om 13:47
Die coefficirnt is op basis van 5 jaar. In die tijd is Frankrijk er dus niet in geslaagd een gat met Nederland te houden. We zijn er vooral goed in onze eigen competitie te onderwaarderen.
 
tyuin
 
3
27 mei 2023 om 14:29
Dat valt ook wel weer mee.. de Ligue 1 is echt niet zo boeiend als jij stelt. Je hebt er vooral veel fysieke of snelle spelers lopen, waardoor een ploeg die voetbalt al snel opvalt. Spieringhs, vd Boomen, Aboukhlal en Dallinga kwamen er in NL niet doorheen en speelden zelfs KKD.. nu winnen ze de beker van PSG. Denk dat Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en Twente het een hoop Franse ploegen nog knap lastig kunnen maken.
 
FCRRR
 
0
28 mei 2023 om 17:30
Deze jongen is 27 dat zegt genoeg toch
 
 
55
27 mei 2023 om 11:40
Leuke voetballer voor de Conference League. Niets mis mee!
 
Szymon Wójcik
 
18
27 mei 2023 om 12:21
Zei je dat ook toen Haller en Sangare vanuit Frankrijk kwamen?
 
madmarcel
 
3
27 mei 2023 om 14:41
@szymon: nee want toen speelden Utrecht en psv geen Conference League
 
 
70
27 mei 2023 om 11:40
Heel sterk seizoen in Ligue 1 gehad, Nederlands, transfervrij. Beter dan Taylor/Klaassen. Zie echt niet in wat hier mis mee is.
 
QuePasa.
 
7
27 mei 2023 om 11:43
Beter dan Taylor/Klaassen geloof ik wel, maar dat zegt niet heel veel. Alleen is dit echt het niveau wat Ajax zou moeten willen nastreven met de ambities die ze hebben? Zelf denk ik van niet, maar ik laat me graag verrassen hoor..
 
 
4
27 mei 2023 om 11:46
‘Heel sterk’ is ook wel een beetje overdreven, ik neem aan dat wij allebei niet heel veel wedstrijden van Toulouse hebben gekeken dit jaar, maar lijkt me gewoon een redelijk seizoen. Heel sterk nou ook weer niet.
 
 
11
27 mei 2023 om 11:46
Heb je dit seizoen wel eens Toulouse gekeken dan? Speelt gewoon echt heel goed daar, en niet alleen tegen de kleintjes. Prima aanwinst imo voor Ajax, al helemaal aangezien hij transfervrij is.
 
KokkieAFCA0341
 
4
27 mei 2023 om 11:46
Je hebt toch ook een brede bank nodig, we hebben dit jaar wel kunnen zien dat de selectie op bepaalde posities erg mager was.. Als je dan een NL speler transfervrij kan pakken moet je dat gewoon doen
 
XIII
 
4
27 mei 2023 om 12:02
Dit dus!!. Ik snap niet dat mensen dat niet begrijpen, dat deze jongen in eerste instantie is gehaald voor de breedte. Hij zal zelf zichzelf moeten bewijzen of hij goed genoeg is voor de basis, maar eerste instantie is dit dus echt een breedte aankoop.
 
Shan09
 
7
27 mei 2023 om 12:14
Wat betreft potentie is Taylor dus veel beter. Branco heeft gewoon een goeie pass en schot in de been, voor de rest niets speciaals beetje type veerman light.
 
protheus
 
1
27 mei 2023 om 12:22
Niemand laat 9 mijoen liggen dus ik begrijp de transfer wel.
 
Ajax12321
 
3
27 mei 2023 om 12:22
Op basis van wat is hij beter? Past totaal niet in het spel van Ajax. Te lage handelingssnelheid en traag, matig in kleine ruimtes. Dan heb je toch veel meer aan Taylor die dat beter kan en potentie heeft? Zelfs Klaassen past beter in het Ajax spel. Van den Boomen is echt een type voor een ploeg als PSV, waar je veel meer ruimte krijgt.
 
tyuin
 
4
27 mei 2023 om 14:34
Wat een dooddoener zeg... Alsof ploegen tegen PSV automatisch meer ruimte weggeven? Volgens jou is hij traag, handig wanneer je op de counter speelt.. schone hielden we ook wandelend bij, niks aan gemerkt. kan juist wel goed passen en schieten, iets waar Ajax afgelopen seizoen op vast liep. En slecht in de kleine ruimte? Hij hoeft daar ook niet te zijn. Het is juist zijn kracht anderen uit die kleine ruimte te passen zodat het spel versnelt. Heeft daarnaast jaren op een Ajax middenveld gestaan en kwam er vooral niet door omdat Ajax die jaren gewoon een prima middenveld had. Dat azijn zeiken steeds. Ik ben juist blij dat dit soort jongens naar de ED komen.
 
Ajax12321
 
0
27 mei 2023 om 15:06
PSV speelt gewoon meer op de omschakeling waar zijn kwaliteiten veel meer tot uiting komen en ja bij PSV heb je vaak wel meer ruimte met hun speelstijl. Want zijn pass heeft hij ruimte voor nodig. Hij zal bij Ajax zelf ook vaak genoeg in de kleine ruimtes komen en daar is hij gewoon heel zwak, Schöne was daarin erg goed. Destijds kwam VD Boomen ook tekort voor Ajax. Hij redde het zelfs niet bij Heerenveen. Maar wees maar blij met hem hoor.
 
TheresOnlyOne
 
4
27 mei 2023 om 11:42
En met die gedachte kun je hem dan over 2 jaar makkelijk voor een bedrag van €10 miljoen slijten.
 
 
0
27 mei 2023 om 11:47
Hij wordt deze zomer al 28, als je hem nog voor 10 miljoen wil verkopen moet hij er meteen staan en ook goed gaan spelen.
 
jsdenhaag
 
5
27 mei 2023 om 11:48
Denk het niet. Is al 27 jaar en zal voornamelijk op de bank zitten. Als je hem wilt vergelijken dan denk ik aan een speler als Haye. Totaal niet het niveau wat je wilt zien bij Ajax.
 
ajax1812
 
20
27 mei 2023 om 11:50
Haye die niet uitblinkt bij Heerenveen tegenover Van den Boomen die 1 van de beste middenvelders van de Ligue 1 is dit seizoen?
 
Primetime
 
1
27 mei 2023 om 11:51
@theresonlyone, tegen die tijd is hij 30 dus dat betwijfel ik
 
jsdenhaag
 
4
27 mei 2023 om 12:02
@ajax1812 volg jij de franse competitie? Ik wel namelijk, en de meeste wedstrijden zijn niet om aan te zien. Fysiek is het sterker als de NL competitie maar dat is het dan ook. Onder plaats 7 is het allemaal niet veel. Als zelfs Clermont en Lens zo hoog kunnen eindigen... bij Lens is de uitblinker Openda. Was dat nou echt zo'n topspeler bij Vitesse? Ik vond het wel meevallen. De franse competitie is de laatste jaren gewoon flink achteruit gegaan.
 
Shan09
 
1
27 mei 2023 om 12:16
Precies dit jsdenhaag het niveau daar valt echt allemaal wel mee hoor. Zeker voor Nederlandse middenvelders is het een walhalla daar,als je onder het fysieke kan uitvoetballen.
 
Shan09
 
0
27 mei 2023 om 12:21
Ja dat is het hem juist Branco blonk hier ook alleen maar uit in de KKD. Zal de eredivisie echt wel aan kunnen, maar meer niveau Twente/Utrecht zo. Tuurlijk zal die wel stappen gezet hebben, maar hier staat het organisatorisch allemaal net wat beter dan in Frankrijk.
 
AjaxNL!
 
0
27 mei 2023 om 14:45
@jsdenhaag Ja Openda was gewoon een goede speler bij Vitesse. Kijk naar Vitesse met hem en zonder hem. Alleen zijn afwerking kon beter, mistte nog teveel kansen. In de diepte en met veel ruimte altijd een dreigende speler geweest, laat dat nou net de speelwijze van Lens zijn.
 
nwe28
 
9
27 mei 2023 om 11:47
Is toch gewoon een prima aankoop . Berghuis speelde ook bij Watford toen terug gekomen en prima gedaan . Luuk de Jong toch ook uit Engeland niks daar gebakken en terug gekomen en ook prima gedaan . Tadic bij Southampton terug gekomen en prima gedaan . Dus snap niet hoe je nu al weet wat het gaat worden . Eredivisie is niet zwaarder dan Engeland of Frankrijk...
 
JWD81
 
2
27 mei 2023 om 12:04
Transfervrij, kan je geen buil aan vallen. Beter dan Grillisch en goed voor de breedte van de selectie. Alleen opvallend dat er nog geen trainer is of Heitinga moet aanblijven
 
marton3103
 
2
27 mei 2023 om 12:05
Voor de breedte een buitenkansje, gratis en een prima leeftijd. Weinig risico behalve enig salaris. Ik verwacht in eerste instantie geen onbetwiste basisspeler, maar laat me graag verrassen.
 
 
4
27 mei 2023 om 13:01
Lasse Schöne. Veel meer dan dit hoef ik niet te zeggen. Ik ken deze speler eigenlijk niet, maar transfervrij kan je het gokke zeker wagen op een speler die qua leeftijd nog zeker niet op zijn top zit. Ik zou blij zijn met deze aankoop.
 
 
0
27 mei 2023 om 13:13
Een gratis versterking voor op de bank, deze man zal niet voor de basis zijn gehaald. Misschien weet hij te verrassen
 
 
0
27 mei 2023 om 15:40
Maar dit is wel volledig tegen de Cruyff filosofie in. Gehaalde spelers moeten beheer zijn dan de jeugd.
 
RyanBabel8
 
0
27 mei 2023 om 19:40
Schöne was ook niet de typische Ajaxspeler. En zie daar. Geef hem de tijd en dan gaan we hem beoordelen.
 
IKEA
 
0
27 mei 2023 om 20:43
Welke League 1 bedoel je? Die van Spanje, Italië of Frankrijk? Begrijp me niet verkeerd, ik wil je helemaal niet aanpakken maar ik zie de Franse Ligue 1 zo vaak geschreven worden op zijn Engels, terwijl er vrijwel nooit moeite is met het neerpennen van Serie A of La Liga.
 
Formus
 
14
27 mei 2023 om 11:38
Totaal onverwacht. Volg Toulouse echt te weinig, maar is wel iemand die de plek van Alvarez goed over kan nemen denk ik. En schijnt een goede trap te hebben..maat echt te weinig van gezien om zelf een goed oordeel te kunnen geven. Dacht zelf dat ie naar Feyenoord of PSV zou gaan.
 
RickertB1999
 
30
27 mei 2023 om 11:39
Alvarez en Van den Boomen zijn twee totaal verschillende spelers. Van den Boomen is meer een type Klaassen, qua positie dan 8/10 en geen 6 zoals Alvarez.
 
Formus
 
3
27 mei 2023 om 12:07
Oh, vergis me dan met Spierings? Dacht dat Van den Boomen als een soort Schöne speelde.
 
Aarsvijand
 
7
27 mei 2023 om 12:53
Een soort Schone is ook totaal geen vervanging voor Alvarez natuurlijk
 
Formus
 
0
29 mei 2023 om 17:12
Schone speelde vaak op 6 natuurlijk. Een voetballende 6 past Ajax veel beter dan een breker als Alvarez
 
Jaricho
 
8
27 mei 2023 om 11:40
Is geen 6 zoals Alvarez, die rol vervult Spierings bij Toulouse.
 
 
5
27 mei 2023 om 11:40
Is echt totaal niet te vergelijken met Alvarez, totaal verschillende spelers.
 
Deenb
 
18
27 mei 2023 om 11:38
Hahahahaha de redder… zou hij als basisspeler gehaald zijn?
 
MessiBazoer
 
45
27 mei 2023 om 11:40
Denk een prima 12e man hoor. En voor de Eredivisie sowieso een goede speler, als je dat al bent in de Ligue1 zou je zeggen
 
Zanazanyan
 
7
27 mei 2023 om 12:04
Enige waar ik bij hem aan twijfel is zijn mentale toestand. Hij gaf in een interview laatst bij nu.nl aan vooral zich zo goed te voelen bij Toulouse omdat hij gedijt in de anonimiteit, weg van de Nederlandse criticasters. Bij Eindhoven geflopt omdat hij het moeilijk vond om te gaan met dat gezeur iedere wedstrijd, de nadruk op techniek ipv fysiek en tactiek. Bij Ajax komt hij bij de club die het meest onder een vergrootglas ligt, waar de meeste druk is en waar de journalisten je elke dag ondersteboven lopen. En geef drie wedstrijden te veel balletjes breed en je wordt meteen beperkt genoemd. Erg benieuwd hoe hij zich gaat houden, heb één wedstrijd van hem gezien dus kan totaal niet over zijn voetballende kwaliteiten oordelen.
 
Zytto34
 
20
27 mei 2023 om 11:52
Dat zegt toch niemand? Transfervrij een meer dan prima aanwinst voor de selectie lijkt me. Heeft een aantal jaar zeer goed gespeeld in Frankrijk en is Nederlands.
 
KokkieAFCA0341
 
41
27 mei 2023 om 11:58
Het welbekende liedje, 3 maanden geleden toen de hele top er nog achter aan zat was het een topspeler, nu heeft Ajax toegehapt en is het volgens de concurrerende fans een matige speler.. Ik ken hem niet behalve van statistieken maar snap wel dat je zo'n gozer transfervrij wil halen
 
Deenb
 
5
27 mei 2023 om 12:08
Mwa, denk een transfer a la Grillitsch. Dat gevoel krijg ik erbij.
 
Woezel
 
10
27 mei 2023 om 12:11
Vooral wat Feyenoord supporters die hier lacherig over doen. Zij gaan liever voor een ‘jeugd’ speler die het leuk doet in de KKD divisie die nog niets bewezen heeft op een hoger niveau (topaankoop!!) dan een meer ervaren speler die het al meerdere seizoenen leuk doet in Frankrijk. Ieder zijn mening natuurlijk, maar persoonlijk vind ik niets mis met deze transfer. Ik verwacht dat Tadic een minder prominente rol zal gaan krijgen en dit stukje ervaring kan je daarom, imo en transfervrij, prima erbij hebben.
 
Lee112
 
8
27 mei 2023 om 12:18
Dan moet je hem eerst ff bekijken voordat je wat zegt. Is gewoon een prima speler. Transfervrij en Nederlands. Logische gok en eerlijk gezegd dacht ik dat psv hem zal halen. Ajax heeft beet. Prima. Hopelijk betekent dit afscheid van klaassen
 
brabant1970
 
0
27 mei 2023 om 13:13
Niet meer dan logisch
 
Szymon Wójcik
 
2
27 mei 2023 om 12:13
Snelle oordelen altijd. Herinner je dat zelf nog bij Wieffer?
 
ManoHeeftLev
 
37
27 mei 2023 om 12:15
Wel mooi hoe die Feyenoorders altijd moord en brand riepen over arrogante Ajacieden. Nu zijn ze kampioen en doen ze precies hetzelfde. Lachwekkend.
 
Szymon Wójcik
 
5
27 mei 2023 om 12:23
Zei je toen ook bij Wieffer. Nu kus je zn schoenen
 
NJfromVOL
 
3
27 mei 2023 om 12:38
Ik begrijp het geringschattende niet zo. Voor dat geld toch een prima breedte aankoop.
 
ajaxrkc33
 
11
27 mei 2023 om 11:38
Wauw dacht hij naar PSV zou vertrekken.
 
MeMyselfAndI
 
5
27 mei 2023 om 12:09
Hebben jullie hem wel nodig? Ik dacht dat van Boomen een '8' is? Op die positie hebben jullie Klaassen, Taylor, Berghuis en Grillitsch. Verder komt Salah-Edine terug en heeft Heitinga hier een aantal jeugdspelers de kans gegeven. Kwalitatief is van Boomen volgens mij niet veel beter dan deze reeds beschikbare alternatieven. Is hij dan puur gehaald voor de breedte? In dat geval snap ik inderdaad niet dat hij niet wacht op een vertrek van Guti en Sangare bij PSV. Transfervrij kost hij natuurlijk een stuk minder maar aan tekengeld en salaris ben je toch zo een paar miljoen kwijt. Ik snap deze dan ook niet zo goed vanuit Ajax. Staat er naast Alvarez misschien nog een middenvelder voor een vertrek?
 
Woezel
 
0
27 mei 2023 om 12:14
Grillitsch gaat vertrekken verwacht ik en van wat ik gezien heb (niet heel veel maar wel wat) is hij een betere optie dan Taylor en geeft de 8 positie een heel andere invulling dan bijv. Berghuis (meer aangever dan afmaker daar waar Berghuis doelgerichter is).Persoonlijk denk ik een welkome aanvulling.
 
Ajax12321
 
4
27 mei 2023 om 12:18
Ik vind hem dus echt niet beter dan Taylor. Wat je merkt bij Van den Boomen is dat hij totaal niet behendig en snel is en in de kleine ruimtes heel matig. Dan heb je dus meer aan een Taylor, die goede wedstrijden afwisselt met matige wedstrijden maar qua type beter bij Ajax past, tevens meer potentie. Hoop toch echt dat dit voor de breedte is.
 
AjaxLifestyle
 
6
27 mei 2023 om 11:38
Wat een heerlijk begin van de zaterdag.
 
FCT 4 ever
 
44
27 mei 2023 om 11:38
Dit is toch niet het niveau wat Ajax moet nastreven?
 
ajax1812
 
15
27 mei 2023 om 11:43
Jij hebt hem niet zien spelen bij Toulouse?
 
PaulR_1982
 
10
27 mei 2023 om 11:46
Als dat betekend dat Grilitsch weg gaat vind ik het prima.
 
XIII
 
2
27 mei 2023 om 11:48
Dit kan een prima 12e man zijn. Hij krijgt sowieso zijn kans om in de basis te komen, of hij goed genoeg daarvoor is weet ik niet, maar prima speler om op de bank te hebben toch. Ik zie hem ook niet zodanig als de topaankoop voor op het middenveld ofso. Eerder een versterking in de breedte en gewoon een zo`n sterk mogelijke selectie te hebben, ook op de bank.
 
HZ7-22
 
6
27 mei 2023 om 11:51
Een van de beste middenvelders dit seizoen in een competitie die in mijn ogen op een hoger niveau ligt dan de Eredivisie
 
SergioRamosHM
 
16
27 mei 2023 om 11:54
Als je PSG weg haalt dan blijft er weinig over van die competitie.
 
Kieftenbeld
 
9
27 mei 2023 om 11:59
Dan is die nog steeds sterker dan de eredivisie
 
Kwark
 
1
27 mei 2023 om 11:59
@sergioramos het zou een zegen zijn als PSG weg zou gaan, dan wordt het tenminste weer een competitie. Transfervrij, doet het goed in een team dat de bekerfinale won en tegen de middenmoot aan zit. Super gemotiveerd om zichzelf op hoger niveau te bewijzen en als je een spits hebt die tegen z'n voorzetten en corners aanloopt ben je spekkoper.
 
Adzevedo
 
6
27 mei 2023 om 12:19
Tja, we hebben geprobeerd Gavi en Pedri te benaderen voor een transfervrije overstap. Die liggen schijnbaar nog jaren vast en wilde toch liever bij Barca blijven (rare jongens die Spanjaarden). Hij is wel transfervrij wat onze kans op een succesvol bod op Mbappe deze zomer wel weer vergroot.
 
thiesarend
 
3
27 mei 2023 om 13:56
Dat was ook de reactie bij het aantrekken van Schone, was 26 destijds en kwam gratis van NEC. Die heeft het 8 jaar lang geweldig gedaan. Laten we het eerst maar even afwachten.
 
MessiBazoer
 
14
27 mei 2023 om 11:38
Zo! Uit het niets zeg. Mooi om te zien dat er weinig uitlekt. Benieuwd naar hem. Transfervrij kan je er in ieder geval niks aan verliezen. Denk een prima 12e man
 
Khamis2a
 
6
27 mei 2023 om 11:38
Jammer had hem liever bij Feyenoord gezien
 
moowke
 
1
27 mei 2023 om 11:38
goede aankoop beter dan elke middenvelder op dit moment bij ajax
 
Damsterdam
 
2
27 mei 2023 om 11:38
Die kwam uit het niks. Benieuwd wat zijn niveau is!
 
RyanUduwage
 
25
27 mei 2023 om 11:38
Deze zag ik niet aankomen, gemiste kans voor Psv. Puike transfer voor Ajax!
 
siab
 
1
27 mei 2023 om 11:38
Wow dat kwam onverwachts, had hier nog niks over gelezen
 
Zaagvandeweek
 
1
27 mei 2023 om 11:38
Prima voor op de 6 positie alla Schöne
 
ModricMagic
 
6
27 mei 2023 om 11:38
Wow dit is heel verrassend nieuws! Wel broodnodig want Taylor alleen is niet goed genoeg. Middenveld moet aardig wat bijkomen. Daarnaast eindelijk iemand met een goeie trap na Ziyech en Schone.
 
Kwark
 
1
27 mei 2023 om 12:05
Dan maar hopen dat er iemand aan het roer komt te staan die Taylor en Klaassen niet meer opstelt. Klaassen verdient alle respect want echt een strijder, en Taylor wil wel maar het gaat gewoon niet. Kan zijn dat ie een paar goeie gasten naast zich nodig heeft om te groeien, maar de kar trekken in dit Ajax... Zeker niet.
 
Ajax12321
 
2
27 mei 2023 om 12:16
Waarom zou hij de kar moeten trekken op 21-jarige leeftijd?
 
Kwark
 
1
27 mei 2023 om 12:20
Ik bedoel precies te zeggen dat ie dat nog niet kan en baat heeft bij een goed draaiend Ajax waarin ie zich kan ontwikkelen. Nu wordt ie veel te belangrijk (gemaakt) in een matig team.
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 12:26
Van den Boomen gaat dit Ajax ook niet dragen. Als je beelden van hem bekijkt zie je dat hij in de speelstijl van Ajax echt problemen gaat krijgen. Hoop niet dat dit de concurrent voor Taylor is, want dan zou ik nog veel eerder Taylor opstellen.
 
Kuna_Mila
 
1
27 mei 2023 om 12:43
In de speelstijl van ajax problemen? Hij past qua speelsstijl juist bij ajax, heb alleen m'n vraagtekens bij of dat qua niveau ook zo is.
 
Ajax12321
 
0
27 mei 2023 om 13:07
Op basis van wat past hij bij de speelstijl van Ajax? Hij is in de kleine ruimtes heel zwak, waar je bij Ajax in moet excelleren. Hij heeft ruimte nodig, dan pas je toch niet bij Ajax maar meer bij een PSV? Ook geen speler die constant druk zet.
 
Kuna_Mila
 
0
27 mei 2023 om 13:15
Dat ben ik echt niet met je eens. Het is juist een speler die technisch vaardig is, hij ziet dingen die de gemiddelde speler niet ziet. Is creatief, creëert kansen, maakt zelf doelpunten. Ik maak me meer zorgen over of hij dat bij ajax ook kan. Dat is toch een niveau hoger dan Toulouse. Maar qua type speler heb ik geen twijfel.
 
Ajax12321
 
0
27 mei 2023 om 13:33
Hij is technisch, maar dat betekent niet dat hij de behendigheid, snelheid en handeligssnelheid heeft in de kleine ruimte. Die techniek van hem komt veel beter van pas als hij meer ruimte heeft. Als je beelden hebt gezien van hem bij Toulouse zag je ook dat hij ontzettend veel moeite heeft met het onder de druk uitspelen, daar kwam hij al in de problemen in de kleine ruimtes. Als je daar moeite mee hebt, pas je in mijn ogen niet bij Ajax.
 
Kuna_Mila
 
1
27 mei 2023 om 13:47
Dan past 75% van de selectie nu niet bij ajax ?? Vraag me inderdaad wel af of hij zijn handelingssnelheid een tikje kan opkrikken. As i said, hij zal nog een stapje moeten maken. Maar nogmaals, veeel meer een ajax voetballer dan wat er nu gemiddeld op het middenveld loopt.
 
Ajax12321
 
0
27 mei 2023 om 14:04
Klaassen komt bijvoorbeeld ook tekort, maar dat betekent niet dat je nog een speler moet halen die niet goed genoeg is. We gaan het zien.. Nog een stap maken op 27-jarige leeftijd gaat lastig worden. Taylor, Vos, Fitz-Jim en Berghuis zijn veel meer types voor Ajax en zie ik liever minuten maken. Veel beter in het drukzetten, combineren, handelen. Maar benieuwd of Van den Boomen dus die handelingssnelheid omhoog kan krijgen.
 
Kuna_Mila
 
2
27 mei 2023 om 14:17
Ik vraag me ook af OF hij die stap ook nog gaat zetten en ik denk dat hij op het niveau waarop hij nu zit nog niet direct meerwaarde heeft. Zijn we het toch meer eens dan we dachten ??
 
AjaxNL!
 
0
27 mei 2023 om 14:51
Van den Boomen blonk eigenlijk alleen maar uit door Spieringhs. Die knapte al het vuile werk op achter hem en leverde de bal dan bij hem in. Hij is een prima speler, maar je moet wel je hele middenveld op hem afstellen. Dus sowieso een stofzuiger achter hem. Een middenveld met Berghuis en Van den Boomen, ik weet niet of dat gaat werken aangezien de kracht van ze beide is om de bal te krijgen en met passjes strooien.
 
Kuna_Mila
 
2
27 mei 2023 om 14:56
Goede spelers kunnen altijd samen spelen, vraag me alleen van allebei af of ze goed genoeg zijn om spelverdeler van ajax te zijn op het niveau waarop ajax wil acteren.
 
hork282
 
1
27 mei 2023 om 11:38
Goeie aankoop, in ieder geval wat voetbal op dat middenveld
 
ajax1812
 
3
27 mei 2023 om 11:38
What the fuck, deze komt echt uit het niets.
 
spursfan96
 
6
27 mei 2023 om 11:38
Geweldige aanwinst, heb je ineens zoveel meer voetbal op het middenveld staan. Heb je alleen nog een spits nodig die de ballen afmaakt.
 
DeBeeldbander
 
3
27 mei 2023 om 11:39
Hmmm, oke... prima. Nu hoeven we Klaassen helemaal niet meer op te stellen. Verder niet meer woorden aan toevoegen. Een "oke"-aanwinst.
 
Woezel
 
2
27 mei 2023 om 12:17
Liever Klaasen dan Taylor imo.
 
Jaap-Pieter
 
3
27 mei 2023 om 11:39
Zo, die had ik even niet zien aankomen. Totaal geen geruchten gehoord ook over deze transfer, komt dan toch als een verassing aan. Neemt niet weg dat ik dit een goede transfer vind. Behoort tot de beste middenvelders in Frankrijk dit seizoen, heeft een ontzettend hoog rendement en slechter dan Taylor kan het niet zijn.
 
Kuna_Mila
 
1
27 mei 2023 om 11:44
Het is heel erg de vraag of hij nog een stapje kan zetten. Op het niveau waarop hij nu acteert is het niet iemand die ajax naar een hoger niveau tilt. Een meevoetballer en daar hebben ze er al genoeg van op het middenveld bij ajax. Hij heeft overigens wel een aantal specifieke kwaliteiten, ik ben heel benieuwd.
 
spursfan96
 
13
27 mei 2023 om 11:47
Een meevoetballer? Heb je afgelopen seizoen ook maar één pot van toulouse gezien? Dan had je kunnen zien dat dit geen meevoetballer is, maar juist een initiatiefvoetballer die de blik altijd naar voren richt. By far de beste speler van Toulouse afgelopen seizoen.
 
Kuna_Mila
 
4
27 mei 2023 om 12:03
@spursfan96, zeer zeker. Als je Taylor bij Groningen laat meedoen is hij ook een speler die het spel naar zich toetrekt en initiatief neemt. Deze jongen is van nature een spelbepaler, maar als hij dat bij ajax wil doen moet hij echt nog een a twee stapjes zetten. Ik sluit niet uit dat hij dat kan. Maar op het niveau waarop hij nu acteert kan hij ajax niet bij de hand nemen.
 
ZidanevdIJmond
 
0
27 mei 2023 om 11:39
Eindelijk nieuws waardoor ik als Ajax-fan weer een beetje hoop krijg op een mooie toekomst. Heeft het in Frankrijk goed gedaan en is een betere versie van Lucca.
 
PhilippeM
 
23
27 mei 2023 om 11:41
Hoezo Lucca? Lucca is spits en deze vent is verdedigende middenvelder... Is niet Dallinga als je dat denkt he
 
FCT 4 ever
 
13
27 mei 2023 om 11:42
Mooi dat je een CVM een betere versie van je spits vindt.
 
Lierse1997
 
22
27 mei 2023 om 11:44
Mooi dat je van den bomen een CVM vindt.
 
KokkieAFCA0341
 
4
27 mei 2023 om 11:44
Van der Boomen is een middenvelder, geen spits
 
BenficaAjax1
 
8
27 mei 2023 om 11:47
Jij bedoelt denk ik dallinga
 
Arends
 
2
27 mei 2023 om 11:41
Prima aanwinst, doet het echt goed bij Toulouse. Volgens mij ook transfervrij, dus prima!! Taylor heeft laten zien echt nog wat te missen.
 
Oenieboy
 
5
27 mei 2023 om 11:41
Hij wilde nog een financiële klapper maken in zijn carrière. Nou, dat is hem dus gelukt. Erg vreemde aankoop, doet me denken aan Grillitsch. Heb niet het idee dat Ajax hiermee een stap vooruit zet. Hij zal binnenkort wel in het Nederlands Elftal zitten, dus dat is wel weer leuk voor hem.
 
D-Bergkamp
 
4
27 mei 2023 om 11:45
@Oenieboy, Grillitsch verdiende erg veel salaris en was toch niet echt een toevoeging gebleken. Dit is in mijn ogen simpelweg het einde van Grillitsch.
 
Nora1911
 
4
27 mei 2023 om 11:48
Nou dat komt mooi uit dat Boomen binnenkort dan bij het NL elftal zit. Volgens een behoorlijk aantal 'kenners' mocht dat nu al, nadat ze de beker hadden gewonnen in Frankrijk. Boomen en Dallinga wouden die mensen wel even in oranje.
 
Rochester
 
0
27 mei 2023 om 11:41
Prima versterking, noemde hem zelf al vaker en denk dat hij een goede aanwinst zal zijn.
 
Oost 65
 
3
27 mei 2023 om 11:44
Ik volg hem nou 2 seizoenen omdat zijn statistieken zowel in de ligue 2 als 1 echt abnormaal goed waren. Speelt altijd stabiel en zorgt voor veel dreiging. Wel benieuwd of die dit bij Ajax blijft doen. Bij Toulouse was hij toch wel De grote man en had die enorm vertrouwen, zou nog wel eens lastig kunnen worden als die zich hier in de eerste wedstrijden helemaal niet laat zien en het vertrouwen moet gaan winnen.
 
Broma
 
10
27 mei 2023 om 11:44
Dat die jongen de conference league in wil. Knap gedaan van ajax
 
 
14
27 mei 2023 om 11:47
Knap dat jij in de toekomst kan kijken. Mag ik die glazenbol lenen van je?
 
Feliix
 
7
27 mei 2023 om 11:45
Aangezien PSV een grote schoonmaak moet gaan houden, was een transfervrije vd Boomen een goede eerste stap geweest.. Helaas is PSV beleidtechnisch een drama de laatste jaren en zullen ze wel beginnen met 15miljoen te betalen voor een speler die niet uit de verf gaat komen
 
Roykort
 
3
27 mei 2023 om 11:46
Grillitsch out. Meer Nederlanders. Ik ben voor!!
 
hartje36
 
10
27 mei 2023 om 11:46
Word dit het nieuwe niveau van ajax Leuke speler van Utrecht Twente Heerenveen
 
ajax1812
 
6
27 mei 2023 om 11:52
Jij hebt geen Toulouse gekeken dit seizoen.
 
hartje36
 
5
27 mei 2023 om 11:58
Een paar keer gezien zeker wel Goede speler maar kan niveau van ajax niet aan Als je Branco erg goed vind dan Dallinga ook Ook spits in mijn rijtje daar kunnen ze goed functioneren
 
SebastiaanSpijker
 
7
27 mei 2023 om 11:49
Prima speler ,past in de selectie en spel van Ajax Heb veel van hem gezien en is een top transfer
 
mr shiffels
 
10
27 mei 2023 om 11:55
Ach hou toch op volgens mij kijk jij amper voetbal ,en praat jij heel veel onzin. Ik denk zelfs dat je de helft van de wedstrijden van ajax niet hebt gezien. Je bent Hier alleen om een beetje te provoceren want meer doe je niet
 
SebastiaanSpijker
 
1
27 mei 2023 om 15:30
Zeker wel en klopt ik ben er niet veel ,maar weet veel over voetbal misschien meer dan jou Want ik zeg dat deze speler heel goed is en dat ze er heel goed aandoen dat ze hem halen ?? En relax boy het is lekker lang weekend.
 
mitchajax020
 
1
27 mei 2023 om 11:53
Transfervrij dus gewoon pakken, wie het heeft over een paniekaankoop snapt het niet. En wie heeft het over dat het een basisspeler wordt? Niemand toch?
 
Woenselaar
 
20
27 mei 2023 om 11:54
Onbegrijpelijk dat PSV deze veldhovenaar door de vingers laat glippen... prima transfer van jullie nieuwe TD ajacieden
 
Meneer Daniel
 
20
27 mei 2023 om 12:00
Fijn dat er ook iemand normaal kan reageren. Had echt verwacht dat Psv met hem aan de haal zou gaan.
 
Woenselaar
 
1
27 mei 2023 om 15:18
Toevallig zie ik net bij mijn notificaties dat ik het nota bene gisteren nog zei. PSV had dit duo beide binnen moeten hengelen. Ik denk dat veel mensen dit duo onderschatte en dat ze zonder problemen mee zullen draaien in de top van de Eredivisie.
 
CRDSA
 
10
27 mei 2023 om 11:55
Wat een rare reacties man. Toch gewoon een goede aankoop dit? Is het niet voor de basis, dan wel in de breedte. Uitstekende statistieken, in z’n prime, Nederlands en transfervrij.
 
Geronnimo
 
2
27 mei 2023 om 11:56
Prima aankoop van Amsterdam! Blij mee.
 
Patje V
 
1
27 mei 2023 om 11:57
ALs je jezelf 2 jaar staande houdt in de league 1 en daar een hoop assists heeft gegeven, ben je voor Ajax een aanwinst. Is het niet gelijk voor de basis dan altijd goed om vanaf de bank te brengen
 
penkie
 
2
27 mei 2023 om 11:57
Toch wel benieuwd naar het niveau van deze jongen, en als je hem gratis op kan pikken dan kun je je daar geen bult aan vallen toch!?
 
Homelander
 
6
27 mei 2023 om 11:57
Gewoon een goede voetballer, eindelijk iemand die corners/vrije trappen kan nemen nu nog iemand halen die ze binnenkopt. Spel zonder bal zal nog een twijfelgeval worden bij Ajax waarin je vaker grote ruimtes zal moeten overbruggen. In ieder geval een vooruitgang wat betreft Grillitsch/klaassen/taylor. Overigens is dit precies het soort voetballer wat uit de data scouting van Mislintat zou komen, dus ik verwacht Spierings ook nog wel binnenkort.
 
Ajax12321
 
6
27 mei 2023 om 12:13
Hoe vaak heb je hem zien spelen? Zijn handeligssnelheid is echt heel laag en is traag. In mijn ogen geen verbetering ten opzichte van de genoemde namen. Heeft alleen een geweldige trap, maar daar moet je dus wel ruimte voor krijgen.
 
Homelander
 
2
27 mei 2023 om 12:26
Heb hem genoeg zien spelen al keek ik in eerste instantie voor Dallinga, handelingssnelheid/basis techniek vond ik wel voldoende, hij oogt wel erg log, draait als een vrachtwagen en is inderdaad vrij traag. Hij kan 1 ding buitengewoon goed en dat is standaardsituaties en ballen overal panklaar neerleggen al vraag ik me af of hij dat ook kan wanneer een tegenstander in de 16 staat geparkeerd. Het is een extra wapen maar idd niet de topversterking die je wilt zien op het middenveld.
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 12:28
Maar dat past toch niet bij een Ajax dan? Begrijp deze transfer daarom niet echt. Op deze leeftijd moet je echt een goede toevoeging zijn. Dan heb ik liever Klaassen of Taylor, die ook beiden geen topspelers zijn voor Ajax (nog).
 
Adzevedo
 
0
27 mei 2023 om 11:59
Lijkt me een prima aanwinst, is ook nog transfervrij. Ik ben er wel content mee.
 
 
1
27 mei 2023 om 12:00
Ik vind het bij de graafschap een net niet speler maar lijkt zich goed ontwikkeld te hebben (ik heb hem dat niet zien spelen)
 
BorussiaJero
 
1
27 mei 2023 om 12:06
Prima aankoop, goede spelmaker die zich prima heeft ontwikkeld in het buitenland. Die jongen brengt voetbal en verdediging terug op het middenveld.
 
mc significant
 
6
27 mei 2023 om 12:07
Dacht hier een aantal keer te lezen dat hij zo’n hartstochtelijk PSV-supporter is
 
BorussiaJero
 
0
27 mei 2023 om 12:09
Aangezien Alvarez,Florian en Klaassen waarschijnlijk zullen vertrekken. Kan deze jongen samen met Vos en Berghuis op het middenveld spelen.
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 12:39
Vos gelijk in de basis? Moet zich nog bewijzen, heeft concurrentie nodig. Van den Boomen komt tekort als je dieper op zijn spel ingaat. Hoogstens een wisselspeler. Op basis van wat zou hij in de basis moeten? Laat mij graag verrassen, maar ik zie het niet.
 
Ajax12321
 
3
27 mei 2023 om 12:09
Niet echt blij mee. Lijkt op basis van statistieken en nationaliteit gehaald. Als je hem hebt gezien afgelopen jaar zag je dat hij een lage handeligssnelheid heeft en ook erg traag is. Past in mijn ogen dus totaal niet bij Ajax, alleen zijn goede trap is een voordeel. Maar qua pressing en onder de druk uitspelen is hij niet best. Past veel beter bij een club als PSV waar hij meer ruimte heeft voor een pass. Ben bang dat hij jongens als Fitz-Jim en Vos in de weg gaat zitten, die veel talentvoller zijn en ook veel beter bij Ajax passen qua spel.
 
mitchajax020
 
2
27 mei 2023 om 12:28
Hij is gratis he, prima vent voor op de bank of misschien als hij het goed doet basis, klaassen heeft niet het eeuwig leven en Alvarez gaat ook weg
 
Ajax12321
 
2
27 mei 2023 om 12:30
Basis zie ik hem niet halen. Op de bank kan je toch veel beter jongens als Fitz-Jim en Vos hebben? Die hebben echt veel kwaliteit en leunen niet op 1 geweldige kwaliteit. Voelt weer als zo’n Grillitsch transfer dit, die overigens veel beter was dan Van den Boomen bij zijn vorige club. Welk signaal geef je hiermee af aan je talenten? Die niet eens minder zijn.
 
 
1
27 mei 2023 om 15:43
Maar moet de filosofie bij ajax niet zo zijn dat je spelers haalt die je zelf niet in de opleiding hebt of die direct beter zijn dan de anderen. Waar valt hij dan onder? Of gelden de ideeën van Cruyff niet meer?
 
jsdenhaag
 
2
27 mei 2023 om 12:09
Als Ajax zijnde moet je naar hoger streven als je spelers van deze leeftijd haalt. Het is voor de positie van Taylor. Dus je hebt daar dus een Taylor en van den Boomen. Beide middelmaat voor hetgeen wat Ajax na streeft. En ja ik volg de Franse competitie. Het is fysiek sterker als de NL competitie en daar is ook alles mee gezegd. Het niveau daar is flink gezakt daar de laatste jaren. Vd Boomen, Spierings en Dallinga zijn hoogstens niveau FC Twente.
 
CD Huachipato
 
1
27 mei 2023 om 12:11
"ondanks de vele belangstelling uit Europese topcompetities" Dit is je ultieme kans en dan ga je terug naar Nederland... Ik had een andere keuze gemaakt
 
remco_wzawzdb
 
0
27 mei 2023 om 12:15
Transfervrij, dus weinig risico. Heb te weinig van Toulouse en Ligue 1 gezien om er iets zinnigs over te zeggen. Maar schijnt het daar erg goed te doen. Heerlijk dat het zonder enig lekken naar de pers geregeld is door Mislintat. Had verwacht eigenlijk dat ie samen met Spierings naar PSV zou gaat. Zal denk ik als opvolger Alvarez gehaald worden, als concurrent van Vos. Of misschien meer als concurrent van Taylor. Verrassende eerste actie van Mislintat, ga zo door!
 
Silencioo
 
1
27 mei 2023 om 12:17
Toch verrassend dat ajax voor hem gaat. Ik denk dat ie best wel eens zou kunnen gaan verrassen. Statistieken zijn toch best goed te noemen. ook nog niet zo heel oud
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 12:35
Statistieken voornamelijk door standaardsituaties (goals uit vrije trappen/strafschoppen, veel assists uit corners/vrije trappen). Dat is echt zijn wapen, maar in vrijwel al het andere op zijn pass na (waar hij bij Toulouse veel meer ruimte voor krijgt) komt hij tekort voor Ajax. Is heel traag en slecht in de kleine ruimte, dus geen idee wat hij bij Ajax moet. Voor mij een onbegrijpelijke aanwinst, zelfs transfervrij. Hopelijk verrast hij mij alsnog.
 
Szymon Wójcik
 
1
27 mei 2023 om 12:20
De statistieken zijn echt goed. Vooral coor zo een verdedigende ploeg
 
Reinaldinhoo
 
0
27 mei 2023 om 12:37
Ai ai ai ik vind dit echt een psv speler en aankoop. Maar goed het was wel tijd om te versterken. Want de selectie was te dun.
 
Jeff85
 
4
27 mei 2023 om 12:39
Ik neem aan dat deze vent naar de bank verdwijnt. Ik snap dat Ajax een gokje waagt, omdat hij transfervrij is, maar dit is geen basismateriaal.
 
Partyboooi
 
0
27 mei 2023 om 12:55
Slimme move van Ajax, Nlse speler, 27 jaar, goed gedaan in Frankrijk en transfervrij. Had alleen niet verwacht dat ie dit ging doen, eerder bij psv aangezien ie hier in Veldhoven is opgegroeid. Ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen!
 
Feyenoord01
 
1
27 mei 2023 om 12:55
Prima aankoop van Ajax. Kost onder de streep niet al te veel, heeft ervaring en voor de breedte of als vervanger van een Taylor meer dan prima. Ben benieuwd of hij zich staande kan houden. Leuk om te zien dat hij via een lange omweg dan toch Ajax 1 bereikt.
 
Sparta!
 
1
27 mei 2023 om 13:06
De jeugdinternational van het Nederlands elftal? Hij is 27 jaar, kan dat?
 
 
1
27 mei 2023 om 15:44
Zekers. Hij is ooit jong geweest
 
 
4
27 mei 2023 om 13:06
Toch geen topper lijkt me..wel goed genoeg voor het huidige Ajax niveau.
 
brabant1970
 
1
27 mei 2023 om 13:10
Wat een geneuzel mbt de Franse competitie en de kwaliteit daarvan. Van de Boomen heeft het fantastisch gedaan en get onmogelijke mogelijk gemaakt. Heeft iets met doorzettingsvermogen en karakter te maken. In mijn beleving had hij voor een sterkere competitie kunnen kiezen en voor een betere club. Is toch niet voor het geld gegaan. Klasse Branco.
 
Dzekson
 
3
27 mei 2023 om 13:19
Zijn bijdrage qua goals en assists komen voornamelijk uit dode spelmomenten. Dit camoufleert zijn lage handelingssnelheid. Daarnaast heeft Ajax volgend seizoen geen Alvarez meer die een goede kopper is, voor de rest vind ik het niet veel soeps qua kopkracht. Ik denk dat het veldspel wat Ajax wil spelen te snel voor hem zal gaan, maar we gaan het meemaken volgend seizoen. Ik denk niet dat hij in de basis zal staan. Een Taylor, hoe slecht hij ook is in zijn eerste seizoen als basisspeler, heeft meer handelingssnelheid en potentie als deze speler. Als backup ook een beetje sneer naar de eigen jeugd?
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 13:40
Helemaal met je eens, al hoewel ik Taylor wel gewoon een goede speler vind die erg wisselvallig is. Potentie heeft die wel, heeft hij al vaker bewezen, nog nog constant worden. Maar waarom zou je zo’n jongen halen als je ook Fitz-Jim en Vos op de bank kan hebben die veel beter in het spelsysteem passen? En veel meer potentie hebben. Ik geloof echt niet dat deze jongens minder zijn.
 
Bayern1982
 
1
27 mei 2023 om 13:24
Als Ajax al zelf niet zo’n speler voor de breedte kan opleiden, dan gaat het echt slecht met de jeugd. Prima speler, maar niet voor de eerste 11 en hij staat dan een jeugdspeler in de weg.
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 13:42
Vos en Fitz-Jim zijn echt beter in mijn ogen, Vd Boomen heeft alleen een veel betere trap. Snap niet waarom je een breedteaankoop doet als deze wanneer talenten deze speelminuten juist moeten gebruiken en ook veel meer potentie hebben + beter in het systeem passen.
 
JK-Ajax
 
1
27 mei 2023 om 14:22
Eerst roept iedereen dat hij wellicht een kans moet krijgen in oranje en dan haalt Ajax hem transfervrij op en dan is het niet wat we moeten willen. Machtig, prima voor de breedte
 
 
0
27 mei 2023 om 15:45
Of iedereen die roept is maar de vraag
 
Carlovan den Bosch
 
0
27 mei 2023 om 14:35
Miskoop nummer elf..ze hadden beter due spierings kennen halen
 
Ajax12321
 
1
27 mei 2023 om 15:12
Ze hadden beide beter niet kunnen halen als we eerlijk zijn. Dit niveau moet je niet nastreven.
 
Venlo27
 
1
27 mei 2023 om 14:48
Snap niet waar sommige Ajacieden over klagen. Hij is transfervrij en zal geen miljoenen gaan verdienen a la Tadic of Blind. En dan ook nog 'niet het niveau waar Ajax naar moet streven'. Jullie overschatten Ajax zo erg, het is een subtop club in Europa die haar piek heeft gehad en nu weer opnieuw moet beginnen en dan zijn zulke transfervrije spelers prima breedteversterkingen en wie weet pakt het prima uit ook nog.
 
Ajax12321
 
2
27 mei 2023 om 15:15
Maar waarom een breedteaankoop als je Vos en Fitz-Jim hebt? In mijn ogen kan je dat soort jongens beter minuten geven. En dan 2 echt goede spelers halen voor de 6/8/10. Reijnders zag ik veel liever komen.
 
Drumsgoon
 
0
27 mei 2023 om 14:54
Feyenoord vind hem niet dynamisch genoeg voor Slotbal. PSV heeft Veerman. Goede voetballer, maar heeft wel een goede 6 nodig die voor hem werkt. Vervanger voor Alvarez dus zeker nodig.
 
binny
 
3
27 mei 2023 om 15:35
Echte kenners hier zo te zien, ook al hebben ze overduidelijk nooit een wedstrijd van Toulouse gekeken. Echte smaakmaker die van den Boomen met een heerlijke trap en pass. Was de beste man van het veld in de laatste pot tegen PSG. Hem gratis ophalen is gewoon een goede zet.
 
BGST
 
2
27 mei 2023 om 17:03
Heb hem zien voetballen bij Eindhoven. Technisch goed maar verliest bijna elk duel. Niet snel genoeg. Lijkt me niet het niveau voor Ajax.
 
HakimZiyach22
 
0
27 mei 2023 om 18:18
Ik ben benieuwd, ik ken hem alleen vanuit de jeugd, dat is 9 jaar geleden. Als dit de vervanger van Grillitsch is kan ik ermee leven. Denk niet dat het een directe versterking is.
 
pinko
 
0
27 mei 2023 om 19:12
Het is logisch dat je bij dit soort spelers terecht komt wanneer Feijenoord het Bayern Müinchen van Nederland wordt. Dus moet je een stapje terug doen. Met dit soort spelers doe je mooi mee om de Europa League en cl plaatsen. Niks mis mee.
 
Frits Michels
 
1
27 mei 2023 om 22:15
Vd Boomen was vlgns diverse mensen goed genoeg voor het NL elftal. Zal hij ook wel goed genoeg zijn voor Ajax toch?
 
RedondoNo5
 
0
27 mei 2023 om 22:21
Speler voor de breedte neem ik aan. Dit is echter ook voor de breedte niet het niveau wat Ajax moet nastreven.
 
Bruine Kevin
 
0
27 mei 2023 om 23:49
Uitstekende transfervrije versterking voor de breedte lijkt mij.