Engelse media zien het massaal misgaan bij Donny van de Beek
Zaterdag, 23 juli 2022 om 16:01

Donny van de Beek maakte een zwakke indruk tijdens de oefenwedstrijd van Manchester United tegen Aston Villa (2-2), vonden de Engelse kranten. Zij zagen dat de middenvelder uit Nijkerkerveen een onopvallende wedstrijd speelde en vragen zich af of Van de Beek onder Ten Hag wél laat zien waarom hij voor meer dan veertig miljoen euro naar Old Trafford verkaste.

In tabloidkrant the Daily Mirror maakt een onderverdeling tussen winnaars en verliezers bij United en schaart Van de Beek overduidelijk bij de verliezers. 'De aankoop van ruim veertig miljoen euro speelde in de marge', schrijft het medium. 'Bij de beste aanvallen van Man United was Van de Beek niet betrokken. Het lijkt erop dat hij zijn kans om zijn voormalig Ajax-trainer te overtuigen van zijn kwaliteiten, heeft verspeeld. Van de Beek moet rekeing gaan houden met een terugkeer op een voor hem bekende plek: de reservebank.'

The Manchester Evening News is een toonaangevende lokale krant en zij waren ook al niet mals in hun beoordeling voor Van de Beek. De Nederlander kreeg een 4 en dat was het laagste cijfers van alle spelers die meededen. Hij maakte een verloren indruk en dat beschreef de krant met een fraaie vergelijking. 'Hij zag eruit alsof hij een theaterliefhebber was op Glastonbury Festival', zo valt er te lezen. Op Glastonbury worden rock- en popconcerten gegeven en dus wil de krant duidelijk maken dat Van de Beek veel te timide was.

Eenzelfde duiding gaf Carl Anka, journalist van The Athletic, in een tweet op persoonlijke basis. 'Kan iemand ervoor zorgen dat hij een tattoo sleeve krijgt? Maak dat hij fan wordt van heavy metal, koop nunchucks voor hem. Er moet iets gebeuren, zodat hij zich een beetje durft te manifesteren en niet de hele tijd zo bang is.' In de vorige oefenwedstrijd die het United van Ten Hag speelde, tegen Crystal Palace, gaf Van de Beek nog een assist en maakte hij een prima indruk. Dat niveau heeft hij dus niet door kunnen trekken.

Meer nieuws
   
07:30
07:30
Ronald de Boer ziet man zonder interlands graag meegaan naar EK met Oranje
0
   
07:30
07:30
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
19
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
112
   
23:48
23:48
Real Madrid schiet worstelende Karim Benzema uit het niets te hulp
8
   
23:36
23:36
'Ik vind Mark van Bommel naar Feyenoord wel een spannende gedachte'
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (72)

 
Tinus88
 
11
23 juli 2022 om 16:07
Blijf me toch verbazen dat ik op veel YouTube filmpjes van Donny bij de reacties eigenlijk vrijwel allemaal positieve reacties zie van wat het lijkt toch vooral veel mancunians. Toch apart dat zij zo positief zijn.
 
maurootje
 
95
23 juli 2022 om 16:09
Die denken nog kwijlend terug naar de tijd dat elke Nederlander naar MANU een jackpot was; Van Nistelrooy, VD Sar,Van Persie, Jaap stam, ze zijn er beetje in blijven hangen. Bij elke Nederlander denken ze dat ze weer de jackpot hebben En daarbij kijken de Engelse Manu fans alleen Ajax in CL, dus die zien maar paar wedstrijdjes en die denken dat VD Beek uit 18/19 zijn normale vorm is. Tja dan kom je van een koude kermis thuis.
 
Sirius
 
13
23 juli 2022 om 16:38
Het verschil in reputatie is natuurlijk wel erg groot. Van Nistelrooij, Van Der Sar, Van Persie, Jaap Stam; allemaal spelers die alles al bewezen hadden op een prima niveau, eindproducten waren en bovendien de nodige ervaring meebrachten. Spelers als Malacia, Buttner en Van De Beek hebben alles nog te bewijzen op een dergelijk podium. Als United bij wijze van spreken Van Dijk, De Jong of De Vrij zouden halen, weet je als Manchester United zijnde wel dat je jackpots binnenhaalt op hun posities.
 
Bereta
 
16
23 juli 2022 om 16:56
Geld voor de hele PL breed. Die geilen zo ontzettend hard op Nederlandse spelers. Het is, zoals je het zelf aangeeft, niet op niets gebaseerd. Maar kortzichtig is het wel. Lijkt allemaal een beetje op wat Nederland tegenwoordig heeft met Zuid-Amerikaanse spelers.
 
maurootje
 
4
23 juli 2022 om 16:57
Klopt, ook dat is een leerpunt
 
myvision
 
18
23 juli 2022 om 17:23
Ik begrijp nooit zo goed waarom iedere Nederlander direct een wereldspeler moet zijn. Bij United spelen wel meer spelers momenteel die bij onze topclubs geen basis zouden staan.
 
 
12
23 juli 2022 om 19:27
Klopt MyVision, maar Manutd heeft voor 40M pure middelmaat gehaald. En als je zoiets koopt voor die prijs, dan verwachten de fans een voetballer. Elke Eredivisie-volger wist dat dit gedoemd was om te mislukken, maar ik snap dat menig United-supporter hem nooit heeft zien spelen
 
S.Snape
 
23
23 juli 2022 om 16:10
Dat zegt toch helemaal niks. Daarnaast zeggen ze met name dingen als dat hij een echte kans moet krijgen. Nou, die zal die onder Ten Hag vast wel krijgen. Ze bashen met name op Mctominay en McFred. Van De Beek is ook aan de beurt als die vaker in de basis speelt. We zullen zien.
 
Tinus88
 
3
23 juli 2022 om 16:14
Nouja, precies dat dus. Ze vinden dat hij een kans verdient en ze zien hem echt als een versterking als ik het zo lees. Verbaas me er dan toch wel over dat hij het dan helaas weinig laat zien.
 
AFC-BusbyBabe
 
9
23 juli 2022 om 17:00
SMT laat het al jaren niet zien. Maarja... Dat is een Brit dus die branden ze niet snel af. United fans zien meer in vd Beek dan in SMT. Als SMT zoveel tijd heeft gekregen, mag vd Beek ook wat tijd krijgen.
 
Bongiorno
 
12
23 juli 2022 om 17:21
McTominay is een hardwerkende tackelaar op het middenveld en doet dat zeker niet slecht hoor.
 
AFC-BusbyBabe
 
2
23 juli 2022 om 18:18
Daar heb je alles mee gezegd. VD Beek zou niet het niveau hebben wat United moet hebben. Maar SMT heeft dat wel? Ook die is niet goed genoeg. Laten we nou niet doen of dat zo'n geweldenaar is
 
Klaas Analiste
 
28
23 juli 2022 om 16:11
Ze kijken alleen naar dat schattige koppie van hem en niet verder. Deze ideale schoonzoon zal een tandje moeten bijschakelen, anders zal hij na den tijden terug te vinden zijn in de Championship. We gaan zien wat dhr. van den Beek ervan gaat bakken in Manchester.
 
voetbaltjer
 
8
23 juli 2022 om 16:11
Het zullen dan ook wss mensen zijn die van de Beek de moeite waard vinden die hem gaan opzoeken op youtube… Mensen die het niks vinden zitten daar niet, dus die hoor je daar ook niet.
 
real8madrid
 
15
23 juli 2022 om 16:13
Mensen die het niet in hem zien zitten gaan geen filmpjes van hem opzoeken lijkt me.
 
maurootje
 
5
23 juli 2022 om 16:16
Klopt ook helemaal @real8madrid
 
Tinus88
 
5
23 juli 2022 om 16:17
Ik kijk nooit filmpjes van United en Donny en toch kwam hij in mijn tijdlijn voorbij. Hoef je niet per se die filmpjes voor te zoeken.
 
LeidseHood
 
0
23 juli 2022 om 17:35
Nouja, vaak is het internet ook een afvoerputje van klagers die hun gal spuwen. Dus als mensen al negatief zijn over Donny gaan ze dat misschien juist wel onder zijn filmpjes zetten, of is dat meer de Twitter mindset. Snap jouw logica ook wel.
 
real8madrid
 
0
23 juli 2022 om 17:46
Meer twitter en reddit ed idd lijkt mij.
 
Lilkleintje
 
19
23 juli 2022 om 16:14
Een beetje makkelijk praten dit. Als je Maguire highlights op YouTube zoekt, zal je ook veel positieve reacties zien. Donny is gewoon niet goed genoeg voor de PL.
 
Tinus88
 
6
23 juli 2022 om 16:21
Voorlopig bewijst hij keer op keer dat het niveau net ff te hoog is. Daarom verbazen de reacties mij ook.
 
Sirius
 
5
23 juli 2022 om 16:43
Maar daarentegen zijn de reacties vanuit die hoek betreft Pogba weer overwegend negatief, terwijl die toch wel wat meer voor United betekend heeft. Van De Beek is natuurlijk ook wel zo'n gast die de gunfactor heeft vanwege z'n karakter. In principe zegt dat werkelijk niets. Dan wil je als supporter al graag geloven dat er meer in het vat zit. Bovendien durf ik wel te wedden dat bijna alle hoogtepunten uit dat filmpje uit z'n Ajax-periode komen, want bij United en Oranje zijn de hoogtepunten zeer schaars. Niets ten nadele van Van De Beek verder. Die moet gewoon lekker naar de Europese subtop buiten Engeland. Daar past hij beter en daar zie ik hem wel aarden.
 
AFC-BusbyBabe
 
4
23 juli 2022 om 17:03
Wat heeft Pogba dan betekend voor United. Elke keer was er gezeur vanuit kamp Pogba/Raiola en was die ontevreden. Pogba is wel wat klasse beter dan vd Beek. Maar heeft het nooit waar kunnen maken. Zeker met zijn maniertjes.
 
ArsenalAddict
 
7
23 juli 2022 om 18:09
Hij heeft een guitig koppie en daarmee de gun factor, net als Malacia eigenlijk
 
marieke90
 
108
23 juli 2022 om 16:09
Niet goed genoeg voor united eigenlijk ook niet voor Ajax,die paar cl goals hebben hem multi miljonair gemaakt,hij heeft echt niks speciaals als speler,wel een hele lieve jongen..
 
Bereta
 
4
23 juli 2022 om 16:50
Hij heeft een heel goede mentaliteit. Helaas voor dit soort spelers is alleen in Nederland hard werken en het hebben van een goede mentaliteit een voetbal eigenschap. In het buitenland is het onderdeel van het basispakket van elke sporter.
 
Savano
 
28
23 juli 2022 om 16:11
Donny is veelste licht voor de PL. Hij kan beter voor een middenmoter gaan in de Bundesliga en anders de Spaanse competitie gaan. Hij liep erbij als een veredelde jeugdspeler van Onder 17. Leuk hoor het gedeelde verleden samen maar ETH gaat zo ten onder aan 1) teveel Nederlandse tintjes en 2) matige spelers in de selectie. Afscheid van nemen zsm!
 
Homelander
 
9
23 juli 2022 om 16:13
Eerste helft gekeken, hij was verdedigend te vaak uit positie en aanvallend vaak in niemandsland. Het druk zetten deed hij dan weer goed en hij bood zich ook vaak aan bij de opbouw. Al ging het opbouwen niet geweldig maar het veld was wel echt waardeloos dus qua opbouw was het bij beide teams niet zo best. Het eerste wat me opvalt bij hem is dat hij zo enorm traag is, zit totaal geen versnelling in en word door iedereen voorbij gelopen.
 
Ali Boembari
 
6
23 juli 2022 om 16:14
Helaas niet goed genoeg voor United. Snel weg daar Donny. Bundesliga of Laliga zal je beter passen.
 
 
16
23 juli 2022 om 16:26
Spanje denk ik eerlijk gezegd niet. Daar is hij technisch niet goed genoeg voor (voor subtop)
 
PSVChamps
 
8
23 juli 2022 om 17:02
Nee, denk ook eerder Bundesliga dan. Een van de andere top competities zie ik hem ook niet echt potten breken…. Wellicht Turkije?
 
ThePeopleChamp
 
3
23 juli 2022 om 18:00
Technisch niet goed genoeg???????
 
PSVChamps
 
6
23 juli 2022 om 16:17
22/23 wordt nu wel z’n derde seizoen…. In 20/21 & 21/22 heeft hij niet enorm kunnen overtuigen. Of ie de kansen heeft gekregen is een ding, want kansen dwing je af…. Wanneer het hem nu weer niet lukt, dan kan ie beter een stapje terug nemen en wellicht ook in een andere competitie…
 
Obstwasser312
 
29
23 juli 2022 om 16:17
Donny vd Beek is gewoon een type Davy Klaassen. Hele nuttige voetballer voor een laagvlieger in de Bundesliga, Ligue 1 en bij Ajax leuk voor op de bank, maar de PL is te hoog gegrepen. Aardige jongen die zeker een balletje kan trappen, maar hij is niet gemaakt voor Premier league voetbal.. En daar is niets mis mee! Want ik voetbal ook niet in de Premier League! Ik zou hem graag in de Bundesliga willen zien bij een Mainz, Schalke, Freiburg of Union Berlin type club. Tja en bij Groningen mag hij ook wel komen.
 
Shiraz
 
5
23 juli 2022 om 16:30
Je hebt helemaal gelijk in alles wat je zegt, maar FC Groningen is dan ook weer een beetje overdreven. Fc Groningen is echt club numero 10 ofso van de Eredivisie. Vd Beek zou lekker zijn bij een club als AZ gewoon in de top 3/4 van de eredivisie. En anders elke competitie maximaal de middenmoot. Hij is ook niet echt een speler die gemaakt is voor het ‘mooie voetbal’. Leuk dat hij perfect in het Ajax van 18/19 paste, maar bij Real, Barca, Bayern, Liverpool, Man City, Arsenal, Dortmund zou hij allemaal niet passen met zijn spel.
 
Obstwasser312
 
0
23 juli 2022 om 18:21
Nee klopt uiteraard. tuurlijk is hij te goed voor de FC, maar als supporter is hij welkom ook al zal dat een utopie blijven. Klopt exact wat je zegt. Het is een waterdrager die voor clubs in de middenmoot gewoon heel belangrijk kan zien met zijn scorend vermogen vanaf het middenveld. Het is geen mooie voetballer om te zien natuurlijk, maar hij heeft wel een goede mentaliteit en wilt er altijd voor gaan en dat resulteerde bij hem in het verleden bij Ajax tot hele mooie momenten en belangrijke goals.
 
Bongiorno
 
3
23 juli 2022 om 18:20
Van de Beek is veel beter dan Klaassen, dat weet ik zeker. Wat van de Beek bij Ajax heeft laten zien is tien keer beter dan Klaassen, die aanvoerder was van de Frank de Boer 'kampioen van de armoe'-elftallen. Ze zijn wel vergelijkbare types, maar Klaassen is een hardere werker en kan daardoor beter verder naar achteren uit de verf komen, terwijl van de Beek technischer is.
 
 
1
23 juli 2022 om 20:56
Maar klaassen was een leider en dat is donny nooit geweest. Donny kon presteren omdat er veel goede voetballers om hem heen liepen die wel creativiteit hadden.
 
Bongiorno
 
1
23 juli 2022 om 21:22
Dat geldt voor zoveel spelers, dat wil niet zeggen dat die niks kunnen. Donny ging van een situatie waar alleen de spits verder naar voren stond dan hij naar een situatie waar 4 spelers verder stonden dan hij. Dat kan ie niet
 
 
9
23 juli 2022 om 16:18
Het blijft toch een wonder dat ajax hem voor zoveel geld heeft kunnen verkopen. Hij heeft wel scorend (wat wil belangrijk is) maar hij is zo beperkt.
 
TILBURG013
 
12
23 juli 2022 om 16:49
Donny is gewoon helemaal geen bijzondere speler. Paar doelpunten in de CL en mensen denken dat hij een wereldtopper is.. zit gewoon op het niveau Klaassen.. Schone en Neres waren ook goed in de CL in dat Ajax team..
 
Thamike
 
2
23 juli 2022 om 18:01
Hahaha ja dus al die middelmatige voetballers die eigenlijk niets te zoeken hebben bij sub-top clubs hebben met Ajax hoge ogen gegooid in de CL maar was allemaal per ongeluk. Soms zijn er spelers die erg goed passen in een bepaald team met bepaalde spelers. Dan moet je nog steeds wel erg goede kwaliteiten hebben anders wordt het het allerhoogste niveau helemaal niets. En die hoge ogen hebben ze niet 1x gedaan maar keer op keer.
 
HakimZiyach22
 
0
23 juli 2022 om 16:50
Kom maar terug naar Ajax maatje. Hoger dan Ajax gaat het niet worden voor hem helaas. Terwijl hij alle competities aankan (weliswaar niet bij titelkandidaten, maar dan nog). Donny heeft het laten zien in de allermoeilijkste wedstrijden voor ons. Hij stond er steeds. De enige lopende 10 die voetballend ook wat toevoegt aan ons spel. Denk niet dat hij beschikbaar komt deze zomer, maar if so, gelijk toeslaan.
 
Azulgranito
 
6
23 juli 2022 om 16:55
Doe maar niet. Zal uiteindelijk alleen naar Kudus en Berghuis in de weg lopen. Hij is niet iemand die ons team beter zou maken. Die vent kan je beter aan een bundesliga team uit het rechterrijtje verkopen. Berghuis is beter en ook Kudus laat zien veel meer potentie te hebben dan Donny from the River
 
HakimZiyach22
 
1
23 juli 2022 om 17:00
Rechterrijtje bundesliga? Wat een grap. Donny kan makkelijk de subtop aan daar. Hij is in alles wel een niveautje of 2 hoger dan Klaassen. Voor de rest heb je wel gelijk over Kudus en Berghuis, meer spelers waar we wat aan hebben. Maar als je Klaassen kan slijten en Donny kan halen, is dat gewoon een geweldige upgrade. Donny kan daadwerkelijk op 8 spelen terwijl dat bij Klaassen veel te stroperig wordt.
 
 
1
23 juli 2022 om 20:57
Klaassen was een leider terwijl donny een meeloper is.
 
Volgasvoetbal
 
8
23 juli 2022 om 16:51
Het is toch te bizar voor woorden dat hij het flikt om Iedere wedstrijd niet op te vallen. Als ik naar Donny kijk, valt het mij telkens op dat hij bewust op een manier positioneert zodat hij niet aangespeeld kan worden. Op papier staat hij samen met Fred in een double pivot en vervolgens is hij de hele wedstrijd in het strafschopgebied van de tegenstander te vinden, waardoor het middenveld compleet overlopen wordt. Hij is opgeleid bij Ajax, maar heeft geen tactisch inzicht en discipline... Bizar voor woorden, deze geest heeft niet eens het niveau om bij club als Heracles zich te onderscheiden, manmanman. De United fans op Redcafe zijn in ieder geval helemaal klaar met hem en bestempelen hem zelfs als slechtste aankoop aller tijden!
 
YoeriCFC
 
8
23 juli 2022 om 16:52
Toen ik en een aantal anderen hier het al eens waren over hoe matig Van de Beek eigenlijk is werden we verketterd door al die figuren met een Ajax logo’tje maar ondertussen hebben we toch wel het grootste gelijk van de wereld gekregen.. Er is een reden dat ze bij Real nooit concreet geworden zijn voor hem. Zij hebben op tijd in gezien dat 4 leuke potjes in de CL niet de basis was om hem aan te trekken als absolute topclub. Van de Beek zal heel nuttig zijn voor heel veel clubs, maar voor de top komt hij pijnlijk te kort. Ook onder zijn grote vriend Ten Hag zal hij maar nauwelijks minuten gaan maken.
 
AFC-BusbyBabe
 
4
23 juli 2022 om 17:08
Wil je nu een lintje dat je misschien gelijk hebt volgens dir artikel??Waarom mogen mensen geen andere mening hebben?? Geil je nu zo op je gelijk vanwege dit bericht??We gaan het zien hoe die het onder ten Hag het gaat doen. De competitie moet nog beginnen. Want een SMT doet het niet veel beter.
 
Thamike
 
2
23 juli 2022 om 18:05
@Youri verketterd nog wel. En door figuren met een logo’tje wow. Zou het ook kunnen dat ze je manier van communiceren misschien verketteren. 4 leuke potjes met al die matige spelers. Wow wat kan voetbal kijken en van commentaar voorzien toch makkelijk zijn. Kan ook zijn dat bepaalde spelers bij bepaalde clubs veel beter renderen dan bij andere. Samenstelling team en tactiek heeft vaak invloed. Dat Donny niet de beste van de wereld is moge duidelijk zijn want die hebben minder invloed nodig.
 
Ronaldogoat7
 
1
23 juli 2022 om 16:55
misschien kunnen ze hem 1 seizoen verhuren aan FC Groningen FC Utrecht Heereveen of Vitesse want dat is zijn Niveau. en als hij daar een goede indruk maakt en veel scoort dan kan je hem met een beetje geluk. nog voor 15 miljoen verkopen aan een middenmoter in Italië Spanje of Duitsland of een club als Nice
 
LaoTse
 
4
23 juli 2022 om 16:57
Zelfs bij Ajax zou hij momenteel op de bank terecht komen
 
Mihunka
 
0
23 juli 2022 om 17:00
Dit hoor ik niet van fans. Die zeggen "hij speelde niet opvallend. Maar ook niet slecht." Engelse media maakt alles erger. Behalve als Donny als achter River had ofzo. Dan stonden ze allemaal op de banken voor zijn goede loop acties.
 
ModricMagic
 
3
23 juli 2022 om 17:00
Donny is helaas niet goed genoeg. Zelfs Mctominay maakt een betere indruk. Vandaag was hij onopvallend ondanks dat hij in de basis mocht beginnen en ook in die andere oefenwedstrijden was die heel anoniem. Denk dat het gewoon klaar is met hem. Moet maar voor zijn carrière gaan kiezen en veel minuten bij een wat lagere club gaan maken.
 
houtapp
 
2
23 juli 2022 om 17:22
Hij was bij ajax goed dankzij oa Zyech en Frenkie. Het is gewoon een hele matige speler die op dat moment perfect paste in het dramatische transferbeleid van United.
 
WalterJanssens
 
2
23 juli 2022 om 17:24
erg zuur hoe sommige hier reageren. Hebben hem nooit iets gegund. Hij heeft bij Ajax echt op hoogste nivaeu erg mooir dingen laten zien en doen nu alsof hij een nobody is. Misgunners heb je overal.
 
Jsmooth
 
0
23 juli 2022 om 22:42
Hij speelt nu toch als een nobody? Wat is daar zuur aan?
 
Zwander
 
3
23 juli 2022 om 17:30
Wederom gewogen, wederom te licht bevonden. Hij moet daar gewoon weg, anders wordt het nog bijna zielig ook.
 
weerd1989
 
1
23 juli 2022 om 17:36
Hij kan prima voetballen. Geef hem een paar wedstrijden achter elkaar.
 
BennoKooijman
 
0
23 juli 2022 om 18:45
Zal verhuurd worden,verkeerde club gekozen....de club moet zich eerst bewijzen op bestuurlijk niveau......de spelers volgen.
 
Maverick
 
0
24 juli 2022 om 01:45
Als ManU in staat is om Frenkie te halen, en je kan ze 4-5 wedstrijden een goed aantal minuten samen geven dan ben ik nog benieuwd naar het resultaat.
 
Ger123
 
0
25 juli 2022 om 11:08
Het stelt allemaal niks voor ze hebben allemaal mazzel gehad aan die halve finale. Er is er géén één geslaagd. Die gravenberch gaat ook onderuit.