Fabrizio Romano ontkracht Ajax-gerucht; transfer in januari ligt voor de hand
Donderdag, 21 oktober 2021 om 16:38

Donny van de Beek lijkt bezig aan zijn laatste maanden in dienst van Manchester United. Transfermarktexpert Fabrizio Romano meldt donderdagmiddag op Twitter dat de kansen op een vertrek in januari 'enorm' zijn voor de aanvallende middenvelder. Geruchten over een terugkeer naar Ajax verwijst de Italiaanse journalist naar het rijk der fabelen.

Voor het tweede seizoen op rij komt Van de Beek nauwelijks aan de bak onder manager Ole Gunnar Solskjaer. In de Premier League speelde de Oranje-international dit seizoen pas vijf minuten, terwijl de teller in de Champions League is blijven steken op 45 speelminuten. Afgelopen zomer was Everton naar verluidt in de markt, maar zou Solskjaer een vertrek hebben tegengehouden. Nu lijkt het er alsnog op dat Van de Beek gaat vertrekken.

Van de Beek keert in ieder geval niet terug naar Ajax. "Geruchten over een potentiële comeback worden door alle betrokken partijen als 'fake' beschouwd, zoals het er nu voorstaat", aldus Romano, die op Twitter benadrukt dat de kans groot is dat Van de Beek in januari de deur van Old Trafford achter zich dichttrekt. In de wandelgangen werd de ex-Ajacied reeds gelinkt aan Newcastle United.

Een tussentijds vertrek ligt nu voor de hand. Door zijn gebrek aan speeltijd is Van de Beek zijn plek in het Nederlands elftal kwijtgeraakt. Afgelopen zomer werd hij al niet opgenomen in de EK-selectie van de inmiddels vertrokken bondscoach Frank de Boer. De huidige bondscoach Louis van Gaal riep de bankzitter van Manchester United tot nu toe niet op.

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Van Hooijdonk en Perez worden het niet eens over positie Frimpong in Oranje
7
   
23:39
23:39
Kees Kwakman voorziet 'zeer groot probleem' tijdens finale Conference League
5
   
23:04
23:04
Fiorentina schiet zich in minuut 90+1 langs dapper tiental van Club Brugge
4
   
23:00
23:00
Olympiacos zorgt voor grote stunt bij Villa en mag hopen op finale in eigen land
18
   
22:54
22:54
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
54
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (43)

 
SocioFan1
 
14
21 oktober 2021 om 16:43
VdBeek moet naar Newcastle en Ziyech naar Dortmund, zou veel beter voor hen zijn. Wordt anders niks zo.
 
jmaassen
 
2
21 oktober 2021 om 16:54
Newcastle zou ik niet aanraden. Die krijgen een tas met geld en zullen deze winter en/of zomer flink investeren. Dan vermoed ik dat er betere spelers op zijn positie gaan komen.
 
SCIREA1897
 
11
21 oktober 2021 om 17:03
Jmaassen dat verwacht ik niet, dat Newcastle daar in januari al topspelers staan heeft. Donny komt daar wel een half jaar aan spelen toe denk ik. Kan hij in de zomer kijken naar een definitieve transfer
 
ShadyNG
 
5
21 oktober 2021 om 17:23
Dan zal die als centrale middenvelder moeten spelen want Willock staat op de nummer 10 positie en die zetten ze vast niet op de bank voor Donny. Denk dat voor een centrale middenvelder positie er wel betere keuzes te vinden zijn dan Donny. Maw: ook bij Newcastle zie ik hem gewoon op de bank belanden.
 
puskas
 
3
21 oktober 2021 om 17:32
Die betere middenvelders moeten wel bij een nu nog subtopper willen spelen. En daarnaast moet hun huidige club ze wel laten gaan. Dus zo heel veel spelers zijn dat nog niet.
 
houtapp
 
1
21 oktober 2021 om 18:10
@jmaassen vanwege de financiel fairplay kan Newcastle ‘maar’ 200 miljoen uitgeven aan spelers. Ik kn mij overigens niet voorstellen dat er ook maar één club van een beetje niveau geïnteresseerd is in vd Beek.
 
 
8
21 oktober 2021 om 16:43
Je hebt Berghuis, Klaassen en Kudus voor 1 positie (en eigenijk wel de jeugd dan ook nog een kans hebben, en vergeet ik Labyad te vermelden omdat de meesten dat geen echte optie vinden). Dan ga je toch geen Donny halen. Dan heb je echt geld te veel. Daarnaast zie ik hem bij ajax ook geen basis staan, en is dit dan ook geen goede stap.
 
Ajax34x
 
17
21 oktober 2021 om 16:47
Berghuis op 10 is simpelweg de meest creatieve, Klaassen en Donny zijn beide allesbehalve creatief. En eigenlijk is creativiteit wel een voorwaarde voor de nr.10 positie. Dus eerlijk gezegd zou ik m'n god niet weten waar Donny zou moeten spelen aangezien ook Klaassen tegenwoordig al op de bank zit. En het is nou niet zo dat Donny Klaassen én Berghuis er even uitspeelt.
 
mvbfan
 
6
21 oktober 2021 om 17:10
Simpelweg nog wel. Ik denk dat als je Kudus de kans en tijd geeft dat hij veel beter is, en meer potentie dan Donny vd Beek.
 
ajaxmind
 
4
21 oktober 2021 om 17:22
Je zou hem als spits kunnen halen. Daar staat Donny doorgaans toch al.
 
Joey91
 
1
21 oktober 2021 om 18:30
Want Haller doet het niet goed als een van de topscorers in zowel Eredivisie als CL? Donny is overbodig, zeker omdat naast Haller ook Tadic & Danilo als spits kunnen spelen
 
ajaxmind
 
0
21 oktober 2021 om 23:34
Iets als sarcasme?
 
tyuin
 
0
22 oktober 2021 om 22:25
@Janssen, volgens mij is het toch wel duidelijk dat Ajax ook helemaal niet van plan is om Donny te halen.? Overigens wel een makkelijke conclusie van Romano zeg..."de kans is zeer aannemelijk dat hij deze winter weggaat", zou je denken???? Op die manier zijn wij allemaal transferexpert.
 
Dilima1966
 
6
21 oktober 2021 om 16:44
Er is ook geen plek en een basis plaats voor hem bij ajax te veel concurrentie nu op die plaats
 
Soldierr
 
22
21 oktober 2021 om 16:44
Fabrizio Romano ben ik de enige die deze naam zat begint te raken. On: Juventus zou een mooie club voor Van de Beek zijn
 
SCIREA1897
 
8
21 oktober 2021 om 17:00
Nee liever niet, is al teveel middelmaat bij juve. Laat hem maar naar een laagvlieger in Engeland gaan
 
Tuskii
 
0
21 oktober 2021 om 22:02
Zal idd wel een brighton ofzo worden. Wat overigens geen schande is. Kan je ook gewoon leuke dingen laten zien
 
JWD81
 
1
21 oktober 2021 om 17:02
Laten we niet te groot denken met Juventus. Bij een Barca in opbouw kan hij een versterking zijn, maar laat hem lekker naar een club gaan waar hij kan spelen. Denk meer aan Wolfsburg, Leverkusen, Betis, Lyon, Benfica. Maar zeker geen PL, daar is hij te licht voor.
 
Martinator
 
41
21 oktober 2021 om 17:02
Ja, je bent de enige. Dit is de enige man die ik geloof op het gebied van transfers.
 
nielsfleuren
 
10
21 oktober 2021 om 17:39
Inderdaad Romano heeft negen van de tien keer gelijk.
 
Bongiorno
 
9
21 oktober 2021 om 17:50
Hij is gewoon een heel betrouwbare bron gebleken, daarom verkiezen mensen hem boven de eindeloze geruchtenmolens van de gevestigde tv-zenders en kranten.
 
nwe25
 
6
21 oktober 2021 om 18:18
Mag ik vragen waarom je hem begint zat te raken ? Begin je dan ook die Feyenoord transfermarkt ofs zat te worden of alleen Romano?
 
andyboy
 
6
21 oktober 2021 om 16:44
Welk club zou hem nou nu willen??? Beperkte speler. Jammer voor een club als Man united.
 
MrKrillin
 
47
21 oktober 2021 om 16:47
Bijzonder dat een speler als Donny zoveel internationale aandacht krijgt. Een betere voetballer zoals Zyiech die ook bankzitter is, krijgt amper aandacht. Heeft Donny PR mensen indienst? Ook toen bij Ajax toen hij op de bank zat.
 
Ajax34x
 
23
21 oktober 2021 om 16:51
Als je de Internationale media volgt dan zul je zien dat Ziyech wel degelijk genoeg internationale media aandacht krijgt. Alleen horen we daar hier letterlijk niks over én heeft Donny de "Real Madrid is zwaar geïnteresseerd" media hype nog achter zich. Veel mensen in Engeland denken oprecht dat hij Real Madrid niveau is want die zaten toch achter hem aan? Donny moet gewoon lekker naar een subtopper en vanaf daar proberen 2 seizoenen de absolute sterspeler te worden, daarna zou er eventueel een topclub kunnen komen. Maar dat eerste is makkelijker gezegd dan gedaan
 
Teesboer
 
19
21 oktober 2021 om 16:52
Zou het te maken kunnen hebben met z'n afkomst? Of is dat heel gek gedacht? In Nederland begrijp ik sowieso dat Donny meer aandacht krijgt, aangezien hij een Nederlander is. Ik heb geen idee of Donny ook meer aandacht krijg in Engeland dan Ziyech.
 
Ajax34x
 
41
21 oktober 2021 om 16:55
Nee, in Engeland hebben ze Ziyech uiteraard wel iets hoger zitten en zijn er genoeg pundits die verbaasd zijn dat Ziyech op de bank zit terwijl hij betere cijfers heeft in de CL als Havertz, Pulisic etc. Zelfs de crème de la crème van de voetbal media The Athletic hadden vorige week nog een heel stuk speciaal over Ziyech "Ziyech has a big job to convince Tuchel he’s worth a key role in his Chelsea team". Hier bij ons lijkt het me inderdaad een afkomst dingetje, ik wou dat lange tijd niet geloven, maar als ik zie aan wat voor topclubs Ziyech werd gelinkt na 18/19 en hier letterlijk nul artikelen over, tevens Mazroui die volgens alle grote Duitse media aan Bayern werd gelinkt, zelfs huisblad Bild, maar wederom hier geen enkel artikel hierover. Nous stond/staat in de belangstelling van Tottenham, AC Milan, Bayern etc, maar 1 gerucht over bankzitter Schuurs en ze plaatsen een uitgebreid artikel. En wanneer Antony door datzelfde Bild aan datzelfde Bayern wordt gelinkt gelijk een Breaking artikel, idem 1 simpel gerucht van Blind naar Arsenal: Breaking! Tja, ik kan er niets anders van maken "Arsenal werd zondagavond al genoemd als nieuwe club en nu zou dus ook Bayern in de race zijn. Naar verluidt hoopt Ajax tien tot vijftien miljoen euro te verdienen aan de Marokkaans international."
 
Emile Hesky G
 
1
21 oktober 2021 om 18:21
Ziyech betere cijfers dan Haverts in de CL? Dat betwijfel ik. Kan puur op statistieken zo zijn, maar een goal in de finale telt echt veel zwaarder dan een random goal
 
Ajax34x
 
13
21 oktober 2021 om 18:37
Ja, een wereldgoal in de halve finale tegen Tottenham én een assist tegen datzelfde Tottenham in de halve finale telt natuurlijk niet zo zwaar ofzo. Assists tegen Juventus in de kwartfinale, wederom kwartfinale tegen Atletico, 16e finale 2 goals tegen Real Madrid etc. En Ziyech heeft natuurlijk veel betere cijfers in de CL. Heeft weinig verdere uitleg nodig. Daar gaat welgeteld 1 goal niks aan veranderen. Of je moet zo`n "statistieken oftewel feiten zeggen niks omdat het niet in m`n straatje past" figuur zijn. Ziyech z`n cijfers in de Champions League zijn simpelweg wereldklasse. Hate it or love it.
 
Emile Hesky G
 
0
22 oktober 2021 om 11:11
Rustig aan niet gelijk persoonlijk worden.. Heb niks negatiefs over Ziyech gezegd. Wat ik bedoelde te zeggen is dat Haverts bij Chelsea meer krediet heeft dan Ziyech, vanwege zijn goal in de finale. Zo werkt dat nou eenmaal. Overigens vond ik Ziyech bij Ajax veeel beter dan bij Chelsea. Hij past op een of ander manier niet in het systeem van Tuchel. Zonde
 
JWD81
 
3
21 oktober 2021 om 17:04
Die jongen houd de bank warm, mag onder geen enkel beding weg en word zogenaamd onmisbaar geacht. Dat is vreemd. Ziyech speelt nog wel eens en voor zijn blessure was hij vaste kracht. Dat is het verschil.
 
AfshinZafaranieh042
 
7
21 oktober 2021 om 17:18
Krijgt vd Beek ook evenveel aandacht in Marokko als Ziyech? Of moeten daar ook over gaan zeiken nu? Jezus... Je wordt toch gek van het klagen bij werkelijk alles hier
 
Ajax34x
 
34
21 oktober 2021 om 17:21
Is Van De Beek geboren in Marokko en opgegroeid in Marokko en jarenlang in de Marokkaanse competitie gespeeld en uiteindelijk de sterspeler van diezelfde Marokkaanse competitie spelend bij de populairste club van Marokko? Donny heeft de dubbele Marokkaanse/Nederlandse nationaliteit? Nee? Ziyech wél in Nederland. Wat een achterlijke vergelijking zeg. Man man man
 
Emile Hesky G
 
5
21 oktober 2021 om 18:19
Ja , o.a Sjaak Swart. En die doet het vrijwillig ook nog
 
ayoubi
 
0
21 oktober 2021 om 19:10
Deze reactie is goud waard en waarschijnlijk heb je nog gelijk ook????
 
LW88
 
2
21 oktober 2021 om 16:48
Afgelopen zomer werd hij al niet opgenomen in de EK-selectie van de inmiddels vertrokken bondscoach Frank de Boer.... dat was niet omdat hij niet speelde bij united....
 
Ajaja
 
10
21 oktober 2021 om 16:52
Bij Ajax zou hij ook op de bank terecht komen. Berghuis en Klaassen speelt hij niet uit de basis. Hopelijk kan hij in januari wel naar een mooie club. Everton of een club van gelijke status zou toch wel een mooie stap zijn.
 
Homelander
 
6
21 oktober 2021 om 16:55
Donny zou niet eens spelen bij Ajax, op 10 is Berghuis de betere voetballer en Klaassen werkt veel harder en timed z'n loopacties veel beter. Moet naar een club waar hij vrijwel geen concurrentie heeft en gewoon alle resterende wedstrijden kan spelen vanaf Januari.
 
JackSparrow
 
4
21 oktober 2021 om 17:13
Waar willen we vd Beek neerzetten als ie al zou terugkomen? Gun hem alles maar laat m lekker naar Everton gaan.
 
Critic0
 
0
21 oktober 2021 om 18:10
Moet wel lachen als je ziet naar welke club hij zou moeten gaan volgens velen. Dit is weer echt zo een speler die het alleen goed gaat doen bij Ajax. Zie geen enkele club waar hij in de basis zou staan in Engeland. Duitsland middenmoter zou kunnen maar ook daar gaat hij niet slagen. Het is gewoon niet zo een hele goede speler.
 
Dabor
 
1
21 oktober 2021 om 19:04
Ik vind het gewoon een prima speler voor de middenmoot in Engeland of subtop Duitsland. Daarin verschillen we van mening en dat is prima. Maar wat ik me wel afvraag is waarom ze spelers van Ajax kopen als je ze dan niet in eenzelfde soort rol gaat gebruiken waarbij je gezien hebt dat ze erg goed zijn. En dat hoeft niet eens als basisspeler maar als ze invallen komen ze ook vaak op een plek te spelen die niet hun beste is. Gaan die clubs er dan gemakshalve van uit dat ze ook in een andere rol belangrijk kunnen zijn. Of is manier van spelen van Ajax dan echt zo anders dat deze spelers idd alleen daarin op hun best kunnen zijn. Zoveel vragen...
 
FikretÇelik
 
0
21 oktober 2021 om 22:42
Overmars wordt al gelinkt met Newcastle. Kunnen ze mooi Donny samen met Ziyech, Wijnaldum en Noa Lang aantrekken.