Frenkie de Jong verdwijnt vanavond bij Barcelona uit de basis
Dinsdag, 24 september 2019 om 19:38

Frenkie de Jong begint dinsdagavond niet in de basis bij Barcelona voor de thuiswedstrijd tegen Villarreal. Trainer Ernesto Valverde kiest op het middenveld voor Sergio Busquets, Arthur en Sergi Roberto. Voorin heeft Lionel Messi voor het eerst dit seizoen een basisplaats. Het is voor het eerst dat Messi, Luis Suárez en Antoine Griezmann samen voorin starten.

Het is voor het eerst dit seizoen bij Barcelona dat De Jong genoegen moet nemen met een reserverol, na achtereenvolgende basisplaatsen tegen Athletic Club, Real Betis, Osasuna, Valencia, Borussia Dortmund en Granada. Afgelopen zaterdag speelde de international van het Nederlands elftal nog negentig minuten in de met 2-0 verloren competitiewedstrijd tegen Granada.

Meer: Frenkie de Jong zorgt voor uitvoerige discussies: ‘Gullit vindt het niet veel’

De Jong werd toen op het middenveld bijgestaan door Sergi Roberto en Ivan Rakitic. Sergi Roberto behoudt vanavond als enige middenvelder zijn basisplaats, terwijl Rakitic zelfs helemaal niet bij de wedstrijdselectie zit. Messi speelde tegen Granada als invaller de tweede helft mee en kan vanavond voor het eerst dit seizoen rekenen op een basisplaats. De terugkeer van de Argentijnse vedette gaat voorin ten koste van Carles Pérez.

Opstelling Barcelona: Ter Stegen; Semedo, Piqué, Lenglet, Junior; Busquets, Arthur, Sergi Roberto, Messi, Luis Suárez, Griezmann

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Van Hooijdonk en Perez worden het niet eens over positie Frimpong in Oranje
9
   
23:39
23:39
Kees Kwakman voorziet 'zeer groot probleem' tijdens finale Conference League
5
   
23:04
23:04
Fiorentina schiet zich in minuut 90+1 langs dapper tiental van Club Brugge
4
   
23:00
23:00
Olympiacos zorgt voor grote stunt bij Villa en mag hopen op finale in eigen land
18
   
22:54
22:54
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
54
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (89)

 
KeyboardHeld
 
6
24 september 2019 om 19:45
Ben benieuwd of dit beter gaat
 
Proatjeboksem
 
201
24 september 2019 om 19:48
Waarschijnlijk wel. Met de 3 sterren voorin. Waarschijnlijk denkt Valverde dan weer dat het komt door het wisselen van Frenkie. Prutcoach
 
Sanderr
 
21
24 september 2019 om 20:10
Beetje onzin lijkt me, je kunt moeilijk altijd Roberto op RM blijven opstellen, die heeft toch wel aangetoond dat ie niet het juiste niveau heeft om op het middenveld te spelen bij Barca.
 
Holland8
 
62
24 september 2019 om 20:08
Frenky op de bank voor Sergi Roberto. Het moet niet nog gekker worden. Sergi Roberto zou niet eens in de basis staan bij Ajax.
 
VoorOranje
 
22
24 september 2019 om 20:27
Sergi Roberto zorgt voor veel balans in het elftal. Paar keer in het stadion gezien hoe hij voor balverlies al goed staat en counters eruit haalt. Zeker niet spectaculair maar denk verdedigend goed en verliest weinig de bal
 
VoorOranje
 
11
24 september 2019 om 20:27
Sergi Roberto zorgt voor veel balans in het elftal. Paar keer in het stadion gezien hoe hij voor balverlies al goed staat en counters eruit haalt. Zeker niet spectaculair maar denk verdedigend goed en verliest weinig de bal
 
FrenkieEast
 
11
24 september 2019 om 20:55
Vriend. Sergio Roberto kan er geen reet van. Kan hij leuk die 6-1 goal maken, maar verder heeft meneer Holland8 gewoon gelijk. Nu ga jij mij natuurlijk niet serieus nemen met mijn gebruikersnaam haha. Maar dat maakt niet uit. Als je iemand eruit haalt die elke wedstrijd bij de top 3 beste spelers op het veld zit, snap je er gewoon weinig van. Best11 speler ook nog eens. Roberto krijgt daar alleen maar natte dromen van.
 
fransmanneke
 
16
24 september 2019 om 20:12
Waarom ? Valverde doet nu eens alles om met zijn klikken en zijn klakken buitengesmeten te worden en het zal hem niet lukken. Enkel bij degradatie zal hij moeten beschikken.
 
FrenkieEast
 
22
24 september 2019 om 20:59
Zolang die coach Griezmann op links zet en Frenkie op de bank, dan zal nog steeds alles van Messi afhangen. Hoe moeilijk is het nou om griezmann op rechts te zetten, Suarez in de spits, Ansu Fati op links, Messi achter Suarez in een vrije rol en daarachter een blok met De Jong en Sergio. Alsof Sergio en De Jong niet kunnen verdedigen. Als je zo speelt geeft Messi 50 assist in 1 seizoen.
 
BenAFCA
 
25
24 september 2019 om 19:45
Erg apart, is een van de weinige die al de wedstrijden een voldoende heeft gehaald en net lekker op dreef kwam met zijn doelpunt en assist
 
D.costa9CFC
 
72
24 september 2019 om 19:51
Hij is ook elke wedstrijd begonnen. Gok dat hij gewoon wat rust krijgt
 
Sanderr
 
33
24 september 2019 om 19:56
Klopt, wel erg jammer dat hij precies nu Messi terugkeert in de basis moet banken voor Sergi Roberto. Speelde als een van de weinigen acceptabel afgelopen weekend. Hopelijk keurt hij snel terug in de basis. Ik blijf van mening dat Busquets - Frenkie - Arthur momenteel de beste keuze is op het middenveld.
 
El Barto
 
1
24 september 2019 om 20:06
Denk het ook. Komend weekend weer een wedstrijd, volgende week woensdag Champions League.wat rust is dan wel welkom.
 
PcWolf
 
137
24 september 2019 om 19:46
Ik zal een enorme negativiteit over me heen krijgen, maar wat hoop ik toch op punten verlies hier vanavond.sergi Roberto, hoe dan?
 
DavitDavtyan
 
39
24 september 2019 om 19:55
Ik hoop ook echt van harte dat Barca verliest. Moment is gekomen dat Valverde wordt ontslagen en voor dat doel wil ik dat Barca verliest.
 
D@n!el
 
11
24 september 2019 om 20:00
Je bent inderdaad niet de enigste, hopelijk dat valverde ontslagen gaat worden na een paar verlies partijen. Het doet gewoon pijn aan je ogen om dit barca te zien spelen. Elke keer maakt die weer dezelfde keuzes en dat zijn heel vaak de verkeerde keuzes.
 
okan61
 
2
24 september 2019 om 20:09
@Davit. Begrijp je punt. Maar wie vind je de ideale opvolger van Valverde?
 
DavitDavtyan
 
1
24 september 2019 om 21:48
@okan61. Daar heb ik niet echt over nagedacht eerlijk gezegd. Ik deel eigenlijk het standpunt van Lebuffon. Setiën kan verzorgd aanvallend voetbal op maat leggen. Marcelino is ook een optie , net als Primienta.
 
Barcca
 
7
24 september 2019 om 20:18
Precies, ik hoop op hetzelfde. Alleen dan zal Valverde ontslagen worden. Als dat niet genoeg is mag er ook een verliespartij tegen Getafe komen. Alles om Valverde eruit te krijgen. Met Valverde is hst seizoen 100% verloren, zijn opvolger kan het niet slechter doen. Doet ie het wel slechter? Dan heb je tenminste gegokt, want met Valverde heb je zekerheid op een flop seizoen.
 
albert333
 
11
24 september 2019 om 20:20
Hoezo? Omdat Frenkie niet in de basis staat? Jullie vergeten één ding Bacra is en blijft barca met of zonder frenkie. Alleen zonder die kleine is Barca minder. Enja ik snap het vanaf jouw oogpunt, dat je graag een NLse speler in de basis wilt. Als Real fan hoop ik dat ze verliezen
 
Sanderr
 
17
24 september 2019 om 20:26
Nee pipo, niet omdat Frenkie niet in de basis staat. Omdat Valverde de club Barcelona te schande zet met zijn speelwijze en tegenvallende resultaten. Omdat Barca fans een CL willen winnen en dit nooit zal gaan onder zijn hoede. Is het je nog nooit opgevallen dat het leeuwendeel al heel het seizoen roept om Valverde's vertrek? Hoe kom je er bij dat dit met Frenkie te maken heeft..?
 
FCB_Catalunya
 
0
24 september 2019 om 21:03
Je wint alleen maar aan punten denk ik. Sergi Roberto.. Vreselijk, de teloorgang van Barcelona. Ik vind het vreselijk.
 
BarcaTreble
 
21
24 september 2019 om 19:46
Begrijpt Valverde nou niet dat Griezmann of Suarez op de flank niet werkt
 
BenAFCA
 
5
24 september 2019 om 19:47
Echt he.. het is of griezmann of Suarez in de spits, niet de één in de spits en de andere op de flank
 
benhanna071
 
0
24 september 2019 om 20:08
Griezman speelt bij Frankrijk ook vanaf links dus het ligt meer aan griezman
 
onelovechris
 
15
24 september 2019 om 19:46
Slim dat Valverde blijft rouleren terwijl hij al zo onder druk staat. Handig. Of heeft hij een geweldige afkoopsom
 
Thorand
 
23
24 september 2019 om 19:46
Neem aan dat Valverde Frenkie rust gunt en hem niet echt passeert, speelt namelijk goed de laatste wedstrijden.
 
Skeuomorf
 
4
24 september 2019 om 19:47
Frenkie heeft tot nu toe alles gespeeld, is slechts een keer voortijdig naar de kant gegaan. Denk dat Valverde hem rust wil geven. Persoonlijk word ik een beetje moe van dat gerouleer, laat je opstelling eens een paar wedstrijden op rij staan.
 
Zuidenaar
 
2
24 september 2019 om 19:47
Vreemd, messi vertelde zelf gister nog dat hij geblesseerd is?
 
Salim10-
 
11
24 september 2019 om 19:56
Nee je hebt niet goed gelezen.. Hij zegt ik voel me moe en zwaar door die blussere. Hij is hersteld maar nog geen wedstrijd ritme
 
Skeuomorf
 
1
24 september 2019 om 19:47
Frenkie heeft tot nu toe alles gespeeld, is slechts een keer voortijdig naar de kant gegaan. Denk dat Valverde hem rust wil geven. Persoonlijk word ik een beetje moe van dat gerouleer, laat je opstelling eens een paar wedstrijden op rij staan.
 
Primetime
 
2
24 september 2019 om 20:47
Tot nu toe alles gespeeld klinkt heel erg veel terwijl Barca pas 6 wedstrijden heeft gespeeld. Bij Ajax zou die nu al 12 wedstrijden gespeeld hebben. Inderdaad erg overdreven om nu al te rouleren om spelers rust te geven. Het is niet alsof hij een hele korte vakantie heeft gehad
 
 
2
24 september 2019 om 19:47
Hij is wel van het rouleren die Valverde.
 
Craig Tucker
 
2
24 september 2019 om 19:49
Ik gun Barcelona het allerbeste, maar als ze vanavond wervelend spelen kon Frenkie er wel eens vaker langs gaan staan. Vanuit dat oogpunt hoop ik op een stroeve en stroperige 1-0 overwinning.
 
wilfriedbony9
 
10
24 september 2019 om 19:50
Vanmiddag toto gezet op Barça winst en de jong scoren.. bedankt Valverde.. snel wegwezen
 
Sanderr
 
22
24 september 2019 om 19:57
Sowieso geen hele slimme bet want De Jong scoort zeer zelden haha.
 
wilfriedbony9
 
3
24 september 2019 om 20:18
Je moet een gokje nemen wil je 6x je inleg winnen. En waarom niet? Aangezien de bal vaak terug wordt gelegd richting de 16?
 
Sanderr
 
5
24 september 2019 om 20:28
Gegokt en verloren dus ik kan er sowieso niet over meepraten, nooit gewed op een voetbalwedstrijd en zal het nooit doen ook, heb wel leukere dingen om van m'n centen te doen!
 
wilfriedbony9
 
0
24 september 2019 om 20:55
Haha ja daar heb je gelijk in, had ik nu in gloednieuwe BMW of.mercedes gereden. Maar het kan nog als die invalt haha
 
Moyashi
 
5
24 september 2019 om 19:59
Hoop dat we verliezen. Ik lever La Liga met alle liefde in om een fatsoenlijke trainer ervoor terug te krijgen die plezier weer brengt bij de spelers.
 
RDOO
 
3
24 september 2019 om 20:08
Het is dus echt een laffe oude man. Gewoon rouleren om het rouleren dit. Het maakt bij deze trainer niks uit of je goed speelt. Als je statistisch gezien aan de beurt bent om te banken (of niet bij de selectie te zitten) ben je gewoon het haasje. De beste man van afgelopen weekend (Frenkie) mag ‘rust hebben’ zodat Sergi Roberto, die elke wedstrijd aantoont geen barca middenvelder te zijn, kan spelen. Deze incapabele trainer durft dus geen keuzes te maken op het middenveld. In de achterhoede en voorhoede overigens wel. Daar vermoorde hij afgelopen wedstrijd Junior Firpo en heeft hij inmiddels ook een speler als Griezmann totaal overbodig gemaakt door hem constant als linkerspits op te stellen. Laten we hopen dat Villarreal vanavond met 0-3 wint. Des te sneller zijn we van deze parasiet af.
 
PcWolf
 
1
24 september 2019 om 20:16
Conclusie: Hoe slechter je speelt hoe meer je wordt beloond, tenzij je Messi heet.
 
mhda
 
0
24 september 2019 om 20:11
Valverde stiekem om de hoek gekeken bij zijn grote voorbeeld Eric ten Hag. Gewoon iedereen een kans geven. Alleen kan Eric wel z'n aanvallers ven positie laten wisselen in een wedstrijd. Had gewoon gisteren de prijs van beste trainer moeten winnen. Durft zichzelf te veranderen van stijfjes naar een man met eigen uitdrukkingen [ coiboys en cheaters ], gewoon met een big smile van " kom maar op ". Dit alles zonder ook maar een vleugje arrogantie . Valverde mag wel oppassen !
 
 
2
24 september 2019 om 20:11
Die Valverde wil ook geen punten halen hè?! Telkens dat gewissel in de opstellingen, kerel slijt er eens wat vastigheid in!
 
JK-Ajax
 
3
24 september 2019 om 20:17
Waarom speelt een sergi roberto nog bij Barcelona? Die kan toch helemaal het niveau niet aan
 
fransmanneke
 
1
24 september 2019 om 20:19
vindt ge dat ? Ik vond dat die gisteren eigenlijk in de plaats van Messi moest staan. Zonder Roberto had Barca nooit kampioen gespeeld. En nu eet ik mijn potteke cremepap op
 
iarchitetto
 
1
24 september 2019 om 20:20
Valverde is de enige op de wereld die gecharmeerd is van de meest simpele voetballer, rechtsback notabene, te posteren op het heilige middenveld van Barcelona.
 
Riqui Puig
 
1
24 september 2019 om 20:25
Toch denk ik dat hij een best nuttige kracht kan zijn. Als rechtsback is hij zeker niet waardeloos. Het is alleen absoluut geen basisspeler
 
kingbarca7
 
2
24 september 2019 om 20:20
Bah bah bah weer sergi roberto op het middenveld en frenkie en alena op de bank.als kers op de taart griezmann weer op links en suarez mag weer starten zoals altijd.het is als barca fan op dit moment gewoon lijden.wat hebben wij barca fans gedaan om deze mislukte walgelijke trainer ons team te zien trainen. Dit is gewoon een marteling en we moeten het zeer helaas volhouden tot 2021.er zit niets anders op.dit tweederangse amateur bestuur zal nooit hun ja-knikkker poppetje zomaar wegdoen.voor hun en de meeste spelers is hij de ideale man.
 
krikkert
 
1
24 september 2019 om 20:22
Echt jammer fat Frenkie niet speelt. Ben ik eindelijk in de gelegenheid te kijken. Dan maar hopen dat hij snel invalt voor Roberto, wat een vrij matige speler is voor Barça. Ook had ik trouwens liever Atsu gezien dan Griezmann. Hij bakt er nog weinig van, maar dat komt ook mede door de team spelers, die niet weten hoe ze hem moeten aan spelen . Hopelijk laat hij vanavond dan toch zien waarvoor die is aangekocht. Valverde is ook geen coach voor Barcelona, want hij kan ze niet genoeg triggeren om wilskracht, spelvreugde en dominantie te tonen in de wedstrijden. Dit zal erg snel moeten veranderen. Met of zonder Valverde! Dit elftal is Barça onwaardig.
 
Voetbalexper
 
4
24 september 2019 om 20:31
Persoonlijk zou ik kiezen voor middenvelders Rakitic Busquets en Arthur. En geen Frenkie. Zonder Frenkie te kort te doen maar ik vind Rakitic beter en met deze samenstelling is het middelveld compleet. Deze spelers vullen elkaar goed aan. Busquets is de meest defensief ingesteld rakitic box to box speler en arthur speler met grote exceptionele kwaliteiten die ook zijn verdedigende taken nabehoren doet een mix van xavi en iniesta
 
28ossie
 
0
24 september 2019 om 20:44
Rakitic is klaar. Verleden tijd. Dat is niet meer de speler van jaren geleden.
 
Voetbalexper
 
4
24 september 2019 om 20:31
Even op komen voor Sergi Roberto.We moeten niet doen alsof Sergi Roberto helemaal niet kan voetballen. Het is geen Iniesta of Xavi maar wel een speler die al een paar jaar voor barca speelt en toch vaak zijn wedstrijden pakt. En je moet ook kijken naar zjjn statistieken Dus ja zo slecht is sergi roberto niet.
 
Greatest
 
1
24 september 2019 om 20:36
Frenkie uit de basis....als ik puur vanuit de commentaren via de media uitga is de Jong een lichtpunt in de selectie van Barcelona en scoort hij een ruime voldoende.....Mocht Barcelona verliezen dan is het einde verhaal voor Valverde dat is zeker....Hij is al wankel en wordt dan afgerekend doordat hij de Jong buiten de basiself laat en daardoor verliest.
 
ThijskeAjax
 
0
24 september 2019 om 21:01
Wat een prutscoach toch die Valverde! Frenkie is de beste man van Barça momenteel! Hoe lang krijgt die clown van een trainer nog de kans om de club kapot te maken?
 
Rhynocerys
 
1
24 september 2019 om 21:57
De keuze voor Sergi Roberto lijkt tactisch niet al te raar te zijn, maar die mening lijken de meesten hier niet te delen. Roberto zorgt ervoor dat Messi constant naar binnen kan komen
 
Etcheverry
 
1
24 september 2019 om 22:03
De Jong is niet heilig, hij kan geweldig voetballen maar niet beslissend, is geen Messi, Ronaldo of Lewadonsky, is misbaar dus.
 
LeroyDe Pol
 
0
25 september 2019 om 04:24
Ter stegen, pique en lenglet zijn als ik het goed heb de enige opgestelde spelers die elke pot in de basis hebben gestaan. Voor de rest allemaal niet. Dit is gewoon rust geven aan je beste speler. Zo moeilijk is het allemaal niet.