Gefrustreerd Ajax levert wanprestatie in Coliseum Alfonso Pérez
Donderdag, 20 februari 2020 om 20:48

Ajax heeft donderdagavond geen goede uitgangspositie verworven in de zestiende finales van de Europa League. Op bezoek bij Getafe speelde de ploeg van Erik ten Hag een schrikbarend slechte wedstrijd, waarin het slechts twee ongevaarlijke doelpogingen afleverde en met 2-0 verloor. Ajax was onzorgvuldig, liet zich provoceren door Getafe en incasseerde een treffer van Deyverson in de eerste helft en een doelpunt van Kenedy in de blessuretijd van de tweede helft. Over een week wacht de return in Amsterdam.

Ajax moest het stellen zonder de geschorste André Onana, die onder de lat werd afgelost door Bruno Varela. De nieuwkomer in de basisopstelling kwam in de tiende minuut met de schrik vrij, toen hij een gevaarlijke pass aan Lisandro Martínez verstuurde. Martínez werd geflankeerd door twee spelers van Getafe en speelde de bal gauw terug naar Varela, die vervolgens zelf onder hevige druk stond en de bal ternauwernood kon wegschieten. Tien minuten later bracht hij goed redding op een afstandsschot van Deyverson; tussendoor kende Varela wat moeite met een corner. Hij was echter niet de enige speler van Ajax die onzeker oogde: bij de hele ploeg ging het moeizaam.

De spelers van Getafe wisten het spel van Ajax te ontregelen, onder meer door veelvuldig naar het gras te gaan. Ajax kon geen tempo maken en kwam amper aan voetballen toe. Ook Hakim Ziyech, net als Daley Blind teruggekeerd in de basisopstelling, kwam niet in zijn frivole spel. Integendeel: de aanvallende middenvelder kende meerdere slordige momenten waarop hij de bal inleverde bij Getafe. Zo verloor hij na een halfuur de bal op het middenveld, waarna Nemanja Maksimovic op het doel van Varela kon afstormen. Hij werd enigszins gehinderd door Edson Álvarez en kon de bal net niet goed genoeg controleren in het strafschopgebied, waardoor Varela er op tijd bij was.

De 1-0 was dan ook niet verrassend te noemen. Ajax liet zich echter wel verrassen door de wijze waarop Getafe een vrije trap uitspeelde. Damián Suárez speelde een vrije trap richting Mauro Arambarri, die vanaf de rechterflank een voorzet gaf richting het zestienmetergebied. Zijn lange bal werd aangenomen door Mathías Olivera, die direct de vrijstaande Deyverson vond. Die rondde overtuigend af en werd bij zijn doelpuntviering geraakt door een aansteker die vanaf de tribune het veld op werd geworpen. De Braziliaan ging twee seconden nadat hij werd geraakt theatraal naar de grond, maar Ziyech was niet blij met het uitpubliek en riep de supporters meteen tot de orde.

Ajax vuurde in de eerste helft geen enkel schot af. Het eerste schot was in de slotfase van Klaas-Jan Huntelaar, was vrij ongevaarlijk en ging voorlangs. De grootste 'kans' was in minuut 82 voor Ryan Babel, die na een goede bal van Ziyech kon binnenkoppen. Hij besloot de bal terug te leggen met het hoofd, zonder succes. Het leek bij 1-0 te blijven, maar diep in de blessuretijd verloor invaller Perr Schuurs de bal en maakte Kenedy er 2-0 van met een van richting veranderde inzet. Verder werd de tweede helft gekenmerkt door overtredingen en frustraties bij Ajax. Zo ontving Nicolás Tagliafico een gele kaart voor een stevige overtreding op Marc Cucurella, waardoor de linksback de return in Amsterdam van volgende week moet missen. Ook Ryan Babel ging op de bon na contact met Allan Nyom. Volgens Babel stelde Nyom zich aan: de aanvaller rolde opzichtig over het gras en hinkte naast Nyom, om de spot te drijven met zijn opponent.

Meer nieuws
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
5
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
12
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
71
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (375)

 
Moridin
 
133
20 februari 2020 om 20:51
De voorhoede was wel heel zwak vandaag. Traore kun je het niets verwijten, die komt net kijken (al zie echt helemaal niets bijzonders aan die jongen), Tadic was onzichtbaar en Babel had twee jaar geleden al moeten stoppen met voetballen. Hij maakt Ajax alleen maar zwakker.
 
SBV-Vitesse
 
186
20 februari 2020 om 20:55
Babel liet zich als een klein jongetje provoceren vandaag, net als heel Ajax eigenlijk. Je weet als ajax zijnde dat Getafe geslepen winnaars zijn en dat ze alles doen om te winnen. Blijkbaar is er dan toch niet op ingespeeld door Ten Hag. Getafe voor de rest een interessante ploeg om naar te kijken em volledig terecht gewonnen. Cucurella ook een hele leuke speler.
 
martijnr12
 
55
20 februari 2020 om 21:05
Ik denk ten eerste dat het onmogelijk is om je niet te laten provoceren als een team letterlijk van ieder klein duwtje een doodschop maakt. Tegelijkertijd vond ik dat Ajax er met hoe Getafe bezig was nog best aardig mee omging, of in ieder geval om wilde gaan. Het was in mijn ogen meer de scheids die dit had moeten aanpakken, maar die exact deed wat Getafe wilde. Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij. Maar goed, dan moet Ajax zich daar gewoon onderuit voetballen zoals in de laatste minuten. Dan is er niets aan de hand. Ajax was te slordig. Volgende week kun je zeker weten winnen. Maar 2-0 is wel een intens nare uitslag, aangezien Ajax altijd wel een kans weggeeft.
 
HupVanDeDonk
 
67
20 februari 2020 om 21:10
Het is een mentaliteitprobleem, een geestelijk volwassen iemand laat zich niet zo provoceren. Babel gedraagt zich als een puber.
 
Ajaja
 
40
20 februari 2020 om 21:20
Jij sport zelf niet begrijp ik?Ik ben zelf geestelijk meer dan volwassen maar ik weet niet of ik me zo zou kunnen inhouden. Er waren ongetwijfeld een paar van die irritante toneelspelers die wel over de zijlijn geschopt zouden zijn. Maar ja daarom voetbal ik slecht op amateur niveau ??
 
Fc-Bami
 
41
20 februari 2020 om 21:22
Ben wel benieuwd waarom je Getafe een interessante ploeg vindt om naar te kijken. Die deden namelijk weinig wat op voetbal leek.
 
BurdyM
 
90
20 februari 2020 om 21:28
Voetbal draait volgens mij om het creëren van kansen en het maken van doelpunten dat lukte Getafe vrij goed. Dit lijkt dan misschien niet op voetbal. Maar wat deed Ajax dan? Na 85 minuten 1 doel poging en geen goals. Dat leek ook niet echt op voetbal.
 
Tornado72
 
27
20 februari 2020 om 21:30
Ajax ook niet.... Drama wedstrijd. Uit deze wedstrijd blijkt wel dat je Ajax met veel strijd en irritant gedrag makkelijk uit het spel kan halen..
 
KusH
 
17
20 februari 2020 om 21:35
De zwakste en de meest provoceerbare man was toch wel de scheids. In mijn ogen. Deze man had t zuigen en vallen allang moeten bestraffen. Door t zo door te laten sudderen kwamen die gasten meer en meer in hun jive. Wat een misselijke ploeg om tegen te spelen bah. Ja, Ajax ook gewoon ronduit slecht. Passen komen niet aan. Laten zich opnaaien. Babel die een schwalbe nadoet en er geel voor krijgt. Ook gewoon dom. Lastig om er tegen te spelen. Je komt nooit in de wedstrijd zo. Maar als geïrriteerde Ajacied blijf ik die scheids de slechtste vh veld vinden. Onbekwaam en nooit meer laten fluiten graag. Netflix Please!
 
Bergy
 
71
20 februari 2020 om 21:45
Ajax was toch het Bayern van Nederland..... Lmao zelfs de amateurs van Bayern doen het beter hahaha
 
SocioFan1
 
16
20 februari 2020 om 21:50
Dat is het juist, je moet niet aardig proberen te doen. Gewoon zelf sneaky spelen. Pak ze maar terug zoals zij het doen. Een van Bommel wist er wel raad mee. Frustreeer hen dan maar, ipv zogenaamd netjes te willen blijven. Op een gegeven moment wordt het teveel en dan gaat je focus verloren. Echt weer in dezelfde val trappen als tegen Valencia.
 
Scepticus38
 
4
21 februari 2020 om 07:24
" Babel liet zich als een klein jongetje provoceren vandaag, net als heel Ajax eigenlijk. Je weet als ajax zijnde dat Getafe geslepen winnaars zijn en dat ze alles doen om te winnen. Blijkbaar is er dan toch niet op ingespeeld door Ten Hag ". Is natuurlijk klinkklare onzin. In de media heeft Ten Hag tot in detail aangegeven hoe Getafe speelt en hoe ze wedstrijden naar zich toe weten te trekken en de rest hebben de media zelf aangevuld. Je kon dit van te voren zien aankomen en heel veel Ajax supporters die weten dat Ajax altijd veel moeite heeft met dit soort tegenstanders die uit elf Suarezzen lijken te bestaan en alles doen wat verboden is om de wedstrijd over de streep te trekken, gaven al van tevoren aan dat ze er allesbehalve gerust op waren. En dat voorgevoel is uitgekomen. Het zegt volgens mij voldoende dat de zuivere speeltijd nog niet eens 45 minuten bedroeg. De media hebben er de afgelopen weken vol van gestaan dat Ajax zich Getafe vooral niet moest laten provoceren en uit het spel moest laten halen en ook Ten Hag heeft daar voortdurend op gehamerd. En toch heeft het team dat van minuut 1 laten doen, dat heeft Tadic ook openlijk toegegeven ook al gebeurde dat zo opzichtig dat ontkennen vrijwel onmogelijk was. Dat heeft gewoon te maken met kwaliteit, Ajax heeft spelers die heel goed kunnen voetballen, maar veel meer moeite hebben om het hoofd erbij te houden als ze worden geprovoceerd. En dat is ook een kwaliteit. Ik denk niet dat het team dit nog recht kan trekken, Getafe hoeft maar 1 keer te scoren en Ajax moet er 4 maken om door te gaan, terwijl Getafe in de Spaanse competitie alleen van Real heeft verloren met meer dan 2 doelpunten. De club staat natuurlijk niet voor niets op de 3e plaats in 1 van de grootste competities ter wereld. Het is jammer dat het zo gelopen is omdat ik verwacht dat het voorlopig de laatste keer is dat de ploeg kans heeft op een Europese prijs en na de uittocht die normaliter aan hert eind van het seizoen op gang gaat komen, weer helemaal opnieuw moet beginnen. Dat is jammer, maar nu eenmaal het lot van een club als Ajax. Ajax supporters moeten echter niet in de put zitten, maar hun zegeningen tellen. Waar de club minder dan 10 jaar geleden na het vertrek van spelers als Vertonghen, Alderweirld en Eriksen vanwege een gebrek aan middelen genoegen moest nemen met vervangers als Duarte en Van der Hoorn, is er nu geld genoeg aanwezig om ook kwaliteit in te kopen en heeft de club bovendien de beschikking over een flinke batterij talentvolle jeugd. Daardoor zal het verval veel minder zijn dan in voorgaande jaren en zal een nieuw team dat in ieder geval mee kan doen om de internationale prijzen sneller kunnen worden opgetuigd dan voorheen het geval was. Al zal ook dat team geen heel lang leven beschoren zijn.
 
Scepticus38
 
2
21 februari 2020 om 07:30
" Ik denk ten eerste dat het onmogelijk is om je niet te laten provoceren als een team letterlijk van ieder klein duwtje een doodschop maakt ". Het is in eder geval heel moeilijk omdat het in het onderbewustzijn gebeurd en je heel gefocust moet zijn om dat onder controle te krijgen. Terwijl je als je daar teveel mee bezig bent, niet in staat bent om je eigen spel te spelen. Daarvoor moet je mentaal heel sterk zijn en die kwaliteit hebben spelers die het van het voetbalvermogen moeten hebben, meestal niet. Deze wedstrijd staat niet op zichzelf, Ajax heeft van nature moeite met dit soort tegenstanders die de tegenstander over het hele veld najaagt en alle middelen die er voor handen zijn, gebruikt om te winnen. Het zegt in dat kader genoeg dat de zuivere speeltijd nog niet eens 45 minuten bedroeg.
 
Scepticus38
 
0
21 februari 2020 om 07:38
" Voetbal draait volgens mij om het creëren van kansen en het maken van doelpunten dat lukte Getafe vrij goed. Dit lijkt dan misschien niet op voetbal. Maar wat deed Ajax dan? Na 85 minuten 1 doel poging en geen goals. Dat leek ook niet echt op voetbal ". Voetbal wordt gespeeld volgens vooraf gestelde regels en het is de bedoeling dat iedere voetballer zich aan die regels houdt. Als dat gisteren zou zijn gebeurd, zou je het gelijk aan je zijde hebben, maar nu is dat niet het geval. Wat Ajax gisteren liet zien, leek inderdaad helemaal nergens op, maar dat had alles te maken met de tactiek van Getafe die er volledig op was gericht om de tegenstander het voetballen onmogelijk te maken. Dat is niet verboden zolang je je daarbij aan de regels houd en dat gebeurde gisteren vaker net dan wel. Daarnaast is het voetbal in de eerste plaats een kijkspel en niet uitgevonden voor het spel dat ploegen als Getafe er op na houden. Ajax moet niet klagen omdat de ploeg gewoon niet goed genoeg was om een ploeg als Getafe van de overwinning af te houden. Maar met voetbal had het natuurlijk weinig te maken. Volgens de regels duurt een voetbalwedstrijd 90 minuten, terwijl die van gisteren nog niet eens de helft aan zuivere speeltijd haalde. Dat zegt volgens mij al genoeg.
 
hansje1969
 
27
20 februari 2020 om 20:55
De verdediging en middenveld waren niet beter. Wat een niveau dit Ajax
 
Maaatje
 
50
20 februari 2020 om 20:55
Babel echt geen bal goed geraakt, was echt ongeloofelijk slecht. Met als hoogtepunt die achterlijke kopbal....
 
Maaatje
 
14
20 februari 2020 om 20:55
Babel echt geen bal goed geraakt, was echt ongeloofelijk slecht. Met als hoogtepunt die achterlijke kopbal....
 
Scepticus38
 
0
21 februari 2020 om 07:41
" Babel echt geen bal goed geraakt, was echt ongeloofelijk slecht. Met als hoogtepunt die achterlijke kopbal.... ". Typische reactie weer om een individuele speler als zondebok aan te wijzen terwijl de hele teamprestatie ondermaats was en het team in de eerste helft zelfs geen enkele kans wist te creeren.
 
lucas1234
 
35
20 februari 2020 om 20:55
De hele ploeg leel er niet bijster veel zin in te hebben. Wellicht dat ze toch te gewend zijn geraakt aan de allure van de CL en viel dit tegen. Maar de passie, strijd was ver te zoeken. Getafe natuurlijk een gigantische zuigploeg, maar daar moet je toch gewoon doorheen kunnen spelen.
 
ScH14FcB
 
58
20 februari 2020 om 20:56
Heeft Ajax behalve Promes en Neres geen leuke en snelle vleugelaanvallers? Ook niet in de o zo geprezen jeugd? Dan heb je al dst geld en wat haal je ervoor terug? Alleen maar middelmaat. Maar het begint natuurlijk met de basis. Gewoon een pass in de voeten van een teamgenoot spelen. En samenspelen. Leek helemaal nergena naar vandaag. Ziyech heeft zijn moment goed gekozen om weg te gaan volgens mij. Met een Babel en Alvarez ga je de oorlog ook niet winnen
 
Zytto34
 
29
20 februari 2020 om 21:06
Danilo is gewoon al een paar klasses beter dan Babel, maarja onder Ten Hag liever Siem, Huntelaar en Babel dan Traore en Danilo.
 
TVL11
 
26
20 februari 2020 om 21:12
Traoré was verschrikkelijk slecht.
 
RamonDore
 
12
20 februari 2020 om 21:37
Zyech heeft idd z’n moment goed gekozen .... wanneer dit voor de onderhandelingen was gespeeld had Chelsea zich nooit gemeld! Je vergeet dat hij onderdeel van het team is en zelf waardeloos speelde en meerdere keren van de bal werd gezet als een f juniortje.
 
Zytto34
 
13
20 februari 2020 om 22:05
Traore heeft geen bruikbare bal gekregen.
 
Scepticus38
 
1
21 februari 2020 om 08:04
" Heeft Ajax behalve Promes en Neres geen leuke en snelle vleugelaanvallers? Ook niet in de o zo geprezen jeugd? ". Om dat je het kennelijk niet begrijpt, zal ik het je uitleggen. Een jeugdopleiding is geen krokettenfabriek, waar je alleen maar wat ingredienten behoeft te mengen om een eindproduct te fabriceren. In een jeugdopleiding gaat het om mensen en ben je van Moeder Natuur afhankelijk voor het eindproduct. En dan kan het wel eens voorkomen dat er onvoldoende talent beschikbaar is voor bepaalde posities en omdat er in het moderne voetbal nog zelden met echte buitenspelers gespeeld wordt, geldt dat voor een buitenspeler in het kwadraat. En dat heeft helemaal niets met die o zo geroemde jeugdopleiding te maken. Iedereen die in staat is om zijn hersencellen te gebruiken, snapt dat het onmogelijk is om er een volledig zelfvoorzienende jeugdopleiding op na te houden en dat je voor bepaalde posities ook wel eens op de transfermarkt aangewezen bent. Zoals iedereen ook begrijpt dat dat nog onmogelijker wordt als daarbij ook nog eens kwaliteitseisen gesteld worden. Die o zo geroemde jeugdopleiding heeft al jaren de doelstelling is dat er jaarlijks 2 of 3 spelers naar de A selectie doorstromen. En dat heeft alles te maken met die kwaliteitseisen. En het lijkt me logisch dat het de beste talenten zijn die het eerst voor een plekje in die A selectie in aanmerking komen en als dat toevallig verdedigers of middenvelders zijn, terwijl je een aanvaller nodig hebt, ben je daarvoor aangewezen op de transfermarkt. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet. In de jeugd breken de laatste jaren inderdaad weinig vleugelspelers door. terwijl dat een aantal jaar geleden voor spitsen gold. Dat heeft gewoon te maken met vraag en aanbod en het aanbod moet vooral komen van Moeder Natuur. En als dat er niet is, zal je de transfermarkt op moeten. Je bent een typische moderne voetbalwereld wiens belevingswereld wordt gevormd naar de waan van de dag. En die alweer vergeten is dat dezelfde ploeg een paar weken terug nog gewoon Chelsea van de mat speelde en normaal gesproken in de knock-out fase van de CL had gezeten als de scheidsrechter van dienst zijn werk naar behoren had gedaan. En daarin waarschijnlijk een tegenstander zou hebben getroffen die wel bereid zou zijn geweest om een spelaandeel voor zich op te eisen, ipv een tactiek te hanteren die er louter en alleen op was gericht om het spel van de tegenstander te ontregelen. En dan beweert de coach ook nog met droge ogen dat hij een adept zou zijn van Cruijff. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een grotere grap gehoord heb.
 
lucas1234
 
10
20 februari 2020 om 20:56
De hele ploeg leel er niet bijster veel zin in te hebben. Wellicht dat ze toch te gewend zijn geraakt aan de allure van de CL en viel dit tegen. Maar de passie, strijd was ver te zoeken. Getafe natuurlijk een gigantische zuigploeg, maar daar moet je toch gewoon doorheen kunnen spelen.
 
houtapp
 
36
20 februari 2020 om 21:10
En wat was iedereen toch blij met Babel toen hij aangetrokken werd en nu kan hij er niks meer van..... waan van de dag.
 
herlev
 
23
20 februari 2020 om 21:24
Iedereen???? Ik was daar helemaal niet blij mee. Niet generaliseren
 
ScH14FcB
 
6
20 februari 2020 om 20:57
Heeft Ajax behalve Promes en Neres geen leuke en snelle vleugelaanvallers? Ook niet in de o zo geprezen jeugd? Dan heb je al dst geld en wat haal je ervoor terug? Alleen maar middelmaat. Maar het begint natuurlijk met de basis. Gewoon een pass in de voeten van een teamgenoot spelen. En samenspelen. Leek helemaal nergena naar vandaag. Ziyech heeft zijn moment goed gekozen om weg te gaan volgens mij. Met een Babel en Alvarez ga je de oorlog ook niet winnen
 
hansje1969
 
8
20 februari 2020 om 21:09
Nee Ajax heeft behoefte aan een man naast Overmars die wel een selectie kan bouwen. Overmars haalt spelers maar kan geen team bouwen.
 
Tornado72
 
36
20 februari 2020 om 21:32
Daar heb ik je vorig seizoen niet over gehoord. Ten Hag is aangenomen om van deze spelers een team te maken of wil je nog iemand boven ten Hag zetten??
 
Japie_Krekel
 
0
20 februari 2020 om 23:36
Noa Lang was misschien ook niet constant maar er ging wel veel meer dreiging vanuit dan van die Babel
 
 
0
21 februari 2020 om 01:12
Ik hoor een cyinisch toontje in jouw opmerking. Noa Lang is op uitleenbasis inmiddels basisspeler bij een eredivisieclub, Unuvar en Hansen hebben hun debuut gemaakt, Danilo zit er tegenaan. Als Neres en Promes geblesseerd zijn kom je uit bij Labyad die ook geblesseerd is. Traore was niet goed vandaag en vind hem nog niet echt een verfijnde spits. Varela heeft zich na zijn fout goed herpakt met enkele reddingen. Ik denk dat als dat risicovolle meevoetballen uit zijn spel gaat het een prima alternatief is. Die hsot na zijn blu nder vond ik wle pijnlijk om te zien, zijn zelfvertrouwen was daar even compleet weg terwijl dit al wat broos was. Het enige wat je dan kan doen is een paar reddingen verrichten, wat hij deed. Dat tweede doelpunt had Onanadenk ik wle kunnen hebben maar mag Schuurs worden aangerekend en ook Dest zag er niet goed uit. Die had die bal gewoon in zijn klokkenspel moeten willen opvangen.
 
Zytto34
 
49
20 februari 2020 om 20:58
Echt he. Die Babel kan er gewoon echt geen kut meer van. Ik was in het begin nog wel positief, maar hij heeft in 10 wedstrijden op een intikker tegen vitesse na echt nog niks goed gedaan. Ziyech ook dramatisch slecht. Die lijkt al met zijn hoofd in Londen. Van de Beek ook onzichtbaar. Blind met afstand de beste aan Ajax' zijde. Ongelofelijk knap na zo'n rot blessure en er dan meteen zo staan. Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met dit seizoen. Al maanden is het dramatisch slecht.
 
blink182
 
21
20 februari 2020 om 21:01
Jezus, wat slecht! Babel, wat slecht. Eerste schot op doel kwam na 85min spelen. Schandalig als Ajax zijnde. Maar petje af voor Bordalas. Wat een topcoach is dit toch. Zo goed presteren met zo weinig materiaal.
 
caribbean
 
143
20 februari 2020 om 20:51
Ajax gaat eigenlijk op eenzelfde manier onderuit als toen tegen Man Utd. Zo machteloos en meegaand in het spel van de ander. Zonder Neres en Promes is het toch pure armoe, Ziyech mist zijn maatje Promes en zit wellicht al met zijn hoofd in Londen, daarnaast missen we een beetje de samba van Neres.
 
Arnino
 
56
20 februari 2020 om 20:58
Nou daar doe je Getafe toch echt wel te kort mee. Getafe speelde bij vlagen best goed Manu deed alles lang. Totaal aan hun zelf te danken. Wat een arrogantie vooraf ook weer van Ten Hag dat het allemaal wat overdreven werd... En Dest moest t verschil maken tegenover Curcuma of how die ook mag heten, daar zouden de kansen liggen. Laat dat nou net de beste speler van Getafe zijn.
 
MrKrillin
 
4
20 februari 2020 om 21:00
@Caribbean tegen Man u was vooral jong en ervaren team. Meeste spelers nu hebben veel Europese ervaring. Maar wat Dest, Ziyech, vd Beek, Babel en Tadic vandaag lieten zien.... Man wat slecht. Diep door ondergrens. Snap ook niet waarom je zo laat opfokken. Babel en Ziyech moeten beter weten. Dest dacht in het begin op pleintje te spelen, maar werd snel op zijn plek gezet door Currecela. Zou een gewelduge aankoop zijn als Nico weggaat. Babel is huurspeler. Zou hem gewoon op de bank zetten. Zwaar teleurgesteld. Stel maar Danillo op.
 
puntnaarachter
 
25
20 februari 2020 om 21:01
Promes wordt nu wel echt flink overschat hoor. Hij had echt nooit het verschil gemaakt, en had hetzelfde niveau als Babel aangetikt. Met aankopen als Babel, Marin, Promes en Alvarez ga je nooit de aansluiting halen met de Europese subtop. Dat is allemaal gewoon pure middelmaat.
 
Twannieee
 
0
21 februari 2020 om 01:09
Die hoeven we ook niet te vinden want daar zitten we all...
 
DialSquare
 
81
20 februari 2020 om 20:52
Dat je er zo in trapt... ongelooflijk, het leek wel Stoke tegen Arsenal van een decennium terug.
 
MessiBazoer
 
36
20 februari 2020 om 20:56
Intrapt is wel heel makkelijk. Als je supporter bent van Getafe is het prachtig, en super slim van die coach want die speelt gewoon naar zijn mogelijkheden. Maar dit heeft niks met voetbal te maken. Overigens, waarom stapt Schuurs na zijn balverlies door waardoor het een 4 tegen 3 situatie wordt?
 
Andonis
 
86
20 februari 2020 om 21:07
Buiten al het geduikel en provocerend gedrag speelde Getafe toch ook gewoon beter voetbal dan Ajax? Dat moet je toegeven. Anders had Ajax wel meer gecreëerd.
 
MessiBazoer
 
0
20 februari 2020 om 21:31
100% mee eens hoor, maar ik had het over het intrappen. Dat Ajax niks creëert heeft daar natuurlijk wel mee te maken.
 
FeyCoev
 
7
20 februari 2020 om 21:04
0-0 spelen en zelf leunen en niets weggeven is dan de kunst natuurlijk, als het echt niet lukt om er doorheen te komen, maar dat is natuurlijk ook geen optie voor een Nederlandse ploeg
 
FeyCoev
 
219
20 februari 2020 om 20:52
Ik weet niet wat ik erger vind: het spel van Babel, al het balverlies van Ziyech, 1 schot in de hele wedstrijd, of het optimale amateurisme waarmee Schuurs de bal verspeelt wat leidt tot de killing 2-0.
 
hallie015
 
160
20 februari 2020 om 20:56
Ergste van de avond was toch wel die commentator. Dit kan toch niet meer . Zelfs een regionale omroep zou in de rust ingrijpen??
 
hansje1969
 
18
20 februari 2020 om 21:15
Nou Ajax degradeert niet alleen van CL naar EL. De commentator past zich er moeiteloos op aan. Is meer een animator voor op een braderie
 
CoJW
 
22
20 februari 2020 om 21:15
Gelukkig kon ik overschakelen naar FOX Sport. Rtl7 is een gedrocht zender.
 
origineel
 
5
20 februari 2020 om 21:45
Oh ik dacht al, viel toch wel mee dat commentaar.. Maar ik keek inderdaad ook op Fox. Bovendien neem ik amateuristisch commentaar op de koop toe wanneer ik via een Nederlandse zender voetbal kijk.
 
Bennie2000
 
1
20 februari 2020 om 22:33
@hallie015 als je gratis voetbal wil kijken mag je niet klagen over de commentator. Trouwens vraag ik mij nu af wat je favoriete club is? Aangezien je geen fox hebt.?
 
ninjakai
 
13
20 februari 2020 om 20:59
Spel Babel, daar had jeugd of een andere aankoop kunnen staan. Amateurisme ten top met de bankrekening van Ajax. Schuurs, ja domme fout, maakte de Ligt ook, leert die hopelijk van zodat hij ze volgend seizoen niet maakt, mocht hij de kans krijgen. Ziyech moet gewoon inkomen, die is net terug van een blessure en het loopt net niet ff lekker, maar zowel a Ziyech als Blind zag je groeien 2e helft. Het was nog steeds te veel balverlies, maar ook meer dreiging en goede akties.
 
origineel
 
25
20 februari 2020 om 21:02
Ik ben het wel met je eens maar je doet de overige Ajacieden wel een beetje tekort door ze niet te benoemen. Voor een club die zulke hoge ambities uitspreekt was dit ver ver ver beneden alle peil. En als we op VZ al wisten dat dit Getafe een van de vieste theater ploegen van Europa is dan hadden Ten Hag en zijn ploeg hier toch ook wel wat beter op voorbereid mogen zijn. Overigens ook nog een bedankje aan het uitvak voor het wederom bevestigen dat ze overal rekening moeten houden wanneer we eens op bezoek komen. Als je je voortaan verveeld, gebruik die aansteker dan om jezelf in de fik te steken.
 
powned_nl
 
2
20 februari 2020 om 21:56
Het ergste van de avond was ongetwijfeld al het duiken. Voor mij staat slecht voetbal en domme fouten vele malen hoger op de ladder dan deze naaierij. Ik begrijp het met oog op de winst. Maar dan moet je je daar wel met beide ogen op blind staren.
 
Thanos
 
3
20 februari 2020 om 22:50
@ FeyCoev, Ik ben zelf voor Ajax maar het is geen verrassing. Ajax speelt al weken bagger(verlies Valencia, Willem 2, Groningen, AZ, nipte winst tegen Sparta en een zwak PSV) en Babel stelt niks voor. Ik kan mij geen moment herinneren in de carriere van Babel die mij is bij gebleven(een winnende 1-2 in de kuip of de bevrijdende 2-0 tegen psv) En wanneer heeft Ten Hag ooit een achterstand omgedraaid behalve uit bij Twente waar je niet achter mocht staan uberhaubt?
 
BlindeVogel
 
61
20 februari 2020 om 20:52
Precies wat er vooraf voorspeld werd is uitgekomen. Ten Hag heeft er niks aan kunnen doen. 0 schoten op doel, dat zegt alles. Ajax is geen schim van vorig jaar, en dan tel je zelfs in de Europa League niet meer mee. Zegt ook wel alles als je Babel en Huntelaar in de aanvalslinie hebt staan. Ajax mag hopen dat Overmars weer wat kunststukjes kan uithalen, en dat de jeugd die zich doorontwikkeld.
 
martijnr12
 
13
20 februari 2020 om 21:00
Je hebt volgend jaar Tadic, Traore, Promes, Antony en eventueel Neres. Dat nu Promes en Neres geblesseerd zijn is vooral balen. Dat je dan nog altijd Huntelaar en Babel achter de hand hebt vind ik eerder prima dan een zwaktebod.
 
BlindeVogel
 
47
20 februari 2020 om 21:07
Als Tadic zijn verval van dit seizoen doorzet, heb je niet heel veel meer aan hem volgend seizoen. Echt een dissonant dit seizoen bij Ajax. Vooral achterin ga je problemen krijgen met ook het hoogstwaarschijnlijke vertrek van Blind in ogenschouw nemend. Schuurs laat nog ongelooflijk veel blunders zien, en Alvarez vind ik bijzonder matig. Het wordt echt puzzelen.
 
JordyPA
 
29
20 februari 2020 om 21:09
Wat fijn dat we Tadic nog hebben. Ik kan me niet heugen wanneer die voor het laatst een goede wedstrijd heeft gespeeld. Aanvoerder onwaaedig.
 
4Ever4Ajax
 
32
20 februari 2020 om 20:52
Wedstrijd van ons was niet om aan te zien, terecht verloren. Volgende week moet echt faliekant anders. Wordt echt heel lastig nog om door te komen, maar moet mogelijk zijn als we wel gaan voetballen.
 
FeyCoev
 
31
20 februari 2020 om 20:57
Schuurs heeft het wel veel moeilijker gemaakt met zo'n typisch Nederlands sportmoment in blessuretijd, wanneer je absoluut niet nog een treffer tegen mag krijgen. Ik zie niet hoe Ajax tegen deze ploeg 2 keer gaat scoren, of zelfs 4 keer als de 0 niet wordt gehouden.
 
martijnr12
 
3
20 februari 2020 om 21:10
Op zich lagen er echt wel mogelijkheden. Probleem was dat de bal nog geen vijf passes in de ploeg gehouden kon worden, zelfs als Getafe geen druk zette. Af en toe lag er achter de verdediging van Getafe heel veel ruimte. Dat toonde Barca onlangs ook nog aan. En Ziyech heeft in zijn ontzettend slechte wedstrijd alsnog tweemaal die bal achter de verdediging goed gegeven. Als Ajax ook maar enigszins het niveau kan benaderen van voor de winterstop is ruim winnen zeker mogelijk. Ik betwijfel inderdaad alleen of Ajax de nul kan houden en dan is vier doelpunten maken wel heel ambitieus om te verwachten na vanavond. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb Ajax in jaren niet zo slecht gezien en heel veel heeft Getafe, naast een grote kans, een paar voorzetten en afstandschoten en een heleboel irritant ontregelen, er ook weer niet tegenover weten te zetten.
 
4Ever4Ajax
 
7
20 februari 2020 om 21:14
@feycoev: Zolang we mee blijven gaan met het spel, gaat het een kansloze missie worden. De zeer spaarzame lichtpuntjes aan het eind van de wedstrijd (niet eens lichtpuntjes, maar laten we minder dramatische momenten zeggen) zag je wel dat er ruimte kan liggen achterin bij Getafe. Ik heb er zeker een hard hoofd in, maar alles kan. Hoop dat we er thuis op klappen en gewoon ons ding doen zoals we wel kunnen. Nu was een pass over 5 meter al teveel.
 
DVV20
 
8
20 februari 2020 om 20:57
Ik hoop dat het volgende week anders is, maar waarom denk je dat Ajax volgende week wel oppassen is tegen het druk zetten, irriteren, zuigen, kaarten aannaaien?
 
4Ever4Ajax
 
2
20 februari 2020 om 21:12
Is meer hopen dan denken moet ik je zeggen. Als we volgende week weer meegaan met het spel, kunnen we de competitiewedstrijd tegen Utrecht snel inhalen ;
 
AcKaka
 
54
20 februari 2020 om 20:52
Wat ontzettend zuur dit zeg. Getafe is een verschrikkelijke ploeg om te zien. Had gehoopt dat ajax van valencia had geleerd en zich niet weer zou laten opnaaien. Weer totaal niet meer met het voetbal bezig. Simpelweg zelf te weinig gebracht. Eenvoudige passjes gingen fout en niemand die zich komt aanbieden, maar allemaal met zijn allen diep lopen. Ik zie het zwaar in voor de volgende pot.
 
Qure
 
80
20 februari 2020 om 20:54
Als Ajax zich zo manifesteert en Getafe derde staat in de Primera Division kun je Getafe toch niet echt de verschrikkelijke ploeg noemen.
 
AcKaka
 
74
20 februari 2020 om 20:56
Als voetballiefhebber vind ik getafe een verschrikkelijke ploeg om te zien ja. Enorm knap dat ze derde staan maar had vandaag weinig met voetbal te maken. 43 minuten zuivere speeltijd zegt eigenlijk al genoeg. Maarja geef ze eens ongelijk. Net zoals atletico lukt het wel. Neemt niet weg dat ajax vandaag bizar slecht was.
 
PauloDybala
 
15
20 februari 2020 om 20:57
Oh jazeker wel. Tuurlijk trappen wij erin, maar wat een verschrikkelijke ploeg is dat Getafe. Matennaaiers, schwalbemakers ten top. Is bijna geen voetbal te noemen wat zij doen, maar zo veel mogelijk overtredingen maken tot je geel krijgt, en dan alsnog janken. Dat een supporter als ik allang daar klaar mee is en ze het liefst doormidden zou schoppen is 1 ding, ik had gehoopt dat Ajax hier professioneel mee om zou gaan.
 
maurootje
 
30
20 februari 2020 om 20:58
Maar Getafe speelde qua voetbal gewoon dikke prima, kunnen teminste pass op maat en naar eigen kleur sturen..
 
GunnerFan
 
8
20 februari 2020 om 21:21
Jah? Heb jij vlot lopende aanvallen gezien van Getafe? Ik nauwelijks. Ze waren tactisch gewoon beter. Ajax kon niet zijn spel spelen, en dat is de verdienste van Getafe. De 2-0 is een mooi voorbeeld van hoe Getafe hun spel benaderen. Wachten op een foutje door hoog druk te zetten. That's all. Maar hey het werkt. Maar ben absoluut geen fan.
 
maurootje
 
7
20 februari 2020 om 21:56
de aanval hoeft niet vlot te lopen om goed te spelen. die krullenbol was een plaaggeest voor de defensie, bepaalde het tempo, versnelling ect
 
slim2007
 
20
20 februari 2020 om 20:52
Manmanman dit is toch echt gewoon dramatisch wat Ajax heeft laten zien vanavond! Geen kans gecreëerd, en een terechte nederlaag. Als ze zich niet herpakken, is het snel afgelopen in de EL
 
R.madrid/ajax
 
8
20 februari 2020 om 20:52
Tja ik had al als verwachting dat het een nederlaag zou worden dus ben amper teleurgesteld. Ik zie ajax dit niet meer goedmaken volgende week want daarvoor is het spel de laatste weken gewoon veel te matig. Zo komt er dus toch snel een einde aan het europese avontuur.
 
SpeedyAFC
 
38
20 februari 2020 om 20:53
Aanvoerder Tadic, niet gezien. Invaller Schuurs, gewoon triest om zoiets in de laatste minuut te doen. Ziyech nog niet in vorm. Al met al gewoon erg slecht. Slechtste wedstrijd sinds jaren van Ajax.
 
AadHandgranaat
 
64
20 februari 2020 om 20:59
Tadic is een enorme zuiger die het zelf niet in een topcompetitie heeft kunnen maken en bij Ajax de man is. Niks mis mee en hartstikke knap zelfs, maar hij doet me net even te tof voor het kaliber voetballer dat ie is
 
maxpayne
 
70
20 februari 2020 om 20:53
Getafe verdiend gewonnen. Ajax heeft letterlijk niks gecreëerd en dus ook niks meer te zoeken in Europa. Koert zal nog wel even door huilen, wat was dat irritant zeg dat commentaar.
 
Soccerfan_1
 
27
20 februari 2020 om 20:55
Vervelende is dat Getafe ook gewoon slecht speelde en amper iets gecreëerd heeft. Paar Oscars verdiend, dat wel. Wat een onsportieve ploeg zeg
 
Frankly87
 
17
20 februari 2020 om 20:58
1ste helft heeft Getafe genoeg mogelijkheden gehad het was aan Varela te danken dat het maar 1-0 stond
 
arsenal890
 
5
20 februari 2020 om 21:09
Getafe speelde soms gewoon goed voetbal hoor. Zij hebben echt meer dan genoeg kansen gehad. Ajax daarentegen...
 
Craig Tucker
 
41
20 februari 2020 om 20:53
Buiten dat Ajax amper kansen heeft gecreëerd en gewoon niet goed speelde, kan ik niet ontevreden zijn met een 2-0 nederlaag. Maar omg wat is dit getafe een regelrechte schande voor het voetbal. Acteren, zuigen, kaarten aannaaien, en tijdrekken. En telkens zo enorm overdrijven. Dit word een haast onmogelijke kluif volgende week, hopen op een scheids die wel in durft te grijpen
 
Shevchenko_7
 
9
20 februari 2020 om 20:57
Tja het werkt wel, Ajax moet vooral naar zichzelf kijken, geen moer kunnen creëren, gewoon goed gedaan door Getafe, voetballend verlies je van Ajax dan maar zuigen en acteren als het helpt.
 
teambvb
 
18
20 februari 2020 om 21:03
Ik heb juist wel genoten van Getafe, vind het bewonderingswaardig hoe ze naar hun mogelijkheden spelen en dat zij dat doen met zuigen en acteren is hun goed recht. Vind dit typisch weer alles wat niet de Hollandse school is betekent niet direct dat die vorm van voetbal verschrikkelijk is. Desondanks hoop ik dat Ajax dit nog kan omdraaien in de return.
 
Rondvaartboot
 
16
20 februari 2020 om 21:08
Ik kan er 4 opnoemen die daar aan regelmatig voldoen bij Ajax Craig Tucker.
 
origineel
 
5
20 februari 2020 om 21:48
Dan lieg je dat je barst. Je hebt Tadic die zanikt bij de scheids, je hebt Veltman die een keer de fout in ging en een van de meest onsportieve fratsen in de geschiedenis van de Eredivisie uithaalde. Je hebt Onana die tijdrekt (en gewoon altijd traag is zelfs wanneer Ajax achter staat). Maar je hebt niet 1 Ajacied die zich schuldig maakt aan zoveel onzin als de gemiddelde Getafe "voetballer".
 
dws16
 
18
20 februari 2020 om 20:53
Wat een slecht Ajax nonderju ik heb ze nog nooit zo slecht gezien ongemotiveerde overbetaalde slappe hap is het Ziyech waar was je? Waar is Tadic dit seizoen man man man wat een wanprestatie
 
Kevin1989
 
28
20 februari 2020 om 20:53
Ik ben nog steeds verward. Keek ik nu naar een voetbalwedstrijd of naar een uit de hand gelopen Musical? Deze ‘mannen’ lagen alleen maar op de grasmat te creperen van een denkbeeldige pijn.
 
Soccerfan_1
 
11
20 februari 2020 om 20:53
Echt niet te geloven. Wat deed het elftal op het einde. Schuurs met een domme pass ja maar waarom moet alles en iedereen altijd voorin staan. Wat doet vd beek ook elke keer in de spits terwijl hij op 6 speelt. Elke keer weer liepen die spelers van Getafe vogelvrij richting Varela.
 
cabinessence
 
27
20 februari 2020 om 20:53
Goed was het niet, maar om nou te zeggen dat uit met 2-0 verliezen van de nummer 3 van Spanje een "wanprestatie" is...
 
Harmr
 
9
20 februari 2020 om 20:56
De manier waarop dat gegaan is is absoluut een wanprestatie. Nauwelijks doelpogingen tegen een ploeg die als doel had zo min mogelijk te voetballen. Wat een frustrerende avond voor de voetballiefhebbers zeg. Hopelijk kan AZ verlichting brengen..
 
Gerardv
 
3
20 februari 2020 om 20:56
Het resultaat is geen wanprestatie, de manier waarop wel.
 
Nelson01
 
1
20 februari 2020 om 20:57
Toch wel een klein beetje hoor, want is Getafe nou zo'n bijzondere ploeg? Vond er persoonlijk weinig bijzonders aan. Ajax speelde echt beschamend slecht, regelrechte wanprestatie geleverd.
 
SpeedyAFC
 
2
20 februari 2020 om 20:58
Op papier niet maar gezien het spel, ja dat was gewoon dramatisch. Echt de slechtste wedstrijd van Ajax in jaren.
 
FeyCoev
 
2
20 februari 2020 om 21:14
Vorig seizoen uit bij PSV en Feyenoord was het ook niet best geloof ik, maar snap je punt. Deze is een beetje vergelijkbaar met het 4-1 verlies tegen Rostov denk ik.
 
SpeedyAFC
 
3
20 februari 2020 om 21:52
De koek is op. Spelers worden gelinkt aan grote clubs en denken dat ze er al zijn. Vandaag was echt niet nodig geweest, Getafe is geen goede ploeg. Maar Ajax kon het niet opbrengen, op blind na was echt eidereen bedroevend. Zelfs de coach, die maar gokte op ervaring terwijl juist die spelrs niet thuis gaven.
 
origineel
 
4
20 februari 2020 om 21:12
Absolute wanprestatie. En gelukkig dat iedereen het benoemt want er lopen er een paar bij die zich volgens mij een beetje te groot wanen voor de EL of Eredivisie. Liever die reality check nu voordat je de titel ook nog weg geeft.
 
ConchaEspina
 
9
20 februari 2020 om 21:12
Als je Laliga niet volgt en enkel Real en Barcelona kent bij wijze van spreken kan ik het begrijpen dat je inderdaad spreekt van wanprestatie. Ik zag ook verschillende leden spreken van "getafe oprollen", dan vind ik het mooi dat ze dit voorgeschoteld krijgen. Getafe is gewoon een heel irritante, lastige ploeg waar zelfs Barcelona en Real Madrid niet even vlot gaan winnen met 2-3 doelpunten verschil. Op voetbalvlak zie ik uiteraard veel liever voetballende ploegen doorgaan, maar vind het wel iets hebben als arrogantie wordt afgestraft. En Ajax is uiteraard met beide voeten in de val getrapt van het spelletje van Getafe. Beschouw het als een mini-Atletico. Dan spreken we van passie, inzet, tactisch meesterwerk, ... maar het is gewoon heel onsportief en irritant om tegen te spelen. Moet niet als verrassing komen dat Atletico denkt aan Bordalas als opvolger van Simeone.
 
origineel
 
2
20 februari 2020 om 21:18
Je verdraait hier de waarheid nogal. Ik las vandaag nog van een Barcelona supporter dat wij Getafe wel erg overschatten hier. Natuurlijk zullen er een paar zijn geweest die zeiden "doen we effe" maar het merendeel van de Ajacieden keken al tegen deze wedstrijd op. Zelf zag ik ze pas nog tegen Barcelona en toen wist ik al dat het 90 hele vervelende minuten gingen worden. Al had ik niet voorspeld dat we met zijn allen door de ondergrens zouden zakken.
 
ConchaEspina
 
4
20 februari 2020 om 21:33
Ik hoop oprecht dat jullie ze voetballend terugpakken in de terugwedstrijd. Qua entertainment zie ik veel liever Ajax doorgaan uiteraard. Maar zie nergens waar ik de waarheid verdraai. Het is echt niet vanzelfsprekend om 3de te staan in Laliga. en dat is niet omdat ze voetballend super zijn, wel omdat ze heel moeilijk te verslaan zijn.
 
origineel
 
1
20 februari 2020 om 22:22
Dankjewel. Ik zie het somber in eerlijk gezegd. Ik doelde meer op dat Ajacieden het als een makkie zagen. Zelf discussieer ik hier toch regelmatig met mede Ajacieden en zover ik kon lezen waren de meeste echt wel op de hoogte van de kwaliteiten van Getafe. Mede doordat ze pas nog tegen Barcelona speelden waarschijnlijk. De waarheid verdraaien was misschien ook een beetje overdreven. Wellicht dat je je die paar Ajacieden die spraken van een makkie wat beter onthouden hebt dan al die Ajacieden die tegen deze wedstrijd op keken. Fijne avond.
 
ConchaEspina
 
3
20 februari 2020 om 22:38
Klopt, zo een uitspraken springen er steeds meer uit. Wou zeker niet generaliseren. En niet wanhopen, er zijn al gekkere dingen gebeurd. 1-4 in Bernabeu bijvoorbeeld
 
Apolytos
 
7
20 februari 2020 om 22:02
Eens. GEEN wanprestatie. De juffertjes uit Duivendrecht kunnen gewoon niet beter. In de huidige vorm is Getafe gewoon een maatje te groot
 
MarcoVerratti
 
47
20 februari 2020 om 20:53
Toch wel benieuwd waar die Ajacied is die zei dat ‘Ajax op 10% nog wel van dit Getafe zou winnen’ is???
 
R.madrid/ajax
 
18
20 februari 2020 om 20:56
Dat zei die niet, hij zei “ als ajax 10% van het niveau als uit tegen chelsea weet te behalen”
 
FilipMich
 
28
20 februari 2020 om 21:21
" fc ramires 50 14 uur Niets aan de hand man, als ajax maar 10 procwnt haalt van het niveau wat ze tegen chelsea uit aantikte is het klaar voor getafe, vandaag gaat ajax laten zien hoe overrated la liga is en alle mensen die aan ze twijfelen de mond snoeren" dat zei die ????
 
DVV20
 
18
20 februari 2020 om 20:59
Ik heb fc ramires ook al gezocht, maar in geen velden of wegen te bekennen. La Liga zou overschat zijn en Getafe zou beduusd achter blijven. Hoogmoed komt voor de val.
 
arsenal890
 
9
20 februari 2020 om 21:11
Klopt daarnaast heb ik meerdere reacties gelezen dat het een makkie word of dat het makkelijk 3-0 word voor Ajax.
 
Sanderr
 
3
20 februari 2020 om 21:24
En nog veeeeel meer die zeiden dat het een erg zware pot zou worden, zeker uit. Nou was de vertoning van vandaag werkelijk schandalig verder, daar ga ik nieteens op in nu want ik baal als een stekker van dit slappe aftreksel van voetbal waar ik net naar heb zitten kijken. Maar worden jullie zelf nou niet moe van dat selectieve kijken? Voor elke Ajacied die zegt "het wordt een makkie" zeggen er 37 "Getafe wordt echt niet makkelijk", "hun spel ligt Ajax echt niet", etc. Maar nog lekker focussen op die ene mening die uit de toon valt en doen alsof dat de algemene tendens is. Waarom? Joost mag het weten...
 
arsenal890
 
5
20 februari 2020 om 21:38
Waarom, nou omdat ‘sommige’ Ajax fans zich zo gedragen. Als je rond loopt te schreeuwen dat het een makkie word of dat getafe er niks van bakt of dat je Europese top bent kun je dit soort reacties verwachten toch? Als je dit soort dingen zegt vind ik het grappig als juist het tegenovergestelde gebeurt, ik zeg niet dat jij dit zegt hoor.
 
DangKeizer
 
18
20 februari 2020 om 20:53
Laat ik voorop stellen dat Ajax heel slecht was vanavond, maar wat is dat Getafe een vervelende ploeg. Ik zou me als supporter echt kapot schamen voor wat je spelers op de mat leggen. Alleen maar zeiken, zeuren en om kaarten vragen. Dit zie ik Ajax jammer genoeg niet meer goed maken volgende week...
 
PSVChamps
 
5
20 februari 2020 om 21:00
Tja, ze staan 3e in Spanje en doen het goed in Europa... Dan kun je je als supporter gaan schamen voor de manier waarop, maar de resultaten zijn er wel en daar gaat het in het voetbal ook weer om. Resultaat is inkomen en dat is behoorlijk van belang
 
 
1
20 februari 2020 om 21:03
Daar zitten die Spaanse supporters niet mee, als ze maar winnen
 
MGMV
 
4
20 februari 2020 om 21:08
Nja, dat zie in pak 'm beet Spanje, Italië, Argentinië, etc. toch genoeg? Het meer zeuren om kaarten en wat meer theatrale heb ik het dan over. Bovendien doet Getafe het echt fantastisch en trekken ze alles uit de kast om te winnen. Dan kan ik me best voorstellen dat je het als supporter uitstekend naar je zin hebt.
 
InsideRMadrid
 
12
20 februari 2020 om 20:53
Ik zei weken geleden al dat Ajax de klus moet klaren in de Arena want bij Getafe wint bijna niemand, toen werd ik voor gek verklaard. Ga er maar goed voor zitten volgende week want dit wordt een mooie open wedstrijd in de Amsterdam Arena.
 
MrGuide
 
18
20 februari 2020 om 20:56
Een open wedstrijd?
 
Rick1o1
 
2
20 februari 2020 om 21:00
Ik kijk er absoluut niet naar uit om eerlijk te zijn. Een open wedstrijd word het zeker niet want Getafe gaat nog meer alles dicht gooien en duikelen.
 
InsideRMadrid
 
4
20 februari 2020 om 21:13
Het lijkt mij eerder dat Ajax vol de aanval in zal gaan en dat Getafe de ruimte die zij krijgen echt wel gaat benutten. Men doet hier op vz alsof Getafe niet wil scoren. Ze hebben een solide team en kunnen goed samenwerken.
 
MrGuide
 
22
20 februari 2020 om 20:53
1 punt tegen Chelsea, 3 tegen valencia, nu een 2-0 nederlaag tegen getafe. De resultaten zijn heel matig dit seizoen. Vandaag 0 schoten op doel, en zeer onprofessioneel gespeeld tegen wat je van te voren weet een irritante ploeg. Zeer teleurstellend. En dan die goal tegen in blessuretijd...zo naief weer, lijkt tottenham thuis wel.
 
Kevin1989
 
5
20 februari 2020 om 20:53
Ik ben nog steeds verward. Keek ik nu naar een voetbalwedstrijd of naar een uit de hand gelopen Musical? Deze ‘mannen’ lagen alleen maar op de grasmat te creperen van een denkbeeldige pijn.
 
MGMV
 
12
20 februari 2020 om 20:54
Eigenlijk een avond zoals je `m van tevoren al kon invullen.. Een frustrerend, maar bijzonder sterk georganiseerd Getafe en een door Getafe geirriteerd zwak Ajax, dat er eigenlijk niet doorheen kon komen. Dat wordt nog zwaar zat in de Arena, zeker door die 2-0.
 
pinko
 
15
20 februari 2020 om 21:00
Dan heb je inderdaad een beter incasseringsvermogen nodig;-))).
 
MGMV
 
3
20 februari 2020 om 21:03
Nja, ik weet niet hoe wij hiertegen zouden spelen. Heb in het (recente) verleden ook genoeg gezien van Feyenoord waar het de kopjes liet hangen bij tegenslag. Het is gewoon een ontzettend vervelende tegenstander om tegen te spelen en ik zou als supporter en speler ook helemaal gestoord worden. Maar anderzijds is het ontzettend knap wat Getafe momenteel doet met hun positie in La Liga en nu deze overwinning. Roeien met de riemen die je hebt wat dat betreft.
 
martijnr12
 
2
20 februari 2020 om 21:14
@DomineeDirksen maar je doet net alsof Ajax er niet voor wilde vechten. Het probleem was dat bij ieder windvlaagje die gasten al gingen duiken en dat de scheids daarin meeging. Dan is de oplossing juist niet vechten en harder de duels aangaan, want de scheids fluit alles af. Je moet jezelf er tussendoor voetballen en zorgen dat die gasten niet de kans krijgen om te rollen.
 
KusH
 
0
20 februari 2020 om 21:22
Nou hiep hoi! Heb Feyenoord wel vaker met de koppies zien hangen hoor. Dat je geïrriteerd raakte begrijp ik. Had ik ook. Wat Ajax betreft en Getafe net zo goed.
 
CoJW
 
0
20 februari 2020 om 21:22
Probleem is dat niet alleen Ajax zich niet goed heeft aangepast aan het bekende spel van Getafe maar ook de scheids! Als scheidsrechter mag je toch ook wel een beetje bekend maken met de manier van voetballen van de ploegen.bij Ajax speelden de vormgevers en voorin bepalende spelers slecht. Zyech, Tadic en vooral Babel.
 
Dirk19
 
6
20 februari 2020 om 20:54
Het is gewoon te schandalig voor woorden dat dit Ajax met 2-0 van dit Getafe heeft verloren. Ik schaam mij op dit moment om Ajacied te zijn.
 
Shevchenko_7
 
13
20 februari 2020 om 21:14
Want dit Ajax is van een uitzonderlijke niveau ofzo? Nou nee dit jaar stellen ze weinig voor, Getafe was vele male sterker en slimmer, je verliest tegen de nummer 3 van Spanje, Getafe thuis is sowieso bijna onverslaanbaar.
 
KusH
 
3
20 februari 2020 om 21:24
Sterker niet eens. Slimmer wel. Maar bovenal Ajax gewoon zeer zeer onder de maat. En laten zich opnaaien ook. Pff.. Open nog Maar een biertje en zet Netflix maar aan. Even geen voetbal meer vanaaf
 
lucas1234
 
17
20 februari 2020 om 20:54
Ajax had geen zin in deze pot volgens mij, is ook geen CL natuurlijk. Getafe is een vervelend team om tegen te spelen, maar Ajax was ook wel heel slecht. En wat is die Varela een zenuwpees ok doel zeg.
 
cuco10
 
6
20 februari 2020 om 20:54
Ajax verliest vooral van zichzelf. Gaan ze gewoon lekker ballen win je hier met 0-2. Nu gaan ze mee in dat soort van voetbal van getafe en dan zie je het resultaat. Nu maar hopen dat je dit thuis kunt omdraaien maar het er een hard hoofd in. Mentaal heel erg zwak Ajax gezien.
 
Harmr
 
2
20 februari 2020 om 20:59
Ik snap dit ook echt niet. Je weet dat je tegen zo'n zuigploeg speelt en nog laat je je zo uit de tent lokken. On-ge-loof-lijk. Dan verdien je het ook echt niet..
 
ajaxchamps
 
1
20 februari 2020 om 21:17
Wie laat zich uit de tent lokken dan? Geen enkele Ajax speler is over de schreef gegaan.
 
juweel
 
1
21 februari 2020 om 09:24
@ajaxchamps, uit de tent lokken hoeft ook niet over de schreef gaan te zijn, ze werden allemaal uit hun spel gehaald, dus is de missie van getafe geslaagd, het uit de tent lokken heeft dus het gewenste resultaat gehad, want ajax kwam niet tot voetballen
 
Nelson01
 
12
20 februari 2020 om 20:54
Gewoon een dik verdiende nederlaag. Ja, Getafe is een rete irritante ploeg, maar wat was Ajax beschamend slecht zeg. Ik zie het dan ook somber in zonder Promes en Neres op de flanken, want de huidige voorhoede is echt om te janken. In deze samenstelling gaan ze er echt geen 3 maken. Wat een kut avond zeg.
 
BIH-RMA-GAE
 
28
20 februari 2020 om 20:54
Zoals verwacht, het succes van vorig jaar is een leuke uitschieter gebleken. Ajax staat weer met beide beentjes op de grond.
 
Baardgrasmus
 
42
20 februari 2020 om 20:54
Ondanks het walgelijke gedrag van Getafe is het geen onterechte uitslag, geen kans gecreëerd. Maar goed, wat heb ik me gestoord aan Getafe, wat een wangedrag. Al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat Tadic, Veltman of Tagliafico niet zouden misstaan in zo'n ploeg.
 
gaeajax94
 
7
20 februari 2020 om 20:54
Doei Ajax, dit maak je denk ik niet meer goed, geeneens een kans gehad vandaag. Babel maar terugsturen want een F speler gaat het nog beter doen. Varela 1 van de weinige met een voldoende vandaag. Getaffe ook niet best, maar irritant gespeeld en Ajax uitgelokt
 
SpeedyAFC
 
2
20 februari 2020 om 21:53
Varela was geen voldodnde, die speelde zo zenuwachtig, opbouw was niet mogelijk. Alleen Blind was gewoon zichzelf, de rest ver onder de maat. Inclusief de trainer want Huntelaar gaat niet meer.
 
gaeajax94
 
1
20 februari 2020 om 23:11
Aan de bal was het wel zenuwachtig ja, maar keepte wel goed en deed daarin zijn taak. Toch het belangrijkste van een keeperndat hij de ballen tegen houd. De goals kon hij niks aan doen
 
LinkinPark13
 
0
20 februari 2020 om 23:54
Blind was juist totaal niet zichzelf. Verdedigend wel, maar hij heeft een stuk of 10 lange passes gegeven waar er 8 totaal niet kwamen waar hij wou. Varela ben ik het half mee eens, kwa keepen deed hij het goed, voetballend idd zwaar onvoldoende.
 
Silencioo
 
4
20 februari 2020 om 20:54
getafe is wel het kleine broertje van Atletico met dat verschrikkelijke spel. Wat een bout ploeg. maar ajax speelde ook gewoon niks klaar. 2e helft was beter, maar uitgespeelde kansen waren er nauwelijks. Vooral jezelf de schuld geven en niet iets of iemand anders. Dat wordt nog een hele opgave in de return.
 
KarsRickdorp
 
17
20 februari 2020 om 20:54
Ziyech met afstand slechtste van het veld vandaag, man man man. Volgens mij heeft hij misschien 1 bal goed geraakt
 
TheBigShow
 
8
20 februari 2020 om 21:00
Vergeet Tadic niet
 
Chefvoetbal
 
6
20 februari 2020 om 20:54
Wat een idiote actie van Schuurs. Past perfect in deze wedstrijd. Afgrijselijk slecht Ajax met jongens die al bezig zijn met de zomer. Europa league heb ik afgeschreven. Thuis gaan we ook niet scoren.
 
SpeedyAFC
 
2
20 februari 2020 om 21:55
Helemaal met je eens, ze konden het niet meer opbrengen, geen concentratie, geen inzet. Gerwoon zeer matige vertoning met veel persoonlijke fouten. Schuurs is er nog lang niet aan toe, die moet je langzaam brengen maar niet in de EL. Varela moet je gewoon afschied van nemen, dat wordt nooit wat, hij is gewoon slecht in meevoetballen.
 
KarsRickdorp
 
11
20 februari 2020 om 20:54
Ziyech met afstand slechtste van het veld vandaag, man man man. Volgens mij heeft hij misschien 1 bal goed geraakt
 
CoJW
 
3
20 februari 2020 om 20:58
De eerste tegengoal wil hij niet verdedigen.
 
verstand
 
1
20 februari 2020 om 20:54
Wat was dit zwak zeg.geen bal kwam aan.dat gedraai rond je eigen strafschop gebied.laks mee verdedigen.nee tis pijnlijk,maar ajax is niet meer wat het vorig jaar was.in Nederland kom je er nog mee weg,maar in Europa niet.
 
Vesta
 
3
20 februari 2020 om 20:55
Zoals verwacht een zeer frustrerende avond. Getafe is een schande voor het voetbal, Ajax speelde zeer treurig, Ajax supporters laten zich van hun slechtste kant zien en Getafe scoort na een onterechte vrije trqp en een van richting veranderd schot. Wat een vreselijke wedstrijd.
 
Beastman
 
1
20 februari 2020 om 20:55
Wat een afschuwelijke zuigploeg dat Getafe maar at speelde Ajax slecht. Dan moet je de 1-0 maar slikken en op voor de return maar dat Schuurs dan nog even laks de 2-0 inleidt is onvergeeflijk dom. Nu lig je er zeker uit.
 
Janta
 
4
20 februari 2020 om 20:55
Wie heeft er nog vertrouwen in deze Portugese grabbelaar, ik niet en niet alleen om deze wedstrijd. Babel en Tadic speelde ook een zeer slechte wedstrijd.
 
Chefvoetbal
 
12
20 februari 2020 om 21:20
Ik vond Varela behalve dat moment in de 1e helft eigenlijk best aardig keepen. Heeft toch een aantal goals en gevaarlijke momenten voorkomen.
 
Beastman
 
0
20 februari 2020 om 20:55
Wat een afschuwelijke zuigploeg dat Getafe maar wat speelde Ajax slecht. Dan moet je de 1-0 maar slikken en op voor de return maar dat Schuurs dan nog even laks de 2-0 inleidt is onvergeeflijk dom. Nu lig je er zeker uit.
 
ProEvo
 
4
20 februari 2020 om 20:55
Hele matige wedstrijd van Ajax. Getafe is een irritante zuigploeg, maar dat wist iedereen van te voren. Ajax liet zich veel te makkelijk uit hun spel halen en speelde zo Getafe volledig in de kaart. De kansloze reactie van routinier Babel op zijn gele kaart was daar het beste voorbeeld van. Al was de meest irritante van de avond Koert Westerman, verschrikkelijke commentator.
 
PorQue
 
8
20 februari 2020 om 20:56
Maar Valentijn Driessen zei dat dit een eitje zou worden voor Ajax. Nee even serieus, zo'n wanprestatie vind ik dit niet. Ajax is niet het Ajax van het voorgaande seizoen meer. Vrij normale uitslag in een uitwedstrijd tegen de nummer 3 van La Liga. Ook een enorme aderlating als je geen Onana onder de lat hebt staan en je verdediging staat te beven omdat zij geen zekerheidje meer achter zich hebben.
 
SpeedyAFC
 
3
20 februari 2020 om 21:56
Je weet hoe het gaat, als Valentijn en Derksen zeggen dat het een eitje is, dan verliezen we.
 
BGST
 
6
20 februari 2020 om 20:56
0 kansen. Alles gebeurt wat was voorspeld. Ik gok dat Sjaak hoopt dat Getafe gedegradeerd. Maar eerlijk is eerlijk. Ze hebben de meeste kansen gehad en benut. Dus terecht verloren. Je gaat mee in een spel dat je niet kan spelen.
 
Fctwent3
 
1
20 februari 2020 om 20:56
Wat is dat Getafe een vieze kloten ploeg wat een maten naaiers. had gehoopt dat Ajax de gelijkmaker zou maken of min 1-0 achter en dan dat kloten ploegje thuis afmaken. (scheids was overigens ook drama leek ook nergens op) Maar wat doet schuurs nu weer in blessure tijd wat dood zonde daardoor kwam Getafe met mannetje pfff wat amateuritisch
 
droadnagel
 
5
20 februari 2020 om 20:56
Dat je verliest is daar aan toe maar dat je Tadic en Babel laat staan slaat nergens op , had Tadic naar Barça laten gaan deze winter ben je beter af als Ajax en kom niet met statistieken dat zijn behaalde resultaten in het verleden.
 
janter
 
5
20 februari 2020 om 20:56
Valenci 2.0 ploegje.... janken janken en nog eens janken. Maar nu zat er een twist aan.... Ajax was ook om te janken JEZUSS
 
sebasjuh
 
4
20 februari 2020 om 20:56
Ongelofelijk zeg je weet hoe ze spelen en toch is iedereen zo gefrustreerd na een paar minuten. Tuurlijk wordt je er gek van dat stomme theater maar focus je daar niet op. En Schuurs bedankt voor de uitschakeling in de EL wat een kneus zeg om hem zo te verspelen, en op dat moment aan het einde van de wedstrijd. In de Arena wordt het theatrale spel van Getafe nog erger en met het publiek van Ajax erachter gaat iedereen nog gefrustreerder worden. Dit maakt Ajax echt never nooit meer goed omdat ze perfect het voetbal ontregelen. Erg vervelend zo’n team want het heeft niets met voetbal te maken Maarja het mag nu eenmaal.
 
pinko
 
1
20 februari 2020 om 20:56
Jammer, maar je kunt zien dat de spelers de motivatie missen om zich nog op te laden voor de EL. De meesten zijn al bezig met hun transfers voor volgend seizoen. En wel mooi om weer een kijkje te krijgen op het Ajax van volgend seizoen. Schuurs. Meer hoeven we niet te zeggen....
 
droadnagel
 
3
20 februari 2020 om 20:56
Dat je verliest is daar aan toe maar dat je Tadic en Babel laat staan slaat nergens op , had Tadic naar Barça laten gaan deze winter ben je beter af als Ajax en kom niet met statistieken dat zijn behaalde resultaten in het verleden.
 
Adzevedo
 
3
20 februari 2020 om 20:57
Teleurstellende wedstrijd die we terecht verloren hebben, meer kun je er niet van maken. Alleen zo zuur dat die 2-0 in blessuretijd valt omdat Schuurs zo slordig is, dat zorgt eigenlijk voor een uitgangspositie die we niet meer recht gaan trekken in Amsterdam. Vooral de eerste helft was bedroevend, Ajax durfde niet te voetballen in de wetenschap dat Getafe ging druk zetten en koos voor de lange bal. Probeerde Ajax het wel voetballend was het slordig, met Ziyech en Tadic voorop. Een mooie standaard situatie koste ons de 1-0 (waar vooral Ziyech stond te slapen) en zelf waren we aanvallend onmachtig. 2de helft was Getafe aanvallend net zo pover, maar ja die vonden het wel best. De laatste minuten werd het positiespel wat beter, maar het was uiteindelijk gewoon te mager. De vorm mist gewoon bij Ajax in 2020, iets wat eigenlijk al vanaf december het geval is. Dan is Getafe schijnbaar een te groot obstakel om Europees voorbij te komen zonder een paar sterkhouders en vorm. Jammer, want ik had toch gehoopt op een mooie EL campagne zoals in 2017. Nu alles op de competitie (en de beker zetten) om het seizoen mooi te gaan afsluiten.
 
Adzevedo
 
2
20 februari 2020 om 21:05
Pas vanaf de 2de helft, de eerste helft was er geen opbouw alleen een lange bal waarna vanuit de 2de bal werd gespeeld. Wel eens met het feit dat ze teveel op 1 lijn stonden voorin, of specifieker : dat er geen diepte zat in het spel van Ajax. Maar goed, dat wisten we al, zonder Neres en Promes mist Ajax diepte in zijn spel. En als spelers als Tadic en Ziyech dan ook niet thuis geven (om van Babel nog maar even te zwijgen) dan ben je aanvallend redelijk machteloos.
 
Adzevedo
 
0
20 februari 2020 om 21:32
Het was een heel vervelende wedstrijd, na een half uur keek ik al op de klok en wenste ik stiekem dat het voorbij was. Totaal niet leuk om naar te kijken en je weet na die 1-0 eigenlijk al dat het niet meer goed komt. 2de helft vond ik iets beter, maar sommige spelers lieten zich helaas opnaaien. De kalmte en rust zag ik eigenlijk alleen bij Blind terug, die ik wel echt goed vond spelen. Eigenlijk valt de 2-0 ook uit gebrek aan rust (bij Schuurs). Het is zoals het is, Europees is het normaal gesproken klaar en dat is heel erg jammer. Europees heeft het dit seizoen gewoon totaal niet meegezeten, plus dat het op sommige punten ook gewoon niet goed genoeg was. Het had best een prachtig Europees seizoen kunnen worden, dat heeft er echt ingezeten. Maar waar het kwartje soms net goed valt kan het ook soms verkeerd vallen. Dan maar nationaal het seizoen wat kleur geven.
 
Adzevedo
 
0
20 februari 2020 om 23:14
Naja, als het aan iets ontbreekt dit seizoen dan is het wel een beetje geluk. Maar goed, je weet het nooit. We zullen er het beste van gaan maken in de return. Het enige waar ik wel op hoop is dat we niet hoeven te verlengen, want die zondag spelen we tegen AZ voor de competitie. En hoe graag ik ook revanche en succes wil tegen Getafe, de landstitel heeft de hoogste prioriteit. Die moet absoluut naar Amsterdam komen, dat is voor het voeren van ons beleid het meest cruciaal.
 
Homo Sapiens
 
2
20 februari 2020 om 20:57
Laat ik vooropstellen dat Ajax ongelofelijk slecht was. Ziyech zit met zijn hoofd al helemaal bij Chelsea. Reken er maar op dat hij nooit meer de drive zal vertonen die hij voor de transfer deed. Ziyech is een speler die hard werkt maar dit doet hij voor zichzelf, niet voor de club. Dom van Ajax dat ze persé die 'duidelijkheid' willen verschaffen aan speler en club maar het zij zo. Leek wel alsof Blind dacht dat hij in het Nederlands Elftal speelde. Varela zorgt natuurlijk voor ongelofelijk veel onrust met zijn nervositeit. Verder Tadic slecht maar die probeerde het nog enigzins.babel is echt een ongelofelijke dissonant deze wedstrijd. Maar de Uefa heeft weer de perfecte scheidsrechter voor deze wedstrijd uitgekozen. Eentje die totaal niet het spelletje van Getafe snapt en er dus ook niks tegen doet. Dit is spelbederf van de eerste klas. Hopelijk krijgen we in de Arena met een scheidsrechter te maken die wel weet op te treden tegen dit soort onsportief gedrag. Waarschijnlijk niet want de enige die ik daartoe acht is Cakir. Heel jammer maar ik zie het ons toch ombuigen met Onana erbij+promes/neres.
 
xmelissa
 
5
20 februari 2020 om 20:57
Getafe.. ja, we kunnen er nog zoveel over zeggen maar dat is ook niet heel relevant meer. Ajax is in het mes van de Spanjaarden gelopen en hebben niets klaargespeeld. Denk dat Ten Hag niet al teveel naar Getafe moet kijken, maar vooral moet kijken waar het bij zijn team is misgegaan. Natuurlijk, Getafe is irritant. Dat wisten we allang. Maar Ajax ging er ook teveel in mee en lieten zich uit de tent lokken. Dit wordt nog een helse klus in Amsterdam..
 
Sjembek!
 
8
20 februari 2020 om 20:57
HAD Ajax eigenlijk een middenveld??? Nope, nada, niente... Daarom liep er niks. Niet het opbouwen, geen omschakelen en geen aanval kunnen opzetten. Ik stel voor om Frenkie weer op te halen!
 
Alex17
 
14
20 februari 2020 om 20:57
Ik, een Rotterdammer die eigenlijk niet heel veel affiniteit heeft met het Nederlandse clubvoetbal in zijn geheel, heb nog nooit zo hard Ajax gesupport in mijn leven. Wat is dat Getafe toch een schijtploeg zeg. Dat aanstekermomentje was toch wel echt een absolute dieptepunt. Nou zijn de spelers al doodgegooid met waarschuwingen voor het anti-voetbal wat Getafe hanteert en dan wordt je alsnog he-le-maal uit je spel getrokken en speel je niks klaar, dat mogen Ten Hag en consorten zich zeer zeker zichzelf aanrekenen.
 
martijnr12
 
5
20 februari 2020 om 20:57
Om deze Europese campagne kun je eigenlijk alleen nog maar lachen toch. Vandaag is echt het perfecte vervolg op de CL, ongekend. Postitief: Blind en Varela. Toch nog iets. Als Ajax niet zo ongekend slordig is in de passing is dit Getafe echt wel weg te spelen. Maar alle waarschuwingen vooraf waren niet een klein beetje waar. Wat een enge ploeg zeg. Ik vond dat Ajax er zelfs nog redelijk mee omging. Het was vooral de scheids - verwacht je niet van een Franse scheids, kuch kuch - die compleet, maar dan ook echt compleet ervoor zorgde dat Getafe het spel kon blijven ontregelen. En dan is het aan Ajax om daar tussendoor te voetballen. Daarin waren ze niet goed genoeg. En dat is understatement. Die laatste goal paste echt helemaal bij deze wedstrijd van Ajax en maakt de return vrijwel onmogelijk (want dit Getafe gaat echt wel via een rug, twee scheenbenen en de paal een klutsgoal scoren in Amsterdam), maar we houden hoop!
 
justmark
 
6
20 februari 2020 om 20:57
Even in de woorden van Ten Hag :" Holy Molly, this was bad.. slecht" En dan vooral Ziyech en Tadic, totaal niks laten zien en je dan in luren laten leggen door de spelers van Getafe die overigens gewoon slimmer speelden dan Ajax.. ja het zag er niet uit en was zwaar irritant maar de scheids fluit ervoor toch? Nou dan moet je zelf ook slimmer zijn en dan accuraat gaan passen want dan maak je geen kleine overtredingen maar dat was gewoon erg erg matig. Ziyech met 80-90 balverlies.. en het team overall was erg slecht. Beste man van het veld was nog Blind maar ja.. 1-0 was nog wel te overzien en dan gaat Schuurs door op een bal die die zelf verliest en zodoende de ruimte maakt voor de Getafe aanvallers. Maar die scheids mag toch niet meer op Europees niveau ? Die trapte overal in.. wat een uilskuiken was dat. Ajax moet in de return toch echt zonder de ongemotiveerde Ziyech gaan spelen hoor.. anders is het einde verhaal.
 
Frits de jong
 
2
20 februari 2020 om 20:57
Dramatische pot tegen een tegenstander waartegen je niks kan winnen. Hele irritante avond door babel eigenlijk fantastisch voorgedaan. Ook weer zon irritante Franse scheidsrechter zonder ballen om al dat theater af te straffen. Lekker richten op kampioen worden en volgend jaar weer lekker champions league spelen. Kansloze avond.
 
waltergrunn
 
6
20 februari 2020 om 20:57
Dat zag er weer vermakelijk uit, beter dan de meeste comedy's op tv. Je weet van te voren hoe Getafe speelt en trapt er toch in. Als je niet eens in de buurt van de goal komt is het nog verdient ook. Kijken alle eredivisie clubs even mee hoe je Ajax moet bestrijden?
 
KusH
 
1
20 februari 2020 om 21:28
Er zijn niet veel ploegen met zo'n talent in zuigen en vallen in de ED.
 
ninjakai
 
1
20 februari 2020 om 21:34
Vooral zo doen. Gok dat het nog max een wedstrijd of 5 succes oplevert. Dan is Babel pleitte en is het een counterslachtpartij. Zou Babel sowieso niet meer opstellen. Aankopen zijn er voor minder naast gezet. Ten Hag mag wat mij betreft ook verkocht worden altijd dat ervaring voor jeugd. Zie nog liever Lang en Danilo dan prutsen.
 
martijnr12
 
0
20 februari 2020 om 20:57
Om deze Europese campagne kun je eigenlijk alleen nog maar lachen toch. Vandaag is echt het perfecte vervolg op de CL, ongekend. Postitief: Blind en Varela. Toch nog iets. Als Ajax niet zo ongekend slordig is in de passing is dit Getafe echt wel weg te spelen. Maar alle waarschuwingen vooraf waren niet een klein beetje waar. Wat een enge ploeg zeg. Ik vond dat Ajax er zelfs nog redelijk mee omging. Het was vooral de scheids - verwacht je niet van een Franse scheids, kuch kuch - die compleet, maar dan ook echt compleet ervoor zorgde dat Getafe het spel kon blijven ontregelen. En dan is het aan Ajax om daar tussendoor te voetballen. Daarin waren ze niet goed genoeg. En dat is understatement. Die laatste goal paste echt helemaal bij deze wedstrijd van Ajax en maakt de return vrijwel onmogelijk (want dit Getafe gaat echt wel via een rug, twee scheenbenen en de paal een klutsgoal scoren in Amsterdam), maar we houden hoop!
 
almere67
 
1
20 februari 2020 om 20:57
Verdiend verloren maar wat is dat Getafe een afschuwelijke acterende kut ploeg zeg. Ik hoop dat Ajax volgende week met ruime cijfers wint maar geloof er niet meer in
 
Stijlvol
 
5
20 februari 2020 om 20:58
Getafe heeft pre-cies wat het wilde. Het voetbal dood maken, acteren en daarmee doelpunten maken. Ajax wist al lang dat dit zo’n wedstrijd zou worden en toch trappen ze er in. Pupillengedrag om je zo de tent uit te laten lokken door die Spanjaarden. We gaan ons opmaken voor een Remontada in Amsterdam!
 
Frits de jong
 
0
20 februari 2020 om 20:58
Dramatische pot tegen een tegenstander waartegen je niks kan winnen. Hele irritante avond door babel eigenlijk fantastisch voorgedaan. Ook weer zon irritante Franse scheidsrechter zonder ballen om al dat theater af te straffen. Lekker richten op kampioen worden en volgend jaar weer lekker champions league spelen. Kansloze avond.
 
Verchurch01
 
1
20 februari 2020 om 20:58
Wanprestatie vind ik een groot woord. Ajax mist snelheid op de flanken en daardoor creëer je in dit soort wedstrijden geen gevaar.
 
Johan166
 
5
20 februari 2020 om 20:58
Waarom haal je in vredesnaam Babel terug. Die jongen voegt toch helemaal niks toe aan Ajax. Als Ziyech dan ook nog een offday heeft wordt het een onmogelijke opgaaf. Zie het nog somber in. Poets maar eens een 2-0 weg. Niet onmogelijk natuurlijk maar dan mag de vorm wel snel komen want sprankelend is het niet na de hervatting van de winterstop.
 
Hombre_Guapo
 
4
20 februari 2020 om 20:59
Mooie uitslag voor Getafe en verdiend ook. Gouden wissel in de 88e minuut die er nog even de bevrijdende 2-0 in prikt. In Amsterdam de slot op de deur wat ze goed kunnen en de volgende ronde is een feit.
 
ajaxclub
 
3
20 februari 2020 om 20:59
Beschamend en lachwekkend andere woorden heb ik er niet voor. Ik ga niet praten over Getafe want dan wordt je weer voor gefrustreerde Ajacied uitgemaakt. Wedstrijdvoorbereiding van Ten Hag lachwekkend. Iedereen wist wat je te wachten stond en dan precies zo spelen als Getafe het wil en met open ogen in de val lopen. Het is bijna maart en Ajax heeft in heel 2020 werkelijk nog geen fatsoenlijke pot gespeeld. Met 2-0 hoeven we het niet meer over de return te hebben, alle focus kan op het kampioenschap en de beker.
 
Apolytos
 
10
20 februari 2020 om 20:59
Ajax zet het Nederlandse voetbal weer eens te schande. Zelden een ploeg zo machteloos zien spelen op een Europees toernooi.Em sukkeltje Ten Hag plaatste weer eens een domme wissel zodat de ondergang compleet werd.Over en sluiten voor de ballerina`s van Ajax. Ziyech en Tadic kunnen straks in de Arena beter een rokje gaan aantrekken.Babel niet want die heeft er de kop al voor.
 
Foxnr1
 
3
20 februari 2020 om 21:11
Weer eens ??
 
Gunsmoke
 
1
20 februari 2020 om 21:00
Dramatische vertoning van Ajax, slordig spel en onnauwkeurig. Tadic, Ziyech en Martinez speelden zwak vandaag. Het gaat heel lastig worden om de volgende ronde te halen, Ajax in de Arena Europees gezien is geen garantie voor n overwinning.
 
F-18/TACP
 
1
20 februari 2020 om 21:00
Hopelijk legt Ten Hag de kleine kindertjes over de knie, mijn hemel hier zich echt geen excuses voor. Dan Babel wat voor idioot ben jij dan door zo'n domme kaart te pakken, de dames moeten heel snel in de spiegel gaan kijken. Schuurs is er voorlopig alles behalve klaar voor mijn hemel.
 
ajaxchamps
 
0
20 februari 2020 om 21:10
Geen enkele Ajax speler is over de schreef gegaan toch? Kun je over Getafe niet zeggen..
 
F-18/TACP
 
3
20 februari 2020 om 21:20
@ ajaxchamps Ik vind anders dat Babel wel over de scheef is gegaan door zich als een idioot te gedragen, om op zon` manier een domme gele kaart te pakken terwijl die aansteller op dat moment geel krijgt voor zijn aanstellerij. In zekere zin is het hele elftal over de scheef gegaan door zich zo kinderlijk uit de wedstrijd te laten spelen. Ook wanneer ze bal wel hadden, en even de tijd hadden zakte ze door een bizar lage ondergrens heen. Een ondergrens die echt Ajax onwaardig is, ongetwijfeld zullen ze zo wel weer met excuses komen maar die mogen ze houden. Dit is van hetzelfde laken en pak als wanneer we uit in Den-Haag, Groningen en Utrecht spelen; en Ajax zich weer eens laat verassen of meeslepen terwijl je van ten voren weet wat je te wachten staat.
 
ajaxchamps
 
0
20 februari 2020 om 21:29
Ik dacht dat Babel geel kreeg door die schwalbe van Nyom omdat die scheids daar een overtreding in zag. Maar dan nog, dat toneelstukje van Babel daarna kan ik wel hebben, snap zijn frustratie wel. Liever niet maar oké. Maar als dat alles is over 90 minuten, hebben de Ajacieden zich toch nauwelijks laten provoceren en keurig gedragen tegen deze topploeg. Over het voetballende gedeelte ben ik het met je eens hoor, was bij lange na niet goed genoeg.
 
ajaxchamps
 
1
20 februari 2020 om 21:32
Autocorrect maakt er 'topploeg' van, wilde iets heel anders typen...
 
F-18/TACP
 
0
20 februari 2020 om 23:06
@ ajaxchampsmaak je geen zorgen over de spelling, ik typ vaak te snel en vergeet dan ook weleens een woord te typen of maak een spel/grammaticale fout. Volgens mij .kreeg hij de kaart voor het "toneelstukje", maar ondanks dat ik zijn frustraties ook wel begrijpt is het natuurlijk alles behalve professioneel wat hij deed. Door zijn professionaliteit pakt ie ook nog eens een onnodige gele kaart. Mijn reactie ging eigenlijk ook er niet over of onze spelers zich qua overtredingen van hun slechtste kant lieten zien. Ik doelde enkel en alleen op he4t gegeven, dat zij zich zo lieten ontregelen als amateurs, wat ik gewoon te schandalig voor woorden vind. We hebben wel de nodige ervaring in de ploeg, maar we hebben geen echte leider (verlengstuk van de trainer in het veld), die het elftal (coachend) in het veld even tot rust kan bedaren. Om vervolgens weer te gaan voetballen, in dat licht bezien mag Tadic weleens een keertje vanaf de bank beginnen.
 
Felipe Damsko
 
0
20 februari 2020 om 21:00
Getafe heeft het slim gespeeld en goed gedaan. Ajax speelt al het hele seizoen net niet voetbal en niet slim. Ze zijn er met open ogen ingetuind en wisten dit tevoren al. De passen komen niet aan, de combinaties lukken niet en spelers glijden uit op de vreemdste momenten. Zie Ziyech in de 80ste minuut. Ajax staat in de competitie bovenaan omdat de rest minder is.
 
roklo
 
1
20 februari 2020 om 21:00
Vervelende ploeg dat Getafe maar we moeten eerlijk zijn, ajax heeft niks gecreëerd.... zich volledig laten provoceren en met spelers met ervaring zoals Tadic, babel en huntelaar moet dat niet kunnen. Heb je ook nog pech met die laatste tegengoal.. tja.. uithuilen en overnieuw beginnen... thuis gaan stormen als bezetenen!!!!!
 
RonLoos
 
1
20 februari 2020 om 21:01
Eigen schuld, niets kunnen creeren. Ajax van voor de winterstop of vorig jaar had deze ploeg iig voetballend de baas geweest. 1e helft alleen maar lange ballen. 2e helft wel iets meer geprobeerd te voetballen maar Getafe was gewoon beter.
 
PorQue
 
3
20 februari 2020 om 21:01
De ''mourinho'' tactiek van Getafe is perfect gelukt. Dit is hoe Mourinho zich opstelde in zijn Real tijden in zijn revanche wedstrijden tegen Barca. Dit gaf hij ook toe in een documentaire: je tegenstander enorm proberen te ontregelen door ze enorm te irriteren. Je kon merken aan Ajax dat zou ook enorm geïrriteerd waren. Babel die zelfs mee ging rollen. Allemaal zaken die aantonen dat Getafe's ''mindgames'' gewoon gewerkt hebben.
 
ConchaEspina
 
2
20 februari 2020 om 21:37
Ik denk dat je dan maar de helft hebt begrepen van wat Mourinho zei. De grootste kritiek op Real was net dat ze er te hard ingingen, en het was net Barcelona die te pas en te onpas ging gaan rollen.
 
PorQue
 
1
20 februari 2020 om 21:46
Ik raad je aan om zelf de interviews/docu's te gaan bekijken om te horen wat Mourinho zelf erover zei. Hijzelf zei namelijk dat het hun doel was om Barca te irriteren.
 
ConchaEspina
 
1
20 februari 2020 om 22:35
Mijn punt is dat de Mourinho wel irriteren kan zijn, maar niet op de Getafe manier van komedie spelen en doorrollen. Wel van fel te spelen en er kort op te zitten. En dat fysiek spel viel niet in goede aarde bij spelers/fans van Barcelona.
 
KolaTank31
 
2
20 februari 2020 om 21:02
Wat speelt die Tadic dramatisch slecht weer. Al het hele seizoen al.
 
Lucunculus
 
5
20 februari 2020 om 21:03
Getafe een elftal met enkele Suarezjes er in. Lastig als je je uit de tent laat lokken, vooral de oudere garde! Verder heeft dit Ajax gewoon te weinig kwaliteit!
 
Q-psv
 
0
20 februari 2020 om 21:03
Terechte uitslag met een erg slecht ajax. Getafe wat meer kleine overtredeingen maakt en rolt dan dat het voetbalt en een scheidsrechter die totaal geen controle meer heeft. Het is erg jammer dat ajax zich zo laat kennen al moet ik eerlijk zeggen dat wanneer ik in het veld had gestaan ik nog een stuk bozer was geworden dan de ajax spelers werden. Off topic: waarom kan de VAR niet gebruikt worden voor schwalbes en hoe komt t dat daar echt nauwelijks geel voor gegeeven wordt, schalwbes kan ik echt geergerd van raken. Maarja t zal wel niet zo belangrijk zijn
 
myajaxforever
 
1
20 februari 2020 om 21:03
Schande dat Ajax zich zo makkelijk laat over de schreef gaan. Terecht verloren. Ik heb het al vaak herhaald, maar Ten Hag is gewoon geen Ajax trainer. Spelers doen niet meer wat ze normaal doen. Is onvrede.hij heeft zulke goede spelers, en bakt er al maanden niks meer van. Hij moet zich schamen. Roepen kansen dit en dat, maar gewoon weer kansloos naar huis. Ajax is gewoon klaar in Europa.als het zo doorgaat worden we ook geen kampioen...ik hoop dat het snel klaar is met hem. Je kan bij ten Hag miljoenen pompen zonder resultaat, en als je er wat van zegt is meneer kwaad en spreekt die niet.weg met die Neaderthaler!
 
ajaxchamps
 
1
20 februari 2020 om 21:04
Ajax simpelweg niet goed genoeg om het Getafe moeilijk te maken. Ziyech was werkelijk dramatisch, niet te geloven. Tadic is al maanden uit vorm en dan houd je weinig creatieve ingevingen over, zeker zonder Promes en Neres. Totaal nul komma nul respect voor Getafe trouwens. Ik zeg het niet snel maar dit elftal is echt een schande voor het voetbal. Het begrip matennaaier heeft een nieuwe dimensie gekregen vanavond. Die Deyverson met die aansteker, 5 minuten liggen rollen gewoon. Op een gegeven moment was er een herhaling van wel vier schwalbes van Getafe spelers achter elkaar. Allemaal rollen en handjes naar het gezicht, niks aan de hand. Trainer die staat te schreeuwen om een gele kaart. Echt zo extreem zie je toch zelden. Maar nogmaals, Ajax was gewoon niet goed genoeg. Denk wel dat dit nog niet over hoeft te zijn. Voetballend is Ajax veel beter, mits in vorm en die vorm is er gewoon niet op dit moment.
 
Vak104
 
4
20 februari 2020 om 21:05
Wat een pot heb ik gezien dan? Luizenploeg tegen armoe troef, anderhalf uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg....
 
GeenID
 
2
20 februari 2020 om 21:05
Wat een wanprestatie van het team. Varela heeft ondanks zijn onzekere indruk en beperkte voetballende vermogen toch als enige nog een voldoende gehaald met een paar wereldreddingen. Tadic, Babel en Traore stonden op een eiland en het middenveld heb ik op een enkel moment van Van de Beek helemaal niet gezien. De verdediging kon de bal nergens kwijt omdat er geen aansluiting was vanuit het middenveld en ook de aanvallers namen amper tot geen moeite om mee te verdedigen. Het theatrale gedrag van Getafe hielp niet en het duurde even voordat dat scheidsrechter dat in zag. Al met al een dramatische pot van Amsterdamse kant. Hopen op een enerverende arena, in de return, die zowel de scheidsrechter als de tegenstander kan intimideren.
 
davidss
 
2
20 februari 2020 om 21:06
Nu maar hopen dat de UEFA deze wedstrijd goed analiseert, dat ze de volgende keer iemand aanstellen die gewoon kaarten geeft. Wat een toneel school zeg.. Verder was Ajax tuurlijk ver beneden maats, het leek wel of ze er totaal geen zin in hadden.. Thuis met een goeie scheids en het publiek erachter, zie ik dit nog wel goed komen.
 
passionforpink
 
1
20 februari 2020 om 21:06
Man man man. Wat een nare wedstrijd in alle opzichten. Ajax dat niets creëert. Eén schot en die niet eens op doel. Dan geef je nog eens naïef zelf de 2-0 weg en wat dat betreft is Ajax zelf gewoon verantwoordelijk voor het verlies.dan heb je de toneelspelers uit Spanje die voor iedere scheet gaan liggen en doen alsof ze worden vermoord, een scheids die er 0,0 tegen op treedt en Ajax dat zich volledig laat meeslepen in alle irritatie. Ik snap het ook echt niet: als er dan weer zo'n speler als een stervende zwaan naar de grond gaat en de scheids voor de verandering een keer niet voor een overtreding fluit, waarom dan niet een keer geel trekken voor een schwalbe? Of voor tijdrekken als er weer zonder enigszins aanwijsbare reden iemand op de grond gaat liggen? Waarom maar 3 minuten blessuretijd als na de goal alleen al het spel langer stil ligt in de eerste helft? Waarom nog voor de 4 minuten blessuretijd affluiten als daarin nog is gescoord en het spel een tijd stil ligt? Dramascheids.maar alle frustratie over de arbitrage ten spijt, kan je niet met droge ogen beweren dat Ajax heeft verloren door de scheids. Daarvoor heeft het zelf veel en veel te weinig gecreëerd. De scheids was slecht, maar niet verantwoordelijk voor dit verlies. En het wordt nog een helse klus voor Ajax om dit recht te zetten, heb er een bijzonder hard hoofd in.
 
Martijn.vP
 
0
20 februari 2020 om 21:06
Wat was er met Ziyech en de Ajax aanhang??
 
 
3
20 februari 2020 om 21:58
Je bedoelt het moment dat Ziyech zegt dat een echte supporter geen aanstekers op het veld gooit ?
 
FCZemR
 
0
20 februari 2020 om 21:07
Dit was te verwachten tegen dit team. Ik snap niet dat Ajax zich hier zo gek laat maken. Blind speelde echt goed maar verder hadden ze heel weinig om Getafe te bestrijden. Maar een ding, waar halen ze zoveel slechte scheidsen vandaan! Kijken die gasten zelf geen voetbal om na al die jaren door te hebben wanneer iemand overdrijft? Getafe valt niks te verwijten want zolang ze fluiten...tjah...waarom niet... Maar serieus! Die scheids zou verplicht met zijn team deze wedstrijd heel de week een paar keer achter elkaar moeten kijk. Hopelijk schaamt ie zich.
 
BramHouten
 
1
20 februari 2020 om 21:07
Barça had er ook geen moeite mee. Snap alleen niet dat de scheids het allemaal toe liet. Schande dit. Jammer van de 2-0. Hopelijk is promes er volgende week weer bij. Gewoon te veel spelers niet thuis gegeven. Tadic babel ziyech allemaal niet gezien. Huntelaar was de enige aanvaller die een voldoende krijgt
 
Foxnr1
 
2
20 februari 2020 om 21:08
Dit heeft helemaal niks met voetbal te maken. Grote atleten onder de tattoos die bij elke aanraking gaan liggen. De levende parodie op een echte vent. Als supporter kan je blij zijn maar ik zou mezelf niet daaraan willen spiegelen. Verder was Ajax dramatisch en heeft het op deze wijze helemaal niks te zoeken in de EL
 
M Villa
 
5
20 februari 2020 om 21:08
Ik zie hier iedereen Babel afkraken maar heel Ajax was dramatisch wat denk je van Ziyech? En Tadic? Die waren ook mega slecht dus niet alleen Babel
 
 
0
20 februari 2020 om 22:00
Klopt ook deze 2 waren heel slecht. Maar Babel heeft nog heel weinig laten zien bij Ajax. Hij kwam om te laten zien dat hij naar het ek moet. Maar zoals hij nu speelt is hij de eerste afvaller. En dit ondanks alle blessure gevallen.
 
FrVatosLocos
 
2
20 februari 2020 om 21:09
Complimenten voor Getefa. Gezien de speelwijze die ze hanteren, hebben ze het meer dan uitstekend gedaan en verdiend gewonnen van een gefrustreerd en tandeloos Ajax.
 
007
 
1
20 februari 2020 om 21:10
Gefeliciteerd voor het anti voetbal. Gefeliciteerd voor de mensen die zich nu amuseren. Geen één Nederlandse club had vandaag een beter resultaat gehaald. Zeker niet dit seizoen. Ik vond de 1-0 van Getafe best mooi en daar kan ik respect voor hebben, maar niet voor een clown die scoort en voor het uitvak gaat provoceren. Geen één Ajacied zal het gooien van die aansteker accepteren, maar wanneer een scheids dit toelaat dan weet ik al hoe laat het is. Een schandalige Fransman die dan wel terecht Nico geel geeft ( was te verwachten) maar te vaak de thuisploeg een aai over hun bol geeft voor hun gezuig. Sterker nog, de 1-0 kwam uit een overtreding die er niet was. Maar goed dat laat ik nu maar even. Ajax was kansloos tegen dit onsportieve clubje. Ik had dit ook verwacht. De return is voor het protocol. Als Deyversen weer zo gaat provoceren dan mogen de spelers hem aanpakken.
 
Jeff85
 
1
20 februari 2020 om 21:10
Het probleem is gewoon dat Ajax te weinig spelers van een degelijk niveau heeft. Je zou de luxe moeten hebben om een Tadic op de bank te kunnen zetten, omdat hij al maanden verschrikkelijk is. In mijn ogen gaat Ajax hierdoor nooit aanhaken in Europa. Het halen van Babel is toch pure armoede. Ik zie ten Hag hem zometeen nog laten staan ook als Neres weer fit is.
 
 
1
20 februari 2020 om 22:03
Vooral nu kon je zien hoe belangrijk Frenkie was. Er was zeker in de 2de helft vaak veel ruimte op het middenveld om te voetballen, maar martinez komt daarin veel te kort.
 
maradonny16
 
3
20 februari 2020 om 21:11
Wat zitten er ongeloofelijk domme reacties hier op voetbalzone.. 1. Je bent aan het provoceren (90% 010 supporters) 2. Je hebt totaal geen verstand van voetbal Ajax heeft het inderdaad niet goed gedaan laten we dat voorop stellen. Maar hoe kun je als argument geven ja ajax was slecht want ze hadden 0 kansen. (Ik doel ook op topic over cynische Babel) De scheidsrechter gaat totaal in het spel van Getafe waardoor ajax niet in zijn spel kan komen, elke keer dat ze een aanval opzetten was het bij het kleinste tikje janken en jahoor dan hoor je weer dat fluitje. Op die manier kun je geen kansen creëren, stop eens met ajax afzeiken na 1 partij tegen misschien wel het vervelendste team van Europa.
 
jouses
 
0
21 februari 2020 om 01:20
Wat is nou de vervelenste ploeg van Europa? Valencia hoorde ik eerst en toen Getafe en ook Atletico... je kan ook zeggen dat het een manier van spelen is. Ajax was gewoon slecht en daar lag het aan niet wijzen maar in de spiegel kijken
 
MartijnGerbrands
 
2
20 februari 2020 om 21:13
Getafe heeft een wanprestatie geleverd. Tuurlijk moet je je niet laten kennen tegen zo`n ploegje, je eigen spel spelen en noem de dooddoeners maar op. Maar er bestaat ook zoiets als onrechtvaardigheid, en als normaal mens is het heel moeilijk om blind te zijn voor onrecht, zelfs al krijg je miljoenen aan salaris. En de trainer trapt er met open ogen in. Zelfs als een speler de bal vastpakt terwijl er nog niet gefloten is, blijven liggen en uiteindelijk fluit de scheids alsnog.. Maarja uiteindelijk staat de 2-0 da`s helaas een feit.
 
jouses
 
1
21 februari 2020 om 01:21
Welk onrecht? Dat Ajax niet onder druk kan presteren en dat Getafe de beste ploeg was?
 
MartijnGerbrands
 
0
21 februari 2020 om 07:37
Nee dat verschrikkelijke toneelspel en matennaaierij. En een scheids die erin trapt en een paar x geel geeft na zo'n verschrikkelijk toneelspel. Je kan spelers van Ajax kwalijk nemen dat ze erin mee gaan en zich laten provoceren, maar het is ook gewoon menselijk. Ik zou er ook moedeloos van worden.
 
Wakanda
 
2
20 februari 2020 om 21:13
De enige reden waarom ik denk dat Ajax kampioen gaat worden is omdat ze al tien punten voor staan op Feyenoord en dat lastig in te halen is. Maar voor het overige zou ik niet inzien waarom Feyenoord geen kampioen zou kunnen worden. Jessus wat was dat Ajax slecht vanavond.
 
Gunsmoke
 
1
20 februari 2020 om 21:13
Ajax was inderdaad beroerd vandaag dat heeft n ieder kunnen zien, maar sommige sarcastisch comments hiero zijn nog misselijker dan de wanvertoning van Ajax zelf. De geoliede machine is sinds Twente uit gaan haperen, ook al doen Ziyech,blind, Promes wel,of niet mee. Laten we hopen dat ze hun vorm en mental spirit weer terug weten te vinden want er komen n aantal zware weken aan, beker, EL en de competitie.
 
Armando007
 
1
20 februari 2020 om 21:14
Babel kan beter op eem Gay pride boot gezet worden om nooit meer terug te keren. Ziyech kan al op trein naar Londen gezet worden. Schuurs mag alvast Carnaval gaan vieren in het zuiden om vervolgens ook boor altijd daar te blijven. Die commentator van RTL 7 was nog slechter dan Ajax. En voor de Oscar verkiezingen van 2020 hoeven zw niemand te nomineren, die prijs kan direct naar Deyverson.
 
Verchurch01
 
4
20 februari 2020 om 21:14
Wanprestatie vind ik een groot woord. Ajax mist snelheid op de flanken en daardoor creëer je in dit soort wedstrijden geen gevaar.
 
southwatcher
 
0
20 februari 2020 om 21:18
Wat maakt die el nou verder uit joh. Kampioen worden is veel belangrijker. Hiermee plaats je je direct voor de Cl. Ajax heeft leuke potten laten zien de afgelopen tijd maar is nu niet goed en stabiel genoeg. Laat nou niet een of andere nederlandse kut club profiteren van die punten die ajax vooral zelf vergaard heeft.
 
haanoe
 
0
20 februari 2020 om 21:16
Jemig wat was dit vreselijk om naar te kijken! Als die scheids gewoon een paar kaarten geeft voor toneel hadden wij met ze alle misschien nog naar een voetbal wedstrijd kunnen kijken. En god wat mist Ajax ze echte vleugelspelers(promes&neres) Handelings snelheid moet echt omhoog bij sommige mannen. Maar goed decibel is rond en als je volgende week wel een scheids heb die het gedrag afkeurd kan het zo maar anders zijn dan zullen die gasten echt moeten voetballen.
 
pietkees
 
0
20 februari 2020 om 21:17
Terechte uitslag. Volgende week ajax 2 maar opstellen. Volledig maar op de competitie focussen.ik hoop dan wel dat ze door het vuur gaan. Wat een an prestatie. oh oh wat zijn we goed. Triest en heel triest
 
Marshmallow
 
2
20 februari 2020 om 21:22
Wat een wanprestatie! De godenzonen attitude komt weer de hoek om. Nu weer met beide voetjes op de grond... Ziech is al in London, Tadic in Barcelona en Ten Hag is al bezig met Dortmund. Kortom: het verstand heeft verloren...
 
Leicester
 
1
20 februari 2020 om 21:22
Ajax eigenlijk al een tijdje uit vorm. Er zat vanavond werkelijk niets in. Getafe speelde ook niet bijzonder maar wel erg fel en bleef gaan. Ajax heeft daar moeite mee. Ten Hag kon bijna voor de wedstrijd uittekenen hoe Getafe zou gaan spelen. En toch kan Ajax er maar moeilijk voetballend tegengas geven.
 
Nuths
 
3
20 februari 2020 om 21:26
Volgens mij zei Schuurs ook laatst in interview nog dat zo’n fout als tegen AZ in de laatste minuut hem niet meer zo overkomen, maar helaas blijft het vaak niet bij een enkel leermoment, wat natuurlijk logisch is voor zo’n jonge kerel, maar wel uiterst pijnlijk
 
Gerwin030
 
1
20 februari 2020 om 21:26
Jammer, zo goed als uitgeschakeld. Ik heb Ajax' tempo versnellingen in aanvallend opzicht gemist. En af en toe een leep pasje van Zyech over de grond was ook prima geweest. Het spreekwoordelijke 'heilige vuur' ontbrak bij Ajax. Zo leek het tenminste. Ik had me al een beetje rijk gerekend, na dat mooie vorige seizoen. Maar dit jaar verloopt helaas wat minder. Wel weer fijn voor de strijd bovenin de eredivisie.
 
BramHouten
 
0
20 februari 2020 om 21:32
Volgende week het peter bosz tactiek. Vol gas erop. Alles of niks spelen en de toeschouwers vermaken
 
Apolytos
 
4
20 februari 2020 om 22:08
Dat hoop ik ook. Gelet op de aanwezige kwaliteiten bij ajax ontaardt dat in een soort kamikaze voetbal waarbij Getafe bulderend van het lachen 3x scoort uit een counter.. En ik bulder mee...
 
fanclubbarca
 
1
20 februari 2020 om 21:33
Ziyech leek Europa league wat te min te vinden leek het wel. Zo ongeïnteresseerd. En waarom niet gewoon 442 spelen als je beste spelers voorin er niet bij zijn?? En als je dan toch 443 speelt laat dan huntelaar spelen want met hem erbij is iedereen feller
 
J.Vertongen
 
0
20 februari 2020 om 21:38
Matig Ajax, zonde van die 2e goal. Een 1-0 achterstand valt prima mee te leven maar 2-0 is een totaal ander verhaal. Ik denk dat Getafe door gaat.
 
Eddepetje63
 
0
20 februari 2020 om 21:40
Sinds het verlies thuis tegen Willem II is het wekelijks droevig gesteld met het spel met als dieptepunt m.i. vanavond. AJAX is geen schim meer van vorig seizoen. Het zal aan het einde van de rit toch niet waar zijn? Hopelijk kan het tij nog tijdig gekeerd worden te beginnen met zondag uit tegen Heracles. Duimen maar en vooral positief blijven hoe moeilijk dat soms ook is.
 
SocioFan1
 
0
20 februari 2020 om 21:48
Hoe kan je dit zo weg geven zeg. Net als tegen Valencia, je laten afleiden en andere dingen doen ipv te gaan voetballen waar ze goed in zijn. Zeer slecht en dit gaat nog lastig worden nou. 1-0 oke maar een 2-0 wordt moeilijk. Ook geen uitdoelpunt. Zo jammer dit.
 
Gerwin030
 
2
20 februari 2020 om 21:49
De tegenstander was irritant, de scheids trad niet op tegen alle vervelende maniertjes van Getafe spelers... Nou kunnen we met z'n allen wel naar dat soort 'oorzaken' wijzen als je het over deze wedstrijd hebt, maar dan zet je Ajax dus in de positie van slachtoffer. Lijkt me ook niet de bedoeling. Ajax heeft gewoon z'n eigen spelletje niet gespeeld. Om de een of andere reden zien we de tempo versnellingen bij omschakel momenten nauwelijks meer terug bij Ajax. (Zonde, want daar is goed op te trainen...)
 
Apolytos
 
2
20 februari 2020 om 22:13
Je weet toch dat ene ten Hag de trainer/coach van ajax is, niet? En zelfs als ajax daartoe in staat zou zijn dan verpest ten Hag de zaak weer eens met een stupide wissel van een broekenman.
 
Kalou2005
 
3
20 februari 2020 om 22:09
Niet de instelling die de ploeg in de CL wel telkens liet zien.. het was eigenlijk wel te verwachten.. Getafe spreekt wat minder tot de verbeelding dan een Real Madrid of Juventus en dat vinden enkele spelers blijkbaar genoeg reden om geen 110% gas te geven. Thuiswedstrijd is een kansloze missie, die gaat Ajax ook nog verliezen ben ik bang.
 
HeerPluis
 
1
20 februari 2020 om 22:15
Wow, slechts 42 minuten en 36 seconden zuivere speeltijd. En dan deed Onana nog niet eens mee. Wat een record had er gezet kunnen zijn als hij niet geschorst was!
 
Ben_Ajax
 
0
20 februari 2020 om 22:29
Wat een slechte wedstrijd en wat een slecht Ajax. Verdiend verloren. Eerste goal begrijp ik niet waarom ze zover van het doel verdedigen en gokken op buitenspel. Dat was vragen om problemen. Tweede goal waar is schuurs in hemelsnaam mee bezig. Amateurisme ten top. Tadic, Ziyech, vd beek en blind gaven allen niet thuis en dan blijft er weinig over. Babel nooit neer opstellen. Wordt diep gestuurd neemt hij de bal zeer slecht mee. Was anders 100% kans geworden. En met die kopbal weet ik niet wat hij wou maar hij zelf waarschijnlijk ook niet. Had er gewoon in gemoeten. En ja getafe is een irritante ploeg en ja de scheidsrechter was belabberd en ja er is slechts 43 minuten gevoetbald. Maar dat is allemaal geen excuus. Ajax speelde gewoon bagger!
 
jouses
 
5
20 februari 2020 om 22:30
Ik heb genoten van Getafe. Wat een passie en inzet van Getafe echt een heerlijke over mijn lijk club. Ik vind het best hypocriet als mensen roepen Getafe is een zuig club. Maar is toch ook prachtig om te zien dat een club zo hoog druk zet. Ajax is een zeer zwakke ploeg en dat is vandaag blootgelegd opbouwend zonder de Ligt en de Jong een middelmatig clubje in Europa. Getafe liet zien dat ze niks vrezen en met het mes tussen de tanden en als ware gladiatoren de strijd aan gingen. Wij zijn dit niet gewend in Nederland en gaan dan klagen maar at the end of the day gaat het om resultaat en dat telt. Ajax was gewaarschuwd en gingen alles lamme schaapjes de slachtbank op. Babel was echt de comedian van de avond. Ik zie dit niet goed komen dus volle focus op de competitie en met 50 miljoen meer dan alle andere clubs in Nederland gewoon Kampioen worden!
 
TwanHendriks
 
1
20 februari 2020 om 22:44
Gay club Holland, spelen als mietjes
 
TwanHendriks
 
1
20 februari 2020 om 22:42
Kutclub, maar dat wisten we al
 
no.14
 
0
21 februari 2020 om 00:21
Nog genoeg kansen op de volgende ronde. Belangrijk is om snel te scoren. Als de stand dan in het voordeel van Ajax is, zelfde anti-voetbal laten zien als die zielepoten van Getafe: dus tijdrekken, op de grond rollen en misselijkmakende kaartennaaierij naar de scheidsrechter.jammer als Ajax eruit vliegt, maar hopelijk niet tegen deze non voetballers.