'Geshockeerde Zahavi overweegt PSV te verlaten na nieuwe inbraak'
Maandag, 13 december 2021 om 09:12

Eran Zahavi overweegt PSV te verlaten nu er opnieuw bij hem is ingebroken, zo meldt One. Volgens het Israëlische medium verkeren de 34-jarige spits en zijn vrouw Shai in shock na de tweede inbraak in korte tijd. Het gezin van Zahavi kreeg in mei al te maken met een gewapende overval, op het moment dat hij zelf niet thuis was.

Destijds werd zijn gezin vastgebonden en bedreigd met een vuurwapen. De overvallers sloegen de vrouw van Zahavi en zouden een stuk van haar haren hebben afgeknipt. Voor zover bekend zijn de verdachten van die inbraak nog niet aangehouden. Na die brute overval werd er ook al gespeculeerd over de toekomst van Zahavi bij PSV. "Ik heb samen met mijn familie een besluit genomen waarvan wij dachten dat het goed voor ons zou zijn. We besloten te blijven", zei Zahavi in september tegen hapodium.com.

Er wordt nu echter gemeld dat 'alle opties op tafel liggen', waaronder een vertrek bij PSV. Zahavi speelt sinds de zomer van 2020 in Eindhoven en heeft nog een contract tot het einde van dit seizoen. De tweede inbraak in korte tijd zou echter diepe sporen hebben achtergelaten bij Zahavi en zijn gezin, ondanks dat er deze keer niemand thuis was. Zahavi revalideert in Dubai van de knieblessure die hij in november tijdens interlandverplichtingen met Israël opliep.

One schrijft dat de inbrekers het huis van Zahavi 'volledig ontmanteld' hebben en veel schade hebben aangericht. Op basis van de berichtgeving van RTL Boulevard werd zondagavond niet duidelijk of er iets was buitgemaakt bij de inbraak. De politie is op zoek naar twee verdachten. Een droeg volgens de politie een grijs trainingspak met een zwarte capuchon; de ander een lichte jas en een donkere broek. Ze hadden twee trolleys bij zich. "We zijn volop bezig met het onderzoek. We nemen dit heel serieus en hopen de verdachten snel te kunnen achterhalen", meldde een woordvoerder van de politie.

De reactie van PSV
PSV is niet op de hoogte gebracht van het vermeende voornemen van Zahavi om niet meer in Eindhoven terug te keren. "Wij hebben het ook gelezen", zo verwijst algemeen directeur Toon Gerbrands tegenover De Telegraaf naar de geruchten in de Israëlische media. "Maar bij PSV is er verder niets over bekend." PSV heeft niet dagelijks contact met Zahavi, maar gaat er dus vanuit dat de centrumspits na zijn revalidatie in Dubai terugkeert.

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Van Hooijdonk en Perez worden het niet eens over positie Frimpong in Oranje
10
   
23:39
23:39
Kees Kwakman voorziet 'zeer groot probleem' tijdens finale Conference League
5
   
23:04
23:04
Fiorentina schiet zich in minuut 90+1 langs dapper tiental van Club Brugge
6
   
23:00
23:00
Olympiacos zorgt voor grote stunt bij Villa en mag hopen op finale in eigen land
18
   
22:54
22:54
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
54
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (79)

 
Westend
 
15
13 december 2021 om 09:24
Dat MEEN je toch zeker niet. Het gat tussen arm - rijk wordt wel steeds groter, maar ik vind dit toch wel behoorlijk schofterig worden hoor. Je moet als voetballer straks nog een extra kostenpost voor bewaking in gaan huren. Of gefortificeerd met zn allen gaan zitten. Heel naar voor die man en zn fam
 
DavidDein
 
83
13 december 2021 om 10:14
Ik denk dat dit niks met het gat tussen arm en rijk te maken heeft, maar met antisemitisme. Dat mag uiteraard niet benoemd worden, maar lees de reacties op de FB-posts er maar op na, het meerendeel van de reageerders vindt dat Zahavi het verdient omdat hij openlijk een verschrikkelijk regime schijnt te steunen. Het is net als de homo-acceptatie, daar wordt ook nooit eens de vinger op de zere plek gelegd. Lekker symbolisch allemaal met een regenboogarmband lopen, terwijl iedereen weet dat homo haat ten aller tijden voortkomt uit geloof, welk geloof dan ook.
 
Westend
 
2
13 december 2021 om 10:23
Wat is FB? Maar je zou het bijna denken ja. Begrijp alleen niet helemaal waar je heen wil met je post. Moeten we nou wel of niet awareness kweken?
 
FR-RKC
 
18
13 december 2021 om 10:24
Precies, stel je voor hoe SocioFan hier zou reageren als het om een speler zou gaan die de Islam aanhangt.
 
Vernon
 
7
13 december 2021 om 10:28
@David Wat vreselijk dat er kennelijk zoveel mensen op facebook zitten die dit goed praten. Walgelijk gewoon. Wat betreft de homo-acceptatie; dat komt zeker voor een deel uit geloof. Maar ook bij niet-gelovigen hoor, helaas. Er is nog een hoop te doen.
 
Westend
 
12
13 december 2021 om 10:38
Ooow facebook? Haha, als je het over het afvoerputje van de samenleving hebt :D. Lijkt misschien op een beroving op basis van afkomst. Maar dat gezegd hebbende is Zahavi toch niet de enige Israelier in Amsterdam? Lijkt me dat hier dan al een complete bevolkingsgroep wordt bedreigd. Dat hoor ik ook weer nergens. Komt mij dan meer over als een beroving op iemand waar wat te halen valt. FR, beetje kansloos om nu al iemand af te vallen als dat nog helemaal niet aan de orde is toch?
 
diegopeladona
 
2
13 december 2021 om 10:50
@David Laten we voorop stellen dat dit voor een ieder vreselijk is, en dat niemand in zijn veilige thuis zich onveilig mag voelen. Zulke dingen gun je niemand. Vreselijk ook voor de kinderen. Los hiervan, wat er op FB wordt gesteld, of dat er anderen zijn die dit aan zijn politieke achtergrond koppelen, staat los van het motief van de daders. Het is uiteraard niet uit te sluiten, maar wat je nu stelt is ook kort door de bocht. We zien een tendens van overvallen op beroemde BN'rs. Waaronder op Ali B, Yes-r en Little Kleine. Of een Gordon of vd Gijp.. Het is een tendens wat afgelopen anderhalf jaar meer voorkomt dan hiervoor. Misschien heb jij concrete informatie over de overvallers die verder nergens bekend is (heb je die? Want ben dan oprecht benieuwd), anders vind ik het toch te kort door de bocht dat je deze afslag neemt en antisemitisme erbij haalt. Nogmaals er valt niks uit te sluiten, maar zo een zinnetje heeft een te grote lading, en ik zou deze niet te pas en te onpas inzetten. De motief van de daders slaat los van wat mensen als onnozele reacties op de daad op facebook plaatsen.
 
IpswichTown
 
8
13 december 2021 om 10:50
@daviddein Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het te maken heeft met antisemitisme. Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met het feit dat Zahavi echt gruwelijk veel geld heeft verdiend gedurende zijn carrière en dat er daarom zeer trieste figuren zijn die denken dat daar wel wat te halen valt. Bijvoorbeeld een Dasa bij Vitesse en Marciano bij Feyenoord zijn ook Israëliërs en die hebben voor zover ik weet in Nederland nog nooit met dit soort incidenten te maken gehad. Het is dan toch wel heel toevallig dat het precies 2 maal om Zahavi gaat?
 
MrKrillin
 
4
13 december 2021 om 11:17
david Zegt genoeg over jou dat jij denkt dat FB representatief is. Ben zelf van buitenlands afkomst, als ik dat serieus moet nemen, dan lijkt heel NL te bestaan uit tokkies en racisten. on. Heftig, voor het gezin. Verhuizen is absoluut begrijpbaar, maar hopelijk vluchten zij niet.
 
LeidseHood
 
2
13 december 2021 om 11:23
@david Dein ik sluit me aan bij het bovenstaande. Dit kan je niet zomaar zeggen of opperen in het wilde weg. Er zijn zoveel Bn'ers overvallen die niks met Israel te maken hebben. Er zijn zoveel plofkraken, zoveel misdaad. Etc etc. Bij het Israelische restaurant in Amsterdam Zuid is dat een ander verhaal. Maar bij Zahavi weten we nu nog niks van antisemitisme toch? Dat homohaat ten aller tijden voortkomt uit geloof is daarnaast totale onzin. Dat is echt aantoonbaar niet waar. Hoe gelovig is de Rotterdam Jongeren Kern bijvoorbeeld? En buiten hooligans in Rotterdam en gelovigen zijn er (helaas) nog veel meer homohaters. Wel eens dat geloof een grote rol speelt, die heel problematisch is. Maar tussen de wegkijk-wolle-sokken en wat jij nu doet zit ook nog wel iets: normale nuance.
 
lwd12
 
0
13 december 2021 om 11:30
Hij heeft zich alleen openlijk op de social media uitgelaten over de situatie Israël en Palestina.
 
TVL11
 
19
13 december 2021 om 09:25
Dit is wel een erg vervelende reden om te vertrekken zeg. Ik ben bang dat ze geen leuke herinneringen aan Nederland gaan hebben. Bijzonder triest. Buiten dat is het voetballend gezien misschien ook maar goed wegens vormgebrek, maar dat is nogal bijzaak.
 
The-Jump
 
37
13 december 2021 om 09:27
Misschien verhuizen naar regio Eindhoven. Wellicht iets minder leuk voor zijn familie, maar vast leuker dan ieder half jaar ongewenst bezoek. Anderzijds snap ik dat hij weg wil na deze ervaringen.
 
burwatti
 
23
13 december 2021 om 09:43
Want een inbreker vind het te moeilijk als hij een uur moet rijden? En inbreken gebeurd alleen in Amsterdam ?:
 
The-Jump
 
4
13 december 2021 om 11:35
Zeker niet. Maar de grote stad heeft vaak toch meer aantrekkingskracht voor gespuis dan de provincie. En als diezelfde mensen de moeite moeten doen om een uur te rijden, gaan ze het wellicht laten. Het is te idioot dat we tegenwoordig nog steeds dit soort dingen hebben in NL en onze discussie zou totaal overbodig moeten zijn.
 
ElChicharit0
 
6
13 december 2021 om 11:59
In de regio waar Zahavi woont wordt er wel 3x zoveel inbraken gepleegd dan in Eindhoven, dus verhuizen kan zeker helpen. Zeker als je verhuist naar een buurt waar anti-semitisme minder vaak voorkomt. Het punt is vooral dat de buurt waar Zahavi nu woont er een grote Joodse community aanwezig is, met synagoges die vaak zwaar beveiligd zijn (woon zelf in de buurt). Ik kan me voorstellen dat hij daarom wel liefst hier wilt blijven wonen. Het is ook niet voor niets dat Zahavi in Amsterdam woont, terwijl hij in Eindhoven voetbalt.
 
FR_Ronnie
 
75
13 december 2021 om 09:28
Gewoon diep triest volk die dit soort berovingen uitvoert. Kun je wel roepen dat ze kansloos zijn op de arbeidsmarkt, slecht voorbeeld van de ouders etc Ik zeg dat iedereen de kans krijgt om te leren in dit land, en dat er op dit moment heel veel arbeiders nodig zijn. Dan hoef je niet kansloos te zijn, maar heb je gewoon een inkomen. Is in mijn ogen nog steeds een zeer zwak excuus van onze geitenwollen sokken brigade. Enne ... ik ben net verhuisd uit Den Haag, dus ik weet waar ik over praat. Maar je zo als mens verlagen tot een overval en kinderen onder schot houden voor wat rolexen dan ben je als mens het niet waard om te leven. Wat mij betreft worden dit soort gasten voor de rest van hun leven uit de maatschappij geweerd.
 
Gaalmeister
 
42
13 december 2021 om 09:44
Ben bang dat het niet alleen om wat Rolexen te doen is, of voortkomt uit lansloosheid op de arbeidsmarkt. Zahavi is een van de weinige Israelische spelers in NL en dat zal een groot deel van de reden zijn dat hij een doelwit is en dat er zo bruut wordt gehandeld.
 
Westend
 
28
13 december 2021 om 09:54
Denk je dat het persoonlijk is omdat hij een Israelier is? Een inbreker kijkt doorgaans alleen naar wat er te halen valt en hoe makkelijk je binnen komt. Waar hij vandaan komt maakt meestal geen hol uit.
 
rayvg
 
0
13 december 2021 om 10:16
Je zou bijna zeggen niet zeuren als er grote muur komt om het rijke gedeelte van het land te weren van het armere land de laatste tijd...
 
Vernon
 
1
13 december 2021 om 10:30
@Westend hierboven schreef David dat er op facebook kennelijk veel anti-Israelische sentimenten heersen, ook richting Zahavi. Dat zo’n inbraak oke gevonden wordt.
 
DRL80
 
13
13 december 2021 om 10:31
Een muur om rijken en armen te scheiden? Of je denkt om en je zorgt er voor dat arme mensen stappen kunnen maken.. De rijken worden rijker en de armen worden armer. Daarnaast wordt het arme deel groter en groter omdat de middenklasse aan het verdwijnen is. Niet alleen in NL, overal in het Westen en daarbuiten. Alleen al de Coronacrisis is hier een goed voorbeeld van. De rijken pakken de kansen die ze in de schoot geworpen krijgen. Midden- en kleinbedrijf moeten sluiten en dure maatregelen nemen terwijl grote conglomeraten open mogen blijven en die investeringen makkelijk kunnen betalen. En dit is geen complottheorie maar een feit. Los daarvan moet iedereen met z’n klauwen van andermans bezit afblijven. In NL kan iedereen naar school en kan iedereen werken. Dat dit niet altijd werk is wat je wilt doen, oké, maar je hebt de kans. En ja, voor sommigen is studeren niet mogelijk of moeilijker. Maar ook daar zijn trajecten voor. Het probleem is dat veel mensen een bepaald salaris in gedachten hebben, al vanaf de start, dat totaal onrealistisch is. Of een functie (advocaat, accountant, bankier, dokter, et cetera) die niet voor iedereen haalbaar is. Niet alleen al omdat er daar maar een beperkte vraag naar is. Bankwerkers, monteurs, et cetera daar is in vergelijking een veel grotere vraag naar. Maar dat is dan vaak te min.. Stelen, roven en dergelijke is niet nodig in NL. Je moet realistisch zijn in je mogelijkheden en capaciteiten en daar naar handelen. Dromen is mooi. Hard werken om je dromen te behalen ook. En dan moet je offers brengen. Voor de een meer dan de ander. En dat heeft niet alleen met kleur of cultuur te maken. Laat dat duidelijk zijn. On: Ik snap dat Zahavi overweegt om te vertrekken. Alleen gebeuren dit soort zaken overal, helaas.
 
Westend
 
1
13 december 2021 om 10:42
Vernon, ik zie het ja. Maar dat betekend nog niet dat die beroving zelf er ook iets mee heeft te maken. Op facebook zitten doorgaans alleen de schreeuwers die verder niks uitvoeren. Die beledigen en discrimineren alles en iedereen die 'niet normaal is' (ofwel Zwarte Piet is heilig, andere geloven zijn stom, vegetariers zijn linkse bomenknuffelaars en Rutte is evil). Dat zoiets wordt geroepen verbaasd me niks. Ik hoor qua pure discriminatie verder tegen Israeliers in Nederland verder vrij weinig. Het lijkt me dan ook meer een pure beroving dan discriminatie. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zonder de feiten te kennen.
 
Vernon
 
2
13 december 2021 om 10:56
Er is een of ander Israelisch restaurant dat structureel slachtoffer is van antisemitisme. Meerdere brieven van de Minister van Justitie aan de Kamer, er is zelfs een speciale antisemitisme-coordinator. Wij merken het misschien niet, maar het is er zeker.
 
diegopeladona
 
0
13 december 2021 om 10:56
@Vernon Zo een uitspraak moet niet even een eigen leven gaan leiden. Bij andere vormen van racisme geven we ook aan, trek niet te snel die kaart. Reacties van onbekenden op facebook zijn niet gelijk aan motief daders. Daar zijn we het toch wel over eens. Althans.. Ik zou het oprecht 'dom' vinden als je eerst een inbraak pleegt, en daarna met je facebook account op internet gaat plaatsen: dat dat een goede daad was (en daarbij antisemitische uitspraken doet). Mee eens toch?
 
diegopeladona
 
0
13 december 2021 om 11:06
@Vernon Je verwart dingen. Er wordt niet gesteld dat antisemitisme niet bestaat. Net als dat racisme bestaat. Maar is iedere beroving van een zwarte gebaseerd op zijn huidskleur? Mijn antwoord is nee. Dat is afhankelijk van het motief van diegene die de beroving doet. In het geval van het restaurant. Daar is iemand voor gearresteerd die dat heeft toegegeven. In zo een specifiek geval kun je hiervan spreken.
 
MrKrillin
 
7
13 december 2021 om 11:21
Gaalmeistere "zahavi is een van de weinige Israelische spelers in NL en dat zal een groot deel van de reden zijn " Kap eens met die onzin man! Dit zijn misdadigers net als bij ALi B. of wat is excuus voor hem? Mensen die (bewust?) onrust, misinformatie en leugens verspreiden zijn bijna net zo erg als die dieven. Jullie zijn alleen maar bezig met haat en verdeeldheid te vespreiden
 
PSVChamps
 
7
13 december 2021 om 09:44
Werken voor een “normaal” loon is voor sommigen niet voldoende… Die willen snel veel geld en ook die dikke BMW kunnen betalen…. Luxe zien is voor een aantal, luxe willen hebben, maar er dan weinig voor hoeven doen. Daarbij kan dit best georganiseerd zijn door een bende en dat kan zomaar van buiten de Nederlandse grenzen worden geregisseerd - België/Frankrijk…. Waar gaat het heen?
 
Massive
 
6
13 december 2021 om 09:45
Op dit moment staan bedrijven te springen om personeel. En als je mensen zo overvalt (deze en vorige keer) ben je mentaal ziek en heeft niks met armoede te maken.
 
Ducktaildo
 
19
13 december 2021 om 09:46
In hun jeugd waarschijnlijk geen buurthuis en geen stageplek, dan krijg je dit volgens onze linkse vrienden.
 
Sir Paul
 
32
13 december 2021 om 09:57
Links dit,links dat. Ik ben links op economisch en ethisch gebied maar voor dienstplicht met een Spartaans randje voor dit soort boefjes. Laat ze maar 14 maanden rondjes lopen tot ze hun eigen schoenen onder kotsen. Bied in die 14 maanden ook studie/werkplek aan,help ze met een toekomst. Ram respect en discipline erin. Wel grappig dat links altijd "geframed " mag worden maar o wee als je iets over Pim Geert of Thierry zegt. Dan is het demoniseren. Iets wat dit soort populisten voordurend doen bij bepaalde bevolkingsgroepen.
 
Ducktaildo
 
5
13 december 2021 om 10:12
Waarom moet je een studie/werkplek aanbieden? Genoeg mensen die zich gewoon netjes gedragen, maar ook zoekende zijn? Laat dat soort gasten het maar lekker zelf regelen, zoals een burger die zich aan de regels houdt ook moet doen. Zo`n studieplek zeker ook nog vergoeden? In dit land zijn wij toch goed om alles uit de kast te halen om criminelen zover mogelijk uit de stront te trekken (wat in veel gevallen gewoon tegen beter in is), maar de gehoorzame burger mag lekker achteraan aansluiten in de rij. En op wat voor vlak wordt linke dan gedemoniseerd? Ik heb nog nooit gelezen dat Jesse, Kuzu, Ploemen enz.. Werden vergeleken met Stalin of Pol Pot. Wel heb je een (oud) GroenLinkser die mocht sympathiseren met Pol Pot (en hier nooit afstand van heeft gekomen) en mag gewoon in functie blijven. Meneertje Rosenmoller
 
Sir Paul
 
10
13 december 2021 om 10:23
Ducktaildo, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel jongeren met kleine vergrijpen die veelal minderjarig zijn. Als iemand gewapende overvallen of moorden pleegt horen daar harde straffen bij. Verder heb ik niks met totalitaire mensen als Pot Mao Stalin etc. Ook niet met uitgesproken Hitlerfans als Freek Jansen, Baudet of van Houwelingen.
 
Vernon
 
6
13 december 2021 om 10:32
Ducktaildo, die stageplekken enzo geven we ze niet omdat ze lief zijn geweest. Die geven we omdat ze nou eenmaal terug gaan keren in de maatschappij. Of we het nou leuk vinden of niet. En dan is het voor onszelf beter als die gasten perspectief hebben.
 
Tinus88
 
2
13 december 2021 om 10:35
@ Sir Paul, Ik zal beginnen te zeggen dat ik geen FVD stem en het ook een apart groepje mensen vindt. Maar geen van die drie boefjes heeft ooit gezegd een Hitler fan te zijn. Laten we niet onnodig woorden in iemand zijn schoenen schuiven.
 
Ducktaildo
 
0
13 december 2021 om 10:35
Ik heb ook niks met dat soort figuren hoor, en ik bedoelde ook niet dat jij daar iets mee hebt, maar had het over demoniseren. Pim is gewoon kapot gemaakt met valse vergelijkingen richting o.a. Hitler van links, wat tot zijn dood heeft geleid. En dat was dus mijn voorbeeld, dat mensen van linkse partijen nooit grootschalig de vergelijkingen krijgen met de uiterste aan de linkerzijde en kan je er zelfs met sympathiseren zonder hier problemen mee te krijgen.
 
Ducktaildo
 
0
13 december 2021 om 10:38
DR Mario. Toch een mooi voorbeeld van demoniseren zo van Sir Paul zullen wij maar zeggen
 
Ducktaildo
 
1
13 december 2021 om 10:42
Vernon. Terwijl dat soort stageplekken ook zouden kunen worden ingevuld door jongeren die het niet nodig vinden om aan andermans spullen te zitten? Zelfde met woningen waar zij voorrang kunnen krijgen vanwege een urgentie aanvraag. Ik snap waarom het wordt gedaan hoor, maar blij het scheef en niet eerlijk vinden. Het blijft belonen van foute dingen.
 
Sir Paul
 
3
13 december 2021 om 10:54
Mario ,van Houwelingen heeft gezegd het 3e rijk als ultieme staatsvorm te zien. Baudet s lievelingsboek is Mein Kampf. Zijn lievelingsauteur Alfred Rosenberg. Vrienden bij Vlaams Blok,France National. Wil uit het EVRM stappen. Wil moslims stemrecht ontnemen. Ik kan nog wel even doorgaan over zijn Twitter gedrag. Antisemitisme, racisme,homofobie , het is allemaal aanwezig hoor.
 
Sir Paul
 
3
13 december 2021 om 10:57
Ducktaildo als iemand een Feyenoord shirt draagt. Wekelijks daar naar toegaat ,mag ik hem toch een Feyenoorder noemen. Of is dat demoniseren? Ik ga af op uitspraken en retoriek van betreffende heren en die zijn niet mals.
 
Vernon
 
0
13 december 2021 om 11:01
Je moet het allebei doen. En ja, het voelt verkeerd, want we willen ze het liefst keihard aanpakken. Maar nogmaals; het gaat er niet om wat het beste is voor hun, maar voor de maatschappij.
 
Tinus88
 
0
13 december 2021 om 11:01
@sir, Al die dingen bewijzen wat mij betreft niet dat ze fan zijn van Hitler. Dat het dubieuze figuren zijn lijkt mij helder. Dat er daarnaast wellicht een fascinatie is, fair enough, maar een fanboy is toch wel echt iets anders. Wellicht zijn ze gewoon enorm geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog en zien ze qua standpunten raakpunten met het nazisme. Ik vind het vooral gevaarlijk iemand te framen zonder het zeker te weten. Ik vind Marco Borsato bijvoorbeeld ook al een enorme viezerik, maar er is nog niet eens bewezen dat hij een grotere kindervriend is dan Bassie en Adriaan. Framen is gevaarlijk. Laten we dat gewoon niet doen.
 
Ducktaildo
 
0
13 december 2021 om 11:33
Sir Paul. Uit welke uitspraken precies maak jij uit dat zij fan van Hitler zijn? Want je voorbeeld van de feyenoord fan is wel zo overduidelijk dat hij fan is, dat jij toch wel een paar overduidelijke voorbeelden van hun hebt dat zij zich openlijk uiten tot fan van Hitler zijn?
 
Sir Paul
 
1
13 december 2021 om 12:09
Mario het is geen interesse voor de 2e wereldoorlog maar fascinatie voor het 3e rijk en haar structuur. Ik volg dit stelletje al een poosje. Hoe verklaar jij de zweem van antisemitisme, racisme en homofobie dan rond deze partij? Meldpunt voor linkse leraren ook zo'n paradepaardje. Knap om geen overeenkomsten te zien eigenlijk. Nogmaals ik ga niet over 1 nacht ijs.
 
Tinus88
 
0
13 december 2021 om 14:56
Er is toch een wezenlijk verschil tussen overeenkomst en daadwerkelijk fan zijn? Daar ging het om toch? Dat er overeenkomsten zijn is helder.
 
Ajax/barca2014
 
4
13 december 2021 om 09:48
Dit heeft niks te maken met kansloosheid op de arbeidsmarkt. Ik denk echt dat vanwege de krapte op de arbeidsmarkt werkgevers zelfs bereid zijn om mensen met een strafblad aan te nemen. Maar ja, dat betekent wel keihard werken, en laat dat nou iets zijn wat die mensen vaak op het criminele pad brengt. Verder moet de regering toch echt eens gaan investeren in plannen om jongeren van het criminele pad te houden. Ik vind dat ze echt eens moeten gaan investeren in het ontmantelen van ‘ghetto’s’. Een bron van criminaliteit is dat mensen met een bepaalde etnische achtergrond massaal bij elkaar zitten, wat voor een soort van omerta in stand houdt. Logisch dan dat criminelen het in bepaalde wijken voor het zeggen hebben en probleemloos jongeren kunnen rekruteren die dan voor de rest van hun leven aan het criminele milieu zijn verbonden.
 
Vernon
 
0
13 december 2021 om 10:38
Ajax/Barca er wordt ook ontzettend veel gedaan al. Voorbeeld, projecten die zich richten op Marokkaanse meisjes, dat zij een vriend kiezen die werkt voor zijn geld ipv de criminaliteit in gaan. Zomaar een voorbeeld van heel veel dingen die gebeuren. Probleem is alleen ingewikkeld; je kan nooit een agent naast iedere probleemjongere plaatsen, als je al weet wie dat zijn. Dat gaat gewoon niet. De familie en omgeving vormt kinderen, niet de overheid. Je loopt als overheid en politie per definitie 10 stappen achter. Daar is gewoon niks aan te doen. Ik heb twee jongens, als ik die 14 jaar thuis verpest of verwaarloos, en ze gaan dan rotzooi trappen in de maatschappij, dan kist het gruwelijk veel moeite om die jongens een andere kant op te sturen. Dat is zelfs bijna onmogelijk.
 
Nick Danninga
 
0
13 december 2021 om 13:07
Ajax/barca: Er zijn genoeg werkgevers die kleine en grote criminelen een kans geven. Dat is het probleem niet. Het echte probleem is dat heel veel van deze mensen goede begeleiding nodig hebben en laat dat er nu net niet zijn. Overvolle wachtlijsten voor de GGZ, jeugdzorg, huisvesting om maar iets te noemen. De situatie in die sectoren is echt te belachelijk voor woorden. Dus het ligt vele malen genuanceerder dan jij hier doet voorkomen.
 
Tinus88
 
2
13 december 2021 om 09:54
Hooo! Kijk uit! Dalijk komen ze weer van links en rechts aanrennen om jou te vertellen dat iemand voor het leven weren uit de maatschappij averechts werkt en hoe erg we in Nederland al straffen. Want re-integratie in de maatschappij en zo. Ik ben voor een three-strikes-and-you-are-out-principe. Je krijgt bij een zwaar strafbaar feit een kruisje, bij drie kruisjes wordt je opgesloten en niet meer vrijgelaten. Na twee kansen heb je het dan toch wel definitief verbruikt.
 
LeidseHood
 
1
13 december 2021 om 11:44
Het kan best dat jij daarvoor bent maar het werkt voor geen meter. Dat systeem klinkt fijn, maar er worden geen problemen mee opgelost, mensen zitten in de gevangenis voor het stelen van 3 dvds wat belachelijk is en belachelijk veel geld kost en uiteindelijk is het land waar dit principe bestaat (de VS) niet per se het voorbeeld waar we als Europese landen naar moeten kijken als het gaat om criminaliteitsbestrijding, vind ik. Hoe gelukkig jij ook wordt van het idee...
 
R.madridista
 
1
13 december 2021 om 09:57
Tja FR_Ronnie zulke mensen blijven er altijd. Laagopgeleide mensen die toch snel geld willen verdienen en een leuke bak willen rijden. Terwijl ze genoeg kansen hebben op een baan, maar dat gewoon niet willen.
 
Sanogo
 
2
13 december 2021 om 10:27
Ik heb letterlijk nog nooit iemand dit soort inbraken zien of horen excuseren, ander verhaal als iemand een brood steelt o.i.d. maar dit lijk je gewoon verzonnen te hebben. Gaat ook niet op als we het over bendes uit het buitenland hebben, wat vaak het geval is (vanwege o.a. de lage straffen in Nederland).
 
Vernon
 
0
13 december 2021 om 10:41
@Sanogo boven beschreef David wat voor facebook posts er zijn, antisemitisch etc. Ik heb het niet gecheckt, maar daar schijnen er veel te zijn die dit goedpraten.
 
Sanogo
 
0
13 december 2021 om 12:47
Dat is toch iets anders dan 'het slechte voorbeeld van ouders en/of weinig kans op de arbeidsmarkt' als excuus gebruiken.
 
Yoda
 
2
13 december 2021 om 09:28
Verschrikkelijk wat zahavi en zijn familie moeten doorstaan hier. Heel begrijpelijk dat je dan overweegt veiligheid op te zoeken, ook al gaat dat ten koste van je contract bij de club. Waanzin.
 
 
8
13 december 2021 om 09:30
Hoe verzin je het, mensen moeten echt met hun poten van andermans spullen afblijven, al dat besparen op t politiekorps helpt hierbij ook niet echt.
 
burwatti
 
1
13 december 2021 om 09:42
Super triest, blijf lekker met je poten van ander mans spullen af.. Er is niet ergers dan je onveilig voelen in je eigen huis.
 
Sir Paul
 
1
13 december 2021 om 09:48
Tragisch allemaal. We staan er weer lekker op. Al moeten we niet denken dat zulke criminele feiten niet in Londen, Parijs of Barcelona kunnen gebeuren. Heel veel sterkte gewenst voor familie Zahavi!!
 
Ajax/barca2014
 
5
13 december 2021 om 09:52
Klopt, maar dan heb je het wel over metropolen. Logisch dat de criminaliteit daar een stuk hoger ligt. Echter heb ik de indruk dat justitie in Nederland totaal geen vat op de huidige criminaliteit heeft. Dat is iets wat ik veel zorgwekkender vind. Op de Spaanse televisie zie ik wekelijks dat de politie allemaal internationale bendes oppakt en miljoenen aan contanten in beslag nemen. En dan gaat het over bendes die zich met de meest verschillende zaken bezig houden zoals prostitutie van transgenders, ID fraude, roofovervallen, cocaïne,…Hier in Nederland zie ik dit soort berichtgeving nooit. Af en toe lees je wel eens dat een recordhozveelheid aan coke in de haven van Rotterdam is aangetroffen, maar voor de rest lees je dat overvallers of afpersers moeiteloos hun gang kunnen blijven gaan.
 
Sir Paul
 
0
13 december 2021 om 09:59
Enerzijds anderzijds. Er zijn toch wel grote processen gaande regelmatig. Maar begrijp wat je bedoelt.
 
Ajax/barca2014
 
1
13 december 2021 om 10:12
Ik niet justitie, maar eigenlijk had ik meer op politie moeten wijzen. Ik denk echt dat we een probleem hebben met de vergrijzing in het politiekorps en de verwaarlozing door het Rutteregime.
 
Vernon
 
0
13 december 2021 om 10:44
Ajax/barca de “gewone” criminaliteit daalt al jaren in Nederland en er zijn regelmatig berichten over het afpakken van geld van criminelen. Problemen nu zijn ondermijning (drugs) en cybercrime. Helaas zitten criminelen nooit stil, het is een kat-en-muis spel waarbij criminaliteit nooit helemaal verslagen kan worden.
 
Vernon
 
0
13 december 2021 om 10:51
Ajax/barca de “gewone” criminaliteit daalt al jaren in Nederland en er zijn regelmatig berichten over het afpakken van geld van criminelen. Problemen nu zijn ondermijning (drugs) en cybercrime. Helaas zitten criminelen nooit stil, het is een kat-en-muis spel waarbij criminaliteit nooit helemaal verslagen kan worden.
 
PSVChamps
 
7
13 december 2021 om 09:49
Waar het ooit zo tolerante en respectievelijk veilige Nederland naartoe afdrijft is de vraag, maar hier moet je gewoon keihard tegen gaan optreden. Zoals eerder genoemd is het bezuinigen op politie niet de beste richting en de lage straffen en luxe gevangenissen helpen ook niet mee. Nederland is gewoon een vrijstaat aan het geworden voor dit soort tuig en praktijken. Veel criminele organisaties weten dat ook….
 
Westend
 
12
13 december 2021 om 09:57
Je kan ook een klein beetje doorslaan in je fantasie. Misschien wat vaker het nieuws kijken ipv Netflix.
 
Ajax/barca2014
 
2
13 december 2021 om 10:16
Ik vind anders dat hij best gelijk heeft hoor. Omdat toevallig de Mocromaffia veelal het nieuws haalt, blijven al die andere syndicaten onder de radar. Denk maar aan de Italiaanse maffia die in Limburg opereert. Of Mexicaanse Cartels die hier crystal methlabs openen. En dan hebben we natuurlijk de inheemse criminelen die synthetische drugs produceren en exporteren. Dit zijn de criminelen die een handgranaat voor de deur van een burgemeester plaatsen als intimidatie. Dit kan allemaal omdat de pakkans en de straffen ervoor zorgen dat het het risico waard is. Nederland is dus voor internationale criminelen ook gewoon een gunstig vestigingsland.
 
Vernon
 
2
13 december 2021 om 11:03
De criminaliteit daalt al jaren, we straffen strenger dan andere landen om ons heen. We drijven niet af, vroeger was het ook kut, en dat is criminaliteit nog steeds.
 
Ajax/barca2014
 
0
13 december 2021 om 11:33
Vermeld dan ook even het percentage van mensen die bereid zijn om aangifte te doen ook flink gezakt is vanwege een gebrek aan vertrouwen in de politie. Logisch dan dat de criminaliteit statistisch afneemt. Daarnaast doet zowel de politie als de politiek er alles aan om de gemiddeldes op papier omlaag te krijgen. Denk maar aan die memo over criminele asielzoekers waar verkrachting en mishandeling onder het kopje overige misdaden stonden om zo de controverse van criminele asielzoekers te verbergen.
 
LeidseHood
 
2
13 december 2021 om 11:49
Er was een tijdje geleden een website of platform dat positieve data/trends/feiten over NL publiceerde. Iets in de richting van, het gaat veel beter dan we denken. Daar was ik groot voorstander van. Alleen heeft Zahavi er nu werkelijk geen zak aan of het wel of niet goed gaat met criminaliteitsbestrijding in NL en zie ik ook in mijn directe omgeving echt wel veel problemen (wapens, plofkraken). Hoe goed het ook gaat, de vraag onder dit artikel is vooral: hoe kan dit weer bij een bn'er gebeuren en hoe pak je dit aan?
 
Vernon
 
0
13 december 2021 om 15:05
@ajax/barca die cijfers zijn allemaal gecorrigeerd voor de aangiftebereidheid. Ze zijn echt niet gek hoor. Dat memo over die asielzoekers heb je wel gelijk in. Dat was een blunder. Maar dat was een intern stuk, veel minder feitelijk onderbouwd dan de jaarlijkse criminaliteitscijfers.
 
gomes1psv
 
5
13 december 2021 om 09:54
Sneu voor deze man, dit gezeik gun je niemand. Sportief gezien zou ik zijn vertrek trouwens allerminst betreuren. Zahavi strijkt een salaris op waar ze bij PSV de hik van krijgen, terwijl hij qua statistieken bij Sparta of Cambuur had moeten spelen. Mits fit gaat de concurrentiestrijd voorin straks sowieso tussen Vinicius en Romero denk ik. Een voortijdig vertrek van Zahavi zou de weg vrijmaken om alvast over nieuwe aanvallers na te denken, zeker met het oog op volgend seizoen. Hoop vooral dat de geruchten over Exequeil Zeballos van Boca waar zijn.
 
TVL11
 
0
13 december 2021 om 10:11
Die Zeballos is een middenvelder toch? Ik zag trouwens dat PSV ook met Medina en Varela van Boca in verband is gebracht.
 
gomes1psv
 
0
13 december 2021 om 12:23
Medina is een middenvelder. Zeballos is een buitenspeler. Over Varela en PSV heb ik nog niets gelezen. Ik kan me voorstellen dat PSV met het oog op interesse voor Gakpo en Sangaré Zeballos en Medina in de gaten houdt. Roger Schmidt heeft er bij PSV op gedrukt om meer te investeren, vooral in jonge talenten die elders al iets hebben laten zien. Ook in dat licht kun je deze geruchten plaatsen denk ik.
 
FvDdb
 
0
13 december 2021 om 10:18
In wat voor maatschappij leven we nog als je nergens meer veilig bent, Voortaan is een pistool of mes bij je hebben heel gewoon. Wagens of brommers die je kunt huren in de fik steken, Inbreken bij bekende en wat wordt eraan gedaan???? Veel te weinig. Vandaag pakken ze je op en over enkele uren loop je weer vrij rond. Triest dat zo'n speler die toch zijn beste beentje voor PSV tracht voor te zetten steeds de pineut moet zijn. Blijf met je fikken van andermans spullen af en meneer de rechters ga eens hogere straffen uitdelen. Ook deze regering laat te wensen over op dat gebeid van veiligheid. Bezuinigen op de politie geeft al meer onrust, bezuinigen op de zorg geeft de drukte in de ziekenhuizen aan en maar sluiten de ziekenhuizen, Wordt tijd dat we de regeringsgebouwen eens gaan sluiten uit bezuiniging. Laat supporters toe bij de thuiswedstrijden zoals overal in Europa en wereld gebeurt alleen hier weten ze alles beter en kunnen ze de inbrekers e.d. niet eens in de toom houden. Het is toch van de gekke dat er wederom bij deze goedaardige voetballer wordt ingebroken.
 
Westend
 
3
13 december 2021 om 11:00
Getverthierry zeg waar wonen we toch. Misschien een eigen land oprichten, met een eigen gerechtsysteem, eigen datingapps en eigen kroegen. Dat maakt het leven misschien veiliger. Wel online dan natuurlijk. Ik heb zelfs begrepen dat je in Nederland moorden kan plegen, en dat je dan een vier-sterren-cel komt te zitten met eigen butler. En de belastingbetaler maar lappen voor die zorg. Schande, schande, schande. Geef mij maar het Midden-Oosten. Daar is het in ieder geval veilig en wordt er nog fatsoenlijk gestraft.
 
Vernon
 
2
13 december 2021 om 11:06
Lekkere onderbuikreactie. Jij en ik betalen voor de politie. Dus dat is dan meer belastingen. En je kan nooit naast iedere probleemjongere een agent zetten. Verder willen we ook nog wat vrijheden overhouden. Het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt.
 
LeidseHood
 
0
13 december 2021 om 11:53
Eens met je dat dit hard moet worden aangepakt. Maar de verbanden die je legt met regeringsgebouwen sluiten, brommers in de fik steken, en supporters toelaten zijn wat vreemd. Georganiseerde inbraakbendes oppakken en bestraffen staat daar toch los van. Daarnaast leven we heus niet in een complete anarchie (mede dankzij onze prima functionerende overheid over het algemeen, los van deze corona crisis misschien).
 
jeron
 
0
13 december 2021 om 16:50
Tja in de maatschappij waarin je met een rolex in beeld wilt komen, of met dikke auto's rond rijdt, je vaak de media opzoekt. Het zijn allemaal risico's dat ze je te grazen nemen. Of je nu in NL of in Engeland bent maakt niks uit. Het is zwaar, zuur en sneu dat het een 2e keer gebeurd. Ook niet het idee dat hij erg opvalt met zijn kapitaal, maar ja.. Men weet gewoon dat je geld hebt. Wellicht maar verhuizen en in Eindhoven gaan wonen? Dikke beveiliging om je deur heen timmeren?