Hans Kraay jr. adviseert Feyenoord: 'De verschrikkelijke Kuip-drempel'
Vrijdag, 26 april 2019 om 07:03

Volgens Hans Kraay jr. is Jaap Stam 'heel erg gecharmeerd' van Younes Namli. De bij PEC Zwolle vertrekkende trainer zou de aanvallende middenvelder dan ook komende zomer graag willen meenemen naar Feyenoord, zo werd eerder deze maand al gesuggereerd. Kraay jr. vraagt zich af of de Rotterdamse club daar wel zou mee moeten instemmen.

Orkun Kokcü moet komend seizoen in de optiek van Kraay jr. de kans krijgen in De Kuip. "Hij speelt nu echt op nummer tien en doet het heel, heel erg goed", vertelde de oud-voetballer bij FOX Sports. "Stam heeft heel veel vertrouwen in hem en zou hem ook durven mee nemen naar De Kuip, zo heb ik begrepen."

"Alleen ik zou lekker al mijn hebben en houwen in Kokcü steken. Ik zou heel hard aan de slag gaan met hem en van hem de nummer tien maken." Kraay jr. wijst erop dat Namli in het tenue van PEC redelijk veel vrijheid krijgt om zijn stempel op een wedstrijd te drukken. Bij Feyenoord zijn belangen anders. "Als je daar niet lekker start, moet ie over zo'n verschrikkelijke Kuip-drempel heen", voorzag Kraay jr. bij de televisiezender. "Doe maar Kokcü, hij kent juist De Kuip."

Namli, 24 jaar, heeft nog een contract voor een seizoen met PEC. Hij lijkt derhalve geen optie om als 'breedteversterking' naar Rotterdam-Zuid te gaan. "Ik heb inderdaad begrepen dat er niks uitgegeven kan worden voordat er iets binnenkomt. Dus ga aan de slag met de jonge jongens", benadrukte Kraay jr. tot slot.

In de optiek van Hedwiges Maduro heeft Feyenoord behoefte aan 'een type Namli'. "Maar van Yassin Ayoub had ik ook meer verwacht. Dat is ook een creatieve middenvelder. Die heeft ook niet veel gespeeld", stelde de oud-voetballer van onder meer Ajax, Valencia en FC Groningen.

Meer nieuws
   
07:30
07:30
Ronald de Boer ziet man zonder interlands graag meegaan naar EK met Oranje
0
   
07:00
07:00
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
19
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
112
   
23:48
23:48
Real Madrid schiet worstelende Karim Benzema uit het niets te hulp
8
   
23:36
23:36
'Ik vind Mark van Bommel naar Feyenoord wel een spannende gedachte'
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (31)

 
LosBlancos1999
 
19
26 april 2019 om 07:24
Zou wel een typische Feyenoord aankoop zijn
 
FR_JC
 
11
26 april 2019 om 07:29
Terwijl we eigen jeugd, wat een groot talent is hebben rondlopen?
 
maradungatje
 
2
26 april 2019 om 07:33
Ja maar je hebt aan de andere kant toch niet genoeg aan een speler.
 
FR_JC
 
2
26 april 2019 om 07:41
Ook mee eens. Maar ja, financiën zijn niet zo geweldig bij ons momenteel.
 
FC Guinness
 
5
26 april 2019 om 10:06
Precies om die reden zou het een typische Feyenoord aankoop zijn. Een net wel net niet speler kopen terwijl er ook ruimte gemaakt zou kunnen worden voor een jeugdspeler. 9 van de 10 keer zie je de transfer ook ver van te voren aankomen. Zou ook wel scout willen zijn bij Feyenoord.
 
VoetbalVreugd
 
6
26 april 2019 om 07:27
Vind de term `Kuip-drempel` raar gekozen. Volgens mij geldt bij iedere (grote) club dat je het moeilijk gaat krijgen als je slecht begint.Ben het verder wel eens met Kraay, zoals zo vaak als hij over voetbal praat. Ben gecharmeerd van Kökcü, hoop dat Stam hem inderdaad het vertrouwen gaat geven. Namli lijkt me geen echte versterking.
 
MGMV
 
11
26 april 2019 om 09:16
Ja, mee eens. Het is jammer dat Kraay altijd zo'n typetje opzet bij Veronica Inside, de beste man kan altijd heel zinnig, realistisch en goed uit de hoek komen over voetbal. En Namli mag hij wat mij betreft wel in Zwolle laten. Leuke speler, maar echt niet beter dan wat we nu hebben rondlopen. We hebben inderdaad al onze eigen Kokcu en dan hebben ook al een rasvoetballer in Ayoub op de bank zitten momenteel.
 
XaviFCB
 
1
26 april 2019 om 15:13
Klopt, hij is een echte liefhebber, volgt volgens mij ook alle wedstrijden uit de eerste divisie; weet over iedere speler altijd wel wat te zeggen wat je niet zomaar kunt zeggen door hem 1 keer te zien spelen.
 
maradungatje
 
4
26 april 2019 om 07:32
@vz, misschien moeten jullie even dit stukje reviseren. Het staat echt vol fouten, bizar. Ik ben ook wel gecharmeerd van Kokcu. Daarnaast vraag ik mij af of een speler van dit pec jullie beter gaat maken. Daarnaast gaat het ten koste van een speler natuurlijk, die jullie nu liever niet laten banken.
 
FR_JC
 
7
26 april 2019 om 07:37
Mag hopen voor Stam dat hij slim genoeg is om Kökcü niet te laten banken voor Namli. Zou hem geen goed doen Maar zie Namli ook niet naar Feyenoord gaan.
 
Moridin
 
3
26 april 2019 om 08:00
Een maandje terug las ik nog dat Feyenoord 7 a 8 miljoen budget over heeft van vorig jaar. Dat is nogal in tegenspraak met 'geen geld om Namli te kopen'. Ik kan mij niet voorstellen dat hij veel kost. Bij clubs als Zwolle is het toch vaak tonnetjes werk. Desondanks moet je Namli natuurlijk niet willen, maar andere kant. Als je nieuwe trainer hem heel graag wil moetje daar een beetje vertrouwen in hebben.
 
MGMV
 
9
26 april 2019 om 08:46
We hebben ook nog zeker wel een budget om spelers te halen. Alleen alle analisten komen constant met het nieuws (ofwel: praten elkaar na) dat we geen cent te makken hebben, terwijl Feyenoord daar (correct me if I'm wrong) nooit iets specifieks over gezegd heeft. Maar goed, alleen maar beter voor de onderhandelingspositie lijkt me. Maar dat geld zou ik lekker stoppen in de verdediging. Dat is pas de echte achilleshiel.
 
daannl-12
 
1
26 april 2019 om 11:09
Vorige zomer is er veel geld gestoken in het nieuwe trainingscomplex, daardoor konden er weinig worden uitgegeven. Er zal dit jaar inderdaad wel een beperkt budget zijn van rond de 5-6 miljoen, maar zodra je bijvoorbeeld een Vilhena verkoopt voor een mooi bedrag wordt dat natuurlijk een stuk meer (en zijn vervanger heb je al klaarstaan in de vorm van Ayoub).
 
MGMV
 
0
26 april 2019 om 11:32
De trainingscomplexen (1908 en het nieuwe Varkenoord) zijn grotendeels gefinancierd uit het geld van de Champions League en al eerder opgespaard geld (plannen lagen er al sinds 2011), wat je nog los moet zien van het spelersbudget. Vorig jaar was juist de gedachte dat de selectie goed op orde was. Want ook toen was er nog ruimte om te investeren, mede dankzij alleen al een positief transfersaldo die zomer en nog van het jaar ervoor. Ik verwacht dat we echt nog wel meer hebben dan 7-8 miljoen. Maar het is inderdaad geen enorme vetpot. En dat is zeker ook nog los van eventuele verkopen. Het is in elk geval meer dan 'geen cent te makken hebben'.
 
Monyet_bule
 
2
26 april 2019 om 08:06
Sorry feyenoord is echt verleden tijd. Ajax gaat de komende 10 jaar domineren. Psv daarachter. Daarna een hele tijd niks. Dan mogen az, vitesse en feyenoord vechten om de 3e plek. Feyenoord was vroeger misschien een grote club, maar nu echt niet meer. Dit is gewoon de waarheid. Klaar. Kuipvrees hoeft ook niet. Voor wat.
 
FR_JC
 
35
26 april 2019 om 08:19
Ben blij dat je het even duidelijk voor ons allen gemaakt hebt. Grote visionair ben jij...
 
Moridin
 
19
26 april 2019 om 08:26
Ik ben ook onder de indruk van zijn voorspellende gave. Nostradamus eat your heart out!
 
Orgullo
 
16
26 april 2019 om 08:38
Bedankt voor je voorspellingen, kan ik me rustig laten invriezen tot april 2029 om het eerstvolgende kampioenschap van mijn club weer te beleven en niet mij weer 10 seizoenen lang te ergeren aan Feyenoord. Nogmaals thanks!
 
Guandriks
 
0
26 april 2019 om 10:04
Laat Ajax eerst de selectie maar weer helemaal op orde maken volgend jaar. Feyenoord moet naar zichzelf kijken, en zo lang mogelijk mee doen om het kampioenschap. Een team maken zodat je juist van alle “kleinere” teams wint.
 
Kyle66
 
3
26 april 2019 om 13:58
Wat een onzin. Feyenoord heeft weliswaar minder geld dan Ajax en PSV maar ze winnen nog gewoon van beide clubs. Daarnaast zijn ze zeker beter dan de rest van de Eredivisie. Ik zeg hiermee niet dat Feyenoord makkelijk mee gaat doen voor de titel, maar wat jij schrijft is onzin.
 
Gerrit4
 
1
26 april 2019 om 09:06
Wellicht handig van Feyenoord om Stam gelijk even duidelijk te maken dat het niveau "namli" niet het niveau is wat Feyenoord nastreeft. Stuur hem direct heeft een compilatie van alle talenten die Feyenoord heeft gekocht, voorrang heeft gegevn voor Eigen jeugd en hebben gefaald. Koop of huur spelers die zich al echt hebben bewezen of ga voor je Eigen jeugd.
 
FR_JC
 
2
26 april 2019 om 09:32
Niet huren, levert niks op.
 
Gerrit4
 
1
26 april 2019 om 15:03
Daar heb je gelijk in, maar mocht de jeugd (nog) niet goed genoeg zijn, dan lijkt mij dat een betere optie dan een nieuwe versie van Bilal te kopen en er zelfs geld mee verliezen.
 
FR_JC
 
1
26 april 2019 om 15:14
Je hebt uiteraard wel een punt, maar er is al niet heel veel geld momenteel en zou je het geld beter zullen moeten besteden. Zie bv Clasie, 6 redelijke wedstrijden à 1mln. Gewoon zonde. Eerst maar eens afwachten wie de nieuwe TD word en wat zijn visie is. (Hopelijk heeft hij een netwerk)
 
Angelo77
 
0
26 april 2019 om 09:54
Namli zeker niet halen. Kökcu is de toekomst. En als je echt een extra optie moet hebben, haal dan die Crowley.Tapia, Toornstra, Ayoub, Burger, Reis/Crowley en Kökcu als 6 vaste opties houden. Ja, Reis en Crowley compleet verschillende types, maar je kan schuiven.Bouchataoui en Geertruida naar Dord verhuren een jaartje.