Laporta kondigt persconferentie aan en weet droomopvolger van Koeman al
Donderdag, 27 mei 2021 om 13:53

Joan Laporta doorbreekt zijn stilzwijgen. De nieuwe voorzitter van Barcelona heeft een persconferentie aangekondigd voor vrijdag 11.30 uur. Hij zal naar verwachting ingaan op een scala aan onderwerpen, waaronder de toekomst van Ronald Koeman, de afwikkeling van het Super League-debacle en de toekomst van Lionel Messi. Het wordt de eerste persconferentie van Laporta sinds hij de pers te woord stond na zijn aanstelling in maart.

Laporta sprak dinsdagavond met Koeman over diens toekomst. In het bijzijn van vicevoorzitter Rafa Yuste, technisch directeur Mateu Alemany en zaakwaarnemer Rob Jansen werd een gesprek van ongeveer een halfuur gevoerd in het Camp Nou. Volgens El Confidencial is Laporta geen groot voorstander is van het aanblijven van Koeman; hij zou de komende weken op zoek willen naar andere kandidaten. Als het aan directeurs Ramon Alexanko, Alemany en Ramon Planes ligt, blijft Koeman echter behouden voor Barcelona.

Het ligt niet in de lijn der verwachting dat Laporta op de persconferentie een beslissing zal aankondigen over Koeman. Volgens berichtgeving van Mundo Deportivo heeft de voorzitter echter wel al een gedroomde opvolger in gedachten. Hij ziet Josep Guardiola graag terugkeren in Barcelona. In zijn eerste periode als voorzitter stelde hij Guardiola al aan als trainer van de beloftenploeg en vanaf 2008 ging de trainer het eerste elftal ging leiden. Door de grote successen die onder zijn leiding werden geboekt, waaronder de sextet aan prijzen. in 2009, vertrok Laporta in 2010 door de voordeur.

Op dit moment is een terugkeer van Guardiola echter lastig. De Spanjaard verlengde zijn contract bij Manchester City in november vorig jaar tot medio 2023. Laporta denkt echter dat Guardiola open kan staan voor een terugkeer, als hij zaterdag de Champions League wint ten koste van Chelsea. De trainer zou dan op zijn hoogtepunt vertrekken uit Engeland en kan Lionel Messi in diens vermoedelijk laatste seizoen bij Barcelona onder zijn hoede nemen. Mocht het deze zomer niet lukken, dan koestert Laporta de hoop dat Guardiola in 2022 zou kunnen terugkomen.

Meer nieuws
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
0
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
64
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (100)

 
AmazingNinja
 
134
27 mei 2021 om 13:56
Met het transferbudget dat Guardiola elk jaar nodig heeft zie ik hem echt niet bij Barca terugkeren. Kan die geen 40 mil aan een back uit geven. Maar zonder grappen: Die is ook niet gek om in deze situatie in te stappen. Te grote kans op falen, terwijl die in City in een droom situatie zit.
 
Dysentery Gary
 
61
27 mei 2021 om 14:06
Guardiola geeft jaarlijks meer dan 100 miljoen uit. Dat zie ik hem bij Barca idd niet doen. Dat betekent dus dat hij gaat falen bij Barca en daarom zie ik hem niet komen.
 
Isco24
 
36
27 mei 2021 om 15:12
Klopt, maar dan zou momenteel bijna geen enkele trainer uit de BPL naar La Liga/barcelona komen? Perez lijkt nog wel een troef te hebben voor een klein kunststukje a la Mbappe of Haaland, maar daarna houdt het ook wel op. BPL clubs hebben momenteel gewoon meer te besteden. Wolves die voor 82 miljoen kunnen uitgeven. Dat kan Barcelona niet. Leeds en Villa die voor respectievelijk 105 en 101 miljoen uitgeven? (in Corona periode) Nee voorlopig niet in Cataloniã«, maar neemt niet weg dat Barcelona nog steeds een wens voor sommige mensen is. Zeker een grotere wens dan Wolves, Villa of Leeds. Dat Pep niet meer terug wil komen, ligt dan ook niet aan de financiã«le situatie, dat heeft hij al jaren geleden verteld. Edit: Het jaar ervoor gaven zelfs Southampton en Brighton 93 en 105 miljoen uit. Bizar eigenlijk
 
ElFaraonDCamas
 
24
27 mei 2021 om 16:08
Daarbij komt kijken dat pep volgens mij net zijn contract bij city heeft verlengt. Ik denk ook dat het stiekem zijn natte droom is om ooit madrid te trainen maar dat ter zijde
 
ylr87
 
28
27 mei 2021 om 16:56
Hahahaha ik denk eerder dat een natte droom van de Madrid fans is dat Pep ooit los merengues traint??????
 
Amount
 
29
27 mei 2021 om 14:19
Guardiola heeft sowieso al heel vaak aangegeven nooit meer terug te keren bij Barca als hoofdtrainer, gaat niet gebeuren dus.
 
Japie_Krekel
 
29
27 mei 2021 om 14:50
Guardiola lijkt me geen domme kerel. die gaat de oneindige financiele mogelijkheden en de geweldige selectie van City niet inruilen voor Barca op dit moment. de selectie bij City is helemaal naar zijn hand gezet zodat hij zijn spelletje kan spelen. bij Barca krijgt hij te maken met een Messi die tegen het einde van zijn carriere loopt (gezien zijn leeftijd), een povere selectie en geen financiele middelen om spelers te kunnen kopen. ook hij zal flink gaan struggelen in de competitie en CL met deze selectie en dat snapt hij waarschijnlijk zelf ook
 
THenry_228
 
17
27 mei 2021 om 15:34
Tja jammer dat Koeman dat inzicht niet had zou je dan denken...
 
Japie_Krekel
 
18
27 mei 2021 om 18:21
Koeman heeft het idd onderschat. Hij zou als geen ander moeten weten hoe opportunistisch Barcelona beleid voert. Elk nieuw talentje wat niet scoort en geen assists levert is de nieuwe Xavi of Iniesta en ze denken nog steeds dat de huidige selectie zich kan meten met de Europese top. Ze leven daar in een Fata Morgana die is gebaseerd op nostalgie uit vervlogen tijden. Alle realiteitszin is verdwenen bij deze club
 
ViscaCatalunya
 
14
27 mei 2021 om 15:44
Hij komt inderdaad niet terug in de huidige omstandigheden. Hij ging ook juist weg doordat hij ook wel in zag dat de spelers teveel macht hadden gekregen. Het bestuut steunde zijn wens voor een grote schoonmaak niet indertijd. Bij City heeft hij wel alle macht.
 
siepie
 
49
27 mei 2021 om 13:56
Droomopvolger als in alleen maar mogelijk in zijn dromen? Het afbraakrisico, de lege portemonnee, het moeten doorselecteren van Pique, Busquets, alba en uiteindelijk Messi.. waarom zou pep dat in godsnaam doen?!
 
Hazardinho77
 
29
27 mei 2021 om 14:04
Waarom niet? Als city de champions league wint is hij daar ook wel klaar qua prestige. Bij barca heeft hij eerder ook doorgeselecteerd met Ronaldinho, etoo en deco door jeugd in te brengen. Aangezien de concurrentie ook niet top is zijn er toch wel wat mogelijkheden, ondanks de verre van ideale situatie natuurlijk.
 
siepie
 
30
27 mei 2021 om 14:13
Maar alsnog kan hij alleen maar tegenvallen, wat afbraak doet aan zijn eerste periode. En de portemonnee is leeg en hoewel hij ook wel jeugd inpaste heeft Pep alsnog miljoenen uitgegeven aan Villa, Dani Alves, Fabregas, Alexis Sanchez, Mascherano, Maxwell, Zlatan etc. Dat gaat dit keer niet lukken.
 
Douwe Dabbert
 
21
27 mei 2021 om 14:34
Toentertijd dat hij doorgeselecteerd heeft had Barca heel wat meer te besteden. En het leuk dat je zegt hij eigen jeugd in bracht maar dat is in dit geval niet meer nodig aangezien Koeman de meest talentvolle jeugdspelers al heeft laten debuteren. En hoeveel jeugdspelers heeft hij bij Bayern en City nu daadwerkelijk laten doorstromen tot basismateriaal bij betreffende clubs?
 
Almogaver
 
7
27 mei 2021 om 15:45
Pep heeft dat niet uitgegeven, dat was Txiki.
 
siepie
 
6
27 mei 2021 om 17:46
Maakt het serieus uit wie van de twee zijn pincode intoetste bij de aankoop? Pep wilde die spelers, kreeg ze en hij paste ze in met successen tot gevolg. Iets wat nu niet gaat gebeuren bij Barca, tenzij ze nog meer schulden gaan maken.
 
Peperbus038
 
5
27 mei 2021 om 14:47
Mocht hij de CL winnen haalt hij wel wat unieks natuurlijk . Volgend jaar kan het dan alleen maar tegenvallen zou je denken. Ik zou het best snappen als barca echt je club is.
 
siepie
 
6
27 mei 2021 om 17:47
Maar zelfs als hij dan vertrekt bij City, is bijna iedere andere club logischer dan een terugkeer naar Barca met het afbraakrisico daar.
 
Millonario
 
2
27 mei 2021 om 20:35
Dat heet 'coach' zijn...?
 
consy
 
31
27 mei 2021 om 13:58
Alsof Guardiola nu zal terugkeren, alleen al omdat hij zijn vriend Ronald Koeman geen mes in de rug wil steken doet hij dit echt niet.
 
bliek
 
34
27 mei 2021 om 13:59
Ze zeggen weleens niemand is groter dan de club. Laporte is het volgens mij wel. De beste man heeft echt onder een steen geleefd. Koeman heeft met een niet zo'n bijzondere selectie een prijs gewonnen en ervoor gezorgd dat ze terug kwamen in de race voor het kampioenschap. Maar ja wat telt het
 
Fabian1986
 
18
27 mei 2021 om 14:11
Maar misschien zit er gewoon niet meer in de selectie. Aantal spelers op leeftijd die ook niet meer presteren en geen echt budget om uit te geven. Wat verwacht Laporte dan? Dat zijn opvolger voor het grote mirakel gaat zorgen zonder budget. Koeman moet gewoon nog een seizoen de kans hebben om het team naar zijn hand te zetten in hoeverre dat ook kan. Barcelona heeft een veel dieper probleem en zolang ze dat niet aanpassen zal het enorm lastig zijn voor Barcelona om aan te blijven poten.
 
El Fenomeno
 
20
27 mei 2021 om 14:15
Logisch dat veel van Messi afhangt, de rest van het elftal is subtopniveaum. Kijk alleen die verdediging al, die hoort nog geeneens bij de top 4 van la Liga.
 
SpeedyAFC
 
18
27 mei 2021 om 14:20
Dat falen was er ook al voor Koeman kwam. 8-2 op de broek van Bayern. Daarna is met het vertrek van Suarez de selectie alleen maar minder geworden. Wat verwacht je dan? Barcelona mist gewoon elk realiteits besef. Guardiola halen, hahahaha. Kom op zeg. Alsof die met deze selectie aan de slag wilt om daarna alleen maar afgezeken te worden.
 
Lierse1997
 
33
27 mei 2021 om 14:20
Koeman mag veel krediet krijgen voor het feit dat de onrustige periode niet echt al teveel invloed gehad heeft op de teamsfeer en dat terug de focus kwam op voetbal. Maar als we nu echt kijken naar wat een coach moet doen, heeft hij het dan goed gedaan? Hij heeft drie maanden Busquets laten zwemmen op dat middenveld. Tactisch gewoon een ongelofelijke blunder. Dat heeft hij dan weten recht te trekken door de 3-5-2/5-3-2 te implementeren. Daardoor draaide het een maand of twee, drie echt goed (al helpt het wel dat Messi even ouderwets geweldig was). Na een tijdje begonnen opponenten dat systeem echter goed te kunnen counteren waardoor de prestaties de laatste maand gewoon zwak zijn. En daar mag dan nog eens bovenop gesteld worden dat het redelijk dramatisch was qua tactiek in de toppers dit seizoen (zeker in de eerste Classico tegen Real waar hij zowat alle middenvelders eruit haalt zodat Barcelona niks meer kon creëren en eruit gecounterd werd), wat resulteerde in 1 schadelijke overwinning in 8 toppers tegen die andere gevallen grootmacht met een matige trainer Juventus. Naast het veld topwerk (al valt hij wel zijn team laatst publiekelijk af en is zijn kinderachtige gemopper over de arbitrage alles behalve hoede reclame voor Barcelona), maar op het veld (wat toch best belangrijk is) gewoon een onvoldoende naar mijn idee. Heeft hij het dan wel echt zo goed gedaan als sommigen doen uitschijnen?
 
El_Guaje7
 
17
27 mei 2021 om 14:32
Lierse1997 het heeft geen zin om het uit te leggen. Meeste Nederlanders hier kunnen niet van uit een objectief oogpunt het seizoen van Koeman beoordelen. Als Koeman tegen tegen degradatie had gestreden hadden ze allemaal het zelfde gezegd, “schandalig dat Koeman ontslagen gaat worden”. Koeman kan niets fout doen in Nederland, maar daar zal Laporta gelukkig geen oog voor hebben.
 
Japie_Krekel
 
19
27 mei 2021 om 14:52
ik denk dat de Barca supporters ook niet vanuit objectief oogpunt kunnen oordelen want als je niet ziet dat deze selectie verre van kampioenswaardig is heb je er imo ook weinig kaas van gegeten
 
Luzacovic
 
14
27 mei 2021 om 14:57
Dus Koeman's verantwoordelijkheid toen het slecht ging en Messi is verantwoordelijk toen het goed ging. Oke..
 
Lierse1997
 
7
27 mei 2021 om 14:59
Zoals gewoonlijk ga je niet in op ook maar 1 argument. Ik verwacht nu wel een reactie maar verder komen dan “welke teams in de Europese top spelen er met 4 jeugdspelers?”, “deze extreem matige selectie” en wat geleuter over Braithwaite zal je wel niet komen.
 
Tazza
 
4
27 mei 2021 om 15:01
Nu moppert Koeman op de arbitrage en zou dat geen reclame zijn voor Barcelona? Hoe noem je het gedrag van Alba, Pique, Busquets, Suarez, Pedro, Messi etc. dan van de afgelopen 15 jaar dan? Al dat overdreven vallen, rollen, kaarten vragen en op de scheids afsprinten zit bij Barcelona ondertussen al diep in de cultuur! En helaas hebben al Spaanse ploegen dit met succes gekopieerd....
 
Lierse1997
 
10
27 mei 2021 om 15:04
Zeg ik dat? Ik zeg gewoon dat het wel even helpt als die kleine Argentijn het op zijn heupen heeft. En die heeft toch al genoeg bewezen dat hij daar niet echt een trainer voor nodig heeft.
 
Lierse1997
 
2
27 mei 2021 om 15:06
@Tazza, dat noem ik ook geen goede reclame. Maar zo een gedrag is toch iets frequenter op het veld dan naast het veld.
 
MT87
 
3
27 mei 2021 om 15:09
Hij zal heus niet alles goed gedaan hebben, maar qua wissels moet je in hindsight ook rekening houden met vermoeidheid, en vooral het beschikbare materiaal. Die twee hebben namelijk met elkaar te maken. De kwalitatieve kern was veel te smal, en elke wissel standaard een enorme(!) verzwakking. Als je ziet hoe Pedri er bijvoorbeeld op het laatst bijliep... er was gewoon geen adequate vervanger als je om de titel meestrijdt. Misschien was dat ook het probleem, zolang hij meedeed voor de titel kon hij in principe niet wisselen. Koeman had twee keuzes: of spelers sparen en wie weet hoe laag eindigen, of alles uit die smalle kern persen voor een titelkans, met een derde plek als gevolg. Tactisch heeft Koeman bij al zijn vorige clubs bewezen sterk te zijn. Ik denk dat mensen onderschatten hoezeer zijn handen gebonden waren door het gebrekkige materiaal. Daarbij, met zo'n verdediging en Ter Stegen die niet zijn buitenaardse niveau van afgelopen seizoen haalt, moet je minstens 3x scoren per wedstrijd om te winnen zowat. Barcelona heeft nauwelijks wedstrijden gekend waarin ze niet tot het uiterste moesten gaan. Ik heb alle wedstrijden afgelopen seizoen gezien, en heel vaak Barcelona de wedstrijd bijna uit handen zien geven door ultiem kinderlijk geklungel achterin, en later duidelijk door vermoeidheid... en dan moest hij bijvoorbeeld Braithwaite brengen. Dat kan toch ook niet. Ook heb ik standaard het spelniveau enorm zien kelderen bij wissels. Dat komt niet door tactisch falen, maar doordat het kwalitatief uitermate teleurstellende spelers zijn. Nogmaals, laat je dan een goede speler op 70 a 80 procent staan, of wissel je en breng je een speler op 100 procent, maar wiens 100 procent fitheid gepaard gaat met nog geen 30 procent van de kwaliteit van de basisspeler. Laporta en hij spreken nu niet door één mond, maar wat ze wel allebei zeggen is dat de selectie te slecht is voor wat Barcelona wil nastreven.
 
Lierse1997
 
14
27 mei 2021 om 15:15
Ik heb niks gezegd over de kwaliteit van spelers. Ik heb het puur over het feit gehad dat hij tactisch 2/3de van het seizoen achter de feiten heeft aangehold. En tactisch altijd sterk? Bij het Nederlands elftal was het meestal matig in de eerste helft en moest hij zelf tijdens de wedstrijd het altijd rechttrekken met tactische aanpassingen. En sinds wanneer moet een trainer alleen maar goede spelers hebben om te presteren als we het toch even over spelerskwaliteiten hebben? Is het niet de taak van de trainer een systeem te bedenken waarin zijn spelers renderen? Kijk naar Busquets. Als we in november deze discussie zouden hebben dan zou je waarschijnlijk stellen dat Busquets versleten was en dat hij het niveau niet meer aankon en dat je als Koeman zijnde niets meer met hem was. Maar dan een kleine tactische aanpassing (en letterlijk iedereen weet dat je Busquets niet met meters ruimte in de rug moet laten spelen) en plots was Busquets weer echt gewoon goed.
 
Japie_Krekel
 
1
27 mei 2021 om 15:24
@lierse1997 precies dat geleuter ja want dat soort dingen staan natuurlijk totaal los van de sportieve prestaties. kwaliteit hoeft tegenwoordig niet meer te matchen met de verwachtingen. AZ zal dan ook wel gefaald hebben omdat ze onder Ajax en PSV zijn geeindigd
 
Lierse1997
 
3
27 mei 2021 om 16:18
Ik raad je aan de sectie omtrent Busquets even terug te lezen.
 
leipek
 
5
27 mei 2021 om 14:17
@bliek Waarom die verafgoding van Koeman? Hij doet niet mee in de CL of de titel en daar heeft hij zelf voor getekend dat dat wel zou gebeuren. Vergeet niet dat de selectie in het begin helemaal geen logica bevatte.
 
Lierse1997
 
11
27 mei 2021 om 14:21
Je kunt hem moeilijk afrekenen op het niet winnen van de CL. Daar is dit team niet goed genoeg voor.
 
bliek
 
3
27 mei 2021 om 15:40
Leipek je kant nooit tekenen voor een finale CL of een kampioenschap. Barca zal altijd naar buiten dragen dat het kampioen moet worden en finale cl moet halen. Hij heeft Barca gewoon met de middelen weer op de kaart gezet. Kreeg spelers aan het voetballen waar het een ander niet lukte. Dat hij niet meer mee deed om het kampioenschap lag niet eens aan hem. Barca speelde wedstrijden waar ze kans op kans kregen. Als hij er dan niet in gaat kan je moeilijk Koeman de schuld geven die mag hem namelijk niet afmaken.
 
leipek
 
0
27 mei 2021 om 16:41
Niet perse winnen van de CL maar niet eens in de buurt. Ze gingen er redelijk kansloos uit. Denk dat ze minimaal halve finale willen of laatste dag meedoen om de titel
 
Rob81
 
5
27 mei 2021 om 13:59
Ik zie Guardiola dit niet doen. Hij was daar klaar, en de kans is groot dat zijn terugkeer een beetje zoals dat van Zidane wordt. En hij zal geen Messi hebben, en niet de ruimte die City hem biedt. Lijkt me voor de hand liggend dat hij sowieso na City weer een sabbatical neemt.
 
DieGelbeReds
 
38
27 mei 2021 om 14:00
Ik kan het niet helpen, maar wat is Barcelona momenteel een verschrikkelijke club. Het overkomt me niet snel, maar ik ben in rap tempo toch wel anti-Barcelona geworden. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik daardoor niet alles even objectief meer kan zien, maar ik heb geen goed gevoel bij Laporta. Die lijkt me enorm blij dat hij weer de macht heeft bij Barcelona en wil dat graag laten blijken, heb ik zo het idee. Koeman er uit gooien (gaat vast gebeuren) en er een trainerskerkhof van maken. Laten we hopen dat dat gaat gebeuren!
 
Barca--070
 
22
27 mei 2021 om 14:07
Puur inhoudelijk op jouw stuk ben ik toch benieuwd naar je beweegredenen. Laporta is namelijk nog geen 3 maanden verkozen, heeft nog geen persconferentie gedaan, alle informatie komt van journalisten en toch lijk je hier zo zeker van te zijn. Een nieuwe president heeft (net zoals in alle bedrijven/organisaties/voetbalclubs) een eigen visie, daarnaast is er enorm veel puinhoop van de vorige president wat opgelost moet worden. Wat maakt het dan dat zo negatief is? Het lijkt er namelijk bij veel mensen op dat het puur om Koeman gaat (en tuurlijk het is een Nederlander die een hoge gunfactor heeft), maar topsport is toch keihard? Koeman heeft redelijk gepresteerd, echt niet meer dan dat, en een nieuwe president heeft schijnbaar het recht niet om op zn minst zijn eigen visie door te drukken?
 
DieGelbeReds
 
2
27 mei 2021 om 14:22
@barca, heb je ook gelijk in hoor. Daarom benoem ik ook dat ik zelf merk dat ik alles wat met Barcelona te maken heeft in het negatieve trek. Dat is waarschijnlijk niet terecht, maar gebeurt dus wel
 
Almogaver
 
3
27 mei 2021 om 15:54
Barrufet en Xavi Pascual er zomaar uitsmijten is toch behoorlijk vreemd, zachtjes gezegd. Daarnaast heeft hij zich op zéér glad ijs begeven met de Sl.
 
ViscaCatalunya
 
0
27 mei 2021 om 16:08
Vooral Barufet zo eruit gooien terwijl je hem ook in een andere rol had kunnen behouden vind ik raar. Dat hij Andreu Plaza de deur wijst daar kan ik me wel weer in vinden. Die doet echt te weinig met het potentieel.
 
XIII
 
4
27 mei 2021 om 14:00
Huh ik dacht dat Xavi de eerste keuze was van Laporta?. Ik dacht dat Laporta veel over Xavi had in zijn campagne als voorzitter. Daarnaast had Guardiola niet aangegeven nooit meer coach van Barca te willen zijn en alleen terug te komen in een bestuurlijke functie bij Barca?. Nu kan het zo zijn dat een persoon van mening verandert. Maar ik meen dat toen ergens gelezen te hebben.
 
Barca--070
 
7
27 mei 2021 om 14:03
Dat was Victor Font, de andere kandidaat voor het presidentschap.
 
XIII
 
0
27 mei 2021 om 16:23
Aah okey, my bad. Dan had ik dat verkeerd gelezen.
 
SteveDirksen
 
1
27 mei 2021 om 14:31
Klopt, heeft hij nog niet zo lang geleden gezegd
 
jakeAdams
 
3
27 mei 2021 om 14:00
Man man man, wat een soap is dit geworden. Elke dag een update maar er wordt geen knoop doorgehakt. Lijkt me voor Koeman ook een zeer lastige situatie. Krijg steeds meer het idee dat Laporta achter de rug van Koeman een opvolger aan het zoeken is en mocht hij deze vinden dan ligt Koeman eruit, zo niet, dan houdt ie Koeman nog een jaartje.
 
mo gusta
 
1
27 mei 2021 om 14:00
Dit zou een mooie uitdaging zijn voor Guardiola. Ben benieuwd of hij het zou aandurven. Zijn situatie bij City is nu uitstekend dus een stap naar Barca zou niet echt logisch zijn, maar een uitdaging zou het zeker zijn.
 
reserve-coach
 
2
27 mei 2021 om 14:01
Dit is een grapje toch? En hoe denkt Laporta dat te kunnen bekostigen? Pep gaat echt nog niet bijna komen. Die heeft in al meerdere keren aangegeven dit niet te zien zitten. Droomkandidaat zal het zeker zijn. Maar droom vooral nog even lekker verder.
 
632
 
7
27 mei 2021 om 14:03
Barcelona is toch wel de meest slecht geleide clubs van de wereld? Je staat als Koeman zijnde een straatlengte achter op de koploper en de selectie was los zand toen hij binnen kwam. In zijn periode heeft hij de beker gewonnen, jonge talenten de kans gegeven en het begon weer enigszins te draaien en Messi heeft hij ook weer aan de praat gekregen. En ondanks een goede comeback moet hij er opeens uit? het beleid is dat er geen beleid is.
 
951
 
5
27 mei 2021 om 14:28
Flauw om de statistieken van Messi zo te vergelijken met andere jaren. Messi was meer dan overduidelijk heel erg boos op Barto. En dat liet ie maandenlang blijken. Dat hij het laatste half jaar weer met plezier op het veld stond is toch echt een verdienste van Koeman. En het vertrek van Barto.
 
El_Guaje7
 
7
27 mei 2021 om 14:36
Ik weet niet wat ik lees hier het laatste goede half jaar van Messi is op conto van Koeman. Koeman heeft de grote Messi dus weer leren voetballen. De onzin die ik hier allemaal lees, je gelooft het toch niet. ??
 
Tazza
 
5
27 mei 2021 om 15:05
Koeman heeft misschien wel een omgeving gecreeerd waarin Messi uberhaupt weer zin had om te voetballen? Heeft met het inpassen van een aantal jonge spelers toch weer een sprankje hoop gegeven.
 
mitchajax020
 
3
27 mei 2021 om 15:08
Misschien het plezier in voetballen bij hem er in gekregen?
 
Galapago
 
0
27 mei 2021 om 21:04
Zo zie je maar weer hoe ver weg de gewone mens is van een profsporter. Messi voetbalt echt niet minder omdat hij onenigheid had met directeuren of ander personeel binnen de club. De bewering dat Koeman hem aan de praat kreeg heeft geen feitelijke basis, alleen aannames.dit is geen ongemotiveerde werknemer bij een gewone baan. Als je leest hoe medespelers over de ijverigheid van Messi spreken. Dan klopt de hele uitspraak over dat Koeman Messi heeft aangezet niet en totaal onlogisch. Messi droeg dit ploeg met zijn individuele krachten. Niet door geniale opstellingen of tactische zetten van Koeman.
 
Barca--070
 
13
27 mei 2021 om 14:08
Koeman heeft dus wel gezorgd voor een comeback, maar is niet verantwoordelijk voor de oorzaak van een achterstand van 13 punten ?
 
951
 
4
27 mei 2021 om 14:25
Helemaal eens. Koeman is heus niet foutloos, maar heeft dit jaar echt aanzienlijk meer goede wedstrijden weten te produceren dan zijn voorganger. En dat met een team waarvan de dragende spelers in hun nadagen zitten. Guardiola en Xavi zijn denk ik veel te slim om nu in te stappen. Onmogelijke situatie waarin ze praktisch alleen kunnen falen.
 
bastian_vdw
 
7
27 mei 2021 om 14:03
Excuses voor mijn taalgebruik, maar ik vind dit gewoon een grote middelvinger van Laporta naar Koeman toe. Er word alleen maar naar Koeman gewezen voor de fouten die zijn gemaakt, terwijl het grotendeels intern een probleem is. Doe het maar stel maar een nieuwe coach aan, word gewoon een nieuwe coach zelfde onzin. Ronald heeft de voetbalspirit in dit team weer terug naar boven gebracht met naar mijn mening wel beperkt spelersmateriaal in een grote financiële crisis. Om hem dan de deur te wijzen nadat hij van een van de laagvliegers naar de nummer 3 stijgt, de Copa Del Rey wint is gewoon niet verdiend. Ze vinden zichzelf allemaal wat bij Barca, maar nooit kijken ze zichzelf in de spiegel aan.
 
El_Guaje7
 
10
27 mei 2021 om 14:04
Of Laporta nou Pimienta, Xavi, Guardiola of Roberto Martinez wilt alles beter dan Koeman. Meneer ik haal er een aanvaller af doe er een verdediger bij om een voorsprong tegen Levante te verdedigen. Tactisch een zeer matige coach is maar weer eens gebleken. Maar dat zal Laporta ook wel hebben gezien, dramatische beslissing geweest van Barto destijds om Koeman aan te stellen.
 
El Fenomeno
 
5
27 mei 2021 om 14:21
Tot de volgende trainer ook weer onder druk komt te staan en de Barcelona fans hier weer roepen om een nieuwe trainer. Valverde haalde alles eruit wat er in zat en iedereen wilde hem weg hebben. De Barcelona fans hier zijn gewoon niet realistisch en zien niet dat het spelersmateriaal al jaren zeer pover is.
 
El_Guaje7
 
7
27 mei 2021 om 14:24
Dat mag jij vinden, Real Madrid met 100 blessures dit seizoen was niet veel beter dan Barcelona. Toch is het Koeman niet gelukt om zelfs hun voor te blijven. Hoe zou dat komen? Door tactische blunders en dramatische opstellingen niets met kwaliteit van de selectie te maken. Atletico en Real zijn niet veel beter.
 
salaaf
 
2
27 mei 2021 om 14:31
sorry pik, valverde haalde niet alles eruit. Kan je onmogelijk zeggen na 2x zo hard historisch een voorsprong weg te geven. De eerste tegen roma nog wel die een minder team hadden. Belachelijke tactiek, ze gingen pas aanvallen toen roma 3x had gescoord, terwijl je juist zo snel mogelijk de wedstrijd moet killen. Wat eigenlijk al gekilled was, namelijk 4-1 jeetje.......
 
El Fenomeno
 
1
27 mei 2021 om 15:04
Tja, maar Barcelona had tegen Liverpool kansen zat, kun je de trainer niet echt kwalijk nemen vind ik.
 
salaaf
 
4
27 mei 2021 om 15:21
Ik had het met name over roma. Maar goed in beide wedstrijden zorgt messi voor een enorme voorsprong omdat ze in beide eerste wedstrijden durven te voetballen. Liverpool was wel wat anders dan roma dat erken ik. In liverpool maakten ze enorm veel individuele fouten. Maar Roma? Met een verdedigende instelling en pas gaan aanvallen na de 3e goal? Dan ben je slecht bezig.
 
Cas1
 
6
27 mei 2021 om 14:09
Hierbij wil ik om aan alle speculaties een eind te maken iedereen duidelijk maken dat Koeman onze trainer is en blijft. Voor ons is het intern nooit een issue geweest Hij heeft goed werk geleverd, helaas geen kampioen en ook niet ver gekomen in de CL (even een steekje), maar hij heeft ook de jeugd ingepast en daar is Barcelona groot mee geworden en daar gaan we mee verder.
 
anfield YNWA
 
1
27 mei 2021 om 14:10
Ik zeg niet dat Guardiola naar Barcelona gaat maar ik acht de kans wel heel erg aanwezig dat als City zaterdag wint dat Pep opstapt. Dan is namelijk het grote doel bereikt. En heeft hij met City bijna alles gewonnen wat hij kan winnen.
 
El Fenomeno
 
4
27 mei 2021 om 14:14
Guardiola gaat daar ook niet heen. Het is een trainer die of naar een club gaat waar die jaarlijks 250 miljoen mag uitgeven of hij gaat naar een club die een selectie heeft die tot de absolute top behoort zoals Bayern. Dit zou wel zijn eerste, echte uitdaging worden. Een gevallen absolute topclub die financieel in zwaar weer zit. Zou mooi zijn als die eens een uitdaging zou aangaan.
 
FiveO
 
2
27 mei 2021 om 14:23
Als City de cl wint is Guardiola qua prijzen wel klaar. Maar ik vraag mij af of Guardiola zomaar weggaat bij City. Hij heeft daar een goed team en kan haast iedere speler kopen die hij wil. Dat ligt met Barca op dit moment toch wat anders. Het zou een mooie uitdaging zijn voor Guardiola maar ik denk niet dat hij weggaat bij City.
 
FiveO
 
0
27 mei 2021 om 14:50
Dat zou best wel kunnen maar denk jij dat Barca dan zijn voorkeur krijgt? Met alle respect naar Barca maar het is op dit moment een beste puinhoop. Mocht Guardiola gaan denk ik toch dat hij voor een club kiest die er beter voorstaat.
 
FiveO
 
0
27 mei 2021 om 15:33
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Vraag het mij alleen af of hij dat wil ondanks dat hij niks te bewijzen heeft. En als hij weer in Barcelona wilt wonen kan hij ook trainer worden van Espanyol??.
 
Meliora
 
1
27 mei 2021 om 14:33
Koeman blijft dus bij Barcelona. Guardiola heeft in oktober nog aangegeven dat hij prima zit bij Manchester City en dat hij Koeman ook een prima trainer vond bij Barcelona. Wekte niet de indruk dat hij een tweede termijn als trainer van Barca zag zitten in de nabije toekomst. Voor de rest zie ik geen beschikbare trainers die het veel beter zouden doen met dit Barcelona, dus laat Koeman nog maar minimaal een jaar zitten.
 
Lierse1997
 
2
27 mei 2021 om 14:37
Vooral dat laatste is een heel goed punt. Koeman is niet ideaal maar wie gaat het beter doen? En Koeman doet het nu ook niet zo slecht dat je hem eruit moet gooien voor een vraagteken als Xavi.
 
houtapp
 
0
27 mei 2021 om 14:35
Gewoon je lekker laten ontslaan en een flink bedrag meepakken zodat dat hele Barcelona hopelijk snel failliet gaat. Koeman heeft boven verwachting gepresteerd met Barcelona. Heeft Messi weer aan de praat gekregen en hij heeft menig jeugdspeler goed laten renderen. Het slaat natuurlijk nergens op dat zo'n Laporta zo omgaat met Koeman. Geen enkele toptrainer zou instappen in dit kansloze project maar Koeman heeft ze mooi weer op de rit gekregen.
 
RM1335
 
1
27 mei 2021 om 14:42
Even afwegen: ongelimiteerd kunnen besteden in Engeland en daar de dienst uitmaken of in een Catalaanse schuldenpot stappen met weinig kans op het halen van versterkingen, plus een ouder wordende goat waar de rek er op een gegeven moment uit zal zitten. Ik weet niet of de nostalgie heel zwaar zal meetellen bij Pep.
 
Filip
 
0
27 mei 2021 om 15:06
Echt 0 kans. Guardiola heeft al aangegeven dat hij niet terug keert bij clubs waar hij al eens gecoacht heeft. Aangezien hij gelooft in jezelf blijven uitdagen en nieuwe omgeving is daar onderdeel van. Ik zie trouwens eerder dat ze voor xavi gaan trouwens.
 
kingbarca7
 
6
27 mei 2021 om 15:10
Ach wat zie ik hier veel mensen huilen en schreeuwen alsof barca the evil empire is en ze hun nederlandse koeman slecht behandelen.Boehoe cry me a river.voetbal aan de top is keihard en zakelijk.je mag je niet emotioneel laten beinvloeden ten goede van de club.laporta is maar slechts drie maanden de nieuwe president en is de puinhoop aan het opruimen van die clown bartomeu.hij heeft een visie en plannen die hij wil uitvoeren.laten we eerlijk zijn koeman is gewoon een matige trainer die niet slecht gedaan heeft,maar het is ook niet goed genoeg voor een club als barca.ik zou hem alleen wel laten gaan als je een betere trainer kan vinden.tsja dat wordt heel moeilijk.
 
mitchajax020
 
0
27 mei 2021 om 15:11
Door selecteren kennen ze daar niet, de gehele achterhoede vindt ik persoonlijk is erg slecht, piqué oke maar die heeft zijn beste tijd gehad. Uiteindelijk heeft hij toch 1 prijs gehaald Koeman met die matige elftal. Knap dat ze nog 3de zijn geworden en dat ze geen kampioen zijn geworden licht natuurlijk aan Koeman en niet aan het bestuur die ervoor moet zorgen dat er een goede selectie hoort te staan. Ze hebben toch geld daar?
 
mitchajax020
 
2
27 mei 2021 om 15:12
Licht is ligt
 
toelie11
 
1
27 mei 2021 om 15:44
Denk dat die voor Zidane gaat
 
Real-fan
 
1
27 mei 2021 om 16:45
Ik denk dat laporta beter in de politiek moet daar hoort ie thuis eerst graag willen dat die koeman coach wordt omdat zij beste vrienden zouden zijn en ineens na een jaar voor iemand anders plus niet vergeten hoe hij aan de campagne in de verkiezingen deed is zou een politieke job voor hem echt niet mis staan het probleem bij barca nu is niet coach zelfs als je guarduola zou terug halen ze zullen niet meer prijzen winnen als die tijd maar ligt aan kwaliteit aan spelers buiten messi en ze kunnen geen wereld spelers halen door hun financiële problemen
 
salaaf
 
0
27 mei 2021 om 17:50
Huh? “Eerst zou die graag willen dat koeman coach wordt” laporta heeft geen enkele rol gehad in het aanstellen van koeman.
 
Herenbas
 
0
27 mei 2021 om 17:10
Bijna overal waar Koeman trainer is geweest was ie succesvol. Ook afgelopen jaar ging Barca, onder moeilijke omstandigheden, gedurende het seizoen onder zijn hoede steeds beter spelen. Bovendien nieuwkomers als depay en wijnaldum spelen graag onder hem en zijn bekend met zijn manier van coachen. Onbegrijpelijk die Laporta als ie niet doorging met deze trainer.
 
GustavoFring
 
0
27 mei 2021 om 17:33
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent. Dat geld voor een trainer als Koeman met een Barca hart. Zorg ervoor dat barca weer het vertrouwde 433 kan spelen. Daar zijn topverdedigers voor nodig. Zorg ervoor dat het spel niet afhankelijk is van Messi. Zorg ervoor dat je verschillende stijlen tijdens een wedstrijd kan hanteren zoals in de tijd van Luis Enrique met scherpe counters. Aan Koeman zal het allemaal niet liggen. Die weet meer dan Laporta wat er gevraagd wordt in de top en heeft Cruijff als buurman gehad. Dichterbij de lijn Cruijff opleggen is niet mogelijk. Koeman steekt zijn nek uit. Maar als hij geslachtofferd wordt zal hij er nooit meer terug keren of over spreken.
 
 
2
27 mei 2021 om 19:08
Dromen mag altijd...hij vergeet dat de periode met Guardiola een heel ander elftal stond...makkelijk scoren heet dat...van enige zelfreflectie heeft deze man nog niet gehoord..
 
SandorVrij
 
1
27 mei 2021 om 19:16
Conte naar Barcelona?
 
TheoScheper
 
0
28 mei 2021 om 08:26
Waarom zitten er steeds fouten in die kleine stukjes, te snel, wordt het niet nagelezen? Halfuur, is geen groot voorstander van is? Het gaat zeker puur om de inkomsten van het reclameblok.