Loting 'Final Four' Nations League: Oranje treft Engeland in halve finale
Maandag, 3 december 2018 om 14:38

In de halve finales van de Nations League kruist het Nederlands elftal de degens met Engeland. Dat heeft de loting in het Shelbourne Hotel in Dublin maandagmiddag uitgewezen. De andere finalist komt uit de wedstrijd tussen Portugal en Zwitserland. Het finaletoernooi vindt tussen 5 en 9 juni plaats in Portugal.

Oranje voegde zich als groepswinnaar in Divisie A bij de 'Final Four', net als Zwitserland, Portugal en Engeland. In juni wordt duidelijk welk land zich de eerste winnaar ooit mag noemen van de Nations League. De wedstrijden worden in het Estádio do Dragão van FC Porto en het Estádio D. Afonso Henriques van Vitória Guimarães gespeeld. Op woensdag 5 juni speelt Portugal in Porto tegen Zwitserland; een dag later speelt Oranje als thuisploeg in Guimarães tegen Engeland. De troostfinale is op 9 juni in Guimarães; op diezelfde dag vindt de finale plaats in Porto. Oranje zal in de troostfinale dan wel de finale op papier de uitploeg zijn.

In het finaletoernooi staat de trofee en een financiële bonus op het spel. Voor deelname aan het toernooi kregen alle landen uit Divisie A, waaronder Nederland, een startpremie van 2,25 miljoen euro. De eerste plaats in de groepsfase is goed voor nog eens 2,25 miljoen euro. Als het Nederlands elftal in juni de finale wint, dan ontvangt de KNVB zes miljoen euro. Zodoende kan Nederland een totaalbedrag van 10,5 miljoen euro opstrijken.

Een EK-ticket is in Portugal niet te verdienen. ls Nederland er via de EK-kwalificatieserie niet in slaagt om zich te plaatsen voor het EK, dan krijgt het in maart 2020 via de play-offs de kans om zich alsnog te plaatsen voor EURO 2020. Oranje strijdt dan met de vier beste landen uit Divisie A, die zich dan nog niet hebben geplaatst voor het EK, om één toegangsbewijs voor het Europese eindtoernooi. Ook de andere divisies zullen nog één EK-deelnemer leveren.

Meer nieuws
   
08:46
08:46
Sam Beukema én Joshua Zirkzee kunnen absolute droomtransfers maken
4
   
08:30
08:30
Dronken Carragher gaat wereld over: analist kán maar niet van Sancho af blijven
4
   
07:30
07:30
Ronald de Boer ziet man zonder interlands graag meegaan naar EK met Oranje
9
   
07:00
07:00
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
19
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
115
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (90)

 
GunnerBarca
 
76
3 december 2018 om 14:40
Prima loting. Op naar de finale
 
cuco10
 
15
3 december 2018 om 15:14
Inderdaad. En dan in de finale Zwitserland verslaan en dan kan geen enkel zeggen dat we hem makkelijk gewonnen hebben. Dan hebben we Zwitserland Frankrijk Duitsland en Engeland verslagen. Heerlijk!
 
manutd-real
 
24
3 december 2018 om 15:29
Hoezo Zwitserland? Acht jij de kans groter dat zij doorkomen?
 
JasperSJ
 
6
3 december 2018 om 17:03
Zwitserland acht ik tovh wel sterker dan Ronaldoloos Portugal.
 
Joentje
 
1
3 december 2018 om 18:18
Naar mijn weten speelt Ronaldo dan gewoon mee; hij heeft aangegeven dat hij alleen in 2018 geen interlands meer speelt.
 
martijnovic
 
22
3 december 2018 om 16:11
Engeland is veruit de moeilijkste loting. Puur omdat de aanval met sterling kane rashford en alli het sterkste is van alle teams.
 
Zermatt_Person
 
3
3 december 2018 om 16:31
Ik vind Zwitserland juist de zwaarste loting voor NL. Een hecht collectief die ik toch tot een van de favorieten op het EK beschouw.
 
buitenspelval
 
2
3 december 2018 om 17:26
Ik heb de wedstrijd Zwitserland -België gekeken een paar weken terug. Ze versloegen de Belgen met 5-2 en het was zeker niet onverdiend. Het is een fysiek sterk collectief met een aantal goede spelers. Dat team is niet te onderschatten als tegenstander. Zwitserland versloeg ook IJsland met maar liefst 6-0 in de Nations League.
 
tjappy
 
52
3 december 2018 om 14:41
Alweer de sterkst mogelijke tegenstander alweer na Duitsland.
 
FHNB
 
127
3 december 2018 om 14:44
Engeland is de makkelijkste in mijn ogen. Engeland heeft vaak moeite met Nederland, daarbij eind van een zwaar seizoen voor de meeste Engelsen, die ook al de halve finale wk hadden. Zwitserland is een lastige en Portugal ligt ons gewoon niet, wanneer het er om gaat.
 
AsRoma8
 
51
3 december 2018 om 14:59
Je onderschat Engeland nu. Dat is echt een erg goed team geworden, in alle facetten prima in orde.
 
FHNB
 
22
3 december 2018 om 15:04
Ik onderschat Engeland alles behalve. Ik denk dat mensen Zwitserland onderschatten en dat Portugal thuis speelt en er op toernooien er bijna altijd wel staan. Daarbij ligt Engeland ons bijna altijd wel en zeker op toernooien.
 
V-Watcher
 
13
3 december 2018 om 15:12
Inderdaad, Portugal is altijd een toernooi ploeg en tegen die tijd zal Ronaldo zich ook wel weer melden bij de nationale ploeg, die ontloop ik toch het liefst ondanks dat we het de laatste keer prima hebben gedaan tegen ze. Die Zwitsers zijn degelijk, sterk collectief met niet echt een duidelijke sterspeler die er ver bovenuit steekt maar tegen dat soort collectieven hebben we het altijd lastig.
 
Mrvp
 
2
3 december 2018 om 16:36
Dat "niet liggen" van Portugal is en beetje een non-argument. Compleet andere teams die er toen tegenover elkaar stonden. Het gaat om het elftal dat er nu staat en ik denk dat NL wat dat betreft zeker niet onder doet voor de Portugezen.
 
RonZon
 
0
3 december 2018 om 18:42
Is helemaal gen non argument. Juist omdat het totaal andere elftallen zijn. Zoek maar eens de lijst op tussen portugal en nederland. Nederland heeft sinds 1990 welgeteld eenmaal overtuigend gewonnen en dat was toevallig dit jaar. Verdere uitslagen laten zien dat we het lastig hebben met de portugezen, ongeacht de generatie. Die uitschieter van dit jaar is dan ook eerder een incident dan een graadmeter.
 
Korkiekarel18-
 
48
3 december 2018 om 14:45
Portugal is stuk lastiger
 
voetbalfreak
 
12
3 december 2018 om 14:48
Denk dat Portugal zeker omdat ze thuis spelen het moeilijkst zou zijn.
 
4Ever4Ajax
 
4
3 december 2018 om 17:19
@tjappy: juist de meest gunstige tegenstander. Engeland is een team van niets die de laatste tijd veel geluk met lotingen heeft.
 
Kantje
 
24
3 december 2018 om 14:41
Niet echt onze lotingsweek...
 
PatrickVogelaar
 
109
3 december 2018 om 14:43
Als een land ons niet ligt is het portugal wel. Dus het valt mee
 
caribbean
 
30
3 december 2018 om 14:44
Nederland heeft Portugal laatst nog geklopt met 3-0.
 
Korkiekarel18-
 
25
3 december 2018 om 14:46
Dat was een oefenpotje. Als het om het 'echie' gaat heeft Nederland het vaak onwijs lastig tegen Portugal...
 
FHNB
 
11
3 december 2018 om 14:47
Dat was een oefenwedstrijd, waar je nergens om speelt. Hier gaat het om geld en een beker, waarschijnlijk een leuke spelers bonus. Dan zijn die Portugezen vaak erg sterk en zeker tegen ons. Portugal ligt ons gewoonweg niet!
 
PatrickVogelaar
 
2
3 december 2018 om 14:48
Ik dacht eigenlijk meer aan officiele duels.
 
FR_JC
 
12
3 december 2018 om 14:52
stats wijzen uit dat Nederland het tegen Portugal altijd moeilijk heeft. Gewonnen: 2 Gelijk: 4 Verloren: 7 @patrickvogelaar 7 officiële wedstrijden waarvan 1 gewonnen EK kwalificatie (`90)
 
PatrickVogelaar
 
1
3 december 2018 om 15:02
Hebben ze pas 13 keer tegen elkaar gespeeld yoh? Ter vergelijking tegen engeland 8 keer winst 10 keer gelijk 13 keer verloren Meeste matchen waren wel vriendschappelijk en de eerste 10 matchen zijn er 9 verloren door nederland
 
Harmr
 
37
3 december 2018 om 14:43
Waarom niet? Dit is toch een prachtig affiche? Ik heb liever Engeland dan Portugal.. Daarnaast is de EK kwalificatie ook een prima loting. De eerste 2 ploegen gaan rechtstreeks door. Heeft Nederland nou echt iets te vrezen van Estland, Wit Rusland of Noord Ierland? Neuh..
 
JasperSJ
 
0
3 december 2018 om 17:20
Prima loting. Duitsland en Engeland zijn landen waarvoor je eens even goed gaat zitten. Ik geloof ook dat deze landen Nedelrand vrezen.
 
Rekik
 
10
3 december 2018 om 14:41
''oranje strijdt dan met de vier beste landen uit Divisie A, die zich dan nog niet hebben geplaatst voor het EK, om éã©n toegangsbewijs voor het Europese eindtoernooi. Ook de andere divisies zullen nog éã©n EK-deelnemer leveren.'' Even een vraag: wat als alle landen uit divisie A een EK ticket bemachtigen en Nederland als enige niet. Krijgt NL dan automatisch dit EK ticket voor divisie A?
 
Boris19
 
22
3 december 2018 om 14:42
Nee, daar moeten ze dan met drie teams uit divisie B om strijden.
 
Rekik
 
5
3 december 2018 om 14:44
Ok, thanks.
 
blije-bakkes
 
1
3 december 2018 om 14:58
maar? welke 3 teams dan uit divisie B? aangezien elke divisie een eigen play off heeft? valt dan het minst sterke team uit divisie B wat zich niet heeft weten te plaatsen tijdens de kwalificatie af?
 
vfl_bmg
 
1
3 december 2018 om 15:20
De teams die het hoogste staan op de UEFA ranking volgens mij.
 
Sanderr
 
6
3 december 2018 om 15:29
@rekik: De hoogst geklasseerde teams uit pot B (op basis van Nations League einduitslag) die Niet geplaatst zijn via reguliere kwalificatie en Niet aan de play offs van pot B deelnamen. Ze beginnen dus in te delen in de play offs van pot D, die zijn nog makkelijk (waarschijnlijk nog niemand geplaatst), dan pot C, dan B en dan A. Het kan dus in theorie zelfs zo zijn dat er een pot-C land in de EK play-offs van pot A terecht komt omdat alle A en B landen al gekwalificeerd zijn/play-offs van B spelen.
 
4fRedondo
 
2
3 december 2018 om 14:59
Deze editie telt niet mee, ging alleen om welke potindeling je terecht komt. De volgende editie telt wel en dan krijg je automatisch een ticket als je als enig land niet weet te plaatsen uit divisie A.
 
consy
 
17
3 december 2018 om 14:41
Haha heerlijke loting waarbij je tenminste ook zeker weet dat er een lekker sfeertje zal zijn tijdens de wedstrijd.
 
Harmr
 
10
3 december 2018 om 14:42
Leuk, alles beter dan dat luizige Portugal in de halve finale.. Ik hoop op een mooie pot voetbal..
 
FHNB
 
8
3 december 2018 om 14:42
Engeland ligt ons wel en op neutraal terrein prima, beste die we konden loten. Alleen jammer dat ze niet het stadion van Benfica erbij betrokken hebben.
 
Take It
 
5
3 december 2018 om 14:50
Ik vind het juist leuk. Portugal is groter dan alleen Lissabon of porto. Prima stafion daar in guimaraes!
 
FHNB
 
1
3 december 2018 om 14:54
Guimares is leuk, maar wel maar 30000 toeschouwers en daarbij is Lissabon toch ook echt een geweldige stad als voetbalsupporter.
 
Patroo
 
10
3 december 2018 om 14:43
Ik vind Engeland wel prima. Portugal heeft een enorm thuisvoordeel en is altijd een geniepige ploeg. Zwitserland is zo'n ploeg die zomaar kan verrassen en in de underdog-rol kruipt. Engeland heeft spelers die er een loodzwaar seizoen erop hebben zitten, en ze zijn minder goed dan dat ze zelf denken. En het liefst wil je a la de Grieken in 2004 het thuisland in de finale kloppen.
 
voetbalfreak
 
4
3 december 2018 om 15:20
Of toen tegen de Duitsers in '88, dan wel halve finale. Heerlijk toch.
 
Justinhveen
 
8
3 december 2018 om 14:43
Ligt het aan mij of weet Nederland de laatste jaren steeds de moeilijkste tegenstander te loten
 
caribbean
 
6
3 december 2018 om 14:47
Its a trap, idd heel opvallend dat Nederland maar steeds de moeilijke tegenstanders loot. Van Zwitserland, Portugal en Engeland is Engeland toch echt het sterkste en ligt Nederland het minst. Achjaa andere kant, hoe meer wedstrijden van hoog niveau des te beter voor de spelers van Oranje om zich te ontwikkelen.
 
El Barto
 
5
3 december 2018 om 15:14
Sinds ik me kan herinneren loot Nederland zware tegenstanders. EK 2000, poule met Frankrijk. Tsjechië (wat toen echt een sterk elftal was) en Denemarken, 2004 weer Tsjechië, Duitsland en Letland. 2008 Frankrijk, Italië en Roemenië. Noem maar op. Alleen de kwalificatie poules van de afgelopen 4 jaar waren op papier te doen (ok, Frankrijk, maar de rest). Maar doordat Oranje voornamelijk met zichzelf aan het vechten was werd dat 2 keer een blamage..
 
romijn
 
4
3 december 2018 om 14:44
Dit bied mogelijkheden voor een prijs en daarmee belangrijke ervaring voor de jonge ploeg die we hebben.
 
Korkiekarel18-
 
5
3 december 2018 om 14:45
Is te doen. Engelsen zullen helemaal kapot zijn aan het einde van een zwaar seizoen. Zijn naar mijn mening ook lichtelijk overschat, alleen sterk met standaardsituaties daarmee moet je oppassen.
 
martie_
 
8
3 december 2018 om 14:56
Kom op we praten over profs... ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord in een reactie.
 
Korkiekarel18-
 
5
3 december 2018 om 15:08
Verklaar anders even waarom bijna nooit meer Engelse clubs ver komen in de CL
 
martie_
 
5
3 december 2018 om 15:17
Vorig seizoen nog Liverpool maak verder ook niet uit, begin van 10's nog Chelsea en United... heeft verder niks met aantal wedstrijden maken maar met kwaliteit en een goede flow zoals de laatste jaren met Real. Heeft verder ook niks met dit topic te maken.
 
 
0
3 december 2018 om 16:32
Je praat alsof je iedereen even wil vertellen hoe het in elkaar zit. Het is namelijk vrij logisch om te denken dat het aantal wedstrijden de Engelse clubs, Europees gezien, op breekt. Daarbij het fysiek zwaardere spel in Engeland meegenomen. "met kwaliteit en een goede flow zoals de laatste jaren met Real" Nogal een open deur of niet? Dat het wel of niet winnen van een Europese prijs met kwaliteit te maken heeft begrijpen de meeste denk ik wel.
 
Djum
 
0
3 december 2018 om 16:54
Je moet ze natuurlijk niet onderschatten, maar hoewel ze een halve finale op het WK speelde, hebben ze alleen van Tunesie en Panama gewonnen...
 
binny
 
20
3 december 2018 om 14:49
Lekker dan, it's coming thuis!!!!
 
FoebeleVP
 
3
3 december 2018 om 14:52
Lekker zinloos dus die Nations League, als je dit suffe toernooi wint zul je toch een aardig team moeten hebben, een kleintje wint dit echt niet zomaar, zeker niet aangezien er A, B en C niveau's zijn. De teams die de finale halen zullen zich toch gewoon via de kwalificatie plaatsen voor het EK dus die extra kans is volledig overbodig. Landen die wat meer pech hebben en zich niet plaatsen zijn toch ook niet zomaar even in staat die Nations League te winnen? Nee, het is andermaal een nutteloze toevoeging, mensen zeggen wel ja de wedstrijden zijn wel leuker dan gewone oefenduels, maar we zouden juist van die interlands af moeten omdat het alleen maar een vervelende onderbrekking is van de competities en als internationals iets meer rust krijgen gaat dat alleen maar ten goede uitpakken voor het niveau van de clubs, want hun beste spelers worden minder belast met onnodige wedstrijden met hun land.
 
consy
 
14
3 december 2018 om 14:54
"onnodige wedstrijden met hun land" Wat een onzin sla jij hier uit zeg, zonder Internationale wedstrijden en toernooien wat mij betreft geen profvoetbal.
 
FoebeleVP
 
3
3 december 2018 om 14:58
Ik sla onzin uit? Waar schrijf ik dan dat we interlands moeten afschaffen? Nergens! We moeten het gewoon beperkt houden tot Ek's, Wk's en de bijbehorende kwalificaties, ze hebben jaren geleden de internationale speelkalender overspoelt met interlands, oefenduels die er alleen kwamen, omdat het geld moest opleveren voor de Uefa. Toen er kritiek kwam op de zinloosheid van interlands waar spelers geen zin in hadden kwamen ze met dit suffe idee, een toernooi wat geen toernooi is en waar je niks kunt winnen. Daarom dus lekker afschaffen die hap, dan krijgen die al zo zwaar belastte top spelers iets meer rust zodat ze in de wedstrijden die wel belangrijk zijn beter presteren, sommige gasten moeten 3 continenten over vliegen voor een interland, dat is een behoorlijke aanslag naast de fysieke inspanningen. Dus voor je de aanval opent en iemand ergens van beschuldigd zou ik voortaan eerst zorgen dat ik heel goed weet wat die persoon bedoeld, want nu zet je jezelf voor schut door slap uit je nek te kletsen en vol op de aanval te gaan terwijl je volledig de plank misslaat.
 
Benjamins
 
2
3 december 2018 om 15:05
Bepalen de voetbalbonden niet gewoon zelf of ze een oefenduel willen zoelen. De knvb plant ze toch wel, dan kan je toch beter ergens om spelen. Ik vond het iig nu een stuk leuker dan een normaal oefenduel.
 
Lothar_NL
 
0
3 december 2018 om 15:10
Dus dat clubvoetballers uitjes naar bv China maken is voor de voetballiefhebber interessanter dan de Nationsleague?
 
PerPSV
 
2
3 december 2018 om 16:06
@Foebele"maar we zouden juist van die interlands af moeten omdat het alleen maar een vervelende onderbrekking is van de competities"Wat je vervolgens zegt maakt voor mij iig duidelijk dat je het niet over alle interlands hebt, maar ik snap de verwarring.Daarnaast vind ik het clubvoetbal mooi, maar niks zo mooi als Oranje. Op voorwaarde dat er op zijn minst wordt gespeeld alsof het ergens om gaat natuurlijk, maar die garantie heb je bij club teams ook niet... (Zie alle potjes van PSV en Ajax tegen rechterrijtje ploegen en zelfs gisteren tegen Feyenoord), dan zie ik veel liever de nationsleague dan die slappe hap...
 
wondersloff
 
5
3 december 2018 om 14:53
Logische uitkomst van de loting. Portugal tegen Engeland is commercieel de meest aantrekkelijke finale dus Nederland zou nooit Zwitserland hebben geloot.
 
FrVatosLocos
 
6
3 december 2018 om 14:54
Nadelige loting voor Nederland, omdat de winnaar van de 1e halve finale een dag langer heeft om te rusten.
 
RedondoNo5
 
2
3 december 2018 om 14:56
Valt weinig te zeggen over de loting. Alle vier de ploegen kunnen het toernooi winnen. Enige voordeel is dat we niet direct Portugal treffen. Blijft toch een lastige ploeg voor ons. Alhoewel de nieuwe ploeg ze wel met 3-0 aan de kant zette. Oefenpot natuurlijk, maar toch een ruime uitslag. Ben benieuwd of Oranje de cup kan pakken.
 
SocioFan1
 
0
3 december 2018 om 15:00
Weet niet maar dit is gewoon een goede loting. Portugal moet je hebben. Heeft Oranje altijd lastig mee. Zijn gretig en lastig te bespelen. Zwitserland moet men niet onderschatten, is zeer stabiel. De onderschatting zou daarin een gevaar zijn. Bij Engeland weet men wat het moet doen en wat het kan verwachten. Dus de focus zal optimaal zijn en Engelse tegenstanders ligt Nederlandse clubs en Oranje wel. Dus wat mij betreft een goede loting.
 
WouterSL
 
1
3 december 2018 om 15:03
Alle topclubs uit Engeland zullen front row zitten met hun scouts. Interessant voor de talenten om zich nogmaals goed te presteren. Verder een mooi affiche. Nederland maakt een goede kans.
 
LW88
 
0
3 december 2018 om 15:14
Mooi Engeland. Engelse ploegen liggen de Nederlandse manier van voetballen altijd wel. Mooie kans op de finale
 
El Barto
 
1
3 december 2018 om 15:25
Ah, gelijk een mooie tegenstander! Ik had hier toch stiekem op gehoopt. Engeland is een ploeg die een goed spelend Nederland wel ligt, ze spelen met open vizier (maar niet naïef). De oefenwedstrijd van afgelopen jaar vond ik geen goede graadmeter hoe de krachtsverhoudingen zijn tussen Oranje en de Three Lions. Nederland speelde toen erg matig en Engeland, ondanks dat ze wonnen, ook. Zal een interessante wedstrijd worden, beiden zijn teams die in opkomst zijn. Engeland heeft met Kane, Sterling en Rashford razendsnelle aanvallers en met o.a. Dele Alli en Henderson een sterk middenveld. Verdediging van Oranje is denk ik sterker. Ook hebben ze met Southgate een moderne, pragmatische coach. Met het huidige Oranje en Koeman aan het roer geef ik Nederland een grote kans om de finale te halen, maar dit Engeland is sterker dan het in jaren is geweest. Geen onderschatting dus.
 
Janta
 
1
3 december 2018 om 15:44
Portugal Zwitserland zal een wedstrijd worden die qua kijkplezier 2x 90 minuten zal gaan duren maar Nederland Engeland is een echte affiche voor het voetbal en kijk er naar uit.
 
PerPSV
 
1
3 december 2018 om 15:58
Toch mooi, allemaal werldwijde subtop, lijkt me een mooi eindtoernooi. Niemand hoeft bang van elkaar te zijn en kan dus goed voetbal spelen, heb er zin in!
 
Janta
 
2
3 december 2018 om 16:23
Subtop, Portugal is nog steeds regerend Europees kampioen.
 
PerPSV
 
1
3 december 2018 om 16:35
Zeker waar, maar schat jij ze veel hoger in dan NL of Engeland momenteel? En zou je die dan top noemen?
 
Janta
 
1
3 december 2018 om 17:01
Zijn door NL weliswaar vriendschappelijk, al met 3-1 naar huis gestuurd en toen dacht men dat het een incident was. Dat was al de voorbode van de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk.
 
PerPSV
 
0
3 december 2018 om 17:41
Huh, je zegt eerst "weliswaar" wat impliceert dat het een incident was, om dat op te volgen met een uitleg waarom het geen incident is. Dus Nederland is wel top nu, als ik je goed begrijp? Kan zijn dat ik gewoon scheel lees hoor hahaAls dat wel is wat je bedoeld ben ik dat overigens niet met je eens, Nederland is zeker onderweg terug te keren, maar om het nu al top te noemen... Zelfde geldt eigenlijk ook voor Engeland. Portugal is een momentenploeg imo, die weten te pieken op het juiste moment en Zwitserland heeft heel veel leuke voetballers, maar geen wereldtoppers. Vandaar dat ik deze vier allemaal als, wereldwijde, subtop beschouw
 
wyzijnkampioen
 
1
3 december 2018 om 16:13
Ik vind dat de twee finalisten op zijn minst kwalificatie voor het EK verdienen door zoveel topwedstrijden te doorstaan.
 
Nickde Leeuw
 
0
3 december 2018 om 16:20
En wat nou als we in de playoffs komen en de rest is wel geplaats wat dan? Krijgen we dan automatisch de ticket of wat?
 
007
 
1
3 december 2018 om 16:43
Prima loting. Zou Oranje tegen Zwitserland moeten dan hadden we al in de finale gestaan. Wat dus niet het geval is. Onderschatting wat we echt niet kunnen gebruiken. Portugal? Willen we zo graag tegen sterfende zwanen spelen? Ik denk dat we het beste tegen de Engelsen kunnen spelen. Geen onderschatting, en geen matennaaiers. Een zeer goede tegenstander die ook groeiende is.
 
bombanera99
 
0
3 december 2018 om 16:48
Ik had een loting tegen de Portugezen verwacht. Engeland is een prima loting voor Nederland. Dit wordt een gelijkwaardige wedstrijd waarbij de Engelsen het voordeel hebben van dode spelmomenten.
 
Limboroy
 
0
3 december 2018 om 17:04
Zoals verwacht ontlopen we portugal. Aangezien die thuis spelen vermoed ik dat die van de UEFA het toernooi "mogen" winnen. Engeland is denk ik gelijkwaardig aan ons dus zal een leuke wedstrijd worden.
 
theo uphus
 
0
3 december 2018 om 17:17
Het voordeel van loten tegen Engeland is dat we redelijk gelijkwaardig zijn maar de Engelsen er net als Nederland in ieder geval een echte wedstrijd van wil maken. Dat ligt Nederland dan ook weer beter dan het stugge zuigvoetbal van Portugal.
 
P9J7
 
0
3 december 2018 om 17:20
Tegen de tijd dat de halve finales zijn verwacht ik ongeveer zn soort opstelling. veel aanvallende kwaliteiten en verdedigend stabiel. Hiermee komt Nederland beter voor de dag en moeten ze makkelijk de Nations League winnen.
 
kees99
 
0
3 december 2018 om 17:25
Leuke loting en leuke wedstrijd. Gaat uiteindelijk toch alleen maar om geld en de eer. Een rechtstreekse ticket voor het EK kan je toch niet winnen.