Nachtmerrie Karius nog niet voorbij: 'Het blijft steeds terugkeren'
Zondag, 27 mei 2018 om 19:30

Loris Karius zit nog altijd in zak en as na de voor hem ronduit dramatisch verlopen Champions League-finale van Liverpool tegen Real Madrid. De Duitse doelman ging zaterdagavond tot tweemaal toe zeer opzichtig in de fout en stond daarmee aan de basis van de 3-1 nederlaag van zijn ploeg. Karius heeft via Instagram het boetekleed aangetrokken.

"Ik heb tot nu toe nauwelijks geslapen. De momenten blijven in mijn hoofd steeds terugkeren", laat hij zondag weten in een emotionele boodschap. "Het spijt me ontzettend voor mijn ploeggenoten, voor de fans, en voor iedereen van de technische staf. Ik weet dat ik het heb verprutst met twee fouten en dat ik iedereen heb laten zitten."

"Zoals ik al had gezegd, zou ik de tijd graag willen terugdraaien. Dat is helaas echter niet mogelijk", vervolgt Karius. "Dit is alleen extra pijnlijk omdat we echt het gevoel hadden dat we Real Madrid konden verslaan. Ik bedank onze ongelooflijke fans, die ook in Kiev achter mij stonden, zelfs na de wedstrijd. Dat deed me veel en het laat maar weer eens zien dat deze club een grote familie is. Nogmaals bedankt en we zullen hier sterker van terugkomen."

Nadat de eerste helft tussen Liverpool en Real Madrid geen doelpunten had opgeleverd, leidde een enorme fout van Karius kort na rust het openingsdoelpunt van de Spanjaarden in. De doelman dacht het spel eenvoudig te kunnen hervatten met een uitworp, maar had Karim Benzema daarbij over het hoofd gezien. Ook bij de 1-3 van Gareth Bale, een schot van een meter of dertig, blunderde hij opzichtig.

Meer nieuws
   
08:53
08:53
Dronken Carragher gaat wereld over: analist kán maar niet van Sancho af blijven
0
   
08:46
08:46
Sam Beukema én Joshua Zirkzee kunnen absolute droomtransfers maken
1
   
07:30
07:30
Ronald de Boer ziet man zonder interlands graag meegaan naar EK met Oranje
9
   
07:00
07:00
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
19
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
114
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (36)

 
Japie_Krekel
 
15
27 mei 2018 om 19:32
die jongen moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden en gewoon naar een club gaan die qua niveau bij hem past. hij geeft gewoon de wedstrijd weg met zijn twee cruciale blunders omdat hij het niveau niet aan kan en stijf staat van de zenuwen. Ulreich van Bayern hetzelfde verhaal. ik vind het echt sneu voor die jongens en hoop dat ze alsnog een mooie club gaan vinden waar ze passen en kunnen presteren
 
Rugu
 
43
27 mei 2018 om 19:46
Het wrange is dat Ulreich gewoon echt een topseizoen heeft gekeept. Daarbij keepte Karius de laatste weken ook echt heel goed en heeft Liverpool er meerdere malen doorheen gesleept. Ik ga dan ook niet mee in het opportunisme van de voetbalwereld om deze jongens opeens af te schrijven na een foutje. Ik zie Benzema bij Real Madrid al 3 jaar elke wedstrijd over zijn eigen benen struikelen en elke bal de 2e ring in jagen. Ik heb ik hem de laatste jaren al meerdere malen voor open doel zien missen. Ik heb Dost vorige week tijdens de Portugese bekerfinale een bal voor open doel op een afstand van 2 a 3 meter op de lat zien schieten. Dat is qua blunder van dezelfde categorie als de twee fouten van Karius gister. Karius heeft de pech dat hij keeper is en dit directe nadelige gevolgen voor de stand heeft.
 
Warabe
 
9
27 mei 2018 om 19:51
Klopt...er zijn een aantal categorieën spelers die op dat niveau slagen. Degenen met abnormaal veel talent maar wel spanning (Messi), spelers met minder talent maar leven voor die kick en adrenaline (CR7), de spelers die absolute schijt hebben ongeacht podium of t nou een CL finale of oefenwedstrijd is en tot t gaatje gaan (Diego Costa).
 
Ajax/barca2014
 
8
27 mei 2018 om 20:19
Ik kan mij helemaal vinden in je analyse. Vooral dat van Diego Costa deed mij glimlachen want je hebt 100 procent gelijk haha. Tja voor Karius is dit 100 keer erger omdat dit de Cl finale was. Bij elke Cl finale zal dit weer te zien zijn. Ik ben benieuwd hoe hij de draad weer gaat oppakken.
 
Marranr1
 
2
27 mei 2018 om 21:15
2de Bundesliga past ie prima tussen. Deze jongen zag ik vanaf begin hoe matig en onzeker hij op de lijn was vanaf minuut 1. Ongelooflijk dat hij nr1 keeper van Liverpool was en ongelooflijk dat men nu doet of Liverpool niet zou verliezen zonder zijn blunders. Bekijk de statistieken kwa balbezit alleen. Real is in elke linie 5 niveaus beter. Maar Karius is altijd een zwakke keeper geweest die door Klopp bestempeld is als nr 1. Onbelieveble. Zei het de hele week al. Hij is de zwakke schakel. Klopp bedankt.
 
MarkBakel
 
12
27 mei 2018 om 19:34
Ik vrees dat dit nog wel even gaat duren voordat hij hier over is
 
JasonRhijn
 
6
27 mei 2018 om 19:35
Deze jongen dient professionele hulp te krijgen. Lijkt echt of hij helemaal gestoord wordt als er niet vlug wordt ingegrepen. Liverpool moet eerlijk en hard wezen. Ook Karrius moet denken of hij wel in de top hoort met de stress factoren.
 
EdoGillissen
 
5
27 mei 2018 om 19:39
Natuurlijk heeft hij het zwaar, maar we zijn nog geen 24 uur verder, dus ook weer niet te hard van stapel lopen. Er is binnen de club echt wel iemand waar hij terecht kan, en als het over een tijdje nog niet goed gaat kunnen ze altijd nog opschalen.
 
dvs33fan
 
5
27 mei 2018 om 19:47
kallum, komt wel goed.
 
SpeedyAFC
 
0
28 mei 2018 om 05:31
De spijker op zijn kop, deze jongen kan de druk duidelijk niet aan. Dan moet je hard wezen en doorselecteren, op een lager niveau kan deze jongen een prima carriere hebben. Soweiso werkt dit door, hij kan niet meer keepen op Anfield. De sfeer zal veel te raar worden. Dan meot je hem ook tegen zichzelf beschermen en hem laten gaan naar een iets lager niveau.
 
empirejbl
 
7
27 mei 2018 om 19:36
Zuur, met de tijd zal het helen. Helaas zijn er veel ergere dingen op aarde waarmee je het kan relativeren. Makkelijker gezegd dan gedaan. Lekker in de eredivisie ballen stress vrij
 
Gabstra
 
9
27 mei 2018 om 19:36
Ik kan mij niet herinneren dat een keeper zoveel impact heeft gehad met fouten. Arme jongen,..... Dit achtervolgt hem de rest van zijn carriere.
 
Baardgrasmus
 
6
27 mei 2018 om 22:07
Ach, vanaf nu kan hij in de goal staan zonder angst. De absolute nachtmerrie heeft hij achter de rug, een nare ervaring maar wel een ervaring rijker. Zo slecht als toen kan het niet meer worden, niets meer te verliezen.
 
Zytto34
 
29
27 mei 2018 om 19:37
Ik snap nog steeds niet hoe je de bal zo kan uitgooien als Benzema een halve meter voor je neus staat. Echt schandalig slecht. Dat kost je club gewoon de CL.
 
JasonRhijn
 
12
27 mei 2018 om 19:38
Dit is de slechtste CL finale ooit. Real was zwak maar Liverpool was niet slecht alleen die keeper.
 
ModricMagic
 
8
27 mei 2018 om 19:43
Zwak vond ik het ook zeker niet. Genoeg kansen gehad zeker voor Ronaldo en Isco.
 
bpreal
 
21
27 mei 2018 om 19:50
Ooit? Heb jij alle CL finales gezien dan?
 
Harmr
 
12
27 mei 2018 om 20:00
Ja, heb ze allemaal gezien vanaf het moment dat het de CL was. Daarvoor uiteraard al een aantal EC1 finales vanaf ca 1992.. Deze was spannend maar absoluut niet goed. Eerste half uur was Liverpool ook veeel beter dan Real. Na de blessure van Salah ging Real pas voetballen..
 
wmrc01
 
1
27 mei 2018 om 20:41
Heb wel zwakkere ploegen/finales gezien hoor. Random: Juve-Milan (0-0, niet hoogstaand), Man U.-Barca ( op de eerste 5 minuten na is Man U. weggevaagd), Milan-Barca (4-0 Barça weg gevaagd). En zo heeft een ieder een eigen perceptie van zwak/slecht.
 
EdoGillissen
 
11
27 mei 2018 om 19:42
Als de spanning te hoog wordt, dan krijg je kortsluiting en doe je rare dingen. Heel sneu voor hem, maar deze pot was gewoon te groot voor hem. Ik verbaas me er eerder over dat dit soort dingen niet vaker gebeurt. Bijvoorbeeld bij Nederland in 2010. Sta je opeens als Heitinga, Mathijssen en Van der Wiel in de WK finale. Nog nooit een finale gespeeld die ook maar in de buurt komt. En zo heb je elke grote finale wel spelers die het voor het eerst doen. Ik zou verwachten dat er vaker jongens bezwijken onder de druk.
 
MarrieAanDeBal
 
3
27 mei 2018 om 20:26
Liverpool dachten dat Benzema buitenspel stond. Hij wou die bal naar een teamgenoot gooien voor de vrije trap
 
SpeedyAFC
 
0
28 mei 2018 om 05:35
Kan ook niet. Bij de tweede goal deed hij ook niets, hij dook wel maar sterkte zijn armen geeneens. Alsof hij apatisch was en niet geloofde dat er een omhaal gemaakt werd. En de derde goal, hij sterkte zijn handen naar voren ipv de bal te vangen en vervoglens viel hij naar de grond, geen idee waarom? Lijkt me vrij duidelijk, deze jongen kon de druk niet aan, was compleet de weg kwijt. Eigenlijk had Klopp hem meteen moeten wisslen maar ja, dat is ook vrij hard. Al deed van Gaal het destijds bij Ajax wel met Seedorf. Die kon het toen ook niet aan maar werd er wel afgehaald. Is later helemaal goed gekomen met Seedorf.
 
cancancan
 
17
27 mei 2018 om 19:42
Ja die is getraumatiseerd voor het leven. Heb het zelden zo te doen gehad met een voetballer, normaliter vind ik dat spelers op dit niveau alle grappen op internet moeten kunnen tolereren. Maar de kritiek en shitload die hij (terecht) over zich heen krijgt wekt medelijden. En medelijden is misschien wel het ergste wat je met een persoon kan hebben.
 
Schop1989
 
40
27 mei 2018 om 19:51
Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten dat hij die fouten maakte. De druk is torenhoog, Karius is een sweeper keeper die altijd meer risico in het spel leggen (denk aan Neuer, Ederson) en altijd snel weten te handelen. Na zijn eerste fout, die er heel knullig uit zag werd die druk nog hoger en buiten dat hij ook 2 super knappe reddingen heeft verricht was het na die super trap van Bale dus nog een keer raak. Hij is 24 jaar ffs, en staat bij Liverpool in de basis en hij doet het vanaf de switch met Mignolet alsmaar beter en beter. Het is allemaal super ongelukkig, maar dit doet deze jongen die goed kan keepen ook niet express en alle mensen die nu ineens zijn talent ontkennen praten in de waan van de dag en kijk uberhaupt niet genoeg naar zijn wedstrijden. Voor mij had hij bij Mainz al strepen verdient, maar de meesten weten nog geen eens dat hij daar speelde....
 
aardbij
 
4
27 mei 2018 om 20:18
Onzin, natuurlijk is het sneu, gun je het niemand en doet hij het niet bewust, maar al die excuses die je aandraagt slaan nergens op. Een fout, en zelfs een blunder, van een keeper kan absoluut gebeuren. Maar dit waren twee zulke grote blunders dat je eigenlijk moet stoppen met keepen. Zelfs op amateurniveau worden zie je dit niet gebeuren. De druk is inderdaad torenhoog, en als je er blijkbaar zodanig slecht tegen bestand bent dat je de basis van het keepen vergeet, dan heb je niks op profniveau te zoeken, laat staan in de CL. Die 2 'super knappe reddingen' waren totaal niet bijzonder en dat 'superschot' van Bale had Franck Grandel met z'n ogen dicht gevangen. Dat hij goed kan keepen vind ik ook nergens op gebaseerd. Bij Liverpool is hij nooit onomstreden geweest en de enige reden waarom hij het de laatste tijd beter doet is omdat met Virgil de verdediging gewoon een stuk stabieler is geworden. Hoop niet dat ze er bij Liverpool net zo over denken als jij, want met deze grabbelaar eerste klas op goal ga je de komende 10 jaar nog geen League Cup winnen. Al haal je Messi en Ronaldo naar Anfield.
 
Schop1989
 
0
28 mei 2018 om 12:27
Mooi rant, maar het onbegrip straalt er van af en dat op basis van deze wedstrijd, prachtig om te zien dat mensen die je nooit op Liverpool topics ziet reageren nu ineens zo'n sterke mening hebben. Kijk eens wat vaker naar hem en je kunt wat meer begrip opbrengen, want ik volg hem al een tijdje en heb wel begrip. Zou dat het verschil zijn? Ik denk het wel
 
SpeedyAFC
 
0
28 mei 2018 om 05:39
Het was niet super ongelukkig, het was een mentaal probleem. En ja, de sympatie is vaak met de schlemiel maar in topsport moet je hard zijn. Als iemand mentaal de druk niet aan kan, moet je door selecteren of accepteren dat je nooit een prijs wint. Maar dan willen je sterren ook niet lang blijven, die willen dan naar clubs waar wel prijzen gewonnen worden, waar men wel door selecteerd. Voor Karius zit het erop, dit komt niet meer goed. Voor veel van de Liverpool spelers was dit een eenmalig kans, de opportunity of a lifetime. Als eenmaal is ingedaald wat er echt gebeurd is, dat de enige oorzaak van hun verlies de blunders van hun keeper was, dan krijg je vanzelf wrok.
 
Schop1989
 
0
28 mei 2018 om 12:31
Als het over is voor je na zo'n gebeurtenis dan zeg je eigenlijk ook dat het een trauma is en dat daar niet van te herstellen is. Het is voor iedereen een keuze hoe je hier mee om gaat, maar ga mij niet vertellen dat je door een tegenslag niet beter kunt worden. Nou juist mentaal gezien kan dit wel. De keuze is aan hem, maar ik weet zeker dat een persoon hier sterker van kan worden. Niet alleen voor hem maar van elke traumatische gebeurtenis kun je sterker worden, dat mag toch al wel bewezen zijn in het algemeen
 
SpeedyAFC
 
0
28 mei 2018 om 13:48
Als hij hiervan wil herstellen, dan gaat dat makkelijker bij een nieuwe club dan bij Liverpool. Hoe je het ook went of keert, hij ligt daar nu onder een vergrootglas, elk nieuw foutje in de PL brengt dit weer naar boven.
 
Damsko1103
 
4
27 mei 2018 om 20:10
Ik citeer “Nogmaals bedankt en we zullen hier sterker van terugkomen”!!!! Wie bedoelt hij met “we”. Al troosten ze hem zijn medespelers. De meeste willen volgend jaar echt niet verder met hem.
 
Schop1989
 
12
27 mei 2018 om 20:21
Oh zit jij in de kleedkamer? Of ga jij een keeper op basis van 1 finale ontslaan? Volgens mij weten zijn medespelers wel beter.
 
Jelle18
 
0
27 mei 2018 om 22:06
Risico van het vak, hij verdient miljoenen euro`s om te presteren, doet hij dit niet dan is het over en mag hij het op lager niveau proberen. Dat hij blokkeert als het er op aankomt, bewijst dat hij niet bestand is tegen de druk en de spanning die er in de absolute top bij komt kijken.
 
jorispelle9
 
0
28 mei 2018 om 00:33
Rustig aan kerel. Alles komt goed