Overmars houdt nu al rekening met vertrek van vier sleutelspelers in 2020
Donderdag, 16 mei 2019 om 07:12

Marc Overmars kijkt nóg verder dan het seizoen 2019/20. De directeur voetbalzaken van Ajax bereidt zich voor op een drukke transferzomer, maar zegt in De Telegraaf dat het seizoen 2020/21 nog belangrijker wordt dan de komende jaargang. Hij houdt al rekening met het vertrek van vier dragende krachten in de zomer van 2020.

Overmars stipt aan dat André Onana en Nicolás Tagliafico hebben besloten om nog een jaar bij Ajax te blijven, terwijl Dusan Tadic en Daley Blind na volgend seizoen twee jaar bij Ajax hebben gespeeld. "Misschien dat ze nog één keer graag weg willen. Dus halen we misschien nu al spelers, die er in 2020 moeten staan", zegt Overmars. Volgens de directeur heeft centrumverdediger Lisandro Magallán, in januari voor acht tot negen miljoen euro overgenomen van Boca Juniors, sinds zijn komst meer geleerd dan in de vier jaar daarvoor.

"Hij heeft geleerd hoe er bij Ajax over voetbal wordt gedacht. Wij schrijven hem daarom nog niet af. We weten hoe lang het heeft geduurd voordat David Neres er klaar voor was", aldus de beleidsbepaler, die ook Kasper Dolberg niet wil afschrijven na een minder jaar. Wel benadrukt hij dat de aanvaller niet alleen meer op zijn talent kan teren. "Hij moet knokken; afjagen op een huppelpas of met volle overtuiging? Dit is een volgende fase in zijn carrière."

"Bij een eendagsvlieg spat het na zes of zeven duels uit elkaar, maar hij had een topjaar toen we de Europa League-finale haalden. Het kán niet weg zijn en wij moeten hem weer op de rails krijgen", beseft Overmars. Dolberg heeft bij Ajax een contract tot de zomer van 2022. Hij leek dit seizoen de eerste spits te worden, maar werd later voorbijgestreefd door Klaas-Jan Huntelaar en trainer Erik ten Hag koos ook steeds vaker voor Dusan Tadic in de punt van de aanval.

Meer nieuws
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
2
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
14
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
29
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (47)

 
DRL80
 
34
16 mei 2019 om 07:37
Slim om daar nu al op te anticiperen.
 
AJ_14
 
12
16 mei 2019 om 07:40
Slim? Lijkt me redelijk logisch. Onana en Nico hebben aangegeven 1 seizoen extra te blijven, dus is het geen hogere wiskunde dat Overmars er rekening mee houd, haha.
 
Scarafax
 
13
16 mei 2019 om 09:15
Het gaat er niet om of het logisch is dat hij er rekening mee houd. Het gaat er om dat hij er op anticipeert en daarom nu al spelers wil aantrekken voor het seizoen 2020/2021. Menig club koopt enkel spelers voor het volgende seizoen, en Overmars zegt nu al spelers te willen halen voor over 2 seizoenen. Nu kan Ajax zoiets natuurlijk makkelijker dragen dan een Feyenoord bijvoorbeeld, maar toch... weinig clubs (zelfs in de PL of de PD) die dat doen. Dat is wat Drl80 bedoelt.
 
maradungatje
 
10
16 mei 2019 om 07:38
Het wordt wat met die Dolberg joh. Of EtH moet in hem gaan investeren of hij wordt deze zomer afgeschreven. Je kan niet met hem nog zo'n seizoen lopen kwakkelen. Dat werkt gewoon niet
 
RiDIRKulous
 
25
16 mei 2019 om 07:41
Ik zou hem volgend seizoen sws weer 1e spits maken. Geef hem die ruimte en vertrouwen. Hij begon dit jaar ook met een achterstand aan het seizoen. Als t dan nog niet uitkomt. Dan pas.
 
DavidDein
 
16
16 mei 2019 om 08:25
Je gaat zo'n speler toch geen eerste spits maken? Wat als hij de eerste 10 wedstrijden zo speelt als dit hele seizoen? Een 36 jarige Huntelaar eerste spits maken? Of toch Tadic? In het geval van Tadic mag er een nieuwe winger aangetrokken worden, want als Ziyech vertrekt blijft alleen Neres over die van een fatsoenlijk niveau is. Ik zou Dolberg verhuren en een betrouwbare eerste spits halen, of Bergwijn erbij halen en Tadic eerste spits maken. Alhoewel ik Bergwijn niet heel goed kan beoordelen, heb enkel CL en Nederlands elftal wedstrijden van hem gezien, en die waren niet best...
 
JDG84
 
6
16 mei 2019 om 08:43
Dolberg heeft een minder seizoen, das duidelijk. Misschien wel gewoon een slecht seizoen. Maar toch is hij echt niet nutteloos geweest. 15 x basis waarvan maar 5 keer de volle 90 minuten. en 9 keer ingevallen. Daarin 11 goals en 5 assists. Dat is in nog geen 16 keer 90 volle minuten toch dramatisch, ongeacht dat het wel zo overkwam en voorgedaan wordt. Dit jaar was gewoon "slecht", maar als die weer terugkomt op niveau, dan schiet die de eredivisie aan gort denk ik nog steeds.
 
RomBomCu
 
2
16 mei 2019 om 09:28
Of Bergwijn erbij halen. Prachtig dit, als je 3 jaar geleden aan iemand had verteld dat een binnenlandse transfer van 45-50 miljoen in 2019 misschien zou plaatsvinden zou iedereen je voor gek verklaren. Maar mensen lijken nog te geloven dat Ajax wel even Bergwijn zou kunnen halen, prachtig dit allemaal. Ik ben denk ik een van de enige PSV fans die het echt vrij weinig uit zou maken als Bergwijn de stap naar Ajax zou maken. Met 50 miljoen kan PSV gewoon 2 nieuwe centrale verdedigers(15 miljoen), twee nieuwe middenvelders (20 miljoen) en dan heb je nog 15 miljoen over om ergens uit zuid Amerika een swingende winger te halen. PSV zou echt alleen maar beter worden als ze bergwijn voor de hoofdprijs + Ajax belasting zouden laten gaan.
 
NUFC_U2
 
9
16 mei 2019 om 09:36
@rombumcu Alleen jij bent denk ik de enige die gelooft dat Ajax 45-50 miljoen voor Bergwijn gaat betalen... Haha wat ene grap. Dit is gewoon een openlijke flirt Ajax-Bergwijn... Droom nu maar verder hoe je verder aan die miljoenen gaat komen...
 
RomBomCu
 
0
16 mei 2019 om 09:54
@NOFC_02 Overmars weet echt wel wat bergwijn zou moeten kosten en gaat natuurlijk niet met een zaakwaarnemer praten voor de grap. Verder zie ik het Ajax ook helemaal niet betalen, zoals ik al aangeef in de eerste alinea. Daviddein heeft het erover dat ze bergwijn zouden kunnen halen en ik geef dan aan wat hij voor Ajax zou moeten kosten. Ik zal al helemaal niet aan de miljoenen komen, maar volgens de geruchten zijn er genoeg clubs die interesse hebben in Bergwijn dus die miljoenen zullen wel binnenstromen bij PSV
 
DavidDein
 
3
16 mei 2019 om 10:08
Ik denk niet dat je aan 50 miljoen moet denken, ik denk dat Ajax 35, max 40 miljoen voor Bergwijn kwijt zou zijn. Blijft een enorm bedrag, maar PSV is denk ik niet in staat om zo'n bod te weigeren.
 
Zuidenaar
 
3
16 mei 2019 om 07:43
Misschien heeft hij wel persoonlijke problemen, want er zijn hoop spelers die daardoor onder hen kunnen spelen. Maar ik vraag me wel af of ten hag voor hem zal kiezen als die van te voren zo slecht speelde(spurs).
 
onelovechris
 
3
16 mei 2019 om 07:47
Dat klopt. voor mij persoonlijk is Vermeer daar altijd een voorbeeld van. Ik had een seizoenskaart voor Ajax en zag hem eens met vrouw en kids het veld opkomen (bij de laatste wedstrijd ofzo).. Een half jaartje later stond hij ineens op de foto met alle Single ajax spelers die een box gezond voedsel kregen.. Precies in die periode raakte hij ook z'n plek kwijt aan Cilessen. Nu denk ik dat dit op termijn toch wel wat gebeurd maar zoiets is gewoon en goed voorbeeld van werk/prive balans.. Dolberg kon ook wel eens beter renderen bij PSV waar toch alles net wat gemoedelijker is.. Maar goed, volgens mij spelen Kristensen en Schone ook een belangrijke rol in het leven van Dolberg. Misschien kunnen die hem ook een soort van helpen.. Als Kristensen weggaat dan denk ik dat het helemaal een moeilijk verhaal wordt voor Dolberg.. Dan is z'n beste kameraad ook weg terwijl hij al duidelijk niet lekker in z'n vel zit..
 
sebasjuh
 
11
16 mei 2019 om 07:44
Dolberg moet je gaan verhuren (het mooiste zou zijn aan Leverkusen vanwege Bosz). Dan kan hij weer vertrouwen krijgen en even bij Ajax weg. Dan Tadic in de spits zetten (mist echt snelheid op de flanken), en dan Bergwijn linksvoor en Neres rechtsvoor. Dan heb je echt een goed elftal met scorend vermogen en snelheid wat handig is met counters (iets wat je dit jaar echt wel miste).
 
Zuidenaar
 
3
16 mei 2019 om 07:49
Bergwijn? Of geloof je echt dat hij komt?
 
gloryUnited
 
2
16 mei 2019 om 08:57
Waarom zou bosz een bank speler van Ajax huren. Momenteel kan dolberg de eredivisie niet aan. Laat staan de BuLi
 
Kyle66
 
3
16 mei 2019 om 10:05
@sebasjuh, Bergwijn komt echt niet. Althans, niet voor het geld dat PSV voor hem zal willen. Laat Ajax zich maar focussen op een betaalbare speler.
 
Davy de Pauw
 
21
16 mei 2019 om 07:47
En zo vreselijk slecht vond ik Dolberg nou ook weer niet, op enkele uitzonderingen na (waaronder Tottenham thuis). Hij heeft best behoorlijk wat duels in dienst van het team gespeeld en zijn statistieken zijn ook niet eens zo heel slecht. Hij was 2 jaar geleden beter, maar het is niet ineens een onbruikbare speler ofzo.
 
Zuidenaar
 
2
16 mei 2019 om 07:40
En mensen die hem nog overschat noemen mogen heel snel hun monden spoelen. Ik hoop dat nog een stap gaat maken als technische directeur bijvoorbeeld bij man united of arsenal want dan kan hij ze eigen project starten.
 
MiltonKeynes
 
3
16 mei 2019 om 07:58
Wie zegt dat Overmars wordt overschat? Dat heb ik nog nooit voorbij horen komen.
 
ApyroG
 
9
16 mei 2019 om 08:38
@miltonkeynes Nou.. geloof me, Overmars heeft echt behoorlijk veel kritiek gehad van mensen. Ik kan je vertellen dat je dat vaak genoeg gezien zou hebben als je hier actief zou zijn een jaar of 5 geleden. onder bijna elk artikel hier werd dat vaak genoeg aangehaald. In het jaar dat Bosz goed presteerde met Ajax werd het pas echt minder. Daarna eigenlijk voornamelijk positieve reacties over Overmars. En terecht.
 
026vitesse
 
0
16 mei 2019 om 10:53
@apyrog Klopt dat Overmars toen veel kritiek kreeg, maar dat was op dat moment met de informatie die we toen hadden niet onterecht naar mijn mening. Achteraf gezien bleek dat het figuren binnen de RvC waren als ik me niet vergis die transfers blokkeerden die Overmars wilde. Op dat moment echter leek het heel erg alsof Marc overal voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten en waren de spelers die hij binnen haalde ook wel echt pure middelmaat. Verder vind ik dat Overmars op dit moment fantastisch bezig is. Het best bezig van alle Td's in Nederland. Tuurlijk heeft hij ook het ruimste budget, maar dan nog. Het zijn weloverwogen transfers en tot nog toe pakt dat goed uit.
 
onelovechris
 
4
16 mei 2019 om 07:44
Ja, dat betekent dus veel transfer deze zomer voor Ajax. Zelf heb ik er wel vertrouwen in dat er maximaal 3 spelers weg gaan (De Jong, De Ligt en Ziyech). Misschien is Ziyech zelfs nog wel te behouden.. Maar Onana, Tagliafaco, Blind, Tadic, vd Beek, Neres zijn dan weer spelers die w.s. wel in 2020 kunnen of willen vertrekken (misc ook niet allemaal). Daarbij worden Huntelaar en Schone een dagje ouder en zal ook een backup als Veltman uiterlijk 2020 wel weg zijn. Dus misschien wel verstandiger om nu al een stuk of 6-8 ingaande transfers te doen met een duidelijk verhaal naar die spelers toe. Marin is in ieder geval een aardig zekerheidje zoals Blind en Tadic dat waren.
 
Timba69
 
5
16 mei 2019 om 07:47
Klinkt leuk maar topspelers komen echt niet zomaar om een jaartje op de bank te zitten.
 
onelovechris
 
8
16 mei 2019 om 07:51
Nee, maar je moet een mix hebben van toptalenten en topspelers.. En als je bijv. een topspeler hebt die zowel op een flank als centraal kan spelen kan die prima aan genoeg wedstrijden komen en zit hij tegelijkertijd een as speler nu niet in de weg..
 
Zuidenaar
 
1
16 mei 2019 om 07:50
Spelers die er meteen kunnen staan gaan echt geen jaartje banken.
 
D-Bergkamp
 
4
16 mei 2019 om 07:52
Laten we eens beginnen met - Vargas (Argentijns international) - Pavon (Argentijns Beiden vervanging Neres + extra brede selectie voor de vleugels - Odegaard (Noors international) Vervanger Ziyech - Alvarez (Mexicaans international) Vervanger van De Ligt Ik snap wel dat Overmars uit komt bij Bergwijn, in de redt van Europa voetballen weinig Nederlanders die goed genoeg zijn voor Ajax. En als je toch een Nederlandse uitstraling wilt behouden..
 
onelovechris
 
5
16 mei 2019 om 07:56
Het is eigenlijk qua Nederlandse spelers simpel. Hij zal uitkomen bij oranje spelers pak m beet nr 13-25 vd selectie en evt topspelers uit jong oranje. Dat zijn in principe dat interessante spelers met een Nederlands nationaliteit voor Ajax. Daarom is Propper bijv ook genoemd. En voor de transfer van tagliafaco ook een van Aanholt.
 
SPettersson
 
1
16 mei 2019 om 08:06
Die 2e garde moet je niet willen. Je moet kijken naar de talenten die op jongere leeftijd vertrokken zijn naar het buitenland en daar toch niet aan de bak komen. Denk aan Mensah en Zirkzee bijvoorbeeld, maar ook een van Drongelen.
 
wolterx
 
8
16 mei 2019 om 08:08
Pavon schijnt echt geen bal meer te raken, dat zou zijn alsof je nu Dolberg gaat kopen obv het '16/'17 jaar. Alvarez heeft net tot 2022 verlengd. Vargas zou een leuke versterking zijn, zeker als Bande fit is als buitenspeler met diepgang. Odegaard als creatieve geest en je bent goed op weg. Enige dat ik kan bedenken aan Nederlanders is het buitenland is Adekanye (gaat weg bij Liverpool) en JFC (lijkt weg te gaan bij Chelsea) maar of Ajax daar aan moet gaan beginnen weet ik niet.
 
ninjakai
 
2
16 mei 2019 om 08:19
@D-Bergkamp Laten we dan nou niet doen. Vargas oke, Pavon hoeft niet zo nodig tenzij het qua prijs een buitenkansje is. We hebben immers Bande ook nog he. Die heeft nog geen minuut gemaakt door blessures, om hem op basis daarvan af te schrijven gaat iets te ver. Laat Odegaard ook maar zitten. Die is echt veels te duur voor wat hij heeft laten zien. Dan zoeken we wel verder. Aklvarez heeft net zijn contract verlengt, de vraag is of hij dit seizoen al weg wilt en wat de vraagprijs gaat zijn. Als je een Nederlands gezicht wil behouden, haal dan lekker Maher alsjeblieft. Die heeft het weer helemaal op de rit bij AZ. Speelt op dezelfde positie als Schone, heeft een soort gelijke ontwikkeling meegemaakt en een zelfde speelstijl als Schone op die plek, lijkt verdedigend zelfs beter dan schone, met veel meer snelheid en gif, is international geweest, kun je jaren mee vooruit en is transfervrij. Heeft een aanbieding van AZ, maar die heeft hij in beraad. Zou het er gewoon op wagen. Schone heb je waarschijnlijk nog maar een jaar. Die begint echt aardig op leeftijd te raken. Middenveld Maher, Mazroui en Marin zou kunnen werken.
 
ApyroG
 
2
16 mei 2019 om 08:53
@D-Bergkamp Alvarez heeft net een nieuw contract getekend (was gisteren nog een artikel over hier), dus die zie ik deze zomer hoe dan ook niet komen, mocht Ajax zich melden voor hem. Daarbij hoef ik Pavon niet bij Ajax te zien. Ik vind hem geen speler die bij Ajax past. Hij zou beter passen in het spel dat PSV speelt.
 
ApyroG
 
3
16 mei 2019 om 09:03
@wolterx Denk je echt dat Ajax zich ooit zou melden bij Adekanye? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Ajax zich daar de vingers aan moet branden. Hij is misschien wel gratis op te halen, maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Hij lijkt me geen hele stabiele factor. Hetzelfde geldt misschien nog wel meer voor Familia Castillo. Ik vind gewoon niet dat Ajax die jongens moet terughalen.
 
D-Bergkamp
 
1
16 mei 2019 om 09:03
@Wolterx Pavon heeft veel last gehad van blessures dit seizoen en daarmee een moeilijk seizoen gehad. Moet rond de 15 miljoen kosten en is wel een speler met diepgang. Het probleem is dat je een Nederlands gezicht wilt behouden maar dat is bijna niet mogelijk. Een Propper vind ik geen meerwaarde. Mensah faalt behoorlijk overal. En ga zo maar door. Tenzij we Maarten Stekelenburg terug gaan halen als tweede keeper?
 
D-Bergkamp
 
1
16 mei 2019 om 09:07
@ninjakai Pavon schijnt 15 miljoen te moeten kosten, ja het is een hoop geld maar het is nog steeds een van de meest talentvolle buitenspelers. Is niet de dribbelaar die we graag zien en daarom in eerste instantie niet de meest logische keuze. Wel iemand met veel diepgang en we hebben gezien hoe belangrijk dat af en toe is. -Odegaard, niemand weet exact hoe duur die jongen moet zijn. Er zijn weinig jongens van die leeftijd met hetzelfde talent en bewezen diensten. Is ook voor het Nederlandse gezicht goed. Ondertussen is hij half Nederlands. Maher heb ik ook in mijn hoofd zitten, ik geloof heilig dat deze bij PSV niet goed gebruikt is. Tegelijkertijd is er geen enkele AZ speler bij Ajax echt geslaagd.
 
D-Bergkamp
 
0
16 mei 2019 om 09:10
@ApyroG Juist omdat Pavon niet in het spelletje past is hij juist geschikt. Het is niet een combinatie speler als Ziyech of Tadic. Juist iemand met diepgang wat we buiten Neres om niet hebben. Extra wapen in je selectie.
 
Cali88mero
 
0
16 mei 2019 om 08:13
Marin is allerminst een zekerheidje zoals Blind en Tadic. Waren al gearriveerde spelers, dit is Marin nog niet, zal zich echt moeten bewijzen. Ben zeer benieuwd naar hem. Investeren in talent moet lukken, die aankomend jaar regelmatig spelen en dan vertrekkende spelers overnemen volgend jaar
 
ApyroG
 
0
16 mei 2019 om 08:49
@ovelovechris Ik zie Tadic niet meer vertrekken eigenlijk. Eind volgend seizoen is Tadic al 31. Ik geloof niet dat er dan clubs staan te springen om hem aan te trekken. Mocht hij daadwerkelijk deze zomer niet vertrekken, dan zie ik hem gewoon blijven. Tenzij hij weer terug naar zijn oude club (vojvodina) zou willen gaan, of uiteraard zou willen cashen. Ditzelfde geldt in mindere mate voor Blind. Hij is eind volgend seizoen 30. Dus dat is hetzelfde verhaal als Tadic. Alleen denk ik wel dat Blind zijn carrière dan wel afsluit bij Ajax. We shall see.
 
onelovechris
 
0
16 mei 2019 om 10:40
Ja, maar Tadic mocht dat nog dollars/euro's gaan cashen in het oosten van Ajax dacht ik?
 
DylanoBisschops
 
0
16 mei 2019 om 08:51
Ik zou hem persoonlijk de eerste 3 of4 wedstrijden bij jong ajax zetten. En als die het goed doet naar het 1e
 
Tiburon
 
1
16 mei 2019 om 09:04
Bergwijn heeft mij tot nu toe niet kunnen overtuigen. Als ajax op zoek is naar een buitenspeler zie ik liever Steven Berghuis komen.
 
ApyroG
 
2
16 mei 2019 om 09:07
Ik geloof wel dat die jongen het potentieel heeft. Het probleem is meer dat hij nog niet constant genoeg is. Hij is te wisselvallig. Als hij constanter wordt en een hoger rendement haalt, dan is hij na een jaar alweer weg. Daarbij denk ik niet dat Ajax het bedrag zal gaan betalen dat PSV zou willen ontvangen.
 
FCBogarde
 
1
16 mei 2019 om 09:27
Na alle feestvreugde moeten we daarna weer door. Frenkie is weg en De Ligt is onhoudbaar. Ik verwacht dat Neres ook gaat vertrekken. En dan moeten we hopen dat het daarbij blijft. Donny blijft en wordt aanvoerder. Ziyech moeten we proberen om nog 1 seizoen te laten blijven. Dan mogen Dolberg en Kristensen nog wel vertrekken. Onana - Veltman - Aankoop - Blind - Tagliafico - Marin - Vd Beek - Mazraoui - Ziyech - Tadic - Pavon/Antony. En dan hebben we reserves als Kotarski, Dest, Schuurs, Magallan, Martinez, Schone, Lang, Ekkelenkamp, Gravenberch, Huntelaar, Traore, Sinkgraven en dat is een prima bank
 
ApyroG
 
2
16 mei 2019 om 09:53
Uit de woorden van Overmars is toch wel duidelijk te merken dat Dolberg in ieder geval niet gaat vertrekken. Dus wat dat betreft ben ik nieuwsgierig wat er met Traoré en Danilo gaat gebeuren. Aangezien ik het wel verstandig acht om Brobbey wat meer minuten te laten maken in Jong Ajax volgend seizoen.
 
Japie_Krekel
 
1
16 mei 2019 om 11:51
"volgens de directeur heeft centrumverdediger Lisandro Magallán, in januari voor acht tot negen miljoen euro overgenomen van Boca Juniors, sinds zijn komst meer geleerd dan in de vier jaar daarvoor." hahaha tuurlijk joh. bij dat Boca snappen ze er zeker helemaal niks van. Ajax is de enige club ter wereld waar je in een seizoen tijd meer leert dan in 4 jaar tijd bij een andere club
 
soccerroos
 
1
16 mei 2019 om 13:57
Wat hij hiermee zegt is dus eigenlijk dat hij nog veeel slechter was bij boca. Waarom betaal je er dan 9mil voor?
 
Japie_Krekel
 
0
16 mei 2019 om 14:28
dat is mij ook een raadsel. in Argentinie vond niemand het een bijzondere verdediger