Payet plaatst respectloze foto van Neymar afgebeeld als hond
Maandag, 14 september 2020 om 19:56

De wedstrijd tussen Paris Saint-Germain en Olympique Marseille (0-1) liep zondagavond in de slotfase volledig uit de hand. In totaal werden vijf spelers met een rode kaart van het veld gestuurd na een handgemeen, onder wie Neymar. De Braziliaan beschuldigde Marseille-verdediger Álvaro González van racisme, terwijl hij het tijdens het duel ook aan de stok kreeg met Dimitri Payet. Laatstgenoemde heeft een dag later olie op het vuur gegooid door een bewerkte foto op Twitter en Instagram te plaatsen met Neymar afgebeeld als hond.

De rivaliteit tussen PSG en Marseille is groot en dat kwam zondag tot uiting bij de onderlingen confrontatie in Parijs. De wedstrijd stond bol van onsportieve incidenten, waaronder een vechtpartij in blessuretijd. Neymar kreeg rood omdat hij González een tik op het achterhoofd gaf. De Braziliaan was boos omdat hij de Marseille-speler betichte van racisme. In de nasleep liet Neymar zich horen op sociale media en richtte hij zijn pijlen op González. "Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik hem niet in zijn gezicht heb geslagen", schreef hij onder meer.

De nasleep van Le Classique houdt de gemoederen in de Franse voetbalwereld bezig. Waar Neymar veel steun krijgt nadat hij González heeft beschuldigd van racisme, hoeft hij niet op empathie te rekenen van Payet. De ploeggenoot van González heeft zondagavond een bewerkte foto geplaatst op zijn socialmediakanalen. Op een teamfoto van onbekende personen heeft hij afbeeldingen van hoofden van een aantal van zijn ploeggenoten en trainer André Villas-Boas geplakt.

Op de bewerkte afbeelding heeft de 33-jarige Payet ook een plekje ingeruimd voor het gezicht van Neymar. Een speler houdt een hond vast en daarop prijkt het gezicht van de Braziliaan. Op de speler die de hond vasthoudt heeft de Fransman het gezicht van González geplakt. De foto heeft in korte tijd duizenden likes en retweets vergaard. Op Twitter kunnen sommigen erom lachen, anderen geven aan het respectloos te vinden.

PSG - Olympique Marseille liep zondagavond volledig uit de hand

González liet zondagavond weten dat hij zich van geen kwaad bewust was naar aanleiding van de aantijgingen van Neymar. Hij plaatste via sociale media een foto van zichzelf met enkel niet-blanke spelers van Olympique Marseille. "Er is geen plaats voor racisme", benadrukte hij. González geeft aan dat hij 'een schone loopbaan' heeft en dat deze hem veel vrienden heeft opgeleverd. Daarmee lijkt hij duidelijk te willen benadrukken dat hij veel niet-blanke ploeggenoten als vrienden heeft en nog nooit iemand racistisch heeft bejegend. "Soms moet je gewoon leren verliezen en dat accepteren op het veld. Drie geweldige punten vandaag. Allez L'OM. Bedankt familie", benadrukt de ex-speler van onder meer Espanyol en Villarreal.

Neymar reageerde even voor vier uur 's nachts ziedend op de tweet van González. "Je bent geen man als je je fout niet toegeeft. Verliezen hoort bij de sport, maar beledigen of racistische uitlatingen in ons leven brengen, absoluut niet. IK RESPECTEER JE NIET! JE HEBT GEEN KARAKTER! Kom ervoor uit wat je hebt gezegd, hond. Wees een MAN! RACIST!"

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (130)

 
Ronaldinhhhho
 
56
14 september 2020 om 19:59
Kinderachtig. En waarom zou Neymar zoiets verzinnen, die gozer is echt geen rascist maar heeft het echt wel gezegd.
 
De Spreekwoord
 
188
14 september 2020 om 20:00
Dan ben je dus een racist.
 
Ronaldinhhhho
 
22
14 september 2020 om 20:08
Ja zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat je dat niet bent en dat je zoiets niet meent. Denk dat zoiets 50/50 is of iemand echt een rascist is. Sommige floepen zoiets zo uit hun mond zonder dat ze rascist zijn. Maar laat ik voorop stellen dat het het echt niet kan en diegene gewoon moet worden gestraft
 
Gooner4
 
196
14 september 2020 om 20:11
Als je iets racistisch zegt wil dat niet zeggen dat je een racist bent.
 
Ronaldogoat7
 
210
14 september 2020 om 20:12
tegenwoordig is bijna iedereen een racist als je alle onzin gelooft, de wereld is bijna een groot gekkenhuis geworden. en vergeet niet dat slachtoffertje spelen tegenwoordig erg populair is
 
tubes
 
67
14 september 2020 om 20:23
klopt Gooner. Als ik een moord pleeg ben ik geen moordenaar. Als ik lieg, geen leugenaar. En als ik bedrieg, geen bedrieger.
 
Goalski
 
221
14 september 2020 om 20:29
@tubes als je onder de douche zingt ben je nog geen zanger, als je een boterham smeert ben je nog geen kok. Je kunt best iemand uitschelden zonder een racist te zijn, terwijl de ander het racistisch interpreteert. Dan laat ik me niet uit wie daarin juist racistisch bezig is.
 
ofniedan
 
14
14 september 2020 om 20:33
@goalski Er zit wel een verschil tussen een beroep en een karakter... overdrijven is ook een vak. Dus iemand moet dagelijks racistisch in het openbaar praten om een racist te zijn?
 
Lierse1997
 
43
14 september 2020 om 20:35
Taal vergelijken met handelingen, altijd lastig. Ben ik als ik “heil hitler” zeg in een academische context dan ook meteen een nazi?
 
sportweek86
 
27
14 september 2020 om 20:41
Goede vergelijking Tubes! Jij verteld iedere dag wel een paar leugentjes, dus jij bestempeld jezelf ook als een leugenaar? We weten nog niet eens of het waar is, maar heb jij nooit in het heetst van de strijd of gewoon tijdens een ruzie iets gezegd waar je spijt van hebt? Of geef jij jezelf bij iedere gemaakte fout, ongeacht omstandigheden ook meteen een stempeltje?
 
HupVanDeDonk
 
32
14 september 2020 om 20:43
@ronaldogoat, inderdaad, de waarde van de term racisme is gestaag gedaald de laatste jaren en vooral maanden, omdat het tegenwoordig voor elke met zout besprenkelde slak wordt geroepen. Ik vind het persoonlijk niet erg meer als iemand me online racist noemt. Daarentegen vind ik het wel een beetje sneu voor degenen die dat roepen, die lijken over het algemeen geestelijk niet zo stevig in elkaar te zitten.
 
AjaxxxLove
 
27
14 september 2020 om 20:48
Iedereen hier heeft wel eens iets racistisch gedacht, gezegd of een grapje mee gemaakt. Niemand is heilig. Maar is iedereen dan per definitie racist? Spreek ik met Sunny Bergman?
 
JK-Ajax
 
21
14 september 2020 om 21:02
Zo Tubes, jij verdiend wel de bokaal voor vandaag. Wat een intens domme opmerking als je de essentie niet begrijpt. Mensen willen te graag alles en iedereen als racist bestempelen.
 
Gooner4
 
5
14 september 2020 om 21:21
Goed om te zien dat anderen het jou al even uitleggen.
 
DNeres
 
2
14 september 2020 om 21:39
Als je racistisch bejegend wordt is het inderdaad om racisme erbij te betrekken.
 
PSVAR78
 
11
14 september 2020 om 21:41
Het meest grappige van het hele verhaal vond ik dat als je deze 2 spelers naast elkaar ziet, dan zie je dat ze dezelfde "kleur" hebben.
 
Dr. Duck
 
6
14 september 2020 om 21:59
meer dan 100 likes voor deze opmerking! Ongelooflijk! Maar goed, zo zit de wereld op dit moment in elkaar. Iedereen moet op zijn tenen lopen en als je 1 stapje verkeerd zet, dan hangt er wel iemand meteen een strop (label) om je nek.
 
Mathijs94
 
2
15 september 2020 om 00:42
Want González zei dit in academische context? Erg sterke vergelijking zeg
 
lennonturbo
 
0
15 september 2020 om 11:27
Of iemand een racist is of niet doet er niet toe. Iets racistisch zeggen is nooit een goed iets. Het is net als liegen. Als je een paar keer liegt ben je nog geen leugenaar, maar dat neemt niets af van het feit dat je gelogen hebt, wat vrijwel altijd een slecht iets is.
 
Thamike
 
24
14 september 2020 om 20:15
@Ronaldinhho en waarom zou Gonzales liegen? En jij zegt nu zonder maar iets zeker te weten dat Neymar gelijk heeft. Dat is op zijn minst voorbarig en kinderachtig. Dit zijn allemaal ego’s en hun reacties richting elkaar is precies wat ze verdienen namelijk elkaar. Hier moet niemand aandacht aan schenken en vooral de mensen die dit soort incidenten maar al te graag misbruiken om de racisme discussie weer aan te zwengelen.
 
AjaxRosenberg
 
6
14 september 2020 om 22:47
Haha waarom zou Neymar zoiets verzinnen, sinds wanneer is hij zo'n heilige? Schwalbes is net zo goed oneerlijk dus dan kan hij ook wel wat verzinnen. Als die Alvaro zo'n racist was, zouden die donkere spelers van Marseille ook niet achter hem staan.
 
PaulR_1982
 
1
15 september 2020 om 07:53
Neymar beschuldigd iemand en jij gaat er direct vanuit dat het waar is? Dat mannetje cheat op het veld wel vaker met valpartijen en respectloos gedrag naar zijn tegenstander. Nu is dat van een andere orde als racisme, maar ik ga er niet zo maar vanuit dat wat Neymar zegt de waarheid is. In een ding geef ik je wel gelijk, die foto is van het niveautje kleuterklas.
 
DieGelbeReds
 
37
14 september 2020 om 20:00
Hoe oliedom kan je zijn, als Payet zijnde? Dat wordt natuurlijk onherroepelijk een schorsing van minimaal één wedstrijd, kan niet missen.
 
Xamsix
 
94
14 september 2020 om 20:02
Hoezo zou dit een schorsing van meerdere wedstrijden opleveren?
 
Sanderr
 
38
14 september 2020 om 20:07
Vraag maar aan Bernardo Silva hoe een social media post die provocerend/beledigend op te vatten is je op een schorsing kan komen te staan!
 
DieGelbeReds
 
6
14 september 2020 om 20:09
@Sanderk91, je bent me net voor. Ik verwacht inderdaad een schorsing voor Payet. Misschien maar één wedstrijd, maar ik vind dit zó ontzettend triest gedrag.
 
Ronaldogoat7
 
16
14 september 2020 om 20:19
er is zo iets als vrijheid van meningsuiting als ik bernardo silva zou zijn en ik noem neymar een mietje en hond op social media. dan doe ik niks verkeerds het is misschien niet netjes. maar ik heb het recht en de vrijheid van meningsuiting om te zeggen wat ik voel en denk. dus een schorsing in zo kinderachtig
 
Lierse1997
 
28
14 september 2020 om 20:22
Dan kun je wel bijna niet anders dan Neymar ook een schorsing geven voor zijn tweets. En dat is toch vrij uitzonderlijk.
 
DieGelbeReds
 
19
14 september 2020 om 20:25
@Ronaldogoat, vrijheid van meningsuiting is een hele andere kwestie. Juridisch zal dit geen probleem vormen, maar de Franse voetbalbond kan wel haar afkeuring laten blijken door Payet te schorsen. Dat staat los van de door jou gepredikte vrijheid van meningsuiting.
 
Tipptopp
 
5
14 september 2020 om 22:00
@DieGelbeReds Ik zou het ook nog begrijpen. Alleen waar leg je de grens. Zouden ze Neymar dan niet ook moeten schorsen?
 
Ronaldogoat7
 
35
14 september 2020 om 20:15
Payet doet helemaal niks verkeerds het is gewoon een humoristische reactie, op de reactie van Neymar. op dit moment is er meer bewijs dat Neymar wat verkeerds heeft gedaan dan andersom. maar dat kan zo weer veranderen als er ander bewijs naar buiten komt
 
DieGelbeReds
 
10
14 september 2020 om 20:20
@Ronaldogoat, dan hebben wij een compleet andere opvatting van wat humoristisch is. Een mens afbeelden als hond na de commotie van gisteravond? Dan ben je echt niet goed wijs. En de personen die dit proberen goed te praten ook niet...
 
MartijnOtten
 
31
14 september 2020 om 20:23
Neymar noemde die Braziliaanse verdediger een hond dus dit is perfecte ironie. En het werd eens tijd dat de voetbalwereld zich tegen dat misselijke mannetje keerde. Ik hoop dat die klap hem 10 seizoenen schorsing oplevert. Di Maria de rest van het seizoen schorsen en indien er bewijs is dat die verdediger van OM daadwerkelijk iets racistisch heeft gezegd ook flink schorsen.
 
Ronaldogoat7
 
5
14 september 2020 om 20:27
ik zeg niet dat het goed is wat Payet doet maar hij heeft het recht en de vrijheid om dat te doen. zijn reactie was minder erg dan die van neymar. en ik zelfs kan er niet om lachen maar er zullen genoeg mensen zijn die het grappig vonden
 
FCVoetbal23
 
3
14 september 2020 om 21:13
Neymar noemde hem een hond nadat hij die foto had gepost waarin hij ontkende zoiets gezegd te hebben. Dat was dus een aantal uren na de wedstrijd. Maar ik merk dat mensen zo denken omdat het Neymar is, als het Kante was geweest dan was het een heel ander verhaal.
 
FCVoetbal23
 
3
14 september 2020 om 21:13
Als je vind dat Payet niks verkeerd doet dan zegt dat heel veel over jouw eigen niveau denk ik.
 
4Ever4Ajax
 
10
14 september 2020 om 21:24
Iemand een hond noemen mag dus ook al niet meer? Morgen mag ik van jou zeker ook niemand meer een vlinder noemen? In wat voor enge wereld leef jij?
 
Ronaldogoat7
 
6
14 september 2020 om 21:32
we zijn tegenwoordig zo overgevoelig
 
Ronaldogoat7
 
1
14 september 2020 om 21:35
ik ben juist voor vrijheid van meningsuiting je mag beledigen je mag haat toespraken geven. de grens ligt pas bij oproepen tot geweld
 
Baabman
 
1
15 september 2020 om 12:56
Dat is allemaal bij aap begonnen, dieren zijn dus rascistisch? Vlinder vind ik wel weer heel grof, dat raakt mij diep..
 
Ronaldogoat7
 
1
15 september 2020 om 13:06
Hans Teeuwen : het vrije woord dat is pas tolerant zijn en mensen gelijkwaardig behandelen
 
4Ever4Ajax
 
10
14 september 2020 om 21:23
Neymar die zegt dat hij hard had moeten slaan is nog veel erger lijkt me. Neymar is degene die moet worden aangepakt, zijn beschuldigingen worden nergens gestaafd.
 
Sanderr
 
45
14 september 2020 om 20:00
Wat een poppenkast zeg. Hoe kom je er als volwassen en vrij ervaren profvoetballer als Payet nou bij om zo`n foto te posten hahaha?! Dit kan hem weleens op een schorsing komen te staan lijkt me..
 
stravven
 
20
14 september 2020 om 20:13
Tsja, sinds wanneer zijn voetballers de slimste mensen?
 
Mancunian777
 
1
15 september 2020 om 02:24
Slimme mensen zijn niet altijd voetballers, maar voetballers zijn niet altijd slimme mensen
 
SerkoSvs
 
15
14 september 2020 om 20:19
zo erg is het ook weer niet, we leven in 2020. beetje trollen moet kunnen. dit is echt helemaal niet zo erg als je het neerzet tegenover wat tegenwordig de norm is online.
 
Ronaldogoat7
 
11
14 september 2020 om 20:20
het is gewoon humor en hij heeft vrijheid van meningsuiting dus een schorsing zou pas echt kinderachtig zijn
 
messnaldo
 
1
14 september 2020 om 21:17
Weetje, ik denk dat veel mensen er wel achter zijn gekomen dat er veel hersenloze voetballers rondlopen. Dit kan echt niet, net zo min als het hond roepen van Neymar en zich als een kind gedragen. Helaas is t nou eenmaal altijd een poppenkast hier.
 
Zytto34
 
26
14 september 2020 om 20:03
Jammer dat Payet met deze actie (potentieel) racistische uitspraken van zijn ploeggenoot bagatelliseert. Zeker gezien hij zelf ook een kleurtje heeft.
 
Ronaldogoat7
 
50
14 september 2020 om 20:22
je hebt mensen die graag slachtoffer spelen en willen huilen en aandacht aandacht, en je hebt mensen die de rug rechten en erboven staan en verder gaan met hun leven
 
FCVoetbal23
 
6
14 september 2020 om 21:15
En Payet wilt inderdaad heel graag aandacht. Jammer want dit is nogal kinderachtig en gaat hem helemaal niks aan. Ben benieuwd hoe iedereen had gereageerd als dit geen Neymar maar Kante was.
 
Ronaldogoat7
 
6
14 september 2020 om 21:22
de meeste mensen reageren tegenwoordig zwaar overdreven op kleine dingen. en ze vragen om een schorsing of vervolging. er is nog altijd zo iets als vrijheid van meningsuiting je mag beledigen je mag racistische uitspraken doen je mag haat toespraken geven. je mag alleen niet aanzetten tot geweld. en voor de duidelijkheid ik ben tegen racisme
 
4Ever4Ajax
 
8
14 september 2020 om 21:26
@Zytto34: niets potentieels. Er is geen enkele camera die de woorden van Neymar staven. Ik vind het juist sieren dat hij zijn teamgenoot steunt in de absurdistische hetze tegen “racisten”.
 
Japser
 
2
14 september 2020 om 20:05
Wat kinderachtig zeg... had wel beter verwacht. Winnen is toch de beste manier om iemand op zijn plek te zetten??
 
BlackEagleQ7
 
3
14 september 2020 om 20:06
Hoop dat iedereen die een rode kaart heeft gepakt 5+wedstrijden schorsing krijgt
 
blink182
 
5
14 september 2020 om 20:07
Super dom weer. Je zou zeggen dat voetballers slimme/verstandige mensen rond zich heen hebben, maar dat klopt zo te zien ook niet.
 
DieGelbeReds
 
9
14 september 2020 om 20:12
@blink182, Payet kan nog zoveel slimme mensen om zich heen verzamelen, zo'n tweet is nou eenmaal zo gestuurd. En ik gok dat Payet niet voor elke tweet goedkeuring vraagt aan een slim mens
 
blink182
 
2
14 september 2020 om 20:19
Dat is ook weer zo idd ja.
 
bf1994
 
9
14 september 2020 om 20:59
Ik ga wel helemaal stuk hierom hahaha. Eerst in de wedstrijd bijna op de vuist en daarna lekker natrappen op social media.
 
blink182
 
1
14 september 2020 om 21:07
Ik zou ook helemaal stuk gaan als racisme niet de oorzaak was. Als Bayern dat zou hebben geplaatst om Neymar te pesten danhad ik zeker wel gelachen.
 
alkatorian
 
13
14 september 2020 om 21:11
Vermeend racisme he Blink. Er is nog niets bewezen. En het is nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
 
4Ever4Ajax
 
16
14 september 2020 om 21:28
@blink182: hoe moeilijk is het om te wachten tot bewezen is dat het echt racisme is? Maar nee hoor, iemand trekt de racisme kaart en voordat er iets bewezen is, zijn er genoeg droevige mensen die het meteen als waarheid aannemen. Mensen begrijpen niet dat reacties als de jouwe het echte racisme alleen maar minder aandacht geeft.
 
bf1994
 
2
14 september 2020 om 21:31
De intentie van payet is in deze belangrijk. Als hij express aap heeft gezegd om neymar te provoceren met een racistisch getint opmerking dan schorsen ze hem voor het hele seizoen wat mij betreft, Maar als hij aap eruit heeft gefloept zonder erbij na te denken zou ik niet direct als racistisch zien. Tenzij mensen met sterke argumenten komen
 
blink182
 
1
14 september 2020 om 22:03
Nergens in mijn posts (Niet van vandaag of gister) zeg ik dat!! Maar feit blijft dat het een gevoelig onderwerp is. En daarom vind ik (!) het niet grappig. Kapisch?
 
4Ever4Ajax
 
6
14 september 2020 om 22:58
@blink182: Je zegt in je post "ik zou ook stuk gaan als racisme niet de oorzaak was". Dat is nu helemaal de vraag, misschien is er helemaal geen racisme geweest.
 
JuveAmor1897
 
2
14 september 2020 om 20:14
Wauw. Hoe kinderachtig. Alle partijen die betrokken zijn trouwens. Man man man, het is ver gekomen. Achja, natuurlijk krijg je de bal terug, maar het is toch lachwekkend om dit op die manier op te lossen. Triestig...
 
JackSparrow
 
16
14 september 2020 om 20:15
Mijn familie die weliswaar nabij Marseille wonnen de club steunen geven aan dat er geluiden zijn dat er wel degelijk woordenwisselingen en vuile dingen gezegd zijn maar wel twee kanten op. Dat er geen racistische uitingen door Gonzalez zijn gedaan maar verder wel minder fraaie uitlatingen. Dan lijkt het dat Neymar snapt dat hij fout zet en zijn fout middels de racisme "kaart" toch enigszins zijn kant op wil trekken en sympathie te krijgen door zijn actie. Het is een geluid uit de Marseille kant maar toch, niet eens zo'n hele gekke gedachte.persoonlijk ben ik geen fan van OM en ook niet van PSG of Neymar maar gevoelsmatig denk ik dat Neymar de boel bespeelt, zoals hij wel vaker doet.
 
alkatorian
 
3
14 september 2020 om 20:56
Zijn er bronnen beschikbaar waarin het eerste deel van je reactie wordt bevestigd? Zo ja, dan zou ik graag willen weten waar ik dat dan kan vinden.
 
JackSparrow
 
0
14 september 2020 om 21:11
Zoals ik zeg, het zijn geluiden maar volgens mij familie van mensen die kort op de club zitten. Geen bronnen idd.wat ik er eigenlijk mee bedoel dat het tweede deel zo gek niet is gezien het feit hoe Neymar zich vaak gedraagt.
 
FCVoetbal23
 
12
14 september 2020 om 21:17
Geluiden dus van Marseille kant, die nadelig zijn voor een speler van PSG. Ik ben heeeeeeel is erg benieuwd naar wat de geluiden zijn van je familie in Parijs?
 
alkatorian
 
0
14 september 2020 om 21:18
Ah oke, dan moeten we nog even wachten. Ik snap je. Neymar heeft gewoon de schijn tegen. Met zijn irritante gedrag. Blijft toch zonde van zo’n geweldige speler. Heeft ‘ie niet nodig.
 
JackSparrow
 
1
14 september 2020 om 22:33
Als ik die had, zou ik het je zegge. Ik heb alleen de "buzzzz" uit Marseille
 
Peperbus038
 
12
14 september 2020 om 20:21
Och , wat een ophef. Zijn teamgenoot word hond genoemd en hij reageert (kinderachtig) met zo`n post. Ik zie hier niet zoveel verkeerds in. Al "hoort" het niet natuurlijk met zo`n functie. Ik begrijp het "kameraadschap" wel.Bij het woord aap gelijk een racisme kaart trekken vind ik ook overdreven. Het woord word zovaak gebruikt ook tegen "de blanke man/vrouw" .
 
zwollywood038
 
3
14 september 2020 om 21:47
Precies. Gewoon een ietwat sneue bitchfight. Tenzij bewezen wordt dat het echt racisme was (wat vrij lastig te bewijzen is gok ik) lekker over laten waaien.
 
pinko
 
7
14 september 2020 om 20:22
De racisme kaart wordt te pas en te onpas getrokken. Bij ruzie lopen gemoederen soms zo hoog op dat er verbaal over en weer van alles naar elkaar toe wordt geslingerd, dus kan daar best een gekleurde opmerking tussen hebben gezeten. Maar om dat direct als racisme aan te merken? Rooie, witte, lange, zwarte, zo maar een paar losse kreten, wie heeft ze nooit gehoord? Bij dit toneelspel over en weer is de verliezer de meest gefrustreerde, en de winnaar staat er bij te grijnzen.
 
IronManUtd
 
11
14 september 2020 om 20:23
Nou nou respectloos zeg. Moet toch kunnen allemaal. Gezever!
 
FCB_Catalunya
 
6
14 september 2020 om 20:24
‘De 33-jarige Payet’. Ben je dan 33 jaar voor geworden, om rivalen op een hondje te photoshoppen. Neymar is een slechte verliezer, maar zo’n slechte verliezer dat hij racisme faket? Ik denk van niet. Er zal daar echt wel iets gebeurd zijn. Of de intentie van Gonzalez was om aap in de racistische zin te zeggen, ik weet het niet. Hij is Spaans en ‘aap’ is daar niet echt een algemeen gangbaar scheldwoord ofzo..
 
Evangelista
 
1
14 september 2020 om 21:20
Oh zeer zeker in racistische zin. Ik zou nooit tegen iemand die donker is aap zeggen. Net zoals je niet tegen een Joods iemand zegt waar zijn ster is gebleven. Alsof Neymar vanalles racisme gaat faken. Dat geloof ik gewoon niet. Anders zou Neymar dit bij elke verloren wedstrijd doen. Zou nergens op slaan.
 
FCB_Catalunya
 
2
14 september 2020 om 21:58
Ik geef toch ook aan dat ik Neymar geloof en probeer te analyseren waar de uitspraak van Alvaro vandaan komt. Andere talen hanteren andere scheldwoorden. Over het algemeen is het Spaans minder ‘gezuiverd’ van raciaal getinte woorden en uitdrukkingen. Waar wij in Nederland wel van dingen als ‘negerzoenen’ zijn afgestapt, noemen ze in Spanje avondwinkels bijvoorbeeld ‘chinos’, wat zoveel betekent als Chinezen. Met apen hebben ze dit inderdaad niet en dit is dan ook verderfelijk.
 
falcao1984
 
7
14 september 2020 om 20:27
Payet is zelf ook ‘iemand van kleur’. Is het dan ook racistisch of niet? Of is het dan alleen respectloos?
 
Chefvoetbal
 
2
14 september 2020 om 20:51
Sinds wanneer is iemand met een hond vergelijken racistisch?
 
falcao1984
 
8
14 september 2020 om 21:20
Nou, als een blonde blanke speler Neymar had uitgemaakt voor hond was het denk ik ook als racistisch geframed.
 
Chefvoetbal
 
2
14 september 2020 om 21:46
Mwah, lijkt me sterk. Al weet je het in deze hyper politiek correcte samenleving maar nooit.
 
HupVanDeDonk
 
4
14 september 2020 om 20:52
@falcao, Dat hangt tegenwoordig vast af van factoren als land van je ouders, social media posts uit het verleden en hoeveel van je bruine kleur zonnebank is, haha. Ik snap het in ieder geval niet meer. Nou ja, eigenlijk wel, er is geen logica en het is allemaal emotie.
 
Checko
 
3
14 september 2020 om 20:32
Ach de waarheid zal wel in het midden liggen. Neymar is sowieso een slechte verliezer en doet altijd alles om de boel op te naaien. Als Mbappe het had gezegd had ik het wel geloofd. Maar Neymar... gewoon zonde dat zo’n goede voetballer zo’n karakter heeft. En als je iemand hond noemt, is het mooi als je ook zelf als hond op de foto wordt gezet.
 
Baabman
 
0
15 september 2020 om 13:56
Met zoveel geld en reputatie word je nooit volwassen.
 
ViscaCatalunya
 
4
14 september 2020 om 20:37
Gonzalez noemde Messi ooit een dwerg na een opstootje. Zowel Gonzalez als Neymar zijn gewoon hele vervelende persoonlijkheden. Geen wonder dat ze nu en dan betrokken zijn bij een opstootje.voor de Franse competitie is wat rivaliteit wel goed. Het was wel erg eenzijdig de laatste jaren.
 
bf1994
 
23
14 september 2020 om 20:39
Hahaha ik ga stuk. Het is domme humor maar ik moet er wel on lachen. De voetballers laten een keer hun ondeugende kant doorschijnen in de media.
 
MT87
 
7
14 september 2020 om 20:50
Hij is inderdaad veel te goed gelukt om er boos over te worden hahaha, hoe kom je er ook op? Dat jankende gezicht van Neymar op zo`n hondje ??, beetje humor haalt de angel er ook wel weer uit. Hoop ik dan. Dit moet je natuurlijk helemaal niet serieus nemen. Ondeugend zijn is mooi.
 
Chefvoetbal
 
3
14 september 2020 om 20:46
Het is zeker niet slim, maar ik kan hier wel om gniffelen. Topsport is tegenwoordig veel te lief, spelers kussen elkaar nog net niet op de mond. Een beetje rivaliteit maakt de sport nog intenser imo.
 
ParisSG1970
 
2
14 september 2020 om 20:49
Laat Payet en Marseille zijn eerste succes in een kleine 10 jaar hebben. Ze hebben de wedstrijd gisteren compleet doodgemaakt en de spelers van PSG op hun zenuwen gewerkt waardoor zij geen minuut in de wedstrijd zaten. Op zo’n manier kun je ook winnen. Aan het einde van de rit staat Marseille weer met lege handen en is het enige pleziertje dat ze hebben een mogelijke verliespartij van ons.
 
RVP1999FR
 
7
14 september 2020 om 20:54
Sorry hoor maar PSG liep ook verschrikkelijk irritant te doen. Ze waren constant aan het duiklen maar schoptwn ondertussen net zo vrolijk mee. Schijnheilige ploeg is het
 
alkatorian
 
4
14 september 2020 om 21:00
Vooral de hand (ook) niet in eigen boezem steken. Een zuigende tegenstander geeft je nog niet het recht om je als een idioot te laten gaan (Kurzawa, Paredes). PSG is net zo schuldig. Leuk dat neerbuigende ondertoontje, maar jullie hebben de hele competitie dood gemaakt met oliegeld.
 
RamonDiaz
 
15
14 september 2020 om 21:32
@ParisSG1970 Prima zo'n denigrerende reactie maar in Marseille staat zo'n beker met grote oren in de prijzenkast waar ze in Parijs nu al heel wat jaartjes van dromen.
 
Nelson01
 
5
14 september 2020 om 21:53
@ParisSG1970 Tja, waar had PSG vandaag de dag gestaan zonder oliedollars?! Hoogstwaarschijnlijk nergens. Met zulke scheve verhoudingen is dit dan ook wel een hele simpele opmerking. Er zijn tijden geweest waarin ik zeker kon genieten van PSG (met o.a. Weah), maar dat waren helaas andere tijden. Zonde van een ooit zo mooie club. Jullie waren gisteren namelijk geen haar beter.
 
mcgregor
 
3
14 september 2020 om 20:50
Ik kan nu al niet wachten op de wedstrijd in Marseille tussen deze 2. Heb de wedstrijd gezien en vond beide veel overtredingen maken. Hoort er een beetje bij tussen deze 2 teams. Gelukkig was er amper publiek anders was het ook op de tribunes flink los gegaan
 
JaWatWat
 
11
14 september 2020 om 20:52
Dat gezeur over racisme elke keer. Pfff vroeger noemen wij bijna iedereen aap, ongeacht kleur. El Blanquito, sneeuwvlokje, zwarte tulp, zwarte parel. Heeft allemaal met huidskleur te maken maar met een positief idee. Maar het blijft om huidskleur gaan. Neymar zal ook niet alleen maar lieve dingen zeggen tegen tegenstanders. Maar o o als je er een tintje erin gooit. Ik ben vroeger zo vaak blanda genoemd nou en. Iemand uit de tent lokken (wat je er ook van vind) gebeurt nou eenmaal. Of je nou iemand aap noemt of hoeren jong .
 
Tazza
 
1
14 september 2020 om 21:15
Als je iemand al geeneens aap meer mag noemen.... Er blijft ook niets meer over om te schelden naast het gangbare t***, k*** etc
 
powned_nl
 
1
14 september 2020 om 22:20
Maar ho nou. Je mag blanke mensen prima racistisch bejegenen hoor. Dat zie je toch constant in artikelvorm in de meeste kranten?
 
PeterVermeuIen
 
3
14 september 2020 om 21:09
Nou Neymar kan er ook wat van zoals schwalbes, provoceren, vies kijken naar scheidsrechter bijvoorbeeld. Er gebeurt altijd rond hem, zeg ik nou: wees een kerel en gedraag je normaal. Na een paar jaar heeft iedereen meer respect voor je. Als je probleem hebt met iemand moet je ook niet iedereen bij betrekken. Dat doet Neymar en Payet helaas wel, triest allemaal!
 
SocioFan1
 
0
14 september 2020 om 21:21
Nou heeft de ligue 1 toch zijn aandacht. Hebben ze volgens mij nooit gehad, gaat lekker. Je kan er alles van vinden maar ja, Neymar deed ook foute dingen en dit van Payet is gericht op Neymar die hem ook toe schreeuwde, netjes is het niet nee. Neymar noemde Alvaro een hond, en daar komt denk ik deze foto vandaan maar het is alles behalve volwassen gedrag. Wat betreft het mogelijk racisme incident, als dat klopt dan mag die Alvaro goed gestraft worden.
 
fanclubbarca
 
1
14 september 2020 om 21:51
Allemaal 5 wedstrijden schorsen vanwege kinderachtig gedrag. Die gasten zijn een voorbeeld voor de Jeugd dus laten ze zich ook eens zo gedragen.
 
Millonario
 
17
14 september 2020 om 21:55
Toch grappig hoe snel ze naar racisme grijpen. Een paar weken geleden zei een zwarte speler in de NBA tegen Luka Doncic `bitch ass white boy`. De NBA deed er helemaal niks aan. Grappig als je weet dat tijdens de hele playoffs iedereen met `equality` shirts liep en `enough is enough`. Maar blijkbaar valt dat niet onder racisme. Maar je kan nagaan wat er gebeurd was als Doncic tegen een zwarte speler `bitch ass black boy` had gezegd...career over. Twee maten en twee gewichten...
 
powned_nl
 
6
14 september 2020 om 22:23
Je mag racistisch zijn tegen blanke mensen want volgens deze idioten kan je niet racistisch zijn tegen blanken. En dat is bizar racistisch maar dat is het niet want het is tegen blanken. Het is zo paradoxaal, ironisch etc. Laat zien dat veel van deze lui HELEMAAL NOOIT echt hebben nagedacht over hun positie maar gewoon emotioneel de meute volgen.
 
Millonario
 
7
14 september 2020 om 22:37
Klopt wat je zegt. 'omdat het niet hetzelfde is'. Daar kan ik nog in komen dat het niet hetzelfde is, maar het blijft een vorm van racisme. Ik vind het echt hilarisch. Wanneer je duidelijk bewijs hebt van racisme wordt het opmerkelijk stil...het is gewoon niet datgene wat ze willen. Hypocriet en toont inderdaad aan dat het puur selectieve verontwaardiging is. En dan altijd 'whataboutism' gebruiken als laatste troef, wanneer ze volledig radeloos zijn. Je kan echt zo door hun onzin prikken.
 
kootjai
 
1
14 september 2020 om 22:28
Gemiddelde intelligentie niveau van een prof voetballer is drastisch gedaald door zulke gasten. Wat triest zeg!! Dit zijn dan zogenaamd de voorbeelden voor de jeugdspelers. Weet niet of ze bij voetbalclubs ook richtlijnen hebben op social media gedrag zoals bij vele grote bedrijven. Zo niet, dan moeten ze dan per direct invoeren!
 
Craig Tucker
 
3
14 september 2020 om 22:46
We zullen nooit weten of Gonzalez dat daadwerkelijk heeft geroepen. Natuurlijk is Neymar altijd wel een slechte verliezer geweest, dus ik kan me voorstellen dat hij dit is gaan roepen uit frustratie en dit nu maar volhoudt. Wat Payet hier doet is dan wel weer enorm kinderachtig, dat je je als volwassen vent zo verlaagt naar zo'n niveau
 
RudyC
 
0
15 september 2020 om 06:53
Wat een kindje zeg die Payet. Neymar ook. Laat het nu lekker gaan allebei de wedstrijd is voorbij vecht het desnoods prive uit maar niet zo via social media. Ze hebben een voorbeeldfunctie ook naar kinderen hou zulke gesprekken lekker prive of via de clubs onderling .