'PSV is in ons land inmiddels veel populairder dan bijvoorbeeld Ajax'
Vrijdag, 31 augustus 2018 om 08:24

PSV presenteert vandaag Érick Gutiérrez waarschijnlijk als nieuwste aanwinst, als hij een medische keuring doorstaat. De 23-jarige middenvelder komt voor minimaal zes miljoen euro over van Pachuca uit Mexico, waar hij gezien wordt als de opvolger van Andrés Guardado. Guti is ook linksbenig en speelt op dezelfde positie, centraal op het middenveld.

"Ze zijn zeker met elkaar te vergelijken", vertelt de Mexicaanse televisiepresentator Nicolás Romay in gesprek met de NOS. "Guti ging zelfs mee naar het WK in Rusland als stand-in van Guardado, die voor het toernooi geblesseerd raakte. Bondscoach Juan Carlos Osorio zag hem als ideale vervanger. Guti heeft bovendien een geweldige techniek, en hij was al op jonge leeftijd aanvoerder bij Pachuca, Hij kan ook goed verdedigen en is fysiek enorm sterk. En daarin zal hij in Nederland alleen maar groeien."

Het transferbedrag voor Gutiérrez kan nog oplopen tot een maximum van 8,2 miljoen. Pachuca heeft daarnaast een bescheiden doorverkooppercentage van tien procent bedongen. Daniel Reyes is correspondent in Nederland voor de Mexicaanse sportzender Claro Sports en wijst erop dat Gutiérrez soms wat nonchalant is. "Een beetje zoals Gastón Pereiro bij PSV. Bij Pachuca voetbalde hij soms op halve kracht omdat hij kon vertrouwen op zijn techniek", verzekert Reyes aan de nationale omroep.

Lozano en Gutiérrez zijn boezemvrienden van elkaar. "En dan bedoel ik ook echt beste vrienden. Ze zijn als broers voor elkaar", vertelt Romay. "Guti komt niet alleen om PSV beter te maken, maar ook om Chucky in vorm te houden. Ik weet zeker dat Lozano gaat profiteren van de komst van zijn maatje." Reyes denkt dat Gutiérrez het gemis van Santiago Arias als maatje van Lozano ruimschoots gaat vervangen. "Een goede vriend om hem heen maakt hem gelukkiger. PSV moet Lozano natuurlijk ook een beetje paaien, zodat hij niet vertrekt."

Met de komst van Gutiérrez zal de aandacht voor PSV in Mexico alleen maar groter worden. Alle wedstrijden van de Eindhovense topclub werden al live uitgezonden. "Toen gisteren de transfer bekend werd, ging het in Mexico helemaal los. Een tweet van PSV over zijn komst ging viral", besluit Reyes, die wordt aangevuld door Romay. "PSV is in ons land inmiddels veel populairder dan bijvoorbeeld Ajax."

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (131)

 
wisselspeler12
 
78
31 augustus 2018 om 08:49
Opzich logisch allemaal. Er speelt geen Mexicaan bij Ajax dus wordt PSV meer gevolgd omdat een van de sterspelers van Mexico in de persoon van Lozano er speelt. Geen vreemde opmerking en al helemaal geen vreemde opmerking van iemand die Gutierrez bijstaat die naar PSV gaat. Zo zal Ajax in een ander land waar zij een international van hebben lopen weer bekender zijn.
 
tinus45
 
29
31 augustus 2018 om 09:06
Ja, dit lijkt mij ook meer dan logisch. PSV had dit ook met Brazilianen in de tijd van Romario en Ronaldo. Ben erg benieuwd hoe de boezemvrienden het gaan doen samen bij PSV. Ik ben wel bang dat dit seizoen een PSV en Ajax feestje gaat worden, want deze twee clubs hebben veruit de sterkste selecties dit jaar.
 
Constant kante
 
36
31 augustus 2018 om 10:40
tinus45 Dit seizoen een `psv en Ajax feestje`? Maar het is toch al een jaar of 30 een `psv en Ajax feestje`? Die twee clubs hebben sinds 1985 ongeveer álle landstitels onderling verdeeld, want 29 van die 34 titels gingen naar PSV of Ajax. Alleen Feyenoord (3x), AZ en Twente konden die hegemonie breken. Ik snap echt niet dat mensen nu opeens na de CL prestaties doen of er iets fundamenteels veranderd is. Dat is echt niet zo.
 
Arnout108
 
4
31 augustus 2018 om 11:53
Amen! Precies dit. PSV en Ajax zijn de grootste clubs van Nederland en alleen Feyenoord heeft de potentie om daar bij in de buurt te komen. Maar als die nieuwe kuip er niet komt kan ook Feyenoord niet structureel meedoen.
 
tinus45
 
3
31 augustus 2018 om 12:52
@Constant Kante. Ik denk dat dit 1 van de weinige jaren is dat je nu eigenlijk vanaf het begin kan zeggen dat deze 2 clubs er met vlag en wimpel boven uit stekken....dat bedoel ik meer met "feestje", want ik zie deze clubs met ruime voorsprong nr. 1 en 2 worden.
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 13:59
tinus45 Nou ja, ik denk dat Ajax met een ruime voorsprong kampioen gaat worden, zelfs ruim voor Psv. Iets met Ajax dat veel betere spelers heeft, bovendien een echt brede selectie, PSV niet en beiden spelen CL, dus dat zal Ajax beter doorstaan dan PSV en tenslotte gaat PSV natuurlijk niet twee seizoenen achter elkaar puur op mazzel en zwijn een landstitel veroveren... .....maar niet verder vertellen hoor, dit blijft dan tussen ons he! .... Maar los hiervan snap ik wel wat je zegt. De 'overmacht' lijkt dit seizoen enorm, doordat beide ploegen nu behoorljik overtuigend de groepsfase gehaald hebben na kwalificatie. Een weelde die we in Nederland nog zelden meemaken. Maar als je de competitie bekijkt, daarin hebben PSV en Ajax toch nog niet echt indruk gemaakt? Heracles, VVV en Zwolle lieten al zien dat onze topploegen niet zo ongenaakbaar lijken als we nu wellicht denken. Maar dat Ajax en PSV in mijn beleving al heel erg lang echt als uitgesproken favorieten aan de competitie beginnen, dat staat wel vast.
 
The-Jump
 
23
31 augustus 2018 om 08:51
Op zich logisch qua bekendheid van PSV in Mexico tov Ajax. Niet alleen moreno en guardado, maar ook bijvoorbeeld Salcido en in mindere mate Maza zijn als international bij PSV terecht gekomen. Kan ze snel even geen Mexicaan bij Ajax herinneren, maar die zullen er zeker ook wel zijn geweest.
 
myvision
 
20
31 augustus 2018 om 08:54
Ik denk dat PSV misschien wel geschikter voetbal speelt voor Mexicanen dan voor Ajax. Lozano had natuurlijk niet misstaan bij Ajax, maar waar wel. Zo'n Tagliafico is weer geschikter voor Ajax dan PSV in mijn ogen, het is een echte Ajacied.
 
sander1410
 
78
31 augustus 2018 om 09:13
Dan vraag ik me af waarom is Tagliafico geschikter voor Ajax dan PSV? Ik denk als hij bij PSV speelde gewoon precies hetzelfde was als nu bij Ajax.
 
Martijn23
 
27
31 augustus 2018 om 09:15
idd Sander1410. En waarom speelt PSV geschikter voetbal voor een hele voetbal natie met allemaal verschillende spelers?
 
myvision
 
9
31 augustus 2018 om 09:43
Omdat in Mexico waarschijnlijk meer op basis van het spel van PSV opgeleid wordt dan bijvoorbeeld in Argentinie. Ik zie toch echt vaker Argentijnen bij meer voetballende clubs als Barcelona spelen, dan Mexicanen. Dus je kan wel de gek met me aan gaan steken, het is een feit. Ajax heeft de vaak iets elegantere, voetballende spelers met meer inzicht. Tagliafico heb ik een poos op zitten letten tegen Luik, dat is niet zomaar een back terwijl hij nog maar een half jaar bij Ajax speelt. PSV heeft vaak spelers die harder werken maar in mijn ogen voetballend iets minder zijn, wat daar ook minder erg is.
 
Lee112
 
15
31 augustus 2018 om 09:51
Tagliafico kan overal spelen hoor. De huidige PSV back werkt niet harder. Die is technisch juist goed en doet het prima in Eindhoven ..
 
barcalover123
 
49
31 augustus 2018 om 09:53
Vind Angelino technich toch echt beter dan Tagliafico. Vind de back van ajax juist meer een harde werker. Waar angelino het vooral van zn technieck et moet hebben
 
barcalover123
 
6
31 augustus 2018 om 09:53
Vind Angelino technich toch echt beter dan Tagliafico. Vind de back van ajax juist meer een harde werker. Waar angelino het vooral van zn technieck et moet hebben
 
WillemHolder
 
41
31 augustus 2018 om 10:09
@myvision, passen Brazilianen dan ook beter bij Ajax dan PSV aangezien er meer Brazilianen voor Barcelona zijn uitgekomen... echt ongelofelijk hoe je hier Ajax credits wilt geven... dus spelers die goed bij een voetballende club spelen passen bij Ajax... misschien is er in Mexico minder talent dan in Argentinië? Slimmerik.... Vooral je tweede stuk, echt hilarisch... ja, Ajax speelt altijd het mooiste en beste voetbal en hebben altijd de technischer spelers. Hou toch eens op. Het Ajax van de jaren 70 en begin 90 bestaat al heel lang niet meer, maar blijf het jezelf aanpraten.
 
myvision
 
9
31 augustus 2018 om 10:32
In Mexico wonen 3x meer mensen dan in Argentinie. Hoe kan dat nou minder talent hebben? Argentinie is een groter voetballand, dus leiden ze voetballers blijkbaar beter op en komen ze blijkbaar vaker bij voetballende ploegen. Het spel van Ajax van de jaren 70 en 90 wordt nu in de geevolueerde versie gespeeld door de voetballende grootmachten als City, Bayern en Barcelona. Drie clubs die toevallig onder leiding van vriend Pep Guardiola hebben gestaan. Quote Pep Guardiola: " Ik heb alles aan Cruijff te danken". Ik doel op dat Ajax voor een bepaalde filosofie staat waar voetballende spelers goed tot hun recht komen. Ik vind Tagliafico (technisch) beter dan Angelino. Angelino vind ik nog behoorlijk wispelturig.
 
DamonBoer
 
3
31 augustus 2018 om 10:50
Willem Holder, nee als je kijkt naar wat voor grote braziliaanse wereldsterren bij psv hebben gevoetbald. is dat argument dus ook weg.
 
Lee112
 
5
31 augustus 2018 om 10:55
''in Mexico wonen 3x meer mensen dan in Argentinie. Hoe kan dat nou minder talent hebben? Argentinie is een groter voetballand, dus leiden ze voetballers blijkbaar beter op en komen ze blijkbaar vaker bij voetballende ploegen'' Mexico is ook stukken armer en men heeft grotere zorgen daar dan in Argentinië. Men besteed het geld eerder aan bijvoorbeeld voorzieningen en voedsel ipv voetbal en terecht.
 
Sanderr
 
3
31 augustus 2018 om 11:30
Mexico is niet stukken armer hoor, wel ietsje maar het verschil is marginaal. Een BNI per hoofd van 17.700 in Mexico en een van 19.000 voor Argentinië (in US dollars). Beide landen zijn niet extreem welvarend maar beide landen zijn wel helemaal voetbalgek.
 
Arnout108
 
12
31 augustus 2018 om 11:56
@myvision. Dat zijn veel aannames die niet echt onderbouwd zijn. Wat maakt het PSV voetbal geschikter voor Mexico dan het ajax voetbal en waarom is Tagliafico een echte ajaxspeler? In mijn ogen is Tagliafico gewoon een goede linksback. Als die bij PSV zou spelen zou die dat ook zijn.
 
myvision
 
2
31 augustus 2018 om 12:03
Aannames? Volgens mij onderbouw en verduidelijk ik mezelf? Ik zeg net dat Ajax vanuit een bepaalde filosofie speelt en waar Tagliafico naadloos op aansluit. Ik zeg nergens dat hij het bij PSV of ergens anders niet goed zou doen, er zijn alleen zat backs die het bij Ajax niet zo goed zullen doen omdat ze gewoon niet bij Ajax en het gewenste spel passen.
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 14:03
myvision "zo'n Tagliafico is weer geschikter voor Ajax dan PSV in mijn ogen, het is een echte Ajacied." Is dat zo? Als je aan Argentinië denkt, dan denk je natuurlijk aan aanvallend voetbal, risicovol spelen, drie spitsen en dominant een aantrekkelijk voetbal zeker?! Not! Als iets nou op Argentijns lijkt dan is dat uiteraard veel eerder PSV dan Ajax. Uitgaan van je eigen defensie, tegenstaner juist laten komen en dan loeren op de fout om keihard toe te slaan, dat sluit toch veel en veel meer en beter aan bij het spel van PSV dan dat van Ajax, vind je zelf ook niet. Los dáárvan, ik zou echt niet weten waarom een back als Tagliafico, wat toch gewoon een redelijk normale voetballer is zonder uitzodnerlijke kwaliteiten, niet tevens net zo goed bij PSV had kunnen spelen. Kun je mij dat uitleggen? Want wat maakt Tagliafico dan zo specifiek een 'echte Ajacied'? Ik kan mij niet herinneren dat hij in Mokum is geboren namelijk, al kan ik mij altijd vergissen natuurlijk.
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 14:12
myvision "in Mexico wonen 3x meer mensen dan in Argentinie. Hoe kan dat nou minder talent hebben? " In Argentinie wonen 44 miljoen mensen. In China 1,3 miljard. Hoe is het nou toch mogelijk dat Argentinie tweemaal wereldkampioen is geworden en China nog nooit????? Koele cijfers zijn natuurlijk niet dé doorslaggevende factor. Eventuele filosofieén, zoals jij ook aangeeft, zijn dat mogelijk wél. Alleen vind ik je argumentatie in dít geval niet zo overtuigend. Tagliafico 'technisch beter' dan Angelino? Oh ja? Niet dat ik dat eens of oeens ben met jou, maar de vraag is of je daarmee dus kennelijk bedoeld dat technische voetballers bij Ajax spelen en bij PSV niet of (veel) minder. Denk dat je zelf ook wel snapt dat er voldoende mensen hier zijn die daar een hele andere visie over hebben. Ik weet het niet hoor, maar als ik Taglifico zie dan zie ik gewoon vooral een back die heel hard werkt, die stevig de duels in gaat (uitstekend!), die geen rare dingen doet en die ook nog een aardige voorzet blijkt te hebben. Maar echt een bijzondere voetballer, Roberto Carlos, Cafu, Marcello, Dani Alves, Bale (in diens beginperiode), dat vind ik Taglifico absoluut niet. Gewoon een prima back, vooralsnog echt niet meer.
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 14:21
Sander Mexico is niet alleen niet stukken armer dan Argentinie, het gaat Mexico zelfs beter in financieel monetair opzicht. Sterker, Argentinie staat alweer voor een enorme financiele crisis, net zoals begin deze eeuw, toen het land financieel ongeveer ingestort is en zelfs failliet is gegaan. Argentinie staat op het punt om een bedrag van tussen de 30 en 40 miljard dollar te gaan lenen van het Imf, om de enorme koersval van de peso te stuiten en de uit de klauwen gierende inflatie en torehoge rentestanden te komen. Het gaat echt waanzinnig slecht met Argentinie. Met Mexico gaat het daarentegen veel beter. De economie daar is weliswaar afhankelijk van de olieinkomsten en van de export naar de VS (80% gaat naar de Vs), maar die is stabiel. En ondanks de retoriek van de President van de buurman, weet de Mexicaanse President ook wel dat geen sprake is van eenzijdige afhankelijkheid van Mexico naar de VS. Daar is sprake van co-dependency. De VS hebben Mexico even hard nodig.
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 14:23
Myvision "er zijn alleen zat backs die het bij Ajax niet zo goed zullen doen omdat ze gewoon niet bij Ajax en het gewenste spel passen." Klopt. Zoals de Argentijn Marianno Juan of de Uruguayaan Silva. Of de Braziliaan Marcio Santos. Ook de Colombiaan Orajuela blijkt inderdaad het niet goed bij Ajax te doen en dat zal dan, als ik jou, begrijp, dan komen omdat ze niet bij Ajax en het gewenste spel passen.
 
BurdyM
 
1
31 augustus 2018 om 15:39
De Cruijff filosofie is niet meer alleen voorbehouden aan Ajax hoor. Sterker nog als je kijkt naar de opstelling van PSV is dat misschien nog wel meer Cruijff dan Ajax. PSV speelt met pure buitenspelers en opkomende backs. Ajax speelt met 2 middenvelders als buitenspelers en een pure verdediger op linksback. Btw het zijn wel 2 erg goede middenvelders die Ajax daar heeft neergezet :-)
 
myvision
 
82
31 augustus 2018 om 08:52
Achja, en in ons land is Ajax weer veel populairder dan Psv. Het is goed voor PSV dat ze in Mexico een goede naam hebben, zodat die toppers komen. Die goede naam had Ajax al in de rest van de wereld sinds Cruijff dus ik maak me er niet echt zorgen over.
 
Dynek10
 
88
31 augustus 2018 om 09:00
Het is inderdaad puur de goede naam nog. Als het om presteren gaat is het toch echt PSV die de betere is. Lees dit artikel eens: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-pakt-sinds-1974-veruit-de-meeste-titels-in-de-eredivisie~a4a5b2d4/
 
Lapsus calami
 
100
31 augustus 2018 om 09:07
Komt er weer een met een laf artikel waar de jaargang gekozen is om een punt te maken.... Zet de prijzenkasten van de twee clubs naast elkaar, dat zijn feiten. ik geen artikel nodig om te begrijpen dat Ajax veruit de meest succesvolle club in Nederland is, zowel inter als nationaal.
 
Rijnstad
 
9
31 augustus 2018 om 09:07
Zullen we dit seizoen gewoon even afwachten Dynek? Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;-)
 
FcExclusief
 
24
31 augustus 2018 om 09:17
Veruit? Er staat 20 om 17 landstitels... dat is echt peanuts.
 
WillemHolder
 
73
31 augustus 2018 om 09:17
@Lapsus calami, het doet pijn he? Ajax is historisch gezien de grootste club, maar het artikel spreekt gewoon de waarheid... is City nu ook niet groter dan Liverpool omdat zij minder prijzen hebben? Of is Notghiam forest ook groter dan Chelsea en City omdat ze meer CL titels hebben? PSV is gewoon met een inhaalslag bezig.. toen united onder Forgeson kampioen werd riepen de Liverpool fans ook dat ze groter waren. Leuk die prestaties in het verre verleden voordat je geboren was, maar sinds jij geboren was is PSV de betere van Ajax
 
RealMadridsta
 
16
31 augustus 2018 om 09:18
In de hele historie is Ajax succesvoller. Op dit moment PSV. Maar met de selectie die er nu staat heeft Ajax meer kans op succes. Succesvol is iets anders dan groot. Ajax op dit moment de meest succesvolle club van NL noemen is onzin.
 
Dynek10
 
12
31 augustus 2018 om 09:19
Gaat niet om een jaargang kiezen. Ajax is inderdaad nog steeds de club met de meeste prijzen. Alleen je mag niet vergeten dat veel van deze prijzen zijn gehaald in het verre verleden, wat ook logisch is. Ajax komt uit fe hoofdstad, had dus op dat moment meeste geld en noem maar op. Ik hoor regelmatig Barca fans (vaak ook ajax fans dus) zeuren over Real dat Real hun prijzen allemaal in het verre verleden heeft gepakt. Dat is bij Ajax precies hetzelfde zo. Als je vanaf 1974 kijkt is PSV de betere en dit is opzich een redelijk jaartal, omdat de meesten die bewust mee hebben gemaakt
 
Dynek10
 
1
31 augustus 2018 om 09:24
Snap ik ook wel, kun je beter tegen de ajacieden onder ons vertellen
 
Kilum
 
69
31 augustus 2018 om 09:24
Dat is natuurlijk ook weer onzin. Sinds 1974. Terwijl Ajax hem won in `70, `72 en `73 En het verschil is 3 titels. 20 om 17 staat in het artikel. En wie won hem in 71? Feyenoord. Dus vanaf 1970 is het dus 20 om 20. Selectief een, van dit punt tot dit punt won die of die de meeste titels is altijd onzin. Afgelopen jaar is interessant en alles totaal. De rest is nutteloos. De afgelopen 10 seizoenen, Ajax 4x, PSV 3x, Feyenoord 1x, AZ 1x, FC Twente 1x. Hier Alsjeblieft. Heb je ook niets aan.
 
Xyzz
 
44
31 augustus 2018 om 09:27
Typisch dat ze dan precies 1974 kiezen aangezien PSV in de 10 jaar daarvoor helemaal niets won.
 
CruijffStadion
 
23
31 augustus 2018 om 09:27
@dynek er is maar 1 geschiedenis die telt en dat is alle geschiedenis. Grappig ook dat de gekozen periode start precies 1 jaar nadat Ajax Europa 3 jaar helemaal scheel gespeeld heeft (3x Europacup 1 gewonnen). Daarnaast neem je uiteraard alleen de nationale prijzen mee en je kunt wel stoppen met je onzin argumenten.
 
Lapsus calami
 
17
31 augustus 2018 om 09:28
Elke prijs is gepakt in het verleden..
 
Lekiam
 
23
31 augustus 2018 om 09:31
Gaaaap. Dit zijn altijd van die zinloze discussies. Iedereen kan een peridode pakken en die voor hun club het gunstigste is. Je kunt ook de laatste 2 jaar pakken dat is Feijenoord de meest succesvolste club van Nederland (1x beker en 1x kampioen, Psv 1x kampioen, Ajax niets).
 
myvision
 
23
31 augustus 2018 om 09:31
Een totaal random periode kiezen om je gelijk te halen vind ik altijd bijzonder. Ajacieden mogen niet teren op het roemruchtige verleden, dan is het een beetje raar om een periode te kiezen zodat je zelf het beste uit de verf komt.
 
DwiVer
 
8
31 augustus 2018 om 09:32
Wacht even je gaat een periode van Real Madrid (franco Periode) aanhalen en dit vergelijken met de Ajax periode? Maar goed nu we dan toch over een selectief jaar hebben en waarom aan grenzen houden?, zullen we het gewoon ook houden dat de afgelopen 25 jaar (nog recenter en nog meer mensen hebben dit bewust meegemaakt) Ajax ook de meest succesvolle Nederlandse club is, dit omdat het de enige club is die de Champions League heeft behaald, kunnen we dat ook weer doorstrepen .
 
Lapsus calami
 
13
31 augustus 2018 om 09:32
@Willem, het doet pijn? Ja, die onzin die er geschreven staat doet idd pijn aan mijn ogen. Maar verder nergens laat van. Het is gewoon kinderachtig om een bepaalde periode te kiezen omdat het voor jezelf beter uitkomt om een punt te maken.. snap je zelf wel hoe dom dat over komt?
 
Rosmalen
 
10
31 augustus 2018 om 09:52
Je moet ergens beginnen met tellen he. Ze hadden ook kunnen zeggen dat ajax sinds 2000 nog maar 6x kampioen is geworden, wat erg weinig is voor een club die door die arrogante supportertjes als allerbeste wordt gezien. Maar dan waren jullie nog meer op die pikkies getrapt.
 
surreal
 
15
31 augustus 2018 om 09:55
"psv is gewoon met een inhaalslag bezig" Laatste 10 jaar is Ajax anders meer kampioen geworden Willem, daarom is het linken van dat artikel door Dynek zo dom. Het pakt een arbitrair jaar en zegt dan vanaf dit jaar is PSV de beste. Nou lekker relevant zeg.
 
kwaad_raad
 
11
31 augustus 2018 om 10:14
Uefa Club ranking: Ajax op plek 31 over de laatste 10 jaar gezien. PSV op plek 40. https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankin...
 
WillemHolder
 
6
31 augustus 2018 om 10:14
Dan nogmaals, dan zijn Chelsea en City nog steeds minder dan Liverpool of Forrest... Laat het gewoon rusten PSV heeft dus periodes waarin ze beter waren en Ajax ook en zelfs Feyenoord heeft periodes gehad dat het beter was dan beiden. Laat gaan joh!
 
Lapsus calami
 
3
31 augustus 2018 om 10:16
Rosmalen, Je moet ergens beginnen met tellen..... ja, wat dacht je vanaf het begin? Elk jaartal daarna is omdat het je goed uitkomt en dus niet serieus te nemen. Als je dat niet begrijpt dan heeft verder praten weinig zin.
 
WillemHolder
 
3
31 augustus 2018 om 10:16
Kunnen ook vanaf het jaar 2000 tellen. Mooi rond getal en meer van deze tijd.
 
Orgullo
 
14
31 augustus 2018 om 10:25
Vind het wel grappig dat Ajacieden hier hun punt willen maken over random periode kiezen terwijl ik voor 2017 moest aanhoren dat Feyenoord in 40 jaar tijd maar vier keer kampioen werd. Iets met meten met twee maten.
 
 
2
31 augustus 2018 om 10:29
@kilum, Het blijft altijd lastig om een tijdsbestek te nemen. Deze eeuw of de laatste 25 jaar vind ik in de volksmond gebruikelijke termijnen. Maar ik vind het ook vreemd dat bij Ajax de titels mee tellen vanuit de amateur tijdperk. Want als je naar de periode vanaf 1954 gaat kijken (in voering betaald voetbal) dan heeft Ajax een flink aantal minder titels en is het verschil met PSV niet zo groot meer.
 
Cruijfffanboy
 
5
31 augustus 2018 om 10:30
Dynek10, Ik hoop dat je ziet dat ze het goude Ajax 71/72/73 er bewust uit hebben gehouden? Als je zou meten vanaf 1970 dan zie je dat Ajax het zelfde aantal kampioenschappen heeft behaald, historie is niet selectief toe te passen.
 
Dynek10
 
9
31 augustus 2018 om 10:33
Kijk die ajacieden eens tekeer gaan joh hahaha. 6 titels sinds 2000, en jullie blijven maar zeggen wzawdb.. doordat jullie serieus hierin geloven beseffen jullie niet dat PSV steeds dichterbij komt en dan gaan jullie teren op de prestaties in Europa zeker..
 
DeDonnie
 
2
31 augustus 2018 om 10:33
@Willem. Ja is mooi. Of we pakken 2010... juaahhh laten we dat doen. Ook een super mooi getal en nog meer van deze tijd! Man man man.
 
DeDonnie
 
1
31 augustus 2018 om 10:36
Het is gewoon een zinloze discussie zo. Over de hele geschiedenis gezien is Ajax het meest succesvol. Maar afgelopen jaren zijn de prijzen uitgebleven en dat mag de club, supporters en spelers zich aantrekken. Voor ajax wordt het nodig tijd om weer eens kampioen te worden. En dat zal iedereen met mij eens zijn.
 
Kilum
 
1
31 augustus 2018 om 10:39
@janssen Het is niet lastig een tijdsbestek te kiezen. Zoals ik ook in mijn post schrijf. Je gaat uit van het totaal en het afgelopen jaar. De rest is irrelevant. Het totaal is ook irrelevant, tenzij je wilt kijken naar welke club het meeste heeft gewonnen in de historie. Maar niet wanneer je wilt kijken wie er NU beter is. Dan is uitsluitend vorig seizoen relevant en natuurlijk het huidige seizoen. Aangezien PSV vorig jaar kampioen is geworden, Ajax en PSV zich beide hebben gekwalificeerd voor de CL, is PSV nu beter. Aan het eind van het seizoen is dat hopelijk Ajax weer. De rest is irrelevant.
 
DamonBoer
 
0
31 augustus 2018 om 10:52
Ajax heeft zekee veel kans op de titel dit jaar. Alleen een groter probleem voor jullie is dat PSV ook een sterke selectie heeft en die 2 ervaren spelers die gehaald zijn die zijn nu alweer gedaald in waarde aangezien elke keer ouder worden
 
wilhelm.deux
 
1
31 augustus 2018 om 13:36
Geschiedenis is geschiedenis, verleden tijd! 2018-2019 is hetgeen dat geldt. Toch nog een beetje historie? Willem II is de eerste landskampioen, dat telt tenminste echt.
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 14:39
Willem II eerste landkampioen? Nope. Concordia uit Rotterdam was de eerste landskampioen. In 1889. In de periode daarna hebben Hfc, Rap, HVV en HBS de dienst uitgemaakt in het voetbal. Willem II was pas in 1916 aan de beurt.
 
WillemHolder
 
26
31 augustus 2018 om 09:11
Populairder? Ajax heeft een grote aanhang, maar het zijn alleen de Ajax supporters die iets met Ajax hebben de rest zou het echt geen reet roesten wat er met Ajax gebeurd dus populair niet! Wel heel groot
 
Lekiam
 
20
31 augustus 2018 om 09:20
Je bedoelt net zoals bijvoorbeeld een Bayern Munchen? De grootste clubs hebben ook altijd de meeste haters.
 
Lee112
 
11
31 augustus 2018 om 09:34
Lol geldt voor iedere club ??
 
surreal
 
16
31 augustus 2018 om 09:59
Hahahahaa wat? Willem, lees dat even opnieuw. Dat is hoe populariteit werkt, dat begrijp je toch? En hoe fan zijn werkt? De club met de meeste fans is het populairst, ja de rest kan het inderdaad gestolen worden maar dat doet niet af aan de populariteit. Ik moest dit wel even een paar keer lezen, kon niet geloven dat iemand zoiets zou neerzetten
 
WillemHolder
 
3
31 augustus 2018 om 10:22
Lees het even goed in de context met het artikel. Ik snap wel dat jij het snapt... het artikel gaat erover dat PSV in Mexico erg populair is. Dat is totaal niet te vergelijken met hoe Ajax hier populair is want hier heeft iedereen buiten Ajax om een hekel aan Ajax en dat is in Mexico niet zo... wat PSV in Mexico is, is niet te vergelijken met wat Ajax in Nederland is dus die vergelijking wat gemaakt werd is dan scheef. Snap je het nu dan wat beter.... lees dus eerst het artikel, dan de reactie @myvision en dan die van mij en dan snap je de context beter. Dus nogmaals het gaat om de context dat PSV een totaal andere populariteit heeft dan Ajax hier.... kon niet geloven dat iemand zoiets niet zou snappen??
 
 
3
31 augustus 2018 om 10:24
Ja bent alleen populair als je de meeste fans hebt? Je kunt niet populair worden door iets te verkloten? Je geeft het een betekenis die in je eigen straatje valt. Je hebt het zelfs een aantal keer over gelezen, hahah lachwekkend.
 
myvision
 
5
31 augustus 2018 om 10:39
Dat is precies jouw probleem Willem: je richt je op de negativiteit. Mij interesseert die haters niet, mij interesseert de vrolijke aanhang. Zo`n entrada als voor Ajax-Kiev zie je nergens in Nederland. Zoveel respect en naam als Neeskens, Cruijff, Van Basten, Bergkamp, Litmanen en naar deze tijd misschien ook Ibrahimovic en Suarez komt ook vrij weinig voor bij spelers afkomstig van Nederlandse topclubs. Die Reyes noemt Ajax toch? Dan kunnen we vanuit Ajax daar prima even op reageren.
 
martjjnn
 
2
31 augustus 2018 om 10:51
Kan wel genieten hoe je steeds een dieper gat voor jezelf graaft Willem. Je argumenten slaan nergens op.
 
SavedByTheBell
 
44
31 augustus 2018 om 09:28
Ach, wat is dat toch voor een onnozele concurrentiestrijd altijd. Pronken met prijzen die zijn gepakt 50 jaar voordat jijzelf geboren was, pronken met het verleden van een club, de geschiedenis doormidden zagen en vanaf dat moment meten hoeveel prijzen er zijn gepakt.. doe gewoon allemaal even lekker normaal. Succesvol zijn is relatief en je wordt echt geen beter mens als jouw favoriete club in 1968 een Champions League heeft gepakt. Geniet gewoon van je ploeg op het moment, denk met weemoed terug aan succesverhalen uit het verleden en ben gerust trots op (voormalig) spelers die voor je club hebben gespeeld. Alleen het stoort me mateloos dat bij Ajax en Psv, bij Barcelona en Real Madrid en zelfs bij Messi en Ronaldo er altijd maar een discussie moet worden aangewakkerd wie of wat het meest succesvol is.
 
kleinegeneraa7
 
3
31 augustus 2018 om 09:29
Altijd dat gehuil van "mijn club is beter", "mijn club heeft de meeste prijzen", "wij hebben de beste fans", "wij hebben de trouwste fans", "wij hebben dit, wij hebben dat". Laat dat gelul van ik heb de langste lekker achterwegen. Het wordt tijd dat die geweldige clubs van jullie structureel in Europa gaan presteren. Het interesseert mij vrij weinig wie de grootste prijzenkast heeft, het gaat om nu. Ajax en PSV hebben nu een mooie stap gezet, maar laat dit nu een keer niet een incident zijn. Presteren in Europa is goed voor de Nederlandse competitie en voor de Nederlandse talenten.
 
 
2
31 augustus 2018 om 10:23
Maar ja, alleen al Amsterdam is 4 x zo groot als Eindhoven. Het is echter niet zo dat ze 4x zo veel toeschouwers trekken, en ook is het stadion zelden uitverkocht (dus daar ligt het niet aan). Dus ja, wat is populair en wat heb je eraan als je deze mensen nooit in het stadion ziet ?
 
Sanderr
 
6
31 augustus 2018 om 11:36
Zelden uitverkocht? Het stadion is altijd uitverkocht Janssen. Dat er veel kantoorpikkies met seizoenskaarten op de lange zijdes wegblijven in de mindere wedstrijden is een groot probleem bij de club, maar elke wedstrijden is tot de laatste stoel een kaartje verkocht, echt letterlijk altijd.
 
kasperpsv
 
1
31 augustus 2018 om 11:43
Ajax heeft veruit de meeste titels en psv de meeste in de afgelopen 20 jaar.. Boeie!! Beide zijn de twee topclubs van nl die nu in de cl moeten gaan presteren voor onze punten
 
PSVeruit030
 
3
31 augustus 2018 om 11:44
Doet pijn he om dit zo te zien. Je ego is nu vast en zeker gekrenkt door dit bericht. Laat het gewoon voor wat het is je hoeft je club niet altijd omhoog te praten. Dit is dus wat alle andere fans altijd bedoelen dat Ajacieden zo verschrikkelijk arrogant zijn. Ik scheer ze niet allemaal onder een kam maar altijd als er iets is als dit moet er op gereageerd worden op deze manier. Laat het gewoon voor wat het is, zoiets siert de mens
 
 
3
31 augustus 2018 om 12:27
Slechte verhulde verontwaardiging in een onverschillig sausje. Dat zijn toch de mooiste reacties
 
Constant kante
 
2
31 augustus 2018 om 14:34
myvision "die goede naam had Ajax al in de rest van de wereld sinds Cruijff dus ik maak me er niet echt zorgen over." Is dát de kern van het stuk voor jou? Dat er reden om zorgen zou zijn? Zou het niet ook gewoon kunnen zijn dat hier sprake is van een geval waarin het gewoon heel fijn kan zijn dat een andere club 'gewoon' heel erg bekend en beroemd is in een ander land en dat dit verder helemaal niets af doet aan bekendheid of populairiteit van Ajax? Of in een nog breder spectrum, zit hier vooral niet gewoon dwars dat een voor jou heilig huisje omgetrapt wordt? (het heilige huisje dat het vanzelfsprekend alleen Ajax kan zijn dat bekend is internationaal, en tegelijk onmogelijk dat daarnaast of soms zelfs in plaats van, ook andere clubs bekendheid genieten???) Kom op zeg, er is toch niemand die zegt: "ja tuurlijk, Ollanda=psv, sisisi! Ajax? No lo sé, qui?? Jogan Kroef? Yo no lo conozco!" Dit doet echt niets af aan de legacy van Cruijff, Ajax in de jaren '70 en het totaalvoetbal. Deze twee dingen kunnen gewoon normaal naast elkaar bestaan.
 
myvision
 
1
31 augustus 2018 om 14:52
Ik denk eerlijk gezegd dat we het eens zijn. Ik reageer alleen omdat Reyes zegt: “psv is in ons land inmiddels veel populairder dan bijvoorbeeld Ajax.” Hij vergelijkt het dus wel direct met Ajax, daar waar jij terecht zegt dat een bekendheid van PSV in dat land omdat er veel spelers naar PSV daar vandaan trekken, niets af hoeft te doen aan de naam van Ajax. Misschien zeg ik het niet overal even duidelijk, maar in grote lijnen bedoel ik precies bovenstaande. Het is alleen een beetje raar dat juist door Reyes direct de vergelijking met Ajax moet worden gemaakt.
 
Constant kante
 
2
31 augustus 2018 om 15:11
Haha, ik ken die Reyes niet maar misschien heeft hij als buitenstaander in Nederland niet helemaal door wat de verhoudingen hier zijn. Of, misschien just wél en zegt hij dat in die context met opzet, haha. Nah ja, anyway, zoals je zegt, we zitten wel redelijk op één lijn inderdaad. Ik vind die toestanden altijd zo merkwaardig. Ajax is groter dan Psv, in de meeste opzichten, en daar heb ik persoonlijk echt geen problemen mee. In mijn leventje heb ik echter PSV vaker kampioen zien worden dan Ajax. Dus who cares, snap je? het is echt niet zo dat ik jarenlang knarsentandend Ajax de titels aaneen zie rgijen terwijl PSV eens in de zoveel jaar een keertje kampioen wordt of zoiets, .... Maar dat 'het buitenland' alleen Ajax kent en PSV daar onbekend zou zijn, wat ik hier nog steeds vaak lees, dátis bullshit. Al slaat deze man, inderdaad, best een beetje door misschien met zijn stelling dat PSV in zijn land 'populairder' zou zijn. En so what als hij gelijk had gehad, wat heeft PSV daaraan, dat er veel Mexicanen PSV fan zouden zijn? Ze komen echt niet in Eindhoven kijken, storten geen geld in de clubkas en ik vind het dus heel sympatiek maar wat hebben we als club daaraan?
 
myvision
 
0
31 augustus 2018 om 16:09
Sterker nog: Als PSV er niet was, had Ajax ook niks meer voorgesteld in Europa. PSV en Ajax zijn momenteel de enige clubs die echt het beste in elkaar naar boven halen en daar moeten we eigenlijk gewoon blij mee zijn.
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 16:26
"psv en Ajax zijn momenteel de enige clubs die echt het beste in elkaar naar boven halen " Ja, dát vind ik dus ook. Als je ziet de laatste paar seizoenen, en ook de puntenaantallen, dan drijven die twee clubs elkaar, op dit moment, naar hogere hoogten. Maar goed, ik denk wel dat Ajax er momenteel toch net een stuk beter op staat dan Psv. Puur omdat Ajax echt een brede selectie heeft en PSV eigenlijk niet. Met die Guttierez en die Australier die net gehaald is gaat het wel de goede kant op, maar als Lozano, Schwaab, Hendrix en Bergwijn wegvallen, dan wordt het vrij schraal allemaal bij Psv. Terwijl Ajax Frenkie de Jong, Ziyech en Huntelaar redelijk moeiteloos kan vervangen als dat noodzakelijk zou zijn.
 
cabinessence
 
0
2 september 2018 om 22:20
"achja, en in ons land is Ajax weer veel populairder dan Psv." De twee hoofdredenen waarom Ajax populairder is dan Psv: 1. Ajax komt nou eenmaal uit een veel grotere stad en een veel drukkere regio dan Psv, waarin ook nog eens minder concurrentie zit (Noord-Holland heeft vier bvo's, Noord-Brabant heeft er acht). 2. Heel veel mensen zijn Ajax-supporter geworden toen de club in 1971, 1972 en 1973 de Europa Cup I won. Die mensen zijn vaak altijd Ajax-supporter gebleven en hebben de clubliefde overgedragen aan hun kinderen en kleinkinderen. De populariteit is dus voor een groot deel te danken aan geografie en het verre verleden. Dus dat zegt mij niet zoveel.
 
toss
 
4
31 augustus 2018 om 08:59
Leuk voor ons Psv, goede naamsbekendheid en populariteit in andere (grote) voetballanden.
 
lausho
 
5
31 augustus 2018 om 09:00
Goh, is ook een land waar PSV populairder is. Waarschijnlijk ook een Zuid-korea gezien Park er heeft gespeeld en Hiddink..
 
urrie1
 
27
31 augustus 2018 om 09:01
Klopt als een bus. Overal waar je komt en je zegt dat je uit Nederland komt zeggen de taxichauffeurs: aaahh PSV eindhoven, Van Nistelrooij en noem maar op. Mooi om te zien en mee te maken.
 
Lemet
 
8
31 augustus 2018 om 09:45
Je bedoelt overal in Mexico neem ik aan? Niet overal op de wereld mag ik hopen
 
urrie1
 
0
31 augustus 2018 om 13:56
Overal in Europa.
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 14:43
Lemet Overal? Geen idee, ik was (nog) niet overal. Maar ik was wel in heel veel verschillende landen en continenten. En de ervaring van urrie1 heb ik zelf ook. Of je nou in Sevilla of in Quito een taxi neemt, PSV Eindhoven kennen ze wel en ook de spelers. Maar, leg eens uit waarom dat niet zou kunnen, dat ze op de hele wereld wel een club als PSV kennen? Is dat iets slechts ook, dat PSV bekend is in het buitenland? Of mogen ze alleen Ajax kennen, van jou?
 
afcavosje
 
3
31 augustus 2018 om 09:04
Bij Ajax was dat met Suarez ook. Toen kwam zijn vriendje Lodeiro bij Ajax waardoor hij nog een tijdje langer bleef. Alhoewel ik door het relatief hoge transferbedrag verwacht dat deze speler meer in zn mars heeft dan Lodeiro. Goed voor de Eredivisie dat Psv een goed aanzien heeft in zuid Amerika.
 
PSVeruit030
 
3
31 augustus 2018 om 11:41
Mexico is geen Zuid-Amerika
 
Shadowplay
 
4
31 augustus 2018 om 09:07
En Ajax is weer populair in Denemarken b.v.
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 14:46
Shadowplay Zou PSV niet ook populair kunnen zijn in Denemarken? Er hebben met Heintze, Nielsen, Povlsen, Lerby, Arnesen, Bogelund, Schmidt Hansen, Brylle en Rommedahl toch uitstekende Deense spelers bij PSV gespeeld?
 
Coolcat Ehv
 
4
31 augustus 2018 om 09:08
PSV is heel populair in Mexico omdat er 2 Mexicaanse internationals (lozano en Gutierrez) spelen, waarschijnlijk is Ajax dus heel populair in Marokko omdat er 3 Marokkaanse internationals spelen (ziyech, Mazraoui en Labyad), ook leuk.....
 
wanneer34e
 
2
31 augustus 2018 om 09:11
Psv toch weed goed gedaan met het aamtrekken van guti. Ze hebben weer een dijk van een selectie samengesteld. En van bommel heeft een natuurlijke charisma een leider te zijn. Bergwijn ontwikkelt zich stormachtig. Lozano top speler. Malen ook goed. Oogt heel stabiel allemaal. Ajax moet uitkijken. Ze kunnen de komende weken zomaar alweer op 7 punten achterstand gezet worden. Trouwens wel veel ajax gehalte bij psv...
 
JasonRhijn
 
1
31 augustus 2018 om 09:15
Ontzettend goed gedaan van Psv. Vanuit hun kracht een potentiële topspeler halen. Nu wachten hoe hij zich ontwikkeld. Maar dit is een aankoop met een gedachte Lozano en Guardado.
 
Lekiam
 
0
31 augustus 2018 om 09:24
Het is inderdaad voor de Mexicanen leuk dat PSV nu weer een Mexicaan haalt zo blijft het een leuke club voor ze om te volgen. Maar ik denk dat als er geen geschikte speler voor PSV uit Mexico komt ze echt niet er toch een halen puur vanwege de populariteit van de club in dat land. Psv haalt gewoon weer een potentiele topspeler binnen en had hij uit Chili gekomen hadden ze hem ook gehaald. Vroeger waren we in Nederland allemaal idolaat van AC Milaan omdat er 3 Nederlandse toppers voetbalde dat is nu ook niet meer. Zo zal dit ook gaan met PSV en Mexico.
 
Loungie
 
1
31 augustus 2018 om 09:26
Logisch dat PSV populairder is in Mexico als je ziet hoeveel Mexicanen daar hebben gespeeld de laatste jaren. Wie wordt trouwens kind van de rekening op het middenveld nu Gutiérrez is aangetrokken denken jullie?
 
Lekiam
 
2
31 augustus 2018 om 09:34
Denk dat Psv gaat spelen met Hendrikx, Pierro en Guti. Dus dan zijn de jeugdspelers Romero en Rosario weer uit de basis.
 
cuco10
 
14
31 augustus 2018 om 09:59
Jeugdspeler Romero? Wie is dat?
 
Lekiam
 
0
31 augustus 2018 om 10:09
Een speler van Psv van 19 jaar oud die tegen Utrecht mee heeft gedaan. Psv heeft de afgelopen wedstrijden met een aantal jeugdspelers gespeeld waaronder Romero, Rosario, Rigo en Mauro Jr.
 
SavedByTheBell
 
16
31 augustus 2018 om 10:14
Inderdaad, jeugdspeler Romero. Is een half jaar geleden ingestroomd vanuit Velez Sarsfield voor ongeveer 10 miljoen euro maar de rest van zijn opleiding bij ons genoten. Geen idee hoe serieus je bent en ik wil hier geen discussie oplaaien over wat eigen jeugd is of niet, maar het lijkt me vrij duidelijk dat Maxi Romero allesbehalve eigen jeugd is.
 
Lekiam
 
0
31 augustus 2018 om 10:27
Sorry het gaat mij niet om een discussie of het een eigen-jeugdspeler is of niet. Ik wil alleen zeggen dat een aantal jonge spelers nu speelde en dat die nu een stapje terug moeten doen door de komst van Guti. Dit als antwoord op de vraag van Loungie over er wie er wordt opgeofferd op het middenveld door zijn komst.
 
Arnout108
 
0
31 augustus 2018 om 12:03
Zo gek is dat toch niet. PSV wil meedoen om de prijzen. Het middenveld was gewoon te smal om op alle vlakken mee te doen. Romero, Malen, Rosario en Mauro zijn nu allemaal de eerste invaller dus die krijgen nog speeltijd genoeg.
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 14:54
Lekiam Spot on! Rosario moet een stapje terug doen. Is in het grotere geheel uiteraard geen ramp, Ajax heeft natuurlijk ook gekozen om de ontwikkeling van Eiting, Bijleveld, Ekkelenkamp, Matusiwa en Sierhuis even een minder hoge prioriteit te geven dan het binnenhalen van kwaliteit en ervaring, om een stap omhoog te kunnen maken. En dat is gewoon uitstekend beleid van Ajax, als je ziet dat Ajax jaren achtereen (op dat ene superseizoen met de finale na) keer op keer kinderlijk eenvoudig werd uitgeschakeld door teams van bedenkelijk niveau, dan is het logisch dat er eindelijk eens ingekocht wordt op kwaliteit en ervaring en niet weer gegokt wordt op de potentie van een tiener. En PSV is gewoon gewongen om mee te gaan, of af te haken. Voor afhaken is niet gekozen. Dus gaat PSV mee. is niet heel moeilijk hoor.
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 14:50
Loungie "wie wordt trouwens kind van de rekening op het middenveld nu Gutiérrez is aangetrokken denken jullie?" Rosario zal zijn plek in de basis, naar alle waarschijnlijkheid, kwijt raken aan Gutierez. Zoals ook de speeltijd van Eiting dit seizoen ten koste zal gaan van het opstellen van Tadic en Ziyech. Verder is het veel en veel belangrijker dat PSV de bijzonder smalle selectie wat meer vet op de botten geeft. Ajax heeft een brede selectie met veel goede spelers op de bank. PSV zal, met de zware potten in de CL in het vooruitzicht, natuurlijk ook goede spelers op de bank hebben om in te kunnen zetten als straks de blessures en schorsingen gaan komen als er drie keer per week gespeeld gaat worden. Dus het is niet zozeer een kwestie van wie kind van de rekening wordt maar meer dat PSV gewoon een stap wil maken naar boven en naar een hoger nieveau. Nou, daar is natuurlijk niets mis mee. Rosario snapt dat zelf ook wel.
 
Leerstoel
 
3
31 augustus 2018 om 09:33
Logisch dat sommige reacties hier ingaan op wat de titel zegt. Logisch ook dat die titel wordt gekozen, dat genereert de meeste clicks. Maar man, zijn er hier nu zoveel mensen die hun trots ontlenen aan waar hun favoriete club het populairst is? Dat is ook niet echt iets om je aan te spiegelen, daar draag je helemaal niets aan bij en dat boeit ook werkelijk waar niemand. Overigens had dit artikel ook prima geweest zonder die laatste zin, vraag me dan ook af of dit letterlijk vertaald is of niet.
 
JoopieAS
 
3
31 augustus 2018 om 09:37
Ach wat een gelul van die Gutierrez, als Ajax hem als vervanger van Ziyech had willen halen was hij maar wat graag gekomen.
 
LFC1998
 
23
31 augustus 2018 om 09:54
Lees het artikel en probeer dan opnieuw een zinvolle reactie te schrijven.
 
theo uphus
 
3
31 augustus 2018 om 09:40
En laat ons vooral niet vergeten dat Ajax heel populair is op Ijsland ! Lekker belangrijk.......
 
 
1
31 augustus 2018 om 10:34
Ik denk dat het wel belangrijk is. Ik denk dat het een voordeel kan zijn als je in het buitenland een goede naam hebt. Dat een Romario, Ronaldo en nu een Lozano zich bij PSV goed ontwikkelt voordat ze naar een topclub gaan werkt altijd in je voordeel als je een jonge speler uit het buitenland haalt.
 
Tegengif
 
3
31 augustus 2018 om 09:56
Ik heb enkele Mexicaanse, voetballiefhebbende vrienden. Afgelopen zomer was er zelfs nog een stel bij ons op bezoek. Zij kennen zowel Ajax als PSV en vinden het natuurlijk leuk dat er wat Mexicanen bij PSV voetballen en voetbalden. Maar er is geen enkele die PSV volgt via de tv hoor. Die volgen hoogstens de eigen competitie, Premier League of de Primera Division. Die mensen hebben ook een leven naast het voetbal kijken.
 
RobinSchmalbach
 
13
31 augustus 2018 om 10:27
Goed representatief onderzoek zeg. Ik snel dat deze meneer er iets meer vanaf weet dan jij en een paar vrienden
 
Tegengif
 
0
31 augustus 2018 om 11:39
Ook een kwestie van logisch nadenken. Daarbij mijn eigen ervaring. Jij gelooft blijkbaar liever een journalist, die nieuws probeert te maken voor zijn eigen best wil. Of dacht jij echt dat de mensen daar staan te popelen om live wedstrijden uit de eredivisie?
 
Constant kante
 
0
31 augustus 2018 om 15:00
Tegengif Zoals er natuurlijk maar heel erg weinig mensen zijn die voor hun lol, en niet hun beroep, wedstrijden van de Colombiaanse competitie gaan zitten kijken, rechtstreeks, snap ik ook dat er weinig tot geen Mexicanen zijn die 's ochtends lekker eens naar Ajax - Emmen gaan zitten kijken inderdaad! Dat lijkt mij een eerlijke en redelijke conclusie. Maar daar hebben we het toch niet over? Dit gaat over het feit dat mensen de ervaring hebben dat Mexicanen, kennelijk, de club PSV kennen. Nou staat dit natuurlijk op behoorlijk gespannenvoet met de algemene conceptie, die als ik het hier zie nog steeds bestaat, dat 'men' in het buitenland alleen maar de club Ajax kent uit Nederland en dat men 'daar' natuurlijk nooit van PSV of Feyenoord gehoord zou hebben. Ja, dan zijn dit soort verhalen, die dus een andere beeld schetsen, natuurlijk soms wat lastiger te verwerken. En dus krijg je dit soort verhalen als je hier in dit topic leest. Maar dat zegt verder niets over de beleving, of dat mensen naar PSV of Ajax kijken of niet. Dat staat er verder los van.
 
HichamAmsterdam
 
0
31 augustus 2018 om 10:00
dan weet van welke club hij fan was als kind.. hij baalt als een stekker dat Ajax niet geïnteresseerd was. Hier is Chivas weer groter dan Pachuca
 
 
1
31 augustus 2018 om 10:35
Chivas ? Nooit van gehoord.
 
HichamAmsterdam
 
1
31 augustus 2018 om 10:00
dan weet van welke club hij fan was als kind.. hij baalt als een stekker dat Ajax niet geïnteresseerd was. Hier is Chivas weer groter dan Pachuca
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 15:01
Nope, Guadalajara is hier het grootst! Daarna Tigres. En dan de rest. Wel zorgen dat je de feiten goed weergeeft he!
 
Raypas
 
1
31 augustus 2018 om 10:05
Die meetmomenten om te bepalen of Ajax of PSV succesvoller is, zijn puur subjectief. Vanaf het ene moment gemeten is het de één, vanaf het andere moment de ander. Puur sec gekeken naar de prijzenkasten, de naamsbekendheid in de wereld, de historie en de invloed die ze hebben gehad op het voetbal in het algemeen, is Ajax veruit de meerdere. Ajax wordt wereldwijd gewoon gezien als een instituut en dat is ook zo. En dat zal iedereen, Ajax of geen Ajax, moeten beamen.
 
 
0
31 augustus 2018 om 10:39
Mee eens, maar je moet ook beseffen dat dat zaken zijn van de vorige eeuw.
 
theEDGE
 
1
31 augustus 2018 om 10:26
Wat een geleuter weer zeg en dat puur voor de bühne. Dat PSV gewoon veel succes met Mexicaanse spelers heeft is gewoon een feit, maar om nu te zeggen dat PSV groter is. PSV is daar alleen groter vanwege de groep Mexicanen die er gespeeld hebben en veelal met succes. Stel je voor dat bijvoorbeeld Moreno, Guardado enzovoorts allemaal voor Ajax waren uitgekomen en met hetzlefde succes had hij dan nu ook nog durven beweren dat PSV groter is. Of is deze huidige generatie alleen maar bezig in het nu?
 
Alkmaar54
 
1
31 augustus 2018 om 10:46
Als mensen zich afvragen wie er bij AZ zouden spelen mocht DSB niet zijn omgevallen. Dit is weer zo'n pareltje uit de school van Brands-Gerbrands. Een hele goede aankoop van Psv. Ik ben ook benieuwd of PSV op de zelfde voet door kan gaan nu Brands is vertrokken.
 
Gers010
 
0
31 augustus 2018 om 10:47
Als je kijkt naar de populariteit in NL dan staat Ajax met stip op #1, gevolgd op ruime afstand door Feyenoord; tussen de Rotterdammers en PSV zit ook weer een behoorlijk gat. De gunfactor is overduidelijk voor Sparta, een traditieclub, die eigen jeugd opleidt.
 
RobinSchmalbach
 
6
31 augustus 2018 om 10:55
En wat beeft dit precies met het artikel te maken? Inderdaad helemaal niks. Weer een kansloze opmerking om je cluppie weer wat credits toente schuiven wat hiet helemaal niet relevant is.
 
campari
 
0
31 augustus 2018 om 10:48
Dat alles heeft te maken met de Sympathie en het gemoedelijke van PSV en daar kan Ajax met al hun arrogantie ( wij zijn de beste ) niet tegen op , maar dat is al jaren zo !!!
 
T-Babangida
 
1
31 augustus 2018 om 11:15
Weten ze in Mexico dan wel dat Robben ook een PSV verleden heeft?.. Want die penalty in 2014 zit ze daar nog steeds heel hoog..
 
FrankBollegraf
 
0
31 augustus 2018 om 14:20
Ajax Amsterdam is Europees en wereldwijd de meest bekende Nederlands Voetbalclub, dat is simpelweg een feit!Overal tot in de verste plaatsen op deze aardbol kun je wel ergens een Ajax shirt te koop vinden.Eindhoven is vooral erg bekend van Philips Gloeilampen.
 
Constant kante
 
2
31 augustus 2018 om 15:16
"eindhoven is vooral erg bekend van Philips Gloeilampen." Amsterdam is al 20 jaar bekend van de Philips hoofdkantoren. Was bij de bouw van de Amsterdam Arena de enige sponsor die meebetaalde aan dat stadion en daarvoor in ruil niet één maar liefst twee skyboxen kreeg, en daarnaast ook die enorme TV schermen leverde waar alle herhalingen op geporjecteerd werden. Dus jij en andere Ajaxfans, hebben jarenlang in je eigen stadion naar een mega groot Philips schwerm gekeken! Daarnaast maakt Philips al heel erg lang heel erg geen gloeilampen meer! Philips doet tegenwoordig enkel nog de medische appratuur en de zorginnovatie. Maar goed, blijf ons hier blij maken met je 20e eeuw visie, maar wij allemaal hier zijn inmiddels 20 jaar verder dan jij. En dát is een feit,..... Koekoek!
 
myvision
 
1
31 augustus 2018 om 16:19
Ik heb een 4K Philips Androidtv. Sinds ik dat ding heeft speelt Ajax vaak de sterren van de hemel op dat scherm!
 
Constant kante
 
1
31 augustus 2018 om 16:29
Hahaha! Is mooi toch? Jouw team zien spelen op een product van een Amsterdams bedrijf! Ik heb zelf vroeger altijd veel Philips consumer products gehad, Philips Stereo torens en zo, Auto radio etc. Maar sinds geruime tijd ben ik daar wel vanaf. Het is Samsung Tv's, Ipones en Sony DvD en HDD recorders.
 
Hein Wakker
 
0
31 augustus 2018 om 17:01
Als je in het buitenland zegt "I come from Holland" is het altijd nog "Ajax, Ajax, Ajax"
 
brisingr
 
0
1 september 2018 om 08:04
Tja, Eindhoven ligt ook niet in Holland.