'PSV verlangt honderdvoudige van transfersom Donyell Malen'
Zondag, 22 september 2019 om 08:25

Liverpool is zeker niet de enige Premier League-club met interesse in Donyell Malen. Daags na de berichtgeving over de belangstelling van de Champions League-winnaar voor de aanvaller van PSV, schrijven de Engelse kranten zondag dat ook voormalig werkgever Arsenal de verrichtingen van de twintigjarige Nederlander volgt.

De interesse van Arsenal is opvallend, daar hij tussen 2015 en 2017 deel uitmaakte van de jeugdopleiding van de Londense club. De van Ajax overgekomen Malen werd destijds omschreven als 'de nieuwe Thierry Henry', maar hij kwam uiteindelijk nooit verder dan twee oefenduels in het eerste van Arsène Wenger.

PSV nam Malen in de zomer van 2017 voor naar verluidt 550.000 euro over van Arsenal. Britse media schrijven zondag dat de Eindhovense club van mening is dat de aanvaller, die zich tegenwoordig Oranje-international mag noemen, nu het honderdvoudige waard is van het bedrag dat men toentertijd aan Arsenal overmaakte, oftewel 55 miljoen euro.

De teller van Malen na dertien officiële duels dit seizoen staat op tien treffers, mede door zijn vijftal doelpunten tegen Vitesse (5-0). De aanvaller luisterde zijn debuut als international tegen Duitsland (2-4) eerder deze maand op met een doelpunt. Het contract van Malen met PSV loopt pas medio 2024 ten einde, na de contractverlenging van afgelopen maand. De oorspronkelijke verbintenis, ondertekend in de zomer van 2017, was voor drie jaar.

Meer nieuws
   
13:45
13:45
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
1
   
13:24
13:24
Van Bommel niet naar Milan; onderhandelingen met andere trainer al vergevorderd
9
   
12:58
12:58
Donkerrode kaart in Ligue 1 na karatetrap in het gezicht van tegenstander
9
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: West Ham United - Liverpool
15
   
12:23
12:23
Derksen weet wie topkandidaat is om Arne Slot bij Feyenoord op te volgen
35
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (178)

 
WouterSL
 
61
22 september 2019 om 08:51
Zal toch wel rond de 60-65 miljoen waard zijn? Of een deal met mino gemaakt? Een spits die jong is, zo makkelijk scoort en ook sinds kort nog international in een goed Nederlands elftal. Daarbij een hele goede opleiding genoten.
 
LucasAndersen
 
222
22 september 2019 om 08:56
Als hij dit een heel seizoen vasthoudt wel ja. Maar voorlopig zijn we pas een wedstrijd of 8 onderweg.
 
040vaart
 
85
22 september 2019 om 09:19
60 65 is voor een type spits als malen veels te weinig geld. Ik zeg zet er maar 100 mil op.
 
John Terry
 
91
22 september 2019 om 09:20
En dan nog, dat hield Vincent Janssen ook een seizoen vol en kijk hoe dat afliep. Tegenwoordig hoef je er 5 in te schoppen en je bent 60 miljoen waard. Overigens wel terecht dat de Nederlandse clubs dat nu ook handhaven en van profiteren, nou moet Feyenoord nog eens zo’n smakker maken. Kunnen ze gelijk een jaar eerder in dat nieuwe stadion spelen, het concept dook van de week op en zag er echt gruwelijk uit.
 
binny
 
52
22 september 2019 om 09:44
Echt dat vind je te weinig? Ik ben een gigantische fan van Malen maar de beste tegenstander tegen wie hij het heeft laten zien was Basel. Echt een heerlijke voetballer maar dit is doorslaan.
 
manodedios
 
49
22 september 2019 om 09:49
Vind dit toch heel voorbarig he, Malen heeft net zijn debuut gemaakt in oranje en een keer 5 doelpunten gemaakt. Laten we aan het eind van het seizoen oordelen. Ik herinner me nog de jubelverhalen na het Oranjedebuut van Rosario. De duurste transfer aller tijden van psv is denk ik Lozano voor rond de 40 miljoen. Maar wel na 1,5 sterk seizoen. Als hij dit seizoen topscorer wordt en Liverpool klopt aan is 55 voor Malen natuurlijk een ongekend mooi en astronomisch bedrag. We moeten niet verwachten dat de transferbedragen voor De Ligt en De Jong ieder jaar ruim overschreden zullen worden, voor een speler die niet eens CL speelde. Ik wil niet zeggen dat Malen geen topper wordt, maar wel dat mensen realistisch moeten zijn. Psv is helemaal niet in de positie om 100 miljoen te eisen, niemand gaat dat betalen en dan krijg je een heel ontevreden Malen en Raiola op de stoep.
 
tvap3402
 
4
22 september 2019 om 09:56
Inderdaad de CL campagne heeft de transfersom flink opgeschroefd voor die 2, anders hadden ze enkel in de anonieme eredivisie goed gespeeld. Dan waren de transfersommen ook rond de 55 geweest denk ik. Maar eerst maar eens afwachten of hij dit vol houdt , het lijkt vooralsnog goed te komen
 
ninjakai
 
14
22 september 2019 om 09:58
Gast alsjeblieft zeg. Hoeveel kost Boadu? Is jonger en laat hetzelfde in dezelfde competities zien. Malen heeft nu wat meer goals, maar dat heeft heel veel te maken met 1 wedstrijd. Snelheid, neusje voor de goal, overzicht behouden. Beide hebben het. Vraag maar 100 miljoen voor malen. Als AZ 35 mil vraagt voor Boadu wordt er heel snel doorgeschakeld. Hoe uniek een talent is, heeft ook heel veel te maken met prijs. Vraag te veel en ze schakelen echt door. Zeker nu AZ in Weghorst gewoon een sussesvolle transactie heeft. Goede prijs en belangrijk bij zijn nieuwe club.
 
040vaart
 
6
22 september 2019 om 10:04
Ja ik vind 60 mil best karig voor een topspits in wording. Nou is 100 natuurlijk weer het andere uiterste maar daar wil ik deels mee zeggen niet te koop of er komt een astronomisch bedrag op tafel.
 
040vaart
 
22
22 september 2019 om 10:05
En boadu speelt met alle respect bij az. Hoeveel van de toptransfers bij az heeft het gered? Ik kom alleen bij Dembele uit daar word ook naar gekeken.
 
LePenseur
 
8
22 september 2019 om 10:17
@manedodios, ik weet dat je toch altijd liever het glas half leeg dan half vol ziet als het om PSV gaat. Anders beredeneerd: Malen is jong, heeft nog amper slecht gespeeld, heeft het niet alleen tegen Basel laten zien, maar ook tegen Duitsland en Sporting Lissabon. Sporting Lissabon speelt ook al jaren de sterren niet meer van de hemel maar verkoopt zijn spelers ook voor 80m+. Je hoopt wellicht dat niemand het gat betalen en noemt nog even dat 50m een mooi bedrag is als hij topscorer wordt.. Dat wordt gewoon 60M+ als Hij er 25+ maakt. Dat is tegenwoordig helemaal niet gek meer. Daarbij hoeft PSV geen spelers te verkopen dus is PSV prima in de positie om te vragen wat ze willen, zeker met nog 5 jaar contract en zeker als er veel geïnteresseerde clubs zijn. En raiola brengt Malen naar de club die het meeste biedt omdat hij daar vaak ook het meeste aan overhoudt. Das voor PSV prima en daarbij onderhoudt PSV heel goede relaties met Raiola..
 
Stagiaire
 
13
22 september 2019 om 10:17
Hoeveel van de toptransfers van PSV hebben het gered? Locadia? Luuk de Jong? Depay?
 
Skede
 
32
22 september 2019 om 10:21
Wijnaldum?
 
Japie_Krekel
 
20
22 september 2019 om 10:23
@lucasandersen toen Frenkie 3 wedstrijden goed had gespeeld was hij al 85 miljoen waard volgens sommigen. 55 miljoen is toch niet zo gek voor een aanvaller in de huidige transfermarkt? als Malen de rest van het seizoen zaadpartijen speelt zal er heus geen club komen dus PSV zal dit pas vragen als er concreet een club komt en die zullen pas komen waarschijnlijk als hij de rest van het seizoen zijn huidige niveau blijft laten zien
 
waylonn
 
3
22 september 2019 om 10:26
Als feyenoord zulke wedstrijden speelt als tegen glasgow dan gaan ze echt nooit maar dan ook nooit een smakker maken.
 
payleep
 
26
22 september 2019 om 10:27
De jong heeft in januari zijn transfer naar Barca afgerond voor 75 miljoen. Tegen wie had hij het toen laten zien? 2x gelijkspel tegen Bayern? pas 6 maanden vaste kracht in Ajax 1. Kom op zeg, Een toptalent als de Ligt, de Jong, Ihattaren en Malen herken je direct en heeft niet altijd die ervaring nodig om zijn waarde te bepalen.
 
RamonDore
 
14
22 september 2019 om 10:31
Ronaldo Romario van Bommel zenden lozano nu en depay voetbalt de pannen van het dak!! Rare vraag stagiaire
 
TheWorld
 
9
22 september 2019 om 10:31
100 miljoen? Als hij het een heel seizoen zo kan volhouden en ook in de EL. Maar het blijft zijn eerste seizoen en het is maar de eredivisie. Echt geen 100M hoor.
 
payleep
 
32
22 september 2019 om 10:35
Van Nistelrooij? Robben? Van Bommel? Cocu? Ronaldo? Wijnaldum? Romario? Mertens? Park? Zenden? Stam?
 
Stagiaire
 
22
22 september 2019 om 10:40
Ja lekker recente voorbeelden. Dat Ronaldo het 20 jaar geleden heeft gered, geeft idd het vertrouwen om een speler van PSV te kopen. Ff nadenken jongens. Ik weet dat het vroeg is maar probeer het toch ff.
 
FCAMSTELVEEN
 
3
22 september 2019 om 10:41
Plus hij moet het nog laten zien op hoogste podium CL om dat waard te zijn.
 
Japie_Krekel
 
10
22 september 2019 om 10:45
@stagiaire Ronaldo en Romario noemen is idd misschien overdreven maar bij Ajax worden ook spelers als Eriksen, Vertonghen en Suarez nog steeds genoemd en die zijn ook al aardig wat jaren weg bij de club. Frenkie De Jong, Davinson Sanchez en De Ligt zijn de eerste echte grote verkopen van Ajax sinds jaren als je kijkt naar het niveau van de spelers en De Ligt en Frenkie moeten zich nu gaan bewijzen nog want die zijn er net bij hun clubs. je kan dus niet nu al zeggen dat die geslaagd zijn bij hun clubs. Milik leverde ook veel op maar dat is vooralsnog geen basisspeler bij Napoli
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2019 om 10:46
@fcamstelveen Atletico dacht daar anders over toen ze 120 miljoen betaalden voor Joao Felix
 
FR_JC
 
6
22 september 2019 om 10:54
Japie, clausule die betaald moest worden zorgde daarvoor. Goeie speler maar geen 126 miljoen waard.
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2019 om 10:57
@fr_jc dat is misschien zo maar neemt niet weg dat hij niet in de CL heeft gespeeld en dat er toch veel geld voor hem betaald is. waarom zou Malen dan geen 55 miljoen kunnen opleveren zonder CL ervaring? achteraf gezien weet ik overigens niet of hij te duur was. hoe hij nu speelt is Joao Felix na Mbappe denk ik de beste aanvaller ter wereld in zijn leeftijdscategorie en hij is geloof ik pas 18 jaar als ik me niet vergis
 
Richdinho
 
9
22 september 2019 om 11:04
100 miljoen? Droom verder. Kijk een Luca Jovic. 60 miljoen. Hoe is Malen dan 100?
 
Arnavut1
 
7
22 september 2019 om 11:06
Ach... Dat wordt vaker gezegd door Ajacieden over Ajax talenten dan bij een ieder ander club. Zo zie je maar dat een trend is neer gezet om je eigen spelers de hemel in te prijzen en abnormale bedragen te vragen voor iemand die niet een lange tijd iets heeft gepresteerd. Als je het in de context leest, dan wanneer hij zich op deze manier blijft ontwikkelen, dan kan je ook beter deze transferbedragen (huidige transferbedragen) kan relativeren.
 
FR_JC
 
4
22 september 2019 om 11:14
@Japie, zeker waar echter zou geen club hem gekocht hebben als die clausule niet bestond voor 126 miljoen (aanname). Dat hij goed kan voetballen ben ik geheel met je eens. Of dat Malen dat nu al waard is betwijfel ik na 7 wedstrijden en 2 interlands. 'Maar' als hij zichzelf zo in de kijker blijft spelen met zijn spel en inzicht dan word en gaat hij die 55 miljoen opleveren.
 
houtapp
 
0
22 september 2019 om 11:31
Robben, van Nistelrooy
 
peterdm
 
3
22 september 2019 om 12:23
Je maakt een foutje, de Ligt en de Jong zijn geen aanvallers. Malen wel en je weet dat voor aanvallers meer wordt betaald dan voor een verdediger of middenvelder. Dus vergeet die 55 m.
 
ehvvoetbalstad
 
2
22 september 2019 om 13:15
Geen slechte visie. Toch een toevoeging. Voor Lozano is 40 betaald waarbij Napoli tiegaf hem al lange tijd op de radar te hebben gehad. Ook toen hij slechter speelde wilden ze hem nog hebben. Malen had altijd al talent maar hij most alleen de gelegenheid (Lees basisplaats) om dit te laten zien. De intrede van Ihatarren heeft hier ook nog een rol gespeeld. Het spelen tegen tegenstanders als Sporting en Basel laat het potentieel van deze jonkies zien. Ik voorspel dat hun ontwikkeling nog niet ten einde is. Dus als psv lang doorgaat in de EL is tussen 60 en 100 niet gek aan het eind van dit seizoen.
 
BurdyM
 
1
22 september 2019 om 13:34
Ja Duitsland is ook echt geen grootmacht in het Wereldvoetbal.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 15:04
Frenkie de Jong heeft 85 miljoen opgebracht omdat de clubs voor hem in de rij stonden en belangstelling prijsopdrijvend werkt. De vergelijking met Malen gaat volledig mank omdat op hem nog helemaal niet is geboden en zijn marktwaarde natuurlijk wordt bepaald door wat potentiele kopers er voorover hebben. En zolang die zich nog niet hebben gemeld, is elk prijskaartje wat om je zijn nek hangt van nul en generlei waarde en pure speculatie. Het is bovendien volslagen onzin om de prijs van de ene speler af te meten aan wat er voor een andere speler op tafel is gelegd omdat de prijs in de meeste gevallen afhankelijk is van de belangstelling. Voor Macguire is meer betaald dan voor Van Dijk, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Macguire daarom een betere speler is. Wat mij betreft, bij lange na niet.
 
Postduif
 
16
22 september 2019 om 09:44
malen is geen drol waard als hij geen champions league voetbal speelt, laat staan dat hij een finale europa league kan halen moet hij nog steeds beslissend zijn in de eindfase met een doelpunt of assist daarnaast moet en zal hij dit meerdere jaren kunnen vol houden.in de champions league zijn spelers meer waard, maar ik vind het toch wel wat over dreven nu al te zeggen dat hij 60-65 miljoen gaat opleveren. malen is een prima speler, maar scoort bijna altijd van uit een counter of het is een afstand schot. ik zou hem wel is willen zien scoren als hij drie man passeert als de tegen stander twee bussen op de 16 meter heeft staan.ja en ik weet ook wel dat het geen messi is, maar dat heb ik malen nog niet zien doen,terwijl tadich en nerez de kwaliteiten hier wel over beschikken omdat te doen.
 
Scepticus38
 
8
22 september 2019 om 10:17
Mensen praten vaak als een blinde over de kleuren en zonder dat ze rekening houden met de omstandigheden. Ze roepen maar dat hij 100 miljoen waard is, zonder er rekening mee te houden dat Raiola zijn zaakwaarnemer is en de inhoud van het contract met Malen te kennen. De entourage van De Ligt dacht dat Ajax die voor 50 miljoen zou laten gaan omdat daar een jaar geleden afspraken over zouden zijn gemaakt die door beide partijen anders worden uitgelegd en die men was vergeten op papier te zetten. Als dat wel het geval was geweest, had Raiola nog veel meer commissie kunnen rekenen, dus hoe groot is de kans dat Raiola zich dat 2 keer laat overkomen en er in het contract van Malen niet iets van ontbindende voorwaarden staan? Niet zo heel erg groot, lijkt mij. PSV kan wel 100 miljoen vragen, maar dat bedrag gaat men sowieso nooit krijgen, zolang Malen zijn kunsten niet op de hoogste podia heeft kunnen etaleren. Daarvoor zijn de riscos simpelweg te groot. Ook voor een grote club is 100 miljoen een megabedrag, daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar de uiterst geringe winsten die voetbalclubs doorgaans maken. Die van Barca was niet meer dan 11 miljoen op een recordomzet van bijna 1 miljard(!).
 
LePenseur
 
14
22 september 2019 om 10:20
Een goed EK met 4-5 goals en Malen is 80+ waard als hij er in de competitie ook 25+ maakt. Die gozer is zo waanzinnig compleet, dat zie je niet veel.
 
Postduif
 
1
22 september 2019 om 10:30
nou jou ik ben niet per definitie voor ajax, maar op dit moment heeft ajax gewoon het mooiere van het spel als ik bijde ploegen een verschillende wedstrijden zie spelen en vanmiddag is zal het geen groot verschil zijn tussen de twee ploegen.neem het spel tegen sporting, die moet je toch helemaal tegen de muur aan kunnen spelen, en als psv weer is op de helft van de tegenstander is, dan staan ze tactisch zo, dat psv het spel dood maakt en het zo saai wordt gemaakt, dat ik liever nog naar ajax kijk omdat die op dit moment gewoon meer vooruit en risico in het spel durven te leggen… het is wat het is, ik houd niet van ploegen die counteren, dat is gewoon simpel.of is het niet waar als psv de bal op de helft van de tegenstander heeft, het speel helemaal dood maakt en zonder enig diepgang.het is toch waar wat ik zeg? dat je eerst maar is moet afwachten hoe malen gaat presteren in de europa league en of je überhaupt een kwart/halve/finale gaat halen en dan nog zou je een extra seizoenen goed moeten presteren.@atleticofc
 
payleep
 
13
22 september 2019 om 10:39
Wat heeft Neres dan precies laten zien buiten een paar keer leuk meespelen in een Tadic (ipv Tadich) en Ziyech show? Neres is maximaal 25 miljoen waard maar Ajacieden hebben een blok voor hun hoofd. Ook dit seizoen zonder Frenkie kan ie geen pepernoot raken. Malen moet eerst 17 keer scoren op een WK om 80 miljoen waard te zijn en Neres die nauwelijks iets bewezen heeft en middelmatige statistieken heeft is wel 100 miljoen waard. Rare beredeneringen.
 
Boktor
 
8
22 september 2019 om 10:48
Hahaha, geen drol? Nicolas Pepe had nog nooit een Europese wedstrijd gespeeld, voordat 'ie 80 miljoen waard was.
 
houtapp
 
5
22 september 2019 om 11:47
@postduif ook zonder cl te spelen kunnen spelers veel geld waard zijn/worden. Dat ajax toevallig één seizoen boven hun kunnen heeft gepresteerd betekent niet dat alleen hierdoor De Jong en De Ligt veel geld waard zijn geworden. De markt is gewoon op hol geslagen en daar profiteren clubs als Ajax, Benfica, Frankfurt nu van. Jouw betoog raakt kant nog wal en spelersnamen is niet jouw sterkste ben benieuwd wel naam er achter op je shirt staat.... Blint?
 
mayarood
 
2
22 september 2019 om 11:50
Ik sta altijd te kijken hoe veel geld er aan PSV-spelers wordt toegedacht. Lozano zou 60-80 miljoen opbrengen en nu Malen 100. Maar iedereen vergeet dat er maar een paar clubs zijn die zo veel geld op kunnen hoesten en dat clubs ook wel 10 keer kijken of ze dat echt gaan doen. Klopp kan dit nu risicoloos zeggen, want volgende week ziet hij bijvoorbeeld de spits van Red Bull Slazburg en zegt hetzelfde erover. Wat Malen betreft hangt het er van af hoe hij zich ontwikkelt, of hij bijvoorbeeld basisspeler wordt bij Oranje. Misschien komt er een ander in zijn plaats zoals Bergwijn of als Promes heel goed gaat draaien in de Champions League. Daarbij zijn het binnen een club altijd communicerende vaten: een hogere prijs voor Malen betekent een lagere voor Bergwijn, want die is dan minder gewild. Verder wil ik er ook nog op wijzen dat PSV 40 miljoen voor Bergwijn wilde, maar dat er geen club was die dat wilde betalen....
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 14:54
Je kletst uit je nek en hebt geen idee waar je het over hebt. De waarde van een speler wordt bepaald door de markt en marktmechanismen. Voor Neres is al meer dan 50 miljoen geboden en dat is dus ook zijn huidige marktwaarde. Op Malen is nog helemaal niet geboden en die heeft dus ook helemaal nog geen marktwaarde en dat is ook helemaal niet gek omdat zijn ster nog maar net rijzende is en hij net zijn contract heeft verlengd. Als clubs als Liverpool ook concrete interesse gaan tonen, kan zijn marktwaarde heel snel naar die van Neres toegroeien, maar vooralsnog is daar geen sprake van. Je reactie raakt dan ook kant noch wal. Malen hoeft helemaal niet 17 maal te scoren, maar zorgen dat er belangstelling voor hem ontstaat en dat kan hij door goed te presteren. Je kunt wel jammeren over Neres, maar Neres heeft het op het hoogste podium kunnen laten zien en daarom is zijn transferwaarde relatief hoog. Marktprijzen fluctueren echter voortdurend en datzelfde geldt voor vraag en aanbod, daarom kan dat over een jaar weer totaal anders zijn. Malen zal het in de Europa League en in de Eredivisie een stuk moeilijker krijgen om zich te profileren, maar dat is Dolberg ook gelukt, dus onmogelijk is het zeker niet. Er komt ook een EK en als hij daar vaak genoeg speelt en zich weet te onderscheiden, komt de belangstelling vanzelf en die is wel bepalend voor marktwaarde van een speler. Dan moet hij echter wel gedurende langere tijd vormbehoud tonen en dat is voor een jonge speler als hij geen eenvoudige opgave.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 15:19
Luis Suarez maakte er in de Nederlandse competitie 35 en is uiteindelijk voor 27,5 miljoen aan Liverpool verkocht. Die bracht pas 80 op toen hij van Liverpool naar Barca vertrok. Bjorn Vlemminckx maakte er ook 23 in de eredivisie en daar is later nooit meer iets van vernomen. Zo een prestatie is dat dan ook niet. Tadic maakte er vorig jaar 28 en reeg ook de assist aan elkaar, terwijl hij ook in de CL voortreffelijk heeft gepresteerd. Toch speelt hij nog steeds bij Ajax en zijn er naar mijn weten ook geen rare bedragen op hem geboden. 80 miljoen is een waanzinnig bedrag dat uitsluitend voor spelers uit de buitencategorie op tafel wordt gelegd. En tot die categorie behoort Malen ondanks dat hij bovengemiddeld getalenteerd is, bij lange na niet. Er is ook geen enkele club die zo een bedrag op tafel zomaar even op tafel legt omdat een speler 5 doelpunten op een EK heeft gemaakt, terwijl ook nog maar moet worden afgewacht hoe vaak Malen überhaupt gaat spelen als NL het EK haalt. Als Malen zich weet te onderscheiden op het WK en de belangstelling voor hem op gang komt, kan hij een heel hoog transferbedrag opleveren. Dat dat 80 miljoen wordt, moet ik eerst nog maar zien, daarvoor moet hij minimaal een heel seizoen lang en evenwichtig presteren en zover is het nog lang niet.
 
Constant kante
 
0
22 september 2019 om 16:01
Scepticus"je kletst uit je nek en hebt geen idee waar je het over hebt. De waarde van een speler wordt bepaald door de markt en marktmechanismen. Voor Neres is al meer dan 50 miljoen geboden en dat is dus ook zijn huidige marktwaarde. "jij kletst zélf uit je nek!50 miljoen geboden door een Chinese club, heel erg lang geleden. En dat zou dan nu nog steeds leidend moeten zijn? Hoezo? Alsof Clubs in Spanje, dankzij een bod uit China, opeens geld kunnen laten bijdrukken om daarna dergelijke bedragen te gaan uitgeven voor de tweede of derde keuze van buitenspeler van het Braziliaanse team? Totaal onzinnige nonsens gedachte!want wat beweer jij precies hier? Dat Dolberg dus ook eigenlijk nog 50 miljoen waard was, omdat een club dat voor hem had geboden ooit? Of dat Bazoer, waar Napoli 50 miljoen op bood, dus eigenlijk dat soort bedragen waard zou zijn?nee, kletspraatjes Scepticus. En ja, de markt bepaalt, maar de markt beweegt en de suggestie dat je nu nog steeds een bedrag kunt vragen puur omdat dat bedrag ooit eerder op tafel kwam, uit een rare bron, is lachwekkend. We gaan het wel zien, hoeveel geld PSV gaat vangen als ze straks Bergwijn en Malen verkopen. Voor Ajax zijn die twee spelers inmiddels duidelijk té duur. Dát staat inmiddels wel vast. Dankzij de markt!
 
Constant kante
 
1
22 september 2019 om 16:06
Scepticus"luis Suarez maakte er in de Nederlandse competitie 35 en is uiteindelijk voor 27,5 miljoen aan Liverpool verkocht. Die bracht pas 80 op toen hij van Liverpool naar Barca vertrok. "zag ik jou gisteren niet hier allerlei mensen kapittelen omdat jij vond dat die mensen (analisten) niet álle omstandigheden en feiten meenamen in hun analyse. En jij, als analyticus, zou voor een dergelijke instelling ontslagen worden, zei jij. Wel, leg mij, en vooral anderen hier, dan eerst maar eens even uit hoe het komt dat jij de concrete feiten die aan die transfersom van Suarez hier niet meeneemt in je analyse? Waarom noem jij de directe aanleiding van zijn vertrek niet, het bijtincident met Bakkal?? Suarez' periode bij Ajax was na een reeks incidenten met dat bijtincident ( de eerste in een serie van drie) wel voorbij. Zijn langere verblijf daar was niet meer aan de orde. Ajax moest hem dus in die winterstop verkopen. Liverpool wist dat ook. En Ajax kon dus simpelweg nooit het volle potentieel van Suarez te gelde maken en moest genoegen nemen met een bedrag waarvan iedereen destijds wel vond dat het te laag was. Puur omdat Suarez weg moest en Ajax dus niet meer het onderste uit de kan kon trekken. Zoals ze bij De Jong, De Ligt, en eerder Huntelaar en Sneijder altijd wél konden. Dus, tijd dat je gaat toepassen wat jij altijd predikt! Neem gewoon álle feiten mee graag als je iets analyseert!
 
atleticofc
 
14
22 september 2019 om 09:56
Dit is ook wat de Engelse media er van maakt he. Denk niet dat PSV zich nu al over een transfersom uit laat. Dit is gewoon speculeren.
 
payleep
 
10
22 september 2019 om 11:31
De jong speelde nauwelijks een jaar voor Ajax voordat hij basis werd. Dus absoluut geen zelfopgeleide speler. Daarnaast speelde de Jong pas 6 maanden basis bij Ajax en alleen poulefase CL op niveau gevoetbald. want hij werd namelijk al eind Januari vastgelegd door Barca voor €75 miljoen ex bonussen.er was niemand die vond dat hij dat niet waard was.nu Speelt Malen bijna even lang op niveau in het eerste; Duitsland, Sporting.ligt niet heel ver af van het aantal topwedstrijden wat de Jong speelde. Maar hij haalt de 50 miljoen niet.. Terwijl hij 1 op 2 loopt qua doelpunten.te lachwekkend voor woorden. 100 miljoen vragen en niks minder.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 15:30
"terwijl hij 1 op 2 loopt qua doelpunten.te lachwekkend voor woorden. 100 miljoen vragen en niks minder. ". De competitie is 5 wedstrijden onderweg en daarin heeft Malen in 2 van de 5 wedstrijden gescoord. Dat hij 1 op 2 loopt, komt omdat hij er 5 in 1 wedstrijd heeft gescoord, hetgeen natuurlijk een schitterende prestatie is, maar wel een heel ander beeld geeft dan jij nu schetst. Dat jij de prestatie van De Jong vergelijkt met die van Malen, is pas echt lachwekkend. De Jong heeft het op het allerhoogste podium laten zien zowel bij Ajax als Oranje. Malen nog uitsluitend tegen clubs als Vitesse. Dat is nog niet eens appels met peren vergelijken, maar appels met bloemkolen.
 
Constant kante
 
1
22 september 2019 om 16:08
Scepticuskijk nog even de interland Duitsland - Nederland na. Kennelijk heb jij het gemist, maar Malen scoorde daar de 'winnende treffer' de 2-3! En kijk dan nog even wat je hierboven zegt: namelijk dat Malen, vind jij, nog niets heeft laten zien in oranje. Koekoek!
 
FR_JC
 
34
22 september 2019 om 08:52
Als die jonge zo blijft spelen dan word hij die 55 miljoen zeker waard.
 
Scepticus38
 
3
22 september 2019 om 10:21
Dat zou zeker kunnen, maar dan blijft de vraag over hoeveel PSV daarvan in eigen zak kan steken als je in ogenschouw neemt dat Raiola de zaakwaarnemer van Malen is.
 
Japie_Krekel
 
14
22 september 2019 om 10:31
@scepticus38 PSV krijgt gewoon hun geld hoor. de kopende club betaald Raiola zijn commissie
 
FR_JC
 
4
22 september 2019 om 10:38
Scepticus, het is wat Japie al schreef, commissie van Raiola word betaald door de kopende club en heeft niets met het bedrag te maken dat PSV ontvangt. Echter in sommige gevallen zal een contract waarin speler/zaakwaarnemer een percentage krijgt opgenomen zijn bij verkoop. Dan vangt Raiola meer en zo ook de speler. (Percentage verkoop en tekengeld koop)
 
stravven
 
1
22 september 2019 om 13:50
Alleen heeft Arsenal volgens mij nog een doorverkooppercentage. Ik dacht iets van 10 tot 15 procent. En er gaat sowieso 1 procent naar Ajax als opleidingsvergoeding.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 15:38
Kortzichtig gedacht. Een club trekt altijd een bepaald bedrag uit voor de aankoop een bepaalde speler en hoe lager de transfersom is, hoe meer commissie Raiola kan opstrijken. Raiola heeft er dus belang bij om de transfersom zo laag mogelijk te houden en dat kan op allerei manieren. Bij Ajax heeft hij dat met De Ligt gedaan door zoveel commissie en loon voor zijn cliã«nt te vragen, dat de potientiele kopers 1 voor 1 afhaakten tot alleen Juve overbleef. Het is natuurlijk uitermate naief om te denken dat hij niet hetzelfde bij Malen zou kunnen doen, al het ligt veel meer voor de hand dat hij daarover contractafspraken heeft gemaakt met PSV in ruil voor zijn handtekening en die van zijn client. Ook in het nieuwe contract van Tagliafico staat dat de transfersom boven een bepaald bedrag met hem gedeeld gaat worden, waardoor Ajax dus een stuk minder aan hem overhoudt. Malen heeft voor 5 jaar getekend en Raiola kennende zal hij dat contract niet zonder enige tegenprestatie getekend hebben. Er zal genoeg geld overblijven voor Psv, maar ik vind het uitermate naief om te denken dat als Malen werkelijk 70 of 80 miljoen zou gaan opbrengen, Raiola er niet voor heeft gezorgd dat een deel van dat bedrag in zijn zak en dat van zijn client terecht komt. Ajax heeft dat bij Kluivert geweigerd, maar PSV is ontvankelijker gebleken voor dergelijke constructies zoals bijv. gebleken is met Lozano. En op zich is dat niet onlogisch omdat er nog genoeg overblijft en Malen anders wellicht aan het eind van het seizoen gratis de deur uitgelopen was. PSV is derhalve sowieso beter geworden van diens contractverlenging.
 
Constant kante
 
1
22 september 2019 om 16:11
Lang verhaal Scepticus, maar allemala leuk en aardig, maar de kopende club betaald de commissie voor spelers die ze halen. Dus PSV gaat Raiola helemaal niks betalen, dat gaat de kopende club doen. Exact zoals Ajax daat heeft gedaan met Frenkie en Mathijs! De enige reden dat jij hier gaat suggereren dat PSV zou moeten betalen is omdat jij Ajaxfan bent. Want omgekeerd had je hier een heel lang verhaal gehouden hoe dom en naief mensen zijn die suggereren dat Ajax zou moeten betalen voor het verkopen van de eigen spelers. Nou, voor PSV geldt exact hetzelfde, vanzelfsprekend!
 
Scepticus38
 
0
23 september 2019 om 14:26
Probeer je voor de verandering eens aan de feiten te houden en me geen woorden in de mond te leggen die ik niet heb uitgesproken. Ik heb nergens in mijn bijdrage gezegd noch gesuggereerd dat PSV de commissie van Raiola zou moeten betalen en zal dat ook nooit doen omdat dat complete onzin is. Je mag mij dom en naief noemen, maar dat is altijd nog minder kwalijk dan de gewoonte die jij er van maakt om mijn woorden te verdraaien als je op mijn reacties reageert. Het begint zo langzamerhand op een dwangneurose te lijken, terwijl iedereen gewoon mee kan lezen dat ik in mijn bijdrage nergens heb gezegd noch gesuggereerd dat PSV Raiola commissie zou moeten betalen. In de transfer van Pogba naar Manu heeft Juve Raiola meer moeten betalen ( 24 miljoen ) dan Manu ( 16 miljoen ), hoewel Manu de kopende partij was. Dat was geen commissie, maar een uitvloeisel van de contractafspraken die Raiola had gemaakt met Juve, toen die club Pogba heeft aangekocht. Je kunt in contracten voorwaarden opnemen over de toekomstige transfersom en als zaakwaarnemer op die manier de transfersom binnen de perken houden zodat je zelf meer commissie kunt vragen van de kopende club. Of je speler uit zijn contract laten lopen zodat een geinteresseerde club geen transfersom behoeft te betalen en op die manier handgeld eisen voor je speler en hogere commissie voor jezelf. Dat is hoe Raiola vaak werkt en dat is dan ook wat ik heb geschreven en bedoeld en dat is iets heel anders dan wat jij beweert.
 
Giodinho7
 
45
22 september 2019 om 08:55
PSV heeft echt goud in handen met de spelers in de voorhoede. Met een beetje goed onderhandelen kan PSV de komende seizoenen financieel echt een slag gaan slaan. En dan hebben ze nog spelers als Mauro jr en Romero die uitgeleend zijn.
 
Panerai
 
61
22 september 2019 om 09:05
En vergeet Lammers niet.
 
MrKrillin
 
9
22 september 2019 om 10:23
@Giodinho7 "PSV heeft echt goud in handen met de spelers in de voorhoede" O ja, wie dan? Bruma? Die gaat toch geen veelvoud opleveren van wat er betaald is. Bergwijn? Die speelde afgelopen seizoen heel sterk en amper belangstelling. Sevilla wilde niet meer dan 30 mil betalen. Die zal niet naar absolute top gaan. Sevilla, Roma, dat soort clubs maar die gaan geen 40 mil of meer betalen. Malen, die is heel sterk begonnen maar wordt nu wel super gehyped. Laten we ff tot winterstop of einde seizoen wachten. Tot nu zeker potentie om voor goed bedrag weg te gaan. Lammers? Die heeft nog niets laten zien. Obv spel bij Heerenveen heb ik niet indruk dat dit een internationale spits gaat worden die voor tientallen miljoenen verkocht wordt. Ihattaran, is zeker een geweldig talent en is m.i. samen met Malen de cash boys voor PSV.
 
houtapp
 
9
22 september 2019 om 11:52
Ene Mathijs de Ligt werd ook enorm gehyped waardoor er belachelijk veel is betaald voor een iets bovengemiddelde verdediger. Raiola heeft dat prima gedaan maar de Ligt heeft nog een hele lange weg te gaan naar de top.
 
MrKrillin
 
12
22 september 2019 om 12:44
@houtapp Volgens mij won de Ligt wel een individuele internationale prijs. Daarnaast dik bewezen in de CL als jongste aanvoerder ooit. 2 jaar ervoor als 17 jarige Uefe cup finale. Wil je serieus het hypen van de Ligt en Malen vergelijken?
 
joekaa
 
0
22 september 2019 om 15:25
Je vergeet Gakpo, denk dat die jongen nog wel grote stappen kan gaan maken. Verwacht dat die dit seizoen definitief gaat doorbreken, heeft echt een goeie overzicht en voorzet in huis.
 
MrKrillin
 
1
22 september 2019 om 16:35
@joekaa Zou kunnen. Leuke voetballer dje Gakpo. Uiteindelijk zullen alleen echt de supertalenten voor megaprijzen weggaan. Check een Ziyech max 35 mil. Die domineert al jaren de eredivisie. Bergwijn is op dit moment veel beter dan Gakpo, meer dan 30 mil wilde Sevilla niet betalen.
 
Scepticus38
 
8
22 september 2019 om 10:30
Dat dacht men bij Ajax met Bazoer, Dolberg, Tete en Riedewald ook. Maar het kan uiteindelijk ook wel eens tegenvallen. De praktijk is altijd veel weerbarstiger gebleken dan de theorie. Sulejmani is nog altijd 1 van de duurste transfers uit de clubgeschiedenis van Ajax, terwijl die is gedaan in een tijd dat de club er lang niet zo warmpjes bij zat als nu. Men ging er bij Ajax toen vanuit dat het een verantwoorde investering zou blijken te zijn en men er minimaal hetzelfde bedrag voor terug zou krijgen dan was geinvesteerd omdat het enorme talent van Sulejmani daar zo goed als garant voor stond. Het is ondanks dat enorme talent allemaal heel anders gelopen en de transactie is uiteindelijk uitgemond in de meest kostbare miskoop in de clubgeschiedenis. Omdat talent alleen niet genoeg is voor een succesvolle carriere als topvoetballer.
 
ehvvoetbalstad
 
26
22 september 2019 om 08:57
Vind ik laag. In England betalen ze 50 miljoen voor een spits van WBA of Aston Villa. Ik zou inderdaad wachten. 80 moet mogelijk zijn binnen een jaar. Als hij het heel goed gaat doen 100. Voetbal draait nu een maal om doelpunten en die kan hij maken.
 
WouterSL
 
4
22 september 2019 om 09:05
Je weet niet wat er met het tekenen van het nieuwe contract is afgesproken. Hij heeft Mino als coach. Kan best zijn dat een bedrag van 55 is afgesproken. Des te lager de transfersom des te hoger is de vergoeding voor Mino en des te hoger het salaris van Malen. Anders is 65 miljoen een redelijk bedrag
 
ijspegel
 
3
22 september 2019 om 09:47
De vergelijking met interne transfers binnen Engeland gaat enigszins scheef, aangezien de hoogte van de transfersommen bij binnenlandse transfers daar verhoudingsgewijs hoger liggen.
 
stravven
 
2
22 september 2019 om 13:51
Doe realistisch. De interne transfersommen in Engeland liggen echt niet op 50 miljoen. De meeste hoge bedragen worden daar betaald voor Britse spelers, en voor zover ik weet is Malen best wel Nederlands. Als je meer dan 45 miljoen kan vangen doe je het heel goed.
 
SV1986
 
17
22 september 2019 om 09:06
Voor zo’n transfersom moet je als je een Eredivisie club bent eerst bewijzen dat je het aankan op het allerhoogste niveau. Zoals Frenkie en Matthijs t/m halve finale CL. Een dergelijk bedrag vragen als PSV zijnde.. ze moeten wel een beetje meedenken met wat de speler zelf wil en wat goed is voor zijn ontwikkeling
 
Harmr
 
94
22 september 2019 om 09:09
PSV moet helemaal niets. Malen heeft een langlopend contract getekend dus ze kunnen vragen wat ze willen..
 
Stagiaire
 
4
22 september 2019 om 10:24
Vragen wat ze willen tot hij jarenlang bij PSV speelt omdat niemand wilt betalen wat ze willen en Malen het zat is om tegen Fortuna, Emmen VVV enz. te voetballen. Malen is echt niet van plan om zijn hele carrière bij PSV te voetballen.
 
Harmr
 
2
22 september 2019 om 10:31
Natuurlijk komt er een moment dat die vlieger niet heel aal meert op zal gaan, maar dat is voorlopig niet het geval, zeker niet nu de heer Malen heeft bijgetekend tot '24..
 
Harmr
 
2
22 september 2019 om 10:32
*niet helemaal meer Corrigeren op telefoon kan niet helaas..
 
metaalverf
 
0
22 september 2019 om 11:24
Is dat via de app? Op de website via mobiel kan je wel gewoon bewerken.
 
memphisdepay
 
6
22 september 2019 om 09:22
Hier is natuurlijk ook niks van waar. Er is geen woord over te zeggen hoeveel hij nou eigenlijk waard is. Het is gewoon afwachten, wanneer hij topscorer van de eredivisie wordt, europees veel scoort en misschien nog wat leuks doet op het ek dan kan zo’n vraagprijs hard stijgen.
 
Japie_Krekel
 
1
22 september 2019 om 10:34
@sv1986 Joao Felix scoorde alleen in de Europa League en daar werd ook flink voor betaald. als Malen in Oranje en de EL zijn goaltjes meepakt en er in de Eredivisie 25 inlegt word hij wel 55 tot 60 miljoen waard denk ik. het is bovendien een aanvaller en die zijn doorgaans meer waard als verdedigers en controleurs dus die 55 miljoen vind ik geen raar bedrag
 
payleep
 
5
22 september 2019 om 10:55
Inderdaad. Uitzonderlijke talenten hoeven zich niet in de CL, WK te bewijzen. Zie Mbappe, Joao Felix.psv hoeft Malen helemaal niet te verkopen want financieel gaat het prima met Psv.gewoon lekker een jaar laten ballen als Spits van PSV in de EL en spits van het grote Oranje in de EK kwalificatie en in de zomer van 2020 voor 100 miljoen verkopen. Voor niks minder genoegen nemen. Ik snap heel goed dat half Amsterdam op dit topic reageert omdat het natuurlijk pijnlijk is dat Bergwijn en Malen samen voor minimaal 150 miljoen verkocht gaan worden terwijl het ex-ajacieden betreft maar accepteer het en kom niet met die bullshit dat hij nog niks bewezen heeft want vandaag om 16.45 uur schiet hij ajax ook nog eens terug naar Amsterdam met verdrietige hoofdjes. Eens kijken wat ie vanavond waard is. 110 miljoen?
 
Dubalo
 
6
22 september 2019 om 11:08
Zie Mbappe? Ben je vergeten dat mede dankzij hem Monaco de halve finale van de CL haalde. En dat Joao Felix zich ook bewees in de competitie en EL.
 
KokkieAFCA0341
 
2
22 september 2019 om 12:29
Hahahaha Payleep, ze konden Bergwijn niet eens kwijt voor 40 miljoen dit seizoen en hoe hij vorig seizoen na de winterstop speelde en hoe hij tot nu toe dit seizoen speelt wordt die echt niet duurder hoor, hij lijkt eerder stil te staan dan vooruit te gaan
 
Sulejmanii
 
5
22 september 2019 om 13:07
Payleep ik wil je erg bedanken, iedere reactie heb ik nagelezen en iedere vorm van realisme, nuchterheid en bescheidenheid is ver te zoeken. En dan worden wij arrogant genoemd...??
 
Marshmallow
 
2
22 september 2019 om 13:23
Mooi gesproken held! Natuurlijk kijken ze met een scheef oog naar Brabant en kunnen ze het niet verkroppen als Malen en Bergwijn voor meer dan €50 miljoen per speler verkocht worden. Als Mo dan ook nog eens verkocht wordt voor €100 miljoen zijn de rapen zuur.
 
SuperNico31
 
6
22 september 2019 om 13:39
Inderdaad. Toen er werd geroepen dat Neres voor €80 miljoen moest worden verkocht na een goed seizoen en wanneer hij het goed zou doen tijdens de Copa America, werden mensen voor gek uitgemaakt. Maar bij Malen wordt er in Eindhoven al gedacht aan bedragen van €100 miljoen door een sterke seizoenstart. En maar wijzen naar Ajacieden als het gaat om arrogantie. Hou op hoor.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 16:08
Is ook weer appels met peren vergelijken. Joao Felix had een vastgestelde transfersom van naar verluid 120 miljoen in zijn contract staan en aangezien de arbeidsvoorwaarden in Portugal totaal anders geregeld zijn dan in NL, kon zijn club hem gewoon aan zijn contract houden zolang dat bedrag niet op tafel werd gelegd. Over de transfer van Felix is niet inhoudelijk onderhandeld, Athletico heeft dat bedrag op tafel gelegd en er zelfs nog iets bij gedaan om in termijnen te mogen betalen. Barca heeft met Neymar hetzelfde gedaan, met het verschil dat het bedrag in 1 keer werd opgeeist. 55 miljoen is wel een raar bedrag omdat het seizoen amper 5 wedstrijden onderweg is en 6 doelpunten in de eredivisie een dergelijk bedrag op geen enkele manier rechtvaardigen. Hij heeft genoeg talent om te bereiken dat dat aan het eind van het seizoen wel het geval is, maar dat had Dolberg ook en die is ondanks een driejarig contract uiteindelijk voor niet meer dan 20 miljoen verkocht en Sulejmani die ook genoeg talent had, is uiteindelijk zelfs gratis de deur uit gelopen. Maar nogmaals, de transferwaarde wordt bepaald door de mate van belangstelling en wat de gek er voor over heeft en zolang er nog geen belangstelling is, laat staan dat er een bod is gedaan, is ieder bedrag puur speculatief. Sinds de transfers van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt wordt in NL verwacht dat iedere speler ineens zoveel waard is, maar zo werkt het natuurlijk niet. Een jaar terug werd de waarde van De Ligt door Ajax nog op ongeveer de helft geschat van wat hij uiteindelijk heeft opgebracht en die explosieve waardestijging had natuurlijk alles te maken met de succesvolle CL campagne van Ajax. De situatie van De Jong en De Ligt laat zich dan ook op geen enkele manier vergelijken met die van Malen die zich uitsluitend nog heeft laten zien in de Eredivisie.
 
RickWilms
 
1
22 september 2019 om 13:44
De Jong heeft dit bedrag opgeleverd voordat hij in een halve finale CL heeft gespeeld, er was in de winterse transferperiode al een deal gesloten
 
Steenwiek
 
218
22 september 2019 om 09:10
Wel geinig om te zien dat PSV altijd zo afgeeft op Ajax maar ondertussen de ene na de andere speler met een Ajax verleden ophaalt. Malen, Rosario, Bergwijn, Viergever. En als Ajax dan belangstelling toont voor een speler schreeuwen ze moord en brand. Iets met een pot en een ketel....ondanks dat de top3 niet mijn favoriete clubs zijn heeft Ajax afgelopen jaar meer de gunfactor verdiend. PSV blijft een ploegje wat het moet hebben van loeren op foutjes en counteren. Tis maar net hoeveel je van het spelletje zelf houdt.. Nou kinder hooligans hier mag je je frustraties weer even op los laten.
 
JJvH91
 
114
22 september 2019 om 09:16
Het verschil is natuurlijk wel dat PSV afdankers van Ajax haalt (viergever, Rosario), of spelers die niet meer voor Ajax (wilden) spelen (bergwijn, Malen). Nogal een verschil met de topspelers van de concurrent direct benaderen.
 
 
6
22 september 2019 om 12:26
Het zijn idd totaal verschillende spelers. Dan zou je in dit rijtje ook huntelaar mee moeten nemen als oud jeugd speler van psv
 
Downwards
 
1
22 september 2019 om 13:31
Zowel Bergwijn als Malen wouden nog wel voor Ajax spelen hoor. Ajax heeft in situatie van Bergwijn gewoon niet goed gehandeld. Malen zou je kunnen zeggen dat ze te weinig salaris boden, al kom je nog niet aan wat Arsenal bood en een duidelijker plan hadden moeten bieden, aangezien het daar aan ontbrak volgens familie Malen, al stelde zn jeugdtrainer dat anders.
 
 
0
22 september 2019 om 13:39
Bergwijn, en zeker zijn achterban waren toch volledig uitgekeken op Ajax. Voor Malen geldt een ander verhaal
 
PsvFan700
 
89
22 september 2019 om 09:29
Is toch niet hetzelfde? De spelers die jij noemt zijn allemaal afgedankt door Ajax, op Malen na. Dan kan PSV deze jongens toch gewoon overnemen? Malen is daarnaast gewoon overgenomen van Arsenal. Verschil met Bergwijn in mijn ogen is dat Ajax laat doorschemeren dat ze Bergwijn op een lijstje hebben staan, maar nooit contact opnemen met PSV omdat ze zelf ook weten dat ze geen 40 miljoen willen betalen voor de jongen. Vind ik stoken en daarom ook niet chique. Totaal onvergelijkbaar.
 
MrBoity
 
29
22 september 2019 om 09:39
Ik durf te wedden dat psv nog nooit een titel heeft gewonnen zonder ex-ajacied . Enne afdankertjes? Ze nemen sinds de jaren 80 alle ex-toppers over (koeman, vanenburg, kieft, bosman, wouters, jonk etc) . Het zou mij niet verbazen als malen eind vh seizoen wordt verkocht en ze dan Dolberg terug halen
 
PParzyszek
 
18
22 september 2019 om 10:17
Dolberg? Haha. We hebben Lammers nu als 2e spits, wanneer Malen weggaat zal hij eerste spits worden. Romero en Piroe zullen dan uitmaken wie 2e spits is.
 
Constant kante
 
1
22 september 2019 om 16:36
Mrboity"ik durf te wedden dat psv nog nooit een titel heeft gewonnen zonder ex-ajacied "mijn advies is om echt enorm op te passen met dit soort weddenschappen. Want de landstitels van, bijvoorbeeld, '75, '76 en '78 werden gewonnen met een harde kern van louter Brabantse spelers. Er liep in die periode echt NUL 'ex-ajacieden' bij PSV rond. Stuur even een pm berichtje zodat ik je mijn bankrekening nummer kan doorgeven waar jij je geld kunt afstorten.
 
Scepticus38
 
42
22 september 2019 om 09:43
Ik vind het ook geinig dat jij een opmerking maakt over PSV supporters, terwijl Ajax supporters exact hetzelfde doen en niet alleen te aanzien van Psv, maar ook ten aanzien van Feyenoord. Jij doet met je reactie feitelijk exact hetzelfde, ook al is het dan verhuld. Ook Ajax verwekt haar spelers niet zelf, maar haalt ze bij andere Bvos vandaan, in de jeugdopleiding zitten er velen met een AZ verleden en er lopen zelfs talenten rond die bij Feyenoord vandaan komen. Alle profploegen doen exact hetzelfde ook al is het op verschillende niveaus. Het is daarom uitermate selectief om er 1 uit te pikken en daarvan zie ik eerlijk gezegd ook de meerwaarde niet in. In de jaren 80 speelden er ook diverse oud Ajacieden bij Psv. Dus enige nieuwswaarde heeft je reactie ook al niet, aangezien dat van alle tijden is. Ajax leidt veelal goede spelers waarvan het grootste deel uiteindelijk bij andere Bvos terecht komt. Dus niet uitsluitend bij Psv. Ik vind je verhaal nogal onsamenhangend en je neemt het ook niet echt nauw met de feiten. Je zegt dat PSV moord en brand schreeuwt omdat Ajax belangstelling toont voor een speler (bergwijn) en begint dan over de pot die de ketel verwijt. Hoe PSV in eerste instantie reageerde op de vermeende belangstelling van Ajax voor Bergwijn, was inderdaad onvolwassen, maar de verwijzing die je daarbij maakt naar Malen, Rosario, Bergwijn en Viergever, raakt kant noch wal omdat Malen niet van Ajax is overgenomen, maar van Arsenal en Rosario, Bergwijn en Viergever door Ajax zelf zijn weg gestuurd of geen contractverlenging kregen aangeboden. Een totaal andere situatie dus dan bij Bergwijn, terwijl Viergever nota beide benen door Ajax zelf ook is aangekocht en dus helemaal geen Ajax, maar een AZ speler is.
 
Steenwiek
 
12
22 september 2019 om 09:46
Koeman, Vanenbrug, Kieft, Wouters ..en zo kan ik wel doorgaan. Noem eens drie spelers die de omgekeerde weg hebben gemaakt.
 
MrBoity
 
6
22 september 2019 om 09:52
Inderdaad, welke spelers van psv heeft Ajax “overgenomen” dan? Ik kom niet verder dan Petertje Hoekstra (‘96) en Jaap Stam (2007)
 
Scepticus38
 
30
22 september 2019 om 09:53
Gert Bals, Peter Hoekstra, Kenneth Perez, Ismael Aisatti, Andre Ooijer, Siem de Jong. Wim Kieft heeft bij zowel Ajax als PSV gespeeld, maar is niet direct van Ajax naar PSV overgestapt. Voor Jan Wouters geldt dat idem dito. Jan Wouters is bovendien ook zelf door Ajax gekocht zoals dat ook voor Ronald Koeman geldt. Je meet dan ook niet eens met 2 maten maar met vele.
 
Skede
 
34
22 september 2019 om 09:55
Labyad, Huntelaar, Aissati, Stam, Ooijer, Bazoer en bijvoorbeeld de huidige trainer van Ajax, Erik ten Hag.
 
MrBoity
 
3
22 september 2019 om 10:00
Mooi man zijn er dus meer dan ik dacht
 
Finalvoetbal
 
7
22 september 2019 om 10:18
Ooijer komt uit de jeugd van Ajax.
 
Velociusnr1
 
2
22 september 2019 om 10:21
Waarschijnlijk ben je een jaar of twaalf dus het is ook allemaal voor jouw tijd. Geeft niets.
 
Lasse
 
10
22 september 2019 om 10:32
@Scepticus38: je hebt de mond vol van “een totaal andere situatie” omdat PSV spelers heeft overgenomen die zijn weggestuurd of geen contractverlenging kregen en dan kom je nu met voorbeelden aan als Siem de Jong (really? Komt gewoon uit de jeugd van Ajax en speelde een seizoen op huurbasis voor PSV), Aissati (vond dat hij niet goed door PSV en Vergoossen werd behandeld), Perez (van origine een AZ speler, toen Ajax, daarna pas PSV en toen weer terug naar Ajax), Huntelaar (weggestuurd in de jeugd), Labyad (met veel gezeik vertrokken naar Sporting, daarna talloze andere clubs), Stam (kwam van Milan), Ooijer (kwam van Blackburn Rovers), Bazoer (vond het verhaal van PSV niet overtuigend omdat ze Menno Koch de betere speler vonden) en Erik ten Hag (heeft tal van andere clubs gehad voordat hij bij Ajax tekende). Met andere (en jouw eigen) woorden, je reactie heeft weinig nieuwswaarde, je verhaal is onsamenhangend, je neemt het niet echt nauw met de feiten, je verhaal raakt kant noch wal en betreft echt een totaal andere situatie.
 
DVCer
 
7
22 september 2019 om 12:06
Lasse, “je neemt het niet echt nauw met de feiten” Jij ook niet, Ooijer speelde tussen Blackburn en Ajax ‘gewoon’ bij PSV.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 16:20
Goed lezen, proberen je testosteron in bedwang te houden en je aan het onderwerp houden. De vraag was welke spelers er van PSV naar Ajax waren gegaan en die heb ik gewoon feitelijk beantwoord. Dat Siem de Jong in de jeugd van Ajax heeft gespeeld doet niets af aan het feit dat hij van PSV naar Ajax is gegaan. Jij bent kennelijk zo iemand die de gewoonte er op nahoudt om met twee maten te meten en als het spel al bezig is en de score de verkeerde kant uit dreigt te gaan, de spelregels aan te passen. Ik beperk me gewoon tot de feiten en die zijn zo dat de spelers die ik heb opgenoemd op een bepaald moment van PSV naar Ajax zijn gegaan. Dat kan je ook gewoon op het net opzoeken. Wat jij er aan toevoegt is voor de beantwoording van de vraag volstrekt irrelevant.
 
Stappie76
 
40
22 september 2019 om 09:49
Wat een sneue reactie. Meneertje meent vanuit z'n narcistische ivoren torentje de "kindertjes" even toe te kunnen spreken. Verder blijkt uit je hele reactie je afkeer richting PSV.... Verder wel een verschil of je spelers via een omweg koopt of ze direct bij de concurrent weg wil halen. Je vergelijking slaat dus helemaal nergens op.
 
Marshmallow
 
0
22 september 2019 om 12:32
Bals, Hoekstra, Perez, Aissatti, Ooijet, De Jong vergeten???
 
007
 
17
22 september 2019 om 09:18
Wat heeft het nou voor nut om nu al te beginnen over een eventuele transfersom? Het seizoen is net begonnen!?! Wie weet zal Malen elke week blijven scoren of zal hij maanden lang naar zichzelf op zoek zijn. Serieus, kunnen we het opportunisme even vergeten? PSV zal hem niet in januari verkopen en wie weet wat er tot volgend jaar na het EK gaat gebeuren....?
 
JJvH91
 
16
22 september 2019 om 09:21
En daar gaan we weer. Een talent heeft twee goede wedstrijden en het grote speculeren begint alweer. Laat die jongen eens 1 of 2 jaar bij PSV spelen voordat we gaan speculeren waar hij heen moet zeg.
 
Fc Scheidsrech
 
3
22 september 2019 om 09:39
Al minimaal 3 duels maar goed
 
JJvH91
 
10
22 september 2019 om 09:55
3 duels! Mijn hemel, ik dacht dat het er twee waren. In dat geval: Bel Real Madrid, bel manchester united, laat ze allemaal tegen elkaar opbieden zodat we die jongen voor oktober nog voor 300 miljoen kunnen laten vertrekken. het is zo vermoeiend voor fans dat als het een speler goed speelt de discussie niet meer gaat over wat zo`n speler sportief voor de club kan betekenen, maar de vraag direct is wat hij op kan leveren. Overigens, @vz: de formatting van reacties gaat helemaal de mist in. Hoofdletters vallen weg, enters worden genegeerd.
 
Fc Scheidsrech
 
6
22 september 2019 om 10:25
Ik was sarcastisch......
 
Michael2410
 
3
22 september 2019 om 10:40
Altijd makkelijk he. Reactie krijgen die je niet bevalt en dan maar zeggen dat je sarcastisch was...
 
Fc Scheidsrech
 
3
22 september 2019 om 10:59
Wie zegt me niet bevalt? Geef mij jouw glazen bol... Iedereen weet Malen wel meer dan 2 of 3 goede duels heeft voor PSV. Zucht, wat zeur pieten hier zeg. Malen speelt al goed sinds voorrondes man man
 
Fc Scheidsrech
 
3
22 september 2019 om 11:05
https://www.whoscored.com/Players/351354/Show/Donyell-Malen5 ED duels 6 goals... 1 EL duel 1 goal 2 CL duels 1 goal2 EK kwalificatie duels 1 goalVorig seizoen 31 duels 10 goals en 4 assists. JJvh91 loopt uit zijn nek te lullen en krijgt er nog likes voor ook, onbegrijpelijk
 
RedondoNo5
 
5
22 september 2019 om 09:43
Ik zie mensen reageren dat 100 miljoen mogelijk is. Really? Hij is goed en heeft talent. Speelt inmiddels ook voor Oranje en ook nog eens gescoord. Dus ja, zijn waarde is enorm gestegen. Een bedrag vam 50-60 miljoen is realistisch als hij dit vol kan houden. Wellicht met de gekte van nu max 75, maar meer echt niet hoor.
 
Futures
 
2
22 september 2019 om 09:47
Psv heeft nu goud in handen, zeker als Malen het hele seizoen goed blijft doen.Ajax heeft zitten slapen toen Arsenal hem niet meer nodig had. Aan de andere kant, Malen liet Ajax in de steek door naar Arsenal te gaan. Natuurlijk was dat zijn goed recht, maar een club als Ajax investeerde geld en tijd in hem en heeft daar nooit van kunnen genieten. Hetzelfde geldt voor Redan.
 
Scepticus38
 
1
22 september 2019 om 10:03
"natuurlijk was dat zijn goed recht, maar een club als Ajax investeerde geld en tijd in hem en heeft daar nooit van kunnen genieten. Hetzelfde geldt voor Redan". Dat is niet alleen met Redan en Malen gebeurt, maar met nog veel meer spelers. Als PSV meer goede spelers gaat opleiden en naam gaat maken als opleidingsclub, zal het aantal scouts op de Herdgang ook vanzelf toenemen en staat PSV exact hetzelfde te wachten. Dat is slechts een kwestie van tijd. Het is natuurlijk ook de grootst mogelijk onzin dat Ajax zou hebben zitten slapen, de club heeft geen werk van Malen gemaakt omdat hij zich in de media in niet al te vleiende bewoordingen over Ajax heeft uitgelaten om dat hij zich te groot voelde om toe te geven dat niet de juiste keuze had gemaakt met zijn vertrek. Dat doen bijna alle spelers die te vroeg bij Ajax zijn vertrokken en bij hun club niet de toekomst hebben gevonden die ze hadden verwacht. Ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 is geweest die eerlijk heeft toegegeven dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. Dat Ajax zich niet heeft gemeld voor Malen is niet meer dan logisch gezien zijn uitlatingen.
 
payleep
 
4
22 september 2019 om 11:18
Is ook niet meer dan logisch dat je niet toegeeft dat een vertrek bij ajax een fout was als je nu speelt voor de grootste en meest succesvolle club van de laatste 20 jaar in Nederland. Dan heb je naar mijn inziens gewoon prima keuzes gemaakt.
 
Scepticus38
 
0
22 september 2019 om 16:31
Wat jij doet, is niets anders dan de geschiedenis naar je toeschrijven en je eigen criteria hanteren. PSV is sowieso nooit de grootste club van NL gewest en zal dat ook nooit worden, daarvoor is het achterland simpelweg te klein. Of PSV de meest succesvolle club van de afgelopen 20 jaar is geweest, is ook uitermate arbitrair, aangezien de laatste Europese prijs van PSV alweer uit 1988 dateert en Feyenoord in 202 nog de Uefa cup heeft gewonnen. Het is dus maar net hoe zwaar je welke prijs laat wegen en of je kwaliteit of kwantiteit het zwaarst laat wegen. Ik vind je uitspraak sowieso vrij kortzichtig omdat er voor het tijdperk van 20 jaar dat jij gebruikt, ook gewoon werd gevoetbald in NL. Jij doet net alsof het voetbal pas 20 jaar geleden is uitgevonden en dat is natuurlijk niet zo.
 
HullCityAFC
 
2
22 september 2019 om 09:56
Zo zie je maar dat je in de premier League een flinke dosis geluk moet hebben wil je doorbreken. Tuurlijk, de échte toppers op die leeftijd krijgen wel speeltijd, maar zit je daar net onder dan is het al snel einde verhaal. De premier League is zó veeleisend, clubs kunnen zich het niet veroorloven om een jonge speler in te passen en hem de tijd te geven. Is natuurlijk pure kapitaalvernietiging van Arsenal dit. Een jongen voor een half miljoen weg doen en hem dan een paar jaar later voor 55 miljoen weer terug halen.
 
RamonDore
 
0
22 september 2019 om 09:59
Ook malen is het bewijs dat raiola alleen maar spelers naar clubs brengt voor veel geld maar waar de cariere in het slop komt net als de ligt,pogba,kishna,bouy en noem ze maar op! Het is gelukkig voor malen dat de miskleun van raiola in zn opleiding kwam daardoor kan hij nu herstellen iets wat bouy niet gelukt is en met bouy velen! Ook opvallend dat meneer de Italiaan het veel bij Ajax spelers doet het slopen van de cariere tegen een riante vergoeding zou mij als beleidsbepaler dwingen om Mn talenten te verbieden met deze meneer in zee te gaan doen ze dat wel.. is daar het gat vd deur , dan moet je hopen dat het eenmalig een heel groot talent is dat die fout maakt en een geweldige impact dat wegsturen zal hebben! Ontopic PSV heeft gelijk laat die makkelijke scouts maar veel betalen!
 
Japie_Krekel
 
2
22 september 2019 om 10:40
@ramondore Kluivert, Lozano, Maxwell, Ibra, Van Bommel, Nedved, Matuidi en Veratti bijvoorbeeld hebben carrieres die helemaal niet in het slop zitten/zaten dus dat valt wel mee denk ik. De Ligt zit net 5 wedstrijden bij Juventus dus ik vind je daarin een beetje voorbarig. De Ligt wilde zelf overigens naar Juventus. jij doet net of Raiola een pistool op hun hoofd heeft gezet om te tekenen bij die clubs. Kishna werd weg gepest bij Ajax door FdB dus die moest wel naar een andere club. Bouy is gewoon een middelmatig talent gebleken dus dat vind ik ook onzin. gaan we nou van elk talent dat niet goed genoeg blijkt te zijn de schuld geven aan Raiola? die spelers willen zelf vaak een stap hogerop en Raiola helpt ze dan daarbij want daar word hij door de desbetreffende spelers vaak voor ingehuurd
 
RamonDore
 
1
22 september 2019 om 12:05
Dus jij denkt dat het echt Mathijs zn keuze is geweest om naar Juventus te gaan met hun type voetbal en niet naar city waar guardiola hem omarmt zou hebben en verder geslepen aan de machine die zowel de ligt heet als manchester city.. dhr raiola kijkt eerst naar wat er voor hem zelf inzit dan idd hoog salaris speler maar dat dat bij de verkeerde club gebeurt waardoor een carrière kan stokken intreseert hem niks de buit is binnen!
 
Japie_Krekel
 
0
22 september 2019 om 12:16
@ramondore dat denk ik inderdaad ja dat hij die keuze zelf heeft gemaakt. jij doet hier net of Juventus geen grote Europese club omdat jij persoonlijk misschien toevallig niet veel met die club hebt. Juve is historisch gezien een grotere club als City en City is niet eens concreet voor De Ligt geworden. bovendien heeft City geen Cristiano Ronaldo in hun selectie. misschien wil De Ligt ook hoge ogen gooien in de CL en dan zal je niet snel naar City gaan die elk jaar in de kwartfinale stranden. Barca was wel concreet maar als je die afgelopen 3 jaar hebt gevolgd is het voetbal daar vaak ook niet om aan te zien en verre van dominant en aanvallend. niet iedere Nederlandse jonge voetballer slaapt met een Barca poster boven zijn bed. er word teveel vanuit de mening van de Nederlandse voetbalfans gekeken maar misschien hebben bepaalde profvoetballers hele andere voorkeuren wat betreft clubs. misschien heeft De Ligt ook helemaal niks met een Pep Guardiola. die man word vaak wel erg groot gemaakt. een goede coach verder maar Europees presteert hij niet veel en misschien kijken sommige spelers daar ook naar
 
Scouserper
 
5
22 september 2019 om 10:10
Malen moet gewoon 2 jaar eredivisie topscoorder worden,interlands spelen met Oranje en (volgend jaar?) Champions League spelen met Psv,dan krijgt hij meer status in het buitenland! Clubs zullen dan ook dergelijke bedragen overwegen,maar nu niet.
 
droadnagel
 
7
22 september 2019 om 10:11
Dolberg speelde ook goed zijn eerste seizoen en was volgens velen 50/60 miljoen waard. Is uiteindelijk weg gegaan voor 20. Wacht eerst een rustig af hoe deze jongen zich ontwikkeld
 
waylonn
 
4
22 september 2019 om 10:29
dolberg is nooit 50 mil waard geweest....
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2019 om 11:05
@droadnagel ik hoorde niemand praten over mislukte verdedigers of middenvelders toen het over Frenkie of De Ligt ging vorig seizoen. die werden elke week meer geld waard maar als het over Malen gaat word opeens Dolberg erbij gehaald
 
 
1
22 september 2019 om 12:31
Hij speelde zelfs het eerste goede jaar ook heel veel slechte wedstrijden.
 
B__hol
 
1
22 september 2019 om 10:14
Logisch dat Psv zo’n hoge transfersom verlangt, want Mino gaat flink meesnoepen. Bij al zijn cliënten bouwt hij vanaf het tweede contract een minimale fee in van 20% -soms zelfs tegen de 50% aan- en boven een bepaald bedrag gaat er weer een bedrag naar cliënt. Mino pakt het altijd héél slim aan, want hij heeft zoals altijd weer lekker tot het einde gewacht met verlengen haha. Je kan zeggen wat je wilt, maar hij is een onderhandelaar eersteklas.
 
Sparta_Praag
 
2
22 september 2019 om 10:39
Voetbalzone moet het natuurlijk weer brengen alsof PSV een onrealistisch bedraag vraagt. Paar maanden terug las ik nergens dat Ajax het 200-voudige van de transfersom (opleidingsvergoeding) van Frenkie de Jong verlangt.
 
Rikkinho
 
0
22 september 2019 om 11:03
Als de markt zich zo idioot door blijft ontwikkelen kan hij ook zomaar voor 80 of 90 miljoen gaan. Waar houdt dit op?
 
dhr.vdK86
 
1
22 september 2019 om 11:22
Ik vind 55 nog te weinig als je die prijzen van tegenwoordig ziet ????
 
4Ever4Ajax
 
1
22 september 2019 om 11:46
Terecht dat ze een dergelijk bedrag vragen, hij is op dit moment heel hot (en terecht), dus moet je hem zeker niet voor een grijpstuiver verkopen.
 
Indonesia
 
1
22 september 2019 om 12:01
We hebben gewoon een goudmijn met Malen in huis. Maar ben wel bang dat het dezelfde kant op gaat als met Frenkie. Persoonlijk hoef ik geen 10 artikelen per dag te lezen van dezelfde speler. Ben benieuwd of hij zijn niveau vasthoudt en niet bezwijkt onder de druk die hij nu toch voorgeschoteld krijgt. Zie het helemaal goedkomen met Donyell. Om te beginnen vandaag lekker vlammen tegen Ajax! ??
 
Dirk_borst
 
2
22 september 2019 om 12:29
Fantastisch talent natuurlijk, maar het begint nu een beetje een overhyping te worden. Laat die Malen eerst lekker een paar seizoenen goed voetballen in Eindhoven. 1. Kunnen wij er lekker van genieten en 2. Ontwikkelt hij zich veel beter dan ergens te banken in Europa.
 
LawPl
 
4
22 september 2019 om 12:31
Als Malen straks weer een mindere periode kent is hij zeker weer 5,5 miljoen waard. Er is dus nog weinig over te zeggen voor hoeveel Malen verkocht zal worden.
 
 
1
22 september 2019 om 13:42
Zelfs Dolberg was na 2 slechte jaren nog steeds 20 miljoen waard.