Richards proest het uit na gewaagde uitspraak Carragher over Haaland
Zondag, 5 februari 2023 om 22:41

Manchester City is misschien niet de juiste club voor Erling Braut Haaland, zo stelt Jamie Carragher bij Sky Sports. The Citizens verloren zondagavond met 1-0 van Tottenham Hotspur en lieten hierdoor na om het gat van vijf punten met koploper Arsenal te verkleinen. Haaland wist zijn stempel niet op de wedstrijd te drukken. Hij oogde bij vlagen gefrustreerd en kwam bovendien tot geen enkel schot op doel.

Het optreden van Haaland werd na afloop geanalyseerd door Carragher, Micah Richards en Graeme Souness. Carragher vroeg zich hardop af of Manchester City wel de juiste club voor de Noors international is. Haaland maakte afgelopen zomer voor zestig miljoen euro de overstap van Borussia Dortmund naar het Etihad Stadium. "Hij (Haaland, red.) heeft misschien de verkeerde club gekozen om het beste uit hem te halen", zei Carragher. Richards kon een lach niet onderdrukken na de gewaagde uitspraak van zijn collega-analist.

Meer: Ontketende Haaland houdt Manchester City met vier goals op titelkoers

"Je lacht, maar we zien niet alles van Erling Haaland bij Manchester City, al ligt dat niet aan Haaland zelf", zo vervolgde Carragher. "Hij komt van Borussia Dortmund en speelde in een competitie waar veel countervoetbal wordt gespeeld. City speelt een heel ander soort voetbal. Ze zijn ook een ander elftal en een mindere ploeg met Haaland. Ik herhaal het nogmaals: dat ligt niet aan hem. Manchester City is geen ploeg dat op de tegenaanval zal spelen, dat is niet Guardiola's speelwijze."

Gary Neville deed als co-commentator bij Sky Sports een soortgelijke uitspraak tijdens het Premier League-duel tussen Tottenham en City. Hij beweerde dat zijn ploeggenoten Haalands loopacties negeerden. "Haaland maakt loopacties, maar de spelers van City spelen hem gewoon niet in", zei Neville. "Het is ongelooflijk hoeveel van zijn loopacties genegeerd worden."

Meer nieuws
   
00:16
00:16
Van der Meijde: 'Wat een fantastische speler! Die moet Ajax meteen halen'
4
   
23:53
23:53
Kieft openbaart kwetsend bericht dat hij van Marco van Basten kreeg
5
   
23:15
23:15
'Antony beledigt Ten Hag in groepschat van Man United met drie woorden'
51
   
23:00
23:00
Ajax gaat op zoek naar een rechtsbuiten: 10 potentiële kandidaten op een rij
38
   
22:54
22:54
Manchester United wordt vernederd en gaat keihard onderuit bij Palace
79
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (36)

 
Klene
 
17
5 februari 2023 om 22:51
Dit vroeg ik mijzelf bij zijn transfer ook af, maar hij liet in het begin zien dat daar helemaal niets van waar was. Ik heb sinds het WK geen City meer gezien zo ongeveer, maar heb wel door dat zijn doelpuntenproductie aardig gestopt is. Wordt hij daadwerkelijk ook minder gezocht/gevonden dan voorheen?
 
fceindhoven030
 
20
5 februari 2023 om 22:57
@Klene, Denk dat zoals Neville ook aangeeft, dat Haaland simpelweg niet genoeg wordt gevonden door zijn teamgenoten. Ook vandaag zag ik 2/3 momenten waar hij gewoon ingespeeld kon worden in de diepte, maar dat er toen voor iets anders gekozen werd. Zoiets soortgelijks gebeurde ook met van Persie toen hij naar United ging en dat Ferguson toen onder andere Scholes, Rooney en Carrick aanpakte omdat zij hem niet de bal gaven. Denk dat Guardiola ook zoiets moet doen want hij loopt er verloren bij.
 
Kolleberga
 
1
6 februari 2023 om 12:12
Caragher niet Neville
 
fceindhoven030
 
1
6 februari 2023 om 13:30
@Kolleberga, Beter lezen, want in de laatste alinea wordt Neville geciteerd.
 
Paauwer
 
4
6 februari 2023 om 03:28
Wat een onzin allemaal. Volwassen mensen die niet eens normaal kunnen nadenken. De man scoort een wedstrijd niet en ineens is hij niet goed genoeg of past hij niet bij City. Als hij een keer 5 wedstrijden niet scoort dan mag je een keer zeggen het wordt nu wel tijd. Maar waar hebben we het in godsnaam over. Als Haaland niet scoort dan moeten zijn teamgenoten af en toe de trekker overhalen, want wed maar dat er minimaal twee verdedigers op Haaland letten in de wedstrijd. Dan komt er meer ruimte voor zijn teamgenoten die ook wel af en toe een bal erin mogen schieten lijkt me, of moet Haaland alles doen?
 
Samcro
 
3
6 februari 2023 om 10:11
Wellicht eerder naar bed gaan, want het is zeker geen onzin. Zorg ervoor dat Haaland niet in de diepte aangespeeld kan worden en je haalt het grootste gedeelte van zijn gevaar weg. Je zag het de tweede helft tegen Arsenal toen Holding eraf gehaald was, hij kreeg niets meer voor elkaar en dan gaat hij zich uit laten zakken om te combineren en daar ligt zijn kracht totaal niet. Daarnaast wil City veel te graag tot aan de 16 combineren en zoeken ze veel te weinig snel de diepte, dus zorg je er zelf al voor dat Haaland minder gevaar brengt.
 
Jurginhode2e
 
26
5 februari 2023 om 22:53
Volgens mij speelt KdB de laatste tijd niet meer alles, dat verklaard een hoop. Die 2 hadden een geweldige connectie. Ik denk dat Haaland compleet genoeg is om overal van enorme waarde te zijn.
 
SCIREA1897
 
21
5 februari 2023 om 22:55
Zit wel een kern van waarheid in, aan de andere kant liggen er al 25 in en gaat Haaland wel 35+ eindigen. Het is wel een speler die ruimte nodig heeft. Ik heb alleen de eerste helft gezien vandaag, Haaland niet in stelling gebracht door z'n teamgenoten
 
SCIREA1897
 
1
6 februari 2023 om 09:46
waar ligt het probleem dan? als er al een probleem is?
 
Silvacity
 
2
6 februari 2023 om 11:31
@Hangover Maar in de wedstrijden waarin ze punten lieten liggen werd er niet gescoord toen het wel nodig was. Dat ze dan flink uithalen tegen de kleintjes af en toe laat vooral zien hoe inconsistent ze zijn
 
Reinaldinhoo
 
13
5 februari 2023 om 22:58
Met die statistieken heeft hij ongelijk terwijl hij ook weer gelijk heeft. City zou soms meer ruimte moeten laten zodat er een gat achter de verdediging is.
 
riqui8
 
18
5 februari 2023 om 23:07
De hele situatie Haaland is nogal paradoxaal inderdaad. Hij presteert krankzinnig goed, maar je hebt ook gelijk als je stelt dat hij voetballend te weinig toevoegt voor een spits van Guardiola. En City is als ploeg beter zonder Haaland maar je zou volslagen debiel zijn als je een speler met die statistieken eruit zou halen. Het is lastig...
 
Shiraz
 
3
6 februari 2023 om 00:49
Riqui8. Alles wat je zegt klopt, maar probeer dit maar aan andere voetbalfans wijs te maken die zich puur laten leiden door emotie. En met emotie bedoel ik dat iedereen Haaland weer ophemelt als ie er 3 inlegt tegen Southampton, terwijl hij 90 minuten tegen Man United verstoppertje heeft gespeeld en 16! balcontacten heeft gehad. Haaland is een legendarische afmaker (in wording) en een middelmatige voetballer.
 
arsenal890
 
5
6 februari 2023 om 07:57
En de vorige wedstrijd tegen united scoorde hij een hattrick? City speelde voorgaande jaren met valse nummer 9 en toen misten ze wel een echte afmaker die de vele kansen afmaakt. Dat kan Haaland als een van de beste. Maar dan moet hij wel de bal krijgen op de juiste plekken.
 
Silvacity
 
0
6 februari 2023 om 11:32
Heel City speelt momenteel matig. In het City van e afgelopen jaren had hij het echt geweldig gedaan
 
Pieterde Jong
 
1
6 februari 2023 om 21:52
Inderdaad en van een echte afmaker is het niet belangrijk of die kan voetballen. Bijvoorbeeld Gerd Müller bij Bayern. Die is veertig jaar topscorer geweest bij Bayern totdat Lewandoski dat record brak vlak voor zijnovergang naar Barcelona.Die Gerd Müller was de koning van de frommelgoal. Hij liep ongeveer één op één. Zijn bekendste trucje was,met de rug naar de goal staan, kont naar achter en heel kort draaien en schieten. Hij was daar zo beroemd om dat frommelgoals in die tijd met het werkwoord Müllern aangeduid wordt. Voor de millennials..??. He müllers the Ball in the goal.
 
Ronaldogoat7
 
8
5 februari 2023 om 23:07
Het rare is dat Haaland niet kan voetballen, maar toch de topscoorder allertijden gaat worden als hij niet tegen zware blessures aanloopt. en zijn honger voor goals houd. hij is een soort Inzaghi die kon ook niet voetballen maar was geweldig in het maken van goals alleen heeft Haaland het voordeel dat hij naast goals maken, ook erg lang en erg snel is een sprinter wat hem enorm helpt
 
PorQue
 
8
6 februari 2023 om 00:08
Sommige mensen snappen het niet. Carragher zegt niet dat Haaland slecht is. De kern van zijn punt dat hij maakte is dat Guardiola hem niet gebruikt naar zijn krachten. City speelt het balletje rond zoals altijd, maar slaat Haaland over. Zijn kracht ligt meer in de counter met ruimte waarbij hij zijn explosieve snelheid kan gebruiken. Maar City speelt meer op de helft van de tegenstander, tikt het balletje rond om ruimtes te maken, maar dat past niet bij Haaland's spel. Hij heeft er 25 in liggen, maar City zat vorig jaar rond deze tijd op eenzelfde aantal goals, dus ze zijn er niet op vooruit gegaan als team.
 
Shiraz
 
3
6 februari 2023 om 00:51
Haaland zou meer passen bij United dan bij City.
 
PietRetief157
 
2
6 februari 2023 om 02:24
Jij begrijpt het City kan net zo goed Kramer in de spits zetten zo Haaland speelt niet als bij Dortmund. Eigenlijk is het niet veel zoals vandaag
 
PietRetief157
 
1
6 februari 2023 om 02:23
Klopt. Haaland maakt hattricks tegen Bournemouth, Southampton etc maar in de grote wedstrijden laat hij het steeds afweten...vandaag wederom niks Is of overrated of Pep heeft geen plan B
 
arsenal890
 
1
6 februari 2023 om 08:27
Man united is ook niets?
 
manofsteel11
 
0
6 februari 2023 om 12:43
Klopt, toen was Man Utd inderdaad niks. Je moet niet doen alsof je dit niet wist of mss kijk je niet vaak naar Man Utd. Ze zijn nu niet de team die ze waren toen ze voor het eerste tegen elkaar speelden.
 
arsenal890
 
0
6 februari 2023 om 12:53
Tuurlijk kijk ik United vaak. Vind het alleen makkelijk om te doen alsof Haaland overschat is.
 
SoJermaine7
 
3
6 februari 2023 om 04:07
Die Jamie is toch ook een gek met zijn uitspraken als je alleen dit hoeft te doen kan iedereen analist worden. Het is Haaland zijn eerste seizoen bij Man city en Man City heeft t moeilijk dit seizoen dus het ligt niet alleen aan Haaland.
 
Sammerens
 
1
6 februari 2023 om 07:18
Een speler kan ook komen en het spel beïnvloeden waardoor het team als een geheel er op achteruit gaat, ondanks dat die speler het zelf statistisch prima doet. Makkelijk voorbeeld was Ronaldo vorig seizoen bij United. Scoorde er aardig wat maar diverse andere spelers waren aantoonbaar minder gaan spelen na zijn komst.
 
The Mariner
 
0
6 februari 2023 om 08:42
Klopt wel wat Carragher zegt. Haaland is waanzinnig maar zou nog waanzinniger zijn als hij in zn kracht gebruikt wordt. Hij zal er genoeg inleggen dit seizoen maar in de uitwedstrijden tegen de topclubs heeft City meer aan een meevoetballende spits. Die clubs zijn in staat om de passline richting Haaland af te sluiten waardoor hij niet in stelling komt. Hij zou bijvoorbeeld bij het spel, zoals Klopp dat de afgelopen jaren speelde, perfect gepast hebben.
 
S600
 
1
6 februari 2023 om 10:35
Haaland is een doelpuntenmachine pur sang. Die breng je in stelling om te scoren en hij doet het. Hij voetbalt niet mee, hij maakt het spel voor je af. Guardiola moet niet gek doen en dat benutten en hij wordt met Haaland 'gewoon weer' kampioen
 
Silvacity
 
0
6 februari 2023 om 11:34
Sinds het WK speelt City ruk en kunnen e Haaland totaal niet vinden. Het niet opstellen van De Bruyne scheelt als de helft. Die twee zijn legendarisch samen
 
Kolleberga
 
0
6 februari 2023 om 12:15
Ik zat de hele wedstrijd te wachten op het moment dat City een keer een voorzat of lange bal zou geven.toen Kevin de Bruyne erin kwam de 2e helft gebeurde dat direct. City doet me af en toe denken aan Spanje op het afgelopen WK. Het passen om het passen. Daarmee verlies je toch een verassingselement. Het is daarnaast zo dat alle tegenstanders zich ingraven tegen City wat te begrijpen is. Dan heb je niet veel ruimte om te voetballen en moet je een speler hebben die in de kleine ruimte kan combineren. Dit is niet Haaland zn kwaliteit. Sterker nog denk ik dat Lewandowski en Kane beter zijn in de kleine ruimte als hem.
 
vinnzidane
 
0
6 februari 2023 om 19:51
Maar Dortmund is dus een counterploegje maak ik uit zijn verhaal op. Ik kijk niet iedere wedstrijd van BvB maar kunnen de fans hier op VZ dit beamen?
 
Pieterde Jong
 
0
7 februari 2023 om 04:39
Hoezo? Counteren is één van de aspecten van aanvallend voetbal. Of bent u één van die personen die dat gebrei met tikkie breed, tikkie terug, aanziet voor aanvallend voetbal?
 
vinnzidane
 
0
7 februari 2023 om 11:43
Ik zie het allebei niet echt als aanvallend voetbal.