RKC Waalwijk stunt en schakelt armoedig PSV uit in KNVB Beker
Dinsdag, 30 oktober 2018 om 20:58

PSV heeft dinsdagavond een enorme flater geslagen. De Eindhovenaren leken vlak voor het verstrijken van de officiële speeltijd af te stevenen op een 2-1 zege, maar RKC Waalwijk kwam in blessuretijd langszij. In de extra tijd kwam RKC zelfs op een 2-3 voorsprong, waarna PSV de score niet meer recht kon zetten en zodoende is uitgeschakeld in de KNVB Beker.

Mark van Bommel voerde maar liefst elf wijzigingen door in zijn opstelling ten opzichte van het competitieduel met FC Groningen (1-2). Verdediger Dirk Abels, aanvoerder van Jong PSV, en aanvaller Matthias Verreth maakten hun basisdebuut in de hoofdmacht van de Eindhovenaren. De landskampioen beleefde een droomstart en stond al na een halve minuut op voorsprong. Na een mooie aanval kon Erick Gutiérrez afdrukken en de Mexicaan schoot raak.

De reserves van PSV waren de sterkere partij, maar na verloop van tijd kwam RKC beter in de wedstrijd. De nummer vijftien van de Keuken Kampioen Divisie kon vaak profiteren van matig optreden in de defensie van PSV, maar tot doelpunten kwam het in eerste instantie niet. Na bijna een halfuur raken was het dan toch raak voor de bezoekers. Ingo van Weert kopte in de verre hoek raak na een strakke voorzet vanaf links: 1-1.

PSV had voor rust nog voldoende mogelijkheden om nog een voorsprong te realiseren, maar Etienne Vaessen hoefde voor de onderbreking geen tegentreffer meer te incasseren. In de tweede helft had Cody Gakpo de uitgelezen kans zijn ploeg op 2-1 te brengen, maar de jongeling kopte na goed voorbereidend werk van Abels op de lat. RKC deed echter niet onder voor PSV. Dylan Seys had een grote kans op de 1-2, maar de aanvaller faalde tegenover Eloy Room.

Van Bommel bracht Donyell Malen en Ramon Pascal Lundqvist binnen de lijnen in de hoop de overwinning te bewerkstelligen, maar het was Mauro Júnior die het thuispubliek deed juichen. De Braziliaan onderschepte een slechte pass van Vaessen, omspeelde de keeper en bracht zijn ploeg de voorsprong: 2-1. In blessuretijd schoot Darren Maatsen echter alsnog de 2-2 binnen, waardoor er na negentig minuten verlengd moest worden.

In de eerste helft van de verlenging bracht Van Bommel Hirving Lozano binnen de lijnen, maar nog niet met het gewenste effect. Na de korte onderbreking bleef de defensie van PSV zeer instabiel en wederom kon Maatsen profiteren. De aanvaller kon tien minuten voor het eindsignaal aan de rechterkant afdrukken en de poging bleek niet houdbaar voor Room: 2-3. PSV trachtte vervolgens nog de gelijkmaker te produceren, maar RKC hield stand.

Meer nieuws
   
13:24
13:24
Van Bommel niet naar Milan; onderhandelingen met andere trainer al vergevorderd
1
   
12:58
12:58
Donkerrode kaart in Ligue 1 na karatetrap in het gezicht van tegenstander
7
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: West Ham United - Liverpool
7
   
12:23
12:23
Derksen weet wie topkandidaat is om Arne Slot bij Feyenoord op te volgen
23
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (291)

 
DIRTY01
 
91
30 oktober 2018 om 20:58
Ach ja, PSV en de beker; al jaren een schijt combinatie. Ik heb PSV dus nog nooit een goede bekerwedstrijd zien spelen. Verder snap ik wel dat Van Bommel een B team opstelt, de A selectie is namelijk niet zo heel groot. Kan me overigens niet voorstellen dat er veel PSV supporters rouwig over zullen zijn.., supporters van concurrerende clubs zullen het wel minder fijn vinden.. Bekervoetbal, altijd leuk. Edit: Gefeliciteerd RKC
 
Doncusto
 
281
30 oktober 2018 om 21:00
Bedroevend .. PSV moet zich doodschamen .. wat een contrast zeg die B keuze ..
 
ouwe1978
 
57
30 oktober 2018 om 21:02
B-keuze was niet om aan te gluren inderdaad. Naja beker who cares, op naar zaterdag
 
DIRTY01
 
58
30 oktober 2018 om 21:06
@doncusto Ik word erg moe van mensen (vaak supporters van een concurrerende club) die hier schijnheilig gaan verkondigen hoe `belangrijk` de Beker is. De beker is niet belangrijk/aantrekkelijk voor clubs zoals Ajax en Psv.
 
joker030
 
199
30 oktober 2018 om 21:12
Prima, maar dan moeten ze niet gaan klagen als een ploeg als Heracles straks de EL ingaat.
 
KusH
 
81
30 oktober 2018 om 21:12
Vind dat toch te simpel. Het is een prijs. Het is een wedstrijd waarvoor men naar t stadion komt. En dan schotel je ze dit voor. Ik zou balen als dit Ajax betrof. Vooral ook, omdat je tegen met alle respect RKC speelt. Zo baalde ik dus van de afgelopen jaren.
 
Curacao01
 
11
30 oktober 2018 om 21:21
En daarin schuilt het gevaar voor Psv, de bank, die is echt van een ander nivo. Schorsingen en blessures kunnen het gaan verpesten voor Psv. Als ik voor PSV was had ik elke dag gebeden dat er geen blessures zullen zijn bij de basis 11 want daarna wordt het snel veel slechter
 
Rudeboy65
 
37
30 oktober 2018 om 21:27
PSV moet niks. Wie kan de beker nou iets schelen? Alleen als PSV geen kampioen wordt is het misschien balen dat je de Knvb troostprijs niet meer kunt halen. En zelfs dan zullen ze bij PSV 1.000 x meer balen van de misgelopen titel dan deze uitschakeling. Vindt van Bommel ook blijkbaar. Hij stelt Jong PSV + op, dat is niet zo consequent met zijn uitspraken dat hij de beker ook wil winnen. Als hij dat echt had gewild had ie wel een beter team opgesteld. Mooi plusje is dat de B-keus die nu speelde natuurlijk geen grote waffel meer hoeft te hebben als ze niet in het eerste spelen.
 
Kyle66
 
15
30 oktober 2018 om 21:28
@Dirty, ik vind enerzijds de beker ook niet interessant, maar anderzijds baal ik wel als een Heracles of een PEC de EL in gaan.
 
jaakke
 
54
30 oktober 2018 om 21:41
Oh oh, wat makkelijk om de beker nu zo af te serveren! Onzin natuurlijk, psv wilde die beker heel graag winnen.
 
toss
 
17
30 oktober 2018 om 21:46
@dirty01 Onzin, PSV laat hier (weer eens) gemakkelijk de kans op een leuke prijs liggen. Dit was ook echt niet de bedoeling volgens mij, Van Bommel had hier vertrouwen in maar misrekend. Leerervaring voor de jonkies, tja wel een pijnlijke.
 
KusH
 
34
30 oktober 2018 om 21:49
Rudeboy En dan noemen ze Ajacieden ( over een kam scherend) arrogant ??Zullen er vast meer zo denken. Maar ook vele niet. Tis een gemiste kans en gelukkig voor jou boeit t niet. Maar ikzelf zou balen..
 
RickyAFCA
 
26
30 oktober 2018 om 21:57
Hahahahaha al was het een oefenwedstrijd.. Verliezen tegen een kkd club is gewoon een wanvertoning
 
Panerai
 
6
30 oktober 2018 om 22:43
@jaakke, als PSV die zo graag wilde winnen dan had van Bommel wel 11 basisspelers opgesteld denk je niet? Dit was een compleet B elftal met uitzondering van Lozano die pas in de extra tijd werd gebracht.
 
jaakke
 
37
30 oktober 2018 om 23:10
Tuurlijk panerai, praat het maar goed. Hij heeft gewoon zijn b keus overschat, hetgeen hij ook heeft toegegeven in een interview.
 
Panerai
 
8
30 oktober 2018 om 23:22
Dat van Bommel dit heeft onderschat dat is sowieso waar maar dan nog getuigd deze opstelling van desinteresse. Als ze het echt belangrijk vonden dan hadden er wel meer basisspelers gespeeld: zelfs Supersub Malen stond niet in de basis en als wissel kwam alleen Lozano er in na 90 min spelen. Zelfs 2 van de 4 wissels op waren jeugdspelers.
 
FCRRR
 
25
30 oktober 2018 om 23:28
Hoop dat PSV met deze misplaatste arrogantie geen kampioen wordt, afgaan in de cl en nu ook in de beker geen kampioen waardig
 
P9J7
 
4
30 oktober 2018 om 23:56
Alsnog mag je verwachten dat een tweede keuze van PSV hier niet verliest.
 
MatthijsEde
 
26
31 oktober 2018 om 00:19
Ik vind supporters zo mooi... Zometeen flikkert feyenoord er ook uit, en dan zeggen ze; ja boeie is maar de beker. Vervolgens zie je 100 berichten voorbij komen met: feyenoord: 900+ dagen - 5 prijzen, ajax: 1500+ dagen - 0 prijzen. Van die 5 waren er zeker 2 bekertoernooien. Men neemt ze wel mooi mee van: kijk eens wat wij gehaald hebben, maar als ze er dan uit flikkeren dan is het ook meer dan logisch.. Kort; schaam jezelf dat je hier van verliest, en ga niet verkondigen dat die beker niks voorstelt. Het is een prijs, speel er dan ook naar
 
Fernando Gago
 
4
31 oktober 2018 om 00:41
Dat hoor ik dan alleen maar als ze verliezen. 'Ah joh die beker is niet belangrijk' . Je speelt toch om de prijzen?
 
SpeedyAFC
 
5
31 oktober 2018 om 00:57
Dit doet PSV elk jaar, ze geven niet om de beker, ze willen die extra wedstrijden in februari en maart niet hebben. het zou me niets verbazen als straks ook Ajax de beker laat schieten.
 
-Riciotto-
 
6
31 oktober 2018 om 03:20
Afgaan in de CL? Weet niet wat voor CL je kijkt maar psv geeft gewoon prima partij
 
Leeuw087
 
41
30 oktober 2018 om 21:02
Die kwaliteit om in de laatste minuten te scoren hebben een aantal reservespelers in ieder geval niet. Voorbeeld van ten Hag om met een aantal wissels te spelen heeft van Bommel al gehad. Zeer zwak PSV zal het zelfvertrouwen niet ten goede komen.
 
RomBomCu
 
20
30 oktober 2018 om 21:19
Ik denk inderdaad dat het zelfvertrouwen van de 11 wissels is gezakt, maar gelukkig kon de basis elf alleen maar toekijken hoe deze wissels er een potje van maakten. Dit gebeurt bijna elk jaar in de beker bij psv, veel te veel wissels, geen strijd en dan loop je gewoon tegen de lamp aan thuis tegen een laagvlieger van de Kkd.
 
Panerai
 
2
30 oktober 2018 om 22:45
Hopen mag, jammer voor jullie stond er geen enkele basisspeler aan de start. Jong PSV zal hier meer last van hebben.
 
Bergwijn
 
52
30 oktober 2018 om 21:05
De B-elftal van PSV moet zich doodschamen maar het lijkt er op dat PSV na de winterstop 1 keer per week moet gaan voetballen. Kans is nu toch wel wat groter geworden dat je kampioen wordt.
 
roel_1988
 
18
30 oktober 2018 om 21:09
CL toch nog net iets belangrijker lijkt me toch
 
Qucee3205
 
11
30 oktober 2018 om 21:12
Kom jij liever 1 ronde door of wij je liever de Eredivisie? Precies.
 
100% Meijer
 
10
30 oktober 2018 om 21:14
En die eredivisie lijkt hiermee wel redelijk in de pocket. 5 punten voor en alleen maar focus op de competitie.
 
Diego_Forlan
 
54
30 oktober 2018 om 21:39
Tja, leuk hoor dat ene feestje in Mei. Maar dat is in Augustus alweer vergeten. Europese prestaties brengen herrineringen. Ik zou liever een kwartfinale CL halen dan een titel. Maar dat ben ik wellicht
 
jaakke
 
31
30 oktober 2018 om 21:45
Wat een onzin 100 meijer! Hoe kun je in vredesnaam serieus denken dat het in de pocket is met nog 24 wedstrijden te spelen? Zie de zwakte van de bank welke vanavond pijnlijk aan het licht is gekomen belooft weinig goeds bij blessures of schorsingen.
 
Bergwijn
 
10
30 oktober 2018 om 21:48
Diego_Forlan Alleen zal er de komende jaren geen enkele Nederlandse club de kwartfinale van de CL halen. Dat is helemaal niet realistisch.
 
KusH
 
6
30 oktober 2018 om 21:55
Waarom niet de dubbel? Zou een evt kampioenschap alleen maar meer glans geven. Dat je nog een keuze moet maken. Vooral áls je straks geen Europees meer speelt.
 
Sanderr
 
29
30 oktober 2018 om 21:56
Hoezo, als PSV iets meer geluk had tegen Atleti zouden ze in de kwartfinale staan. Waarom zou het dan niet meer kunnen gebeuren de komende jaren? Als Ajax doorgaat en een gunstige 8e pakt kan het dit jaar al gebeuren zelfs.
 
Bergwijn
 
4
30 oktober 2018 om 22:04
Als alles meezit, dan is het inderdaad mogelijk maar de kans is heel klein dat het lukt. Als Ajax doorgaat als nummer twee dan spelen ze in de achtste finales tegen clubs als Juventus, Barcelona, Manchester City, Liverpool/Psg en Real Madrid. Denk je echt dat Ajax tegen zulke teams een kans maakt om door te gaan?
 
myvision
 
31
30 oktober 2018 om 22:11
Tsja. Dat dacht een normaal persoon tegen Bayern uit ook. Tegen Lyon en Schalke ook. Tegen City in de absolute poule des doods ook.
 
Sanderr
 
13
30 oktober 2018 om 22:14
Ja of tegen Porto of Roma, of je wordt 1e in de poule, kan ook nog.
 
KusH
 
2
30 oktober 2018 om 22:20
Bergwijn,Kans is heel heel klein idd. Maar juist daarom misschien. Bij overwintering lever je een prima resultaat. Het zijn als t de CL betreft misschien een paar wedstrijdjes meer. Maar dat mag tg kampioenschap niet beïnvloeden. Vindt ik zelf. Is t de EL.. kunnen t er meer zijn. Maar lans is net zo groot dat je juist in een flow komt. En in topconditie. En dus er voordeel aan hebben. Hoeft natuurlijk niet. Maar t hoeft niet altijd de verkeerde kant op te vallen.
 
Musi26
 
1
30 oktober 2018 om 22:26
Iets meer geluk was in die wedstrijd niet mogelijk, maar uiteraard begrijp ik je punt. Stunten is altijd mogelijk.
 
Panerai
 
7
30 oktober 2018 om 22:55
Diego Tja en als Ajax 5 punten voor stond en PSV er in de CL goed voorstond dan zij je vast het omgekeerde
 
Tipptopp
 
8
30 oktober 2018 om 23:22
@Panerai nee dat doet de Ajacied niet. Dat is een verschil met de PSV supporter. De Ajacied wil alles, de PSV Supporter kiest. Wat beter is.... er is geen beter. Alleen een andere denkwijze. Ik snap v Bommel. Sterker nog Ten Hag heeft min of meer iets vergelijkbaars al aangekondigd. Echter 2 dingen wil ik daar over kwijt....1 wat doet dit met de punten voor Europa? En wat zegt dit over de reserves van beide clubs....
 
FCRRR
 
4
30 oktober 2018 om 23:33
Denk dat de spelers van Ajax alleen door de cl al meer waard worden dus heeft zeker nut om door te gaan aangezien je dan ook in de poulefase opvalt. Buiten Bergwijn en Lozano vertegenwoordigt PSV ook geen waarde. Beetje het feyenoordsyndroom na het kampioenschap.
 
Bergwijn
 
5
30 oktober 2018 om 23:51
FCRRRLeuk al die spelers die veel waard zijn maar hoeveel kampioenschappen hebben die spelers met Ajax gewonnen? 0.
 
P9J7
 
3
30 oktober 2018 om 23:59
Alsnog mag je van de wissels verwachten dat ze van RKC kunnen winnen. De wissels zijn dus niet beter dan een ploeg wat lager speelt. Lekker zn gedachte wanneer je met veel blessures te maken gaat krijgen en Europees speelt.
 
FCRRR
 
12
31 oktober 2018 om 00:04
Snap dat je gefrustreerd bent vanavond, maar Ajax wordt alleen maar rijker en PSV blijft stil staan. Vorig seizoen kampioen Feyenoord lachertje in Europa dit seizoen PSV lachertje in Europa
 
 
5
31 oktober 2018 om 04:02
Waarom psv lachertje? Niemand kijkt raar op van deze resultaten.
 
Lucagio
 
0
31 oktober 2018 om 07:06
@Bergwijn Voorlopig staan ze eerste in de poule. Als zowel bayern en Ajax de volgende keer winnen is de laatste wedstrijd een formaliteit. Kans is dan groot dat Ajax gewooneerste in de poule wordt maar zelfs dan heb je sterke tegenstanders. Maar dat weet je toch.
 
SuperVO
 
28
30 oktober 2018 om 21:36
Dit is PSV beleid joh. Uit alle competities en dan vol voor het kampioenschap . Alvast van harte...
 
SpeedyAFC
 
2
31 oktober 2018 om 00:59
Klopt ze doen dit bijna elk jaar wel. De beker boeit ze niet, ze richten zich na de winter volledig op de titel.
 
watcher14
 
5
30 oktober 2018 om 22:31
Ik hoop dat ajax ook uitgeschakeld wordt, deze prijs levert niets meer op dan een beker. Voor ajax en psv is europees voetbal toch al zo goed als zeker. Vooral als Ajax europees overwintert zit je niet op dit soort potjes te wachten, zorgt alleen maar voor blessures. Voor de andere clubs in de eredivisie is het natuurlijk wel een leuke prijs en de kortste weg naar europees voetbal. 010 deze moge jullie hebbe van mij
 
P9J7
 
0
31 oktober 2018 om 00:02
Laat de wissels spelers dan zien dat ze goed zijn en win deze beker met je wissels... als het toch niet belangrijk is kun je ook wel de beker wedstrijden met wisselspelers spelen en het lijkt mij dat die spelers zich juist willen bewijzen en dat kunnen ze doen door de beker te pakken met een minder elftal. Als je echt zo goed bent...
 
Frederiklaan
 
150
30 oktober 2018 om 20:58
Redelijk lachwekkend dit
 
ajaxwastop
 
109
30 oktober 2018 om 21:01
Kansloze vertoning van PSV dat n dikke middelvinger heft naar de KNVB en de supporters. Belachelijk!
 
Frederiklaan
 
61
30 oktober 2018 om 21:02
Dat mag gerust gezegd worden. Zowel de basis als de wissels sloegen nergens op
 
DonCoXxX
 
30
30 oktober 2018 om 21:09
Nonsens. Dit soort wedstrijden zijn een zege om reserves ritme op te laten doen. RKC staat ruim onder Jong PSV en dit was een ploeg met reserves van het eerste aangevuld met de besten uit Jong Psv; dit soort spelers kunnen Twente, Sparta en NEC zich niet veroorloven in de Kkd. Daar mag je toch van eisen dat ze een zwakke KKD ploeg als RKC mee verslaan? Als je ergens commentaar over wilt hebben, doen het dan op de spelers; die doen het namelijk op het veld.
 
Frederiklaan
 
12
30 oktober 2018 om 21:13
Niet met je eens. Had dan jong PSV opgesteld, die zijn op elkaar ingespeeld. Deze gasten totaal niet. Toen het totaal niet liep had je ook anders in kunnen grijpen, maar komen er gasten als Malen, Lunqvist en Obispo in. Dat is toch niet adequaat ingrijpen op een dreigend slecht resultaat
 
 
5
30 oktober 2018 om 21:15
Heeft Jong PSV niet sowieso haar eigen kans in de beker?
 
Adzevedo
 
14
30 oktober 2018 om 21:23
Niet meer, beloften mogen niet meer in de beker uitkomen. Vroeger wel, wat in 2002 bijna heeft geleid tot een finale tussen Ajax en Jong Ajax.
 
Skede
 
7
30 oktober 2018 om 21:24
Nee dat zou raar zijn. Stel Jong PSV loot dan gewoon PSV 1. Competitievervalsing.
 
Curacao01
 
7
30 oktober 2018 om 21:25
Niet ingespeeld zijn is toch ook de verantwoordelijkheid vd trainer?? Te makkelijk om te zeggen dat het niet ingespeeld is. De trainer wisselt nooit, terwijl er wel gelegenheid is - dan ontbreekt het aan ritme als het er op aan komt.. aan de andere kant, als je de B keuze ziet spelen begrijp je heel goed dat MvB niet rouleert
 
RolandHendriks
 
5
30 oktober 2018 om 21:26
Haha jong PSV heeft een prestigieus toernooi. Daar is Romero zelfs mee naar toe.
 
Adzevedo
 
9
30 oktober 2018 om 21:48
Daar zal Romero blij mee zijn, tenslotte is hij naar PSV voor meer dan 10 miljoen gekomen om Jong PSV te versterken bij een of andere onbelangrijk toernooitje.
 
Sanderr
 
6
30 oktober 2018 om 21:59
Nou prestigieus, niet overdrijven. Gewoon een bekertoernooi met wat belofte elftallen. Wel een mooie uitdaging voor die jongens, dat sowieso. Vind het jammer dat Jong Ajax daar, zover ik weet, niet aan meedoet. Las dat Jong Feyenoord er bijvoorbeeld wel bij is ook.
 
Adzevedo
 
3
30 oktober 2018 om 22:20
Beloften van PSV spelen maandag pas weer, Jong Ajax moet vrijdag al aantreden in Leeuwarden.
 
Sanderr
 
0
30 oktober 2018 om 22:26
Ah vandaar. Is dit gewoon 1 speelronde nu doordeweeks voor Jong PSV?
 
Adzevedo
 
0
30 oktober 2018 om 22:41
Ja, en in december en januari hebben ze nog een keer een speelronde.
 
-Riciotto-
 
2
31 oktober 2018 om 03:23
Prima dat ze een dikke middelvinger hebben naar de knvb, voor de supporters die de moeite hebben genomen om een kaartje te kopen vindt ik het wel sneu
 
STORING
 
32
30 oktober 2018 om 20:58
Laten we er maar geen waslijst van maken en maar concluderen dat dit dure lesgeld is geweest. Veel spelers konden vandaag imponeren maar lieten de kaas van het brood eten. Beide backs waardeloos. Vooral Abels is te slecht voor woorden. Zo een Verreth is ook helemaal niks. Mauro Jr dreigend maar veel teveel balverlies. Wonderkind Rigo te slap en slecht in passings en duels. Die komt nog veel tekort voor het echte werk. Malen is dreigend maar nog te weinig rendement. Guti vrij onzichtbaar en Lozano is te geforceerd ingevallen maar verloor ook tevaak de bal. De rest was ook gewoon onvoldoende. Ik vraag me alleen af waarom je Obispo zo laat inbrengt. Zoveel goede verhalen over die jongen, dan is dit een prima wedstrijd om hem te laten starten. Een collectieve wanprestatie met 0,0 voetbal vanaf de vleugels en belachelijk slecht positiespel.
 
rubentje13
 
18
30 oktober 2018 om 21:02
Helemaal eens met jouw reactie. Heb overigens wel genoten van Obispo de minuten dat hij speelde. Strakke inspeelpass naar voren, hoewel het nog wel te vaak opzij ging. Hoop echt dat Van Bommel deze jongen de kans geeft boven isimat en Sainsbury als Viergever of Schwaab een keer uitvalt.
 
TrebleX
 
8
30 oktober 2018 om 21:07
Isimat en Room vielen ook door de mand. Abels is dramatisch evenals Verreth.
 
MaxH96
 
25
30 oktober 2018 om 21:11
"Laten we er maar geen waslijst van maken" om vervolgens een waslijst te maken. Verder inhoudelijk met je eens!
 
Inkoppert
 
250
30 oktober 2018 om 20:59
Tja, mooi kut. Verliezen ze een keer, is het in de beker..
 
TrebleX
 
15
30 oktober 2018 om 21:07
Liever in de beker dan in de competitie.
 
RealMadrid_Fan
 
35
30 oktober 2018 om 21:08
Ik denk zelfs dat het meer in het nadeel ligt voor Ajax omdat Psv zich kan concentreren aan de Eredivisie. Europees voetbal gaan ze ook niet halen na de winterstop. Dus dan blijft alleen de Eredivisie over
 
ajaxrkc33
 
9
30 oktober 2018 om 21:33
Dat gaat de rest van de competitie uitwijzen of PSV in het voordeel komt. Tot nu toe doet Ajax het goed na de CL wedstrijden alleen PSV uit werd dik verloren.
 
Leeuw087
 
1
30 oktober 2018 om 22:13
Inkoppert, Waar er een schaap over de dam is volgen er meer.
 
consy
 
44
30 oktober 2018 om 20:59
Eigen schuld, dikke .. Wat een arrogantie om te denken het wel even te kunnen doen met een B team, ik geniet hier van. Gefeliciteerd RKC supporters onder ons!
 
Skede
 
34
30 oktober 2018 om 21:00
Hoezo arrogantie? Je mag verwachten dat ook deze spelers van Rkc kunnen winnen. En als dat niet lukt, in ieder geval inzet toont en laat zien dat je basisspeler wilt worden. Niet gezien vandaag.
 
DIRTY01
 
17
30 oktober 2018 om 21:00
Welke arrogantie? De selectie van PSV is namelijk niet heel erg breed, en de jongens die normaal spelen doen het gewoon uitstekend. Dat laat de ranglijst in de ED wel zien.
 
Alphazero
 
2
30 oktober 2018 om 21:14
Ik kan het me wel voorstellen als je Europees speelt. Je kan niet over een lange periode 2 wedstrijden per week spelen met slechts 12 of 13 spelers. Spelers hebben ook ooit een moment om te herstellen nodig. Dus wedstrijd als deze is normaal gesproken goede gelegenheid om die spelers die het nodig hebben even rust te gunnen.
 
jaakke
 
1
30 oktober 2018 om 21:54
Niet alle 11 tegelijk, dat is niet bijster slim en dus vraag je er om uitgeschakeld te worden. Maar het is tevens goed te zien voor de Ajacieden dat psv op een paar spelers na een waardeloze bank heeft.
 
soccersupp
 
3
30 oktober 2018 om 21:19
Dit is vooral leergeld voor vain Bommel, die werd op zijn Nederlands al gehypet als nieuwe topcoach (en ja psv doet in het in de eredivisie voortreffelijk) maar heeft in de CL nog niet laten zien tactisch een grootmeester te zijn en heeft nu ook weer een dure les. Maandag roepen dat psv de beker serieus neemt en dan een compleet ander elftal neerzetten is echt dom. Tuurlijk kan je mensen nu een kans geven maar elf reservespelers zijn geen elftal!! Totaal geen automatismes, iedereen is zoekende....speel gewoon met 8 basis spelers en in iedere linie 1 reserve. Dan krijgt die een eerlijke kans, en je hebt een aardig ingespeeld raamwerk.
 
Boris19
 
32
30 oktober 2018 om 20:59
3-4 spelers rust prima. Volledig B-team is waanzin en onzin.
 
PSVer4ever
 
33
30 oktober 2018 om 20:59
Lekker afgestraft RKC! Goed voor van Bommel. Wat een kansloos elftal vandaag.
 
WimHorst
 
4
30 oktober 2018 om 20:59
geen dubbel in ieder geval
 
RomBomCu
 
20
30 oktober 2018 om 20:59
PSV en de beker zullen we dan maar zeggen he. Behich kan ook echt helemaal niks ervan, hopelijk raakt angelino niet geblesseerd
 
rubentje13
 
8
30 oktober 2018 om 21:09
We hebben een enorm probleem als een van de backs uitvalt. Viergever zou eventueel nog linksback kunnen spelen, maar op rechtsback hebben we niemand die Dumfries kan opvangen. Abels komt gewoon tekort, Teze is te jong nog en Behich kan het niveau ook niet aan. Hopen dat er in de winter een goede back bij komt, want dit kan echt niet
 
Woenselaar
 
16
30 oktober 2018 om 20:59
Zelfs van de wisselspelers mag je verwachten dat ze de klus klaren... maar wat zitten er toch veel spelers tussen die het niveau duidelijk niet aan kunnen. Mag hopen dat er geen extra blessures bij komenmm
 
JesseVan Wijk
 
18
30 oktober 2018 om 20:59
Wat een stunt! Krijg je ervan als je met je B ploeg speelt
 
cuco10
 
14
30 oktober 2018 om 20:59
Lekker boeiend die beker. Enigste die echt speelde alsof hij wou winnen was lozano.
 
Zytto34
 
15
30 oktober 2018 om 21:01
De rest ontbeert gewoon de kwaliteit om een club als rkc weg te spelen op guttierez na dan. Spelers als verreth, behich, isimat en rigo is gewoon pure middelmaat.
 
DIRTY01
 
5
30 oktober 2018 om 21:04
@zytto Isimat is gewoon een prima mandekker, maar hij moet niet 'voetballen'. Nee die jongen moet slopen. Verreth en Rigo zijn 'veredelde' jeugdspelers. Behich speelde slecht maar dat is pas zijn eerste wedstrijd in de basis.
 
beesbnac
 
6
30 oktober 2018 om 21:10
Hij speelde vorige bekerpot ook en toen was behich ook echt om te huilen. Simpele aannames en dergelijke die fout gingen.
 
DIRTY01
 
0
30 oktober 2018 om 21:13
@beesbnac Heb die pot niet kunnen zien.
 
thucan
 
19
30 oktober 2018 om 20:59
Wat prettig was om te zien dat we een erg brede selectie hebben. Vooral de backs kunnen prima als stand-in fungeren ??
 
Kantje
 
51
30 oktober 2018 om 20:59
Scheelt weer een hoop wedstrijden, rustiger programma, na de winter zoals het er naar uit ziet ook geen Europees voetbal. PSV is zo wel hard op titelkoers
 
Wooshx
 
44
30 oktober 2018 om 21:05
Nee elk jaar kampioen worden om vervolgens europees en in de beker te falen heb je veel aan.
 
Juicher
 
14
30 oktober 2018 om 21:15
Elk jaar kampioen worden is meer dan prima. Ik weet niet welke illusie jij hebt, maar de kampioen van NL gaat nooit meer potten breken na de winter in Europa in de CL.
 
jlenders
 
3
30 oktober 2018 om 21:21
Er zit een champions league aan te komen
 
Wooshx
 
15
30 oktober 2018 om 21:57
Op je pik getrapt? Ter informatie : daar doelde ik niet op. Ik hoor PSVers roepen dat ze nu makkelijker kampioen worden zonder de beker en een eventuele 4e plek in de CL. Wat is dat nou voor een instelling, beetje hypocriet om hier mee aan te komen net als het Europees wat minder gaat en je net in de beker bent uitgeschakeld vind je niet?
 
jaakke
 
1
30 oktober 2018 om 21:59
Juicher, dat zullen we gaan beleven dit seizoen na de winter met nog een club.
 
thucan
 
25
30 oktober 2018 om 20:59
Wat prettig was om te zien dat we een erg brede selectie hebben. Vooral de backs kunnen prima als stand-in fungeren ??
 
MATEJA_MEMPHIS
 
1
30 oktober 2018 om 21:12
2,5 miljoen voor betaald toch? ??
 
Zytto34
 
18
30 oktober 2018 om 20:59
Pffff zul je zien dat Ajax er ook met een b-team uit vliegt en dat feyenoord uit bij vitesse/utrecht verlies en dan gaat er weer een club als pec, heracles of heereveen Europa in. Kunnen we weer een jaartje langer wachten op onze CL plek. Bedankt psv.
 
DIRTY01
 
25
30 oktober 2018 om 21:02
Haha, wat een droevige reactie zeg. Net alsof PSV daar schuldig aan is.
 
Zytto34
 
14
30 oktober 2018 om 21:06
Mede hierdoor zijn we onze CL plek kwijt geraakt ja. Wat hebben groningen, vitesse en pec zwolle bijvoorbeeld laten zien toen ze de beker wonnen? Helemaal niks. Ajax en psv hadden dit prima kunnen voor komen door zelf te presteren. Had zeker een aantal punten gescheeld en misschien wel een vaste CL plek.
 
DIRTY01
 
6
30 oktober 2018 om 21:08
En wie z'n schuld is dat dan? PSV of Utrecht, PEC en Vitesse? Ik weet het wel.
 
Zytto34
 
2
30 oktober 2018 om 21:21
Ajax had het bijvoorbeeld kunnen voor komen dat pec de EL in ging en in plaats daarvan feyenoord. Ik vond Ajax daar zeker (deels) verantwoordelijk voor, want zwolle liet helemaal niks zien terwijl feyenoord normaliter wel punten had gepakt.
 
Fritsie81
 
3
30 oktober 2018 om 21:32
Sorry maar als Ajax of psv de beker wint en kampioen of 2e wordt, dan gaan ze op basis van plaats 1 en 2 gewoon voorrondes cl spelen. Net als dit seizoen. Dan mag een club als Heerenveen misschien alsnog europa in.
 
SpeedyAFC
 
0
31 oktober 2018 om 01:04
@zytto34 Wat boeit dat hele coeffienten gedoen nou? Met je eigen club rating ben je gewoon beschermt en kan je prima CL voetbal halen. Heb je in de zomer leuke, spannende wedstrijden i.p.v. spelen tegen amateurs en komt er ook nog eens een aardige recette binnen. Sowieso is de kans erg groot dat PSV dit jaar kampioen wordt, zeker nu ze ook geen beker hoeven te spelen en Europees niet overwinteren. Ajax moet gewoon slim zij nu en wel vol voor de beker gaan. Samen met Ruropees overwinteren en een prima tweede plek heb je dan een uitstekend seizoen.
 
Kantje
 
13
30 oktober 2018 om 21:02
Eerlijk is eerlijk, voor PSV en Ajax is de beker natuurlijk ook maar een vervelend tussendoortje. Als je hem wint is het nou niet echt een hoofdprijs voor die clubs, en er vroeg uitvliegen is voor de competitie eigenlijk vrij gunstig. Voor elke andere club is de beker een mega prestatie en misschien wel de enige prijs waar ze voor kunnen strijden, dus die zijn natuurlijk veel gemotiveerder.
 
Adzevedo
 
2
30 oktober 2018 om 21:21
Je kan dat potje zo vervelend maken als je zelf wilt. Een lage entree prijs, niet een elftal vol met spelers zonder enig ritme en met te weinig kwaliteit neerzetten en gewoon het beste ervan maken. De Knvb beker winnen in De Kuip is gewoon mooi, alleen dan moet je wel even door de zure appel heen die eerste 2/3 ronden waarin je langs amateurs en eerste divisie clubs moet komen. Na de winter, vanaf de kwartfinale ligt er gewoon een prijs op drie wedstrijden spelen.
 
plankgas
 
10
30 oktober 2018 om 21:05
Nu moeten we zelfs in jullie belang bekervoetbal potten gaan winnen?
 
Zytto34
 
12
30 oktober 2018 om 21:10
Belang van het Nederlands voetbal*. Mij best hoor, maar straks hadden jullie verloren van Bate en dan was je 40 miljoen misgelopen. Neem aan dat je dat zelf ook niet wilt.
 
thucan
 
4
30 oktober 2018 om 21:32
In mijn persoonlijke optiek boeit me dat geenszins, het hele Europese voetbal van mijn club kan me niet boeien, ik vind alleen de competitie leuk. De beker geinig, maar daar worden we al jaren niet echt in verwend
 
plankgas
 
3
30 oktober 2018 om 22:08
Is natuurlijk onzin, beste zytto. PSV speelt in de eerste plaats voor PSV. Niet voor Ajax, niet voor Feyenoord, AZ of welke club dan ook. Met Europees voetbal kan ik er nog inkomen dat je dat als gezamenlijke verantwoordelijkheid wil zien. Maar bekervoetbal? Hou op hoor. Zo kun je dat zelfs over de competitie gaan doen. Want stel je toch eens voor dat Groningen kampioen wordt. De enige club die vandaag mag balen van de uitslag en het spel is PSV zelf.
 
Sjaaakie
 
8
30 oktober 2018 om 21:05
Klopt echt werkelijk helemaal niets van wat je allemaal zegt. Eerst zeg je dat ook Ajax er zo uitvliegt met een B team, toch bedankt je alleen Psv. Overigens, als PSV wel de Beker zou winnen en ook nog de titel, waar ze nu toch hard naar op weg zijn, zou dat ticket voor Europa alsnog doorgeschoven worden naar misschien wel Heracles of Heerenveen...
 
Zytto34
 
2
30 oktober 2018 om 21:08
Dan zou die plek door gaan naar feyenoord en die van feyenoord naar az bijvoorbeeld. Is al een stuk beter dan dat zwolle europa in mag, feyenoord voorrondes moet en az play-offs die ze misschien per ongeluk verliezen van heracles.
 
RASDAGO
 
4
30 oktober 2018 om 21:09
Maar psv en ajax plaatsen zich toch al via de competitie voor europees voetbal. Dus ze krijgen het el ticket voor bekerwinst sws niet. Dit gaat dan naar een andete clubs van een laag niveau dus het maakt toch niet uit..
 
Zytto34
 
5
30 oktober 2018 om 21:13
Zeker wel. Nederland heeft 5 tickets, Ajax en psv pakken de CL tickets en 1 van hun de beker, dan schuiven die EL tickets door naar de nummer 3 en 4 (feyenoord en az) en dan kan 5 t/m 8 de laatste verdelen. Stel 1 van de top 4 wint de beker niet, maar bijvoorbeeld heracles dat 12de wordt dan moet az als 4de dus play-offs spelen en als ze met een off-day verliezen van de nummer 7 ado heb je straks ado en heracles in Europa en geen az. Had je als Ajax de beker gepakt dan had je az in Europa en sowieso geen heracles. Scheelt gewoon een slok op de borrel hoor.
 
TrebleX
 
3
30 oktober 2018 om 21:11
Misschien had Ten Hag wel het idee om een B elftal neer te zetten, maar zal nu zijn opstelling gaan aanpassen en enkele basisspelers rust geven ipv hele elftal.
 
Zytto34
 
6
30 oktober 2018 om 21:22
Tja zullen we nooit weten, maar Ajax mag iig niet zo'n flater slaan morgen.
 
PSV18
 
1
30 oktober 2018 om 21:35
Tja, maar Isimat en Abels waren ook dramatisch zeg. Het was echt niet om aan te zien. Verreth werkte hard, maar speelde ook zeer ongelukkig om het nog even zacht uit te drukken. Rigo ook ontzettend zwak, loopt als een slappe zak zonder power over het veld en speelde meer ballen terug dan vooruit. De durf ontbrak gewoon totaal. Van zo'n Isimat verwacht je ook dat hij wat meer leiding uit zou stralen, maar verzaakte daar volledig in. Echt een enorme afgang dit en ik hoop een wijze les voor van Bommel.
 
Benzema.
 
7
30 oktober 2018 om 20:59
Lekker Mark. Achterin beginnen met een ongemotiveerde Isimat, Behich die er helemaal niets van kan en Abels die nooit het niveau van PSV 1 gaat halen. Wat een afgang.
 
TrebleX
 
2
30 oktober 2018 om 21:12
Room vond ik ook niet echt gemotiveerd in het doel staan. De verdedigers speelde zo angstig en telkens tikkie terug en breed.
 
Quirento
 
20
30 oktober 2018 om 20:59
Ah, de jaarlijkse bekerblamage is vroeg dit jaar. Ben niet eens verbaasd. Als je 11 wissels opsteld dan neem je het ook niet serieus en dat vind ik kwalijk voor de fans die vanavond in de kou 120 minuten dit hebben moeten zien.
 
Kenner070
 
13
30 oktober 2018 om 20:59
Abels en Behich al zet je ze bij FC bal op het dak 3, vallen ze niet op.
 
Qucee3205
 
1
30 oktober 2018 om 21:02
Die 2 komen oprecht tekort bij een hoofdklasser.
 
Erwiet
 
6
30 oktober 2018 om 20:59
Haha jemig, dat was wel erg zwak zeg van het tweede elftal van Psv. Mag natuurlijk nooit gebeuren. Wel fijn om te zien dat PSV ook kan verliezen, hopelijk gebeurt het eens in de competitie . MvB mag in ieder geval wel even een vurige speech gaan houden tegen de jongens die vandaag gespeeld hebben, zat vrij weinig beleving en durf in. Je zou denken dat ze zich wilden bewijzen, maar niets is minder waar.
 
Prosoccr47
 
1
30 oktober 2018 om 21:03
Leek wel of het ze niks interesseerde. Hoe Isimat erbij loopt, leek wel of hij met 5-0 voorstond.
 
FR_JC
 
4
30 oktober 2018 om 21:00
Weinig woorden voor over want wat was dat PSV slecht! 2 goals maken enkel door fouten van de keeper, zelf niks gecreeerd! Goed gedaan Rkc! Gefeliciteerd!
 
kleinegeneraa7
 
4
30 oktober 2018 om 21:00
Wat is die Australische linksback slecht zeg. Vorige bekerwedstrijd was het ook niks, toen kwamen de excuses nog dat het op kunstgras was en bij een amateurclub, wat is nu de excuses, een nat veld zeker? Snel afscheid nemen van deze beste man en op zoek naar wat anders.
 
Prosoccr47
 
3
30 oktober 2018 om 21:05
Heel het elftal was gewoon zwak. Die rechtsback bijv. voegde echt niks toe. Ook opmerkelijk dat Obispo geen basisplaats kreeg.
 
WeshZebi
 
1
30 oktober 2018 om 21:18
Jij bent net een papegaai je praat alleen die commentator na. Hij was zeker niet de slechtste van het veld, van zijn kant kwam nog dreiging of wil je liever zo’n Abels die alleen maar ballen opzij en terug geeft.
 
thucan
 
0
30 oktober 2018 om 21:33
Liever opzij en terug dan volcontinu in de voeten van de tegenstander of over de zijlijn, deze man was echt abominabel slecht vandaag..
 
Torcida020
 
10
30 oktober 2018 om 21:00
Gefeliciteerd RKC. Netjes de arrogantie van van bommel afgestraft. Dacht ff met zn waardeloze b garnituur makkelijk te winnen. Die kids tot laat op de tribunes in de stromende regen en ijzige kou, zullen je dankbaar zijn.
 
Qucee3205
 
11
30 oktober 2018 om 21:01
Arrogantie? Als topclub in de beker speel je (bijna) altijd met je B ploeg, kijk maar naar alle topclubs in elke land.
 
Boris19
 
1
30 oktober 2018 om 21:03
Kijk maar eens naar opstelling Bayern vnv
 
WimHorst
 
4
30 oktober 2018 om 21:08
ja b team maar met a team spelers erbij, een mix
 
Qucee3205
 
0
30 oktober 2018 om 21:09
Daarom zeg ik ‘bijna’.
 
SpeedyAFC
 
0
31 oktober 2018 om 01:07
Ik ben bang dat van Bommel helemaal niet dacht eventjes te winnen maar dat de beker hem gewoon niet boeit. Na de winter geen beker en geen Europees voetbal is bijna een garantie op de titel voor Psv. Zeker nu Ajax vijf punten (met doelsaldo zelfs zes) moet inlopen terwijl die wel Europees spelen na de winter en waarschijnlijk ook beker voetbal. In Eindhoven hoor je echt geen klachten, daar telt alleen de landstitel.
 
FrankWalraven
 
9
30 oktober 2018 om 21:00
Die frustratie bij Lozano de laatste minuten was enorm, ook de enige die wou winnen volgens mij
 
WimHorst
 
4
30 oktober 2018 om 21:05
ja en weer een kaart
 
TrebleX
 
1
30 oktober 2018 om 21:13
Hij had wel gelijk want die verdediger viel als een stervende zwaan terwijl er niks aan de hand was.
 
vassinerend
 
0
30 oktober 2018 om 21:40
Lozano is toch geen verdediger?
 
MATEJA_MEMPHIS
 
6
30 oktober 2018 om 21:15
Lozano moet normaal doen. Staat daar als een debiel een grensrechter uit te schelden, terwijl hij zelf over de bal valt.
 
thucan
 
3
30 oktober 2018 om 21:34
En niet te vergeten gaat hij zelf ook weleens als stervende zwaan richting de grond.
 
Qucee3205
 
8
30 oktober 2018 om 21:00
Echt ongelooflijk, Room heeft 0 tegengehouden, Behich Isimat en Abels gewoon veeeeeel te zwak, middenvelders spelen verstoppertje, voorin word er veel te veel gepingeld. 0,0 beleving in heel dit spel, ze horen zich te schamen. Die Behich heeft echt niks goed gedaan, wie heeft die man gescout?
 
blackpool
 
3
30 oktober 2018 om 21:18
Van Bommel. Die heeft met hem gewerkt bij het Australisch nationaal elftal.
 
ninamjx
 
6
30 oktober 2018 om 21:00
Mark van Bommel: Wat doe je?! Wat een ongelofelijk slechte opstelling. En dan ook nog eens slechte wissels. Schandalig. Schaam je diep.
 
Davilla7
 
10
30 oktober 2018 om 21:00
Hoezo 'stunt'? Twee gelijkwaardige elftallen tegen elkaar en het eindigt 2-3, ik zie de 'stunt' niet.
 
SpeedyAFC
 
0
31 oktober 2018 om 01:09
Ik zie ook geen stunt. PSV deed wat we al jaren zien, ze nemen de beker niet serieus en zien het alleen maar als lastig. Na de winter spelen ze alleen nog maar om de titel, denk dat ze na de winter nauwelijks punten zullen verliezen. De landstitel is nu bijna een zekerheidje voor ze.
 
rubentje13
 
14
30 oktober 2018 om 21:01
Zet 11 spelers die nog nooit samen hebben gespeeld en waarvan de helft geen ritme heeft in een team, en dit is precies wat je krijgt. Erg naïef door Van Bommel, ze moeten zich schamen tegenover de supporters die geld betaald hebben om deze wedstrijd te zien en in dit weer daar nog zaten ook. Verdiend verloren. Pijnlijke conclusie dat de tweede keus achter het eerste als team niet goed kan functioneren. Ze zijn allemaal goede voetballers die - als je ze in het eerste zet - goed mee kunnen doen en beslissend kunnen zijn, maar met een team vol van zulke spelers ga je t niet redden. Hopen dat Mark en iedereen hiervan leert.
 
Torcida020
 
5
30 oktober 2018 om 21:05
Heb t idee dat van bommel zichzelf een meesterbrein vindt en denkt met 11 willekeurige poppetjes op t veld te kunnen winnen door zijn fantastische visie en tactiek. Ben blij dat hij zichzelf nu tegenkomt.
 
rubentje13
 
0
30 oktober 2018 om 21:12
Ja ik begin me ook steeds vaker te irriteren aan het feit dat hij spelers tussendoor niet even rust geeft. Kom op, tegen Groningen kan je echt wel met een middenveld Rosario/hendrix - Guti - Pereiro spelen en Mauro is ook goed genoeg om in zo'n wedstrijd vanaf t begin te spelen.
 
RolandHendriks
 
2
30 oktober 2018 om 21:10
Sorry hoor maar als je voor PSV in de beker gaat betalen dan vraag je er ook om. Doen er al jaren geen klote aan tot dat ze bij de halve finale aankomen en dan hem makkelijk kunnen mee pakken. Nee net zoals voor v. Bommel is dat voor de supporter net zo hard eigen schuld dikke bult.
 
gam93
 
8
30 oktober 2018 om 21:01
Deze uitschakeling mag je volledig maar dan ook volledig op het conto van V Bommel schrijven. Op het moment dat je het hele elftal wisselt en je ziet dat het niet loopt ga je het toch proberen te corrigeren door je sterkhouders erin te doen en juist de minsten van het veld halen. Met alle respect Mauro, Gakpo waren zeker niet de slechtsten op het veld. Het is mij een volkomen raadsel waarom Aziz behich, Abels en Verreth nog op het veld stonden. En Van Bommel moet niet komen met het excuus over dat het oneerlijk is dat de wissels niet met jong PSV mogen meedoen door de nieuwe regelgeving. PSV heeft juist ontzettend veel voordeel dat ze in KKD kunnen spelen. Daarnaast is dit de reden waarom ik fan ben dat een TD de aankopen doet en niet een hoofdtrainer. Dat een Behich en Sainsbury zijn gehaald slaat natuurlijk helemaal nergens op. Elke scout heeft toch moeten zien dat vooral Behich de techniek heeft van een amateurvoetballer.
 
Prosoccr47
 
3
30 oktober 2018 om 21:18
Isimat was veruit de zwakste schakel.
 
Suarez 7
 
13
30 oktober 2018 om 21:01
Uiterst nadelig voor Ajax dit. Ik ga ervan uit dat wij de Eagles verslaan en overwinteren in Europa en aangenomen dat PSV niet Europees overwintert zal Ajax in ieder geval in totaal minimaal zeven wedstrijden meer spelen dan PSV (de vier in de voorronde CL, twee in volgende ronde Cl/el en éã©n in de beker) met ook nog in het achterhoofd dat Ajax veel eerder startte aan de voorbereiding, meer internationals hebben die een WK hebben gespeeld en dat zeven het absolute minimum is qua wedstrijden meer gespeeld. Bij een eventuele halve finale beker en een achtste finale El/kwartfinale CL lopen we al richting de veertien wedstrijden meer, dat is bijna een hele seizoenshelft! Daarnaast kan PSV zich een hele seizoenshelft focussen op de zaterdagavond of de zondagmiddag. Eigenlijk kunnen ze dat zelfs nu al doen, omdat de CL een vrij kansloze missie is.
 
RolandHendriks
 
0
30 oktober 2018 om 21:16
Cl is wel kansloos. Daarvoor had je tegen Inter een resultaat moeten halen. Maar de nummer 3 gaat nog naar de Europa league. En Spurs staat er op dit moment net zo klote voor. Het gaat moeilijk worden daar maar kansloos zeker niet. Moeten ze niet zo zaadpartijen spelen als de afgelopen 2 ,en nu dus 3 met ander bezetting, duels. Dat gaat dan op Wembley niet weer zo goed uitpakken als thuis.
 
Adzevedo
 
3
30 oktober 2018 om 21:45
Je kan het ook anders bekijken, op papier ligt PSV (de grootste concurrent voor Ajax) uit de beker. Betere papieren voor de eindzege. Ik snap al dat gehuil van veel van mijn mede supporters echt niet, waarom die enorme focus op PSV en hun wedstrijdschema? Als je van het scenario uit gaat dat PSV echt wel in een wedstrijd of 5 wat punten gaat laten liggen dan is er niks aan de hand. Als je ervan uit gaat dat PSV dat niet gaat doen heeft het ook weinig zin je druk te maken want dan is de race gewoon al gelopen. Straks moeten we nog bijna gaan treuren omdat we Europees gaan overwinteren en PSV niet. Europees voetbal is een feest en de beker is een prijs die je kunt pakken. Dat PSV is uitgeschakeld voor de beker en waarschijnlijk ook Europees is niet uit vrije wil.
 
ajaxrkc33
 
8
30 oktober 2018 om 21:01
Goed gedaan boys. Het blijft beker voetbal en dan kan dit gebeuren. Hoe slecht het ook in de competitie gaat deze is lekker.
 
Arnout108
 
1
30 oktober 2018 om 21:01
Lekker bezig Van Bommel. Natuurlijk is de beker niet zo heel belangrijk voor PSV maar op z'n manier een kans op een prijs verkloten is lachwekkend en schandalig. Een paar spelers rust geven kan best maar spelen met een heel B team dat niet op elkaar is ingespeeld dat is vragen om moeilijkheden. Tegen die amateurs ging al niet al te best maar dit was nog een stapje ergers. Nogmaals, het is beschamend en lachwekkend.
 
Nicootje22
 
5
30 oktober 2018 om 21:01
Ik schaam me oprecht kapot om de vertoning van vandaag. Het is maar beker en alles. Maar dan nog mag je met dit elftal niet verliezen en al helemaal niet op deze manier. Zelf niks gecreëerd, afhankelijk van 2 blunders van de keeper. Op het einde geen eens de drang naar voren alles op elkaar afschuiven. Achterin blijven rondtikken ipv zelf naar voren te gaan als stormram. Wat een drama. Echt nogmaals schaam me kapot.
 
joker030
 
8
30 oktober 2018 om 21:02
Mooi dat dit wordt afgestraft. PSV die al jaren amper presteert in de Knvb beker dacht effe over RKC te walsen met 11 andere spelers. Die van Bommel had ook wel aangepakt mogen worden door de arbitrage. Hoe hij tekeer ging tegen de vierde man was vrij asociaal. Nergens voor nodig.
 
Diego_Forlan
 
2
30 oktober 2018 om 21:35
Dat is typisch Markje. Als ze winnen is hij dat leuke heertje met de vlotte babbel. Als het tegenzit komt de ware aard naar boven.
 
Adzevedo
 
4
30 oktober 2018 om 22:15
Helemaal belachelijk was dat het bij een 2-1 stand was, het bijna tijd was en het ging om een inworp bij de middenlijn. Niet een afgekeurde goal of andere belangrijke beslissing, maar om zoiets onbenulligs. In het vervolg waarschuwen en daarna gewoon naar de tribune sturen, je hebt je gewoon te gedragen als trainer langs de kant. Als spelers in het veld zo naar een scheidsrechter reageren dan krijgen ze ook een kaart.
 
plankgas
 
0
30 oktober 2018 om 21:02
Zoooo, heerlijk. Lekker de focus op de competitie. Beproefd recept????
 
076Ray
 
1
30 oktober 2018 om 21:02
Mooi om te zien dat ze een keer zelf in blessure tijd de deksel op hun neus krijgen.
 
RolandHendriks
 
0
30 oktober 2018 om 21:18
Dat is met jong PSV, en dat was dit toch aardig leek me zo, elke week zo'n beetje. Niets nieuws onder de zon daar.
 
Snipez14
 
2
30 oktober 2018 om 21:02
Nou ik vind het dus wel een schande, bedankt Mark! 3 a 4 spelers wisselen okay, maar 11!
 
TrebleX
 
1
30 oktober 2018 om 21:03
Van Bommel heeft gegokt en heeft verloren. Dit was gewoon een B elftal die niet eens op elkaar zijn ingespeeld. Psv heeft de beker zelden serieus genomen.
 
Johan166
 
0
30 oktober 2018 om 21:04
Mooi.. minder kans op blessures. Zie ze liever in de eredivisie winnen dan een nutteloze prijs pakken
 
Captain Marvel
 
7
30 oktober 2018 om 21:04
Mocht Ten Hag het in zijn hoofd houden om een B elftal morgen op te stellen, hoop ik dat hij heeft gekeken en gewoon op oorlogssterkte tegen GAE Ajax laat aantreden. Paar spelers sparen, okay, maar niet zo zoals Psv.
 
wolterx
 
6
30 oktober 2018 om 21:15
Gaat hij gewoon doen lijkt me. Lamprou; Kristensen-Schuurs-Wöber-Bakker; De Wit - Gravenberch - Ekkelenkamp; Neres - Huntelaar - Labyad. Op middenveld na kan je dan best een goed team opstellen. Middenveld is te weinig complementair aan elkaar, dat is nadeel van blessure Eiting. Die had daar in de plaats van Ekkelenkamp belangrijk kunnen zijn dan. Als iedereen fit is kan je ook nog Veltman, Sinkgraven, Bandé en Cerny bijvoorbeeld inbrengen.
 
PSV-Hose
 
1
30 oktober 2018 om 21:05
Isimat totaal niet fit. Moet je die kop zien. V Bommel had niet zo achterlijk moeten doen met zijn complete b elftal waar amper ritme in zit..
 
Prosoccr47
 
1
30 oktober 2018 om 21:10
Isimat leek wel voor RKC te spelen.
 
WeshZebi
 
1
30 oktober 2018 om 21:06
Eerst dacht ik oh bekerwedstrijd lekker dan kunnen de wisselspelers laten zien wat ze kunnen.. nou deze spelers verdienen geen minuut speeltijd in de eredivisie. De enige die goed waren; mauro junior en verreth die wel hard werkte. De rest allemaal schande. Verder leek het wel alsof de scheidsrechter een stiekeme crush had op rkc.. geen penalty gegeven, 5/6 voorbeelden waar het geel moest zijn voor karatetrappen etc. Maar achja het is psv hun eigen schuld, gwn slecht gespeeld.
 
theo uphus
 
2
30 oktober 2018 om 21:07
Dit is dus precies hoe serieus PSV het winnen van de Knvb beker neemt. Totaal niet. Dat zagen we vorig seizoen al in de Kuip, toen ze ook op een volkomen verdiende nederlaag bij Feyenoord liepen. En een week later dan weer wel de wedstrijd voor de competitie wonnen. Zelden werd duidelijker dat PSV voor het kampioenschap ging en Feyenoord voor het winnen van de beker. Ze hielpen elkaar een handje.
 
LAZIObart1988
 
2
30 oktober 2018 om 21:07
Geen dubbel voor PSV dit seizoen maar voor de competitie is dit een geweldig resultaat voor PSV. Van Bommel houdt in de competitie altijd vast aan dezelfde spelers, vandaag konden de wisselspelers laten zien dat ze ook minuten kunnen maken in de competitie maar ze hebben gefaald en hebben geen recht van spreken als het gaat om meer speelminuten. Gevolg: geen onrust in de selectie ..
 
BartTempelaar
 
5
30 oktober 2018 om 21:11
Dan moet Ajax maar de dubbel winnen dit seizoen.
 
sportweek86
 
5
30 oktober 2018 om 21:14
Of bij evt. blessures een vervanger met o,o zelfvertrouwen. Aan isimat was vandaag goed te zien wat dat met je kan doen. Wel jammer voor hem. Heft het vorig jaar wel redelijk gedaan, en bovendien een sympathieke gast.
 
roel_1988
 
4
30 oktober 2018 om 21:08
lekker voor ze. Wat is die Lozano een zeikerdje trouwens. Die gaat het hogerop exht niet redden
 
Prosoccr47
 
3
30 oktober 2018 om 21:13
Hij was de enige die wilde winnen. De rest liep erbij alsof de overwinning al was veiliggesteld.
 
Real Madr!d
 
0
30 oktober 2018 om 21:08
Van Bommel heeft ook de mentaliteit als trainer dat de beker niet serieus wordt genomen. Ach, ik maak me niet eens druk erover. Ik hield vandaag al rekening mee met uitschakeling. Anders stel je een rechtsback niet op die op zijn 21e nog loopt te ballen bij Jong Psv, en hier en daar jeugdspelers die er totaal niet klaar voor zijn. En dan de wisselsbeleid van Van Bommel, was ook lachwekkend. Brengt dan wel Lozano, maar wat moet die doen dan met al die prutsers in het veld? Erg jammer dit ook voor een Guti. Dit verdient die niet om in een elftal te ballen die er niks van kunnen. Ach, gelukkig krijgen we de Isimat's, de Rooms's, de Ramselaar's, en de Behich's van deze wereld niet meer te zien. Wat een drama zeg. Zoals ik net zei. Beker wordt al jarenlang niet meer serieus genomen. Dat heeft bijvoorbeeld al 3 titels opgeleverd in de laatste 4 jaar.
 
Adzevedo
 
3
30 oktober 2018 om 22:29
Dat zou je kunnen stellen als PSV het de laatste 4 jaar telkens met een B elftal eruit vloog. Maar wat blijkt? De nederlagen tegen Roda JC (2015), FC Utrecht (2016), Sparta (2017) en Feyenoord (2018) waren niet met een B elftal. Cocu koos gewoon voor zijn gebruikelijke opstellingen. Sowieso is het nog maar de vraag welke van de drie titels te danken zijn aan het uitgeschakeld zijn in het bekertoernooi. Als je het tot de kwartfinale schopt dan bespaar je slechts 1 midweekse wedstrijd (aangezien de finale in het weekend valt) met een uitschakeling.
 
BartTempelaar
 
6
30 oktober 2018 om 21:09
Toch jammer, had wel graag gezien dat Ajax PSV had geloot en dan met een fatsoenlijke verdediging had laten zien wie eigenlijk de baas is.
 
RobinSchmalbach
 
3
30 oktober 2018 om 21:15
Haha ach gossie is dat werkelijk je enige excuus voor die afgang van Ajax tegen Psv. Wat sneu zeg. Voorlopig zijn jullie nog helemaal nergens de baas in de competitie en sta je 5 punten achter.
 
jaakke
 
1
30 oktober 2018 om 22:29
Een verliespartij noem jij direct een afgang? Dat kan niet anders betekenen dan dat je Ajax heel hoog hebt zitten....... Maar on; dit is gewoon een heel pijnlijke uitschakeling en constatering over de matige psv bank.
 
MaxH96
 
2
30 oktober 2018 om 21:09
Ik weet niet wat erger is: De arrogantie van Mark van Bommel die denkt RKC even op te rollen met een B-team OF Zo'n slecht B-team neerzetten dat zij zelfs van het al jaren zwalkende RKC verliezen.
 
Adzevedo
 
14
30 oktober 2018 om 21:09
PSV mag zijn hart vasthouden dat het dit seizoen niet tegen veel blessureleed van basisspelers gaat aanlopen, want er stonden me toch een paar matige voetballers op het veld vandaag. Die linksback die PSV gehaald heeft is echt het toppunt, zelfs in een RKC shirt zou die opvallen vanwege zijn slechte spel. Echt ongelofelijk dat PSV dit verliest, de keeper van RKC heeft PSV gewoon twee doelpunten cadeau gegeven. En nog laat PSV zich aftroeven tegen deze tegenstander. Complimenten voor RKC hoor, die spelers hebben werkelijk alles gegeven. Fel op de tweede bal, wat door het slechte veld regelmatig beloond werd met balbezit. Af en toe hadden ze het heel lastig, maar in de omschakelingen vond ik soms dat er goed overzicht was (zoals bij de 2-3 en vlak voor tijd de kans op 2-2).
 
PSV18
 
4
30 oktober 2018 om 21:18
Inderdaad echt ongelooflijk dat je dit nog verliest, met twee ongelooflijke cadeau'tjes van de keeper van Rkc. Ze hebben helemaal niets gecreëerd, de een was nog slechter dan de andere, met Behich, Abels en Isimat voorop. Schaam me kapot en dit is hoe dan ook een smet op het seizoen.
 
RolandHendriks
 
0
30 oktober 2018 om 21:24
Ja maar goed als je er 1 of inwisselt is dat natuurlijk anders dat je er 10 hebt staan die echt mega door de ondergrens zakken. Dan kun je je als wissel of in dit geval jeugdspeler ook nergens aan optrekken. Nee van Bommel gaat hier compleet de mist in dat je met zo'n fantasie opstelling aan komt zetten. Maar ja dit is wel des PSV's. Al decennia's met Ajax in Nederland de dienst uit maken en dan maar 9 x de beker winnen zegt genoeg.
 
Moridin
 
5
30 oktober 2018 om 21:09
Vandaag hebben we kunen zien hoe matig de bank van psv is. De tweede seizoenshelft gaan de schorsingen en blessures komen. Die vijf punten voorsprong op Ajax gaan ze nog heel hard nodig hebben.
 
roel_1988
 
2
30 oktober 2018 om 21:10
lekker voor ze. Wat is die Lozano een zeikerdje trouwens. Die gaat het hogerop exht niet redden. van Bommel moet zich ook schamen. 11 andere spelers opstellen. Het stijgt ze een beetje naar de kop
 
gert33
 
5
30 oktober 2018 om 21:10
Hoogmoed komt voor de val. Als Ajax of Feyenoord tegen een eerstedivisieclub speelt krijgen ook wel 4 of 5 spelers rust. Maar bij PSV (van Bommel) krijgen ze het hoog in de bol. En het argument dat de beker niet belangrijk is. Onzin. Doe dan niet mee.
 
bombanera99
 
2
30 oktober 2018 om 21:10
Wat een stel amateurs. Verliezen van RKC Waalwijk. Wat een wanvertoning. Zelfs met een niet ingespeeld B elftal moet je hier van winnen.
 
RealTOS
 
2
30 oktober 2018 om 21:12
Ben benieuwd wat die wijsneus van Bommel nu gaat zeggen. We hebben de 2-3 achterstand verdedigd?
 
patpsv
 
6
30 oktober 2018 om 21:16
Wat een arrogantie van onze coach om met deze troep de wedstrijd aan te vangen. Wij na het werk in het drukke verkeer gehaast naar het stadion, en notabe de jeugd die zich te goed voelt om inzet te tonen tegen RKC.
 
Wouterke
 
0
30 oktober 2018 om 21:16
Gegokt en verloren. Met een compleet nieuw elftal heb je natuurlijk ook 0 automatismen. Een combinatie van A- en B-keus had ik wel begrepen, maar dit was echt een onbegrijpelijke opstelling. Verder ben ik er (als PSV-fan) niet heel rauwig om, maar ik win de beker liever wel dan niet. Is toch een (troost)prijs.
 
Hoofdstad Cult
 
3
30 oktober 2018 om 21:17
PSV bezorgt de supporters een geweldige avond, man man man wat een slappe zakken. Zou een prachtige geste zijn als de heren grootverdieners de beurs trekken voor iedereen die voor hen een kaartje heeft gekocht en ze hun geld terug te geven.
 
Nieuw-Vennep
 
1
30 oktober 2018 om 21:17
Hieruit blijkt wel dat Psv niet te maken moet krijgen met blessures. Dan hebben ze een serieus probleem. Ze hebben 12 volwaardige spelers,daarachter is het zeer matig.
 
Quirento
 
4
30 oktober 2018 om 21:22
Een bank met Room, Sainsbury, Guti, Malen, Mauro en indien fit Thomas en Romero vind ik geen slechte bank. Als je 11 random spelers opsteld zonder ritme dan krijg je dit soort taferelen.
 
Adzevedo
 
2
30 oktober 2018 om 22:38
Thomas moet zich ook nog maar bewijzen he, van PEC naar PSV is een grote stap. Romero heeft het label groot talent (er is ook fors voor betaald) maar in hoeverre hij een kwaliteitsimpuls geeft moet nog blijken. Maar goed, je noemt in je rijtje 1 verdediger op (saintsbury) en daaruit blijkt wel degelijk dat ze de achterste linie niet zo goed bezet hebben. Bij Saintsbury kun je twijfels hebben, maar die backs zijn hopeloos. Zelfs met een gebroken teen is Angelino nog beter dan die Berich. Isimat was vorig jaar al de zwakste schakel, zonder ritme is het nog veel erger.
 
Quirento
 
0
30 oktober 2018 om 23:23
Mee eens. Teze heeft talent maar is nog een guppie, lijkt me dat Rosario bij calamiteiten rechtsback gaat spelen. Linksback dan maar Viergever want die Behich die mag toch wel heel hard aan zijn niveau gaan werken..
 
andyking
 
1
30 oktober 2018 om 21:19
Och... gewoon een stukje beleid... KNVB-beker? Niet belangrijk. Alles op de competitie. Waardeloos!!!!
 
wyzijnkampioen
 
0
30 oktober 2018 om 21:21
Dit is toch wel het overduidelijke bewijs dat Psv en Ajax al jaren de beker niet meer serieus nemen.
 
fcoldambt
 
2
30 oktober 2018 om 21:24
En Bommel de beker maar serieus nemen.
 
Hoofdstad Cult
 
4
30 oktober 2018 om 21:26
Mijn God, waarom Ajax er weer bij halen? P-S-V is uitgeschakeld als ik me niet vergis. En dat is een grof schandaal naar al die mensen die als een haas uit hun werk zijn gekomen om hun sterren aan het werk te zien.
 
wyzijnkampioen
 
0
30 oktober 2018 om 21:38
Ajax zal morgen ook met B spelers aantreden.
 
jaakke
 
0
30 oktober 2018 om 22:32
Ongetwijfeld, maar niet met 11 B spelers, zo dom zal ten Hag niet zijn.
 
Hoofdstad Cult
 
0
30 oktober 2018 om 23:04
Jazeker, maar niet met 11 anderen. Je kunt best 4 à 5 spelers rust geven, dan blijft er altijd nog een goed raamwerk staan. Een echte beginnersfout van Van Bommel. Nu blijkt wel dat hij het voetbal niet uitgevonden heeft, al wil hij dat soms wel doen lijken met zijn wijsneuzerige houding.
 
Lothar_NL
 
1
30 oktober 2018 om 21:26
In het buitenland is de beker een grote prijs, in Nederland voor de arrogante top blijkbaar niet.
 
afcajan
 
0
30 oktober 2018 om 21:26
En dan gaat Ten Hag morgen dezelfde fout maken door teveel wissels door te voeren ben ik bang ??
 
pinko
 
0
30 oktober 2018 om 22:22
Even heel hard Heracles roepen!??
 
Fortress
 
2
30 oktober 2018 om 21:28
In de competitie en in de Champions league rouleert hij haast nooit. Hij gebruikt zelfs haast nooit al zijn wissels terwijl er nog genoeg kwaliteit op de bank zit. Moet je in de beker speler dan voer je 11 wijzigingen. Heel erg arrogant om te denken dat je wel even van RKC wint met b garnituur en wat talenten uit het tweede. Zonde dat topclubs de KNVB beker niet serieus nemen. Dat je 2 of 3 wissels doorvoert valt te begrijpen, maar 11 is echt iets teveel van het goede. Terechte afstraffing.
 
Rudeboy65
 
3
30 oktober 2018 om 21:30
Wie kan de beker nou iets schelen? Alleen als PSV geen kampioen wordt is het misschien balen dat je de Knvb troostprijs niet meer kunt halen. En zelfs dan zullen ze bij PSV 1.000 x meer balen van de misgelopen titel dan deze uitschakeling. Vindt van Bommel ook blijkbaar. Hij stelt Jong PSV op, dat is niet zo consequent met zijn uitspraken dat hij de beker ook wil winnen. Als hij dat echt had gewild had ie wel een beter team opgesteld. Mooi plusje is dat de B-keus die nu speelde natuurlijk geen grote waffel meer hoeft te hebben als ze niet in het eerste spelen. Die waren waardeloos. En natuurlijk de felicitaties voor Rkc! Het is dan weliswaar een Jong PSV waar je tegen speelt, je moet het nog wel even doen.
 
pinko
 
3
30 oktober 2018 om 22:21
De ploeg die de beker wint, misschien? Zwaktebod van Psv. Je laat je toch niet op deze manier te kakken zetten? Dus nu nog een paar keer afgaan in de CL en dan alleen voor de titel gaan? Schaam je!
 
Rudeboy65
 
1
31 oktober 2018 om 04:17
Dat te kakken zetten valt wel mee. Daar bedoel ik dat iedereen wist dat MvB met een Jong PSV + ging beginnen. Alom verbazing. Vervolgens wordt dat B team beoordeelt alsof het het A team is. Tja.
 
Gabstra
 
2
30 oktober 2018 om 21:34
Onze kampioen laat het niet zien in de bekertoernooien dit jaar. Jaarlijks alleen meedoen in de competite doe je je land mee te kort. Wellicht slim, zo weinig mogelijk werken voor je geld. Voor de PSV fans nog een stuk of 13 thuiswedstrijden dit seizoen en het is nog geen november. Leuk vooruitzicht,...
 
myajaxforever
 
0
30 oktober 2018 om 21:36
Ach ik snap het wel, de beker is een troostprijs, en ze hebben al zo een druk programma, en van Bommel wil gewoon kampioen worden in Nederland, en heeft nog een paar wedstrijden in de CL en dan is het vermoedelijk klaar en hebben ze enkel de ere div. En echt ongelijk kan ik heb niet geven.
 
jajajajajaja33
 
1
30 oktober 2018 om 21:44
Besef even dat van Bommel, voor de camera van Fox, net gewoon het nog in zijn hoofd haalde om Abels een compliment te geven... Hij was pas echt een 'grote meneer' geweest, zoals iedereen en alles hem de laatste tijd bestempeld, als hij had durven zeggen dat deze nederlaag geheel zijn fout/schuld is. Dat hij er dan toch deels om heen blijft praten vind ik ronduit zwak. Had meer van hem verwacht.
 
pinko
 
0
30 oktober 2018 om 22:17
Waarom heeft de keeper van RKC een dikke 7 en Room van PSV een dikke 3? Wat zou het cijfer zijn als het 2-1 was gebleven? Een 0 (voor keeper Rkc)? Die schonk PSV 2 doelpunten. Mag handjes dichtknijpen met Maatsen. Overigens, dik verdiend. Als je de goden(zonen) wilt verzoeken....??
 
foebele
 
1
30 oktober 2018 om 22:21
Dit is gewoon schandalig. Je kunt niet dit setje spelers het veld op sturen in de beker. Dan minacht je je tegenstander, de beker en je eigen fans.
 
tubes
 
0
30 oktober 2018 om 22:24
Dit is geen verassing meer. Al een paar seizoenen achter elkaar liggen ze snel uit de beker. En ook tegen veel mindere tegenstanders. Geen toeval, PSV heeft duidelijk geen zin in de beker.
 
JPO75
 
0
30 oktober 2018 om 22:25
Soort van de ja vu. Zulke wedstrijden vooral in de beker gebeuren al jaren,zou bijna denken het is voorop gezet is. 1 ding weet ik zeker psv wordt kampioen.
 
ninjakai
 
0
30 oktober 2018 om 22:31
Dat mag ik wel weer aan van Bommel. Vogelen doe je in de beker, niet in de competitie. Iets wat EtH op de harde manier heeft moeten leren. Jammer dat je eruit ligt, dubbel pakken is altijd mooi, maar niet meer dan dat. De beker opzich is niets bijzonder, de beker in combinatie met de titel is dan wel weer leuk. Van Bommel weet nu in iedergeval welke spelers niet bruikbaar zijn. Kijken wat Ajax morgen doet. Zo ongeveer de laatste kans voor spelers als labyad.
 
BramHouten
 
3
30 oktober 2018 om 22:37
Is psv echt wel zo goed? Is mark van bommel wel zo'n goede trainer? Johan cruijff schaal verloren van feyenoord, uitgeschakeld in de beker, de nr 16 van de eerste divisie. In europa nog niks gepresteerd. 10 wedstrijden gewonnen waarvan 4 in de laatste minuut. Ik denk echt dst PSV groter gemaakt is dan dat ze werkelijk zijn
 
Hoofdstad Cult
 
2
30 oktober 2018 om 23:06
Dat denk ik niet alleen, dat staat gewoon vast. Laat de schorsingen en blessures maar komen. De basis is bij PSV erg smal.
 
 
0
30 oktober 2018 om 22:37
En dan volgend jaar weer klagen als de ploeg die de beker wint geen punten pakt in de EL
 
EriqueBbijnen
 
0
30 oktober 2018 om 23:11
Ondanks dat ook ik de beker een onzinnig en oninteressant toernooi vind. Is het toch beschamend om van zo een slecht team als RKC te verliezen. Zelfs de b keuze liet zien dat ze geen zin hadden . Maar lieten ook zien dat ze niet met deze -on PSV arrogantie -de wedstrijd kunnen spelen. Voordeel. Van Bommel kan 7 rode kruizen door spelers zetten en ramselaar uitleggen dat hij geen grote mond moet hebben. Wat was die rechtsback slecht .
 
Hoofdstad Cult
 
0
30 oktober 2018 om 23:12
Grote inschattingsfout cq. minachting cq. hoogmoed van Van Bommel. Hij en niemand anders is hier verantwoordelijk voor. En die zie je hem weer als een beest tekeer gaan tegen de arbitrage. Wat moet hij nog ontzettend veel leren! Kijk eerst eens naar jezelf zou ik zeggen.
 
 
0
30 oktober 2018 om 23:20
Vind het jammer dat ze geen punten verspelen in de competitie..
 
hoe li kan
 
0
31 oktober 2018 om 07:16
Duidelijke beginnners fout van een onervaren trainer. Zeker niet naar schoonpapa geluisterd deze keer.
 
herlev
 
0
31 oktober 2018 om 07:37
De beker is niet belangrijk, ook niet voor Ajax. Het blijft natuurlijk wel beschamend.