'Rocking Robben' getipt: 'Hij is de zwakste schakel van Real Madrid'
Woensdag, 25 april 2018 om 11:38

Bayern München en Real Madrid nemen het woensdagavond tegen elkaar op in het kader van de Champions League, een clash tussen twee grootmachten die naar verwachting aan elkaar gewaagd zijn. Lothar Matthäus voorziet een spannende strijd en stelt dat 'Rocking Robben' weleens het verschil kan maken voor der Rekordmeister.

"Marcelo is defensief de zwakke schakel van Real Madrid en aan Arjen Robben de taak om daar zijn slag uit te slaan", aldus de oud-international van Duitsland tegenover The Sun, die de linksback soms aan kwaliteit vindt ontberen. "De Braziliaan is geweldig aan de bal en vormt aanvallend gezien een grote dreiging, maar ik heb hem nooit gezien als geweldige verdediger."

Meer: Arjen Robben meldt zich na vierklapper van Haaland in kleedkamer Manchester City

"Hij heeft de neiging om te vaak te ver vooruit te spelen, want dat is zijn eerste gedachte. Uit de positie lopen en zodoende ruimte vrijgeven. Bayern zal kijken naar manier om dit te exploiteren en als het gebeurt, en wat zeker zál gebeuren, dan moet Robben het moment aangrijpen", aldus Mattäus, die in Cristiano Ronaldo de gevaarlijkste man van Real ziet.

"Hij leek in het begin van het seizoen niet gelukkig, terwijl hij wel scoorde in de Champions League. Real zag er gewoon niet goed uit. Maar dat is veranderd. In elke wedstrijd kan hij zijn moment pakken en het verschil maken. Hij maakt intelligente loopbewegingen en speelt goed samen. Het is mission impossible om hem negentig minuten uit te schakelen."

Meer nieuws
   
20:41
20:41
Fiorentina plaatst zich ten koste van Club Brugge voor finale Conference League
21
   
20:32
20:32
Mourinho liet onlangs zijn droombaan lopen: 'Ik heb een fout gemaakt'
3
   
20:15
20:15
Oud-speler Gandu (31) doet oproep: 'Enige kans is een niertransplantatie'
5
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Champions League: Real Madrid - Bayern München
38
   
19:53
19:53
De Ligt keert tegen Real Madrid verrassend terug in basis van Bayern München
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (57)

 
Gooner4
 
85
25 april 2018 om 11:40
Zit wat in, maar dat is andersom ook. Robben zal ook veel met Marcelo mee moeten lopen om hem uit te schakelen. Dan Marcelo zo aanvallend is weegt dus twee kanten op.
 
Son Goku
 
14
25 april 2018 om 11:43
Precies dit. Daarnaast betwijfel ik of Robben zoveel meeloopt, is het überhaupt wel zeker dat hij speelt? Is toch geen vaste basisspeler meer de laatste tijd? Misschien past Bayern zich wel aan hierop.
 
Zizoulogy
 
23
25 april 2018 om 12:24
Speelt soms wel en soms niet. Marcelo de zwakke schakel noemen is natuurlijk gekkenwerk en wordt alleen maar gedaan om het vertrouwen bij Bayern wat op te hitsen. Zidane weet ook dat Marcelo kwetsbaar is bij omschakelingen en daarom staat Casemiro er om die gaten snel dicht te lopen. En over zwakke schakels gesproken : bayern zonder Neuer Alaba Vidal wordt echt niet opeens sterker. De zwakke schakels aan Bayern kant lijken mij dan ook overduidelijk! Wat een pot wordt dit zeg! De twee grootste club van de wereld tegen over elkaar. En dan nog eentje voor de statistieken : dit is de 8e! keer op rij dat Real Madrid in de halve finale van de Uefa Champions League staat. Tournament fighters Los Blancos
 
Son Goku
 
30
25 april 2018 om 12:31
Dan heb ik er nog ééntje voor de statistieken. Dit is Heynckes zijn vierde CL seizoen, waarvan hij er drie keer de finale heeft bereikt. Hij is dus nog in de race voor de 100% score.
 
SMK88
 
8
25 april 2018 om 13:09
Ik vind het ook oprecht jammer dat Heynckes niet voor de langere termijn trainer is geweest van Bayern, want het Bayern dat onder Heynckes een aantal jaar geleden de CL won, vind ik nog steeds een van de beste ploegen die ik in m'n leven gezien heb. Niet eens per se qua individuen, maar vooral omdat ze als team fungeerden en dat ze alles konden: counteren, het spel maken, fysiek spelen, technisch spelen.. Alles kon die ploeg en dat zie ik nu enigszins weer terug. Real heeft dit, ondanks dat Neuer, Alaba en Vidal er niet bij zijn, echt niet zomaar gewonnen.
 
Sanderr
 
3
25 april 2018 om 13:35
Hij noemt Marcelo 'verdedigend de zwartste schakel', niet in het algemeen he. Daar is volgens mij geen woord aan gelogen toch? Zover je bij wereldploegen als Real over zwakke schakels kunt spreken natuurlijk..
 
real8madrid
 
4
25 april 2018 om 14:12
Haha Zidane net hetzelfde he, 2 op 2. Casemiro ook trouwens bij Madrid, 3 op 3. In 2015 toen Juve Madrid uitschakelde speelde Case op huurbasis bij Porto
 
Professor Oak
 
38
25 april 2018 om 11:43
Verschil is, is dat Marcelo met een onzichtbaar zuurstofmasker rondloopt en 90 minuten volgas kan gaan. Robben is inmiddels wat ouder en zal het niet zolang kunnen bijbenen. Ik denk dat Bayern vanavond de eerste 15 minuten erboven opklapt, Real gaat inzakken en zoekt de counter. Als Bayern als eerste scoort zullen de rollen worden omgedraaid, want als Real echt wilt gaan voetballen, dan gaat het Bayern overal vastzetten en afjagen.
 
AfcaEric
 
17
25 april 2018 om 12:30
Precies Professor Oak. Ja, natuurlijk is Marcelo geen Sergio Ramos of Jerome Boateng wat verdedigen betreft. Maar Marcelo is wel de back die in de 87e minuut nog even achter deen bal aan vliegt die de rechtsback even richting links buiten lanceert. Marcelo is kwa conditie niet kapot te krijgen.
 
SaidBakal
 
6
25 april 2018 om 12:36
Zelfs ramos is verdedigend zwak wereldkampioen rode kaarten 18 keer , boateng ,varane zijn echte verdedigers schakelen hun tegestanders uit zonder kaarten te pakken.
 
nmgnjizz
 
6
25 april 2018 om 13:13
Ramos verdedigd op het randje en gaat er tevaal overheen dat klopt, maar hij is verdedigend ijzersterk en ook opbouwend is hij fantastisch. Ik denk dat er geen aanvaller op de wereld is die graag tegenover hem staat.
 
SMK88
 
6
25 april 2018 om 13:14
Ramos verdedigend zwak? Dan kan je Boateng ook net zo goed zwak noemen, net als Varane. Hebben allen hun mankementen, maar Ramos is een leider die in iedere ploeg in de basis zou staan. Als je het over echte mannetjesputters hebt, kom je uit bij spelers als Pepe, Chiellini en vroeger een Vidic, Terry, etc., maar niet bij jongens als Boateng en Varane die jij benoemd. Je zag het direct toen Ramos er in Bernabeu niet bij was tegen Juventus; gatenkaas. Dit zal vanavond niet gebeuren verwacht ik. Ik denk persoonlijk dat Real de overwinning mee naar huis neemt als ze hun niveau weer halen.
 
Medalofhonor
 
10
25 april 2018 om 13:26
Lol Ramos verdedigend zwak.. Is het nog altijd niet duidelijk dat Ramos al jaren domineert? Heeft de concurrentiestrijd aangegaan met spelers als Vidic, Ferdinand, Puyol, Pique, Lucio, Thiago Silva, Mascherano etc.. Elke jaar zeiden men dat Ramos niet de beste was maar iemand anders. En nu is het Boateng? Akkoord Boateng is heel sterk maar Ramos domineert al jaren eerst als back nu als centrale verdediger, hij is een wilde stier dat kaarten pakt maar hij is de leider en de beste verdediger ter wereld. Zonder hem heb je geen organisatie, hij doet alles tegelijk. Achterin verdedigen, doorschuiven en op het middenveld duels winnen, goals maken, assist geven alles gewoon.
 
RyanBabel8
 
6
25 april 2018 om 11:53
Tegen PSG zag je dat Madrid op een gegeven moment met drie achterin ging spelen en daar had PSG geen antwoord op. Marcelo was daar grotendeels de sleutel tot het succes. Die bleef maar gaan. Ik denk dat Bayern tactisch vele malen sterker is dan PSG op dit niveau en makkelijker een antwoord zal vinden op de eventuele aanvalsdrang van Marcelo. Robben in de basis? Het zal me niet verbazen als ze die achter de hand houden.
 
Medalofhonor
 
14
25 april 2018 om 12:19
Het zou een slimme zet zijn als ze Robben op de bank houden want laten we eerlijk zijn een fitte Robben die erin komt in de 60e minute tegen Marcelo dat al 60 minute in zijn benen heeft zou een hele slimme zet zijn. Maar aan de andere kant je speelt thuis en moet je winnen, zou je dan echt gokken om misschien wel de gevaarlijkste man van Bayern 60 minute op de bank te houden om te hopen dat hij in de laatste 30 minute alles kapot gaat spelen? Het is toch dubbel hoor.
 
alex.utd
 
0
25 april 2018 om 15:14
Robben speelt de laatste tijd matig en is niet in vorm. Ik zou dus verwachten dat hij op de bank begint, maar aangezien Heynckes en Robben een erg goede relatie hebben zou dit ook anders kunnen zijn. Ik hoop erg dat Bayern doorgaat, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Real is te dodelijk voor de goal en heeft de scheids tegen Bayern te vaak mee.
 
JDG84
 
0
25 april 2018 om 12:11
Maar dat weten zij natuurlijk ook. Real zal vanuit die gedachte kijken en Bayern vanuit hun gedachte. De trainer met de beste tactisch oplossing hiervoor is winnaar. Je kan er ook voor kiezen om de CVM van Real wat vrijer te laten en een mannetje extra te posteren voor de verdediging. Eentje die Marcelo op kan vangen als die doorkomt. Dan kan je Robben voorin laten staan. Balverlies wordt dan dodelijk voor Real en Marcelo zal misschien sneller geneigd zijn achterin te blijven als Robben pertinent niet meeloopt.
 
Medalofhonor
 
4
25 april 2018 om 12:15
Ah het is niet de eerste keer dat ze elkaar tegenkomen. Het is bekend dat wanneer Real tegen snelle aanvallers speelt, Marcelo automatisch niet heel vaak naar voren gaat zeker niet in een uitwedstrijd maar als hij dat doet vangt Casemiro zijn man op en dan heb je nog een Ramos die uitkomt. Aan de overkant is Carvajal ook aanvallend ingesteld maar dat is een bijter die zijn verdedigende taken niet vergeet.
 
lucas1234
 
4
25 april 2018 om 12:25
Marcelo verdedigd door heel hoog te staan en de buitenspeler te dwingen om te verdedigen, puur als verdediger is hij niet geweldig maar aanvallend met afstand de beste back ter wereld. Over het algemeen lopen Ramos en Casemiro de gaten dicht die Marcelo laat en over het algemeen werkt dat prima.
 
Elmatador27
 
2
25 april 2018 om 13:15
Ten eerste vraag ik mij af of Robben dan wel opgesteld wordt en niet Mueller bijvoorbeeld voor het verdedigende werk. Daarnaast kan je het prima opvangen met je rechtermiddenvelder of rechtsback. Ronaldo zal toch vooral in de punt verschijnen wanneer Marcelo opkomt. Dan wil je echt niet Kimmich tegenover Ronaldo hebben staan maar een langere centrale verdediger. Dus komt Marcelo op zou ik lekker de snelle Robben voorin laten, want de kans is groter dat er balverlies komt dan dat er een goal voor Real valt.
 
Gooner4
 
1
25 april 2018 om 13:48
Ze zullen Marcelo idd ook wel op een andere manier opvangen, net zoals Bayern bv Robben op een andere manier zou opvangen (als hij erin staat).
 
sander1410
 
20
25 april 2018 om 11:41
Dat Marcelo de minste verdediger is wil ik niet zeggen. Maar Marcelo neemt elke bal aan, al is het een hoge bal, een strakke harde bal, een "pis"bal op kniehoogte alles neemt die strak en perfect aan. Ik kijk altijd mijn ogen uit hoe Marcelo het zo gemakkelijk eruit laat zien.
 
Topvoetbal1999
 
14
25 april 2018 om 11:49
Real moet slim spelen. de sleutel zijn juist Marcelo en Carvajal imo, als ze vaak naar voren gaan moeten Ribery en Robben mee verdedigen en gezien hun leeftijd houden ze dat geen negentig minuten vol waardoor de backs veel ruimte krijgen. Bayern zou dus snel een doelpunt moeten maken, want hoe langer het 0-0 staat acht ik de kans groot dat Real Bayern gaat afslachten in het laatste deel van de wedstrijden.
 
Medalofhonor
 
3
25 april 2018 om 12:08
Het is inderdaad zolang mogelijk de 0 te houden en dan in de laatste deel van het wedstrijd, de laatste halfuur zelf gaan pompen met Marcelo en Carvajal erover heen gaan en dan Asensio, Vazquez en Bale erin te gooien. Ah het is allemaal theorie, het kan net zo goed zijn dat Bayern een foutloos wedstrijd speelt en 3-0 thuis wint.
 
Gooner4
 
1
25 april 2018 om 13:03
Dan wissel je ze na een uur als ze op zijn, dus jouw beredenering is een beetje apart.
 
Medalofhonor
 
2
25 april 2018 om 13:32
Uiteraard, Maar Bayern heeft niet echt heel veel aanvallende spelers op de bank nu Coman er ook uit ligt en stel dat het nog 0-0 staat en Robben en Ribery niet meer kunnen pompen achterin maar wel aanvallend dreigend zijn dan kan je als coach moeilijk ze eruit halen. Ah het is allemaal theorieën die wij allemaal verzinnen.
 
Gooner4
 
0
25 april 2018 om 13:46
Klopt, ze hebben amper iets op de vleugels en dat is klote. Je zou ook Muller als een soort flankspeler kunnen gebruiken dan bv Robben een uurtje en Ribery nog een half uur.
 
Wilgenduin
 
10
25 april 2018 om 11:51
Wat een zever. Marcelo is de beste linksback ter wereld!!!! Was, voor mij, ook de enige speler die voor de winterstop enig niveau haalde bij Real Madrid! Zowel verdedigend als aanvallend!
 
Wijngaard
 
0
25 april 2018 om 11:57
Nou ik kan me nog al wat wedstrijden herinneren waar Marcelo en offensief en defensief voor de winterstop (en ook daarna) best wel zwak speeldde (wedstrijd tegen barça bijv). Ik vind Marcelo een van de betere back ter wereld mits hij zijn eigen spel kan spelen. Ik denk niet dat hij in de PL of in de Italiaanse competitie zo goed is, en ook bij het Braziliaans elftal vind ik hem niet altijd geweldig.
 
AjaxCunian
 
5
25 april 2018 om 12:07
Denk dat Alba dat is, verdedigend, aanvallend, in balbezit ijzersterk. Marcelo is aanvallend wel het allersterkst denk ik.
 
Medalofhonor
 
22
25 april 2018 om 12:12
Alba? Alba is geweldig ja maar er komt elke jaar een naam erbij puur omdat men Marcelo de titel van de beste linksback ter wereld niet willen gunnen, eerst was het Alaba en nu Alba? Kom op Marcelo flikt het al 10 jaar, hij is seizoen na seizoen de allerbeste back ter wereld. Niemand is zo compleet als Marcelo, verdedigend sterk, aanvallend sterk, kan een wedstrijd winnen voor je alles gewoon. Genoeg beelden van vorig jaar dat Robben keer op keer Marcelo niet voorbij kon maar andersom kreeg Marcelo Robben op de knieën letterlijk op de knieën in de strafschop gebied van Bayern.
 
ModricMagic
 
4
25 april 2018 om 12:18
Alba vind ik verdedigend ook niet zo best hoor. Is fysiek niet sterk maar aanvallend is hij dan wel erg sterk net als Marcelo
 
AjaxCunian
 
1
25 april 2018 om 12:37
Het gaat om momenteel,en nee Marcelo heeft perioden gehad waar hij verdedigend echt enorm kwetsbaar was.
 
alex.utd
 
1
25 april 2018 om 15:21
Toen Lahm en Alves speelden waren ze beiden echt veel beter dan Marcelo. Toen was Alaba een tijdje duidelijk de beste linksback ter wereld en daarna inderdaad Marcelo. Overigens vind ik op dit moment Alba de beste. Ik denk dat het een beetje komt door die 7-1 tegen Duitsland, want toen werd Marcelo echt overrompeld. Sindsdien noemt niemand Thiago Silva ook nog een van de beste verdedigers
 
Wilgenduin
 
0
25 april 2018 om 20:00
Het gaat hier over Linksback!! Niet rechtsback!! Lahm en Alves waren/zijn idd ook top op hun plek. Maar daar draait het hier niet om. En na die 1-7 heeft Marcelo nog 2x de CL gewonnen. 2x de Europese supercup en 2x WK voor clubs. Ruimschoots goedgemaakt dus. En Tiago Silva is enkel kampioen gespeeld in een Micky Mouse comp. met een miljardenteam. (en persoonlijk heb ik hem nooit als beste CV gezien. Ik vind Ramos en Kompany, mits fit, al jaren veel beter dan Tiago Silva)
 
lucas1234
 
0
25 april 2018 om 12:30
Marcelo is meer een aanvaller dan een verdediger en aanvallend is hij weergaloos en hij kan ook zoveel ruimte laten omdat Ramos en Casemiro dat vaak dichtlopen. Zelfde geld overigens voor Alba, ook meer een aanvaller en verdedigend vind ik hem niet geweldig maar ook daar wordt veel dichtgelopen door Umtiti.
 
Medalofhonor
 
16
25 april 2018 om 12:00
Duitse arrogantie stijgt naar hun kop. Alsof Marcelo de eerste keer tegen Robben speelt, alsof ze niet weten hoe ze Robben moeten dekken, Real zal spelen zoals ze tegen PSG deden. Casemiro of Kroos dat inzakt zodat ze met 3 achterin blijven en de backs die hoog zullen opkomen waardoor je als aanvaller mee zal moeten verdedigen. Zelf een 19(!) jarige Mbappé kon Marcelo niet meer bijhouden.
 
JDG84
 
5
25 april 2018 om 12:13
Maar wat doe je dan als Robben gewoon met krijt aan zijn schoenen blijft staan voorin. Dan sta je overal 1-op-1 en dat lijkt me ook voor Real niet handig tegen de voorhoede van Bayern. Dit is nou een prachtig moment om je als trainer te onderscheiden. Ben benieuwd wie met de beste oplossing komt.
 
Medalofhonor
 
7
25 april 2018 om 12:23
Als Robben niet mee verdedigt zullen de Duitsers eerder in de problemen komen dan Real Madrid want dan heeft Real de bal en niet Bayern, en ja een lange bal op Robben en het is 1 tegen 1 maar vergeet niet als Marcelo opkomt heb je bijna overal een 2 tegen 1 situatie.. Ik ben ook benieuwd hoe Real zal spelen, welke spelers Zidane gaat gebruiken want dat is ook niet helemaal zo duidelijk. Word in ieder geval een prachtig wedstrijd, zeker voor de neutrale supporter.
 
JDG84
 
1
25 april 2018 om 12:43
Absoluut, ik ben heel nieuwsgierig naar de tactische plannen. Vaak is er in deze wedstrijden altijd 1 speler die super speelt, ben heel benieuwd wie dat zou zijn vanavond!
 
Elmatador27
 
4
25 april 2018 om 13:20
Hoezo heb je dan een 2 tegen 1 situatie ? Als Marcelo opkomt blijven er nog 3 spelers achter van Real Madrid. Als Bayern er ook 3 voorin houdt is het toch overal 1 tegen 1 op het veld ? Jij verzint er opeens een man extra bij of Marcelo telt voor 2... Marcelo kan je ook prima opvangen met de rechtshalf of rechtsback. Ronaldo zal toch naar binnen zwerven wanneer Marcelo opkomt. Bovendien is eerder de vraag die het balbezit heeft. Is dat Bayern dan kan Marcelo niet eens opkomen. Is dat Real dan pas kan Marcelo opkomen. Ik ga ervan uit dat Bayern thuis minimaal 60% de bal heeft.
 
Medalofhonor
 
1
25 april 2018 om 13:30
Als Real aanvalt met : Ronaldo, Benzema, Isco, Kroos, Modric, Marcelo en Carvajal tegen Kimich, Rafinha, Boateng, Hummels en Javi Martinez dan heb je een 7 v 5 situatie.. 1v2.. Andersom als Bayern aanvalt met 3 man dan zul je een 3 v 3 situatie hebben. Hangt af wie er opgesteld word uiteraard.
 
Sanderr
 
6
25 april 2018 om 13:40
Hahah, de logica ontgaat me hier volledig. Volgens mij zie jij het een beetje uit extreem romatisch Real-perspectief man. Bayern kan net zo goed '7 op 5' (wat dan volgens jou 1v2 is??) komen als ze ten aanval trekken dan Real natuurlijk he. Jij doet net alsof Real meer mannetjes op het veld heeft ofzo!
 
Elmatador27
 
0
25 april 2018 om 13:46
Isco, Modric en Kroos doen wel mee maar de centrale middenvelders van Bayern staan uit hun neus te vreten of wat ? Volgens mij vergeet je namelijk 2 centrale middenvelders waardoor het weer 7 tegen 7 is. Maar ik vraag mij af of je dat begrijpt, want je kijkt volgens mij wel erg door een Real Madrid bril.
 
JDG84
 
1
25 april 2018 om 14:01
Wat is er gebeurd met Muller en Thiago? en als die niet meeverdedigen, dan heb je in de omschakeling toch 5 vs 3? Of mis ik iets
 
falcao
 
7
25 april 2018 om 12:08
Als het er echt op aan komt en om de big points gaat, is Robben nog steeds het ultieme wapen dat Bayern broodnodig heeft.
 
zsvAJAX
 
9
25 april 2018 om 12:10
Robben zal Marcelo helemaal zoekspelen.
 
Duke222
 
1
25 april 2018 om 12:15
Klopt, ik zou het geweldig vinden als Real marcelo lb laat en bale links half haha Dan heeft bayern weer een probleem liijkt me Zal Real never doen natuurlijk maar ik zou het wel weten
 
Medalofhonor
 
3
25 april 2018 om 12:25
Dan haal je de beste kwaliteiten van Marcelo weg, want hij wilt of wel zelf naar voren gaan of wel combinerend met Bale lukt dat beide niet. Bale erin samen met Asensio en Vazquez wanneer Bayern moe is dat is pas een droomscenario.
 
wmrc01
 
2
25 april 2018 om 13:07
Ik ben wel benieuwd naar deze wedstrijd en dan met name het tactische plan van Zidane. Mocht ie verliezen dan zal er vanuit alle hoeken geroepen worden dat ie tactisch niet sterk is, maar ben benieuwd of hij geprezen wordt om zijn tactiek als Real wint.
 
El Principe
 
4
25 april 2018 om 13:19
Het kan dit keer natuurlijk anders zijn maar vorig jaar had Marcelo Robben in zijn broekzak, tactische plan van Zidane (in Bernabeu) was om Lewandowski te isoleren en de Bayern spelers op de flanken een mate van vrijheid te geven. Maar zodra ze naar binnen kwamen werden ze direct geblokt en opgevangen. De signature-move van Robben, naar binnen snijden vanuit rechts en uithalen met links, had vorig jaar een slagingspercentage van 0. Twee keer lukte het hem om naar binnen te komen maar zijn schoten werden dan ook tot twee keer toe geblokt. Tactische plan van Zidane was gebaseerd om Lewa te isoleren, Robben en Ribery kregen de ruimte om aangespeeld te worden maar konden erna niks mee. Dit omdat Zidane in Bernabeu aantrad met een 4-3-1-2 met Isco. In Mã¼nchen speelde Lewandowski niet, dus daar lag de focus dan ook niet op hem. Daar speelde Zidane met een 4-3-3 met Bale om de pressie hoog te houden, dit keer hielp Ronaldo Marcelo om de pass-lijn naar Robben dicht te houden en op de flanken te `dubbelen`. Uiteindelijk had Bayern Mã¼nchen maar 3 schoten op doel. Dat ze met 10 man speelde in het laatste half uur hielp ook niet natuurlijk. Al met al had ik een andere opmerking dan dit verwacht wat betreft Marcelo, zijn spel tegen Bayern in het Bernabeu was naar mijn mening een top 3 prestatie van hem (m.b.t vorige seizoen). Had zelfs een bal van Robben van de lijn gehaald, ook eentje van Thiago volgens mij. Aanvallend was hij ook veel efficiã«nter dan Robben, nederigheid zou dan wel op zijn plaats zijn geweest. Zijn assist en zijn schaar bij Robben waarna hij op zijn knieã«n viel zijn nog vers in het geheugen van de voetballiefhebbers. Het kan ook zo zijn dat Robben vanavond Marcelo kapot speelt, want het klopt dat Marcelo verdedigend niet de beste is. Maar na de wedstrijden van vorig jaar vind ik deze opmerking toch wel een beetje misplaatst.
 
falcao
 
0
25 april 2018 om 16:03
Marcelo had Robben in Madrid helemaal niet in zijn broekzak. Onder aanvoering van Robben werd het daar 1-2 en belandde men in de verlenging. Thuis stond Robben inderdaad tactisch aardig geïsoleerd, dat klopt wel.
 
real8madrid
 
1
25 april 2018 om 14:10
Iedereen praat elkaar maar na wat betreft Marcelo. Ik vind Marcelo gewoon defensief sterk. Met ongeveer 2 tackles per wedstrijd en 1,4 onderscheppingen heb je als back uitstekende cijfers. Het is duidelijk dat hij geen echt defensieve speler is maar voor een wingback is uitstekend Ik snap wel waar het idee dat Marcelo defensief zwak is vandaan komt hoor: Dat was hij ook echt vroeger, onder Mourinho is daar pas verandering in gekomen. Dat idee is echter blijven hangen. Tel daar bij op dat Marcelo altijd heel hoog op het veld staat, Zoals Matthaus hier ook zegt en daar heeft hij wel gelijk in, en ik snap dat mensen die Madrid enkel in de cl zien spelen of gewoon niet opletten dat idee hebben. Dat hij zo hoog op het veld staat is volgens mij ook gewoon een tactische instructie, daar ben ik vrij zeker van. In sommige wedstrijden is het heel duidelijk dat hij lager staat omdat Zidane dat heeft gevraagd. Natuurlijk brengt het risico's met zich mee om je linksback zo hoog te laten spelen, en het kost ons vaak tegentreffers, maar aan de andere kant van het veld betaald het zich ook uit
 
El Principe
 
1
25 april 2018 om 14:21
Het is ook onmogelijk om te verwachten dat Marcelo defensief de sterkste is als we kijken naar zijn rol als lb, hij kan niet tegelijkertijd zo hoog staan en ook nog eens tegentreffers voorkomen. Maar als hij eenmaal gepositioneerd staat is hij zoals je aangeeft defensief sterk.
 
binny
 
0
25 april 2018 om 16:20
Tja verdedigend is hij niet zo goed als Filipe Luis dat is bijvoorbeeld, maar het is echt geen nietsnut in de verdediging hoor, verder zal hij veel energie van Robben in het verdedigen vergen. Uiteindelijk heeft de bijdrage van Robben niet te maken met de conditie, maar of hij op het goede moment de ruimte krijgt en z'n voeten laast spreken. Arjen is niet de jongste meer, maar kan nog steeds mee en blijft een van de wereld's beste spelers.