Ruud van Nistelrooij voelt geen steun en vertrekt per direct bij PSV
Woensdag, 24 mei 2023 om 13:16

Ruud van Nistelrooij is niet langer trainer van PSV, zo maken de Eindhovenaren woensdagmiddag bekend. Aanleiding zou de onrust zijn die onlangs naar buiten is gebracht door De Telegraaf. Van Nistelrooij was bezig aan zijn eerste seizoen als hoofdtrainer bij PSV en staat momenteel tweede. Hij won de TOTO KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal, maar maakt het seizoen dus niet af.

"Ruud van Nistelrooij heeft woensdagochtend bekend gemaakt te vertrekken bij PSV", schrijft de club op de website. "Na verschillende gesprekken over interne zaken die de afgelopen weken werden gevoerd, vond dinsdagavond een gesprek plaats tussen de directie en Van Nistelrooij. Daarin werd besloten de focus op de wedstrijd van aanstaande zondag tegen AZ te houden en na het seizoen verder te praten."

Van Nistelrooij heeft woensdagochtend kenbaar gemaakt dat er in zijn ogen te weinig draagvlak is bij PSV. "Dit legde hij direct daarna ook uit aan de spelersgroep en staf. Aanstaande zondag neemt Fred Rutten, op verzoek van de directie, tijdelijk zijn rol als hoofdtrainer over. PSV betreurt Van Nistelrooij zijn besluit en is dankbaar voor het winnen van de Johan Cruijff Schaal en de TOTO KNVB Beker dit seizoen en hoopt het voetbaljaar af te sluiten met het behalen van de tweede plaats."

De Telegraaf concludeerde in een analyse dat een grondige evaluatie over het functioneren van Van Nistelrooij en de technische staf de hoogste prioriteit heeft voor Earnest Stewart en algemeen directeur Marcel Brands. Een zestal spelers, onder wie aanvoerder Luuk de Jong en topscorer Xavi Simons, zouden hun onvrede over hun trainer tegenover de twee directeuren hebben uitgesproken. Van Nistelrooij trekt daar nu de conclusies voor door per direct op te stappen.

Met de belangrijke laatste competitiewedstrijd tegen AZ in aantocht, probeerde PSV de rust te bewaren binnen de club. Geruchten over de verstoorde verhouding in de technische staf en de onvrede binnen de spelersgroep werden in eerste instantie met klem ontkend. De Eindhovenaren azen nog altijd op het behalen van de tweede plaats in de Eredivisie, waarmee ze zich zouden verzekeren van een ticket voor de derde voorronde van de Champions League.

Aan die rust is nu een einde gekomen met het plotselinge vertrek van Van Nistelrooij. Er zouden serieuze barsten zijn ontstaan in de relatie tussen Van Nistelrooij en zijn assistenten André Ooijer en Fred Rutten. Zo werd er niet meer gecommuniceerd binnen de technische staf en was de rol van Ooijer en Rutten tijdens de trainingen geminimaliseerd. Bronnen rondom Rutten hielden er al rekening mee dat hij zijn taken na dit seizoen zou neerleggen. Van Ooijer was al langer bekend dat hij stopt als assistent.

Meer nieuws
   
07:05
07:05
Derksen wijst nieuwe schuldige aan: 'Hij heeft Ajax naar de klote geholpen'
4
   
06:30
06:30
PSV aast op Eredivisiespeler en denkt aan transfersom van 1,5 à 2 miljoen euro
23
   
06:00
06:00
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
94
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
3
   
23:33
23:33
Sneijder loopt helemaal leeg: 'Real-onwaardig, hij kan echt niet op dit niveau'
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (302)

 
 
220
24 mei 2023 om 13:19
Deze zag ik niet aankomen! Een goed seizoen, bijna plek 2 en de beker en toch weg. Lijkt wel een trainerskerkhof in Einhdoven... De rust die hij naar buiten uitstraalde was intern dus anders? Vraag me af wat daarvan de reden is. Jammer, weer een topvoetballer die als trainer een deuk oploopt. Tevens wilde hij zelf niet eens trainer worden van PSV 1, het bestuur heeft hem ook mooi laten zitten hier. Een schande!
 
Thegoesman
 
112
24 mei 2023 om 13:20
Plek 2 zou ik nog niet te hard zeggen
 
Formus
 
34
24 mei 2023 om 13:32
Bovendien weet ik niet of het bestuur hem laat vallen hier. Stapt zelf op.
 
Marc 433
 
94
24 mei 2023 om 13:32
Timing is heel slecht inderdaad. Nog 1 wedstrijd te gaan met als inzet CL plek. Zeer merkwaardig. Blijkbaar zat het niet goed en na gesprekken, voelde Ruud geen vertrouwen en steun van het management/directie. Ruud van Nistelrooij is wel iemand die dan de eer aan zichzelf houdt en houdoe zegt. Hij wilde eigenlijk (nog) helemaal geen trainer worden. Zonde zeg. De tweede clubicoon in korte tijd die via de achterdeur vertrekt (van Bommel).
 
Moridin
 
59
24 mei 2023 om 13:39
Heeft valentijn goed gedaan om het nieuws deze week te brengen.
 
Futures
 
13
24 mei 2023 om 13:47
Matige trainer, zou ik niet rouwig om zijn. Ja hij verloor geen topper, maar overtuigend was het nooit. Daarnaast mag het bestuur ook wel zijn biezen pakken met het slechte aankoopbeleid. Net zoals bij Ajax gewoon veel miskopen.
 
Master 1
 
66
24 mei 2023 om 13:50
Valse hoop. Twente is in bloedvorm. Ajax zal zondag niet winnen in Enschede.
 
 
23
24 mei 2023 om 13:56
@Moridin Ja is Valentijn zijn schuld. Net als de oorlog in Oekraïne, het Toeslagenschandaal en Groningen....
 
Moii
 
81
24 mei 2023 om 13:59
Wint twee prijzen in zijn eerste jaar, wordt tweede en verliest dus geen topwedstrijd. Hoe kun je zeggen dat het een matige trainer is, als dit zijn eerste klus is. Het kan volgens mij alleen maar beter worden.
 
BIGWILLES020
 
5
24 mei 2023 om 14:09
Hij stapt op omdat hij geen rugdekking krijgt natuurlijk, zit volgend seizoen op een wiebelende stoel, als hij zich zeker voelde dan zou hij natuurlijk niet opstappen
 
Moridin
 
5
24 mei 2023 om 14:10
@houtrust Het nieuws dat dit allemaal aan het rollen bracht kwam van de Telegraaf en daar is Valentijn de eindverantwoordelijke. Dus wat is je punt? En ja, journalisten houden bewust info achter om mensen te sparen, dan wel een juist moment afwachten om het te droppen. Ik sluit ook zeker niet uit dat ze dit al een tijdje wisten.
 
Kenada
 
1
24 mei 2023 om 14:19
Alsof deze gesprekken anders niet hadden plaats gevonden. Het komt nu niet helemaal als een verrassing
 
Dramatisch
 
2
24 mei 2023 om 14:31
Master1, haha Dat zei je de vorige keer ook tijdens de bekerwedstrijd. ??
 
Vernon
 
2
24 mei 2023 om 14:53
Timing kan ook goed zijn. Als dit artikel klopt dan zijn de dragende spelers ontevreden over hem. Dan kan je beter weggaan en die laatste wedstrijd niet meer in de weg zitten.
 
mvbfan
 
0
24 mei 2023 om 15:07
Nou zeg, dat je de JC schaal zo zwaar neemt. Het is zijn eerste wedstrijd, en het is ook maar 1 wedstrijd om eventueel die prijs te pakken, het is dan 50-50. In Europa was (zoals altijd) een blamage.
 
PSVchelseaboy
 
113
24 mei 2023 om 13:20
De Telegraaf heeft persoonlijk Van Nistelrooy eruit gekegeld.
 
jarina
 
230
24 mei 2023 om 13:22
Nou dat heb je te danken aan Xavi Simons en Luuk de Jong
 
London Calling
 
338
24 mei 2023 om 13:23
Die gaat echt niet een wedstrijd voor het einde weg door een stukje in de Telegraaf. Het geeft meer aan dat de Telegraaf het deze keer volledig bij het juiste eind had.
 
SilverFront
 
28
24 mei 2023 om 13:23
Dat is wel heel vergezocht. En bovendien doen ze Ajax daar geen plezier mee in mijn ogen. Want ik had als Ajax fan liever Ruud aan zien blijven. Ze wonnen dan wel 4x van Ajax dit jaar, maar dit was dan ook het slechtste Ajax in 15 jaar. En ik heb nooit het gevoel gekregen dat Ruud een sterke trainer was door goede inzichten, verrassende opstellingen of sterke wissels.
 
Zytto34
 
37
24 mei 2023 om 13:23
Als het "onzin" was en sensatiezoekerij zoals de meeste hier stelde dan was hij echt niet ontslagen/opgestapt hoor.
 
hork282
 
23
24 mei 2023 om 13:24
Haha hou toch op. Als er niks aan de hand was dan was het met een sisser afgelopen. Directie van PSV gaat echt niet op basis van een paar artikelen van Nistelrooij weg sturen
 
wheener
 
19
24 mei 2023 om 13:24
De Telegraaf moet je niet zoveel eer geven.
 
PSV18
 
28
24 mei 2023 om 13:28
Dit speelt natuurlijk al best even, maar het is al die tijd stil gehouden. Enorm klote voor de mens Ruud, want hij had echt beter verdiend, de manier waarop hij nu vertrekt en alle commotie is echt mega klote. Maar dit zat er natuurlijk wel aan te komen, tactisch klopte er weinig van dit seizoen bij PSV. Ruud kan nu in alle rust verder aan z'n carriere werken als trainer en PSV kan een trainer met een duidelijke, modernere voetbalvisie aanstellen.
 
Bert_Jan
 
10
24 mei 2023 om 13:30
Natuurlijk niet, de Telegraaf heeft het misschien alleen iets versneld door het naar buiten te brengen. Als het niet waar was of overdreven was wat de Telegraaf heeft geschreven dan kom je met een gezamenlijk statement en los je het verder binnenskamers op. Het draagvlak was er dus inderdaad niet meer.
 
MessiBazoer
 
13
24 mei 2023 om 13:31
@PSV18, En ook niet de eerste club man die via de achterdeur vertrekt. Iemand aanstellen op basis van zijn verleden moet PSV maar eens mee stoppen
 
PSV18
 
11
24 mei 2023 om 13:37
Eens. Laat de directie hier nou eens van geleerd hebben dat via de jeugd en Jong PSV nog geen goed genoeg traject is. Te weinig ervaring doet hem dan de das om. Mag nooit meer gebeuren.
 
Hazardinho77
 
7
24 mei 2023 om 13:56
Als rutten maar niet de hoofdcoach wordt, die heeft ook nooit wat gepresteerd of goed voetbal laten zien. Was ook niet de beste assistent lijkt me.
 
Dr. Duck
 
9
24 mei 2023 om 14:02
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het waar is. Een spits die zijn niveau niet haalt en een snotneus die steeds meer nare trekjes krijgt zijn gaan klagen over hun trainer. Voordeel voor psv is dan wel dat juist die spelers zondag hun ballen uit de broek gaan lopen om te winnen bij az.
 
Hazardinho77
 
2
24 mei 2023 om 14:16
Die snotneus heeft wel grote impact en kan zelf bepalen weg te gaan, dus het is zeker van belang hem tevreden te houden anders is die weg. Luuk lijkt me ook niet het type die zomaar gaat klagen, dus wss heeft rvn gewoon dingen verkeerd gedaan.
 
 
2
24 mei 2023 om 15:10
@dr. Duck tot op heden lijkt het erop dat alleen Simons een insta post heeft gemaakt om Ruud te bedanken. Lijkt me niet logisch als hij inderdaad 1 van de spelers zou zijn die geklaagd heeft. Verder volgens mij nog geen spelers die dat hebben gedaan
 
ajaxclub
 
17
24 mei 2023 om 13:21
Welke plek 2?
 
salmad
 
57
24 mei 2023 om 13:24
Ajaxclub, ze hebben aan 1 punt genoeg thuis tegen Az en dan nog moet Ajax uit zien te winnen in Twente. De kans is heel groot dat PSV gewoon 2e gaat worden, Ajax mag natuurlijk blijven hopen op een wonder.
 
Frizzz
 
87
24 mei 2023 om 13:26
Als ik kijk hoe makkelijk Twente voetbalt de afgelopen wedstrijden, dan zou ik me eerder zorgen maken over het behoud van plek 3 dan het winnen van plek 2.
 
SilverFront
 
32
24 mei 2023 om 13:27
@salmad, de wedstrijd wordt zondag toch echt in Alkmaar gespeeld. En AZ maakt nog gewoon kans op plek 3 als Ajax verliest, dus die gaan volle bak tegen PSV.
 
ajaxclub
 
14
24 mei 2023 om 13:30
Tuurlijk is de kans klein maar ik sluit het niet uit. PSV in deze crisis zien verliezen uit bij AZ is bepaald niet ondenkbaar en dan is het maar net de vraag of Ajax 1 hele goeie wedstrijd eruit kan persen tegen Twente. Ajax is wel de enigste ploeg die dit seizoen in Enschede gewonnen heeft voor de beker en toen zaten ze ook in een enorm slechte fase en had Heitinga het net overgenomen. Op de laatste speelronde kunnen er gekke dingen gebeuren kan ik je zeggen als Ajax supporter zie 2007 de titel mislopen op 1 doelpunt en 16/17 op de laatste dag de titel weggeven tegen De Graafschap.
 
Bram psv84
 
12
24 mei 2023 om 13:37
Nee gelukkig is bij Ajax weer alles in rustig vaarwater! Onee wacht... Laten we ons op onze eigen clubs focussen en niet altijd gaan lopen eikelen in dit soort situaties.
 
eenechtefan
 
5
24 mei 2023 om 13:43
De plek 2!!! Gaat ondanks jullie vriend Driessen naar Eindhoven
 
Kings.RMadrid
 
4
24 mei 2023 om 13:46
@BramSnapje, ze hebben het maar hele tijd over plek 2 dit dat, maar plek 4 is ook gewoon realistisch.
 
MikePSV040
 
0
24 mei 2023 om 13:52
Hahaha echt hea schitterend al die reacties weer
 
Eindtovenaar10
 
3
24 mei 2023 om 13:53
Dan moeten zowel AZ als Twente weten te winnen van PSV en Ajax. Moet ook maar eens zien hoe AZ gaat voetballen als Ajax 3-0 voor staan bij rust.
 
SebastiaanSpijker
 
0
24 mei 2023 om 14:52
Kom op Ajax rolt twente op Ajax optijd in vorm
 
 
8
24 mei 2023 om 13:22
Bijna plek twee inderdaad.
 
Sanderr
 
12
24 mei 2023 om 13:26
Klopt, die is nog niet zeker, al heeft PSV wel de grootste kans erop uiteraard. Maar buiten dat is dit toch geen "goed seizoen" voor een club als PSV? De JCS is van ondergeschikt belang, de bekerfinale na penalties gewonnen en Feyenoord met speels gemak kampioen zien worden terwijl het slechtst presterende Ajax van het afgelopen decennium nog binnen striking distance staat en ook AZ niet erg ver daar achter. Het is geen dramatisch seizoen, maar goed zou ik het ook zeker niet noemen.
 
arsenal890
 
4
24 mei 2023 om 13:31
Precies Sander, het is dat Ajax zo’n slecht seizoen heeft waardoor Psv in de schaduw staat maar best was het allerminst. Ook kijkend naar de beker, welke serieuze ploeg zijn ze tegengekomen? Alleen Ajax in de finale, dat hebben ze ook met geluk gewonnen gezien de penalty’s.
 
MessiBazoer
 
5
24 mei 2023 om 13:33
@Sanderr, Voor de club PSV is het wederom matig. Toch zou ik dit voor een beginnend trainer wel als een redelijk seizoen zien. Maar blijkbaar heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt.
 
 
2
24 mei 2023 om 14:07
Beetje vergelijkbaar met Arsenal denk ik, alleen pakte PSV wel wat prijzen.
 
arsenal890
 
2
24 mei 2023 om 14:25
Echt totaal andere situatie.
 
 
1
24 mei 2023 om 14:28
Ja bedoel meer als je het programma vergelijkt is het natuurlijk zo , maar ook de finale moet je er staan he,. Vandaar, en ik bedoelde Ajax ipv Arsenal. hierboven
 
Szymon Wójcik
 
10
24 mei 2023 om 13:24
Door de crisis bij Ajax viel het bij Psv niet op. Maar zo goed was het daar niet hoor
 
Westend
 
15
24 mei 2023 om 13:50
Nee, maar ik vraag me af of dat aan het conto van Ruud heeft gelegen. In de eerste instantie smeekt PSV hem om aan te treden terwijl hij eigenlijk niet wil. Doet hij het uiteindelijk toch. Verkopen ze in de winter de beste spelers in de vorm van Gakpo en Madueke. Achterin nog een tijd lang gemutst met blessures zonder versterking. En dan zeg je alle vertrouwen op een wedstrijd van tevoren met 2 prijzen op zak. Dat is op zijn minst vreemd.
 
GOAT1908
 
9
24 mei 2023 om 13:24
Hij is zelf weggegaan niet door psv weggestuurd.
 
jarina
 
3
24 mei 2023 om 15:10
Of is de situatie onhoudbaar voor hem? En daarom de eer aan zichzelf gehouden.
 
FR 073
 
2
24 mei 2023 om 13:41
Is dat het nieuwe trendwoord, “trainerskerkhof”?
 
PSVMANUNITED
 
10
24 mei 2023 om 14:34
Wordt toch al jaren gebruikt in de voetballerij? Hoor de term al zolang ik voetbal volg bij Chelsea of recenter Spurs vallen bijvoorbeeld
 
Willem1609
 
4
24 mei 2023 om 13:43
De reden is toch grotendeels omdat (een deel van) de selectie het niet in hem ziet zitten. En als we De Telegraaf mogen geloven hebben De Jong en Simons o.a. zitten klagen bij het bestuur. PSV weer tien jaar terug in de tijd met Rutten op de bank.
 
Westend
 
10
24 mei 2023 om 13:51
Dan zijn die twee bijna wel verplicht om te blijven, maar ik vermoed dat Xavi gaat vertrekken en dat De Jong met pensioen gaat. Dan ben je hier dus helemaal niks mee opgeschoten
 
Sirius
 
3
24 mei 2023 om 13:56
Zeker nog geen wedstrijden van PSV gezien? Het een goed seizoen noemen is pure scorebordjournalistiek. Het heeft 27(!) verliespunten. Met dat laatste ben ik het met je eens. PSV heeft het erg slecht aangepakt.
 
Savano
 
4
24 mei 2023 om 13:57
Peter Bosz, kom er maar in. Ruud is communicatief slecht, tactisch slecht en eigenwijs. Allen geen goede eigenschappen voor een voetbaltrainer... Er zit ook geen enkele lijn in het spel, waan van de dag oftewel Xavi's vorm heerst. Nogmaals, meteen doorschakelen en Bosz bellen. Die heeft ook gezonde rancune tav Ajax dus gemotiveerder ga je zie niet krijgen.
 
PSVMANUNITED
 
3
24 mei 2023 om 14:39
Nouja als je geen eigenwijze trainer meer wil moet je niet bij Bosz uitkomen natuurlijk, veel eigenwijzer dan hij worden ze niet gemaakt in het voetbal, die past zich nooit aan aan bijvoorbeeld de tegenstander. Wel een trainer met een echte opvatting qua speelstijl natuurlijk, waar ik over het algemeen wel voorstander van ben. Ik had echter het idee dat Bosz gewoon aan het wachten was op Ajax waardoor hij Twente afwees, dus dat zou niet echt getuigen van een harde rancune. Ajax lijkt echter niet bij hem uit te komen als je de verhalen mag geloven en Feyenoord laat hem ook links liggen, dus dan is de kans misschien inderdaad best aanwezig dat ze bij elkaar uitkomen.
 
Savano
 
0
24 mei 2023 om 15:06
Eigenwijs is geen probleem wel als je keuzes foutief uitpakken en je dezelfde fouten vrolijk weer blijft herhalen. Ooijer en Rutten zagen liever Boscagli naast Braithwaite vanwege de luchtmacht en opbouw/passing combinatie. Ruud bleef maar aan de kwakkelende Ramalho vasthouden. Guti is basis waardig en wordt ook structureel genegeerd, komt er pas in bij herstel werkzaamheden terwijl een Til veelste veel krediet krijgt. Bosz, heeft ervaring, een filosofie, heeft inmiddels geleerd van zijn fouten en is uit op eerherstel. Daarnaast is hij ook een bouwer, hij lijkt me de meest geschikte trainer. Kan niet 123 een alternatief bedenken!
 
Dr. Duck
 
1
24 mei 2023 om 14:03
Ik vind het goed van een dat hij de eer aan zichzelf houdt. Half en principieel als voetballer en als coach ...mooi. Hopelijk komt hij snel weer aan een mooie club ...als hij dat zelf wil
 
Pesso-PSV
 
7
24 mei 2023 om 14:08
Ik zei het al een lange tijd terug al Rutte naast Ruud is niet goed. Rutte te veel gezag naast de trainer die pas begon. Heel jammer had echt niet gehoeven. Ruud ik wens je het beste en kom weer terug. In betere formatie die jij zelf wil.
 
KTB84
 
1
24 mei 2023 om 15:49
Op basis waarvan vind je het een trainerskerkhof? In de afgelopen 10 jaar hebben ze eerst 5 jaar Cocu gehad, toen 1,5 jaar Van Bommel met Faber 0,5 jaar als interim. Daarna 2 jaar Schmidt. Nu bijna 2 jaar Van Nistelrooij. Dat vind ik niet echt de kenmerken van een trainerskerkhof.
 
The-Jump
 
2
24 mei 2023 om 15:55
Je lijstje klopt, behalve bijna 2 jaar RvN. Die is pas sinds de zomer de hoofdtrainer en dus nog geen heel seizoen. Daarnaast is van Bommel ontslagen en wilde Schmidt zelf ook niet door. Kerkhof is een groot woord, maar iets stabiels wordt er momenteel niet opgebouwd.
 
KTB84
 
0
24 mei 2023 om 16:05
Haha ik zie het nu. Ik zeg 10 jaar (dus vanaf 2013) en als je alles bij elkaar optelt wat ik schrijf is het 11 jaar. Dat is wel een blunder in mijn hoofdrekenen. Je hebt helemaal gelijk, RvN is bijna 1 jaar in plaats van bijna 2 jaar. En het is inderdaad niet heel stabiel, maar kerkhof vind ik overdreven. Er zijn Italiaanse clubs waar dit aantal trainers in 1 seizoen zoveel trainers zijn als bij PSV in 10 jaar.
 
424gasderop
 
35
24 mei 2023 om 13:19
Zo oke, das wel heel snel allemaal
 
Catenaccio 2.0
 
5
24 mei 2023 om 13:24
Inderdaad best snel en zo voor de laatste speelronde. Tekst in het artikel ook vreemd, hij stapt zelf op maar na het seizoen praten ze verder?
 
altF4
 
8
24 mei 2023 om 13:28
PSV communiceert dat hij zelf dit besluit heeft genomen. "psv betreurt zijn besluit"
 
protheus
 
6
24 mei 2023 om 13:36
afgelopen weekend onkende hij nog dat het een vervelende situatie was. De temperatuur was gewoon normaal meende hij. Dus Ruud staat letter voor de camera te liegen richting iedere Psvér Weer een optie voor Bosz in Nederland ben benieuwd wanneer hij aan het werk mag.
 
JtjeVtt
 
10
24 mei 2023 om 13:42
Nouja, hij zei dat de temperatuur in de kleedkamer 18 graden was. Dat vond ik al een gekke beeldspraak, weet niet of dat bewust was maar dat is nou niet bepaald warm te noemen. En had jij verwacht dat hij vlak voor een hele belangrijke wedstrijd waar PSV tweede kan worden gaat roepen dat het inderdaad niet loopt. Juist goed van Ruud om niet mee te gaan in het media spelletje. Jammer dat het zo is gelopen, ik vond het geen geniale trainer maar heb toch altijd wel een zwak voor hem.
 
Fey95
 
4
24 mei 2023 om 13:43
Zou ook raar zijn als je vlak voor een wedstrijd even gaat bevestigen dat je ruzie hebt met je assistenten. Op zo'n moment kon hij niet de waarheid vertellen. Maar nu opstappen in de week voor de laatste wedstrijd is ook wel apart
 
JtjeVtt
 
12
24 mei 2023 om 13:35
En wij allemaal denken dat we vandaag gaan lezen over vertrek van Slot, is het van Nistelrooy die zijn vertrek aankondigt. Absurd dit.
 
NJfromVOL
 
9
24 mei 2023 om 13:43
Nog sneller dan Slot … WTF
 
Yassin Ben
 
41
24 mei 2023 om 13:19
Soo deze zag ik niet aankomen
 
Erasmus-rules
 
30
24 mei 2023 om 13:27
Volledige top 3 op zoiek naar een nieuwe trainer?
 
Adodenhaag
 
10
24 mei 2023 om 14:10
Ik ook niet, en toch is dit het beste voor alle partijen! Liet zijn ploeg gewoon niet goed genoeg voetballen. Op naar een trainer zoals Bosz.
 
PSVchelseaboy
 
16
24 mei 2023 om 13:19
Tja, opzich heeft hij het niet slecht gedaan, jammer dat PSV hem geen kans geeft.
 
lamertje
 
36
24 mei 2023 om 13:21
Tsja ik denk juist slimme zet van PSV en dat ze nu Bosz gaan halen...
 
summerof69
 
9
24 mei 2023 om 13:25
En dan ? , 20 nieuwe spelers halen ? , met deze selectie kan Bosz zijn favoriete spel toch niet spelen ?
 
JtjeVtt
 
12
24 mei 2023 om 13:38
Bosz bij Psv... ik weet niet waarom maar dat lijkt me een vreemde combi. Bij Ajax okã©, bij Feyenoord logisch. Maar past hij qua persoon echt bij Psv? Anderzijds zeiden mensen dit ook over Ten Hag bij Ajax dus misschien dat het minder uitmaakt dan ik denk.
 
GOAT1908
 
15
24 mei 2023 om 13:23
hij is zelf weggegaan en niet weggestuurd.
 
Eindtovenaar10
 
17
24 mei 2023 om 13:25
Niet slecht gedaan? Over 4 dagen is het seizoen afgelopen en er is nog steeds geen tactisch plan te herkennen.. je verliest punten tegen 2 clubs die al gedegradeerd zijn.. Ruud won alleen toppers omdat hij dan het spel niet hoefde te maken.
 
Psv-er!
 
8
24 mei 2023 om 13:46
100% ik ben verdrietig over de manier waarop hij is vertrokken maar blij dat het is gebeurd. Hopelijk ziet de directie ook wat er fout is gegaan want er is een nieuw beleid nodig.
 
twente-watcher
 
5
24 mei 2023 om 13:51
Ik denk dat het gewoon niet zo'n goede trainer is. De spelers denken dat ook en aangezien hij er toch al niet van harte instapte, pakt ie de ruzie aan om op te stappen. Hij is overigens ook wel verraden door én Gakpo én Madueke te verkopen.
 
Ajaja
 
5
24 mei 2023 om 14:11
Tja, hij wordt nu door (o.a.) een veteraan en een jeugdspeler voor de bus gegooid. Belachelijk dat hij 1 wedstrijd voor het einde geen steun van PSV krijgt!
 
PSVMANUNITED
 
4
24 mei 2023 om 14:41
Die steun van PSV was er echt wel voor de laatste wedstrijd van het seizoen, Ruud is zelf weggegaan en reken er maar op dat hij dat bewust nu doet met nog een belangrijke wedstrijd te gaan. Hij is er helemaal klaar mee.
 
Formus
 
48
24 mei 2023 om 13:19
Wtf? Hoe is dit in zo'n korte tijd zo enorm geëscaleerd? Heeft de Telegraaf toch iets teweeg gebracht daar zeg, ongelooflijk.
 
London Calling
 
77
24 mei 2023 om 13:26
Ik denk niet dat ze iets teweeg hebben gebracht, eerder dat ze een explosieve situatie als eerste naar buiten hebben gebracht. Iemand stopt niet een wedstrijd voor het einde wanneer er alleen wat kleine dingetjes zijn tussen spelers en staf of de leden van de staf
 
Formus
 
2
24 mei 2023 om 13:34
Maar hij was nooit gestopt als de Telegraaf dit niet naar buiten had gebracht.
 
Psv-er!
 
7
24 mei 2023 om 13:47
Ik denk dat ze probeerden het te onderdrukken tot het einde van het seizoen maar dat het door de Telegraaf niet meer houdbaar was.
 
jomar3
 
19
24 mei 2023 om 13:50
Ik denk niet dat de Telegraaf dit naar buiten brengt, maar mensen vanuit PSV. Hoe komt het anders bij de Telegraaf?
 
Sirius
 
8
24 mei 2023 om 13:58
Precies dit. Ergens binnen PSV loopt men naar de media te lekken. Zoveel is wel duidelijk.
 
London Calling
 
3
24 mei 2023 om 14:50
@formus, dat zou kunnen. Maar de Telegraaf is natuurlijk niet het enige medium en als dit door een stukje in de krant zo kan escaleren dan was dit hoe dan ook wel naar buiten gekomen. Rik Elferink moet dit geweten hebben en besloten om dit bewust (nog) niet naar buiten te brengen. Geen idee waarom Marco Timmer er niet eerder bij was dan Jeroen Kapteijns, maar die had dit ook kunnen (en misschien wel moeten) weten. Sowieso moeten een paar mensen in de PSV organisatie dit hebben gelekt, dus het was hoe dan ook naar buiten gekomen en geëscaleerd, alleen misschien pas een week later. Ik geloof eerder dan zoals Psv-er! hierboven aan geeft ze hebben geprobeerd om dit over de komende wedstrijd heen te tillen (bijvoorbeeld door Elferink te vragen om te wachten, mogelijk in ruil voor de volgende scoop, of misschien wel het hele verhaal, valt ook iets voor te zeggen).
 
Szymon Wójcik
 
6
24 mei 2023 om 13:26
Ja denk je dat echt? Dat denk ik niet
 
 
12
24 mei 2023 om 13:19
Zo dat is, ondanks de geluiden, best radicaal. Ben benieuwd wie zijn opvolger gaat worden.
 
onelovechris
 
282
24 mei 2023 om 13:19
Lekker loyaal aan Ruud dat psv management. Hij wilde niet eens trainer worden. Dolksteek in z’n rug.
 
AjaxWestham
 
65
24 mei 2023 om 13:20
Ja dit is best bizar te noemen. Zeker zoals je zegt na al dat aandringen terwijl hij voor zichzelf een ander traject uitgestippeld had. Dan doét hij het toch en dan na 1 seizoen toedeledokie. Vreemd
 
Formus
 
9
24 mei 2023 om 13:35
Maar hij stapt toch zelf op?! Hoezo dan dolksteek in zijn rug?
 
BadHabbit
 
25
24 mei 2023 om 13:46
@formus Zoals blijkt hebben spelers over hem geklaagd, en zien zijn assistenten het ook niet zitten in hem. Dan kan je zoals onelovechris stelt wel van een dolksteek spreken, zeker gezien het feit dat Ruud voor zijn aanstelling al heeft aangegeven er niet voor klaar te zijn. Als je dan als club toch pusht om hem voor de groep te krijgen, steun hem dan ook. Dat gezegd hebbende, ik kan alleen maar uitgaan van wat er in het nieuws naar buiten wordt gebracht. Of er ook gesprekken zijn geweest tussen de verschillende partijen weet ik uiteraard niet, maar dat valt nergens te lezen.
 
YoeriCFC
 
20
24 mei 2023 om 13:49
@formus,Van de spelers? Dat lijkt me toch wel duidelijk. De hele reden dat dit uitgelekt is komt door de spelers, die zich als een stelletje jochies en amateurs hebben opgesteld en eens ouderwets achter de rug van Van Nistelrooy om bij het bestuur zijn gaan klagen.. Dit zijn praktijken van de meest serieuze aard binnen een voetbalclub.. In plaats van de koppen bij elkaar te steken en samen te vechten zijn de heren naar het bestuur gestapt om eens flink te zeuren over Ruud. Ik vind het bij de beesten af. Dit doet me enorm denken aan de situatie van Ranieri bij Leicester of Scolari bij Chelsea. Je moet opletten dat je de spelersgroep in dit soort zaken niet te vaak gelijk gaat geven, want dan creeer je een cultuurtje wat maar moeilijk uit je club te krijgen is. De spelers hebben de trainer verraden, het bestuur heeft het allemaal toegelaten en de trainer voelde daardoor te weinig vertrouwen om door te gaan. Hoe je het ook wendt of keert, dit is mismanagement van de bovenste plank!
 
MessiBazoer
 
16
24 mei 2023 om 13:23
Aan de andere kant heeft hij zichzelf, denk ik, net als Van Bommel onmogelijk gemaakt. Als je assistenten én spelers over je klagen, dan mag je best naar jezelf kijken. Wel zonde. Benieuwd wat voor invloed dit heeft op komend weekend..
 
Lierse1997
 
16
24 mei 2023 om 13:38
Of je zou kunnen zeggen dat het misschien ook niet allemaal goed gaat bij PSV als twee van de laatste drie trainers de groep tegen zich kregen en de derde zelf besloot niet te verlengen?
 
MessiBazoer
 
5
24 mei 2023 om 13:43
@Lierse1997, Daar zou ik je gelijk in geven als de toenmalige AD en TD (ook een club man die via de achterdeur vertrokken is) er nog zaten. Je hebt nu een ‘compleet’ ander bestuur en het is nog steeds chaos
 
jomar3
 
17
24 mei 2023 om 13:47
@messibazoer, Ik blijf dat ook een bijzonder verhaal vinden. Pakt 2 prijzen, wordt 2e achter Feyenoord wat dit seizoen geen schande is. Zeker niet omdat Gakpo en Madueke in de winter zijn verkocht die beide basisspeler waren (madueke indien fit). Veerman is gegroeid, Xavi heeft zich enorm ontwikkelt. Wat moet je als onervaren nieuwe trainer in deze positie in godsnaam nog meer doen om de mensen achter je te krijgen?
 
Psv-er!
 
3
24 mei 2023 om 13:50
Goed positiespel en restverdediging. We kunnen het spel nog steeds niet maken terwijl dat met Veerman en Xavi echt wel moet kunnen. Hij moest het hebben van individuele klasse van Gakpo en Xavi maar het team won bijna geen wedstrijden door veldspel en controle.
 
jomar3
 
12
24 mei 2023 om 13:56
Na één seizoen waarbij zijn twee sterspelers zijn verkocht? Laat hem dan in de zomer zijn eigen selectie samenstellen en beoordeel hem dan op jaar 2. Je zet iemand zonder ervaring voor de groep, dan moet je hem ruimte bieden te groeien. Zeker omdat hij ook gewoon eremetaal weet binnen te slepen en waarschijnlijk plaatsing CL afdwingt achter een zeer stabiel Feyenoord.
 
Lierse1997
 
1
24 mei 2023 om 14:50
Misschien ligt het dan eerder aan de spelersgroep en hun instelling.
 
OnsBerry
 
3
24 mei 2023 om 13:27
Primair zou ik zeggen: eens. Maar... Is hij ontslagen of zelf opgestapt?
 
PSV18
 
18
24 mei 2023 om 13:30
Hij heeft de eer aan zichzelf gehouden na hetgeen wat de spelers zeiden en de commotie daarna.
 
olevoorpsv
 
6
24 mei 2023 om 13:28
Nouja Dolksteek. Ze hebben een club-icoon (en miljonair) een kans gegeven om PSV de trainen, dat heeft helaas niet uitgepakt zoals gehoopt. Daar hoef je ook geen medelijden mee te hebben heh, de meeste van ons zouden een moord doen voor zo'n kans. Je weet van te voren dat het mis kan gaan in de voetballerij.
 
BadHabbit
 
21
24 mei 2023 om 13:49
@olevoorpsv Zou het met je eens zijn, als de club hem niet gepusht had om hoofd trainer te worden. Hij heeft notabene zelf aangegeven er zichzelf niet klaar voor te voelen. Alsnog wilde de club hem voor de groep.
 
olevoorpsv
 
1
24 mei 2023 om 14:42
Ja hij is inderdaad gepusht. Maar dan nog weet je waar je aan begint en je krijgt er ook een ruime beloning voor. Het is geen vrijbrief vanuit de club on kritiekloos je werk te doen.
 
Kaaiman
 
4
24 mei 2023 om 15:37
Als je hem zo pusht, dan moet je ook een serieus plan hebben. Dus een plan voor meerdere jaren waarbij hij ook de kans krijgt om te verbeteren
 
Benzema.
 
1
24 mei 2023 om 14:38
Dan had hij geen ja moeten zeggen. Ruud wilde het uiteindelijk wel en heeft gewoon niet voldoende gepresteerd. Hij vertrekt ook zelf dus er totaal geen sprake van een steek in de rug.
 
 
42
24 mei 2023 om 13:19
Jammer Ruud, je had beter verdient.
 
Hushmand
 
53
24 mei 2023 om 13:19
Zo ga je niet met legends om ...
 
pakeenbeet
 
3
24 mei 2023 om 13:19
Wow, jammer is nog volop in de strijd voor de tweede plaats.
 
genieterr
 
72
24 mei 2023 om 13:19
Allemaal niet waar. Telegraaf net zn roddels. Ohnee wacht....
 
MrGer
 
27
24 mei 2023 om 13:23
De vraag is “is die Elferink nog geloofwaardig”?
 
Zytto34
 
47
24 mei 2023 om 13:31
Mja dat is toch ook een beetje zijn reputatie. Hij hangt nooit de vuile was buiten en heeft zelden kritiek, maar krijgt daardoor wel alle transferscoops en positieve nieuws. Volgens mij is hij ook een psv supporter, dus snap hem ook wel. Niet elke clubwatcher hoeft een Valentijn 2.0 te zijn.
 
Psv-er!
 
5
24 mei 2023 om 13:54
Hij is zeker wel geloofwaardig al moeten er altijd ook journalisten zijn die kritischer zijn. Ik volg Elfrink puur voor updates en transfers maar ik weet ook wel dat hij het altijd positiever bekijkt dan kritische journalisten. Hij neemt gewoon over wat Brands hem verteld. Ik zie mensen de Telegraaf aanvallen hier maar gelukkig zijn die er ook om het mindere nieuws naar buiten te brengen.
 
Lampje1
 
3
24 mei 2023 om 14:02
Een kapot horloge heeft ook 2 keer per dag gelijk....
 
Meneer Daniel
 
3
24 mei 2023 om 14:33
Genieterr En vergeet niet, dit was allemaal zo opgezet om een andere club 2e te laten worden.
 
TILBURG013
 
16
24 mei 2023 om 13:19
Zat er toch veel waarheid achter. Echt wat een puinhoop in Eindhoven net voor de laatste wedstrijd. Gefeliciteerd Ajax met alsnog de tweede plek! Psv wanbeleid
 
Catenaccio 2.0
 
9
24 mei 2023 om 13:21
De wedstrijden zijn nog niet gespeeld he.... Dit kan ook goed uitpakken voor psv mochten de geruchten over RvN waar zijn
 
SilverFront
 
7
24 mei 2023 om 13:26
Klopt, en daarnaast zie ik Ajax zondag gewoon echt niet winnen van Twente. Dan maakt het voor PSV al niet uit wat ze doen.
 
Szymon Wójcik
 
3
24 mei 2023 om 13:30
Hoezo niet silverfront Toen het e rom ging in de beker won ajax daar ook. Nu speelt twente nergens meer voor
 
Westend
 
11
24 mei 2023 om 13:27
Die verliezen allebei zondag hoor. Twente is ook waanzinnig in vorm.
 
Zytto34
 
7
24 mei 2023 om 13:41
Omdat ze 3 duels winnen tegen het rechterrijtje? Daarvoor was het toch al maanden vrij slecht. Daarnaast kan je je ook afvragen hoe ver twente wil gaan met het oog op de play-offs. Gaat in ieder geval een zeer interessante speelronde 34 worden.
 
Engelz
 
1
24 mei 2023 om 13:56
Ze zijn pas een topteam als ze ook het bayern van Nederland over de knie leggen? Ze hebben de laatste 3 wedstrijden ook niet verloren van Manchester City (ook niet de kans gehad om te verliezen maar dat maakt in jouw redenatie niet uit) dus het is in mijn ogen het beste team uit europa
 
Szymon Wójcik
 
1
24 mei 2023 om 13:29
Een nieuwe trainer geeft meestal juist eem boost
 
TILBURG013
 
3
24 mei 2023 om 13:33
Voor die tijd zit er geen nieuwe trainer. Gaat Fred Rutten het dan overnemen? Ik moet het nog maar zien..
 
Szymon Wójcik
 
3
24 mei 2023 om 13:42
Ja dat staat er
 
Cl0ver
 
26
24 mei 2023 om 13:19
Wat triest zeg. Deed het helemaal niet slecht in zijn eerste jaar. Wilde in eerste instantie nog niet eens beginnen als hoofdtrainer en is nu twee keer voor het blok gezet. Ongelooflijk.
 
OREELY
 
21
24 mei 2023 om 13:19
erg jammer, is ook wel brandts aan te rekenen vind ik. door hem perse voor de groep te willen zetten. hoop dat ruud een leuke volgende club kan krijgen.
 
Realmezut
 
2
24 mei 2023 om 13:44
Dit is al de tweede die Brands eruit werkt. Eerst al de TD.
 
Psv-er!
 
4
24 mei 2023 om 13:56
Mogen we dan wel zeggen dat beide niet goed genoeg waren voor het niveau dat PSV nastreeft? Of Brands dat wel is mag je zeker betwijfelen maar ik ben als supporter niet rouwig om het vertrek van JDJ of RVN. Wel de manier waarop het is gebeurd.
 
PSV1913
 
15
24 mei 2023 om 13:19
Die zag ik even niet aankomen, jammer weer een clubicoon door de onrust vertrokken succes Ruud
 
Yojimboo
 
8
24 mei 2023 om 13:19
Dit geloof je toch niet! zo voor het einde van het seizoen!? Wat zal dit betekenen voor de spelersgroep volgend seizoen?
 
Psv-er!
 
2
24 mei 2023 om 13:58
In ieder geval genoeg tijd om een trainer te vinden nu. Nieuwe TD, nieuwe trainer en hopelijk veel nieuwe spelers. Veel supporters waren al langer klaar met het slechte beleid.
 
maurootje
 
27
24 mei 2023 om 13:19
Man man man, wat zuur. Ja hij was niet perfect maar 2e plek is dikke prima, prima in EL gedraaid. Xavi,Veerman en co draaide geweldig. Ik snap niet waarom de spelers zo ontevreden waren. Het spel kon beter, maar veel beter?
 
PSV18
 
12
24 mei 2023 om 13:26
Zo geweldig draaide het toch niet? Laten we eerlijk zijn. Er waren te weinig aanknopingspunten voor volgend seizoen.
 
jomar3
 
8
24 mei 2023 om 14:04
Had bij Feyenoord Gimenez en Kökcu verkocht in de winter en ze waren ook geen kampioen geworden. Het was één niet Ruud zijn selectie en twee niet Ruud zijn besluit om de twee beste aanvallers in de winter van de hand te doen. Als je dan tweede wordt, twee prijzen pakt en relatief goed presteert in Europa heb je weinig reden tot klagen lijkt mij. Volgende transferperiode investeer je in zijn wensen en dan kun je hem ook af gaan rekenen op veldspel / spelbeeld. Ik vind dit wel heel gemakkelijk persoonlijk, maar wellicht komt dat ook omdat mijn club troosteloos is gedegradeerd en ik iets anders aankijk tegen het aanstellen van jonge onervaren trainers.
 
PSVChamps
 
17
24 mei 2023 om 13:20
Nou, benieuwd wat hier de gevolgen weer van gaan zijn…. Wat een chaos lijkt het toch bij de club te zijn.Van Bommel, De Jong en nu weer met Van Nistelrooy…. Geen van deze lijkt het lang uit te kunnen houden. What’s going on?Kunnen we dus weer opnieuw beginnen…..
 
PSVChamps
 
3
24 mei 2023 om 13:26
PSV meldt dit: Nieuws | Van Nistelrooij vertrekt bij PSV ARTIKEL datum: 24-05-2023 13:10 Hoofdtrainer Ruud van Nistelrooij heeft woensdagochtend bekend gemaakt te vertrekken bij PSV. Na verschillende gesprekken over interne zaken die de afgelopen weken werden gevoerd, vond dinsdagavond een gesprek plaats tussen de Directie en Van Nistelrooij. Daarin werd besloten de focus op de wedstrijd van aanstaande zondag tegen AZ te houden en na het seizoen verder te praten. Van Nistelrooij meldde vanochtend dat er in zijn ogen te weinig draagvlak en support was binnen de club om langer door te gaan. Dit legde hij direct daarna ook uit aan de spelersgroep en staf. Aanstaande zondag neemt Fred Rutten, op verzoek van de directie, tijdelijk zijn rol als Hoofdtrainer over. PSV betreurt Van Nistelrooij zijn besluit en is dankbaar voor het winnen van de Johan Cruijff Schaal en de TOTO KNVB Beker dit seizoen en hoopt het voetbaljaar af te sluiten met het behalen van de tweede plaats.
 
altF4
 
2
24 mei 2023 om 13:32
God wat hoop ik vurig op die plek 2... Het is een groot drama en dat vlak voor de wedstrijd waar heel dit seizoen vanaf hangt. Jammer dat hij dit besluit heeft genomen, dacht dat de directie er met een hoop eisen en voorwaarden een nieuw seizoen met RvN van ging maken. Ik baal hier wel van, ondanks het slechte spel. Had nog hoop en vind RvN een topgozer.
 
FCU98
 
1
24 mei 2023 om 13:20
Lekkere timing
 
ZidanevdIJmond
 
8
24 mei 2023 om 13:20
Dat escaleert snel uit de hand zeg. Van geruchten in De Telegraaf naar ontslag 4 dagen voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen…
 
YoeriCFC
 
15
24 mei 2023 om 13:20
Wat een vreemde beslissing van PSV om dat net voor de laatste wedstrijd van het seizoen te doen.. PSV laat zich van zijn slechtste kant zien! Organisatorisch een ongelofelijke t*ringzooi en dat al jarenlang
 
PSVChamps
 
12
24 mei 2023 om 13:22
Wellicht is dit Ruud z’n eigen beslissing geweest…. Vanuit PSV zou deze timing heel raar zijn, tenzij er heel veel meer speelt achter de schermen
 
YoeriCFC
 
16
24 mei 2023 om 13:26
PSV heeft misschien niet de trekker over gehaald, maar is wel de reden dat Van Nistelrooy nu vertrokken is. Waarom zou je in deze fase van het seizoen het toestaan dat je belangrijkste spelers even herrie komen maken bij het bestuur en de TD? Als club moet je dat soort ongein toch gewoon meteen afwijzen en na de eerste dag na de laatste wedstrijd een gesprekje in plannen? Wat een amateurs zeg..
 
Homelander
 
11
24 mei 2023 om 13:20
Wow dan moet er wel heel wat ernstigs aan de hand zijn, trainer die opstapt met 1 wedstrijd voor het einde en ook nog is de belangrijkste van het seizoen.
 
Davilla_7
 
26
24 mei 2023 om 13:20
Na Van Bommel het tweede clubicoon met reputatieschade. Erg pijnlijk en ik vind dat vooral Marcel Brands niet vrijuit gaat: die heeft Ruud naar voren gepusht terwijl hij er nog niet klaar voor was (ook volgens hemzelf niet). Denk echter wel dat dit voor alle partijen het best is. Hoe jammer ook
 
Homelander
 
10
24 mei 2023 om 13:25
Fred Rutten die het overneemt zegt ook genoeg, dan ben je ook een slang. En dat moest dan de ervaren man zijn om van Nistelrooij te ondersteunen.
 
Rowano
 
1
24 mei 2023 om 13:41
Rutten is een hoofdtrainer, het zal toch niet zo zijn dat hij dit met opzet heeft gedaan?
 
Rijnstad
 
9
24 mei 2023 om 13:20
Wat een beleid bij PSV. 5 Dagen voordat je je kan plaatsen voor CL - voorronde ontsla je je trainer? Als ze het nu niet zouden halen hebben ze dat volledig aan zichzelf te danken..
 
ajaxclub
 
27
24 mei 2023 om 13:20
Maar die klootzakken van de Telegraaf waren weer eens aan het stoken volgens de experts hier. Toch lief dat PSV nog een dappere poging doet om net zo'n chaos te creëren als dat ze bij Ajax dit seizoen gedaan hebben.
 
Tikitaka1994
 
9
24 mei 2023 om 13:20
Huh, lekker dit. Win je 2 prijzen in je eerste seizoen (terwijl je niet eens perse hoofdtrainer wou worden) Gaat goed daar bij Psv
 
jarina
 
0
24 mei 2023 om 13:20
Jeetje en dat nog met 1 wedstrijd te gaan.
 
consy
 
34
24 mei 2023 om 13:20
Die man is gewoon vol genaaid zo blijkt, door zijn spelers, het management en zijn staff.
 
Nation23
 
8
24 mei 2023 om 13:21
Wauw. Hier schrik ik toch wel van. Zat de Telegraaf er toch niet heel erg veel naast. Toch jammer voor Ruud. Zeker ook omdat hij toch min of meer gedwongen is om in te stappen. Hij had beter bij zijn eerste gevoel kunnen blijven en later moeten instappen.
 
Deenb
 
2
24 mei 2023 om 13:21
Huh, nu? Wat een timing! Mocht dit zondag nog mis gaan zou het toch wel een klote seizoen zijn. Trainer weg en sportief niet veel neergezet.
 
Rowano
 
0
24 mei 2023 om 13:44
Uhhh ze hebben de beker gewonnen he? JC schaal ook
 
Deenb
 
0
24 mei 2023 om 14:16
PSV ja, Heereveen niet. Kampioen worden of JC Schaal+beker+ CL voetbal.
 
Dramatisch
 
0
24 mei 2023 om 14:44
Ga nou niet doen alsof de jc schaal zo'n fantastische prijs is. Psv zou alleen blij moeten zijn met de titel. Beker stelt tegenwoordig ook weinig meer voor als je ziet dat de topclubs pas later instromen. Eigenlijk gewoon oneerlijk in mijn ogen. Ajax en Psv hebben zo'n slecht seizoen en dan toch nog in de finale staan van de beker tegen elkaar..
 
 
8
24 mei 2023 om 13:21
Dit doet pijn. Volgende PSV icoon na Mark van Bommel die met gedonder vertrekt. Zou het dan toch aan de mensen binnen de club liggen.
 
Jsmooth
 
3
24 mei 2023 om 13:21
En terecht. Psv moest gewoon CL spelen en verloren van een team van het niveau Twente. Daarnaast al vroeg kansloos in het kampioenschap. Slecht spel en geen lijn in het spel. Zonder Xavi Simons waren ze onder Twente geëindigd.
 
Westend
 
6
24 mei 2023 om 13:47
Nou ja aan het begin van het seizoen was Van Nistelrooij er nog maar net en had hij al aangegeven liever niet te willen. Kansloos voor het kampioenschap valt ook wel mee. Je staat nu gewoon nog tweede en je hebt ook weer niet zoveel achterstand. Feyenoord had die laatste 5 wedstrijden best wel punten kunnen verspillen, maar die zijn dit seizoen gewoon mega constant. En zonder Simons onder Twente? Simons was 'gewoon' onderdeel van PSV. Je kan ook zeggen dat ze met Gakpo en Madueke 1ste waren geworden. Maar dat is niet relevant.
 
Jaricho
 
11
24 mei 2023 om 13:21
Enorm zonde dat zij z'n carrière dan zo begint, na een seizoen al vertrekken bij PSV. Het was misschien geen geweldig seizoen, maar ik vond PSV in het begin echt zeer sterk spelen, ook in de Europa League tegen Arsenal waren ze echt heel sterk. Ruud heeft ook heel veel kracht in de selectie moeten inleveren met het vertrek van Gakpo en Madueke, waar je dan een Hazard en El Ghazi voor terug krijgt. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Toch twee prijzen gewonnen in zijn eerste seizoen.
 
milanBarcaa
 
5
24 mei 2023 om 13:22
Erg onverwachts, dan zit er dus toch een kern van waarheid in de geruchten die deze week naar buiten kwamen. Met oog op de wedstrijd van aanstaande zondag is de timing alles behalve ideaal....
 
Dennis Moes
 
7
24 mei 2023 om 13:22
Dood zonde, hij zal vast fouten hebben gemaakt, maar het is zijn debuut seizoen als hoofdcoach! Ik kan mij niet voorstellen dat er geen werkbare situatie is en geen manier om zichzelf te verbeteren...
 
KessieQueNo
 
5
24 mei 2023 om 13:22
Hele rare timing dit. Dan moet er ineens wel iets ontploft zijn, want anders wacht je toch wel tot na zondag?
 
mitchajax020
 
4
24 mei 2023 om 13:22
Wtf zo vlak voor de belangrijkste wedstrijd tegen Az, nou fijne collega’s heb je dan
 
Real-fan
 
9
24 mei 2023 om 13:23
Zo echt zonde voor ruud een mooi mens ook al mist hij ervaring maar kon groeien tot een top trainer met 2 bekers voor zo`n trainer is niet slecht en dit op een slechte timing juist vóór de belangrijkste match
 
baudy
 
2
24 mei 2023 om 13:24
Er gaat al jaren zoveel mis, wat een puinhoop, wat maken we er elke keer een zooi van. staan al 5 jaar stil, lekker moment ook dit. Wordt gezellig zondag.
 
Ali Boembari
 
3
24 mei 2023 om 13:24
Wauw.. dit had ik zeker niet zien aankomen. Ik vind dat Ruud beter verdient. Hij was er zelf op tegen om al zo snel hoofdtrainer te worden. Creativiteitloze directie had er doorheen gedrukt en nu ontslaan ze hem. Ongelofelijk.
 
Ruiz_FCT
 
3
24 mei 2023 om 13:24
Psv is ook wel een slachthuis voor trainers aan het worden zeg. Doodzonde, Ruud is een icoon!
 
Westend
 
3
24 mei 2023 om 13:25
Sta je tweede, win je de beker en de JC schaal. Mikken ze hem eruit? Veel te kort op het einde. Zit het dan nog 1 wedstrijd uit. Wat een rare bedoeling
 
Ridicuul
 
3
24 mei 2023 om 13:33
Hij stapt zelf op. Hij is er niet uit gemikt.
 
Westend
 
5
24 mei 2023 om 13:43
Nou ja 'voelt geen vertrouwen', daar straalt niet echt uit dat het houdbaar was. Je hebt gelijk dat hij er zelf mee stopt natuurlijk, maar gezien zijn huidige prestatie en status had daar wel wat meer vertrouwen uit mogen komen. Ook heel slap zo 1 wedstrijd voor het einde door een 'steek' van 2 spelers die volgend jaar waarschijnlijk toch vertrekken. Xavi wil weg en De Jong mag wel eens met pensioen.
 
Rudeboy65
 
5
24 mei 2023 om 13:26
Verschrikkelijk voor Ruud en voor ons als supporters. Echter, ik droom er al eeuwen van om Peter Bosz als trainer te hebben. Ik hou van zijn kamikaze voetbal. Dus als het met Ruud niet verder kan, dan als de sodemieter Bosz aanstellen. Liefst vandaag nog.
 
rbn_
 
3
24 mei 2023 om 13:35
Het zou me ook niet verbazen als PSV voor Fred Rutten als hoofdtrainer gaat. Fred wil weer op eigen benen staan en de spelers zijn, als we de geruchten mogen geloven, lovend over hem. Als dat niet gebeurt dan zie ik Bosz komen idd. Moeten er wel wat snelle verdedigers komen
 
Westend
 
2
24 mei 2023 om 13:44
In de huidige complexe eredivisie denk ik dat Bosz ook wel wacht op Feyenoord of Ajax. De complete top 3 is wat dat betreft waanzinnig onduidelijk op trainersgebied
 
rbn_
 
1
24 mei 2023 om 13:46
Eens al blijkt Bosz bij Ajax niet op de radar te staan ivm vd Sar en bij Feyenoord ook niet (al zegt Krabby van wel) vanwege zijn verleden als technisch directeur. Als Bosz het gevoel krijgt dat hij bij beide clubs momenteel niet welkom is dan zou PSV voor hem natuurlijk ideaal zijn.
 
Westend
 
0
24 mei 2023 om 13:53
Daarnaast is Slot ook nog niet vertrokken natuurlijk. Dat is ook nog helemaal geen uitgemaakte zaak
 
 
0
24 mei 2023 om 13:27
Had ie niet even kunnen wachten tot na az
 
ModricMagic
 
1
24 mei 2023 om 13:27
Wow dat is wel een verrassing hoor. Maar goed het spel onder Van Nistelrooij was natuurlijk ook niet om aan te gluren ondanks de gewonnen prijzen. Ben benieuwd wie de opvolger dan gaat worden.
 
freshprince90
 
3
24 mei 2023 om 13:27
Nouja als een meerderheid of i.i.g. een groot gedeelte binnen de spelersgroep het niet in je ziet zitten en jou liever weg heeft, dan is dit wel een wijze beslissing om te nemen. Een moeilijke wel, want de prestaties waren niet erg slecht, gewoon de minimale verwachting wel gehaald... (over het spel kan ik niet oordelen) dus ja, jammer, maar als je niet op 1 lijn zit, dan moet het maar zo geschieden.
 
KapiteinClaus
 
5
24 mei 2023 om 13:27
Wat zijn nou eigenlijk de criteria waar van Nistelrooij op beoordeeld moet worden? Of anders gezegd, wat zijn de redenen dat hij nu weg gaat? Ja, het veldspel is niet alles, het elftal mist een smoel, een herkenbare speelstijl. Maar was dat een jaar geleden het doel dan? Met de JC-schaal, KNVB beker een 2e plek en goede resultaten tegen de topploegen dit seizoen, is het alles bij elkaar niet heel slecht.
 
Dookie
 
3
24 mei 2023 om 13:28
Als de onrust daadwerkelijk zo groot is, dan is het misschien wel een verstandig besluit van RvN. Als ze onder zijn leiding verliezen van AZ en 3e worden, krijgt hij dat er ook nog eens bij.. Nu is hij zelf opgestapt en kan de spelersgroep hem niks verwijten voor het laatste duel, dus als ze dit verliezen zijn ze dus toch zelf niet goed genoeg.
 
Kletskabem
 
3
24 mei 2023 om 13:28
Een schande dit. Laat hem dit seizoen afsluiten en beslis dan, nu staat er zondag nog eens extra druk op.
 
Mathildelaan13
 
0
24 mei 2023 om 13:28
Ook al voel je geen steun vanuit de spelersgroep maak je het seizoen 1 wedstrijd voor het einde als trainer gewoon af. Clubs in de toekomst zitten niet te wachten op een coach die er mee ophoudt als het even tegen zit.
 
Oquiltas
 
14
24 mei 2023 om 13:29
Pff ik reageer hier eigenlijk nooit, maar dit is echt het toppunt van mismanagement zeg. Vorig jaar Maanden bezig geweest om Ruud over te halen terwijl hij meermaals aangegeven had er nog niet klaar voor te zijn. Push je hem uiteindelijk zover dat hij het toch doet en dan dit. Ik schaam mij als PSV fan diep. Ruud is ook nog eens een clubicoon he! man man man Waar is die warme vereniging gebleven van 10 jaar geleden
 
memphisdepay
 
2
24 mei 2023 om 13:40
Ja goed dat is ook het risico dat hij zelf genomen heeft. Leuk dat ze hem gepusht hebben maar je moet gewoon presteren. Ik denk dat niemand heel ontevreden was van het publiek en de meerderheid zou hem graag zien blijven. Inderdaad jammer dat het zo is gelopen en als de directie hem ook niet steunde zou dat lachwekkend geweest zijn. Dat die spelers nu klagen dat kan je niet voorkomen.
 
Oquiltas
 
0
24 mei 2023 om 14:06
Het wordt natuurlijk wel lastig presenteren als 2 van je beste buitenspelers in de winterstop verkocht worden.
 
memphisdepay
 
0
24 mei 2023 om 17:13
Ja goed dat begrijp ik ook natuurlijk. Maar met alle respect als iemand je pusht om iets te doen en je doet het dan moet je ook accepteren dat er consequenties zijn als je niet presteert. Wat als hij nou 20 keer achter elkaar had verloren mochten ze hem dan ook niet ontslaan? Naar mijn mening heeft hij ook gepresteerd en als ik de woorden van de directie mag geloven was er voor hun ook geen reden om niet met hem verder te gaan.
 
brky55
 
11
24 mei 2023 om 13:29
Wow, schandalig gehandeld van het psv management.
 
MaverickPSV
 
3
24 mei 2023 om 13:32
Want ze hadden hem moeten smeken om niet op te stappen? Hij is niet ontslagen, hij stapt op. Maar goed, als er maar iets te zeiken valt natuurlijk..
 
SpeedyAFC
 
0
24 mei 2023 om 13:51
Je snapt de grap niet. Ajax werd de maat genomen door Wim Kieft omdat het niet zeker was wie komende zomer de hoofdtrainer bij Ajax is. Bij bijna elke club is het maar afwachten aan het einde van het seizoen wie de hoofdtrainer wordt. Overal wordt er geëvalueerd, inclusief door trainers zelf. Ook krijgen trainers kansen bij grotere clubs en willen zelf vertrekken. Alleen Wim Kieft schijnt dat niet zo te snappen.
 
xinnocent070
 
0
24 mei 2023 om 13:30
Sommige besturen of visies ga ik echt nooit begrijpen…
 
632
 
2
24 mei 2023 om 13:30
En iedereen de telegraaf maar kwalijk nemen dat ze uit waren op sensatie. Wel hele rare actie dit, maar als ze je eerst naar voren schuiven begin dit jaar en nu het niet zo zien zitten in je zou ik ook wegggaan.
 
Khamis2a
 
2
24 mei 2023 om 13:30
Hopelijk gaat psv nu afzakken naar plek 3, hoe kan je zo onrust in een team brengen voor zo’n cruciaal moment
 
 
1
24 mei 2023 om 13:49
Het schijnt dat de onrust er al langer zit. Het is nu aan de spelers om te laten zien.
 
JtjeVtt
 
2
24 mei 2023 om 13:31
Huh, deze zag ik echt totaal niet aankomen. Natuurlijk lees je overal dat het rommelt maar dat het zo extreem is....
 
Szymon Wójcik
 
1
24 mei 2023 om 13:31
De top 3 zoekt een trainer. Ik denk dat we bosz volgend jaar ergens wel gaan zien
 
ForzaRomale
 
0
24 mei 2023 om 13:32
Goed dat hij weggaat. Hij geen goed voetballend team smeden. Tactiek sloeg al vanaf de eerste wedstrijd nergens op. Maar wat een slechte timing dit, zo voor de laatste wedstrijd. Maak dan nog netjes die laatste wedstrijd af.
 
 
0
24 mei 2023 om 13:32
Ik had dit niet aan zien komen. Ondanks dat ik wel vind dat hij geen goed jaar heeft gehad. Ja ze hebben al 2 prijzen en maken nog kans op de 2de plek maar het spel was vaker slecht dan goed en er zijn te weinig spelers die beter geworden zijn onder hem.
 
WAC79
 
1
24 mei 2023 om 13:33
Het moet wel heel erg mis zitten daar, nu hij 1 wedstrijd voor het einde zelf vertrekt
 
daarwasikweer
 
3
24 mei 2023 om 13:33
Onnodig vertrek, naar mijn bescheiden mening was Ruud goed bezig en een team aan het bouwen en dan is volgend seizoen het seizoen van de waarheid maar nu al vertrekken lijkt mij niet te vroeg!
 
daarwasikweer
 
1
24 mei 2023 om 14:16
@Wat te vroeg!
 
Snipez14
 
6
24 mei 2023 om 13:34
Natuurlijk heeft Ruud zijn tactische fouten gemaakt. Zoals Simons te weinig opstellen tegen de Rangers in het begin van het seizoen. Maar Ruud wilde idd geen trainer worden, en wordt niet gesteund. Luuk voelde gewoon aankomen dat hij volgend jaar meer op de bank zal zitten dan hem lief is, echt een laffe streek!!!
 
Rowano
 
1
24 mei 2023 om 13:48
Vanuit Xavi zijn kant zou ik de kritiek goed begrijpen, die werd vaak links of rechtsbuiten geposteerd, terwijl hij juist het best tot zijn recht komt op 10 in de as. En als hij dan ziet dat Til daar staat, dan begrijp ik het. Luuk is sowieso al een jank al, en Veerman had begin van het seizoen ook al onenigheid met Ruud
 
Drumsgoon
 
3
24 mei 2023 om 13:34
Dit gun je een speler als Van Nistelrooy niet, was lange tijd mijn favoriete (Nederlandse) speler toen ik jong was. Ik denk dat hij het qua prestaties nog niet echt slecht heeft gedaan. Wel heel erg blij dat we bij Feyenoord geen Kuyt in onze mij hebben gekregen, dat was echt heel erg fout gegaan.
 
suitv
 
1
24 mei 2023 om 13:50
van Nistelrooij is ook geen heilige. Als speler altijd beweerd zijn carrière bij PSV te gaan afsluiten maar toen puntje bij paaltje kwam ging hij naar Malaga voor de centen.
 
JackDalenberg
 
2
24 mei 2023 om 13:36
Ruud eruit door de gebroeders vd kerkhof, PSV gaat expres verliezen van Az waardoor ze geen 2e worden. Deze kaptein blijft niet op zijn zinkende schip en kies eieren voor zijn geld. Opa's bedankt hé...!!!
 
Rowano
 
4
24 mei 2023 om 13:39
Rutten heb ik altijd al een engnek gevonden. Ik ken het hele verhaal natuurlijk niet, maar een jammerlijke situatie is dit wel. Natuurlijk ook de media die dit gretig oppakt en breed uit meet in de media. Ik ben benieuwd hoe de selectie hier op reageert as zondag tegen AZ, want er staat CL voetbal op het spel
 
Rowano
 
1
24 mei 2023 om 13:46
De telegraaf bedoel ik
 
 
2
24 mei 2023 om 13:47
Je kent het verhaal niet, maar je hebt al wel een oordeel over Rutten. Ik vraag mij af waar het oordeel over Rutten komt. Want volgens mij staat hij overal wel goed bekend.
 
latjeron
 
0
24 mei 2023 om 13:39
Gelukkig nu een trainer met ervaring aanstellen
 
ADHD1974
 
3
24 mei 2023 om 13:44
Hele sterke beslissing van van Nistelrooij, zo onafhankelijk zie je maar weinig in de voetballerij. Alle credits voor hem. Psv is een stinkend moeras waar niemand weet wie het echt voor het zeggen heeft. Is erger nog dan bij ajax.
 
Ryjuu
 
7
24 mei 2023 om 13:45
Die hele directie van PSV mag dan ook wel opsodemieteren. Totaal niks geleerd van Van Bommel. Ruud had al aangegeven nog niet klaar te zijn om hoofdtrainer te worden en word toch voor de leeuwen gegooid. En bij de eerste beste tegenslag laat je hem zakken als een baksteen. En nu zit er een smetje op de trainers carriere van Ruud. Hoop dat Ten Hag van de zomer hem onder de vleugels neemt bij United als assistent. Echt te schandalig voor woorden dit.
 
El Barto
 
1
24 mei 2023 om 13:46
Oef, die zag ik even niet aankomen (maar ben dan ook geen PSV volger). Ik had het idee dat V Nistelrooy wel de tijd zou krijgen om zich te ontwikkelen als trainer. Blijkbaar voelde hij niet het vertrouwen. De top 3 zal nu naar een toptrainer moeten zoeken, interessante tijden.
 
SpeedyAFC
 
4
24 mei 2023 om 13:48
Nou Wim Kieft, kom er maar in. Onverantwoord dat PSV in deze fase geen trainer heeft. Het gedrag van de directie is werkelijk ongekend. De tweede keer vandaag, geen Bosz bij Feyenoord op het lijstje en nu PSV zonder trainer.
 
Ajax-123
 
1
24 mei 2023 om 13:53
Oh die zag ik zo voor de laatste, nogal belangrijke, wedstrijd niet meer aankomen.. Zonde voor hem. Benieuwd als volgend jaar naast PSV hopelijk ook Ajax en wellicht ook Feyenoord naar een nieuwe trainer moeten gaan zoeken
 
Metalhead
 
1
24 mei 2023 om 13:53
Ongekend dit, hoe kun je elkaar met zo'n cruciale wedstrijd voor de deur zo laten vallen.
 
andyking
 
0
24 mei 2023 om 13:53
Tsja, dat zat er wel aan te komen. Dat wordt dus een compleet nieuwe trainersstaf. Ik ben benieuwd. Lijstje van Feyenoord er maar even bij pakken. ??
 
Arnavut1
 
1
24 mei 2023 om 13:54
Nog een clublegende die de club verlaat via de achterdeur. Zo ga je niet met clublegendes om. Dit is gewoon pijnlijk. Misschien moeten we gewoon kappen om van oud spelers die er niet klaar voor zijn meteen aan te stellen als trainers. Het spel is al een jaar belabberd. Er zat weinig muziek in het spel en daarnaast maakte hij vaak rare keuzes. Dan nog haalde hij twee bekers en heeft hij een voorsprong op ajax betreft de tweede plek. Ben blij dat hij weg is maar niet blij met de manier waarop het is gegaan. Hij had beter verdiend dan dit. Vind het vooral zonde om de persoon.
 
ericvanloo
 
0
24 mei 2023 om 13:55
Grappig hoe een groot deel de Telegraaf met de grond gelijk heeft gemaakt, onder het mom van opzoek naar sensatie, maar waar rook is, is vaak ook vuur. Nu wil ik niet roepen dat alles wat ze zeiden waar was, maar ze wisten meer dan al die betweters hier op Voetbalzone die er niks vanaf weten. Ook de clubwatcher van PSV zou toch eerder hier iets vanaf hebben moeten weten, maar goed misschien praten spelers wel makkelijker tegen journalisten die niet verbonden zijn aan de club.
 
MrJandeGroot1
 
2
24 mei 2023 om 13:55
Ruud 'moest' trainer worden maar heeft alles over zich heen gekregen. TD weg, nu dit terwijl Brands hem blijkbaar niet de steun heeft gegeven die je mag verwachten...
 
alfonsekcei
 
2
24 mei 2023 om 13:55
Heel erg zonde dit. Speelde psv goed, nee. Maar ze zijn de grootste kanshebber op plek 2, en hebben 2 prijzen gewonnen. Psv had voor haar trainer moeten gaan staan. Een trainer die in eerste instantie niet eens wilde, maar het uit liefde voor de club deed. Erg zonde dit, begrijpelijk dat hij de eer aan zichzelf houdt, want het ontbreken van vertrouwen in hem hing natuurlijk al een tijdje in de lucht.
 
Joua
 
2
24 mei 2023 om 13:58
Kom maar naar Heerenveen Ruud
 
Mezelf77
 
0
24 mei 2023 om 13:59
Wij kennen natuurlijk niet alle details, maar ergens denk ik v. Nistelrooij wel te snappen. In eerste instantie gaf hij aan nog niet klaar te zijn voor deze klus. Binnen PSV zijn er toen mensen geweest die hem hebben overgehaald om het toch wel te doen. Als diezelfde mensen je dan keihard laten vallen, zou ik ook denken “Bekijk het maar” Van Nistelrooij is nooit een opgever geweest, dus dat hij dit nu doet, betekent in mijn ogen dat het voor hem zeer extreem moet aanvoelen
 
barryballs
 
3
24 mei 2023 om 14:01
Wat!? Noujah pfff.... een paar weken terug dacht ik nog bekergewonnen... 2de plek bijna behaald, laat van Nistelrooij lekker doorbouwen aan het team komend seizoen... En nu dit...
 
WhiskyPapi
 
2
24 mei 2023 om 14:03
PSV draait toch een goed seizoen? Ze hebben Ajax wel vier keer verslagen dit seizoen!!!
 
De bal
 
1
24 mei 2023 om 14:07
Gohh,hadden derksen en driessen toch gelijk, velen hier zeggen zo vaak dat ze onzin verkondigen. Toch maar af en toe luisteren naar ze
 
TheOracle
 
5
24 mei 2023 om 14:07
Paniek in de tent bij PSV dus weer. Op zich niet raar als je de thuiswedstrijden bij hebt gewoond tegen Excelsior en Heerenveen. Van Nistelrooy moet het gevoel hebben gehad dat hij geen steun meer had van de spelers, de staf en dus ook van de directie en met de consequentie dat elk negatief resultaat zondag a.s. direct op zijn bord zou worden geschoven. Nu begreep ik ook vrij weinig van zijn opstellingen wissels en omzettingen, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ruud wilde zondag die laatste rare sprong niet maken en "gunt" dit aan zijn assistenten. Tevens denk ik dat hij meteen ook de conclusie heeft getrokken dat hij geen hoofdtrainer materiaal zal zijn en wordt in de komende jaren een gewaardeerd analist bij Zeskpn na de overnames. Daarnaast durf ik wel te zeggen dat er in de RVC en in de directie de echte paniekzaaiers zijn te vinden. En wens ik FC Twente heel veel succes zondag, PSV zal hen hard nodig hebben om nog 2e te worden, want de spelers van PSV nemen weinig tot geen verantwoordelijkheid en zullen het zeker gaan afleggen tegen het team van Az.
 
Radamel Garcia
 
2
24 mei 2023 om 14:09
Rutten de nieuwe hoofdtrainer dus, dan is dat alvast duidelijk!
 
Djo AMS
 
1
24 mei 2023 om 14:10
Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die beweerden dan de Telegraaf in dienst van Ajax probeerde onrust te zaaien…
 
Raubaht
 
1
24 mei 2023 om 14:12
En de Telegraaf verkondigde pure onzin, toch…?
 
hansje1969
 
0
24 mei 2023 om 14:16
Net een weekje te vroeg weg. Nu staat PSV helaas weer op scherp
 
ForzaRomale
 
0
24 mei 2023 om 14:22
Bij elke andere trainer die zulk voetbal op de mat had gelegd zou men blij zijn dat hij weggaat maar omdat het Ruud is vind iedereen het opeens verschrikkelijk.
 
GJ7300
 
0
24 mei 2023 om 14:22
Zo, dat gaat snel. Is Xavi ook weg na dit seizoen. Handig allemaal weer
 
jeweetniksboi
 
0
24 mei 2023 om 14:25
Zonde een seizoen met ups en downs en ondanks alles toch nog wat kunnen neerzetten jammer dat die geen herkansing krijgt volgend seizoen met ik hoop wel goede aankopen. Anders word het weer niks
 
Dramatisch
 
1
24 mei 2023 om 14:28
Wat een vreemde actie van Ruud. Dat ging ineens wel heel snel na dat berichtje van de TG. ?? Vorige week waren hier nog Psvers aan het verkondigen dat het een prima seizoen is. Peter Bosz vind ik totaal niet passen bij Psv want hij is net als Schmidt. Zijn beide leuke trainers met een leuke aanvallende speelstijl maar je moet wel eerst een compleet nieuw elftal kopen. Dan zouden ze eerst 3 kwart van de selectie moeten vernieuwen. Met dit materiaal kun je niet met de Bosz manier spelen. Bosz is geen prijzenpakker
 
Mattiaspsv
 
1
24 mei 2023 om 14:36
Ik hoop héél erg dat Fred Rutten nu niet naar voren wordt geschoven als nieuwe trainer. Ik vind het ontzettend jammer dat van Nistelrooy op deze manier vertrekt. Ik heb eigenlijk geen goed woord over voor de clubleiding en nog minder voor die bijzonder matige spelersgroep. De enige spelers die in mijn ogen het recht hebben gehad te mogen klagen waren Xavi Simons en Veerman, dan heb je nog harde werkers als Mauro, Guti en Bakayoko maar de rest, en dan met name Teze en Ramalho.. pffff.
 
Benzema.
 
1
24 mei 2023 om 14:36
Dat is vlug gegaan. Op zich wel vrede mee. Hij heeft het gewoon niet best gedaan en er is geen progressie te zien.
 
SkieteWilly
 
1
24 mei 2023 om 14:39
Ruud houd terecht de eer aan zichzelf, ondanks dat het spel niet goed is, zijn de resultaten er wel, en dat is wat telt. Begin van het seizoen het trainerschap opgedrongen door het bestuur, had toen moeten aangeven er nog niet klaar voor te zijn. De zoveelste topvoetballer die geen toptrainer blijkt te zijn, al staat hij pas aan het begin. Hoop dat het voor Ruud een wijze les is en wil hem toch bedanken voor de topwedstrijden die wel winnend afgesloten zijn, iets wat ook al lang geleden was... Ruud, het ga je goed, laat je niet afzeiken door de "deskundigen" van de media die alles beter weten en bedankt voor de vele jaren plezier die we aan jou en Luc Nilis hebben mogen beleven! Wellicht even een telefoontje naar Arne plegen, later vanmiddag?
 
binny
 
1
24 mei 2023 om 14:42
Wauw toch best bizar zo vlak voor het einde. Alweer een PSV icoon die via de achterdeur vertrekt.
 
Roykort
 
2
24 mei 2023 om 14:55
Ruud laat zich niet in een hoekje wegzetten door een paar middelmatige voetballers. Laten ze in de kleedkamer ff een clip van een kwartiertje van zijn carriere aan deze matige spelers zien zeg. Heerlijk zon sterk besluit van een financieel onafhankelijk persoon.
 
Roykort
 
2
24 mei 2023 om 14:58
Wat een icoon. Zie hem wel bij Ten Hag als assistent verder gaan. Daar na 2-3 seizoenen overnemen wanneer Ten Hag naar een Barca of Real vertrekt.
 
1913Boeruhh
 
0
24 mei 2023 om 15:01
Ben er niet rouwig om. Als je sukkels als Ramalho, Til en Baka vaak opstelt wordt het niets. Een jankende de Jong en een Sangare die met de wedstrijd slechter wordt. Geen tactiek, niemand beter geworden. Jammer maar helaas. Niemand is groter dan psv. Klote dat hij nu gaat met nog 1 wedstrijd te spelen. Waar het echt om gaat is de CL en niet die troostprijsjes. Een matig team, een Hazard en El Gazhi die veel kosten maar niets Toevoegen. Een scouting van niks. Jammer dit
 
rvwe
 
2
24 mei 2023 om 15:04
Schandalig dit - waar zijn de normen en waarden van mijn PSV. Van alles aan te merken op Ruud maar bovenal vond ik het een fantastisch boegbeeld van PSV naar buiten toe. En deze man gaat weg en Earnest Stewart en Marcel Brands moeten het gaan oplossen? Had al 0 vertrouwen in deze heren en nu zeker. Hopelijk komt er een onderstroom op gang en zijn deze heren zsm weer weg.
 
 
2
24 mei 2023 om 15:12
Fijn als assistent-trainers zich tegen je keren. Althans daar lijkt het wel op.
 
domburg
 
1
24 mei 2023 om 15:17
2 prijzen winnen , een goeie kans op de tweede plaats te beëindigen en dit na het vertrek van twee belangrijke spelers Madieke en Gakpo.....wel dan zeg ik , goed gewerkt ! Zijn de assistenten tegenwoordig belangrijker dan het team en de club ? Kan een jonge speler zoals Simons met weinig ervaring, zulk statement maken ? Die jongen heeft toch te weinig km op de teller staan om zich over de trainer uit te spreken..... één belangrijke wedstrijd nog te gaan, welke idioot heeft net nu voor deze wedstrijd een bom laten barsten? Puur eigenbelang lijkt dit alles.... Er zijn nog altijd meer spelers pro dan contra......'komt enkel ellende van..... Ajax kan ervan prifiteren !
 
Glorioso
 
3
24 mei 2023 om 15:20
Ik zeg Ruud, teruggaan naar waar het allemaal voor je is begonnen, namelijk Fc Den Bosch ! Wie laagt begint, zal ook niet zo hard vallen.
 
AndersKijken
 
0
24 mei 2023 om 15:56
Een gesprek aangaan met spelers buiten de trainer om. Diep zucht. Terecht dat er een vertrouwensbreuk ontstaat en de eer aan jezelf houdt. Wat een amateurisme van Brands en Stewart om die spelers te ontvangen en hun klachten aan te horen. Cursus topsportspychologie zal niet misstaan in Eindhoven.