Schöne: 'De 6-2 is niet zozeer uitgewist, dat was echt een klap'
Donderdag, 28 februari 2019 om 09:28

Lasse Schöne kwam woensdagavond na afloop van de 0-3 overwinning in de halve finale van de TOTO KNVB Beker op Feyenoord terug op de nederlaag van vorige maand in De Kuip. Ajax ging eind januari met 6-2 onderuit in De Kuip en de Deense middenvelder is blij dat hij en zijn ploeggenoten zich hebben weten te revancheren in het bekertoernooi. "Dit voelt heerlijk", aldus de Ajacied. Toch blijft de ruime nederlaag van een maand eerder steken bij Schöne.

"We hebben revanche genomen. Vooraf hadden we natuurlijk revanchegevoelens en ik denk dat we het ideale antwoord hebben gegeven. De 6-2 deed pijn bij mij", reageert de middenvelder in gesprek met NUsport. "De 6-2 is niet zozeer uitgewist, dat was echt een klap. Maar op deze manier hebben we het wel goed opgelost. In fases waren we fel in de duels en dat ontbrak er eerder aan. Van begin tot eind hebben we gestreden."

Schöne speelde woensdag zijn 270ste wedstrijd voor Ajax en is daardoor de buitenlandse speler met de meeste duels voor de club uit Amsterdam. De Deen zag dat Ajax in de openingsfase tot twee keer toe goed weg kwam bij kansen voor Sam Larsson en Robin van Persie. "Na rust kwamen we niet meer in de problemen en dus hebben we verdiend gewonnen", merkt hij op. "Het was misschien niet onze beste wedstrijd, maar het was wel een heel mooie bekeravond. Ik ben blij dat we eindelijk weer in de finale staan." De finale vindt plaats op zondag 5 mei in De Kuip. Donderdagavond staat de andere halve finale tussen Willem II en AZ op het programma.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
12
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
6
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (44)

 
LucasAndersen
 
8
28 februari 2019 om 09:31
Niet uitgewist, maar als we straks de beker winnen maakt dat wel een hoop goed voor mij moet ik zeggen.
 
dylan8071
 
43
28 februari 2019 om 09:38
Als we eruit vliegen door een Cambuur, Twente, Roda of Go Ahead maakt het me niet zoveel uit maar nu we hebben gewonnen van Feyenoord en in de finale staan wil ik hem winnen ook. Normaal boeit het me niet zoveel maar we staan er toch dus pak hem nou maar wel mee.
 
bakkert
 
2
28 februari 2019 om 09:49
Als je eenmaal in de kwartfinale zit is het gewoon een prijs die ik als Ajax-fan wil winnen. De finale zelf is in een vrij weekend en het aantal extra doordeweekse wedstrijden valt dus reuze mee. Uiteraard is het kampioenschap veel belangrijker, maar als je in 4 jaar geen kampioen word MOET je als Ajax zijnde echt wel minimaal 1x de beker gewonnen hebben. Voor dit jaar geldt gewoon dat de dubbel moet worden gepakt, om de voorgaande seizoenen een beetje goed te maken.
 
LucasAndersen
 
12
28 februari 2019 om 09:51
Als je de dubbel pakt is dit het beste seizoen van de afgelopen 15 jaar denk ik
 
vassinerend
 
7
28 februari 2019 om 10:59
Nou dat ben ik niet met je eens. 2012 vergeten 4 op een rij en pas nog finale uefa vind ik beter dan dit seizoen de dubbel mocht dat lukken.
 
LucasAndersen
 
3
28 februari 2019 om 15:40
Als je nagaat dat we dan de dubbel hebben plus overwintert in CL dan vind ik dat beter dan 2e en de finale EL.
 
RinusMichelss
 
14
28 februari 2019 om 09:38
klopt..maar als we op 1 of 2 punten het kampioenschap mislopen.... nou ja..dan is de wedstrijd tegen heerenveen natuurlijk erger waar je bij 3-1 een strafschop mist.
 
LucasAndersen
 
8
28 februari 2019 om 09:50
Ja precies, als we het kampioenschap mislopen zijn er een hoop wedstrijden waar ik eerder naar zou wijzen dan naar een verlies tegen Feyenoord..
 
Jaapvan Haafte
 
5
28 februari 2019 om 09:58
Dat denk ik ook, verliezen tegen Fey of PSV kan sowieso, alleen de manier waarop was beschamend. Maar voor de punten maakt 6-2 of 1-0 geen verschil. En ik wil best de beker winnen, maar als we geen kampioen worden is veel erger. Die beker is leuk voor erbij, maar verder boeit het me niks
 
BommelinOranje
 
1
28 februari 2019 om 10:51
Behalve als het met PSV op doelsaldo aankomt dan kan die 6-2 nog weleens vervelend nadreunen..
 
Dennisvan Leeuwen
 
6
28 februari 2019 om 13:48
@bommel: Nee hoor, want Ajax heeft nu al een beter doelsaldo dan Psv...
 
oxxis
 
2
28 februari 2019 om 09:53
Wel als de competitie alsnog gewonnen wordt, als we die op een puntje mislopen, dan vind ik het toch wel een zure nederlaag haha.
 
Finalvoetbal
 
8
28 februari 2019 om 09:57
Als wij tweemaal per jaar 3-0 winnen van Feyenoord (beker en ED) en Feyenoord twee keer per jaar niet verliest van PSV dan kan ik goed leven met een jaarlijkse nederlaag van 6-2. Qua doelsaldo is het in de Eredivisie 6-5 (in het voordeel van Feyenoord) en overall dus 8-6 (in het voordeel van Ajax)
 
Mokum1957
 
1
28 februari 2019 om 12:59
Weet je wat Lucas Andersen ? Natuurlijk gaat die 6 - 2 de boeken in , echter de grootste uitslag van de klassieker staat ook nog in de boeken namelijk 8- 2. En vergeet niet de uitslag 10 - 0 tegen PSV. Weliswaar niet op onze conto maar toch !
 
RinusMichelss
 
0
28 februari 2019 om 13:53
@mokum1957 maar in dat seizoen van de 8-2 werd feyenoord kampioen. Ik verlies met alle plezier elk jaar met 6-2 van feyenoord, als dat betekent dat we kampioen worden.
 
Ronzie
 
2
28 februari 2019 om 13:23
Ik had toch echt veeel liever in de competitie van Feyenoord gewonnen dan in de Beker. Had het liever omgekeerd gezien.
 
LucasAndersen
 
2
28 februari 2019 om 15:42
Ligt er voor mij wel een beetje aan hoe de competitie eindigt. Als je m op 2 punten of minder verliest dan wel want dan was het beslissend maar op dit moment weet ik dat de winst op Feyenoord in de beker echt wat betekende, van de onderlinge wedstrijd in de competitie weet ik dat nog niet.
 
AadHandgranaat
 
46
28 februari 2019 om 09:31
Je zag vooral hoe belangrijk het is om 'op de juiste momenten' te scoren. Bij de 6-2 had Feyenoord de mazzel dat het die 1-1 uit de eerste de beste aanval maakte, en daarna denderde het erover heen. Nu zat het Ajax bepaald niet tegen met die 2 corners en Feyenoords gemiste kansen in het begin, en voetbalt het de wedstrijd uiteindelijk makkelijk uit. Gewoon belangrijk om je kansen af te maken, om maar eens een open deur in te trappen.
 
Asthereal
 
4
28 februari 2019 om 11:15
Dat klopt zeker. Wat dat betreft hangt voetbal af en toe wel van toevalligheden aan elkaar. Balletje net erin i.p.v. op de paal maakt dat Feyenoord in een flow komt met het legioen erachter, en dan ziet de boel er opeens heel anders uit. Dit keer hadden wij de mazzel. De vorige keer misten wij de kansen in de openingsfase en ging Feyenoord er met de buit vandoor. Maar ik moet ook wel zeggen dat het wel flink uitmaakt dat Tagliafico dit keer mee kon doen. Die hield Berghuis vrij goed in bedwang, terwijl Blind en Sinkgraven in januari tamelijk dol werden gedraaid door die kerel. Blind omdat hij te langzaam is, en Sinkgraven omdat hij gewoon niet kan verdedigen.
 
El Fenomeno
 
6
28 februari 2019 om 11:16
Klopt, ik had het gevoel dat als Feyenoord na tien minuten op 1 of 2-0 zou staan het een makkelijke overwinning zou worden. Feyenoord won in de 1e helft ieder duel en kwam geen moment in de problemen. Dan wordt er gescoord uit een onterechte corner wat pijn doet en die 0-2 is meteen een mokerslag.
 
Leeuw087
 
4
28 februari 2019 om 11:44
El Fenomeno, Niet om te provoceren, maar er stond voor mij wel een ding als een paal boven water: Ajax zou als ruime overwinnaar van het veld stappen. Bijna de gehele selectie was woedend over het 6 - 2 verloren duel, er moest en zou een revanche volgen. Feijenoord heeft in het begin 2 mooie kansen gehad, maar ook al waren die er in gegaan dan nog had ik Ajax zien winnen. Heb ook een goed gevoel bij de uitwedstrijd in Madrid, zou Ajax kansloos moeten zijn maar er blijven mogelijkheden voor Ajax om ze te verrassen.
 
TILBURG013
 
5
28 februari 2019 om 12:13
Nou ik niet perse hoor. Vond Feyenoord beter in de 1ste helft, Ajax scoort uit een onterechte corner, daarna net na rust nog een keer uit een corner en dan nog een mega blunder van Vermeer. Dan keep je zo tegen PSV en dan laat je deze zo door. Ajax uiteindelijk meer dan terechte winnaar en ook bovenliggende partij maar ik vond het niet vanzelfsprekend dat Ajax ging winnen, wedstrijd had heel anders kunnen lopen..
 
jaakke
 
4
28 februari 2019 om 12:43
feyenoord was 20 minuten beter en alhoewel ze twee kansen hadden waaruit gescoord had kunnen worden, is het nu niet zo dat ze veel creƫerden, twee kansen dus. Corner was het niet, maar dit soort dingen gebeuren. Feyenoord moet daar echter helemaal niets van vinden, het is ook zo vaak andersom discutabel geweest in het voordeel van feyenoord.
 
Davy de Pauw
 
10
28 februari 2019 om 09:44
Iets uitwissen bestaat niet. Maar als Ajacied vind ik -achteraf gesproken- de verdeling prima. Feyenoord de winst in de competitie, Ajax in de beker. Momenteel heeft Ajax beide prijzen nog in eigen handen. Liever dit dan andersom.
 
Asthereal
 
3
28 februari 2019 om 11:18
Ik twijfel eerlijk gezegd ook. Met drie punten erbij in de eredivisie hadden we nu bovenaan gestaan. Die eerste plek was toch wel lekker geweest. Maar aan de andere kant spelen we nu nog op alle fronten. Dat is ook wat waard. Maar misschien waren die 6-2 en het verlies tegen Heracles wel goed. Even flink de deksel op de neus, en dan staat alles weer op scherp. Ajax heeft wel vaker de neiging om gemakzuchtig te worden, en liever in januari flink op de bek gaan dan in de laatste drie rondes van de eredivisie en dan het kampioenschap verspelen.
 
Ronzie
 
4
28 februari 2019 om 13:25
Ik had het als Ajacied inderdaad ook liever omgekeerd gezien. Word liever landskampioen dan dat we de beker winnen.
 
Dennisvan Leeuwen
 
1
28 februari 2019 om 14:06
@frtorres: Het puntverlies (en de 6-2 tegen Feijenoord) kan incidenteel eens gebeuren, Feijenoord is (hoe je het wendt of keert) nog steeds een topclub. Het puntverlies tegen Heracles en Heerenveen is duurder....
 
KusH
 
0
28 februari 2019 om 09:50
Nee tuurlijk wis je die niet uit. Zoiets gebeurt je niet snel en al helemaal niet in een klassieker. Het is een lekker gevoel voor de spelers.. en alle andere Ajacieden om Feyenoord er vervolgens uit te knikkeren in de beker. Dat kan ik niet ontkennen. Maar nu winnen ook. Anders vergeet je m. En die 6-2 vergeet ik minder snel!
 
SPettersson
 
2
28 februari 2019 om 09:56
Ajax zakte in die competitiewedstrijd door de ondergrens omdat de spelers het helemaal lieten lopen en dat mag nooit gebeuren. Ook gisteren speelden Tadic, Neres en Ziyech nog steeds niet best en ook Mazraoui had eigenlijk gewisseld moeten worden. Als je de voorsprong moet verdedigen dan zie ik daar toch liever Veltman staan. Die is aanvallend een heel stuk minder maar verdedigend solider. De Ligt, de Jong en Nico waren echter ijzersterk en zouden die alle drie volgend jaar vertrekken, dan zullen er spelers bij moeten komen die dit mentaal kunnen opbrengen waardoor de rest zich daar aan kan optrekken. Overmars heeft een hoop werk te doen, want hoe verder we komen op alle fronten, hoe meer spelers zullen willen vertrekken om zich elders met name financieel sterk te verbeteren.
 
flokyrs
 
4
28 februari 2019 om 10:39
Ik hoop dat dit nog lang blijft hangen bij Ajax zodat er elke keer weer motivatie uit gehaald kan worden. Een beetje zoals Feyenoord kan toen ze met 10-0 onderuit gingen tegen Psv. Feyenoord speelt vanaf toen ook een stuk beter tegen Psv