'Steeds belangrijkere' pion van Barcelona mist return van Clásico
Vrijdag, 8 februari 2019 om 14:10

Arthur Melo staat de komende drie à vier weken buitenspel, zo communiceert Barcelona vrijdagmiddag via de officiële clubkanalen. De middenvelder heeft last van een hamstringblessure. Wanneer hij die opliep, is niet geheel duidelijk: Arthur deed woensdagavond nog negentig minuten mee in de bekerwedstrijd tegen Real Madrid (1-1).

De Braziliaan zal de competitiewedstrijden tegen Athletic Club (10 februari), Real Valladolid (16 februari) en Sevilla (23 februari) aan zich voorbij moeten laten gaan, evenals de eerste ontmoeting met Olympique Lyon in de achtste finale van de Champions League (19 februari) en de returnwedstrijd tegen Real Madrid in de halve finale van de Copa del Rey (27 februari).

Als Arthur binnen drie weken weer fit is, zou hij de competitiewedstrijd tegen Real Madrid van 2 maart kunnen halen. De zesvoudig international van Brazilië kwam afgelopen zomer over van Grêmio, voor een bedrag van 31 plus 9 miljoen euro. In zes van de laatste acht officiële wedstrijden had hij een basisplaats, waaronder dus in het meest recente duel met Real Madrid.

"Met elke wedstrijd lijkt Arthur steeds belangrijker te worden", schreef AS donderdag nog. "De Braziliaan maakte meteen al indruk, maar werd bekritiseerd omdat hij te weinig risico nam in zijn passing. Op dat gebied heeft hij zich enorm verbeterd, zoals bleek bij een pass aan Ivan Rakitic tegen Sevilla die leidde tot een doelpunt (6-1 op 30 januari, red.)."

Meer nieuws
   
16:18
16:18
Clubicoon Sevilla mag koffers weer uitpakken en krijgt contract voor het leven
1
   
15:34
15:34
Bayern komt in eindeloze zoektocht naar opvolger Tuchel toch weer uit in PL
8
   
15:30
15:30
Live meepraten in de Keuken Kampioen Play-Offs: FC Dordrecht - FC Emmen
0
   
15:00
15:00
Vermoedelijke opstelling Ajax: Steven Berghuis keert terug in de basiself
0
   
14:33
14:33
Klopp meldt zich op Instagram met prachtige afscheidsvideo voor Liverpool-fans
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (43)

 
barcalover123
 
6
8 februari 2019 om 14:13
God.. belangrijkste periode en dan mis je hem. Blij dat Umtiti weer aan het trainen is.
 
John Marston
 
19
8 februari 2019 om 14:15
Umtiti is 10 keer belangrijker dan Arthur. Het wegvallen van Arthur is geen ramp, Vidal deed het prima tegen Real.
 
Barca--070
 
8
8 februari 2019 om 14:34
Vidal is inderdaad prima, maar dan als vervanger van Rakitic. Het is (in mijn ogen) of Rakitic of Vidal, maar beide op 1 middenveld mist gewoon teveel creativiteit. Dan is er eigenlijk geen middevelder die het spel vanuit het middenveld kan controleren. Daarnaast is er ook nog een Busquets uit vorm wat ook niet meehelpt. Ik ben van mening dat Coutinho nu als middenvelder zal moeten spelen (of Alena maar die zal niet week in week uit spelen) om zo de nodige creativiteit op het middenveld te hebben en wellicht dat hij hier ook iets beter uit de voeten komt, hoe risicovol het ook is. Met Messi, Suarez, Dembele en Coutinho zou je eigenlijk elke tegenstander moeten kunnen verslaan.
 
barcalover123
 
3
8 februari 2019 om 14:53
Helemaal met je eens. Vidal en rakitic kan echt niet. Hoop dat alena op het middenveld kan spelen en dat couthino zn vorm herpakt. Vind Arthur toch wel een gemis aangezien barca altijd leuker speelt met hem in de basis
 
codbangers
 
0
8 februari 2019 om 14:15
Messi kan dat wel opvangen. Zonder Messi en zonder Arthur zou het denk ik wel klaar zijn voor Barca.
 
carlosjr11
 
6
8 februari 2019 om 14:27
Vind ik niet. Vidal zorgt voor de nodige balans en duelkracht en dat kan zeker van pas komen tegen de grote teams. Ook heb je met Messi dembele & alba (die hele linkerflank bestrijkt) genoeg creativiteit in de ploeg. Ik Umtiti belangrijker voor barca dan Arthur.
 
Medalofhonor
 
24
8 februari 2019 om 14:15
Wat is dat toch daar in Spanje jaar na jaar? Begin van het seizoen vallen vaak spelers van Real Madrid geblesseerd af, komen zij terug en geraakt Real in vorm en bij Barcelona is dat nou net andersom. Oké Umtiti is nou terug maar Messi is onzeker en nu Arthur eruit wat toch een belangrijke schakel is. Tegen Bilbao word het toch een pot hoor zonder Arthur, Messi en Alba.
 
John Marston
 
28
8 februari 2019 om 14:16
Als Umtiti terug is dan is dat een garantie voor minder tegendoelpunten. Top 3 verdediger zonder twijfel. Alleen Ramos en van Dijk schat ik dit jaar hoger in.
 
Free Eves
 
17
8 februari 2019 om 14:37
Allround is Ramos misschien beter, maar puur verdedigend vind ik Umtiti de beste van La Liga.
 
De Roze Panter
 
4
8 februari 2019 om 14:39
@John MartsonAls hij fit is zeker top 10.De beste man heeft sinds half Augustus geen wedstrijd gespeeld.Maar zeker een garantie voor minder doelpunten tegen.Hij is ’dit jaar’ zeker geen top 3.
 
-The Maestro-
 
3
8 februari 2019 om 16:55
Wat dacht je van Chiellini en Koulibaly? Ook Laporte doet het erg goed dit jaar, maar is inderdaad niet van het niveau van die andere
 
voetballi
 
5
8 februari 2019 om 14:19
Niks gehoord over alba, is hij ook geblesseerd geraakt of is ie geschorst?
 
Freeza
 
15
8 februari 2019 om 14:26
Geschorst, 5e gele kaart
 
LaManita5
 
6
8 februari 2019 om 14:27
Geschorst voor de wedstrijd tegen Bilbao wegens gele kaarten.
 
voetballi
 
5
8 februari 2019 om 14:42
@freeza @lamanita, Beide dank, dit word dan denk ik wel puntverlies voor barcelona. Atletic bilbao is altijd lastig voor barcelona. En zonder messi alba umtiti en waarschijnlijk ook dembele die niet in de basis zal starten verwacht ik wel een overwinning van bilbao
 
19messi33
 
5
8 februari 2019 om 14:38
Vind het maar onzin wat je zegt. Feit dat Real de afgelopen jaren op 10+ punten staat en vorig jaar zelfs 15+ punten staat van Barcelona rond deze tijd van het jaar speelt ook zeer zeker mee. Of Real zich dan speciaal kan opladen voor de CL lijkt me dan ook vrij logisch. (aangezien ze voor geen enkele andere prijs meer meespelen. Dit jaar is weer het eerste jaar dat ze nog in 3 competities zitten. (La Liga staan ze ook al 8 punten achter). en ik schat Lyon ook wel hoger in dan Ajax, Messi moet gewoon lekker rust nemen tot volgende week zaterdag of zondag, goed herstellen en dan knallen in de CL. wat er ook gebeurd ze staan ook na deze week en na volgende week nog gewoon bovenaan in La Liga. De focus moet liggen op de CL, Messi fit maken en Vidal gewoon op het middenveld erbij zetten, dan Dembele met Suarez en Couthino voorin en dan is het ook opgelost. Zou me pas zorgen maken als Messi niet 100% fit is voor de CL wedstrijden vs Lyon wat in mijn inziens een steeds lastigere opgave begint te worden, als je kijkt naar de kwaliteiten van Lyon en de zwakheden van Barcelona (zeker buitenhuis).
 
Medalofhonor
 
11
8 februari 2019 om 15:15
Wat zeg ik precies onzin? Het is toch echt al 2-3 seizoenen zo dat Real haar beste spelers verliest in het begin terwijl Barcelona juist haar belangrijke spelers rond Februari verliest. Enrique kreeg daar ook heel veel kritiek om omdat hij te weinig rouleerde en dat Barcelona dan na de winterstop altijd ‘op’ was.
 
BVRCV
 
21
8 februari 2019 om 14:16
NEE.... Ik weet dat het er waarschijnlijk niks mee te maken heeft, maar er worden wel ontzettend veel overtredingen op hem gemaakt. Modric was overigens afgelopen wedstrijd volledig in Arthur’s broekzak verdwenen.
 
Professor Oak
 
36
8 februari 2019 om 14:23
Dat was de 2e helft wellicht. 1e helft was het middenveld van Real heer en meester.
 
AlexDelPiero10
 
27
8 februari 2019 om 14:26
Modric word oud natuurlijk, een prime Modric zou 9 op 10 keer de vloer aangeveegd hebben met Arthur Melo.
 
carlosjr11
 
30
8 februari 2019 om 14:30
Toch wel raar dan dat modric paar maanden geleden de ballon d'or in ontvangst heeft genomen. Dan was hij niet zo lang geleden nog in zijn 'prime'.
 
JeroenMessi10
 
26
8 februari 2019 om 14:39
En wellicht veegt een 'prime' Arthur de 'prime' Modric wellicht aan meet de vloer. De beste man is pas 22, nog lang niet op de top van zijn kunnen en desondanks al zo goed en volwassen spelen.
 
SpeedyAFC
 
2
8 februari 2019 om 14:50
En vervolgens maanden geblesseerd omdat hij toch iets teveel inspanning moest leveren om Modric uit de wedstrijd te spelen. Arthur zal echt nog moeten leveren doseren, hamstring blessures zijn bijna altijd het gevolg van overbelasting. Wel raar dat de medische staf van Barcelona dit niet aan zag komen. Die jongen zit alweer op 27 wedstrijden in een half jaartje, dat is wel erg veel voor een jonge speler die nog moet wennen aan twee wedstrijden in de week.
 
John Terry
 
5
8 februari 2019 om 14:53
Dit zul je onmogelijk ooit te weten komen Jeroen. Je zal nooit Modric van 27 tegen Arthur van 27 zien spelen behalve misschien op fifa met die rare Future Stars kaartjes. Arthur heeft nu duidelijk het fysieke voordeel en Modric door zijn ervaring het mentale, dat vond ik goed zichtbaar in de wedstrijd.
 
Freeza
 
10
8 februari 2019 om 15:10
@speedyafc Wat mij opvalt is dat je wel altijd bij de kippen bij bent om ergens hoe dan ook Barcelona te bekritiseren, niet? :-) Artur was net de voorbije weken af en toe gepasseerd voor een middenveld met Rakitic en Vidal. Dit komt eigenlijk uit de dode hoek , en Barcelona heeft wel een van de meest geavanceerde medici. Iets wat ze bij Arsenal niet kunnen zeggen... (helaas)
 
AlexDelPiero10
 
9
8 februari 2019 om 15:20
Carlos Ballon D’or word door niemand nog serieus genomen, zeker niet na dit jaar.
 
LaManita5
 
1
8 februari 2019 om 14:31
Zondagavond moet er absoluut gewonnen worden van Bilbao met puntenverlies van Atletico en/of Real in het achterhoofd (ik verwacht een draw). Zonder Alba en Arthur en hoogstwaarschijnlijk met Messi niet aan de aftrap, zal het een zeer moeilijke opgave worden. Hopelijk is Dembélé fit genoeg om te starten. Februari blijkt toch keer op keer een zeer moeilijke maand te zijn voor Barcelona.
 
Barca--070
 
1
8 februari 2019 om 14:37
Tsja, is dit pech, is dit overbelasting, (spieren niet genoeg rust na het feestje bij Neymar ) Maar het is natuurlijk ongelooflijk vervelend om juist in deze periode te kampen met zoveel blessures van zoveel belangrijke spelers (dembele, Messi, Arthur en Umtiti). Hopelijk stort het niet allemaal in net als zovaak in Februari.
 
SpeedyAFC
 
0
8 februari 2019 om 14:51
Uiteraard is dit overbelasting, die jonge speler zit alweer op 27 wedstrijden in het eerste van Barcelona dit seizoen. Er wordt niet genoeg gerouleerd bij Barcelona, spelers hebben ook rust nodig om te herstellen.
 
kingbarca7
 
2
8 februari 2019 om 14:40
Pfff dat is echt slecht nieuws.arthur doet het de laaste tijd echt geweldig.nu gaat het pas echt beginnen en dan raak je een van je beste spelers kwijt. Misschien iets te voorbarig,maar hij lijkt mij best wel licht blessuregevoelig.bij gremio soms ook wat gebleseerd.laten we hopen dat hij geen thiago alcantara wordt. Het is mij opgevallen dat barca de laatste twee seizoenen best wel last heeft van veel blessure gevallen.
 
Freeza
 
1
8 februari 2019 om 14:53
Ik zou er niet van opkijken als Arthur sneller terugkomt dan verwacht. Barcelona's medische staf is uitstekend en weten wel iemand sneller op te lappen dan verwacht.
 
barcalover123
 
0
8 februari 2019 om 14:57
Nou geef die jongen gewoon rust. Barca moet zorgen dat messi Arthur dembele en umtiti fit en 100% zijn. Anders krijg je weer dat je in de halve finale van cl mensen gaat missen
 
JrNeymar
 
5
8 februari 2019 om 15:00
Jij zit al met je hoofd bij de halve finales van de cl, beetje voorbarig dit vindje niet haha..
 
HalaRM
 
3
8 februari 2019 om 15:12
"arthur Melo staat de komende drie à vier weken buitenspel" Ach, Marcelo speelt zo slecht laatste tijd dat hij dit buitenspel wel opheft
 
Barcca
 
4
8 februari 2019 om 15:23
Dit is een groot gemis voor Barcelona. Het creatieve brein op het middenveld. Benieuwd hoe ze nu gaan spelen. Zeker nu Messi, Dembele en Umitit ook niet fit zijn. Weet iemand wanneer Umtiti weer kan spelen?
 
carlosjr11
 
1
8 februari 2019 om 15:46
Dembele is al fit en is gewoon inzetbaar tegen bilbao. Over umtiti heb ik geen idee aangezien veel bronnen ook zeggen dat hij een operatie moet doen voor hij terug kan spelen.
 
blink182
 
6
8 februari 2019 om 15:36
Oeff, zonde voor Arthur en voor Barcelona. Arthur haalt altijd een 7/8 als hij speelt, werkelijk fantastisch. Was toch tegen Real Madrid, samen met Pique, de beste aan de kant van Barcelona.
 
Moyashi
 
3
8 februari 2019 om 15:50
Ik schat de kans dat we langs Real komen echt rond de 25%. Ja, we hebben bewezen zonder Messi Real pijn te kunnen doen, maar dat was een rommelige team waar we destijds tegen speelden. Momenteel oogt Real stuk fitter en lijken ze eindelijk orde op zaken gesteld te hebben, terwijl wij steeds meer blessures oplopen. Als Arthur, Alba en Messi het duel niet spelen denk ik echt dat we 3-1 ofzo verliezen.
 
Kluivert09
 
5
8 februari 2019 om 16:18
Het is de 27ste tegen Real, niet volgende week.
 
Moyashi
 
0
8 februari 2019 om 16:47
Ja, maar Arthur ligt er paar weken uit, dus kans is best groot dat hij d e wedstrijd mist en Messi's geval moet nog duidelijk worden. Alba en Arthus spelen dus zeker niet tegen Bilbao en Messi is twijfelgevalletje. Bilbao staat bekend om goed te spelen tegen ons. Dat is nu eenmaal een ploeg die ons aardig veel energie kost om volle punten van te pakken.
 
Kluivert09
 
0
8 februari 2019 om 16:17
Serieuse tegenvaller voor Barca. Rakitic samen met vidal daar zit niks voetbal in