Steven Bergwijn deelt 'de waarheid': 'Er is niks van waar'
Zondag, 26 januari 2020 om 21:22

Er is zondag het nodige te doen geweest rond Steven Bergwijn. De 22-jarige vleugelaanvaller zat op eigen verzoek niet bij de wedstrijdselectie van PSV voor het duel met FC Twente (1-1), omdat er een transfer naar Tottenham Hotspur in de maak zou zijn. Bergwijn baalt ervan hoe hij is neergezet en deelt nu via Instagram 'de waarheid', zoals hij het zelf noemt.

"Goedenavond PSV-fans", zo begint Bergwijn in de video. "Er is een heel hoop over mij geschreven. Ik heb het allemaal gelezen en ik vind het erg jammer dat het zo is gegaan. Er is niks van waar, ik heb nooit geweigerd om voor PSV te spelen. Dat zou ik ook nooit doen, ik ben een jongen van de club en PSV zit in mijn hart. Ik heb nooit geweigerd om voor PSV te spelen en de media verdraaien alles. Ik heb de trainer vanochtend gebeld en gezegd dat er dingen spelen, ook om toestemming te vragen."

"We hebben een goed gesprek gehad, alles is netjes volgens plan gegaan en ik vind het jammer dat het nu naar buiten wordt gebracht alsof ik een matennaaier, een rat of een slang ben", vervolgt de vleugelaanvaller. "Dat is helemaal niet het geval. PSV zit in mijn hart en ik heb alles netjes gedaan zoals het zou moeten gaan. Ik heb niks halsoverkop gedaan, maar juist heel netjes. Nogmaals: ik heb nooit geweigerd voor PSV te spelen. Bedankt."

Bergwijn zou zonder toestemming van PSV zijn afgereisd naar Londen voor de onderhandelingen met Tottenham Hotspur, tot woede van algemeen directeur Toon Gerbrands. Er zou voorlopig nog geen akkoord bestaan tussen PSV en the Spurs, omdat de Eindhovenaren meer dan dertig miljoen euro verlangen. Trainer Ernest Faber gaf na afloop van het duel met FC Twente te kennen dat hij 'teleurgesteld' was in Bergwijn.

Meer nieuws
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
4
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
11
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
71
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (143)

 
Wim_D
 
75
26 januari 2020 om 21:26
Wat een chaos daar in Eindhoven. Kan de trainer je toestemming geven om niet te spelen? Het wordt steeds gekker. Echt een soap.
 
Nuenenaar
 
81
26 januari 2020 om 21:29
Dat is letterlijk overal zo. Wat een chaos in voetballand dat dat kan zeg, Phoe phoe
 
Ajax-2019
 
33
26 januari 2020 om 21:36
Vraag mij meer af, waarom het vanuit het PSV kamp lijkt alsof hij zonder toestemming is vertrokken? Als het echt allemaal is gegaan zoals Steven zegt, was het niet moeilijk om dat te bevestigen namens PSV lijkt mij?
 
NJfromVOL
 
13
26 januari 2020 om 21:36
De trainer, de TD of de algemeen directeur.dat zijn de logische besluitvormers die dat idd kunnen.
 
okan61
 
8
26 januari 2020 om 23:15
@NJfrom. De TD en algemeen directeur zijn allebei incapabel gebleken in deze zaak en tijdens de neerwaartse spiraal van PSV. Beide hebben geen enkel idee hoe dit aan te pakken. De een verstopt zich en de ander kraamt wartaal uit. De enige met nog een beetje verstand daar is Faber.
 
NJfromVOL
 
0
27 januari 2020 om 17:41
Dat is werkelijk maar een heel klein beetje.wat een parvenu is die Faber, zeg.
 
SpeedyAFC
 
37
26 januari 2020 om 21:37
De trainer vind het prima dat hij vertrekt, die zei over Bergwijn dat als hij niet zijn best wil doen, hij kan vertrekken. Hij hoefde niet te spelen. Voor de wedstijd zei Faber al dat Bergwijn in Londen zit. Na de wedstirjd zei Faber ineesn dat hij niet wist waar Bergwijn was. De leiding van PSV denkt er anders over, die wil dat Bergwijn gewoon bij de club blijft trainen en spelen en dus niet praat met andere clubs. Ze hebben de trainer achteraf overruled en zijn nu ineens heel boos op Bergwijn. Het is inderdaad een enorme chaos geworden. Trainer en leiding zitten duidelijk niet op dezelfde lijn.
 
SneekPSV
 
19
26 januari 2020 om 21:44
Nee natuurlijk kan dat niet. Maar dan heb ik 1 vraag. Gaat dit allemaal buiten John de Jong om? Ik mag toch aannemen dat alle communicatie, zowel intern als extern omtrent een transfer via hem gaat? Alweer een demonstratie van wanbeleid dus.Wegwezen met die gast. En dan doel ik op beide heren. Bergwijn ziet er niet erg gezond uit vind ik. Zijn ogen gaan meer en meer hangen. Gaat het wel helemaal goed met hem?
 
F-18/TACP
 
2
27 januari 2020 om 00:27
@ Sneekpsvik denk dat jullie als supporters er kort op moeten zitten, want er gaat echt een hoop verkeerd binnen jullie club. Natuurlijk komen dit soort praktijken nooit gelegen, maar het voetbal staat aan de vooravond van grote veranderingen waardoor je gelazer binnen alle gelederen van de club echt niet kunt gebruiken.
 
MessiBazoer
 
16
26 januari 2020 om 21:46
Gewoon miscommunicatie van de bovenste plank. Faber roept te snel dingen zonder overleg, althans zo komt het op mij over en anders is het niet te verklaren. PSV heeft geen toestemming gegeven dat hij weg mag, maar hij zit nu in London en morgen is er een training, zonder Bergwijn. Die moet dan toch gewoon een enorme boete krijgen? Hoe kan je nou weg gaan zonder dat je dat overlegd met je ‘baas’. Leuk filmpje hoor, maar volgens mij gaat Bergwijn niet helemaal vrijuit.
 
SpeedyAFC
 
24
26 januari 2020 om 23:01
Boete? Bergwijn heeft vanochtend gebeld met Faber en toestemming gekregen. Werd zo juist bevestigd door Faber in Studio Voetbal.
 
Downwards
 
34
26 januari 2020 om 21:26
Niet echt een geloofwaardig filmpje van Steven. Komt erg nerveus over.
 
Regulator
 
304
26 januari 2020 om 21:30
Te veel naar politie series gekeken? Kom op zeg.
 
ARamsey
 
12
26 januari 2020 om 21:32
Als hij hier onzin loopt te verkondigen maakt die het voor zichzelf alleen maar erger. Lijkt me dat hij hier "gewoon" de waarheid spreekt.
 
VijfMeterLijn
 
157
26 januari 2020 om 21:34
Deze jongen is nog maar 22. Ik ben ongeveer zijn leeftijdsgenoot, als iemand zo over mij zou schrijven en je de hele dag reacties ziet van alle kanten zou ik me ook nerveus voelen om zo`n filmpje op te nemen.
 
JdHk
 
46
26 januari 2020 om 21:41
Hij is ook niet zo zeer nerveus lijkt me, maar gewoon geraakt door alle negatieve berichten uit de media.
 
VijfMeterLijn
 
26
26 januari 2020 om 21:46
Lijkt mij ook. Deze jongen wilt een stap hogerop en krijgt de kans, dan grijp je die natuurlijk. Vervolgens komt zon miscommunicatie in het nieuws (wat niet eens waar blijkt te zijn) en gaat iedereen er wat van zeggen.
 
JdHk
 
13
26 januari 2020 om 22:19
Ja inderdaad. Ik geloof Steven hierin ook gewoon. Doet geen vlieg kwaad.
 
Kraterios AFC
 
18
26 januari 2020 om 21:47
Wat een mensen kennis heb jij??
 
PorQue
 
1
27 januari 2020 om 00:33
Ik zou ook nerveus zijn als de hele wereld leugens over mij staat te verkondigen en duizenden mensen online mij uitmaken voor alles en nog wat en vast ook nog bedreigen.
 
voetbalfan2002
 
85
26 januari 2020 om 21:26
Hij zegt eigenlijk niks nieuws in deze video.Faber gaf hem toestemming om te gaan en John de jong en gerbrands waren het daar niet mee eens maar in middels zat steven al in London ik denk dat John de jong als kat in het nauw allemaal rare sprongen aan het maken is, en dit simpel weg het gevolg is van een klunzige miscommunicatie tussen Faber en de jong!!!
 
Nuenenaar
 
6
26 januari 2020 om 21:30
Nou dat zegt de media. Is maar de vraag wat het echte verhaal is. Geloof best dat zaken wat worden aangedikt voor clicks..
 
SpeedyAFC
 
6
26 januari 2020 om 23:02
@nuenaar Net bevestigd door Faber in Studio Voetbal. Bergwijn is met zijn toestemming naar Londen gegaan. Later blijkt Gerbrandts het er niet mee eens te zijn dat Bergwijn in Londen zit.
 
PorQue
 
3
27 januari 2020 om 00:36
Speler spuugt op het veld vanwege een droge mond en heeft toevallig ook verloren. Laten we Firmino als voorbeeld nemen.media headline: Firmino spuugt op Anfield na beschamende nederlaag. Of ze laten de naam weg om nog meer clicks te genereren. Kijk alleen al naar de filmpjes die op VZ gepost worden, vele hebben leugenachtige of aangedikte titels. Die zijn zelfs erger dan de clickbait titels.
 
cuco10
 
34
26 januari 2020 om 21:30
Dat is niet waar. Faber heeft toestemming gegeven dat hij niet mee hoeft te doen. Niet dat hij na Londen mag gaan.
 
AmazingNinja
 
5
26 januari 2020 om 21:45
Hehe eindelijk iemand die het snapt cuco. Je hoeft niet naar de wedstrijden te komen, is heel wat anders dan 'ga lekker naar Londen'
 
murki
 
5
26 januari 2020 om 22:44
Steven gaat daar in het filmpje niet op in, dus open voor speculatie inderdaad. Maar het blijft ook bij speculatie. Wellicht heeft Faber hem daarvoor juist wel toestemming gegeven.
 
El Fenomeno
 
12
26 januari 2020 om 22:00
John de Jong heeft PSV kapot gemaakt door alleen maar miskopen binnen te halen voor tientallen miljoenen euro, een selectie zonder balans, houten klazen achterin en centraal op het middenveld, huurt dan ook een Griek van 50 voor in de spits positie, bizar dat een club als PSV zo'n kluns heeft binnen gehaald. Maar dan moeten er ook koppen rollen in de top die verantwoordelijk waren voor zijn komst en hem nog steeds laten zitten.
 
okan61
 
3
26 januari 2020 om 23:25
Maar die mensen in de top zitten zo lekker op hun stoel in hun kantoor. Gaan dan lekker buiten op kosten van de club heerlijk lunchen en rijden weer naar de club in hun nieuwe auto van de club met heerlijk geurend leer van binnen. Waarom zouden ze hun positie opgeven in het belang van de club als het slecht gaat? Gerbrands en de Jong hopen gewoon dat dit overwaait.
 
PSVGillingham
 
10
26 januari 2020 om 21:26
Wat is er dan gebeurd? Wat is dit nou allemaal? Waarom zou iemand hier over gaan liegen? Te veel vragen.. ik ga maar netflixen.
 
Redwhite_Army
 
14
26 januari 2020 om 21:28
Heb ozark al aan staan
 
PSVGillingham
 
5
26 januari 2020 om 21:30
Ozark geweldige serie! En klopt Marcodouglas, miss kunnen ze hier een Netflix serie van maken ipv een seizoensoverzicht.
 
marcodouglas
 
10
26 januari 2020 om 21:28
Dit begint 1 grote Netflix serie te worden dus je kan je gewoon volgen
 
RomBomCu
 
25
26 januari 2020 om 21:26
Wat een soap is dit toch binnen minder dan 8 uur geworden. Prima Bergwijn je hebt je zegje kunnen doen vanuit (zo lijkt het) een hotelkamer bed. Ik hoop voor hem dat Levy nog ergens 10-15 miljoen extra heeft liggen want anders komt hij toch echt van een koude kermis thuis.
 
El Fenomeno
 
8
26 januari 2020 om 21:57
Nee hoor, want Bergwijn zal dan gewoon weer spelen, want wat er nu bij PSV in het veld stond na tientallen miljoenen te hebben uitgegeven is echt lachwekkend.
 
De Toekomst
 
7
26 januari 2020 om 22:30
Levy heeft dat geld natuurlijk ergens liggen, maar gaat sowieso het minst mogelijke betalen en daarvoor alles uit de kast halen. Levy is niet vies van trucjes om de transfersom te drukken. Die zet spelers zo op tegen hun huidige werkgever als dat de transfersom omlaag krijgt.
 
Janta
 
2
27 januari 2020 om 00:04
Daar kan Ajax als ervaringsdeskundige wel over meepraten.
 
puntnaarachter
 
11
26 januari 2020 om 21:26
Begint allemaal wel echt een vaag verhaal te worden. Ben benieuwd wie er precies de waarheid vertelt.
 
SpeedyAFC
 
5
26 januari 2020 om 21:38
Iedereen vertelt zijn waarheid. De trainer wil alleen met gemotiveerde spelers werken en vind het prima dat Bergwijn weggaat. Heeft hem niet meer nodig. De leiding van PSV denkt er anders over. De vraag is dan, kan de trainer een speler toestemming geven weg te blijven als de directie er anders over denkt?
 
AmazingNinja
 
10
26 januari 2020 om 21:47
Speedy dat je een verhaaltje heel, heel erg vaak vertelt onder verschillende topics maakt het niet opeens waar. Faber heeft Bergwijn toestemming gegeven om niet te spelen. Dat is toch wel wat anders dan toestemming om naar Londen te gaan.
 
SpeedyAFC
 
4
26 januari 2020 om 22:09
Bergwijn hoefde niet te spelen van Faber, Bergwijn mag van Faber bertrekken, vandaag nogmaals herhaalt door Faber net als eerder deze week. Dus op zijn vrije dag is Bergwijn naar Londen gegaan.
 
JK-Ajax
 
3
26 januari 2020 om 22:15
Natuurlijk kan een trainer geen akkoord geven om ergens een keuring of een onderhandeling aan te gaan. Wat een riedeltje zeg
 
SpeedyAFC
 
4
26 januari 2020 om 22:28
Bergwijn is vandaag niet gekeurd. Er is ook niet onderhandeld met Bergwijn, sterker nog, Bergwijn onderhandeld ook niet, ook niet met toestemming van Psv, dat doet zijn zaakwaarnemer. Hij is gewoon gaan kijken in Londen met mede weten van zijn trainer. Die vond het prima dat hij niet zo spelen vandaag.
 
De Toekomst
 
3
26 januari 2020 om 22:34
Wat Speedy zegt is toch 100% plausibel en in lijn met de informatie die we hebben? Bergwijn mag niet onderhanden, maar heeft vrij gekregen in overleg en wat staat hem dan in de weg om naar Londen af te reizen? Hij mag daar toch gewoon de stad bezichtigen en wellicht, omdat hij goede hoop op een transfer heeft, al huizen bekijken of zoiets?
 
Kyle66
 
3
26 januari 2020 om 22:34
Waar haal jij eruit dat Faber het goed vond dat hij naar Londen ging? Het enige dat ik eruit haal is dat Faber ermee akkoord ging dat hij niet speelde. Dat is niet hetzelfde als "ga maar naar Londen". Bergwijn heeft het misschien zo begrepen, maar dat maakt het niet waar.
 
SpeedyAFC
 
0
26 januari 2020 om 22:40
Faber heeft Bergwijn laten weten dat hij niet hoefde te spelen. Bergwijn heeft Faber ingelicht dat hij in Londen ging kijken. Faber zei voorafgaand aan de wedstrijd dat Bergwijn in Londen was en dat hij het prima vond, hij wilde alleen met gemotiveerde spelers werken. Ik zie het probleem echt niet.
 
De Toekomst
 
2
26 januari 2020 om 22:46
@Kyle66, Faber heeft zelf aangegeven dat hij er Bergwijn niet bij hoefde, omdat hij alleen spelers wil die gemotiveerd zijn om voor PSV te spelen. Bergwijn heeft aangegeven dat hij, door de interesse van Tottenham, niet helemaal met zijn hoofd bij PSV was en liever niet speelde en Faber vond dat goed. Volgens mij geeft Faber, de leidinggevende van Bergwijn, dan een vrije dag aan zijn speler en volgens mij mag Bergwijn die dag dan naar eigen inzicht invullen. Als ik vrij vraag en krijg mag ik ook naar Londen, net als Bergwijn nu doet.
 
SpeedyAFC
 
3
26 januari 2020 om 22:56
@kyle66 Net op Studio Voetbal zei Faber letterlijk dat hij toestemming heeft gegeven aan Bergwijn vanochted om naar Londen te gaan. Dus het is gewoon waar, je verkondigd echt onzin door het in twijfel te trekken.
 
t0mt0m18
 
36
26 januari 2020 om 21:27
Hij klinkt wel oprecht, en het is in beginsel ook helemaal geen verkeerd ventje, misschien miscommunicatie tussen hem en Faber? En dat de zaakwaarnemer eerder schuldig is dan Bergwijn? Als de zaakwaarnemer Bergwijn de indruk geeft dat de clubs er min of meer uit zijn, en Bergwijn daardoor graag z'n transfer wil afronden en dat vertelt aan Faber over de telefoon, zou dat wellicht het een en ander verklaren. Ik denk dat het vooral niet lekker is gelopen tussen de zaakwaarnemer en Psv.
 
Krav
 
5
26 januari 2020 om 21:28
Maar de trainer gaat daar niet over. zeker niet een interim
 
t0mt0m18
 
0
26 januari 2020 om 21:45
Inderdaad, dat stukje vind ik ook dubieus.
 
SpeedyAFC
 
7
26 januari 2020 om 21:39
Faber vind het goed als Bergwijn weg blijft, hij wil alleen met gemotiveerde spelers werken, zelkfs vandag zei Faber nog dat Bergwijn weg mag. De directie van PSV denkt er kennelijk anders over.
 
AmazingNinja
 
7
26 januari 2020 om 21:49
Ach speedy. Jij neemt iets wat een trainer in een bui van teleurstelling net na een bekeruitschakeling heeft gezegd wel erg letterlijk. Denk je dat Faber daar iets over te zeggen heeft als interim trainer? De TD heeft daar de zeggenschap over.
 
SpeedyAFC
 
3
26 januari 2020 om 22:07
Faber heeft het vandaag nogmaals herhaalt. Verder zegt Bergwijn dat hij van Faber niet hoefde te spelen. Zojustib evestigde Faber in Studio Voetbal dat hij aan Bergwijn vanochtend toestemming heeft gegeven om af te reizen naar Londen.
 
HupVanDeDonk
 
3
26 januari 2020 om 22:45
Dat "geen verkeerd ventje" klopt niet helemaal:- in de jeugd van Ajax uiteindelijk op de bank gezet door Trustfull vanwege zijn gedrag- neemt niet de moeite om als grote vedette het team op sleeptouw te nemen- bron zegt dat hij niet diep wil lopen of lopen om ruimte voor anderen te creeeren omdat dat niet "cool" is (dit kun je zien, wil de bal vrijwel altijd in de voeten tegenwoordig)- terugsjokken in plaats van meeverdedigen- "Westside" hand in zijn gezicht bij juichen omdat dat stoer zou zijn- zich afmelden voor een wedstrijd (vandaag) omdat hij vind dat hij klaar is bij PSV- nog enkele risicozaken (valt over te twisten of dit minpunten zijn): op jonge leeftijd vol tattoos, rap muzikant, wil zich spiegelen aan depay
 
KokkieAFCA0341
 
13
26 januari 2020 om 21:27
Het is vandaag net een aflevering van GTST in Eindhoven, het wachten is weer op een antwoord hierop, ben benieuwd wat er allemaal nog staat te gebeuren de komende tijd
 
onelovechris
 
16
26 januari 2020 om 21:27
Filmpje gezien en hij plukt veel aan z’n gezicht. Volgens psychologen doe je dat als je liegt of stik nerveus bent.. maar als Bergwijn gelijk heeft wie brengen dan die leugens naar buiten??
 
mchit7awa
 
6
26 januari 2020 om 21:29
Dat eerste viel mij inderdaad ook op ja
 
VijfMeterLijn
 
61
26 januari 2020 om 21:39
Deze site staat opeens vol met pseudo-psychologen. Deze jongen heeft de hele dag bakken kritiek over zich heen gehad en is uitgemaakt voor van alles en nog wat. Daarbij is hij nog maar 22, vind je het gek dat hij gespannen overkomt op zon filmpje, die is zich gewoon rot geschrokken.
 
AmazingNinja
 
1
26 januari 2020 om 21:51
Denk eens even vanuit het persepctief van Psv: je zit in een sportieve crisis. Waarom zou PSV in godsnaam willen dat haar beste speler niet speelt? Wellicht dat Bergwijn door zijn zaakwaarnemer gevoed is met verkeerde info en met die info naar Londen is gegaan. Nu heeft hij spijt van zijn keuze en probeert zijn straatje schoon te vegen.
 
VijfMeterLijn
 
0
26 januari 2020 om 21:55
Zou ook kunnen. Maar Bergwijn heeft bewezen het team niet te kunnen dragen dus ik ga hem niet missen, hoe bot het ook klinkt. Ik hoop dat ze veel geld kunnen opstrijken en nu eindelijk zinnige aankopen kunnen halen. Dan is de sportieve crisis minder.
 
Master D
 
7
26 januari 2020 om 21:44
Dat ie stik nerveus is na alles van vandaag zou ik niet zo heel vreemd vinden. Hij zal vast in zijn ogen de waarheid spreken, maar hij ziet ook de reacties van de andere kant. Dat doet echt wel wat met je.
 
t0mt0m18
 
7
26 januari 2020 om 21:55
Om eerlijk te zijn doet Bergwijn dat praktisch altijd, is altijd beetje ongemakkelijk voor de camera.
 
El Fenomeno
 
3
26 januari 2020 om 22:04
Het is een jonge jongen die even iets wat die niet voorbereid heeft voor honderden duizenden mensen wilt vertellen. Het is geen sales manager met een verkooppraatje die dat al honderden keren gedaan heeft.
 
Krav
 
4
26 januari 2020 om 21:27
"De media" weer. Sjonge jonge. Dus de club heeft het niet naar buiten gebracht?!?!
 
marcodouglas
 
0
26 januari 2020 om 21:27
Tja wie Noet je vertrouwen.. Gerbrands wordt niet voor niets pissig
 
yamiown
 
6
26 januari 2020 om 21:27
Volgens mij is er ook niemand echt boos op hem.hij doet wat hij kan, maar hij is niet een speler die een heel team kan dragen.hij heeft zich altijd netjes opgesteld in voor en tegenspoed en verlengde zelfs zijn contract na een misgelopen transfer.hopelijk slaagt hij bij de Spurs.
 
grasveld7
 
10
26 januari 2020 om 21:28
En toch verlaat je je zo geliefde club die in zwaar weer zit.. wetende dat je nergens meer voor speelt maakt deze keuze natuurlijk een stuk makkelijker. En terecht, dit soort clubs komen niet vaak voorbij en zeg nou zelf, hij speelde nou ook niet echt de pannen van het dak dit seizoen. Zoals ze in brabant zeggen, houdoe en bedankt.
 
De Toekomst
 
0
26 januari 2020 om 22:51
Het lijkt mij dat de prestaties nu niet de enige reden is om PSV te verlaten. Het zal ook meespelen dat er geen uitzicht is op betere tijden. Vooral dat laatste lijkt mij heel erg frustrerend.
 
Janta
 
1
27 januari 2020 om 01:06
Bergwijn, konden het samen met Malen en Ihattare konden heel goed vinden met v. Bommel en toen deze ontslagen wed waren ze daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Dit kan wel eens de belangrijkste factor zijn waarom Bergwijn ineens weg wil en doe daar alle miscommunicaties daar bovenop en je krijgt een soap waarvan het einde nog niet in zicht is. Ik ben bang dat er nog meer koppen zullen rollen.
 
mchit7awa
 
4
26 januari 2020 om 21:28
Heb het filmpje van Steven gezien en ik vind het echt een zwak filmpje. Hij lult er eigenlijk alleen maar om heen en het enige wat hij zegt is dat hij Ernest Faber toestemming heeft gevraagd om niet te spelen vandaag. Had toch wel op zn minst verwacht dat hij zou zeggen wat hij precies aan het uitspoken is de hele dag
 
AmazingNinja
 
0
26 januari 2020 om 21:52
Precies en toestemming om niet te spelen is wat anders dan toestemming om naar londen te gaan. Verder lijkt het me dat Faber als interim trainer helemaal geen zeggenschap hierover heeft. Lijkt me veel logischer dat de TD dit soort zaken bepaalt.
 
SpeedyAFC
 
4
26 januari 2020 om 23:06
En toch bevestigd Faber zo juist in Studi Voetbal dat hij vanochtend toestemming heeft gegeven aan Bergwijn om af te reizen naar Londen.
 
pprins
 
0
27 januari 2020 om 00:59
In primcipe is Faber niet degene die dat bepaalt, Maar hij heeft hey hem wel gevraagd en Faber zei OK dus wat dat betreft.klopt het verhaal wel, Moreel.gezien vind ik het niet OK, ik bedoel wat had Faber Anders kunnen zeggen, je gaat niet Irma's tegen zijn zin opstellen. Wat Ik Al helemaal niet begrijp is day hij zo hals over kop gekeurd moet worden als er nog helemaal geen akkoord is
 
AmazingNinja
 
0
28 januari 2020 om 11:14
Faber had het volgende moeten zeggen: Oke Steven ik stel je vandaag niet op, maar je moet even met John de Jong bellen om toestemming te krijgen om naar Londen te gaan. Daar heb ik geen bevoegdheid voor. Was dat nu zo moeilijk geweest voor Faber?
 
ajaxfanstef
 
2
26 januari 2020 om 21:28
“De waarheid” in de voetballerij is eerlijkheid en waarheid een wassen neus. Hoe harder Steven roept om zijn waarheid te verkondigen, des te meer ik twijfel aan zijn verhaal. Desalniettemin een prachtige stap naar the spurs
 
Utrecht-030-
 
1
26 januari 2020 om 21:29
Maar hij is dus wel weg?
 
Japie_Krekel
 
7
26 januari 2020 om 21:29
als Bergwijn echt dacht dat hij niet hoefde te spelen en naar Engeland mocht voor een keuring dan mogen ze wel iets aan de communicatie gaan doen bij PSV
 
t0mt0m18
 
4
26 januari 2020 om 21:33
Inderdaad. Ik vermoed echter dat de zaakwaarnemer het vooral hard speelt, en wellicht gefrustreerd is dat PSV niet meewerkt aan een transfer. Vervolgens geeft hij Bergwijn de indruk dat het allemaal in kannen en kruiken is, en Bergwijn belt vervolgens Faber op. Vervolgens zie ik oneindig veel mogelijkheden tot ruis op de lijn in een telefoongesprek(!) tussen Faber en Bergwijn. Faber die wellicht op cynische toon zegt van 'oke Stevie, als jij denkt dat dat goed is, moet je dat vooral doen', en dat Bergwijn denkt bedankt Ernest!
 
Aubury
 
3
26 januari 2020 om 21:30
Zit constant aan zn gezicht, oor etc. Kijkt weg van de camera soms. Leugens leugens leugens...
 
AcKaka
 
12
26 januari 2020 om 21:43
Of hij is gewoon rete nerveus. Zou ik ook zijn als ik zo'n filmpje zou moeten opnemen na zoiets groots, ook als ik de waarheid zou spreken
 
PSVGillingham
 
1
26 januari 2020 om 21:34
We leven dus echt in een post-truth wereld!!! De media jongens. Iedereen liegt. Spannend. Aan de communicatie van de club ligt het iig niet he. Daarnaast had Steven ook gewoon morgen naar London kunnen vliegen en vandaag na 3 goals en een overwinning het kunnen aankondigen op het veld.
 
Regulator
 
9
26 januari 2020 om 21:34
Wat is serieus hier allemaal gaande? Ik heb na FCG - Ajax even gehuild, toen gaat eten en een powernap gedaan. Ik word wakker en het lijkt chaos in Eindhoven.
 
cuco10
 
41
26 januari 2020 om 21:38
Ik heb na fcg-Ajax even gelachen tot ik besefte dat ik voor psv ben. Toen kwam de realiteit weer voorbij en ben ik maar de kroeg in gedoken.
 
Ajax-2019
 
25
26 januari 2020 om 21:42
Elke keer dat Ajax verliest, kijk ik maar naar Psv en besef ik mij dat het nog veel erger kan.
 
MT87
 
3
26 januari 2020 om 21:43
In het kort: smiddags bleek dat Bergwijn niet speelde. Pers meldt: Bergwijn weigert te spelen voor PSV. Volgende bericht: Tottenham heeft zich concreet gemeld en Bergwijn weigert te spelen voor PSV. Bericht erna: Bergwijn mag van Faber de wedstrijd overslaan ivm transfer. En dan nog wat berichten dat Tottenham te weinig biedt en dat Bergwijn zonder toestemming naar Londen is gevlogen voor de medische keuring. Maar goed, Bergwijn is dus eerst als werkweigeraar neergezet door de media. En toen was de toon wel gezet.
 
Regulator
 
3
26 januari 2020 om 22:10
Thanks voor de update! Ik dacht even dat dit verband hield met die veldbestormers haha.
 
MT87
 
0
26 januari 2020 om 22:15
Haha ja, het was een chaotische dag met alle randzaken. Ik zou bijna vergeten dat we ook nog een wedstrijd gespeeld hebben ??
 
MT87
 
4
26 januari 2020 om 21:39
Lekker PR werk van PSV dan. Nu laat je het Bergwijn zelf via Instagram het oplossen? Kom even met een algemeen statement dan in de middag al en leg uit hoe de vork precies in de steel zit. Natuurlijk gaat de pers met zo'n verhaal aan de haal. Een twitterberichtje is al genoeg! Deëscaleren, jongens, zoek het anders even op in het woordenboek. Wat een onnodige soap. Weer.
 
De Toekomst
 
1
26 januari 2020 om 23:06
Haha echt hè? Hoe moeilijk kan het nou zijn om even met elkaar te communiceren over wat er gaande is en, liefst gezamenlijk, met een statement te komen? Qua communicatie is dit gewoon amateuristisch.
 
MT87
 
0
26 januari 2020 om 23:30
Ja, nu ook. Kijk ik studio voetbal en het enige wat Faber zegt is: van mij mocht hij zich focussen op zijn transfer, daarna heb ik me met de wedstrijdvoorbereiding bezig gehouden, dus alles wat daarna gebeurd is, ben ik niet bij geweest. Met andere woorden: ik veeg mijn straatje schoon (misschien terecht). De Jong, koning straatje schoonvegen, en hoofdrolspeler in dezen, kiest wéér voor totale radiostilte, en Gerbrands komt met emotioneel geladen teksten. Het komt allemaal zo verdeeld over. Het is nu 23:30 en er is nog steeds geen officieel statement. Die komt er vandaag dus niet meer. Ondertussen ettert alles maar door en doet PSV aan alles behalve klantenbinding.
 
Master D
 
1
26 januari 2020 om 21:42
Ah het ligt aan de media dat er door de trainer en door de algemeen directeur van PSV een ander verhaal de wereld in wordt gebracht dan die Bergwijn hier vertelt. Maar goed hij vindt dat hij alles netjes heeft gedaan, terwijl ik het netjes had gevonden als hij vandaag nog 1x alles voor zijn club PSV gegeven had. Dat is een verschil van mening. Net zoals dat de club van mening is dat Bergwijn geen toestemming had om naar Londen af te reizen, terwijl Bergwijn roept dat alles volgens plan is gegaan en wel toestemming had. Hij zal vast niet direct hebben geweigerd om voor PSV te spelen. Echter als je de trainer opbelt om te zeggen dat er een transfer speelt en je toestemming wil om daar mee aan de slag te gaan is het natuurlijk wel een indirecte weigering.
 
BramHouten
 
9
26 januari 2020 om 21:42
Wat een warme club dat PSV. Feyenoord en Ajax worden altijd afrgeschild als harde clubs en onvriendelijk. Bij PSV moet je tegenwoordig ook niet zijn voor warmte
 
JustPSV95
 
1
26 januari 2020 om 21:49
Normaal is het altijd warm en gemoedelijk, echter is het dit seizoen organisatorisch gwn ingestort. Wat eigenlijk erg knap is aangezien het de afgelopen zo stabiel was
 
theEDGE
 
1
26 januari 2020 om 21:43
Dus hij heeft de woorden van Faber na die wedstrijd tegen NAC ter harte genomen.en als je dan tegen Faber zegt dat er dingen spelen waardoor je niet zou willen spelen dan kan ik Faber wel begrijpen dat hij weg mag blijven.bergwijn komt in dit filmpje wel erg dom over zeker als hij geen toestemming had om te gaan onderhandelen in Londen.psv zorg gewoon dat je de scouting op orde heb en verkoop hem zo spoedig mogelijk.
 
JustPSV95
 
2
26 januari 2020 om 21:47
Serieus psv gaat op het veld niet beter presteren, wanneer het achter de schermen zo'n choas is. Heb dit nog niet eerder zo meegemaakt, dat er zoveel miscommunicatie en mismanagement plaats vindt. Dit seizoen is het allemaal zo ontiegelijk amateuristisch, geen idee hoe al het stabiele zo snel kan instorten
 
Marshmallow
 
2
26 januari 2020 om 21:51
De club (lees bestuur) moet dan ook ingrijpen en een duidelijk communiqué naar buiten brengen. Nu maar ook met Zoet is de persafdeling faliekant de mist in gegaan. Thijs Slegers is tot op heden onbekwaam gebleken. Zakelijk gezien moet psv Bergwijn verkopen voor 40 miljoen euro, Stevie is international en heeft z’n contract onlangs verlengd. PSV kan dan op zoek naar nieuwe spelers: van Aanholt, Strootman , Mauro, Lyanco. GK: Unnerstall LA: van Aanholt CV: Lyanco CV: Viergever RA: Dumfries CM: Strootman CM: Mauro LAM: Malen CAM: Lammers RAM: Mo SP: Romero.
 
MiscRoots
 
3
26 januari 2020 om 21:54
Van aanholt? Waarom zou die nu bij psv willen gaan spelen?
 
Marshmallow
 
0
26 januari 2020 om 22:08
Europese matches! Hij is al 29 en een Europese topclub zal hem niet nemen vanwege restwaarde.
 
JK-Ajax
 
4
26 januari 2020 om 22:17
Welke Europese matches?
 
El Fenomeno
 
2
26 januari 2020 om 22:19
Ik denk dat Van Aanholt de Premier League en clubs als City, Liverpool en Arsenal leuker acht dan Europa League wedstrijden tegen Rosenborg of een Lask.
 
JK-Ajax
 
0
26 januari 2020 om 21:51
Ik lees niets over wel of niet met toestemming naar Londen. Hoe zit dat? Toon spreekt wel heel stoer overigens, maar alles uit zijn mond de laatste tijd is totale onzin
 
sannedijkstra
 
1
26 januari 2020 om 21:52
Wat is er niet waar ? Dat je weg wilt? Dat je niet meer gemotiveerd bent?
 
KritiKaster
 
1
26 januari 2020 om 21:54
Het is in ieder geval duidelijk dat het intern bij PSV rommelt en de communicatie allerbelabberst is. Wie is in deze eigen verantwoordelijk en kan toestemming geven; de trainer, de technisch manager of de directeur? Ze hebben in ieder geval verschillende versies over wat er gebeurt en gezegd is. Deze soap kent uitsluitend verliezers.
 
cabinessence
 
0
26 januari 2020 om 22:01
Gelul op dit op "de media" af te schuiven. Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad is een erg degelijke, betrouwbare en soms misschien zelfs té voorzichtige journalist, die alles checkt en dubbelcheckt voordat hij nieuws brengt. Die gaat echt geen uitspraken van de PSV-directie uit z'n duim zuigen.
 
El Fenomeno
 
2
26 januari 2020 om 22:01
Geef Bergwijn groot gelijk, die is ook toe aan een stap hogerop. Zou ook mooi zijn voor Oranje als die nog een halfjaar in de CL speelt in plaats van met zulke slechte spelers bij Psv.
 
cabinessence
 
3
26 januari 2020 om 22:05
Je bent pas toe aan een stap hogerop, zodra er een club komt die een bedrag wil betalen dat je huidige club niet kan weigeren. En die club is blijkbaar nog niet gekomen. En laten we niet net doen alsof Bergwijn de laatste maanden veel beter was dan z'n medespelers.
 
El Fenomeno
 
4
26 januari 2020 om 22:14
Schei uit, als Tottenham 30 miljoen biedt en PSV hem enkel voor 100 miljoen wilt laten gaan is die dus niet klaar voor een stap hogerop? Apart argument. Die jongen is rijp voor een stap hogerop in plaats van in een zeer slecht PSV te spelen.
 
cabinessence
 
1
26 januari 2020 om 22:22
Ja, PSV schijnt inderdaad geen cent minder voor hem te accepteren dan 100 miljoen... Kom op man, jij begrijpt ook heus wel dat 30 miljoen minder dan marktconform is. Je gunt PSV gewoon niet meer, dat is alles.
 
El Fenomeno
 
0
26 januari 2020 om 22:28
Het is wel degelijk marktconform voor een Nederlandse club. Je bent gewoon een fan die het niet kan handelen dat een goede speler van de club terecht wilt vertrekken en argumenten alom die hem groot gelijk geven.
 
Regulator
 
1
26 januari 2020 om 22:32
Zijn marktwaarde op transfermarket is al 35 mil. Daarbij letten ze ook niet eens op praktische zaken, zoals dat het een winterse transfer is, of dat PSV minder dan een week heeft een vervanger te zoeken. Dus nee, 30 mil is niet marktconform.
 
Regulator
 
0
26 januari 2020 om 22:14
Ik zie echt aan letterlijk niets bij Bergwijn waarom hij klaar zou zijn voor een stap hogerop. Noch zijn statistieken, veldspel, Cl/europa league, Oranje of wat dan ook laten zien dat hij er klaar voor is. Juist deze moeilijke periode van PSV benadrukt nogmaals dat hij zich niet kan onderscheiden? Enige wat ik zou snappen is dat hij klaar is met de malaisse in Eindhoven, maar kom op: hier is hij ook gewoon onderdeel van.
 
El Fenomeno
 
1
26 januari 2020 om 22:17
Juist in Oranje heeft die sterke interlands gespeeld. Die jongen kan er weinig aan doen dat die met zulke zwakke spelers moet spelen en geen aanvoer krijgt.
 
Master D
 
2
26 januari 2020 om 22:28
Welke interlands waren dat precies. Verder natuurlijk erg onzinnig om te zeuren dat een speler die juist voor de aanvoer moet zorgen, geen aanvoer krijgt. Je kan veel over hem zeggen, dat ie nooit op een vaste plek heeft mogen spelen bijvoorbeeld, maar gebrek aan aanvoer is wel een lachwekkend slecht argument.
 
Regulator
 
2
26 januari 2020 om 22:28
Hij heeft letterlijk 4 wedstrijden voor Oranje gespeeld. Ga je me nou zeggen dat hij het daarin heeft laten zien?
 
FR_Ronnie
 
0
26 januari 2020 om 22:28
Hij verteld iets anders dan zijn trainer en het bestuur. Ik snap dan de opmerking dat de media alles verdraaid niet. Het is h er woord van psv tegen bergwijn. De media geeft alleen maar weer wat men zegt. En 1 partij staat hier glashard te liegen dus.
 
Esthq
 
2
26 januari 2020 om 22:41
Velen met "PSV warme club ". Hou toch op man. Moeten ze in Eindhoven alles accepteren? Ze draaien het slechtste seizoen in de club historie. Hou je warme broodjes reacties maar voor je want overal zou hetzelfde gereageerd worden.
 
Fc Scheidsrech
 
0
26 januari 2020 om 22:54
Ik ben alleen serieus benieuwd vind men Bergwijn nou goed of slecht dit seizoen? In 16 duels in de ED heeft ie nu al 5 goals 10 assists, 3x man of the match en 7,52 gemiddeld. Maar je leest ook steeds hij al heellang een vormpdip? Dit zijn gewoon statistieken vergelijkbaar aan die van Salah qua rendement.ik vind het goed maar kan me niet serieus voorstellen er nu een club 50 miljoen voor hem gaat betalen.....
 
unis
 
2
26 januari 2020 om 22:54
Wat een naar volk toch! En dat zeg ik in zijn algemeenheid... Maar belangrijkste Steven succes jongen!
 
sannedijkstra
 
0
26 januari 2020 om 23:08
Hoe dan ook zal Bergwijn wel gaan en komt er wat geld vrij en als die aankoop of aankopen ook weer zwak zijn dan is PSV heel ver van huis.
 
Janta
 
0
26 januari 2020 om 23:15
Het word nu allemaal steeds onduidelijker over wie de waarheid verteld maar 1 ding is zeker, er word nu bij PSV heel slecht gecommuniceerd. Dit is een regelrechte soap geworden
 
WouterSL
 
2
26 januari 2020 om 23:50
Voorheen klopte spurs bij Ajax aan. Ajax is nu te groot en dan gaan ze onrust stoken bij PSV. Levy is heel slim en PSV heeft hier niet goed gecommuniceerd. Bergwijn wordt spelen in de premier League belooft met een dik salaris. En spurs willen niet betalen wat PSV wilt. Uiteindelijk is PSV de verliezer. Spurs speelt altijd vieze spelletjes.
 
RamonDore
 
0
27 januari 2020 om 00:18
Het lijkt allemaal een groot communicatie probleem binnen de technische staf van psv. Faber die toestemming geeft maar daar niet over gaat.. hij mag beslissen niet op te stellen en moet daarna voor de reis naar London door verwijzen naar de jong. En dat vergeet/of weet hij niet dat zou duiden op onduidelijkheid in de afspraken en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen! Ik denk dat john de jong in zijn onervarenheid dat gewoon niet goed genoeg heeft vastgelegd. Waarom heeft psv niet de jong uit zijn functie weg gehaald en kind van de club van Bommel daar naar toe gepromoveerd? Ik denk dat iedereen eerst even raar gekeken had maar al snel dat logisch hadden gevonden en voor de rust in de club was dat de oplossing geweest alsmede voor de kwaliteit van de technische staf!
 
TonArends
 
0
27 januari 2020 om 08:05
Deze poppenkast vanuit PSV geeft de Spurs een veel betere onderhandelingspositie. Die zijn al niet van het betalen, maar hierdoor hoeven ze niet eens het maximale te betalen. Zo dom gedaan in Eindhoven.