Ten Hag claimt strafschop voor Ajax: 'Ik zal wel een fles wijn krijgen'
Zondag, 25 februari 2018 om 15:22

Erik ten Hag vindt dat Ajax zondag een strafschop is onthouden tegen ADO Den Haag. In de tweede helft werd Nicolás Tagliafico volgens Ten Hag onderuit getrokken door Elson Hooi, maar arbiter Pol van Boekel zag er geen penalty in. Het was een belangrijke beslissing, daar de wedstrijd eindigde in 0-0 en Ajax dus duur puntverlies incasseerde.

"Ik heb een penalty gezien ja, honderd procent", vertelt Ten Hag na afloop voor de camera van FOX Sports. "Ja, kijk maar. Ik heb met Fons Groenendijk (trainer ADO, red.) gewed om een fles wijn, dus die zal ik zo wel krijgen denk ik." Ten Hag probeerde in de tweede helft een overwinning te forceren. Ajax creëerde meer kansen dan voor rust, maar was ongelukkig in de afronding.

"We hebben geprobeerd het te verbeteren", geeft hij aan. "Het aantal passes had vele malen hoger gemoeten. ADO heeft goed verdedigd, die complimenten moet je ook geven. Ik denk dat ze in de tweede helft met meer geluk dan wijsheid overeind zijn gebleven." De oefenmeester 'weet zeker' dat de titelstrijd nog niet is beslist. "Het kampioenschap wordt pas beslist in april of mei. Dat zal dit jaar niet anders zijn."

Frenkie de Jong gaat na afloop bij zichzelf te rade. "Ik had op het einde ook nog een kans, die moest ik ook maken", zegt hij. "De keeper (Robert Zwinkels, red.) deed het ook goed, net als in de heenwedstrijd. Maar wij moeten naar onszelf kijken en zelf de kansen afmaken." Volgens De Jong herpakte Ajax zich na rust, na een 'matige' eerste helft. "In de tweede helft was het qua spel wel prima. We hebben ook kansen gehad, maar die niet afgemaakt."

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
12
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
6
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (141)

 
yourkidding
 
62
25 februari 2018 om 15:24
Gewoon zorgen dat je niet van de scheids afhankelijk moet zijn!
 
Zytto34
 
72
25 februari 2018 om 15:27
Klopt. Blijft wel lachwekkend dat mensen zeggen dat Ajax de scheids mee heeft. Dat is totaal niet zo dit seizoen.
 
Afnanticus1
 
80
25 februari 2018 om 15:56
Uuuhhhhh Huntelaar vorige week?
 
Tinus88
 
20
25 februari 2018 om 15:59
A, ja, Huntelaar. Hoeveel momenten kun je nog meer benoemen?
 
Zytto34
 
13
25 februari 2018 om 16:23
Zo 1 moment. En gothler een paar weken terug?
 
Arnino
 
14
25 februari 2018 om 16:24
De penalty wat er geen was
 
kurk
 
28
25 februari 2018 om 16:34
Tegen twente penalty
 
Tinus88
 
4
25 februari 2018 om 16:39
Dan heb je er 2. Ik kan er uit mijn hoofd al 6 opnoemen die in het nadeel zijn gefloten. Gelul in de ruimte. Er is niet gefloten.
 
Sander79
 
34
25 februari 2018 om 17:07
Keel grijpen van Onana met slechts 'geel' Ook al zo een.
 
TommyHp
 
14
25 februari 2018 om 17:19
De week daarvoor een penal gekregen die er geen was. En als het al iets was daarbuiten. Dus dat zijn al 4 punten cadeau.
 
latjepsv
 
5
25 februari 2018 om 17:26
En de strafschop daarvoor
 
Zytto34
 
4
25 februari 2018 om 17:34
Buitenspeldoelpunt utrecht in de Arena? Niet gegeven rode kaart aan hooiveld.
 
Sander79
 
14
25 februari 2018 om 17:41
Onterechte penalty tegen AZ?
 
Rudeboy65
 
7
25 februari 2018 om 18:18
Pingel tegen Twente.
 
D@Nick
 
2
25 februari 2018 om 18:45
Met een fluwelen keepershandschoen is geel
 
Martinvan der Zwan
 
3
25 februari 2018 om 20:08
2x geel voor die Argentijn en dan geen rood????
 
Nuenenaar
 
3
25 februari 2018 om 20:11
Veldman rood
 
atleticofc
 
9
25 februari 2018 om 20:37
De elleboog van Veltman paar weken terug. Veltman tegen psv. Niet gegeven rode kaart vandaag aan Onana. Iemand bij de strot pakken is natuurlijk gewoon rood ipv geel.
 
DatisSjakie
 
2
26 februari 2018 om 11:55
Heb je op zich een puntje. Maar feit blijft natuurlijk wel dat zij door dit soort flaters al een aantal cruciale punten verloren in jacht op het kampioenschap. Tuurlijk moeten ze in een perfecte wereld ruim voor staan en daardoor minder afhankelijk van de scheids. Maar voor vrijwel geen ene ploeg in de wereld geldt dat. Zelfs City, Bayern, Psg, Barca etc hebben het moeilijk(er) als de scheids tegenzit. Nou zij hadden dat gister ook. Maar verder ben ik het helemaal eens, utopisch gezien zouden ze niet afhankelijk moeten zijn van de scheids
 
Ruudje74
 
1
26 februari 2018 om 17:40
Wat lul je nou, dus Ajax spelers mogen gewoon onderuit getrokken worden in het strafschopgebied om hen het scoren te beletten? Moeten ze het maar op een andere manier doen? De enige die bepaald of dat mag of niet is de scheidsrechter, je bent er nu eenmaal afhankelijk van.
 
Kolbeinn_Sigi
 
13
25 februari 2018 om 15:25
Geef gewoon toe dat je had moeten dat het ADO is. En dat je het in een wedstrijd tegen ADO nooit moet kijken naar een penalty.
 
vak414
 
8
25 februari 2018 om 15:25
Ja zal wel Ajax zou niet afhankelijk moeten zijn van wel of niet een strafschop. Sinds hij er zot is het hopeloos.
 
False9
 
23
25 februari 2018 om 15:26
Het was een strafschop ja, maar laat het klagen lekker aan andere clubs over. Strafschop hoorde niet beslissend te zijn vandaag...
 
blackpool
 
53
25 februari 2018 om 15:26
Misschien kan Ten Hag zorgen dat zijn elftal gemotiveerd en geïnspireerd aan de aftrap verschijnt. Slappe hap.. Heb je een eventuele strafschop niet eens nodig.
 
hansje1969
 
19
25 februari 2018 om 15:52
Precies wat je zegt. Word helemaal ziek van het gezwets van deze man. Ook al is het misschien een strafschop, dat zit soms mee en soms tegen. Tegen Twente kwam je goed weg. Nu wat minde. Maar het spel blijft even slecht. Jammer dat hij dat niet als oorzaak aanwijst. T was gewoon waardeloos meneer ten hag
 
Lunny
 
7
25 februari 2018 om 16:08
Het feit dat hij weddenschap sluit na zo'n wedstrijd, waarin hij tactische fouten maakt, komt bij al over alsof hij het allemaal niet zo serieus neemt.
 
ModricMagic
 
1
25 februari 2018 om 16:23
Tja Ten Hag kan er niet veel aan doen met zoveel schoten op doel. De spelers moeten het doen en falen keihard tja dan wordt het moeilijk.
 
Soccerfan_1
 
7
25 februari 2018 om 17:27
Ten hag kan er wel wat aan doen dat hij een spits voor een spits wisselt en vervolgens pas 5 minuten voor tijd als hij ze ellenlang heeft laten aanmodderen gooit hij er eindelijk eens younes in en een debutant! Hoe dom ben je dan. Kluivert was nergens te bekennen dus had al eerder gewisseld moeten worden en een jeugdspeler erin gooien als je moet scoren slaat helemaal nergens op.
 
Keesvan Der Heeden
 
3
25 februari 2018 om 16:28
Welke coach krijgt ze wel gemotiveerd? Spelers moeten zelf toch ook gemotiveerd zijn lijkt me.Als je dat lamlendige zooitje de eerste helft ziet ploeteren tegen een matig ADO dan kan ik me niet voorstellen dat ze kampioen willen worden
 
hansje1969
 
9
25 februari 2018 om 17:13
Kwaliteit gebrek? Mannetjes als Kluivert zonder enig rendement worden de hemel in geprezen. Tja en dan krijg je dat ze als zoutzakken op het veld lopen en af en toe de keeper een rollertje bezorgen.
 
Lee112
 
22
25 februari 2018 om 15:26
Goh toch nog wat gewonnen dit seizoen... Verder verdient ADO indd de complimenten. Keurig verdedigt. Lieten zich ook niet gek maken.
 
Sanderr
 
17
25 februari 2018 om 15:26
Natuurlijk was dit een 100% sttafschap, maar Ajax heeft 10+ goede kansen gecreëerd en er hadden er gewoon een paar in gemoeten, zo simpel is het.. PSV nu al 0-2 voor en Feyenoord lijkt daar absoluut geen verandering in te kunnen brengen. Het kampioenschap lijkt de kant van PSV op te vallen en dat hebben wij aan ons zelf te danken!
 
Sanderr
 
13
25 februari 2018 om 15:28
Strafschop*, he wat vervelend dat de 'bewerk' functie niet werkt op de app..
 
-NEC-
 
8
25 februari 2018 om 15:49
Ach ja, Tagliafico kreeg twee keer geel en kreeg op wonderbaarlijke wijze geen rood... Volgens mij hoeft niemand hier inderdaad om te zeuren. Ajax gooit het zelf allemaal weg.
 
Tinus88
 
24
25 februari 2018 om 15:54
Haha, ja toch. Van Boekel liet hem nogmaals de kaart zien voor dezelfde overtreding. Zie jij er ff rood in.
 
-NEC-
 
9
25 februari 2018 om 16:05
Krijgt overduidelijk eerst geel voor de overtreding en daarna nogmaals geel voor dat gedoe met Onana en die David.
 
Tinus88
 
18
25 februari 2018 om 16:05
Tussen de tijd die jij opnoemt zit nog een opstootje tussen diverse spelers. Het was dezelfde kaart.
 
-NEC-
 
8
25 februari 2018 om 16:07
Nee nee, hij maakt de overtreding en krijgt geel, en daarna nog voor het opstootje. Zit gewoon een minuut nog tussen.
 
Tinus88
 
17
25 februari 2018 om 16:12
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het dezelfde kaart was. Zag er wat ongelukkig uit, maar een tweede gele kaart lijkt mij wel erg ver gezocht.
 
-NEC-
 
4
25 februari 2018 om 16:19
Zou misschien wel kunnen hoor, maar ik vind de tijd die er tussen zit en de twee mogelijke kaarten eigenlijk vrij logisch. Maar dat kan van ons beiden misschien anders geïnterpreteerd zijn.
 
Riuajax
 
11
25 februari 2018 om 16:25
Hij liet naar mijn mening even duidelijk aan iedereen zien wie er nou allemaal geel hadden omdat het nogal onderduidelijk was. Ik zou ook niet weten waar Tagliafico zijn 2e kaart voor zou moeten hebben na die eerste eerlijk gezegd. Voor praten met de grensrechter?
 
-NEC-
 
6
25 februari 2018 om 16:29
Betrokkenheid bij het opstootje.
 
 
0
25 februari 2018 om 16:54
Feit blijft wel dat een scheids nooit 2 keer een kaart laat zien voor 1 kaart. Gewoon dom.
 
Soccerfan_1
 
8
25 februari 2018 om 17:25
NEC je zet jezelf echt te kijk nu. Dit was dezelfde gele kaart. Je wil nu graag iets hebben om te laten zien dat Ajax geluk had maar Nico heeft maar 1 keer geel gekregen. Hij was niet betrokken bij dat opstootje.
 
Sanderr
 
3
25 februari 2018 om 18:26
Het is inderdaad raar dat Van Boekel die kaart nogmaals laat zien, dat is niet gebruikelijk. Maar het kan natuurlijk nooit een andere kaart zijn, Nico nam absoluut geen deel aan het opstootje, Onana duwde iemand en kreeg terecht geel, net als die jongen van ADO die Tagliafico duwde. Nico stond met z'n handen langs z'n lichaam en heeft niemand geduwd o.i.d., dat is duidelijk te zien op de beelden. Ik snap niet waarom je iemand van een '020 bril' beschuldigd terwijl het overduidelijk is, Tagliafico kan onmogelijk nogmaals geel krijgen want hij doet niets wat niet mag?
 
evandermeijden
 
1
25 februari 2018 om 21:16
Of het nu een fout van de scheids is of niet.. hij geeft m teee keer en is dus rood
 
Finalvoetbal
 
14
25 februari 2018 om 15:27
Als we volgend jaar de VAR hebben zul je zien dat topclubs echt veel pingels zullen krijgen. Scheidsrechters missen dit soort momenten echt heel vaak.
 
wve
 
8
25 februari 2018 om 15:29
Dat denk ik ook ja. En dan zal ook blijken hoe slecht nijhuis fluit.
 
Baardgrasmus
 
7
25 februari 2018 om 15:33
Toch vraag ik me af of hij dan wel op de stip zou gaan. Er is contact, maar dat heb ik ook bij vrije trappen van ADO gezien. Ik denk dat het ontbreken van een VAR niet verkeerd was vandaag (onana, of Kluivert), maar eigenlijk was de scheidsrechter vandaag helemaal geen factor. Het is niet bepaald mijn favoriete scheidsrechter, maar hij floot wel voor heel veel dingen en dat wordt volgens mij best wel gewaardeerd bij Ajax (in vergelijk met Nijhuis bijvoorbeeld die diep gehaat wordt).
 
Tinus88
 
0
25 februari 2018 om 15:35
Tegen een ploeg als ADO die alles vol op strijd gooien heb ik 100% liever Nijhuis. Van Boekel heeft deze pot dood gefloten en floot voor nagenoeg alles. Kwam het spel totaal niet ten goede.
 
Baardgrasmus
 
5
25 februari 2018 om 15:39
Mee eens, het werd daardoor ook een onprettige wedstrijd om te zien. Maar ik heb het ook met Makkelie en Kuipers bijvoorbeeld, ik vind het een verschrikking als zij fluiten, het wordt een soort korfbal met je voeten. Maar goed, als ik een lans breek voor Nijhuis dan kan ik ook niet altijd op bijval rekenen . edit: Kuipers ipv Nijhuis.
 
Tinus88
 
5
25 februari 2018 om 15:41
Eens, snap het pleidooi van PSV ook enigszins wel. De ene week mag bij Nijhuis alles en een week later fluit Van Boekel voor alles dat maar ietwat in de buurt van een overtreding komt. Het verschil is immens. Komt het voetbal echt niet ten goede.
 
-NEC-
 
2
25 februari 2018 om 15:56
Nee hoor. Het is juist dat de topteams méér onterecht mee krijgen dan de andere teams. Met name ook penalty’s die geen penalty’s zijn, ook omdat de topteams meer in de 16 van de tegenstander komen.
 
Finalvoetbal
 
0
28 februari 2018 om 13:21
@ Nec, dat zijn onderbuikgevoelens die je hebt die je niet hard kan maken met cijfers. Het is feitelijk bewezen dat de top 3 veel en dan ook echt veel meer in de 16 van de tegenpartij is. De kans op een overtreding is dus ook tig keer groter. Vandaar dat de VAR vooral in het voordeel van de topploegen is.
 
 
0
25 februari 2018 om 16:55
Denk niet alleen topclubc hoor. Bij topclubs is er gewoon meer heiso omdat iedereen gaat gillen als er iets mis gaat.
 
Xyzz
 
9
25 februari 2018 om 15:28
Beter kijk je naar de zaken waar je zelf invloed op hebt. Zoals de wissels, in de 75ste minuut en twee wissels in de 85ste minuut. Waarom zo laat weer??
 
wve
 
0
25 februari 2018 om 15:28
Was inderdaad een pingel. Maar je had het al moeten beslissen. En dan blijft het raar dat de jong speelt in plaats van cassierra.
 
Les Gones
 
29
25 februari 2018 om 15:28
Ik zal je uit je droom helpen Ten Hag, de titelstrijd is wel degelijk beslist nu... Kijk eerst naar jezelf voordat je gaat zeuren dat je een penalty had moeten hebben. Je bent verplicht om van ADO te winnen en dat heb je nagelaten. Je bent op dit moment verre van een vooruitgang ten opzichte van Keizer...
 
Tinus88
 
1
25 februari 2018 om 15:39
Scorebordjournalistiek dit. Ajax heeft vandaag gewoon 24 doelpogingen gehad en, wederom, vrijwel niets weggegeven. Het is onder Ten Hag minder leuk om naar te kijken, maar ook een heel stuk minder naïef.
 
wazza
 
10
25 februari 2018 om 15:47
En wat schiet je ermee op? Ik vul het antwoord wel in, helemaal niets! Dit Ajax sprankelt niet zoals ze dat eerst wel deden onder boeman Keizer. Nee hij had geen uitstraling maar dat heeft Ten Hag ook niet. Op het moment van typen scoort Pereiro 3-1 voor PSV en lijkt alles me beslist, terwijl Ajax gewoon teveel punten laat liggen en het spel niet om aan te zien is
 
Tinus88
 
1
25 februari 2018 om 15:52
Tsja, ik vind dit geneuzel in de ruimte. Onder Keizer werd er meer genoten, maar werd er ook veel naïever gespeeld. Onder Ten Hag is het gedisciplineerder. Dat levert op ten duur meer punten op. Ben ik van overtuigd. Dat het dan vandaag niet mee zit, so be it. Ten Hag heeft er 14 uit 18. Daar kan ik meeleven.
 
-NEC-
 
8
25 februari 2018 om 15:59
Naïever gespeeld, maar volgens mij levert het net zo veel punten op... 14 uit 18 klinkt niet verkeerd, je vergeet alleen dat dat tegen de onderste ploegen was zoals NAC, Roda, Twente en een Pec Zwolle uit vorm. En dan puntverlies tegen ADO en Utrecht, jij kan daar echt mee leven?
 
Tinus88
 
1
25 februari 2018 om 16:03
Daar kan ik prima meeleven ja. Uiteindelijk tellen de punten. Ajax krijgt vrijwel niets tegen, dat vind ik belangrijker. Dat er dan vamdaag uit 24 doelpogingen geen resultaat is vind ik vervelend, maar dat gebeurt elke ploeg wel eens. Ja, het was matig vandaag. Maar de controle die Ten Hag graag ziet was er.
 
-NEC-
 
5
25 februari 2018 om 16:12
Tja, uiteindelijk tellen de punten zeg je, maar het is belangrijker dat Ajax vrijwel niets tegen krijgt. Je moet scoren om punten te pakken he. Tegen de tegenstanders van de laatste 6 wedstrijden moet je gewoon de volle buit pakken als je kampioen wil worden. Nou ja, dat gebeurt niet en dus staat PSV weer een straatlengte voor. Ik begrijp niet helemaal waar je dan zo blij mee bent. Denk dat de gemiddelde Ajacied terecht helemaal niet tevreden is.
 
Tinus88
 
0
25 februari 2018 om 16:18
De gemiddelde ajacied lijkt mij niet blij met het getoonde spel. En terecht. Daar ben ik ook niet blij mee. Maar dit soort westrijd en heb je er altijd wel eens tussen. 24 doelpogingen is normaliter genoeg om te winnen, dit keer houdt ADO met kunst en vliegwerk de nul. Gebeurt. Doe je niets aan. Ik zie Ajax graag sprankelend spelen, dat lijkt mij duidelijk. Maar ik win liever dan dat Ajax geweldig speelt en toch punten verspeelt. Ten Hag lijkt mij een realist. Die gun ik tijd. Geen enkele trainer haalt met die jeugdige materiaal een constant niveau.
 
justinajax14
 
4
25 februari 2018 om 15:28
Erg jammer dit. Vorige week win je dik verdient met maar 0-1. Je loopt 2 punten in op je naaste belager en je gelooft er weer in. De trainer zegt: "vanaf nu moeten we alles winnen en dan worden we kampioen". De week erop verspil je het tegen BUS FC en dan gaat het kampioenschap weer aan je voorbij. Laten we maar lekker richten op volgend seizoen, en van harte PSV met het kampioenschap!
 
voetbaldj
 
1
25 februari 2018 om 15:28
Misschien was het een strafschop, maar als Ajax zijnde moet je daar nooit van afhankelijk zijn. Zeker niet tegen ADO. Als je er gewoon een paar inschiet heb je die pingel niet nodig. Snap zijn emotie, je hoopt in te lopen op je concurrent en laat het zelf liggen, maar dit moet geen excuus zijn.
 
-NEC-
 
0
25 februari 2018 om 16:16
Wauw, als je zulke kleine momentjes uit een wedstrijd pakt dan zegt dat voor mij genoeg. Vooral de conclusie dat ie ‘die mag nooit meer een fluit in z’n bakkes steken’ is echt hilarisch. Dan kunnen we beter stoppen met voetballen want dan hebben we geen enkele scheids meer lopen op deze aardbol. Je krijgt zo enorm veel kansen en dan maak je het niet af. Misschien even rustig je emoties laten zakken, dan spreek je wel weer anders hoop ik...
 
Baardgrasmus
 
5
25 februari 2018 om 15:30
Een trainer die vertrouwen in zichzelf en zijn ploeg heeft zal nooit zo nadrukkelijk naar dit soort momenten wijzen. Ik vind dit een groot zwaktebod, misschien is het de media, maar ik lees nu een bericht vanuit Ajaxkamp over de scheidsrechter, en over het aantal kansen missen. Maar was ik nou de enige die Ajax ook gewoon heel slecht vond spelen? De Ligt was goed, maar verder? Ik vond ze allemaal beneden peil voetballen. Misschien Frankie de Jong nog redelijk, de rest was gewoon erbarmelijk.
 
BurdyM
 
4
25 februari 2018 om 15:34
Begint ie weer over de titelstrijd. Nee het klopt dat deze nog niet beslist is. Maar van de komende 9 wedstrijden mag PSV nog 2 verliezen en Ajax niets... bovendien komen ze nog naar Eindhoven. Laat Ten Hag nou eerst maar eens zorgen dat ze winnen en dat het spel beter wordt. Want vandaag leek het een uur lang nergens op.
 
EenLiefhebber
 
7
25 februari 2018 om 15:34
Dit is dan wel weer de nare kant van Ten Hag. Lul niet over een penalty. Je had gewoon moeten gaan voetballen vanaf minuut 1 en niet na 70 minuten toch nog maar eens het tempo omhoog gooien omdat het nog steeds 0-0 staat. Hoe zit je in mekaar.
 
Master D
 
3
25 februari 2018 om 15:41
Hij krijgt een vraag een vraag of Ajax een penalty had moeten krijgen. Daar geeft ie gewoon netjes antwoord op. Hij begint er niet over en wijdt het puntverlies er niet aan. Jij vindt dat hij die vraag met 'nee' had moeten beantwoorden?
 
EenLiefhebber
 
0
25 februari 2018 om 15:46
Nee daar moet hij het niet eens over hebben. Misschien was het een penalty, misschien niet maar meneer Ten Hag roept al gelijk JA! Zie je wel?
 
Thamike
 
0
25 februari 2018 om 23:52
Klopt omdat het er een was en dus beantwoord je die vraag gewoon. Elke week worden hier dit soort situaties vol besproken en nu mag het niet? Beïnvloed de wedstrijd maar wil niet zeggen dat we zelf de vele kansen gewoon moeten benutten om hier niet van afhankelijk te zijn maar 1-0 had je gewoon in de race gehouden.
 
mikelewis
 
1
25 februari 2018 om 15:52
Laat hem lekker antwoord geven op die vraag. Waar maak je je druk om? Het kan toch een penalty zijn én een slechte wedstrijd?
 
TrebleX
 
13
25 februari 2018 om 15:35
Vorig week is Huntelaar ook niet met rood het veld uitgestuurd en toen ging Ten Hag ook niet klagen. Ten Hag moet zorgen dat het spel beter wordt, want onder Keizer was het wel aangenamer om te zien.
 
Master D
 
2
25 februari 2018 om 15:39
Ten Hag klaagt niet, hij krijgt de vraag of Ajax een strafschop had verdient en geeft daar antwoord op.
 
EenLiefhebber
 
4
25 februari 2018 om 15:50
Daar riep hij ook al dat de overtreding op Huntelaar een penalty had moeten zijn.
 
David_AFCA
 
1
25 februari 2018 om 15:37
Jammer van de pech in de tweede helft, 2x de paal en 1x een bal van de lijn gehaald. Of je dan echt jezelf wat hebt te verwijten is de vraag natuurlijk. Er zijn genoeg kansen gecreëerd. Met iets meer geluk had het zo 2-0 kunnen staan. En dan had ADO nog moeten komen.
 
EenLiefhebber
 
1
25 februari 2018 om 15:41
Het gaat mij er meer om dat ze die kansen pas gaan creëeren als ze weten dat de tijd begint te dringen. Waarom pakken ze dat tempo niet op vanaf moment 1? 1x 100% geven in de week moet toch kunnen? Je zag het tegen PEC ook. Niet scherp zijn en dan nog bijna de deksel op de neus krijgen in minuut 88 van Quincy Menig.
 
ajaxrkc33
 
3
25 februari 2018 om 15:38
Het was zeker een penalty maar soms zit het mee en soms zit het tegen. Ajax heeft het zelf laten liggen. PSV is nu wel kampioen na vandaag zo kom je dichterbij en zo geef je het weer weg.
 
Master D
 
1
25 februari 2018 om 15:38
Het was een strafschop, maar tegen ADO hoor je niet van dit soort momenten afhankelijk te zijn. Het was gewoon niet goed genoeg.
 
falonso
 
3
25 februari 2018 om 15:41
Ik vond het geen strafschop in eerste instantie. Tuurlijk, ze worden vaak wel gegeven (real tegen PSG bijvoorbeeld ook), maar het is een contractsport. Dit hoort daar toch gewoon bij? Het gebeurt zo vaak in een wedstrijd en dan is het niks, maar dan in de 16 moet het ineens een penalty zijn? Ik vind van niet. Meestal worden ze wel gegeven, maar dat maakt het niet dat dit er ook een hoort te zijn natuurlijk. En Ajax had daar ook niet afhankelijk van mogen zijn.
 
 
11
25 februari 2018 om 15:53
Vorig week zag ten Hag als 1 van de weinige mensen in nederland geen elleboogstoot van Huntelaar, ik vraag me dan ook af of wij serieus moeten praten over datgene dat ten Hag wel of niet ziet.
 
HOLY_SHIT
 
4
25 februari 2018 om 16:01
Ten Hag schnabbelt er eerdaags goed bij met een lange reeks reclames voor Specsavers. Vroeger deden wij ook dit soort spelletjes als : " Ik zie, ik zie en .......". Als gastheer zal Ten Hag een kaskraker opleveren. Als trainer en inspirator lijkt hij mij echt goed te zijn (utrecht is hem veel verschuldigd) maar hij is echt van het padje nu.
 
Siemjo
 
2
25 februari 2018 om 16:05
Erik toon jouw spelers morgen een video van Feijenoord - PSV dan kunnen ze zien hoe een ploeg die zgn. Schijtbakken voetbal speelt wel doelpunten kunnen maken en bovenaan staan
 
Riuajax
 
1
25 februari 2018 om 16:33
Dat was een uitspraak van Gert Jan Verbeek die trainer is van Az. Geen idee waarom ik dit regelmatig lees bij Ajax berichten want het voegt niks toe.
 
desailly
 
1
25 februari 2018 om 16:09
De ene week zit het mee (huntelaar??) En de andere week kan een beslissing nét de andere kant opvallen..
 
Juventus07
 
5
25 februari 2018 om 16:20
Onana had rood moeten krijgen, iemand bij strot pakken en dicht knijpen!
 
 
0
25 februari 2018 om 16:44
Waarom hij daar kwam kun je je werkelijk af gaan vragen. En daarnaast iemand bij de keel grijpen is niet goed te praten. Maar ja er schorsing zal hij niet krijgen.
 
Michael2410
 
0
25 februari 2018 om 16:20
Laten we gewoon eens stoppen met het achteraf zeggen dat dit en dat anders had gemoeten en dat zus en zo niet eerlijk is. Over een heel seizoen balanceren dit soort dingen zich wel uit en als we volgend seizoen eindelijk die VAR (hopelijk!) krijgen zijn we van dit soort discussies verlost.
 
DNSDKR
 
1
25 februari 2018 om 16:21
Wat een negativisme. Met iets meer mazzel was het vandaag gewoon 4-0 geworden. 3x op de paal, alleen op de keeper af. En inderdaad: het was een 100% strafschop. Maar bij Van Boekel mocht je gewoon terugspelen op de keeper en dan mag de keeper de bal pakken. Nee, kampioen wordt Ajax niet meer, maar zo slecht was het vandaag echt niet.
 
caddy
 
0
25 februari 2018 om 16:44
ik weet het niet precies hoor maar ik gok dat ajax een begroting heeft van 60 miljoen of zo en den haag een begroting heeft van 15 miljoen,dat betekend gewoon dat ajax denhaag gewoon moet oprollen,als je na 60 minuten eens een beetje begint te ballen ja dan is de kans groot dat je 0-0 speelt,ik zie geen passie mer geen strijd,worden de heren voetballers volgepropt met opdrachtenzodat ze het zelf niet meer weten of nier meer durven te voetballen ik zie het niet allen bij ajax maar bij meer clubs
 
mvandijken
 
2
25 februari 2018 om 16:51
Dat geprietpraat over strafschop...man man man, leer eerst eens gas geven.
 
Tornado72
 
1
25 februari 2018 om 16:59
Ik zou me als Ajacied zorgen maken om ten Hag. Keizer deed tactisch rare dingen maar ook ten Hag is geen tactisch wonder blijkt het. Waarom een middenvelder in de spits zetten? Waarom niet het vertrouwen hebben in je spits die in het tweede veelvuldig scoort? Ik zie de grote omslag nog niet het verschil tussen ten Hag en Keizer in op het veld nog niet te zien ondanks de versterkingen die ten Hag heeft ten opzichte van Keizer.
 
Master D
 
2
25 februari 2018 om 17:31
Cassiera een spits die veelvuldig scoort in het tweede? Laat mij niet lachen. In de Jupiler League schiet ie er 12 in als spits van de koploper. Mag dat voor 5 miljoen ? Ik vind het allemaal niet echt overhouden met Cassiera en kan mij voorstellen dat je hem niet opstelt als trainer.
 
Tomido
 
1
25 februari 2018 om 17:53
Ah oke, nee met jouw logica moeten we dan maar een spits kopen voor 50 miljoen, dan zal die wel heel veel scoren!
 
Tomido
 
0
25 februari 2018 om 17:53
Idd Tornado, iedereen weet dat Siem de Jong qua doelpunten maken een echte spits is. Eentje die voorzetten nodig heeft en altijd op de goede plaats staat. Slim om dan als coach een Neres en Kluivert neer te zetten die de hele wedstrijd alleen maar naar binnen gaan en dan zelf weer willen schieten.. Ook de wissels, waarom wachten tot de 86e minuut om dan ineens 2 wissels toe te passen.
 
AFCADickster
 
1
25 februari 2018 om 17:02
Sommige scheidsrechters geven hem hier voor en sommige niet. Het is gewoon de schuld van Ajax zelf dat ze hier punten verkwanselen en niet die wel of geen penalty. De enige verbetering tot op heden met Ten Hag die ik kan verzinnen is die van zijn eigen portomonnee,want aan het voetbal is geen klote verbeterd.
 
Soccerfan_1
 
1
25 februari 2018 om 17:06
Het was ook een 100% strafschop maar ja soms krijg je dingen mee soms krijg je dingen tegen. De opmerkingen van sommige PSV supporters van afgelopen week dat de KNVB Ajax aan de titel willen helpen kunnen nu wel lekker in de prullenbak lijkt mij. Tis gewoon pech. Maar ze moeten zelf scoren die kansen hebben ze gehad!
 
Sander79
 
4
25 februari 2018 om 17:20
De scheidsrechter heeft het beoordeeld. En het was ook gewoon geen penalty dus klaar.
 
Nibbit69
 
1
25 februari 2018 om 19:03
het gaat met name om de arbitrage commissie waar psv.ers over klagen.. want dat blijft een heel eigenaardig stelletje sukkels op een hoop...
 
S_D_K
 
5
25 februari 2018 om 17:26
Te licht voor een strafschop. Tagliafico had al nooit meer bij de bal kunnen komen en had er al met rood afgestuurd moeten worden. Daarnaast kan het ook niet elke week meezitten.
 
nesta86
 
0
25 februari 2018 om 17:28
Zeuren dat je een pingel moet hebben. Je had gewoon daarvoor allang moeten scoren en niet altijd door een pingel. Bij twente kreeg je er 1, terwijl dat er geen was en nu had die hem miss wel moeten geven, maar geeft hem niet. So be it. Dag is voebal
 
pinkelman
 
0
25 februari 2018 om 17:44
Het zal nog knap moeilijk worden om het voortreffelijke AZ voor te blijven met slechts 5 punten voorsprong en de wedstrijden tegen PSV en dat AZ nog voor de boeg. Punten moeten er in iedergeval niet meer worden verspeeld anders staat voorronde C.L ook op de tocht.
 
vak414
 
1
25 februari 2018 om 17:47
Ik begrijp niet wat Sar en Overmars in Ten Hag zien zitten een Boer in Amsterdamse dienst. Ik begreep de aanstelling van keizer al niet maar deze snapte ik nog minder. Het is nog minder geworden met het voetbal in Amsterdam. En dan zeuren over een pingel die zouden wij niet nodig moeten hebben tegen Ado gewoon schandalig slecht van Ajax sinds de winterstop.
 
Tibbe
 
2
25 februari 2018 om 17:50
Waarom hebben wij eigenlijk niet een coach die 1 zin normaal kan uitspreken. Zo warrig en zenuwachtig deze man. Wij zijn verdomme ajax, zet daar aub even een boegbeeld neer en niet deze zenuwpees.
 
 
3
25 februari 2018 om 18:35
Als je al in van de Sar een directeur waarbij het lijkt dat hij nog steeds stage loopt, wat mag je dan van een trainer verwachten ?
 
Tibbe
 
1
25 februari 2018 om 18:49
Meen eens hoor. We zijn gvd Ajax! Geen Startup om lekker wat ervaring op te doen.
 
latjepsv
 
4
25 februari 2018 om 18:08
Ongeloofelijk je krijgt 2 keer geel achter elkaar en geen rood weer geholpen doir de knvb Dit gebeurt alleen bij ajax
 
je weet het ni
 
2
25 februari 2018 om 18:15
Oke ,als dit een pingel zou zijn Mr ten Hag en als jij denkt dat je dan die wedstrijd gewonnen zou hebben dan ben je geen eredivisie coach waardig .jij maakt fouten jij denkt dat je Ajax waardig bent kom op zeg je bent een middelmaat!!! En dan lees ik verder nog dat ajax de scheids tegen zou hebben,een Ajaxbril kan niet anders wat Veltman ,huntelaar de laatsste weken hebben gedaan en daar mee weg komen in schandelijk voor het voetbal,maar dat krijg je als zelfs de Knvb liever zou zien dat Ajax kampioen gaat worden,en waarom weet ik echt niet meer!!! Lozano was geen duel! en Huntelaarvorige week wel en wat Veldtman deed tegen PSV dat kan allemaal door de beugel?? Ik hou van strijd op het veld maar dat moet je wel eerlijk beoordelen.
 
je weet het ni
 
2
25 februari 2018 om 18:18
En ik vergeet te zeggen Ajax is gewoon middelmaat met dit Team en Coach in Engeland of Duitsland sta je gewoon onder de degradatie streep. We zijn maar middelmaat in Nederland hopelijk gaan jullie allemaal dit eens inzien!!!!
 
Marcson
 
1
25 februari 2018 om 18:23
Het zou Ten Hag ook eens sieren als hij zegt dat hij taktische fouten maakt. S. de Jong opstellen omdat hij maar eens moet laten zien? Je ziet het: een drama. Het is geen speeltuin bij Ajax. Hij had veel eerder moeten wisselen. Misschien moeten de spelers zich eens realiseren dat als ze nog niet eens meekunnen in de eredivisie ze in het buitenland niets te zoeken hebben. En daar kan Ten Hag aan helpen. Niet jammeren over een strafschop, maar huil tegen jezelf dat je het gewoon niet goed doet. Richt je maar op volgend seizoen. petje af voor Ziyech verspeelt veel ballen, maar doet tenminste nog iets. Ajax: pak gewoon weer 100 miljoen en laat de kleuters volgend jaar maar weer lekker spelen in de klas................weer geen kampioenschap. An het publiek licht het echt niet
 
FCBogarde
 
2
25 februari 2018 om 19:24
Wat waardeloos dat je dit matige ADO niet aan de kant kan zetten. Het was slap en veel te traag. En dan hebben we nu zogenaamd zo'n energieke trainer voor de groep staan... Nou Sar en Overmars, dat wordt in mei spullen pakken... want de resultaten na de winterstop zijn weer slechter geworden !
 
Nuenenaar
 
1
25 februari 2018 om 20:10
Ja en Veldman rood.. per saldo kom je alweer goed weg!
 
myajaxforever
 
1
25 februari 2018 om 21:58
Ten Hag is goed in het verzinnen van smoesjes om zijn falen te verbloemen. Ik had al ernstige twijfels bij zijn aanstelling en dat blijkt waar te worden. Hij is trainer van Ajax maar doet net alsof hij bij Utrecht nog speelt. Zijn wisselbeleid was weer niet te begrijpen. Is het werkelijk waar zo moeilijk om door de directie van Ajax nu eens een echt geschikte coach te vinden? Het is geen incident. Ajax heeft het meeste geld van alle clubs in Nederland, dan mag je wel eens een coach aantrekken die zich heeft bewezen. Ik zou er alles aan doen om Louis terug te halen. Dat is iemand die een ploeg kampioen maakt. Hij heeft geen overwicht ten Hag, ik durf te wedden dat ze deze Tukker in de kleedkamer uitlachen met zijn onverstaanbaar Nederlands. Ik hoop ook dat v d Sar zijn conclusie nu eens trekt, hij zei zijn functioneren te verbinden met Erik. Wel we kunnen hoogst waarschijnlijk het kampioenschap wel vergeten. Echt om misselijk van te woorden...telkens smoesjes...bah.