Thuisshirt PSV 2023/24 lijkt uitgelekt: 'Mag hopen dat dit een grap is'
Maandag, 5 juni 2023 om 10:30

Het nieuwe thuisshirt van PSV voor het seizoen 2023/24 lijkt uitgelekt. Op sociale media circuleren foto's van het nieuwe tenue. Het doorgaans betrouwbare Footy Headlines heeft aan een fan al bevestigd dat het gelekte shirt klopt.

Footy Headlines heeft het shirt zelf nog niet naar buiten gebracht. Het medium laat weten geen uitgelekte Puma-tenues meer te kunnen delen. De verwachting is dat de Eindhovenaren het nieuwe thuisshirt later deze maand gaan lanceren. Als de geruchten kloppen, gaat PSV het komende seizoen in volledig rode thuisshirts spelen. Tien jaar geleden speelde PSV voor het laatst in een volledig rood tricot. Aanleiding hiervoor was het honderdjarig bestaan va de club te vieren.

Op sociale media wordt er wisselend gereageerd op het gelekte thuisshirt. Naast positieve reacties zijn er ook veel supporters die hun afschuw uitspreken. Zo wordt het tenue omschreven als 'een gigantische miskleun' en vraagt een ander zich af of het uitgelekte shirt een grap is. Het nieuwe uitshirt maakte PSV vorige maand al wel bekend. De Eindhovenaren kozen voor een beige tenue met bordeaux rode accenten in de kraag en op de mouwen.

De bevestiging van Footy Headlines.

Meer nieuws
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
9
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
69
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (113)

 
Noano
 
32
5 juni 2023 om 10:49
Geen mooi shirt maar ook niet lelijk, wel leuk een keer wat anders dan rood witte strepen, ik haal hem sowieso wel voor de collectie.
 
maurootje
 
135
5 juni 2023 om 10:53
Dit snap ik echt niet? Hoezo leuk een keer wat anders? Rood wit is toch gvd jullie kleur? Thuis shirt hoort rood wit te zijn van psv. Bij veel clubs veranderen ze vaak de tinten van de clubkleuren en/of lay out, maar gewoon een vd kleuren helemaal niet laten voorkomen in het thuisshirt zou, zonder grappen, gewoon wettelijk niet mogen. Net zoals clublogo zomaar veranderen. Daar dacht ik gister opeens aan; bij verandering clublogo zou de harde kern een stem moeten hebben wat gewicht heeft van 50 procent, zodat clublogo niet zomaar veranderd kan wordt. Logo en clubkleuren horen bij het volk/fans. Verandering van clublogo als bijv Juve toch eeuwig zonde
 
Noano
 
55
5 juni 2023 om 10:55
Zolang het voor 1 seizoen is snap ik het probleem niet.
 
Psv-er!
 
20
5 juni 2023 om 11:02
Voor Jubileumjaren doen ze volgens mij altijd iets anders. Ik vind het wel een mooi shirt maar had ook liever gewoon Rood-wit met gouden tintjes gezien.
 
summerof69
 
13
5 juni 2023 om 11:08
@maurootje Inderdaad, je wilt als club toch een herkenbare identiteit ? zoals een Feyenoord en Ajax shirt dat heeft. Al vind ik het nieuwe Milan shirt voor 23/24 ook volledig de plank misslaan zeg, dat wijkt ook veel te veel af van het oorspronkelijke Milan shirt, jammer
 
TheRoscoe
 
66
5 juni 2023 om 11:12
Het maakt bji PSV echt een stuk minder uit dan je zou denken. PSV heeft historisch gezien heel vaak heeft rondgelopen met een volledig rood tenue en dat gaat helemaal terug naar de jaren 60. Het is niet alsof ze opeens in het groen gaan spelen. Bij Cambuur gingen ze van geel/blauw naar rood/wit in de jaren 90, dat is extreem. Dit is eerder een variant op de clubkleuren.
 
Nuenenaar
 
10
5 juni 2023 om 11:12
De harde kern heeft andere zaken om over na te denken. Een club kan prima hun eigen beeldmerk bewaken.
 
The-Jump
 
4
5 juni 2023 om 11:23
@theroscoe, een aantal jaar geleden had PSV wel een knalgroen 3e shirt. Wat ik overigens echt een tof shirt vond. Vind zelf als thuisshirt dat er meer wit in mag. Wellicht dat dit mooi is als een speler hem aanheeft, ben er in eerste instantie niet van overtuigd dat ik het mooi vind.
 
ninjakai
 
4
5 juni 2023 om 11:37
@summerof69 Laat het Ajaxshirt er maar buiten. Als de leaks daarvan kloppen is dat ook gewoon verkracht. Van een doorlopende rode baan, naar een of ander rood servet/invuloefening aan de voor en achterkant. Feyenoord heeft dat perfect aangepakt met dat gouden aandeel dat ervoor zorgt dat er niet gerotzooid kan worden met de clubkleuren en bijbehorend thuis shirt.
 
Kuipman
 
4
5 juni 2023 om 11:46
Als ik een tukker was had ik jaloers geworden.
 
SuperGhost
 
2
5 juni 2023 om 12:40
@theroscie: was dat van Cambuur destijds niet als verwijzing naar VV Leeuwarden, de voorganger van Cambuur? Die club speelde in het rood en wit.
 
maurootje
 
0
5 juni 2023 om 12:58
@nuenenaar, realiteit zegt helaas iets anders. Veel clubs hebben hun logo veranderd laatste 10 jaar en helaas niet ten goede en zonder goed excuus.
 
mansje82
 
13
5 juni 2023 om 13:02
Is niet echt waar. Psv heeft vaker helemaal rode shirts gehad. 1988 was een prima jaar in het rode shirt
 
Soccerfan_1
 
7
5 juni 2023 om 13:26
Psv heeft wel vaker een volledig rood shirt. Niets raars aan en dit shirt is best aardig. Maar dat is een kwestie van smaak.
 
Vernon
 
10
5 juni 2023 om 14:02
Op het hoogtepunt in jullie clubgeschiedenis was het shirt ook gewoon rood.
 
DeRooney
 
4
5 juni 2023 om 15:37
Ik dacht ook dat psv rood wit als kleuren heeft maar goed. ?? Wat bedoel jij verder met harder kern? Die lui die het nodig vinden om te gaan vechten en kwetsende spreekkoren te laten horen? Die moet je precies 0,0% stemrecht geven. Sterker nog, het stadion uit met die lui.
 
mickey12
 
6
5 juni 2023 om 10:59
Dat rode van 10 jaar terug vond ik niks, maar dit rood vind ik juist wel mooi. Af en toe wat anders moet kunnen voor de afwisseling.
 
Stijn-PSV_
 
9
5 juni 2023 om 11:14
Ik vond die van 10 jaar juist heel mooi, ben ook wel benieuwd hoe deze staat. Kan toch soms heel anders worden.
 
Westend
 
31
5 juni 2023 om 10:59
Beetje de tendens van VZ lijkt het wel. Al die nieuwe shirts worden geintroduceerd met de mening 'lelijk' erbij. Was vorige week met Ajax toch ook al het geval
 
PSV18
 
46
5 juni 2023 om 11:04
Verschrikkelijk man. Typisch Nederlands, altijd zeiken.
 
Westend
 
16
5 juni 2023 om 11:08
Zeiken scoort. Als je het artikel al brengt als 'nieuw shirt psv uitgelekt' krijg je onder de post al een hele andere discussie. Want dan wordt het neutraal gebracht.
 
Ewoud
 
10
5 juni 2023 om 11:09
In mijn herinnering vinden mensen het bijna altijd lelijk inderdaad. Het helpt ook niet dat de 1e indruk altijd zo'n foto is. Na verloop van tijd zie je het shirt bij de spelers aan, heb je wedstrijden met het shirt gezien en ben je er een beetje aan gewend. Dan denk je er vaak heel anders over.
 
RomBomCu
 
13
5 juni 2023 om 11:15
Een shirt is meestal ook evenveel waard als de prestaties in het desbetreffende shirt, neem bijvoorbeeld het iconische Nederlands elftal shirt van het EK 88. Naar mijn mening een foeilelijk shirt maar tot op de dag van vandaag kan je het patroon nog kopen in allemaal verschillende vormen en gaan ze als warme broodjes op de tweedehands markt. Was dit shirt ook zo iconisch geworden als oranje dat EK er in de groepsfase was uitgevlogen? Ik denk het niet. Als PSV de CL zou winnen in deze thuisshirts dan zijn ze gewoon eind mei stijf uitverkocht in de webshop van PSV bijvoorbeeld en dan lopen PSV fans er over 40 jaar nog mee rond.
 
Klene
 
4
5 juni 2023 om 11:50
Je hebt helemaal gelijk RomBomCu. Je zag het ook met de CL-campagne van Ajax dat dat Adidas-template shirt ineens uitverkocht was. Of kijk naar de nummer 33 van Dessers vorig jaar bij Feyenoord. De nummer 3 was niet meer te verkrijgen toentertijd
 
 
1
5 juni 2023 om 12:20
Klopt! Maar een mening mag gegeven worden he.
 
Westend
 
9
5 juni 2023 om 12:30
Dat je een mening hebt betekend nog niet dat je hem altijd moet uiten. Journalisten houden zich aan een code waarin staat dat een stuk waarheidsgetrouw, onafhankelijk, fair en met open vizier is geschreven. Dat betekend dus, in dit geval, maximaal dat je meldt dat PSV een nieuw shirt heeft. Mik je er een mening door, schrijf je geen artikel maar een opiniestuk of column. Mensen moeten zelf een mening (kunnen) vormen zonder dat het is gekleurd door een journalist.
 
PSV18
 
12
5 juni 2023 om 11:03
In die kop van het artikel al zetten 'gigantische miskleun', lekker negatief weer die publieke opinie beïnvloeden. Het is een prima shirt. Alleen geen PSV-shirt, die moet rood-wit gestreept zijn.
 
Ajaja
 
3
5 juni 2023 om 12:22
Helemaal eens! Laat die kledingsponsors nou eens met hun poten van de thuistenues afblijven! Die creatieve afdelingen mogen na de vrijdagmiddagborrel los gaan op de uitshirts en de 3e tenues, maar van de originele oorspronkelijke thuisshirts moeten ze afblijven!
 
Pesso-PSV
 
1
5 juni 2023 om 16:06
Mooi rood is niet lelijk ?? ik vind hem gaaf. Rood voor gevaar voor de tegenstanders. Nee Sirius ik vind het wel wat hebben.
 
Slimmeshady
 
5
5 juni 2023 om 10:50
Rood met wit zoals op de afbeelding van het artikel is wel echt veel mooier
 
BellaPartita
 
2
5 juni 2023 om 10:50
Wellicht dat ze bij Puma bij CL dachten aan conference league ipv champions league, wat een spuuglelijke shirts. Doet me denken aan de rode versie van clubbrugge
 
Salerno1919
 
5
5 juni 2023 om 11:20
Bij bayern hebben ze ook altijd een totaal ander thuisshirt. Zo raar
 
Kuyt007
 
5
5 juni 2023 om 11:26
Kampioensjaar met Wijnaldum en Depay was het het shirt ook geheel rood. Heb ooit een poster van Romario op m’n broers kamer zien hangen waarbij het shirt ook geheel rood was met witte facetten/boarden. Dan was het broekje wit om toch in het rood/wit te blijven. Maar zelf ben ik ook van, lekker dicht bij het originele blijven.
 
G-schock
 
2
5 juni 2023 om 11:55
@kuyt007 dat was het jaar erna. Het jaar in het rode shirt was het rampjaar onder Cocu. Ik dacht zijn eerste jaar als hoofdtrainer.
 
Kuyt007
 
0
5 juni 2023 om 12:42
Ik kan me in iedergeval Wijnaldum en Depay herinneren in die shirts . Was volgens mij ook een jubileums editie toch?
 
Fossen
 
6
5 juni 2023 om 14:03
Klopt. Toen had PSV de jubileumwedstrijd tegen Cambuur aangevraagd omdat het dan leuk voor het publiek zou worden. Werd 0-0 ??
 
Ijsmuts
 
7
5 juni 2023 om 11:37
Ik vind het rood wel mooi maar niet met de accentkleuren. Dan liever zoals in 88/89. Overigens, hulde voor je ode aan Japie-account. Ik zou je wel willen vragen om dan op zn Japies te reageren, niet zo genuanceerd zoals je nu doet
 
Kid Ink
 
54
5 juni 2023 om 10:51
Vind het zelf als niet PSV fan gewoon een mooi shirt, ik zie echt niet in hoe dit lelijk is
 
S1nce1913
 
7
5 juni 2023 om 11:09
Vind het ook niet per se lelijk. Denk dat mensen het ook een beetje als heiligschennis zien omdat de traditionele rood witte strepen er niet zijn. Maar vroeger had PSV dat ook niet altijd dus tja.
 
TVL11
 
2
5 juni 2023 om 11:31
Als het niet van PSV zou zijn, zou het een prachtig shirt zijn. Bij PSV niet want daar hoort rood-wit.
 
Macedonia-040
 
5
5 juni 2023 om 10:52
Ik twijfel nog wat ik ervan vind. Aan de ene kant wel mooi en een keer wat anders, toch mis ik het wit als 'Rood-witte'. Lijkt ook wel op een warming-up shirt.
 
PSV18
 
1
5 juni 2023 om 11:04
Waarom die kraag dan? Dit wordt hem gewoon. Nogmaals, geen verkeerd shirt maar geen PSV-tenue,
 
Macedonia-040
 
1
5 juni 2023 om 11:54
Nee ik vind dat het iets weg heeft van een warming-up shirt. Dit wordt hem en zo verkeerd vind ik het ook niet. Ik neem aan een witte broek wat ik zoiezo al mooier vind.
 
IronManUtd
 
2
5 juni 2023 om 10:57
Ik vind het best een mooi shirt, maar vind het niet echt een thuis shirt.
 
YavuzEmre1461
 
8
5 juni 2023 om 10:59
Prima shirt, doet weer denken aan 88 en de 'romario' tijden. Dus niet zo, dat ze dat niet eerder gehad hebben.
 
cabinessence
 
5
5 juni 2023 om 10:59
Ik vind dat PSV sowieso altijd in rood-wit gestreept moet spelen... Maar ik heb hier een theorie over: Ruud Gullit zat laatst behoorlijk "betrapt" te glimlachen toen Ronald Waterreus hem noemde als mogelijk nieuw lid van de RvC van PSV. En er is maar 1 oud PSV-shirt dat echt lijkt op dit shirt (met banen in verschillende tinten rood), en dat is het shirt van 1986-1987, Gullit's laatste seizoen. Dus het zou mij niet verbazen dat Gullit binnenkort met een hele marketingcampagne gepresenteerd gaat worden als opvolger van Hans van Breukelen in de RvC.
 
DeBroerVanTheo
 
47
5 juni 2023 om 11:04
Dat rijmt niet helemaal met je profielfoto dan!
 
cabinessence
 
2
5 juni 2023 om 11:07
@debroervantheo: Haha, goed punt. Tja, dat shirt staat voor een voor mij nostalgische tijd in de PSV-geschiedenis, omdat ik toen supporter werd en dat de meest succesvolle jaren waren. Maar desondanks vind ik dat PSV altijd in rood-wit gestreept moet spelen. En sowieso niet om de zoveel jaar switchen (van gestreept naar helemaal rood), dat doen Ajax en Feyenoord toch ook niet?
 
MrKrillin
 
7
5 juni 2023 om 11:23
Cabin "omdat ik toen supporter werd en dat de meest succesvolle jaren waren" Hahah dus een successupporter Zonder dollen, shirt op je profiel is nice.
 
cabinessence
 
4
5 juni 2023 om 11:43
"hahah dus een successupporter" Haha, ik wist dat die ging komen. Ik was 9, woonde vlak bij Eindhoven en PSV werd landskampioen, won de beker en de Europa Cup I. Dus toen was de keuze niet zo moeilijk. Dus idd een klein beetje een successupporter. Maar wel al 35 jaar.
 
MrKrillin
 
1
5 juni 2023 om 13:01
Cabin Was een grapje. Ik kom uit Amsterdam, dus dan wordt je natuurlijk zowat automatisch voor Ajax. In mijn directe omgeving heb ik wel een paar vrienden die ook uit Amsterdam komen, maar op onverklaarbare reden voor PSV zijn.
 
Yoda
 
2
5 juni 2023 om 14:03
Dat zijn je beste vrienden waarschijnlijk ??
 
Constant kante
 
3
5 juni 2023 om 11:48
Cabinessence Heb zelf nog een shirt uit hét seizoen liggen (87-88). Dat was exact zo eentje als op jouw foto. En in die periode had PSV sinds 1983 volgens mij ook al een volledig rood shirt (al had het shirt dan wel een wit vlak op de borst waar Philips in kwam te staan, maar dus geen rood-wit. Rood en wit zijn onze voetbalkleuren. Dat staat in alle statuten en alle voetballiedjes. Maar ik vind zo'n volledig rood shirt ook best mooi eigenlijk. Heb geen probleem met dit model als dit het nieuwe thuisshirt wordt.
 
cabinessence
 
2
5 juni 2023 om 11:56
@constant Kante: Klopt, PSV heeft meerdere periodes gehad waarin het een rood shirt had (2013-2014, 1982-1989, 1972-1973, 1962-1964), maar ik vind het gaver als een club gewoon een constant tenue heeft. Als ze willen switchen, dan liever alleen met de uitshirts.
 
Benzema.
 
3
5 juni 2023 om 11:00
Thuisshirt hoort gewoon rood wit te zijn. Uitshirt was ook al niks.
 
PSV18
 
7
5 juni 2023 om 11:05
Het uitshirt is schitterend. Over de kraag verschillen de meningen, maar verder schitterend shirt man.
 
cabinessence
 
2
5 juni 2023 om 11:10
Ik vind vooral de kraag lelijk en de kleur vind ik ook niet zo mooi. Smaken verschillen.
 
STB040
 
5
5 juni 2023 om 11:10
Toch mooi hoe meningen kunnen verschillen! Ik ben zelf groot fan van dit shirt, jubileum shirtjes mogen van mij altijd wat bijzonder zijn. Het uitshirt vind ik dan echt niks.
 
Kappie93
 
2
5 juni 2023 om 11:00
Opzich vind ik het geen lelijk shirt, ik snap alleen niet waarom ze jaarlijks het thuisshirt moeten aanpassen. Thuisshirt is gewoon het shirt waar je in hoort te spelen en die op wat kleine details na wellicht niet hoort te veranderen. Uitshirt kan je jaarlijks je creatieve brein op los laten.. maar dat is mijn mening..
 
barryballs
 
0
5 juni 2023 om 11:14
Was het niet eerst altijd dat het ene jaar thuisshirt vernieuwd werd en het jaar erna uitshirt. Dat ze elkaar afwisselen... Maarja er zijn genoeg mensen die jaarlijks elke keer de nieuwe shirts kopen en dat levert het meeste op.
 
ExtraVaganza
 
25
5 juni 2023 om 11:00
Dit is toch gewoon een mega dik shirt. 88 tijd..
 
 
6
5 juni 2023 om 11:07
Ik vind het persoonlijk ook echt heel mooi! Hebben ook vaker een helemaal rood shirt gehad en kan dat wel waarderen
 
Mattiaspsv
 
0
5 juni 2023 om 11:24
Die link was er bij mij ook direct, ik vind het ook een mooi shirt. Wel even afwachten hoe eruit ziet als het gedragen wordt.
 
Ajax-123
 
1
5 juni 2023 om 11:07
Ik vind het wel een mooi shirt, alleen als ik Psv'er was, zou ik het rood-wit wel missen denk ik.
 
TheRoscoe
 
3
5 juni 2023 om 11:14
Zelf vind ik het een mooi shirt, maar ja, smaken verschillen of zoiets.
 
erwinson
 
2
5 juni 2023 om 11:16
Wat een gezeur ook altijd over die nieuwe shirts. Dit artikel was er laatst ook al in ongeveer gelijke bewoordingen ook al over het 'uitgelekte' nieuwe Ajax shirt. Wat wordt de volgende club?
 
cuco10
 
1
5 juni 2023 om 11:19
Thuis shirt hoort rood wit te zijn. Dit is geen lelijk shirt maar niet als thuisshirt.
 
idev
 
1
5 juni 2023 om 11:19
Ik identificeer PSV met rood en wit gestreepte banen. Als uitshirt had ik dit wel passend gevonden. Persoonlijk vind ik het niet afschuwelijk, maar als thuisshirt zou ik dit niet gekozen hebben.
 
Mattiaspsv
 
0
5 juni 2023 om 11:22
Ik vind het wel een mooi shirt hoor, een keer echt iets anders. De rood witte strepen ontbreken maar dat vind ik niet zo'n ramp hoor.
 
OnsBerry
 
2
5 juni 2023 om 11:24
Mooi shirt, maar geen PSV-shirt. Hoort wat mij betreft gewoon rood wit te zijn en niets anders.
 
JtjeVtt
 
8
5 juni 2023 om 11:55
Wel mooi dat je avatar een plaatje van Berry van Aerle in een effen rood PSV shirt is Maar ik snap je punt. Mijn hart huilt vanwege het nieuwe Ajax thuisshirt. De shirts zijn gewoon heilig, moeten ze niet aankomen. Wat ze doen met Juventus en ook Barcelona elk jaar kan gewoon echt niet en helaas begint dit bij ons clubs ook steeds meer binnen te komen.
 
OnsBerry
 
2
5 juni 2023 om 19:15
Ja gouden generatie was dat, in dat shirt. De beste PSV-speler allertijden, Romario, schitterde ook in een effen shirt (ook in rood-wit overigens). Maar toch vind ik dat PSV in rood en wit hoort te spelen.
 
JtjeVtt
 
2
6 juni 2023 om 08:19
Dat snap ik hoor, ik heb een heel goed gevoel bij het Ajax shirt van 2009 vanwege dat kampioenschap maar heb er ook een bloedhekel aan omdat het een adidas gedrocht is met een doorbroken rode baan.. Snap ook niet dat ze voor een rood/rood gestreept shirt zijn gegaan hier. Doe dan gewoon effen, dat past tenminste nog bij de geschiedenis van PSV. Ik wens je een fijne dag.
 
Andonis
 
0
5 juni 2023 om 11:29
Mooi shirt. Zullen ze nu ook weer een wit broekje gaan dragen?
 
Korenaar
 
1
5 juni 2023 om 11:41
Wanneer Ajax nou volgend seizoen in zo'n thuisshirt zou gaan spelen zou je het dan nog steeds mooi vinden? Jullie shirt is toch iconisch en het is hetgeen waar mensen Ajax als eerste aan herkennen.
 
Andonis
 
3
5 juni 2023 om 11:44
Nee, maar ik heb geen emotionele binding met PSV, en PSV heeft wel vaker in een rood shirt gespeeld.
 
Korenaar
 
2
5 juni 2023 om 11:46
Ik heb ook geen binding met PSV, maar ik zou hier als PSV-fan van walgen. Maar ieder zijn eigen smaak.
 
Constant kante
 
6
5 juni 2023 om 11:50
Walgen zelfs, ....? Zozo. Dat is nogal wat. Walgen van een voetbalshirt. Je kunt het maar hebben zeg.
 
Andonis
 
0
5 juni 2023 om 12:12
Overdrijven is ook een vak. Als PSV er zelf geen moeite mee heeft om soms met een rood/wit gestreept shirtje en soms met een geheel rood shirt te spelen is dit toch helemaal geen lelijke oplossing? Mits het broekje dan ook wit wordt.
 
Korenaar
 
1
5 juni 2023 om 11:39
Of het een mooi shirt is of niet vind ik niet eens zo belangrijk. Het thuisshirt en het logo behoren tot het imago van een club. Het is het eerste waaraan mensen een club herkennen. PSV hoort in een rood/wit gestreept shirt te spelen. Wat ze met het 2e en 3e tenue doen zal me grotendeels een zorg zijn. Bij mijn eigen club hebben we de afgelopen jaren echt een aantal prachtige 3e shirts gehad. Echte collectors items. Maar van het thuisshirt blijf je af.
 
jouses
 
1
5 juni 2023 om 11:40
Misschien wordt ik oud maar als dit het shirt is dan gaan we terug naar de mooie begin en midden jaren 90. Een geweldig PSV met Ronaldo en Romario dat waren echt fenomenale spelers van hun tijd en speelde gewoon vrolijk in de Eredivisie beetje alsof Messi en Ronaldo van deze tijd. Ik vind het een mooi teneu en het is altijd smaken verschillen en persoonlijk maar voor mij brengt het mooie herinneringen op.
 
cabinessence
 
1
5 juni 2023 om 14:00
"misschien wordt ik oud maar als dit het shirt is dan gaan we terug naar de mooie begin en midden jaren 90." Je geheugen laat je een beetje in de steek. PSV speelde tot 1989 in dat rode shirt, in de jaren negentig heeft PSV een hoop verschillende shirts gehad, maar wel altijd gestreept.
 
misseva88
 
1
5 juni 2023 om 15:01
Vanaf 1983 dan. PSV speelde in 1972/73 in een volledig rood shirt, met het prachtige Le Coq Sportif. Verder in de jaren '60 ook nog een paar keer, maar over het algemeen hadden ze het Southampton rood-wit gestreept. Op 1958/1959 na dan, toen hadden ze een jaartje een Arsenal shirt. Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom PSV niet vanaf het begin af aan in Philips blauw speelt. Maar dat is weer een andere discussie.
 
cabinessence
 
1
5 juni 2023 om 15:07
"ik heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom PSV niet vanaf het begin af aan in Philips blauw speelt." Blauw is pas sinds 1968 de huisstijlkleur van Philips.
 
misseva88
 
0
5 juni 2023 om 15:08
Ahhh, dat verklaart het. Merci!
 
Vernon
 
0
5 juni 2023 om 22:07
Kan je nagaan hoe conservatief de voetbalwereld is. 50 jaar lang in een kleur spelen dat niet past bij dat van je hoofdsponsor en naamgever.
 
IceThee
 
1
5 juni 2023 om 11:41
Dacht dat Twente in zee was gedaan met Castore? En waar is het Twente ros?
 
Korenaar
 
0
5 juni 2023 om 11:44
Wij gaan volgend seizoen gewoon in een heel ouderwets rood shirt spelen. Het ouderwetse komt doordat we zonder shirtsponsor gaan spelen . Met het tempo waarmee dingen gaan bestuurlijk is die selectie in December wel afgerond.
 
IceThee
 
0
5 juni 2023 om 11:47
Haha, ben er ook bang voor. Verschrikkelijk wat een traag gedoe, alles lijkt op dit moment wel in slow motion te gaan binnenskamers. Het tempo is de laatste weken naar het veld gevlogen denk ik, daar gaan ze echt als als de bliksem.
 
Henk25
 
2
5 juni 2023 om 11:54
Ik hoop dat Xavi Simons blijft. Hoe het shirt eruit ziet staat héél laag op mijn prioriteiten lijstje!
 
Vernon
 
0
5 juni 2023 om 22:08
Hehe mooie nuance in een beetje opgeblazen discussie
 
brky55
 
0
5 juni 2023 om 11:57
Ik vindt hem ??????Doet me denken aan Romario tijd
 
AidenMcGeady
 
0
5 juni 2023 om 12:08
PSV speelde in het verleden, zelfs bijna de complete jaren 80 ook in het rood. Ben in het verleden al vaak jaloers geweest op supporters in Eindhoven met betrekking tot hun tenues, en als je het uitshirt dit jaar ziet, en dit rode shirt erbij lijkt dat aankomend seizoen weer het geval te zijn. Het is even wennen voor de die hard suppporters die zich identificeren met rood wit gestreept, maar denk dat zelfs zij dit pracht exemplaar uiteindelijk in de armen zullen sluiten.
 
Shikor
 
2
5 juni 2023 om 12:09
Iedereen met reacties psv moet rood wit. Hoezo? 88 winnaar Europa cup 1. Rood shirt. 2013 rood shirt 100 jarig bestaan. 2016 philips heritage rood shirt. Zal wel n witte broek bij zitten.
 
Real Madr!d
 
1
5 juni 2023 om 12:20
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind 'm absoluut niet lelijk. Niet echt een thuisshirt zoals sommige mensen zeggen, maar niet lelijk. Ff afwachten hoe het staat bij spelers, want vaak veranderen mensen van gedachtes, als ze zien hoe het bij de spelers staan.
 
BenficaAjax1
 
0
5 juni 2023 om 13:22
Ik vind het een mooi shirt maar zijn de kleuren van PSV niet wit met rood?
 
DMS
 
0
5 juni 2023 om 13:59
Mooi shirtje, hopelijk doet Puma ook een keer iets aan die hopeloze pasvorm van hun tenues. De kwaliteit is ook minder dan van concurrerende merken.
 
JtjeVtt
 
4
5 juni 2023 om 16:49
Het valt me op dat bij PSV de shirts altijd veel te groot lijken voor de spelers. Bij Adidas vallen ze ook vaak wat wijder maar niet zo extreem als bij Puma. Boeiend want er was een tijd dat Puma shirts een soort wielrennershirtjes waren (toen Arsenal nog Puma had en ik geloof ook Uruguay op het WK toentertijd). Maar nu zijn ze helemaal de andere kant doorgeschoten. Op dit moment denk ik dat Feyenoord een prima keuze heeft gemaakt met Castore qua minimalistisch design, maar de kwaliteit is wel nog even een puntje gebleken bij dat merk. Kwalitatief is Adidas bijna niet te evenaren maar die strepen...
 
ArdKuijpers
 
0
5 juni 2023 om 14:44
Dit is een mooie moderne versie van het thuisshirt van 1988. Laat we hopen op net zo'n mooi seizoen als destijds.
 
misseva88
 
0
5 juni 2023 om 14:50
Ik vind het geen verkeerd shirtje, maar ik denk dat het mooier was geweest als de donkerrode banen dunner waren geweest. In de jaren 80 hadden ze eenzelfde kleurstelling, toen liepen de strepen diagonaal en in een ander jaar waren ze horizontaal. Dus dat ze hem nu verticaal doen past denk ik wel bij PSV, maar ik denk dat het mooier had gekund. Al met al niet verkeerd denk ik.
 
PanFC
 
0
5 juni 2023 om 20:07
Ik vind het echt heel lelijk. Maar eerlijk, ieder z’n eigen mening. Ik vind dat psv gewoon in rood wit gestreept moet spelen. Dat rode shirt van vroeger was best mooi, maar deze glanzende en matte rode banen vind ik echt oerlelijk.
 
Jeliazkov2
 
0
6 juni 2023 om 22:04
Mooi shirt hoor maar hoezo " metropoolregio".....deze reactie zal weer worden verwijderd waarschijnlijk. Iemand een idee waarom????