Titelrace blijft ongekend spannend na eenvoudige zege PSV
Donderdag, 25 april 2019 om 22:33

PSV is in de Eredivisie in punten weer op gelijke hoogte gekomen met koploper Ajax. De ploeg van trainer Mark van Bommel won donderdagavond met 0-3 van Willem II en komt daardoor net als de Amsterdamse titelrivaal na 32 competitiewedstrijden op 80 punten. Het doelsaldo is met nog twee speelrondes voor de boeg nog altijd in het voordeel van Ajax (+81 tegenover +71). PSV werd in de slotfase nog opgeschrikt door een ogenschijnlijk ernstige blessure van sterspeler Hirving Lozano.

Net als afgelopen weekend tegen ADO Den Haag (3-1) opteerde Van Bommel in Tilburg voor een verkapt 4-4-2-systeem, met Luuk de Jong spelend rondom Donyell Malen. Met ook Hirving Lozano en Steven Bergwijn binnen de lijnen leek PSV over voldoende aanvallende kwaliteiten te beschikken, maar de openingsfase leverde amper kansen op voor de Eindhovenaren. PSV was slordig in balbezit en moest toestaan hoe Alexander Isak na ruim een kwartier voetballen voor het eerste gevaar van de wedstrijd zorgde. De spits van Willem II had een indrukwekkende demarrage in huis, maar schoot vervolgens zonder venijn naast.

Meer: PSV is officieus landskampioen na grootste uitzege ooit in clubgeschiedenis: 0-8

Halverwege de eerste helft kreeg ook PSV zijn eerste kans: Pablo Rosario kopte uit een hoekschop van Angeliño naast. Het team van Van Bommel kende een moeizaam eerste halfuur, maar wist in het laatste kwartier voor rust toch tweemaal toe te slaan. De score werd na precies een halfuur geopend door Malen. De jonge aanvaller werd op de rand van het strafschopgebied bereikt door Rosario, waarna hij voorbij Jordens Peters snelde en de bal onder het lichaam van doelman Michael Woud door tegen de netten schoot. Zes minuten later volgde de 0-2: een indraaiende vrije trap van Michal Sadílek ging aan iedereen voorbij en belandde pardoes in het doel.

PSV ging zo zonder groots te spelen met een riante voorsprong aan de thee. Willem II gaf vooral in het tweede gedeelte van de eerste helft niet thuis en dat resulteerde halverwege in een dubbele wissel: Dries Saddiki en Vurnon Anita bleven in de kleedkamer achter ten faveure van Freek Heerkens en Renato Tapia. De eerste mogelijkheid na de onderbreking was voor PSV: een afstandsknal van Bergwijn werd met moeite gepareerd door Woud. In de 65ste minuut wist de Oranje-international alsnog zijn doelpunt mee te pikken. Bergwijn combineerde met Malen en kon de bal uiteindelijk in een leeg doel schuiven: 0-3. PSV liet daarna nog enkele goede mogelijkheden liggen, maar zal vooral balen van het uitvallen van Lozano. De Mexicaan moest tien minuten voor tijd per brancard van het veld na een charge van Heerkens.

Meer nieuws
   
13:24
13:24
Van Bommel niet naar Milan; onderhandelingen met andere trainer al vergevorderd
0
   
12:58
12:58
Donkerrode kaart in Ligue 1 na karatetrap in het gezicht van tegenstander
5
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: West Ham United - Liverpool
6
   
12:23
12:23
Derksen weet wie topkandidaat is om Arne Slot bij Feyenoord op te volgen
18
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (168)

 
est-1913
 
99
25 april 2019 om 22:34
Uiterst knap dat de supporters van Willem II nog dieper konden zakken dan de spelers vandaag. Die gun ik mooi een verpest feestje op 5 mei. Afijn. Prima overwinning tegen een apathisch Willem II. Niks weggegeven en zelf nog wat vaker kunnen scoren. Even rust en dan weer een grote test tegen Az. Edit: Ik hoor Malen zeggen dat hij denkt dat de contractverlening goed komt. Ik hoop dat hij de waarheid spreekt want ik zie hem graag nog een aantal seizoenen in ons shirt.
 
SupporterAFCA
 
61
25 april 2019 om 22:36
Ik hoop na vandaag dat ajax ze vernederd. Wat waren hun slecht zeg.
 
gomes1psv
 
24
25 april 2019 om 22:48
Aan de helft van die twee zinnen is ook een hoop mis anders. Wat betreft Willem II: Isacadabra heeft natuurlijk zijn klasse ruimschoots bewezen en Willem II draait overall een prima seizoen, maar de media hebben de Tilburgers wel een erg hoog niveau toegedicht. Ik hoopte enkele weken geleden ook dat ze het Ajax lastig zouden maken en net als vanavond bleken ze toen ook geen reuzendoders. Dat ze afgelopen weekend tegen Excelsior een zekere zege uit handen gaven zegt genoeg, dus wat kun je ze kwalijk nemen?
 
SupporterAFCA
 
19
25 april 2019 om 22:53
Had hem al aangepast. On: Ik vond Willem 2 een stuk strijdvaardiger tegen Ajax dan tegen Psv. Ik snap dat ze de bekerfinale belangrijk vinden maar was een beetje strijd vanavond te veel gevraagd?
 
Orgullo
 
7
25 april 2019 om 23:44
Vernederd met een -d, really? Wat waren 'hun' slecht? Gast, je Nederlands kan wel een opfrisbeurt gebruiken. OT: Willem II was niet best, je merkte aan alles dat ze met hun gedachte al deels bij vijf mei zaten, wat je ze niet eens echt kwalijk kan nemen in mijn ogen.
 
Meneer Daniel
 
19
25 april 2019 om 22:36
@est-1913 Niet met die woorden, maar ik heb jou ook vaak zien provoceren hier.
 
est-1913
 
48
25 april 2019 om 22:38
Als je dat vindt kun je de reactie aangeven voor `provocatie` en dan zal er vast iets mee gebeuren. Ik snap je reactie überhaupt niet trouwens. Ik juich doorgaans geen blessures toe o.i.d.
 
maradungatje
 
6
25 april 2019 om 22:43
Ik heb het net even teruggekeken, maar er is geen moment dat zij nou aan het juichen wanneer Lozano geblesseerd raakt. Alleen vanuit een deel als de brancard het veld op komt. Maar daar is geen bewijs voor, het juichen zou net voor een ander moment kunnen gaan. Je reactie is een beetje raar.
 
Meneer Daniel
 
7
25 april 2019 om 22:45
Ik ook niet, dat zeg ik in mijn bericht over de wedstrijd hieronder ook. En ik heb weleens je reactie verwijderd zien worden dus dat zal inderdaad wel werken. Ik geef deze reactie omdat dit helaas eenmaal in het voetbal gebeurt, dat kan je helaas nooit tegen gaan. Je geeft zowel 2 zinnen aandacht aan het publiek en 2 zinnen over de wedstrijd van vandaag, van Psv'ers zoals jij verwacht ik een heldere blik op de wedstrijd aangezien jij natuurlijk meer begaan bent met Psv dan ik. Gefeliciteerd met de overwinning, dat dan weer wel.
 
est-1913
 
35
25 april 2019 om 22:45
Het massale "lozano hoerenzoon" zal ook wel over een of andere oorlogsmisdadiger gaan. Had niks met de geblesseerde speler te maken. Kuch. Als er dan gejuicht wordt wanneer er een brancard aan komt is voor mij 1 + 1 gewoon 2 hoor.
 
KusH
 
10
25 april 2019 om 22:46
Ik hoorde t wel. Ook daarvoor al tijdens de wedstrijd. Gewoon kansloos. Alledaags en gebeurt overal. Maar vind t zo'n nobrainer en kansloos
 
est-1913
 
11
25 april 2019 om 22:47
@meneer Daniel Prima hoor, bedankt voor je felicitaties ook. Je verwacht trouwens wel echt te veel van mij als je op een heldere blik rondom PSV rekent. Zo zelfbewust ben ik dan ook wel weer.
 
Skede
 
11
25 april 2019 om 22:52
Haha. Ja het publiek juicht om iets anders als de brancard wordt gepakt. En waarom dan precies maradungatje!
 
Meneer Daniel
 
5
25 april 2019 om 22:54
Ja als je club geen kans kan creëren, moet je toch ergens voor juichen? Alle gekheid daaraan toe, hoort natuurlijk niet.
 
fr010-1908
 
6
25 april 2019 om 23:54
Als die elke week ligt te rollen van de “pijn” terwijl der niks aan de hand is roep je het wel een beetje over jezelf af. Elke andere speler die normaal doet had dit niet gebeurd
 
LisandroSemedo
 
10
25 april 2019 om 22:37
Hoe zuur je reageert op een paar minder bedeelden maakt je ook niet veel beter. Sta er gewoon boven man.
 
KusH
 
26
25 april 2019 om 22:37
Allereerst Hoop ik dat de blessure van Lozano meevalt. Zag er pijnlijk uit!Publiek van Willem2, dat ik een paar weken terug nog complimenteerde moet ik nu een 0 geven. Onsmakelijk gezongen toen Lozano op de grond lag.Overigens speelde ze erg slecht Willem2. Alles voor de finale. Geen greintje inzet.. bang voor kaarten.. bah.PSV makkelijk en verdiend gewonnen helaas....
 
Musi26
 
5
25 april 2019 om 22:37
Ik zonder geluid de wedstrijd zitten te kijken en heb dus niets van de supporters meegekregen. Kun je uitleggen wat je precies bedoelt?
 
maradungatje
 
7
25 april 2019 om 22:45
Het valt allemaal echt reuze mee, het is zeker niet zo dat zij masaal aan het juichen zijn als Lozano geblesseerd raakt of weggedragen wordt. Vind het een heel erg overdreven reactie. Gewoon een beetje zielig doen.
 
Skede
 
32
25 april 2019 om 22:53
Hou toch heel gauw op joh. Ze juichen als hij blijft liggen. Juichen als de brancard het veld op komt. En zingen 'Lozano hoerenjong' als hij weggedragen wordt. Met je 'zielig doen'. Jij doet zielig als je dit gaat ontkennen.
 
KusH
 
6
25 april 2019 om 23:02
Sorry man maar dit is niet zielig doen. Ze waren al meerdere keren datgene aan t zingen en duidelijk dan ook. Dat tot daar toe. Maar als hij ligt en dan nog een keer vindt ik echt niet cool.
 
fr010-1908
 
3
25 april 2019 om 23:53
Als die elke week ligt te rollen van de “pijn” terwijl der niks aan de hand is roep je het wel een beetje over jezelf af. Elke andere speler die normaal doet had dit niet gebeurd
 
AFCA-024
 
11
25 april 2019 om 22:40
Wat een gezeik om een beetje gejen. Je doet net of het forse spreekkoren zijn of dat ze hem bedreigen of zo.
 
Biggles
 
14
25 april 2019 om 22:55
Nou. Stel je eens voor dat we met zijn allen een zware blessure zo zouden bejubelen. Want wat is er mooier dan een blessure voor een tegenstander. En laten we dat gejen noemen. Dat maakt het allemaal wat milder. Die speler moet zich immers niet aanstellen. Hij koopt maar een paar nieuwe benen die aansteller. Laten we elke speler met een blessure (been,arm of hoord) voortaan dus als supporter van de andere partij bezingen dat ie een hoerenzoon is. Want gelukkig is dat maar gejen! Alhoewel ik je nu inmiddels wel toezing. Haha Misselijkmakend! ik hoop dat je in de gaten had dat ik een tikkeltje sarcastisch was, zonder je te jennen!
 
mrkos
 
18
25 april 2019 om 22:34
Mensen we hebben vandaag een wonder gezien. Van Bommel heeft namelijk de stap durven zetten om Rosario te wisselen. Van Bommel leert het wel. Nee zonder gekheid, wat had PSV hier vanavond meer uit kunnen halen, wat was Willem 2 zwak zeg. Waarschijnlijk zitten ze met hun hoofd al bij de bekerfinale, maar vanavond was iig uitermate slecht. Als het dan zo vroeg 3-0 is denk je maak er nog wat meer? Maar nee PSV heeft daar blijkbaar het karakter niet voor.. Wel geniet ik enorm van Malen, heerlijk spelertje om te zien..ik denk dat Ajax wel kampioen wordt, die gaan het niet nog een keer laten liggen tegen De Graafschap en Utrecht. Het zal hoe dan ook terecht zijn als ze kampioen worden, want ze spelen gewoon het beste en mooiste voetbal imo.
 
Sulejmanii
 
47
25 april 2019 om 22:34
Helaas een super verdiende overwinning van Psv, het was wel echt zichtbaar dat heel Willem 2 zich aan het sparen was voor de beker finale. Eigenlijk zou die regel echt aangepast moeten worden, ik snap echt niet waarom die kaarten doortellen voor de beker voor beide teams is dat lastig! Overigens zonder Psv daarbij tekort te doen, want er verdiende vandaag maar een ploeg om te winnen en dat was Psv. Die Malen is volgens mij een jeugd exponent van Psv die jongen komt er wel, wat een gevaar komt van die jongen met specifieke kwaliteiten leuk om te zien zeker op het oog met Oranje. Goed om te zien dat er een goede jeugd lichting aanstaande is, in het Eindhovense die Gapko vind ik ook een leuke speler. Bergwijn had een penalty moeten krijgen, net als wij precies dezelfde situatie tegen Vitesse. Heel vreemd dat Psv niet voor meer goals ging, erg merkwaardig vandaag had het gekund maar ik ben er blij mee. Ik had me weer groen en geel geërgerd in de eerste helft aan Lozano, maar die trieste aftocht was vreselijk om te zien dat verdiend niemand. Beterschap. Tot slot nog complimenten voor de Willem 2 supporters, wat een sfeer en geluid kwam er van de tribunes en dat vanaf minuut. Hierin ga ik een club als Nac ook missen, die konden er ook wat maar die bezwijken waarschijnlijk door wanbeleid. Gefeliciteerd Psv-ers, ik had het graag anders gezien maar dat zou niet terecht zijn. Het blijft super spannend onze titanenstrijd.................................??Edit: Complimenten waren natuurlijk niet voor dat gejuich na die blessure van Lozano, maar ik bedoelde uitsluitend voor de sfeer in het stadion. Die mensen reageerden zich waarschijnlijk af op de eerste helft, maar dat was niet de manier en super onsmakelijk. Ik had de televisie niet de gehele match hard op staan, en ik had ook niet meegekregen dat Lozano al de hele wedstrijd negatief werd toegezongen.
 
Skede
 
66
25 april 2019 om 22:36
Complimenten voor de supporters van Willem 2 lijken me na vanavond niet op z'n plaats. Kansloos volk daar zeg.
 
DannyUtreg
 
1
25 april 2019 om 22:38
Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, wat gebeurde er precies?
 
mrkos
 
5
25 april 2019 om 22:40
Ik denk dat hij doelt op de spreekkoren richting Lozano toen hij geblesseerd eraf ging? Triest inderdaad.
 
Sanderr
 
6
25 april 2019 om 22:42
Wat werd er precies gedaan Skede? Heb met minimaal geluid gekeken dus niet meegekregen. Lees er hier al veel over dus zal niet smakelijk zijn vrees ik..
 
Harmr
 
2
25 april 2019 om 22:42
Lozano ging eraf met een ogenschijnlijk zware knieblessure en werd "toegezongen" door de Willem II aanhang. Niet echt fraai..
 
Skede
 
14
25 april 2019 om 22:43
Hele wedstrijd 'Lozano hoerenjong' zingen, vervolgens juichen als de brancard voor hem het veld opkomt en daarna weer hetzelfde zingen als hij weggedragen wordt. Treurig. Snap best dat supporters van andere clubs een hekel aan hem hebben, maar dit is gewoon kansloos.
 
Sulejmanii
 
7
25 april 2019 om 22:44
Skede, mijn excuses ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn bewoordingen. Gefeliciteerd met deze dikverdiende 3-punter.
 
Skede
 
7
25 april 2019 om 22:46
Joh geen probleem, voor de rest helemaal eens hoor!
 
SpeedyAFC
 
5
25 april 2019 om 22:48
@dannyutreg Willem II heeft nul doelpogingen gehad. PSV liet ze alle hoeken van het veld zien. Gingen ze zingen 'helemaal niets bij Psv'. Was echt behoorlijk gênant. Wellicht dat met hun eerste keeper Willem II beter verdedigd, maar op basis van de wedstrijd van vandaag zijn ze echt volstrekt kansloos in de beker finale.
 
Sanderr
 
4
25 april 2019 om 22:51
Gefeliciteerd inderdaad, was niet veel op af te dingen vandaag. Had graag gezien dat Willem II wat meer weerstand kon bieden maar helaas. Niet goed voor je hart zulke titelontknopingen.. Nog ruim weken voor de volgende pot, pfff...
 
Skede
 
1
25 april 2019 om 22:58
Haha, ja al kan ik me voorstellen dat het voor een ajacied iets beter te doen is.. Verwacht zelf dat het voor ajax niet meer fout kan gaan. Maar dit is in ieder geval beter dan competities waar de kampioen 6 wedstrijden voor het einde klaar is..
 
Sulejmanii
 
0
25 april 2019 om 23:06
Skede absoluut waar! Zo een competitie als in Frankrijk, Italië, en in mindere mate Duitsland en Spanje. Mij niet gezien hoor, bijna ieder jaar hetzelfde liedje en gewoon vroeg al geen spanning meer. Tot de laatste dag doen we beide mee, en natuurlijk hoop ik dat wij aan het langste eind trekken deze keer.. ??
 
Skede
 
0
25 april 2019 om 23:30
Nee precies. Minder goed voor je hart maar in ieder geval wel spannender haha. We gaan het zien...
 
Sulejmanii
 
0
28 april 2019 om 22:34
??
 
DierBoom
 
19
25 april 2019 om 22:37
Complimenten aan de supporters? Waren meer bezig met PSV en Lozano dan met hun eigen club aanmoedigen. Dieptepunt Lozano uitjouwen terwijl die misschien wel een zware blessure heeft. Dieptriest en Willem II onwaardig.
 
Finalvoetbal
 
51
25 april 2019 om 22:37
Malen komt uit de jeugd van Ajax.
 
Musi26
 
13
25 april 2019 om 22:41
Dat zou sulejmanii met een ajax logo toch ook moeten weten.
 
Sulejmanii
 
3
25 april 2019 om 22:49
Moes ik zal jou voortaan wel even raadplegen daarnaast stond er ook volgens mij, als alwetende zul jij alles weten van Ajax. Ik heb er in ieder geval, geen enkel probleem als ik een keer fout zit of iets niet zeker weet.??
 
Sulejmanii
 
3
25 april 2019 om 22:50
Finalvoetbal, oh ok goed! Bedankt voor jouw correctie.
 
rrbeuk
 
14
25 april 2019 om 22:37
Malen komt uit de Ajax jeugd en is mislukt in Engeland. Lozano irriteert mij ook al tijden, maar een blessure gun je niemand.
 
Sanderr
 
16
25 april 2019 om 22:44
Mislukt in Engeland? Speelde enkel in de jeugd en deed het daar gewoon vrij prima. Niet doorbreken bij Arsenal noem ik niet direct falen, gewoon een goede speler hoor. Vond hem vandaag de beste PSVer
 
Skede
 
5
25 april 2019 om 22:44
Mislukt in Engeland? Heeft daar zelfs gewoon bij het eerste meegespeeld hoor.
 
wolterx
 
2
25 april 2019 om 22:50
Hij heeft volgensmij geen officiële wedstrijd voor Arsenal gespeeld toch? Probleem daar was dat hij geen vaste positie had, op alle 4 de posities waar hij kan spelen had Arsenal in o23 al een speler die meer 'gespecialiseerd' was op die positie. Heeft daar op links en rechts gespeeld maar ook als spits en op 10.
 
SpeedyAFC
 
1
25 april 2019 om 22:50
Hij wist niet door te breken in Engeland. Is geen schande, maar weinig jonge spelers breken daar door. Maar hij heeft er wel tijd mee verloren, breekt nu bij PSV door op zijn 20ste maar had dat eerder kunnen doen als hij niet vertrokken was. Maar goed, hij is nog jong genoeg.
 
blackpool
 
1
25 april 2019 om 22:53
Misschien een keer mogen meetrainen maar heeft nooit een officiele wedstrijd gespeeld bij Arsenal.
 
Sanderr
 
1
25 april 2019 om 22:56
Bij PSV had hij dat probleem ook kunnen hebben toch? Ik vind hem nog steeds geen duidelijke rechtsbuiten of duidelijke spits ofzo, kan inderdaad overal een beetje. Met Luuk, Lozano en Bergwijn zou het 2 jaar geleden evengoed lastog geweest zijn voor hem, evenals bij Ajax met Ziyech, Dolberg (toen), Younes/Kluivert. Je bent nergens zeker van een vroege doorbraak. Kijk naar een topper als Frenkie de Jong bijvoorbeeld, ook hij brak relatief laat door. Sommigen staan er op hun 16e en bakken er later niks meer van, je weet het toch niet.
 
Skede
 
4
25 april 2019 om 22:59
Heeft in een oefenwedstrijd als broekie mee mogen doen. Dat zegt in ieder geval dat ze wat in je zien en dat je zeker niet mislukt bent.
 
rrbeuk
 
0
26 april 2019 om 08:35
Hij is te vroeg vertrokken en heeft het niet gered in Engeland. Schande? Nee zeker niet, maar er zijn er maar weinig die doorbreken op dat niveau.
 
rrbeuk
 
0
26 april 2019 om 08:36
Daarom staat hij nu onder contract bij PSV... Dan zien ze niets in je hoor. Wanner dat wel het geval is verhuren ze je tot einde contract in de hoop dat je potentie er nog uitkomt.
 
MidoW
 
7
25 april 2019 om 22:38
Malen komt uit de jeugd van Ajax en Arsenal. Wat was dit slecht trouwens. Op doelsaldo hoefde en hoeft PSV niet meer te hopen.
 
-Riciotto-
 
7
25 april 2019 om 22:41
Malen komt uit de jeugd van Ajax en is via Arsenal bij psv beland
 
Lasse
 
7
25 april 2019 om 22:42
@Sulejmanii: ik ben niet de enige die dit opmerkt, maar als Ajacied zou je toch moeten weten dat Malen uit de jeugd van Ajax komt - net als Bergwijn overigens. Malen speelde van 2008 tot 2014 bij Ajax, Bergwijn van 2009 tot 2011
 
wolterx
 
3
25 april 2019 om 22:47
Bergwijn is met 7 jaar gescout door Ajax, die is 2004 volgensmij ingestroomd in de opleiding, speelde nog in de F-jeugd.
 
Sulejmanii
 
2
25 april 2019 om 22:54
Lasse ik zei het net al tegen Musi, ik had mijn twijfels maar ik wist het niet zeker. Van Bergwijn wist ik wel, dat verhaal is inmiddels uitgekauwd. Ik vind het overigens wel knap, dat jullie iedere jeugdspeler kennen en de geschiedenis daar van. ??
 
Lasse
 
0
25 april 2019 om 23:25
@wolterx: ah ja daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben. Speelde (in dezelfde lichting) met Appie volgens mij@Sulejmanii: haha ja dat zijn drie dingen, 1) groot Ajax-fan, 2) football manager en 3) zeeën van tijd tijdens m’n studententijd om trainingen en (jeugd)wedstrijden bij te wonen!
 
wolterx
 
0
25 april 2019 om 23:36
Klopt, speelde met Bergsma, Nouri en Dekker in dat team. Zou zo snel niet kunnen zeggen wie nog speelde in dat F-team. Vd Beek kwam er pas later bij.
 
wolterx
 
2
25 april 2019 om 23:47
Bij het zoeken kwam ik uit bij een bestand van Ajaxjaar 2005/2006 waar het over de F1 gaat, die werden dat seizoen in allebei de competities eerste met 115 goals voor en 7 tegen eerste seizoenshelft en 103 goals voor en 3 tegen tweede seizoenshelft, tamelijk bizar haha.
 
Lasse
 
0
27 april 2019 om 09:24
Tamelijk mag je weglaten, dat is bizar!
 
Sulejmanii
 
0
28 april 2019 om 22:35
??
 
MChellinga
 
1
25 april 2019 om 22:44
Malen komt uit Ajax jeugd.. is vroeg naar Arsenal vertrokken als ik me niet vergis.
 
Valceryn
 
13
25 april 2019 om 22:55
Iets, maar ik weet niet wat, zegt me dat Malen bij Ajax heeft gespeeld. Iemand die het weet? Iemand?
 
Sulejmanii
 
1
25 april 2019 om 23:08
Valceryn ja dat klopt, dat hebben meerdere leden net aangegeven.
 
leonardho
 
0
25 april 2019 om 23:49
Donyell malen is een jeugdexponent, heeft een tijdje in Engeland gevoetbald, dacht Arsenal.
 
Thorand
 
1
26 april 2019 om 00:16
Malen is een jeugd exponent van Ajax
 
roelAJAX
 
6
25 april 2019 om 22:35
Weer zon saaie pot van PSV, ook heb ik (kan door de gekleurde bril komen) het gevoel gehad dat Willem 2 alles op safe speelde. Alle spelers wilde fit blijven voor de bekerfinale
 
SpeedyAFC
 
1
25 april 2019 om 22:52
Fit blijven voor een wedstrijd die over tien dagen gespeeld wordt? Geloof niet dat ik ze begrijp. Juist door nu lekker diep te gaan en een goede pot te spelen, kom je in een flow. Nu heb je recent met 4-1 van Ajax verloren, gelijk tegen Excelsior en 3-0 verloren van Psv. Lijkt me lastig om dan met veel vertrouwen de finale in te gaan.
 
AsRoma8
 
1
25 april 2019 om 23:52
Ja jij vind elke PSV wedstrijd saai als het ze zo simpel winnen.
 
SupporterAFCA
 
9
25 april 2019 om 22:35
Deze westrijd is anders verlopen dan vele hadden verwacht of misschien hadden gehoopt. Uiteindelijk een hele simpele overwinning voor psv tegen een triest Willem 2. Als psv kampioen dacht te worden door een beter doelsaldo kan dat idee ook de prullenbak in, dan had je hier echt met 6 of 7-0 moet winnen.
 
Skede
 
14
25 april 2019 om 22:37
Denk niet dat er ook maar iemand is die de illusie heeft dat PSV op doelsaldo nog kampioen kon worden.
 
SupporterAFCA
 
3
25 april 2019 om 22:42
Las in de reacties onder de westrijd dat er genoeg nog hoop in hadden. Maar dat is inderdaad een kansloze gedachte.
 
Lucas1913
 
0
25 april 2019 om 22:44
Ik, als PSV hier had gedaan wat ze moesten en konden doen. Net als vorige week tegen ADO, die ook geen enkele inzet toonde.
 
Lucas1913
 
0
25 april 2019 om 22:45
Correctie: wat ze moesten doen want het is wel duidelijk dat ze het niet meer kunnen..
 
SupporterAFCA
 
0
25 april 2019 om 23:02
Dat lijkt me sterk wie checkt er nou constant de reacties. Uiteindelijk kijk je toch vooral de westrijd?
 
-Riciotto-
 
1
25 april 2019 om 22:43
Zelfde dachten we na willem II - ajax ... lastige pot, simpele overwinning voor Ajax
 
Strandbal
 
0
25 april 2019 om 22:45
Ik had inderdaad anders verwacht. Willem II is gewoon ook nog in de race om een play-off plaats. En tuurlijk, zo’n bekerfinale is specialer. Maar ze hebben 9-10 dagen rust, dus een beetje inzet zou je toch verwachten. Het enige beetje duel dat werd aangegaan leverde een klote-blessure voor Lozano op. PSV heeft zeer verdiend gewonnen. Ze hebben dit cadeautje professioneel uitgepakt.
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 22:54
Doelsaldo doet er niet mee toe, dat kon PSV niet meer inlopen. Tegen AZ scoor je niet veel, moet PSV gewoon winnen en ze moeten hopen dat Ajax thuis punten verliest tegen Utrecht. Maar dat Ajax de laatste wedstrijd van het seizoen vol gaat tegen de Graafschap, dat lijkt me wel duidelijk. Voor veel gasten hun laatste wedstrijd voor Ajax.
 
NL_Modric
 
4
25 april 2019 om 22:35
Waardeloze instelling bij Willem 2. Kan je Koster wel verwijten dit.
 
deuslovult
 
9
25 april 2019 om 22:38
Koster en Anita, ex Ajacieden. Leek meer op of ze ex feyenoorders zijn. Lekker open huis houden. Stel lullen
 
ajaxrkc33
 
6
25 april 2019 om 22:35
Wat een zwak Willem II vanavond. Hadden er totaal geen zin in vanavond. Maar als het goed is gaan wij het gewoon op eigen kracht doen.
 
SpeedyAFC
 
3
25 april 2019 om 22:38
Dat soweiso. Dat PSV ging winnen was wel verwacht, dat Willem II zo slecht zou spelen, dat was wel onverwachts. Het was echt helemaal niets. Ajax moet gewoon winnen van Utrecht thuis. Zal niet makkelijk worden maar is wel te doen. De Graafschap uit wint dit Ajax met deze trainer sowieso wel. De vraag is dan, weet PSV te winnen bij AZ uit?
 
maxromero10
 
2
25 april 2019 om 22:35
Een goede wedstrijd van PSV. En een zeer zwak willem 2. Is wel zonde, want je kon hier aan de doelsaldo werken. Maar goed. 3 punten binnen. En nu lekker uitrusten. En klaar stomen richting alkmaar!
 
deuslovult
 
9
25 april 2019 om 22:36
Schaam je dood, stel Tilburgse prutsers. Geen serie van 4 a 5 succesvolle passes gezien. Psv, degelijk gespeeld, had lekker aan het doelsaldo kunnen werken met wat meer dadendrang
 
molletje123
 
1
25 april 2019 om 22:36
Prima overwinning, nauwelijks iets weggegeven. Maar één doelpuntje inlopen op Ajax is niet voldoende... Gefeliciteerd Ajacieden, jullie zijn (wederom) de winnaars van de midweekse speelronde.
 
SpeedyAFC
 
3
25 april 2019 om 22:36
Grote vraag is nu hoe ernstig is Lozano geblesseerd? Want die wil je er tegen AZ wel bij hebben met zijn snelheid.
 
DierBoom
 
3
25 april 2019 om 22:40
Lozano speelt heel eerlijk gezegd de laatste maanden niet heel goed. Is misschien de aanvaller die het meest gemist kan worden, hoe vervelend zo’n blessure ook is.
 
Strandbal
 
2
25 april 2019 om 22:48
Ik denk dat met Bergwijn op rechts en Gakpo op links PSV er momenteel niet slechter op wordt. Gakpo is steeds gevaarlijk als hij invalt. Wel klote voor Lozano uiteraard. Valt hopelijk mee voor hem.
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 22:55
Mwah, tegen AZ ga je wel ruimte krijgen, dan is hij met zijn snelheid en diepgang wel een wapen. Juist in dat soort wedstrijden vind ik Lozano meestal wel erg goed.
 
deuslovult
 
0
25 april 2019 om 22:55
Lozano was anders belang zat met penalty's versieren en tegen vvv zorgen voor de winst
 
ArsenalFanehv
 
3
25 april 2019 om 22:36
Toch mooi alle kritiek op van Bommel zijn opstelling en dan toch vrij eenvoudig uit bij Willem2 winnen.
 
LisandroSemedo
 
17
25 april 2019 om 22:38
Dat ligt niet echt bij zijn opstelling. Eerder bij Willem 2.
 
SpeedyAFC
 
8
25 april 2019 om 22:39
Denk dat het werkelijk niets uitgemaakt had welke opstelling van Bommel gekozen had. Willem II is al bezig met een wedstrijd van over tien dagen.
 
flexje
 
5
25 april 2019 om 22:36
En dan maar 0-3, tegen dit nietswillende Willem 2.
 
Skede
 
10
25 april 2019 om 22:38
Sinds 2014 niet meer gewonnen, vooraf was het gewoon een lastige uitwedstrijd. Dan is 0-3 prima.
 
flexje
 
4
25 april 2019 om 22:40
Op papier wel, maar als PSV wat meer aanzet kan dat toch 0-8 zijn? Ik snap niet dat de wedstrijd zo gemakzuchtig verliep
 
Skede
 
7
25 april 2019 om 22:42
In deze vorm zit er echt geen 0-8 in
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 22:57
8-0 is niet reëel. Publiek wordt dan boos en de Willem II spelers zullen dan toch aan moeten zetten en zich in moeten spannen. Het is al een tijdje duidelijk dat PSV het niet op doelsaldo gaat redden. PSV zal gewoon van AZ moeten winnen en moeten hopen dat Utrecht Ajax punten af snoept.
 
Thorand
 
5
25 april 2019 om 22:36
Wat kwam Willem 2 slecht voor de dag zeg! Zijn met hun koppies waarschijnlijk bezig met de bekerfinale... PSV was nou ook niet opper best maar het was met name Willem 2 dus dat onthutsend slecht was vandaag, totaal geen inzet en strijd zoals zij dat wel kunnen.
 
076Ray
 
7
25 april 2019 om 22:38
Willem 2 heeft denk ik een dikke premie ontvangen wat een vertoning zeg. Geen inzet en passie hmm
 
Quirento
 
7
25 april 2019 om 22:38
Malen was heel goed. Verdedigend weer ijzersterk, hoewel er echt nog verbetering zit in het veldspel. Hopen dat die paupers van de Kingside op 5 mei eens goed op hun muil gaan.
 
Meneer Daniel
 
1
25 april 2019 om 22:51
Malen was inderdaad goed, verdedigend was er bij Psv zeer weinig aan te merken. Geen moment in de problemen geweest. wel vreemd om te zien dat al 2 Psv'ers hopen dat Ajax op 5 mei wint .
 
Holland8
 
2
25 april 2019 om 22:38
Donyel Malen! We hebben er weer een parel bij. Hoe heeft Van Bommel deze jongen zo vaak en zo lang op de bank gehouden. Bizar. Neem aan dat Koeman vanavond meteen belt. Wordt een internationale topper. Kom terug naar Ajax.
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 22:59
Valt toch wel mee? Hij mocht 29 wedstrijden mee doen. Koeman zal hem echt nu nog niet oproepen, Oranje is behoorlijk gegroeid afgelopen jaar. Hij zal eerst internationale ervaring op moeten gaan doen en ook daar stappen in moeten maken.
 
Real Madr!d
 
6
25 april 2019 om 22:38
Volwassen wedstrijd van Psv. Malen blijft zich echt sterk ontwikkelen. Prima goal, en een prima assist. En dat je hier de nul houdt, vind ik nog best knap want bij Willem II loopt er echt een hele goede spits die er iedere wedstrijd wel 1 in knalt. Maar Isak was vrijwel de hele wedstrijd onzichtbaar. Helaas ook een smet met de blessure van Lozano. Die linksback die inviel, was de hele tweede helft alleen maar op zoek om Lozano uit de wedstrijd te schoppen. En op het eind is dat hem gelukt ook met zo dwaze tackle. Hopelijk valt het mee met Lozano. En die Willem II supporters zijn ook grappig, of eerder sneu. 0-3 achter en dan helemaal niets in Eindhoven roepen. Hilarisch. Jammer voor ze dat ze Ajax niet konden helpen. Spierballen talen van Tapia en Peters zijn ook niet gelukt. Succes in de bekerfinale. Ik hoop voor ze dat ze niet helemaal scheel getikt gaan worden. Maar goed. 6 punten pakken tegen AZ en Heracles en blijven hopen.
 
gomes1psv
 
1
25 april 2019 om 23:06
Hoewel hij geen basisspeler is, kan Malen op een uitstekend seizoen terugkijken. Op basis van speelminuten loopt Malen 1 op 1 qua goals en daarmee laat hij zien dat hij klaar is om Bergwijn of Lozano uitstekend kan vervangen als ze weg zijn. Met Lozano dramatisch uit vorm, voorzie ik daarom ook geen verzwakking in het restant van de competitie, mocht de Mexicaan definitief uitvallen. Zeker als Gakpo nog als achtervang geldt. Waarom is het jammer voor Willem II dat ze Ajax niet konden helpen trouwens?
 
Real Madr!d
 
1
25 april 2019 om 23:31
De manier waarop hoe de Willem II supporters zich gedroegen vandaag. Leek er allemaal sterk op dat ze hoopte om Ajax in de titelstrijd een handje mee te helpen. Sneu toch als je helemaal niets in Eindhoven gaat roepen terwijl je 0-3 achter staat? Of toen Lozano met per brancard van het veld af ging, werd dat massaal toegejuicht. Die 9 miljoen die ze kregen met de transfer van De Jong, zou denk ik ook wel lekker smaken, en daar wouden ze iets voor terug geven door vandaag punten af te snoepen van Psv. Vergeet ook niet de spierballen talen die Tapia en Peters hadden voor de wedstrijd. De titelstrijd zou wel ff in Tillburg beslist worden. Verder helemaal eens over Malen.
 
Regulator
 
9
25 april 2019 om 22:39
Voetballend begon de wedstrijd slecht, maar dacht: sfeer zit er goed in, dus alsnog een leuke wedstrijd om te volgen. Maar wow, de spreekkoren van de W2 supporters bij Lozano's blessure: vernederend en te beschamend voor woorden. Wat een nare mensen zeg.
 
grasveld7
 
10
25 april 2019 om 22:39
Vandaag toch wel het slechtste Willem 2 gezien van dit seizoen, mijn hemel wat zakte ze vandaag door de ondergrens! Alles op de beker gericht en terecht natuurlijk, maar dit was toch wel lachwekkend slecht. PSV was naar het eerste half uur heer en meester, de score had dan ook hoger uit kunnen vallen, zeer vreemd dat ze niet door drukte om er nog meer te maken. Het doelsaldo is nu 10, dat betekent dus dat Psv er 12 moet maken om alleen al gelijk te komen als beide ploegen gewoon haar wedstrijden winnen en Ajax slechts met een minimaal verschil (1 doelpunt) wint tegen zowel Utrecht als De Graafschap, dat gaat realistisch gezien en met de huidige vorm niet gebeuren. Dus het doelsaldo is nu toch wel uitgesloten. Verder de complimenten voor Malen, voor mij de man van de wedstrijd, speelde een heerlijk pot vandaag.
 
Lucas1913
 
4
25 april 2019 om 22:39
Ongelooflijk slecht dit.. als PSV nog iets van vertrouwen had gehad, had je hier (en overigens ook tegen ADO) alles op alles moet zetten om een monsterscore te noteren. Zelfs willem2 leek er aan mee te willen werken.. Maar PSV tikt de bal liever rond achterin, houdt het tempo lekker in slowmotion, op het einde nog een beetje tijdrekken... Geen enkele drang om te scoren... niet om aan te zien!! Lichtpuntje: Lozano die de laatste twee wedstrijden misschien niet speelt!
 
Voetballer 2
 
7
25 april 2019 om 22:40
Eenvoudige zege ? Ik denk eerder een cadeautje van Willem 2. Wat een belabberde waardeloze instelling dit Willem 2. Je zou haast spreken van Match Fixing. Nu maar hopen dat ze afgedroogd worden in de bekerfinale want meer verdienen ze niet
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 23:01
Geen match fixing, ze waren gewoon erg slecht. Hun reserve keeper voorop. Al weken speelt Willem II erg matig, verloren 4-1 van Ajax, gelijk tegen Excelsior en nu 0-3 op de broek van Psv. Lijkt me niet makkelijk om ineens weer in een goede flow te komen.
 
tubes
 
1
25 april 2019 om 23:52
Ze waren slecht EN deden er gewoon geen moer aan. Tegen Ajax gingen ze in ieder geval nog tot het gaatje.
 
MATEJA_MEMPHIS
 
2
25 april 2019 om 22:40
De Jong op 10 pakt hier gewoon heel goed uit. Wint zn duels en dan heb je er nog 3 voorin. Malen lekkere pot. Gezeur de hele tijd om die bekerfinale. Zal best wel in de hoofden zitten, maar ze zijn kwalitatief sowieso een stuk minder. PSV eindelijk weer eens sterk en overtuigend.
 
Meneer Daniel
 
2
25 april 2019 om 22:40
Zat er wel in dit, een eenvoudige overwinning voor Psv. Misschien omdat Willem 2 wilde sparen, maar vergeet niet dat Psv met 80 punten slechts 2e staat. Dan kan je niet zomaar verwachten dat Willem II hier zomaar even overheen gaat. Psv had weer aan het doelsaldo kunnen werken maar dat zat er dus ook weer niet in. Is dit onkunde? Of kunnen ze gewoon niet beter? Zeker als je de 0-3 ziet zou het mogelijk moeten zijn, mooie goal was dat. Smetje is de smerige tackle op Lozano, onnodig. Gelukkig voor Psv in dit geval is dat ze over 17 dagen pas weer spelen, ik verwacht hem er in Alkmaar er gewoon bij. Al met al, zeer terechte overwinning! Ook eens fijn dat we niet over scheidsrechter, dan wel over VAR hoeven te discussiëren.
 
Thetruth
 
4
25 april 2019 om 22:41
Willem 2 is dom bezig. Tegen ajax verlies je 9 op de 10 keer. Dan zou je denken dat ze nog vol gaan om voor de play ofs te gaan. PSV verdiende overwinning en wat hoop ik dat ajax willem 2 een goed pakslaag geeft in de finale.
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 23:02
Ja het lijkt erop dat Groningen er nu overheen gaat. maar goed, van PSV verliezen zat er ook bij een beter Willem II wel in. Het gelijke spel tegen Excelsior was eigenlijk erger.
 
Ampie
 
1
25 april 2019 om 22:44
Hahaha die aanvoerder geeft bijkans toe dat ze er weinig aan deden, en dan probeert hij t nog goed te praten ook ?? die vent is bijkans even schandalig als die supporters. Benieuwd wat lozano heeft, zag er lelijk uit maar verwacht dat ie volgende week gewoon weer op t veld staat. Zou nu best grappig zijn als er ineens een aantal van Willem II geblesseerd raken op de training na deze zware inspanning
 
ajaxchamps
 
2
25 april 2019 om 22:44
Je hoopt dan toch altijd een beetje op een sterk Willem2 wat het PSV moeilijk kan maken. Maar dit was echt een makkie voor Psv, hoefde niet eens goed te spelen. Wat was Willem2 zwak zeg. Slappe hap, zelden zo veel onnodig balverlies gezien, Zoet heeft echt letterlijk geen redding hoeven verrichten. Willem2 in gedachte al bij de bekerfinale, hoor het nu Peters ook zelf zeggen. Jammer, had meer verwacht van Willem2 om Ajax een handje te helpen richting de titel.
 
gomes1psv
 
3
25 april 2019 om 22:49
Ach, twee of drie weken geleden was dat toch met Willem II - Ajax hetzelfde? Gewoon teveel opgehemeld die ploeg.
 
SpeedyAFC
 
0
25 april 2019 om 23:05
Precies, hetzelfde tegen Excelsior, ook eenvoudig punt verlies. Die halve finale tegen AZ was ook met penalty's op het nippertje door. Uiteindelijk staat Willem II straks gewoon negende en wint Ajax hoogstwaarschijnlijk de beker finale. Willem II zal stijf staan van de spanning terwijl Ajax in de CL flow zit.
 
tubes
 
0
25 april 2019 om 23:49
Toen toonde ze veel meer inzet. Kijk de beelden er nog maar eens op na.
 
DavidNED
 
5
25 april 2019 om 22:45
Willem II heeft geen moer gedaan. Zoet had op de tribune kunnen plaats nemen.
 
Robby
 
3
25 april 2019 om 22:45
Ongelofelijk Willem II onwaardig dit. Los dat het balen is dat je 3 basisspelers moet missen mag je op inzet nooit toegeven. Totaal geen passie meer wat er just wel inzat na de winterstop. Weer een kadotje aan PSV en waarom. Je maakte gewoon kans op playoffs en dat was een mooie afsluiting van het seizoen. Nu is het klaar en kunnen we ons gaan opmaken voor volgend seizoen. Prima seizoen gedraaid hoor maar zo jammer van de laatste paar wedstrijden.
 
Snieske
 
1
25 april 2019 om 22:48
Hopelijk valt de blessure van Lozano persoonlijk voor hem mee! maar wat ben ik en ik denk vele andere PSV supporters klaar met die gast zeg! Hij is alleen maar bezig met zuigen, vallen en is tijdens de wedstrijden totaal in zijn eigen wereld! Zelfs tegen W2 verdedigers die speelde met handrem erop, heeft hij echt niks kunnen creëeren! Snel verkopen deze zomer want brengt al maanden niet het gewenste gedrag en niveau!
 
soccerroos
 
2
25 april 2019 om 22:49
Straks sta je dan met 86 punten en 100 goals op plek 2, kunnen we dan praten over een mislukt seizoen? Ja rkc is een fout, maar de analisten zeiden vooraf deze opstelling is gewoon middenmoot van de eredivisie. Maar nu hoor ik ze niet. Het middenveld scoort inderdaad niet veel. Maar kunnen we klagen met 100 goals in 34 wedstrijden? Verder hebben we 24 goals tegen.
 
SpeedyAFC
 
1
25 april 2019 om 23:10
Het ligt eraan hoe je er naar kijkt. De competitie ging op zich prima voor Psv, ook al wordt je tweede maar op basis van de eerste competitie helft, hadden ze Ajax niet langszij mogen laten komen. De beker was dit jaar wel een blamage voor Psv. Een B elftal opstellen en er dan uitvliegen dat is vrij stom te noemen. Overkwam Ajax overigens ook bijna maar dat liep net goed af., Daarna speelde Ten Hag alleen nog maar met zijn basis elf in de beker. De CL had beter gekund, een derde plek in de poule was lastig maar niet onmogelijk.
 
broman
 
2
25 april 2019 om 22:51
PSV moet nu minimaal 6x score in elke wedstrijd die ze nog spelen, dan nog hopen dat Ajax niet meer dan met 1-0 wint lol
 
LAZIObart1988
 
1
25 april 2019 om 23:01
En dan te bedenken dat in sommige competities het onderling resultaat lijdend is...
 
pinko
 
3
25 april 2019 om 22:52
Hopelijk geeft Ajax in de finale om de Knvb beker dit Willem II een flink pak slaag voor hun lamlendigheid vandaag. En dan met lege handen staan. Boontje enz.
 
davidss
 
3
25 april 2019 om 22:52
Jammer dat Willem 2 er geen zin in had. Die waren al met hun hoofd bij de finale. Onbegrijpelijk dat PSV daar geen gebruik van heeft gemaakt. Ervanuit gaande dat Ajax 2 keer met 1 doelpunt verschil wint moet PSV 13 keer scoren om boven Ajax te eindigen. Ajax hoeft alleen nog maar te winnen. Het doelsaldo is niet meer interessant.
 
LAZIObart1988
 
3
25 april 2019 om 22:58
Bovendien moet PSV in dat geval ook 2x de nul houden of anders bij elke tegengoal een doelpunt bovenop de 13 goals maken.
 
gomes1psv
 
0
25 april 2019 om 22:55
Ik vond het opnieuw niet groots, maar Willem II legde PSV ook geen strobreed in de weg. Ik hoop dat Van Bommel toch wat aan wijsheid heeft gewonnen het laatste kwartier: met Gutierrez gingen er eindelijk weer eens wat ballen naar voren, waar Rosario - áls hij de bal al eens lekker onder controle kreeg en een voortzetting kon geven - steevast met een breedtepassje komt om het vervolg aan de harde voeten van Dumfriies over te laten. Gutierrez begrijpt waar de bal moet komen te liggen, voelt de diepgang van de snelle spelers aan en heeft zelf een prima schot en gevoel voor positie om zelf een goal te kunnen maken. Dat zijn verdedigende kwaliteiten vooralsnog wat minder zijn, boeit me niet. Laat daar een speler als Sadilek voor opdraaien met Viergever en Schwaab; een dirigent is belangrijker dan een enkele muzikant...
 
ajaxchamps
 
1
25 april 2019 om 23:05
Guti had PSV heel veel kunnen brengen als hij gewoon was gestart vandaag. Sadilek en Rosario staan op dezelfde vierkante meter de bal naar Viergever en Schwaab te tikken. Meer hebben ze echt niet gedaan in voetballend opzicht. Eerste helft staan ze voortdurend met zijn tweeën in de middencirkel, tikje terug, tikje breed. En dat tegen dit matige Willem2. Guti had Lozano en Bergwijn wel 10 keer diep gestuurd. Jammer dat Van Bommel zo vast houdt aan die twee controleurs. Totaal onnodig en doet de amusementswaarde geen goed.
 
JMPR
 
4
25 april 2019 om 23:04
Dit was geen zuivere koffie. Willem II, of in elk geval een groot deel van het elftal heeft letterlijk núl tegenstand gegeven. Er is de overige eredivisie clubs kennelijk veel aan gelegen om PSV alsnog kampioen te laten worden. De voorkeur voor PSV die Beugelsdijk op Ziggo Sport bij Peptalk uitsprak is ineens ook een heel stuk minder onschuldig.
 
shenkie
 
3
25 april 2019 om 23:10
Niemand kan toch ontkennen dat dit competitievervalsing is.... Spelregel; direct rood is geschorst voor de bekerfinale bij deze afschaffen! 2 jaar geleden liet Vitesse zich zo schandalig slachten door Feyenoord in de titelrace. Nu willem 2..... dit is enorme competitievervalsing, niet alleen voor Ajax, maar ook Excelsior had er vorige week voordeel, en de graafschap en nac nadeel aan!
 
Holland8
 
2
25 april 2019 om 23:10
@speedyafc Waarom moet Malen eerst internationale ervaring opdoen? wat een onzin. Je ziet aan alles dat die jongen goed genoeg is voor Oranje en beter dan Groeneveld en Dilrosen bijvoorbeeld. Heeft Berghuis, wat ik overigens ook een hele goeie voetballer vind, internationale ervaring? As Koeman verstand van voetbal heeft, en daar ga ik eigenlijk wel vanuit, dan roept hij Malen meteen op. Wat een talent.
 
Careca
 
0
25 april 2019 om 23:35
Ze hadden meer doelpunten moeten maken helaas, was echt mogelijk in deze wedstrijd jammer hoor. Kampioen worden ze niet meer en dan de titel verliezen door het doelsaldo dan ga je echt balen dat je er niet meer gemaakt hebt, maar ja eigen schuld dan.
 
tubes
 
1
25 april 2019 om 23:46
Weer een zomeravond tegenstander. Weet zeker dat Utrecht tot de tanden bewapend komt en De Graafschap ook. AZ en Heracles zullen het ook wel weer rustig aan doen. Mocht Ajax kampioen worden hebben ze het zeker niet cadeau gekregen.
 
Sander79
 
5
26 april 2019 om 07:38
Vitesse speelde weer tegen PSV beter dan tegen Ajax dus beetje bullshit .
 
Sander79
 
0
26 april 2019 om 07:36
Welke spanning dan? Ajax verliest toch niet meer punten.