'Tottenham gaat overstag en houdt recordsom over aan deal met City'
Donderdag, 13 juli 2017 om 15:30

Manchester City lijkt in zoektocht naar zijn gewenste rechtervleugelverdediger eindelijk beet te hebben. The Telegraph meldt donderdagmiddag dat the Citizens een akkoord hebben bereikt met Tottenham Hotspur over een transfer van Kyle Walker. De Engels international kost City naar verluidt 56,7 miljoen euro.

Zodoende lijkt er een einde te komen aan een maandenlange transfersoap. City is na het vertrek van Bacary Sagna en Pablo Zabaleta naarstig op zoek naar een nieuwe rechtsback en meldde zich in eerste instantie met een bod van 45 miljoen euro op White Hart Lane. Tottenham wenste aanvankelijk niet mee te werken aan een overgang van Walker, maar lijkt door het sterk verbeterde bod van City toch overstag te gaan.

Mocht Walker daadwerkelijk voor 56,7 miljoen euro de overstap naar het Etihad Stadium maken, dan zou hij toekomstig ploeggenoot John Stones onttronen als duurste verdediger ooit. Stones werd vorig jaar voor 55,6 miljoen euro door City opgepikt bij Everton. Walker heeft nog een contract tot medio 2021 bij Tottenham Hotspur en kan na Ederson en Bernardo Silva de derde zomeraanwinst voor City worden.

Meer nieuws
   
18:42
18:42
Verweij raadt Ajax en Feyenoord aan toe te slaan: 'Hij kan een sensatie worden'
0
   
17:58
17:58
Broers Van de Kerkhof hopen op vertrek PSV'er: 'Kunstgebit mee en wegwezen!'
6
   
17:52
17:52
Driessen noemt mogelijke opvolger Slot: 'Te Kloese was gecharmeerd van hem'
7
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
11
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
26
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (92)

 
Ryjuu
 
38
13 juli 2017 om 15:40
Uit sportief oogpunt is deze deal van Spurs onbegrijpelijk. Als je als club de ambitie hebt om mee te doen om de titel dan laat je toch niet je basisspeler die overigens ook een van de betere rechtsbacks is in de Premier League vertrekken naar nota bene een directe concurrent?
 
Chavezzz
 
5
13 juli 2017 om 15:45
Tottenham verkoopt uiteindelijk altijd zijn spelers. Als ze hun spelers willen behouden zullen ze hogere salarissen moeten betalen
 
John Terry
 
6
13 juli 2017 om 15:51
Of zo nu en dan de landstitel winnen en iets klaarspelen in Europa.
 
jacob_blue
 
19
13 juli 2017 om 15:58
80k pw voor Kane top scorer PL en Rooney kreeg 350k£ pw voor niks. Zo ver is spurs van een top club.
 
ledenis
 
10
13 juli 2017 om 16:42
@chavezzz Dit ligt wel even anders. Kyle Walker ligt al maanden in clinch met Pochettino. Om die reden is Trippier de vaste rechtsback van Tottenham geworden. En er is geen enkele indicatie dat Walker en Pochettino nu wel samen door 1 deur kunnen. Dus dan is de optie verkopen het meest voor de handliggend. Tottenham heeft in dit geval mazzel dat de deal met Alves op een toch wat achterbakse manier niet door ging voor City. Waardoor City genoodzaakt is om toch een goeie rechtsback te halen. Aangezien zowel Sagna als Zaba zijn vertrokken. Heeft City niet 1 rechtsback.
 
Perspectief
 
4
13 juli 2017 om 18:19
Trippier heeft maar 800+- minuten gespeeld vorig seizoen tegen over 3424 van Walker. Hoe is Trippier de vaste rechtsback?
 
ledenis
 
0
13 juli 2017 om 19:04
Trippier heeft de laatste 8 wedstrijden allemaal gespeeld. Omdat Walker ruzie kreeg met Pochettino. En toen is Walker uit de basis gezet.
 
MGMV
 
0
13 juli 2017 om 19:08
"Vaste back geworden" staat er, Perspectief. In het begin had Walker de voorkeur, maar verder in het seizoen was het Trippier die de voorkeur ging krijgen. En hij is een waardig vervanger van Walker.
 
levski1
 
20
13 juli 2017 om 15:49
Ach Walker is ook niet zo onmisbaar voor Tottenham, dus zullen ze niet klagen om deze deal. Moesten ze Dele of Kane laten gaan, was je reactie volkomen terecht geweest, maar in dit geval lijkt het me absoluut geen drama voor hun ambities. Walker is in mijn ogen makkelijk te vervangen.
 
Capis
 
11
13 juli 2017 om 15:52
@levski: Ik denk juist dat Dele hoe goed hij ook is makkelijker te vervangen is dan Walker. Is misschien wel de beste RB van heel de PL. En ook voor de Spurs belangrijk in hun ssysteem met veel druk. Het is een tank die ook nog eens non stop naaar voren kan komen. En degelijke vervanger zoeken zal nog lastig zat zijn. En dan laat je hem ook nog naar een directe concurent gaan.
 
Rugu
 
6
13 juli 2017 om 16:01
Ik denk dat Sidibe van Monaco de ideale vervanger is. Ik vind hem momenteel misschien wel bij de top-5 beste rechtsbacks van de wereld horen. Echt een geweldenaar en ik vind hem aanmerkelijk beter dan Walker. Ik gok dat hij voor 50-55 miljoen wel op te halen is.
 
SalvatoreConte
 
13
13 juli 2017 om 16:12
Spurs heeft echter al een vervanger klaar staan, namelijk Trippier. Trippier zorgde er aan het einde van het seizoen al voor dat Walker steeds vaker op de bank zat en liet zien dat hij het niveau prima aan kan. Tripper is misschien niet zo snel en explosief als Walker, maar zijn techniek en uitstekende voorzetten zorgen voor genoeg gevaar. Verdedigend vind ik ze ongeveer wel gelijlwaardig. Als Spurs-fan vind ik het zonde om Walker te zien gaan, maar voor een bedrag als dit, snap ik dat Levy hem verkoopt.
 
Geert VS
 
1
13 juli 2017 om 19:08
Nee, Trippier heeft een geweldige traptechniek en goed inzicht maar is absoluut niet zo goed als Walker. Tottenham had nog meer moeten en kunnen vragen denk ik, zeker nu Dani Alves niet naar City kwam en de noodzaak nog groter is.
 
Samcro
 
7
13 juli 2017 om 15:52
Spurs gaat dezelfde tijd krijgen als Arsenal had toen zij het nieuwe stadion bouwden/in gebruik namen. Aangezien ze geen externe partij hebben als Chelsea of City, zullen zij ook met eigen geld het stadion moeten bouwen. Het mooie hieraan is dat er dan eindelijk een vergelijking gemaakt kan worden met de jaren die Arsenal toen doorgekomen is MET CL voetbal. Ben heel erg benieuwd hoe Spurs het gaat doen, ze hebben tot nu toe nog niemand kunnen overtuigen naar WHL te komen en het lijkt er dus op dat ze nu een basisklant gaan verkopen.
 
 
8
13 juli 2017 om 15:54
Walker kon niet meer door een deur met Pochettino daarom kreeg Trippier ook steeds vaker de voorkeur op rechts. Levy had al eerder aangegeven dat Walker te koop is zolang ze maar voldoen aan de vraag prijs.
 
lennonturbo
 
3
13 juli 2017 om 17:22
Walker wilde vooral meer geld dan hij bij Spurs kon krijgen. Hij hoefde niet perse weg, maar wilde ook niet perse blijven. Hij had ook even een akkefietje met Pochetinno, maar dat werd heel erg opgeblazen.
 
isodmr
 
1
13 juli 2017 om 15:54
Volgens mij wil Walker zelf weg. Hij heeft nog een 1 jarig contract volgens mij en het lijkt me sterk dat Spurs hem geen nieuw contract aanbied. Spurs kan geen salarissen betalen als Utd, City of Chelsea. Bovendien blijven Engelsen liever in de Premier League.
 
lennonturbo
 
8
13 juli 2017 om 17:22
Lees het artikel. Contract loopt tot 2021.
 
Schop1989
 
5
13 juli 2017 om 16:03
Geld vangen en zijn opvolger trippier is niet minder en heeft een hele goede voorzet, dus ik denk niet dat ze er op achteruit gaan. Trippier z'n voorzet is echt mooi, hij zweept die ballen echt voor a la Alves, met wat meer speeltijd word hij alleen maar beter denk ik.
 
Geert VS
 
1
13 juli 2017 om 19:09
Walker is een beest, Trippier heeft het fysiek gewoon niet om hem te doen vergeten. Ben al lang blij dat Tripper het gered heeft als backup. Er moet nu een nieuwe rechtsback gekocht worden voor de basis.
 
Schop1989
 
0
14 juli 2017 om 09:09
Welke back heeft een beter voorzet dan Trippier in de PL? Fysiek stond hij zijn mannetje en met meer speeltijd word je fysiek ook beter. Laat de waarheid in het midden liggen en dan nog zit Tottenham in een luxe positie waar ze al een back hebben die het eventueel over zou kunnen nemen. Zo hoeven ze niet direct heel veel geld te besteden aan een vervanger, maar rustig op zoek kunnen naar een versterking.
 
Ajacxied
 
3
13 juli 2017 om 16:05
Aan het einde van het seizoen speelde Trippier en zat Walker op de bank. Als hij blijft is er een grote kans dat ie volgend jaar bankzitter is, dus voor alle partijen biedt dit uitkomst. Spurs krijgt een berg geld voor een waarschijnlijke bankzitter, Walker krijgt een basisplaats en City heeft een goede back binnen
 
maxthfc
 
4
13 juli 2017 om 16:10
Laatste weken moest Walker het bij ons doen met een reserverol simpelweg omdat Trippier een betere back is dan Walker. Walker teert al 2 seizoenen op zijn naam mar is in werkelijkheid de mindere van de 2. Prima transfer dus!
 
Samcro
 
1
13 juli 2017 om 16:21
Walker is de betere van de 2, altijd al geweest. Doordat hij met Poch overhoop lag kreeg hij steeds minder speeltijd en werd Trippier verder klaargestoomd om hem op te volgen. Zonder die strubbelingen was Walker altijd 1e keus gebleven.
 
maxthfc
 
2
13 juli 2017 om 16:54
Helemaal niet waar? Walker heeft zijn beste tijd gehad en dat zag Poch ook. Aanvallend altijd even sterk gebleven mar verdediging te onrustig en te veel steken laten vallen. Trippier kreeg toen de kans zich te laten zien en die heeft hij met 2 handen aangepakt
 
lennonturbo
 
1
13 juli 2017 om 17:20
Nouja, Walker is niet onvervangbaar. We gaan hem missen, maar om bijna 60 miljoen voor een rechtsback te vangen die vooral op snelheid en kracht teert, is niet verkeerd. Ze hebben al een vervanger op het oog (iets van Pereyra, ben de naam kwijt) die technisch beter scheen te zijn. Ik denk dat we er niet eens zo veel op achteruit gaan. Walker is denk ik de meest vervangbare speler in de basis.
 
Geert VS
 
0
13 juli 2017 om 19:13
Dat laatste lijkt waar, maar Spurs heeft zoveel punten gepakt door de dreiging van Walker en Rose. Voor City vind ik het geweldig nieuws maar voor Spurs valt een belangrijk onderdeel van een geoliede machine weg. Had Walker gewoon zijn salarisverhoging gegeven.
 
HerrieKeen
 
2
13 juli 2017 om 17:34
In verdedigend opzicht zeker niet een van de betere Rb`s van de Premier League, vrij instabiele speler maar weet veel fouten te herstellen met zijn snelheid. Daarnaast is Trippier de nieuwe basis rechtsback van Spurs en is 56 miljoen voor een 27-jarige vreselijk veel geld.
 
blackjesus
 
46
13 juli 2017 om 15:40
Ik wordt echt moe van Guardiola overal waar hij komt verziekt hij de competitie. Alleen maar spelers halen van directe concurrenten en maar blijven smijten met geld. Het is dat hij bij Barca al een sterrenensemble had anders had hij daar ook hetzelfde gedaan. Vreselijk overschatte trainer die alleen met een gekocht elftal prijzen kan pakken en zelfs dat lukt niet bij Bayern en bij City. Bah echt een naar ventje is dat.
 
Zermatt_Person
 
24
13 juli 2017 om 15:45
Wat een onzin dit weer. Stones en Walker zijn nu de enige spelers die gekocht zijn van een concurrent onder Guardiola! Bij Bayern gaat het altijd al zo dat Bayern heel de concurrentie in Bundesliga leegkoopt. Met of zonder Pep Guardiola bij Bayern.
 
Chavezzz
 
13
13 juli 2017 om 15:46
Bayern deed al niet anders ook zonder guardiola. In Engeland zijn er veel coubs die shoppen onderling. Spurs is vaak slachtoffer daar ze te weinig salaris betalen in verhouding met de top!
 
Fiodor
 
16
13 juli 2017 om 15:54
En dan is Juventus nog de ergste club op vlak van de concurrenten leegkopen. City geeft juist een goed voorbeeld, wij kopen overal. Gabriel Jesus in Brazilie, Sane in Duitsland, Gundogan in Duitsland, De Bruyne in Duitsland, Ederson in Portugal, Otamendi in Spanje, Bravo in Spanje, Nolito in Spanje, Bernardo Silva in Frankrijk, etc. Enkel voor nu en dan een jonge Engelse speler zoals Sterling, Walker of Stones kijken we in de PL rond. En Everton is geen concurrent voor de titel, net zoals Liverpool dat ook niet was toen we Sterling kochten .
 
Ajacxied
 
4
13 juli 2017 om 16:07
Was Liverpool niet met City verwikkeld in de strijd om het kampioenschap (1 en 2 geworden) het seizoen voor Sterling kwam?...
 
Fiodor
 
2
13 juli 2017 om 16:12
Liverpool werd zesde in 14/15 . Maar het seizoen daar nog eens voor was het 1 en 2 idd. Maar in 12/13 waren ze dan weer zevende, 11/12 achtste, etc. Enkel met een occasionele uitschieter konden ze een concurrent zijn voor de titel, het was geen vaste concurrent. Potentiele concurrent was een meer correcte term dan concurrent.
 
JDG84
 
5
13 juli 2017 om 15:49
Overal waar hij komt? Dit is zijn derde club, bij barca haalde hij niemand van concurenten en hij heeft 1 seizoen geen prijzen gepakt in zijn carriere. Hij heeft naar mijn geheugen even snel, 3 spelers gekocht van directe concurrenten sinds die trainer is geworden, lewandowski, gotze en nu walker. In zijn eerste jaar bij bayern won hij 3 prijzen en kocht hij 2 nieuwe spelers die speelde. Lichtelijk overdreven reactie dus..
 
De Roze Panter
 
3
13 juli 2017 om 18:51
Dani Alves, David Villa, Adriano, Keita, Caceres zeker vergeten voor het gemak?
 
NouryAlmis
 
1
13 juli 2017 om 21:38
Adriano en Alves kwam van Sevilla zijn geen concurrenten. Keita en Caceres meen je niet toch? En ook Villa niet. Zijn gekocht maar niet van directe titel concurrenten.
 
 
2
13 juli 2017 om 15:50
Jouw reactie is 100% emotie en 0% doordacht. De Premier League is nu ernstig verziekt en naar de kl*te geholpen nu het erop lijkt dat Walker Spurs voor City verlaat. Ik kan maar beter mijn abonnement afschaffen..
 
 
4
13 juli 2017 om 15:51
Ik vraag me af of hij hier wel een team van kan maken. Zo veel aankopen in een transferwindow kan nooit goed zijn. Als hij komend seizoen weer geen prijzen pakt dan is zijn tijd bij City voorbij denk ik.
 
Fiodor
 
5
13 juli 2017 om 16:05
Als zogenaamde toptrainer moet hij nu wel iets beginnen presteren idd, dat moet toch minstens een titel of een halve finale van de CL zijn. Of het wordt inpakken vrees ik.
 
wehave
 
3
13 juli 2017 om 16:39
De Engelse clubs kopen hele competities leeg , verpesten de meeste jeugdspelers maar oh wat zijn zielig..
 
NeymarJ
 
0
13 juli 2017 om 15:41
Goeie aankoop van City. Ze zijn deze transferperiode goed bezig!
 
JDG84
 
0
13 juli 2017 om 15:41
Is die het los als speler waard? Nee dat niet. Is die broodnodig voor city en een type als hij een absolute must voor het spel van pep? Ja dat absuluut! Dus betalen ze zoveel omdat hij het als speler waard is, of omdat ze een speler als hem moeten hebben. Sterk, snel, aanvallend, 90 minuten lang gaan. Zo'n speler zullen ze voor links ook nog wel gaan halen. De rest van het team staat wel, alleen beide backposities hebben allebei een bepaalde speler nodig. Dan moet je daar ook voor betalen helaas.
 
dhrhek
 
2
13 juli 2017 om 15:43
Had verwacht dat Spurs wel hoger zou inzetten. Rond de 80 miljoen. Goede back naar je concurrent, 57 miljoen is geen absurd bedrag meer tegenwoordig en je verzwakt jezelf ook nog eens. Hoop niet dat dit waar is.
 
Zermatt_Person
 
3
13 juli 2017 om 15:43
Yes!!! Eindelijk een top rechtsback binnen!! Nu moet Man City doorpakken en een 2e rechtback, 2 linksbacks en een CVM halen. Cancelo lijkt me een ideale 2e rechtsback. Daarnaast moeten Mendy en Bertrand/Gaya komen als linksbacks. Als CVM lijkt me Fabinho, N'Zonzi of Carvalho ideaal. CV zou ook niet verkeerd zijn. Bonucci schijnt weg te willen bij Juve, dus ik zou dan Bonucci halen. Dan hebben ook een stand-in voor Kompany die blessure gevoelig is.
 
Sammerens
 
31
13 juli 2017 om 15:48
Eigenlijk zijn dit soort reacties te bizar voor woorden. In feite staat er: Yes, een rechtsback van 57 miljoen binnen. Nu nog een reserve rechtsback kopen voor 25 miljoen, twee linksbacks voor resp. +- 60 en 30 miljoen en dan nog een CVM voor 45 miljoen er bij. Nog even een 30-jarige CV voor 40 miljoen er bij zou ook wel lekker zijn, want dan hebben we nog een stand in voor Kompany.
 
1908C.F.
 
2
13 juli 2017 om 15:50
Klopt, maar dit is volledig te wijten aan het inkoopbeleid van City. Op voetbalzone roept men al jaren dat de verdediging eens versterkt moet worden en nu lijkt dat besef er eindelijk te zijn. Het is jammer maar onvermijdelijk dat het alles in een transferperiode gekocht moet worden. Je moet uiteraard ook kijken hoeveel spelers er zijn vertrokken (ja daar is nauwelijks iets voor binnen gekomen).
 
Sammerens
 
6
13 juli 2017 om 15:54
Natuurlijk was dat niet onvermijdelijk. Je zegt het al: Men roept al jaren dat de verdediging versterk moet worden. Als je dan in 1 transferperiode minimaal 3 backs moet halen dan heb je simpelweg iets niet goed gedaan.
 
Capis
 
6
13 juli 2017 om 15:56
@sammerens: Buiten dat is het te bizar voor woorden dat hij Bonucci een stand in voor Kompany noemt! Is op dit moment misschien wel DE beste verdediger ter wereld. En die zal dan stand in zijn....
 
 
2
13 juli 2017 om 15:58
Sammerens je hebt helemaal gelijk. Er is een aantal clubs die helemaal niets meer doen wat betreft opleiding en maar kopen en kopen en het maakt ze niet uit tegen welke prijs. Het slaat nergens meer op. Ach doe maar een backie, ach doe maar een spitsie, 100 miljoen no problem;
 
Zermatt_Person
 
0
13 juli 2017 om 16:00
Ik bedoelde stand in als iemand die de leidersrol van Kompany overneemt. Bonucci zal gewoon alles spelen bij Man City als hij fit is, samen met Kompany.
 
1908C.F.
 
1
13 juli 2017 om 16:05
Dat zeg ik toch ook Sammerens? Het inkoopbeleid was slecht tot dit seizoen. Het besef lijkt er eindelijk te zijn. Er zijn ook 3 backs vertrokken dus heb je er minimaal 3 nodig. Bonucci moet niet komen, ik zie liever Denayer of Zouma (die zou mogelijk vertrekken).
 
1908C.F.
 
1
13 juli 2017 om 15:48
We gaan het zien . Nummer 1 van de 5 /6 nodige spelers is nu hoogstwaarschijnlijk binnen. City gaat nu snel handelen na de domper met Dani Alves want hoe langer je wacht, hoe duurder de spelers worden (en die zullen al prijzig zijn want je verkoopt tenslotte aan Manchester City).
 
Jordyde Blecourt
 
4
13 juli 2017 om 16:08
Bonucci als stand in van kompany?? Bonucci speelt op de eerste training kompany er al uit
 
Geert VS
 
0
13 juli 2017 om 19:37
Kompany en Otamendi zullen basis zijn, Bonucci bank.
 
Voetbalgogme
 
2
13 juli 2017 om 20:29
In je dromen misschien. Als Bonucci al naar City zou gaan dan zou hij zonder twijfel de beste CV van de club zijn.
 
Martijnvan Gool
 
0
13 juli 2017 om 16:28
Probeer fabinho los te krijgen bij Monaco. Multi inzetbaar. Niet allemaal die onnodige extra spelers die toch niet veel aan spelen toe komen. Linksback zou Gaya (zoals vele al zeggen) een goede versterking zijn.
 
AlexDelPiero10
 
3
13 juli 2017 om 17:22
Zermatt Bonucci als stand in voor Kompany, Anders misschien Messi als stand in voor Aguero? Ronaldo als stand in voor Sterling? Neuer voor Ederson?
 
Sammerens
 
1
13 juli 2017 om 15:44
Die transfer zat er al wel een beetje aan te komen natuurlijk. City is naarstig op zoek naar backs en dat zullen dure jongens worden. Hun onderhandelingspositie is door eigen toedoen compleet ondermijnt. Dat zo'n club op tour is vertrokken met slechts 1 linksback is kansloos. Met Walker hebben ze er nu tenminste een rechtsback bij. Mendy zal vast ook nog wel komen en die zal dan ongetwijfeld ook 50-60 miljoen gaan kosten.
 
Zermatt_Person
 
1
13 juli 2017 om 15:47
Mendy kost maar 40 pond. Als Mendy te duur is, kan Man City altijd nog Bertrand en Gaya kopen. Die zijn stuk goedkoper.
 
Sammerens
 
1
13 juli 2017 om 16:09
Bertrand is ook zo'n 30 miljoen pond. Als Valencia Gaya voor minder dan 20-25 naar City laat gaan dan zijn ze gek.
 
 
1
13 juli 2017 om 16:14
Ik vraag me eerlijk gezegd wel elke x af hoe jij aan die prijzen komt. De prijzen die jij vaak noemt zijn echt te laag voor de markt van tegenwoordig.
 
Conti
 
2
13 juli 2017 om 15:48
Vind 57 miljoen best weinig als je in ogenschouw neemt dat City en Tottenham elkaar beconcurreren en Tottenham Levy als onderhandelaar heeft....... Dan vind ik t best verbazingwekkend! Voor City alleen maar goed, fantastische back, maar een aderlating van jawelste voor Tottenham
 
arsenal1250
 
0
13 juli 2017 om 15:57
Heb inderdaad ook het gevoel dat Tot. veel meer had kunnen vragen. Walker is een van de beste RB van de PL en is ook nog Engels/homegrown.
 
Samcro
 
0
13 juli 2017 om 16:13
Ik las dat Walker nog maar 1 jaar onder contract staat..? Dan is het juist een geweldige prijs.
 
 
3
13 juli 2017 om 16:17
In de tekst staat dat hij nog een contract tot 2021 had.
 
Samcro
 
0
13 juli 2017 om 16:19
Oh, heb ik overheen gelezen. Merci.
 
Noxue
 
0
14 juli 2017 om 08:40
Gelukkig heb je gelijk over het stuk van Levy. En de deal is dan ook nergens te lezen al officieel rond. Dus dat betekent maar 1 ding: de prijs gaat nog opgeschroefd worden. Levy is een naar mannetje (gelukkig) en heeft vaak laten zien de deal af te willen laten ketsen als er niet extra wordt betaald. Doet ie meestal als alles bijna rond is en Walker al veel heeft rondgesnuffeld bij City en de staf al heeft ontmoet, bij wijze van spreken. Moet het nog zien waar deze soap gaat eindigen.
 
Conti
 
0
14 juli 2017 om 09:49
Nee klopt, ik twijfel persoonlijk ook hgeel erg aan de transfersom als de overgang al door gaat. Zoals gezegd, het is Levy, die gaat echt geen genoegen nemen met 57 mil voor de beste back in Engeland, die Engels is en ook nog eens lang onder contract staat....
 
psverdave
 
1
13 juli 2017 om 15:50
Ongelofelijk wat een bedrag en ze zullen nog veel meer uitgeven deze transferperiode. Het is een redelijke speler op een positie die schaars is, maar deze bedragen gaan toch nergens over. City heeft nu aan Stones en Walker 110 miljoen uitgegeven daarmee kan je zo veel meer doen.
 
Zermatt_Person
 
0
13 juli 2017 om 15:56
Voor Stones had Man City beter Laporte kunnen kopen, maar voor de rest verkoopt Man City dit seizoen ook veel, dus zo erg is het niet om veel uit te geven.
 
psverdave
 
0
13 juli 2017 om 16:35
Het is niet erg om veel uit te geven, maar er is zoveel meer mogelijk met 55 miljoen dan Walker kopen. Met dat geld kan je een jonge aanvallende back als Cancelo kopen en hou je nog geld over om een back up te halen.
 
Zermatt_Person
 
1
13 juli 2017 om 16:50
Cancelo zal hopelijk ook gekocht worden. Dan heb je 2 goede rechtsbacks.
 
psverdave
 
0
13 juli 2017 om 17:51
Hoeveel spelers heb je daarvoor nodig? Ze hoeven toch niet per se te spelen dus zou je ook jeugdspelers aan de selectie toevoegen.
 
MoTheSpur
 
6
13 juli 2017 om 15:56
Blij met de prijs maar wel jammer dat hij naar city gaat. Maar vergeet niet, hij is snel atletisch en aanvallend maar heeft weinig eindproduct en is verdedigend best slordig (lost het vaak op met zn snelheid al heeft hij geluk) Werd vaak uit de brand geholpen door Jan of Toby omdat het geheel top stond bij ons in de verdediging. Hopelijk kunnen we een allround back halen als vervanging. Met Trippier hebben we al een back die het heeft laten zien en die eindproduct heeft. Eerst moet het allemaal wel officieel worden natuurlijk.
 
jacob_blue
 
0
13 juli 2017 om 15:57
City is heel lang met walker bezig. Is lastig om zaken te doen met Levy maar Walker wil zelf naar city.
 
maxthfc
 
7
13 juli 2017 om 16:15
Door zijn absurde snelheid denken veel mensen meteen dat Walker een world class back is terwijl dat allemaal wel mee valt. De laatste paar weken van het seizoen heeft Trippier zich flink onderscheiden en bleek hij ook nog eens een gouden voorzet te hebben, wat Walker total niet heeft. Kortom, mooie back geld voor een overschatte back en de opvolger staat al klaar. No worries.
 
Leicester
 
0
13 juli 2017 om 16:38
Belachelijk bedrag voor een verdediger zoals Walker, als hij op het continent had gespeeld, had Man City nog niet de helft betaald. Snap Spurs helemaal, zo'n bod kun je niet weigeren en daarnaast zullen ze de vervanger al wel klaar hebben staan. Leuk voor Walker, maar als ik hem was, had ik Spurs niet verlaten. Zijn daar aan een mooi project bezig. Man City verkoopt hem gewoon na een slecht seizoen weer door. Teveel voetballers hebben gefaald bij Man City. Maar goed Dani Alves zag het toch niet zitten om te komen en tekende in Frankrijk, dus Man City had weinig keuze moeten ze gedacht hebben
 
Silvacity
 
1
13 juli 2017 om 16:50
Ik lees veel verschillende reacties op deze deal. Wat belangrijk is om te realiseren is dat de backpositie het minst aantal wereldtoppers kent van alle posities. Walker is homegrown, heeft een PL speelstijl en is uitgegroeid tot een topclub waardige back. City had ook voor goedkopere opties kunnen gaan, maar zij zullen alleen in energie meer te bieden hebben dan een Zabaleta. Dat is simpelweg niet genoeg voor een team dat wilt aansluiten bij de wereld elite. Na de keuze van Dani was dit een must deal. We hebben al te veel net niet spelers gehaals in de afgelopen jaren. Net niet spelers is de doodsteek in de CL tegen de elite. City moet dit soort aankopen doen om daadwerkelijk een stap vooruit te kunnen zetten.
 
levski1
 
0
13 juli 2017 om 17:26
Topclub waardige back? Als je hem opstelt tegen Real, Barca of Bayern zal het niet lang duren voordat hij achter de feiten aanloopt, laat staan achter de bal. Het is een meer dan degelijke back met specifieke kwaliteiten, maar komt in mijn ogen erg veel tekort voor de absolute top, zeker dat wat City ambieert. Aan de andere kant klopt het natuurlijk dat er een groot gebrek aan alternatieven is, zeker binnen Engeland.
 
Silvacity
 
0
13 juli 2017 om 23:41
Je hebt Alves, Carvajal, Azpilicueta en dan houdt het al bijna op met rechtsbacks van wereldklasse. Atletico boekte succes met Juanfran, Juventus met Lichtsteiner. Walker speelt in Engeland en wordt wekelijks op de loep genomen. Walker is echt geen verkeerde back man. Misschien dat ik een aantal namen vergeet, maar je snapt mijn punt. Sagna kon niet aanvallen en Zabaleta had niet meer de puf. Die kwamen duidelijk tekort.
 
levski1
 
0
14 juli 2017 om 11:14
Ik geef toch ook aan dat er een gebrek aan alternatieven is? Ik denk gewoon dat Walker niet de speler is die je naar de absolute top zal brengen, integendeel. Ik zie hem eerder als Hart, een meer dan degelijke speler op zijn positie, maar iemand die je dure punten zal kosten wanneer het erom draait. City heeft gewoon het nadeel dat ze in deze positie zitten, nl. zonder overgebleven backs. Alves was perfect geweest, nu dacht ik zelf aan Meunier als alternatief, al lijkt hij nog niet helemaal klaar voor de top. Misschien toveren ze Srna nog uit hun hoed?
 
Silvacity
 
0
14 juli 2017 om 18:30
@levski1 Srna is echt oud ondertussen. Meunier is nog wat jong etc. Semedo had leuk geweest als 2e back, want dat is een speler wat ik potentie in zie. Ik geloof dat Pablo Maffeo is teruggehaald door City. (nog) niet echt de speler voor de top.