Tottenham maakt van Sánchez duurste speler ooit uit de Eredivisie
Vrijdag, 18 augustus 2017 om 18:16

Ajax en Tottenham Hotspur zijn akkoord over de transfer van Davinson Sánchez. De Amsterdammers maken via de officiële kanalen bekend dat de verdediger per direct overstapt naar the Spurs. Tottenham meldt dat hij nog wel de medische keuring moet doorlopen en een werkvergunning moet krijgen. Met de overgang is 40 miljoen euro gemoeid en dat bedrag kan oplopen tot 42 miljoen euro, meldt Ajax. Sánchez tekent voor zes seizoenen en onttroont Memphis Depay (34 miljoen euro) als duurste speler ooit uit de Eredivisie.

De overgang van de Colombiaanse verdediger zat al minstens een week in de pijplijn. Sánchez ontbrak zaterdag tijdens de eerste competitiewedstrijd van het seizoen, tegen Heracles Almelo, en stond ook donderdag in het eerste Europa League-duel met Rosenborg BK niet op het veld. Voorafgaand die wedstrijd maakten Engelse kranten al melding van een principeakkoord tussen beide clubs. Marc Overmars liet in gesprek met Ziggo Sport weten dat er slechts één club in de markt was voor Sánchez; de vermeende belangstelling van Real Madrid was dus niet concreet.

Ajax stelde veel in het werk om Sánchez te behouden. Een jaar geleden kwam hij voor vijf miljoen euro over van Atlético Nacional en hoewel de Eredivisionist nu een veelvoud daarvan opstrijkt, ging de voorkeur uit naar een nieuw contract voor Sánchez. De club bood hem een sterk verbeterde deal aan waarmee hij door het salarisplafond zou schieten, maar de basisklant had de knoop al doorgehakt. Sánchez verlaat Ajax zodoende al na één seizoen, waarin hij 32 competitieduels speelde en 6 doelpunten maakte. Zijn contract in de Johan Cruijff ArenA liep nog vier jaar door.

Sánchez wordt na Toby Alderweireld en Jan Vertonghen de derde verdediger van Tottenham met een Ajax-verleden. De 21-jarige international is pas de eerste zomeraankoop van the Spurs. De nummer twee van het afgelopen Premier League-seizoen zag Federico Fazio, Clinton N'Jie, Nabil Bentaleb en Kyle Walker al vertrekken, maar hield zich tot dusver gedeisd. Naar verluidt is voorzitter Daniel Levy nog op zoek naar een nieuwe centrale middenvelder.

Voor Ajax betekent het vertrek van Sánchez een nieuwe klap in een toch al roerige zomer. Het eerste competitieduel ging verloren, uitschakeling in Europa is een realistisch scenario en spelers als Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Davy Klaassen verlieten de club. Ajax haalde tot dusver Klaas-Jan Huntelaar en Kostas Lamprou transfervrij binnen, terwijl Benjamin van Leer, Dennis Johnsen en Luis Manuel Orejuela werden overgenomen van respectievelijk Roda JC Kerkrade, sc Heerenveen en Deportivo Cali.

Overmars kondigde aan dat er 'ongetwijfeld' nog wel enkele spelers bij zullen komen. "We hebben heus wel back-ups voor Sánchez klaarstaan. We willen een zo sterk mogelijk team neerzetten en op dit moment is het nog een beetje onrustig. Achterin kan er nog wel iemand bij", beaamde hij voor het duel met Rosenborg. Tegelijkertijd gaf Overmars toe dat er 'heel concrete' interesse is voor meerdere Ajacieden. Hij voegde er wel aan toe dat die spelers 'niet zo'n drive' hebben als Sánchez om Ajax te verlaten.

Meer nieuws
   
17:58
17:58
Broers Van de Kerkhof hopen op vertrek PSV'er: 'Kunstgebit mee en wegwezen!'
0
   
17:52
17:52
Driessen noemt mogelijke opvolger Slot: 'Te Kloese was gecharmeerd van hem'
1
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
10
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
18
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (177)

 
Fave
 
128
18 augustus 2017 om 18:18
Heel gauw nu 2 verdedigers, een vleugelaanvaller en misschien een 6 halen.
 
djablacka
 
16
18 augustus 2017 om 18:23
Exact, die 45 miljoen hebben we niet nodig om financiële tekorten op te vangen. Ik zou graag 3 versterkingen zien in alle drie de linies.
 
MichaelS85
 
27
18 augustus 2017 om 18:28
Als we geen kampioen worden, scheelt het ca. 20miljoen aan CL inkomsten. Dan was dit achteraf een verschrikkelijk laag bedrag en dus slechte deal voor Ajax.
 
Raubaht
 
87
18 augustus 2017 om 18:35
Van een slechte deal kan je natuurlijk nooit spreken als je van 5 miljoen naar boven de 40 miljoen schiet... Als club zijnde moet je er altijd van uitgaan dat je géén kampioen wordt, daar is je begroting ook naar opgesteld. Mocht je het dan wel worden is dat enkel heel mooi meegenomen.
 
Gaalmeister
 
24
18 augustus 2017 om 18:39
Dan moet je wel eerst door de voorrondes zien te komen Michael1985. En Ajax heeft bewezen daar grote moeite mee te hebben...
 
 
7
18 augustus 2017 om 20:05
@michaels85 Waarschijnlijk is het je ontgaan maar ook de kampioen van NL moet vanaf volgend jaar voorronden CL spelen en we weten allemaal dat Ajax dat over het algemeen niet goed afgaat. Verder is Ajax vorig jaar met Sanchez ook geen kampioen geworden en er is dus geen enkele garantie dat dat nu wel zou zijn gebeurd als hij was gebleven. Je kunt het ook omdraaien: Als Ajax zonder Sanchez kampioen wordt, is het een superdeal geweest. Maar dat is het nu natuurlijk ook al voor een dergelijk bedrag al had ook ik natuurlijk liever gezien dat hij nog een jaartje was gebleven..
 
FairPlay87
 
62
18 augustus 2017 om 18:25
AH nee man. Ajax laat zijn ware kleuren zien. Slechts 1 seizoen behouden ze spelers. Kan me niets schelen hoeveel geld het is. Waar is de ambitie? Nogmaals 1 seizoen he. En dit is niet het enige voorbeeld. Ajax heeft letterlijk maling aan sportieve ambities. Het enige wat nog telt is de bankrekening aan het enide van het boekjaar. Nou laat ze maar lekker dividend uit keren daar. Ik betaal geen Ãæ’ã¢â¢ã£â¢ã¢â€šâ¬ã¥â¡ã£â¢ã¢â¬ 20,- !!!!! (belachelijke prijs! ) per maand aan Ziggo voor wederom nog minder kwaliteit in de Eredivise. Een speler maakt niet het verschil, maar telkens zulke grote woorden naar supporters en weinig daad bij woord. Ze hebben het geld niet eens nodig. Ze bekijken het maar. Het is gewoon een grote poppenkast. Beetje stoer doen over ambitie; sportieve aansluiting. Ze laten telkens goede spelers na Ãæ’ã¦â€™ã£â¢ã¢â©ã£â£ã¢â£ã£â¢ã¢â©n seizoen vertrekken. Wat willen ze nou dan. EN maar zeggen; "tegen dit geweld kunnen we niet op" blablabla. Er is toch een contract of niet? Ze kopen alleen maar prutsers terug; Weinig spelers die echt slagen. En als ze slagen; Pakken ze na nogmaals 1 seizoen meteen hun winst. Laat me niet lachen man. Ben er echt zo klaar me. Walgelijk gewoon. Ze halen vast weer een of andere flutverdediger op bij een middenmoter in een of andere competitie. Misschien zelfs wel bij de Eredivisie. Gaan ze Twente, Heerenveen of AZ zwakker maken. Wordt de tegenstand in de competitie minder ( en je zelf ook niet beter ) En die speler komt dan bij Ajax op de bank ofzo waardoor de concurrentie en wederom de Eredivisie zwakker wordt en Ajax ook niet sterker. Of misschien halen ze een speler op huurbasis of een mislukte International; Misschien is er nog wel eens een speler verkocht en niet geslaagd naar het buitenland vertrokken, is ie bijna toe aan zn pensioen en halen ze m voor de bank terug naar Nederland om af te bouwen.. Lees meer op www.voetbalzone.nl
 
AjaxWestham
 
9
18 augustus 2017 om 18:28
Ik voel exact wat je schrijft en ook ik denk zo... er zullen anderen zijn die andere belangen verdedigen, maar Ajax is nog altijd een voetbalclub...
 
DeBroerVanTheo
 
89
18 augustus 2017 om 18:30
Buitenlandse talenten zien Ajax ook gewoon als springplank naar Europese (sub)top. Aw je dan heel stug gaat doen en ze tegen hun zin hier houdt en ze deze kans ontneemt zullen nieuwe talenten zich ook wel een paar keer achter hun oren krabben. Zo is het nou eenmaal als je niet kunt concurreren met die salarissen en competities uit het buitenland.
 
Cartmann
 
46
18 augustus 2017 om 18:30
Makkelijk praten . Je hebt ook te maken met de wensen van een speler . Enige wat je als club dan kan is er zoveel mogelijk voor vangen.
 
FairPlay87
 
17
18 augustus 2017 om 18:33
Wat wensen van een speler? Die speler is hier pas net. Heeft toch willens en wetens voor 4 of 5 seizoenen getekend??
 
KevinBronswijk
 
26
18 augustus 2017 om 18:34
Wat hadden ze dan moeten doen? *In slecht Spaans* "yoo Sanchez, ik weet dat je weg wilt, dat je werk weigert maar guess what. We hebben maling aan de aandeelhouders en gaan snel genoeg daarvoor ontslagen worden omdat we 50 miljoen gaan weigeren voor jou en jij gewoon per se moet spelen ook al heb je totaal geen motivatie er voor".
 
KevinBronswijk
 
10
18 augustus 2017 om 18:36
Maar goed als jij het beter weet wees gerust om een open sollicitatie naar Ajax te schrijven voor de positie van Overmars. Spelers zijn geen spullen maar gewoon mensen en zoals bij elk ander bedrijf als een medewerker weg wilt kan je niks anders doen dan hem te laten of salaris te betalen voor een werknemer die niet wilt/komt werken en ongemotiveerd is om iets te doen.
 
Branquinho
 
15
18 augustus 2017 om 18:45
Ik begrijp wat je voelt, maar Sanchez heeft ook ambities.. Tottenham is nou eenmaal een aantal niveautjes hoger dan Ajax. Bovendien vind ik dat Ajax er een mooi bedrag aan heeft overgehouden voor een verdediger die maar 1 jaar heeft gevoetbalt in de Eredivisie.
 
ajaxglobal
 
13
18 augustus 2017 om 18:56
@fairplay47, Dat sanchez gaat heeft niks met beleid te maken! Wanneer er een grote buitenlandse club komt met een enorme zak met geld heb je geen keus, het is een spelersmarkt, geen club markt. Wanneer de speler wil kun je maar 1 ding doen en dat is de best mogelijke deal maken! Daarin heeft overmars het gewoon weer goed gedaan! Nu zorgen dat he vervanger haalt die in de buurt komt
 
FairPlay87
 
9
18 augustus 2017 om 19:08
@ajaxglobaaallll Dat heeft overigens alles met beleid te maken! Wanneer een grote buitenlandse clug komt met een zak geld dat je niet nodig hebt zeg je "nee, Niet TE Koop" Aangezien je met behoud van de speler hoger op komt waar meer groot geld ligt, waarmee je ook contracten kunt versterken. Overmars heeft het weer slecht gedaan. Hij heeft weer spelers verkocht zonder adequaat een vervanger te halen. En hij gaat wederom niet iemand halen die in de buurt komt.
 
VaLeN79
 
9
18 augustus 2017 om 19:41
Aantal niveautjes? Qua salaris en competitie misschien. Niet qua historie en prijzenkast.
 
maffiarat
 
4
18 augustus 2017 om 19:41
Misschien moet je pas oordelen als de transfermarkt gesloten is, daarnaast ligt de schuld niet bij Marc overmars maar bij de RVC, en dat gezeik op Neres dat hij niks kan, meest productie speler in de minuten die hij afgelopen seizoen heeft gespeeld daarnaast had hij gister avond gewoon plankenkoorts niet zo gek als je er in 1x moet staan in zo grote wedstrijd.
 
Branquinho
 
8
18 augustus 2017 om 19:46
Valen79 Ook gewoon qua spelersmateria en kwaliteit zijn ze beter. Historie maakt tegenwoordig niets uit.
 
pinko
 
4
18 augustus 2017 om 19:52
Nee hoor, hij slaat de spijker op de kop, al staan er nogal wat vreemde tekens in de tekst. Maar wat hij beweert is dat bij Ajax het bedrijf altijd voor de sportvereniging gaat. Oftewel, schrijven we zwarte cijfers aan het eind van het boekjaar? Zo ja, seizoen geslaagd. Volgens mij is bij een club als Ajax het seizoen pas geslaagd als er een prijs is behaald. En minstens 1 keer in 2 jaar kampioen, afgeleid van de begroting die Ajax ieder jaar presenteert. Maar dat lijkt ze geen moer te interesseren.
 
Dennisvan Leeuwen
 
1
18 augustus 2017 om 20:09
Ooit gehoord van de arbitrage commissie ? Zo te zien niet, anders zou je weten dat Sanchez sowieso weg had kunnen gaan. Ff naar de rechter, loon bij Ajax en de Spurs naast elkaar leggen, aanzien van beide competities met elkaar vergelijken en 5 minuten later is Sanchez in zijn gelijk gesteld en Moet Ajax hem laten gaan tegen een Redelijk bod... Had dan waarschijnlijk aanzienlijk lager gelegen de de 42 miljoen die ze nu krijgen...
 
 
5
18 augustus 2017 om 20:15
@fairplay87 Je schrijft: "wat wensen van een speler? Die speler is hier pas net. Heeft toch willens en wetens voor 4 of 5 seizoenen getekend?? " Welkom in de echte wereld, waar mensen met elkaar trouwen en elkaar willens en wetens eeuwige trouw te beloven om vervolgens al na korte tijd uit elkaar te gaan. Soms zelfs al na minder dan een jaar. Een contract is geen gevangenisstraf, maar niet meer dan een arbeidsovereenkomst en die worden vaker niet dan wel uitgediend. Als Ajax een speler voor vijf jaar vastlegt en hij op een geven moment niet meer in de plannen van de club voorkomt, wordt hij ook van de hand gedaan. Dus je verontwaardiging is behoorlijk selectief te noemen.
 
ninjakai
 
2
18 augustus 2017 om 20:23
Nee niet te koop is 40 mil plus bonussen. We willen ook graag het volgende grote talent uit zuid Amerika. Als je echt ff kijkt naar wat er nu daadwerkelijk betaald wordt voor een eredivisie speler dan sla je echt stijl achterover. Het is een verdediger he, dit zijn aanvaller bedragen. Had liever ook iets meer gezien. Maar dat Sanchez ging stond vast na zijn gedrag de afgelopen dagen.
 
Molletje
 
11
18 augustus 2017 om 21:08
Mag ik vragen... Wat zou jij doen als je op een dag van een bedrijf te horen krijgt dat ze graag willen dat je bij hun komt werken... ze zullen dan je salaris zal verviervoudigen, hebben betere secundaire arbeidsvoorwaarden (bonussen; Europese en Continentale trips) worden voorgelegd en bieden meer uitdaging, verantwoording en toekomstperspectief Zou je zeggen... Nee dat doe ik niet, ik ben loyaal en heb een contract getekend? En als dan je leidinggevende zou zeggen... "Nee Fair play, je mag niet weg". Zou je dan zeggen, "Ok begrijpelijk" en je werk met hetzelfde enthousiasme en dezelfde inzet uitvoeren? Antwoord eens rationeel ipv emotioneel en bedenk je dat het niet anders is in de voetbalwereld dan in een gewone arbeidswereld.
 
SwaffelendeKip
 
1
19 augustus 2017 om 00:41
Het is gewoon simpel, hij kwam vorig jaar omdat hij op een wat lager niveau wou presteren en nu ajax geen CL gaat spelen en misschien helemaal geen europees, dan kan je zeggen ja hij tekent voor zoveel jaar, dat is enerzijds ook juist voor een club om een hoog bedrag te kunnen vragen indien de speler meer ambitie heeft dan de club op dat moment kan bieden, dan vind ik een overgang naar tottenham een goede stap, nog net niet een topclub in het rijtje met namen als united, city enz. maar qua spel zijn ze daar duidelijk niet ver van verwijderd. Hij zou maar met tottenham kampioen worden. Anders kan die in de toekomst altijd nog een stapje hoger gaan. Omdat een club jou als speler graag wil behouden betekent niet dat de club zomaar het recht heeft jou niet een transfer te laten maken indien een acceptabel bedrag op tafel word gelegd. Er zijn uitzonderingen als de koopclub slecht handelt bijvoorbeeld kan je besluiten met hun geen zaken te doen, maar 40 miljoen voor sanchez, volgens mij zij overmars dit een paar weken geleden zelf nog 40 miljoen te willen, nou dan is het accepteren en herinvesteren in je selectie, de tijd zal leren of ajax dat ook gaat doen. Maar 40 miljoen voor sanchez die je 5 miljoen heeft gekost, duurste transfer eredivisie, ik zou blij zijn geweest, nu ook dat sanchez weg is bij ajax, scheelt weer.
 
Kyle66
 
0
19 augustus 2017 om 02:44
FairPlay, ik stel voor dat jij Overmars snel een brief of email stuurt waarin jij hem gedetailleerd uitleg hoe hij Sanchez had kunnen behouden. Ik bedoel, dat verbeterde contract dat hij hem heeft aangeboden, heeft niet gewerkt, maar zo te lezen weet jij precies wat Overmars wel had moeten doen. Ik denk dat Marc het graag hoort! Sowieso hoor ik het ook graag. Jouw opmerkingen raken dus kant noch wal. Sanchez wilde niet meer bij Ajax blijven. Zijn hoofd was op hol gebracht door Tottenham en hij wilde niet meer voor Ajax spelen. Hoe zie jij het voor je? Had Overmars hem aan een ketting het veld op moeten sleuren? Daarnaast is het een gegeven dat buitenlandse spelers naar clubs als Ajax komen, omdat ze het als een opstap zien naar een Europese topclub. Als talenten horen dat Ajax dwars gaat liggen bij een droomtransfer (en voor Sanchez is dit een droomtransfer) denken ze er wel twee keer over na voordat ze een lang contract met Ajax gaan tekenen. Kortom, je bereikt er niets mee. Overmars heeft alles goed gedaan. Hij heeft hem een sterk verbeterd contract aangeboden en toen dat niet hielp, heeft hij er zoveel mogelijk geld uit gesleept.
 
ajaxglobal
 
0
19 augustus 2017 om 06:47
@fairplay87, ach wT schattig je doet hetzelfde terug. Dan zeg je heel stoer niet te koop. Dan gaat de speler lopen muiten verliest motivatie, heeft negatieve impact in de spelersgroep en wordt minder waard wanneer je hem vervolgens niet laat spelen. Kun je me uitleggen wat dat met beleid te maken heeft? We staan nou eenmaal niet meer bovenaan de voedsel keten en dan heb je niet zoveel te willen. Dat is niet slecht van overmars dat is de situatie waarin je als land en club zit. Je kunt hooguit een talent halen waarbij het kenmerk is dat die jonger is en minder ervaren.
 
Sulejmanii
 
26
18 augustus 2017 om 18:29
Fave inderdaad, dat is echt broodnodig! Sanchez heb van je genoten en neem je niks kwalijk, als ik in jouw schoenen stond had ik hetzelfde gedaan. Met dat zesjarig contract ben jij, en de generaties na hem financieel onafhankelijk. Wel jammer, want de huidige verdediging is om te huilen met onze aanvoerder voorop. ??
 
Branquinho
 
12
18 augustus 2017 om 18:46
Niet alleen het geld, Sanches gaat nu ook gewoon een paar niveaus hoger voetballen. Snap niet waarom mensen doen alsof hij voor het geld gaat. Tottenham is beter dan Ajax
 
Leeuw087
 
8
18 augustus 2017 om 19:12
Branquinho, Je hebt gelijk, alleen al het feit dat Tottenham 42 miljoen voor hem kan neerleggen zal niet voor Ajax weggelegt zijn. Feit is dat Tottenham en alle andere Plclubs jaarlijks zoveel televisiegelden ontvangen, daar kunnen Nederlandse clubs niet tegenop. Toch ben ik blij met mijn club, al zal het nog een tijdje duren maar ze zullen toch stapje voor stapje de weg omhoog vinden.
 
maffiarat
 
2
18 augustus 2017 om 19:42
Dan is het nog niet chique hoe hij weg gegaan is. Ajax was zijn werkgever.
 
Sulejmanii
 
0
18 augustus 2017 om 19:47
Klopt, je kan jezelf bewijzen in een van de mooiste competities ter wereld. Wellicht kan hij ooit nog de echte stap maken naar de top, wie zal het zeggen.
 
Sulejmanii
 
2
18 augustus 2017 om 19:52
Maffiarat, wat heeft Sanchez Ajax aangedaan dan? Hij is voor 5 miljoen gekomen, en gaat voor het veelvoudige weg. Het is geen Amsterdamse jongen die heel de club heeft doorlopen. Bovendien was er sowieso kans dat hij weggekocht zou worden, door zijn grote talent. Ik ben pissed op Overmars, dat hij voor de zoveelste keer telaat is met aankopen. Het was allang bekend, dat Klaassen, Riedewald, Tete en misschien wel Sanchez weg zouden gaan! Voor de rest ben ik super tevreden met Overmars, maar dat handelen op de laatste moment komt mijn spuigaten uit. Het spel is matig, en Keizer heeft al moeite om Ajax draaiende te krijgen. Had er voor gezorgd, dat de selectie op tijd klaar was. ????
 
AfcaEric
 
6
18 augustus 2017 om 18:45
Nee nee. Iedereen bij Ajax krijgt een screenshot van de bankrekening na deze transfer als achtergrond. Kunnen ze lekker de hele dag tegen elkaar roepen "kijk eens hoeveel wij hebben". En wij "arme" supporters maar genieten van aanvoerder Veltman & Co...
 
Thamike
 
38
18 augustus 2017 om 19:03
AfcaEric jij bent echt verwend met Ajax. Moet je jouw verhaal eens tegen de Feyenoorders zeggen dat geld er niet toe doet en dat je alles maar moet uitgeven om vervolgens jaren achter elkaar in Nood te zitten met een selectie die pas echt om te janken is. Jij mag in je handjes knijpen dat we een gezonde club hebben waar ieder jaar weer spelers gehaald worden of door breken die weer miljoenen opleveren zodat we eens een uitschieter in EL kunnen maken. Ben echt klaar met dat korte termijn en symplictische gezeik als het even tegen zit met al die verwende supporters. Geen idee hoe het nu is omheen Nederlandse club te zijn die bij uitzondering een finale haalt in de EL en meteen verwachten dat er dat elk jaar kunnen terwijl al je spelers in de belangstelling staan door dat kleine succesje. Elke aankoop worst eerst neergesabeld, koop je niets en leid je op is het niet goed. Man man wat een supporters hebben wij hier ook zitten. Enige waar ik wel trots op kan zijn dat zijn de supporters in het stadion die gisteren gewoon bleven zingen en aanmoedigen. Dat is wel eens anders geweest maar ook gisteren waren we vol voor onze club.
 
lennonturbo
 
9
18 augustus 2017 om 18:52
Is Anita niet transfervrij? Dat zou een hele goede 6 zijn voor Ajax.
 
Leeuw087
 
1
18 augustus 2017 om 19:19
vurnon zou mooi zijn, maar wil hij wel genoegen nemen met een miljoen per jaar. Mogelijk paar miljoen tekengeld geven, kan nog wel even mee is nu 28 jaar. Helaas zie al dat hij naar Leeds is gegaan.
 
gilau
 
1
18 augustus 2017 om 19:04
Moeten ze heel snel doen ja, maar die back up die Overmars op het oog heeft, zou er natuurlijk eigenlijk al lang (afgelopen dagen) moeten zijn. Uitschakeling CL, misschien uitschakeling EL, eerste 3 punten al verloren in de competitie. Wellicht volgt echte uitschakeling Europa en nog meer puntenverlies in de ED doordat Ajax veel te langzaam anticipeert op verkopen. Deze verkoop zag iedereen al een dag of 10 aankomen, dus in de tussentijd hadden ze moeten handelen zodat de vervanger er is, contract heeft ondertekend en speelgerechtigd is. Echter Ajax is veels te traag!
 
Fulkano
 
2
18 augustus 2017 om 19:18
@Gilau: Ik ga er van uit dat ze de afgelopen dagen niet stil hebben gezeten en nu het rond is ook in afrondende fase zijn voor eventuele vervanging. We gaan het zien!
 
PorQue
 
0
19 augustus 2017 om 04:46
Denk je echt dat zoiets mogelijk is? Het echte leven is jammer genoeg geen Fifa game. Dit lijkt me een beetje teveel van het goede. 5 spelers in 2 weken halen is super onrealistisch. Dat is zelfs een hele uitdaging in de carrière mode van Fifa.
 
W.S.
 
17
18 augustus 2017 om 18:19
Is overigens 40 miljoen dat kan oplopen tot 42 miljoen volgens ajax zelf op hun site.
 
maradungatje
 
13
18 augustus 2017 om 18:20
Prijs is niet waar. Er wordt 40 miljoen vast overgemaakt, in een later stadium kunnen daar nog 2 miljoen aan bonussen bij komen.
 
HetOrakel17
 
32
18 augustus 2017 om 18:30
Al kreeg Ajax er 100 miljoen voor, meer dan 10 miljoen ga je er nooit van terug zien. Marc geeft nog geen pen gratis weg, laat staan dat die met miljoenen zal strooien.
 
GunnerFan
 
12
18 augustus 2017 om 18:37
Neuj vorig jaar 30 miljoen uitgegeven. ????
 
mrpuma
 
55
18 augustus 2017 om 18:18
Het ga je goed. Heb van je genoten afgelopen seizoen. Een van de betere verdedigers de afgelopen jaren in nederland.
 
Ryan030
 
9
18 augustus 2017 om 18:22
inderdaad van de afgelopen jaren waren sanchez en moreno veruit de beste.hoop dat ajx nu eindelijk gaat investeren anders word het een heel zwaar seizoen voor ze.je ziet nu al dat de selectie helemaal niet breed is en als er dan een langdurige blessure plaats vind ben je de sjaak.
 
Leeuw087
 
1
18 augustus 2017 om 19:31
Misschien kan Sjaak nog meedoen, heeft er wel de juiste mentaliteit voor. ontopic: Als het goed is werkt Marc keihard aan het naar binnenhalen van versterkingen. Ben blij dat ze het leeuwendeel van het bedrag gelijk binnen hebben, Levy staat er om bekend zo minimaal als mogelijk grote sommen geld uit te geven. Mooie deal, hoop dat Davinson ondanks de wat raar verlopen transfer toch nog op een mooi afscheid mag rekenen. Is toch een fantastische gast.
 
ArinIssa
 
22
18 augustus 2017 om 18:18
Jammmeerr, gaat het zeker goed in de premier leauge
 
Sted
 
10
18 augustus 2017 om 18:19
Het is Geschied.. Weer een gare seizoen..
 
koeral
 
53
18 augustus 2017 om 18:19
Niet te koop toch? Rot beleid, werkelijk waar. Ja het is veel geld, maar geld hebben we zat. We missen kwaliteitsspelers en dat zie je gewoon de laatste weken. Selectie is veel te mager. Wordt een lang seizoen als er niks fatsoenlijks bijkomt. Bedankt bestuur, lekker zwemmen in het geld. Toch niet serieus te nemen meer. Als supporter wordt je gewoon voor de gek gehouden door mensen die een `Ajaxhart` zouden hebben.
 
ModricMagic
 
27
18 augustus 2017 om 18:23
Ik haat het als Overmars altijd zegt ja hij is niet te koop en later toch wel. Zeg dan niks.
 
koeral
 
12
18 augustus 2017 om 18:24
Precies vind ik ook. Zal wel onderdeel zijn van onderhandelingstactiek, maar als supporter heb je het gevoel dat je niet serieus genomen wordt. Hij moet gewoon zijn mond houden over dit soort dingen.
 
Thamike
 
22
18 augustus 2017 om 19:06
Overmars heeft nergens naar dan ook nergens gezegd dat Sanchez niet te koop was. Kap nu eens met feiten verdraaien. Overmars heeft gezegd dat Ziyech, Dolberg en Onana niet te koop zijn en dat Sanchez de hoofdprijs moet kosten en zo geschiedde. Haal jezelf niet alles op de hals om een zonde bok erbij te halen. Wees boos op de prestaties, steun je club wanneer ze het moeilijk hebben en geef Overmars de krediet die hij verdien. Bah
 
anno62
 
3
18 augustus 2017 om 21:39
Helemaal mee eens Overmars kan hier helemaal niets aan doen en hij is echt wel bezig om de versterkingen te halen Waar ik mij wel zorgen over maak is Zyech hij loopt erbij of het hem niet veel meer kan schelen en zijn plezier totaal verloren is En dan kom ik toch tot de conclusie dat Appie nog veel te veel in zijn hoofd/hart zit
 
Desm
 
10
18 augustus 2017 om 18:25
Hij kon bijtekenen maar wil zelf weg. Sommige bedragen voor bepaalde spelers kun je gewoon niet weigeren.
 
fchondenbrok
 
1
19 augustus 2017 om 04:44
Ja ben het met je eens, hij kon bij ajax van 1 naar misschien 2? Miljoen. Maar hij wilde zelf liever weg, en kiest voor 3+/-5 miljoen. Dan moet je zo'n speler gewoon verkopen. Het is voor erg jammer maar natuurlijk ook een mooie winst
 
TheGoalgetter!
 
8
18 augustus 2017 om 18:29
Gast je kan zoveel geld niet weigeren. Kom op, na 1 jaar al zoveel geld, je bent gek als je dit niet doet. Sanchez wilde zelf ook weg, je kan hem die kans niet wegnemen.
 
rkallan
 
2
18 augustus 2017 om 18:30
De speler wilde zelf vertrekken. Er is hem een nieuw sterk verbeterd contract aangeboden. Die hij naast zich neer heeft gelegd. Je kan een speler dwingen om te blijven. Maar dan pleeg je pas echt kapitaal vernietiging. Daarbij een ongemotiveerde speler in je elftal is ook niet bevordelijk. Je kan zwemmen in het geld. Maar er zullen naar weinig, eigenlijk niet, spelers naar Nederland willen komen. Daarnaast geen CL, grote kans op geen Europees voetbal. Het top salaris wat in andere landen bij laag geklasseerde ploegen minimaa het dubbele is. Plus onaantrekkelijk belasting stelsel.
 
ijzerchef
 
1
18 augustus 2017 om 23:32
Geen enkele speler is 'niet te koop'. Zelfs Neymar was voor Barca onhoudbaar.
 
ÖzilKast
 
2
18 augustus 2017 om 18:19
Mooie stap voor hem, ben alleen benieuwd waarom naar Tottenham, het is echt niet alsof hij Alderweireld of Vertonghen uit de basis speelt. Misschien word hij zelfs een rechtsback? Veel succes Davinson!
 
FStolo
 
13
18 augustus 2017 om 18:22
Waarschijnlijk zullen ze vaak in een driemansverdediging opereren. Zoals ze vorig seizoen al vaker hebben gedaan. Dan is hij weer een stapje dichter bij een basisplek.
 
Branquinho
 
4
18 augustus 2017 om 18:47
Vertonghen kan op de linksback en Alderweireld kan op de rechtsback. Maar idd als ze met 3 verdedigers gaan spelen heeft hij een basisplaats.
 
isayBIEM
 
0
18 augustus 2017 om 22:45
Hij gaat sowieso wel een basisplek krijgen bij tottenham. Tottenham staat er namelijk niet om bekend dat ze veel geld uitgeven en nu geven ze opeens 42 miljoen uit, die gaan ze dan dus echt niet op de bank zetten
 
PorQue
 
0
19 augustus 2017 om 04:48
De bank heeft ook een bezetting nodig. Tottenham komt ook uit in verschillende competities. De Premier League, League Cup, FA Cup etc. Je hebt spelers achter de hand nodig.
 
N.Chelsea
 
3
18 augustus 2017 om 18:19
Nu word het spannend..
 
RobinlaRondelle
 
15
18 augustus 2017 om 18:19
Goeie deal, verkopen voor bijna 1000% zn koopprijs
 
Joey91
 
10
18 augustus 2017 om 18:19
Jammer maar zat eraan te komen. Wel heerlijk gehandeld Door Overmars weer betreft de prijs, maar er moet wel een waardige vervanger ergens wegkomen + 2 a 3 versterkingen
 
Gerard13
 
11
18 augustus 2017 om 18:19
En nu ook snel aankopen aanschaffen, of moet Overmars nog beginnen?
 
wesselkoopen
 
6
18 augustus 2017 om 18:19
Erg jammer dit word een groot gemis zoals we al tegen Rosenborg en Heracles zagen, hopen dat er wel een goede centerback bij wordt gehaald want met deze verdediging wordt het het dit jaar niet
 
HetOrakel17
 
10
18 augustus 2017 om 18:19
Dit wordt toch een flinke aderlating voor Ajax verwacht ik. Na het vertrek van aanvoerder Klaassen, de ernstige gebeurtenis rondom Abdelhak Nouri en de uitschakeling in de CL is dit de derde tegenvaller voor Ajax. Hopelijk vinden ze een waardige vervanger, want anders verwacht ik dat het wederom Feyenoord zal worden.
 
Irriducibili420
 
5
18 augustus 2017 om 18:20
Nou let maar op er gaan nog meer dragende krachten weg en er komen goedekope tweederangs B garnituur bij.
 
HetOrakel17
 
5
18 augustus 2017 om 18:22
Dat verwacht ik ook, mocht er een goed bod komen op een speler zullen ze het zeker overwegen. Zeker de niet-Nederlandse jongens. Ik verwacht niet dat een Donny of een Frenkie weg zal gaan, maar een Dolberg of een Onana...? Wie weet.
 
Raulista
 
5
18 augustus 2017 om 18:20
Ajax, investeer dit. Koop een kwalitatieve winger voor op links die Younes op de bank houdt. Koop een talentvolle 6 als Samper of een geroutineerde 6 die het niveau aan kan en Schöne op de bank houdt. Koop een kwalitatieve linksback en koop een cv. Met deze 35 + de miljoenen op de banken kun je echt een flinke kwaliteitsinjectie boeken.
 
False9
 
14
18 augustus 2017 om 18:20
Beste verdediger die ik in de 21ste eeuw heb zien voetballen in Eredivisie. Zonde maar begrijpelijk dat hij weggaat, simpelweg te goed.
 
Gerard13
 
30
18 augustus 2017 om 18:24
Dan ben je de Tank vergeten. In zijn beste seizoenen vond ik Alex beter dan Sanchez
 
False9
 
11
18 augustus 2017 om 18:27
Dat is jou mening, in vind Sanchez veel beter.
 
joAFCA
 
5
18 augustus 2017 om 18:28
Alex en chivu vond ik wel beter, maar hij is zeker een van de beste verdedigers in de Eredivisie in deze eeuw.
 
Voetbalfan
 
28
18 augustus 2017 om 18:34
Is voor mij toch echt ard van peppen.
 
gilau
 
1
18 augustus 2017 om 19:09
Nou dat is nogal overdreven. Was zeker een goede verdediger, maar maakte ook veel slordige fouten, en Europees vond ik hem ook niet altijd even goed. Zal vast nog wel rek inzitten, maar ik vraag me af of hij na Tottenham ooit de Europese top zal halen.
 
VBD79
 
7
18 augustus 2017 om 18:20
Mooi bedrag en nu snel schakelen!
 
M_Chamakh
 
0
18 augustus 2017 om 18:20
Nou weer wat miljoenen op de bank. Ben benieuwd welke spelers Overmars nu gaat halen. Is Vermaelen terughalen geen goeie optie? Ajax kan best wat ervaring gebruiken.
 
Ben_Ajax
 
19
18 augustus 2017 om 18:24
Alsjeblieft niet zeg...die is 9 van de 10 keer geblesseerd en wil waarschijnlijk ook nog een topsalaris.
 
HetOrakel17
 
1
18 augustus 2017 om 18:24
Dat is waarschijnlijk een Heiko 2.0 verhaal, al denk ik dat Vermaelen wel meer kan brengen al zal die dan vast wel weer geblesseerd raken en dan zit je weer met kleedkamer ervaring...
 
FStolo
 
5
18 augustus 2017 om 18:20
Ik hoop voor Sanchez dat hij gaat slagen. Kwam op mij over als een normale en nuchtere gozer. Verdedigen kan hij, opbouwend wat minder, maar staat naast Vertonghen en Alderweireld, dus kan hij de bal snel naar een van hen doorspelen. Ik ben er niet rouwig om dat hij de concurrentie verlaten heeft.
 
Dutchmen
 
6
18 augustus 2017 om 18:21
Ondanks dat dit een zwaar gemis gaat zijn, kan niemand ontkennen dat 45miljoen ( incl. 10 miljoen in een 2de betaling) een geweldig bedrag is voor een 21-jarige Eredivisie speler, die nog steeds niet 100% gefocust is en nog steeds veelvuldig fouten maakt. Davidson, bedankt voor alles en het ga je goed! ????
 
Beastman
 
1
18 augustus 2017 om 18:28
De vraag blijft is het een 2e termijn die gewoon later betaald wordt of zijn het prestatie afhankelijke bonussen. Nogal een verschil. Levy is link dus ik denk het laatste. En dan ben ik een stuk minder opgetogen.
 
olaf 1974
 
0
18 augustus 2017 om 21:51
45? ik kom maar tot 42 miljoen als alle bonnussen worden ingelost. waar haal jij die andere 3 vandaan?
 
kyleWalker
 
0
18 augustus 2017 om 18:21
Hoop dat Sanchez het goed gaat doen bij de Spurs. Als Ajax nu het geld gebruiken voor een centrale verdediger, linksback, verdedigende middenvelder en nog een buitenspeler en allemaal die er meteen staan.
 
PAASCHKAAL
 
3
18 augustus 2017 om 18:21
Goede deal voor Ajax! Een jaar geleden had men schande gesproken van dit bedrag, nu is het 'normaal' helaas. Had liever gezien dat Barcelona de 40 miljoen dan hierin gestoken had...
 
HetOrakel17
 
0
18 augustus 2017 om 18:25
Had liever dat ze die 40 miljoen hadden bespaard, er wat bij hadden gelegd en dan voor een andere CV zouden gaan of juist doorpakken met Dembele en/of Coutinho.
 
AndreNijmeijer
 
5
18 augustus 2017 om 18:37
Coutinho lijkt bij een club met ruggengraat te zitten
 
KevinBronswijk
 
1
18 augustus 2017 om 18:43
Aka een club dat doet aan kapitaalverkrachting. Zie ook het Diego Costa verhaal.
 
lennonturbo
 
5
18 augustus 2017 om 18:21
Als supporter van beide clubs voel ik me hier heel gemixt over. Als Tottenham fan zijnde zeg ik: fantastische aankoop! Maar als Ajax fan zijnde voel ik de club langzaam afglijden naar de afgrond...
 
^^AjaxAFC.
 
8
18 augustus 2017 om 18:30
Ironisch genoeg heeft Tottenham nu meer 'Ajacieden' waarvoor je naar het stadion komt dan Ajax zelf. Ook nu weer. Top voor Tottenham en Sanchez, maar Ajax raakt weer een ster kwijt.
 
DeliKijkt
 
6
18 augustus 2017 om 18:22
Wat was het toch een beest, ahax mist hem nu al. Het ga je goed koning!
 
JasonRhijn
 
3
18 augustus 2017 om 18:23
Tja veel geld, Ajax heeft weer een dragende speler kwijt. Ajax koopt te laat in volgende week een uit wedstrijd ergens in Noorwegen met een 1-0 achterstand tegen een super verdedigende ploeg. Best triest van een Europa League finale naar een niet kwalificerende Europees seizoen. Alles is aan de schuld van Overmars. Totaal idioot beleid wat er bij Ajax volgt. Je weet al een jaar van te voren dat Klaassen vertrekt. Je weet dat Tete niet bijtekent en Riedewald weg wilt. Tot heden niks gehaald en zo afwachtend en zo reactief op de markt aanwezig. Het is allemaal te triest voor worden. Ajax heeft het geld en kan een miljoen meer betalen als ze willen. Ze hebben een goed uitgaand positie maar dit is super zielig. Ben er klaar mee met dit seizoen.
 
EFKA
 
0
18 augustus 2017 om 18:43
Overmars bepaalt dit niet in zijn eentje. Ajax schijn een technisch hart te hebben dat ondermeer gaat over transfers. De kracht van die vier heren is dat ze wel kunnen bepalen wie er weg kan, maar geen flauw benul hebben wie ze moeten aantrekken, wanneer het om een speler gaat die ouder is dan 21.
 
MicT
 
3
18 augustus 2017 om 18:24
Ik wens Sanchez veel succes in Engeland, volgens mij kan iedereen deze stap wel begrijpen. Als een speler als Sanchez aangeeft te willen vertrekken en je kunt 45m krijgen dan lijkt me dat een prima deal. Nu hopen dat Ajax de benodigde versterkingen weet te strikken en ze ondanks de slechte start toch nog een leul seizoen er van maken.
 
ErikStekelenburg
 
3
18 augustus 2017 om 18:25
Goeie deal Ajax. Als spelers echt willen gaan hou je ze toch niet tegen. 45 mlj is dan een werelddeal. Top gedaan, Overmars! Nu aan de slag. Douglas halen voor weinig, Nigel de Jong oppikken en die Larsson van Heerenveen vastleggen. Schone kan ook weer als valse rechtsbuiten fungeren om te schakelen naar ander systeem als daar om gevraagd wordt. Twee stabiele backs erbij en klaar. Volgende week 1-3 in Noorwegen en de boel staat op de rit.
 
FR12Jules
 
0
19 augustus 2017 om 07:10
Larsson tekent na het weekend bij Feyenoord voor nog geen 5 miljoen.
 
^^AjaxAFC.
 
3
18 augustus 2017 om 18:25
Nu als de bliksem een linksback, twee centrale verdedigers, een controleur op het middenveld en een vleugelspeler halen. Hiervoor mag het geld rollen, die honderden miljoenen op de bank zijn om te spenderen. Marc, aan de slag jongen, herover (of bij sommigen zelfs verover) weer wat krediet en haal 5 toppers uit je hoge hoed.
 
BarryCopa
 
4
18 augustus 2017 om 18:25
45 miljoen voor Sanchez!? Dan is Isimat zeker 60 waard. Nee zonder gein jammer dat hij weg is, beest van een verdediger. Als supporter zijnde van de concurrent vind ik het dan weer helemaal niet erg
 
FR12Jules
 
0
19 augustus 2017 om 07:12
Precies, ik lach hard om deze transfer. Al kregen ze er 145 miljoen voor. Ajax heeft financieel zo veel slagkracht, maar ze doen er niks mee. Nu missen ze m.i. een van de beste/in potentie de beste CV's van de Eredivisie. Sportief gezien leveren ze dus enorm veel in, en wetende dat ze toch weinig met al het geld doen is dit alleen maar positief voor Feyenoord.
 
AndreNijmeijer
 
3
18 augustus 2017 om 18:27
'we hebben heus wel back-ups voor Sánchez klaarstaan' En waarom zijn die begin van de transferperiode nog niet binnengehaald? Zat er toch wel in dat Sanchez zijn contract niet zou uitdienen. Vertrek deze zomer of toch door mij gehoopt de volgende zomer was realistisch.
 
Jaapvan Haafte
 
1
18 augustus 2017 om 20:05
Misschien helpt logisch nadenken ook wel? Je wil een speler, die als back up achter Sanchez komt te spelen. Dus de speler moet willen. Nu kun je een potentiële basisspeler halen gezien Sanchez weg is. Daar kan nogal een verschil in zitten
 
MagicMike
 
8
18 augustus 2017 om 18:28
Velen verwijten Overmars van alles, maar ik zou niet weten wat hem in deze kwestie te verwijten valt. Hij heeft alles geprobeerd om Sanchez te behouden en uiteindelijk het onderste uit de kan gehaald, met maar 1 concrete club die hem wilde kopen!
 
AndreNijmeijer
 
1
18 augustus 2017 om 18:31
Dat er begin van de zomer niet alvast geanticipeerd is op een vertrek van Sanchez? Dat hij deze zomer zou gaan of de volgende was wel redelijk duidelijk. Zoiets?
 
Angeloleroy
 
2
18 augustus 2017 om 18:45
Ajax kan toch niet een opvolger halen als Sanchez nog niet weg is? Wel vind ik het belachelijk dat er nog geen waardige linksback is aangetrokken. Ajax moet eens stoppen met centrale verdedigers als back op te stellen. En dat Ajax niet 1 type als nigel de jong heeft vind ik achterlijk beperkt. Viergever ,veltman, dijks, schone allemaal op de bank( prima 2de keus in mijn ogen)
 
Ronzie
 
1
18 augustus 2017 om 18:29
Jammer maar helaas, het is de transfer wet van Ajax. En nooit anticiperen we er op. Ik ben benieuwd of hij het waar maakt. Het is absoluut een goede verdediger en de kwaliteiten zijn er, maar misschien is het wel een jaar te vroeg. Maakte vorig jaar Europees best nog wel eens wat slordige foutjes. Nu tijd om minimaal de helft van de transfer waarde te besteden aan aankopen en dan geen talentjes.
 
Angeloleroy
 
0
18 augustus 2017 om 18:47
Verschil is nu wel dat als hij een fout maakt hij mensen naast zich heeft die het kunnen oplossen, bij ajax was hij degene die gefaal van andere moest oplossen
 
JordyB
 
4
18 augustus 2017 om 18:30
Bedankt Marc! ''voor minder als 40 mil gaat hij niet weg'' uitspraken moet je voortaan diep achter in je strot houden! Schandalig dat deze man voor minder dan die 50 mil is weg gegaan. Die kerel lag nog tot 2021 vast, spurs betaald wat wij willen of gaat lekker ergens anders vissen. Zwak zwak zwak zwakzinnige overmars. Nou het rampjaar kan beginnen. Welke c-spelers en potentiele toppers van 17-18 jaar mogen we nu weer verwelkomen.
 
KevinBronswijk
 
4
18 augustus 2017 om 18:53
Sanchez lag dwars. Kapitaalverkrachting als hij bleef.
 
Dennisvan Leeuwen
 
0
18 augustus 2017 om 20:16
Ook voor jou 1 woord: arbitragecommissie....
 
RackCity
 
3
18 augustus 2017 om 18:35
Ajax is geen voetbalclub meer maar een business waarbij het gaat om winst maken. Sportieve prestaties zijn een bijzaak geworden
 
Topvoetbal1999
 
2
18 augustus 2017 om 18:38
Het succes van vorig seizoen is een zege maar tegelijkertijd ook een vloek, bijna alle steunpilaren zijn vertrokken zoals verwacht. Ajax loopt hoe dan ook inkomsten mis, ze zijn immers niet gekwalificeerd voor de Champions League en dreigen nu ook de Europa League mis te lopen. Dit beloofd een heel zwaar seizoen te gaan worden voor Ajax en Marcel Keizer krijgt een hoop narigheid overzich heen terwijl Marc Overmars degene is die spelers moet aantrekken.
 
RafTeuns
 
1
18 augustus 2017 om 18:39
Van die 35 miljoen halen ze waarschijnlijk 2 spelers van max 4 miljoen op bij willem II of iets dergelijks. De rest staat zo leuk op de abn amro app.
 
Raubaht
 
2
18 augustus 2017 om 18:41
Tottenham bood 2 weken geleden naar verluidt 40 miljoen. Dat is ook het bedrag wat Ajax nu vangt en daar komt nog 2 miljoen aan bonussen bij in een later stadium. Hoe je het ook went of keert is dat een goede prijs. Echter, het bod en het uiteindelijk bedrag scheelt zo'n 2 miljoen. Zijn er nou echt 2 weken voor nodig geweest om over die 2 miljoen te onderhandelen.... ?
 
 
0
18 augustus 2017 om 18:41
Ik ben er wel ziek van maar bang tegelijk dit zou best een exodus van belangrijke spelers kunnen betekenen. En misschien moet je Ziyech en Dolberg maar verkopen. Na dit seizoen zijn ze de helft minder waard.
 
FRon010
 
1
18 augustus 2017 om 18:46
Bizar hoog ik vind hem max 30 waard. Had er 15 bijgelegd en je had van Dijk... maar mooi dat een NL club eindelijk eens wat kan meepikken van die krankzinnige bedragen. Benieuwd waar ajax mee komt, binnen nederland is er geen echte versterking en de echte goede gaan niet naar ajax qua salaris weer. Moeilijk pakket hoor want ze bulken van het geld maar kunnen het niet uitgeven.
 
VoetbalVreugd
 
3
18 augustus 2017 om 18:58
In de huidige markt vind ik dit niet te veel geld. Natuurlijk zijn die bedragen gestoord, maar in verhouding tot andere transfers deze zomer, vind ik 40 miljoen wel op z'n plaats. Sanchez is echt wel een topverdediger in wording. Zulke slopers zijn zeker in Nederland zeldzaam.
 
Sander79
 
0
18 augustus 2017 om 18:52
Toch vind ik het vertrek van Bosz een groter verlies dan Sanchez. Bosz had de boel qua tactiek goed op orde. En Keizer, tja die laat wel zien dat ie nog veel ervaring mist.
 
Molletje
 
0
18 augustus 2017 om 23:39
Keizer heeft wel een gigantisch k#t debuut gehad natuurlijk (Nouri). Daar is denk ik geen hoofdstuk aan besteed tijdens een trainerscursus...
 
VoetbalVreugd
 
0
18 augustus 2017 om 18:55
Terecht. Verdediger van buitencategorie, die zie je (vooral in Nederland), maar zelden. Niet de beste opbouwer, maar dat zal ze in Engeland worst zijn. Ik wens hem veel succes bij Tottenham Hotspur, prachtige club!
 
S_D_K
 
1
18 augustus 2017 om 18:58
De (voetbal)wereld wordt steeds gekker. Er gaat steeds en steeds meer geld in om, totdat de bubbel uiteindelijk knapt. Goed geprofiteerd van Ajax. Of Sánchez zoveel waard is? Het is maar wat de gek ervoor geeft, wordt er altijd gezegd. Toch blijf ik me keer op keer verbazen met die steeds hogere bedragen.
 
pacotaco
 
2
18 augustus 2017 om 19:00
Overmars heeft het weer goed gedaan. Ajax kan niet op tegen clubs uit de grote competities. Hopelijk komen er nog versterkingen. Maar er staan echt geen toppers te springen om in de nederlandse competitie te spelen.
 
DVKN
 
1
18 augustus 2017 om 19:06
"Wij hebben gezamenlijk besloten dat voor ons de transferperiode, wat betreft uitgaande transfers, nu gesloten is. Wij laten niemand meer gaan.” Marc, zeg dat nou niet. Sánchez was zogenaamd ook 'niet te koop'. Als de absolute hoofdprijs voor Ziyech of Dolberg wordt geboden dan zijn ook zij te koop. Richt je maar liever op het doen van gerichte versterking voor de selectie in plaats van je onderhandelingsstrategie toe te passen en beloftes te doen die je mogelijk weer niet waar kan maken.
 
Adzevedo
 
1
18 augustus 2017 om 19:11
Dan heeft Marc het absolute minimum eruit gehaald om te voorkomen dat supporters helemaal gek zouden worden. Wat we waarschijnlijk ook nog aan de RVC hebben te danken als ik de verhalen mocht geloven. Wat mij betreft is het gewoon te weinig, te laag ingezet in het begin en te snel gezakt met de prijs. Ik stel voor dat Marc zondag de moeite neemt om met zo'n grote kartonnen cheque met het bedrag van 40 miljoen erop een rondje een rondje te lopen in de Arena. Dat geeft ons de eerlijke kans om de mening van supporters in de Arena te horen over het gevoerde aan en verkoopbeleid van Ajax. Bovendien zien we dan tenminste figuurlijk gezien nog wat van het geld terug.
 
JasperSJ
 
0
18 augustus 2017 om 19:13
42mil... Ik had het idee dat er meer in zou zitten... Toch goed gedaan van Overmars. Helaas heeft hij de selectie weer niet op orde kunnen krijgen. Ik neem aan dat dit Overmars kwalijk wordt genomen.
 
Dante
 
5
18 augustus 2017 om 19:14
Ik snap dat ajacieden er ziek van worden om goede spelers kwijt te raken, maar wat is die Overmars goed in verkopen zeg! 40 miljoen voor deze aardige speler, en dat terwijl je met oppergier Levy aan tafel zit.
 
El Donostiarra
 
1
18 augustus 2017 om 19:23
Ik heb echt genoten van hem, maar Tottenham mag nu zijn ogen wel dicht doen naar Ajax. Eriksen, Vertonghen en nu hij naar Tottenham. En Aldeweireld met een omweg ze hebben toch wel iets met Ajax spelers
 
muuu
 
0
18 augustus 2017 om 19:48
Jammer dat hij gaat, maar ook goed te begrijpen. Hij kan in zowel sportief als financieel opzicht een mooie stap maken, en hij was de eredivisie al na één seizoen ontgroeid. Snap de verbazing onder de supporters niet zo goed, Ajax is gewoon een springplank en door zo goed in te kopen en dan met winst door te verkopen wordt je vanzelf een betere club. Dortmund bijvoorbeeld, groter en beter dan Ajax, heeft dit probleem ook. Zij verliezen hun grootste talent (Dembele) waarschijnlijk ook al na 1 seizoen, omdat ook Dortmund bepaalde bedragen gewoon niet kan weigeren. Ik ben dus blij met deze transfer, op korte termijn misschien balen maar op lange termijn is dit wel beleid waardoor je groeit als club.
 
Ori 85
 
1
18 augustus 2017 om 19:49
Een gemis voor de Eredivisie. Afgelopen seizoen een van de betere verdedigers. Ook jammer voor Ajax. Natuurlijk wel weer een extreme transfersom ontvangen, maar daardoor waarschijnlijk wel voortijdig uitgeschakeld worden in Europa. Ik ben benieuwd of Ajax nu wel flink gaat investeren in een goede selectie of dat ze dit geld grotendeels bij het andere voegen. Feyenoord lijkt de winnaar te worden vooralsnog deze transferperiode.
 
RodaDeGrote
 
2
18 augustus 2017 om 19:57
Een bedrag van 42 miljoen was wel te weigeren voor Overmars. Sanchez was volgend seizoen nog steeds minimaal 35-40 miljoen waard geweest. Het geld is dus belangrijker dan de sportieve prestaties.Dat Sanchez dan motivatie problemen zou krijgen is ook onzin want hij zou op gegeven moment toch ook door hebben dat hij zijn best moet doen om een toptransfer te maken.
 
JanDavids
 
0
18 augustus 2017 om 20:05
Gewoonweg niet te behouden. Die jongens komen uit een heel ander milieu als wij Nederlanders en kunnen in 1 klap heel hun familie een mooi leven geven. Ajax zou het salarisplafond moeten verhogen met een half miljoen als het jaarlijks spelers voor zulke prijzen blijft verkopen. Of het zinvol is daar heb ik geen verstand van maar dan zal het spelers toch meer aan gaan spreken. Vooral de toppers in de eredivisie zoals een Sam Larsson. Als ik bij een werkgever in dezelfde branche 10x meer kan verdienen hoefde ik trouwens ook niet 2x na te denken
 
SocioFan1
 
0
18 augustus 2017 om 20:06
Dit gaat zo fout. Sorry maar dit ziet er echt niet goed uit voor de Nlse clubs, in europa. Ze hebben te lang gefeest ipv meteen de voorbereidingen te treffen, wetende dat je spelers zult kwijt raken. Nu is het seizoen nog maar kort begonnen en is de transferperiode bijna voorbij en ligt PSv al uit europa, az is er niet bij, en lijkt Ajax het ook niet te gaan redden. Wat Feyenoord in de CL gaat doen weten we niet, maar dit ziet er enorm slecht uit. Nu moet een Ajax op de blaren zitten doordat ze op een wolk zaten vorig seizoen. Niet vooruit gekeken om verder te bouwen, wetende dat je spelers zult verliezen. Ik snap Ziyech's kritiek dan ook zeker wel.
 
NIKAYMADRID
 
1
18 augustus 2017 om 21:09
haha ik herinner me nog een reactie van een Ajax supporter een jaar geleden op VZ op transferbericht. "ze beloven ons versterking en het enige wat we krijgen is Dolberg en een colombiaanse verdediger waar nog nooit iemand iets van gehoord heeft.." ON: erg jammer dat hij na een jaar alweer vertrekt. "wat als" iedereen (inc. Bosz) was gebleven..
 
afca0cbs
 
0
18 augustus 2017 om 21:27
Heeft even geduurd maar de selectie is eindelijk rond, we kunnen gaan knallen.
 
DIRTY01
 
1
18 augustus 2017 om 22:35
Uitstekende deal, 5 miljoen betalen en dan voor 40 verkopen. En dat pas na één jaartje Eredivisie. De markt is knettergek.
 
DRL80
 
0
19 augustus 2017 om 00:17
Ajax heeft niet vastgehouden aan de vraagprijs van 50 miljoen, komt voor mij niet als een verrassing. Zakelijk gezien is dit een goede opbrengst maar daar win je geen titels mee. Dat gezegd hebbende gaat Ajax dit seizoen toch geen prijzen winnen, het is los zand. Bosz en Klaassen worden node gemist. Ajax doet er goed aan om Dolberg en Ziyech voor de absolute hoofdprijs te verkopen. Nu leveren ze dat nog op en het seizoen is m.i. (zonder Europees voetbal) toch al verloren. Met dat geld moeten ze de meest talentvolle jongens uit de jeugd langer binden. Slim scouten. En de aandelen opkopen en van de beurs gaan. Dan wordt Ajax weer een voetbalclub waar resultaten de boventoon voeren ipv dividend voor de aandeelhouders.
 
olaf 1974
 
0
19 augustus 2017 om 09:01
50 miljoen alleen maar van de media gehoord,geen enkel bericht/artikel van Ajax daarover gezien. 1 iemand roept 50 miljoen en gelijk is dat de prijs.
 
Tuk20
 
0
19 augustus 2017 om 02:49
Wat er ook gebeurt, het worden nu alleen maar paniek aankopen. Jongens toch. Ze hadden al zoveel geld en dan nog zo lang afwachten. Ik als Feyenoorder ben er blij mee maar dit kan echt niet. Tuurlijk ze halen dik geld binnen en heb ik respect voor, maar selectie is dit jaar helemaa niks. Mja geld is belangrijker
 
gomes1psv
 
0
19 augustus 2017 om 03:08
Ik had het mooi gevonden als Ajax het team van vorig jaar kon behouden en verder versterken. Het was echt een schitterend uitgebalanceerd elftal dat de kwaliteit zou kunnen hebben om in de Champions League te spelen. Jammer dat Sanchez nu voor Tottenham kiest, niet echt een club die ik schaar onder de absolute wereldtop waar hij wel al toe zou kunnen treden, want die jongen is het grootste verdedigende talent dat op de Europese velden rondloopt. Anderzijds lijkt me de deal een goede voor Ajax. Voor hetzelfde geld krijgt Sanchez dezelfde terugval als Dolberg nu beleeft. Aan Luuk de Jong en Jetro Willems hebben we kunnen zien wat dat met je waarde doet; als club moet je soms je spelers op hun hoogtepunt verkopen. Alleen wel laten zien dat je goed genoeg bent om waardige opvolging te regelen.
 
MPMfc
 
0
19 augustus 2017 om 03:58
Probleem bij Ajax is dat dat ze niet besturen maar alleen maar bijsturen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dat kan niet in de voetballerij, want dan ben je altijd te laat. In het voorbeeld met Sanchez gaan ze hem pas een verbeterd contract aanbieden als het te laat is. Had dat meteen aan het einde van hey seizoen gedaan eikels!
 
mautje10
 
0
19 augustus 2017 om 04:47
Sanchez volkomen terecht vertrokken Ajax speelt weer geen Champions league, Overmars had gewoon het elftal klaar moeten hebben voor de Champions league voorrondes. Aankopen moet je binnen hebben voor de eerste training en niet tegen het eind van de transfer markt, Ajax ligt eruit voor euro league let maar op,en dan gaat Dolberg, Ziyech en Onana weg. Alle spelers willen het hoogst haalbare spelen en dat is niet 2 of 3 worden in de Mickey Mouse competitie.Ajax doet dit elk jaar veel te laat aankopen doen, en dan verkopen ze de spelers om het financiële tekort te compenseren.Dan kunnen ze laten zien dat ze winst hebben gedraaid ,Het is geen voetbal club het een bedrijf geworden. Ik ben klaar met Ajax,mij zien ze niet meer in het stadion ik kom namelijk niet voor Veltman,Dijks,Viegever het is zonde van mijn geld.
 
Hootch30
 
0
19 augustus 2017 om 06:42
Overmars heeft blijkbaar te goed genoten van zijn vakantie, want hij heeft lopen te snurken. Ajax heeft vorig seizoen de finale van de EL weten te halen, maar door het gesnurk van Overmars is de beste verdediger van de Eredivisie vertrokken en is Ajax in kwaliteit achteruit gegaan. Maar tof hoor, weer miljoenen bij kunnen schrijven op de bankrekening. Misschien kan Overmars beter die miljoenen in de prijzenkast stoppen. Wordt deze tenminste nog gevuld.