Transferaankondiging Mkhitaryan bij AS Roma draagt bij aan vermissingszaak
Dinsdag, 17 september 2019 om 11:31

De social media campagne van AS Roma tijdens de afgelopen transferzomer heeft zijn vruchten afgeworpen. De Italiaanse topclub sloeg de handen ineen met twee liefdadigheidsinstellingen die zich bezighouden met het terugvinden van vermiste kinderen. Roma presenteerde nieuwe spelers op sociale media en vroeg daarbij telkens aandacht voor een vermissingszaak. De aankondiging van Henrikh Mkhitaryan heeft bijgedragen aan het terugvinden van een vermiste jongen.

Mkhitaryan maakte de afgelopen transferperiode op huurbasis de overstap van Arsenal naar AS Roma. Een foto van een dertienjarige Keniaanse jongen werd door Roma getoond naast die van Mkhitaryan bij de transferaankondiging op Twitter, waar de club uit de Serie A een achterban heeft van circa vijf miljoen volgers. De jongen, die in augustus voor het laatst was gezien, is daarna gevonden en herenigd met zijn familie, zo bevestigt Roma.

"Door de samenwerking van @missingchild_ke en @ASRomaEN hebben we een kaars van hoop aangestoken om deze kinderen terug naar hun families te leiden", laat Maryana Munyendo weten namen Missing Child Kenya. Het is niet de eerste keer dat een vermist kind is teruggevonden nadat een foto werd getoond op de kanalen van AS Roma. Vorige maand werd een vijftienjarig meisje teruggevoden, zes dagen nadat de Italiaanse club aandacht voor de zaak vroeg bij de transferaankondiging van de Turkse verdediger Mert Cetin.

In juni van dit jaar begon Roma een samenwerking met het National Center voor Missing and Exploited Children uit de Verenigde Staten en het Italiaanse Telefono Azzurro. "We hebben een gigantische achterban op sociale media en onze aankondigingen hebben een enorm bereik, overal ter wereld", verklaarde Paul Rogers namens Roma de samenwerkingen. "We dachten dat wanneer we de aandacht van de wereld op ons gevestigd hebben, we net zo goed onze kanalen kunnen inzetten om deze instanties te helpen."

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (4)

 
VoetballR
 
32
17 september 2019 om 11:37
Dat is geweldig! Dat clubs op die manier een groter publiek willen treffen. Chapeau voor Roma! Als hier meer clubs aan meedoen dan wordt het netwerk alleen maar groter.
 
Lasse
 
23
17 september 2019 om 11:38
Wauw, dit is tof! De kracht van sociale media. Hopelijk kunnen meerdere clubs (en bedrijven) dit voorbeeld volgen
 
Filip
 
22
17 september 2019 om 11:39
Bijzonder en mooi dat een club als Roma zijn bekendheid inzet ten goede. Origineel en goed bedacht ook.
 
BJK-Q7
 
7
17 september 2019 om 13:39
Echt dikke respect voor AS Roma! Geweldig dat ze zoiets doen.