Uiterst pijnlijke details over ontslag Nagelsmann; Tuchel start maandag
Vrijdag, 24 maart 2023 om 14:16

De clubleiding van Bayern München heeft een vergadering gepland voordat het ontslag van Julian Nagelsmann officieel wereldkundig wordt gemaakt, zo meldt transfermarktexpert Fabrizio Romano op Twitter. De 35-jarige trainer wordt zelf ook spoedig op trainingscomplex Säbener Straße verwacht om de afhandeling van zijn contract (tot medio 2026) te bespreken. Thomas Tuchel gaat als opvolger maandag al beginnen aan zijn nieuwe klus. Donderdagavond meldde Romano al meer over de pijnlijke wijze waarop Nagelsmann zijn ontslag meekreeg.

Het Duitse BILD bracht vrijdag de primeur over het ontslag van Nagelsmann bij der Rekordmeister. Volgens Romano las de Duitse oefenmeester in de media dat hij zijn congé gaat krijgen in München. In de loop van vrijdag zal dat officieel gebeuren. Volgens Romano waren er serieuze problemen tussen Nagelsmann en de clubleiding van Bayern. Ook vanuit de spelersgroep zou er weinig vertrouwen zijn in de tactische keuzes van de Duitser.

Donderdag werd ook direct duidelijk wie Nagelsmann gaat opvolgen in de Allianz Arena: Thomas Tuchel. De voormalig coach van Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain en Chelsea staat naar verluidt maandag al op het trainingsveld bij Bayern. Donderdagavond zou de club de papieren al in orde hebben gemaakt voor Tuchel. De 49-jarige oefenmeester zal met zijn nieuwe club de jacht openen op zijn voormalig werkgever Dortmund.

Bayern begon het seizoen wisselvallig onder Nagelsmann en wist slechts drie van de eerste zeven competitiewedstrijden te winnen. Desondanks behield de clubleiding het vertrouwen, hetgeen de vooraanstaande trainer terugbetaalde met een reeks van dertien wedstrijden op rij zonder nederlaag. De laatste wedstrijd voor de interlandbreak ging echter met 2-1 verloren bij Bayer Leverkusen, waardoor de landskampioen genoegen moet nemen met de tweede plek in de Bundesliga achter Dortmund. De achterstand bedraagt één punt.

Bayern strijdt echter op drie fronten mee en neemt het in de kwartfinale van de Champions League op tegen Manchester City. Ook in het nationale bekertoernooi is de kwartfinale bereikt. Daarin is op 4 april het SC Freiburg van Mark Flekken de tegenstander. Toch is het vertrouwen van de clubleiding in Nagelsmann weggevaagd. De prestaties van de tacticus leverden hem in het voorjaar van 2021 een akkoord op met Bayern, waar hij de opvolger was van Hansi Flick. Bayern betaalde naar verluidt 25 miljoen euro aan Leipzig en maakte van de Duitse oefenmeester de duurste trainer aller tijden. Met Bayern won Nagelsmann eenmaal de landstitel en twee keer de Duitse Supercup.

Meer nieuws
   
17:58
17:58
Broers Van de Kerkhof hopen op vertrek PSV'er: 'Kunstgebit mee en wegwezen!'
2
   
17:52
17:52
Driessen noemt mogelijke opvolger Slot: 'Te Kloese was gecharmeerd van hem'
3
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
10
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
21
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (100)

 
Bassie
 
188
24 maart 2023 om 10:02
Naar Ajax halen die gast, die krijgt zelfs Bassey aan het voetballen!
 
mv010
 
48
24 maart 2023 om 10:18
Als dat hem lukt, verdiend hij een standbeeld
 
gomes1psv
 
135
24 maart 2023 om 10:28
God hij moet weer naar Ajax...
 
Bassie
 
193
24 maart 2023 om 10:28
Hoezo moet god naar Ajax?
 
gomes1psv
 
117
24 maart 2023 om 10:31
Even lezen. Er staat 'hij' tussen. Wat refereert naar Nagelsmann.
 
Rochus
 
136
24 maart 2023 om 10:39
Wie anders kan de godenzonen coachen?
 
THenry_228
 
71
24 maart 2023 om 10:50
Figuren als Johny Heitinga, Danny Blind, Alfred Schreuder??
 
Witte lijn
 
20
24 maart 2023 om 11:15
Het refereert aan, niet naar. Even lezen.
 
AjaxxxLove
 
21
24 maart 2023 om 11:32
Aangezien je geen komma gebruikt tussen God en hij, kun je het ook lezen als “God: hij moet weer naar Ajax…” waarmee je dus wel weer wil dat God Ajax coacht.
 
Yelle
 
18
24 maart 2023 om 11:47
Nee, omdat jij er een ':' tussen zet kun je het zo lezen.
 
AjaxxxLove
 
17
24 maart 2023 om 11:55
Omdat hij er geen leesteken tussen zet, waar er voor de volledige correctheid van de zin eentje hoort, is er ruimte voor eigen interpretatie. Je kunt het dus ook zo lezen.Ik kan er immers alleen een “:” tussen zetten omdat hij er geen “,” tussen zet.
 
Bassie
 
52
24 maart 2023 om 12:07
Ja ga de grap nog even 42 keer uitleggen jongens!
 
Ajaja
 
12
24 maart 2023 om 13:25
God is 7 jaar geleden overleden!
 
gomes1psv
 
13
24 maart 2023 om 13:49
Man man man... interpreteer erop los, letterknecht. Fijne dag verder.
 
Zeballos
 
6
24 maart 2023 om 14:43
Maradona is pas tweeënhalf jaar geleden overleden.
 
gomes1psv
 
1
24 maart 2023 om 15:01
Hahaha, touché!
 
Ajaja
 
5
24 maart 2023 om 16:13
Een god met witte poeder in zijn neus is geen god....
 
Zlatan65
 
32
24 maart 2023 om 10:29
Het is een trainer, geen tovenaar!
 
RobBorsje
 
40
24 maart 2023 om 10:37
Dat zegt niks. Ziyech is in de kern voetballer, maar tegelijkertijd ook tovenaar.
 
Achterman
 
177
24 maart 2023 om 10:51
Een tovenaar zoals Houdini. Ja Ziyech is van de verdwijn-trucs. Zie hem nooit op het veld bij Chelsea.
 
Zlatan65
 
14
24 maart 2023 om 10:55
Ben fan van Ziyech, maar deze vind ik dan wel weer grappig!
 
Suc6Magnet
 
2
24 maart 2023 om 16:37
Logisch, want de echte tovenaar heette Kiprich en kwam uit Hongarije.
 
miki1959
 
14
24 maart 2023 om 10:42
Ja want Nagelsmann is financieel haalbaar en heeft bovendien niet de ambitie om in de top te blijven werken
 
 
3
24 maart 2023 om 11:09
Ajax heeft in het verleden toch ook Stam, Gabri, Bojan, Oleguer, Van Basten, Tadic en Blind in een niet zo ver verleden uit de top gehaald?
 
Obstwasser312
 
52
24 maart 2023 om 11:16
Het is maar net wat je top noemt
 
Johanvos
 
45
24 maart 2023 om 11:18
Tadic speelde bij Southampton dat is niet de top.
 
11tegen11HJ
 
32
24 maart 2023 om 12:11
Bojan Oleguer Gabri en Blind zijn uit de top gehaald omdat ze zelf geen top waren. Stam was op zijn retour Tadic komt van de middenmoot/degratie van PL Van Basten is een ander verhaal Niet echt een sterk verhaal Meneertjej
 
Musi26
 
1
24 maart 2023 om 13:05
Tadic speelde bijnde top 6 in Engeland. Hoezo degradatie?
 
Isco24
 
13
24 maart 2023 om 14:31
Southampton is dat seizoen 17de geworden, met 3 punten boven degradatie. Southampton was geen top6 meer..
 
Bongiorno
 
2
24 maart 2023 om 16:03
Joh Musi, in Engeland zijn er 12 ploegen die 'bijna top 6' zijn elk jaar. Als je me vraagt wie er volgend seizoen 7e of 8e wordt in Engeland dan kan dat Brentford, Everton, West Ham, Leicester of Nottingham zijn. Het is een muntje opgooien welke het wordt.
 
JanMetDeKorte
 
5
24 maart 2023 om 10:43
Waarom? Weer een middelmatige coach naar Ajax. Z'n statistieken zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven (40% winst bij Hoffenhein en ik geloof 58% bij RB). Hij speelt daarnaast ook geen echt mooi voetbal. Laat hem maar lekker in Duitsland.
 
Corner53
 
8
24 maart 2023 om 11:07
Nee dan Tüchel wordt bij allerlei topclubs binnen gehaald om er na een jaar weer uitgestopt te worden Ook is zijn voetbal niet om aan te zien ondanks de spelersgroep die tot zijn beschikking staat.
 
DerKaiser123
 
8
24 maart 2023 om 12:49
3de en 4de worden met Hoffenheim is knapper dan met Bayern de CL winnen. Daarnaast 2de plek met Leipzig, 2x bekerfinalist en halve finale van de CL.
 
Paulyleto
 
0
24 maart 2023 om 23:02
Dat blijft toch bijzonder. Die coaches die het een keer goed doen en op basis daarvan 6 door de mand kunnen vallen. Maar wel het crediet blijven krijgen.
 
JanMetDeKorte
 
0
25 maart 2023 om 00:29
Inderdaad, nooit iets gewonnen.... Net zoals Schreuder die zoveel mensen als de verlosser zagen. Maar ik denk dat hij niet eens in beeld is.
 
 
21
24 maart 2023 om 10:50
Hij krijgt Bayern niet eens aan het voetballen, laat staan Bassie.
 
N.Chelsea
 
1
24 maart 2023 om 12:07
Moet Ajax wel bereid zijn 9 miljoen euro per jaar aan salaris op te hoesten! Dat zal vast geen enkel probleem zijn.
 
lesterps
 
6
24 maart 2023 om 12:58
Zo slecht is dat nog niet, lijkt aardig fan van Ajax spelers te zijn en Brobbey wilde toch voor hem naar Leipzig ?
 
D.Pranjic
 
83
24 maart 2023 om 10:04
Toch knap. Strijd nog om kampioenschap. Makkelijk naar de kwartfinale cl tegen psg, nog in de dfb bokal, en toch ontslagen worden. Kan denk ik alleen bij bayern.
 
derbomber99
 
24
24 maart 2023 om 10:07
Zoals te lezen zijn er meerdere redenen waarom hij ontslagen is, het draait niet puur om resultaat.... Toch blijft het een redelijk onverwachte beslissing
 
Kevin
 
36
24 maart 2023 om 10:08
Weet zeker dat als Bayern fier aan kop ging hij niet werd ontslagen. Bayern is gewoon als de dood dat ze geen kampioen gaan worden. Vind dat ergens wel zwak want je hebt je topspits verkocht die goed was voor +40 goals. Had Nagelsmann wel meer tijd gegund als Bayern zijnde Maargoed.
 
SilverFront
 
10
24 maart 2023 om 10:13
Zegt ook wel wat van de mentaliteit bij Bayern. Al 10 jaar op rij kampioen, maar evt de titel mislopen wordt je heel zwaar aangerekend. Ze zijn het natuurlijk ook wel aan hun stand verplicht, maar dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk jaarlijks de titel pakken. Die 10 jaar op rij is al een hele prestatie ondanks de favorietenrol.
 
arsenal890
 
17
24 maart 2023 om 10:20
Daarop gebaseerd hebben ze hem niet ontslagen natuurlijk. Zaterdag tegen Dortmund in eigen huis en je bent weer koploper? Het is niet alsof ze 5 punten achterstaan. Zal puur onenigheden zijn tussen Nagelsmann en het bestuur.
 
NL_Modric
 
4
24 maart 2023 om 10:45
Muah, met een voorhoede Coman, Mane, Sane, Gnabry, Musiala mag je mi niet 7 x gelijkspelen en 3 x verliezen na 25 speelrondes. Wel bizar eigenlijk wanneer je 72 goals maakt in evenveel speelrondes, dat je dan slechts 52 punten haalt, maar de beste man heeft gewoon gefaald.
 
Ijsmuts
 
0
24 maart 2023 om 10:53
@arsenal: De koppositie zegt ook niet alles. Dit Bayern behaalt gewoon aanzienlijk minder punten dan de voorgaande jaren. In ieder geval ruim het minste na 25 speelronden in 10 jaar, verder heb ik niet teruggekeken. Of je dat alleen Nagelsman aan kan rekenen is een ander verhaal.
 
arsenal890
 
4
24 maart 2023 om 10:56
Je bent op 3 fronten actief, hoe kun je dan gefaald hebben?Ja het puntenaantal is lager, daarentegen doen ze het in de CL wel geweldig. En na 10 jaar is het toch goed mogelijk dat de motivatie voor de Bundesliga is wat lager is? Vergeet ook niet dat ze geen goeie vervanger voor Lewa hebben. Vorig seizoen was het niks, maar dit seizoen is dat nog te vroeg om te zeggen.
 
4fRedondo
 
3
24 maart 2023 om 11:11
Ik ken nog wel een ploeg opnoemen die 7 x gelijkspelen en 3 x verliezen na 26 speelrondes daarin eveneens 72 goals maakt in evenveel speelrondes, dat je dan slechts 55 punten haalt.
 
SilverFront
 
1
24 maart 2023 om 11:19
@arsenal890, ervan uitgaande dat ze hem winnen wel ja. Misschien was er dan toch te weinig houvast volgens het bestuur dat ze die gingen winnen? Je kunt het ook omdraaien, als je die verliest dan staan ze 6 punten achter en zijn ze afhankelijk van Dortmund. En Bayern heeft nog een zwaarder programma dan Dortmund, hebben nog paar pittige uitwedstrijden naar Freiburg, Mainz en Köln.
 
 
3
24 maart 2023 om 10:31
Nou, dat kan bij chelsea ook wel hoor
 
Robur
 
2
24 maart 2023 om 10:56
@d.pranjic; Ja, maar tevens kun je jezelf afvragen of ze bij Ajax ook niet eerder hadden moeten ingrijpen om Scheuder aan de kant te zetten. Het lek is nog niet helemaal boven omdat er gewoon slechte aankopen zijn gedaan, maar Heitinga haalt gewoon beter resultaten door de poppetjes op de juiste plaats te zetten, minder van posities of opstelling te wisselen en vooral door de beste speler wel op te stellen. Wellicht had Ajax er beter voor gestaan als Schreuder er een maand eerder uit had gelegen ??? Bij Bayern willen ze het wellicht niet zo ver laten komen.
 
ErnumsJung
 
0
24 maart 2023 om 12:26
Knap stukje management door hem te ontslaan bedoel je. Als de spelersgroep geen vertrouwen meer heeft in de tactische keuzes van de trainer, dan is het wachten op een echte crisis. Dit zijn ze nu voor door hem te ontslaan.
 
mc significant
 
7
24 maart 2023 om 10:04
Dat is inderdaad wel pijnlijk. Als je er zo goed voor staat op meerdere fronten en de spelersgroep heeft alsnog geen vertrouwen in je, dan moet er wel serieus iets mis zijn zou je zeggen
 
pecmund
 
26
24 maart 2023 om 10:05
1 punt van de nr1 positie verwijderd, psg uitgeschakeld in de cl en actief in de dfb pokal
 
sander1410
 
15
24 maart 2023 om 10:20
Kon niet met het bestuur van Bayern overweg. Ze hebben daar liever een ja knikker dan iemand die er tegen in gaat. Als ik Ajax was zou ik Nagelsmann polsen.
 
THenry_228
 
22
24 maart 2023 om 10:34
Dan moeten ze inderdaad Tuchel aanstellen als een ja-knikker willen??
 
real8madrid
 
4
24 maart 2023 om 11:59
Mijn gedacht. Ik pak de popcorn erbij. De komende 12-18 maanden worden een show in Munchen.
 
Samcro
 
2
24 maart 2023 om 12:34
Als hij de 12 wel vol gaat maken.. Zou wel weer geinige comments opleveren hier als hij de CL binnen haalt.
 
SilverFront
 
1
24 maart 2023 om 13:28
Sluit het niet uit. Hoeveel trainers krijgen de kans om halverwege het seizoen in te stappen bij een serieuze kandidaat voor de CL in dat jaar?
 
weerd1989
 
13
24 maart 2023 om 10:07
Arrogantie vanuit Bayern. Lekker laten zitten.
 
ManoHeeftLev
 
11
24 maart 2023 om 10:10
Waarom arrogantie? Als het inderdaad niet botert tussen trainer en bestuur én trainer en selectie, dan lijkt deze keuze me onvermijdelijk.
 
bpreal
 
1
24 maart 2023 om 11:06
Iedereen roept wel knappe prestaties, maar dat zijn Bayern zijn standaards. Ik vind dat je buien prestaties ook mensen kan en mag ontslaan als er externe problemen zijn buiten prestaties.
 
Bruine Kevin
 
12
24 maart 2023 om 10:10
En dan ook nog Tuchel aanstellen als opvolger... Anti-voetbal in München, de supporters zijn niet te benijden. Die Tuchel heeft het zich trouwens wel goed bekeken weer. Net als bij Chelsea eerst iemand anders het voorbereidend werk laten doen en het dan zelf op het laatste moment overnemen om de prijzen in ontvangst te nemen.
 
Gooner4
 
14
24 maart 2023 om 10:18
Volgens mij wil Tuchel juist aanvallend voetbal spelen hoor.
 
Adood1979
 
21
24 maart 2023 om 10:21
Ja en de Paashaas neemt na Pasen de positie van premier in ????
 
Bruine Kevin
 
33
24 maart 2023 om 10:22
Dat heeft hij bij PSG en Chelsea dan toch goed weten te verbergen.
 
D.costa9CFC
 
7
24 maart 2023 om 10:28
Sommige mensen zien 343 en denken gelijk aan defensief voetbal. Verder kijken ze alleen even naar de opstelling en uitslag. Tuchel speelt niet superaanvallend voetbal maar ook zeker niet anti-voetbal.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
4
24 maart 2023 om 14:28
Tuchel was bij Chelsea echt wel een anti voetbal coach, daarvoor bij PSG was het ook niet bepaald aanvallend. Terwijl PSG dat wel hoort te spelen met hun selectie en Bayern dat ook altijd doet. Vandaar dat ik die combinatie heel raar vind
 
GeenInspiratie
 
1
24 maart 2023 om 10:13
Ik wacht met smart op de blije reacties van BBayern! Gefeliciteerd kerel hij is eindelijk weg On: Redelijk onverwacht en de manier waarop lijkt (lees: lijkt!!!) niet netjes. Maar als de selectie, directie en coach niet goed samen gaan moet je conclusies trekken en dan is de coach natuurlijk altijd de lul.
 
GoudenWissel
 
6
24 maart 2023 om 10:15
Ik lees steeds Ajax, maar een oprechte vraag, denken jullie dat dit een optie kan zijn voor Ajax?
 
YoeriCFC
 
25
24 maart 2023 om 10:54
Nee natuurlijk niet, maar je wordt op deze website overspoeld met dat zwakzinnige gedweep van de fans van die club.. Ieder artikel is er wel weer 1 zo’n clown te vinden die die club er bij betrekt..
 
juweel
 
1
24 maart 2023 om 11:24
Een reeële optie? nee dat niet, maar je kan het als ajax zijnde altijd proberen toch? het is niet zo dat het geld er niet is in Amsterdam
 
B_Konijn
 
3
24 maart 2023 om 11:48
Natuurlijk niet, wat kan zo'n trainer bij Ajax behalen? De beker en een 8e finale CL zullen een voormalig (en redelijk succesvol) Bayern-trainer niet bepaald warm maken. Tel daarnaast nog een zeer fors salaris op en de uitkomst van deze som is: 1 2, nou nee.
 
melvin7
 
4
24 maart 2023 om 10:16
Ogh wat een nette club is het toch ook...
 
ModricMagic
 
5
24 maart 2023 om 10:18
Ik vind het wel schandalig hoe Nagelsmann behandeld wordt. Hij moest het lezen via de media en dat iemand zoals Fabrizio Romano, een Italiaan, meer inside informatie weet dan de trainer zelf is best pijnlijk. Had niet verwacht dat Bayern zo koud omging met hun trainer ondanks dat beide partijen wel hun moeilijkheden hadden...
 
Esmuellert
 
7
24 maart 2023 om 10:20
Ik had hem laten zitten tot eind van het seizoen. Nu heb je vlak voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen een nieuwe trainer. Verder moest die het ook doen zonder een echte topspits. Maar er zullen vast wel meer dingen aan de hand zijn anders nemen ze niet zo'n drastisch besluit.
 
pinko
 
1
24 maart 2023 om 10:21
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Bayern presteert wisselvallig, dan weer uitstekend, dan weer matig. Heeft ook te maken met de sterkte van de spelersgroep. Grillige spelers, b.v. een Sane, waar je niet altijd op kunt bouwen. Maar Tuchel heeft tot nu toe ook niet overal even goed gepresteerd. Met daarbij niet altijd aanvallend voetbal, maar meer resultaat voetbal. Misschien dat Bayern daarom ook bij hem uitkomt. Daarnaast, vrij en prototype van de Duitser;-)).
 
mo75
 
1
24 maart 2023 om 10:24
Ego dat is wat de clubleiding heeft,hij strijd op 3 fronten dus geen reden voor ontslag nu hopen dat ze op alle 3 de fronten worden uitgeschakeld. Hij luisterde zeker niet naar de leiding daarom hebben ze hem ontslagen
 
 
0
24 maart 2023 om 10:24
Dit is typisch er is is achter de schermen aan de hand. Spelers kunnen vinden wat ze willen maar als je nog in maart bijna april aan 3 fronten meedoet heb je toch iets gedaan. En alles hebben ze zelf in eigen hand. Ben meer benieuwd welke vrouw van een van de bestuurders op hem verliefd is geworden hahaha want kan me niet anders voorstellen. Dan wacht je juist to bayern uit de champions league ligt om een excuus te hebben dit is wel gewoon bam direct inpakken en wegwezen.
 
gomes1psv
 
16
24 maart 2023 om 10:30
'volgens Romano waren er serieuze problemen tussen Nagelsmann en de clubleiding van Bayern. Ook vanuit de spelersgroep zou er weinig vertrouwen zijn in de tactische keuzes van de Duitser.' Als dit details zijn, zijn het wel de meest algemene details die een toetsenbord ooit op het scherm heeft gekregen. Weer een heerlijk teleurstellende clickbait dit. Gefeliciteerd VZ.
 
Canniggia
 
3
24 maart 2023 om 10:32
Wat een clown die Tuchel. Flikt ie het weer om CL, wereldbeker voor clubteams en de supercup te winnen nu met Bayern. Een team aan het begin van de competitie te coachen lukt het hem niet eens.Alvast gefeliciteerd Bayern fans met het behalen van die drie titels. Kampioen worden jullie sowieso.
 
YoeriCFC
 
3
24 maart 2023 om 10:42
Ik vind het belachelijk als het klopt dat Nagelsmann via de media gelezen heeft dat hij ontslagen zou worden. Dat is onmenselijk en laat zien dat het inderdaad flink verkeerd zit in de organisatie van Bayern. Ik denk dat Tuchel een goede is voor Bayern. Hij is 1 van de beste trainers ter wereld en wil vooral zijn focus leggen op het werk op het trainingsveld. Ik durf al wel een wedje te leggen dat Tuchel en Bayern dit jaar de Champions League gaan winnen. Zijn impact op Chelsea in 2020-‘21 was bizar groot. Bayern is nu niet zo slecht in vorm als Chelsea toen was. Wat mij betreft hebben we met een beetje pech een enorm powerhouse te pakken wat de aankomende seizoenen een nog serieuzere kandidaat is voor de Champions League
 
 
1
24 maart 2023 om 10:48
ik zou zeggen Marcel Brands bel nagelsmann op en zorg dat hij voor de groep komt te staan volgend jaar. nagelsmann heeft bewezen met talenten te kunnen werken ipv met sterren. alhoewel onze Duitse ervaring niet zo goed zijn maar ik zou het met Julian wel aandurven.
 
Bayern1982
 
1
24 maart 2023 om 10:49
Ik kan er wel inkomen dat Nagelsmann weg moet, maar dan aan het einde van het seizoen. En als Nagelsmann weg moet dan ook Salahamizic, hij wilde koste wat het kost Nagelsmann en Flick moest weg.
 
KEIZER!
 
4
24 maart 2023 om 11:19
Nagelsmann is net zoals Klopp geen coach voor een club als Bayern. Waar de top heren allemaal een vinger in de pap willen hebben en waar je als coach op 9/10 dingen maar ja en amen moet zeggen. Verder een mooie en gezonde club, maar er is al vaker naar buiten gekomen dat de hoge heren bij Bayern de hiërarchie erg persoonlijk nemen. Nagelsmann is net als Klopp en van Gaal bijvoorbeeld een man die tegen de heilige huisjes aanschopt bij een club. Nagelsmann is zo obsessed dat dit kan irriteren bij mensen. Hij heeft misschien de pech dat hij nog zo jong is. Nagelsmann zou perfect passen bij een club als Dortmund, Liverpool en wellicht ook een Ajax? Die hebben met ten Hag een soort gelijk persoon gehad. Ben benieuwd
 
Obstwasser312
 
1
24 maart 2023 om 13:25
KEIZER! Heeft gesproken. Niks tussen te krijgen.
 
miki1959
 
3
24 maart 2023 om 11:36
Ik durf toch wel de conclusie te trekken dat bij Bayern Salihamidzic het probleem is en niet Nagelsmann. Dankzij Salihamidzic besloot Flick om te vertrekken en nu wordt Nagelsmann ontslagen. Feit is dat Salihamidzic wel heel vaak niet op dezelfde lijn zit als de trainer. Flick kreeg niet de aankopen die hij wilde. Flick wilde ook door met Boateng, Salihamidzic niet. Alaba kreeg niet het nieuwe contract wat hij graag wilde. Dit samen was reden voor Flick om te vertrekken. Terwijl Bayern toch heel goed voetbal speelde. Salihamidzic heeft te veel macht bij de club. Het feit dat Pavard problemen heeft met de clubleiding bevestigd wat mij betreft ook weer dat het ontslag van Nagelsmann vooral is om het eigen straatje schoon te vegen.
 
real8madrid
 
3
24 maart 2023 om 12:01
Mooi man, nu Poch nog tekenen bij Spurs en Conte ergens in Italie zodat die lui vd markt zijn en Perez zich niets in het hoofd haalt.
 
Toensie87
 
2
24 maart 2023 om 12:12
Poch en Conte zou momenteel niet worden aangesteld, de ene js een geboren loser behalve met Psg 1 kampioenschap gewonnen (wat niet zo moeilijk is en niks voorstelt) en de andere zorgt overal voor chaos. Maar een andere trainer kan Madrid echt wel gebruiken, Ancelotti is ondanks een rustige kalme gentleman geen tacticus en bouwt niet aan een team.
 
real8madrid
 
2
24 maart 2023 om 14:11
En alsnog zijn dat 2 van de grote kandidaten, wederom...
 
RedDevilGaz
 
0
24 maart 2023 om 13:12
Wie zou jij dan wel bij Real willen zien?
 
spursfan96
 
0
24 maart 2023 om 13:59
Ik gok zomaar Nagelsmann.
 
real8madrid
 
3
24 maart 2023 om 14:15
Geen idee. Gallardo vind ik wel wat, Spalletti, Xabi Alonso... Nagelsmann misschien. Elke naam die ik noem heeft voor mij ook vraagtekens. Kan Gallardo het in Europa? Kan Spalletti om met de media en het hele circus bij een club als Madrid? Is Alonso er klaar voor? Kan Nagelsmann een kleedkamer als die in Madrid voor zich winnen en heeft ie met dit ontslag geleerd dat je voetbal ook soms simpel kan houden? Ik heb alleszins liever vraagtekens dan zekere negatieven zoals Poch of Conte. Edit: Amorim?
 
 
4
24 maart 2023 om 12:49
Misch lees ik het verkeerd maar Welk pijnlijk detail komt in dit verhaal nu naar voren?
 
real8madrid
 
2
24 maart 2023 om 14:15
Dat hij het in de media vernomen heeft? Pijnlijker wordt het niet lijkt me.
 
Aqua1
 
1
24 maart 2023 om 14:50
Krijgt 20 miljoen per jaar presteert gewoon ondermaats met dit materiaal... Hij slaat door in zijn bezetenheid als het om tactiek gaat, slaat erin door, is voor spelers niet te volgen die weten op het veld niet wat ze moeten doen en als coach mag je best luisteren naar je spelers.
 
B_Konijn
 
1
24 maart 2023 om 12:53
Zijn dat dezelfde mensen in het bestuur die zo schandalig omgingen met Lewandowski toen hij wilde vetrekken? Ze gooien daar in München een beetje hun eigen glazen in lijkt het. Jammer van zo'n mooie club.
 
RedDevilGaz
 
1
24 maart 2023 om 13:11
Toch knap dat die Tuchel overal maar aan de bak komt. Heeft het bij Dortmund, Chelsea en PSG niet langer dan 2 seizoenen volgehouden. Hij zou een hele goede match met Bayern kunnen zijn, maar het is volgens mij niet de makkelijkste trainer om mee te werken.
 
Settler11
 
0
24 maart 2023 om 22:58
Helaas niets voor Ajax mannen.. Tenzij hij spontaan haaruitval krijgt?