Update: Delegatie van Basaksehir neemt vliegtuig naar Rotterdam
Zondag, 21 mei 2017 om 10:35

Na het behalen van de landstitel maakte Eljero Elia bekend dat hij komende zomer gaat vertrekken bij Feyenoord. Eerder werd de dertigjarige vleugelaanvaller al in verband gebracht met een transfer naar Fenerbahçe, maar FANATIK meldt dat de toekomst van hem elders in Istanbul ligt. Medipol Basaksehir zou een akkoord hebben bereikt met Elia.

Het is nog onduidelijk wat Basaksehir bereid is te betalen voor de aanvaller; Elia heeft bij Feyenoord nog een contract tot 2018. Na het behalen van de titel liet de 28-voudig Nederlands international weten dat hij komende zomer uit Rotterdam zal vertrekken. "Ik heb technisch directeur Van Geel gezegd dat ik nog eenmaal een stap wil maken. Feyenoord gunt mij dat", zei Elia tegenover het Algemeen Dagblad.

Hij lijkt dus een stap naar Basaksehir te gaan maken. Die club staat momenteel tweede in de Turkse Süper Lig, met twee punten achterstand op koploper Besiktas. Daarnaast bereikte Basaksehir afgelopen week de bekerfinale door Fenerbahçe na strafschoppen te verslaan. Datzelfde Fenerbahçe had ook zijn oog laten vallen op Elia als mogelijke vervanger van Jeremain Lens.

Update 21 mei 10.35 uur - Delegatie van Basaksehir neemt vliegtuig naar Rotterdam
Medipol Basaksehir komt woensdag in de personen van de directeuren Göksel Gümüsdag en Ugur Sener naar Rotterdam om 'een serieuze poging' te ondernemen om Eljero Elia over te nemen van Feyenoord, zo meldt het Algemeen Dagblad. FANATIK meldde vrijdag al dat Elia persoonlijk rond was met de runner-up van de Süper Lig.

Benieuwd naar het verhaal achter Medipol Basaksehir? Lees dan hier onze longread!

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (137)

 
CimboMuslera
 
49
19 mei 2017 om 11:27
Goede keuze Basaksehir is een van de weinige Turkse club met een georganiseerde structuur
 
BlackMambaTR
 
53
19 mei 2017 om 11:43
Dat klopt maar dat is het dan ook wel. Geen supporters. Stadion ligt mijlenver uit Istanbul. Ja het is een ploeg uit Istanbul maar Basaksehir is gewoon 2 uur rijden van de buitenwijken van Istanbul en is een 'wijk' met een hele gelovige traditionele bewoners. Niet echt het Istanbul van Wesley/robin. Ik zie het als een slechte keus, maar ja money plays. Overigens is Fanatiek de the Sun van Turkije en snap ik niet waarom dit geen wandelgangen bericht
 
VCF-LosChe-VCF
 
10
19 mei 2017 om 12:31
Supporters genoeg en de wijk ligt net 15 km uit het centrum af dus dat valt ook wel mee. En als deze club boven verwachting blijft presteren komen er steeds meer supporters.
 
oguzhand_
 
8
19 mei 2017 om 12:44
15 km uit het centrum is behoorlijk ver, verkeer in Istanbul is een drama
 
Clutch
 
7
19 mei 2017 om 12:53
VCF-LosChe, ze spelen om het kampioenschap, wat moet er nog meer gebeuren voordat er meer supporters gaan komen? Drie weken geleden hadden ze een hele belangrijke wedstrijd tegen Besiktas, zaten misschien 3 of 4 duizend Basaksehir supporters op de tribune. Feit is gewoon dat ze niet zo veel supporters hebben, en ik zie dat ook niet veranderen. Als ze volgend jaar de CL in gaan, is de kans groot dat supporters van andere clubs het stadion zullen vullen.
 
BlackMambaTR
 
9
19 mei 2017 om 13:14
@VCF-LosChe-VCF het is maar wat je als centrum neemt. Vanaf Taksim is het 25 km. Vanaf kadikoy nog veel meer. Feit is dat Basaksehir in Istanbul als the middle of nowhere werd gezien. Nu Istanbul zo enorm groeit wordt het op een iets verdere buitenwijk. En in Turkije werken dat soort dingen net anders. Je bent voor het team van jou geboorte stad en het team waarvoor je overgehaald wordt door jouw opa/vader/oom. Het zal nooit gebeuren dat iemand die vroeger voor Besiktas was nu voor Basaksehir zal zijn. Het zal altijd een non club zijn zonder supporters en ik geef het 2 jaar voordat ze weer om degradatie moeten vechten. De trainer en spelers worden binnen no time door fener/trabzonspor wegekocht en de veteranen zoals emre, yalcin, volkan zullen binnen 2 jaar moeten stoppen. Helemaal prima want ik heb persoonlijk niks met zo'n club. laat dan een Goztepe of Konya groot worden. Die hebben tenminste nog een supoorterbasis
 
Brasileiro
 
2
21 mei 2017 om 10:47
In de reacties doen mensen net alsof hij daar heen gaat voor de sportieve uitdaging. Laten we onszelf nou niet voor de gek houden. Het is een stap terug sportief gezien, maar hij gaat gewoon super veel verdienen. Geef hem geen ongelijk, Istanbul is volgens mij ook geen verkeerde stad om te wonen.
 
NeutralFussbal
 
5
21 mei 2017 om 12:36
Dan dwingt Erdogan toch gewoon een paar gevangen genomen mensen supporter te worden? Want zo werkt het daar toch ongeveer?
 
AdilDatmagjeweten
 
0
23 mei 2017 om 19:37
Alsof het wat uit maakt dat het een wijk is met zeer gelovige traditionele mensen zouden zij dan opeens voetbal haten? Wat een rare reactie van jou
 
Bambino04
 
9
19 mei 2017 om 12:25
Even afwachten op de bevestiging van Elia in een intervieuw en niet zo snel Fanatik of Fotomac geloven. Voor degenen die het niet weten zijn dit de grootste onzin/roddel kranten van Turkije. Ronaldimho, Ramos, Adriano (spits) zouden allen in het verleden een contract getekend hebben bij Fenerbahce, Galatasaray of Besiktas. Ook nu zie je ze met namen strooien over Benzema, Isco en Aguero. Het is elke dag feest voor de Turkse too als je ze moet geloven.
 
DonCoXxX
 
21
19 mei 2017 om 17:20
Dit is de club van de AK partij, de club van Erdogan dus. Ik heb al een kritisch artikel over deze club gelezen en volgens de journalist is deze club groot geworden door overheidssteun. Ik kijk uit naar het artikel op Vz Wat betreft een eventuele overgang van Elia naar Basaksehir: Het lijkt mij al geen goed idee om in het huidige politieke klimaat als Nederlander naar Turkije op vakantie te gaan, denk aan Erdogan`s uitspraken dat wij 8000 moslims hebben vermoord in Srebrenica en dat wij Nazi`s zouden zijn, en het lijkt me al helemaal geen goed idee om daar te gaan werken. Laat staan bij de club van de AK partij. Maar dat is mijn mening, ik denk dat Elia zich daar niet door laat leiden. Hij komt op mij bepaald niet maatschappelijk betrokken over en ik zie hem zo zijn ziel verkopen voor geld. Overigens wil in beklemtonen dat ik Turkije en Erdogan los van elkaar zie. Ik vind Turken over het algemeen hele vriendelijke mensen die prettig zijn in de omgang.
 
Clutch
 
10
19 mei 2017 om 17:39
Doncoxxx, ben dan toch benieuwd naar dat artikel. Dit is niet de club van de Akp, en al helemaal niet van Erdogan. Als Erdogan zich echt zoveel zou bekommeren om een club, zou dat Kasimpasa wel zijn, de club van zijn geboortewijk, die op dit moment niet eens in de subtop zitten. Of Caykur Rizespor, de club van de stad waar zijn ouders vandaan komen, die onlangs gedegradeerd is. En anders Fenerbahce, de club waar hij supporter van is, die al 3 jaar geen bekers winnen. Er zijn een paar clubs die goede banden met de overheid hebben en daarvan profiteren en Basaksehir is daar een van, het is niet voor niets de club van de gemeente Istanbul. Tot dit seizoen hebben ze het gedaan met weinig middelen, de selectie bestond voor een grote deel uit spelers die waren weggestuurd bij de traditionele top 3 en goedkope buitenlanders. Dit seizoen hebben ze dan wat meer uitgegeven door Adebayor en Caicara te halen, maar er is ook veel meer geld binnengekomen omdat ze presteren in de competitie en Europees voetbal hebben gespeeld. Ik ontken dus niet dat ze hulp krijgen van de gemeente en daarmee technisch gesproken van de overheid, maar het is zeker niet de club van Akp/erdogan. Ze bestonden al voordat Erdogan aan de macht kwam in Turkije. Overigens is Basaksehir niet de enige club van de gemeente in Turkije. Daarvan zijn er heel veel.
 
DonCoXxX
 
16
19 mei 2017 om 17:53
Alsjeblieft: https://www.vicesports.nl/de-turkse-club-die-met-h... Als je googlet op Istanbul Basaksehir Erdogan zie je allerlei buitenlandse, vnl Duitstalige, artikelen, dus wat je er ook van mag vinden, het is niet uit de lucht gegrepen.
 
Spandoek
 
17
19 mei 2017 om 11:31
Ben erg benieuwd naar dat achtergrondverhaal, het hele seizoen vraag ik me al een beetje af hoe het precies zit met die club. En ook hier vraag ik, mogen die achtergrondverhalen een eigen rubriek krijgen op de site zodat ze makkelijk terug te vinden en te lezen zijn? Bij voorbaat dank!
 
BlackMambaTR
 
9
19 mei 2017 om 11:50
Kort door de bocht. De club is het resultaat van het fuseren van 2 ploegen. De ploeg van de gemeente en de ploeg van de schoonmakers van de gemeente Istanbul. Toen is er een 'wijk'van Istanbul(2 uur rijden van het centrum van istanbul) een nieuwe club geopent met een stadion dat eigenlijk gebouwd is voor de bid van van Turkije op het Wk2016. Medipol (een soort ziekenhuis instelling) is naamsponsor geworden van de club en met dat geld en uitstekend beleid hebben ze goedkoop allemaal spelers gehaald. Deze spelers zijn of de ervaren rotten van Galatasaray, fener of besiktas die uit hun contract liepen, maar wel wilde blijven voetballen/wonen in Istanbul of jonge spelers die niemand kende opgekocht uit de 2de divisie. Gekoppeld aan een trainer die heel goed een systeem kan spelen brengt dat dit succes. Wel een kanttekening ze speler vaak erg hard en hier worden ze nooit echt voor gestraft. Qua organisatie staat het geweldig en ze hebben met visca en cengiz 2 geweldige jonge spelers.
 
Clutch
 
4
19 mei 2017 om 12:18
Blackmambatr, misschien herinner ik het me verkeerd, maar Basaksehir speelde eerst in het Olympisch Stadion die in 2002 werd geopend. En Turkije werd pas kandidaat voor Euro 2016 in 2008 of 2009.
 
BlackMambaTR
 
1
19 mei 2017 om 13:07
Klopt. Echter weet ik niet zeker of het toen al Basaksehir was op IBB spor. ze zijn volgens mij rond 2013 naar het stadion verhuisd. Dat was ook rond de tijd dat ze waren gedegradeerd en toen weer terug in de Super Lig. Volgens mij hebben ze toen ook hun naam veranderd en is de `nieuwe` club begonnen Edit: shoarmapappa beschrijft hieronder hetzelfde;d
 
shoarmapappa
 
9
19 mei 2017 om 11:56
Het is wat mij betreft ook een "aparte" ploeg, aangezien het onder de naam Istanbul Basaksehir een vrij jonge club is die in 2014 onder deze naam verder ging. Voorheen heette de club Istanbul Buyuksehir Belediyespor (istanbul BB) wat uiteraard ook een ander, tevens persoonlijk mooier, logo had. Toen degradeerde de club in seizoen van 2012-2013, waarna ze uiteindelijk weer promoveerde en een naamswijziging tot Istanbul Basaksehir doorvoerde in 2014. Eigenlijk is het dus een vrij jonge club vanaf 2014, met daarvoor een rijke historie onder de andere naam, ander logo etc. Heb deze info aangezien ik zelf toen der tijd Istanbul BB een erg leuke club vond, en een goede vriendin van mij Turks is die mij heel veel verteld over de Super Lig. hoop dat ik je hiermee goed heb geinformeerd
 
Spandoek
 
4
19 mei 2017 om 12:13
Bedankt voor de info Blackmambatr en Shoarmapappa! Istanbul BB kan ik me van naam nog wel herinneren maar de Turkse competitie heb ik nooit echt gevolgd, vandaar dat ik ook niet van de fusie wist.
 
RickW
 
1
19 mei 2017 om 12:16
Als Istanbul BB had het ook geen rijke historie, die club bestond ook pas sinds 1990. De naamsverandering was geheel logisch, door Buyuksehir Belediye geeft simpelweg aan dat het een club is in handen van de gemeente (stad) en daar zijn er in Turkije talloze van.
 
shoarmapappa
 
0
19 mei 2017 om 13:54
heb je helemaal gelijk in. Heb het denk verkeerd neergezet, bedoelde meer van enkele voor in Turkije bekende spelers die er gespeeld hebben. Nu zijn er echter oop het moment meer bekende spelers bij Basaksehir dan bij Istanbul BB waren. Wel waren er enkele spelers die erna de overstap naar grotere clubs hebben gemaakt, zoals Webo
 
shoarmapappa
 
4
19 mei 2017 om 11:58
@blackmambatr was me net voor met een reactie op je comment. Tevens ook een erg interessant verhaal Blakmambatr!
 
DeDonnie
 
0
19 mei 2017 om 12:11
Hoe zit het met supporters? Heeft de club ook nog een fanatieke aanhang? En hoeveel man zit er in het stadion tijdens een thuiswedstrijd? Kan me voorstellen aangezien het een redelijk nieuwe club is dat het nog maar weinig echte supporters heeft
 
Clutch
 
2
19 mei 2017 om 12:20
Ze spelen om het kampioenschap, maar er zitten iets van 2 of 3 duizend man in het stadion, waar er 15 duizend man in passen. Dat zegt denk ik al genoeg. Het is niet echt een nieuwe club, ze bestaan al bijna 30 jaar, alleen spelen ze pas sinds een jaar of 10 op het hoogste niveau.
 
shoarmapappa
 
0
19 mei 2017 om 13:57
qua aanhang valt het wel mee bij Basaksehir. qua sfeer gaat Elia er in de competitie op vooruit, mar qua club op achteruit. Weet nog paar jaar terug in de EL dat Basaksehir tegen AZ moest, en aangezien ik AZ supporter ben en uit Alkmaar kom toen bij de wedtrijd was en het uitpubliek niet spectaculair vond. Het is niet te vergelijken met subtop ploegen in Nederland, maar qua aanhang zijn ze in Turkije niet het fanatiekst. Qua fanatieke aanhang moet je in Turkije denken aan Fenerbahce, Gala, Besiktas en Trabzonspor, maar bij Trabzon komt dat ook door de regio waar de club zich bevind
 
Harecles
 
5
19 mei 2017 om 11:32
Lekker ordinair Turks geld harken, groot gelijk heeft ie op zijn 30e als je net kampioen met Feyenoord bent geworden!
 
3*Ajax
 
5
19 mei 2017 om 11:32
Toch zonde dat zulke spelers liever naar een Turkse (sub)topclub gaan dan dat ze nog 1 jaar bij feyenoord ballen in de CL. Aan de andere kant, hij is 30, leuk seizoen gehad en kan nog 1 keer cashen. Geef hem geen ongelijk. Iemand een idee hoeveel feyenoord er voor krijgt?
 
3*Ajax
 
6
19 mei 2017 om 11:34
Edit: Ik weet wat dat er staat dat het nog onbekend is, maar ongeveer de geschatte vraagprijs. Miljoen of 4?
 
D@nny
 
0
19 mei 2017 om 14:50
Als hij nog een 1-jarig contract geeft kan ie beter wachten en een goed jaar met Feyenoord in de CL spelen (makkelijker gezegd dan gedaan) van zijn transfervrije status gebruik maken en lekker tekengeld cashen! Nu weggaan terwijl je CL speelt en nog maar een contract van een jaar hebt is financieel niet het slimst denk ik?
 
Silencioo
 
14
19 mei 2017 om 11:36
Ik zou zelf echt nooit in Turkije willen spelen als ik voetballer zou zijn. Weet ook niet of ik het wel "een laatste avontuur" zou willen noemen. Een avontuur is het aan de ene kant natuurlijk wel, in Turkije. Gok dat er max. 2-3 miljoen betaald gaat worden. Het is `m gegund, hoor. Elia is wel op te vangen. Het is net half mei geweest en ik zou persoonlijk rustig om me heen kijken en nog een maand wachten om te kijken of er elders geen interesse zou zijn. Kan me niet voorstellen dat ze in bijvoorbeeld Duitsland nou zoveel minder betalen.
 
MertGS4
 
18
19 mei 2017 om 11:51
En waarom zou je niet in Turkije willen voetballen? De traditionele top 3 doen zeker niet onder aan de traditionele top 3 van Nederland, er zijn geweldige fans en atmosfeer, daarbij krijg je ook nog eens bakken met geld. Dus ik snap niet waarom je het niet zou willen.
 
kartal1
 
18
19 mei 2017 om 11:53
En waarom zou jij dan nooit in turkije willen spelen ? Omdat de turkse competitie sterker in dan de nederlandse ? Omdat ze daar meer geld kunnen krijgen ? Omdat een istanboel meer te bieden heeft dan heel nederland ? Omdat je daar minder belastingen betaald ? Omdat omdat....wil het eens graag van jou kant horen en begin aub niet over de onrust want overal ter werels heerst er onrust.
 
Silencioo
 
11
19 mei 2017 om 12:00
Nee, ik zou er niet willen voetballen omdat ik me er waarschijnlijk gewoon niet thuis zou voelen. Ik zou gewoon niet in Turkije willen wonen of werken. Het is mij dan niet te doen om de competitie of het geld. Al is geld natuurlijk wel een drijfveer. Ik zou dat ook zeggen over Belgie, hoor. Los van het feit dat je daar waarschijnlijk op het niveau van Nederland zit qua inkomsten zou ik daar ook niet willen spelen. Mijn gevoel zegt gewoon dat ik wel ergens zou moeten willen wonen.
 
Lacazette
 
9
19 mei 2017 om 12:49
@kartal1: Er zal best overal wel wat onrust zijn, maar denk toch dat je wat rustiger woont in west europa dan turkije. Aangezien de president zich nog extreem negatief uitgelaten heeft tegen Nederland lijkt het me als Nederlander niet prettig om er te wonen. Dat besiktas ajax niet mocht loten zegt genoeg over de spanningen tussen de landen lijkt me.
 
rkallan
 
1
19 mei 2017 om 12:42
Elia is niet zomaar optevangen. Betrokken bij volgens mij 16 doelpunten waarvan die 9 heeft gescoord. Weinig buitenspelers die zulke cijfers kunnen neerzetten
 
maxguise
 
0
21 mei 2017 om 16:37
2-3 miljoen???? Voor eljero elia????? Ik denk eerder rond de 7-8
 
Mister L
 
1
19 mei 2017 om 11:37
Snap 1 ding niet. Hij wilde nog 1x naar het buitenland, naar een mooie competitie en niet voor het geld begreep ik. Is de Turkse echt die stap dan? Mss iets uitdagender als de onze, maar verder vrij vergelijkbaar, op het salaris na wat je er kunt krijgen. Ik twijfel of dit de goede stap is, mss nog jaartje Feyenoord met paar wedstrijden CL en er komt een leuker aanbod
 
OnlyAjax!
 
6
19 mei 2017 om 11:50
Volgens mij wou hij juist nog ff een kruiwagen geld ophalen ergens, weet alleen niet wat deze club elke maand aan hem zou uitkeren weet iemand dat het eventueele turkse loon voor Elia ongeveer of zijn loon van Feyenoord?
 
rkallan
 
1
19 mei 2017 om 12:26
Er stroomt werkelijk een goede kraan bij huize Elia. Hij heeft nl ook aantal bedrijven en goede investeringen. Dus echt cashen zal niet de primaire reden zijn. Anders had die 2jaar geleden als nog voor Southampton gekozen, waar die een veelvoud van zijn huidige salaris zou krijgen.
 
OnlyAjax!
 
4
19 mei 2017 om 12:50
Ok dat wist ik niet ik dacht ( waarschijnlijk dus niet ) dat ik hem hoorde zeggen dat hij nog een stap op de geld ladder wou maken
 
ChessPiece
 
0
19 mei 2017 om 16:19
Precies, maar mensen willen als een kip zonder kop doen alsof Elia echt nooit een weloverwogen keus maakt. Van Twente naar HSV was weloverwogen. En met zijn spel in de Bundesliga en de beloftes van Juventus was het ook weloverwogen. Net zoals Feyenoord een weloverwogen keuze was om meer uit zijn carrière te halen.
 
dennisbergkamp
 
15
19 mei 2017 om 11:38
Basaksewat? Met een "buitenlands avontuur" had ik verwacht dat elia wilde voetballen ipv cashen.
 
Tric
 
9
19 mei 2017 om 11:45
2e van Turkije doem het aardog goed
 
dennisbergkamp
 
8
19 mei 2017 om 12:10
Serieus nog nooit van gehoord, al moet ik zeggen dat ik naast Galatasaray en Fener turks voetbal niet veel aan vind en daarom ook niet volg. Maar ik denk dat het duidelijk is dat Elia hier niet voor de sportieve ambities gaat voetballen.
 
Sparta!
 
0
19 mei 2017 om 21:07
Warme voetballand,, wereldstad, ploeg speelt mee voor de titel, champions league voetbal en een dikke salaris.
 
Timba69
 
0
21 mei 2017 om 18:24
Oververhit voetballand, geen supporters, enge regering...zo zij er ook wel wat negatieve dingen op te noemen.
 
ChessPiece
 
1
19 mei 2017 om 16:20
Adebayor gaat er lekker in de spits. En deze jongens kunnen ook de Champions League in. En waarschijnlijk daarmee versterkingen halen die Feyenoord NIET kan halen.
 
dennisbergkamp
 
1
19 mei 2017 om 16:30
Oh i had no idea! Maar er zijn heel veel clubs die versterkingen kunnen halen die Feyenoord niet kan halen, dus dat zegt in mijn ogen ook niet veel. Tevens ben ik niet voor Feyenoord. Maar ik had eerlijk gezegd voor ogen dat Elia in een top competitie wilde spelen en nog wat ambities had. Mensen kunnen wel zeggen dat Turkije een sterkere competitie heeft dan Nederland, maar het is geen TOP competitie dus daarom zou ik het raar vinden als Elia daar heen zou gaan. Dan spreek je eigenlijk tegen wat je eerder verteld heb als Elia zijnde.
 
Rajhen
 
4
19 mei 2017 om 11:59
Wie kan Feyenoord halen als vervanger voor Elia? Lens is te duur, Larrson presteert erg wisselvallig en heeft een moeilijke karakter (als dit waar is?) Kan Kawas van Heracles op links spelen? Hij is snel en doelgericht? Of Ayoub van Utrecht? Of Nelom proberen linksbuiten (grapje)
 
Richardvan Baa
 
4
19 mei 2017 om 12:30
Ik zit zelf te denken aan Kaputska. Was tijdens het EK goed op de linkerkant en had toen interesse van Ajax en daarnaast nog een aantal ploegen. Is uiteindelijk naar Leicester gegaan maar hij speelt daar weinig tot niet (ik heb hem niet zien spelen ondanks dat ik Leicester redelijk volg)
 
Rajhen
 
2
19 mei 2017 om 12:46
Ik ken hem niet maar wellicht een goede voor Feyenoord
 
Siceramo
 
1
19 mei 2017 om 12:51
Zou absoluut gaan voor Larsson. Zal ongeveer 5 miljoen euro kosten en dat kan betaald worden met de inkomsten voor Elia (3-4 miljoen) en wat je krijgt uit de CL. Larsson is de eredvisie gewend en heeft aangetoond te goed te zijn voor Heerenveen. Inmiddels zijn debuut voor Zweden gemaakt.
 
ChessPiece
 
0
19 mei 2017 om 16:21
Dus je bent er zo een die hapt op woorden van Hans Kraay, maar niet op de woorden van aanvoerder Schaars? Vertelt het verhaal eigenlijk hoe mensen van buitenaf liever de slechte verhalen geloven dan de goede.
 
Clutch
 
2
19 mei 2017 om 12:14
Ik snap niet waarom je Elia wilt halen als je al een van de grootste talenten van Turkije, Cengiz Under op links hebt. Lijkt me een broodje aap verhaal dit. Of ze gaan Cengiz Under verkopen, dat zal dan aan een buitenlandse club moeten want de Turkse topclubs kunnen hem niet betalen.
 
rkallan
 
1
19 mei 2017 om 12:33
Die jongen is 19jaar, eerste seizoen op hoogste niveau. Volgend jaar ook nog europeese wedstrijden, verwachtingen die hoger komen te liggen.
 
Clutch
 
0
19 mei 2017 om 12:56
Als je een speler wilt halen om hem samen met Cengiz te laten rouleren, prima. Maar Elia zal niet naar Turkije komen voor het sportieve perspectief. Die komt vanwege het salaris en ik denk niet dat Basaksehir een speler die 2+ miljoen verdient op de bank gaat gooien. En dat betekent dat Cengiz de bank gaat warm houden volgend seizoen.
 
rkallan
 
1
19 mei 2017 om 13:14
Daar heb je wel een punt als t salaris 2mil+ is. Alhoewel in Turkije weet je het maar nooit. Genoeg gevestigde namen met groot salaris die de bank warm houden. Kwa salaris zal Elia mis 1mil gaan verdienen.
 
Clutch
 
2
19 mei 2017 om 14:39
Elia laat Feyenoord en gegarandeerd CL-voetbal niet liggen voor 1 miljoen euro, op dit moment verdient hij volgens mij meer dan dat bij Feyenoord. Die gaat minimaal 2 miljoen krijgen als hij komt.
 
Gabstra
 
0
19 mei 2017 om 13:27
Dit is dus niks anders dan een geldkwestie? Hoe kun je de kampioen van Nederland nu ruilen tegen een Turkse middenmoter? OK, ze draaien een seizoen bovenin mee maar dat kan toch nooit structureel worden. Wel, veel plezier daar met deze blessuregevoelige speler
 
ChessPiece
 
3
19 mei 2017 om 16:24
Niks anders dan een geldkwestie? Clubs als Fenerbahçe en Galatasaray zijn geregeld verder gekomen in Europa dan de Nederlandse clubs, kijk de Coëfficiëntenlijst er maar even op na. Dus dat minachtende is nergens voor nodig. En ja, daar kan je meer verdienen. Maar dat kan je in Oekraïne ook, maar bij de nummer 14 van de Premier League ook. Heb dan liever dat hij speelt om prijzen, 2 miljoen verdient en Europees voetbal speelt dan degradatievoetbal in de Premier League.
 
dennisbergkamp
 
4
19 mei 2017 om 16:38
Hij heeft aangegeven naar een top competitie te willen vanwegen zijn toren hoge ambities. Turkije mag wel een betere competitie hebben dan Nederland (meningen verschillen), maar het is geen TOP competitie. Engeland, Italie, Duitsland, Spanje en nu ook steeds meer Frankrijk.. dat zijn top competities en wil je als ambitieuze voetballer graag spelen. Turkije is (met alle respect) een leuke competitie met 3 leuke clubs, waar je begin 30ste mooi kan afbouwen met een leuk salaris zonder op de bank te hoeven zitten in een TOP competitie.
 
Timba69
 
0
21 mei 2017 om 18:27
@ chesspiece Hij gaat toch niet naar fener of galatasaray...dus wat is je punt?
 
Sirius
 
1
19 mei 2017 om 13:56
Tja, dit zag ik eigenlijk al aankomen. Van de Champions League plaatsing / landskampioen naar de verrassing van Turkije. Dit heeft eigenlijk alleen maar met geld te maken en dat past ook eigenlijk wel bij de speler Elia. Hij heeft nou niet bepaald de meest gelukkige keuzes gemaakt in zijn carriere en lijkt maar niet volwassen te kunnen worden als speler. Voor Feyenoord is dit overigens ook uiterst zuur, omdat deze jongen wel garant stond voor doelpunten en assists. Hij blijft dan wel een wisselvallige speler, maar is eigenlijk altijd wel dreigend.
 
Diego_Forlan
 
1
19 mei 2017 om 15:38
Ik ben absoluut geen fan van de persoon Elia maar niemand kan ontkennen dat hij dit seizoen prima heeft gepresteerd. Op een goede dag kan hij veel backs 'slopen'. Maar voor een echte stap hogerop is hij mij niet constant genoeg. Dit zou een perfecte stap opzij zijn voor hem. Financieel een stap omhoog, wellicht CL voetbal en spelen in een iets sterkere competitie.
 
dennisbergkamp
 
4
19 mei 2017 om 16:40
Hij heeft aangegeven naar een top competitie te willen vanwegen zijn toren hoge ambities. Turkije mag wel een betere competitie hebben dan Nederland (meningen verschillen), maar het is geen TOP competitie. Engeland, Italie, Duitsland, Spanje en nu ook steeds meer Frankrijk.. dat zijn top competities en wil je als ambitieuze voetballer graag spelen. Turkije is (met alle respect) een leuke competitie met 3 leuke clubs, waar je begin 30ste mooi kan afbouwen met een leuk salaris zonder op de bank te hoeven zitten in een TOP competitie.
 
narsingh
 
1
19 mei 2017 om 17:45
Ik begrijp niet waarom hij niet nog 1 jaar wacht voor die stap naar het buitenland,hij kan toch met Feyenoord in de CL spelen.bovendien heeft Elia al aardig wat verdient toen hij naar Juventus ging.
 
Sparta!
 
0
19 mei 2017 om 21:09
Een jaar wachten??? Dan loopt hij gratis de deur uit. Nu kan Feijnenoord nog wat aan hem verdienen.
 
NJfromVOL
 
0
21 mei 2017 om 10:40
Hij bedoelt vanuit het oogpunt van Elia. Jaartje CL en transfervrij de clubs uitzoeken.
 
FR1963
 
0
21 mei 2017 om 13:27
Wat gaat Feyenoord nog voor hem vangen? 4-5 mio?