Van der Vaart: 'Voor mij echt de absolute uitblinker in de Klassieker, geweldig'
Maandag, 20 maart 2023 om 12:13

Rafael van der Vaart neemt zijn petje af voor Arne Slot. De analist was aanwezig in de Johan Cruijff ArenA tijdens de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord (2-3) en zag de wissels van de Rotterdamse coach bijzonder goed uitpakken. "Dit is goed wisselen en dan verdien je het om een wedstrijd te winnen", zo stelde Van der Vaart tijdens Studio Voetbal.

De winst van Feyenoord is volgens Van der Vaart volledig op het conto van Slot te schrijven. "Ik ben in het stadion geweest en dan zit je het live te kijken", opent de voormalig middenvelder zijn betoog. "Dan zie je het heel goed: voor mij is Arne Slot de absolute uitblinker van vandaag. Alle spelers van Feyenoord zijn allemaal prima voetballers, maar er zal er niet een bij Barcelona, Real Madrid of een andere grote club belanden. Dat is toch wat je denkt, vanuit Ajax-perspectief, met dit elftal tegen dit Feyenoord?"

Meer: Arne Slot live op Sky Sports; Engelse journalist moet worden geweerd | ‘Feyenoord raakt naast Slot en Hulshoff nog een staflid kwijt aan Liverpool’

De wissels van de oefenmeester van de Rotterdammers maakten het verschil, zo zag de analist van de NOS. "De linksback krijgt geel, maakt nog een overtreding en hup, Slot haalt hem er meteen uit. Dat hadden weinig trainers gedaan, maar het is een perfecte wissel. Vervolgens staat het 2-2 en zet hij Danilo erin voor Szymanski. Dat vind ik gewoon heel sterk, dat je dat doet als je gelijk staat in een uitwedstrijd bij Ajax. Slot was de absolute uitblinker en is echt een geweldige trainer. Dit is wisselen, dan verdien je het om een wedstrijd te winnen en dan ben ik de eerste die zegt dat Feyenoord verdiend heeft gewonnen."

De titel kan Feyenoord na de overwinning in de Johan Cruijff ArenA bijna niet meer ontgaan. De voorsprong op Ajax bedraagt zes punten, terwijl de Rotterdammers ook nog een veel eenvoudiger programma hebben. AZ en PSV staan acht punten achter Feyenoord, maar beide clubs treffen in het restant van de competitie ook meer zware tegenstanders dan dat Feyenoord dat doet. Na de komende interlandperiode gaat de Eredivisie weer verder en dan zijn er nog acht speelrondes te gaan.

Meer nieuws
   
09:44
09:44
Manchester United is bereid om iedereen te verkopen, behalve deze drie spelers
0
   
09:38
09:38
PSV-speler wekt interesse van Europese clubs; vraagprijs bedraagt 20 miljoen
1
   
09:14
09:14
Oranje-opponent Frankrijk ziet basisspeler op tijd herstellen voor EK 2024
0
   
08:34
08:34
Spaans talent op proef bij Feyenoord; ook Ajax en Barcelona tonen interesse
4
   
08:00
08:00
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
34
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (147)

 
Tiki Tacktiek
 
149
20 maart 2023 om 12:17
Tuurlijk rafa, geen enkele speler van Feyenoord gaat de top bereiken. Want Geertruida, Hancko, Hartman, Kokcu, Gimenez, wie ziet daar nou potentie in?
 
Suarez 7
 
43
20 maart 2023 om 12:19
Hartman had er gewoon met rood vanaf gemoeten en mazzelde met de scheids. Voor de eerst wel met je eens. Hancko en Geertruida vind ik echt uitzonderlijk. Kokcu en Gimenez profiteren mijns inziens ideaal van het systeem.
 
Emz01
 
151
20 maart 2023 om 12:26
@ Suarez, ten eerste is het totaaaaal niet relevant dat een speler rood had moeten krijgen of niet in een wedstrijd als we het over de potentie van die speler hebben. Ten tweede had hij zeker geen rood moeten krijgen, gezien de eerste gele kaart er nooit een had mogen zijn: vooraf aan die kaart maakt Timber namelijk een overtreding waarvoor gefloten had moeten worden (en wellicht geel voor getrokken had moeten worden).
 
mickey12
 
25
20 maart 2023 om 12:28
Ohja. Deze argument had ik nog niet gehoord. Timber had namelijk al geel moeten krijgen. Echt bizar hoe feyenoorders alles wat krom is rechtpraten. Wat Timber deed was gewoon op de bal.
 
MrKrillin
 
47
20 maart 2023 om 12:29
Suarez "kokcu en Gimenez profiteren mijns inziens ideaal van het systeem." Hoe kan het dan dat Kocku al vanaf de jeugd als toptalent gezien wordt en dat al jaren op lijstjes staat van oa Arsenal, Roma en Sevilla? Die jongen is gewoon heel goed en zou bij Ajax ook gewoon basisspeler zijn. Gimenez zie ik ook wel slagen in de subtop van Spanje.
 
Mister L
 
77
20 maart 2023 om 12:31
Vind het eerder bizar dat iedereen maar klaagt over dit soort momenten, maar niet over het feit dat Ajax 2e helft voetballend gewoon op hun plaats is gezet
 
Supportert
 
45
20 maart 2023 om 12:32
Makkelie heeft duidelijk uitgelegd dat het geen geel was.. waarom voeren wij dan deze discussie nog?
 
Suarez 7
 
7
20 maart 2023 om 12:32
Kokcu zou zeker in de basis staan bij Ajax. Maar het gaat hier om de top. Daar zie ik hem niet komen. Geertruida maakt gigantische stappen en zie ik daar wel komen. Hancko vind ik enorm onderschat en zou misschien een rotatie speler worden bij een topclub. Gimenez zie ik in de subtop slagen, net als Kokcu. Die mist toch wat elementen voor absolute top, vind ik (fysiek, soms slordig in passing).
 
FCVoetbal23
 
6
20 maart 2023 om 12:33
Dat was met een Klaassen en van de Beek ook het geval maar iedereen zag ook dat zij te kort kwamen terwijl zij in hun goede tijd belangrijker waren voor Ajax dan Kokcu nu is. Enige spelers die ik zie slagen in de absolute top zijn Geertruida en Hancko.
 
Klene
 
7
20 maart 2023 om 12:39
Omdat Makkelie dan die eerste kaart ook niet moet geven aan Hartman natuurlijk. Makkelie lult zich er gewoon uit op deze manier. Hartman z’n eerste gele kaart had van mij niet gehoeven (genoeg Feyenoorders om hem heen), maar die tweede was gewoon een gele kaart. Bal was al weg en gaat alleen voor de man, normaal is dat een professionele overtreding waarbij geel altijd geaccepteerd wordt. Dat Hartman geen rood heeft gekregen vind ik verder helemaal prima hoor, maar ik snap de discussie wel vanuit mijn mede-Ajacieden.
 
mickey12
 
8
20 maart 2023 om 12:40
Makkelie zijn uitleg is apart. Want waarom geef je dan voor precies hetzelfde wel zijn 1e gele kaart? Dat heet je straatje schoonvegen. Om nog maar te zwijgen over dat moment met Idrissi. Maarja jij zal dan wel beginnen over dat moment van Kudus in de 94e minuut.
 
Pieterpost
 
6
20 maart 2023 om 12:40
Suarez Hartman had misschien rood kunnen krijgen, maar aan de andere kant waren jullie ook de aanstichters met een Alvarez die altijd over het randje gaat en waardoor het uit de klauwen liep met overtredingen als gevolg.
 
genieterr
 
14
20 maart 2023 om 12:42
Mooie assist he, op de 0-1. Ik heb Wijndal nog nooit zo'n sprint zien maken in het Ajax shirt.
 
Noud
 
2
20 maart 2023 om 12:43
Het is ook een beetje de vraag wat slagen is. Ik denk niet dat Kokcu het in zich heeft een dragende speler te worden bij een absolute topclub. Maar in een goed draaiend team zie ik hem wel een Wijnaldum achtige rol zien vervullen bij een topclub. Hij is megafit, heeft een goed schot is sterk in de passing en in het balveroveren. Gewoon een hele allround dynamische middenvelder die naast een nog betere passer uitstekend uit de voeten zou kunnen komen.
 
 
39
20 maart 2023 om 12:45
Vd Beek was helemaal niet belangrijker voor Ajax dan Kokcu voor Feyenoord, ben jij mal. Bij Vd Beek kon je echt al van heel ver zien aankomen dat hij in een ander team helemaal niets zou brengen.
 
Saksenros65
 
9
20 maart 2023 om 13:05
Kokcu is juist ontzettend belangrijk voor Feyenoord. Vd Beek had niet eens een onbetwiste basisplaats bij Ajax, je bent de zeikverhalen van Sjakie Swart nog niet vergeten toch?
 
spursfan96
 
13
20 maart 2023 om 12:20
Potentie zeker, absolute wereldtop? Imo niet.
 
Sirius
 
29
20 maart 2023 om 12:20
Nou ja, ik zie ook niet zo snel een potentiele topspeler bij Feyenoord rondlopen. Echter zie je die bij Ajax en PSV ook niet op het moment. Dat vergeet Van Der Vaart gemakshalve te vertellen. Maar goed, Van Der Vaart is in eerste instantie een supporter en daarna pas analist.
 
RM1335
 
14
20 maart 2023 om 12:31
Je legt de lat erg laag Sirius. Als je Van der Vaart ook maar enigszins in de buurt van analist brengt.
 
Pieterpost
 
9
20 maart 2023 om 12:46
Als je die niet ziet Specsavers, Geertruida, Kokcu, Wieffer, Hancko, Simons, Bakayoko, Sangarã©, Kudus en Timber (en misschien Brobbey) worden in ieder geval denk allemaal Europese (sub)top.
 
Redisthecolour
 
2
20 maart 2023 om 14:18
Ik denk dat ze het allemaal niet worden, hooguit subtop.
 
bizzlad
 
4
20 maart 2023 om 14:26
Hij heeft het toch over de absolute top....niet sub top. Van alle spelers die jij noemt Pieter, zie ik alleen Xavi Simons en misschien Kudus het talent hebben om de absolute top te halen. Als outsider misschien nog Geertruida, maar dan houdt het wel op. De rest van de spelers haalt denk ik maximaal europeese subtop, maar das ook helemaal geen schande.
 
Zanazanyan
 
16
20 maart 2023 om 12:21
Zijn punt was de absolute top, in zijn ogen Barca of Real, wordt nooit gehaald door een Feyenoord speler. Vind dat altijd zulk voorbarig gelul, alsof je nu al van een 20 jarige speler kunt zeggen ‘die wordt het niet’. Alleen extreme talenten zoals Xavi of Kudus waarvan een blind paard nog ziet dat ze de potentie hebben kun je opzadelen met dit predikaat imo.
 
Tiki Tacktiek
 
2
20 maart 2023 om 14:02
Kudus ben ik wel benieuwd naar. Is 22 en heeft net een half jaar met regelmaat op de bank gezeten. Nu wel echt kneiter goed en je ziet dat hij bijzondere kwaliteiten heeft, dus wel interessant waar hij over 3 jaar staat
 
De.TheKing
 
31
20 maart 2023 om 12:23
Rafael heeft zich gisteren natuurlijk belachelijk gemaakt. De tafel had het gelukkig snel om te voorkomen dat ze allemaal niet meer serieus worden genomen en je weer “Studio Ajax” hoort. Werd zelfs een beetje pijnlijk. Dit ook weer, Raf wil geen Feyenoord spelers als Motm aanwijzen dus is het Slot maar.
 
Bruine Kevin
 
9
20 maart 2023 om 12:24
Heb je Hartman gisteren wel zien voetballen? Die viel echt genadeloos door de mand. En dat was nog maar een wedstrijd in de top van de Eredivisie.
 
De.TheKing
 
51
20 maart 2023 om 12:28
Nou nou, dat valt ook wel mee. Fantastische assist. Een gele kaart die geen geel was en een overtreding die wel geel had moeten zijn. Verder een heel goed blok op schot van Bergwijn volgens mij en daarna terecht gewisseld als je als jong ventje nog 60 minuten in een verhitte klassieker tegen Kudus staat. Buiten dit in nul andere situaties beland dus snap niet waar je oordeel vandaan komt.
 
bizzlad
 
45
20 maart 2023 om 12:32
Hahaha wat een redenatie. Is Kudus dan ook keihard door de mand gevallen? Die gozer kan er helemaal niks van, want zelfs Lopez die aanzienlijk minder is dan Hartman, had hem nog in z`n binnenzakkie. Hartman speelde prima, maar legt iets te veel risico in sommige acties en werd daarom terecht gewisseld. Maar tot die wissel speelde hij gewoon uitstekend. Hij moet alleen nog wat slimmer worden, that's it.
 
 
11
20 maart 2023 om 12:49
Hartman gaf gewoon een goed assist en voorkwam nog een tegen goal. Na die gele kaart waar voorafgaand symanski geschaard werd, ging ajax vooral hartman opzoeken en tegen kudus gaat dat dan zeer lastig worden. Die jongen speelde er met de handrem op en wist zelf natuurlijk ook dat hij er af moest voor Lopez.
 
Zanazanyan
 
8
20 maart 2023 om 13:17
Dus in alle topwedstrijden tot nu toe deed hij het meer dan prima, een van de uitblinkers zelfs, maar omdat hij slecht begon tegen Ajax is hij meteen door de mand gevallen? 20 minuten gespeeld, 1 assist. Statistieken waar Kudus jaloers op is deze wedstrijd.
 
Lee112
 
2
20 maart 2023 om 14:50
Hartman werd dol gedraaid Wat prima vanwege een assist vogel vrij ? Lopez die weliswaar minder is speelde stukken beter. Niet omdat Hartman als een natte krant speelde betekent dat hij bagger is.
 
Noud
 
13
20 maart 2023 om 12:25
Kijk op zich zou Van der Vaart zomaar gelijk kunnen hebben dat niemand van Feyenoord het niveau van een Real of Barca gaat halen. Maar er zitten er wel een heel aantal die het niveau net eronder al aan het halen zijn. En dat kan bij Ajax maar van een enkeling gezegd worden, terwijl het deel wat dan overblijft dan niet eens top Eredivisie is. En dat vergat van der vaart de afgelopen week en ook gisteren even.
 
IkWeetAlles11
 
22
20 maart 2023 om 12:25
Wel grappig, want als je in zijn zin "alle spelers van Feyenoord zijn allemaal prima voetballers, maar er zal er niet een bij Barcelona, Real Madrid of een andere grote club belanden." het woord "feyenoord" vervangt door "ajax", dan klopt het nog steeds! En wat betreft de wissel: Slot zelf zegt dat elke onbenul dezelfde wissel had gedaan.
 
afcavosje
 
19
20 maart 2023 om 12:30
Uiteraard. Rafael doet een beetje laatdunkend over Feyenoord en dat heeft ze in Rotterdam goed gemotiveerd. Maar spelers als Bijlow, Trauner, Hancko, Geertruida, Wieffer, Kokcu, Szymanski, Gimenez zijn naar mijn mening gelijkwaardig of beter dan de spelers bij Ajax op vergelijkbare posities.
 
afcavosje
 
10
20 maart 2023 om 12:26
Rafael heeft het over de absolute top. Barca, Real Madrid, Bayern Munchen, City. Dat niveau. En als je eerlijk bent denk ik niet dat er in de Eredivisie spelers rondlopen die dat niveau ooit aankunnen. Heel misschien Kokcu, Xavi Simons en Kudus maar dan zullen ze nog flink stappen moeten maken. Bij Feyenoord lopen genoeg jongens rond met veel potentie die wellicht ooit een mooie transfer kunnen maken naar een topcompetitie maar of de absolute wereldtop erop zit te wachten? Ik denk eerder een niveau daaronder (lees: Dortmund, Atletico, Tottenham)
 
MrKrillin
 
3
20 maart 2023 om 12:32
afca "heel misschien Kokcu, Xavi Simons en Kudus " Voeg Timber daar nog bij. Die heeft ook nog potentie. Een Alvarez/sangare zal misschien niet bij Barca of Real komen, maar zou wel zomaar stap kunnen zetten naar een Chelsea/liverpool of een Spurs.
 
afcavosje
 
5
20 maart 2023 om 12:38
Timber hoort daar inderdaad ook bij. Die ben ik vergeten inderdaad. Spelers als Alvarez en Sangare kunnen wellicht ooit bij een topclub spelen maar dat zijn spelers die het cement zijn tussen de stenen en met sterk lichaam en loopvermogen als werkpaarden meedraaien tussen de paradepaardjes. Daar ben ik geen fan van.
 
bliek
 
5
20 maart 2023 om 12:51
Laten we gewoon even wachten hoe een Gimenez zich ontwikkeld. Gat nu toch echt wel de goede kant op. Daarnaast vind ik een Geertruida nu echt een beest. Mooie speler voor een Duitse of Spaanse topploeg. Of spelers de top wel of niet gaan bereiken is altijd afwachten soms heeft wat langer nodig.. Daarnaast vind ik echt dat van der Vaart zeer denigrerend doet over Feyenoord. Tis dat we Slot hebben want de spelers kunnen er geen reet van dat is wat die tussen de regels continue zegt.
 
Pieterpost
 
5
20 maart 2023 om 12:51
Afcavosje de Mickeymouse League is opgeklommen naar de 6e plaats en er lopen al jaren spelers rond bij de absolute top en dat zal de komende jaren niet meer gebeuren? U bent onjuist denk ik.
 
afcavosje
 
1
20 maart 2023 om 13:09
@pieter. Laten we het hopen maar de laatste jaren zijn de enige spelers die echt lijken te slagen in de absolute top: Frenkie, de Ligt, Martinez en Gakpo. De lijst van jongens die een stap naar de absolute top hebben geprobeerd maar het niet halen (of nog niet hebben gehaald) is veel langer: Madueke, Gravenberch, Mazraoui, van de Beek, Ziyech, Antony, Dest, Malen, Ihattaren, Bergwijn en Malacia.
 
bliek
 
3
20 maart 2023 om 13:21
@afca, Malacia wordt in deze toch wel te vroeg afgeschreven. Volgens mij al best wat minuten gemaakt inmiddels. Anthony zelfde verhaal toch wel? De zuid Amerikaanse spelers die naar Nederland komen hebben ook enige tijd nodig om te wennen vind echt te vroeg om ze af te schrijven.
 
Riddle
 
13
20 maart 2023 om 12:30
Zo speciaal zijn deze spelers toch niet? Slot haalt er gewoon het maximale uit. Kijk naar Sinistera of Senesi in de bodem van de PL. En die twee waren vele malen beter dan de spelers die er nu rondlopen.
 
11tegen11HJ
 
21
20 maart 2023 om 12:31
@riddle. spelers als Kokcu, Geertruida en Hancko zijn wel degelijk bijzonder. Hancko is beter dan Senesi.
 
Riddle
 
14
20 maart 2023 om 12:38
Kokcu vind ik echt niet speciaal. Zie ik ook helemaal overlopen worden in Engeland bijvoorbeeld. Geertruida zie ik als een soort BMI en Hancko vind ik ook zeker nog niet beter dan Senesi. Is nog veel te wild soms.
 
ClassonGrass22
 
24
20 maart 2023 om 12:46
Geertruida als een bmi zien? Hahahah
 
11tegen11HJ
 
16
20 maart 2023 om 12:49
Hahah ik vraag me echt af of je ooit vaker Feyenoord kijkt. Kokcu niet speciaal daarom ook zoveel keypasses en zo belangrijk. Geertruida is vele malen beter aan de bal dan Bmi Hancko is juist helemaal niet wild. Met alles oneens dus.
 
Pieterpost
 
12
20 maart 2023 om 12:55
Hahaha met al het respect voor BMI maar Geertruida gaat dat niveau absoluut ontstijgen, die speelt met zoveel drive en power.
 
Riddle
 
10
20 maart 2023 om 13:07
Helaas is mijn wederhelft voor Feyenoord, dus ik zie Feyenoord vaak genoeg. En inzake Geertruida, daar bedoelde ik een carrière zoals BMI, niet hetzelfde type. Niets mis mee verder, maar geen top. Kokcu zoveel keypasses? Zoveel balverlies bedoel je. Risico in de passing kan, maar dan moet je wel over de kwaliteiten beschikken. Hancko staat soms linksbuiten als CV. Zeker de eerste helft. Hij pakte toen zelfs wat goaltjes mee. Er zit wel verbetering in. Beter dan Senesi vind ik hem niet.
 
 
3
20 maart 2023 om 13:13
Ho ho sinistera speelt gewoon zeer goed bij leeds maar heeft last van blessures. Presteert bijna het zelfde als anthony (voor dat sini geblesseerd raakte) bij een veel minder team. En dat kost dan 25 mil tegenover die 100 van anthony.
 
Riddle
 
8
20 maart 2023 om 13:22
Sinisterra zeer goed? In het begin speelde hij, maar vaak gewisseld na 60 of pas laat ingebracht. Sinds november amper gespeeld. Gnonto heeft nu de overhand. En Antony is gewoon goed gedaan van Ajax, dat staat los van de prestaties van Sinisterra. Het is wat de gek er voor geeft.
 
Scotsman
 
4
20 maart 2023 om 13:31
Hancko niet beter dan Senesi? Waar komt die onzin nou weer vandaan? Senesi wordt vooral herinnerd door de twee wereldgoals die hij scoorde, maar kon eigenlijk helemaal niet zo goed verdedigen als iedereen zich herinnert. Die stapte zo vaak foutief in.Geertruida met BMI vergelijken slaat ook nergens op. BMI was altijd al wat dommig zonder bal en lomp met bal. Waar Geertruida zonder bal zeer beheerst is en met bal continu de opening weet te vinden. Totaal niet met elkaar te vergelijken. Geertruida doet mij persoonlijk veel meer aan Stefan de Vrij denken zoals die bij Feyenoord speelde.
 
Riddle
 
8
20 maart 2023 om 14:13
Carrière zoals BMI. En ik zeg ook niet dat ik Senesi geweldig vind, maar wel beter dan Hancko. Overigens claimden veel Feyenoorders dat Senesi beter was dan Martinez en waren ook pissig dat hij bij de selectie van Argentinië buiten de boot viel.
 
bizzlad
 
6
20 maart 2023 om 14:33
Omg....riddle stop gewoon maat. Je maakt jezelf echt volslagen belachelijk. 1. Geertruida een carierre als BMI? Dat zou voor hem zeer teleurstellend zijn. Is nu al veel beter dan BMI ooit geweest is en Luts laat dat al over een behoorlijk lange periode zien ook. 2. Senesi als beter bestempelen dan Hancko is al helemaal ridicuul. Toentertijd was ik blij met Senesi hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar die gozer stond behoorlijk vaak te pitten achterin of greep vreselijk slap in.....bij tijd en wijlen he. Maar Hancko staat bijna altijd goed, is lekker fel en kan goed voetballen. Heb hem dit seizoen nog maar op 1 echte blunder kunnen betrappen en dat was tegen Volendam. Kan een keer gebeuren. Verder imo een van de beste, misschien wel beste verdedige in NL. 3. Als je niet ziet hoe belangrijk Kokcu is in de opbouw van het spel van Feyenoord, dan kijk je of met een blinddoek om, of je begrijpt er echt helemaal niets van. Hij zet over het algemeen de lijnen uit op het middenevled en geeft vaak de pass voor de assist. (Dat valt miss minder op maar is natuurlijk wel belangrijk.) Zo ook gisteren bijv. bij de 1-0. Ik weet dat veel mensen op stats geilen, dus gebruik ik ze hierbij ook even. Kun jij mij uitleggen hoe een controleur met inmiddels 8 goals achter z'n naam en gemiddeld 3 key passes per match niet belangrijk is voor z'n team? Dat zijn betere cijfers dan de beste Ajacied (berghuis) bijv. kan overleggen.
 
Riddle
 
5
20 maart 2023 om 15:14
8 goals waarvan 2 pingels en 2 directe vrije trappen? Europees 3 goals waarvan 2 strafschoppen. Beker 1 goal waarvan 1 pingel. Leuk die key passes, maar zullen we ook zijn statistieken inzake balverlies erbij pakken? Geeft ook zelden een assist. Bizar dat men denkt dat hij bij Arsenal mee zou kunnen draaien. Ik weet dat kritiek op jullie sterspeler uit eigen jeugd niet leuk is, maar het is gewoon een gemiddelde voetballer. Ik kijk dan meer uit naar de ontwikkeling van een Wieffer.
 
bizzlad
 
0
20 maart 2023 om 16:26
oh ja....en het is hartstikke logisch dat je directe vrije trappen gewoon scoort. Dat gebeurt zo vaak.... Hij geeft idd niet heel erg veel assists....maar zet de aanval op. Stuurt degene weg die een assist kan geven. Maar dat is niet belangrijk volgens jou? Overigens wil ik best nog even verder gaan voor je hoor. Succesvol pass percentage ligt boven de 80%. (ongeveer gelijk met jullie beste middenvelder, Berghuis ) Prima als je kritiek hebt op eigen jeugd, zolang de kritiek terecht is. Maar nu geef je af op een speler die het uitstekend doet, puur en alleen omdat jij het blijkbaar niet ziet. Daar kan ik niet in mee gaan....ik zie het namelijk wel.
 
Riddle
 
4
20 maart 2023 om 18:09
Waarom neem je aan dat ik voor Ajax ben? Overigens heeft "onze" middenvelder Alvarez meer nauwkeurige passen in zowel totaal, percentage als op helft tegenstander. Alleen Timber heeft meer. Kokcu heeft ook meer duels verloren dan gewonnen is de helft van zijn dribbels zijn succesvol. Ik wil nog best even doorgaan
 
RyanGarcia
 
0
20 maart 2023 om 18:43
Je bent iig wel tegen Feyenoord gezien je opmerking "helaas is mijn wederhelft voor Feyenoord". En tja totaal een transferwaarde van 70 miljoen volgens Transfermarket. Maar ze kunnen er niks van hoor.
 
Riddle
 
2
20 maart 2023 om 20:17
Waarde is wat de gek er voor geeft. Maguire was ooit ook eens 70m waard. En i.t.t. vele Feyenoorders ken ik geen haat jegens andere clubs. Mijn wederhelft mag ook gewoon voor de "verkeerde" Rotterdamse club zijn.
 
11tegen11HJ
 
14
20 maart 2023 om 12:30
Word er ook wel een beetje moe van dat ze doen alsof de spelers van Feyenoord middelmatig zijn en dat het echt puur aan Slot ligt. De spelers die je noemt zijn gewoon enorm goed en ontwikkelen zich gestaag. Zouden bij PSV en Ajax gewoon in de basis staan of dichtbij de basis zitten. Het is allemaal niet zo middelmatig als dat iedereen wil doen geloven.
 
 
2
20 maart 2023 om 12:31
Volledig op conto van Slot??! De spelers moeten het toch doen!
 
Redisthecolour
 
1
20 maart 2023 om 14:06
Wat is de top bereiken? Zoals Blind en Gravenberch op de bank bij Bayern? Of daadwerkelijk voetballen zoals Frenkie bij Barca? Als het dat laatste is dan vraag ik mij ook af of er een speler van dit Feyenoord de top gaat bereiken.
 
Ravel
 
3
20 maart 2023 om 14:11
Hij heeft toch gewoon gelijk. Overigens geldt datzelfde voor Ajax, wellicht Timber en Kudus maar dat is ook maar afwachten.
 
 
2
20 maart 2023 om 12:17
Scherp Raf, hij was de MOTM
 
Afcakampioen
 
4
20 maart 2023 om 12:18
Als je na 5 minuten in zo een belangrijke wedstrijd op achterstand komt omdat je volledig je man kwijt bent schort er of iets aan de voorbespreking/voorbereiding of je bent een waardeloze verdediger.
 
DeSteek77
 
0
20 maart 2023 om 12:52
Of aan het aankoopbeleid!!
 
Suarez 7
 
11
20 maart 2023 om 12:18
Het is ook een toptrainer in spe. Na rust zag je dat Feyenoord tactisch iets anders stond en meteen wisten ze zich probleemloos onder de druk uit te spelen en kregen ze de druk op Ajax. Uiteindelijk straft Feyenoord invididuele fouten ook dodelijk af. Als Bergwijn een 1-op-1 mist en Kudus een 100% kans niet tegen de touwen schiet, weet je dat hij er aan de andere kant sowieso in vliegt.
 
Supportert
 
27
20 maart 2023 om 12:35
Die 1-op-1 van Bergwijn was buitenspel..
 
afcavosje
 
4
20 maart 2023 om 12:36
Ik vond dat je vorig seizoen al kon zien dat Slot een fantastische trainer is in de uit-wedstrijd in Amsterdam. Ajax was op dat moment kwalitatief vele malen beter met spelers als Antony, Gravenberch, Mazraoui, Blind, Tagliafico, Haller en Martinez maar hij wist met Ciriel Dessers en een slimme manier van drukzetten het Ajax ontzettend lastig te maken. Terwijl hij het (met alle respect) met kwalitatief veel mindere spelers moest doen. Uiteindelijk was Ajax de gelukkige winnaar door een doelpunt laat in de wedstrijd door Antony. Gisteren had Kudus hetzelfde kunnen doen maar maakte Geertruida alsnog de verdienende winnende goal. Een goal die vermoedelijk beslissend is voor het kampioenschap verwacht ik, en gezien de vorm van Feyenoord over het hele seizoen niet meer dan verdiend is.
 
Sirius
 
31
20 maart 2023 om 12:19
"alle spelers van Feyenoord zijn allemaal prima voetballers, maar er zal er niet een bij Barcelona, Real Madrid of een andere grote club belanden." Van Der Vaart vergeet alleen dat Ajax die spelers op dit moment ook niet heeft. Ook Kudus zie ik niet zomaar even slagen bij zo'n club als je ziet wat die daar hebben lopen. Kwalitatief is geen van de bovenste 4 ploegen echt indrukwekkend of bijzonder en dan kan de rest doorslaggevend zijn, waaronder dus de kwaliteiten van een coach.
 
MarrieAanDeBal
 
9
20 maart 2023 om 12:21
Maar hij heeft het toch over feyenoord ? En slot ?
 
bizzlad
 
28
20 maart 2023 om 12:29
Jij ziet niet in dat het best flauw is om dit te zeggen, vlak nadat jouw clubje terecht verloren heeft met 2-3. Raf gooit alles 100% op Slot, wat ook absoluut een potentiele top trainer is. Maar insinueert hier een beetje alsof Ajax op iedere positie superieur is. Bij Feyenoord is er niet een dioe de top kan halen. Dat is wat je denkt vanuit Ajax perspectief is wat hij letterlijk zegt. Dit Ajax tegen Dit Feyenoord. Als ik vanuit Ajax perspectief kijk zie ik net zo weinig spelers van Ajax de absolute top halen als ik Feyenoorders dat zie doen, dus zijn opmerking voegt echt helemaal niets toe.
 
MarrieAanDeBal
 
4
20 maart 2023 om 12:32
die insinuatie maak je toch echt zelf. Maar ik denk niet dat je het daarover met mij eens bent
 
 
4
20 maart 2023 om 12:33
Raffie voorspelde vorige week een simpele 3-0 voor Ajax. Met 130 miljoen aan aankopen had dat inderdaad de uitslag moeten zijn.
 
Scotsman
 
0
20 maart 2023 om 13:35
Van der Vaart probeerde te zeggen dat Ajax overklast werd door een veel mindere ploeg door een tactisch sterke Slot. Dat Ajax veel meer kwaliteit zou moeten hebben. Dus Van der Vaart maakt zelf al de vergelijking met Ajax. Maar dat Ajax veel meer kwaliteit heeft in de selectie is grotendeels onzin. Ik denk dat de selecties van Ajax en Feyenoord kwalitatief gezien minder van elkaar verschillen dan menigeen, waaronder Rafael, denkt.
 
bizzlad
 
0
20 maart 2023 om 15:00
Hij zegt letterlijk dit: "dat is toch wat je denkt, vanuit Ajax-perspectief, met dit elftal tegen dit Feyenoord?" Als dat geen insinuatie is, dan weet ik niet meer wat dan wel...
 
RyanGarcia
 
0
20 maart 2023 om 18:46
Want de context waarin die zegt is niet belangrijk? Hij zei het zo alsof het raar is dat Feyenoord won omdat ze geen spelers met wereldtoppotentie hebben. Daarom suggereert die dus dat alleen clubs met die potentiële spelers van Ajax kunnen winnen. Dus de reactie van Sirius snijdt weldegelijk hout.
 
spursfan96
 
3
20 maart 2023 om 12:26
Alleen hij gebruikt dit om aan te geven waarom hij Slot zo goed vindt, dus de kwaliteit van de selectie van Ajax is helemaal niet aan de orde.
 
Sirius
 
7
20 maart 2023 om 12:34
Wat Van Der Vaart hier doet, is wat je supporters vaak ziet doen. Hij stelt zonder het te hoeven zeggen dat Feyenoord dit enkel kan omdat Slot er is, terwijl het toch echt de spelers op het veld zijn die het uiteindelijk moeten doen. In ben het dus wel eens met bizzlad hierboven.
 
Scotsman
 
0
20 maart 2023 om 13:37
Natuurlijk wel. Hij zegt dat Slot met minder materiaal dan Ajax heeft, Ajax heeft overklast. Dus het materiaal van Ajax is wel degelijk relevant in zijn vergelijking.
 
IronManUtd
 
1
20 maart 2023 om 12:33
Niet elke speler die bij een grote club speelt is absolute wereldtop. Malacia en gakpo spelen nu bij united en liverpool. Dat zijn toch echt grote clubs. En simons maakte zelfs al minuten bij psg nog voor hij bij psv zat. Ik denk dat een goede trainer bij een grote club best een speler van 1 van de 3 clubs kan gebruiken en kan laten renderen.
 
Sirius
 
0
20 maart 2023 om 12:36
Maar dan ben je niet automatisch een topspeler. Dat zijn Malacia en Gakpo ook niet. Ik bedoelde het vooral in die context. Je hebt wel een punt overigens.
 
IronManUtd
 
0
20 maart 2023 om 12:44
Ik doelde echt op de woorden van van der vaart "maar er zal er niet een bij Barcelona, Real Madrid of een andere grote club belanden"
 
STB040
 
37
20 maart 2023 om 12:19
Krijg je 2-3 op de donder, behoud je alsnog dat grootsheidswaanzin complex wat de meeste ajax supporters hebben.. "alle spelers van Feyenoord zijn allemaal prima voetballers, maar er zal er niet een bij Barcelona, Real Madrid of een andere grote club belanden. Dat is toch wat je denkt, vanuit Ajax-perspectief, met dit elftal tegen dit Feyenoord?" Onnodige sneer naar een club die juist voetballend (alle elf) goed waren dit weekend.
 
Ali Boembari
 
10
20 maart 2023 om 12:22
Nee we moeten allemaal als jou bij het minste en geringste lopen janken om je club. Ik zie jou bij de live topics bij iedere tegenstoot gelijk de handdoek in de ring gooien. Dan liever wat arrogantie en bluf in plaats van dat zielige gedrag wat jij hier vertoont.
 
Suarez 7
 
27
20 maart 2023 om 12:22
Ja, de meeste Ajax-supporters hebben echt het idee dat deze selectie alleen maar bestaat uit wereldtoppers. Taylor is de nieuwe Modric, Sanchez is een betere versie van Hakimi, Bassey kan zich meten met Van Dijk en Bergwijn doet niet onder voor Mbappe. Ben nog even vergeten te melden dat Kudus een kruising is tussen Messi, Pele en Maradona.
 
Stefandefree
 
12
20 maart 2023 om 12:38
Zonder gekheid, ook na de wedstrijd lees ik genoeg reacties dat Ajax over meer kwaliteit beschikt. Daar was ik het vooraf al niet per se mee eens, op de voorhoede na dan, en nu al helemaal niet meer. De achterhoede en het middenveld van Feyenoord zijn echt veel beter dan die van Ajax. Moet de conclusie niet gewoon zijn dat Feyenoord simpelweg over meer kwaliteit beschikt?
 
afcavosje
 
4
20 maart 2023 om 12:58
@stefan, ik denk dat de selecties qua kwaliteit niet veel voor elkaar onder doen. Als je ze één op één vergelijkt is het om het even en heeft Feyenoord wellicht een betere verdediging waar Ajax een betere aanval heeft. Maar ben het wel met Rafael eens dat het grote verschil de trainer is. Ajax heeft met Schreuder de plank volledig mis geslagen en mist nu de teamspirit die Feyenoord wel heeft. Ze doen hun best bij Ajax maar bij Feyenoord heb ik het gevoel dat alles klopt. En zelfs als het even niet klopt zoals bij Hartman die te fel speelde en ontsnapte aan twee keer geel schroomt Slot niet om direct in te grijpen. Als ik nu aan het roer zou staan bij een club in de premier league en op zoek zou zijn naar een trainer zou ik Slot blind binnen halen.
 
Stefandefree
 
1
20 maart 2023 om 13:30
Middenveld zou ik ook zeggen dat Feyenoord beter is, of op zijn minst beter presteert momenteel. Ajax heeft het verschil voorin niet kunnen maken, omdat ze de bal er amper kregen. Dat heeft deels met kwaliteit en deels met tactiek te maken. Feyenoord, of misschien moet ik inderdaad Slot zeggen, heeft dat de tweede helft pijnlijk bloot gelegd. Moet overigens wel zeggen dat ik dat in de rust nooit had verwacht, want voor rust kreeg Feyenoord er moeilijk grip op. Uiteraard hoop ik dat Slot nog minimaal een jaar blijft, maar het kan niet anders dan dat er grote clubs komen die het wel aan zouden durven met hem.
 
afcavosje
 
0
20 maart 2023 om 15:07
Middenveld is gelijkwaardig met de kanttekening dat de balans bij Feyenoord beter is. Wieffer is hetzelfde niveau als Alvarez momenteel. Szymanski vind ik gelijkwaardig aan Berghuis alleen Kokcu is veel beter dan Taylor. Echter heeft Ajax meer keus met Klaassen, Kudus en Tadic die ook op het middenveld kunnen spelen.
 
Stefandefree
 
0
21 maart 2023 om 12:20
De balans is inderdaad beter bij Feyenoord, misschien is dat het wel. Als ik echter puur kijk naar de opstellingen van zondag, dan durf ik het wel aan dat Feyenoord ook kwalitatief ook gewoon beter is. In de breedte niet, daar heb je gelijk in.
 
Ali Boembari
 
10
20 maart 2023 om 12:20
Het is lang geleden dat ik zo ziek was van een nederlaag. 1e en 3e goal kan ik mee leven maar met die 2e goal echt niet. Je ziet hem al 3 minuten van te voren aankomen en verliest gewoon 5x een 50/50. Erg matig en het seizoen is ook helaas meteen klaar. De verdediging moet echt flink versterkt worden. Die Sanchez en Bassey zijn het gewoon niet.
 
Suarez 7
 
9
20 maart 2023 om 12:25
De tweede goal maakte mij ook doodziek. Je komt zo ongelooflijk passief uit de kleedkamer, verliest inderdaad elk 50/50-duel en verdedigt zo ongelooflijk laks... Dat was voor mij een enorme knauw in het vertrouwen, na juist een sterke eerste helft.
 
 
4
20 maart 2023 om 12:34
Alvarez werd bij de 2-2 door Jahanbaks als een kleuter uitgespeeld. Dat vergeet je ff.
 
Cas1
 
4
20 maart 2023 om 12:23
Ik ben het volledig eens met Vaart!! Slechts een kleine opmerking wil ik om de loftrompet iets af te zwakken is dat Slot, maar vooral zijn staf Niet ziet wat ze heeft lopen Kijk eens naar Wieffer (toch de grote man op het middenveld,) en Hartman. Beide zijn erin gekomen omdat het niet anders kon. Men wilde zelf Zerrouki halen.
 
11tegen11HJ
 
12
20 maart 2023 om 12:32
Cas1, ga je nou in ieder topic onzin verkondigen? Wieffer was er daarvoor nog niet klaar voor, Hartman was nog niet op conditie.......
 
Cas1
 
1
20 maart 2023 om 12:52
haha, nee onzin verkopen laat ik aan u over. Hij was er niet klaar voor. Man volg jij zijn wedstrijden wel? Hij heeft vanaf zijn eerste wedstrijd goed gepresteerd. Koeman zal vast en zeker alleen naar de laatst drie wedstrijden hebben gekeken.
 
11tegen11HJ
 
5
20 maart 2023 om 13:04
Wieffer heeft inmiddels meer dan 25 wedstrijden in Feyenoord 1. Hij hield dat niveau eerst maar een helft vol.
 
 
4
20 maart 2023 om 12:38
Wieffer kostte 575.000 euro. Gimenez 4 miljoen. Bergwijn 35 miljoen, Bassey 26,5 miljoen en Brobbey 20 miljoen Wijndal en Rulli allebei 10 miljoen. Twijfelt er niemand over het management van de NV Ajax? Er ligt een schone taak voor Pier Eringa om schoon schip te maken.
 
Cas1
 
3
20 maart 2023 om 12:55
Ik heb het niet over management van andere clubs gehad, slechts over de staf die op het veld staat en dan ook nog eens de staf van Feyenoord, die dit niet hebben gezien. Advocaat zag direct dat Malacia top was (en dus veel beter dan Haps) Gio zag direct dat Bijlow veel beter ws dan Vermeer Het is slechts een kleinigheid een feilen van de Wolf en de trainer van Feyenoord jeugd
 
Scotsman
 
0
20 maart 2023 om 13:41
Ik ben het hier als Feyenoord supporter wel deels mee eens. Slot zag het absoluut niet zitten in Wieffer en bracht Wieffer alleen maar in, omdat we meerdere blessures hadden op het middenveld en we Zerrouki waren misgelopen. Uit pure noodzaak. Hij is hier een paar keer op aangesproken door Radio Rijnmond en toen raakte hij piswoest. Toch een beetje een gevoelige snaar bij hem.Wat Hartman betreft ligt de zaak wel iets anders. Die is de afgelopen twee jaar bijna non stop geblesseerd geweest en Slot was er begrijpelijkerwijs niet van overtuigd dat Hartman fysiek al Eredivisie aan kon.
 
bizzlad
 
1
20 maart 2023 om 15:08
Ik moet het in dit geval helaas wel een beetje met je eens zijn Cas1. Om heel eerlijk te zijn zag ik het zelf in het begin ook niet echt in Wieffer en Hartman. Slot denk ik ook niet, anders probeer je niet Zerrouki te kopen voor een mega bedrag en huur je notabene f.... Bjorkan die echt helemaal niets kan, terwijl we zelf Wieffer en Hartman al hadden. Maar.....het is hem vergeven. Gelukkig krijgen beide nu gewoon de kans en pakken ze hem ook echt.
 
YavuzEmre1461
 
4
20 maart 2023 om 12:25
Welke speler van Ajax gaat de absolute top bereiken dan? Ik zie op Timber en Kudus na geen enkele speler bij ajax de potentie hebben om dat te bereiken, waarbij het maar afwachten is in hoe een speler zich ontwikkelt. En bij Feyenoord tel ik er toch wel iets meer als ik de opstellingen van gister tegen elkaar weg zet, denk aan Kokcu, Wieffer en Geertruida.
 
MrKrillin
 
2
20 maart 2023 om 12:35
Valt Chelsea onder de absolute top? Of een Atletico? Zie zulke clubs nog wel voor Alvarez komen
 
YavuzEmre1461
 
0
20 maart 2023 om 14:50
Al met al zijn het er van Ajax niet meer dan die van Feyenoord en valt de hypothese van meneer Van der Vaart te betwijfelen. Waarbij je Alvarez nog zou kunnen toevoegen aan de namen en de tijd het zal leren of het een wereldtopper gaat worden.
 
MrKrillin
 
0
20 maart 2023 om 14:52
Yavuz Welke van Feyenoord zouden dan wel een transfer kunnen maken? Geertruide en Kocku? Bij Ajax zie ik Timber, Kudus en Alvarez wel stap maken. Als je namen als Wieffer noemt, kan ik ook Brobbey en Taylor opsommen.
 
bizzlad
 
1
20 maart 2023 om 15:09
Ik vind dat je Hancko hier absoluut aan moet toevoegen. Als Gimenez zich blijft door ontwikkelen zie ik hem ook nog wel mooie stappen maken. Overigens wel allemaal naar de subtop hoor, waar ik Chelsea en Atleti op europees niveau ook onder schaar.
 
MrKrillin
 
0
20 maart 2023 om 15:29
bizzlad Ik vind Hancko en Gimenez ook goede spelers hoor. Ergens anders heb ik ook Gimenez naar de Spaanse subtop geschreven. Ging volgens mij over absolute top. Ook een Hancko (dit geldt natuurlijk ook voor oa Taylor etc) zie ik niet in de top komen. Wel niveau onder (zie clubs als Dortmund, Leipzig, Atalanta etc)
 
 
3
20 maart 2023 om 12:40
Timber is eredivisiewaardig maar geen topper. Kudus wel.
 
WesZol
 
20
20 maart 2023 om 12:26
Rafael van de Vaart oftewel de verkapte supporter die alles maar downgrade wat met Feyenoord te maken heeft deze dag zoals 80% van Nederland dat doet. Het ligt alleen aan Slot dat Feyenoord ruim bovenstaat en en al sinds september! in de competitie niet verloren heeft. Want he het zijn alleen maar matige spelers die Feyenoord heeft. Schei toch uit en geef gewoon toe dat Feyenoord goed spelers heeft die heel maar dan heel goed presteren. Beter dan het bijeen geraapt zooitje terwaarde van 100 miljoen bij ajax.
 
Yoda
 
2
20 maart 2023 om 12:37
Niet erg toch. Met terugwerkende kracht kun je zeggen dat Ajax alles won omdat Ten Hag er zat.
 
Trissy
 
8
20 maart 2023 om 12:26
"alle spelers van Feyenoord zijn allemaal prima voetballers, maar er zal er niet een bij Barcelona, Real Madrid of een andere grote club belanden". Want dat kun je nu al zeggen? Wat een ontzettende onzin van vd Vaart zeg. En dan die zin over het Ajax-perspectief er nog achteraan. Dan heb je toch een ontzettende plaat voor je kop? De spelers van Ajax zijn ook op dit moment ook niet per se beter en daarnaast kun je gewoon niet zeggen wie het wel gaat redden in de top en wie niet. Er zijn zat voorbeelden van spelers waarvan eerst niet heel veel werd verwacht en toch door wisten te stoten naar de absolute top. Andersom zijn die er ook, spelers die volledig de hemel werden ingeprezen, maar toch niet zo goed bleken te zijn. Als ik bij Feyenoord kijk, dan zou bijvoorbeeld een Geertruida geleidelijk aan best weleens in de top kunnen belanden. Een Gimenez en Kokcu eventueel ook.
 
IronManUtd
 
5
20 maart 2023 om 12:46
En andersom ook natuurlijk. Velen hadden ook verwacht dat van der vaart het niveau van real madrid wel aankon, maar die stuurden hem voor een habbekrats naar spurs omdat er op de bank niet eens plek voor hem was.
 
Trissy
 
2
20 maart 2023 om 12:51
Exact. Ik wilde vd Vaart niet noemen, want ik wilde het niet op de man spelen ofzo, maar hij is wel een voorbeeld daarvan. Van hem werd verwacht de Gouden Bal te gaan winnen en jarenlang de absolute nummer 10 van Europa te zijn. Real Madrid zou door hem gedragen moeten gaan worden. Uiteindelijk was vd Vaart ontzettend goed, net onder de top. Het is gewoon ontzettend lastig te voorspellen en hijzelf zou dat juist moeten weten.
 
IronManUtd
 
2
20 maart 2023 om 13:05
Ja en zo waren kuyt en wijnaldum jarenlang helemaal onbetwiste basisspelers bij liverpool.
 
blaugrana11
 
13
20 maart 2023 om 12:29
Hahah zou hier zo genieten als ik feyenoorder was. Van der vaart die als zon typisch successupporter ajaciedje uit de provincie zo af zit te geven op feyenoord met zulke slechte takes.
 
Realmezut
 
0
20 maart 2023 om 14:42
Haha ja die reacties zijn ook genieten kan ik vertellen. Helemaal omdat de waarheid het tegenovergestelde is. Ik kijk uit naar de volgende seizoenen, waar Feyenoord structureel om de titel mee gaat doen.
 
Bruine Kevin
 
1
20 maart 2023 om 12:29
Beste Feyenoord speler gisteren was voor mij Wellenreuther, die een paar 100% kansen pakte op beslissende momenten. Geertruida was ook goed.Of spelers de absolute top gaan halen is moeilijk te zeggen. Kökçü en Geertruida zie ik wel het niveau Benfica/Tottenham Hotspur/Internazionale halen, maar dat is Europese subtop. Bij Ajax zie ik op dit moment alleen eventueel Kudus en Timber op termijn misschien de wereldtop halen. Je moet ook een beetje geluk hebben met de trainer natuurlijk, zoals Weghorst en Malacia bij Manchester United, Madueke bij Chelsea en daarvoor Luuk de Jong en Dest bij Barcelona.
 
Buitenspelgoal
 
2
20 maart 2023 om 12:57
In welke rol je een topclub haalt is inderdaad een belangirjke nuance. Kom je er als basisspeler of speler die zich in de basis kan knokken? Of kom je er een keer als back-up, stormram of anderzijds voor een specifieke kwaliteit? Overigens denk ik dat Wieffer ook nog wel gaat verrassen. Slimme speler die veel ballen afpakt en aan de bal zelf ook prima meekan. Geen wereldtop wellicht, maar komt wel terecht bij een mooie club in de toekomst.
 
OREELY
 
0
20 maart 2023 om 13:18
een hancko zie ik echt wel naar een europese (sub)topclub gaan op den duur. die is aan de bal zo goed en staat verdedigend ook gewoon zijn mannetje. ik hoop dat hij een betere keus maakt dan een senesi, en dat bijv. niet terecht komt bij een westham oid. zie hem wel bij een club als inter ofzo aan het werk gaan
 
nederland79
 
2
20 maart 2023 om 12:34
Nou dat eerste is erg overdreven. Iedereen die Hartman er niet uit gehaald had is gewoon trainer onwaardig. Uiteraard wel alle credits voor zn aanvallende wissels in de 2e helft. Lekker met lef
 
Yoda
 
5
20 maart 2023 om 12:35
Het was wat mij betreft zowieso een wedstrijd tussen twee teams waarvan de spelers niet in de absolute top gaan eindigen. So what? Waarom dat benoemen en al helemaal alleen vanuit een eenzijdig perspectief. Compleet irrelevant. Rafaël aan tafel als analist. Wat is daar nou analist aan? Hij analyseert niks. Hij praat vanuit zijn buikgevoel en heeft een sterke voorkeur voor technische spelers en bepaalde clubs. Dat is niet erg, vind ik zelfs leuk, maar kunnen ze Rafaël dan niet gewoon voetbal liefhebber of zo noemen. Analist is het gewoon niet. Hij ontstijgt het niveau Willem van Hanegem toch niet? Of de broers van de kerkhof. Die praten allemaal vanuit hun buik en emotie. Super leuk. Maar niet serieus te nemen. Boskamp en Kraaij hebben meer onderbouwingen.
 
 
2
20 maart 2023 om 12:38
Kudus en Alvarez gaan wel bij een topclub spelen hoor. Of ze er ook dragende krachten worden weet ik niet. Gimenez kan het ook wel halen als ie zo door gaat. De rest weet ik niet, maar goed, de echte absolute top haalt vrijwel niemand. Daarom ook zo raar dat Vaart zegt, Wieffer kan toch nog niet in Oranje, hij is niet goed genoeg voor Real of Bayern.
 
Yoda
 
0
20 maart 2023 om 12:49
Je noemt de spelers die waarschijnlijk het hoogst zullen reiken in de komende jaren. Maar verwacht je dat ze bij Real Madrid terecht gaat komen, of City, of PSG? Kan hoor. Lastig inschatten, zeker omdat ook een Gravenberch bij München zit. En wat is überhaupt de echte top? Voor mij zijn dat bovengenoemde teams. Scharen we daar Manchester, Liverpool, Arsenal ook bij? Want dat zijn clubs waar ze best terecht kunnen komen, maar die ik net een treetje onder de top vind. Maar dat zijn heel veel echt mooie clubs.
 
Yoda
 
1
20 maart 2023 om 12:50
Ja inderdaad ook die Wieffer opmerking, dan denk ik wie met een Nederlands paspoort kun je dan nog langs Frenkie neerzetten? Dat zijn toch allemaal spelers die niet in de Europese top thuis horen op dit moment.
 
 
0
20 maart 2023 om 12:55
Alvarez misschien niet door dit seizoen, maar die zat bijna bij Chelsea, das ook absolute top (oké slecht moment). Kudus daar zitten wel veel mensen achteraan, volgens mij ook de echte top. Manchester United telt ff niet voor spelers met een connectie met Nederland. Die blinde vlek is bij Ten Hag nog niet helemaal weg geloof ik en weer veel geld uitgeven aan een Ajaxspeler zullen ze na die 100 miljoen voor Antony niet meteen weer doenlijkt me.
 
 
7
20 maart 2023 om 12:36
Echt een kansloze analyse van Vaart gisteren. Krijgt het echt z`n bek niet uit dat Feyenoord gewoon een beter voerbalteam is dan Ajax op het moment. Snap ik overigens ook wel hoor, als ik daar elke week zou zitten en je vraagt me na de klassieker van vorig jaar om even te zeggen hoe goed Tadic is trek ik ook een gezicht van een dikke oorwurm. Ik vind het overigens bijna minachtend dat ie daar zit te vertellen dat-ie echt geen RKC - NEC gaat zitten kijken. Ga dan lekker een andere baan zoeken joh en laat die Suleyman wat vaker aan tafel zitten. Die heeft duidelijk wel verstand van voetbal.
 
Tornado72
 
6
20 maart 2023 om 12:40
Vd Vaart lijdt nog steeds aan de Amsterdamse chronische zelfoverschatting. De spelers van Feyenoord zijn geen materiaal voor de absolute top vooralsnog maar die van Ajax ook zeker niet. En dat Slot altijd wisselt om te winnen is natuurlijk niets nieuws dit doet Slot al anderhalf jaar. Misschien moet vd Vaart wat meer wedstrijden bekijken van Feyenoord....?
 
CRDSA
 
5
20 maart 2023 om 12:41
Word wel wat moe van het lezen dat alles bij Feyenoord te danken is aan Slot, die het volgens kenners moet doen met `een middelmatige selectie`. Onzin naar mijn mening, want Hancko, Trauner, Geertruida en Kokcu zouden gewoon basisspeler zijn bij iedere andere eredivisie club. En dan heb ik het nog niet eens over spelers als Bijlow, Wieffer, Gimenez en Szymanski. Neemt niet weg dat we met Slot natuurlijk een fantastische trainer in huis hebben!
 
Partyboooi
 
6
20 maart 2023 om 12:44
Die vdvaart heeft zichzelf best wel te kakken gezet gisteren, zelfs zijn collega's aan tafel vonden er het zijne van. Hij kreeg net over zijn lippen dat Feyenoord verdiend gewonnen had. Slot , ja lekker makkelijk. Maar ik zal Geertruida er even uitlichten, die jongen is al weken onverstoorbaar. Messscherp in de duels, rustig in balbezit en dan lekker de winnende binnenkoppen gisteren. Wat een weken beleeft hij! Zoiets had ie ook kunnen zeggen
 
Eligaraso
 
2
20 maart 2023 om 12:51
Nou die hele ophef over kudus kan ook in de prullenbak want de europese top zit niet te wachten op een speler die 1 keer in de 5 wedstrijden iets leuks doet tegen een zwakke tegenstander
 
IronManUtd
 
3
20 maart 2023 om 13:02
Jawel hoor. Ajax, de supporters, en alle media blijven net zo lang roepen dat hij 100m of zo waard is tot iemand het gelooft en hem koopt voor een godsvermogen. Daar zijn ze zo goed in. Die gaat voor meer geld weg dan de 2 duurste feyenoord spelers bij elkaar let maar op.
 
CIC13
 
0
20 maart 2023 om 15:19
Ja, misschien als ten Hag zijn oude club weer helpt.
 
IronManUtd
 
0
21 maart 2023 om 01:18
Ook voor ten hag konden ze al vrij goed spelers verkopen voor bizarre bedragen.
 
Eligaraso
 
4
20 maart 2023 om 12:54
Laten we de vraag een keer andersom stellen … wie van dit ajax zou bij feyenoord nu in de basis staaan?? .. uhhh alleen berghuis oja die heeft ons genaaid .. Verder echt niemand!!!!!!!
 
Soccerfan_1
 
0
20 maart 2023 om 13:07
Kudus....
 
Nikos_
 
1
20 maart 2023 om 13:34
Kudus? deed die mee?..oowja 1 kansje op het einde..
 
pinko
 
1
20 maart 2023 om 16:25
Feijenoord heeft uiteindelijk wel verdiend gewonnen, maar heb je de hele wedstrijd afgekeken, of ben je begonnen bij de tweede helft? Want waarom denk je dat Slot Hartman al in de eerste helft moest wisselen? Misschien omdat Kudus meedeed?
 
Bruine Kevin
 
0
20 maart 2023 om 23:35
Die speelde Hartman helemaal zoek de 1ste helft waardoor hij al na 25 minuten gewisseld werd Daarna viel Kudus inderdaad ver weg.
 
Ryjuu
 
0
20 maart 2023 om 13:13
Haha gelijk al die hyena's hier die gaan happen. Van der Vaart zegt opzich niets verkeerds. Sinistera, de absolute smaakmaker van Feyenoord afgelopen seizoen, die is ook maar naar een Leeds United vertrokken. En ik zie niet echt spelers bij Feyenoord rondlopen van eenzelfde niveau. Iedereen loopt die Wiefer opeens op te hemelen, maar die komt ook gewoon per toeval uit de lucht vallen. Het is dat Timber gebleseerd was, anders zou hij nooit echt een goede kans hebben gekregen.
 
 
1
20 maart 2023 om 13:14
wij Ajacieden kunnen beter ff onze mond houden, aangezien wij helemaal geen speler hebben die Misch wereld top kan gaan halen, op kudus na, maar die moet echt nog wel wat stappen gaan zetten hier in Nederland
 
SB3DORDT1980
 
1
20 maart 2023 om 13:21
Gelukkig is Bassey goed genoeg voor ajax..
 
pinko
 
0
20 maart 2023 om 14:06
Van der Vaart heeft toch helemaal gelijk in zijn analyse? Welke speler van het huidige Feijenoord (of Ajax) zal in de echte top van Europa belanden? Zit echt geen exceptioneel talent bij. Wel spelers met potentie voor een stapje hogerop. Maar daar blijft het bij. Daarbij, Slot maakt bijna iedere speler beter en zeker het team. Zodra die vertrekt bij Feijenoord, zal het alleen maar minder goed worden. Maar hij kan ook best een uitdaging zien in het volgend seizoen acteren op CL niveau. Met alle vrijheid van handelen. Dat zou een win-win situatie voor Feijenoord betekenen. Weer kampioen en CL inkomsten maakt Feijenoord ook voor de komende seizoenen sterker. Maar alles staat en valt met Slot.
 
Stefandefree
 
0
20 maart 2023 om 14:19
Hij zal misschien gelijk hebben, dat zal nog moeten blijken, maar wat is de relevantie van die analyse? Onderaan de streep was Feyenoord gewoon beter gisteren, ik vind dit een flauwe poging om daar de aandacht van af te leiden.
 
pinko
 
0
20 maart 2023 om 16:23
Slot maakt Feijenoord beter dan iedere andere trainer die Feijenoord had kunnen aantrekken. Dat is de strekking van zijn betoog. Los van de wedstrijd van gistermiddag.
 
Stefandefree
 
0
21 maart 2023 om 12:24
Dat is dan ook zijn taak als trainer. Ook Slot kan van een drol geen gebakje maken, kwalitatief is dit gewoon een prima elftal. En dan nog is het naar mijn mening geen relevante analyse zo kort na de wedstrijd. Dit wordt alleen maar gezegd omdat Van der Vaart het nauwelijks uit zijn strot kan krijgen dat Feyenoord simpelweg beter is.
 
foreverfeyrot
 
4
20 maart 2023 om 15:06
Haha onze gehaktbal had ?????? gegeten ??????
 
 
1
20 maart 2023 om 15:19
Jaloers denk ik, en dat snap ik. Vd Vaart was een topspeler maar een tobverslaggever