Vermoedelijke XI Oranje: Feyenoorders staan voor grote vuurdoop
Vrijdag, 24 maart 2023 om 15:51

Het Nederlands elftal begint vrijdagavond tegen Frankrijk aan de kwalificatie voor het EK van 2024. Bondscoach Ronald Koeman begint zijn tweede termijn als keuzeheer met behoorlijk wat pech. De zestigjarige Zaandammer kan in Parijs niet beschikken over de aanvankelijk opgeroepen Frenkie de Jong, Steven Bergwijn, Bart Verbruggen, Sven Botman, Joey Veerman, Matthijs de Ligt en Cody Gakpo. De wedstrijd in het Stade de France was al een zware opgave, maar is door de vele afwezigen inmiddels een monsterklus geworden.

Onder de lat lijkt Jasper Cillessen de eerste keuze van Koeman te worden. Justin Bijlow (polsblessure) en Andries Noppert (buikblessure) zijn er deze interlandperiode niet bij, terwijl Verbruggen een van de vijf spelers was die het trainingskamp van Oranje moest verlaten met een virusinfectie. Kjell Scherpen meldde zich daardoor donderdagavond in Parijs om als derde doelman achter Mark Flekken op de bank plaats te nemen.

Achterin staat Lutsharel Geertruida voor een loodzware klus. De Feyenoorder lijkt in de Franse hoofdstad tijdens zijn interlanddebuut de zware opgave te krijgen om Kylian Mbappé te temmen. Jurriën Timber en Virgil van Dijk vormen het centrale duo, terwijl Nathan Aké de linksbackpositie mag invullen. Op het middenveld hoopt Koeman de controle te bewaren met Marten de Roon en Mats Wieffer. Ook laatstgenoemde zou daardoor zijn debuut maken in Oranje. De teruggekeerde Georginio Wijnaldum lijkt als voorste middenvelder aan de wedstrijd te beginnen.

Voorin zijn de opties op de vleugels mager voor Koeman, die tijdens de persconferentie al aangaf dat hij in Steven Berghuis meer een rechtsbuiten dan een middenvelder ziet. De Ajacied zal op de rechtervleugel plaatsnemen naast Memphis Depay. Xavi Simons, die tot dusver pas één interland speelde, lijkt vanaf links aan te treden. Koeman houdt in Parijs in ieder geval vast aan zijn favoriete 4-3-3-formatie, zo liet hij al weten in aanloop naar het duel.

Tegenstander Frankrijk
Bij de Fransen werd Mbappé deze week benoemd tot eerste aanvoerder. De 24-jarige sterspeler vormt volgens L'Équipe een voorhoede met Kingsley Coman en Randal Kolo Muani. Op doel neemt Mike Maignan de taak over van Hugo Lloris, die begin januari als recordinternational zijn voetbalpensioen bij les Bleus aankondigde. De wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland begint vrijdagavond om 20.45 uur en is live te zien op NPO 3. Het duel wordt gefloten door de Italiaanse arbiter Maurizio Mariani.

Vermoedelijke opstelling Frankrijk: Maignan; Koundé, Konaté, Upamecano, Theo Hernández; Tchouámeni, Griezmann, Rabiot; Coman, Kolo Muani, Mbappé.

Vermoedelijke opstelling Nederland: Cillessen; Geertruida, Timber, Van Dijk, Aké; De Roon, Wijnaldum, Wieffer; Berghuis, Memphis, Simons.

Wat is jouw favoriete opstelling? Ga naar de Instagram Stories van Voetbalzone en stel je eigen elftal samen.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
14
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (125)

 
 
21
24 maart 2023 om 08:18
Mooi! Toch een ander gezelschap met alle zieke spelers. Ben benieuwd!
 
D.Pranjic
 
67
24 maart 2023 om 09:44
Jaa mooi middenveld. De roon, wijnaldum en wieffer. De creativiteit springt er van af. Er zijn centrale verdedingen die meer voetbal herbergen dan dit middenveld.
 
bizzlad
 
14
24 maart 2023 om 10:22
Noem er eens een dan
 
JizZzy
 
10
24 maart 2023 om 12:17
Allemaal. Dit was te voorspellen toen Koeman zijn contract tekende, wat een inspiratieloze coach is dat zeg. Nul creativiteit en avontuur, 3-0 vanavond.
 
YellowBlacks
 
7
24 maart 2023 om 13:05
Dit is een vermoedelijke opstelling, niet de opstelling die Koeman heeft gemaakt. Wacht rustig vanavond af en beoordeel dan Koeman op zijn opstelling.
 
PaulR_1982
 
13
24 maart 2023 om 10:27
Misschien was het slim geweest om elke Nederlandse voetballer gisteravond van die Kip Kerrie te laten eten en ons dan terug te trekken voor de wedstrijd omdat we als Nederland zijnde geen 11 fitte spelers op kunnen stellen.
 
Abe Korneev
 
4
24 maart 2023 om 17:04
We missen Noppert vanavond. Waren we direct van de discussie af wie er de aankomende 10 jaar in de goal moet bij Oranje. Met Jasper in het doel ben ik bang voor 4 of 5 tegengoals. Daarnaast hoop ik dat Wieffer zich staande zal houden. Lijkt mij een pittig potje om te debuteren.
 
Batouwe
 
2
24 maart 2023 om 17:09
Ik ook. Vooral benieuwd of Simons zijn klasse kan etaleren. Kan wel eens een mooi pot worden met hopelijk een verassende uitslag 1-2!
 
DieGelbeReds
 
35
24 maart 2023 om 08:19
Dit wordt een eenvoudige overwinning voor Frankrijk. 2-0, 3-1.. zo'n soort uitslag.
 
SCRSCR
 
9
24 maart 2023 om 09:18
Vind die Franse vaak tactisch erg zwak onderlegd. Goede spelers, maar ook niet echt een team. Ben ook benieuwd naar Aké en Geertruida die als naar binnen spelende backs zullen spelen. Heb ik eigenlijk nog nooit gezien bij het NLse elftal. Daarnaast reuze benieuwd wat Simons kan op dit niveau. Dat wordt toch wel de talisman van de aankomende jaren
 
Vernon
 
10
24 maart 2023 om 09:19
Dat zou me meevallen. Ik heb sterke vibes voor een ergere afstraffing.
 
spursfan96
 
3
24 maart 2023 om 16:55
Daar is Frankrijk niet zo van toch? Kan me iig niet heugen dat ze er een team echt met grote cijfers af hebben gestuurd. Die komen 2-0 voor en vinden het dan wel best. Alleen tegen Marokko op het WK geloof ik een fikse uitslag neergezet, al valt dat ook nog wel mee als je naar het verschil in kwaliteit kijkt.
 
Vernon
 
0
25 maart 2023 om 16:13
Toch ff op terugkomen.... 4-0 zoals ik verwacht had. Wat een veegpartij. Heb er wel veel geld aan verdiend, dat dan weer wel
 
DeBers
 
71
24 maart 2023 om 08:20
Lekkere vuurdoop. Mag je meteen mbappe verdedigen.
 
caribbean
 
29
24 maart 2023 om 08:24
Heel eerlijk gezegd heb ik het idee dat Geertruida Mbbappe meer tegenstand kan bieden verdedigend dan Dumfries. Hiermee bedoel ik ook niet dat Geertuida beter is maar die staat denk ik ook voor het eerste tegen een wereldklasse speler, ben benieuwd..
 
DeBers
 
7
24 maart 2023 om 08:26
Nvm.. Zie ook dat mbappe op rechts staat.
 
Suripride
 
44
24 maart 2023 om 08:28
Tete had daar moeten staan. De enige NL verdediger die iedereen opvreet met 1vs1 situatie.
 
11tegen11HJ
 
56
24 maart 2023 om 09:00
En waarop is het gebaseerd dat Kenny Tete iedereen opvreet 1 op 1? Hij is verdedigend niet slecht, maar jij doet alsof hij werkelijk iedere buitenspeler de baas is geweest de laatste 3 jaar. Daarbij is hij aan de bal niet geweldig.
 
RedondoNo5
 
30
24 maart 2023 om 09:17
Tete? De man die positioneel om te janken is? Doe normaal.
 
ADRO
 
15
24 maart 2023 om 09:46
Luts is natuurlijk van Zuid die is niet bang voor Mbappé uit de buitenwijk van Parijs.
 
FR-Berend
 
11
24 maart 2023 om 10:08
Geertruida gaat hem opvreten let maar op
 
chocoladehaan
 
4
24 maart 2023 om 08:43
Dat en een vuurdoop met dit statische middenveld is voor wieffer ook niet ideaal. Had lekker geweest met Frenkie en Simons naast je. Wijnaldum op 10 is al jaren niet meer dynamisch genoeg.
 
Vernon
 
2
24 maart 2023 om 09:20
Ik hoop dat Simons en Berghuis de bal een beetje mogen komen halen. Anders is het te statisch. Dus dat in balbezit een van de vleugelspelers inzakt.
 
repuiztav
 
10
24 maart 2023 om 08:50
Mbappe het leven zuur maken, bedoel je?
 
jojoono
 
3
24 maart 2023 om 10:58
Klote voor Mbappe
 
Fossen
 
5
24 maart 2023 om 08:21
Tja, heel veel andere keuzes heb je denk ik niet, alleen Dumfries had wel gewoon rechtsback gekund maar die heeft een vrij matig seizoen in Italie. Vooral benieuwd naar het blok de Roon/Wieffer eigenlijk. Al kunnen we moeilijk conclusies verbinden aan zo`n wedstrijd natuurlijk. Wel opvallend dat Koeman eigenlijk geen vervangers heeft opgeroepen voorin. De spoeling wordt nu wel heel dun. Waarom Lang dan niet alsnog meenemen voor de nummer 10 en linksbuiten?
 
hork282
 
34
24 maart 2023 om 08:36
Dumfries is ook geschorst
 
Fossen
 
2
24 maart 2023 om 08:46
Ah, goeie inderdaad. Vergeten.
 
Mr_knowledge
 
16
24 maart 2023 om 08:44
Idd ik had ook wel Djanuma verwacht of Lang. Voorin wordt het wel karig zo. We hebben al geen wereldsterren voorin en het gemis van Bergwijn en Gakpo mis je dan wel gelijk. Waar blijven de goede talenten voorin.
 
Fossen
 
2
24 maart 2023 om 08:49
Scheelt dat we voorlopig nog wel even doorkunnen met spelers als Gakpo, Bergwijn, Berghuis, Lang en ook Simons die op de flanken kan. En Summerville zou ook wel wat kunnen worden. Maar daarna wordt het wel minder inderdaad. Buiten Slory kan ik ook niet echt op een naam komen die eraan komt en pure buitenspeler is. Een Babadi is meer een hangende linksbuiten en moet nog groeien. Wellicht dat Ruben van Bommel mooie stappen kan zetten komende jaren.
 
Vernon
 
7
24 maart 2023 om 09:22
Van die 5 namen heb ik alleen nog vertrouwen in groei bij Simons en Gakpo. Bergwijn, Berghuis gaan niet meer beter worden volgens mij, en Lang zit zichzelf onmogelijk te maken. Het is echt karig. Er moet snel iemand ergens een beetje door gaan breken.
 
Fossen
 
7
24 maart 2023 om 09:33
Bergwijn zou nog kunnen denk ik. Maar die lijkt op een of andere manier met zichzelf in de knoop te zitten. Misschien goed voor hem om in de zomer het ergens bij een middenmotor in Spanje weer op de rails te krijgen. Al denk ik niet dat Ajax hem zal laten gaan. Verder eens inderdaad. Maar aan de andere kant: dat kan echt binnen een maand weer anders zijn haha. Zo'n Verbruggen komt ook opeens boven drijven, of Simons. Al is het bij met name Verbruggen nog de vraag hoe hij zich gaat ontwikkelen, maar toch. Het kan plotseling snel gaan. Tot die tijd hebben we redelijke buitenspelers, maar geen échte top nog.
 
Vernon
 
1
24 maart 2023 om 09:45
Verbruggen had ik heel graag tegen Frankrijk gezien. Bij hem heb ik - wederom onderbuik - juist wel heel erg het idee dat die als een speer gaat doorgroeien.
 
Fossen
 
1
24 maart 2023 om 09:49
Ja heb ook een goed gevoel bij hem inderdaad. Zou heel mooi zijn als dat enigszins een stabiele Europese keeper kan worden. Dat wordt wel weer eens tijd in Oranje haha.
 
bizzlad
 
2
24 maart 2023 om 09:55
Helemaal eens met Vernon. Bergwijn ontwikkelt zich imo nog amper de afgelopen jaren. (gewoon te vroeg weg gegaan bij PSV als je het mij vraagt.,) Inmiddels ook al 25-26 dacht ik....dan ben je als voetballer in principe in je prime. Als dit het is, is het een aardige speler maar geen absolute topper. Leuk om er bij te hebben. Berghuis is inmiddels al 31, daar verwacht ik ook niet veel ontwikkeling meer van en zo lang gaat hij dan normaliter ook niet meer mee. Zeker niet als je hem op de vleugel neerzet, waarvoor hij toch wat snelheid en explosiviteit mist. Noa Lang kan leuk voetballen als alles goed zit in z`n koppie. Maar dat vliegt ook alle kanten op. Kun je totaal niet op bouwen. Van de spelers die je noemt zie ik alleen in Gakpo en Simons 2 potentiele toppers waar je idd nog jaren mee vooruit kan en dan wat mij betreft Simons het liefste op 10. Ot: Weinig creativiteit op het middenveld wel met deze opstelling. Snap dat het uit npod geboren is, maar vrees dat we met dit elftal niet heel veel gaan creeeren tegen het sterkste landen team ter wereld.
 
Fossen
 
0
24 maart 2023 om 10:02
Ja heel creatief is het allemaal niet bij ons inderdaad. Het valt me wel op dat Frankrijk afgelopen maanden opvallend weinig de 0 houdt, dus wellicht dat er toch wat mogelijkheden zijn met wat standaardsituaties of counters. Ben benieuwd.
 
caribbean
 
8
24 maart 2023 om 08:22
Stel je voor dat dit team Frankrijk zou wegvegen met 0-3 ofso. Zou wat zijn, daarnaast wat ga je dan doen als trainer, never changing a winning team..
 
Vernon
 
4
24 maart 2023 om 09:25
daar krijg je bij de bookies 30 tot 50 keer je inzet voor, afhankelijk van hoe je inzet. Ik zou het niet doen. Frankrijk is sowieso al een topland en Nederland heeft met al die afwezigen echt een jas uitgedaan. En ons middenveld was al mager. Ik zou het een wonder vinden als Frankrijk niet wint.
 
marcianorbc
 
9
24 maart 2023 om 08:22
Ik had weghorst gedaan ipv de roon maar verder prima opstelling! Wieffer wijnaldum Simons Berghuis weghorst depay Eventueel berghuis wisselen met simons zou ook nog kunnen.
 
caribbean
 
14
24 maart 2023 om 08:28
Wat ik niet snap is waarom Berghuis elke keer weer als rechtsbuiten geposteerd wordt. Prima speler voor het middenveld, maar als rechtsbuiten zal het te statisch zijn.
 
Fossen
 
1
24 maart 2023 om 08:51
Denk omdat we gewoon geen rechtsbuiten hebben verder. Dan kom je al snel uit bij Simons op rechts en Malen op links. Of Memphis links en Weghorst spits.
 
arsenal890
 
9
24 maart 2023 om 08:55
Waarom Frimpong daar niet is proberen? Koeman vind hem verdedigend niet goed genoeg in een 433. Geef hem dan maar is de kans op rechtsbuiten.
 
unitedtoglory
 
7
24 maart 2023 om 09:05
Ik snap daarom ook gewoon niet waarom Summerville niet is opgeroepen. Hij is letterlijk de beste rechtsbuiten die we hebben
 
arsenal890
 
5
24 maart 2023 om 09:16
Summerville is ook een goeie optie inderdaad.
 
Vernon
 
11
24 maart 2023 om 09:28
Omdat Koeman niet al te vooruitstrevend is, en Berghuis een jaar of 4 geleden een paar goede potjes op rechtsbuiten heeft gespeeld in oranje. Toen was ie zelfs de beste van het team, 2 wedstrijden ofzo. Maar de wereld is veranderd, Koeman lijkt daarin te blijven hangen
 
hector
 
37
24 maart 2023 om 08:23
Dit middenveld is het meest creatiefloze sinds het blok de Jong en van Bommel, al had je toen nog Sneijder die er voor stond.
 
XIII
 
10
24 maart 2023 om 08:25
Zo maar echt. Dit is echt een waardeloos middenveld. En wat op de bank zit is ook niets beter. Sorry maar vooral op het middenveld is er heel slecht geselecteerd. Ondanks alle blessures.
 
shenkie
 
66
24 maart 2023 om 08:29
Hebben jullie De Jong en van Bommel eigenlijk ooit zien voetballen? Vooral Nigel de Jong kon echt ontzettend goed voetballen. Net als Davids overigens. En van Bommel had scorend vermogen. (88 goals gemaakt) Jullie zetten ze weg alsof het Sangare en Alvarez zijn. Echt zwaar onjuist!
 
hector
 
7
24 maart 2023 om 08:37
Ja ik heb de Jong en van Bommel zien voetballen, en ja ze konden inderdaad voetballen. Veel beter dan de drie middenvelders die er nu komen te staan. Enkel in de tactiek van van Marwijk was het natuurlijk ontzettend verdedigend en helemaal niet creatief. Al had ik voor vanavond getekend voor een middenveld met deze twee .
 
RedondoNo5
 
2
24 maart 2023 om 09:18
Niet creatief? Kijk even de interlands terug in de periode na de wk finale tot Zweden uit. Oranje heeft o.a. Hongarije uit en Zweden thuis geweldig voetbal laten zien.
 
Regulator
 
6
24 maart 2023 om 09:24
Herinner je je onze verdediging ten tijde van de Jong/van Bommel? Dan kun je ook invullen waarom ons middenveld zich vooral op het verdedigen focuste.
 
Vernon
 
2
24 maart 2023 om 09:30
Shenkie Toen Van Bommel in dat blok zat, heeft hij zijn scorend vermogen aan Bert van Marwijk moeten geven. Dat was zijn rol niet meer, hij was puur controleur.
 
ohwohwohw
 
0
24 maart 2023 om 09:35
Beetje negatief Hector. Ik vind het vooral realistisch, dit middenveld. Ik verwacht dat simons en berghuis ook regelmatig op het middenveld komen te spelen en die spelers wil je juist aan de bal hebben. Het is gewoon de realiteit dat zonder frenkie er weinig voetballende opties zijn om te selecteren
 
JohnnyKoning
 
4
24 maart 2023 om 09:07
Toen we de wk finale haalde bedoel je?
 
Vernon
 
3
24 maart 2023 om 09:29
Maar dat was een geweldig middenveld. Niet mooi, wel bijna wereldkampioen.
 
FR-Berend
 
9
24 maart 2023 om 10:10
Waarom is de tendens hier dat Wieffer voetballend slecht is? Ik snap niet waar dat op gebaseerd is
 
bizzlad
 
1
24 maart 2023 om 10:25
Wieffer is voetballend uitstekend, voor een controlerende middenvelder. Het is natuurlijk geen creatieve 10 zoals bijv. Simons kan zijn. Ik vind dit middenveld ook wel wat conservatief....maar het is uit nood geboren aangezien de helft van de selectie last heeft van een broodje kipkerrie wat verkeerd gevallen is. Watjes :P
 
Vernon
 
1
24 maart 2023 om 13:08
Ik zie die tendens helemaal niet? Iedereen zet Wieffer in de basis vanavondz
 
arsenal890
 
5
24 maart 2023 om 08:23
Zal wel 3/4-0 worden. Als je zo weinig goede rechtsbuitens hebt dan kies je Frimpong toch als je hem niet voldoende vind voor als rechtsback? Berghuis hoort gewoon op het middenveld. Nu heb je ook weinig snelheid en diepgang.
 
juvedeef
 
4
24 maart 2023 om 08:25
Waarom niet gewoon 442 spelen met Weghorst en Depay voorin. Aan de zijkanten Berghuis en Simons. Middenveld met de Roon en wijnaldum. Maak je nog iets van kans met ervaren spelers.
 
Henk Spaan
 
20
24 maart 2023 om 08:27
Ik ga er liever met 5-1 af als dit met de intentie gebeurd van goed verzorgd Nederlands voetbal in een 4-3-3, dan met 5-3-2 formatie en 2-0 verliezen met 2 schoten op doel en 13% balbezit.
 
Maximus2702
 
9
24 maart 2023 om 08:38
Helemaal met je eens. Voetbal op t WK was ook niet om aan te gluren. Denk dat je met een 4-3-3 met zo ver was gekomen, maar wellicht leukere wedstrijden had gezien.
 
Airbags
 
2
24 maart 2023 om 10:01
Als je de spelers hebt om op een mooie manier te winnen ben je dat wat mij betreft verplicht, maar als je die spelers niet hebt mag het wat mij betreft ook gewoon betonvoetbal zijn. Ik zie Nederland liever een prijs pakken met betonvoetbal dan in de achtste of kwartfinales naar huis gaan met verzorgd 4-3-3.
 
bizzlad
 
3
24 maart 2023 om 10:26
Helaas gaan we met betonvoetbal ook gewoon met lege handen naar huis. (Zie 2010-2014-2022) Laten we dan iig ten onder gaan met attractief voetbal....dan worden wij ook nog een beetje vermaakt. Nu zat je met een soort plichtsgevoel een wedstrijd uit die gewoon vaak niet om aan te zien is.
 
mitchajax020
 
8
24 maart 2023 om 08:38
Ongeacht wie je mist maar waarom Wijnaldum. Ik heb hem zien spelen de laatste tijd maar is gewoon erg slecht.
 
Vernon
 
6
24 maart 2023 om 09:33
Ik heb hem niet zien spelen maar ik hoorde juist van het anderen dat hij het goed deed. Kijk naar je alternatieven. Taylor? Klaassen? Het middenveld is gewoon erg mager. Dan moet Gini wel spelen.
 
mitchajax020
 
5
24 maart 2023 om 09:43
Taylor en Klaassen nee dank je, begrijp ook niet dat je die nog oproept terwijl je een Jordy Schouten hebt lopen die het gewoon erg goed doet bij zijn club
 
Fossen
 
2
24 maart 2023 om 09:35
Wijnaldum is niet meer de speler van 4 jaar geleden maar het is een basisspeler van Roma. Als je dan naar zijn concurrenten kijkt lijkt het me vrij duidelijk dat hij de voorkeur moet krijgen haha. Tenzij je met Simons op 10 en Malen op links gaat spelen.
 
Bas de Jong
 
2
24 maart 2023 om 08:44
Ik vrees voor het ergste, niet zozeer een mega uitslag voor Frankrijk, maar wel dat wij tota niet in het spel komen en op dat gebied worden weggevaagd
 
Vernon
 
6
24 maart 2023 om 09:34
Ik verwacht die mega uitslag wel. Ze willen ons gelijk knockout, ook op doelsaldo. Dat we ze niet opeens inhalen als we thuis per ongeluk met 2-0 winnen.
 
Sanderr
 
6
24 maart 2023 om 10:05
Mwa, lijkt me onwaarschijnlijk. Frankrijk is uiteraard een hele goede ploeg maar hoe vaak noteren zij nou een mega uitslag? Bijna nooit. In de afgelopen vier jaar (kwalificatie EK, WK en Nations League) zie ik slechts 1 echt grote uitslag: 8-0 tegen Kazachstan. Verder valt het juist op dat Frankrijk -met het surplus aan kwaliteit dat zij tegen vrijwel iedere tegenstander hebben- vaak zeer bescheiden uitslagen noteert tegen landen die nog wel wat minder zijn dan Nederland. In de afgelopen jaren zie ik bijvoorbeeld Finland (2-0), Oostenrijk (1-1), Bosnie (1-1 en 1-0), Oekranie (2 keer 1-1), Albanie (2-0), Moldavia (2-1), Ijland (1-0), Andorra (3-0), etc. etc. Ik zie het niet gebeuren dat er bij Frankrijk de urgentie heerst om Nederland gelijk de knock-out uit te delen eerlijk gezegd.
 
Vernon
 
1
24 maart 2023 om 13:10
Goed punt. Ik hoop dat je gelijk gaat hebben.
 
Vernon
 
0
25 maart 2023 om 16:12
Moet er toch even op terugkomen 4-0 geworden, zoals ik ongeveer verwacht had. Man wat een veegpartij. Wel veel geld aan verdiend, dat dan weer wel.
 
myvision
 
5
24 maart 2023 om 08:47
Zoals verwacht weinig voetbal op het middenveld. Waarom Koeman altijd maar weer met De Roon komt, terwijl je nu ook al Wieffer hebt, blijft me verbazen. Je zal tegen Frankrijk van eigen kracht uit moeten gaan.
 
Weef
 
3
24 maart 2023 om 09:01
Tja, wie dan? Volgens mij zijn alleen Taylor en Klaassen nog over, of eventueel Blind. Je zou Berghuis of Simons naar het middenveld kunnen halen, maar dat is tegen Frankrijk misschien niet heel verstandig.
 
rubentje13
 
9
24 maart 2023 om 09:47
Simons werkt zich de pestpleures en verzaakt niet in de discipline dus die kan je prima op het middenveld zetten wat mij betreft
 
GLENNN
 
3
24 maart 2023 om 09:51
Berghuis gewoon op 10 en Simons op de flank. Laat Simons lekker ook achter Hernandez aanlopen, die maakt hem het leven wel zuur. Tevens is hij aanvallend dan een stuk vrijer om te spelen op de flank. Taylor zou ik echt dit jaar niet in Oranje willen zien. Matige speler die zichzelf wel heel erg goed vind. Dan zie ik nog liever Klaassen. Blind moet nog een minuutje tegen Gibraltar krijgen in de 89e minuut en dan is het klaar. 100 interlands en juh, weg.
 
Weef
 
1
24 maart 2023 om 10:43
Simons zou eventueel nog kunnen inderdaad, maar hard werken compenseert natuurlijk niet volledig voor defensief inzicht/positionering en defensieve duelkracht. De defensieve statistieken van Simons zijn niet beter dan van een Klaassen of een Szymanski. Zelfs Berghuis heeft op dat vlak vergelijkbare statistieken.
 
Vernon
 
2
24 maart 2023 om 13:11
Eens, gewoon Wieffer, Simons en Wijnaldum.
 
Weef
 
1
24 maart 2023 om 08:56
Verdediging en voorhoede zien er (nog steeds) best prima uit. Ik denk dat we niet veel beter kunnen opstellen als Nederland. De Ligt en Gakpo zouden natuurlijk nog wel wat toevoegen, maar niet gelijk niveaus hoger. Het middenveld doet alleen wel een flink jasje uit, zeker qua creativiteit. Is nu toch vooral een middenveld van brekers. Maar we hebben simpelweg geen creatieve middenvelders meer over in de selectie. Maargoed, tegen Frankrijk is dat misschien ook niet zo erg. We gaan het zien.
 
GLENNN
 
3
24 maart 2023 om 09:53
Eens. Creativiteit ontbreekt zeker met een Koopmeiners en Frenkie bijvoorbeeld niet erbij. Verder vind ik vooral dat Koeman gefaald heeft m.b.t. de aanval. Hij heeft van de 5 afvallers, maar 3 vervangers opgeroepen... Hij had minstens 1 speler met snelheid en diepgang nog erbij moeten halen... Summerville, Danjuma, Lang (is wel minder qua diepgang en snelheid, maar niet qua creaitiviteit) had je nog ipv een Gakpo moeten oproepen. Het ontbreken van snelheid en diepgang bij de aanval, dat is het meest opvallende in mijn ogen. Zo'n Summerville doet het uistekend bij Leeds!
 
 
12
24 maart 2023 om 08:57
Wat zou er toch met Flekken aan de hand zijn dat de bondscoaches hem niet mogen? Het lijkt mij zonder twijfel by far onze beste doelman (nu Bijlow er niet is), maar men zal wel iets tegen hem hebben... Eerst het WK al en nu dit.
 
Vernon
 
4
24 maart 2023 om 09:35
Denk dat hij op de trainingen toch wat tegenvalt ofzo. Voor vanavond geldt dat Cillessen wel lekker is qua ervaring. Uit bij Frankrijk kan nogal wat spanning geven voor een nieuweling.
 
GLENNN
 
2
24 maart 2023 om 09:54
Tsja. Het WK snapte ik ook niet, daar hij een "''van Gaal'' keeper en ontdekking was. Heel apart zo'n Pasveer erbij toen.... Overigens denk ik dat Koeman voor vastigheid en een ''oude bekende'' kiest met Cilissen. Doet het ook niet slecht en heeft wel de ervaring. Zeker in zo'n belangrijke pot meteen. Begrijp de keuze wel, maar ik had ook eerder Flekken gekozen (persoonlijk).
 
Waaltje
 
0
24 maart 2023 om 08:57
Deze wedstrijd gaan we natuurlijk niet winnen, maar ik heb er wel heel veel zin in. Ben erg benieuwd naar de nieuwe spelers. Hopelijk kunnen ze zich een beetje staande houden tegen het grote Frankrijk. Met name benieuwd naar Geertruida. Als hij zich vanavond goed kan laten zien is hij volgens mij wel klaar voor een stap omhoog. Niet direct naar een Manchester United of Barcelona, maar een club als Brighton of Real Sociedad zou toch moeten kunnen.
 
voetbalfan79
 
0
24 maart 2023 om 09:00
Leuke interessante opstelling, persoonlijk zou ik liever Malen zien i.p.v. Berghuis op die positie, maar voor allebei is wat te zeggen.
 
Buitenspelgoal
 
1
24 maart 2023 om 09:01
Weinig creativiteit op het middenveld, maar Koeman lijkt ook voor een vechtwedstrijd te gaan waarin de schade beperkt moet worden. Gelijkspelletje zou al mooi zijn. Snap overigens niet waarom Cillessen weer op doel gaat. Over lievelingetjes gesproken.
 
Vernon
 
0
24 maart 2023 om 13:13
Is in vorm en ervaren. Zodra Bijlow of die nieuwe gast er bij zijn, mogen die het gaan uitvechten.
 
RobinFEY
 
0
24 maart 2023 om 09:04
Word dan een zware pot voor Mbappe
 
GLENNN
 
2
24 maart 2023 om 09:05
Tsja, ik had Timber niet verwacht. Of als rechtsback, maar niet centraal. Ik had Malacia met zijn snelheid op links verwacht tegen Coman/muani... We gaan het zien. Geertruida heef het echt verdiend! Hopelijk eet hij zijn directe tegenstander op! Cilissen vind ik jammer, maar snap Koeman wel. Belangrijke pot meteen en Cilissen heeft de ervaring, maar ik had graag Flekken gezien. Doet het al 2 jaar goed nu in de Buli. De Roon en Wijnaldum had ik ook verwacht, maar Wieffer niet. Ben namelijk wel fan van Berghuis op het middenveld, maar niet fan van hem op rechtsbuiten zoals nu... Had dan liever nog Weghorst in de punt en Depay en Simons op de flank gezien. Wel benieuwd hoe een Wieffer, Geertruida en Simons zich gaan houden!
 
GLENNN
 
1
24 maart 2023 om 09:17
Overigens wel een heerlijke selectie van Frankrijk zeg. Gewoon nog aanvallers als Giroud, Thuram en Diaby op de bank. Vind Mbappe meer een linksbuiten dan spits trouwens, denk dat Kolo Muani dan in de punt staat, maar met Giroud was het voetbal toch altijd prima? Ook nog zo'n Camavinga & K. Thuram op de bank, heerlijk. Het is vanuit het middenveld alleen niet super creatief, maar daar moet Griezmann maar voor zorgen dan. Oh en met de keeper gaan ze er wel op vooruit. Maignan is echt al 2 a 3 jaar gewoon de betere t.o.v. Lloris, die gelukkig gestopt is... Vermoedelijke opstelling Frankrijk: Maignan; Koundé, Konaté, Upamecano, Theo Hernández; Tchouámeni, Griezmann, Rabiot; Coman, Kolo Muani, Mbappé.
 
Vernon
 
0
24 maart 2023 om 09:38
Frankrijk ook erg aanvallend dan, met Griezmann op het middenveld. Misschien liggen daar kansjes voor oranje.
 
GLENNN
 
0
24 maart 2023 om 09:50
Tsja, wie weet. Maar Frankrijk speelt al heel lang met Griezmann als 10 hé. Alleen nu staan Rabiot en Tchouameni achter hem. Rabiot werd nog wel eens vervangen door een andere speler als bijv. Fofana ofzo. Dan had je 2 fysieke voetballende klasbakken achter hem.
 
Sanderr
 
0
24 maart 2023 om 10:13
Griezmann speelt bij Les Blues vrijwel altijd op het middenveld juist toch? Hij speelde op het WK (en de kwalificatie voor dat toernooi en de Nations League) ook altijd op 10. Met ofwel 2 spitsen ervoor, ofwel Giroud in de punt met Mbappe en Dembele (mits fit) op de flanken.
 
GLENNN
 
0
24 maart 2023 om 10:43
Ja, zei ik ook. Griezzie speelt al tijden op 10 inderdaad. Achter Giroud normaliter met Mbappé en Coman of Dembele op de flank. Benieuwd hoe Kolo Muani dat nu gaat invullen als puntspeler dan.
 
Joga_Bonito10
 
6
24 maart 2023 om 09:12
Ik zou toch gaan voor Aké centraal en Malacia als linksback. Tevens zou ik Simons naar het middenveld halen (De Roon eruit) en Malen linksbuiten. Nu heb je voorin totaal geen diepgang/snelheid.
 
GLENNN
 
2
24 maart 2023 om 09:20
De Roon eruit? Dan zal nog eerder Wijnaldum of Wieffer eruit gaan... Simons voorin laten dartelen. Berghuis naar het middenveld halen en Malacia op de back voor snelheid. Persoonlijk had ik zo gespeeld: Weghorst er nog bij. Berghuis vanaf het middenveld, is totaal geen buitenspeler meer... En anders inderdaad een Malen ofzo maar laten starten voor de diepgang. Snap sowieso niet waarom Koeman maar 3 vervangers oproept, waarvan geen aanvaller... Gakpo valt weg, dan heb je toch nog een extra aanvaller nodig? Zeker eentje met snelheid en diepgang. Ik had gewoon een Summerville voor op rechts opgeroepen. Of desnoods Danjuma. Die speelt enorm weinig, maar heeft wel dreiging, rendement en vooral diepgang en snelheid in zijn spel... Had je fijn met Summerville of Danjuma op rechts kunnen spelen, Berghuis op 10 en Simons op links met Depay in de punt!
 
Joga_Bonito10
 
4
24 maart 2023 om 09:25
Berghuis gaat het fysiek niet bolwerken tegen die middenvelders van Frankrijk. Simons vind ik wendbaarder en technischer aan de bal in de kleine ruimte en een bijtertje. Berghuis hangend vanaf rechtsbuiten kan d.m.v. zijn cross/steekpasses voor gevaar zorgen. Geertruida heeft het vermogen en snelheid om eroverheen te komen. Danjuma/summervile/lang had inderdaad wel erbij gekomen nu Gakpo weg is gevallen.
 
Vernon
 
2
24 maart 2023 om 09:40
Ik zou dan alsnog Frimpong halen. Als die verdedigend niet goed genoeg is volgens de coach, zet hem dan een linie naar voren.
 
GLENNN
 
0
24 maart 2023 om 09:46
Frimpong is geblesseerd afgehaakt bij Jong Oranje, die zal niet opgeroepen kunne n worden.
 
GLENNN
 
1
24 maart 2023 om 09:48
Snap wat je bedoeld Joga, maar ik zie Berghuis ook niet de hele tijd achter Theo aansjokken als ik eerlijk ben. Dat zie ik een jonge hond als Simons nog wel vaker, beter en langer doen, maar goed. Zie Berghuis gewoon graag vanaf de 8 of 10 komen, ook bij Oranje. Als Berghuis wordt opgevangen door Rabiot, kan hij dat wel aan. Tchouameni is de enige middenvelder waar hij het fysiek tegen aflegt. Griezmann komt hij niet eens bij in de buurt gok ik.
 
Bruine Kevin
 
0
24 maart 2023 om 09:16
Dat is wel een middenveld met heel weinig voetbal. Hoe Koeman daar denkt mee op te bouwen of een snelle tegenaanval op te zetten is mij een raadsel. Tenzij dat überhaupt niet de bedoeling is natuurlijk.
 
GLENNN
 
0
24 maart 2023 om 09:22
Denk dat het meer tegenhouden gaat worden en teren op de individuele kwaliteiten van Depay, Simons en Berghuis... En wellicht in de tweede helft nog een Malen erin met zijn diepgang en snelheid. Overigens zijn Wieffer en Wijnaldum prima voetballers hoor. Gini heeft dan inderdaad lang niet gespeeld, maar kan echt nog wel ballen hoor. Wieffer speelt bij Feyenoord uitstekend en zowat alles vooruit. Niet alles gaat nog goed, maar die komt er heus wel. De Roon is geen top voetballer, maar zit er wel veel tussen en ook hij wordt zwaar ondergewaardeerd qua voetbal. Het is niet zo dat hij niet kan voetballen en alles bij de verkeerde kleur inlevert. Maar creatief is hij oko niet nee.
 
 
3
24 maart 2023 om 09:21
Wieffer, Wijnaldum, De Roon is denk ik het minst creatieve middenveld in de historie van Oranje. Wel leuk als Wieffer en Geertruida hun debuut maken, maar dit wordt niks denk ik.
 
GLENNN
 
1
24 maart 2023 om 09:23
Eens. En je mist gewoon echt snelheid en diepgang voorin. Een Malen, Bergwijn, Danjuma of Summerville. bijvoorbeeld
 
Vernon
 
0
24 maart 2023 om 09:43
Ik had graag Frimpong op rechtsmidden gezien. Volgens de bondscoach niet goed genoeg als verdediger, maar op met het middenveld moet dat geen probleem zijn. Zit ook meer voetbal in.
 
GLENNN
 
2
24 maart 2023 om 09:49
Heeft Koeman dat echt gezegd over Frimpong? Defensief niet sterk genoeg? Frimpong is defensief echt niet veel minder dan een Dumfries ofzo hoor. Hij is ook nog eens een stukje sneller dan Denzel, waarmee hij veel kan corrigeren. Overigens is Frimpong afgehaakt met een kleine blessure bij Jong Oranje, dus die zal je nu ook niet kunnen oproepen.
 
Vernon
 
1
24 maart 2023 om 13:16
Ja, kan je op vz terugvinden. In een 4-4-2 vindt Koeman Frimpong verdedigend niet sterk genoeg.
 
Vernon
 
0
24 maart 2023 om 14:48
Sorry 433 natuurlijk
 
SoJermaine7
 
0
24 maart 2023 om 09:22
Toch kwallificatiepotje tegen de beste speel desnoods met c keuzes. *edit na reactie dutchgio
 
Dutchgio
 
1
24 maart 2023 om 09:24
Kwalificatiewedstrijd, helemaal geen oefenpotje
 
SoJermaine7
 
0
24 maart 2023 om 09:28
Als je kijkt naar de rest van de tegenstanders zou oranje makkelijk 2e kunnen halen
 
Dutchgio
 
2
24 maart 2023 om 09:23
Toto inzetten op Frankrijk lijkt een makkelijk gokje, met dit elftal wordt een resultaat halen tegen Frankrijk wel heel erg lastig.
 
Vernon
 
0
24 maart 2023 om 09:42
Ik heb flink ingezet. Allerlei verschillende bets op Frankrijk. Die willen ons volgens mij ook gelijk met 4-0 verslaan, dan is een klein verlies in Nederland later niet erg.
 
eindhovensup
 
1
24 maart 2023 om 09:24
Had liever Xavi op 10 gezien. Verder prima opstelling lijkt me, gezien de vele afwezigen.
 
Bereta
 
0
24 maart 2023 om 09:42
Hahaha die arme Simons. Gaat hij naar Oranje, moet hij nog steeds een matige elftal dragen zoals bij zijn club. Zal uiteindelijk wel op 10 gaan spelen hoop ik.
 
ModricMagic
 
1
24 maart 2023 om 09:49
Ik had liever Malen gezien als linksbuiten en dan Simons als 10. Maar goed snap wel dat Koeman verdedigende zekerheid wil inbouwen met De Roon en Wieffer samen. En Wijnaldum heeft natuurlijk een voorkeursbehandeling bij Koeman. Hopelijk dat hij het dan maar waar maakt als nummer 10. Wordt een enorm moeilijke opgave maar hopelijk kunnen wij stunten.
 
ikdan
 
0
24 maart 2023 om 09:52
Ik was met ze 10e begonnen wijnaldum ff naast koeman
 
PaulR_1982
 
1
24 maart 2023 om 10:32
Ik had juist aan de Fransen gevraagd of we niet met 14 spelers mogen beginnen. Denk zelfs dat die Fransen het niet zo erg zullen vinden.
 
wk020
 
3
24 maart 2023 om 10:00
Vooral benieuwd naar de snelle ogen van Wieffer. Heeft steeds maar 1 of 2 balcontacten nodig om tot een oplossing te komen en vaak vooruit. Kijken of dat tegen dit kaliber ook het geval is of dat hij gedwongen word steeds terug te spelen
 
Vernon
 
0
24 maart 2023 om 13:18
Ben ik ook erg benieuwd naar. Gaat als een speer met die gast. Hopelijk valt zijn eerste interland niet erg tegen met zo’n matig team tegen een sterke tegenstander
 
PaulR_1982
 
3
24 maart 2023 om 10:30
Gelukkig is het trio Van Dijk, Wijnaldum en Depay in ere hersteld, het groepje pseudo leiders van het Nederlands Elftal is weer compleet, nu zijn we haast onverslaanbaar. Wij raken aan de schijt van de Kip Kerrie, maar vanavond zullen we die Franse eens in de broek laten schijten van de voetbalshow die we daar in Parijs op de mat gaan leggen. Ik zie dit Nederlands elftal, met deze 3, ongeslagen het EK en misschien ook nog wel het volgende WK winnen.
 
 
1
24 maart 2023 om 11:37
We gaannhet zien vanavond hoebdan ook die jongens zijn welnde toekomst met de ligt ging het mis speelt nu bij bayern. Soms isbhet ook goed op vroeg op je bek te gaan. Blijf je langer met 2 benen op de grond. Ook mbappe kan een keer een slechte wedstrijd spelen hopenlijk is dat vandaag. De druk van captain dat je meteen wil laten zien dat je beetje gaat forceren weet z'n dag moet het zijn voor ned om te winnen. Gelijkspel is de grootste winst vandaag, buiten een overwinning dan want je kan deze pot aleen verliezen.
 
CoachRowano
 
0
24 maart 2023 om 16:36
Bericht van 8 uur in de ochtend, kan je onmogelijk serieus nemen. Dit is natuurlijk een vermoedelijke opstelling van de laatste training van gister, terwijl er vandaag vast nog wel wat tactische dingen hebben plaats gevonden. Daarnaast had Koeman het er over om 4-2-3-1 te spelen, dat kan zonder Frenkie en Gakpo nog steeds. Aké op Mbappe zie ik, daar gaat Kylian nog een flinke kluif aan krijgen.. Wieffer gaat verrassen
 
Jaccokappert
 
0
24 maart 2023 om 18:06
Kun je niet beter xavi op 10 zetten. Gini op de bank. Ja wie op linksbuiten. Ik zal Noa Lang meenemen.