Wenger blikt terug: 'Ik denk dat hij daarin niets is veranderd bij Feyenoord'
Zaterdag, 4 augustus 2018 om 07:03

Arsène Wenger en Robin van Persie werkten jarenlang samen bij Arsenal. De eerder deze zomer bij de Londenaren vertrokken manager benoemde de aanvaller in 2011 tot captain en daarmee was de eerste 'vaste' Nederlandse aanvoerder van een Premier League-club een feit. Wenger zegt er nooit één seconde spijt van te hebben gehad. "Robin is een exceptionele speler en een exceptioneel mens", vertelt Wenger zaterdag aan De Telegraaf.

Van Persie is inmiddels tot de nieuwe captain van Feyenoord benoemd. "Ik werk niet meer met hem, maar hij zal zich alleen maar verder hebben ontwikkeld. En de Robin die na zoveel jaren bij mij wegging was al een heel andere dan de Robin die ik in het tweede elftal van Feyenoord destijds aantrof. Ik heb de evolutie en de revolutie van de voetballer en de mens Van Persie meegemaakt", vertelt Wenger vol trots in gesprek met het dagblad.

Meer: De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord

Wenger erkent dat er weinig spelers zijn met wie hij in zijn leven zo'n hechte band had en met wie hij zoveel uren buiten het voetbal heeft doorgebracht. "We konden een eeuwigheid over voetbal of andere zaken praten. Ik hield van zijn eerlijkheid. Hij had met zijn voetbalbrein het vermogen om alles geweldig te analyseren. Daarbij ging hij heel diep. Hij vroeg veel van zichzelf en van zijn omgeving. Hij was altijd op zoek naar de waarheid. Hoe zit het precies, wat is nu het beste?"

"Wat ik als mens in hem waardeer is dat hij niet oppervlakkig is", benadrukt Wenger. "Als speler trainde en voetbalde hij bij mij met een ongekende intensiteit. Ik denk dat hij daarin niets is veranderd bij Feyenoord. Die intensiteit zit ook in zijn 'mens zijn'. Als het om het perfectioneren van de groep, het elftal op het veld of de teamspirit gaat is er bij hem geen ruimte voor grappen. Hij eist van iedereen het uiterste en durft alles te benoemen."

Meer nieuws
   
13:45
13:45
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
0
   
13:24
13:24
Van Bommel niet naar Milan; onderhandelingen met andere trainer al vergevorderd
7
   
12:58
12:58
Donkerrode kaart in Ligue 1 na karatetrap in het gezicht van tegenstander
8
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: West Ham United - Liverpool
10
   
12:23
12:23
Derksen weet wie topkandidaat is om Arne Slot bij Feyenoord op te volgen
32
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (51)

 
KEIZER!
 
5
4 augustus 2018 om 07:25
Als er geen ruimte is voor grappen zo nu en dan dan heb je naar mijn mening een heel zuur leven. Op elke werkplek is zo nu en dan tijd voor grapje.
 
VoetbalVreugd
 
51
4 augustus 2018 om 07:50
Er staat nergens dat er geen tijd voor grappen is. Alleen niet `als het om perfectioneren van de groep, het elftal op het veld of de teamspirit` gaat. Lijkt me niets geks.En die instelling heeft Van Persie heel ver gebracht. Mooie woorden van Wenger.
 
KEIZER!
 
3
4 augustus 2018 om 07:56
Voor de teamspirit zijn grappige dingen juist goed.. dat de nieuwelingen een liedje moeten zingen is daar een klein voorbeeld van. Maakt de hele selectie aan het lachen en zorgt ook voor bonding.
 
VoetbalVreugd
 
41
4 augustus 2018 om 08:08
Van Persie doet het blijkbaar anders. En misschien onderschat ik je, maar ik ga er vanuit dat Oranjes topscorer aller tijden het beter weet dan jij
 
markerazzi
 
5
4 augustus 2018 om 08:56
Er staat nergens dat daar geen ruimte voor is. Volgens mij zijn dat dingen die ook gewoon gebeuren, maar bedoeld van Persie dat er ook momenten zijn dat daar geen ruimte voor is. Het lijkt mij dat van Persie dit soort dingen beter begrijpt dan jij. Of heb jij ook op wereldtop niveau gespeeld?
 
FCRRR
 
0
4 augustus 2018 om 11:53
Waarschijnlijk verwacht hij 100% inzet tijdens trainingen en wedstrijden en daar buiten is er ruimte genoeg voor grappen en grollen.
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:16
het is toch niet gelijk zwart of wit. Laatst nog zie je van persie grappen met z'n teamgenoten. Ook in het verleden in interviews, trainingen etc. maar eens hoor, humor is 1 van de belangrijkste dingen in t leven
 
RuudGeels
 
53
4 augustus 2018 om 07:29
Geweldige teksten weer over Van Persie. Toen k het voetbal net begon te volgen was het een vrij vervelend jochie bij Feyenoord die totaal nog niet leek door te hebben waar het in voetbal allemaal om draait. Hij is nu uitgegroeid tot een van de sympathiekste Nederlandse voetballers ooit die altijd zijn woordje en analyse klaar heeft. Wat mij betreft ook nog eens het bewijs dat je niet altijd universiteit (of wat voor niveau dan ook) gedaan hoeft te hebben om slim te zijn. Dan is het ook nog eens de spectaculairste voetballer die we in Nederland ooit gehad hebben. Scoorde tientallen (zo niet honderden) wonderdoelpunten en heeft nog steeds een geniale techniek. Wat mij vooral altijd is opgevallen is de diversiteit van zijn goals. Volleys, kopballen, schoten in de kruising, links, rechts. Hij heeft eigenlijk elke soort goal wel gemaakt. Op technisch vlak schat ik hem hoger in dan vele bekendere voetballers van zijn eigen en eerdere generaties. (Ik noem bijvoorbeeld Torres, Rooney, Cantona, Baggio etc.) De legende van Robin van Persie zal de komende jaren groter en groter worden, net zoals dat bij Dennis Bergkamp sinds 2006 ook gebeurd is. Gelukkig hebben we de beelden nog.
 
markerazzi
 
25
4 augustus 2018 om 07:58
Niks meer aan toe te voegen. Ik vindt het ook onbegrijpelijk dat van Persie van heel veel mensen uit Nederland gigantische kritiek kreeg over zijn prestaties in het Nederlands elftal. Ik ben er van overtuigd dat hij op dit moment nog steeds de beste pure spits is voor het Nederlands elftal
 
RuudGeels
 
22
4 augustus 2018 om 08:02
Helemaal mee eens hoor. Kun je nagaan dat we in Nederland een tijd met Dost en Janssen hebben gespeeld. Koeman zou hem gewoon weer moeten oproepen. (zelfs in zijn laatste interlands tegen Tsjechië en Frankrijk uit speelde hij trouwens prima.)
 
Harecles
 
11
4 augustus 2018 om 08:09
Mee eens Ruud, hij hoeft echt niet alle minuten vol te maken om ook enorm van waarde te zijn voor dit oranje, juist voor het nieuwe jonge team kan hij echt wel wat structuur in aanbrengen (al is het op de training), spelers kijken echt wel naar hem op. Nu weet ik niet hoe de verhouding met Koeman Is?Dat gezegd hebbende, ondanks dat hij een paar keer niet werd geselecteerd voor oranje heeft hij nooit bedankt of zitten natrappen op bepaalde personen. Vind ik echt klasse.
 
RuudGeels
 
12
4 augustus 2018 om 08:15
Het zal er (vrees ik) niet meer van komen. Maar hij verdient het wel.
 
Harecles
 
3
4 augustus 2018 om 08:27
Nee, dat begrijp ik en is ook helaas, niet dat Koeman daarin iets fouts doet trouwens. Maar zijn wijsheid kan voor jonge talenten als Kluivert of Bergwijn best wat betekenen. Ach ja, moet bij hem nog steeds denken aan die kopgoal, de kroeg ontplofte, fantastisch was dat!
 
RuudGeels
 
4
4 augustus 2018 om 08:29
Ja geweldig, zelden zo hard gejuicht.
 
Japie_Krekel
 
1
4 augustus 2018 om 13:02
@ruudgeels dat kan Koeman niet maken tegenover Feyenoord natuurlijk. Van Persie kan nu al niet alles meer spelen, laat staan als daar ook nog interlandverplichtingen bij komen
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:20
zo kom je gedurende jaren mensen tegen die er ook zo over denken. Ik wist dat dit wel keer rechtgetrokken zou worden maar mooi dat dit nu al gebeurd. Die dochter van Barend geloof ik is ooit bij Robin geweest toen hij nog voor Arsenal speelde, noemde Robin al een soort goeroe haha. Maar zit wel wat in, deze man het tot tegenstelling van vele collega's en andere een wat hoger bewustzijn
 
Litmanen86
 
60
4 augustus 2018 om 09:52
Ruud. Op zich kan ik me wel redelijk vinden in je betoog, maar je kunt het ook overdrijven. Robin is natuurlijk topscorer aller tijden van NL elftal en dat lijkt veel te verbloemen.Iedereen lijkt wel te zijn vergeten dat er lange periodes veel kritiek op zijn functioneren in NL elftal geweest is. Dan heb ik het niet over de statistieken, maar puur over zijn veldspel. Robin heeft ongelofelijk veel zaadpartijen gespeeld en kreeg daar terecht kritiek op. Het is niet voor niets dat er tijdens zijn carrière meerdere discussies geweest zijn over of hij wel moest spelen of niet, er werd zelfs afgewogen of een beperkte voetballer als Huntelaar niet de voorkeur moest krijgen. Dat zie ik nergens in je verheerlijkende verhaal terugkomen. Uiteraard ga ik niet ontkennen dat hij ook weergaloze wedstrijden gespeeld heeft. Ik ben echter iemand die zich wel vaak geïrriteerd heeft aan zijn spel en met mij waren er velen. Zoals ik al zei, je kunt het ook overdrijven. Daarnaast benoem je Robin tot de meest spectaculaire speler die NL ooit gehad heeft. Daar kan ik me zeker niet vinden. Spelers als Cruijff en Van Basten hebben dan wellicht veel minder interlands gespeeld, spectaculairder waren ze zeker wel.
 
MarcelPeters
 
10
4 augustus 2018 om 11:52
Van Basten is zeker niet technischer dan RvP. En op Van Basten was ook een hoop kritiek bij het NL-elftal. Alleen EK’88 heeft hij zijn kans gegrepen. Ja in het NL-elftal is er altijd veel kritiek op RvP geweest. Vooral uit Amsterdam die vonden dat hun Huntelaar moest voetballen. Bij het aantreden van Louis werd Huntelaar als nr.1 spits gebombardeerd. Toch al vrij snel kreeg RvP de voorkeur. En waarom? Omdat RvP een complete voetballer is en hij zijn vleugelsspelers en Sneijder beter liet renderen in het systeem. Sneijder speelde dicht achter de spits en de vleugels kwamen steeds naar binnen. In dat systeem had je niks aan Huntelaar, waar de bal 3 meter van zijn voet afsluitert en afhankelijk is van voorzetten van de vleugels omdat hij zelf geen kans kan creeeren. RvP wordt erop afgerekend, terwijl het bij Huntelaar als excuus wordt gebruikt. Als RvP uit de jeugd van Ajax zou zijn gekomen, had hij veel meer waardering gekregen.
 
RuudGeels
 
1
4 augustus 2018 om 12:06
Volledig eens met Marcel. Wie zijn geschiedenis kent weet dat Van Basten en Bergkamp in Oranje ook altijd voortdurend bekritiseerd werden. Van Basten heeft behalve dat ene EK eigenlijk geen knikker geraakt in Oranje, maar 24 goals. (waarvan ook nog eens een kwart tegen Malta.) Bergkamp scoorde na het WK 1998 geen goal meer en was dus ook al zeer vroeg klaar in Oranje. De kritiek op hem was vaak dat het veel te veel een momentenvoetballer was. (En dat klopte ook.) Kritiek op het veldspel van Robin lijkt me al helemaal onzinnig. Als spits was hij meer dan welke andere spits dan ook betrokken in het veldspel. Daarom speelt hij nu ook weer op 10.
 
Japie_Krekel
 
1
4 augustus 2018 om 13:03
@litmanen86 niet zo gek dat je als spits niet draait als je buitenspelers hebt lopen die alleen maar binnendoor komen en het centrum voor hem dichtlopen en ook zelden de bal naar hem afspelen. dan krijgt elke spits het moeilijk dus zo terecht vond ik de kritiek destijds nou ook weer niet
 
fcdc1
 
1
4 augustus 2018 om 13:13
Litmanen86 ,Van Basten kreeg op een berg kritiek over zich heen en speelde ook genoeg wedstrijden ontzettend belabberd. De herinneringen gaan naar 88 maar buiten dat toernooi heeft Van Basten echt niet zo veel laten zien. Hij heeft bv buiten dat EK geen enkel doelpunt gemaakt voor het Nederlands Elftal op een eindtoernooi. En ook Bergkamp kreeg ontzettend veel kritiek te verduren in zijn periode bij het Nederlands Elftal. Hij was wedstrijden achter elkaar onzichtbaar en liet dan plotseling zijn klasse zien. De waardering bij hun kwam ook pas op het eind van hun carrière iets wat je nu bij Van Persie ook ziet. Het blijft voor een technisch begaafde speler ontzettend lastig om continue te presteren in het Nederlands Elftal. Maar Van Persie doet absoluut niet onder voor die 2 spelers.
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:33
Amen! dit lijkt wel of je t geknipt hebt uit 1 van mijn reacties haha. Nice. Ik vergeet t nooit meer. Van Gaal zou wel even met van persie praten over zijn rol bij oranje als 3e spits! Binnen no time was Robin captain van oranje en schoot hij ons ondanks een moeizame kwalificatie persoonlijk naar t wk 2014. waar hij ondanks veel minder minuten dan de sommige naar de hemel geprezen collega's, de meeste en zeer belangrijke goals maakte, waaronder een strafschop waar hij zijn captain rol tot tegenstelling tot sommige andere 'leiders' die t liever aan Vlaar overlieten waar maakte door de eerste te nemen. Inderdaad, Bergkamp, Van Basten, Van Nistelrooy, Kluivert en ga zo maar door (zelfs Cruijf nog wel eens) veel kritiek kregen. ik denk eerder onwetendheid en media propaganda.. Ook t verhaal Huntelaar. Ik denk niet eens zo zeer de fans. Maar de (amsterdamse) media. Die waren meer geïnteresseerd in sensatie verhalen dan verdieping in t voetbal. Terwijl van persie van een onmogelijke bal een cruciale kans kon creëren voor zijn teamgenoten. Waar ze hem telkens oversloegen (ik denk jalousie)
 
Knowledge14
 
76
4 augustus 2018 om 07:35
Grappig hoe iedereen dacht dat Kuijt zo'n geweldige persoonlijkheid was en van Persie een vervelende kwal. Achtetaf blijkt het juist andersom te zijn
 
JeffreyMassing
 
8
4 augustus 2018 om 08:07
Echt niet iederéén ....!
 
VoetbalVreugd
 
19
4 augustus 2018 om 08:11
Wenger zegt ook dat hij de 'revolutie' van de mens Van Persie heeft meegemaakt. Misschien was hij vroeger ook wel een beetje een kwal... geen idee. Kuyt respecteer ik ook nog steeds zeer, maar dat geintje met z'n boek heeft wel wat van de sympathie weggenomen.
 
Scotsman
 
20
4 augustus 2018 om 08:49
Ik ben afgeknapt op Kuyt toen hij bij Feyenoord op de bank werd gezet en vervolgens in de pers riep: 'Ik dacht dat ik me niet meer hoefde te bewijzen.' Kuyt gedroeg zich bij zijn terugkomst als een echte vedette en Van Persie doet dat nu eigenlijk juist niet. Ik had dat persoonlijk precies andersom verwacht.
 
Japie_Krekel
 
0
4 augustus 2018 om 13:05
Van Persie is nog niet tegen zijn zin op de bank gezet dus dat moet je nog afwachten
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:34
ik niet
 
voetbalpassion
 
0
6 augustus 2018 om 16:37
dar wacht je met plezier op lijkt het. Glas voor jouw ook half leeg? veel positiviteit over van persie moet er toch vast wel iets negatiefs te vinden zijn. zo niet zal dat vast wel ergens komen.... overigens indien fit op de bank zitten is voor geen enkel liefhebber prettig...
 
Scotsman
 
13
4 augustus 2018 om 09:39
Zo raar is dat toch niet? In veel opzichten is Van Persie gewoon de opvolger van Kuyt. Dat je die twee dan met elkaar gaat vergelijken, lijkt me logisch.
 
AadHandgranaat
 
15
4 augustus 2018 om 09:24
Dat Kuijt een kwal is is ook onzin, hij had niet het 'relaxte' van van Persie, maar heeft Feyenoord natuurlijk twee waanzinnige jaren bezorgd. Denk niet dat het kampioenschap zonder Kuijt was gelukt. Wat hij daarna in dat boekje riep viel ook wel mee, maar alles wordt zo snel een hype in de voetbalwereld. Net zoals Feyenoord nu: vorig jaar titelkandidaat, en nu opeens (met dezelfde spelers) knokken voor de vijfde plek. Iedereen praat elkaar maar na.
 
Scotsman
 
3
4 augustus 2018 om 09:38
Mwah Kuyt had bij zijn terugkomst veel kwallerige trekjes hoor. Lees het interview met Kuyt maar eens terug van vlak nadat Gio hem op de bank had gezet. Tenen krommend werkelijk. En ik snap niet hoe een prestatie uitsluit dat je een kwal bent eigenlijk.
 
systemofaD
 
2
4 augustus 2018 om 11:29
Die afgunst naar Kuijt hier. Kuijt is een held en verdient een standbeeld.Een voorbeeld voor velen. Snap dat dat voor sommigen met name Ajacieden moeilijk te behappen is. Van Persie is ook een geweldenaar, Nederland mag trots op deze spelers zijn.
 
NECLent
 
0
4 augustus 2018 om 11:31
Dat zijn gewoon allebei geweldige persoonlijkheden. Beide echte winnaars waar onze huidige en toekomstige jeugd inspiratie uit kan halen.
 
Nick_10
 
12
4 augustus 2018 om 07:38
Geweldige voetballer. Misschien wel de meest technisch begaafde voetballer in Nederland van zijn generatie.
 
RuudGeels
 
16
4 augustus 2018 om 07:44
Misschien wel de meest technische begaafde speler in Nederland aller tijden.
 
VoetbalVreugd
 
12
4 augustus 2018 om 07:54
Achja, dat vergelijken altijd... Zinloos. Ik doe het ook zo vaak, maar kom er toch niet uit. Robben, Van Persie, Bergkamp, Gullit, Van Basten, Rensenbrink, Cruijff, Van Hanegem, Keizer... Allemaal geweldig op hun manier.
 
markerazzi
 
10
4 augustus 2018 om 08:00
Daarvoor heb ik Cruijff te weinig in het echt zien spelen, maar ik denk zeker dat van Persie in de buurt komt van Bergkamp en van Basten.
 
RuudGeels
 
9
4 augustus 2018 om 08:05
Het blijft inderdaad lastig vergelijken maar persoonlijk vind ik Van Persie van vergelijkbaar niveau. In dit soort goals was hij echt ongeëvenaard: https://www.youtube.com/watch?v=uas9rwtzlya
 
Scotsman
 
13
4 augustus 2018 om 08:51
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat Van Persie dezelfde ontwikkeling heeft meegemaakt als Clarence Seedorf. Redelijk vroeg naar het buitenland (voor die tijd althans) en als jonge voetballer redelijk terecht neergezet als een beetje een enfant terrible, maar ondertussen bijna een soort monnik geworden met zijn rust en positieve uitstraling. Geweldig, wat een ontwikkeling.
 
unhip
 
5
4 augustus 2018 om 09:05
Klopt, maar dat hing wel al in de lucht. Ze zijn beiden toen ze nog bij feyenoord en ajax zaten geinterviewd. Daarin zie je dat ze toen al echt niet dom waren én ook al mentaliteit hadden, maar niet het braafste jongetje van de klas mentaliteit. Van persie raakte in conflict met die Van Hooijdonk, die echt een kwal kan zijn. Misschien ben ik wel biased tegen de huidige jeugdcultuur, maar zulke jongens zie je toch zelden meer in Nederland.
 
linksbuiteadem
 
5
4 augustus 2018 om 09:15
Leuke voetballer die van Persie, die komt er wel.
 
FrVatosLocos
 
0
4 augustus 2018 om 10:40
"als het om het perfectioneren van de groep, het elftal op het veld of de teamspirit gaat is er bij hem geen ruimte voor grappen", vervolgt Wenger. "hij eist van iedereen het uiterste en durft alles te benoemen." Dat beeld heb ik nu juist helemaal niet bij Van Persie. Meer een hele relaxte type die iedereen z'n gang laat gaan. Toen hij werd gevraagd over het onprofessionele gedrag van Boetius reageerde hij ook erg mild. Lijkt me niet iemand die hem dan op de training even op z'n flikker geeft, maar misschien is hij binnenskamers veel harder dan dat hij in de media doet voorkomen.
 
markerazzi
 
1
4 augustus 2018 om 10:45
Dat was het verhaal over spelers die niet de WK finale keken, maar op de PS fortnite speelden. Hij vond dat iedereen dat lekker zelf moest weten. Als het er op het veld op aankomt eist van Persie van iedereen het uiterste. Dat is bij de trainingen ook goed zichtbaar. Als hij 1 bal verkeerd krijgt van een speler kan dat gebeuren, maar bij een tweede slechte bal van dezelfde speler dan krijgt diegene dat wel ff te horen
 
Scotsman
 
1
4 augustus 2018 om 11:42
`Vroeger`, als je twee keer achter elkaar verzaakte als jonge speler, kreeg je bij Feyenoord gewoon een doodschop op de training van Bosvelt, Paauwe of Van Wonderen. Daar is Van Persie zelf ook mee opgegroeid. Die mentaliteit heeft hij nog steeds.
 
stengun
 
0
4 augustus 2018 om 11:52
zo is het toch ook, met Fortnite. ik bedoel ik ben nu 24, en zie genoeg 18 jarige dingen doen waarvan ik denk: dussssss maar ja, wie ben ik? als een speler als Mbappe deze prestaties neerzet, maar na het trainen 3 uur lang Fortnite wil spelen. wie ben ik dan om te zeggen of dat goed of slecht is sowieso, is een spel als Fortnite waarin je met 4 man in een teampje zit qua socializing minder goed dan een potje kaarten? denk het zelf van niet
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:50
"als hij 1 bal verkeerd krijgt van een speler kan dat gebeuren, maar bij een tweede slechte bal van dezelfde speler dan krijgt diegene dat wel ff te horen" dit klopt, maar wat ik dus zo mooi vind, is dan gaat hij niet met handgebaren en geschreeuw tekeer. Dat vind ik een wezenlijk verschil met een groot aantal andere goede spelers. De showman spelen voor 40.000 man staan schreeuwen en zwaaien met de armen, tussen door of in de kleedkamer iemand eerlijk recht op de man aanspreken dat de pass of aanname bijvoorbeeld goed moet zijn
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:47
"als het om het perfectioneren van de groep, het elftal op het veld of de teamspirit gaat is er bij hem geen ruimte voor grappen", wat snap je hier niet van. Je kan het op 2 manieren lezen. Het glas is half vol, of half leeg. Je kiest duidelijk voor dat t glas half leeg is. ik denk namelijk (denk te begrijpen) dat als het om die dingen gaat, er geen ruimte is voor grappen. Dus mensen die daar laconiek mee omgaan. Dat zegt niets over dat er geen ruimte is voor humor.
 
voetbalpassion
 
0
5 augustus 2018 om 12:41
Dit is echt niet nieuw wat Wenger hier zegt. Ja nu word het uitgebreid verteld en tevens door de media uitgebracht. maar de media koos jaren lang ervoor dit soort dingen niet uit te brengen. Sterker nog, ze hadden er iets negatiefs proberen uit te halen en die dan gebracht. Nu doet men of Van Persie ineens is veranderd, terwijl ik dit al jaren zie en schrijf. Er zijn door de jaren heen zoveel trainers, collega's en ook enkele journalisten geweest die dit over Van Persie zeiden, maar blijkbaar mag t nu pas echt gezegd en gezien worden. Hé hé!