'Wil je dan tegen Tom van Weert spelen of tegen betere spitsen?'
Zaterdag, 31 maart 2018 om 14:15

Matthijs de Ligt is dit seizoen een van de belangrijkste schakels in het elftal van Erik ten Hag, maar de kans is aanwezig dat Ajax in de zomer op zoek moet naar een vervanger van de piepjonge aanvoerder. Barcelona zou nadrukkelijk denken aan de komst van de verdediger en het zou Valentijn Driessen niet verbazen als De Ligt zelf ook tot de conclusie komt dat een vertrek beter is.

"Of De Ligt een transfer gaat maken? Die kans is heel groot en dat ligt aan Matthijs de Ligt zelf. Hij wil volgend seizoen in de Champions League spelen met Ajax, maar dat wordt voorronde", vertelt de journalist van De Telegraaf. De Ligt werd onlangs al gezien in Barcelona, maar gaf zelf later aan dat het slechts om een korte vakantie ging. Driessen denkt we dat dit soort dingen invloed zouden kunnen hebben: "Als je in die stad loopt, denk je wel: 'Ik zou hier wel willen wonen en voetballen.'"

De centrale verdediger stond afgelopen week met het Nederlands elftal tegenover aanvallers als Cristiano Ronaldo en Driessen denkt dat De Ligt zich mogelijk niet meer genoeg uitgedaagd voelt in de Nederlands Eredivisie: "Wat krijg je dan? Dan kun je je focus niet meer honderd procent houden. Wat is dan de uitdaging? Om tegen Tom van Weert (FC Groningen, red.) te spelen of tegen betere spitsen? Ik denk het laatste. Punt is wel of je in het buitenland wel gaat spelen. Als je niet speelt, word je sowieso slechter."

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Van Hooijdonk en Perez worden het niet eens over positie Frimpong in Oranje
0
   
23:39
23:39
Kees Kwakman voorziet 'zeer groot probleem' tijdens finale Conference League
1
   
23:04
23:04
Fiorentina schiet zich in minuut 90+1 langs dapper tiental van Club Brugge
3
   
23:00
23:00
Olympiacos zorgt voor grote stunt bij Villa en mag hopen op finale in eigen land
14
   
22:54
22:54
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
50
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (66)

 
Professor Oak
 
41
31 maart 2018 om 14:18
Jongeeee........ Ik word hier zoooo moe van he, Iedereen maar zeiken dat hij het niveau al van de Eredivisie ontstegen is. Laat hem maar eens 2 - 3 jaar de baas worden van Ajax, captain bandje en het heel seizoen zo goed spelen zoals hij nu doet. Ik ben bang dat als hij deze zomer al vertrekt, wordt ondergesneeuwd. Hij is nog niet eens 20! Neem alsjeblieft een voorbeeld aan Eriksen, Vertonghen, Alderweireld en Suarez. Deze spelers gingen ook pas na 2 -3 stabiele seizoenen weg. Ervaring is the key.
 
Sanderr
 
17
31 maart 2018 om 14:31
Mensen praten hem gewoon de Eredovisie uit. Hij speelt een fantstosch jaar maar al die alwetende analisten doen nu ineens alsof hij uitgeleerd is bij Ajax, zo vermoeiend.. Hij kan nog makkelijk een jaar Eredivisie spelen (en CL of EL daarnaast) en gewoon door blijven groeien. Het niveau van de ED is zeker gezakt t.o.v. vroeger maar wij praten het zelf nóg verder de grond in. Nog een paar jaar en spelers moeten op hun 13e gewoon vertrekken naar het buitenland als we die pipo's zoals deze Driessen moeten geloven..
 
Sanderr
 
8
31 maart 2018 om 14:31
Mensen praten hem gewoon de Eredovisie uit. Hij speelt een fantstosch jaar maar al die alwetende analisten doen nu ineens alsof hij uitgeleerd is bij Ajax, zo vermoeiend.. Hij kan nog makkelijk een jaar Eredivisie spelen (en CL of EL daarnaast) en gewoon door blijven groeien. Het niveau van de ED is zeker gezakt t.o.v. vroeger maar wij praten het zelf nóg verder de grond in. Nog een paar jaar en spelers moeten op hun 13e gewoon vertrekken naar het buitenland als we die pipo's zoals deze Driessen moeten geloven..
 
Mister L
 
0
31 maart 2018 om 15:38
Mocht je niet op de hoogte zijn, er worden al spelers op hun 13e weggehaald. Helaas hoort dit erbij tegenwoordig
 
sean040
 
0
31 maart 2018 om 15:13
je zegt het zelf al he in je 2e stukje. Ajax kan gewoon niet weigeren als er dalijk een club voor de deur staat met 50 miljoen en en mathijsje waarschijnlijk ook niet. uitgeleerd of niet....
 
Professor Oak
 
2
31 maart 2018 om 15:40
Dan moeten ze gewoon een minimaal bedrag van 80 miljoen afspreken.
 
sean040
 
0
31 maart 2018 om 15:50
Mmm... ik weet het niet. De bedragen worden natuurlijk elk jaar gekker, maar denk dat er op dit moment niet dat er een club 80 miljoen gaat betalen voor iemand die het alleen maar in de eredivisie heeft laten zien. Als hij bijvoorbeeld naar een Arsenal of Dortmund gaat en het daar een jaartje goed doet zie ik wel weer een club 100+ neerleggen.
 
Professor Oak
 
3
31 maart 2018 om 16:04
Eredivise? en de Uefa cup vorig jaar dan? En tegen Engeland en Portugal dan? Als Porto dit kan vragen, dan kan Ajax het ook.
 
lalalaLFC
 
0
31 maart 2018 om 16:21
En zo deden onder andere Depay en Klaassen dat ook. Heeft geen garantie. De ligt kan ook zomaar een uitzondering zijn en er gelijk staan. Denk dat hij bij mijn club (Liverpool) of een arsenal wel wekelijks kan spelen.
 
falcao
 
35
31 maart 2018 om 14:19
Waarom iedereen toch direct wegschrijven uit de eredivisie? Zo wordt een zwakke eredivisie een selffullfilling prophecy.
 
JasonRhijn
 
9
31 maart 2018 om 14:42
Ik vind het wel oprecht jammer dat we de eredivisie zo naar beneden halen. Als de spelers dit ook nog denken wordt nog meer een doorstroom competitie. Jaartje goed spelen en weg.
 
est-1913
 
7
31 maart 2018 om 16:56
4 uur nadat Jasonrhijn de eredivisie na beneden haalde: "en PSV heeft trouwens ook geen kans. Fenerbahçe is het zelfde niveau als de top van Nederland. Erg matig dus, stellen niks voor.", vond hij het oprecht jammer dat we de Eredivisie zo naar beneden halen.
 
Zytto34
 
8
31 maart 2018 om 14:19
Achja aan de andere kant wellicht speelt Ajax CL, dus misschien is het beter om bij Ajax de leider te zijn tegen Real Madrid in de CL dan dat je bij Barcelona eens in de 3 weken 60 minuutjes mag opdraven tegen Girona en Leganes, want Umtiti en Pique zijn nog steeds veel beter. Overigens snap ik niet wat Barcelona momenteel met hem moet. Waarom haal je dan die Yerry Mina van de winter voor 15 miljoen uit Brazilie? Daarnaast hebben ze nog die Marlon uitgeleend aan Nice (schijnt ook een toptalent te zijn) en Vermaelen ligt nog een jaar vast.
 
Denn01
 
1
31 maart 2018 om 14:20
Ik denk dat voor De Ligt zelf het beter is om te vertrekken. Maar wel bij een club waar hij in de basis staat en veel weerstand krijgt. Beetje zoals Van Dijk heeft gedaan. Als hij straks aanbieding krijgt van een Barcelona is allemaal leuk. Alleen als je dan 7 van de 10 keer op de bank zit heb je er geen reet aan.
 
Nebula
 
2
31 maart 2018 om 14:21
Speelde Ronaldo in zijn eentje weg kan inderdaad een paar stappen hogerop in de basis bij een topclub in een topcompetitie.
 
RoySFNR
 
18
31 maart 2018 om 14:26
In zijn eentje is natuurlijk gewoon dom gelul wanneer je met 5 verdedigers op 3 aanvallers staat. Denk dat hij bij clubs als Arsenal of Liverpool wel een kans maakt om zich gedurende een seizoen te bewijzen. De absolute top is nog te veel.
 
JasonRhijn
 
4
31 maart 2018 om 14:48
En daarnaast is het maar een oefen wedstrijd. Die jongen komt net kijken. Als we nu weer euforiers doen en vervolgens in het buitenland speelt hij niet hebben we onze conclusies weer klaar.
 
El Fenomeno
 
5
31 maart 2018 om 16:30
Oranje stond op de eigen zestien met vijf verdedigers. Speelt die straks een op een tegen Ronaldo als de verdediging aansluit, dan vrees ik het ergste.
 
 
2
31 maart 2018 om 14:24
Laat De Ligt nou eerst eens een paar seizoenen leider van Ajax zijn, vaste waarde worden in het NL-elftal en als hij 23 is eens denken aan een transfer naar bv Barcelona. Het risico, als hij nu naar Barcelona zou vertrekken, is gewoon heel erg groot. Elke week spelen is in deze fase van zijn loopbaan gewoon veel belangrijker.
 
falcao
 
0
31 maart 2018 om 14:52
Inderdaad. En wanneer Ajax CL of in het slechtste geval EL speelt en je speelt nog interlands heb je wedstrijden genoeg om geleidelijk aan naar een structureel hogere weerstand toe te werken. Dan is een iets rustiger wedstrijdje tussendoor in deze fase van je loopbaan soms ook nog wel even lekker lijkt me.
 
Again
 
8
31 maart 2018 om 14:28
Alsof je in Spanje alleen tegen messi en ronaldo speelt? Daar zijn ook maar 3 a 4 goede clubs en de rest is bagger
 
elninoo
 
10
31 maart 2018 om 14:43
Vent houd op hoor,, in Spanje heb je niet alleen Barcelona of real. Atletico, Sevilla, Valencia, Villarreal en atletic Bilbao zijn er ook nog. In Nederland was het hosanna dat Ajax de finale van de Europa league haalde maar een in Spanje niets zeggende club als Celta de Vigo ging er tegen datzelfde man united waar Ajax onderuit ging uit in de halve finale. Dat geeft toch wel aan wat er rondlooptIn die competitie. voor Nederlandse begrippen topspelers (want zo mag je guardado en Moreno best noemen) spelen of komen daar van clubs die jij blijkbaar bagger vind. Ook clubs als Espanyol, Sociedad en Betis zijn gewoon prima clubs, al doen die het momenteel iets minder dan doorgaans. Er spelen vergeleken met de eredivisie geen kleine clubs in de Primera division. Maar dat zou wel aan jou gebrek aan kennis liggen.
 
FcGrunn10
 
3
31 maart 2018 om 14:30
Nou ja zeg, onderschat good old Tom van Weert niet, beste spits die mag spelen bij mijn cluppie on topic; De Ligt moet nog gewoon leren en lekker veel spelen en dan pas wachten op een mooie club nu is hij nog veel te jong en moet nog aardig wat leren, ook al speelt hij een goed seizoen.
 
Arnout108
 
2
31 maart 2018 om 14:31
Ik wordt er zo moe van dat talenten na een serie goede wedstrijden altijd gelijk weg moeten omdat ze het niveau zijn ontstegen. De Ligt is inderdaad een geweldige verdediger als hij in goeie doen is maar voor hetzelfde geld maakt hij de komende 3 wedstrijden een paar domme foutjes. Zo werkt dat bij jonge spelers. En daarom moet hij wat mij betreft nog een jaar bij ajax blijven. Bij ajax sta je na die foutjes namelijk nog gewoon in de basis en in Engeland wordt je gelijk kapot gemaakt in de media en beland je op de tribune.
 
Maxx
 
4
31 maart 2018 om 14:34
Het zou ook ik gek zijn als de ambassadeur van de Anti ajax vereniging, Leo Driessen voorstander was van een langer verblijf in de eredivisie.
 
est-1913
 
6
31 maart 2018 om 14:36
Leo Driessen ambassadeur van de anti-Ajax vereniging? Morgen is het pas 1 april, weet je dat?
 
CalafellSpanjeTon
 
2
31 maart 2018 om 15:00
Inderdaad. Leo Driessen is enorm voor Ajax, wat hem niet lukt onder stoelen en banken te steken. Zelfs de uitspraak van zijn geliefde Ajax is bijzonder. Bij een verslag van Ajax, wat hij vaak doet, is alles wat een speler van Ajax doet goed geprobeerd is al slaat de actie nergens op. Bij de tegenstander beoordeeld hij dit als slecht. En hij laat zich misschien weleens wat kritisch uit over Ajax, maar dat typeert zeker de echte fan. Lees maar eens wat de Ajacieden hier schrijven als het even niet lukt met hun cluppie. Als je niet zo betrokken bij een club kan je daar meer afstand van nemen. Bij ons, en mijn bekenden gaat het geluid uit als Driessen een wedstrijd van Ajax verslaat. Mijn tv kan niet tegen zoveel vocht. Maar ik wacht 1 april af. In dit stuk gaat het trouwens over Valentijn en die is voor........?
 
elninoo
 
0
31 maart 2018 om 14:53
Leo Driessen? Of bedoek jij soms Valentijn Driessen?
 
Durovski
 
1
31 maart 2018 om 14:34
Ik denk dat de Ligt zeker het niveau van de eredivisie ontstegen is . Laat hem maar zo snel mogelijk vertrekken , Klaassen was toch ook zo n succes story ? Oh wacht .......
 
Sammerens
 
2
31 maart 2018 om 14:51
Klaassen toont dan toch juist aan dat lang(er) blijven in de Eredivisie ook geen garantie voor succes is? Iedereen weet dat ontwikkeling gebaat is bij een zo hoog mogelijke weerstand. Als de Ligt echt een talent uit de buitencategorie is, dan biedt de Eredivisie gewoon te weinig weerstand om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.
 
Durovski
 
0
31 maart 2018 om 17:27
Tja als je 4 seizoenen basis speler lang noemt heb je helemaal gelijk hoor
 
El Fenomeno
 
0
31 maart 2018 om 16:31
Klaassen was een domme kracht wiens top de eredivisie is. De Ligt is veel beter en kan in de toekomst een grote competitie aan.
 
Durovski
 
0
31 maart 2018 om 17:31
Geinig , en dat terwijl de kenners voor zijn vertrek hem een grote toekomst voorspelden in de U.k. . Maar nu hij tekort komt is het niet meer dan een domme kracht . Zal me benieuwen wat je van de Ligt vind als ook hij tekort komt in de toekomst , pffffff
 
El Fenomeno
 
0
31 maart 2018 om 22:42
De Ligt gaat het wel redden bij een grote club in het buitenland, van Klaassen ook vooraf gezegd dat het een simpele draver is.
 
AmosConstant
 
2
31 maart 2018 om 14:48
Een wedstrijd tegen Ronaldo, heel goed gedaan maar media gaat hem weer overhypen. Pfff het was maar een oefen wedstrijd
 
RivSognier
 
0
31 maart 2018 om 17:58
"De media gaat hem weer overhypen" in welk land doet de media dit niet? Denk aan Engeland...
 
RivSognier
 
0
31 maart 2018 om 17:58
"De media gaat hem weer overhypen" in welk land doet de media dit niet? Denk aan Engeland...
 
khalid3073wx
 
0
31 maart 2018 om 15:07
Wil je op de bank zitten elke wedstrijd of tegen Tom van Weert spelen. Niet klaar voor de top maar wel een supertalent.
 
STORING
 
3
31 maart 2018 om 15:11
Valentijn Driessen is een van de laatste mensen in de voetbalwereld die je serieus moet nemen. Nare extreem negatieve persoon. We moeten De Ligt niet massaal naar het buitenland praten. Dat slaat nergens op. Laat die jongen nog een jaar of twee hier rijpen voordat hij ergens op de bank beland en daarna verhuurd moet worden. Vertonghen bleef ook wat langer in Nederland. En zie hoe dat ging.
 
marocberkane
 
9
31 maart 2018 om 15:12
Iedereen zegt ook steeds dat hij international is. Maar zijn we allemaal vergeten dat in de 5 interlands die hij heeft gespeeld hij 2 keer de directe aanleiding was voor een tegengoal. Daarnaast een rode kaart gepakt en tegen Engeland kon de bal ook zomaar op de stip gelegd worden. Daarnaast nog geen enkel volledig seizoen gespeeld en maakt nog veel te vaak beslissende fouten. Natuurlijk is het een groot talent, maar ik heb idee dat mensen het ook groter maken dan het is, zoals vaker gebeurt met ajax talenten die vervolgens een paar jaar later nergens zijn.
 
Xyzz
 
2
31 maart 2018 om 16:28
Ik heb het idee dat jij hem al een jaar geen wedstrijd meer hebt zien spelen. Heeft flinke stappen gezet en foutjes zijn al een stuk zeldzamer dan een jaar geleden.
 
RamonDore
 
0
31 maart 2018 om 15:24
Laat iedereen kappen met die gekkigheid!! Mathijs blijft gewoon nog... kijk nog even naar Sparta uit volgens mij was hij kramer goed kwijt bij die corner...
 
wve
 
1
31 maart 2018 om 16:04
Valentijn driessen is toch ook gewoon een toverbal zeg. Dan is hij weer buitengewoon en dan stelt het weer niks. Eigenlijk zijn alle journalisten toverballen.
 
MattDR
 
1
31 maart 2018 om 16:42
Hierbij de zoveelste hetze tegen de eredivisie. Die jongen speelt nu bijna 2 jaar in de eredivise en zou nu al naar het buitenland moeten? Gewoon eerst eens zorgen dat je kampioen wordt en zorgen dat je onbetwist de beste speler uit het elftal wordt. Kijk daarna naar buitenlandse clubs. Het voorbeeld met een eriksen zou eens aangehaald moeten worden. Die jongen werd 3x kampioen met ajax, was de beste speler en had enorm veel europese ervaring. Maakte daarna pas de stap naar het buitenland en kijk nu eens.
 
RivSognier
 
1
31 maart 2018 om 17:57
Je overdrijft volgens mij een beetje, aangezien het heel normaal is in andere landen dat de jongen talenten ook weg gaan naar de grote clubs. Denk aan zuid Amerika en oost Europa. Alleen zij redden het vaak wel en die van ons niet. Het verschil zit em in mentaliteit. Een jongen als Fosu-Mensah doet het gewoon uitstekend! En pas 20 jaar...
 
objectieff
 
0
31 maart 2018 om 17:04
Wat is een groter verschil, van Ajax naar Barcelona of van Telstar naar Ajax? Ik denk het eerste. De stap is te groot. Dan bedoel ik uiteraard als basisspeler en niet als selectie opvulling.
 
Flinke_Namen
 
0
31 maart 2018 om 17:09
Ophemelen van een talent? Kijk eens naar de talenten die niet in Amsterdam spelen.
 
FrankBollegraf
 
0
31 maart 2018 om 18:46
Komisch hoe hier de trend wordt weerspiegelt tav onze jeugdspelers.Justin Kluivert wordt hier telkens weer denigrerend neergezet en als het verwend en dom joch uitgekotst bij ieder door de media gemanipuleerde berichtgevingen over een transfer naar een buitenlandse topclub van deze onlangs uitgeroepen meest getalenteerde jeugdspeler. Matthijs de Ligt daarintegen wordt verbazingwekkend ongegeneerd en vol overtuiging uit de Ere-divisie opgehemeld als de grootste talent die hier is uitgegroeid en niets meer te leren heeft.Van het ene uiterste naar het andere uitersten terwijl een ieder verstandig mens drommels goed weet dat beiden minimaal nog een tot twee jaren in Nederland ervaring moeten opdoen.
 
FraXz
 
1
31 maart 2018 om 19:03
Je wordt er een beetje moedeloos van. Iedereen roept dat talenten moeten blijven om de eredivisie beter te laten worden, maar ondertussen schrijft iedereen elk groot talent naar het buitenland. Het is niet te geloven.
 
FrankBollegraf
 
1
31 maart 2018 om 19:27
Ik wordt ook zo moe van die zgn.moderators hier. Heb al tig keer getracht uit deze dictatuur te komen lukt domweg niet, een error krijg je steeds te zien?? Haal me alsjeblieft hier uit!
 
DefisDre
 
0
1 april 2018 om 19:13
Tom van Weert was De Ligt wel anders te slim af. Blijf nog maar een jaartje.